Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
kheb zelfs een heel nieuw toetsenbord gekregen_PoTaToX_ schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:50:
[...]
Goed dat je het zegt. Mijn F1 toets is er tijdje geleden afgevallen en mist nu 1 zij-staafje zodat ie er niet helemaal lekker opzit.morgen ook maar ff bellen
Anoniem: 140224
ik heb die modem driver al geinstalleerd en dan wil ik kijken voor die LAN driver maar daar staat dus geen set up file ofzo in... enkel een bat en nog twee files waar'k geen zak met kan aanvangen.
iemand die weet hoe ik het aan de gang moet krijgen want ik krijg atlijd maar dat het doel onbereikbaar is en toen ik men software voor men modem wou intallere zei ie ook dat er geen tcp/ip apparaat te vinden was op men laptop dus jah...
someone help me!
Hij staat erPedr0 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:10:
De-Laptopper is weer bereikbaar. Ben benieuwd wat er allemaal veranderd is...........
Nu de M6V nog op de prijzenlijsten
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=3872
[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 29-03-2005 17:12 ]
Anoniem: 140224
ik installeer die proset utility van intel voor men centrino maar bij netwerkcomponenten krijg ik dus niets te zien é...
tevens staat er bij apparaatbeheer ook nog netwerkcontroller aangeduid dat nog niet geinstalleerd is. is dit misschien men wireless?
aub ik hoop op een SNEL antwoord want ga vanavond wireless in orde maken dus jah...
de drivers voor je wirelesskaart moet je nog wel installeren natuurlijk. Dus als je dat niet gedaan hebt, dan is dat zeer waarschijnlijk de netwerkcontroller. De drivers worden niet via de proset utility geinstalleerd.Anoniem: 140224 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:28:
kej ik ben er weer met weer een vraag en deze wil ik echt een antwoord op!![]()
ik installeer die proset utility van intel voor men centrino maar bij netwerkcomponenten krijg ik dus niets te zien é...
tevens staat er bij apparaatbeheer ook nog netwerkcontroller aangeduid dat nog niet geinstalleerd is. is dit misschien men wireless?
aub ik hoop op een SNEL antwoord want ga vanavond wireless in orde maken dus jah...
Volgensmij heeft de duurdere wél een dual layer brander, maar ik weet het niet voor 100% zeker. Je kan dan het beste even de-laptopper bellen.Anoniem: 70503 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:04:
Vraagje: wat is het verschil tussen de Asus M6747Ne-LP en M6747Ne-LH. De specs lijken me hetzelfde ma ze zijn wel 40€ verschil. Ik krijg bij www.de-laptopper.nl
Hebben jullie ook last van dat het draadloos netwerk soms uit valt? Ik zit hier met mijn laptop naast mijn desktop (allebij draadloos netwerk) en mijn netwerk van de laptop valt soms uit. Ik heb dit ook soms als ik op netstroom zit.
Anoniem: 127304
Ik zit met de volgende vraag: Als mijn laptop ontbreekt of beschadigd wat gebeurt er dan? Is asus aansprakelijk, en krijg ik een vergoeding of nieuwe laptop of ben ikzelf aansprakelijk en krijg van TNT Express een vergoeding van totaal 17E?
Ik heb minstens al 15 keer telefonisch contact proberen op te nemen met Asus, maar is tot op heden niet gelukt. De telefoon gaat wel over maar ik krijg niemand aan de lijn. Ik heb gebeld op de volgende nummers: 0591-666855 en 0800-0232694.
Iemand die weet of dit wel de juiste nummers zijn, of een ander nummer weet?
Maak van jouw probleem niet mijn probleem
Anoniem: 109022
geld die pixelgarantie van asus zelf nou ook voor de m6v?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 109022 op 30-03-2005 16:33 ]
Anoniem: 14124
Ik gebruik mijn M6Ne voor alles op dit moment. Op mijn kamer in rotterdam en bij mijn ouders in amsterdam. Waarom? Omdat mijn desktop hopeloos verouderd is om lekker te gamen en dergelijke. Heb nu een P3 650MHz met een TNT2. Daar kan ik geen LoTR : BFME op spelen op max settings. Op mijn notebook wel. 1400x1050 met high settings. Speelt echt goed, alleen merk ik dat ik toch te weining ram heb. Heb nu 1x512 dus er komt nog 1x512 erbij binnenkort.
En voordat je een terechte opmerking maakt dat ik een nieuwe desktop had kunnen kopen met het geld dat ik uitgegeven heb voor mijn notebook, dat klopt. Ben aan het kijken naar een AMD systeem wanneer ik ga upgraden maar ik wacht nog tot de E stepping te koop is voordat ik een nieuwe desktop haal voor bij mijn ouders thuis.
Maar ik had echt een notebook nodig voor in rotterdam, want er is vaak geen computer te vinden op de erasmus wanneer je er een nodig hebt. Dus dan meteen een goede notebook waarmee je ook nog eens een spelletje op kan spelen.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Anoniem: 139278
Ik ben de trotse eigenaar van een M6A, met intel GM 915 VGA, werkt als een trein voor alle niet 3d applicaties....Anoniem: 14124 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:08:
Wat letten een hoop mensen toch op die videokaartZijn er nu echt veel mensen die met hun laptop gamen? Ik heb het er echt nooit mee gedaan.
In sommige benchmarks is de x600 beter en in sommige slechter dan een M9600.Pedr0 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:20:
Hoe kom je aan de info. dat de x600 'slechter' is dan de 9700?
Als je de volgende benchmarks eens ziet en daarin wordt de x600 met een M9600 vergeleken. De M9600 is een mindere kaart dan de M9700 en die wint het in sommige benchmarksl van de x600. Zie 3dmark05.
http://www.tomshardware.c...119/sonoma_alviso-15.html
Hou er nogmaals rekening mee dat de x600 met een M9600 wordt vergeleken, de M9700 heeft betere prestaties dan de M9600. En de M9600 doet het in vergelijking niet eens zo slecht tegen de x600.
Kan alleen zo 1,2,3 niet een directe vergelijking vinden.
Maar ik denk dat een x600 vergeleken moet worden met een M9600 en de x700 met een M9700.
[ Voor 15% gewijzigd door FongWan op 30-03-2005 21:06 ]
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Ik ga aan het eind van de zomer een laptop halen, die mijn PC gaat vervangen, mijn TFT muis en tobo houd ik gewoon, en de laptop komt thuis aan een docking station te hangen. Tevens wil ik ermee naar LAN parties, en naar school, en ik game toch nog wel vrij veel, en daarom vind ik 3D-prestaties vrij belangrijk, dus wil ik ook een notebook die fatsoenlijk presteerd in 3d gamesAnoniem: 14124 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:08:
Wat letten een hoop mensen toch op die videokaartZijn er nu echt veel mensen die met hun laptop gamen? Ik heb het er echt nooit mee gedaan.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Anoniem: 128143
Dan moet je deze kopen als je goenoeg centjes hebtThund3r schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:30:
[...]
