Thrustmaster Rallye GT Pro, al ergens te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:13
Weet iemand of het racestuur Thrustmaster Rallye GT Pro, al ergens te koop is?
Ja ik weet het bij Salland staat ie al weken op levertijd meer dan 10 dagen.

In Duitsland is ie al een week of twee te koop.

Iemand?

En als iemand 'm al gekocht heeft, zou je dan niet als de sodemieter een review gaan schrijven? :)

there's no place like cloudbase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de mediamarkt zijn de producten van Thrustmaster te koop, dus de RGT FF Pro waarschijnlijk ook.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 10:02:
Bij de mediamarkt zijn de producten van Thrustmaster te koop, dus de RGT FF Pro waarschijnlijk ook.
Succes!
Ik zal eens kijken maar ik heb er weinig hoop in eigenlijk....maar wie weet, ze hebben daar waarschijnlijk een apart importnet denk ik en aangezien mediamarkt niet nederlands is, wellicht via de duitse import....

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
antonyv schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:23:
[...]

Ik zal eens kijken maar ik heb er weinig hoop in eigenlijk....maar wie weet, ze hebben daar waarschijnlijk een apart importnet denk ik en aangezien mediamarkt niet nederlands is, wellicht via de duitse import....

Dank!
Daar was ik dus afgelopen zaterdag maar geen TM RGT stuur.
Verder, voor de geinteresseerden, ik heb geinformeerd bij Salland, hij is te bestellen bij hen en dat zou dus gewoon in ongeveer 10 werkdagen te leveren moeten zijn.

Enige optie in Nederland voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
antonyv schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:34:
[...]

Daar was ik dus afgelopen zaterdag maar geen TM RGT stuur.
Verder, voor de geinteresseerden, ik heb geinformeerd bij Salland, hij is te bestellen bij hen en dat zou dus gewoon in ongeveer 10 werkdagen te leveren moeten zijn.

Enige optie in Nederland voorlopig.
Hmm das wel jammer, het schijnt een behoorlijk goed stuur te zijn voor een mainstream product. Beetje vergelijkbaar met de Logitech DFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
ZAMoRANo schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:03:
[...]
Hmm das wel jammer, het schijnt een behoorlijk goed stuur te zijn voor een mainstream product. Beetje vergelijkbaar met de Logitech DFP.
Ja dat dacht ik ook dat het een goed stuur is, als je zo de foto's ziet op TM-site.
Ik wil ook donders graag een goede objectieve review lezen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op woensdag 07 december 2005 @ 10:13:
[...]

Ja dat dacht ik ook dat het een goed stuur is, als je zo de foto's ziet op TM-site.
Ik wil ook donders graag een goede objectieve review lezen. Iemand suggesties?
Ik ben er wel een paar tegen gekomen geloof ik, eentje was iig in het frans. Ik zal even zoeken of ik de links nog kan vinden.

Wat ik zoal lees over het stuur is dat het in de meeste spellen nogal een performance hit geeft, zeker bij een tragere CPU.
Ook is de FF ondersteuning hier en daar nog niet zoals het hoort, daar moet nog aan worden gewerkt in de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
ZAMoRANo schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:43:
[...]

Wat ik zoal lees over het stuur is dat het in de meeste spellen nogal een performance hit geeft, zeker bij een tragere CPU.
Ook is de FF ondersteuning hier en daar nog niet zoals het hoort, daar moet nog aan worden gewerkt in de drivers.
Ik heb gelezen dat er inmiddels een set nieuwe drivers door TM op de markt gepleurd zijn, ook voor de Rallye GT Pro. Dus wellicht zijn daar een aantal dingen mee opgelost.

Is dat vaker zo dat een stuurtje een aanslag doet op de processor?
Ligt dat dan aan USB of aan de FF?

Ik heb alleen ervaring met een analoog stuur via de gamepoort.
(TM Formula Pro = inmiddels de podmeters versleten, is ook al een jaar of vijf / zes oud geloof ik :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
antonyv schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:00:
[...]

Ik heb gelezen dat er inmiddels een set nieuwe drivers door TM op de markt gepleurd zijn, ook voor de Rallye GT Pro. Dus wellicht zijn daar een aantal dingen mee opgelost.

Is dat vaker zo dat een stuurtje een aanslag doet op de processor?
Ligt dat dan aan USB of aan de FF?

Ik heb alleen ervaring met een analoog stuur via de gamepoort.
(TM Formula Pro = inmiddels de podmeters versleten, is ook al een jaar of vijf / zes oud geloof ik :X )
Normaalgesproken heedt een stuur geen extra processorkracht nodig, ik denk dat ze daar met betere drivers wel wat aan kunnen doen.
De nieuwste drivers zijn volgens mij van eind november en die lossen dus amper de FF problemen op. Ik heb van verschillende mensen al gelezen dat ze contact hebben gehad met de support afdeling van Thrustmaster en dat hen is toevertrouwd dat er aan gewerkt wordt.

