Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.188 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlPumpkin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:39:
Voor iedereen die GEEN e-mail van Demon heeft onvangen over de mogelijkheid tot behoud van zijn 2Mbit verbinding ipv upgraden.

Ga eens voor jezelf na welk e-mail adres je opgegeven hebt aan Demon bij het aanvragen van je DSL account. Ik weet bijna zeker dat velen die GEEN e-mail ontvangen hebben daar het e-mail adres ingevuld hebben dat ze hadden bij hun vorige internet provider. Een ander adres waar ze nu geen toegang meer tot hebben is natuurlijk ook mogelijk.

Het kan niet anders zijn dat Demon heel veel e-mails als onbestelbaar teruggehad heeft, maar helaas gaan die met een grote waarschijnlijkheid in de bittenbak. Er is daarom ook bij Demon geen belletje gaan rinkelen dat hier iets verkeerd aan het gaan is. Voor ex Chello gebruikers: ik heb vernomen dat mail naar je oude account niet gebounced wordt. In dat geval merkt Demon niks.

Ik raad iedereen aan om zijn account gegevens eens te controleren en vooral te letten op het e-mail adres wat daarbij staat. Als dat een adres is dat niet meer correct is, probeer het dan aan te passen of als dit niet gaat, neem contact op met Demon.

Het blijft natuurlijk wel erg dom dat Demon e-mails niet altijd verstuurd naar het nieuwe -email adres bij je Demon account.
Ik heb toen ik mij aanmeldde mijn hotmail adres ingevuld. Op dit adres heb ik de bewuste mail niet ontvangen.
Bovendien sturen ze dit soort berichten altijd naar postmaster@systeemnaam.demon.nl. Aangezien ik alle mail binnenhaal die naar mijn systeemnaam wordt verstuurd, weet ik zeker dat de mail niet naar mij is gestuurd.

Ik baal hier nu wel van, en zit nu na te denken om over te stappen naar een andere provider. Zijn er nog andere providers aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk heb ik dit probleem niet, ik heb een 1Mbit account, maar één van mijn vrienden wel en die heeft toen zijn oude Chello adres opgegeven. Ik heb mijn werk adres opgegeven en kreeg daar vorig jaar zomaar een e-mail van Demon op over onderhoud aan apparatuur. Vandaar mijn vraag c.q. veronderstelling. Uit de twee voorgaande reacties moet ik opmaken dat mijn veronderstelling niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

Bah, en hier is 't weer waardeloos met de ping:

Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms 192.168.0.1
2 141 ms 160 ms 180 ms 212.238.154.1
3 170 ms 170 ms 161 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
4 170 ms 180 ms 191 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete. :(

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 10-04-2005 14:13 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik snap er niets van.

Ben een tijd geleden van 512/1mbit naar 1/2mb gegaan! In januari al gefixed

Download nu even wat en zie opeens 440kb per sec voorbij komen!

Dus doe internet speed test en die geeft meerdere malen achter elkaar +- 4mbit down en zo'n 70kb per sec up!!

dus mijn down is verdubbeld en mijn up is gehalveerd?

Wat is hier aan de hand?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Stinger_Ventura schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:58:
Ik snap er niets van.

Ben een tijd geleden van 512/1mbit naar 1/2mb gegaan! In januari al gefixed

Download nu even wat en zie opeens 440kb per sec voorbij komen!

Dus doe internet speed test en die geeft meerdere malen achter elkaar +- 4mbit down en zo'n 70kb per sec up!!

dus mijn down is verdubbeld en mijn up is gehalveerd?

Wat is hier aan de hand?
Volgens mij hoor jij bij de groep mensen die 'perongeluk' ook is geupgrade van 2/1 naar 4/1... speedtest is overigens niet zo heel betrouwbaar voor de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Nou, Ik downlaode dus ook met 440k per seconden!!

Daarna heb ik die speedtest gedaan.

Upload blijft wel wat achter met 70k ipv zo'n 110 die ik zou moetne halen.

Maar je hoort me niet klagen hoor :-) Zolang er maar geen rekeningen komen!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Stinger_Ventura schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:30:
Nou, Ik downlaode dus ook met 440k per seconden!!

Daarna heb ik die speedtest gedaan.