Ik ga aan het eind van de zomer een laptop halen, die mijn PC gaat vervangen, mijn TFT muis en tobo houd ik gewoon, en de laptop komt thuis aan een docking station te hangen. Tevens wil ik ermee naar LAN parties, en naar school, en ik game toch nog wel vrij veel, en daarom vind ik 3D-prestaties vrij belangrijk, dus wil ik ook een notebook die fatsoenlijk presteerd in 3d games
Nee ik ben echt tevreden met mijn M6Ne, vind ik echt een goede all rounder.
Anoniem: 14124
Die dingen zien er echt uit als tosti-ijzers. Niet stijlvol, niet smaakvol, doet me een beetje aan de kwantumhallen denken.Anoniem: 128143 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:58:
[...]
Dan moet je deze kopen als je goenoeg centjes hebt
Anoniem: 132638
graag in gebruik nemen maar er mist een connector volgens mij. Je kan hem er wel in schroeven, maar er is geen printplaat of connector die je aan de hdd verbind.
Heel fijn dat je er zo'n hdd bay bij krijgt maar zo heb je/ik er niks aan.
Weet iemand waar ik zo'n connector/printplaatje kan krijgen of iets om te zorgen dat ik die second hdd kan gebruiken?? (Heeft iedereen zo'n second hdd bay erbij gekregen??)
En ze zuipen accu als een dolle, helaas wil ik perse een PentiumM in mijn laptopAnoniem: 14124 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:27:
[...]
Die dingen zien er echt uit als tosti-ijzers. Niet stijlvol, niet smaakvol, doet me een beetje aan de kwantumhallen denken.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
is dat niet gewoon de dummy van je DVD speler? zat er bij mij ook los bij.Anoniem: 132638 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:25:
Toen ik mijn laptop kocht zat er in de doos een behuizing voor een tweede hdd. Dus wil ik
graag in gebruik nemen maar er mist een connector volgens mij. Je kan hem er wel in schroeven, maar er is geen printplaat of connector die je aan de hdd verbind.
Heel fijn dat je er zo'n hdd bay bij krijgt maar zo heb je/ik er niks aan.
Weet iemand waar ik zo'n connector/printplaatje kan krijgen of iets om te zorgen dat ik die second hdd kan gebruiken?? (Heeft iedereen zo'n second hdd bay erbij gekregen??)
Anoniem: 88192
M6730A-LH
M6 van de M6 series
730 van M730 1,6GHz Pentium (Sonoma) dus 915 chipset. De CPU nummer eindigend op 5 zijn nog voor de 855 shipset.
A voor M6A of M6000A series, de nieuwe
Die LH is nergens terug te vinden. Het lijkt alsof Mycom de enige ter wereld is die deze type verkoopt. Bovendien staat er een hoop meer gegevens in de actiefolder dan op de site, wat ik wel een beetje verdacht vind.
Zo staat er in de folder: Ati X600
Op de site staat er niets over.
Op de site van ASUS staat niet over X600, alleen 915 VGA, een wereld van verschil.
Tevens staat in de folder dat je een extra accu bijkrijgt, wat ook niet op de site vermeld is. Beide media onder voorbehoud van prijs en specs. De prijs zal wel kloppen, maar de specs baren me zorgen.
Ik zit al een paar dagen in dubio over de laptop.
P voor XP pro
M6 is de serie,Anoniem: 88192 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:56:
Het probleem met die aanbieding van Mycom is dat er nergens meer over te vinden is op basis van het typenummer.
M6730A-LH
M6 van de M6 series
730 van M730 1,6GHz Pentium (Sonoma) dus 915 chipset. De CPU nummer eindigend op 5 zijn nog voor de 855 shipset.
A voor M6A of M6000A series, de nieuwe
Die LH is nergens terug te vinden. Het lijkt alsof Mycom de enige ter wereld is die deze type verkoopt. Bovendien staat er een hoop meer gegevens in de actiefolder dan op de site, wat ik wel een beetje verdacht vind.
Zo staat er in de folder: Ati X600
Op de site staat er niets over.
Op de site van ASUS staat niet over X600, alleen 915 VGA, een wereld van verschil.
Tevens staat in de folder dat je een extra accu bijkrijgt, wat ook niet op de site vermeld is. Beide media onder voorbehoud van prijs en specs. De prijs zal wel kloppen, maar de specs baren me zorgen.
Ik zit al een paar dagen in dubio over de laptop.
het 2e getal staat voor hoveel inch beelsscherm en welke resolutie, M67xx = 15,4 met wxga, M68xx staat voor 15,1 met SXGA+, M69xx staat voor 15,4 met WSXGA+
De laatste 2 getallen weet ik niet zo uit het hoofd.
De letter na het modelnummer geeft aan welke grafische kaart/chipset er gebruikt wordt.
N = Ati M9600, Ne = Ati M9700, A = Ati X600, V = 915 integrated
De letters daarna zou ik niet weten.
Helaas, de X600 is praktisch gelijk aan een M9700 en de X700 is bijna 2x zo snel als de M9700FongWan schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:03:
Maar ik denk dat een x600 vergeleken moet worden met een M9600 en de x700 met een M9700.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
FongWan schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:27:
De letter na het modelnummer geeft aan welke grafische kaart/chipset er gebruikt wordt.
N = Ati M9600, Ne = Ati M9700, A =Ati X600 915 integrated, V = 915 integrated Ati X600
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 01-04-2005 14:52 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
http://www.lapxpress.de/020402/W2000V/ASUS%20W2000Vinf.htm
Ik zit meer te wachten op de tegenhanger van de Acer 8100
iemand al geprobeerd?
ik heb het met asus gehad over de temperaturen waarbij de fan aan zou moeten gaan enzo (zie http://vip.asus.com/eserv...px?ID=WTM2005032337105112 en vervolg mailtjes). misschien hebben ze het wel verbeterd hierin.....
maar ik heb net 208 geinstalleerd (centrino 1.7ghz) en deze werkt wel goed met de fans! tot 48gr is de fan uit.... das dus gewoon netjes bij idle. daarboven gaat ie dan heel eventjes aan en stopt hij weer. bij gamen is het tot 60 gr op 3000 en derboven komt hij dan op 3600rpm en ik haalde net maximaal 65 graden met nfs u2. voor mij is het zo in elk geval opgelost!
