[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 10.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Mrlten schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:26:
Dat boekje heb ik wel toegestuurd maar het HOEFT NIET!
Iemand uit mijn klas heeft nu al 2 keer rma gehad zonder enig gezeur terwijl ze het boekje gewoon had weg gegooit. Het is ook best logisch: jij als consument hoort gewoon 2 jaar garantie te krijgen in NL, en het is niet zo van "ja maar...dat boekje..." :)
Ja, lijkt me ook. Ik schrok al even :) Alleen ben ik bang dat mijn 3-jaar verzekering wel nutteloos is nu de Laptopper failliet is.

@J-Weetje: Ik gebruik ook Sony dvd+r's. Die doen het prima. Philips ook. Op de Matshita doen Platinum dvd+r's het ook goed. Maar jij hebt een Samsung brander, dus dat kan weer heel anders liggen.
Het lijkt er nu trouwens op dat dvd's die elders gebrand zijn en gewone film-dvd's het nog wel prima doen. Het enige dat fout gaat is zelf dvd's branden... Ik wacht nog even tot een goed moment voor RMA.

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Hoi vraagje, hoe maak ik eigenlijk mijn toetsenbord schoon? Ik kwam op het brilliante idee om het met een stofzuiger te doen en nu is een knopje eraf gegaan. Het bovenste lipje/toets/vierkant stukje whatever. Dus ik zie nu een rond dingetje. Kan ik dat gewoon weer erop lijmen?
Ik ook he met mijn brilliante ideeen.... :(

Edit: ow shit ik zie dat ik het gewoon gemold hebt. Dat ding zit er gewoon aan vast. Ik denk al, waar is dat ding zo instabiel. Van die dingetjes aargh weet niet hoe ik het uit moet leggen. Zijn lost geschoten. Ik weet niet hoe ik weer vast moet maken. Kan ik mijn toetsenbord losmaken?
Ik heb mijn pc kapot gemaakt, nu moet ik huilen.. :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Hope op 10-07-2005 20:16 ]

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hope schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:09:
Hoi vraagje, hoe maak ik eigenlijk mijn toetsenbord schoon? Ik kwam op het brilliante idee om het met een stofzuiger te doen en nu is een knopje eraf gegaan. Het bovenste lipje/toets/vierkant stukje whatever. Dus ik zie nu een rond dingetje. Kan ik dat gewoon weer erop lijmen?
Ik ook he met mijn brilliante ideeen.... :(

Edit: ow shit ik zie dat ik het gewoon gemold hebt. Dat ding zit er gewoon aan vast. Ik denk al, waar is dat ding zo instabiel. Van die dingetjes aargh weet niet hoe ik het uit moet leggen. Zijn lost geschoten. Ik weet niet hoe ik weer vast moet maken. Kan ik mijn toetsenbord losmaken?
Ik heb mijn pc kapot gemaakt, nu moet ik huilen.. :'(
Hoe je dit moet fixen weet ik niet. Voor het schoonmaken beetje te laat 8)7 maar ik maak mijn TB en de rest er omheen altijd met een grote zachte schone kwast schoon. Als je zorgt dat die kwast alleen voor dit soort dingen gebruikt wordt heb je ook geen kans op krassen en kan je eventueel je scherm er ook stofvrij mee maken. Met een kwast kom je ook een beetje tussen de toetsen in. Suc6 met fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een geheel ander notebook, maar de toetsenborden zijn vaak redelijk hetzelfde ontworpen.
Ik heb vaak een toetsje los gehad. Gewoon er recht opleggen en goed aandrukken.
Dan klikt het gewoon op zijn plaats. De kans dat het emt stofzuigen echt stuk gaat lijkt me sterk.
Zou erg slecht van ASUS zijn.
grt en sterkte.
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn M6000N sinds januari 2004, maar nu is het scherm een beetje losgelaten:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/315Z7R7W09V5
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/T526Q24Z2SOC

Ik heb al geprobeerd het allemaal op z'n plaats te drukken, maar dit lukt niet.. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken??

Daarnaast valt mijn laptop ook uit als ik hem meeneem.. ligt dit aan de accu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:39:
Ik heb mijn M6000N sinds januari 2004, maar nu is het scherm een beetje losgelaten:
Ships, dat uitvallen heb ik hier ook sinds kort: schiet in de stand-by stand.
Weet iemand of ik 'm zonder hd kan rma-en (ivm prive gegevens, geen rare filmpjes of zo hoor :o )?
Of kan ik't zelf repareren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:39:

die van mij is uit feb 2004 ligt waarschijnlijk aan contact tussen moederbord en batterij. onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Frank155 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 23:23:
[...]

die van mij is uit feb 2004 ligt waarschijnlijk aan contact tussen moederbord en batterij. onder garantie vervangen.
Zit dat toevallig in de buurt van die emergency shutdown ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:13:
[...]

Emergency shutdown? Wat voor laptop heb jij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:39:
[...]

Emergency shutdown? Wat voor laptop heb jij 8)
Een Asus M6Ne met een user manual die ik ook daadwerkelijk doorgebladerd heb, jij niet kennelijk :+

Handig dingetje, als je een paperclip hebt, hoef je niet steeds adapter en accu uit de laptop te halen als je aan het opladen bent (of alleen accu, of alleen adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:30:
[...]

Een Asus M6Ne met een user manual die ik ook daadwerkelijk doorgebladerd heb, jij niet kennelijk :+

Handig dingetje, als je een paperclip hebt, hoef je niet steeds adapter en accu uit de laptop te halen als je aan het opladen bent (of alleen accu, of alleen adapter).
Zat er een manual bij die M6N dan :+
En werkt het lang indrukken van de power-toets aan de voorkant dan niet? Of moet je die dan ook met een paperclip indrukken?

