[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 10.703 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109022

Vorige week de m6v besteld bij 4launch. Deze laptop was met een 5400 rpm harde schijf. Toen ik de laptop gister echter ontving bleek er een 4200 rpm schijf in te zitten. Een mailtje gestuurd naar 4launch, waarin ik zei dat ik een verkeerde schijf heb gekregen. Zeggen ze dat asus de verkeerde specificaties hebben doorgegeven. Er werdt verteld dat ik echter nauwelijks verschil in snelheid kon merken, maar anders moest ik contact met asus opnemen.
Ik heb terug gestuurd dat ik het hier niet mee eens ben. Toen kreeg ik een mailtje terug dat zei er niks aan kunnen doen en dat ik kan proberen contact met asus op te nemen.

Ligt het nou aan mij of is dit een belachelijke manier van zaken doen. Het lijkt mij dat 4launch maar contact met asus op moet nemen. Ik heb iets bij 4launch gekocht en dan moeten zij dat leveren anders moeten ze het niet aanbieden.

Weet iemand ook of ik gewoon recht op een andere harde schijf heb of wat voor andere mogelijkheden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Algemeen genomen heb jij alleen maar te maken met je directe leverancier, 4launch in dit geval. Je moet even of er relevante punten in een leveringsvoorwaarden worden genoemd als typefouten voorbehouden o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
dolby schreef op zondag 17 april 2005 @ 16:06:
In de nieuwe Mycom folder staat de Asus Z705c, is dat nu de opvolger van de M67 serie?
Lijkt er wel op, scherp prijsje btw.
Dat is idd een hele leuke notebook voor €999,- Ik hoorde van MyCom dat dit model speciaal voor hen op de markt is gezet door Asus. Leuke specs voor weinig geld.

Asus Z705C

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 21-04-2005 14:08 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer ik tv-out gebruik krijg ik maar een deel van het het beeld te zien, omdat de tv geen breedbeeld resolutie ondersteund. Als je dan een film wilt zien, dan mis je de helft van het beeld. Zijn er meer mensen die hiermee zitten en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:30

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Anoniem: 109022 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:02:
wanneer ik tv-out gebruik krijg ik maar een deel van het het beeld te zien, omdat de tv geen breedbeeld resolutie ondersteund. Als je dan een film wilt zien, dan mis je de helft van het beeld. Zijn er meer mensen die hiermee zitten en weet iemand een oplossing?
Je moet de resolutie van je laptop scherm op 1024x768 zetten, dan 'scroll' je niet meer met je muis heen en weer in het beeld op de tv. En als je fullscreen video's af wil spelen op de tv moet je bij Theater Mode Options het vinkje bij Same on all zetten.

Maarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 21:49
^
Ik heb geen breedbeeld scherm en mijn tv-out werkt gewoon, maar misschien kan je je laptop op een "normale" resolutie zetten als je de tvout gaat gebruiken.

Sinds kort heb ik ook deze laptop (m6800), gekocht bij for launch en net als hierboven ook een 4200 ipv 5400 toeren schijf. Ik vind dat erg jammer want ik had speciaal naar een 5400 toeren gezocht. Maar ik heb geen zin om daar moeilijk over te doen. Ik ben verder erg tevreden over de laptop alleen de outtake aan de rechterkant is niet zo slim ontworpen.

edit: te laat, ik doe te veel tegelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door victenn op 23-04-2005 14:01 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

victenn schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:58:
^
Ik heb geen breedbeeld scherm en mijn tv-out werkt gewoon, maar misschien kan je je laptop op een "normale" resolutie zetten als je de tvout gaat gebruiken.

Sinds kort heb ik ook deze laptop (m6800), gekocht bij for launch en net als hierboven ook een 4200 ipv 5400 toeren schijf. Ik vind dat erg jammer want ik had speciaal naar een 5400 toeren gezocht. Maar ik heb geen zin om daar moeilijk over te doen. Ik ben verder erg tevreden over de laptop alleen de outtake aan de rechterkant is niet zo slim ontworpen.

edit: te laat, ik doe te veel tegelijk.
Ik kreeg van 4launch 3 opties, namelijk
- het hierbij laten
- Laptop inleveren, vervolgens zouden zij contact opnemen en zien of er iets geregeld kon worden.
De kans hierop was zeer klein en duurt minimaal 2 weken.
-De order annuleren.

Op korting of iets dergelijk omdat ik een slechter systeem dan afgesproken heb gekregen vinden ze belachelijk, omdat zij vinden dat de fout bij asus ligt. Dit terwijl ze zelf die gegevens op hun site zetten en er ook al eerder klachten over waren. Dan hadden ze het ook al eerder kunnen veranderen.

Ik vind het in ieder geval uiterst onklantvriendelijk en ga ook nooit weer iets bij 4launch kopen.

Ik zat trouwens nog te denken over dat de garantie vervalt wanneer je zelf de harde schijf vervangt. Kan je niet de originele schijf bewaren en als je de garantie nodig hebt die schijf er weer inzetten? Of kunnen ze dan zien dat ermee geprutst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131554

Heb de Mycom aanbieding gekocht. Op de laptop zelf staat als type Z7000C, maar als ik alle specs bekijk lijkt het mij een M6xxxNe (Radeon 9700, WXGA scherm). De bios die er op staat is versie 0203 met als release date 04/06/2005. Heb echter het probleem dat als hij aan de voeding hangt de ventilator altijd draait en wel op een toerental waarop het geluid vrij irritant is. Als hij zonder netvoeding draait start hij de ventilator niet direct op, maar als deze eenmaal draait schakelt ie 'm ook niet meer uit.... Heeft iemand deze zelfde laptop en de zelfde problemen? Weet iemand of het mogelijk is de 0208 bios van M6Ne erop te flashen? (Het kan ieder geval niet via Winflash, omdat de release date van de huidige bios nieuwer is dan die van 0208)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je met 100% zekerheid vast kunt stellen of je een radeon9600 of 9700 hebt? Op de Mycom laptop (Z7000C) zit namelijk een stikkertje met 9700 en zo staat ie ook in het krantje. Als ik echter bij de display properties ga kijken staat er: Mobility Radeon 9600 Series AGP (0x4E50). Een "lspci" onder de Ubuntu live CD geeft ook het type weer als 9600 (M10). Kan iemand die zeker weet dat ie een 9700 heeft dit voor de grap eens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139278

Anoniem: 131554 schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:08:
Weet iemand hoe je met 100% zekerheid vast kunt stellen of je een radeon9600 of 9700 hebt? Op de Mycom laptop (Z7000C) zit namelijk een stikkertje met 9700 en zo staat ie ook in het krantje. Als ik echter bij de display properties ga kijken staat er: Mobility Radeon 9600 Series AGP (0x4E50). Een "lspci" onder de Ubuntu live CD geeft ook het type weer als 9600 (M10). Kan iemand die zeker weet dat ie een 9700 heeft dit voor de grap eens checken?
Probeer eens met een programma als "everest home".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Everest Home doet mij bij sommige punten geloven dat ik een 9600 in mijn laptop heb zitten, dus dat zegt niet alles. Je kan beter naar de core speed en mem speed kijken of die bij een 9700 passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Welke drivers gebruik je?

