[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 17.655 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Speedsmile schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:50:
Dat stuurtje word idd bijna alleen aangeprezen icm playstation, uit eerste hand kan ik je echter vertellen dat gebruik op de pc geen probleem is, al helemaal niet met de laatste drivers, sterker nog ik heb niet eens een playstation 8)7 8)7 8)7 .
Ik heb hem trouwens voor ongeveer 109 euro op gekocht, ik zou zeggen raadpleeg de pricewatch eens.

Die pricewatch doet op het moment beetje raar bij mij hij wil de hele tijd browservenster sluiten :( (firefox), nog meer mensen die dat hebben?
Okey ... ik ben overtuigd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Werken dan wel alle knoppen die er op de DFP zitten? (want volgens mij zitten er ook een paar specifieke PS2 knoppen).. of kun je die dmv die driver binden aan je keyboard :? ;)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2023
er zijn speciale drivers voor die DFP...staan eerder ergens in dit topic als ik het goed heb...

alle knoppen werken gewoon..

ps2 is nl ook pc met usb...dus zoveel verschil is er kennelijk niet

Za krijgt er een binnekort dus die zal je er alles over kunnen vertellen

maar nogmaals lees alle topics op RSC hierover en je weet alles

www.racesimcentral.com >>>search ....DFP

voila suc 6

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-03 00:22
Ik heb me DFP net gehaald (bij mediamarkt voor 150 euries, omdat ik iets moest ruilen)

In combo met GTR (demo) werkt ie erg lekker, beter als me oude stuurtje (weet geeneens wat voor een)
jep, ben erg te spreken over dit stuurtje. vooral de FFB is ERG krachtig, heb em bij GTR dan ook op 50% ingesteld. (kan ook via stuurtje op 60% worden gezet)

morgen even testen in cobo met GT4, lekker 900 graden sturen :P
GTR ga ik ook volgende week kopen. vind alleen die stoel setje's en alles overdreven :) ben ook maar een arme student he :P misschien dat ik ooit eens een oude autostoel fix.

maar, effe een paar vraagje's:

- Hoe spelen jullie qua beeldscherm enzo. Ik speel met een 17" TFT vrij dicht bij gezet bij het racen, maar ik vind het beeld klein. zijn er tussen jullie die via een tv (tv-out) spelen? ik heb dit zelf nooit getest en ben van plan dit binnenkort eens te testen.

- Die setje's van fred e.d. Hoe moeilijk is het om je pendalen te modden? Ben best technisch aangelegd maar het geen idee hoe het erg uitziet achter dat plastic :P

iemand die ze gaat modden.... wil die foto's maken?

Thanks!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Extera schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:36:
- Hoe spelen jullie qua beeldscherm enzo. Ik speel met een 17" TFT vrij dicht bij gezet bij het racen, maar ik vind het beeld klein. zijn er tussen jullie die via een tv (tv-out) spelen? ik heb dit zelf nooit getest en ben van plan dit binnenkort eens te testen.
Jep, ik speel op een 70cm 100hz breedbeeld tv en dat gaat prima. Natuurlijk is het minder scherp dan een monitor maar het is goed genoeg en het beeld is tenminste lekker groot. Voordeel voor mij is ook dat m'n stuurtje een vaste plek voor de tv heeft zodat ik hem niet steeds opnieuw voor m'n monitor hoef te bevestigen als ik even wil racen, heel irritant lijkt me dat.

Ik zit er trouwens ook aan te denken om een DFP aan te schaffen naast m'n MOMO Force. Heb m'n Gamecube onlangs ingeruild voor een PS2 en Gran Turismo 3 is eigenlijk best leuk voor het minder serieuze racewerk. M'n MOMO Force werkt prima met GT3 maar GT4 ondersteund hem (expres) niet meer. En die 900 graden functie lijkt me ook wel aardig voor sims als RBR en LFS eigenlijk. Maar ja, veel geld heb ik er eigenlijk niet voor over terwijl ik nog een ander perfect werkend stuurtje heb. Dat wordt wachten op een GT4+DFP bundel voor een schappelijk prijsje dus :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
:) inderdaad.

Ik heb zelf helaas een oude tv. zit alleen een scart aansluiting op, verder nix. Aan mijn tv kaart zal het denk ik niet liggen, ik heb een 9800 Pro 128 mb, dus die lijkt me best nog wel bij de tijd.

De kabels die ik nog heb liggen uit me hoofd zijn een s-video, tulp-to-jack (voor geluid) die in een scartplug uitkomen. Daar zou het dus mee moeten gaan, dus ga het binnenkort eens uittesten.

Het zou wel een uitkomst zijn, dan kan ik me stuur gewoon voor de tv houden en hoef ik alleen mijn muis en toetsenbord (draadloos) door de kamer heen te slepen.

mocht het allemaal aardig werken dan maak ik er een apart race-hoekje van :)

morgen eens zoeken naar die kabels, ga ik ook me dolby surround set maar eens verplaatsen :P ken ik me geluid gewoon via de pc laten :D. kijk toch nooit dvd op me pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kNarf schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 00:47:
[...]
Heb m'n Gamecube onlangs ingeruild voor een PS2 en Gran Turismo 3 is eigenlijk best leuk voor het minder serieuze racewerk.
Haha, zie je wel. :7

GT3 wordt wel snel saai als je het wat langer speelt vind ik, dan ga je je wel een beetje aan dingen ergeren.

Maar ik kijk wel uit naar GT4; lekker op een mooie versie van de Ring rondtoeren. :p
Ik kreeg net bevestiging dat mn Frex spullen onderweg zijn, een paar dagen later dan ik had verwacht maargoed dat wordt dus volgende week. Dan ga ik GT4 ook meteen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ben benieuwd naar je ervaringen. Wel pics posten he :7

GT4 wil ik ook wel, maar niet als ik het met een controller moet spelen.
Ik heb wat filmpjes gezien van een Sauber C9 en een F1 auto op de Nordschleife en dat was nogal lachwekkend eigenlijk, maar met wat meer normale auto's zal het best wel gaaf zijn idd. Ook leuk dat er nog meer echte circuits inzitten zoals Suzuka, Fuji en Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 12:25:
Ben benieuwd naar je ervaringen. Wel pics posten he :7

GT4 wil ik ook wel, maar niet als ik het met een controller moet spelen.
Ik heb wat filmpjes gezien van een Sauber C9 en een F1 auto op de Nordschleife en dat was nogal lachwekkend eigenlijk, maar met wat meer normale auto's zal het best wel gaaf zijn idd. Ook leuk dat er nog meer echte circuits inzitten zoals Suzuka, Fuji en Le Mans.
Ja ik zal zeker pics posten. ;)

Ik zie veel screenshots van auto's die op de Nordschleife een flink stuk los komen van de grond enzo, das wel jammer, zegt helaas weinig goeds over de physics.
Maar idd met een Porsche of een M3 over de Ring gaan lijkt me toch wel geweldig.

