D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
Stickers... phoe... nee niet nodig
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:44 ]
Ik kom binnenkort een keertje racen :):):)
Verwijderd
Deze foto is verwijderd van mijn webspace door ruimte gebrek, mijn excuses
Ik ga lkr racen!
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 22:50 ]
Verwijderd
bijvoorbeeld de schakel-flappen acheter het stuur?
incl hout?
en what about een fijn neon lichtje eronder?
Verwijderd
Deze kleuren, hout en alu komen mooi overeen met de rest van het meubulair, dus niet zwart.MaCk- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:54:
Is het niet mooier om hem helemaal zwart te maken?
incl hout?
en what about een fijn neon lichtje eronder?
En al helemaal geen neon.
Bij mij is het zo: ik heb dit ding alleen gemaakt voor de FUNCTIE, niet voor de LOOKS. Het laagje verf is ook eerder bedoeld tegen het roesten dan de LOOKS. Dus hij blijft zo... of ga je met neon harder?
Ik wil binnenkort graag een simpele sim bouwen/kopen. Ik zag gisteren dat de blauw/zwarte playseat nog maar 129 euro kost bij de plaatselijke pc-boer wat ik een heel acceptabel bedrag vind.
Ik heb wel de mogelijkheid om zelf een sim te bouwen maar als ik kijk wat een vatzoenlijke kuipstoel kost ben ik bijna hetzelfde geld kwijt als aan een playseat... Het nadeel van de playseat vind ik dat het stuur er een beetje instabiel opzit wat ik gelijk wil aanpassen als ik hem koop.
Wat kan ik het beste doen?
1. Playseat kopen en zelf aanpassen zodat ie wat stabieler word.
2. Zelf een frame maken en een stoeltje kopen.
Alvast bedankt.
ps. Het stuur wat ik er binnenkort bij ga kopen word een DFP das wel zo handig met een ps2 en pc
mijn momo force, rode begint oud te worden
ik denk dat ik dit stuur ga halen

de brd speed 7
+ pedalen

dit stuur is ook leverbaar met bureau klem systeem net als de momo force
ik ben beetje aan het mailen met de baas ofzo van daar tim ball
het stuur gaat binnenkort in productie
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Heeft ie je de prijs ook al verteld of maakt ie je eerst lekker om je vervolgens een hartverzakking te bezorgen?BruceLee schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:10:
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
De pedalen (twee pedalen-set) kosten 355 euro trouwens.
[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-03-2006 11:36 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat stuur komt dan op 1276,59€ + 223,41 € (BTW) = 1500€ + 57,21 € (verzendkost) = 1557,21 €
Pedalen = 355,93 € + 62,29 € (BTW) = 418,22 € + 34,72 € (verzendkost) = 452,94 €
Stuur + Pedalen = 1276,59 + 355,93 € = 1632,52 € + 285,70 € (BTW) = 1918,22 € + 64,71 € (verzendkost) = 1982,92 €
[ Voor 61% gewijzigd door Fuelke op 21-03-2006 12:51 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
en ja hij heeft ffb
maar ik ga toch eens kijken of er wat te onderhandelen valt
studenten korting ofzo
[ Voor 61% gewijzigd door BruceLee op 21-03-2006 13:09 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb een highend raceframe van Nixim en prima stuur en pedalen van Frex, en dat is samen nog geen 1500 euro. Maar 2000 euro voor alleen een stuur vind ik ook te gek worden, er zijn grenzen.
[ Voor 62% gewijzigd door DopdeDouwer op 21-03-2006 15:30 ]
Het stuur los kost wel nog zo'n 1500€ wat ik ook veel blijf vinden.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Het stuur zal vast lekkerder rijden dan welk ander stuur dan ook, maar je moet wel veel achter je pc zitten te racen om dit uberhaupt te overdenken...Fuelke schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:06:
Die 2000€ is wel met pedalen inbegrepen hoor
Het stuur los kost wel nog zo'n 1500€ wat ik ook veel blijf vinden.
Afijn, als ik straks de 15 miljoen uit de staatsloterij win, dan schaf ik hem ook aan
das het probleem niet hoorVerwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:35:
[...]