Ikzelf gebruik de Omega drivers en daar staat gewoon dat ik een Ati M9700 heb, je moet bij je desktop right mouse click, display properties, settings, advanced gaan en dan het tabblad adapter.

Daar staat alle info bij mij in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/limietz/GoT/Various/driver.jpg

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 19:54

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb Asus een vraag gestuurd wat nu het verschil is tussen de M6000R zoals ik die heb aangeschaft, terwijl op de laptop Z7000R staat. Hieronder het antwoord.. (en wat klinkt dat overdreven vriendelijk zeg :X )

Dear Friend :
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Jed and I would be assisting you today.
The main difference between the two models is outview and design.
If having any problems, please don't hesitate to let me know. Let's discuss this issue together.
Thank you for using ASUS products and enjoying ASUS services!

Het zou dus dezelfde binnenkant moeten zijn, alleen een ander uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109022 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:34:
[...]

Ik kreeg van 4launch 3 opties, namelijk
- het hierbij laten
- Laptop inleveren, vervolgens zouden zij contact opnemen en zien of er iets geregeld kon worden.
De kans hierop was zeer klein en duurt minimaal 2 weken.
-De order annuleren.

Op korting of iets dergelijk omdat ik een slechter systeem dan afgesproken heb gekregen vinden ze belachelijk, omdat zij vinden dat de fout bij asus ligt. Dit terwijl ze zelf die gegevens op hun site zetten en er ook al eerder klachten over waren. Dan hadden ze het ook al eerder kunnen veranderen.

Ik vind het in ieder geval uiterst onklantvriendelijk en ga ook nooit weer iets bij 4launch kopen.

Ik zat trouwens nog te denken over dat de garantie vervalt wanneer je zelf de harde schijf vervangt. Kan je niet de originele schijf bewaren en als je de garantie nodig hebt die schijf er weer inzetten? Of kunnen ze dan zien dat ermee geprutst is?
Gister contact met asus hierover opgenomen. Kreeg dezelfde dag nog een mailtje van ze terug dat ze de laptop komen ophalen en er een snellere harde schijf in gaan zetten. Gelukkig neemt Asus zijn verantwoordelijkheid wel. Precies de reden waarom ik een asus laptop heb gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54446

Anoniem: 131554 schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:08:
ejsinke, ik heb exact dezelfde laptop als wat jij hebt.
Afgelopen Vrijdag heb ik die aangeschaft.
Ik kan met zekerheid zeggen dat er een 9700 pro inzit.
Met de standaard drivers kan ik met everest uitlezen dat er een 9700 pro inzit.

Heb jij ook last van het onderstaande 'probleem' ?
Als je de laptop koud opstart dan hoor je de fan van de cpu niet.
Na 10 minuten browsen of iets dergelijks gaat ie opeens aan en houdt ie ook niet op.
Zelfs al klokt ie zichzelf terug naar 600 mhz dan blijft ie dat doen.
Heb jij dat ook?

<edit> Ejinske ik heb je bericht van een paar posts hierboven gelezen ik heb eroverheen gelezen mijn mycom nb 705c doet exact hetzelfde. Heb mycom er al over gemaild en asus ook.</edit>
Wordt vervolgd

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 54446 op 27-04-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit probleem heb ik inderdaad ook. Als de fan eenmaal aanslaat blijft hij ook continu draaien op minimaal 3000rpm zelfs als de temp volgens Asus-Probe onder de 40 graden Celcius zakt.

Bovendien heb ik af en toe het rare fenomeen dat als ik de laptop aanzet met de voeding eraan hij +/- 5 seconden begint te draaien (nog geen beeld) om daarna weer uit te gaan. Ga er binnenkort ff mee langs bij de Mycom om te horen wat ze hierover te vertellen hebben.

Zal nog eens goed bij de video properties kijken welke radeon erin zit. Als er een 9700 in zou zitten, zou het toch een M6ne moeten zijn? Als ik via Asus Probe de DMI info uitleest zegt hij dat 't een M6n is. Ook de Asus update tool gaat zoeken voor update voor de M6n....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54446

Anoniem: 131554 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:05:
Dit probleem heb ik inderdaad ook. Als de fan eenmaal aanslaat blijft hij ook continu draaien op minimaal 3000rpm zelfs als de temp volgens Asus-Probe onder de 40 graden Celcius zakt.

Bovendien heb ik af en toe het rare fenomeen dat als ik de laptop aanzet met de voeding eraan hij +/- 5 seconden begint te draaien (nog geen beeld) om daarna weer uit te gaan. Ga er binnenkort ff mee langs bij de Mycom om te horen wat ze hierover te vertellen hebben.

Zal nog eens goed bij de video properties kijken welke radeon erin zit. Als er een 9700 in zou zitten, zou het toch een M6ne moeten zijn? Als ik via Asus Probe de DMI info uitleest zegt hij dat 't een M6n is. Ook de Asus update tool gaat zoeken voor update voor de M6n....
Ik zit nu op stage achter een Smoothwall firewall waar hotmail is geblocked en kan dus niet checken of Asus me al heeft teruggemaild.
Heb zo het vermoeden dat dit een foutje in het BIOS is oid.
Want in idle modus hoort die fan gewoon niet te draaien. Maar met een }:O of een game natuurlijk wel.
Het geluid ervan valt wel mee maar de fan slijt hierdoor veel sneller en dat is niet de bedoeling.
Hopelijk krijgen we een goede response. Ik zal je hier in dit draadje op de hoogte van de ontwikkelingen blijven houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

Heb je nou mijn post gezien en daar gekeken? 3 posts hierboven of zo.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Ik het ook hetzelfde ventilator-probleem. Ik heb overigens volgens de sticker en beeldschermeigenschappen een 9600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan, wou het vanavond ff checken in de display properties, maar inmiddels komt de hele laptop niet meer aan booten toe.... :( Vijf seconden nadat ik hem opstart, schakelt hij zichzelf weer uit (zonder dat er uberhaupt iets op het scherm verschijnt....) Dit doet ie zowel aan de netspanning als zonder netspanning aangesloten... Tijd om 'm ff bij de Mycom langs te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 131554 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:22:
FongWan, wou het vanavond ff checken in de display properties, maar inmiddels komt de hele laptop niet meer aan booten toe.... :( Vijf seconden nadat ik hem opstart, schakelt hij zichzelf weer uit (zonder dat er uberhaupt iets op het scherm verschijnt....) Dit doet ie zowel aan de netspanning als zonder netspanning aangesloten... Tijd om 'm ff bij de Mycom langs te brengen...
Heb je de "shutdown button" op de onderkant al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109963

Anoniem: 131554 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:22:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, 1 dag na aankoop van de laptop. M'n laptop is toen na een boel gezeur naar Asus gegaan via de leverancier (ISL), en is toen 6 weken weggeweest (nooit doen!, gewoon direct naar Asus). Het moederbord bleek kapot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit staat er bij mij bij het display adapter type met de omega drivers: 9600/9700. Laat het dus nog steeds in het midden...
Afbeeldingslocatie: http://www.sinke.tv/radeon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:23
Probleem met de 4200rpm hdd heb ik ook. Alleen er gaat toch een 7200rpm is dus maakt mij niet zoveel uit. ook de videokaart heeft boven omschreven dus dat zal nog een keertje uitgezocht moeten worden. De bestikkering verteld iig dat het een 9700 is.