En ja, het is idd een beetje ter afwisseling voor GTR en RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

schnumi schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:37:
Ach ik heb net mijn Logitech DFP besteld was voorradig woei) en ook gelijk GRT erachteraan dus ik kan binnenkort weer aan het racen. :)
Waar heb je 'm bestelt en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 13:18
Arx schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:51:
Dat lijkt mij nou echt onzin FF in de pendalen, dat kun je prima oplossen duur een extra rubbertje hier, en een boutje strakker draaien daar :+.
Ook via de koppeling voel ik in een auto niets. Het moment dat de versnellingbak koppelt valt in een echte auto ook in te stellen dus eigenlijk is het koppel moment niet auto/type specifiek.
Duh, als je niets voelt als je de koppeling op laat komen dan kun je toch ook niet fatsoenlijk weg rijden? Ja. je kunt plankgas geven en je koppeling in een keer loslaten, maar dat is dus weer echt niet realistisch.. Ik voel in mijn autootje wel aan de koppelingspedaal wanneer tie 'pakt'... Lijkt me sterk dat jij dat niet voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Nou ik heb ook de DFP aangeschaft ... is die driver die in de startpost staat de meest recente ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bertuss schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 15:33:
Nou ik heb ook de DFP aangeschaft ... is die driver die in de startpost staat de meest recente ?
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ow okey, want ik kreeg allemaal meldingen met: "voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test" en dat soort gezeik ... Ik heb wel steeds op "toch doorgaan" gedrukt, en het is uiteindelijk ook wel gelukt hoor !
Ik heb het eerste rondje er al mee weten te rijden ... tenminste voor zover het ging ... stond om de haverklap in de grindbak maar goed :P
Zijn er ook min of meer ideale instelling voor de DFP in GTR ? Ow w8 ... zal eerst es zelf zoeken ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ben nu bezig met GT4, wel moeilijk hoor met stuurtje, maar het went langzaam.

alleen ik krijg best pijn in m'n voet. welke hoek zou het best zijn om de pendalen te zetten? (steuntje bouwen) ik zal zo trouwens effe een foto maken van hoe ik me stuurtje heb staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
hoek is persoonlijk kijk hier maar hoe mijn momo racing pedalen staan die zijn ong t zelfde geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://www.nitro.goddeloos.nl/seat+pedals%20(Small).jpg

[ Voor 5% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 09-03-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
Ik heb zojuist op zeer onprettige wijze kennis gemaakt met de duurzaamheid van de Thrustmaster apparatuur. Mijn Thrustmaster F1 Force Feedback sloeg vast in Gtr, waardoor de auto ineens constant gas bleef geven en compleet naar rechts stuurde, wat ik ook deed. Ala dacht ik, dat moet nog wel even te maken zijn. Alle drivers geprobeerd te verwijderen, wat lukte op het thrustmapper programma na. De computer liep elke keer vast als ik daar iets mee probeerde. Levensgevaarlijk programmaatje.. Maar goed, drivers opnieuw geinstalleerd. Geen effect, stuur ik naar rechts en dan weer terug beginnen de lampjes op t stuur uit en gaan te knipperen en duwt de Force Feedback het stuur niet naar het midden, maar naar links of rechts. Daarop maar alles verwijderd uit het Hardware profiel, computer opnieuw opgestart, alles 100 % opnieuw geinstalleerd; zelfde probleem.

Het lijkt me dus dat er iets in het stuur zelf kapot gegaan is... Wat een intens slechte kwaliteit zeg, heb dat stuurtje niet eens een jaar ;) Je mag toch minimaal verwachten dat zoiets een jaar of 2,3 goed meegaat.

Maar goed, als iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor weet, zou ik blij zijn daar iets over te horen (reken er overigens niet op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 18:40:
Ik heb zojuist op zeer onprettige wijze kennis gemaakt met de duurzaamheid van de Thrustmaster apparatuur. Mijn Thrustmaster F1 Force Feedback sloeg vast in Gtr, waardoor de auto ineens constant gas bleef geven en compleet naar rechts stuurde, wat ik ook deed. Ala dacht ik, dat moet nog wel even te maken zijn. Alle drivers geprobeerd te verwijderen, wat lukte op het thrustmapper programma na. De computer liep elke keer vast als ik daar iets mee probeerde. Levensgevaarlijk programmaatje.. Maar goed, drivers opnieuw geinstalleerd. Geen effect, stuur ik naar rechts en dan weer terug beginnen de lampjes op t stuur uit en gaan te knipperen en duwt de Force Feedback het stuur niet naar het midden, maar naar links of rechts. Daarop maar alles verwijderd uit het Hardware profiel, computer opnieuw opgestart, alles 100 % opnieuw geinstalleerd; zelfde probleem.

Het lijkt me dus dat er iets in het stuur zelf kapot gegaan is... Wat een intens slechte kwaliteit zeg, heb dat stuurtje niet eens een jaar ;) Je mag toch minimaal verwachten dat zoiets een jaar of 2,3 goed meegaat.

Maar goed, als iemand dit probleem herkent en er een oplossing voor weet, zou ik blij zijn daar iets over te horen (reken er overigens niet op)
Zou een defecte (of haperende) potmeter kunnen zijn.
Anders zou je hier even tussen moeten kijken, wellicht is het probleem daar eerder langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik krijg me tv out niet goed :(
doe het via de s-video kabel maar beeld is lelijk en flikkert :(
effe zoeken :)

hier effe een foto'tje van me stuurtje

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~velth412/raceshit.jpg
weet niet of die kleiner moet.....

//edit// tv out lukt echt niet :( zie allemaal mensen met het zelfde probleem maar nergens een oplossing....)

[ Voor 20% gewijzigd door Extera op 09-03-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Heb vandaag m'n TV-out is geprobeerd met F1C 99-02 en dat ging perfect ..
Ik gebruik alleen wel zo'n dikke zwarte kabel met 4 pinnetjes (SVHS?) die werken beter dan die gele S-video dingen ;) .. Max reso is alleen wel 800x600 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik weet niet of die in mij kaart kan :P
ik heb wel nog een aansluiting op me kaart zitten, lijkt op een mix van een vga & scart aansluiting van een ps2. hahaa ik laat het wel effe gaan, gtr word dus stuurrtje verplaatsen.....
wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Pff het is idd wel super belangrijk hoe je zit zeg ! Hebben jullie ook tips om goed te zitten zonder een hele ombouw te maken e.d. ? Misschien doe ik dat nog wel in de toekomst, maar wil wel graag ffies een tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik was een uurtje bezig met die ombouw :7
zit nu wel lekker, net 2 uur gereden en me voet deed niet echt pijn, op het laatst begon die een beetje te zeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Extera schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 21:51:
ik weet niet of die in mij kaart kan :P
ik heb wel nog een aansluiting op me kaart zitten, lijkt op een mix van een vga & scart aansluiting van een ps2. hahaa ik laat het wel effe gaan, gtr word dus stuurrtje verplaatsen.....
wel jammer
Dat is 'm inderdaad. Het lijkt op PS/2 en is zwart met 4 gaatjes en 5e voor een zwart blokjes in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Gasten.. stop maar met zoeken.
Dit zijn gewoon de spullen die je moet hebben.
check het filmpje!

