[Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 6

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 10.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pic_Art schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:14:
Mute? Of deïnstalleren? Zo goed is die mic nou ook weer niet...
Voor Skype is die mic nog best gaande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Dan haal je em weer van mute af?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Configuratiescherm -> Geluiden en Audioapparaten -> (bovenste) Geavanceerd (of dubbelklikken op het luidsprekertje bij je klok) -> Opties -> Eigenschappen -> even naar beneden scrollen -> Microfoon aanvinken -> Ok -> vinkje zetten voor Dempen/ verwijderen als je klaar bent. :)

ff een vraagje, heeft iemand een GOEDE vergelijksite voor deze laptop? ik heb een heleboel typenummers gezien, maar heb geen flauw id wat het inhoud. Ik ben gewoon op zoek naar een 15.1" scherm (geen widescreen dingen) 512 mb geheugen WLAN (G), Processor rond de 1.7/1.8 oid

ik vind typenummers met prijzen die tussen de 2000 euro en de 1000 euro zitten ;(

bijvoorbaad dank iedereen :D

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
voor zover ik weet en mij kan herinneren is onderstaande het geval:

M68xx 15.1 inch met 1400x1050 SXGA+
M69xx 15,4 inch met 1680x1050 WSXGA+
M67xx 15.1 inch met 1280x1024 SXGA

qua cpu moet je zelf even kijken, 512 zal denk ik wel standaard zijn let alleen wel op dat dit 2x256MB zal zijn en geen 1x512MB, WLAN zal b & g standaarden ondersteunen

Dus als je een 15.1 inch wilt moet je naar iets met M68xx kijken in de pricewatch.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ff opgezocht aangezien ik deze vraag eerder had beantwoord in dit deel:

M6700Ne = 15,4 met WXGA resolutie
M6800Ne = 15,1 met SXGA+ resolutie
M6900Ne = 15,4 met WSXGA+ reolutie

dus inderdaad zoeken naar een M68xx in de pricewatch, de laatste 2 cijfer zullen wel iets te maken hebben met cpu en ram etc.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Bekijk myReact van reinold

Reg. datum: 11 maart 2004
Heb een raar soort probleem:

Ik heb een asus M6V Notebook met een Intel Mobile Centrino processor 1.73 ghz. In windows zijn op dit moment wat rare dingen aan de hand.

1: Als ik naar systeem ga (config scherm) geeft hij een kloksnelheid van tussen de 400~600 mhz aan. Dit verandert keer op keer
2: Bij het programma CPU-z geeft hij een kloksnelheid aan van 1296.7 mhz, dit verandert ook niet als ik de cpu belast of juist niet.

In de bios geeft hij wel netjes een kloksnelheid van 1730 mhz aan! In windows dus niet!

Mijn computer loopt op moment ook best sloom bij sommige programma's wat eerst veel sneller ging.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmmm, winxp is gewoon crap wat betreft aangeven van clocksnelheid dus vertrouw daar nooit op. geeft bij mij ook altijd verkeerde zooi op als ik op de batterij werk. en op stroom altijd de max speed terwijl ik gewoon op 600MHz zit te werken.

CPU-z zou lijkt mij de juiste waarde moeten geven. maar je zegt dat hij altijd op 1,2GHz zit.

Wat zijn je instellingen van power4gear? Heb je wel auto performance aangevinkt? Want dan schakelt je cpu echt goed heen en weer. Heb je het niet aangevinkt en je zit op een bepaalde setting te werken dan blijft je cpu op een bepaalde snelheid werken ook al doe je niets of juist heel veel. (altijd 800MHz bij office setting bijvoorbeeld of max clockspeed bij high performance). Probeer het maar eens.

Gebruik http://faq.tweakers.net/csl/thg_clock.exe om real time je clocksnelheid te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Bij welke winkel hebben jullie jullie laptops zoal gekocht? ik las nl. eerder in dit topic dat de laptopper.nl eraf was, dat moeten we natuurlijk niet hebben :P. Tevens is het handig om te weten welke prijzen ze zoal hanteren (zoals ik eerder al aangaf vind ik op de 'webwinkels' prijzen tussen de 1000 en de 2000 euro voor hetzelfde ding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:59:
* Bekijk myReact van reinold

Reg. datum: 11 maart 2004
Heb een raar soort probleem:

Ik heb een asus M6V Notebook met een Intel Mobile Centrino processor 1.73 ghz. In windows zijn op dit moment wat rare dingen aan de hand.

1: Als ik naar systeem ga (config scherm) geeft hij een kloksnelheid van tussen de 400~600 mhz aan. Dit verandert keer op keer
2: Bij het programma CPU-z geeft hij een kloksnelheid aan van 1296.7 mhz, dit verandert ook niet als ik de cpu belast of juist niet.

In de bios geeft hij wel netjes een kloksnelheid van 1730 mhz aan! In windows dus niet!

Mijn computer loopt op moment ook best sloom bij sommige programma's wat eerst veel sneller ging.

Kan iemand mij helpen?
Hoi daar,

Hier precies het zelfde ik heb een 1600mhz,

ben al met van alles bezig geweest maar blijft hier onder windows gewoon de helft
of minder aangeven afvankelijk waar je op draait onder powergear. maar onder cpu-z gewoon alles goed ben naar winkel geweest
en gekeken naar dezelfde notebook maar geeft ook het zelfde aan, ik denk dat hem zit
in advance speedstep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:00
Ja, ik zou inderdaad ook wel willen weten bij welke winkels jullie kopen etc.... ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,

Ik heb alle draadjes afgezocht, maar ik heb niks kunnen vinden over het volgende:

Ik heb in maart 2004 ook een m6n gekocht. hierin zit een 1.6 Banias CPU. nu wil ik deze gaan upgraden naar een 2.0 of 2.1 Dothan. Weet iemand of het mogelijk is om van Banias naar Dothan te gaan? En waar zou ik eventueel hier meer informatie over kunnen vinden? Bij ASUS kon ik ook al niks vinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Eh, als de sockets goed zijn kun je gewoon upgraden. En de sockets zijn hetzelfde voorzover ik weet. Dus het moet gewoon lukken. Net zoals bij een gewone computer. Alleen wat het met je garantie doet weet ik niet.
Voor prijzen kun je in de pricewatch kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 11:10
Ik word er niet goed van!!!
Drie weken terug een Asus Z705C gekocht bij MyCom. Gisteren werd ik helemaal gek van de fan dus maar een bios update gedaan (er stond 0203, niet dezelfde als die van de M6N, op en ik heb 213 geflasht). Update zelf is goed gegaan, maar ik kwam Windows XP niet meer in. Overnieuw geinstalleerd en bij apparaten installeren bleef ie hangen, meerdere keren. Dus maar een andere bios (0211) erop gezet, die op de driver cd staat. Alles goed gegaan, tot dat zwarte scherm met het windows xp logo en 'Een ogenblik geduld...' (die aan het eind van de installatie). Nu hangt ie weer niks te doen net als eerder, de cursor beweegt wel, maar de hardeschijf doet verder niets.

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? Of zou iemand misschien ff een bios dump van zijn Asus Z705C kunnen maken? Want die lullo's van Asus weten niet eens dat deze laptop bestaat volgens mij, want een echte bios voor dit type is nergens te vinden. Die oetlullen kunnen geeneens de juiste bios op de driver cd zetten.

