[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Extera schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:36:
ik ga donderdag langs de sloop voor een stoeltje. wou vandaag al gaan maar had rijles.
Ik ben net geweest :P
Heb toch een mooie racestoel gekocht. Na wat afdingen voor maar 10 euro :o

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rolandsnoek/stoel.jpg
Zaterdag ga ik de versnellingspook verder uitwerken en zal ik daar ook wat foto's van plaatsen.
Verder heb ik net met mijn schoonvader een berg foto's lopen bekijken van auto's die men had gemaakt (zie openingspost) en we hebben een mooi model uitgekozen wat moet gaan werken. Nu eerst maar even de tv out checken, maar dat zal wel geen problemen opleveren. Ik kan niet wachten zeg!

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-03-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
10 euro? damn, dat is zeker een mooie prijs en een mooi stoeltje
ik ga dus binnekort ook even. nu effe douchen en dan verder met TV-out sjekken.
denk dat ik het beeld nog wel wat mooier kan krijgen.....

als alles af is GTR kopen en dan maar oefenen :)
voorlopig lekker GT4 spelen, ik ben nu in ieder geval gewend aan het stuurtje...

een shifter hoef ik voorlopig ook nog niet, eerst maar zo oefenen. heb trouwen ook bijna geen geld agz. ik een auto wil kopen :)
ik post foto's als ik verder ben...
TrackIR blijft ook maar rondspoken in m'n hoofd......haha eerst maar es sparen....

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

een eerste wipje van een nog door me te bouwen cockpit:

-KNIP- zie een paar posts later voor de geüpdate versie

Hiervoor moet ik uiteraard nog een stoel scoren.. waarschijnlijk ga ik daarvoor naar de sloop.
Hoop dat ik net zo'n goedzak tref als diegene hier boven me: 10 euro is echt niets!
Lijkt me dat je op de gemiddelde sloop eerder 40 Euro kwijt bent voor een redelijke stoel??

Materiaal is MDF trouwens.. hele fijne ervaringen mee (PC's mee gemaakt). Dikte waarschijnlijk 10mm (platen krijgen ribben aan binnenzijde voor verhoogde stijfheid).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 20-03-2005 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 23:20:
Materiaal is MDF trouwens.. hele fijne ervaringen mee (PC's mee gemaakt). Dikte waarschijnlijk 10mm (platen krijgen ribben aan binnenzijde voor verhoogde stijfheid).
Wat een mooie afbeelding. Dit is precies wat ik graag wil hebben en ik wou ook mdf gaan gebruiken (en een meubelplaat voor de vloer zodat deze steviger is).

Dit heb je neem ik aan zelf gemaakt? Misschien kan je de maten erbij zetten zodat ik hem ook kan namaken? Dat zou fantastisch zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 08:41:
[...]

Wat een mooie afbeelding. Dit is precies wat ik graag wil hebben en ik wou ook mdf gaan gebruiken (en een meubelplaat voor de vloer zodat deze steviger is).

Dit heb je neem ik aan zelf gemaakt? Misschien kan je de maten erbij zetten zodat ik hem ook kan namaken? Dat zou fantastisch zijn!
Jep zelf gemaakt ja (in SolidWorks, 3d design programma).
Maten weet ik nog niet, die zijn puur gegokt op dit moment.
Eerst een stoel scoren, dan die opmeten, en dan mezelf opmeten op de stoel.

Daarna de maten van die cockpit aanpassen (gaat heel snel in SolidWorks).
Als dat klaar is ben ik heus niet te beroerd om de file te hosten, of een bouwtekening.

PS. Bedenk dan wel dat de maten afgestemd zijn op mijn lengte (1.82) en de houding persoonlijk is, kan best zijn dat jij het liefst meer rechtop oid zit.. maar ja, die stoelen kun je afstellen.

Maar eerst nog tentamens over twee weken.. daarna ga ik wellicht knutselen, dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 09:40:
PS. Bedenk dan wel dat de maten afgestemd zijn op mijn lengte (1.82) en de houding persoonlijk is, kan best zijn dat jij het liefst meer rechtop oid zit.. maar ja, die stoelen kun je afstellen.

Maar eerst nog tentamens over twee weken.. daarna ga ik wellicht knutselen, dus nog even geduld.
Prima, ik ben toch eerst met de versnellingsbak bezig en het kost allemaal veel tijd (er moet natuurlijk ook geraced worden in de tussentijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ziet er netjes uit, ik vind alleen persoonlijk 10mm een beetje dun.
ik ga zelf pas wat ontwerpen als ik me stoel heb, en weet of ik me tv-out goed krijg, daar ga ik vanmiddag even mee klooien.

ziet er iig netjes uit, zou alleen wat dikker mdf pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ZAMoRANo (en anderen met een cockpit)

Commentaar graag!
En dan vooral over de verhoudingen en de zithouding etc etc

Denk dat dit zo verder vrij aardig goed is qua afmetingen.. maar ik wil graag van een cockpitter horen of zij denken dat zij anders zitten en wat er dan niet goed is hieraan..

Zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Cockpit.png

3d:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v293/Smiling_Pitbull/Cockpit3d.jpg

@snoeki: Hoe breed is jouw stoel? en hoe lang het zitvlak?
@Extera 10m is idd wat dun (voor mijn pc's was het dik zat), denk nu eerder aan 15-18mm

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 83626 op 20-03-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

Anoniem: 83626 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:14:

Commentaar graag!

Denk dat dit zo verder vrij aardig goed is qua afmetingen.. maar ik wil graag van een cockpitter horen of zij denken dat zij anders zitten en wat er dan niet goed is hieraan..

Zijaanzicht:
[afbeelding]

3d:
[afbeelding]

@Extera 10m is idd wat dun (voor mijn pc's was het dik zat), denk nu eerder aan 15-18mm
Ik zou het scherm wat hoger doen, tot de lijn van je ogen gelijk is aan het midde van het scherm......... :)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Commentaar graag!

Misschien nog een leuk ideetje om een keyboardhouder en iets voor je muis erbij te maken? Wel handig toch en professionele setups als Nixim en Frex maken daar ook plaats voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Commentaar graag!