(geen 80gr meer bij gamen en geen fans meer bij office-werk
hij gaat inderdaad pas aan bij 48.... en soms ook uit als ie onder de 48 komt, maar nu zit ik met mijn laptop op mijn schoot. 41gr en nog steeds fan aan (ging pas aan nadat ie boven de 48 kwam maar nu gaat ie ineens nie meer uit

[ Voor 22% gewijzigd door unconnected op 03-04-2005 11:15 ]
Werkt ie nu wel goed?
Nu weet ik uit eigen ervaring (en dat wordt dan ook door iemand anders als oorzaak en oplossing aangedragen) dat hibernate soms idd niet terug wil komen omdat er een usb device aan de laptop hangt. Niks in je usb poortjes hebben hangen en dan de laptop wakker schoppen gaat altijd goed.
Hebben de mensen die hier de boel naar 208e hebben geflashed hier ook last van of niet?
BTW, linkje naar encke.net (is weer wel in het Duits, succes dus
ik heb net gewoon standby en hibernate geprobeerd voor je en uit beide komt ie gewoon weer terug naar windows. hier verder dus nog niets aan de handppl schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:45:
Hebben de mensen die hier de boel naar 208e hebben geflashed hier ook last van of niet?
alleen dat het fannetje nu nie altijd meer uit gaat onder de 48gr.... beetje raar want gister deed ie dat wel. maar goed. liever een fannetje wat je niet echt hoort dan een paar componentjes in mijn laptop die te warm worden toch. zeker van de zomer
F2Anoniem: 128143 schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:10:
Weet iemand hoe ik in BIOS kom ? Ik maak gebruik ik van HDD User Password. Als ik de laptop aanzet en meteen op "Del" of "F1" druk gebeurt er niks en na intypesn van wachtoord ook niet.
Ten tweede staat er nu niks meer op de site over een reorganisatie terwijl die nog wel bezig is. Mensen die nu dus een laptop wachten kunnen een week extra wachten omdat ze volgende week weer pas orders gaan behandelen.
Er staat onder het kopje Beta ook de VGA Beta Driver V8.11, iemand die al geprobeerd?
Mijn zus gaat morgen haar laptop flashen naar de nieuwe bios, ik zou dan wel haar ervaringen ermee posten. Ze heeft een 1.6Ghz Banias die met de 206 bios nogal heet wordt (de ventilator gaat bijna nooit aan).
Ik ben het met je eens, maar ik zie je link naar de M6 serie niet echt....Anoniem: 109022 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:15:
ben ik nou de enigste of zijn er meer mensen die vinden dat de laptopper zich schandalig gedraagt. Ten eerste werd er een week voor de reorganisatie gewoon gezegt dat de levertijd 5-10 dagen zou zijn, terwijl ze zich ervan bewust zijn dat ze dit nooit konden halen ivm de reorganisatie.
Ten tweede staat er nu niks meer op de site over een reorganisatie terwijl die nog wel bezig is. Mensen die nu dus een laptop wachten kunnen een week extra wachten omdat ze volgende week weer pas orders gaan behandelen.
Daar in het midden staan de 4 laptops uit de M6 series
Zou gewoon de omegadrivers erop zetten, de laatste versie is gebaseerd op de Catalyst 5.2 driver voor de desktop. Sterker nog, het is de Catalyst 5.2 driver maar dan aangepast dat hij ook werkt op je notebook. Zie ook startpost voor meer info.Mrlten schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:29:
http://www.asus.com.tw/su...odelName=M6Ne&Type=Latest
Er staat onder het kopje Beta ook de VGA Beta Driver V8.11, iemand die al geprobeerd?
Mijn zus gaat morgen haar laptop flashen naar de nieuwe bios, ik zou dan wel haar ervaringen ermee posten. Ze heeft een 1.6Ghz Banias die met de 206 bios nogal heet wordt (de ventilator gaat bijna nooit aan).
http://www.omegadrivers.net/main.php
Wat me wel opvalt met alle 5.x catalyst drivers is dat ik een lijn met witte pixel onder in beeld zie als ik een non-native-resolutie applicatie draai. Tiz echt de allerlaatste regel pixen van het scherm dat gewoon helemaal wit is
--
Ik weet dit voor ongeveer 50% zeker, dus don't shoot me if i'm wrong
En het is nog maar een Beta, kan zijn dat het foutje er in de final version uit is.
Asus heeft nu de BIOS gefixt zodat in Linux nu de correcte accuduur wordt weergegeven.
Linux people hebben nu dus geen patches e.d. meer nodig.
Voor meer info: OMFG New BIOS finally fixes the battery!!!!!!
Kennelijk roept die nieuwe BIOS wel weer andere problemen op (zie link).
Anoniem: 141437
m68..ne of m6v serie?? is door pci expres duurder maar voor games ook sneller??
hierboven wordt op 01-04-05 aangegeven dat x600 vergelijkbaar is met 9700.
komt er binnenkort toch een x700? andere merken al gezien
volgens onderstaande duitse site heeft m6v serie last van snerpend geluid aan de linkerkant.
achteraf blijkt dit niet van de CPU cooler maar van x600 cooler te komen??

http://www.encke.net/enck...topic&topic=2309&start=60
gaarne jullie welgemeende mening
Anoniem: 141437
verder zag ik dat de a serie 3 scharnieren heeft??
Ik heb zoiets een keer gevoeld maar later heb ik er nooit meer iets van gemerkt. Wel vreemd inderdaad...berend_ schreef op maandag 11 april 2005 @ 01:35:
Zijn er ook mensen met een M6 die stroom (statisch of electrisch) voelen aan de beide hoeken (waar je polsen liggen als je typt) aan de voorkant van de laptop?
Het lijkt alleen zo te zijn als de laptop aan netspanning hangt...KnightIndustries schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:40:
[...]
Ik heb zoiets een keer gevoeld maar later heb ik er nooit meer iets van gemerkt. Wel vreemd inderdaad...
Erg vreemd, ben benieuwd of er meer mensen last van hebben...
Bij mij hangt hij wel altijd aan een geaard stopcontact, ik heb er dan ook nooit geen last meer van. Misschien heeft dat er iets mee te maken?berend_ schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:31:
[...]
Het lijkt alleen zo te zijn als de laptop aan netspanning hangt...
Erg vreemd, ben benieuwd of er meer mensen last van hebben...
Hier hangt hij de ene keer aan een geaard stopcontact, de andere keer aan een niet-geaard stopcontact en ik heb er geen last van.KnightIndustries schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:44:
[...]