Upload blijft wel wat achter met 70k ipv zo'n 110 die ik zou moetne halen.

Maar je hoort me niet klagen hoor :-) Zolang er maar geen rekeningen komen!
ADSL kan maximaal 110KByte/s (1024Kbps) halen upstream. In de praktijk halen maar bijzonder weinig aansluitingen dit. Veel 'normaler' is een upstream van 65 tot 90KByte/s afhankelijk van vele factoren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Wallie schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:55:
[...]

Ik heb bij dat emailadres mijn adres ingevuld wat ik nu nog steeds gebruik (een @iae.nl adres)... ook daar heb ik niks op ontvangen. En normaal stuurt Demon altijd alle mail naar het postmaster adres, waarom nu niet?
demon behoort elke mail correspondentie te sturen naar het postmaster@systeennaam.demon.nl adres.

Verder hebben ze de e-mail ook niet gestuurd naar het adres wat ik opgegeven heb bij de aanmelding bij demon.
Ik heb het hier natuurlijk over de e-mail waarin staat wanneer en hoe je van de upgrade kan afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

TD-er schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:55:
[...]

Aangezien 6% aangeeft die mail wel ontvangen te hebben, vraag ik me af wat er dan in gestaan heeft. Of is het niet duidelijk wat er bedoeld wordt met "die beruchte mail"
Ik lees het als de mail waarin verwezen wordt naar de mogelijkheid om af te zien van de upgrade en hoe je dat moet doen.
Men kan het ook lezen als de mail waarin Demon laat weten dat er een upgrade aan gaat komen.
Het gaat idd om de e-mail waarin staat dat je kan afzien van de upgrade, of een gratis downgrade zou kunnen doen. Ik heb de post iets gewijzigd, hopelijk is het nu duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Internet is weer geweldig. Ping 300 in games (spikes) packet loss (flush entity packet in counter-strike), niet normaal. Ik heb het nu ruim anderhalf jaar en ik denk dat ik maar een half jaar fatsoenlijk internet gehad heb zonder problemen. Heb nu Demon lang genoeg de kans gegeven, dus dan maar wat meer betalen voor xs4all ofzo...

Dag demon

Owja, tracert enzo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.demon.nl

1     *        *        *     Request timed out.
  2    35 ms    36 ms    37 ms  bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
  3    28 ms    29 ms    28 ms  tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129]
  4    43 ms    37 ms    34 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

De vrf-02 dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Klopt het dat een Zyxel 650r 33 de upload gecapped heeft op 736kbit/s? Jah, dat klopt :o Even de search gebruiken King Nothing |:( :>
Ik zat net te kloten in de Zyxel en zag dat ergens voorbij komen. Kan die snelheid verhoogt worden of heb ik pech :>
Ik ben wel benieuwd hoeveel Demon van mijn bankrekening gaat afschrijven. Normaal doen ze dat bij mij op de 5e of 6e van elke maand, nu is er nog steeds niets afgeboekt. Snelheid is iig nog steeds 2mbit waardig, bij speedtest.nl haal ik zo 210 tot 240 kb/s down, ping is altijd rond de 23ms.

[ Voor 9% gewijzigd door King Nothing op 10-04-2005 15:23 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Maar weer een klacht naar Demon gestuurd. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer. Ik zit nu op een verbinding elders. Na pasen was het even goed, maar pingtijden en snelheden bleven wijzigen. Nu heb ik dus helemaal geen verbinding. Is bij anderen op de 10k ook de verbinding weg?

Oh wacht, die kunnen dat niet melden natuurlijk... |:(

[ Voor 19% gewijzigd door PJKs op 10-04-2005 22:28 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:53
PJK schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:28:
Maar weer een klacht naar Demon gestuurd. Nu heb ik helemaal geen verbinding meer. Ik zit nu op een verbinding elders. Na pasen was het even goed, maar pingtijden en snelheden bleven wijzigen. Nu heb ik dus helemaal geen verbinding. Is bij anderen op de 10k ook de verbinding weg?

