[PC] Racesim Hardware Topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 17.910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Ik heb gister GTR gekocht, en heb ondervonden/besloten dat ik nu echt een (goed) stuurtje nodig heb. (GT legends staat nog op het verlanglijstje btw)

Nu vind ik zelf de logitech momo racing heel erg netjes, maar lees net de bovenstaande posts en begin nu te twijfelen. Welk stuur raden jullie aan, die DFP? Mijn budget is +/- €125,- (kan die momo racing voor €115,- @ mn local pc shop halen)

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Ik heb zelf de DFP en ben er erg tevreden mee. Vooral het binnenwerk is een plus.

Zie ook Zamorana's post hierboven over de voordelen van beide stuurtjes.

[ Voor 93% gewijzigd door frogger3d op 27-04-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:32
Lostcuban schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:05:
Ik heb gister GTR gekocht, en heb ondervonden/besloten dat ik nu echt een (goed) stuurtje nodig heb. (GT legends staat nog op het verlanglijstje btw)

Nu vind ik zelf de logitech momo racing heel erg netjes, maar lees net de bovenstaande posts en begin nu te twijfelen. Welk stuur raden jullie aan, die DFP? Mijn budget is +/- €125,- (kan die momo racing voor €115,- @ mn local pc shop halen)
Ik zat ook tussen deze 2 te twijfelen maar ben nu toch voor de DFP gegaan.
door 2 redenen:

1. Op GoT hadden veel mensen hem en vonden hem allemaal heel goed etc. Dus ook veel support ALS er ooit wat gebeurt. Er stond ook in veel topics dat de DFP hét stuurtje is voor deze tijd rond de 100 euro.(in pricewatch staan ze trouwens allebei voor iets van €85).
2. Hij kwam goed uit reviews, en ook beter dan de MOMO.

Toen was het voor mij duidelijk; DFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag geluk gehad
Ik ging vandaag op reactie van een gerucht naar de Media markt waar de DFP goedkoop zou zijn maar ik trof hem daar niet aan (wel een hele stapel andere stuurtjes o_o ). Uit wanhoop ging ik nog snel langs de bart smit er valkbij ( het was iets voor 5 ). En daar lag hij dan verstopt onder een aantal andere stuurtjes.. de DFP voor slechts € 50,- :D Dus misschien een tip voor de DFP kopers, ga langs bart smit :*)

Echt een geweldig stuurtje! (vooral voor die prijs :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
hoe werkt dat nou met die dfp met dat instellen van het stuur als je hem op 40 graden instelt hoe wordt het dan gelockt op 40 graden ?? reageert ie na 40 graden gewoon niet meer of wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

dragon9114 schreef op zondag 30 april 2006 @ 10:59:
hoe werkt dat nou met die dfp met dat instellen van het stuur als je hem op 40 graden instelt hoe wordt het dan gelockt op 40 graden ?? reageert ie na 40 graden gewoon niet meer of wat ?
Hij kan alleen locken op 200 graden. Als je hem anders instelt `voelt' het alsof je stuur niet verder kunt door een extra sterk force feedback effect. Dit vind ik zelf prettiger omdat ik anders tegen de lock ram als ik snel wil sturen (denk rally). Op dat punt zit ook de maximale waarde van de joystick. Ook al beweeg je hem verder, hoger dan de maximale waarde kom je niet.

edit: 40 graden is wel errug weinig trouwens: 20 graden elke kant op :)

[ Voor 17% gewijzigd door frogger3d op 30-04-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
die 40 graden was ook maar een voorbeeld :P bedankt voor de info _/-\o_ ik moet maar eens gaan sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 22:26:
Ik heb vandaag geluk gehad
Ik ging vandaag op reactie van een gerucht naar de Media markt waar de DFP goedkoop zou zijn maar ik trof hem daar niet aan (wel een hele stapel andere stuurtjes o_o ). Uit wanhoop ging ik nog snel langs de bart smit er valkbij ( het was iets voor 5 ). En daar lag hij dan verstopt onder een aantal andere stuurtjes.. de DFP voor slechts € 50,- :D Dus misschien een tip voor de DFP kopers, ga langs bart smit :*)

Echt een geweldig stuurtje! (vooral voor die prijs :+ )
jij hebt wel heeeel veel geluk :9
Maar opde site kan ik niks vinden over deze stuur(over geen 1 stuur eigleijk).
Maar weet je zeker dat het de Driving force pro is, en nietgewoon de driving force?
Ik bedoel ik denk niet dat de inkoopprijs zo goedkoop is, en ik denk ook niet dat ze verlies gaan maken...
En dan heb ik er net 1 gekocht bij salland voor 90 :( :'( ..
maar ze geven wel 7 dagen tevredenheids garantie, dus als ik hem voor dinsdag nog terugstuur heb ik kans dat ik mijn geld terug krijg en hem dan bij BS kan kopen :D
Maar zijn de winkels morgen open?

Zelf had ik nog een vraag:

Ik heb de DFP maar soms maak ik hem niet goed genoeg vast, omdat ik niet zoveel grip heb op de draai dingen voor de klem. Nu is mijn vraag: krijg je er standaard iets erbij op hem strak te trekken, want er zit wel een gat in, met een vorm. Dus er kan wel wat in. Maar ik heb dus niks gekregen, maar ligt dat aan mijn stuur of krijg je er gewoon niks bij?
En als je er niks bij krijgt, heeft iemand dan nog tips om hem goed vast te krijgen? _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Perzikvrucht op 30-04-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zal wel een foutje zijn, misschien verkopen ze de DFP terwijl ze denken dat het de gewone DF is.
Een tripje naar de locale BS kan natuurlijk weinig kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb een vraag. Ik wil voor Rfactor een stuurtje kopen.

Alleen ik ben op zoek naar een stuurtje wat je gewoon op je schoot kan zetten, zodat je achterover op de bank kan hangen. Een soort van gamepadstuurtje of zo iets.