AAAAARRGHHHHHHH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:38:
beste tweakers,

Ik heb alle draadjes afgezocht, maar ik heb niks kunnen vinden over het volgende:

Ik heb in maart 2004 ook een m6n gekocht. hierin zit een 1.6 Banias CPU. nu wil ik deze gaan upgraden naar een 2.0 of 2.1 Dothan. Weet iemand of het mogelijk is om van Banias naar Dothan te gaan? En waar zou ik eventueel hier meer informatie over kunnen vinden? Bij ASUS kon ik ook al niks vinden :X
Kan wel echter heb je 2 verschillende Dothan versies ... de nieuwe en de oude .. 400mhz en 533mhz..

Jij hebt de 400mhz nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:32

KhaZ

Alfa Romeo

@mdev: Laatst ff XP er opnieuw op, en had hetzelfde probleem! Heb 'm nu driekwart jaar, en in het begin toen ik XP erop zette, geen probleem.

Nu heb ik de installatie 3 of 4 moeten proberen, voor het werkte, de aanhouder wint blijkbaar :>

Over mijn BIOS, dat weet ik niet cker, hij werkt altijd naar behoren dus nooit gechecked welke versie ik heb. Als je zegt hoe het moet in 30 secs wil ik wel ff voor je kijken :) Ik gebruik trouwens het standaard BIOS en de standaard drivers (behalve dan de gpu, daar gebruik ik Omega voor).

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:38:
beste tweakers,

in het openingstopic van FongWang staat een linkje naar zijn eigen website over de hardware vervangen.
@FongWang, de link klopt niet meer http://members.lycos.nl/l...eplacement_Guide-v1.1.pdf <= dat is de goede link, op je site zelf staat nog GoT/M6000N/M6N-Upgrade.....

een paar pagina's terug meen ik een linkje naar een duits forum gezien te hebben waar een Banias voor een Dothan word vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Zemskii schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:02:
@mdev: Laatst ff XP er opnieuw op, en had hetzelfde probleem! Heb 'm nu driekwart jaar, en in het begin toen ik XP erop zette, geen probleem.

Nu heb ik de installatie 3 of 4 moeten proberen, voor het werkte, de aanhouder wint blijkbaar :>

Over mijn BIOS, dat weet ik niet cker, hij werkt altijd naar behoren dus nooit gechecked welke versie ik heb. Als je zegt hoe het moet in 30 secs wil ik wel ff voor je kijken :) Ik gebruik trouwens het standaard BIOS en de standaard drivers (behalve dan de gpu, daar gebruik ik Omega voor).
Met dit programmatje kan je bekijken wat voor bios je hebt en nog veel meer. Kan je ook goed zien dat speedstep werkt.

http://www.cpuid.org/download/cpu-z-128.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:07:
[...]

Kan wel echter heb je 2 verschillende Dothan versies ... de nieuwe en de oude .. 400mhz en 533mhz..

Jij hebt de 400mhz nodig...
Waarom zou je geen 533 Mhz kunnen gebruiken?
Wat ik me ook nog afvroeg of de standaard koeling voldoende is voor een 2Ghz versie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:41:
[...]

Waarom zou je geen 533 Mhz kunnen gebruiken?
Wat ik me ook nog afvroeg of de standaard koeling voldoende is voor een 2Ghz versie bijvoorbeeld?
Je moederbord ondersteund niet hoger dan 400mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Dan zou je alsnog wel de 533 versie erin kunnen zetten, die draait dan maar op 400mhz. Later koop je een nieuw mobotje waar de P-M in kan voor een desktop, zet deze 533mhz proc erop en je koopt een nieuwe laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He gasten, in welke winkels kan ik nu nog mijn Asus zelf samenstellen?
Ik wil deze laptop graag hebben, breedbeeld, maar ik kan hem nergens configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ik denk niet dat je hem ergens zo on-line kan configgen zoals bij de-laptopper het geval was.

Als je een bepaalde config wilt zal je uit moeten gaan van de CPU en daaromheen de bestaande config aanpassen.

Stel dat je een Dothan 1,7GHz wilt met 1x512 en een 5400rpm harddisk. Zoek bij een webwinkel de config uit die die CPU heeft en mail ze of ze de config kunnen en willen aanpassen naar jouw smaak en hoeveel dat gaat kosten. Dus bijvoorbeeld dat je 1x512 wilt of een 5400RPM harddisk. etc.

Zo had ik namelijk ook zitten informeren bij andere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jij hebt hem gekocht bij? de-laptopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
yep ik heb hem in juli vorig jaar bij hun gekocht.

Maar kon bij pcsnel bijvoorbeeld wel dingen aanpassen, alleen moet je dat dan via mail vragen wat de prijs gaat worden.

Heb geen problemen met mijn M6 op de dvd brander na, die slikt gewoon bijna geen media dus over 1 maandje gaat ie rma aangezien ik hem nu nog nodig heb voor college. Was bij heel wat toshiba branders het geval. Maar aangezien nu andere dvd branders worden gebruikt zal jij hier geen problemen mee hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
mdev schreef op maandag 30 mei 2005 @ 16:28:
Ik word er niet goed van!!!
Drie weken terug een Asus Z705C gekocht bij MyCom. Gisteren werd ik helemaal gek van de fan dus maar een bios update gedaan (er stond 0203, niet dezelfde als die van de M6N, op en ik heb 213 geflasht). Update zelf is goed gegaan, maar ik kwam Windows XP niet meer in. Overnieuw geinstalleerd en bij apparaten installeren bleef ie hangen, meerdere keren. Dus maar een andere bios (0211) erop gezet, die op de driver cd staat. Alles goed gegaan, tot dat zwarte scherm met het windows xp logo en 'Een ogenblik geduld...' (die aan het eind van de installatie). Nu hangt ie weer niks te doen net als eerder, de cursor beweegt wel, maar de hardeschijf doet verder niets.

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? Of zou iemand misschien ff een bios dump van zijn Asus Z705C kunnen maken? Want die lullo's van Asus weten niet eens dat deze laptop bestaat volgens mij, want een echte bios voor dit type is nergens te vinden. Die oetlullen kunnen geeneens de juiste bios op de driver cd zetten.

AAAAARRGHHHHHHH :(
Oh, dat probleem had ik een half jaar geleden ook, met een oude BIOS, v2.01 geloof ik. Dit probleem heeft meer met Windows te maken die moeite heeft met het herkennen van nieuwere hardware. Destijds was ik er ik ook mee aan het klooien.

Lees dit.

Het was alweer een tijd geleden, maar het staat me nog bij dat ik speedstep en USB had uitgeschakeld. Dus schakel deze features uit in je BIOS (schakel zo veel mogelijk uit - laat ook geen Muis of USB Key achter in je USB poort), formatteer je HD indien nodig, boot met een Windows CD (die moet je anders eerst zelf aanmaken, met Nlite bijvoorbeeld...hopelijk heb je een tweede PC o.i.d. en kun je de OEM ISO'en. Ik weet nog dat ik gewoon een MS-DOS opstart floppy probeerde om mee te booten, maar ik kon niet de juiste DOS versie daarvan vinden, waardoor ik op geen enkele manier C:\format kon gebruiken. Uiteindelijk hielp Norton's GDISK gelukkig.) en probeer het opnieuw.

Hopelijk is dit niet te laat, en lees je dit nog. Succes.
Zemskii schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:02: @mdev: Laatst ff XP er opnieuw op, en had hetzelfde probleem! Heb 'm nu driekwart jaar, en in het begin toen ik XP erop zette, geen probleem.
Dat kan heel goed, als XP een paar keer blijft hangen in die fase, dan slaat hij na een paar keer proberen uiteindelijk dat stuurprogramma / stukje hardware over, en kun je vrolijk verder met je installatie.