Is er nog iemand die het gelukt is te rma-en, zonder hd in de laptop? Bijv. met een knoppix-cd erin?
Of mag de optische drive er ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Wat vinden jullie trouwens van dit model, de M6Va-8004P? Heeft ook een X700 maar is qua scherm beter, en heeft de Zero Bright Dot policy van Asus... heb deze laptop nog niet eerder gezien met een X700, tot nu toe alleen met een X600 [hypermemory] 8)

Met dank aan Manolo666 voor deze inforamtie. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Pedr0 op 17-07-2005 10:52 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 20:25:
Wat vinden jullie trouwens van dit model, de M6Va-8004P? Heeft ook een X700 maar is qua scherm beter, en heeft de Zero Bright Dot policy van Asus... heb deze laptop nog niet eerder gezien met een X700, tot nu toe alleen met een X600 [hypermemory] 8)
Hij bedoelt dus dit model en op deze manier ben ik nog nooit gequote... 8)

Zie post hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:48
Ja......had geen zin om het over te typen... 8)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15

Pubbert

random gestoord

Erg leuke laptop voor rond de 1500 euro :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank155
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07-2023
ppl schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:13:
[...]

sorry geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus deze is er nu ook met een x700 video

welke heeft nu de voorkeur?? M6 of A6?

A6 geen fanprobleem en m6 wel??

Verder weet ik nog neit wat de verschillen zijn tussen beide modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb geen fanprobleem :+ (M6800Ne)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Bij deze haak ik ook maar in de discussie in:

Ik zit te overwegen om deze laptop aan te schaffen: Asus M6V-B040P

Zie ook: http://www.laptopopmaat.n...fo?n=Asus%20M6V&pagina=10
Of de officiele Asus-pagina: http://www.asus.com.tw/pr...model=479&l1=5&l2=24&l3=0

Nu heb ik een paar vragen m.b.t. de chipset en de videokaart van deze laptop. Dit in verband met de tegenstrijdigheden die ik op verschillende sites tegenkom.

In deze laptop zit toch de normale Mobile Intel 915PM Express Chipset geplaatst? Dat wil zeggen gewoon een degelijke normale Intel Chipset. Ik zie op verschillende sites een andere chipset genoemd en dat is de ATI Mobility Radeon X600 64MB chipset. Dit is niet alleen het geval bij Laptops4U maar ook bij PC-snel en andere ondernemingen.

Verder ben ik benieuwd wat de betekenis van ATI Mobility™ Radeon™ X600 , 128MB VRAM is. Bij de uitgebreide specificaties staat dat er VRAM in zit. Bij de samenvatting staat (hoofdscherm) staat ATI Mobility Radeon X600 128Mb met HyperMemory™ . Verder geeft de ene onderneming aan dat het Hypermemory is en de ander geeft aan dat er VRAM in zit. Wat is dus nu het geval? Ik zit namelijk niet te wachten op een videokaart die geheugen leent van mijn normale RAM (Turbocache o.i.d.). Iemand al ervaringen met de ATI Mobility Radeon X600 Hypermemory. Beschikt die gewoon daadwerkelijk over 64 MB videoRam of gaat dit van het systeemgeheugen af. Hoe verhoudt deze kaart zich qua snelheid met een ATI Mobility Radeon 9600 o.i.d. (Dat is een kaart waar ik dus wel goede ervaringen mee heb)

Verder vraag ik me af wat het verschil is tussen de laptops ASUS M6V-Q024H en ASUS M6V-B040P. Behalve dat de harddisk van de Asus M6V-B040P groter is zie ik zo geen verschillen. Ik vraag me dus af welke interessanter is en dus zodoende misschien voor de Q024H te gaan.

De laatste vraag m.b.t. dit onderwerp is: Normaal gesproken zit er zo'n Intel 2200BG chipset voor Wireless connection in. Bij deze een Integrated mobile Calexico MiniPCI 802.11 b/g module (BTO Option). Hier zit hier Bluetooth geintegreerd erbij in. Wat zijn de ervaringen van deze kaart? Als laatste is dan ook de vraag of hij een Centrino kenmerk meekrijgt omdat dit geen Intel kaart is (net als de ATI b.t.w). Bij mijn pa die nl. de W1000 serie heeft is dit wel het geval (die heeft dan ook een Intel 2200BG-kaart)

Dit waren weer heel wat vragen mijnerzijds. Hopelijk kunnen jullie mij iets meer duidelijkheid verschaffen. Vooral m.b.t. tot die X600 Hypermemory kaart. En wat dit nu voor consequenties heeft voor de prestaties m.b.t. games e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb bij laptops4u het volgende samengesteld:

* M6Va Barebone
* - Processor Pentium M 750
* - Harde schijf 80Gb 5400RPM
* - Geheugen 1024MB DDR2 (2 x 512)
* - Optical 8 speed DVD+/-RW Dual Layer
* - Bluetooth Interne Bluetooth Module
* - Besturingssysteem Géén besturingssysteem
* - Garantie 2 jaar pick up & return garantie
* - Pixelgarantie Complete pixelgarantie ipv ZBD (8 dagen)
* - Verzekering Géén laptopverzekering
* - Installatie Géén installatie
* - Draagtas Gratis Asus Draagtas
* - Invoerapparatuur Gratis optische muis

En dat samen met een Linksys WRT54GS en een Logitech MX518. Kom ik op € 1.767,95 Beetje boven budget, maar ja... het mag wat kosten :9
Heeft die extra pixelgarantie nut? Of is de Asus ZBD zo goed dat dat overbodig is?

[ Voor 1% gewijzigd door SayWhatAgain! op 18-07-2005 14:27 . Reden: ZDP moet zijn ZBD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.