Oh wacht, die kunnen dat niet melden natuurlijk... |:(
Pingen naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=32 ms TTL=60
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=16 ms TTL=60
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=32 ms TTL=60
Antwoord van 194.159.73.70: bytes=32 tijd=16 ms TTL=60

Ping-statistieken voor 194.159.73.70:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 16 ms, Maximum = 32 ms, Gemiddeld = 24 ms

En downloaden.... dat gaat met 600k/sec momenteel (varieert tussen 570 en 640)... En ja, ik zit ook op bbned-10k-01.router.nl.demon.net

Op een of andere manier heb ik tot nu toe altijd geluk met mn Demon lijntje, gezien de vele ping- en snelheidsproblemen hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn verbinding lag er gisteren ook om 12 uur 's morgens (ongeveer) uit. Kwam er 's avonds pas achter dat als ik alles resette ik weer verbinding had. Maar ja, op zich heb ik daar toch weinig tot niets aan met een ping van 2000ms+. Grappig dat men nog steeds niets op de statuspagina vermeld heeft over de 'storing' die zich nu toch bij een groot aantal mensen voordoet.

Ik hoop niet dat men het van plan is 26 april pas op te lossen!
Noodonderhoud 28-04-04
26 april 2004

In de nacht van dinsdag 27 op woensdag 28 april zal Demon uitgebreid onderhoud verrichten aan het netwerk, dat voor alle klanten meerdere onderbrekingen van de internetverbinding zal veroorzaken. Het onderhoud is gepland tussen 19:00 (27-04) en 07:00 (28-04) CEST, waarbij klanten op verschillende momenten, maar niet voor 00:01 (28-04) CEST, mogelijk geen verbinding zullen kunnen maken en bestaande verbindingen verloren zullen gaan.

Op bepaalde tijdstippen gedurende het werk zullen tijdelijk ook mail-, web- en andere servers onbereikbaar zijn. E-mail kan daardoor vertraagd binnenkomen maar zal in geen geval verloren gaan.

Wij verzoeken u met klem geen contact op te nemen met de afdeling Support hierover. De supportmedewerkers hebben geen extra informatie met betrekking tot de exacte tijdstippen of duur van de uitval van verbindingen.

Demon verontschuldigt zich voor de korte termijn van deze notificatie en enig ongemak dat dit onderhoud veroorzaakt. Wij verzekeren u ervan dat het onderhoud noodzakelijk is om het hoge serviceniveau waarnaar wij streven te handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ahum... wat je aanhaalt is van 2004??

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:45:
Ahum... wat je aanhaalt is van 2004??
ahum lalala :) Vaag dat dat wel op de Demon Statuspagina staat dan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:19:
[...]

ahum lalala :) Vaag dat dat wel op de Demon Statuspagina staat dan. :D
En waar staat het?? Juist onder --> Mededelingen 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:55:
[...]

En waar staat het?? Juist onder --> Mededelingen 2004
ja precies, als ik op nieuws klik, krijg ik dus het nieuws van 2004 8)7 Maar ik geef toe, was van mij ook niet echt snugger.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Chutney schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:20:
[...]

start -> run -> cmd -> tracert www.demon.nl:

[...]
1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 16 ms 17 ms 17 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 18 ms 17 ms 17 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161
.247.129]
4 17 ms 17 ms 17 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Ook waazig dan dat jij wel gewoon volle snelheid haalt en ik en een aantal andere users op de zelfde VRF... maar 400k :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb zo goed als een dag zonder internet gezeten. Groot onderhoud. Maar na de werkzaamheden die vanmiddag afgelopen zouden moeten zijn, kreeg ik met geen mogelijkheid een IP of DNS. Zelfs niet met de Zyxel in bridge mode. Ik heb hier echt uren zitten vloeken en puzzelen.

En m'n up en down zijn nu nog lager dan eerst, en de SNR is ook verslechterd.

Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

daar gaat Demon''s reputatie...maar het ligt toch aan BBNED of zie ik wat verkeerd ??

