Ik heb het volgende probleem en ik was even benieuwd of meerdere demon abbonee's het zelfde euvel hebben.
Ik heb destijds een email gekregen met de aankondiging dat er een snelheidsverhoging aan kwam
Dit bericht:
Geachte klant,
Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid
van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij
blijft uw huidige maandtarief gelden.
Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
2048 / 1024 4096 / 1024 EUR 55
De upgrade zal worden uitgevoerd in de maand april van 2005.
Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie
leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de
telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk
blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar
wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde
maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te
behalen snelheid van uw verbinding.
Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een
prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van
EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij
zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier
waarop u deze keuze bekend kunt maken.
Ik heb afgewacht op het bericht dat er een keuze gemaakt kon worden, ik zit nl. zelf helemaal niet te wachten op een 4mbit lijn.
Ik download eigenlijk af en toe maar wat maar vind het wel prettig om 1mbit upload te hebben
Op 1 april zag ik op m'n oude ,helaas overleden, copperjet 810 modem dat ik een 4mbit lijn had..
Ik had alleen totaal geen bericht gehad van Demon hoe ik nou m'n 2 mbit lijntje kon houden.
Ik heb direct via de site een vraag gestuurd en verzocht om alles terug te draaien naar 2 mbit.
op 2 april zag ik het lampje weer op 2mbit staan.
Ik dacht dat alles goed was en heb er eigenlijk geen aandacht verder aan geschonken..
Na een aantal dagen had ik eigenlijk geen bericht gehad van Demon ontrend de wijziging..
Nog een email gestuurd en weer niks gehoord..
Het bericht als klacht via de site gestuurd en daar kreeg ik het volgende bericht van terug:
Goedemiddag,
Op 16 maart jl. stuurden wij u onderstaande bericht.
> Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
> account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen
> voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief
> van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.
Omdat het inmiddels de 25e is geweest zullen wij uw snelheid verdubbelen. U kunt er achteraf altijd nog voor kiezen om uw verbinding te downgraden. Hierdoor kunt u alsnog gebruik maken van de 2Mb verbinding tegen de nieuwe prijs van EUR 34,50.
Houd er wel rekening mee dat er voor een downgrade EUR 10,- in rekening wordt gebracht. (zie
www.dslexpress.nl - "Mijn DSL Express")
Als u nog vragen hebt horen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service"
WTF
Toen maar eens gebelt met de customerservice desk..
Daar werd ik voor gek verklaard , ik had een 4mbit lijn en had maar op het emailtje moeten reageren dat op 16 maart gestuurd was...
Dat emailtje heb ik nooit ontvangen..
Toen ik aangaf dat ik slechts een 2mbit lijn had werd ik wederom voor gek versleten..
/me begon behoorlijk te koken
Uiteindelijk heb ik nog met de helpdesk gesproken en daar bevestigen ze dat ik idd 2mbit heb maar het standpunt is dat ik nog geupgrade zou moeten worden.
De enige optie nu is afwachten tot ik ( weer ) geupgrade word naar 4mbit en dan een downgrade aanvragen ( kosten hiervoor 10 euro ).
Lekkere service..
Nou eigenlijk mijn vraag :
Wie heeft er ook een 2/1 mbit abbo van demon ( van voor de upgrade ) en heeft ook geen email gehad rond de 16e maart om de keuze kenbaar te kunnen maken.
Het zou leuk zijn als er iemand een poll zou kunnen maken, of mij kan uitleggen hoe ik zoiets kan aanmaken..