Het stuur zal vast lekkerder rijden dan welk ander stuur dan ook, maar je moet wel veel achter je pc zitten
te racen om dit uberhaupt te overdenken...
Afijn, als ik straks de 15 miljoen uit de staatsloterij win, dan schaf ik hem ook aan
ik race wel een paar uur per dag
[ Voor 6% gewijzigd door BruceLee op 22-03-2006 16:48 ]
Dan heb je vast nog wel wat over om voor mij een echte Impreza te kopen.Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:35:
[...]
Het stuur zal vast lekkerder rijden dan welk ander stuur dan ook, maar je moet wel veel achter je pc zitten te racen om dit uberhaupt te overdenken...
Over die vraag hierboven over de playseat: zelf bouwen. Leuker en sterker. Playseat is echt te slap.
[rationele modus]Ik vind het trouwens ERG veel geld. Voor dat geld koop je ook een stuk of 18 DFP's. En dat Speed 7 spul zal best geweldig zijn, maar is het ook 18x zoveel geld waard? [/rationele modus]
Das het probleem het prijs verschil is te groot, voor mij wordt het ook tijd voor een nieuw stuurtje maar 2000 is te veel. Is er ook iets in de pricerange van 500 € ?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:41:
Te laat Marco, ik heb net mijn Integrale verkocht
[rationele modus]Ik vind het trouwens ERG veel geld. Voor dat geld koop je ook een stuk of 18 DFP's. En dat Speed 7 spul zal best geweldig zijn, maar is het ook 18x zoveel geld waard? [/rationele modus]
Simworld in Almere heeft ze, en je kunt ze daar ook proberen.
Verwijderd
Dus hij kan het wel, alleen met het racen niet zo, je voelt wel wat maar lang niet wat het eerst was.
Vooral met GTR, in het begin voelde je iedere curb, maar nu niet dus.
Alle variaties van instellingen gehad maar niets dat werkt.
Verwijderd
Misschien reverse force feedback gebruiken? Ik meen dat dit mogelijk was in dit spel. Ik had daar een keer aangezeten en toen had ik ook bijna geen effect meer.Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:40:
Ik heb al weken last van te weinig FF van mn zwarte MOMO, nu dacht ik dat dat ding gewoon aan het versleiten was, maar als je hem callibreerd en op die knoppen drukt (bridge, crash, ignition e.d.),dan word het stuur bijna uit mn handen getrokken
Misschien dat je stuurtje een beetje aan het verslijten is Nootie? De FFB motor kan natuurlijk slijten.
Je kan in ieder geval nog wel even deze 'checklist' nalopen:
Logitech Profiler goed ingesteld?
In GTR de optie 'wheel' aangeklikt bij FFB?
In GTR bij special effect Momo aangelikt?
In GTR effects op Full gezet?
Strengt op juiste waarde ingesteld?
Meer kan ik niet bedenken
Verwijderd
Ja, ja en nog eens jaRequiem19 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:50:
Je kan in ieder geval nog wel even deze 'checklist' nalopen:
Logitech Profiler goed ingesteld?
In GTR de optie 'wheel' aangeklikt bij FFB?
In GTR bij special effect Momo aangelikt?
In GTR effects op Full gezet?
Strengt op juiste waarde ingesteld?
Meer kan ik niet bedenken
Ik vrees dat ik iets te gretig met RBR ben geweest.
Dat spel vergd nogal wat van je stuur vrees ik als je nogal wat heftige correcties moet maken
Al een paar jaar staat die aankondiging van het Speed7 stuur op hun website, en dan nu eindelijk...
BruceLee, gezien jouw 'innige contacten' met Tim: misschien is er korting te regelen in de vorm van een inkoopactie? We moeten er wel een stuk of 10 bij elkaar kunnen krijgen, dunkt me...
Misschien moet je het eens proberen op de fora van simracing.nl oid, denk dat je hier bijster weinig mensen zult vinden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
En dan nog is het de vraag of je 10 mensen weet te vinden die via een i.a. mee willen en kunnen doen. Bovendien betwijfel ik of BRD veel korting gaat geven.Arfman schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:01:
Waar wil jij 10 mensen vinden hier die €2000 willen uitgeven voor een stuurtje
Misschien moet je het eens proberen op de fora van simracing.nl oid, denk dat je hier bijster weinig mensen zult vinden.