Bestaat zoiets? Of zijn het allemaal wat grote dingen die je op tafel moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

Impry

Rallymedia.nl

Bestaat wel, maar het is echt niet fijn. Je benen bieden namelijk niet genoeg steun, ze veren namelijk een beetje mee. Hierdoor kun je helemaal niet precies sturen, omdat je eerst door de vering van je benen/kleren heen gaat, waarna je pas feedback krijgt van het stuur. Ondertussen hang je dus al in de grindbak ;)

Tenminste, dat is mijn ervaring met zo'n stuursoort.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ok, ik begrijp wat je bedoelt. En een plank op je schoot schiet dus ook niet op.

Het enige wat zou kunnen is dat je het stuur vastmaakt op zo'n harmonica arm (ja, hoe noem je zoiets?).

Zodat je het naar je toe kan halen en weer weg kan duwen. Maar daar zal het wel weer te zwaar voor zijn.

Hmmm, wordt moelijk om dit voor mekaar te krijgen.

Ik heb nog wel een ander minpunt van een stuurtje..

Stel je hebt een stuurtje. Maar je wilt zonder die pedalen werken. Dan zit je met een probleem, omdat bij bv de DFP de pookjes niet analoog zijn.

Dus eigenlijk, als je met stuurtje rijd, MOET je ook gebruik maken van de pedalen. (met je voeten dus).

En dat lijkt me weer niks. Of klopt dit niet?

Want dan houdt ik het voorlopig toch maar bij mijn logitech dual action:-)

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 01-05-2006 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
stalscu schreef op maandag 01 mei 2006 @ 03:22:
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. En een plank op je schoot schiet dus ook niet op.

Het enige wat zou kunnen is dat je het stuur vastmaakt op zo'n harmonica arm (ja, hoe noem je zoiets?).

Zodat je het naar je toe kan halen en weer weg kan duwen. Maar daar zal het wel weer te zwaar voor zijn.

Hmmm, wordt moelijk om dit voor mekaar te krijgen.

Ik heb nog wel een ander minpunt van een stuurtje..

Stel je hebt een stuurtje. Maar je wilt zonder die pedalen werken. Dan zit je met een probleem, omdat bij bv de DFP de pookjes niet analoog zijn.

Dus eigenlijk, als je met stuurtje rijd, MOET je ook gebruik maken van de pedalen. (met je voeten dus).

En dat lijkt me weer niks. Of klopt dit niet?

Want dan houdt ik het voorlopig toch maar bij mijn logitech dual action:-)
Een stuur gebruik je altijd icm met pedalen ja. Als je dat niks vindt en/of het ding graag op schoot gebruikt, moet je geen stuurtje kopen IMHO.

Ik denk dat als je eenmaal gewend bent om stuur+pedalen te gebruiken, je nooit meer terug wilt naar je Logitech Dual Action. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Er zijn ook mini stuurtjes met een pistoolgrip voor gas geloof ik. In de vorm waarin ze soms ook bij RC auto's worden verkocht. Kan m alleen niet vinden op internet nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

gevonden met review zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Nou ik ben vandaag bij de locale BS geweest en zag daar alleen een Driving force (non-pro) voor 25 euro liggen. Ik denk dus dat het gewoon een fout was van hun.
Ik heb de DFP maar soms maak ik hem niet goed genoeg vast, omdat ik niet zoveel grip heb op de draai dingen voor de klem. Nu is mijn vraag: krijg je er standaard iets erbij op hem strak te trekken, want er zit wel een gat in, met een vorm. Dus er kan wel wat in. Maar ik heb dus niks gekregen, maar ligt dat aan mijn stuur of krijg je er gewoon niks bij?
En als je er niks bij krijgt, heeft iemand dan nog tips om hem goed vast te krijgen?
Kan iemand dit beantwoorden? Want dan kan ik even snel naar salland bellen/mailen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Er zit niks bij de DFP. Ik weet niet of je wel eens wat met bouten en moeren doet maar die dingen hebben een achtkantige vorm dus..... ;)

Anti-slip matje tussen de unit en het tafel-/bureaublad is ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Je hebt ook nog een ferrari stuurtje van, ik geloof, thrustmaster.

Hier kan je wel gas geven en remmen met knoppen die aan het stuurtje zitten. Die zijn namelijk wel analoog.

Wat vinden jullie van dit stuur?

Is dit een optie of is deze al verouderd en kan je toch beter voor een DFP gaan?

(jullie zullen al wel in de gaten hebben dat ik kwa stuurtjes een noob ben, dus neem me niet kwalijk als ik overbodige en of domme vragen stel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
stalscu schreef op maandag 01 mei 2006 @ 23:01:
Je hebt ook nog een ferrari stuurtje van, ik geloof, thrustmaster.

Hier kan je wel gas geven en remmen met knoppen die aan het stuurtje zitten. Die zijn namelijk wel analoog.

Wat vinden jullie van dit stuur?

Is dit een optie of is deze al verouderd en kan je toch beter voor een DFP gaan?

(jullie zullen al wel in de gaten hebben dat ik kwa stuurtjes een noob ben, dus neem me niet kwalijk als ik overbodige en of domme vragen stel)
Wat is er precies mis met pedalen? Heb je ze al eens serieus geprobeerd?
Ik neem aan dat het voor de PC is overigens.

Analoge knopjes of niet, het blijft namelijk behelpen vergeleken met een goede set pedalen.
En als je die pedalen dan toch al samen met een stuur koopt (apart verkopen ze ze niet AFAIK), kan ik geen reden bedenken om ze niet te gebruiken. Dat Thrustmaster stuur was volgens mij best goed, ik weet niet of het nog te krijgen is maar een DFP blijft de beste keuze op dit moment.

Een stuur relaxed (op schoot) op de bank gebruiken moet je echt uit je hoofd zetten, die toepassing schiet z'n doel echt compleet voorbij (ik heb zat kansloze ondernemingen voorbij zien komen op andere fora ;)).