Wat ik wel een minpuntje vind is dat de shifter kwalitatief niet zo heel sterk schijnt te zijn.
270 graden rotatie is ook wat aan de lage kant.

Die extra assen zijn wel leuk natuurlijk, alhoewel ik me afvraag hoe goed die extra pedalen leverbaar gaan zijn. Ook schijn je die extra assen te kunnen toewijzen aan de paar hendels achterop zodat je daarmee kunt rondkijken in de cockpit. Opzich een leuk idee als je nog geen TrackIR hebt.

De pedalen schijnen wel heel goed te zijn, iig beter dan de standaard DFP pedalen, het enige echte minpunt aan dat stuur.

Ik vond een interessant nieuwsbericht hier.

En de review op de Franse versie van ome Tom hier.

Goede review met ook duidelijke plaatjes. Helaas getest met Toca RD2, wat niet echt een goede maatstaf is, maar in RBR doet hij het ook erg goed.

Wel een interessant stuur maar als ik nu zou moeten kiezen zou ik toch voor zeker gaan en de DFP nemen. Ik zal dit stuur ook wel toevoegen in het Racesim hardware topic, ik neem aan dat er wel meer mensen interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Ik heb gisteren het stuur leverbaar zien staan bij Salland en ik kon het niet laten om het te bestellen.
Vanmiddag kan ik 'm ophalen en ik zal m uitgebreid gaan testen en een review schrijven als de tijd daar is.

Ik heb vertrouwen in de kwaliteit van het stuur, omdat ik vroeger al eens begon met het TM T1 stuurtje.
Alleen de pedalen daarvan waren erg slecht, d.w.z. de pedalen zelf en ook de veren binnenin, welke wel eens kapot knapten maar daarvoor kon je gratis een vervangende set krijgen.
Ik heb de pedalen zelf verbeterd met een zwaar elliptisch gebogen alluminium exemplaar. Ging ineens een stuk beter, sterker nog, mijn tijden in diverse racesims verbeterde zowaar.
Kwam ook wellicht doordat ik zelf ook schakelflippers monteerde met microschakelaartjes uit een andere (TM) joystick.

Later kocht ik een keer een TM Formula Pro welke toch wel een stukje beter was en ook geen pedalen mod nodig had vond ik.
Tevens ondersteunde deze de gescheiden pedalen functie. (3 assen)
Ook hier heb ik handige schakelflippers gemaakt die het nog steeds fantastische doen.
(Misschien had ik toen moeten solliciteren bij TM? ;) )
Ook dit stuur heb ik jaren gehad.
Maar ook aan kwaliteit komt een eind want ze slijten nu eenmaal.

Ik heb dus wel vertrouwen in Thrustmaster. O-)
En voor wat betreft de drivers die zullen wel spoedig volgen (denk ik).

Want anders kon ik nog wel eens een negatieve review insturen en dat kost ze minimaal wel weer een honderdtal klanten. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nou ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.
Veel succes alvast. ;)

Ik twijfel ook niet aan de kwaliteit van het apparaat, Thrustmaster kennende zit dat wel goed, maar ik lees bijvoorbeeld dat ze de FF problemen icm GT Legends zelf niet kunnen oplossen en dat ze zich gericht hebben tot de developer (SimBin/Blimey) om hier in een opkomende patch wat aan te doen. Dat creëert bij mij niet heel veel vertrouwen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Ja ik heb het ook gelezen of een engelse site.
Maar de meningen zijn verdeeld en men klaagt enerzijds dat de Feedback nihil is op gras en op kerbs, maar aan de andere kant heeft men het over stevige FF.

Ik zie wel, ik heb nog geen FF meegemaakt dus alles is welkom.
Ik heb al het stuur in handen gehad en het voelt al heel erg solide in vergelijking met oudere modellen van Thrustmaster.

Aanvankelijk had ik zo over de pedalen een eigen mening omdat ik ze wel erg achterover vond liggen in neutrale stand.
Maar nu heb ik andere mening, omdat ik juist van mijn oude pedalen spierpijn kreeg van het overeind houden van mijn remvoet. :)
Het zou nog wel eens perfect kunnen zijn voor mijn positie op een burostoel voor de pc.

Ik ben alleen benieuwd in hoeverre de 15-30 FPS-drop een rol gaat spelen.
Iemand had het over 10-15 FPS en een ander over 30 FPS.
Het laatste vind ik extreem veel!
Maar wellicht maakt het uit wat je configuratie is.