http://www.force-dynamics...s_301-rbr-rallyschool.wmv

Hier kan je de rest vinden:
http://www.force-dynamics.com/video.shtml

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 09-03-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 47458 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:19:
Gasten.. stop maar met zoeken.
Dit zijn gewoon de spullen die je moet hebben.
check het filmpje!

http://www.force-dynamics...s_301-rbr-rallyschool.wmv

Hier kan je de rest vinden:
http://www.force-dynamics.com/video.shtml
Lees eerst de draad voor je blaat, die is al een stuk of 3x voorbij gekomen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~velth412/graka.jpg
deze? maar toch, via s-video moet het beeld ook goed te krijgen zijn..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
S-video is een composiet signaal dwz dat alle kleuren door 1 kabeltje gaan, bij dat SVHS signaal heb je 4 kleuren apart en heb je minder overvloei waardoor je beeld scherper is!
maar als je dat ding links bedoelt, da's je DVI connector... (voor digitaal beeldscherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
hoe kan ik dan het beste beeld op me tv krijgen? aangezien ik alleen die aansluitingen heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Dit is de plug die ik bedoel.... Afbeeldingslocatie: http://www.italianeditors.com/divx_images/svhs.jpg .. Hoe het wel zou moeten. ik weet het niet. Ik heb een verlengstuk aan mijn Leadtek kaart waar ze wel in passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
die gebruik ik nu (op het plaatje zwarte kabel) vanaf me kaart gaat ie dan naar een scartblokje en dan naar me tv, het beeld is alleen erg wazig en flikkert erg. ik gebruik ati control center met de niewste drivers. m'n tv is wel vrij oud...

//edit// net een andere tv geprobeerd, maar nog steeds het zelfde probleem.
wel erg jammer :( morgen ga ik de tv van me ouders proberen hoewel ik denk dat het niet aan de tv ligt.
het beeld flikker nu wel minder en is wel helder, aleen erg onduidelijk/onleesbaar en het trilt nog aardig....

// edit2// video word niet afgespeeld, als ik winamp open vult ie dat met een paars vlak :(

//edit3// Ligt denk ik echt aan de tv, kleine tv (nieuwe ziet aller er al iets beter uit, allen flikkert he tnopg een beetje, maar foto;s zien er goed uit (gt4 photomode pic's net op tv gekeken) lijkt er wel op of sommige kleuren flikkeren.....GTR demo ziet er nog vrij netjes uit, kleuren zijn niet helemaal mooi, maar dat kan mischien met software worden opgelost... alleen dat flikkeren :@ bij stilstaand beeld valt het helemaal op!..... maargoed morgen verder

[ Voor 113% gewijzigd door Extera op 10-03-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie weet waar de Logitech DFP te koop is (desnoods online) voor minder dan de gebruikelijke 150 euro...? Hij ligt hier in Hilversum wel bij de Dixons maar ik zit ff krap deze maand en m'n huidige stuur is wel gewoon kapot, dus... De Pricewatch is niet erg helpvol wat dit betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:17
Anoniem: 135195 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 13:34:
Wie weet waar de Logitech DFP te koop is (desnoods online) voor minder dan de gebruikelijke 150 euro...? Hij ligt hier in Hilversum wel bij de Dixons maar ik zit ff krap deze maand en m'n huidige stuur is wel gewoon kapot, dus... De Pricewatch is niet erg helpvol wat dit betreft...
8)7 8)7 , hoezo niet echt behulpvol????? :X :X :
KLIK: http://www.tweakers.net/pricewatch/85508
Graag gedaan :> ;)

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik heb hem dus via quickspot en die zeiden dat ze er nog genoeg op voorraad hebben. :) Eergisteren het geld overgemaakt en vandaag word de order voorbereid dus hopelijk heb ik hem morgen of overmorgen dan. :)

Komt mooi uit want vandaag heb ik GTR binnengekregen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door schnumi op 10-03-2005 14:59 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
heb me tv geruild met die van me ouders, het tvout beeld is wel te doen met race'en, maar toch is het zonde van het spel...... het beeld is nog vrij zwart wit achtig en flikkert nog een klein beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist op zeer onprettige wijze kennis gemaakt met de duurzaamheid van de Thrustmaster apparatuur. Mijn Thrustmaster F1 Force Feedback sloeg vast in Gtr, waardoor de auto ineens constant gas bleef geven en compleet naar rechts stuurde.......
Heb ook een F1 Force Feedback (maar nog met het merkje Guillemot) en bij mij gebeurd iets soortgelijks, lijkt wel of de pc of het spel het contact met het stuurtje verliest want het is opeens volgas en geen respons meer van het wiel. Echter zodra ik het wiel uitschakel (gewoon met het aan/uit knoppie) en weer inschakel dan werkt het weer, behalve de FFB. Ik wil nog gaan kijken of dit aan de drivers ligt, want ik heb pas een complete OS (XP) reinstall gedaan en heb toen nieuwe drivers gevonden. Volgens mij heb ik ook nog ergens de oude drivers, waarmee ik onder win2000 nooit problemen mee heb gehad. Heb toen ook met dat thrustmapper programmaatje proberen te werken, maar echt veel kon ik er inderdaad ook niet meer mee.

Echter als bij jou zelfs in het windows controlpanel het stuurtje niet meer reageerd op de calibratie, dan zal er bij jou misschien toch echt iets kapot zijn.

Trouwens stuurtje is voor mij goed genoeg, heb er wat mee ge-GPL-ed en volgens mij lag het toch echt meer aan mij dan aan t stuurtje dat ik 2 seconden langzamer was dan de meesten (niet te spreken over die Sim-schumachers). Alleen de pedalen zijn te klein voor m'n maat 44, maar aan de plaatjes te zien moet ik om dat op te lossen zo'n duur pedalensetje kopen en dat is het me (nog) niet waard. Dus een 3 uur race houden mijn voeten niet vol, helemaal als ik probeer met links te remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik ben eruit met die *** tv out, ik ga een 2e monitor aansluiten (17")
dan maak ik op een vaste plek in me kamer een racestoel met me stuurtje, scherm ervoor, toetsenbord plankje ernaast (en muis) en een laptop aan de andere kant voor msn en zo, me pc staat daar dan een meter of 2 vanaf...... lijkt me best kick :P

binnekort dus maar me kamer verbouwen, gtr kopen en gaan me de banaan.
ik zal wel pic's posten als het zover komt... me ps2 ga ik overigens een VGA box voor kopen dan.... iemand tips daarover>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-

toevallig nforce chipset? en je gebruik je die usb poorten?

had k ook met oude TM.....ff usb op los usb kaartje en t was goed...raar conflict met die usb hardware en dan verliest ie gewoon het signaal even....

suc 6

[ Voor 10% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 10-03-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
NiTrO-EXILE- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:18:
[...]

toevallig nforce chipset? en je gebruik je die usb poorten?

had k ook met oude TM.....ff usb op los usb kaartje en t was goed...raar conflict met die usb hardware en dan verliest ie gewoon het signaal even....