Zijaanzicht:
[afbeelding]

3d:
[afbeelding]

Het enige wat me echt opvalt is dat je vrij dicht tegen je stuur aan zit. Persoonlijk vind ik dat niet prettig, maar dat moet ieder voor zich bepalen.
Alleen is het wel handig om dat soort dingen goed te overdenken, aangezien je voor een opstelling kiest die achteraf niet af te stellen is.

Ik ben van ongeveer dezelfde lengte als jij, ik kan eventueel wel de verhoudingen doorgeven, zoals ik ze gebruik in mijn cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik ben nu zelf aan het testen en uitproberen hoe ik het beste zit. als ik die verhoudingen een beetje heb begin ik pas met ontwerpen van een goede cockpit.

ik ga weer es oefenen met me demo van GTR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZAMoRANo schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:47:
[...]

Het enige wat me echt opvalt is dat je vrij dicht tegen je stuur aan zit. Persoonlijk vind ik dat niet prettig, maar dat moet ieder voor zich bepalen.
Alleen is het wel handig om dat soort dingen goed te overdenken, aangezien je voor een opstelling kiest die achteraf niet af te stellen is.

Ik ben van ongeveer dezelfde lengte als jij, ik kan eventueel wel de verhoudingen doorgeven, zoals ik ze gebruik in mijn cockpit.
Gaarne! email staat in mn profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De stoel is ongeveer 55 cm breed (er zit wel een draaiknop aan om de stoel in te stellen, die heb ik meegerekend). Het zitvlak is bij mijn stoel 52 cm breed.

Het zitoppervlak is 51 cm diep en de stoel zelf is 65 cm diep als hij redelijk rechtop staat.

Het is een beetje lastig meten, ik denk dat je eerst zelf een stoel moet hebben omdat elke stoel toch anders is (denk ik?).
De stoel is in iedergeval redelijk makkelijk te monteren. Hij staat ook gewoon gelijk goed rechtop en je kan er al in zitten als hij gewoon los op de grond staat.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 20-03-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-05 21:56
Dag racers,

Ik heb GT4 + PS2 + Playseat + DFPro wheel, in 1 woord.....ORGASMISCH :)
Dit komt echt in de buurt van de realiteit.
Mijn vraag is eigenlijk of hier mensen zijn die wat van FREX aan hun stuur hebben gehangen, zoals de H-Shifter o.i.d.
Mijn 2e vraag...zo ja, hoe sluit je zoiets in godsnaam aan, moet je je hele wheel ervoor uit mekaar slopen?
Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nielsracing schreef op maandag 21 maart 2005 @ 01:13:
Dag racers,

Ik heb GT4 + PS2 + Playseat + DFPro wheel, in 1 woord.....ORGASMISCH :)
Dit komt echt in de buurt van de realiteit.
Mijn vraag is eigenlijk of hier mensen zijn die wat van FREX aan hun stuur hebben gehangen, zoals de H-Shifter o.i.d.
Mijn 2e vraag...zo ja, hoe sluit je zoiets in godsnaam aan, moet je je hele wheel ervoor uit mekaar slopen?
Alvast dank!
H-shifter is een standalone USB device, die werkt dus ook niet op de PS2.
Je kunt je bestaande DFP modden ja, er komt wel wat sleutelen aan te pas, als je a-technisch bent zou ik er niet aan beginnen.
Ik heb zelf de sequentiele shifter, die loopt gewoon via de DFP en werkt wel op de PS2.

Hoe bevalt die Playseat eigenlijk?
Ik heb er een keertje mee gereden en ik vond het niet echt denderend, het voelde allemaal vrij kwetsbaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 139720 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:06:
[...]

Anyway, ik heb jouw probleem zelf ook gehad, maar het is gelukkig simpel te verhelpen. Ik plak hier gemakshalve een stukje tekst dat ik al eens eerder op een andere site heb gepost over dit probleem:

What you need to do is to turn off the power saving option for your USB Root Hubs. In the Device Manager (rightclick My Computer => Properties => Advanced Tab => Device Manager) you'll find several USB Root Hubs under +Universal Serial Bus Controllers. Uncheck all power saving options for each one on the Power Management Tab (doubleclick each Root Hub). This will prevent XP from turning off the USB Controller, which is what I think causes the problem. I haven't seen the problem since I changed this anyway.
...
Ey thanks lijkt erop dat dit werkt, gisteren de hele dag geraced zonder dat het stuurtje uitviel.
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Quantor op 21-03-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
net effe naar de sloop gebeld, morgen een stoel halen van een 205 gti
25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:40:
net effe naar de sloop gebeld, morgen een stoel halen van een 205 gti
25 euro :)
Afdingen hoor! 25 euro is te veel als dat het eerste bod was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Mn racesetupje zit nu eindelijk helemaal goed in elkaar.
Tijd voor wat meer pics dus. :7

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54984/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54985/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54986/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54987/thumb.jpg

Het is misschien geen echte racesim maar GT4 is behoorlijk vermakelijk, zeker op LeMans en de Nordschleife. Vandaar dus even de TV erop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ziet er mooi uit! :Y) Moet je nog niet een clutch hebben voor het echte race gevoel? Heb je de pedalen nou erop vast gezet of liggen ze er los op?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Dat ziet er zeer goed uit.
Mooie afwerking en oogt erg solide.
Vooral dat stuur ziet er super uit, ook lekker veel buttons.

Wanneer zijn we uitgenodigd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb nog een ActLabs koppelingspedaal wat ik ernaast kan zetten (en de GPL USB Shifter).
Maar auto's in GTR en RBR gebruiken geen koppeling, zijn puur sequentieel, en met GT4 kun je geen koppeling gebruiken.

