Het vervolg:
Mijn probleem met mijn Thrustmaster Rallye GT Pro stuur.
Ik zou dus een repairkit opgestuurd krijgen voor de schakelflippers aan de achterzijde van het stuur.
Ik wist niet zeker of het wel de flippers zouden zijn, ik dacht zelf aan de schakelaar zelf.
Nu weet ik echter dat het mijn schakelflipper was.
Ik heb nogmaals gebeld met TM omdat het wel lang duurde, inmiddels bijna drie weken.
Ik werd ongeduldig en heb mijn stuur maar opengeschroefd.
Ik was blij dat niet de behuizing open geschroeft moest.
Alleen het stuur aan de voorkant. Daar stelde ik vast dat inderdaad de hendel ingescheurd was.
Echt belachelijk hoe dun ze het hebben gemaakt op bijna het scharnierpunt. Dom!
Dus ik aan het repareren, drie stukjes staaldraad en polyester erop. En hij doet het weer.
De andere, welke nog goed was, heb ik ook maar meteen verstevingd. En als ik de repairkit krijg dan, hou ik ze als reserve.
Maar na een rondje of wat racen was ik toch niet tevreden. Het schakelen ging wel goed maar niet het sturen.
Ik klaagde er al eerder over, er is een speling van een centimeter in draairichting in het stuur waar het stuur niets doet.
Ik heb tijdelijk dus met mijn oude stuurtje gereden en die had geen speling, die stuurde dus in principe beter behalve dat die dus weer een vijf centimeter naar rechts gehouden moet worden om rechtuit te rijden en soms nog meer.... (een Thrustmaster).
Maar de pedalen zijn toch wel de oorzaak dat ik een seconde per ronde langzamer was.
Jammer van het mooie aluminium Thrustmasterplaatje bovenop maar de behuizing moest dan maar eens open.
Als je dan binnen in kijkt ziet het er wel degelijk uit maar niet meer dan nodig.
Wat mij ook deed verbazen was dat er gewoon speling zat tussen de as van het stuur en de pod-meter.
Over de laatste heb ik dan vervolgens een rondje dunne tape gedaan, en het weer in elkaar gezet.
Wat mij nog meer opviel, is dat er een rubberbandje om de tandwielen zit en die wordt op spanning gehouden door twee asjes met een soepel draaiend wieletje, maar bij een van die twee asjes is geen wielletje te zien. Ik denk niet dat het zo hoort, want als ik dus draai aan het stuur dan voel je ongeveer twee millimeter geen weerstand en dan wel, dus de riem zie je dan ook op spanning komen.
Krom verhaal maar dat is het riempje ook soms.
Al met al stuurt het weer lekker gevoelig in het centrum alleen ik heb wel een gevoel dat het stuur steeds zwaarder wordt met sturen.
Misschien ben ik wel te pietleuterig maar het valt me gewoon op dat ik niet meer tevreden ben met mijn stuur.
Maar de pod-meter in het stuur is wel erg fijn, heel mooi liniear. Ook de pedalen zijn erg fijn.
Sorry voor het lange verhaal.
Edit: (om het nog langer te maken)
En de rubbers (onder de behuizing en vooral onder de pedalen) laten allemaal los en moet je dus zelf weer vastlijmen, en de klauw aan de onderkant om het geheel vast te klemmen, is niet goed want die slijt heel erg! (onvoorstelbaar he? maar dat gebeurd wel) dus het stuur zit nooit goed vast aan de tafel...
[
Voor 7% gewijzigd door
antonyv op 02-03-2006 14:58
]