Het is natuurlijk een geweldig stuur, als ik echt geld teveel had zou ik er wel één kopen, maar dan met Nixim Pathfinder of Ecci pedalen.
Echt vet !
Bassshakers in je stoel is nog effectiever.Rddr schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:51:
Wat ook een vet gevoel van echtheid geeft is je sub van een logitech Z-5500 in de neus van je zelfbouw model te zetten.. Hierdoor trilt alles mee op het geluid als je sub goed hard zet!
Echt vet !
Echter, als ik de Wingman software erbij pak, dan lijkt alles goed te gaan. Ik heb de nieuwste Wingman software erop staan. Ik heb ook al een pedal-out-of-calibration util gevonden, die gedraaid maar zonder resultaat. Komt dit iemand bekend voor?
Ik ga hem dit weekend eens openschroeven en schoonmaken. Ik heb nog een oude Thrustmaster HOTAS set liggen, misschien dat ik daar eens een potmeter uit haal. Kun je die gewoon erin zetten? En is dat stekkertjes-werk of moet je dan solderen? Hope not, moet ik ook eerst een soldeerset kopen...
De kans is klein dat die hotas pots passen. Je moet letten op de weerstandrange en daarnaast zijn de afmetingen van potmeters vaak anders. Vooral de astapvorm. Die past vaak niet.
Heb je al eens de pedalen unit uitelkaar gehaald en een flinke spuit contactspray in de potmeters gedaan. Dat wil ook wel een keer helpen. Vooral als ze vuil zijn.
succes!
Waar kun je die vinden voor 50euro? Dit is toch die met die 900graden draaihoek?DopdeDouwer schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:29:
Ik vind de 50 euro die ik heb betaald aan mn DFP meer dan genoeg om lekker mee te racen.
Ik heb dat afgelopen weekend gedaan, meteen ook het hele zaakje schoon gemaakt en nieuw vet erin. Loopt weer als een zonnetje!MarcoM schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:47:
Heb je al eens de pedalen unit uitelkaar gehaald en een flinke spuit contactspray in de potmeters gedaan. Dat wil ook wel een keer helpen. Vooral als ze vuil zijn.
succes!
Dat was wel een 2e hands prijs, maar wel zo goed als nieuw.Inderdaad met 900graden modus, al heb je daar niet zoveel aan op de PC. Tip: kijk bij de PS2-hoek, alle verwende kindjes gebuiken hem niet meer, weten niet dat het zon goed stuur is.The_FrankO schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:18:
[...]
Waar kun je die vinden voor 50euro? Dit is toch die met die 900graden draaihoek?
Daar heb je juist veel aan op de PC. Daar kun je namelijk exact het aantal graden instellen dat je wilt gebruiken.DopdeDouwer schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:49:
[...]
al heb je daar niet zoveel aan op de PC......
En er zijn genoeg racesims waar een realistische instelling boven de 270 graden ligt die de andere stuurtjes als max hebben.
Dan gelijk een vraagje: welke software kan je het beste gebruiken voor dit stuurtje? Die van de momo? of gebruik je gewoon de instelling van de deadzone in een game?Zamorano schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:01:
[...]
Daar heb je juist veel aan op de PC. Daar kun je namelijk exact het aantal graden instellen dat je wilt gebruiken.
En er zijn genoeg racesims waar een realistische instelling boven de 270 graden licht die de andere stuurtjes als max hebben.
Er is maar 1 stukje software voor alle Logitech game controllers.DopdeDouwer schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:16:
[...]
Dan gelijk een vraagje: welke software kan je het beste gebruiken voor dit stuurtje? Die van de momo? of gebruik je gewoon de instelling van de deadzone in een game?
Zie ook de startpost.
Zamorano schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:19:
[...]
Er is maar 1 stukje software voor alle Logitech game controllers.
Zie ook de startpost.