Let overigens wel dat dit topic bedoeld is voor serieuze race hardware, gamepadjes met analoge knopjes vind ik dan niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:11

Arfman

Drome!

Die Thrustmaster heb ik ook gehad. Prima stuur, goede pedalen, metalen schakel en inderdaad gashendels ana het stuur, werkte allemaal prima. Helaas begaven de pedalen het, ze voelden erg fijn aan maar van binnen is het allemaal plastic. Toen maar voor een DFP gegaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

In principe is er niks mis met pedalen. Alleen dat is best lastig om te gebruiken als je achterover op de bank ligt :-). Kijk, als ik nu race met mijn dual action lig ik relaxed op de bank. Dat is er met een stuur en pedalen niet bij. Omdat je dan geaard moet zitten. (of ongeveer zoiets).

Maar ik denk dat ik toch voor een DFP ga. Mits er een goede formule 1 mod komt. Want andere race spellen interesseren me niet.

Op zich best raar, formule 1 vind ik echt super om te zien en te doen, terwijl werkelijk geen 1 andere motorklasse mijn interesse wekt. Zou het door het geluid komen?

Nou goed, das misschien wel TE off topic.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
stalscu schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:09:
In principe is er niks mis met pedalen. Alleen dat is best lastig om te gebruiken als je achterover op de bank ligt :-). Kijk, als ik nu race met mijn dual action lig ik relaxed op de bank. Dat is er met een stuur en pedalen niet bij. Omdat je dan geaard moet zitten. (of ongeveer zoiets).

Maar ik denk dat ik toch voor een DFP ga. Mits er een goede formule 1 mod komt. Want andere race spellen interesseren me niet.

Op zich best raar, formule 1 vind ik echt super om te zien en te doen, terwijl werkelijk geen 1 andere motorklasse mijn interesse wekt. Zou het door het geluid komen?

Nou goed, das misschien wel TE off topic.

In ieder geval bedankt voor de tips.
[offtopic]lfs heeft nu een f1 meschien dat dat wa voor je is[offtopicc]
ik ga ook maar eens kijken voor een dfp ik heb nu een momo racing(zwarte) en die bevalt me goed op 1 ding na, de draai circel vind ik erg klein van het stuur :( mijn pedalen doen het nog steeds :P ik had eerst ook problemen met calibreren en dat heb ik opgelost met een stukje tape :P en ze doen het nu nog steeds prima :D _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door dragon9114 op 02-05-2006 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Heeft iemand ervaring met de ACT Labs shifter en de FFB joystick oplossing? Ik heb wel gereden met een FFB joystick en een geimproviseerde clutch maar dat viel me iets tegen. Ben benieuwd of die ACT Labs het waard is. Ik heb ook alleen maar mijn DFP pedalen dus clutch zit er niet in, maar denk niet dat dat nodig is bij een direct shifter, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Ik had ergens gehoord dat Act Labs ook zou komen met een pedalen set met koppeling. Misschien is het handig om daar op te wachten als ie ook echt komt.. Zo'n schakelpook zonder koppeling is ook nie echt geweldig lijkt me.

edit: wordt tijd voor een nieuw topic, niet? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door frogger3d op 07-05-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 10-09 12:08
erm de performance pedal set is er al jaren hoor? Aardige pedalen, alleen te zwak plastic en veren, dus ik ben aan m'n 4e rempedaal (die zijn nu wel goed btw) en qua veren ben ik gestopt met tellen, als deze veren kapot gaan ga ik naar een Speed 7 kijken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Er wordt een nieuwere versie uitgebracht (met oa verbeterde veren), de oude zijn al lang uit productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb de oude versie idd ook nog, volgens mij is het nog niet zeker dat er een nieuwe versie komt, toch?

Van de week even een nieuw topicje aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Heb een vraagje:

Welke spellen spelen jullie zoal, aangezien veel van jullie wel duurdere stuurtjes hebben of een DFP oid. Maar ben wel nieuwsgierig welke spellen jullie dan spelen.
Misschien kan ik die dan ook even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:07

Fuelke

Forza Ferrari

Persoonlijk: Nascar Racing 2003 van Papyrus, GTR en GT Legends en voor de overige mensen komt daar zeker nog Live for Speed en rFactor bij.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Richard Burns Rally is ook wel leuk. GP Legends zullen sommigen vast ook nog wel spelen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik zal daar dan nog nK Pro aan toe voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 23:07

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zat vandaag eventjes te kijken naar Race Stoelen van Sparco, maar nu heb ik een probleempje, ik weet niet zo goed welke afmetingen deze hebben. Nu is op de site van Sparco wel dit handige PDF bestand te vinden maar er staat niet bij welke eenheid ze gebruiken. Ik gok op inch, maar misschien kan er iemand even z'n eigen Sparco/ander merk racestoel opmeten, wat in de PDF gemarkeerd is als "F" zal het makkelijkst zijn om te meten neem ik aan.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Hmmm, ik denk toch dat je er eerst in moet zitten fuelke.

Moeilijk zo in te schatten welke maat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Fuelke schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:42:
Ik zat vandaag eventjes te kijken naar Race Stoelen van Sparco, maar nu heb ik een probleempje, ik weet niet zo goed welke afmetingen deze hebben. Nu is op de site van Sparco wel dit handige PDF bestand te vinden maar er staat niet bij welke eenheid ze gebruiken. Ik gok op inch, maar misschien kan er iemand even z'n eigen Sparco/ander merk racestoel opmeten, wat in de PDF gemarkeerd is als "F" zal het makkelijkst zijn om te meten neem ik aan.
Ik zou m'n Pro 2000 even op kunnen meten voor je als je wilt en ja ik rijdt met een Sparco pro 2k in m'n Seat Arosa

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~versaeve/auto/6.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 07-05-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Ja het zijn inches, denk niet dat die stoelen 20cm breed zijn namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

In de microsoft presentatie op E3 was er sprake van een nieuw wireless stuur voor de xbox. Ik ben niet echt fan van wireless, maar misschien is t wat qua gevoel en duurzaamheid. Hij komt tegelijk uit met Forza Motorsport 2 - kweenie wanneer.