Wat wel jammer is dat er geen losse windows XP bij zit maar een recovery cd waar je volgensmij toch een aantal handige opties(zoals partities) mist...

Oja, hoe werkt dat trouwens met de 2nd hdd? Er lijkt een omvormer stukje nodig te zijn. Waar zal je zoiets kunnen krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 29-04-2005 14:58 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143116

Hallo,

Ik heb een serieus probleem met mijn asus M6743NE-LH laptop. De scherm gaat soms volledig op wit en ik kan daarna het alleen weer normaal krijgen door even op standby te gaan maar vaak helpt het alleen als ik deze eerst afsluit en na een tijdje pas weer aanzet. Als ik niet lang genoeg wacht dan krijg ik zelfs voordat windows opstart al een wit scherm. Alle programma's draaien gewoon goed op de achtergrond. Het probleem treedt vooral op wanneer er een conflict, foutmelding, een soort event zoals het inschakelen van de screen saver of als ik een spel speel. Maar het kan ook optreden zonder dat er enige aanduiding voor is... het processor hoeft ook niet heet te zijn om dit probleem te krijgen. Alle software updates helpen niet. Mijn laptop is 3 maanden oud en ik heb dit al ongeveer 2 maanden. Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Heb je al eens de schijf geformateerd en Windows er opnieuw op gezet met alle nieuwe drivers?
Als je niet zover wilt gaan moet je denk ik de INF update drivers, DirectX 9.0c en Omega drivers downloaden en installeren (wel eerst de oude verweideren als dat wil).

Als het zo ook niet wil dan wordt het denk ik een RMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Ik heb echt van alles geprobeert. Gisteren had ik omega driver uitgeprobeerd en het werd alleen maar erger. Vandaag kreeg ik het zelfs toen ik net een volledige recovery had gedaan. Maar heb denk ik misschien wel de reden hiervoor gevonden: Ik had namelijk deamon-tools(v3.47) geinstalleerd, zo'n softwarematige cd/dvd-rom emulator. Misschien dat deze programma system resources van de video-kaart "per ongeluk" zit te gebruiken. Ik werk nu weer op mijn laptop zonder deamon-tools. Heb tot nu toe geen last van gehad nog. Maar misschien komt het nog.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143154

hee, ik heb ook de Asus Z705C. Ik heb helemaal last geen van die fan. Komt denk ik meer dat ik altijd gewend ben geweest een roestbak onder me bureau te hebben staan met oude fans.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die meer technische specs over de laptop op internet hebben kunnen vinden. ik kan echt helemaal niets vinden wat erg frustrerend is.

Is het nu zo dat de hardware in de Z705C voor een groot deel overeen komt met de M6 serie laptops??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
@volkanb7

zie quote:
hars73 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:53:
Ik heb Asus een vraag gestuurd wat nu het verschil is tussen de M6000R zoals ik die heb aangeschaft, terwijl op de laptop Z7000R staat. Hieronder het antwoord.. (en wat klinkt dat overdreven vriendelijk zeg :X )

Dear Friend :
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Jed and I would be assisting you today.
The main difference between the two models is outview and design.
If having any problems, please don't hesitate to let me know. Let's discuss this issue together.
Thank you for using ASUS products and enjoying ASUS services!

Het zou dus dezelfde binnenkant moeten zijn, alleen een ander uiterlijk.
[

[ Voor 33% gewijzigd door FongWan op 01-05-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 143116 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:28:
Thanks! Ik heb echt van alles geprobeert. Gisteren had ik omega driver uitgeprobeerd en het werd alleen maar erger. Vandaag kreeg ik het zelfs toen ik net een volledige recovery had gedaan. Maar heb denk ik misschien wel de reden hiervoor gevonden: Ik had namelijk deamon-tools(v3.47) geinstalleerd, zo'n softwarematige cd/dvd-rom emulator. Misschien dat deze programma system resources van de video-kaart "per ongeluk" zit te gebruiken. Ik werk nu weer op mijn laptop zonder deamon-tools. Heb tot nu toe geen last van gehad nog. Maar misschien komt het nog.... :?
Euhhh ik heb ook deamon tools standaard draaien met 4virtual drives en geen probleem. Misschien is er bij de installatie van daemon tools iets verkeerd gegaan.

BTW daemon tools kan niet de ram van je ati M9700 gebruiken aangezien dit gewoon op de grafische kaart zelf zit en niet je werkgeheugen gebruikt van je notebook zelf. Ik speel namelijk ook de meeste spellen met daemon tools en ik heb geen probleem.

Probeer eens een nieuwe versie/opnieuw van het programma te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik kom er nu echt niet meer uit hoor. Heb verschillende manieren geprobeerd om terug te flashen van 0208 naar 0206 alleen het wil maar niet.

In dos blijft hij zeggen "load file" met een balkje eronder en lijkt het erop dat hij is vastgelopen.

Als me cpu 44 graden is draait me fan al op 3000rpm, best irritant...

Wie weet nog een andere manier?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Even een kort vraagje van mij.

Ik ben voor m'n kleine broertje op zoek naar een laptop en kwam nadat de Dell 6000 de afgelopen dagen flink in prijs is gestegen, op een Asus M6Ne uit. Het lijkt mij een goede allround laptop voor een schappelijke prijs. Goede battery-life bovendien, niet te zwaar, etc,

Enige punt is games, dergelijke Centrino-laptops zijn daar natuurlijk niet voor gemaakt... maar in hoeverre zijn die met de Ati9700-kaart te spelen? Waar moet ik aan denken aan wat wel/niet mogelijk is?

Welicht eenvoudig te beantwoorden, maar tis voor hem wel belangrijk dat het minstens enigsins mogelijk is :).

Edit: Na het lezen van wat de oudere topics blijkt dat dit zeer wel mogelijk is. Het gaat hem dus 90% zeker worden. Op- en/of aanmerkingen blijven welkom :).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 52866 op 02-05-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Anoniem: 52866 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:11:

Ik ben voor m'n kleine broertje op zoek naar een laptop en kwam nadat de Dell 6000 de afgelopen dagen flink in prijs is gestegen, op een Asus M6Ne uit. Het lijkt mij een goede allround laptop voor een schappelijke prijs. Goede battery-life bovendien, niet te zwaar, etc,

Enige punt is games, dergelijke Centrino-laptops zijn daar natuurlijk niet voor gemaakt... maar in hoeverre zijn die met de Ati9700-kaart te spelen? Waar moet ik aan denken aan wat wel/niet mogelijk is?

Welicht eenvoudig te beantwoorden, maar tis voor hem wel belangrijk dat het minstens enigsins mogelijk is :).