suc 6
Hmm, nforce 3 ultra ja. Usb doet sowieso raar bij mij ;) Maar 4 van de 8 poorten doen het... raar ;)
Ik zal eens kijken of je tip werkt, dankje in ieder geval. Nu ter vervanging een Driving Force Pro gekocht, maar valt me eerlijk gezegd wel wat tegen in vergelijking met de tm...maarja, kwestie van wennen ook misch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Woei mijn Driving Force Pro is onderweg dus hopelijk krijg ik hem morgen al maar anders zaterdag dus. :) Eindelijk weer eens met een stuurtje racen want met een toetsenbord GTR spelen is natuurlijk wel nep. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb net mn NIXIM frame binnen, moet m nog even in elkaar zetten. :9
Topkwaliteit spul zeg allemaal.
Post straks wel wat pics. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
wat meer info over die setjes van frex zou leuk zijn :)
over hoe je je DFP moet aanpassen, qua moeilijkheid enzo.

op de site van frex zie ik dat je je DFP open moet maken, moet je dan in de kabels gaan knippen of kan je woon stekkertje's losmaken? ik gok zelf op de 1e :)
is dit moeilijk? en krijg je een handleiding erbij enzo? ik kan wel solderen het heb electro gedaan. maar ben bang m'n stuurtje te slopen........ hij is net een week oud :)

[ Voor 60% gewijzigd door Extera op 11-03-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:33:
[...]

Hmm, nforce 3 ultra ja. Usb doet sowieso raar bij mij ;) Maar 4 van de 8 poorten doen het... raar ;)
Ik zal eens kijken of je tip werkt, dankje in ieder geval. Nu ter vervanging een Driving Force Pro gekocht, maar valt me eerlijk gezegd wel wat tegen in vergelijking met de tm...maarja, kwestie van wennen ook misch.
Op wat voor manier valt 'ie tegen...? Ik ben ERG benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 10:09:
[...]

Op wat voor manier valt 'ie tegen...? Ik ben ERG benieuwd!
Ik had eerst dus een Thrustmaster F1 Force Feedback. Wat dus een erg duur stuurtje is. Kost ongeveer 165 euro. Die prijs zie je dus wel terug. De pedalen zijn niet van goedkoop plastic zoals de DFP, maar van aluminium, en ze hebben meer gevoel en veel meer weerstand dan die van de DFP. Ze voelen dus iets prettiger aan, maar na even oefenen merk ik dat ik met de DFP pedalen ook wel redelijk uit de voeten kan. De Thrustmaster had ook een iets fijner Force Feedback gevoel voor mij. De DFP heeft iets minder Force krachten bij het eerste stukje sturen, de eerste 10,15 graden naar links en naar rechts. Daarna voel je redelijk veel, tot meer force dan m'n TM. Misschien ook een kwestie van wennen/instellen (?). Tenslotte vind ik het toch jammer dat ie geen Shift-Paddles heeft, schakelt toch erg lekker. Maar het is zeker geen slecht stuurtje hoor, het is in eerste instantie gewoon een kwestie van wennen. Oja, het stuurtje is ook erg klein, moest immers goed bij de Playstation 2 met GT4 passen, kleine kinderhandjes moeten hem ook vast kunnen houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb mn frame helaas nog niet in elkaar kunnen sleutelen, er zijn blijkbaar wat moertjes en boutjes verloren gegaan tijdens transport. :'(

Zal vanavond wel even wat pics maken van de "building in progress", toch tijd genoeg voor nu. ;)
De Cobra stoel zit iig heerlijk en zo te zien is het frame heel erg sterk en goed af te stellen.

Mn Frex-spulletjes zijn inmiddels per vliegtuig gearriveerd in Amsterdam zag ik via Track & Trace dus dat zal ook niet lang meer duren. :D
Begin volgende week is mn setupje wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik heb de DFP net besteld, ook bij Quickspot! Scheelde alles bij elkaar toch 20 euro dus... Da's alweer de helft van GTR! ;) Met een beetje mazzel komt 'ie dinsdag al binnen! Ik ben benieuwd.. Ik ga de drivers vast downloaden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok ff een update:

Na een korte mailwisseling met Dave Nicholson van NIXIM kwamen we tot de conclusie dat de moertjes en boutjes zoek zijn geraakt tijdens het transport. :X
Hij heeft me vandaag meteen een nieuw setje toegestuurd dus die zullen over enkele dagen hier zijn.
In de tussentijd heb ik hier en daar wat bouten gevonden die ik wel kan gebruiken maar ik heb het frame nog niet helemaal compleet staan.

Maar ook heel goed nieuws: mn Frex spullen zijn binnen. :p

• De gemodificeerde DFP met Momo Stuur en wheelbox.

• Shift+ (Sequentieel)

• Pedalen (zonder clutch)

Alles zat heel goed verpakt en er zaten zelfs wat sleuteltjes bij om de pedalen naar eigen smaak mee af te stellen. Ook een anti-slip mat ontbrak niet.
De documentatie is vrij summier maar dat mag de pret niet drukken.

Je hoeft eigenlijk niets meer te monteren als het allemaal binnenkomt.
Het enige waar ik mee heb zitten rommelen is het instellen van de pedalen, daar zal ik de komende dagen zeker nog wel aanpassingen op doen.

Ik had al een ouder Logitech stuur (Wingman Formula Force) met driver 4.60 dus ik dacht slim (en lui) te zijn door gewoon de USB-plugjes te swappen en de software opnieuw te laden. Het gevolg was dat mn stuur herkend werd als een gewone Driving Force USB en niet de Pro. 8)7
Stuur dus weer ontplugd en de software verwijderd, daarna netjes opnieuw geinstalleerd en weer aangesloten, toen ging het meteen goed. En wow, je kunt heel makkelijk het aantal graden lock-to-lock instellen.

Ik heb daarna meteen GTR even opgestart en ben wat rondjes gaan rijden in de Saleen op Spa, eerst de controller configuratie doen enzo.
Daarna de baan op en toen wist ik al meteen niet meer welke knopjes nou wat deden, er zitten er 10 op, dan nog 2 flaps achter het stuur en 2 POV switches aan de zijkant. :p

Wat meteen opviel is hoe lekker de Shift+ schakelt vergeleken met mn ActLabs shifter in sequentiele mode, het is een lekker grote, zware pook en hij maakt een mooi mechanisch geluidje als je schakelt. :9~
Ook het stuur voelt comfortabel aan en stuurt erg precies, de drukknopjes en de flaps voelen erg goed aan en geven goede tactile feedback, iets wat je vaak een beetje mist bij gewone stuurtjes.