Ik ben zeer beniewd, en misschien zal ik eens kijken wat het verschil is tussen mijn oude analoge gameport-stuurtje en mijn nieuwe stuur via USB.

(was mijn PC maar up and running, ....nog even...)

• antonyv
Inmiddels, diverse tests gedaan en het blijkt een goed stuurtje.
Erg krachtige FF en het ligt lekker in je hand.
Niet te groot, eerder ietsjes te klein, of eigenlijk ook wel prima.
Alleen de klem voor op je buro is wel wat zwakjes ontworpen en daar door is het stuur lastig te monteren.
verder heeft ie soms nukken om van 5 assige mode naar 3 assige mode over te jumpen, maar niet tijdens het racen, wel ergens in menu's van een sim.
Ligt aan de originele drivers denk ik, ik heb de driverupdate/patch nog niet geinstalleerd.

Ik probeerde het stuur op,
GP4: niet erg goed, maar ik heb ook nog niet de juiste instellingen gedaan, wellicht ligt het aan GP4.
GPL: geweldig, goede reacties
GTLdemo: erg fijn te configuren en daardoor ook een erg goed gevoel in het stuur
GTRdemo: zelfde.

verder was ik nog niet.

De installatie van de drivers was geen enkel probleem.
Het stuur wordt meteen herkend.

Dit voor de liefhebbers.
Je doet er geen miskoop aan.
Ik merk nog neits van de processorkracht die opgeslokt zou worden door het stuur, maar ik heb dan ook nog niet vergelijkbare framerates bekeken met mijn analoge stuur.

Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dat er nog mensen mee bezig zijn dit stuur te kopen, is al even stil hier.

Maar ik heb er ook ff 1 gehaald. Wel in Duitsland, maar dat maakt niet uit.
Simpele rekensom:
Salland €119 + verzendkosten Levertijd: Al weken onbekend.
Duitsland €90 + €30 verzendkosten. Levertijd: Massa's op voorraad.

Duitsland is dus voorradig en iets goedkoper. Dus dat heb ik gedaan.

Heb alleen GTR, daar kocht ik het stuur ook voor, getest. Werkt echt perfect!
Met de nieuwste drivers van Thrustmaster heb ik geen probs gehad m.b.t. het CPU verlies wat ik had gelezen. Of mss merk je dat niet met een Athlon3700+.

Het geheel voelt zeer solide aan en het stuur heeft een lekkere greep. Ook de FFB kan je geheel naar eigen wens instellen, al ligt dat voornamelijk ook aan de game die je er mee speelt.

Zondag eens kijken hoe het in de GTR ZAC2 competitie gaat met dit stuur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:20:
Heb alleen GTR, daar kocht ik het stuur ook voor, getest. Werkt echt perfect!
Met de nieuwste drivers van Thrustmaster heb ik geen probs gehad m.b.t. het CPU verlies wat ik had gelezen. Of mss merk je dat niet met een Athlon3700+.
Ik heb zojuist uitgevonden dat er nieuwe drivers geschikbaar zijn op de Thrustmaster site.
hier dus

Daar claimt men dat het Frameratedrop probleem opgelost is en ook dat (in samenwerking met SIMBIN) men verbeterde FF effecten heeft gemaakt voor GTR en GTL.

Goed nieuws, enkelen zaten hier al op te wachten.
Wellicht dat mijn deadcenter probleem er ook mee opgelost is.

Ik zal het vanavond uitproberen.

Quote Thrustmaster:

Changes and improvements :
Improvements to Force Feedback effects in the following games:
- GTR FIA Racing Game © 2005 SIMBIN DEVELOPMENT TEAM AB.
- GT Legends © 2005 10TACLE PUBLISHING GMBH
- rFactor © 2005 Image Space Incorporated
- Toca Race Driver 3 © 2006 Codemasters

* Improvement of FPS (Frame Per Second) = Reduced CPU workload

* Addition of a new bar for force effect management: ‘‘Aggressivity’’.
• Reduce the percentage to ‘‘smoothen’’ your wheel
• Raise the percentage to increase the strength of the effects and of the return to center.
• Reduce or raise the percentage to modify the strength of your gamepad’s vibrations.

For optimal sensations :

For “ForceFeedback Steering Wheels”
Use the “Wheel Force Effects” configuration in games
and invert forces or apply a negative force coefficient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws idd. Meteen testen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Ik heb de drivers getest, en ook al gemeld op een ander subject in dit forum. Alleen hier vergeten, Hoe kon ik!?

Allereerst lijkt het probleem met de frameratedrops nu opgelost.
Ik had niet gemerkt dat dit echt serieus bestond totdat je het bewijs ziet, het beeld is nu veel rustiger toch wel als je over de kerbs rijdt.