De link in de SP werkt niet meer. Of bedoel je dat DXTweak2? Kan net als de standaard software (via usb) geen instellingen opslaan geloof ik. Nog even de readme doorlezen van DXTweak2...De Driving Force Pro (zie afb. hieronder) is het stuurtje van rond de 100 euro op dit moment, mede omdat het zowel voor de PC als de PS2 werkt.
Het is aan te raden om minimaal driver v4.60 te gebruiken voor de DFP, aangezien deze de functionaliteit op de PC enorm verbetert t.o.v. oudere versies, een must have dus als je dit stuurtje voor de PC gebruikt.
Hier staan ook nog een aantal handige utilities voor o.a. Logitech producten, zoals DXTweak2 en andere calibratietools.
[ Voor 17% gewijzigd door DopdeDouwer op 27-03-2006 21:58 ]
Je moet zoals ik al eerder zei gewoon de Logitech software gebruiken, vanaf versie 4.60 wordt de extra functionaliteit van de DFP ook daadwerkelijk ondersteund. Die kun je gewoon van de Logitech website plukken.
Ik zal die link dan nog even verwijderen/bijwerken.
[ Voor 16% gewijzigd door Zamorano op 27-03-2006 22:00 ]
Misschien ken iemand mij helpen.
Wat ik zoek is een f1 stuur die ook in de formule1 wordt gebruikt.
Voor de pc.
[ Voor 6% gewijzigd door Evertt op 05-04-2006 10:56 ]
Verwijderd
Ik zou zeggen, kijk ff op pagina 37 van dit topicEvertt schreef op woensdag 05 april 2006 @ 00:06:
Ik kom hier niet helemaal uit.
Misschien ken iemand mij helpen.
Wat ik zoek is een f1 stuur die ook in de formule1 wordt gebruikt.
Voor de pc.
Verwijderd
Als je geen miljardair maar gewoon milioenair bent kan je ook ff hier kijkenVerwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 12:59:
[...]
Ik zou zeggen, kijk ff op pagina 37 van dit topic
http://www.frex.com/gp/wheeladapter/index.htm
Verwijderd
Want online bestellen gaat niet, geen PayPal, en geen creditcard.
Met de komst van GTR2 wil ik er toch wel helemaal klaar voor zijn
Heb al een 21" scherm van marktplaats gekocht, voor 30 eurootjes, en dat zijn gelijk de beste 30 euro die ik ooit besteed heb.
En als ik er dan nog Track-ir bij heb....
Verwijderd
Waarom maak je geen PayPal-account aan dan? Heb je geen creditcard voor nodig. Werkt gewoon met overschrijvingen van je bank-/girorekening.Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:07:
Kan mij misschien iemand vertellen of Track-ir ook ergens in Nederland te koop is.
Want online bestellen gaat niet, geen PayPal, en geen creditcard.
...
Klopt. Als je bovendien even op de officiële Track IR website had gekeken bij Authorized Dealers, dan had je daar een Nederlands bedrijf zien staan die ook betalingen via banktransfer en cheque/moneyorder accepteert.Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:41:
[...]
Waarom maak je geen PayPal-account aan dan? Heb je geen creditcard voor nodig. Werkt gewoon met overschrijvingen van je bank-/girorekening.
Hier dus.
Verwijderd
Ik gebruik 2 sturen en 1 act labs shifter.
Het 2e stuur gebruik is als koppelpedaal. (even voor duidelijkheid)
Nu wil ik graag dat het gas/rem pedaal afzondelijk van elkaar is.
Dus als ik op de rem trap en gas geef dat ie dan wel gas geeft en niet dat de pedalen elkaar opheffen als het ware.
In windows onder spelbesturing in configuratiescherm is dit bij het ene stuur wel te regelen (operate pedals seperetly) maar bij mijn andere stuur niet.
Dit is de Logitech driving foce (blauw stuur).
Deze wordt automatisch door windows herkent.....
Ik kan ook geen software voor het stuur vinden.
Is er misschien een mogelijkheid om een software programma te installeren zodat ik het wel kan instellen?
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Verwijderd
JA!goeievraag schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:11:
Misschien dat die optie hier in zit: http://www.wingmanteam.com/.