Bill Gates is trouwens fan van Project Gotham Racing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Oktober komt het nieuwe Logitec FFB wheel uit. Erg goeie specs, ze lijken hiermee meer op de hardcore simmer te mikken, stalen flippers, 2 motoren, 3 pedals en gated shifter, richtprijs 300 USD.

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00300908.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00300906.jpg

Company´s Most Advanced Wheel Offers Six-Speed Shifter and Clutch, Dual-Motor Force Feedback, 900-Degree Wheel Rotation, Premium Materials

Logitech® G25 Racing Wheel

LOS ANGELES — May 9, 2006 — Today at the Electronic Entertainment Exposition (E3), Logitech (SWX: LOGN) (NASDAQ: LOGI) unveiled its most advanced gaming wheel ever, the Logitech® G25 Racing Wheel, enabling people to bring the most lifelike racing experience into the home. But amateurs beware: The limited-edition G25 wheel´s uncanny realism could lead to moments of extreme exhilaration and fear.

A member of the company´s extreme-performance G-series family of peripherals for PC gamers, the Logitech G25 wheel offers advanced features which, until now, could be found only in specialized or custom-made racing simulators that sometimes cost thousands of dollars to assemble. These features include a six-speed gated shifter and clutch pedal; two high-torque force-feedback motors; an 11-inch wheel; and a full 900 degrees of rotation. The wheel, shifter and pedals are made with premium materials such as stainless steel and leather, delivering the look and feel of parts from a race car cockpit.

"We´re helping people bring the race car into their home," said Ruben Mookerjee, Logitech´s director of product marketing for interactive entertainment. “The G25 wheel will take expert gamers to places they´ve never been. It will make people forget they are in front of their PC, and it will put them in the pole position at Indianapolis, Monza or Brands Hatch race tracks.”

Six-Speed Shifter and Clutch Pedal
The Logitech G25 Racing Wheel is the company´s first to include a six-speed gated shifter, complete with a push-down reverse gear, offering a new level of control. Now racers can quickly shift into any gear as they decelerate going into turns and accelerate out of them — rather than cycling through gears sequentially or hoping an automatic transmission selects the most appropriate gear. Advanced driving techniques such as heel-and-toe downshifting are made possible with the included clutch pedal.

Two-Motor Force Feedback
Logitech, which has sold more force-feedback wheels than any other company, introduced the industry´s first two-motor force-feedback mechanism with the G25 wheel console, providing stronger and more precise feedback. With a second motor, the directional forces are more realistic and evenly distributed throughout the wheel — drivers will feel everything from the banks in the road to impact with walls, structures and other cars. The two-motor system is also much quieter than other force-feedback solutions.

Sturdy Design, Premium Materials
The 11-inch wheel and the shift knob are wrapped in leather, providing comfortable grips over extended periods of intense racing. The wheel´s spokes and two paddle shifters are made of stainless steel, and the pedals consist of stainless-steel faces and steel frames. The pedal platform includes rubber feet that adhere to hardwood floors and a unique carpet grip system, ensuring that the pedals won´t shift or slide across the floor during a close race to the finish line. Both the shifter and steering console feature secure clamping systems and can be easily attached to a table or desktop.

900-Degree Steering, Advanced Controls
The G25 wheel turns 900 degrees lock-to-lock, much like a typical race car, allowing drivers to navigate hairpin turns with greater accuracy. And with anti-backlash gearing, there is no slack in the steering response, making any race a smooth, realistic and quiet experience. The wheel also features 12 programmable buttons — four buttons on the wheel, and eight buttons and a directional pad on the shifter — allowing gamers to put the most important controls where they want them.

Game and Platform Support
The Logitech G25 Racing Wheel is compatible with current racing titles, such as rFactor™ and Live for Speed, as well as several other PC racing titles currently in development. The wheel can also be used with any PlayStation®2 game that is compatible with other Logitech force-feedback wheels, including the Logitech® Driving Force™ and Logitech® Driving Force™ Pro.

For PC and PlayStation 2 games that don´t support the six-speed shifting mode, racers can switch the gearbox into sequential shifting mode, which is supported by almost all driving games. A complete list of games that support force-feedback wheels, 900-degree steering, and the six-speed shifter can be found on the G25 product information page at www.logitech.com.

Pricing and Availability
The limited-edition Logitech G25 Racing Wheel will be available online at www.logitech.com and through select retailers in the U.S. and Europe beginning in October. Its suggested retail price in the U.S. is $299.99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

ZOMG die moet ik hebben :)

Weinig knopjes op t stuur alleen en die shifter addon is gigantisch, maar daar kan ik mee leven :) Nu nog iemand vinden die mn DFP overneemt dan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
knopjes op de shifter is ook een goed idee, ik kan het nog wel uitzingen tot october met m'n ACT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Porno in een stuurtje! Even de reviews afwachten uiteraard, maar misschien wel een opvolger voor mijn Momo Force?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje even sparen en dan aanschaffen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Superonhandig dat er zo weinig knoppen op het stuur zitten ... pit limiter, TC, links/rechts/achter kijken, heb ik allemaal gebound op mijn DFP ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh ja, inderdaad.... op de shifter zitten wel knoppen, maar ja, dat is vaak onhandig. Ook ben ik wel benieuwd naar de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:22

Coldcat

HODL

De knoppen voor de pit limiter kun je op de shifter zetten, je hoeft toch maar met 1 hand te sturen als je een pitstraat in komt rijden. Je kunt dan één nemen voor de TC en naar achter kijken. Links rechts is vaak overbodig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jammer voor de auto's met 7 of meer versnellingen wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:11
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:43:
Jammer voor de auto's met 7 of meer versnellingen wel :/
Dat is toch eigenlijk bijna alleen F1 :) Dan schakel je toch met flippers!