Edit: Na het lezen van wat de oudere topics blijkt dat dit zeer wel mogelijk is. Het gaat hem dus 90% zeker worden. Op- en/of aanmerkingen blijven welkom :).
Ik heb er Call of duty op gespeeld. Textures allemaal zo hoog mogelijk op resolutie van 1027x768.
Daarnaast heb ik ook raven shield gespeeld met wederom alles op hoog en resolutie van 1400x1050.
Ging allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 23:09

Spockz

Live and Let Live

Hoe heb jij op de m6Ne serie in een 1400*1050 reso gespeeld eigenlijk? Dacht dat ze er alleen maar in 1280*800 variant waren?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Pic_Art schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:02:
Hoe heb jij op de m6Ne serie in een 1400*1050 reso gespeeld eigenlijk? Dacht dat ze er alleen maar in 1280*800 variant waren?
Je heb een wide screen versie. Die is 1280x800. Je heb ook een 15.1versie. Die heeft zo een hoge resolutie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 14:09
Ter Info:

Helaas zijn alle activiteiten van De Laptopper met onmiddelijke ingang gestaakt. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat deze nog worden opgepakt.

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld. Jammer dat we die 'relatie' op deze manier moeten beëindigen........

J. Bax

De Laptopper

Voor eventuele vragen en/of meer informatie kunt u deze week nog per e-mail contact opnemen: info@de-laptopper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Zit er boven het toetsenbord een ventilatie gat? Kan deze laptop zich ventileren met het scherm gesloten? Zit er op alle m6n modellen "zero bright pixel" garantie? Hoe zwaar is dit ding nou? (op een plek staat 2,6 kg, op een andere plek 2,9 kg en ik ben ook nog wel een of twee daar tussenin tegengekomen) Is het fan aanstuur probleem opgelost?(fan uitblijven bij oververhitting, fan altijd op maximaal lopen, etc)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 81352 op 02-05-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
Anoniem: 52866 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:11:

prima laptop om op te gamen als je het mij vraagt!
ervaring met halflife2, swat4, batllefield1942 etc...
draait als een dolle! (m6800Ne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

HenriM schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:28:
Ter Info:

Helaas zijn alle activiteiten van De Laptopper met onmiddelijke ingang gestaakt. Het ligt niet in de lijn der verwachting dat deze nog worden opgepakt.

Het spijt ons zeer op deze manier te moeten stoppen, maar we willen bij deze wel iedereen bedanken die de afgelopen jaren zijn of haar vertrouwen in De Laptopper heeft gesteld. Jammer dat we die 'relatie' op deze manier moeten beëindigen........

J. Bax

De Laptopper

Voor eventuele vragen en/of meer informatie kunt u deze week nog per e-mail contact opnemen: info@de-laptopper.nl
*zweet*
Hoe zit het nu met de garantie? Ik heb een laptop verzekering, nu moet ik alles zeker gaan regelen via het externe bedrijf? En wat nou als mijn hdd die door de-laptopper erin is gezet het begeeft? :|

Lekker bezig de-laptopper, eerst zogenaamd reorganiseren en dan stiekum stoppen :P Hopelijk krijgen de mensen die nog een bestelling hebben lopen snel hun geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103239

Hey ik ben ook op zoek naar een laptop.
Weet iemand nog een aanbieding van een winkel die de M6 heeft. En waar zou ik deze het beste kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verkorte versie: "we zijn failliet"

Gelukkig dat Asus dan de 2 year global warranty heeft, anders waren velen nu genaaid (including me).

Het verklaart iig wel hun drop in service wat ook te zien is/was in de shop survey, hoe cliche dat ook moge klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hm.. is het echt laptobben geworden.
De 2 jaar garantie van Asus blijft wel staan, als men de extra garantie elders heeft verzekerd, wat je kan zien aan je factuur of de papieren die je erbij hebt gehad, dan loopt ie gewoon door. Als ze het helemaal in eigen hand hebben gehouden, dan is het erg jammer.

Nou zat er wel een holding boven, waar ik zo de naam even niet meer van weet, maar die holding was dus eigenaar van de-laptopper en nog wat andere bedrijven; wellicht dat die aansprakelijk te stellen is voor de garantie. Maar dat vraagt om een SG topic.

Wel jammer, ze hadden goede prijzen en relatief goede service en mogelijkheden.

Andere topic die ik zo gauw kan vinden:
Webwinkel is bezig met een Reorganisatie?
de-laptopper failliet

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

pjottum schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:24:
Hm.. is het echt laptobben geworden.
De 2 jaar garantie van Asus blijft wel staan, als men de extra garantie elders heeft verzekerd, wat je kan zien aan je factuur of de papieren die je erbij hebt gehad, dan loopt ie gewoon door. Als ze het helemaal in eigen hand hebben gehouden, dan is het erg jammer.

Nou zat er wel een holding boven, waar ik zo de naam even niet meer van weet, maar die holding was dus eigenaar van de-laptopper en nog wat andere bedrijven; wellicht dat die aansprakelijk te stellen is voor de garantie. Maar dat vraagt om een SG topic.

Wel jammer, ze hadden goede prijzen en relatief goede service en mogelijkheden.

Andere topic die ik zo gauw kan vinden:
Webwinkel is bezig met een Reorganisatie?
de-laptopper failliet
Het bedrijf dat boven hun staat is JeeBee Systems.

En ook ik ben flink genaaid. :(

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Heeft er iemand enig idee hoe ik het toetsenbord loskrijg? We hebben de schroefjes waar de K bijstaat losgeschroefd. Nu is het toetsenbord ietsjes ingezakt maar we kunnen hem er niet uittillen?
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
LED-Maniak schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:45:
Ik kom er nu echt niet meer uit hoor. Heb verschillende manieren geprobeerd om terug te flashen van 0208 naar 0206 alleen het wil maar niet.

In dos blijft hij zeggen "load file" met een balkje eronder en lijkt het erop dat hij is vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Pic_Art schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:17:
Heeft er iemand enig idee hoe ik het toetsenbord loskrijg? We hebben de schroefjes waar de K bijstaat losgeschroefd. Nu is het toetsenbord ietsjes ingezakt maar we kunnen hem er niet uittillen?
Iemand enig idee?
Er zitten nog een 3 tal klemmetjes boven de Fx toetsen (x is een getal), die moeten ook los en dan kun je zo het toetsenbordje naar je toe draaien en boven op het touchpad leggen.
Klemmetjes zitten bij de F1, F8 en de Ins. Een kleine platbek schroevendraaiertje will do just fine.
Op Fongwan's forum staat een topic over zelef hardware vervangen (link staat ook in topic start trouwens) met daarin een link naar een pdf file voor het vervangen van hardware in de Aus M6.
In dat document staat met plaatjes aangegeven hoe je dat toetsenbord kunt vervangen.
Linkje naar Fongwan's forum: http://gathering.chen.nl/viewtopic.php?t=10

Ik heb voor de Broadcom 1Gbit lan kaart ook de nieuwste drivers van Broadcom zelf geinstalleerd.
Het probleem wat ik had nadat de laptop uit de hibernate kwam is weg: de netwerkkaart wilde toen niet aan een netwerkconnectie, dus een IP lease verkrijgen werkte niet. Nu lijkt het er op dat dit niet meer het geval is.
[edit] nu net even getest en het heeft dus helaas geen verandering gebracht. Hibernate gaat nog steeds niet lekker met de Broadcom netwerkkaart en dat zuigt :(

[ Voor 46% gewijzigd door ppl op 03-05-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
LED-Maniak schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:10:
[...]