Bij mij hangt hij wel altijd aan een geaard stopcontact, ik heb er dan ook nooit geen last meer van. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Mensen willen van nature soms wel eens erg statisch zijn, mijn moeder bijv. die weet zich ook steeds bij het in- en uitstappen van de auto te ontladen
Ik heb nu wel een klein probleempje met BIOS 208a: als ik mijn mooie 4 ports USB 2.0 hub er aan hang en de laptop boot dan heeft het beestje moeite om de USB poorten aan te zetten o.i.d.
Hij blijft een tijdje staan op het activeren van de USB bij de BIOS. Zit mijn muisje of tablet direct op de laptop aangesloten dan gebeurt dat niet.
Met BIOS 205 en 207 heb ik daar geen last van gehad.
Ubuntu Linux 5.04 draait wel weer tof op de Asus, met accu status
Nu alleen nog uitvogelen hoe ik onder linux de proc op 600MHz forceer wanneer hij op de accu draait want hij gaat nu vrolijk heen en weer switchen in snelheid (wat me een uur accuduur kost).
Ik wil het andersom doen maar dan in windows. Bij mij draait is continu op 600 mhz. Het maakt niet uit of hij op accu zit of netstroomen. Wat ik wil is dat hij op 1.6 ghz draait op netstroom en 600 mhz opppl schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:12:
[...]
Nu alleen nog uitvogelen hoe ik onder linux de proc op 600MHz forceer wanneer hij op de accu draait want hij gaat nu vrolijk heen en weer switchen in snelheid (wat me een uur accuduur kost).
accu maar dat doet ie niet ?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 11-04-2005 18:38 ]
Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken... Maar eens even testen...KnightIndustries schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:44:
[...]
Bij mij hangt hij wel altijd aan een geaard stopcontact, ik heb er dan ook nooit geen last meer van. Misschien heeft dat er iets mee te maken?
Haha, ja daar heb ik dus ook last van....ppl schreef op maandag 11 april 2005 @ 16:12:
Mensen willen van nature soms wel eens erg statisch zijn, mijn moeder bijv. die weet zich ook steeds bij het in- en uitstappen van de auto te ontladen
Durf niet eens meer de deur van mijn auto dicht te doen...
Gewoon power4gear installeren, op batterij gewoon office setting gebruiken en op de ac high of super performance. En klaar is Grample.Anoniem: 128143 schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:38:
[...]
Ik wil het andersom doen maar dan in windows. Bij mij draait is continu op 600 mhz. Het maakt niet uit of hij op accu zit of netstroomen. Wat ik wil is dat hij op 1.6 ghz draait op netstroom en 600 mhz op
accu maar dat doet ie niet ?
BTW waarmee kijk je of je steeds op 600MHz zit? Toch niet in windows zelf he want die leest echt voor geen meter uit. Gebruik http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/thg_clock.exe op real time je CPU speed te meten.
Ik gebruik Aus Probe voor de temp van het beestje en Everest Home Edition voor de speed van het beestje. Dan zie je ook daadwerkelijk het switchen van de snelheid. Kijk je goed dan zie je dat FSB dan ook veranderd en heel soms zelfs de multiplier.FongWan schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:56:
[...]
Gewoon power4gear installeren, op batterij gewoon office setting gebruiken en op de ac high of super performance. En klaar is Grample.
BTW waarmee kijk je of je steeds op 600MHz zit? Toch niet in windows zelf he want die leest echt voor geen meter uit. Gebruik http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/thg_clock.exe op real time je CPU speed te meten.
In Ubuntu pak ik onder Gnome de cpu scaling applet die laat alleen de cpu frequentie zien.
Die switch van 1.7GHz bij het inloggen naar 600MHz als de boel idle is. Ga ik wat doen dan schiet hij dus weer naar die 1.7GHz (wat voor internet en office werk dus echt niet nodig is).
Anoniem: 77252
Nu zit ik alleen met de volgende vraag:
Ik heb bij 4launch de 3 volgende keuze's:
Type: A6722NE-LH |
Kenmerken: |
* Display 15.4" (WXGA) Resolution 1280x800 |
* Mobile Intel Centrino Pentium M Dothan 725 1.6AGHz |
* 256MB DDR PC2100 (max 1GB) |
* Integrated VGA |
* 40GB Ultra DMA 100 |
* 8x DVD+/-RW DUAL Double Layer |
* Modem 56K V.90 |
* LAN 10/100Mbit |
* WLAN 54Mbit |
* 1xPCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, IrDA |
* S-Video |
* Firewire |
* 4xUSB2.0 |
* Li-Ion Battery 8 Cells |
* Windows XP Home |
* Inclusief draagtas en muis |
* CMOS Camera |
Prijs: € 968.00 (incl. BTW) |
Type: M6727NE-LH |
* Display 15.4" TFT (WXGA) Resolution 1280x800 |
* Mobile Intel Pentium M Dothan 725 (1.6AGHz) |
* 512MB (2x256MB) DDR PC2700 (max 2048MB) |
* ATI Mobility Radeon 9700 64MB |
* 60GB Ultra DMA 100 |
* 4x DVD+/-RW DUAL |
* Modem 56K V.90 |
* Gigabit LAN 10/100/1000Mbit Fast Ethernet |
* 802.11g wireless LAN |
* 3 in 1 Card Reader |
* S-Video |
* Firewire |
* 4xUSB2.0 |
* Geschikt voor Port Bar III |
* Special double frequency High quality Speakers x 4 Way |
* Windows XP Home |
Prijs: € 1176.50 (incl. BTW) |
Type: M6743NE-LH |
* Display 15.4" (WXGA) Resolution 1280x800 |
* Mobile Intel Pentium M Dothan 735 1.7AGHz |
* 512MB (2x256MB) DDR PC2700 (max 2GB) |
* ATI Mobility Radeon 9700 64MB VRAM |
* 60GB Ultra DMA 100 |
* 8x DVD+/-RW Dual Double Layer |
* Modem 56K V.90 |
* LAN 10/100Mbit |
* WLAN 54Mbit |
* 3 in 1 Card Reader |
* S-Video |
* Firewire |
* 4xUSB2.0 |
* Special double frequency High quality Speakers x 4 Way |
* Windows XP Home |
Prijs: € 1249.00 (incl. BTW) |
Wat wil ik er mee doen:
* Internetten
* Surfen
* Photoshop
* Dreamweaver
* Office pakket
* FTP
Ik wil er dus geen games mee spelen, niet downloaden van films of weet ik veel allemaal, alleen bovenstaande.
Welke van de drie bovenstaande laptops zouden jullie mij aanbevelen?
Het gaat er mij voornamelijk om dat alles soepel draaid, en blijft draaien, ik niet lang hoef te wachten tot iets is opgestart.