Dank je wel...
alleen het probleem is dat in het spel alleen mijn gas pedaal werkt en rem als ik gas los laat.
Dan staat het in het spel als gecombineert.
Doe ik seperate pedals in het spel dan doen ze niks!
In windows staat deze nu ook op seperate
HELP!
En je moet de pedalen in het spel wel opnieuw toewijzen als je de combined/seperate veranderd, ik kan niet helemaal opmaken uit je post of je dat gedaan had, of alleen maar een optie veranderd hebt.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Ik heb zo'n soort probleem gehad met mijn stuurtje. Ik kreeg de seperate axis ook niet aan. Uiteindelijk bleek dat mijn joystick de boosdoener. Die stond als eerste apparaat en mijn stuur als tweede. Toen ik ze had omgewisseld lukte het wel direct.Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:55:
[...]
JA!
Dank je wel...
alleen het probleem is dat in het spel alleen mijn gas pedaal werkt en rem als ik gas los laat.
Dan staat het in het spel als gecombineert.
Doe ik seperate pedals in het spel dan doen ze niks!
In windows staat deze nu ook op seperate
HELP!
Vincere Per Belli
Verwijderd
Ok dat ga ik eerst proberen!
Ik heb inderdaad in windows en in het spel dezelfde instelling!
Verwijderd
Alles werkt zoals ik het wil!
Ik had natuurlijk die pedalen seperate gedaan en daardoor kreeg ik er een as bij als het ware.
Die had ik natuurlijk niet ingesteld en daarom werkte het ook niet.
Ook de stuuras was weer een andere geworden, maar alles is nu goed.
Moest wel inverse gebruiken, maar dat is zo mooi geregeld in LFS!
THNX!
Verwijderd
alleen ik zit te twijfelen tussen 3 stuurtjes, de Logitech® Formula™ Force EX, Logitech® MOMO® Racing en de Logitech® Driving Force™ Pro.
maar is het stuurtje voor de ps2 ook echt GOED te gebruiken op de pc?
welke moet ik nemen???
Ja, volledig ondersteund. Het stuurtje wordt gewoon herkend als Driving Force Pro en je hebt zelfs meer functionaliteit dan op de PS2.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:57:
maar is het stuurtje voor de ps2 ook echt GOED te gebruiken op de pc?
DFP, zonder twijfel. Het Momo Racing stuur vind ik persoonlijk wel mooier, maar om daarvoor in te boeten op kwaliteit en functionaliteit vind ik dat niet waard.welke moet ik nemen???
Verwijderd
hm het word lastig, want er word ergens anders weer gezegd dat de momo kwalitatief veel beter is als de dfp...Zamorano schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:07:
[...]
Ja, volledig ondersteund. Het stuurtje wordt gewoon herkend als Driving Force Pro en je hebt zelfs meer functionaliteit dan op de PS2.
[...]
DFP, zonder twijfel. Het Momo Racing stuur vind ik persoonlijk wel mooier, maar om daarvoor in te boeten op kwaliteit en functionaliteit vind ik dat niet waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2006 17:19 ]
Andersom, ik heb beide ook van de binnenkant gezien.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:16:
[...]
hm het word lastig, want er word ergens anders weer gezegd dat de momo kwalitatief veel beter is als de dfp...en op de site van logitech kan ik niks vinden over dat ie ook compatible is op de pc..(linkje?)
Het verschil is niet enorm maar je ziet toch duidelijk dat de DFP wat meer kan hebben.
Op de site van Logitech staat het niet nee, maar het is echt zo, talloze mensen gebruiken dat stuur op de PC.
Verwijderd
hm ik ben overtuigd maar welke drivers moet ik downloaden, en als ik in de pricewatch zoek krijg ik 2 verschillende te zien 1 met [PS2] ervoor en de ander niet. is er een verschil?? (en wat kost ie btw bij de mediamarkt?)Zamorano schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:24:
[...]
Andersom, ik heb beide ook van de binnenkant gezien.
Het verschil is niet enorm maar je ziet toch duidelijk dat de DFP wat meer kan hebben.