Advanced AI ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Kajun op 02-06-2005 15:44 ]

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 18:43

Cybje

First Post!

Ik heb een Asus M6000N van januari 2004, gekocht bij de Laptopper, maar het toetsenbord begint brak te worden. Een letter laat steeds los, de spatiebalk reageert slecht soms en de Caps Lock reageert echt door het kleinste dingetje. Ik probeerde Asus daarover te bellen, maar er neemt steeds niemand op als ik voor Dutch support kies?

Iemand enig idee of die toetsenborden gewoon te koop zijn ergens? Dan vervang ik 'm zelf wel. Of heeft er iemand ervaring met de garantie voor het toetsenbord via Asus? Ik heb 'm al een keer teruggestuurd voor de batterij en ik wil 'm niet weer een week ofzo kwijt zijn.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Het probleem is al opgelost, MyCom in Den Haag heeft een biosdump gemaakt van een laptop die ze nog in voorraad hadden. En toen is het installeren in een keer gelukt.

Tja, en wat betreft de service van Asus, ronduit belabbert, zeggen terug te bellen om vervolgens niks meer van zich te laten horen. Ik krijg het idee dat de Z705C een supportlose laptop is :D. Nergens op hun ftp server is de bios te vinden die bij deze laptop hoort. Diagnostische programmas zeggen dat het een M6N is, MyCom service beweert dat het een M6C is. Beide type bios versies werken niet correct op deze laptop, wat is het nou?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Cybje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:40:
Iemand enig idee of die toetsenborden gewoon te koop zijn ergens? Dan vervang ik 'm zelf wel. .
Bij Cloetens.be verkopen ze deze gewoon los...

[ Voor 16% gewijzigd door Arioch op 02-06-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 18:43

Cybje

First Post!

Beetje een erg vage site, die Cloetens.be ... je kunt niet online bestellen (of je moet al klant zijn) en hun 'Conditions of sale' werken ook niet, dus daar kan ik ook niet echt wat zinnigs uit halen.

Het lijkt er haast op dat het een of andere groothandel is ofzo.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

Cybje schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:54:
Beetje een erg vage site, die Cloetens.be ... je kunt niet online bestellen (of je moet al klant zijn) en hun 'Conditions of sale' werken ook niet, dus daar kan ik ook niet echt wat zinnigs uit halen.

Het lijkt er haast op dat het een of andere groothandel is ofzo.
Je kan anders ook bij helicon-it.be proberen...

[ Voor 2% gewijzigd door Arioch op 03-06-2005 21:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:29
Cybje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:40:
Ik heb een Asus M6000N van januari 2004, gekocht bij de Laptopper, maar het toetsenbord begint brak te worden. Een letter laat steeds los, de spatiebalk reageert slecht soms en de Caps Lock reageert echt door het kleinste dingetje. Ik probeerde Asus daarover te bellen, maar er neemt steeds niemand op als ik voor Dutch support kies?

Iemand enig idee of die toetsenborden gewoon te koop zijn ergens? Dan vervang ik 'm zelf wel. Of heeft er iemand ervaring met de garantie voor het toetsenbord via Asus? Ik heb 'm al een keer teruggestuurd voor de batterij en ik wil 'm niet weer een week ofzo kwijt zijn.
Zou toch proberen der door te komen, bij mij was een keer een toets afgebroken. Toen heb ik ook gebeld, wilden ze eerst dat ik hem opstuurde, heb ik gevraagd of ze niet die ene toets op wilden sturen. 2 Dagen later compleet toetsenbord gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik ook losse stickers kan bestellen voor de M6? Mijn centrino sticker zit los :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Stuur een mailtje aan Intel, vertel dat je al 10 jaar trouw afnemer bent, en wie weet :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:42

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Ik heb mijn laptop weer terug! Vrijdag verstuurd, volgende vrijdag weer terug :*). Snelle service van Asus, zoals dat hoord.
Ik kreeg soms nog beeld met de laptop, Asus heeft het moederbord vervangen en nu doet ie het weer perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:29
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 15:46:
Weet iemand waar ik ook losse stickers kan bestellen voor de M6? Mijn centrino sticker zit los :(
Het eerste dat ik deed was alle stickers der aftrekken... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb er volgens mij 2 afgehaald, de rechter 3 (centrino, ati 9700, XP) heb ik erop laten zitten, die anderen waren gewoon afzichtelijk --> 2 YEARS WARRANTY!!!11oneoneone.. je snapt 'm :)

[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 05-06-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Ik heb ook alleen de rechter drie stickers erop laten zitten, de rest was lelijk.

Weet iemand of je de audio dj knoppen ook kan instellen dat je er winamp mee kan bedienen?
Ik heb wel al de play knop ingesteld dat winap start.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Er is volgens mij een soort hack, en hij was te downloaden geloof ik.

Als je naar pagina 1 van dit topic gaat, en in de adresbalk /?limit=999 toevoegd, laatie alles posts zien. Als je dan op "winamp" zoekt, vind je het vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Ja dat had ik al gevonden ja, maar dat is alleen om met de play knop je winamp te activeren. Je kan niet de stop en de terug of verder knop gebruiken. Ik hoopte dat er ondertussen een nieuwe versie was waarmee je ook de andere knoppen kan gebruiken. iig bedankt voor je hulp.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt gewoon in Winamp onder options en dan preferences je "global hotkeys" instellen en dan laten reageren op je audio knoppen, werkt bij mij wel in ieder geval.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand de verschillen aangeven tussen de a6 en de m6?? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:16:
Je kunt gewoon in Winamp onder options en dan preferences je "global hotkeys" instellen en dan laten reageren op je audio knoppen, werkt bij mij wel in ieder geval.....
Dat werkt bij mij (Winamp 5.07) niet...Hij start gewoon Asus DVD op als ik op de Play knop druk. Previous en Next knoppen doen niks (evenals Stop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Misschien helpt het als je de nieuwste versie gebruikt, dat is 5.09 (gokje hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
anders slijt de tekst even op mn toetsenbord :/
de N en E toetsen zijn bijna niet meer leesbaar
valt dit onder garantie? of wat de neuk kan ik hier aan doen? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 08-09 16:36
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:16:
knappe jongen als je even kan uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. want ik heb de nieuwste versie van winamp en het is dus godsonmogelijk om die knoppen in je hotkeys te knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Met versie 2.91 is het mij ook nog niet gelukt, maar vanwege drukte op school (alles uitstellen) ook nog niet echt naar gekeken.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wilde vandaag de m6747Ne-LP bestellen bij computerpirates, maar deze blijkt niet meer leverbaar. Errug jammer want hij kostte maar 1200 euri. Men zei dat de opvolgende serie M6V is. Klopt dat? want deze is wel bijna 200 euro duurder. Enige plus die ik vind is dat er dan bluetooth inzit (leuk voor gps). Ik twijfel nu echter tussen de M6V-Q018H met Color Shine Display maar WinXP Home, of de M6V-B029P zonder Color Shine Display, maar met XPPro.