Het enige waar ik nog niet tevreden over ben, zijn de pedalen. Dat zal ongetwijfeld aan mijn afstelling liggen maar ik kan nu nog niet de wagen controleren zoals ik dat gewend was met de Performance pedals van ActLabs.
Maar als je de producten daadwerkelijk in je handen hebt en kijkt hoe het in elkaar zit, zie je pas wat voor vakwerk dit is en wat voor een kwaliteitsproducten het zijn

Ik zal nog wel wat meer pics posten zodra alles op zn plaats staat/zit/hangt maar hier zijn er vast een paar:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53909/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53910/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53911/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53912/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
dat is zeker goed nieuws!

verzoekje van mij :) wil je montage van de frex spullen op de DFP misschien netje's uitleggen met een paar mooie foto's ebij

ga weer verder zuipen en GT4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
^2 posts hierboven^

die actlabs spullen waar je het over had, zijn inderdaad erg goed, ik gebruik een actlabs RS (non FFB) met standaard pedalen, en dat werkt goed, alleen jammer dat ze onder XP (wat ik gebruik) niet alle knoppen kunnen gebruiken omdat het op gamepoort werkt, misschien weet iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~beurdy/15.jpg

8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Erg gaaf Zamorano :7
Ik vind de orginele DFP er een beetje speelgoed-achtig uitzien maar deze is niet meer te onderscheiden van een echt racestuur. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit, die knopjes zijn echt cool 8)
Alleen jammer dat er geen clutch op zit maar ik moet zeggen dat ik die eigenlijk ook niet zo vaak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Extera schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 01:44:
dat is zeker goed nieuws!

verzoekje van mij :) wil je montage van de frex spullen op de DFP misschien netje's uitleggen met een paar mooie foto's ebij

ga weer verder zuipen en GT4 :)
Er valt weinig te monteren eigenlijk, tenzij je zelf een DFP koopt en de losse onderdelen van FREX bestelt. Die montage-handleidingen zitten er wel bij maar ook die uitleg is vrij summier, alhoewel ik denk dat ik daar wel uit zou komen.
Welcome to the club. ;)
kNarf schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 15:06:
Erg gaaf Zamorano :7
Ik vind de orginele DFP er een beetje speelgoed-achtig uitzien maar deze is niet meer te onderscheiden van een echt racestuur. Het ziet er allemaal zeer professioneel uit, die knopjes zijn echt cool 8)
Alleen jammer dat er geen clutch op zit maar ik moet zeggen dat ik die eigenlijk ook niet zo vaak gebruik.
Ja ik heb de clutch niet besteld omdat ik dan meteen een H-shift+ moest bestellen, anders doet ie het niet. Maar die kan ik altijd nog toevoegen.
Ik gebruik m nu ook niet omdat ik alleen GTR en af en toe wat RBR speel of de PTC-mod.
Wel jammer dat de DFP iets meer herrie maakt dan mn oude Wingman maar dan zet ik t geluid wel harder. :7

Ik heb gisteren nog even hier en daar wat moeren en bouten vandaan getrokken en mn frame is nu bruikbaar, alleen de stoel zit nog niet vast en de keyboard/muis houder is nog niet gemonteerd, maar het racet wel heerlijk. Misschien dat ik straks ook even mn TV erop zet en GT3 eens opstart. Zal straks weer wat meer pics schieten.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 12-03-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Zo, das wennen zeg! Heel raar om de omgeving te zien bewegen, maar ook het dashboard van je auto als je met je hoofd beweegt.. En ik wordt er nu keihard op afgerekend dat ik niet ver genoeg voor me uit kijk..

ZaMoRANo, gebruik jij binnen GTR nog een virtual mirror? In principe kan je beide 'echte spiegels' zien, dus het zou niet meer hoeven..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 18:03:
Zo, das wennen zeg! Heel raar om de omgeving te zien bewegen, maar ook het dashboard van je auto als je met je hoofd beweegt.. En ik wordt er nu keihard op afgerekend dat ik niet ver genoeg voor me uit kijk..

ZaMoRANo, gebruik jij binnen GTR nog een virtual mirror? In principe kan je beide 'echte spiegels' zien, dus het zou niet meer hoeven..
Ja het is idd wennen, ik had in het begin de neiging om bij het uitkomen van de bochten al het rechte stuk op te kijken dan te wijd uit te komen. Waarschijnlijk omdat je gewend bent dat de auto de kant op gaat waar je heen kijkt.

De virtual mirror heb ik nooit gebruikt in GTR, ook niet toen ik nog geen TrackIR had, maar je kunt hem nu zeker uitzetten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Oke, dan ga ik due virtual mirror uitzetten.. Ik heb nu 30 minuutjes gereden ermee, en merk nu wel dat me ogen een beetje pijn doen.. Ik ben denk ik nog wat te intensief met die TrackIR bezig.. Maar het gaat wel al beter..

Op de GTR CD(2) staat trouwens een profile voor trackIR (GTR.tir).. die zou je in de TrackIR installatie dir moeten zetten, en dan kan je hem gebruiken.. Volgens mij werkt dat alleen niet.. de profiles die ik kan zien zijn nl xml files (ik heb TrackIR 4. build 22).. Heb jij hier wat mee gedaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Op de CD zitten profiles voor een oudere versie (v3.xx) van TrackIR dacht ik, wel bij mijn Duitse GTR iig.
Ik vind die van de v4 software standaard al heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gaaf hoor Zamorano die pics en zo. Als je trouwens niet te vreden bent over je pedalen mag je ze doorsturen naar mij :P.

Oh en kom eff op msn voor de league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 01-05 13:15
Zolang m'n act 't nog uithoud (en ik nog veren voor de pedalen heb ;)) rijdt ik die eerst op, daarna kan ik altijd nog gaan kijken/sparen voor frex of BRD spul :)
Mijn cockpit heeft hier ook nog wel eens op got gestaan, de foto's heb ik ook nog wel ergens

[ Voor 13% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 14-03-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ik heb hiero een flightstick Microsoft Force feedback 2. En ik dacht hij lijkt eigenlijk wel op een versnellingspookO-)!! . Ik vraag me af of ik deze daadwerkelijk als versnellingspook kan gebruike. Nu is dat heel makkelijk te testen maaruh weten jullie of meer mensen dit doen???

Zo ja zijn er eventueel links waar ze uitleggen hoe je zo goed mogelijk je flightstick als versnellingspook kan gebruike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ik had dit ook al op het hardware forum gevraagd dus het is wel een beetje offtopic. Maaruh ik lees op racesimcentral over mensen die hun shit zelf maken. Wheel, shifters en pedals maken ze zelf, eruggg coollll!!! Nu heb ik 1 dude gevonden, denk nederlands ook gezien ze chello site, die een shifter heeft gemaakt voor ongeveer 30 euro _/-\o_ . Hij omzeilt de software met die ACT LABS SOFTWARE.

Nu lijkt me microsoft force feedback 2, ook op een shifter. Weten jullie of er mogelijkheden zijn om die zo goed mogelijk als een shifter te laten functioneren met bepaalde instellingen of software????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:48:
Ik had dit ook al op het hardware forum gevraagd dus het is wel een beetje offtopic. Maaruh ik lees op racesimcentral over mensen die hun shit zelf maken. Wheel, shifters en pedals maken ze zelf, eruggg coollll!!! Nu heb ik 1 dude gevonden, denk nederlands ook gezien ze chello site, die een shifter heeft gemaakt voor ongeveer 30 euro _/-\o_ . Hij omzeilt de software met die ACT LABS SOFTWARE.

Nu lijkt me microsoft force feedback 2, ook op een shifter. Weten jullie of er mogelijkheden zijn om die zo goed mogelijk als een shifter te laten functioneren met bepaalde instellingen of software????
Voor een H-shifter kan je beter een gamepad gebruiken. Wat je namelijk doet is elke versnelling aan een knop verbinden, niet aan een as (zoals bij een joystick).
En je moet een mechanisme maken dat die knoppen indrukt (en ze daar ook houdt), voor GTR heb je helemaal geen extra software nodig, je kunt gewoon knoppen aan een versnelling toewijzen.