Je heb een wide screen versie. Die is 1280x800. Je heb ook een 15.1versie. Die heeft zo een hoge resolutie. :)
en je hebt ook een 15.4 versie met 1680x1050, namelijk de M6900Ne en die heeft dus een hoge resolutie BB
Anoniem: 81352 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:53:
Zit er boven het toetsenbord een ventilatie gat? Kan deze laptop zich ventileren met het scherm gesloten? Zit er op alle m6n modellen "zero bright pixel" garantie? Hoe zwaar is dit ding nou? (op een plek staat 2,6 kg, op een andere plek 2,9 kg en ik ben ook nog wel een of twee daar tussenin tegengekomen) Is het fan aanstuur probleem opgelost?(fan uitblijven bij oververhitting, fan altijd op maximaal lopen, etc)
Er zit idd een ventilatie gat boven het toetsenbord en nee hij kan niet goed ventileren als je de klep dicht hebt, als je dit doet blijven de toetsen aan het scherm plakken en dan ben je dus echt genaaid.
Asus heeft geen zero bright pixel garantie, de grens ligt volgens mij bij 5! hoe hoger de resolutie hoe minder kans dat je hem ook echt daadwerkelijk ziet, gewoon controleren in de winkel waar je hem koopt.
De laptop weegt om precies te zijn 2.6kg dit wordt minder als je de dvdbrander eruit haalt.
Het Fan probleem is bij sommige mensen volgens mij opgelost, ik draai veel onder full load en dan staat hij zowieso aan maar als ik dan weer naar idle ga dan issie ook weer zo uit. bij mij is het dus opgelost maar ik lees regelmatig dat sommige mensen er nog problemen mee hebben.

Maareuh das mooi kut van de laptopper, ik ben heel blij voor mezelf en veel mensen dat asus redelijk goede service heeft...

[ Voor 61% gewijzigd door Michieleke op 03-05-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Een redelijke goede service? Ik kan Asus Nederland niet eens bereiken?

@ppl, dankje, tis gelukt. Nu nog een keer openmaken voor de wifikaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Michieleke schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:29:
[...]

Er zit idd een ventilatie gat boven het toetsenbord en nee hij kan niet goed ventileren als je de klep dicht hebt, als je dit doet blijven de toetsen aan het scherm plakken en dan ben je dus echt genaaid.
Dit klopt niet helemaal.

Het lijkt inderdaad op een ventilatiegat, maar er zit nog wel een stuk zwart folie onder. als je dat goed bekijkt dan zie je dat de ventilatie die daar doorheen moet heel erg weinig zal zijn.
Bekijk je de binnenkant van de laptop dan zit onder dat gat de wifi mini-pci kaart en niks geen ventilator.
Aan de overzijde van de laptop (rechts dus) zit wel aan de zijkant een groot ventilatierooster met gaas ervoor. Daar zit de grote koeler n daar zit ook de ventilator. Dat is je ventilatiegat waar de grote warmte van zowel videokaart als processor eruit wordt geblazen.

De toetsen komen in je scherm te staan als je geen bescherming tussen toetsen en scherm doet EN wanneer je de laptop in een te kleine tas of te volle tas stopt.
Op het scherm zitten echter 4 rubbertjes die zorgen dat er een kleine "clearance" (wat was dat in het Nederlands ook alweer?) zit zodat je de toetsen niet in het scherm krijgt en er dus ook een luchtstroompje onder door kan. Door de druk in een tas druk je als nog het scherm plat tegen het toetsenbord/casing en is er dus geen clearance meer en juist daardoor krijg je dan een scherm met de afdruk van je toetsenbord. Dat witte velletje stof er tussen doen en je hebt afdoende bescherming.

Dat het komt door warmte is dus niks meer en minder dan een broodje aap.

Zie de link in de topic start naar de Duitse foprum van encke.net. Daar in de fotogallerij staan plaatjes van de binnenkant van de M6 en zie je waarom het nou een broodje aap verhaal is.
Het gat zal er waarschijnlijk inzitten om lucht aan te zuigen ofzoiets aangezien er niet meer roosters in de laptop zitten dan deze 2.

[ Voor 21% gewijzigd door ppl op 03-05-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Kun je de url van dat draadje geven. Mijn duits is (blijkbaar) niet goed genoeg om effectief te zoeken, toch ik zou het graag willen lezen. "Clearance" word denk ik vertaald met "ruimte". Verbeeld ik het me nou of zijn veel computer gerelateerde fora duits. (als je het vergelijkt met de grootte van het land)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 81352 op 03-05-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 81352 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:02:
Kun je de url van dat draadje geven. Mijn duits is (blijkbaar) niet goed genoeg om effectief te zoeken, toch ik zou het graag willen lezen. "Clearance" word denk ik vertaald met "ruimte". Verbeeld ik het me nou of zijn veel computer gerelateerde fora duits. (als je het vergelijkt met de grootte van het land)
Vrij simpel :)
www.encke.net en dan bovenin op Galerie klikken.
Onder Asus M6 Notebook staan ook de ingewanden van de machine op de foto (en dat herken je zo :))

Wat ik bedoelde was beter te zien op een andere site. Die ging over zelf een laptop in elkaar zetten waarbij er een barebone versie van de M6Ne werd gebruikt, de link staat hieronder:
building your own laptop (mag die site ook in de startpost want hij is best wel nice).

Ik geloof dat er hier ook iemand was die zijn laptop uit elkaar heeft gehaald en dit op de gevoelige sensor heeft vastgelegd. Dat is wel terug te vinden in de voorlopers van dit topic (zie start post).

Er zit trouwens nog 1 ventilatiegat, bij de emergency shutdown knop onderop de laptop (which I forgot).

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 03-05-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103239

Weet iemand nog een aanbieding van een winkel die de M6 heeft. En waar zou ik deze het beste kunnen kopen?Ik bedoel dan een winkel en geen online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103239 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:02:
Weet iemand nog een aanbieding van een winkel die de M6 heeft. En waar zou ik deze het beste kunnen kopen?Ik bedoel dan een winkel en geen online shop.
Vroeg je gister ook al ;)

Tip: kijk op sites welk tpe je precies wilt en ongeveer in je budget pas, en vervolgens ga je naar de pricewatch. Zo heb ik er gister ook een besteld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:28:
[...]

Euhhh ik heb ook deamon tools standaard draaien met 4virtual drives en geen probleem. Misschien is er bij de installatie van daemon tools iets verkeerd gegaan.

BTW daemon tools kan niet de ram van je ati M9700 gebruiken aangezien dit gewoon op de grafische kaart zelf zit en niet je werkgeheugen gebruikt van je notebook zelf. Ik speel namelijk ook de meeste spellen met daemon tools en ik heb geen probleem.