Pedalen liggen los maar wel op een anti-slip mat, die zat er bij. Daarmee komen ze niet meer van hun plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ze vroegen eerst 40, nu dus 25, vind het wel een nette prijs.
het is best een mooi stoeltje, morgen eens beginnen aan een ontwerp van een cockpit.
ik heb nog 6 platen MDF liggen (20mm) waar ik m'n woofer in wou doen. maar dat kan nog wel wachten agz. ik geen versterker heb.

met die plaatjes maar ik een ophoging voor de stoel. en dan daarna even kijken hoe alles moet komen te staan. zal even een foto maken hoe alles nu staat.....

edit: foto's.... morgen dus weg met die zooi :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~velth412/racehoekkie_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~velth412/racehoekkie_2.jpg

deze ga ik nabouwen, maar dan van hout en met toetsenbord en muis houder.
ook nog even kijken of ik me dolby 7.1 setje erin kwijt kan, agz. ik nooit andere spellen dan race spellen of films kijk op me pc.

http://www.tweakers.net/ext/f/52434/full.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Extera op 21-03-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-05 21:30

Erw

ZAMoRANo schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:12:
Mn racesetupje zit nu eindelijk helemaal goed in elkaar.
Tijd voor wat meer pics dus. :7

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Het is misschien geen echte racesim maar GT4 is behoorlijk vermakelijk, zeker op LeMans en de Nordschleife. Vandaar dus even de TV erop. ;)
Woei! lekker, wat cost zon frexx setje nou bij elkaar (wat heb je er voor betaald zeg maar)

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Erw schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:38:
[...]

Woei! lekker, wat cost zon frexx setje nou bij elkaar (wat heb je er voor betaald zeg maar)
Stuur+pedalen+shifter+buttonbox+verzendkosten= een kleine 1000 euro. B)
Prijzig maar iedere cent waard IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Damn, en dat zit heel dat frame er nog niet eens bij.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Zal ik mijn race setup ook maar eens showen :P.

Afbeeldingslocatie: http://i136.exs.cx/img136/2084/dsc000258ch.jpg
Niks bijzonders eigenlijk maar ben er wel tevreden mee :)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zo ken ik het ook 8)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y74/sainonez/reessetup.jpg

en me lanceerbaan (zonder FFB)

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y74/sainonez/rocketlaunchersetup.jpg

hehe ff dollen, maar ben erover aan het denken om die setup die met dat 3D progsel gemaakt was, als computerburo te gaan gebruiken, lijkt me sowieso een goede houding om in te gamen/i-netten, en dan mooi zwart spuiten met flames erop })

MTV, pimp my ride!!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Hier dan ook een plaatje van mijn stekkie.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaap5/IMG_1905kl.jpg

En dit is mijn stuurwiel, dus helaas is die mooie rode niet van mij...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaap5/IMG_1906kl.jpg

Mocht je je afvragen wat dat boek op de grond doet, dat is om ervoor te zorgen dat de pedalen niet naar achter schuiven :X . Erg professioneel is het niet, maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Mijn setupje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/sim/in_sim_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/sim/Afbeelding%20001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe.. Waar is de lift? :D >:) Nee zonder dollen: mooi gemaakt hoor.. Neem aan dat één van de zijkanten opzij/gedraaid/wegneembaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Zit jij echt met een volledig race pak te racen? niet een beetje overkill die helm? O-)

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
ga dan solliciteren om in echte races mee te doen ;p

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Omg .. :X :D Ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hehe ik had m al eerder gezien maar het blijft een mooie cockpit hoor Erikje. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Laatst online: 04-09-2024
Hier mijn cockpit :) Nu met PSTwo, DFP (en GT4)
M'n good old MOMO Force ligt nu in de kast stof te verzamelen :/

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fhilbrands/screens/cockpit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
lol, bang dat je valt? :P
maar is cker wel mooi idd.
ik heb net me stoeltje binnen, ga nu wat tekenen en mischien alvast wat maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

kNarf schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:29:

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Maar staat je tv niet wat tehoog :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
GreenFury schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:37:
[...]

Ziet er goed uit. Maar staat je tv niet wat tehoog :?
Nee, dat lijkt misschien zo door de foto maar het is precies goed. Ik ben met 1.85 dan ook niet de kleinste maar ik hoef zeker niet omhoog te kijken naar de tv ofzo.
Maar als ik hem lager zou zetten is het ook niet zo fijn tv kijken als er steeds een stuurtje voorstaat :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:29:

[afbeelding]
Das wel een mooi TV'tje. Als ik weer ns niet weet wat ik moet kopen van mn geld ga ik daar ns voor kijken. :p

Hoe bevalt de DFP icm GT4 trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
ZAMoRANo schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Das wel een mooi TV'tje. Als ik weer ns niet weet wat ik moet kopen van mn geld ga ik daar ns voor kijken. :p

Hoe bevalt de DFP icm GT4 trouwens?
Wel goed, ik begin het driften op de Nordschleife al aardig onder de knie te krijgen :9 Ik vind het alleen wel jammer dat als je een hele scherpe bocht maakt en het stuur dus ver draait, het stuur niet echt snel weer terugdraait. In een echte auto laat ik het stuur meestal gewoon een beetje los zodat ie vanzelf snel weer terugdraait maar dat wil hier niet echt.
Voor de rest een prima stuurtje dat eigenlijk weinig tot niets onderdoet voor m'n MOMO Force.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:20:
[...]

Wel goed, ik begin het driften op de Nordschleife al aardig onder de knie te krijgen :9 Ik vind het alleen wel jammer dat als je een hele scherpe bocht maakt en het stuur dus ver draait, het stuur niet echt snel weer terugdraait. In een echte auto laat ik het stuur meestal gewoon een beetje los zodat ie vanzelf snel weer terugdraait maar dat wil hier niet echt.
Voor de rest een prima stuurtje dat eigenlijk weinig tot niets onderdoet voor m'n MOMO Force.
Ja ik vind het ook een lekker stuurtje, dat centreren gaat alleen idd nogal traag en de FF is een tikkie luidruchtig t.o.v. mn oude Wingman Formula Force.

Heb je LeMans al unlocked trouwens? Die is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ja idd, zeer mooie baan. Het is net als de Nordschleife maar weer eens een bevestiging van hoe slecht de F1C/GTR versie eigenlijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

heb me ook maar een DFP aangeschaft! en idd het terugdraaien naar neutraal stand gaat te traag!

heb het nog maar een uurtje geprobeert ivm tijdgebrek, maar zat me daar iig aan te ergeren...

tevens vind ik het stuurtje iets té rubberig, denk dat ik het een keer opnieuw ga bekleden met leer ofzo...