Maar dat nieuwe logitech stuurtje ga ik 100% kopen als hij uit is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou.... zeker weten kopen.....? Hij moet nog bewijzen dat hij beter is dan m'n Momo Force (de rode dus). Koppelingspedaal is leuk, maar ik kan ook wel zonder. En die H-shifter mis ik momenteel ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Coldcat schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:40:
De knoppen voor de pit limiter kun je op de shifter zetten, je hoeft toch maar met 1 hand te sturen als je een pitstraat in komt rijden. Je kunt dan één nemen voor de TC en naar achter kijken. Links rechts is vaak overbodig.
Links/rechts overbodig ? Ik merk dat jij niet zo vaak LFS online speelt ;)
En sja .. shifter .. geinig, maar niet bruikbaar bij LFS (7-speed F1 auto) en koppeling heb ik ook nog niet echt gemist ofzo .. ben er nog niet dolenthousiast over, alhoewel het stuur zelf er erg goed en slick uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Voor niet F1/GTR auto's heeft handmatig schakelen wel zo zn charmes en koppeling ook. Het geeft weer een extra dimensie (om fouten in te maken ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiering dat stuurtje ziet er echt gelikt uit. maar als je in een 7-speed wagen rijdt, meestal een f1 dus. dan schakel ik toch altijd met de flippers. maar als je ff erggg realistisch rfactor wilt spelen dan grijp ik toch wel naar de H-shifter...en die knopjes op het consoletje vind ik ook nog niet zo erg..wanneer gebruik je die nauw eigenlijk? in de pit alleen(motor aan uit, pit limiter en pit aanvragen..)

maar 300 euro vind ik nog wel te duur denk ik, nog ff jaartje aanzien met mn DFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:37:
Maar 300 euro vind ik nog wel te duur denk ik, nog ff jaartje aanzien met mn DFP
Ben het met je eens, ik vind hem ook vrij duur. Ik trek het nog wel een aantal jaar met mn momo racing (de zwarte :P). Moet wel zeggen dat hij er extreem geil uit ziet.

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
super geil stuurtje alleen jammer van die prijs, het schakelen is ook geen probleem met die schifter want als je op de foto kijkt kun je zoen dat je hem anders kunt instellen bv voor een gtr auto

ps: wat bedoelen ze met The limited-edition Logitech G25 Racing Wheel???

[ Voor 17% gewijzigd door dragon9114 op 10-05-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 14:30
Ik weet wel wat ik met het geld van de belastingteruggave ga doen :9~ :9~ :9~ :9~

Damn waarom duurt het nog zo lang voordat ie er is :'( :'( :'(

[ Voor 30% gewijzigd door 3p0x op 10-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind de prijs ideaal, mooi tussen mainstream en high-end in, daar was nu juist behoefte aan.
Wie het te veel vindt kan gewoon nog voor de Momo Racing of DFP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lostcuban
3p0x schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:51:
Ik weet wel wat ik met het geld van de belastingteruggave ga doen :9~ :9~ :9~ :9~

Damn waarom duurt het nog zo lang voordat ie er is :'( :'( :'(
offtopic:
Bij mij is het geldschip gearriveerd hoor, jammer dat ik volgend jaar weer collegegeld moet dokken

My Specs | My BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
WOW, dat stuurtje is vet :D

ik ben hier nog geen foto van de pedalen tegengekomen, bij deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.diediedie.com/g25/pedals2.jpg

niet bepaald goedkoop dat stuurtje, maar ga maar eens uitrekenen wat je kwijt bent als je stuur + 3 pedalen + shifter wilt hebben, dan ben je ook niet goedkoop uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Laatst online: 05-05 16:02
wow, mooi stuurtje, en voor links en rechts kijken hebben ze track-ir uitgevonden he :P

hopen dat deze ook op de ps3 gaat werken.
als dat zo is, is dat voor mij een rede om toch weer te gaan kijken hoe ik een compacte cockpit kan maken. (moest mijn oude slopen wegens ruimtegebrek na een verbouwing.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die pedalen zien er goed uit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Ik zou wel eens schroefgaten willen zien in de bodemplaat van de pedalen, dat werkt een stuk beter dan antislip rubber! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
frogger3d schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:14:
Ik zou wel eens schroefgaten willen zien in de bodemplaat van de pedalen, dat werkt een stuk beter dan antislip rubber! :)
D'r moet natuurlijk wel een beetje lol aan blijven voor de tweakert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je dan toch in de eikenhouten vloer gaat boren, kun je de pedalenset ook wel vastzetten met een paar ijzeren beugeltjes toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

zo ik haal die nieuwe logitech :) das een peule schilletje met welke BRD spullen ik eerst wou

deze gaat mijn rooie momo force vervangen.

en voor de mensen die twijfelen ik weet zeker dat dees minimaal net zo goed is / veel beter

ik zou nooit van me leven een momo racing halen .... ( zwarte rommel :P)

[ Voor 55% gewijzigd door BruceLee op 12-05-2006 10:42 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ben wel benieuwt naar hoe de pedaaltjes van binnen in elkaar zitten. Ben na zwarte momo racing en DFP pedaaltjes beetje sceptisch over logitech pedaaltjes geworden. Ik heb gelukkig nog een zo goed als nieuwe Momo Force (rode), maar als de pedaaltjes duurzaam zijn komt deze er mischien wel als vervanger. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
BruceLee schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:41:
zo ik haal die nieuwe logitech :) das een peule schilletje met welke BRD spullen ik eerst wou

deze gaat mijn rooie momo force vervangen.

en voor de mensen die twijfelen ik weet zeker dat dees minimaal net zo goed is / veel beter

ik zou nooit van me leven een momo racing halen .... ( zwarte rommel :P)
Tja als logitech veel te snel stop met de productie van de rode moet je wat he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
het lijkt me een mooi ding maar wat bedoelen ze nu met dat limited edition? Dat is toch nergens voor nodig, die dingen worden echt wel verkocht hoor :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Laatst online: 10-09 19:56