Alvast bedankt voor een reactie.
256MB DDR PC2100 (max 1GB)
Dus dan blijven de laatste 2 over, het verschil van 75 euro zit in de CPU voor zover ik even snel kan zien, bij de 2e is het een Dothan 1,6GHz en bij de derde is het een Dothan 1,7GHz.
Ik zou zelf voor de 1,6GHz gaan en dan proberen het geheugen van 1x512MB PC2700 te krijgen in plaats van 2x256MB PC2700. Zodat je later hooguit nog een reepje 512MB PC2700 hoeft te kopen als je merkt dat je te wenig hebt. Dus ga voor 1x512MB zodat je nu genoeg hebt en mocht je merken dat je altijd tekort komt aan ram dan hoef je niet 2x512MB te kopen maar 1x512MB.
Want Photoshop neemt nou best wat ram in gebruik als je met grote bestanden gaat werken.
Ik zit nu al gemiddeld op 250MB wat gebruikt wordt na opstart. Maar ik moet wel zeggen dat ik al Norton 2005 en enkele andere meuek standaard heb meerdraaien. Dus verkijk je niet op het geheugen.
Voor de rest geen opmerkingen meer. Succes met je keuze.
Windows (sysinfo32) gaf idd foute informatie. Bedankt voor de tooltje !FongWan schreef op maandag 11 april 2005 @ 20:56:
[...]
Gewoon power4gear installeren, op batterij gewoon office setting gebruiken en op de ac high of super performance. En klaar is Grample.
BTW waarmee kijk je of je steeds op 600MHz zit? Toch niet in windows zelf he want die leest echt voor geen meter uit. Gebruik http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/thg_clock.exe op real time je CPU speed te meten.
Ik heb regelmatig dat mijn dvd mislukt, met als error ofwel "Ongespecificeerd doel" of "Kan disc-at-once niet uitvoeren".
Heeft iemand anders dit ook, of ligt aan mijn brander.
Ik gebruik de nero die erbij geleverd zat en draai op windows XP.
tia
Hithran
http://www.asus.com/produ...model=479&l1=5&l2=24&l3=0
[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 12-04-2005 22:47 ]
heheheAnoniem: 128143 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:58:
[...]
Windows (sysinfo32) gaf idd foute informatie. Bedankt voor de tooltje !
sorry verkeerde link:
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/thg_clock.exe
was vergeten dat ik mijn files anders had ingedeelt op mijn lycos account.
Daarwas ik al achter gekomen hoor, anders had ik ook niet gepost dat het goed wasFongWan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:54:
[...]
hehehe
sorry verkeerde link:
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6/thg_clock.exe
was vergeten dat ik mijn files anders had ingedeelt op mijn lycos account.
* Display 15.4" (WXGA) Resolution 1280x800
* Mobile Intel Celeron M 350 1.3GHz
* 512MB (2x256MB) DDR PC2700 (max 2GB)
* ATI RS300MB
* 40GB Ultra DMA 100
* DVD+/-RW Dual Double Layer
* Modem, LAN, WLAN, PCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, IrDA
* 5 in 1 Card Reader
* TV-Out
* 1x Firewire en 4x USB2.0
Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor internetten, mailen, msn-nen, wat gewoon typewerk in Word, een keer een spelletje als de sims, rollercoaster enzo. Een filmpje en foto's bekijken zal ook nog wel eens gebeuren.
Ik neem aan dat ik dan meer dan voldoende heb aanbovenstaande laptop? Zijn er nog meer mensen met dit model?
Hou er wel rekening mee dat het SHARED video ram is. Tot max 128MB kan je afsnoepen van je werkgeheugen (2x256MB). Dus als je in de bios 128MB insteld hou je 384MB over voor windows en de rest. Als je nagaat dat windows alleen al rond de 200MB verbruikt dan hou je wel erg weinig ram over voor apps.hars73 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:11:
Ik ben ook aan het zoeken naar een laptop.. zat eerst bij het merk Acer, maar na nogal wat slechte ervaringen van verschillende mensen heb ik mijn zinnen op Asus gezet. Ik ben hierbij terecht gekomen op de M6707R-LH (ik zag hier tot nu toe maar weinig dingen staan over de R uitvoering volgens mij).
* Display 15.4" (WXGA) Resolution 1280x800
* Mobile Intel Celeron M 350 1.3GHz
* 512MB (2x256MB) DDR PC2700 (max 2GB)
* ATI RS300MB
* 40GB Ultra DMA 100
* DVD+/-RW Dual Double Layer
* Modem, LAN, WLAN, PCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, IrDA
* 5 in 1 Card Reader
* TV-Out
* 1x Firewire en 4x USB2.0
Hij zal voornamelijk worden gebruikt voor internetten, mailen, msn-nen, wat gewoon typewerk in Word, een keer een spelletje als de sims, rollercoaster enzo. Een filmpje en foto's bekijken zal ook nog wel eens gebeuren.
Ik neem aan dat ik dan meer dan voldoende heb aanbovenstaande laptop? Zijn er nog meer mensen met dit model?
Ik zit zelf al op de 250MB bij opstarten zonder extra apps open. Ik moet er wel bij zeggen dat ik coolmon en norton 2005 heb meedraaien. Dus reken maar uit hoeveel je over houdt.
Nu kan je natuurlijk in de bios je shared video ram lager zetten maar dat scheelt denk ik wel in performance bij het gamen.
Ik weet niet hoeveel je kwijt bent voor dit model maar kijk eens naar de M6Ne. Als die rond dezelfde prijs zit zou ik voor de M6Ne gaan omdat die dedicated graphics heeft.
Nou ik heb even gekeken en het prijsverschil loopt al snel op tot zo'n 300 euro in ieder geval. En dat vind ik nou net teveel. Als ik dan toch een heftiger spel wil spelen doe ik dat wel op mijn desktop. De laptop is voor "erbij". We gebruiken hier nu een geleende Jewel 800Mhz Pentium III met 256mb en dat bevalt zo goed dat we een eigen laptop willen. En die Jewel voldoet eigenlijk ook wel aardig (behalve voor evt. spellen, dat kan ie niet echt)FongWan schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:33:
[...]
Hou er wel rekening mee dat het SHARED video ram is. Tot max 128MB kan je afsnoepen van je werkgeheugen (2x256MB). Dus als je in de bios 128MB insteld hou je 384MB over voor windows en de rest. Als je nagaat dat windows alleen al rond de 200MB verbruikt dan hou je wel erg weinig ram over voor apps.