Maar we kunnen dit idd beter in het hardware topic voortzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jammer dat we nog steeds niet zoveel pics hebben van de frex en nixim spullen van Zamorano. Maar wat ik me afvroeg, Zamorano, is of je al verschil merkt in prestaties met je Frex spullen? Rijd je er nu al sneller mee? Is het precieser sturen? En verhoogt het het rijplezier? En voelt het realistischer aan? Tevens vraag ik me ook af of de nixim polecat het rijden ook nog prettiger maakt? Word je nu bijvoorbeeld minder vermoeid en kan je je langer concentreren doordat je prettiger zit? Naja goed, we horen het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Jaa Zamorano thnks voor je reply.
Idd om zelf een shifter te bouwen, is zo een goedkoop 8 button joystickje het beste. Toevallig heb ik hier 2 liggen usb, dus misschien wel een idee 8)7

Op deze site staat hoe je voor vrij erg goedkoop (circa 25 euro) een shifter kan bouwen met overigens filmpjes erbij. En het ziet er vrij professioneel uit allemaal!!

http://members.chello.nl/~a.hitman/shifter.htm

Hier meer van dit soort sites voor de geintereseerden (vind de hierboven gegeven link wel het simpelst en goedkoopst om eventueel na te bootsen):

http://www.gunpowder.freeserve.co.uk/wheels/main.htm

http://www.massey.ac.nz/%7Ejcmarsha/Wheel/

http://www.volny.cz/michaljanak/hshift/myhshifter.html

http://www.monmouth.com/~lw4750/shifters.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:03:
Jammer dat we nog steeds niet zoveel pics hebben van de frex en nixim spullen van Zamorano. Maar wat ik me afvroeg, Zamorano, is of je al verschil merkt in prestaties met je Frex spullen? Rijd je er nu al sneller mee? Is het precieser sturen? En verhoogt het het rijplezier? En voelt het realistischer aan? Tevens vraag ik me ook af of de nixim polecat het rijden ook nog prettiger maakt? Word je nu bijvoorbeeld minder vermoeid en kan je je langer concentreren doordat je prettiger zit? Naja goed, we horen het wel ;)
Ja dat moet de tijd uitwijzen, ik ben nu nog bezig alles aan het afstellen en aan het wennen aan de nieuwe houding.
Het rijplezier verhoogt het zeker en ik denk dat je uiteindelijk een stuk constanter kan rijden omdat je comfortabeler zit dan achter een bureau waar steeds dingen een beetje verschuiven.

Ik krijg als het goed is 1 dezer dagen de boutjes voor mn stoel die nog los staat en het bureaublad van de RaceCraft, die zit nu even tijdelijk met 2 gewone bouten vast.
Daarna maak ik meteen ook een hoop hi-res pics.

Ook heb ik op RSC nog een discussie over het afstellen van de pedalen waar ik nog mee bezig ben, Shige Tanaka van Frex heeft een paar goede tips gegeven.

BTW: Wakkaman, goede links. ;)
Ik heb zelf nog wel een ActLabs shifter die ik kan gebruiken, maar dan moet ik wel even een standaard ervoor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n vrouw belde net dat m'n Logitech DFP binnen is! :) Maar eh... ik vroeg me af: ik heb al Logitech drivers geinstalleerd voor een ff joysticken een gamepad (op XP Home). Is het wijs om alles opnieuw te installeren (dus eerst de-installeren) of niet...? Ik heb wel alvast die nieuwste update voor de DFP gedownload. Is het voldoende als ik die gewoon over m'n huidige install installeer? Kan ik dan gewoon het stuur aansluiten? Of zit er naast die update nog andere software voor de PC in de (PS2-)doos...? Ja, ik weet het: 'Kijk gewoon ff in de doos!' maar die doos staat thuis en ik niet, en ik ben zo nieuwsgierig en ik wil vanavond geen tijd verliezen met installatieproblemen dus vraag ik het maar alvast... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

@ ZAMoRANo

Zet anders ff in de startpost dat je met de DFP ook 900graden kan gebruiken met die toetscombinatie.. denk dat veel mensen dat nog niet eens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:58
Gisteren op de autovak in amsterdam rai geweest. Daar stond bij karcher een "echte" formule 1 auto van Toyota, waar je een virtueel proefritje mee kon maken. Boven de auto hing een mooi flatscreen en het zag er top uit.

Totdat ik zag dat er een veel te langzame pc gebruikt werd. De beelden waren absoluut niet vloeiend en volgens mij werd er geraced met 15 fps :'( :'( :'( . Zelfs mijn vrouw die een absolute noob is op het gebied van racesims en computers, zag dat het beeld niet aan te zien was.

Het was zelfs zo bedroevend dat toen mij gevraagd of ik een rondje wilde rijden, ik spontaan heb bedankt.

Diep triest als je als standhouder investeerd in "echte" replica formule 1 auto en deze simulator vervolgens aansluit op een pc die het grafisch niet kan verwerken.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:27:
@ ZAMoRANo

Zet anders ff in de startpost dat je met de DFP ook 900graden kan gebruiken met die toetscombinatie.. denk dat veel mensen dat nog niet eens weten.
Welke toetscombinatie, als ik vragen mag...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:54:
[...]

Welke toetscombinatie, als ik vragen mag...?
Mijn hemel.. eerst al crossposten en daarna nog iets vragen (en dus een topic kicken) wat je binnen een minuut kan opgooglen.. lekker bezig.

Weet het niet uit mn hoofd, omdat ik het motorisch doe zonder meer te kijken.. het is in ieder geval iets van select-r3-rechterpaddle ofzoiets...
Ook is er nog een combo waarmee je de FF van het stuurtje voluit kan zetten (trilt je gebit eruit maar goed)

Toen ik aan het zoeken was naar welk stuur ik zou kopen ben ik bovenstaande twee geintjes gewoon tegengekozen trouwens hoor.. kwestie van wat rondneuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:10:
M'n vrouw belde net dat m'n Logitech DFP binnen is! :) Maar eh... ik vroeg me af: ik heb al Logitech drivers geinstalleerd voor een ff joysticken een gamepad (op XP Home). Is het wijs om alles opnieuw te installeren (dus eerst de-installeren) of niet...? Ik heb wel alvast die nieuwste update voor de DFP gedownload. Is het voldoende als ik die gewoon over m'n huidige install installeer? Kan ik dan gewoon het stuur aansluiten? Of zit er naast die update nog andere software voor de PC in de (PS2-)doos...? Ja, ik weet het: 'Kijk gewoon ff in de doos!' maar die doos staat thuis en ik niet, en ik ben zo nieuwsgierig en ik wil vanavond geen tijd verliezen met installatieproblemen dus vraag ik het maar alvast... :)
Ik moest de software (4.60) wel opnieuw installeren, anders werd de DFP herkend als een gewone DF.
Bij mij zat er verder niks bij maar die van mij kwam ook bij Frex vandaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
ZAMoRANo schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:02:
[...]