Probeer eens een nieuwe versie/opnieuw van het programma te downloaden.
Hey goed dat je ook deamon-tools gebruikt. 4 drives is erg veel en het verbaast me een beetje dat je er geen last van hebt. Met system resources bedoel ik meer de irq nummers en de memory range van zo'n video kaart (dit kan je checken in hardware-configuratie). Ik vermoed dit omdat ik soms ook een witte scherm krijg als ik een usb-muis gebruik op de usb-poorten die dezelfde irq-nummer hebben als de video-kaart maar dan met een andere geheugen bereik.
Het is nu bijna de 4 de dag dat mijn laptop probleemloos draait. Ik had bijna een rma aangevraagd maar toen wordt mij verteld dat als het probleem softwarematig is, ik dan alle kosten zelf moet betalen...vandaar dat ik nu eerst zelf uitgebreid zit te testen.
Misschien had je een iets andere hardware configuratie voor je laptop als de mijne (M6743NE-LH)?! Ik wacht iig even nog, voor zover het goed gaat, met het installeren van deamon tools. De versie die ik gebruikte is 3.47 en is de meeste recente versie ervan. Binnenkort komt een nieuwe uit las ik op hun site. Gebruik je ook de standaard poort die aangegeven wordt tijdens de installatie? Oh nog een vraagje, gebruik jij ook MSPY2003 om chinees te typen? Elke geval bedankt voor je reply! :)
Weten jullie trouwens dat er een nieuwe beta-driver voor de video-kaart is? Geen idee wat er verbeterd is (er is geen changelist) maar het helpt iig niet mijn probleem op te lossen~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Tja, ik heb er nooit last van gehad of zo, maar ik heb dan ook win xp van scratch erop gezet. Eerst een eigen custom made XP Pro cd'tje gemaakt met SP2 erin en allerlei meuk eruit (met het proggie nlite, zie t.net nmeuktracker). En daarna pas alle drivers en zo geinstalleerd.

Over d-tools, ik gebruik ook 3.47 en heb gewoon inderdaad de standaard settings laten gebruiken die gevonden worden tijdens de installatie.

Ik heb dat probleem ook niet met mijn usb poorten of zo, ik zal later wel ff kijken naar de irq settings, misschien dat je die kan configgen zoals bij mij zodat je geen problemen meer hebt als je d-tools installeerd.

Ik ken dat hele proggie MSPY2003 niet, ik kan helaas ook geen chinees. Nooit geleerd of op chinese school gezeten. Kan wel een beetje van mijn eigen dialect (Hakka). Probeer nu wel mandarijns te leren alleen die traditionele karakters krijg ik maar niet in mijn kop. Vergeet de helft steeds :( PinYin en uitspraak gaat wel. Maar om van NL of PinYin naar Traditioneel te schrijven lukt niet. Van karakter naar NL wel weer ...

Anyway back on-topic. Ik ken alleen njstar en njwin maar die gebruik ik dus niet aangezien ik geen chinees tik.

Over welke beta drive heb je het? Ik gebruik dus gewoon de laatste Omega Catalyst 2.6.25, deze is gebaseerd op de Catalyst 5.4 drivers dus als je bij software updates op t.net kijkt zie je precies de changelist. Daarnaast was voor zover ik ergens gelezen heb de Omega iets meer geoptimaliseerd voor de M9200 en dergelijke.

Voor de rest werkt gelukkig alles goed op mijn toshiba brander na. Dat ding slikt gewoon echt bijna geen dvd media. :( Maar aangezien ik me notebook nodig heb gaat ie pas in Juni rma denk ik.

edit:
btw had je WinXP opnieuw erop gezet en daarna d-tools gebrobeert? Want het kan misschien aan een brakke WinXP installatie liggen natuurlijk. Was Windows er al op toen je je notebook kreeg?

Ik heb al namelijk vaker gelezen en gehoord van mensen die WinXP voorgeinstalleerd kregen bij hun notebook problemen hadden en dat na een fresh install van WinXP alles het gewoon inene deed.

[ Voor 50% gewijzigd door FongWan op 05-05-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Typo? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
:+ :o
haha typo inderdaad, dat krijg je als je net wakker bent met die m en n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de laptop gekocht voor m'n broertje, eerste indruk is top :up:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Weet niemand dit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Misschien dan eerst terug naar de 0207 en dan pas naar de 0206?

Ik heb gister ook een vaag probleem gehad: een tijdje terug liep mijn laptop vast tijdens het afsluiten en heb ik hem gewoon uit gedrukt. Gister deed ik de laptop na zoveel weken weer eens aan en toen kreeg ik na het windows laden een wit vlak met een paar gekleurde lijnen te zien :| . Na flink wat gekloot kwam ik erachter dat het aan de Omega drivers lag, nu heb ik windows er opnieuw opgezet en weer de Omega drivers erop gezet en hij werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

O. Handig. Misschien ligt het daar dan toch aan bij mij. Al gebeurde het ook in Windows zelf. (zelfde probleem als ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108630

Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van de asus m6v. Ik vind het een top laptop! Alleen er is 1 probleem. Ik vind het geluid, vooral in een wat luiderige omgeveing, erg zacht overkomen. Oftwel het geluid kan niet echt hard. Als ik bijvoorbeeld in de auto een film wil kijken moet ik het geluid echt op zijn hardst zetten wil je stemmen goed kunnen verstaan. Heeft iemand hier ook last van of hoort het zo? Hiervoor had ik een toshiba laptop (een pentium1) en daar kon het geluid behoorlijk wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Anoniem: 108630 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:37:
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van de asus m6v. Ik vind het een top laptop! Alleen er is 1 probleem. Ik vind het geluid, vooral in een wat luiderige omgeveing, erg zacht overkomen. Oftwel het geluid kan niet echt hard. Als ik bijvoorbeeld in de auto een film wil kijken moet ik het geluid echt op zijn hardst zetten wil je stemmen goed kunnen verstaan. Heeft iemand hier ook last van of hoort het zo? Hiervoor had ik een toshiba laptop (een pentium1) en daar kon het geluid behoorlijk wat harder.
Inderdaad, dat heeft de M6Ne ook. Het geluid kan niet echt hard en zelfs met oordopjes op is het nog moeilijker te horen dan zonder. Erg jammer maar helaas, dan maar versterker erachter.

Ik kan trouwens iedereen aanraden om toch over te stappen op firmware 0207 & 0208. Met 0206 erop krijg je op full performance toch problemen. Zodra ik de laptop op super performance krijg wordt hij in enkele seconden 80 graden. De fan blijft ook maar 3000 toeren draaien en wordt geen 3600 zoals bij de recentere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Niet echt hard? Hmm, misschien moet je dan eens naar je instellingen kijken (of ik naar mijn oren) maar er kan behoorlijk wat geluid uit dat ding komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Heb je bij control panel bij de opties voor geluid wel wav, cd en dergelijke op max gezet?
Want ik krijg wel aardig wat geluid uit mijn speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
Bij mij stonden de buren al voor de deur, om te klagen over de overlast van de muziek die uit mijn laptop kwam... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

LED-Maniak schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:21:
[...]

Inderdaad, dat heeft de M6Ne ook. Het geluid kan niet echt hard en zelfs met oordopjes op is het nog moeilijker te horen dan zonder. Erg jammer maar helaas, dan maar versterker erachter.
Zou ik jouw instellingen dan mogen want ik krijg dat geluid niet superzacht.

Wat vandaag weer goed uitkwam, zo kon nu het hele lokaal genieten van de online scanner.
Die weten nu ook hoe er in de militaire luchtvaart wordt gecommuniceerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

ppl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:38:
[...]
Die weten nu ook hoe er in de militaire luchtvaart wordt gecommuniceerd :P
Roger that! :+

Is het zo dat bij Win2k het dynamisch switchen van de clocksnelheid niet werkt op 1 of andere manier? Als ik de laptop opstart zonder adapter dan blijft ie altijd op 600Mhz draaien en als je daarna de adapter weer aansluit blijft ie nog steeds op 600Mhz draaien :r. Maarrrr als ik opstart mét adapter en die later ontkoppel blijft de cpu wel mooi op 1800Mhz draaien zoals ik 'soms' wil (voor java compilen heb ik nog wel eens wat rekenkracht nodig).