Ik wil in ieder geval XPpro draaien en heb zelf de software beschikbaar. Ik zie echter een beetje op tegen het opnieuw installeren van een notebook omdat ik geen ervaringen heb met laptops. Maar misschien is de Color Shine versie van het display wel de moeite waard?? Qua prijs ontlopen de twee elkaar niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Als je weet hoe je WinXP moet installeren op een pc dan kan je dat ook voor een notebook.
Het is echt niet anders dan op een desktop. Het enigste is dat je de drivers van de website van Asus zelf moet halen. Op de Ati drivers na dan, daarvoor gebruik ik gewoon de Omegadrivers want die werken gewoon op mobility kaarten.

Als je eenmaal een goede install hebt met basis software die in principe niet steeds geupdate hoeft te worden dan een ghost image maken en je bent klaar.

Ik ghost mijn notebook eens per kwartaal aangezien ik vaak codecs, en dergelijke aanpas. Het terugzetten van de image duurt bij mij ongeveer 10 minuten en dan heb ik een volledig werkende WinXP met Office, Photoshop, Paintshop, Studio MX en de standaard meuk die ik altijd gebruik.

Ik moet alleen de Ati driver, Nero, FireFox, ThunderBird, Codecs en NAV installeren en ik ben up to date. Want dat zijn meestal de software proggies die ik steeds moet updaten. Dus dan ben ik al met al 30 minuten onderweg en heb ik een fresh install van XP.

Werkt echt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok het wordt dus de XPhome versie met het extra mooie beeldscherm. Kun je met een eigen installatie ook het energiebeheer zo aanpassen dat de accu lang meegaat. Ik vind het namelijk heerlijk om in de tuin een paar uur te internetten van de zomer. Ik lees in dit topic eigenlijk niets over ervaringen met de batterijduur.

Heeft iemand verder ervaring met de M6V-Q018-H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik kan rond de 4 uur tikken, muziek luisteren en wlannen. Heb dan wel de powersettings van Power4Gear op office met auto performance aangevinkt, 25% backlight, geluid op 20%. Heb ook een keer de extended version van deel 1 van Lord of the rings dvd afgespeeld en kon daarna nog iets van 30 minuten tikken.

Dus je zal zeker geen spijt krijgen qua werktijd.

Ik zou alleen wel Power4Gear installeren van Asus want daarmee kan je lekker tussen allerlei performance settings switchen met je sneltoets boven je toetsenbord. Werkt echt goed bij mij.

Denk dat iedereen wel rond de 3 a 4 uur zit qua werktijd, met gamen zit je denk ik rond de 2 uur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hmm, hangt ervanaf wat je speelt ook. Als je een spel zoals RAII gaat spelen dan ben je echt zo leeg. Je cd blijft namelijk continue draaien. Mijn maximum van werken is echt wel 4 uur, en hij haalt de nacht niet eens op standby. (Wat wel vreemd is daar hij dan zoveel minder dan in normale modus gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:57:
Ok het wordt dus de XPhome versie met het extra mooie beeldscherm. Kun je met een eigen installatie ook het energiebeheer zo aanpassen dat de accu lang meegaat. Ik vind het namelijk heerlijk om in de tuin een paar uur te internetten van de zomer. Ik lees in dit topic eigenlijk niets over ervaringen met de batterijduur.

Heeft iemand verder ervaring met de M6V-Q018-H?
Ik kan ook nog weinig ervaringen vinden over de M6V-Q018-H. Loopt wel een andere topic over, maar daar word ik ook niet veel wijzer van. Mischien dat we hier wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22
heeft iemand er hier ook last van dat het scherm aan de rechteronderkant los komt te zitten?
dat hoekje kan ik nu iedere keer als ik m'n laptop open doe terug op z'n plaats duwen.
Zit denk ik zo'n 2/3 mm speling op

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de M6V-Q018-H aan te schaffen, maar ik zit een beetje met de harde schijf. Deze draait op 4200 toeren, maar ik heb er liever een 5400 toeren in. Het is geen probleem om deze er zelf in te zetten, maar ik heb wel een aantal vragen:
  • Kan het qua warmteontwikkeling kwaad als ik een 5400 toeren HD inzet? Veroorzaakt dit geen problemen of iets dergelijks?
  • Welk merk harde schijf kan ik er het beste inzetten? Op het gebied van notebook harde schijven ben ik niet echt bekend, ik dacht een tijdje terug gelezen te hebben dat de HD's van IBM/Hitachi vrij slecht waren. Weet iemand welk merk HD er in de M6V-Q018-H zit of welk merk raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor de hulp.

P.S. De HD die ik overhou, ga ik gebruiken als externe HD, dus dat komt mooi uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:06:
Ik overweeg de M6V-Q018-H aan te schaffen, maar ik zit een beetje met de harde schijf. Deze draait op 4200 toeren, maar ik heb er liever een 5400 toeren in. Het is geen probleem om deze er zelf in te zetten, maar ik heb wel een aantal vragen:
  • Kan het qua warmteontwikkeling kwaad als ik een 5400 toeren HD inzet? Veroorzaakt dit geen problemen of iets dergelijks?
  • Welk merk harde schijf kan ik er het beste inzetten? Op het gebied van notebook harde schijven ben ik niet echt bekend, ik dacht een tijdje terug gelezen te hebben dat de HD's van IBM/Hitachi vrij slecht waren. Weet iemand welk merk HD er in de M6V-Q018-H zit of welk merk raden jullie mij aan?

P.S. De HD die ik overhou, ga ik gebruiken als externe HD, dus dat komt mooi uit.
Kwa warmte ontwikkeling hoef je je geen zorgen te maken. Welk merk? dunno, daar moet je even een aantal reviews voor doorlezen.

Enkele reviews:
http://www.tomshardware.com/mobile/20041213/index.html
http://www.digit-life.com...amsung-mp0402h/index.html
http://www.xbitlabs.com/a...e/display/wd-scorpio.html
http://www.xbitlabs.com/a...age/display/9-25-hdd.html
http://www.xbitlabs.com/a...agate-momentus-54002.html

Zelf heb ik de Samsung mp0804h, en dies niet echt stil, constanste woesh geluid, maar wel stiller dan meeste normale 3.5" hdd's

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:06:

• Nee, kan geen kwaad, ook niet wat betreft geluid (we hebben het hierover marginale verschillen). Ik denk dat iedereen het wel hierover eens is. Zelf heb ik een 4200 rpm schijf, that sh*t is slow.
• Asus gebruikt momenteel alleen de Hitachi Travelstar series. Hitachi is op het moment het beste. IBM/Hitachi was brak in 2001/2002 geloof ik, met hun beruchte IBM Deskstar series. Inmiddels is Hitachi sterk erop vooruit gegaan.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik dan voor de zekerheid opzoek naar een Hitachi.

Misschien een beetje offtopic, ik ga die 4200 toeren HD in een externe 2,5" case stoppen. Nu kom ik verschillende cases tegen. Hierbij heeft de ene (Bijv. Conceptronics) een stroomadapter erbij, terwijl de andere (Sweex) geen stroomadapter nodig heeft en alle stroom via de USB poort krijgt.

Zonder stroom adapter lijkt mij persoonlijk het meest praktische, maar waarom zou een andere merk dan juist een stroomadapter meeleveren? Met andere woorden: is zo'n stroomadapter dan niet noodzakelijk?

Seex: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=002066
Conceptronics: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=002069

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:43:
Oke, bedankt voor de antwoorden. Ik denk dat ik dan voor de zekerheid opzoek naar een Hitachi.