Ik zit zelf al op de 250MB bij opstarten zonder extra apps open. Ik moet er wel bij zeggen dat ik coolmon en norton 2005 heb meedraaien. Dus reken maar uit hoeveel je over houdt.
Nu kan je natuurlijk in de bios je shared video ram lager zetten maar dat scheelt denk ik wel in performance bij het gamen.
Ik weet niet hoeveel je kwijt bent voor dit model maar kijk eens naar de M6Ne. Als die rond dezelfde prijs zit zou ik voor de M6Ne gaan omdat die dedicated graphics heeft.
Denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt eigenlijk, je ziet dit model ook best veel in de verschillende webshops, vroeg me alleen af of er dus nog mensen zijn met een M6707R-LH en wat hun ervaringen zijn met dit model. Ook qua performance van de Celeron M 350 bijvoorbeeld en de ingebouwde Radeon 9100 videokaart.
[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 13-04-2005 22:26 ]
Performance van de Celeron M 350 1,3GHz is vergelijkbaar met een Pentium-M 1,3GHz dus dat zit wel goed. Rond de P4 mobile die op 2GHz zijn werk doet.hars73 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:45:
[...]
Denk dat ik mijn keuze wel heb gemaakt eigenlijk, je ziet dit model ook best veel in de verschillende webshops, vroeg me alleen af of er dus nog mensen zijn met een M6707R-LH en wat hun ervaringen zijn met dit model. Ook qua performance van de Celeron M 350 bijvoorbeeld en de ingebouwde Radeon 9100 videokaart.
edit: alleen moet de Celeron-M het zonder speedstep doen dus die werkt altijd op 1,3GHz. Dat is het enige grote nadeel van de Celeron-M. Daarnaast heeft ie de helft aan l2 cache ten opzichte van de Pentium-M maar daar merk je in performance weinig van.
De 9100 zit op het niveau van een dedicated Ati M9000. Kan zo 1,2,3 geen benchmark cijfers uit mijn hoofd maar zoek eens op google dan zal je wel benchmarks vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door FongWan op 15-04-2005 11:42 . Reden: verhaal over speedstep toegevoegd. ]
En....?berend_ schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:16:
[...]
Ja, daar heb ik ook al aan zitten denken... Maar eens even testen...
Over het hoofd gezien, maar heb je wel de nieuwste update van Nero gedownload en geinstalleerd? Want van wat ik weet kan het daaraan liggen.Hithran schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:15:
Ik heb een vraag aan de mensen die de Matshita UJ-831D erin hebben zitten.
Ik heb regelmatig dat mijn dvd mislukt, met als error ofwel "Ongespecificeerd doel" of "Kan disc-at-once niet uitvoeren".
tia
Hithran
Here ya go: meuktracker: Nero 6.6.0.8a
Dan ook maar ff een reply op deze en degene waarop FongWan reageerdFongWan schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:40:
[...]
Over het hoofd gezien, maar heb je wel de nieuwste update van Nero gedownload en geinstalleerd? Want van wat ik weet kan het daaraan liggen.
Here ya go: meuktracker: Nero 6.6.0.8a
Die Nero versie (6.6.0.8) heb ik ook gehad (heb nu sinds een paar uurtjes de nieuwe 6.6.0.12) en daarmee al een DVD of 3 gefikt (jaja, das veel he
Het ging om de DVD van SuSE Linux 9.2 (die ik later ook nog eens bij en tijdschrift kreeg, baal baal) en 2 DVD's waarop ik een backup van mijn data heb gezet.
- Heb ik momenteel 2 x 256 of 1 x 512. Kan ik dat ergens nakijken of is het standaard 2 x 256 c.q. 1 x 512?
- Waar kan ik nieuw geheugen kopen? Alleen via internet of ook in een winkel als MyCom, Computerland, etc. zodat ze 't er meteen in kunnen zetten. Ik ben namelijk niet zo happig om zelf de laptop te moeten openmaken omdat ik geen idee heb hoe ik 'm erin moet krijgen.
Zijn er Tweakers die hetselfde probleem hebben of weten waar het aan kan liggen?
Maar goed, zolang het niet erger wordt ga ik er ook niet mee terug.
Met Asusprobe kan je zien hoveel ram je hebt en welke config. Een van de tabbladen is het, weet het niet zo 1,2,3 uit mijn hoofd. Zal het vanavond wel even nakijken voor je.Petor schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:42:
In het bezit van de Asus M6700Ne zijnde wil ik graag mijn geheugen upgraden ivm traagheid. Momenteel heb ik 512 MB wat ik op de korte termijn wil uitbouwen naar 1GB. Nu vroeg ik mij wat de beste manier hiervoor is:Verder zit ik ook na te denken over een nieuwe harde schijf. Wat raden jullie mij aan voor merk? 5400rpm of 7200rpm maakt mij niet zoveel uit.
- Heb ik momenteel 2 x 256 of 1 x 512. Kan ik dat ergens nakijken of is het standaard 2 x 256 c.q. 1 x 512?
- Waar kan ik nieuw geheugen kopen? Alleen via internet of ook in een winkel als MyCom, Computerland, etc. zodat ze 't er meteen in kunnen zetten. Ik ben namelijk niet zo happig om zelf de laptop te moeten openmaken omdat ik geen idee heb hoe ik 'm erin moet krijgen.
In de startpost staat er een link naar een service manual. Waarin beschreven staat hoe of wat. Maar je kan denk ik ook wel bij MyCom halen.
Wil je een grote harddisk ga dan voor een 80 of 100GB 5400RPM of anders een 60GB 7200RPM.
Ik geloof dat 600 mhz tochiets zuiniger is... is er iemand die weet of je dat nog aan kan passen in Power4Gear ?
Overigens nog een vraagje, ik heb het geluk dat de 207 BIOS goed werkt, de fan loop eigenlijk constant op 3000rpm (+/- 45C) en het is niet echt storend... die 208 BIOS... werkt die nu echt beter of is dit een typisch geval van : "if it aint broke dont fix it" ?
Hehe, dat probleem heb ik dus ook 9 van de 10 dvd's mislukken op mn brander, heb al gezocht naar nieuwe firmware, maar die heb ik tot op heden niet gevonden. Hopen dat een Nero update uitkomst biedt...ander is het gewoon eenHithran schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:15:
Ik heb een vraag aan de mensen die de Matshita UJ-831D erin hebben zitten.
tia
Hithran

Iemand een idee hoe lang de laptop weg is als ik hem opstuur en of ze dan ook wat met die hardeschijf doen?