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

momo force is ook limited :+

goede spullen zijn alleen voor een paar mensen weggelegd daarna maken ze een cheap ass versie .......... :/

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
dan maar hopen dat ie met de feestdagen nog te verkrijgen is. Was eigenlijk niet van plan hem eerder aan te schaffen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Hoewel ik tevreden ben met me DFP en zelfgemaakte FFB shifter. Vind ik dit toch wel heel aantrekkelijk.
Vooral omdat er 3 pedalen zijn (metaal), eindelijk een clutch, mooi shiftertje en als het minstens zo goed stuurt als de DFP, vind ik het eigenlijk geen geld. Ga maar na wat een DFP, metalen pedalen en zo een act lab shifter bij elkaar kosten. Nu weet ik niet hoe robuust dit is, maar het ziet er vrij stevig uit allemaal.Tegen de tijd dat het uitkomt ga ik het misschien wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 13:06
Ik heb al een tijdje een kuipje staan dat ik gebouwd heb maar niet meer gebruik omdat ik ben gaan samenwonen en er geen plek meer voor heb. Ik zal het kuipje dus van de hand moeten doen vrees ik. Omdat dit het topic is waar het hele idee begonnen is dacht ik laat ik eens kijken of er hier mensen zijn die er interesse in hebben. Ik heb even 2 foto's geschoten:
Foto1
Foto2
Mocht er iemand in de buurt van Apeldoorn interesse hebben (voor mijn part kom je uit limburg, als ik maar niet hoef te brengen ;)), neem dan even contact op per mail. Kuipje gaat weg incl. stuur, stoel en gordels. Alleen de monitor mag blijven.

Ik heb het kuipje hier nog niet eerder laten zien, dus reacties zijn welkom :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind het er erg stoer uit zien. Zonde dat je hem weg doet, en nog meer zonde dat ik geen geld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Wat is je vraagprijs ongeveer? Ik heb wel interesse maar ook een klein budget atm :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 13:06
het heeft me zo'n 200 euro plus een hoop tijd gekost om de kuip te maken. Plus het stuur.
Overigens heb ik zo'n kuipstoeltje met gordels ook nog los liggen voor de liefhebben die met zijn eigen kuip bezig is (2 gekocht, 1 gebruikt)
laten we zeggen 250 voor kuip met stuur, en 50 voor stoel met gordels?
Verder wil ik graag de eventuele geinteresseerden vragen of ze me per mail willen benaderen, daar dit geen verkooptopic moet worden. Vragen over het hoe en wat zijn altijd welkom hier natuurlijk :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Hallo beste mensen,

Ik heb me ondertussen wat verder verdiept in de wereld van de ffb-stuurtjes. Ik wil tzo snell mogelijk een stuurtje hebben zodat ik aan het race kan, ben erg verslaafd aan LFS en met de muis sturen schiet niet echt op.

Maar welk stuurtje kan ik nu het beste kopen? Mijn budget is ongeveer 100 euro , aangezien ik het eind van het jaar de logitech g25 wil kopen.

dus wat wordt het

-Momo driving force (die oude rode , wingman)( 2-hands)
-Momo DFP want heb op veel site's gelezen dat de dfp vele malen beter is dan de momo racing (nieuw rond de 80 euro)
- Act-labs ffb (2e hands)

Gaarne jullie mening

M.v.g Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:59:
Hallo beste mensen,

Ik heb me ondertussen wat verder verdiept in de wereld van de ffb-stuurtjes. Ik wil tzo snell mogelijk een stuurtje hebben zodat ik aan het race kan, ben erg verslaafd aan LFS en met de muis sturen schiet niet echt op.

Maar welk stuurtje kan ik nu het beste kopen? Mijn budget is ongeveer 100 euro , aangezien ik het eind van het jaar de logitech g25 wil kopen.

dus wat wordt het

-Momo driving force (die oude rode , wingman)( 2-hands)
-Momo DFP want heb op veel site's gelezen dat de dfp vele malen beter is dan de momo racing (nieuw rond de 80 euro)
- Act-labs ffb (2e hands)

Gaarne jullie mening

M.v.g Twan
ik heb de DFP gehaald en hij bevalt uitstekend!!! heel erg degelijk mooi stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik volg dit topicje al een tijdje, maar is het niet eens tijd dat er een nieuw deel komt?
Deze zit namelijk al ruim over de 1000 heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Daar ben ik weer,

Ik heb gister een momo racing gekocht (de zwarte dus). Ik weet het, het is niet het beste stuurtje wat er te krijgen is en had zelf liever een dfp gekocht. Maar deze kon ik voor 40 euro van iemand overnemen vandaar.......

Zijn er hier toevallig mensne die ook een momo racing hebben en ook lfs spelen? Ik zit nog wat te kloten met de ffb instellingen.

In windows heb ik het volgende:

Laatste drivers van logitech (4.6)

- Gecombineerde pedalen staat uit zodat ik ze tegelijkertijd kan gebruiken
- Krachtfeedback: -totale sterkte van effecten 50 %
-Veereffect 0%
-Demp effect 0%

-Centreerveer ingeschakeld en de kracht ervan op 0% gezet.

In lfs:

ffb sterkte 50%
Wheelturn 250 graden
wheelthurn compensation helemaal open

Ik heb deze settings van internet gehaald maar geen idee of het de goede zijn? Misschien iemand betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik gebruik de standaart instellingen altijd wel gecombineerde pedalen uit.
heb verder nooit prolemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:26
heb tzelfde stuurtje, rij ook in LFS ermee.

heb t programma van logitech uit als ik rij want dat verkloot de LFS instellingen...
weet zo opt moment niet hoe ik t exact heb staan maar zal binnenkort ff voor je kijken als ik tijd heb.
ps, doe je morgen mee aan de XP open race met de gti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Of ik mee doe aan de race? haha ik ben nog maar een beginner dus eerst ff oefenen ben wel zeer benieuwd naar je instellingen, ook hoe ze onder windows staan.