Misschien een beetje offtopic, ik ga die 4200 toeren HD in een externe 2,5" case stoppen. Nu kom ik verschillende cases tegen. Hierbij heeft de ene (Bijv. Conceptronics) een stroomadapter erbij, terwijl de andere (Sweex) geen stroomadapter nodig heeft en alle stroom via de USB poort krijgt.

Zonder stroom adapter lijkt mij persoonlijk het meest praktische, maar waarom zou een andere merk dan juist een stroomadapter meeleveren? Met andere woorden: is zo'n stroomadapter dan niet noodzakelijk?

Seex: http://www.4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=002066
Conceptronics: http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=002069
Ik denk dat het met backwards compatibility te maken heeft. USB 2.0 maakt het mogelijk om stroom te leveren (ervan uitgaande dat de voeding het kan opbrengen, wat overigens bij een notebook waarschijnlijk niet altijd het geval is) via de poort zelf, terwijl USB 1.1 een externe stroombron vereist (in de vorm van die adapter). Met andere woorden, mocht je de case willen gebruiken op een computer of notebook met louter USB 1.1 aansluiting, dan is zo'n adapter wel gewenst.

Maar voor een recente computer of notebook is het dus niet strikt noodzakelijk. Het is misschien alleen fijn, als je, om wat voor reden dan ook, je voeding wilt ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het rond kijken naar een goede laptop en mijn oog is gevallen op de M6 serie van asus, maar heb ook gelezen dat er een nieuw model uit is namelijk de A serie. Ik wilde jullie vragen of jullie mij konden adviseren in de keuze. Ik ga hem voornamelijk voor studie gebruiken, maar aangezien het mijn enige pc is zou ik het ook wel relaxed vinden als ie in staat is een beetje een leuke game te draaien. Lukt dit een beetje met de X600 kaart van de M6 (met 1 x 512 mb intern geheugen)??

Voordelen Asus A6:
- geintegreerde webcam
- snellere videokaart X700

Voordelen Asus M6:
- tv-out (op internet staat dat de A6 er wel één heeft maar op foto's niet terug te zien)
- betere chipset "Intel 915PM Express Chipset" (tov van "Intel 855GME"in de A6)
- iets mooier uiterlijk

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de keus :9 .

Alvast erg bedankt,

Ron

p.s. zie A6 forum:
De nieuwe ASUS A6-serie: asus a6700/a6726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:51:
Voordelen Asus A6:
- geintegreerde webcam

Voordelen Asus M6:
- tv-out (op internet staat dat de A6 er wel één heeft maar op foto's niet terug te zien)
- iets mooier uiterlijk

De a6Va heeft wel de intel 915pm Express Chipset en ook een tv out

Bron : http://www.asus.com/produ...model=533&l1=5&l2=24&l3=0

(klik op enlarge naast de foto en druk het pijltje naar rechts en daar heb je dan je tv-out)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:46:
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:51:
Voordelen Asus A6:
- geintegreerde webcam

Voordelen Asus M6:
- iets mooier uiterlijk

De a6Va heeft wel de intel 915pm Express Chipset en ook een tv out

Bron : http://www.asus.com/produ...model=533&l1=5&l2=24&l3=0

(klik op enlarge naast de foto en druk het pijltje naar rechts en daar heb je dan je tv-out)
Ja ik zie het ja, maar op sommige foto's kan ik hem toch nergens terug vinden. Kan natuurlijk aan de door door die persoon gekozen videokaart liggen ;) maar wat zou jou keuze zijn als je tussen beiden twijfelde??? Want gaat het model M6 er nou uit?

thanks,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was zelf ook op zoek naar een laptop en
heb uiteindelijk tog de a6Va gekozen (krijg hem binnen 1.5 week binnen)

want die x700 zie ik zeker wel zitten want wil er namelijk ook op kunnen gamen
(volgens veel forums is de x700 zelfs 2keer sneller dan de x600 en de 9700 van de M6)

En ook nog goedkoper dan de M6

dus als je twijfeld en je wil er graag een goed spel op spelen zou
ik als ik jouw was naar de a6Va gaan kijken want dan heb je iets beter specs
voor iets minder geld....

Of de m6 eruit gaat zal ik niet weten ....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Is het nou ook mogelijk om je videokaart te vervangen? Want dat lijkt me wel handig, 64mB begint een beetje krap te worden, vooral met Battlefield 2 etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag meneer Ronmans,

}:O

Als ik jou was zou ik voor de a6 gaan. Afgezien van de mooie naam (audi etc.) ziet hij er toch wat vetter uit. Die x700 kaart is gewoonweg bruut en blaast zelfs mn 6600 GT druit. _/-\o_

Dus 8) flapdrol, hak die knoop door en ga voor die a6,

We bellen he, haha

Groetjes Joris

Ps: Culemborg rules

MK Deception; ik sla je hartstikke dòt. :Y)

[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:02:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 16:46:

[...]

Ja ik zie het ja, maar op sommige foto's kan ik hem toch nergens terug vinden. Kan natuurlijk aan de door door die persoon gekozen videokaart liggen ;) maar wat zou jou keuze zijn als je tussen beiden twijfelde??? Want gaat het model M6 er nou uit?

thanks,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de zogenaamde het Color Shine beeldscherm die onder andere op de Asus M6V-Q018H zit? Is dit echt stukken beter dan een normaal scherm of valt het verschil te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een raar iets met de ProSet/Wireless. Het lijkt wel alsof "de lijn" een beetje vestopt raakt na een tijdje draadloos werken. Als ik naar een volgende pagina surf of mail wil ophalen, dan kan ie als het waer blijven hangen. Ik dacht eerst dat het aan mijn US Robotics 808054 AP en router lag, want dat is ook niet mijn beste koop geweest. Maar ik heb een 2e (Hawking) router aangesloten waarbij het ook wel gebeurt. Met bedrade pc's in mijn @home netwerk heb ik nooit problemen. Bij mijn ouders met een Belkin ADSL router vroeg ie laatst wel vaak een nieuw ip adres aan, wat ook heel vervelend is terwijl mijn zus met een Apple ibook constant vrolijk verder zat te werken!!!

Ik heb nu gemerkt dat snel de wireless aan/uit knop op de laptop gebruiken helpt om de boel weer vlot te trekken. Het signaal blijft weer een tijdje "uitstekend" en de snelheid schiet weer naar 54 mbit, daarna zakt het na een minuut of 20 langzaam af. Als ik snel genoeg op het knopje druk, vraagt ie geen nieuw IP adres aan, maar kan ik wel weer full speed verder surfen. Ik heb dus wel het idee dat het aan de laptop ligt. Herkent iemand dit probleem en zijn er misschien betere drivers o.i.d.? Ik gebruik nu de 9.0.1.9 laatste driver 2200BG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spitfire78

Ik las dat jij de M6V-Q018H inmiddels hebt. Wat vindt jij van het Color Shine scherm? En zit er ook bluetooth en S/PDIF geluidsuitgang op? Ik heb diverse computerwinkels via e-mail benadert en ik krijg wat tegengestelde antwoorden. Hopelijk kun jij mij het juiste antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Hmm, dat geval van spitfire78 heb ik dus ook. Ik dacht dat het gewoon aan de atmosfeer lag ofzo, maar ik had geen verdere dingen om te testen.