Op de site van Logitech staat het niet nee, maar het is echt zo, talloze mensen gebruiken dat stuur op de PC.
wat een vragen he
Geen verschil vermoed ik, Driving Force Pro is een Driving Force Pro.Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:34:
[...]
hm ik ben overtuigd maar welke drivers moet ik downloaden, en als ik in de pricewatch zoek krijg ik 2 verschillende te zien 1 met [PS2] ervoor en de ander niet. is er een verschil?? (en wat kost ie btw bij de mediamarkt?)
wat een vragen he![]()
Je moet Logitech Software 4.60 hebben, die is voor alle Logitech gamecontrollers en gewoon op de website te vinden.
Geen idee wat hij bij de MM kost, kan ook per MM verschillen he.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Mijn budget ligt rond de €50 en ik wil wel graag Force feedback.
Ik dacht zelf aan de saitek r440, of de Logitech Driving Force (non-pro). Maar heeft iemand nog andere stuurtjes die beter zijn (voor de zelfde prijs óf voor iets duurder, en dan de stuur veel beter)?
En nog een vraagje:
wat is het verschil tussen de Driving Force en de Driving Force Pro?
Bedankt
[ Voor 20% gewijzigd door Perzikvrucht op 16-04-2006 21:48 ]
Iemand??matsume schreef op zondag 16 april 2006 @ 10:03:
Ik wil binnenkort een stuurtje kopen.
Mijn budget ligt rond de €50 en ik wil wel graag Force feedback.
Ik dacht zelf aan de saitek r440, of de Logitech Driving Force (non-pro). Maar heeft iemand nog andere stuurtjes die beter zijn (voor de zelfde prijs óf voor iets duurder, en dan de stuur veel beter)?
En nog een vraagje:
wat is het verschil tussen de Driving Force en de Driving Force Pro?
Bedankt
oh okeej, daar kan ik dus beter voor gaan.Arfman schreef op zondag 16 april 2006 @ 23:52:
Ten eerste is het niet de bedoeling dat je binnen 24 uur kickt, en ten tweede raad ik je aan om vooral door te sparen voor een deftig stuur. Een DFP kost je rond de 100 euro, en dan heb je een erg goed stuur met prima pedalen. Een goedkoper stuur levert vaak alleen maar frustratie op, ivm. slechte drivers, onnauwkeurigheid, gebrek aan stevigheid, etc.
Ik wil opzich wel de DFP maar die heeft een pookje ipv flippers, en ik heb liever flippers.
en nog een vragje: wat is het verschil tussen de DFP en de normale DF??
Bedankt
DF heb ik 1 x zien staan, maar die zag er kwalitatief net zo "goed" uit als dat Saitek stuur wat je aanhaalde. Persoonlijk denk ik dat je dat soort sturen af en toe eens gebruikt, totdat je je na 15 minuten weer helemaal blauw ergert aan de goedkopigheid van zo'n ding, in tegenstelling tot sturen als de DFP, die je gewoon voor je plezier vastpakt. Die van mij is nu een jaar oud ongeveer en ik gebruik hem vrijwel dagelijks, dat zegt genoeg.
hmm oke. Nog 1 vraag. Ik weet dat je hem ook op de PS2 kan aansluiten(toch ook met USB?). Maar kan ik, als ik zoiets koop:Arfman schreef op maandag 17 april 2006 @ 09:29:
De DFP heeft een pookje én de flippers
DF heb ik 1 x zien staan, maar die zag er kwalitatief net zo "goed" uit als dat Saitek stuur wat je aanhaalde. Persoonlijk denk ik dat je dat soort sturen af en toe eens gebruikt, totdat je je na 15 minuten weer helemaal blauw ergert aan de goedkopigheid van zo'n ding, in tegenstelling tot sturen als de DFP, die je gewoon voor je plezier vastpakt. Die van mij is nu een jaar oud ongeveer en ik gebruik hem vrijwel dagelijks, dat zegt genoeg.
http://www.jandaman.com/g...sbxbox&Category_code=XBOX
hem ook op de xbox aansluiten(ik heb namelijk een xbox en geen PS2)?