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
@Mr1ncr3d1bl3: Rechter muisknop op het Power4Gear logo en dan bij de verschillende modes de Performance Level na gaan kijken. Bij game zou die dan op 25% oid moeten staan, dat hoord 100% te zijn. Je kan ook bij file voor Load Default Setting kiezen
@Iedereen: Ik vind dat Asus best wel bagger bezig is: om de zoveel maand komt er wéééér een andere uitvoering van een bestaande laptop

@FongWan (en ook wel andere mensen): Ik heb gisteren voor het eerst mijn tv out van mijn laptop uitgeprobeerd. Ik heb als eerste zo'n soort van ps2 snoer gebruik icm een scart blokje: Ik kreeg zwart wit beeld. Toen heb ik nog zo'n soort tv kabel gebruikt (composite volgensmij?) en ik bleef zwart wit beeld krijgen. Daarna heb ik de Front In van de tv gebruikt icm zo'n soort ps2 snoer, toen pas kreeg ik goed scherp beeld in kleuren. Misschien kan je in de startpost nog zetten wat mensen nog meer kunnen doen om kleuren beeld te krijgen als de eerste middelen niet werken (bios op pal zetten enz).
Edit: Ik wou nog even vertellen hoe ik mijn windows 2000 heb geinstalleerd:
stap 1) Windows 2000 en SP4 installeren
stap 2) DirectX 9.0c installeren
stap 3) De laatste INF drivers van de Intel site installeren. Het is belangrijk dat deze voor de display drivers worden geinstalleerd, want anders wordt de 3d kaart niet goed gedetecteerd!
stap 4) Omega display drivers (of de laatste officiële drivers van de Asus site) installeren
stap 5) Blaster en Sasser patch installeren
stap 6) Audio, LAN, wireless LAN drivers en wireless LAN Applicatie installeren. Het is belangrijk om te zorgen dat je laptop niet op internet kan, want die spyware en virusjes komen snel binnen

stap 7) ATK0100 driver, deze zorgt ervoor dat je zo'n klein schermpje in je beeld krijgt als je op de Fn toetsen drukt. Power4Gear installeren en wat ook wel handig is, is Asus Probe2.
stap
[ Voor 28% gewijzigd door Mrlten op 16-04-2005 20:29 ]
Bij maakt het niet uit welke brightness ik gebruik, maar het heeft wel te maken of ik op netspanning of met accu werk. Maar niemand heeft hier ooit een rma of iets voor aangevraagd?Mrlten schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 20:16:
@Tom82: Als ik mijn laptop aanzet heb ik soms dat mijn backlight gaat knipperen, dit heb ik alleen als ie op zijn maximale brightness staat, als ik hem lager zet heb ik er geen last van. Dit voorval komt nog heel soms bij mij voor en gaat na 2 minuten wel weer weg.
Nou ik heb de M6707R-LH besteld... hoop hem dus binnen een paar dagen binnen te krijgen. Ben benieuwd, maar ga er wel vanuit dat ie gaat bevallen...FongWan schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:28:
[...]
Performance van de Celeron M 350 1,3GHz is vergelijkbaar met een Pentium-M 1,3GHz dus dat zit wel goed. Rond de P4 mobile die op 2GHz zijn werk doet.
edit: alleen moet de Celeron-M het zonder speedstep doen dus die werkt altijd op 1,3GHz. Dat is het enige grote nadeel van de Celeron-M. Daarnaast heeft ie de helft aan l2 cache ten opzichte van de Pentium-M maar daar merk je in performance weinig van.
De 9100 zit op het niveau van een dedicated Ati M9000. Kan zo 1,2,3 geen benchmark cijfers uit mijn hoofd maar zoek eens op google dan zal je wel benchmarks vinden.
Anoniem: 126147
Allereest wil ik ff mijn complimenten maken over dit topic, ik heb een tijdje zitten twijfelen tussen een acer uit de 4000 serie of de asus m6 serie. Na alle minder positieve berichten over Acer besloten om een Asus aan te schaffen. Ik zit nu achter mijn gister opgehaald M6743NE-LH and I love it
-Over de bios, ik heb net ff gekeken en er zit bij mij bios v206 in. Nu heb ik gelezen dat deze de fan wat laat aanstuurt waardoor alles wat warm wordt. Dit is mijn eerste laptop dus ik weet niet echt wat normaal is v.w.b. de temp (gelezen ca 50 graden bij rustig office, klopt dat? ) Ik zit nu terwijl ik dit typ met een paar internet explorers open op 60 graden en fan op 3000rpm (accu en bat saving mode) . Dit mag van mij wel omlaag. Als ik bios 207 pak draait de fan altijd toch? Kan ik dan beter bios 208 nemen? Zitten er nog nadelen aan? Is het risico groot? Ik las de vraag van Mr1ncr3d1bl3 die met hetzelfde zit. Ik hoop dat jullie mij ( ons ) kunnen helpen.
O ja zit ik met nog een vraagje:
-ik wil eigenlijk alles eraf gooien en een eigen verse install erop zetten. Zijn er nog valkuilen of kan ik gewoon de hele HDD leeg gooien en mijn eigen install erop zetten? Ik las wat over Omega drivers en Catalyst drivers alleen is het verschil en waarvoor ze dienen nog niet echt duidelijk
PS: ik zie net dat hij nu 82 graden is en de fan is nu niet aan

Je temperatuur is wel wat hoog, je kan dan het beste de 208 bios gaan gebruiken. In de 80 graden is niet dodelijk voor een centrino, maar te lang op hoge temperaturen is niet bevordelijk voor de levensduur van de laptop
Als er nog vragen zijn horen we het wel
Als ik jouw stappenplan lees dan moet ik er wel uitkomen, alleen zit ik ff te denken aan jouw opmerking over het branden van de drivers op CD, die drivers heb ik toch op CD meegeleverd gekregen of kan ik deze CD beter links laten liggen en alle nieuwste drivers van de Asus site downloaden? Ook heb ik 2 recovery cd's dus dan kan ik zonder backup de recovery partitie eraf gooien of heeft die nog een andere fucntie? Wat is het verschil tussen de Omega en de catalyst drivers? Ze zijn beide voor je videokaart maar what's the difference? Is toch wel ff wat anders zo'n notebook als je alleen maar desktop gewend bent
Tnx voor je antwoorden,
een notebook groentje
Nieuwere drivers zijn over het algemeen stabieler, hebben meer functies en je haalt er meer performance mee. De Asus cd's hoef je helemaal niet te gebruiken omdat je de laatste drivers van internet kan halen. Ik gebruik Omega drivers omdat die een stuk sneller zijn dan de Asus drivers (ik merk veel verschil in spellen). Het zijn omgebouwde desktop drivers van Ati alleen dan nog verder geoptimaliseerd. Verder werkt alles nog steeds perfect en je laptop gaat er echt niet kapot van
Je kan gewoon via de windows installatie cd alle partities weg gooien en een nieuwe partitie aanmaken (de recovery partitie werkt toch niet meer als je je windows opnieuw installeerd). Je kan later met een partitie programma je schijf zo indelen als jij dat wilt.