Voor zover ik kan zien zijn er ook geen nieuwere drivers maar ik blijf zoeken. Keep you posted.

edit: Volgens de intelsite zijn de 9.0.1.9 drivers de laatste drivers voor de 2200B/G. :(

[ Voor 17% gewijzigd door Spockz op 29-06-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:27:
@spitfire78

Ik las dat jij de M6V-Q018H inmiddels hebt. Wat vindt jij van het Color Shine scherm? En zit er ook bluetooth en S/PDIF geluidsuitgang op? Ik heb diverse computerwinkels via e-mail benadert en ik krijg wat tegengestelde antwoorden. Hopelijk kun jij mij het juiste antwoord geven.
Ja bluetooth en SP/DIF zit erop. Ik ben zeer, zeer onder de indruk van het beeldscherm. Het is haarfijn en heeft de beste inkijkhoek die ik ooit heb gezien. Bijgaand een linkje naar de PDF prijslijst van de Asus site. Hier staan alle modellen duidelijk onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire, hartelijk dank voor de info! hier kan ik wat mee. Zal ook de M6V-Q018H halen.

Edit: Ik zie dat de M6V-Q018H in het overzicht een 5400 rpm harde schijf heeft? Klopt dat, want vrijwel alle computerwinkels geven aan dat de harde schijf 4200 rpm is?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in dit topic heeft iemand al genoemd dat ie contact heeft opgenomen met Asus hierover (omdat de internetwinkel er niet veel mee wilde). Asus heeft bij hem de 4200 voor een 5400 geruild. Ik twijfel zelf ook een beetje, maar ben eigenlijk erg tevreden en vraag me af of ik er in het gebruik nu veel van zal merken. Ik kan me eigenlijk drukker maken over het wireless probleem(pje) dat ik dus blijkbaar niet alleen heb.

Een aantal andere bevindingen waar ik iets over kan zeggen, die hier al eens voorbij gekomen zijn:

- de batterij gaat bij mij maar 2 tot 2,5 uur mee (vond ik wel belangrijk en valt een beetje tegen)
- mijn pols staat onder stroom van de zilverkleurige rand bij gebruik van adapter op niet geaard stopcontact
- het is heel simpel om de hdd opnieuw te partitioneren en zelf windows te installeren zonder zooi en zoals je het zelf wilt.
- het breedbeeldscherm is werkelijk fantastisch helder, scherp en makkelijk om ook met meerdere mensen achter te zitten.
- de uitrusting met tas en muisje en usb stick is erg compleet en geen troep. Je kunt de M6V booten vanaf de usb stick om ghost of partition magic te gebruiken in DOS mode wat ik altijd doe.
- temps lopen tussen 50 en 69 graden. Vanaf 49 graden gaat ie geluid maken. Veel of weinig rpm maakt daarna in lawaai eigenlijk niet veel meer uit. Alleen de eerste 5 minuten is ie dus doodstil.

Ik heb voor mijn verjaardag een bluetooth muisje "besteld", want ik loop met dit mooie weer continue met dit ding door het huis en de tuin. Het bijgeleverde muisje met draad werkt goed, maar heeft 1 nadeel en dat is het draadje....

PS: Onder Firefox werkt de scrollfunctie op het touchpad niet. Iemand een oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
[quote]
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 19:24:
Ik heb nu gemerkt dat snel de wireless aan/uit knop op de laptop gebruiken helpt om de boel weer vlot te trekken. Het signaal blijft weer een tijdje "uitstekend" en de snelheid schiet weer naar 54 mbit, daarna zakt het na een minuut of 20 langzaam af. Als ik snel genoeg op het knopje druk, vraagt ie geen nieuw IP adres aan, maar kan ik wel weer full speed verder surfen. Ik heb dus wel het idee dat het aan de laptop ligt. Herkent iemand dit probleem en zijn er misschien betere drivers o.i.d.? Ik gebruik nu de 9.0.1.9 laatste driver 2200BG.
Pic_Art schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:31:
Hmm, dat geval van spitfire78 heb ik dus ook. Ik dacht dat het gewoon aan de atmosfeer lag ofzo, maar ik had geen verdere dingen om te testen.

Voor zover ik kan zien zijn er ook geen nieuwere drivers maar ik blijf zoeken. Keep you posted.

edit: Volgens de intelsite zijn de 9.0.1.9 drivers de laatste drivers voor de 2200B/G. :(
Ik heb de versie 8 driver (van de Asus site) vervangen door die versie 9 driver (van de Intel site), maar daarna viel bij mij ook de verbinding om de zoveel tijd weg...

Nadat ik de 'oude' driver er weer op had gezet, draaide het weer prima... 8)

[ Voor 36% gewijzigd door berend_ op 30-06-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, grappig, terwijl ik dit lees ben ik de 8 versie ook aan het downloaden. Ik zal laten weten of het verbetering brengt.... B) Ik DL trouwens van een enorm trage Intel site. Bij Asus zie ik de 8 versie niet meer. Neem aan dat Asus geen veranderingen aanbrengt in de drivers??? (en geheel tegen de traditie in is de ASUS site snel... 8)7 )

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:02:
Mijn M6707R-LH zal vandaag door de post worden afgeleverd.. Nu zit ik alleen even met het volgende.. zal ik de Win XP Home er gewoon op laten zitten met alle geinstalleerde drivers, software en andere meuk of zal ik Win XP Pro erop gaan zetten met alle drivers enzo?

Hoe goed zijn de laptops standaard geinstalleerd? Staat er veel "rommel" bij op? Of kan ik maar beter ff een schone installatie doen?
Ik heb de Asus Z705C, standaard zit er niet veel rommel op, alleen een 3 maanden trial norton virusscanner, en je moet sommige drivers er nog even overheen draaien.

XP Pro kun je er wel op zetten, maar XP Pro en Home verschillen niet zo heel erg veel, behalve de netwerk mogelijkheden. Pro vergt wel veel meer geheugen, dus als je Pro niet nofig hebt, kun je beter home laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Wie problemen heeft met de stabiliteit van zijn wifi signaal, moet de volgende drivers eens proberen:
http://www-307.ibm.com/pc...name=mobiles/1ywc25ww.exe

Dit is een nieuwere versie dan op de Intel site staat. Ik heb er mijn probleem mee opgelost :)
Wel ff de .exe unrarren en tijdens het updaten verwijzen naar de /driver map.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:35:
[...]

Ik heb de Asus Z705C, standaard zit er niet veel rommel op, alleen een 3 maanden trial norton virusscanner, en je moet sommige drivers er nog even overheen draaien.

XP Pro kun je er wel op zetten, maar XP Pro en Home verschillen niet zo heel erg veel, behalve de netwerk mogelijkheden. Pro vergt wel veel meer geheugen, dus als je Pro niet nofig hebt, kun je beter home laten staan.
Sorry, maar denk je dat ie na 2 maanden er zelf al niet achter is? of de post is errrug traag :Z
Mooooody schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:41:
Wie problemen heeft met de stabiliteit van zijn wifi signaal, moet de volgende drivers eens proberen:
http://www-307.ibm.com/pc...name=mobiles/1ywc25ww.exe

Dit is een nieuwere versie dan op de Intel site staat. Ik heb er mijn probleem mee opgelost :)
Wel ff de .exe unrarren en tijdens het updaten verwijzen naar de /driver map.
Dank voor je tip, maar het lukt me echt niet om dit bestand te downen. Daarbij snap ik niet wat ik ermee moet met de Intel 2200BG die in de M6V zit. Kun je dat verder toelichten?