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

vr6-only schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:31:
daar gaat Demon''s reputatie...maar het ligt toch aan BBNED of zie ik wat verkeerd ??
De mensen die in dit topic komen zijn een fractie uit het bestand van Demon. HlpDsK heeft bijvoorbeeld zijn verbinding via BabyXL, ik via BBned. Ik heb wat dat betreft in totaal ongeveer 2 maand problemen gehad met mijn verbinding, 2 week in het begin. En de overige problemen halverwege, ik zat op een overbelaste VRF, mede door BBned, waar uiteindelijk Demon weer verantwoordelijk voor is. Heb sinds die tijd weinig te klagen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:05:
Nou ik heb zo goed als een dag zonder internet gezeten. Groot onderhoud. Maar na de werkzaamheden die vanmiddag afgelopen zouden moeten zijn, kreeg ik met geen mogelijkheid een IP of DNS. Zelfs niet met de Zyxel in bridge mode. Ik heb hier echt uren zitten vloeken en puzzelen.

En m'n up en down zijn nu nog lager dan eerst, en de SNR is ook verslechterd.

Fijn.
Bij mij viel hij gisteren na 6 uur helemaal weg. Dat was zondagmiddag om 12 uur. Op beide dagen had ik rond 11 uur weer verbinding. Lijkt me duidelijk dat de routers dus overbelast zijn. Maar ik had hiervoor dus nog niet meegemaakt dat ik helemaal geen verbinding meer had. Dan kon ik in ieder geval (met weliswaar een aanzienlijk aantal timeouts) in ieder geval nog internetten. Het is dus eigenlijk nog meer achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Hier hetzelfde probleem met het internet van demon. Na pasen was het ruk. Heb er een telefoontje aan gewaagd en ze wisten ervan en het zou zsm opgelost zijn. Zag ook een melding van performance problemen op hun status pagina. Toen heeft hij het een weekje gedaan, tot dit weekend. Weer zeer traag, wegvallende verbinding, gisteren zelfs geen ip meer kunnen krijgen. Weer gebeld en ze weten er weer vanaf, BBNed is ermee bezig en het zou eind van de week opgelost moeten zijn. Die performanceprobleem melding is wel ineens verdwenen. Nu doet hij het weer goed, maar ik vermoed dat het vanavond wel weer slecht zal zijn als er meer mensen gaan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, ik hoop dus niet dat men overdag naar die verbindingen kijkt en dan denkt: "Hoezo hoge pings? 10ms is toch goed? Probleem opgelost"

Want dan blijven we dus aan de gang. Echt als ik de pings die ik op dit moment krijg 's avonds ook zou hebben, zou ik ontzettend blij zijn. Wil je zeggen dat je van Demon een datum hebt gehad wanneer BBned het oplost? Daar heb ik al heel wat moeite voor gedaan, maar nog niet voor elkaar gekregen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Demon aan de lijn gehad. Heb gevraagd naar de mail die ik nooit ontvangen heb, is inderdaad naar postmaster@systeemnaam.demon.nl gestuurd (ook daar heb ik m niet op ontvangen btw). Ook gelijk gevraagd naar mijn ping problemen. Is ook bekend, problemen bji BBned. Ik krijg zo een soort test gestuurd, die run ik vanavond, en resultaten moet ik terugsturen .... We zullen zien ... ;)

EDIT:

Dit progje stuurden ze me:

http://timversnel.nl/Diversen/FTPspeedtest1.7.zip

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja standaard procedure, dat programma voert gewoon een trace, netstat e.d. uit. Dat laten ze je doen als ze een storingsrapport gaan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de goede orde: ik heb de link van dit topic naar de service-afdeling gestuurd ... Hopelijk kunnen ze wat doen aan de info die hier gepost wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg nu al sinds pasen deze topic (sinds mijn problemen begonnen dus) en moet zeggen alles
wat hier geschreven staat klopt exact met mijn huidige situatie.
Ik ben meer dan 2 jaar klant van demon en heb nooit maar dan ook nooit enig probleem gehad tot ongeveer pasen dit jaar, nu zal jullie dat weinig interesseren dus zal meteen mijn vraag maar stellen...ligt het nu aan mij? of onderkent demon dit probleem? ik wordt namelijk wel een beetje moe van die eeuwige email wisseling met demon, en dan alleen om te horen dat er geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik begin nu wel aardig te twijfelen eigenlijk. Ik sta op het punt over te stappen van @home naar demon maar als ik de laatste posts hier lees weet ik niet of dit nog wel zo'n goed idee is. Doen de problemen zich alleen maar voor in het BBnet netwerk?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:12:
Ik volg nu al sinds pasen deze topic (sinds mijn problemen begonnen dus) en moet zeggen alles
wat hier geschreven staat klopt exact met mijn huidige situatie.
Ik ben meer dan 2 jaar klant van demon en heb nooit maar dan ook nooit enig probleem gehad tot ongeveer pasen dit jaar, nu zal jullie dat weinig interesseren dus zal meteen mijn vraag maar stellen...ligt het nu aan mij? of onderkent demon dit probleem? ik wordt namelijk wel een beetje moe van die eeuwige email wisseling met demon, en dan alleen om te horen dat er geen probleem is.
Het begon inderdaad de week voor Pasen kan ik me herinneren. Men zei namelijk tegen mij dat ze het waarschijnlijk niet meer voor Pasen opgelost zouden krijgen. Ik ben inmiddels ook een jaar of 2 / 3 klant en dit is ook de eerste klacht die ik heb. Overigens wel meteen een deal-breaker als ze het niet opgelost krijgen binnen geringe tijd. Als je het VRF-02 (en nu 10k) router probleem hebt ligt het hoogstwaarschijnlijk niet aan jou. Ik zou toch iedereen aanraden dit probleem bij Demon onder de aandacht te brengen als je er ook last van hebt. Des te meer druk kan men op BBned uitoefenen. En des te eerder kunnen we allemaal weer stoppen met het posten van onze problemen hier. Probleem is dat als er niet eerder een speedtest is uitgevoerd o.i.d. ze eerst je hele setup en verbinding gaan testen alvorens ze je serieus nemen. Volgens mij werkt bellen iig beter dan mailen. Het nummer is toch gratis, dus je kunt ze zoveel lastig vallen als je wilt.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:59:
Voor de goede orde: ik heb de link van dit topic naar de service-afdeling gestuurd ... Hopelijk kunnen ze wat doen aan de info die hier gepost wordt 8)
Haha volgens 1 van de medewerkers bij Demon op donderdagavond, volgt men Tweakers in het algemeen op de voet. En met name dit topic. Ze weten er dus van, maar kunnen verder ook weinig doen tenzij het natuurlijk een structureel probleem is zoals nu. Daar zijn namelijk geen storingsrapporten en andere bureaucratische rommel voor nodig omdat het meerdere personen betreft.
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:28:
Ik begin nu wel aardig te twijfelen eigenlijk. Ik sta op het punt over te stappen van @home naar demon maar als ik de laatste posts hier lees weet ik niet of dit nog wel zo'n goed idee is. Doen de problemen zich alleen maar voor in het BBnet netwerk?
Het VRF-02 / 10K probleem is puur BBned, want het is (volgens mij) ook een BBned router. BabyXL schijnt geen problemen te geven. Maar er zijn waarschijnlijk ook mensen die via BBned helemaal geen problemen hebben. Het is misschien een kwestie van geluk/ongeluk. Als je toch wilt overstappen zou ik eerst kijken via wie je dan wordt aangesloten. Via BabyXL moet geen problemen opleveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ik meende dat op de status pagina van demon ook werd aangegeven
dat er problemen waren met BBNED en Babyxl

ik heb ook contact opgenomen met Demon omdat ik binnenkort over ga stappen naar demon
en ze gaven gewoon toe dat er problemen waren op dit moment en dat ze eraan werken
toen ik het vroeg en ze ontkenden het absoluut niet want dat heb ik ook meegemaakt :r (planet)

ik ga er gewoon voor ...tegen de tijd dat ik overgestapt ben (27-05) dan is het waarschijnlijk wel opgelost ..toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

vr6-only schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:18:
ik meende dat op de status pagina van demon ook werd aangegeven
dat er problemen waren met BBNED en Babyxl

ik heb ook contact opgenomen met Demon omdat ik binnenkort over ga stappen naar demon
en ze gaven gewoon toe dat er problemen waren op dit moment en dat ze eraan werken
toen ik het vroeg en ze ontkenden het absoluut niet want dat heb ik ook meegemaakt :r (planet)

ik ga er gewoon voor ...tegen de tijd dat ik overgestapt ben (27-05) dan is het waarschijnlijk wel opgelost ..toch ???
Ken jij Demon nog niet... ping problemen vorig jaar hebben van maart tot ergens november geduurd... ik heb d'r daarom ook totaal geen vertrouwen meer in :( Maar ja.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet ;)