Misschien speciale drivers installeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Hmmm, wat ervaart iemand met "hard"?
Opeen rumoerige plek kan ik echt niets verstaan alser gepraat wordt..
Alles staat voluit. Als de buren al gaan klagen over geluid, wat vooreen geluidskaart heb jij dan :|
Misschien een driver issue? Lijkt me sterk maar toch.

Oja, heeft niemand last van de spatiebalk? Op bepaalde plekken drukken en hij weigertmet gemak.
Zeker als je gewoon zit te typen en je drukt meer aan de rechterkant. Dan weigert ie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LED-Maniak schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:10:
Oja, heeft niemand last van de spatiebalk? Op bepaalde plekken drukken en hij weigertmet gemak.
Zeker als je gewoon zit te typen en je drukt meer aan de rechterkant. Dan weigert ie :?
Hij piept wel als ik de spatiebalk aansla, dit is ook vooral aan de rechterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 21:49
Ik heb ook last van het spatiebalk probleem, vooral in het begin nu druk ik hem gewoon iets meer naar recht in. Helaas ben ik wel gewend om met mijn rechterduim de spatiebalk in te drukken.

Mijn geluid is ook wel redelijk hard, maar ik denk dat dit ook verschilt per persoon wat je hard vind.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 12:31

Pubbert

random gestoord

Nog steeds geen M6 met een X700? :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Oja, heeft niemand last van de spatiebalk? Op bepaalde plekken drukken en hij weigertmet gemak.Zeker als je gewoon zit te typen en je drukt meer aan de rechterkant. Dan weigert ie :?
Same probleem hier, je moet echt in het midden zijn of de linker kant, de rechter kant weigert ie te werken bij mij :X
LED-Maniak schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:21:
[...]
Ik kan trouwens iedereen aanraden om toch over te stappen op firmware 0207 & 0208. Met 0206 erop krijg je op full performance toch problemen. Zodra ik de laptop op super performance krijg wordt hij in enkele seconden 80 graden. De fan blijft ook maar 3000 toeren draaien en wordt geen 3600 zoals bij de recentere.
70 % van mensen die bios naar 0207 of naar 0208 geflasht hebben zochten een oplossing om terug te flashen wat ook gelukkig bestaat. Ik heb zelf ook een keer geflasht en binnen 1 dag weer terug omdat ik liever een stille en warme laptop heb dan een coole die veel lawaai maakt.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 12-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Anoniem: 128143 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:39:
[...]

Same probleem hier, je moet echt in het midden zijn of de linker kant, de rechter kant weigert ie te werken bij mij :X

[...]

70 % van mensen die bios naar 0207 of naar 0208 geflasht hebben zochten een oplossing om terug te flashen wat ook gelukkig bestaat. Ik heb zelf ook een keer geflasht en binnen 1 dag weer terug omdat ik liever een stille en warme laptop heb dan een coole die veel lawaai maakt.
Ik had eerst 0208. Toen ben ik overgestapt naar 0206. Maar op een warme dag werd me CPU als hij 100% draaide 80 graden wat ik te warm vind.
Daarom ben ik naar 0207 gegaan en daar slaat de fan bij mij pas aan op een graden of 40~50. Geluid valt dan gelukkig ook mee.
De vorige laptop die ik had(NX9010) die maakte heeel veel herrie en toerde altijd op zijn hoogste toeren. Hier valt dat nieteens op gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141437

opvolger van m6 serie wordt z70 serie zie
http://www.notebookreview.../topic.asp?TOPIC_ID=16531

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ja, wij vragen ons ook altijd af wie die Roger nou is...
Is het zo dat bij Win2k het dynamisch switchen van de clocksnelheid niet werkt op 1 of andere manier? Als ik de laptop opstart zonder adapter dan blijft ie altijd op 600Mhz draaien en als je daarna de adapter weer aansluit blijft ie nog steeds op 600Mhz draaien :r. Maarrrr als ik opstart mét adapter en die later ontkoppel blijft de cpu wel mooi op 1800Mhz draaien zoals ik 'soms' wil (voor java compilen heb ik nog wel eens wat rekenkracht nodig).

Misschien speciale drivers installeren :?
Heb je die mooie power4gear applicatie geinstalleerd? Daarmee kun je dan switchen.
Sommige mensen gebruiken ook speedswitchxp hier voor, dat schijnt prima te werken.
Hmmm, wat ervaart iemand met "hard"?
Opeen rumoerige plek kan ik echt niets verstaan alser gepraat wordt..
Alles staat voluit. Als de buren al gaan klagen over geluid, wat vooreen geluidskaart heb jij dan :|
Misschien een driver issue? Lijkt me sterk maar toch.
Het is rumoerig zat op school. Ik had de volume in VLC op 97% en die van de laptop op 95% maar in Windows staat het volume van de boxen wel ergens op 20% (nogal zacht dus).
Geluid was prima hoorbaar, wat dan nogal wat van die "houston we have a problem" reacties uitlokte.
Hier werkt de spatiebalk prima. Die op mijn Coolermaster Q1 Alloy werkt heel wat minder, de toetsen daarvan zijn stugger en daar gaat die spatie dus vaak mis.

Helaas heb ik nu wel moeite met tikken op gewone toetsenborden :P
Ik kan daar niet meer blind op tikken, sla altijd de verkeerde toets aan, etc.
Anoniem: 128143 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:39:
[...]

Small sidenote: BIOS 208 zorgt er wel voor dat je een correcte ACPI hebt waardoor je onder Linux de accu correct kan uitlezen en de juiste accuduur kunt zien.

Ik heb eigenlijk helemaal geen last van herrie van die fan. Zoals ik al eerder schreef, de HD blaast harder dan de fan en hoor ik dus boven de fan uit.
Als je de overige machines en het overige lawaai waar ik op school mee te maken heb hoort dan is die laptop een waar genot :D
Zelfs midden in de nacht om een uur of half 4 als je niet slapen kunt, dan klinkt het zelfs gezellig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wat ik nu eigenlijk niet snap. Als je de tv-uitgang gebruikt op je laptop. En je hebt een dolby surround installatie staan. (aangenomen dat de DVD ook dbs is) Hoe krijg je dat geluid dan daarover? Want de koptelefoon uitgang heeft maar 2 lijnen. Links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

KhaZ

Alfa Romeo

ppl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:05:
[...]

Ja, wij vragen ons ook altijd af wie die Roger nou is...
You've got clearance Clarence!

Roger Roger,

What's our vector Victor?

:9

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Pic_Art schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:31:
Wat ik nu eigenlijk niet snap. Als je de tv-uitgang gebruikt op je laptop. En je hebt een dolby surround installatie staan. (aangenomen dat de DVD ook dbs is) Hoe krijg je dat geluid dan daarover? Want de koptelefoon uitgang heeft maar 2 lijnen. Links en rechts.
Niet. Je kunt alleen maar stereo signaal oversturen en als het goed is ook pro logic (5 kanaals geluid in 2 kanalen verborgen). Als je echt dd5.1 wil hebben moet je een externe of een pcmcia geluidskaart kopen die een digital-out erop heeft staan

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_PoTaToX_ schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:37:
[...]