Ik heb de 8 versie nu draaien en hij is r*te snel...maar niet te vroeg juichen heb ik geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Link was inderdaad niet geweldig. Deze wel: http://www-3.ibm.com/pc/s...ent.do?lndocid=MIGR-54956

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze link werkt wel ja. Ik heb sinds gisteravond nu driver versie 8 en die werkt wel beter. Echter merkte ik net dat ie weer "vastliep" nadat ik hem ruim 2 uur in slaapstand had laten staan. Ik dacht dat dat weer een issue was die in versie 9 was opgelost. Daarbij vind ik de software van versie 9 mooier. Ik ga die van IBM proberen.

//edit// deze driverversie is 9.0.1.21. Ik krijg alleen het programma ProWireless niet aan de praat (fout in de module). Maar goed, ik doe het wel even met de WinXP software.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik vind het vervelend dat de toets bovenaan om wireless aan/uit te schakelen en het lampje het niet doen met de nieuwe software. Dat vind ik eigenlijk heel jammer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat was me nog niet eens opgevallen, maar dat klopt. Heb jij ook deze driver geinstalleerd?? En heb jij ook wel de ProWireless utility aan de praat? Deze middag gaat het nog best goed met deze driver... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Het maakt niets uit welke driver ik installeer voor het lampjesverhaal. Het gaat echtom de utility die erbij zit. Het werkt wel als ik het programma van de bijgeleverde cd gebruik. Maar dat is zo afzichtelijk.

Ik gebruik nu trouwens nog steeds de 9.0.1.9 (oid, ben nogal brak) driver. Merkte weinig verschil met de anderen.

Heeft er iemand ook de ervaring dat als je soms metje AP wilt connecten en hij staat wel in de lijst met 3/4 streepjes strength dat het hem dan niet lukt om te connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, dat gebeurt mij wel regelmatig zelfs met mijn eigen router als ik veel met instellingen aan het knoeien ben. Ik heb ook wel eens een connection (en ip) maar verder geen internet.... Is het geval als ik "per ongeluk" een connection krijg met de school achter het huis van mijn ouders.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:01
Weet iemand hoe je een toets van je keyboard erop kunt zetten? Ik zoek de precieze stappen die je moet ondernemen om dat voor elkaar te krijgen. Heb per ongeluk mijn pijltje omhoog toets gesloopt en krijg deze er nou niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Voorzichtig erop leggen en drukken tot je klik hoort. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:09:
ja, dat gebeurt mij wel regelmatig zelfs met mijn eigen router als ik veel met instellingen aan het knoeien ben. Ik heb ook wel eens een connection (en ip) maar verder geen internet.... Is het geval als ik "per ongeluk" een connection krijg met de school achter het huis van mijn ouders.. O-)
Mjah, maar hier blijven de instellingen gewoon hetzelfde hoor. :) En in het geval van die school, gewoon wat met instellingen spelen. ;) Werkt gegarandeerd. Of laat een lan tooltje los.

[ Voor 85% gewijzigd door Spockz op 01-07-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Heeft iemand een idee welke dvd-branders er in de M6 kunnen? Ik had standaard een Toshiba SD-R6372, maar er waren ook modellen met andere branders. Misschien willen jullie je modelnummers posten? Makkelijk te vinden in configuratiescherm > systeem > (tab) hardware > apparaatbeheer > dvd-/cd-rom stations. Thanks!

De dvd-brander van mijn M6Ne-up doet het namelijk niet goed meer. Nieuw gebrande dvd's lijken soms leeg en van anderen zie ik wel de inhoud, maar doen niet alle bestanden het. Ook eerder gebrande dvd's (die het op een andere computer nog wel doen) werken niet goed meer.
Nu is de Laptopper al een tijdje failliet (de .nl-domeinen zijn al gekaapt door een domeinboer en door Dell!) en rma duurt vast heel lang, dus ga ik eerst eens kijken wat er te krijgen is. De SD-R6372 kost in Duitsland ongeveer 70 euro zag ik.

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik weet dat er na de Toshiba's dvd fikkers van Matshita of iets dergelijks gebruikt worden.

Want er waren meerdere mensen die problemen hadden met die Toshiba drives qua media ondersteuning. Waaronder ikzelf ook. Mijne gaat binnenkort dus ook RMA denk ik, kon niet eerder omdat ik mijn notebook nodig had voor studiezaken. Tenzij de andere drives voor een schappelijke prijs te verkrijgen zijn. Ik heb toch garantie en ook vakantie dus mijn voorkeur gaat naar RMA.

Probeer eens in een van de oudere delen te kijken, gebruik de links in de startpost die alle post per deel weegeven en zoek dan op dvd drive of optische drive of zo.

@ allen, hehe sorry voor n00b vraag :+
Maar welk nummer moet ik bellen voor een RMA afhandeling en hoe gaat het in zijn werk? Ik heb mijn M6 ook via de-laptopper gehaald vorig jaar in juli maar hoe is de RMA procedure van Asus? Is het pick up and return? Of moet ik mijn notebook zelf opsturen? Ik neem aan dat ik hem zelf in een doos moet verpakken en dat het pick up and return is?

bvd voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

FongWan schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:09:
Ik weet dat er na de Toshiba's dvd fikkers van Matshita of iets dergelijks gebruikt worden.

Want er waren meerdere mensen die problemen hadden met die Toshiba drives qua media ondersteuning. Waaronder ikzelf ook. Mijne gaat binnenkort dus ook RMA denk ik, kon niet eerder omdat ik mijn notebook nodig had voor studiezaken. Tenzij de andere drives voor een schappelijke prijs te verkrijgen zijn. Ik heb toch garantie en ook vakantie dus mijn voorkeur gaat naar RMA.

Probeer eens in een van de oudere delen te kijken, gebruik de links in de startpost die alle post per deel weegeven en zoek dan op dvd drive of optische drive of zo.

@ allen, hehe sorry voor n00b vraag :+
Maar welk nummer moet ik bellen voor een RMA afhandeling en hoe gaat het in zijn werk? Ik heb mijn M6 ook via de-laptopper gehaald vorig jaar in juli maar hoe is de RMA procedure van Asus? Is het pick up and return? Of moet ik mijn notebook zelf opsturen? Ik neem aan dat ik hem zelf in een doos moet verpakken en dat het pick up and return is?

bvd voor de hulp.
Ik heb zo'n Matshita dual layer brander erin zitten. CD's lezen doet ie perfect maar ik heb er nog nooit een cdtje mee gebrand :+

Het nummer moet je even opzoeken op de nederlandse Asus site, gewoon 's ochtends bellen want dan heb je de meeste kans dat ze direct opnemen.
Je legt het probleem uit en dan mailen of faxen ze het rma formulier toe. Die vul je in en fax (mailen kan ook) je terug. Dan wordt je vanzelf opgebeld door TNT om een afspraak voor ophalen te maken. Ze sturen je ook van die ophaal papieren toe en die moet je uitprinten (5 pagina's in kleur, lekkere inktverspilling :/ ). TNT komt dan langs en haalt je laptop op. Asus repareerd ongeveer binnen 5 dagen je laptop en dan wordt ie vanzelf weer terug gebracht door TNT, totaal kostenloos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer wat ik gedaan heb gisteravond (gebeurt me wel eens vaker :+ ), maar mijn toetsenbord geeft bij sommige letters een cijfer of ander teken. Ik heb al gekeken naar de landinstellingen en toetsenbord instellingen, maar die stonden gewoon op Nederlands. Andere landen en toetsenbord (bijvoorbeeld VS Internationaal) verhelpt niets. Ik heb geluk dat de letters van mijn wachtwoord bij aanmelden wel goed overkomen anders had ik echt een probleem gehad. Heeft iemand een idee?? |:(¨