PS
dat schakelframe een paar posts hierboven, welk merk is dat en hoe duur?

[ Voor 12% gewijzigd door beschuitfluiter op 22-03-2005 15:47 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat is een Actlabs GPL USB shifter. Ik had hem ongeveer 2 jaar terug voor 30 euro gekocht. Het beviel me niet ik vond het maar een breekbaarding en niet prettig rijden en heb hem toen weer geruild bij die winkel.

Zit er aan te denken omzelf een H-shifter te maken lijkt me wel leuk om te doen :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ben begonnen aan de cockpit, et ziet er nog niet uit. maar het krijgt al wel vorm. het onderstel is af. (stoel + pendalen) morgen verder aan het tafeltje voor de tv/monitor & stuurtje, en een muis+toetsenbord houder als ik daar nog tijd voor heb.

als dat klaar is..... schuren, plamuren en verven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
The_FrankO schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:54:
Dat is een Actlabs GPL USB shifter. Ik had hem ongeveer 2 jaar terug voor 30 euro gekocht. Het beviel me niet ik vond het maar een breekbaarding en niet prettig rijden en heb hem toen weer geruild bij die winkel.

Zit er aan te denken omzelf een H-shifter te maken lijkt me wel leuk om te doen :)
Hoezo breekbaar? M'n 3e set veertjes houdt het al bijna een jaar uit nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
mijn 1ste set veertjes begint nu kuren te vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Vind het best leuke opstelling zo, maar je gaat me toch niet vertellen dat je met racekleding en al erin gaat zitten gamen ? B) 8)7 Ik hoop voor je dat dit voor de vorm was ... voor de foto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
uhhm, op hoeveel graden staan bij jullie de pendalen schuin?
ik bedoel dus de plank waar ze opstaan, ik had ze net op een graadje of (geschat) 40,
vond ze zo best lekker zitten.

wil morgen verder gaan testen en dan de plank maken.
heb al iets bedacht waardoor ik hem kan verstellen, de stoel staat namelijk muurvast.

als iemand even de moeitje wil nemen te om te kijken op hoeveel graden de pendalen staan (ondergrond) _/-\o_ bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hmm, als ik mn dfp op meer dan 200 graden rotatie stel gaat automatisch het rechter led lampje branden waardoor ik ineens 900 graden rotatie heb. Onder de 200 graden blijft de 'lock' wel werken, weet iemand hier een oplossing voor? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het gisteren met mijn schoonvader de timmerman erover gehad. Hij adviseerde mij om underlayment plaat te gebruiken (maar mdf was ook goed).Underlayment plaat (voor dakhout) moet ook erg goed zijn en goedkoper dan mdf, allebei verkrijgbaar in 18mm. Underlayment is alleen misschien lastiger te schilderen, dat moet ik even uitzoeken nog.

Kunnen jullie wat bouwtekeningen en/of maten posten van race opstellingen? Dat maakt het een stuk makkelijker om wat te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Bertuss schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:02:
[...]

Vind het best leuke opstelling zo, maar je gaat me toch niet vertellen dat je met racekleding en al erin gaat zitten gamen ? B) 8)7 Ik hoop voor je dat dit voor de vorm was ... voor de foto :X
Voor de foto uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik werk zonder bouwtekening :)
ik wil wel wat foto's posten van hoe alles stap voor stap in elkaar word gezet.
maar hoe schuin zal ik de pendalen zetten? wil iemand nog even kijken hoe schuin ze staan? (ondergrond)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Extera schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:31:
ik werk zonder bouwtekening :)
ik wil wel wat foto's posten van hoe alles stap voor stap in elkaar word gezet.
maar hoe schuin zal ik de pendalen zetten? wil iemand nog even kijken hoe schuin ze staan? (ondergrond)

Thanks!
Je bedoelt hoe onder welke hoek de basis van de pedalen staat?
Dat hangt ook een beetje af van welke je pedalen je gaat gebruiken en onder welke hoek je benen zitten.
Het handigst is ook om dat gedeelte eventueel afstelbaar te maken.

BTW: het zijn pedalen, zonder "n". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

een kort vraagje, ik heb gisteren een niewe Logitech Driving Force gekocht was een koopje vandaar, voor de pc. Nu is mijn vraag: is er een site met speciale drivers voor dit stuurtje, of voldoen de xp drivers? Het gaat dus niet om de pro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 98389 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:30:
een kort vraagje, ik heb gisteren een niewe Logitech Driving Force gekocht was een koopje vandaar, voor de pc. Nu is mijn vraag: is er een site met speciale drivers voor dit stuurtje, of voldoen de xp drivers? Het gaat dus niet om de pro!!
De algemene Logitech Wingman software, die zijn op alle gaming devices van hen toepasbaar.
Die waar een link naar staat in de SP is de meest recente (beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik zit nu ook te kijken naar een Logitech Driving Force (pro). De gewone heeft van die flippers om te schakelen onder het stuur, heeft de pro die ook of heeft die alleen die sequential shifter-pook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bigfoot1942 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:50:
ik zit nu ook te kijken naar een Logitech Driving Force (pro). De gewone heeft van die flippers om te schakelen onder het stuur, heeft de pro die ook of heeft die alleen die sequential shifter-pook?
[rml]Speedsmile in "[ PC] Racesim Hardware Topic"[/rml]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Requiem19 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:58:
Hmm, als ik mn dfp op meer dan 200 graden rotatie stel gaat automatisch het rechter led lampje branden waardoor ik ineens 900 graden rotatie heb. Onder de 200 graden blijft de 'lock' wel werken, weet iemand hier een oplossing voor? bvd
Als je hem tussen de 200 en 900 graden zet blijft de rotatie in feite gewoon 900 graden, alleen zorgt de force feedback ervoor dat het heel moeilijk wordt om verder te sturen dan het aantal graden waarop je hem hebt ingesteld. Gewoon een truukje dus eigenlijk en ik vind het op zich wel aardig werken.

Dat die lockfunctie alleen op 200 graden werkt vind ik wel jammer, dat is veel te weinig. M'n MOMO Force had ook al iets van 240 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
jah even een systeem verzinnen dan maar om hem verstelbaar te maken :)
denk iets met een boutje ofzo die ze vastklemt als ze zijn versteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
kNarf schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:32:
[...]