Niet. Je kunt alleen maar stereo signaal oversturen en als het goed is ook pro logic (5 kanaals geluid in 2 kanalen verborgen). Als je echt dd5.1 wil hebben moet je een externe of een pcmcia geluidskaart kopen die een digital-out erop heeft staan
op de m6v zit s/pdif. Hiermee kan je toch wel gewoon dd5.1 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Pic_Art schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:31:
Je moet idd een externe geluidskaart voor hebben. Ik heb er een die heel handig te gebruiken is maar eigenlijk bijna nooit gebruik. Kopen ? :+

Afbeeldingslocatie: http://img135.echo.cx/img135/483/image8jo.jpg

Hier vind je meer info over USB 5.1 adapters.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 16-05-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hmmnee, zovaak zal ik het nou ook weer niet gaan gebruiken denk ik. Dus kan et ook wel met stereo af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137108

Ik ben sinds gisteren eigenaar van een M6730V, maar ik krijg met geen mogelijkheid de TV-out aan de praat. Bij apparaat beheer krijg ik ook de "secondary X600" niet te zien. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62328

Hoi allemaal,

Heb een vraag heb sinds een week een Asus M6V inbezit,
maar nu heb ik het geheugen naar 1024MB gebracht dus
Corsair VS DDR2-4300 512MB per stuk er in gezet maar nu
blijkt dat deze niet op 533mhz draaien maar op 400mhz de
CPU/ratio staat op 2/3 maar die kun je niet omzetten of wel
iemand ervaring hier mee.

Mensen er is een nieuwe bios voor de M6V maar uitkijken
hiermee je krijg meer video geheugen van 64MB naar 128MB
Hypermermory maar dan wordt ook NX mee uit gezet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kun je op internet losse geheugenbalken voor de M6ne kopen? Ik kan geen site vinden die ze los verkoopt.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Je kan er gewoon SO-DIMM geheugen in doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

mmm mijn Asus m6900Ne is als het aan mij ligt rijp voor rma... er zit nu al een scheur links onderaan het scherm (aan de buitenkant). Als je goed kijkt zie je na die "riggel" met de tekst van digital entertainment, onder aan het scherm in de punten een soort van kleine verhoging naar buiten, een van deze is dus gescheurd.
Denk dat ik em in de vakantie maar voor reparatie opstuur, want ik ben bang dat ik em weer een aantal weken(mijn asus m2 was ik 2.5 maanden kwijt voor een mobo-vervanging) kwijt ben (voor dat scheurtje en dat ie te warm word->mobo vervangen?)

[ Voor 10% gewijzigd door potatox op 20-05-2005 19:57 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Anoniem: 109963 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:07:
Waar kun je op internet losse geheugenbalken voor de M6ne kopen? Ik kan geen site vinden die ze los verkoopt.. :?
Wel even met cpuz (tab spd) bijvoorbeeld de snelheid e.d. checken. In m'n M6800N zit PC2700 2.5/3/3/7 , 1 SO-DIMM van 1GB en 1 van 256MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Mijn laptop gaat ook lekker RMA: mijn videokaart is half dood :P, Hij gaf soms helemaal geen beeld als de goede schermresolutie + kleurdiepte moest worden geladen (dus na dat windows laad balkje) en pas na een windows re-instal deed ie het weer. Nu start ie meestal wel goed op maar als ik lang bezig ben met de laptop of 3 minuten ga gamen gaat in eens het beeld uit. Dus echt uit, crt die ik er voor de lol aan hing zij dat ie geen signaal meer kreeg. Temperatuur was 70 graden van de cpu net voordat de 3dkaart weer er mee stopte.

Speedswitching werkt nu wel met win2k, ik kwam SpeedStep_2K_ME_031212.zip tegen op de Asus download site, die leek mij toch wel belangrijk 8)7

Hoelang duurd het ongeveer voordat ik mijn laptop weer terug heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand enig idee hoe je de microfoon uit kan zetten, als ik via tv-out een film zie is dit mateloos irritant omdat hij het lawaai van de laptop versterkt.

heeft iemad trouwens een idee bij welke winkel je een coax kabel kan vinden voor s/pdif. Kan zelf geen vinden

Is er trouwens ook een mogelijkheid om de scroll functie op het touchpad bij firefox te laten werken?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 109022 op 21-05-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:53:
[...]

Wel even met cpuz (tab spd) bijvoorbeeld de snelheid e.d. checken. In m'n M6800N zit PC2700 2.5/3/3/7 , 1 SO-DIMM van 1GB en 1 van 256MB.
cpuz (tab spd)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Anoniem: 109022 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:23:
iemand enig idee hoe je de microfoon uit kan zetten, als ik via tv-out een film zie is dit mateloos irritant omdat hij het lawaai van de laptop versterkt.

heeft iemad trouwens een idee bij welke winkel je een coax kabel kan vinden voor s/pdif. Kan zelf geen vinden

Is er trouwens ook een mogelijkheid om de scroll functie op het touchpad bij firefox te laten werken?
Bij geluideigenschappen mic uitzetten. :)

Bij mij werk de scrol functie gewoon in FF. Zowel de rechterzijkant op de touchpad als de scrol knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FongWan schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:02:
[...]

Bij geluideigenschappen mic uitzetten. :)

Bij mij werk de scrol functie gewoon in FF. Zowel de rechterzijkant op de touchpad als de scrol knop.
Ik zie bij geluidseigenschappen nergens de optie om de mic uit te zetten. Heb er van alles geprobeert, maar hij blijft aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109022 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:05:
[...]
Ik zie bij geluidseigenschappen nergens de optie om de mic uit te zetten. Heb er van alles geprobeert, maar hij blijft aan.
ff in map entertainment --> volume regeling en ff in opties naar eigenschappen dan HD audio-invoer (achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Mrlten schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:58:
...
Hoelang duurd het ongeveer voordat ik mijn laptop weer terug heb?
Ik had em na 6 dagen terug op de mat. (Zonder bericht vooraf trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Bedankt Pic_Art, het zou ook wel wat helpen als Asus Nederland eens de telefoon op neemt :(
Weer een minpunt voor Asus, geen Asus producten meer voor mij dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:18

KhaZ

Alfa Romeo

Probeer andere nummers van Asus te bellen, en waarschijnlijk kun je dan wel doorverbonden worden

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Wij hadden laatst een wel werkend telefoonnummer gekregen van de laptopper. Alleen dat ben ik zo stom geweest kwijt te raken. Het staat nog wel érgens op de zijkant van men telefoonboek. :)

Bovendien, alleen een rma-formulier + machtiging etc. opsturen werkt ook. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Spockz op 24-05-2005 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139278 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:46:
[...]

ff in map entertainment --> volume regeling en ff in opties naar eigenschappen dan HD audio-invoer (achter)
Het spijt me zeer maar daar staat nergens de optie om hem uit te zetten. Alleen om het volume te regelen. Als ik die op minimaal zet, hoor ik hem nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Mute? Of deïnstalleren? Zo goed is die mic nou ook weer niet...

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.