Ik moest de software (4.60) wel opnieuw installeren, anders werd de DFP herkend als een gewone DF.
Bij mij zat er verder niks bij maar die van mij kwam ook bij Frex vandaan. :p
Is er een site met een rijtje software updates voor de DFP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bertuss schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:16:
[...]

Is er een site met een rijtje software updates voor de DFP ?
Startpost gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33

Erw

Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:10:
Nergens hebben ze voorraad van de DFP, waar heb je hem vandaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Erw op 15-03-2005 20:33 . Reden: typo ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok, ff snel nog wat pics uploaden die ik zondag had gemaakt. :p

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54267/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54268/thumb.jpg

Heb nu even mn TFT verwisseld met de TV om GT4 te spelen, das ook best leuk in een raceframe.
Ik hoop morgen de bouten allemaal binnen te hebben om de montage af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erw schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:38:
[...]

Nergens hebben ze voorraad van de DFP, waar heb je hem vandaan?
www.quickspot.nl

Directe link naar DFP pagina:
www.quickspot.nl/product1825/product_info.html

Vrijdag zeiden ze nog een hele stapel in huis te hebben (ik heb ze gebeld). Vrijdag eind van de middag besteld, meteen mail gekregen met betaalgegevens (je kan alleen vooruit betalen), vrijdag meteen betaald via girotel, maandag al snel een mail gekregen dat het geld binnen was (vrijdag was al te laat om dat te checken en zaterdag kan dat niet) en dinsdag was m'n stuur binnen. Supersnel, dus! Ze hebben een tevreden klant erbij! :) De Tweakers.net shopsurvey is ook positief over die lui dus dat zit wel snor.
Prijs 120,- euro en dan nog 9,75 euro verzendkosten. Al met al toch 20 euro goedkoper dan in de winkel (Dixons en zo). Da's alweer de helft van GTR! :)

Er zit trouwens helemaal geen software in het pakket (PS2-stuurje, hè...), dus je moet ff deze driverupdate downloaden: da's alles wat je nodig hebt!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 16-03-2005 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Misschien kan dit ook in de startpost:

Software zoals DXTweak & DX Deadzone Utility
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:38:
[...]

Misschien kan dit ook in de startpost:

Software zoals DXTweak & DX Deadzone Utility
http://www.wingmanteam.com/latest_software/gadgets.htm
Ja goed idee, heb de link toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139720

Quantor schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 16:41:
[...]

Heb ook een F1 Force Feedback (maar nog met het merkje Guillemot) en bij mij gebeurd iets soortgelijks, lijkt wel of de pc of het spel het contact met het stuurtje verliest want het is opeens volgas en geen respons meer van het wiel. Echter zodra ik het wiel uitschakel (gewoon met het aan/uit knoppie) en weer inschakel dan werkt het weer, behalve de FFB. Ik wil nog gaan kijken of dit aan de drivers ligt, want ik heb pas een complete OS (XP) reinstall gedaan en heb toen nieuwe drivers gevonden. Volgens mij heb ik ook nog ergens de oude drivers, waarmee ik onder win2000 nooit problemen mee heb gehad. Heb toen ook met dat thrustmapper programmaatje proberen te werken, maar echt veel kon ik er inderdaad ook niet meer mee.
Hoi! Ik heb zelf ook al jaren zo'n Guillemot Ferrari FF stuurtje en het is wat mij betreft het beste betaalbare stuurtje dat er is, hoewel ik inmiddels ook al een Thrustmaster equivalent en een MOMO Racing heb gehad. Die laatste is trouwens verreweg het slechtst!

Anyway, ik heb jouw probleem zelf ook gehad, maar het is gelukkig simpel te verhelpen. Ik plak hier gemakshalve een stukje tekst dat ik al eens eerder op een andere site heb gepost over dit probleem:

What you need to do is to turn off the power saving option for your USB Root Hubs. In the Device Manager (rightclick My Computer => Properties => Advanced Tab => Device Manager) you'll find several USB Root Hubs under +Universal Serial Bus Controllers. Uncheck all power saving options for each one on the Power Management Tab (doubleclick each Root Hub). This will prevent XP from turning off the USB Controller, which is what I think causes the problem. I haven't seen the problem since I changed this anyway.

Succes! :)

P.S: ik ben die "dude" van die zelfgemaakte shifter op http://members.chello.nl/~a.hitman/shifter.htm en ik zie dat ik hier al leuke reacties op heb gekregen. Bedankt Wakkaman, altijd leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
off topic

hee Hitman.... en ik dacht laat ik Atomic nog eens msn-en. Kom ik erachter dat HighGear toch weer bestaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Leuk dat je hier ook ff post Hitman.

Ik heb de je website met die shifter al eens eerder gezien, mooi stukje werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 139720 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:06:
P.S: ik ben die "dude" van die zelfgemaakte shifter op http://members.chello.nl/~a.hitman/shifter.htm en ik zie dat ik hier al leuke reacties op heb gekregen. Bedankt Wakkaman, altijd leuk 8)
Je hebt die site zeker niet in het Nederlands? Dat werkt voor mij persoonlijk wat makkelijker om dat ding na te maken.

----------------------

Heeft iemand nog tips hoe je goedkoop een autostoel kan aanschaffen? Gewoon naar de sloop gaan?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-03-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:07:
[...]

Heeft iemand nog tips hoe je goedkoop een autostoel kan aanschaffen? Gewoon naar de sloop gaan?
Je zegt het zelf al....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kijk eens hier [url]http://http://www.biesheuvel.nl/[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Ik wil ook misschien zelf een shifter bouwen, alleen ik wil zo een sequential (noemen ze dat volgens mij) shifter bouwen. Dus wat je hebt in een Rally en GTR auto, waarbij je naar voren en achter kan tikken. Wat me ook makkelijker lijkt dan een H_SHIFTER, heb al wat sites hoe je zoiets kan bouwen.
Alleen ik heb dus gelezen hoe zeg maar je comp die shifter herkent door te rommelen in je registry en het als ACT LAB SHIFTER op te geven. Nu vraag ik me af moet ik prese zo een H Shifter maken om het als ACT LAB SHIFTER op te geven, of kan ik zo een sequential SHIFTER ook best als ACT LAB SHIFTER op geven. Of zijn er nog andere manieren zodat je comp die shifter herkent.

Dit wou ik ff weten voor ik plannetjes ga maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 12:59:
Ik wil ook misschien zelf een shifter bouwen, alleen ik wil zo een sequential (noemen ze dat volgens mij) shifter bouwen. Dus wat je hebt in een Rally en GTR auto, waarbij je naar voren en achter kan tikken. Wat me ook makkelijker lijkt dan een H_SHIFTER, heb al wat sites hoe je zoiets kan bouwen.
Alleen ik heb dus gelezen hoe zeg maar je comp die shifter herkent door te rommelen in je registry en het als ACT LAB SHIFTER op te geven. Nu vraag ik me af moet ik prese zo een H Shifter maken om het als ACT LAB SHIFTER op te geven, of kan ik zo een sequential SHIFTER ook best als ACT LAB SHIFTER op geven. Of zijn er nog andere manieren zodat je comp die shifter herkent.

Je kan beter gewoon een goedkope gamepad uit elkaar halen, kun je ook meteen de drivers daarvan gebruiken. Aan 2 knoppen heb je voldoende (shift up & shift down).