Bedankt
Hmm, 't is dat ik net een huis gekocht heb, ik wacht al tijden op de speed 7 wheel + pedal combi, m'n act is nu echt stuk aan het gaan.BruceLee schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:10:
zelf bouwen ! een playseat is echt slappe meuk...
mijn momo force, rode begint oud te wordenen vraag me af hoelang hij nog blijft leven
ik denk dat ik dit stuur ga halen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
de brd speed 7
+ pedalen
[afbeelding]
dit stuur is ook leverbaar met bureau klem systeem net als de momo force
Klopt.matsume schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:28:
hmm oke. Nog 1 vraag. Ik weet dat je hem ook op de PS2 kan aansluiten(toch ook met USB?)
Geen idee, durf ik niet te zeggen. Heb zelf niet zo'n converter, wel een XBOXMaar kan ik, als ik zoiets koop:
Bedankt
Nee, dat werkt niet.matsume schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:28:
[...]
Maar kan ik, als ik zoiets koop:
Bedankt
Maar is DFP echt dé stuur voor dat bedrag, want op Racing league holland zeggen ze allemaal dat ik de MOMO moet nemen.
Trust me, de DFP is een goede koop. Twijfelkont
Raden ze de MOMO Racing of de MOMO Force aan? Dat is nogal een verschil (Force is beter maar wordt niet meer geproduceerd).
Voordelen van de DFP:
• 900 graden rotatie (en in te stellen op elke lagere waarde).
• Nieuwere revisie heeft betere pedalen (oude en die van de Momo Racing gaan vrij snel stuk).
• Steviger binnenwerk, met o.a. metalen lagers.
• Meer knoppen.
• Werkt eventueel ook op de PS2.
Voordelen Momo Racing:
• Mooiere looks (compleet subjectief natuurlijk).
• Voelt iets prettiger en steviger aan, waarschijnlijk door het dikkere stuur.
• Iets goedkoper meestal.
• Echte shiftpaddles (die wel wat kwetsbaar lijken)
Op RSC staan ook nog wat vergelijkingen.
ik ben wel overtuigd. Alleen dat 900graden werkt toch niet echt met veel spellen, heb gelezen dat het allene met GT4 werkt op PS2. Ik gebruik hem alleen op PC iig, heb geen PS2 namelijk. Welke spellen werken op de PC met dat 900 graden?
Alle.matsume schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:16:
Welke spellen werken op de PC met dat 900 graden?
Je hebt een slidertje in de Logitech software waarmee je van 40 tot 900 graden kunt selecteren. In LFS kun je dat zelfs in-game goed instellen.
Maar de meeste racewagens komen toch lang niet tot 900 graden, dus echt nodig is het daar niet. Bij de open-wheelers is een instelling van 360-450 graden wel prettig en ook realistisch.
alleen las ik nog 1 ding op de site die paar posts hierboven is gegeven(met die vergelijkingen).
Er staat dat de eerste serie pendalen niet zo goed waren, de 2de wel. Heb ik nu zeker de 2de op hebben sommige winkels nog de 1ste? of is het al een hele lang tijd terug veranderd, dus zeker de 2de serie? Of moet ik het navragen?
Woon ook in groningen, zou het ook wel willen weten.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:28:
weet iemand heel toevallig de prijs van de DFP bij mediamarkt Groningen
want dat is dan zonder verzendkosten voor mij.
Als iemand hier antwoord op kan geven, bedankt
en anders ga ik er morgen zelf even langs en post ik het hier wel
[ Voor 35% gewijzigd door Perzikvrucht op 18-04-2006 17:16 ]
Verwijderd
ben vandaag geweest, 125 euro, ik bestel hem van internet is iclusief verzenden 100 euro...Woon ook in groningen, zou het ook wel willen weten.
want dat is dan zonder verzendkosten voor mij.
Als iemand hier antwoord op kan geven, bedankt
en anders ga ik er morgen zelf even langs en post ik het hier wel
idd was er ook geweest. Bestel hem ook via internet.Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:11:
[...]
ben vandaag geweest, 125 euro, ik bestel hem van internet is iclusief verzenden 100 euro...