Lijkt er wel op, scherp prijsje btw.
Voor XP zie de stappenplan in mijn review bij de openingspost.Anoniem: 126147 schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:09:
Mrlten tnx voor je reply. Die bios ga ik straks ff doen, kan gewoon de werkwijze zoals hier beschreven is volgen toch?
Als ik jouw stappenplan lees dan moet ik er wel uitkomen, alleen zit ik ff te denken aan jouw opmerking over het branden van de drivers op CD, die drivers heb ik toch op CD meegeleverd gekregen of kan ik deze CD beter links laten liggen en alle nieuwste drivers van de Asus site downloaden? Ook heb ik 2 recovery cd's dus dan kan ik zonder backup de recovery partitie eraf gooien of heeft die nog een andere fucntie? Wat is het verschil tussen de Omega en de catalyst drivers? Ze zijn beide voor je videokaart maar what's the difference? Is toch wel ff wat anders zo'n notebook als je alleen maar desktop gewend bent.
Tnx voor je antwoorden,
een notebook groentje.
Over Catalyst en Omegadrivers kan ik kort zijn.
Catalyst drivers zijn gemaakt dat die standaard alleen met desktop Ati kaarten werkt. Je moet de Catalyst drivers modden voor mobile gebruik. Omegadrivers zijn gemodde Catalyst drivers die al wel meteen geschikt zijn voor mobile ati kaarten.
Voor de rest is het verschil tussen de Catalyst en Omega drivers precies hetzelfde als op de desktop. Omega is geoptimaliseerd voor beeldkwaliteit en Catalyst meer voor benchscores.
Qua drivers inderdaad kan je gewoon de nieuwste van de Asus site downloaden en gebruiken.
Over de Bios, bij mij werkt die gewoon goed. Je hebt wel hoge temps maar niet dodelijk voor je notebook. Ik zit zelf op batterij rond de 39 met de fan op 3000RPM, das dus met Bios 208.
Ik maak wel gebruik van de power4gear utility (auto performance aangevinkt) om tussen performance te schakelen. Ik hoor alleen als het stil is de fan, als die al boven het zachte gezoem van mijn 7200RPM harddisk uit komt. Maar meestal heb ik muziek op dus dan merk ik al helemaal niets van de fan of mijn harddisk.
Ik zag die aanbieding bij mycom ook net in het krantje, maar een ander verschil dan de 1.5 en 40 gig Hdd kon ik niet zien met de mijne, maar ik wilde ook niet echt verder kijken anders ga ik nog het gevoel krijgen dat ik 300 euro teveel met betaald voor mijn m6743ne

Iemand ideetjes?
ik heb een m6847ne (1.7ghz, ati 9700) en op 1280x1024 met echt superveel details aan gamed ie bij mij op 600mhz echt super... heb je die omega drivers al geprobeerd? die liepen bij mij een stuk minder schok-gevend zeg maarMrlten schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:32:
Ik heb een beetje een irritant probleem: Als ik op de accu zit te werken en dan wil gaan gamen (NFSU2) blijft de cpu op 600Mhz draaien ipv 1800Mhz. Daardoor schokt het beeld en dat gamed niet lekker. Power4Gear switchen tussen High Performance en Game maakt helemaal geen bal uit. De Performance Level staat bij die 2 gewoon op 100%.
Iemand ideetjes?
[ Voor 10% gewijzigd door unconnected op 18-04-2005 20:17 ]
iemand iets leuks?
Volgens mij is de opvolger van de m67 serie de nieuwe z70 serie op dit moment verkoopt alleen Mycom die geloof ik.thealterego1 schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:52:
De m6727ne is uit de handel genomen. Weet iemand of de a6700g veel verschilt van deze laptop qua accuduur en robuustheid. En om bij de m serie te blijven, de laptop die na de m6700ne serie komt is de m6700v, heeft iemand hier al ervaringen mee? Is de meerprijs het verschil in specificaties waard tov van de m6740ne?
Hoe goed zijn de laptops standaard geinstalleerd? Staat er veel "rommel" bij op? Of kan ik maar beter ff een schone installatie doen?
Rommel ? Als je geen rommel software besteld hebt dan krijg je het ook niet en waarom koop je een laptop met xp home erop als je al pro hebthars73 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:02:
Hoe goed zijn de laptops standaard geinstalleerd? Staat er veel "rommel" bij op? Of kan ik maar beter ff een schone installatie doen?
Ik had de mijne zonder OS (scheelt geld) gekocht en daarna via school Pro gekocht, kost maar 17 euro ofzo.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 19-04-2005 16:06 ]
Ik heb niet een snelle laptop gekocht om hem op 600Mhz te laten draaienunconnected schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:16:
[...]
ik heb een m6847ne (1.7ghz, ati 9700) en op 1280x1024 met echt superveel details aan gamed ie bij mij op 600mhz echt super... heb je die omega drivers al geprobeerd? die liepen bij mij een stuk minder schok-gevend zeg maar
Komt het misschien door de Intel INF drivers die ik heb geinstalleerd ipv de Asus drivers? Ik weet niet welke drivers de speedstep regelt.
Ik zit hier ook over na te denken, alleen ik zit dan met de garantie. Komt die dan niet te vervallen?Petor schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:42:
In het bezit van de Asus M6700Ne zijnde wil ik graag mijn geheugen upgraden ivm traagheid. Momenteel heb ik 512 MB wat ik op de korte termijn wil uitbouwen naar 1GB. Nu vroeg ik mij wat de beste manier hiervoor is:Verder zit ik ook na te denken over een nieuwe harde schijf. Wat raden jullie mij aan voor merk? 5400rpm of 7200rpm maakt mij niet zoveel uit.
Owww ik had nl. de M6707R-LH gekocht.. maar op de stickers staat overal Z7000R als modelnummer (behalve de handleidingen als PDF, die heten wel M6R). Ik kan op de Asus site ook helemaal niks vinden over de Z7000R serie...dolby schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:23:
[...]
Volgens mij is de opvolger van de m67 serie de nieuwe z70 serie op dit moment verkoopt alleen Mycom die geloof ik.
Is er iemand die weet hoe dit nou zit? Mijn model is ook helemaal zilver ipv de donkere modellen die ik zie als ik de M6R bekijk..

[ Voor 14% gewijzigd door hars73 op 21-04-2005 10:24 ]
Dit topic is gesloten.