En laten we even de support afdeling van Demon groeten, aangezien ze dit toch volgen: Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ik zie in de poll twee mensen staan die wel een e-mail gehad hebben (of de vraag verkeerd begrepen hebben :)), kunnen die de mail hier eens posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat ze de tijdelijke 4mbit verbinding bij mij weer terug hebben gedraaid.
Het is nu weer 2Mbit (230k) Het was leuk zolang het duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:28:
Ik zie in de poll twee mensen staan die wel een e-mail gehad hebben (of de vraag verkeerd begrepen hebben :)), kunnen die de mail hier eens posten ?
Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij blijft uw huidige maandtarief gelden.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
2048 / 1024 4096 / 1024 EUR 55

De upgrade zal worden uitgevoerd in de maand april van 2005.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te behalen snelheid van uw verbinding.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier waarop u deze keuze bekend kunt maken.

Demon Internet Customer Service
dslexpress@nl.demon.net

Je bedoelt deze e-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Yep hier ook weer terug naar 2 mbit ipv de 4 mbit :)
Het was even gezellig inderdaad met 4 mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:22:
[...]

Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij blijft uw huidige maandtarief gelden.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te behalen snelheid van uw verbinding.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier waarop u deze keuze bekend kunt maken.

Demon Internet Customer Service
dslexpress@nl.demon.net

Je bedoelt deze e-mail
Nee !, Wij zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier waarop u deze keuze bekend kunt maken. De e-mail waarin die informatie zou moeten staan, en die (bijna) niemand heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
Hier ook weer terug op 2Mbitjes. :X

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

en horen jullie ook terug gezet te worden naar 2mbit ??

zo ja dan betekend het dat ze de draad weer op hebben gepakt en
alles proberen te herstellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Hééé! Waarom was mijn verbinding zojuist een paar minuten down? Ik zit nìet op één van die VRF's waar vannacht noodonderhoud op is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idem hier. Gebeurt regelmatig strak om 0:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

ik zit op de vrf 7.. sinds eergisteren diverse onderbrekingen van een halve tot een paar minuten.. soms met half uur tussenpauze , soms met 3 uur tussen twee disconnects.. vreemd..

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
Hmm, hier gebeuren ook vreemde dingen... Bij mijn weten zit ik ook niet op een van de VRF's.
[edit] ik zit op de demona6, raar...

[ Voor 20% gewijzigd door Marcel op 13-04-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:18:
Hééé! Waarom was mijn verbinding zojuist een paar minuten down? Ik zit nìet op één van die VRF's waar vannacht noodonderhoud op is.
Hetzelfde hier, ik zit op de bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
Na een harde restart van de Zyxel werkt internet weer.
Als ik een ATM Loopback test uitvoer voor de restart dan failed hij.

Zou mooi zijn als ze mijn lijn aan het upgraden zijn :)
Maar dat zal vast nog niet het geval zijn denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:22:
[...]

Wat wij zoeken is het mailtje waarover in dit stukje gesproken wordt.
Ik heb bij Demon een verzoek neergelegd om alsnog een kopie van die mail toegezonden te krijgen maar tot op heden (mail is van ruim een week geleden) nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik was gisteravond laat pas thuis en toen lag mijn verbinding eruit. Er zal dus waarschijnlijk onderhoud zijn gepleegd waarvoor je daarna je modem moet resetten. (wat ik de laatste paar dagen iedere dag om 23.00u heb moeten doen, omdat ik daarvoor totaal geen verbinding kon krijgen) Hebben de mensen die op de 10K zitten na een reset minder problemen? Of zijn ze zelfs opgelost? Of moeten we toch het eind van de week afwachten voor de ping/timeout problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:51:
ok ik was gisteravond laat pas thuis en toen lag mijn verbinding eruit. Er zal dus waarschijnlijk onderhoud zijn gepleegd waarvoor je daarna je modem moet resetten. (wat ik de laatste paar dagen iedere dag om 23.00u heb moeten doen, omdat ik daarvoor totaal geen verbinding kon krijgen) Hebben de mensen die op de 10K zitten na een reset minder problemen? Of zijn ze zelfs opgelost? Of moeten we toch het eind van de week afwachten voor de ping/timeout problemen?
vanochtend lag mijn verbinding er ook uit, donwstream van 1 kb/s ofzo, wel inloggen met MSN maar niet/nauwelijks surfen. Heb nog ff de router ertussen uitgehaald om te kijken of die niet liep te bokken, maar ook direct op het modem was de verbinding zeer traag, een reset van het modem (06:30) hielp ook niets.