Als je hem tussen de 200 en 900 graden zet blijft de rotatie in feite gewoon 900 graden, alleen zorgt de force feedback ervoor dat het heel moeilijk wordt om verder te sturen dan het aantal graden waarop je hem hebt ingesteld. Gewoon een truukje dus eigenlijk en ik vind het op zich wel aardig werken.

Dat die lockfunctie alleen op 200 graden werkt vind ik wel jammer, dat is veel te weinig. M'n MOMO Force had ook al iets van 240 graden.
Aha bedankt voor de info, vind het wel stom dat je dan bij de instellingen zelf kunt kiezen hoeveel graden je kan draaien ;). Zou in principe wel lekkerder zijn als hij ook locked op meer graden, maar goed zal het ermee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:57:
[...]

Aha bedankt voor de info, vind het wel stom dat je dan bij de instellingen zelf kunt kiezen hoeveel graden je kan draaien ;). Zou in principe wel lekkerder zijn als hij ook locked op meer graden, maar goed zal het ermee moeten doen
Stom?
Dat is juist fantastisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:52:
jah even een systeem verzinnen dan maar om hem verstelbaar te maken :)
denk iets met een boutje ofzo die ze vastklemt als ze zijn versteld.
Als je iets kan bedenken, maak dan even een foto, ik wil ook iets verstelbaars hebben. De autostoel moet ik vastzetten, ik heb jammergenoeg geen schuifstoelmechanisme. Daarom wil ik het gas/rempedaalding kunnen verstellen. Ik heb wel een idee in mijn hoofd, maar moet eerst de rest bouwen voordat ik het kan proberen. Dus als je voor die tijd wat hebt?!

En iedereen die iets bouwt, gaarne foto's posten. Ik ga er een dezer dagen ook mee beginnen en zal het ook doen. Kunnen we wat tips van elkaar opdoen, wel zo handig lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb sinds zaterdag nu ook een Driving Force Pro voor op mn PC ter vervanging van mn oude (rode) Wingman Formula Force (die het overigens nog wel doet, maar goed...). Hoewel ik er veel van verwachtte (alle positieve reacties overal op het internet), vond ik niet dat hij lekker stuurde in LFS. (Ik heb uiteraard de laatste 4.6 drivers geinstalleerd wat pas bij de 2e keer goed ging). De force was eerst te sterk dus die moest ik softwarematig terug zetten, en daarna leek hij als stroop te sturen, weinig gevoel zeg maar...

Vanavond heb ik toch eens verder gezocht op het internet over hoe anderen het wieltje hadden ingesteld en hierbij kwam ik er dus achter dat er het e.e.a. toch anders moest worden ingesteld dan mn oude logitech stuurtje:

De algemene force feedback moet op 100% (standaard). Deze kan je vervolgens met select + R3 + linker flipper hardwarematig op 60% zetten.
(Zoals bekend kan je met select + R3 + rechter flipper de lock tussen 180 graden en de gekozen instelling {40 - 900 graden} kiezen).

Het 'probleem' lag hem in dat de veer en demping force op 0% moeten worden ingesteld (in tegenstelling tot mn formula force).
De centrale veerkracht kan uit blijven staan of (voor in sommige spellen dacht ik) aan en op 5%.

Na deze instellingen stuurt hij echt super, een goed gevoel net als bij mn oude formula force en ingesteld op 720 graden (komt overeen met de stuurratio in LFS) is het echt een juweeltje.

Hoewel de pedalen niet het beste van het beste zijn, zijn ze een hele verbetering ten opzichte van mn oude pedalen van mn wingman formula force (die dingen waren zo ongelofelijk slap met weinig 'travel' dat doseren alleen zonder schoenen kon en daarbij was het nog lastig).

Kortom ik ben van een ietswat teleurstellende indruk naar een super indruk gegaan en ik hoop dat nog een lange tijd te behouden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tentacle1 op 23-03-2005 23:10 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik heb de pedalen toch in 1 vaste stand gezet. vind ze prima staan zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooremti
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07-2024

dooremti

Sempre Gilles!

Ff een paar fotootjes van mijn setup. Zijn wel al oude foto's: inmiddels heb ik een handrem toegevoegd (voor RBR) en ik heb een plateautje toegevoegd (rechts naast de stoel, "onder" de shifter) om m'n trackball binnen handbereik kwijt te kunnen. De stoel is een oud Sparco die ik voor 30 euri heb kunnen overnemen. Pedalen zijn Speed7, pook is Act-labs GPL shifter (defect overigens, veertje kapot). Het stuur is zelf gebouwd; inmiddels ook USB en niet meer gameport. De stoel is overigens naar voren/achteren verstelbaar. Volgende stap is een schakelmogelijkheid zoals je ook ziet bij de Subaru WRC's (een "flipper" rechts achter het stuur). Eventueel kan ik nieuwere foto's online zetten als iemand daar interesse in heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.keepturningleft.com/images/cockpit.jpg

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

wel een gave set, maar staat je monitor niet wat ver naar achter want zo groot is tie niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooremti

dooremti

Sempre Gilles!

Anoniem: 98389 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 13:33:
wel een gave set, maar staat je monitor niet wat ver naar achter want zo groot is tie niet!?
Is inderdaad maar een 17", maar ik zit wel op een lekkere afstand zo. Te dicht erop vind ik ook niet prettig. Heb er in 4 jaar nog geen problemen mee gehad... :)

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111854

Ik was van plan om zelf een h-shifter te bouwen. met een gamepad dat moet allemaal wel lukken. Maar me vraag is hoe zorg ik ervoor dat als ik bijvoorbeeld naar zijn drie schakeld daar ook blijft liggen en niet een los staafje. Ik heb al zitten denken aan een systeem met scharnieren en veren. Kan iemand me hiermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ik wil graag mijn pc op de tv aanluiten voor GTR. Nu heb ik alles ingesteld alleen krijg ik nu alleen maar zwart-wit beeld en is het beeld ingezoomt te zien op de tv. Wat kan ik hier aan doen. Ik heb een 6600GT videokaart en gebruik s-video naar scart. En een gewone tv dus geen breedbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
kijk eens hoe die frex shifter in elkaar zit en doe inspiratie op :D