--edit-- het was wel erg laat blijkbaar, de blauwe Fn/toets in combinatie met numlk 8)7.
PS, ik heb nu wireless driver 9.0.1.21 en Proset Utility van 9 serie en het vollopen van de verbinding is nog niet voorgekomen..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Mrlten schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:10:
Ik heb zo'n Matshita dual layer brander erin zitten. CD's lezen doet ie perfect maar ik heb er nog nooit een cdtje mee gebrand :+

Het nummer moet je even opzoeken op de nederlandse Asus site, gewoon 's ochtends bellen want dan heb je de meeste kans dat ze direct opnemen.
(...) Asus repareert ongeveer binnen 5 dagen je laptop en dan wordt ie vanzelf weer terug gebracht door TNT, totaal kostenloos 8)
Na nog wat topics te hebben doorgezocht op RMA ga ik toch maar daarvoor :) Wat ik alleen niet kon ontdekken is of het veilig is om je HD er in te laten zitten (sowieso maar backuppen natuurlijk) en of je misschien ook alleen je Optical Drive op kunt sturen. Natuurlijk vraag ik het gewoon aan de RMA-dienst en zal ik mijn bevindingen posten. Maar heeft iemand hier al ervaring mee?

Verder vond ik nog wat modelnummers voor andere M6 optical drives.
Toshiba SD-R6372 --> 2.4xDVD-RW, 4xDVD+R, 8xDVD lezen
Pioneer DVR-K14 --> Slimline 8x DVD+/-R
Panasonic / Matshita UJ-831 --> Dual Layer 4xDVD+/-RW, 8xDVD+/-R, 2.4xDVD+R DL

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 23:35:
[...]

Hoe ben jij te spreken over deze laptop? Wat zijn de afmetingen? Ik ben mogelijk van plan deze ook aan te schaffen. Ik twijfel nog omdat ASUS andere laptops heeft met iets hogere specs, maar de prijs ligt hiervan echt weer stukken hoger. Krijg je voor het geld van de Z705C wel degelijkheid? Alle info over deze laptop is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Micros schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:47:
Heeft iemand een idee welke dvd-branders er in de M6 kunnen? Ik had standaard een Toshiba SD-R6372, maar er waren ook modellen met andere branders. Misschien willen jullie je modelnummers posten? Makkelijk te vinden in configuratiescherm > systeem > (tab) hardware > apparaatbeheer > dvd-/cd-rom stations. Thanks!

De dvd-brander van mijn M6Ne-up doet het namelijk niet goed meer. Nieuw gebrande dvd's lijken soms leeg en van anderen zie ik wel de inhoud, maar doen niet alle bestanden het. Ook eerder gebrande dvd's (die het op een andere computer nog wel doen) werken niet goed meer.
Nu is de Laptopper al een tijdje failliet (de .nl-domeinen zijn al gekaapt door een domeinboer en door Dell!) en rma duurt vast heel lang, dus ga ik eerst eens kijken wat er te krijgen is. De SD-R6372 kost in Duitsland ongeveer 70 euro zag ik.
Ik heb de mijne nu 2 maanden en nog niet veel dvd's gebrand :X maar ik heb met de paar philips en sony DVD's geen problemen gehad met mijn toshiba TS-L532A (TS is toshiba denk ?) Ik ken wel iemand die hem ff langer heeft dan ik en ook problemen heeft met zijn brander, precies wat jij omschrijft. Hij heeft nog geen RMA gedaan dacht ik. Ik zit nu alleen ff te kijken welke DVD's ik het beste kan aanschaffen, iemand een suggestie? Ga nog ff zoeken hier.
Ik heb nog een totaal andere vraag: ik kom net in de doos dat kleine garantieboekje tegen wat je binnen 3 weken op had moeten sturen met je gegevens. Dat heb ik dus niet gedaan, heb ik nu de toekomst een probleem bij een RMA? 8)7 Of is dat gewoon een manier om een adres te krijgen voor reclame shit? Ik heb wel een verzekering bij Mahe afgesloten. Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:41:
ik kom net in de doos dat kleine garantieboekje tegen wat je binnen 3 weken op had moeten sturen met je gegevens. Dat heb ik dus niet gedaan, heb ik nu de toekomst een probleem bij een RMA?
Zeg maar dag met je RMA lijkt mij _/-\o_

Ik spreek niet uit ervaring, maar wrm zouden ze dan anders zeggen: "stuur binnen 3 wk terug" 8)7
Ik ben benieuwd naar het "officiële" antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Dat boekje heb ik wel toegestuurd maar het HOEFT NIET!
Iemand uit mijn klas heeft nu al 2 keer rma gehad zonder enig gezeur terwijl ze het boekje gewoon had weg gegooit. Het is ook best logisch: jij als consument hoort gewoon 2 jaar garantie te krijgen in NL, en het is niet zo van "ja maar...dat boekje..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS is één van de weinige laptop fabricanten die 2 garantie levert of niet? Zit er standaard 2 jaar garantie op een ASUS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
hallo allen,
wil graag wat geheugen bijkopen voor m'n laptop,
heeft iemand een goed adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:21:
[...]

Hoe ben jij te spreken over deze laptop? Wat zijn de afmetingen? Ik ben mogelijk van plan deze ook aan te schaffen. Ik twijfel nog omdat ASUS andere laptops heeft met iets hogere specs, maar de prijs ligt hiervan echt weer stukken hoger. Krijg je voor het geld van de Z705C wel degelijkheid? Alle info over deze laptop is welkom.
Ik ben erg goed over deze laptop te spreken. Wat ik wel ondervonden heb is dat specifieke support (mijn bios probleem van een paar posts eerder bijv.) van deze computer lastig is omdat het andere versie is van de M6N waar Asus op een of andere manier weinig over weet.
De laptop is verder lekker rap en gaat vaak 4 uur met op een batterij mee.

Als je specifiek iets wil weten kan ik uiteraard proberen je antwoord te beantwoorden!

@ferryhageraats
Bedankt voor je reply in elk geval. Het probleem is al opgelost. De vriendelijke medewerkers van de MyCom in Den Haag hebben een biosdump voor me gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je post. Het is wel minder dat ze voor de Z705c geen goede support voor de bios hebben. Maakt de fan ook veel lawaai? Want dan kan het zwaar irritant zijn.

Wel lekker trouwens dat die op een accu 4u meegaat.

Ik ga denk ik toch ook voor deze laptop. Ik zit te twijfelen tussen deze en de ACER aspire 5024WLMi die betere specs heeft, maar bij mij is degelijkheid toch belangrijker als de specs. Vandaar dat ik waarschijnlijk toch voor de ASUS zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
De fan is niet echt erg luidruchtig, alleen kan het soms wel eens irritant zijn als je in een stille ruimte zit. Het programmatje Centrino Hardware Control heeft niet volle support voor de Z705C fan maar met een beetje pielwerk krijg je het wel werkend. Verder is dit programmatje naar mijn mening zeker het betere alternatief van Asus zijn tweak programmatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kben er trouwens achter dat de Z-serie niet als in Canada de serie voor de desktop vervangers is, maar dat deze serie speciaal voor MyCom NL wordt gemaakt. Het is eerder een afstammeling van de M6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
Is het inderdaad ook, volgens mij had MyCom geschreven dat het een M6C is. Maar ook die bios komt niet overeen. Of misschien werkt het alleen met Windows XP Pro.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.