De overige knoppen zou je zelfs in een buttonbox kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
K thnks heb toevallig 2 joysticks hier liggen 1 van trustmaster. 1 van gravis best bekende merken dus dat moet ie wel herkennen!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
En zijn beiden rommel joysticks circa 10 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo, voor een sequentiële shifter heb je geen speciale software nodig. Je hoeft ook de naam niet aan te passen in het register omdat de pc hem gewoon als gamepad herkent. Vervolgens geef je in het spel aan welke knoppen je wilt gebruiken voor op- en neerschakelen.
Je hoeft de naam ACT LABS GPL USB Shifter alleen te gebruiken bij een H-shifter, omdat anders de shifter software hem niet herkent en hij dus weinig zal doen. Het voordeel van een H-shifter is dat je vrij kunt schakelen (bijvoorbeeld gelijk van 5 naar 2) ipv. "in sequentie" langs alle tussenliggende versnellingen (5-4-3-2).
Een sequentiële shifter is idd simpel te bouwen en er zijn ook nog eens plenty voorbeelden op Internet te vinden. Gewoon even googlen ;)

Hee Marco en ZAMoRANo , thanks for the welcome :)
Ja man, High Gear is eigenlijk nooit weggeweest en het is nu zelfs beter dan ooit! Alleen een beetje stil.... 8)7

Sorry snoeki, ik heb de site niet in het Nederlands... maar als je van plan bent om zo'n ding te maken, je kunt me altijd emailen. Ik geef gratis advies ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 139720 op 17-03-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
K thnks :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bij thuiskomst lagen de boutjes voor mn frame te wachten. :p
Dit weekend dus eindelijk mn cockpit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

ZAMoRANo schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:07:
Bij thuiskomst lagen de boutjes voor mn frame te wachten. :p
Dit weekend dus eindelijk mn cockpit af.
Dat vraagt om foto's, maar die had je al beloofd las ik! Ben heel benieuwd.

Ik ga ook zoiets maken, ik ga zo naar mijn schoonvader die het in elkaar moet zetten voor mij (hij is timmerman). Zal wel niet zo mooi worden, maar al heel wat beter dan dit bureau nu.
Anoniem: 139720 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:26:
Sorry snoeki, ik heb de site niet in het Nederlands... maar als je van plan bent om zo'n ding te maken, je kunt me altijd emailen. Ik geef gratis advies ;)
Bedankt! Ik ga dit weekeinde eerst een opstelling bouwen en heb net ontdekt dat ik in de tussentijd wel een joystick kan gebruiken om op en neer te schakelen. Maar ik ga zeker aan de slag met dat ding van jou, dat ziet er supergoed uit!

Als je dat ding nu eens voor ons gaat maken voor een schappelijke prijs? ;)
Ik wil ook misschien zelf een shifter bouwen, alleen ik wil zo een sequential (noemen ze dat volgens mij) shifter bouwen. Dus wat je hebt in een Rally en GTR auto, waarbij je naar voren en achter kan tikken.
Ik heb een goedkope joystick gekocht. Daar bouw ik gewoon een doos omheen zodat hij er met de stick uitsteekt en klaar is kees! Mijn prototype werkt heel goed. Ga dit weekeinde de defiinitieve bouwen. Ziet er ook strak uit, en is lekker makkelijke oplossing.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-03-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
ik ga donderdag langs de sloop voor een stoeltje. wou vandaag al gaan maar had rijles.
alleen jammer dat ik me tv out niet goed krijg, ik heb nog wel een 17" monitor staan. ik denk dat ik die dan maar gebruik. voor GT4 moet ik dan me monitor alleen steeds verwisselen voor een tv.
of ik moet een VGA box kopen maar ik hoorde dat die geen mooi beeld geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
VGA-box is nog erger dan een slechte TV-out
neem gewoon de juiste bekabeling en een goed TV-toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:04

R-B

Blokkert

lol, vandaag eindelijk goede reperatie aan me MOMO uitgevoert..

Je heb onderkant. Met 1 zo bout (plastic) waar ontiegelijk veel kracht op komt. Dat stukje waar die bout in zit was bij mijn gebroken -> Hele plastic ding op stuur zelf. Wat blijkt: zit maar met 4 kleine boutjes op ontiegelijk klein oppervlakte vast :P (aan binnekant. Plastic vaste ringen van 4 mm?)

Dus nu:
Grote M4 moertjes erin. Zodat je aan buitkant grote ringen(metaal, 0,5/1 cm)) kan plaatsen zodat je die fucking druk over veel grote plek verdeelt, en dat veel steviger zit :)

[ Voor 7% gewijzigd door R-B op 17-03-2005 23:51 ]

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
-ScuL- schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:00:
VGA-box is nog erger dan een slechte TV-out
neem gewoon de juiste bekabeling en een goed TV-toestel..
tv is vrij nieuw, kabels zijn denk ik niet echt super. het beeld flikkert nu niet meer maar in GTR (demo) zijn de kleuren vrij flets. misschien moet ik nog wat in de instellingen klooien. zal es kijken als ik tijd heb. kabels zijn ook vrij lang. meter of 5. het is een s-video kabel die naar een scartblokje gaat. maarjah, ik zal er is in gaan klooien als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:49

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

R-B schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 23:49:
lol, vandaag eindelijk goede reperatie aan me MOMO uitgevoert..
Die van mij was daar ook afgebroken. Ik gebruik nu de andere 2 klemmen dat werkt veel beter. Was wel ffe zagen maar het is veel beter :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-04 16:04

R-B

Blokkert

GreenFury schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:51:
[...]

Die van mij was daar ook afgebroken. Ik gebruik nu de andere 2 klemmen dat werkt veel beter. Was wel ffe zagen maar het is veel beter :)
Hier zit nu ook lekker stevig. Hoeft niet anders :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Uhmm ik ben een beetje A-Technisch dus word een hele opgave om die shifter zelf te bouwen!! Maar het is een uitdaging O-) B) !!

Ik vraag me af of jullie misschien weten waar ik microschakelaars kan kopen????
In wat voor winkel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt in elke stad wel een onderdelenhuis denk ik, die verkopen dat soort dingen. Je moet alleen effe zoeken want dat soort shoppies zijn alleen voor echte geeks en ze adverteren dan ook weinig. Maar er is altijd wel een half verborgen winkeltje in de buurt dat rc-bakkies en printplaatjes e.d. verkoopt. Microswitches zijn heel goedkoop.
Nog goedkoper is het om een oude videorecorder te slopen, daar zit ook altijd een hele berg microswitches in. Een verrotte diskman of cd-speler voldoet ook.
Voor een shifter zijn microswitches trouwens lastig, omdat de switch continue moet worden ingedrukt. Je moet dan speciaal een heel systeem ontwerpen dat de pook actief tegen de switch drukt. Ik heb dat anders aangepakt en dat bevalt uitstekend. Mijn shifter functioneert inmiddels alweer meer dan een jaar zonder problemen :)

Oh wacht je wilde een sequentiële shifter bouwen. Dan moet je idd microswitches hebben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139720 op 18-03-2005 14:48 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.