Afbeeldingslocatie: http://www.horae.dti.ne.jp/~someday/HSHIFT/shft.14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.horae.dti.ne.jp/~someday/HSHIFT/shft.15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.horae.dti.ne.jp/~someday/HSHIFT/shft.16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.horae.dti.ne.jp/~someday/HSHIFT/shft.17.jpg

Voor deze en grotere pics ga dan naar deze link

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Bertuss schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:20:
Ik wil graag mijn pc op de tv aanluiten voor GTR. Nu heb ik alles ingesteld alleen krijg ik nu alleen maar zwart-wit beeld en is het beeld ingezoomt te zien op de tv. Wat kan ik hier aan doen. Ik heb een 6600GT videokaart en gebruik s-video naar scart. En een gewone tv dus geen breedbeeld.
Ik heb nu de juiste resolutie voor elkaar ... heb nu alleen nog geen kleur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op PAL zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertuss schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:39:
www.sectie.be staat het wel duidelijk uitgelegd.

Ik zie hier notebene iemand die zelf een racestuur heeft gemaakt? Ongelofelijk... ik mag al blij zijn als ik een spijker recht in een plank kan slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53712

Bertuss schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:39:
[...]

De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
vandaag verder gegaan :)
het word al wat.
binnekort nog even kloten met de tv out, want vind het echt jammer dat GTR niet mooi is daarop.
zijn er geen speciale kaarten voor tv-out die gtr goed kunnen draaien?
zullen wel duur zijn dan, dus is denk ik ook geen optie.

dan maar slepen met tv's en monitors....."zucht"

fotoje:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~velth412/cockpit2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

Extera schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:57:
vandaag verder gegaan :)
het word al wat.
binnekort nog even kloten met de tv out, want vind het echt jammer dat GTR niet mooi is daarop.
zijn er geen speciale kaarten voor tv-out die gtr goed kunnen draaien?
zullen wel duur zijn dan, dus is denk ik ook geen optie.

dan maar slepen met tv's en monitors....."zucht"

fotoje:
[afbeelding]
Ik heb een GF4 128mb Ti4200, met een gig corsair, en op m'n 69 cm breedbeeld is dat harde plasser werk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
GRA Aopen GF4 TI-4200 DVI AGP 128MB *4 ?
89 euro zie ik hier.....

heb zelf een ATI 9800 pro 128 mb, die zou toch ook goed moeten zijn?
probleeem als ik deze koop is namelijk dat de ATI er dan uit moet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extera schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 23:26:
GRA Aopen GF4 TI-4200 DVI AGP 128MB *4 ?
89 euro zie ik hier.....

heb zelf een ATI 9800 pro 128 mb, die zou toch ook goed moeten zijn?
probleeem als ik deze koop is namelijk dat de ATI er dan uit moet :S
Dit hoort natuurlijk niet in dit topic (check idd de tv-out faq) maar om je op weg te helpen:
Als je s-video aansluiting gebruikt krijg je zwart-wit als je idd pal/ntsc verkeerd hebt staan. Ook is trouwens de tv-out van jouw radeon beter dan die van de nvidia 4-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
sorry voor offtopic//
ik weet niet of iemand me dan via msn wil helpen?
het beeld is niet zwart/wit maar kleur, ik heb een soort balken die over scherm heen "lopen"
heb al heel wat instellingen geprobeert maar kom er niet uit, mischien andere kabels halen? ze zien er nou niet echt duur uit oid. (2 jaar geleden gekocht)

als iemand me via msn wil helpen..... graag!!
msn: mark_hoogwiet@hotmail.com

ontopic//
morgen weer verder aan m'n cockpit, vloerbedekking erin& zijkanten afwerken, dan denk ik zondag klaar maken om te verven (schuren, plamuren enz.) denk dat ik hem een beetje in de kleuren van BMW williams ga maken :) past mooi in m'n kamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dooremti schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:33:
Eventueel kan ik nieuwere foto's online zetten als iemand daar interesse in heeft.
Tim
Waarom heb je eigenlijk een kussen tegen de wand waar de pedalen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dooremti

dooremti

Sempre Gilles!

Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 01:57:
[...]

Waarom heb je eigenlijk een kussen tegen de wand waar de pedalen zitten?
omdat ik daar m'n been/knie tegen kon leggen (ben van nature lui ;) )

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik wil misschien ook de De Driving Force Pro gaan halen.
Ik wil hem alleen gebruiken op de pc, niet op een PS2, die heb ik ook geen, vandaar.
Het spel waar ik hem voornamelijk mee wil gebruiken is DTM Race Driver 2.

Vraagje: Ik heb verschillende reviews gelezen van dit ding en een behoorlijk aantal ervan geven aan dat hij eik gemaakt is voor de playstation en dattie wél werkt op een pc, maar dat dat soms tot stabiliteitsproblemen kan leiden of soms zelfs helemaal niet werkt (afhankelijk van het spel zelf).

Iemand die mij kan vertellen of dit stuur gaat werken met DTM race driver2? :)

En dan heb ik nog een vraagje waar ik eik niks over in dit topic heb gelezen.
Hoe zit dat met de onderkant van de pedalen? Ik heb laminaat liggen en mijn oude stuurtje dat kapot is was altijd ellende met schuiven over mn gladde vloer enzo.

Zit hier wel voldoende rubber onder zodat ie zonder problemen op zn plek blijft liggen?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

vosss schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:43:
Ik wil hem alleen gebruiken op de pc, niet op een PS2, die heb ik ook geen, vandaar.
Het spel waar ik hem voornamelijk mee wil gebruiken is DTM Race Driver 2.

Vraagje: Ik heb verschillende reviews gelezen van dit ding en een behoorlijk aantal ervan geven aan dat hij eik gemaakt is voor de playstation en dattie wél werkt op een pc, maar dat dat soms tot stabiliteitsproblemen kan leiden of soms zelfs helemaal niet werkt (afhankelijk van het spel zelf).