Echter, het lijkt alsof men alle FFB effecten heeft herschreven. Je moet helemaal opnieuw leren rijden.
Ook frappant was dat ik eerst niet maar nu wel de effecten in GTR op Inverse moet instellen. Raar.
En ik vind dat de 'selfcentering' een beetje 'overdone' is. Als je op het rechte stuk flink accelereert.
Wel zoals als in real life maar echt overdone. Maar daarin tegen is het wel heel goed als je de wielen blokkeren bij het aanremmen, dan wordt het sturen lichter, precies goed.

Ik denk dat het wat tweakwerk is met de configuratie in windows zodat de krachten een beetje naar believen verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit thrustmaster stuurtje ook op de playstation 2 werkt (zoals de andere thrustmaster stuurtjes)?

en een ander vraagje:
Hoe precies is dit stuurtje met sturen (de logitech DFP staat bekend om zijn stuurkwaliteiten)?

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:12:
Weet iemand of dit thrustmaster stuurtje ook op de playstation 2 werkt (zoals de andere thrustmaster stuurtjes)?

en een ander vraagje:
Hoe precies is dit stuurtje met sturen (de logitech DFP staat bekend om zijn stuurkwaliteiten)?

Groeten,
Lang niet alle Thrustmatser stuurtjes werken op de PS2 en PC. Maar dat kan je allemaal nalezen op de Thrustmaster website. Daar staan alle stuurtjes en waarop ze werken.
Maar de korte antwoord: Nee, deze werkt niet op de consules. Is puur en alleen een pc stuur, speciaal gemaakt om de rode Momo van Logitech te evenaren (of zelfs voorbij de streven in mijn mening). Die werkt ook niet op de PS2.
antonyv schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 14:19:
Ik heb de drivers getest, en ook al gemeld op een ander subject in dit forum. Alleen hier vergeten, Hoe kon ik!?

Allereerst lijkt het probleem met de frameratedrops nu opgelost.
Ik had niet gemerkt dat dit echt serieus bestond totdat je het bewijs ziet, het beeld is nu veel rustiger toch wel als je over de kerbs rijdt.

Echter, het lijkt alsof men alle FFB effecten heeft herschreven. Je moet helemaal opnieuw leren rijden.
Ook frappant was dat ik eerst niet maar nu wel de effecten in GTR op Inverse moet instellen. Raar.
En ik vind dat de 'selfcentering' een beetje 'overdone' is. Als je op het rechte stuk flink accelereert.
Wel zoals als in real life maar echt overdone. Maar daarin tegen is het wel heel goed als je de wielen blokkeren bij het aanremmen, dan wordt het sturen lichter, precies goed.

Ik denk dat het wat tweakwerk is met de configuratie in windows zodat de krachten een beetje naar believen verdeeld zijn.
Alle punten die je hier beschrijft, heb ik al met mijn oude drivers. Zoals de Inverse en het licht worden van het stuur bij blokkeren. Direct nadat ik mijn stuur kreeg, zag ik op de drivers cd FFB 7 drivers staan. Toen meteen de FFB 8 drivers van de site gehaald. En nu is dus FFB 2006 uit. Denk dat er voor mij weinig verschil zit, maar ik heb nooit de oudste getest.

Edit: Las net de GTR thread, was ik vergeten. Had weinig tijd laatste dagen voor GTR, maar ik zal vanavond eens kijken naar die deadzone op 0% met mijn drivers en daarna met de nieuwste. Zijn zeer weinig mensen die dit stuur hebben, dus dan moeten we elkaar maar helpen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, tests gedaan.

Allereerst, wat rijdt het lekker met 0% deadzone, had ik veel eerder moeten doen. Dank je voor de tip Antonyv!

Maar ik reed al vanaf dat ik mijn stuurje had met de 8.FFD.beta drivers. Die zijn nu in de FFD.2006 pas gereleased. Dus ik heb geen andere meegemaakt. Tussen die beta en 2006 zit geen verschil volgens mij, mss wat kleine dingen aangepast of verbeterd.

Maar de 0% deadzone is prima mee te rijden en ook goed recht te houden. Je kan heel goed kleine correcties maken, echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyv
Fijn dat alles naar behoeven werkt.

Ik moet zeggen dat ik de drivers terug heb gezet naar de laatste van vorig jaar.
Ik vond het gewoon niet lekker sturen en ik vond de kracht van "selfcentering" wel erg hoog.
Als je die dan laag zet, voel je de kerbs niet meer.
Dus na veel ge-experimenteer, was ik het zat en heb ik de oude drivers weer geinstalleerd.

Is persoonlijk dus niet een tip voor iedereen.

Ben gewoon twee seconden sneller met de oude drivers. :)

Kan ik prima mee leven.

Pagina: 1