M.v.g Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twanjo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:36:
Of ik mee doe aan de race? haha ik ben nog maar een beginner dus eerst ff oefenen ben wel zeer benieuwd naar je instellingen, ook hoe ze onder windows staan.
Ik heb met de Momo ook al heel wat kilometers gereden in LFS. Ik ben januari 2005 begonnen en deed na één week al mee met een officiële race. Dus Twanjo ..... het wordt tijd voor het echte werk. Waarschijnlijk heb je de settings al voor elkaar. Ik heb op dit moment de assen gecombineerd. Dat heeft als voordeel dat je geen stabiliteitsproblemen krijgt als je beide voeten op de pedalen hebt. Eigenlijk wil ik een kleine inactieve zone als ik het pedaal licht aanraak.

Die G25 is zo te zien wel heel tof. Aangezien ik weer eens last krijg van het bekende Momo pedalen probleem ga ik hem aanschaffen zo gauw hij beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb toch iets vreemds met mijn Driving force Pro ... Als ik wil sturen op het rechte stuk gebeurd er niets ... zodra ik een bocht in ga kan ik redelijk normaal sturen :S Iemand een idee waar dit door komt ? Ik heb geen deadzone ingesteld ofzo. Dit is bij de GTR2 demo overigens !

Sorry voor de crosspost ...

[ Voor 6% gewijzigd door Bertuss op 25-07-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:26:
Ik heb toch iets vreemds met mijn Driving force Pro ... Als ik wil sturen op het rechte stuk gebeurd er niets ... zodra ik een bocht in ga kan ik redelijk normaal sturen :S Iemand een idee waar dit door komt ? Ik heb geen deadzone ingesteld ofzo. Dit is bij de GTR2 demo overigens !

Sorry voor de crosspost ...
Stuurhulp aan staan per ongeluk? Check ook even je .plr file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 22:16
Mijn DFP is ook een beetje vaag in het midden,centreerveer ingeschakeld 100% .
Kan wel normaal sturen maar de eerste paar graden stuuruitslag is er echt weinig FF.
Hoort dit zo?Ik heb me stuur pas een paar dagen op me PC met de 4.60 wingman drivers en race met gtr en de gtr2 demo allebei t zelfde verhaal.
Instellingen zijjn verder wel goed denk ik(reverse effects e.t.c)
Iemand tips?

(edit:het is ook al zo in windows,zonder een spel aan.)

[ Voor 8% gewijzigd door koosjebram op 27-07-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bertuss schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:26:
Heb je vast speed sensitive steering op 100% staan. De exacte term heb ik niet bij de hand. Als je een stuur hebt dat 900 graden kan draaien kan je het op 0 laten staan. En dan maar draaien en draaien in een scherpe bocht. Als die snelheidsafhankelijkheid te hoog staat moet je te veel draaien op het rechte stuk 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb een probleempje met mijn Driving force pro.
Ik heb een nieuwe bureau maar die is te dik..
Als ik die blokjes eraf haal is ie nog steeds te dik(net 1 cm oid).. Weet iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:08:
Als ik die blokjes eraf haal is ie nog steeds te dik(net 1 cm oid).. Weet iemand een oplossing??
Ik heb wel een (of misschien meerdere) schroefgat onder de DFP gezien, maar dan moet je dus in je bureau gaan boren. :)

Anders zou ik het bureau zo snel mogelijk omruilen, als dat nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 10-09 23:48
matsume schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 16:08:
Heb precies hetzelfde probleem. Bizar domme fout van Logitech :( Nou zit het bij mij zo: het bureaublad is dun genoeg, maar het frame waar het op zit is te dik en die zit daar direct onder. Het blad steekt wel een beetje uit, maar niet genoeg. Ik ga proberen om met wat hout en erg goeie lijm mn bureau een heel klein stukje te "verlangen" Dat is het enige waar ik op kan komen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:53
Klein vraagje: Ik ben van plan om de DFP te kopen, maar kan ik deze zonder problemen op een 3,5 centimeter dikke bureaublad bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Laatst online: 07:17
Op mijn bureau van 4cm dik past de DFP prima.
Als ik zo de klemmen opmeet moet een bureau van 5cm ook nog passen, 5.5 en hoger gaat niet lukken.

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Hmm, ik ben onverrichte zaken teruggekeerd naar huis. Zonder stuur dus. Hier en daar heb ik een DFP zien liggen, maar volgens de doos werkt deze -alleen- op de playstation 2. Ik heb hier en daar nog nagevraagd of er dan misschien twee versies zijn van dit type stuur, één voor de ps2, en één voor de pc. Niemand die mij hier iets over kon vertellen.

Is er iemand hier die hier wat meer over kan vertellen? Waarom staat er nergens op de doos of handleiding dat dit stuur ook geschikt is voor de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Boktor schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:35:
Hmm, ik ben onverrichte zaken teruggekeerd naar huis. Zonder stuur dus. Hier en daar heb ik een DFP zien liggen, maar volgens de doos werkt deze -alleen- op de playstation 2. Ik heb hier en daar nog nagevraagd of er dan misschien twee versies zijn van dit type stuur, één voor de ps2, en één voor de pc. Niemand die mij hier iets over kon vertellen.

Is er iemand hier die hier wat meer over kan vertellen? Waarom staat er nergens op de doos of handleiding dat dit stuur ook geschikt is voor de PC?
Waarom... Daarvoor moet je even naar logitech bellen. Maar hij werkt echt op de PC hoor, hoe bang je der ook voor bent dat het niet zo is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Boktor schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:35:

Dat klopt, Logitech zelf geeft officiëel geen ondersteuning ivm de deal met Sony/GT.
Maar er is gewoon driver-ondersteuning, van het Wingman team zelf.