En dan heb ik nog een vraagje waar ik eik niks over in dit topic heb gelezen.
Hoe zit dat met de onderkant van de pedalen? Ik heb laminaat liggen en mijn oude stuurtje dat kapot is was altijd ellende met schuiven over mn gladde vloer enzo.

Zit hier wel voldoende rubber onder zodat ie zonder problemen op zn plek blijft liggen?! :)
Als je in de SP kijkt zie je dat daar DE driver voor een DFP staat,die alle problemen oplost, ik kan hem hier weg zetten maar ik heb medelij met hem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 137969 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:52:
[...]

Als je in de SP kijkt zie je dat daar DE driver voor een DFP staat,die alle problemen oplost, ik kan hem hier weg zetten maar ik heb medelij met hem 8)
Ik heb het stuurtje net ff gekocht hier bij de musicstore (had ik tenminste een goede reden om om 5 uur te stoppen met werken ;) ) en heb idd de drivers uit de OP geïnstalleerd.

Ben nu ff aan het proberen met "wat" instellingen. Hoe hebben jullie hem ingesteld staan? :)

Eerste rondje meteen 5x van de baan afgevlogen, weer ff wennen, heb al dik 2 jaar niet meer met een stuurtje gereden.

Ow, en wat ik zelf vroeg over het rubber aan de onderkant van de pedalen: hij staat muurvast op de laminaat hier, dus mochten andere mensen zich hetzelfde afvragen; het is goed 8-)

[ Voor 14% gewijzigd door vosss op 25-03-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:43:
Vandaag heb ik HET stuurtje gehaald, en DE driver geinstalleerd.
In DR2 herkent ie de stuurbewegingen niet, wel de knoppen op het stuur, en de pedalen herkent ie ook. (In GTR gaat wel alles goed)

Herkent iemand dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Anoniem: 53712 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:02:
[...]

Vandaag heb ik HET stuurtje gehaald, en DE driver geinstalleerd.
In DR2 herkent ie de stuurbewegingen niet, wel de knoppen op het stuur, en de pedalen herkent ie ook. (In GTR gaat wel alles goed)

Herkent iemand dit probleem ?
DR2? Welk spel is dat?
Ik heb HET stuurtje ook gehaald en DE driver ook geïnstalleerd en in DTM 2 doet ie het prima :)

Ik ben nu bezig met GTR te "kopen" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vosss schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:09:
[...]

DR2? Welk spel is dat?
Ik heb HET stuurtje ook gehaald en DE driver ook geïnstalleerd en in DTM 2 doet ie het prima :)

Ik ben nu bezig met GTR te "kopen" O-)
DR2 = DTM Race Driver 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Ik heb ff snel het topic doorgescant maar heb mijn vraag nog niet gezien.
Ik heb nu een trustmaster 360 spider en iedere keer als ik ga racen moet ik weer dat stuur helemaal vast maken aan me bureau en pedalen neerzetten, en als ik klaar ben kan ik alles weer weg gaan halen omdat het anders in de weg staat als ik iets anders ga doen.
Hoe doen jullie dat eigenlijk, want ik vind dit erg irritant en speel er zelfs minder vaak door omdat ik dan ff geen zin heb om alles weer neer te zetten.

Verder Kan ik dat trustmaster stuur alleen maar 360 graden draaien wat ik erg irritant vind sturen, ik wil gewoon 720 graden kunnen draaien, is er een tweak voor of zo dat ik dat voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Anoniem: 42323 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:37:
Ik heb ff snel het topic doorgescant maar heb mijn vraag nog niet gezien.
Ik heb nu een trustmaster 360 spider en iedere keer als ik ga racen moet ik weer dat stuur helemaal vast maken aan me bureau en pedalen neerzetten, en als ik klaar ben kan ik alles weer weg gaan halen omdat het anders in de weg staat als ik iets anders ga doen.
Hoe doen jullie dat eigenlijk, want ik vind dit erg irritant en speel er zelfs minder vaak door omdat ik dan ff geen zin heb om alles weer neer te zetten.
Een cockpit met een aparte monitor maken of zoals ik de tv-out gebruiken, zie boven voor een aantal pics..
Verder Kan ik dat trustmaster stuur alleen maar 360 graden draaien wat ik erg irritant vind sturen, ik wil gewoon 720 graden kunnen draaien, is er een tweak voor of zo dat ik dat voor elkaar kan krijgen?
Kan niet, de Logitech Driving Force Pro is momenteel het enige stuur dat zo ver kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

kNarf schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:46:
[...]

Een cockpit met een aparte monitor maken of zoals ik de tv-out gebruiken, zie boven voor een aantal pics..
Dat brengt me wel op een idee, ik heb een 19 inch tft die ik wel wil blijven gebruiken, een tv scherm vind ik niet mooi.
Ik denk dat ik mijn tft scherm op wieltjes zet zo dat ik hem 1 meter naar links kan rijden.
Dan zet ik links van mij mijn stuur, als ik dat wil racen hoef ik alleen mijn monitor even te verschuiven naar links en mijn stoel en ik kan rijden. :P
[...]

Kan niet, de Logitech Driving Force Pro is momenteel het enige stuur dat zo ver kan draaien.
Dat is wel jammer, wel raar dat ze 720 graden niet standaard gebruiken, iedereen die auto rijd en gewend aan 720 graden is vind dat volgens mij wel prettiger rijden.
360 graden vind ik veel te gevoelig.

Dat word sparen voor een Logitech Driving Force Pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32443

quote :Dat is wel jammer, wel raar dat ze 720 graden niet standaard gebruiken, iedereen die auto rijd en gewend aan 720 graden is vind dat volgens mij wel prettiger rijden.
360 graden vind ik veel te gevoelig.