Ik ben er ook geweest met de hoop dat ik hem ff kon bekijken, maar dat kon niet
Maar matsume heb je hem al besteld, zo niet even contact met me op nemen wegens een eventuele korting die toch wel aardig kan oplopen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
STRAK!
http://www.act-labs.com/products/race1.htm
Toen ik eindelijk geld had om shifter + performance pedalen te kopen waren ze nergens meer te krijgen.
Thy will see the light...
Psst7th schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:57:
ACT labs maakt een comeback met race hardware in 2006?
STRAK!
http://www.act-labs.com/products/race1.htm
Toen ik eindelijk geld had om shifter + performance pedalen te kopen waren ze nergens meer te krijgen.
Als je zoiets gaat proberen moet je er rekening mee houden dat je nooit meer tevreden gaat zijn met je Logitech pedalen.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:21:
Ik hoop binnenkort eens die VPP pedalen te proberen. Ik rij nog steeds met de Momo Force, en dat bevalt me nog steeds prima, maar er is meer en ik race er toch best veel mee. En ik ben benieuwd hoe groot het verschil nu eigelijk is...
Het kan wel zijn dat je enorm moet wennen, had ik ook toen ik overging naar Frex pedalen, duurde zeker een week voor ik eraan gewend was en de pedalen zo had afgesteld dat het voor mij goed was.
Binnenkort trouwens maar een deeltje 2 van dit topic opstellen
[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 20-04-2006 00:32 ]

wel erg lang!! iemand nog een winkel die, incl verzend. , onder de 100 euro of op 100 euro komt?
Met snelle levertijd(maximaal 1 week)?
Wilde jullie dit niet onthouden.
Ik verkoop mijn zgan DFP met Track-ir 3
mail ff bij interesse mark.hardcore [apenstaart]gmail [punt] com
waar heb je hem dan gekocht?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:11:
ben vandaag geweest, 125 euro, ik bestel hem van internet is iclusief verzenden 100 euro...
Of heb jij ook zo lange levertijden?
Verwijderd
waar woon je dan?Extera schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:21:
offtopic:
Wilde jullie dit niet onthouden.
Ik verkoop mijn zgan DFP met Track-ir 3
mail ff bij interesse mark.hardcore [apenstaart]gmail [punt] com
prijs?
Verwijderd
ik bestel hem volgende week bij sallandmatsume schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:35:
[...]
waar heb je hem dan gekocht?
Of heb jij ook zo lange levertijden?
Bij interesse mailen heeft hij gezegd, lijkt me handiger dan een soort van slowchat hier.
Klik!
Dit is een linke naar site waar je dat ding kunt kopen. Is dit een goede?
Je kan lezen(1 pagina terug of zelfs nog op deze pagina) dat de beste sturen de MOMO(die van jou) en de Driving force pro(DFP) zijn. Het komt er op neer dat de DFP beter is. Het is eigelijk een PS2 stuur, maar kan ook op de pc(lees start post). voor de DFP betaal je ong hetzelfde(of minder).SlideR NL schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:24:
Ik ben van plan om een stuur te gaan kopen. Dus nu vraag ik aan jullie is dit een goed stuur?
Klik!
Dit is een linke naar site waar je dat ding kunt kopen. Is dit een goede?
Ik heb hem ook net besteld, bij salland
Die stond niet tussen de Pricewatch, en was niet duur ofzo, maar wel snelle levertijd.
dus bedankt marinos..
[ Voor 31% gewijzigd door Perzikvrucht op 21-04-2006 18:55 ]
Verwijderd
geen dankIk heb hem ook net besteld, bij salland.
Die stond niet tussen de Pricewatch, en was niet duur ofzo, maar wel snelle levertijd.![]()
dus bedankt marinos..
Ik wou ook graag 18 wheels of steel: Convoy spelen met deze stuur, alleen lukt het niet. Bij options ziet hij wel dat de stuur er is(er staat: keyboard + Driving force pro), maar als ik een knop probeer te veranderen lukt dat niet, behalve de "playstation knoppen"(kruisje, driekhoekje etc.) en de schakelaar(niet de flippers). de gaspendalen en de stuur(draaiing) werkt dus niet. weet iemand of hier een path oid voor uit is?
Bedankt
ps. bij f1 challenge doet hij het wel perfect.
Dit topic is gesloten.