Geen zorgen, gewoon kopen, werkt gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zamorano schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 18:56:
[...]

Dat klopt, Logitech zelf geeft officiëel geen ondersteuning ivm de deal met Sony/GT.
Maar er is gewoon driver-ondersteuning, van het Wingman team zelf.

Geen zorgen, gewoon kopen, werkt gegarandeerd.
Ah vandaar, vond het marketingtechnisch al zo vreemd dat er geen PC-compatible op de doos stond.
Ik heb nog wat andere topics doorgelezen, en zie inderdaad dat er drivers door het wingman team worden ontwikkeld, maar ook daar lees ik negatieve berichten over de pedalen. Ik heb nu 6 jaar lang een MS sidewinder force gehad, en dat is echt superdegelijk spul. Pas nu zijn de pedalen kapot, maar dat mag ook na 6 jaar.
Ik lees dat logitech over het algemeen slechte pedalen maakt, maar hoe zit het met de dfp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Boktor schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:08:
[...]

Ah vandaar, vond het marketingtechnisch al zo vreemd dat er geen PC-compatible op de doos stond.
Ik heb nog wat andere topics doorgelezen, en zie inderdaad dat er drivers door het wingman team worden ontwikkeld, maar ook daar lees ik negatieve berichten over de pedalen. Ik heb nu 6 jaar lang een MS sidewinder force gehad, en dat is echt superdegelijk spul. Pas nu zijn de pedalen kapot, maar dat mag ook na 6 jaar.
Ik lees dat logitech over het algemeen slechte pedalen maakt, maar hoe zit het met de dfp?
Er is vlak na de oorspronkelijke release een nieuwe revisie van de pedalen gekomen, want ze gingen bij bosjes stuk. Nu is het beter maar ik denk dat die Sidewinder pedalen toch net wat sterker zijn, sowieso zijn de pedalen vaak de zwakke plek bij mainstream stuurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zamorano schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 19:43:
[...]

Er is vlak na de oorspronkelijke release een nieuwe revisie van de pedalen gekomen, want ze gingen bij bosjes stuk. Nu is het beter maar ik denk dat die Sidewinder pedalen toch net wat sterker zijn, sowieso zijn de pedalen vaak de zwakke plek bij mainstream stuurtjes.
Bij de Sidewinder heb ik éénmaal een paar nieuwe veren laten maken, daarmee kon ik vrij éénvoudig één van de pedalen repareren toen een veer doormidden brak. Weet je of bij de RFP de pedalen ook vrij eenvoudig te repareren zijn als ze eens een keer stuk gaan?

Hoe zit het verder met het aansluiten van andere pedalen aan dit stuur? Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Boktor schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:54:
[...]

Bij de Sidewinder heb ik éénmaal een paar nieuwe veren laten maken, daarmee kon ik vrij éénvoudig één van de pedalen repareren toen een veer doormidden brak. Weet je of bij de RFP de pedalen ook vrij eenvoudig te repareren zijn als ze eens een keer stuk gaan?
Ja, dat is vrij eenvoudig. Er is gelukkig ook genoeg info over te vinden op diverse simrace sites over het modden/repareren etc.
Hoe zit het verder met het aansluiten van andere pedalen aan dit stuur? Is dat wel mogelijk?
De meeste software ondersteunt gewoon meerdere controllers, dus een extra set pedalen is altijd mogelijk. Je kan in principe ook 2 stuurtjes aansluiten en van de ene het stuur gebruiken en van de ander de pedalen.
Verder zijn er natuurlijk de Frex (zie SP voor info en link) pedalen die de Logitech pedalen vervangen en gewoon via dezelfde USB poort aangesloten worden, deze heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Zamorano schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:10:
[...]

Ja, dat is vrij eenvoudig. Er is gelukkig ook genoeg info over te vinden op diverse simrace sites over het modden/repareren etc.

[...]

De meeste software ondersteunt gewoon meerdere controllers, dus een extra set pedalen is altijd mogelijk. Je kan in principe ook 2 stuurtjes aansluiten en van de ene het stuur gebruiken en van de ander de pedalen.
Verder zijn er natuurlijk de Frex (zie SP voor info en link) pedalen die de Logitech pedalen vervangen en gewoon via dezelfde USB poort aangesloten worden, deze heb ik ook.
Klinkt erg logisch, had ik niet eens aan gedacht :)

In ieder geval bedankt voor je info, gelukkig is het morgen koopzondag in Groningen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Boktor schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 21:17:
[...]

Klinkt erg logisch, had ik niet eens aan gedacht :)

In ieder geval bedankt voor je info, gelukkig is het morgen koopzondag in Groningen :Y)
Als je niet mega haast hebt en wel leuk wat geld wilt besparen, koop ze dan online. Scheelt behoorlijk wat!

Check dit: pricewatch: Logitech Driving Force Pro

Wel beetje raar dat er maar 3 stuurtjes in staan. Weet toch bijna zeker dat toen ik een DFP wilde kopen de lijst veel langer was... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:51
Rossi46 schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 22:19:
[...]

Als je niet mega haast hebt en wel leuk wat geld wilt besparen, koop ze dan online. Scheelt behoorlijk wat!

Check dit: pricewatch: Logitech Driving Force Pro

Wel beetje raar dat er maar 3 stuurtjes in staan. Weet toch bijna zeker dat toen ik een DFP wilde kopen de lijst veel langer was... :?
inderdaad
en als je dan nog verder graaft, zie je dat ze bijna nergens in voorraad zijn (zelfs bij de leverancier)

vandaag nog naar de stad geweest om er een te kopen, maar bij mediamarkt en andere winkels hadden ze em niet

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hmmm, typisch. Zou het zo zijn dat ze met de DFP kappen omdat de PS2 er toch bijna uit gaat en ze waarschijnlijk meer winst maken op de MOMO? (want meer crappy materiaal)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.