Sterker nog de meeste stuurtjes hebben 270 gr als maximale stuuruitslag. Overigens is dat meer dan genoeg, racewagens rijden (en sturen) toch wel iets anders dan het gemmiddelde koekblik op de nederlandse weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
sterker nog zou zomaar kunnen dat bv zon race ferrari 360 niet meer kan sturen dan 270 graden...:D

draaicirkel van een truck dan ook maar daar heb je op circuit geen last van

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Anoniem: 32443 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 22:05:
Sterker nog de meeste stuurtjes hebben 270 gr als maximale stuuruitslag. Overigens is dat meer dan genoeg, racewagens rijden (en sturen) toch wel iets anders dan het gemmiddelde koekblik op de nederlandse weg :)
Maar daarom is het wel leuk in Live for Speed, daar zitten niet alleen raceauto's in. Of in Richard Burns Rally daar waar rallywagens 540 graden gebruiken. En natuurlijk GT4 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Vraagje (iets waarmee ik in mn hoofd zit, ik wil het effe voorleggen aan de experts ter zake hier in dit topic)

Misschien is het in dit topic al naar voor gekomen, maar ik heb geen tijd om het hele topic te doorlezen en een quick search leverde toch niets op, zodus...

Ergens in dit topic (of in dat van GTR) stond een link naar deze site:
http://www.naturalpoint.com/trackir/index.html (jullie allen wel bekend waarschijnlijk). Die dingen zijn echt fantastisch, volgens mij kan eens je ze hebt niet meer zonder. Als je dan nog het model neemt met vector expansion kan je ook met je hoofd pannen van links naar rechts en het gezichtsveld verleggen (niet alleen roteren maar ook transleren, zodat je bvb naast je ouwe tweedekker naar buiten kan kijken)
zie hier bvb: http://media.naturalpoint...xL-feb2005-v3-320x240.wmv

andere filmpjes ivm met autosport zijn deze:
http://media.naturalpoint...emo/NASCARsr1-320x240.wmv
http://media.naturalpoint...TR-feb2005-v3-320x240.wmv
http://media.naturalpoint...-GTR-320x240-1mbps-v2.wmv

(dit zijn de links naar de low res versies, ga naar de site en klik op de links voor de high res versie)

Nu, dit ziet er wel fantastisch uit en voegt iets extra toe aan je game, maar echt natuurlijk kan het toch niet zijn, omdat je wel je hoofd draait maar met je ogen naar het scherm voor je moet blijven kijken (zowel met scherm als beamer). Dus hoofd draaien en ogen draaien.

Nu dacht ik, als je dit eens combineert met een van deze
http://www.vrealities.com/hmd.html
bvb deze: http://www.vrealities.com/igpcsvga3dpro.html

Dan pas heb je een max aan realiteits ervaring volgens mij. Zo kan je op (relatief) goedkope wijze (als je vergelijkt met een multiple beamer-screen setup dan toch) een hoge graad van 'onderdompeling' in je game bekomen. Dus vrglasses met trackingIR. Het feit dat je dan geen cokpit en zo hoeft 'na te bouwen' is ook alleen maar een voordeel. (ik heb het bvb over fs2004, de cockpit verandert mee met het vliegtuig die je kiest, omdat het immers ook virtueel is, zie op de site ook de filmpjes van fs2004, echt wel indrukwekkend)

Omdat ik niet thuis ben in vrgoggles, (en omdat op die site niet echt duidelijke specs of how to's taan) wil ik hier een paar bedenkingen lanceren.
Op het model dat ik aangaf staat 3D supported. Dus ik vermoed dat je een stereoscopisch beeld projecteert (dus twee beelden genomen op oogsafstand van elkaar). Maar hoe gaat dit dan in zn werk. Kan dit door elk game ondersteund worden. (hoe zorg je ervoor dat een game twee beelden in game rendert vanuit verschillende standpunten). En wat voor hardware heb je daarvoor nodig. Een grafische kaart met twee video uitgangen? twee grafische kaarten? of doet de interface van de bril dit voor je?
Verder staat er: resolutie per scherm 800*600, aantal pixels per scherm: 1.44million? Lijkt mij toch niet juist te zijn??? Ik denk wel dat 800*600 genoeg is, is zoals televisie beeld ongeveer, maar op een veel kleiner scherm, dus de dot pirch wordt veel kleiner, je zit er dan ook wel dichter tegen, maar volgens ga je weinig verschil zien...

En dan algemeen, denk je dat zoiets deftig kan werken, compatibel is met de meeste games? Iin elk geval zie ik alleen een toepassing voor sim games (flight en race), een FPS speel ik nog liever lekker relax aan m'n bureau met muis en toetsenbord op een fixed viewpoint kijkend naar een scherm :)

Niet iedereen heeft trouwens dezelfde afstand tussen de ogen dus hopelijk is dit ook instelbaar anders krijg je een geweldige koppijn denk ik.

Als afsluiter: niet dat ik nu zoiets kan kopen, but ik makes you think. en uw fantasie begint te werken. Beeld je het gewoon in in een race sim of flight sim. (Naar rechts kijken en daar je tegenstanders zien afkomen bvb) dit soort toepassingen heeft me altijd geïnteresseerd, en ik snap niet waarom ze daar bij games nog niet verder in gevorderd zijn (dit lijkt me namelijk veel idealer dan beamers of wat dan ook, zeker als je wilt draaien met je hoofd) Voor shooters is een beamer dan wel weer aangewezen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Sony heeft ooit een PC monitor als bril gehad, die deed dus niet 3d, maar "normaal" vga, die kun je gewoon opzetten samen met een trackir petje

Juist, de sony Glasstron :)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...4277&rd=1&ssPageName=WDVW
prijs valt nog wel mee

[ Voor 38% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 27-03-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Met je hoofd draaien maar je ogen naar het scherm gericht houden voelt niet echt onnatuurlijk aan hoor. Je hebt het vast nooit zelf geprobeerd.

En die 3D-brillen tja, ik heb al van meerdere mensen die het hebben geprobeerd gehoord dat de techniek nog een beetje in de kinderschoenen staat. Het apparaatje zit tussen je grafische kaart en je beeldscherm in maar moet ook ondersteund worden door de Stereo 3D-driver van je kaart.

Het nadeel is dus dat elke frame 2x gerendert moet worden en je framerate enorm achteruit gaat.
Ook zijn de kleur en het contrast niet echt geweldig.
Ik denk dat deze techniek nog een stuk doorontwikkeld moet worden voor het echt iets toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
let wel, die glasstron is dus GEEN 3d bril, 't is een normale monitor die je voor je ogen zet
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.