Jammer genoeg weet ik niet op welke demon BBned router ik zit.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40
sinds vandaag is het dan ook bij mij zover..... ping tijden waar je helemaal niet goed van wordt... dik boven de 100 en 150 en soms zelfs nog hoger, boven 200...
nou zou je zeggen, dat merk je niet met surfen, maar dus echt wel :-(

zie hieronder op welke router ik zit.....

1 1 ms 1 ms 1 ms . [XXXXXXXXXXX intern adres]
2 84 ms 108 ms 106 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161
3 222 ms 212 ms 212 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net
.247.129]
4 198 ms 213 ms 214 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

wat is er aan de hand met BBned? gewoon dikke pech of gewoon structureel netwerk problemen/capaciteits problemen???

als iedereen nou voor de grap morgen eens zou stoppen met leechen voor een dagje...

kijken of dat gaat werken.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

aardbeix15 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:59:
START -> RUN -> CMD <enter>
C:\>tracert www.demon.nl

Dan staat waarschijnlijk bbned-10k-01.router.nl.demon.net in het rijtje.

[ Voor 24% gewijzigd door PJKs op 13-04-2005 11:50 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:31:
[...]

[...]

Het VRF-02 / 10K probleem is puur BBned, want het is (volgens mij) ook een BBned router. BabyXL schijnt geen problemen te geven. Maar er zijn waarschijnlijk ook mensen die via BBned helemaal geen problemen hebben. Het is misschien een kwestie van geluk/ongeluk. Als je toch wilt overstappen zou ik eerst kijken via wie je dan wordt aangesloten. Via BabyXL moet geen problemen opleveren.
Thanks, is dat op een makkelijke manier te checken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
aardbeix15 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:59:
[...]

vanochtend lag mijn verbinding er ook uit, donwstream van 1 kb/s ofzo, wel inloggen met MSN maar niet/nauwelijks surfen. Heb nog ff de router ertussen uitgehaald om te kijken of die niet liep te bokken, maar ook direct op het modem was de verbinding zeer traag, een reset van het modem (06:30) hielp ook niets.

"BBned storing

Momenteel kunnen klanten met een dsl verbinding via bbned een onderbreking in de dienstverlening ondervinden. Technici zijn bezig het probleem zo snel mogelijk te verhelpen."

Er zijn problemen in het ATM-netwerk van bbned, de verbindingen zijn wel
'up' maar er is (bijna) geen verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

PJK schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:48:
[...]

START -> RUN -> CMD <enter>
C:\>tracert www.demon.nl

Dan staat waarschijnlijk bbned-10k-01.router.nl.demon.net in het rijtje.
I Know maar zit op mijn werk ATM, ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dolby schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:55:
[...]
Er zijn problemen in het ATM-netwerk van bbned, de verbindingen zijn wel
'up' maar er is (bijna) geen verkeer.
wat is ATM-verkeer :? en wat is je bron want deze zin zie ik niet straan op de Demon DSL pagina (http://www.demon.nl/cgi-b...s/dslstatus.pl?record=222).

[ Voor 12% gewijzigd door aardbeix15 op 13-04-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 16:45
Voor degenen die vandaag problemen ondervinden met een BBNed lijn, sinds vanochtend 5 uur is er een storing op de backbone van BBNed.

"Op dit moment is er een storing in de BBned ATM backbone.

ATM/DSL verbindingen zijn actief, echter is het niet mogelijk IP verkeer over de lijn te versturen / is de lijn erg traag.

Op dit moment is BBned hard bezig de storing op te lossen.

Als er meer informatie bekend is zullen wij dit bekend maken.

Diensten : BBned Internet & DSL
Symptoms : No traffic / Slow traffic

Start time of outage : 05:00 (0:19)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
aardbeix15 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:56:
[...]

wat is ATM-verkeer :? en wat is je bron want deze zin zie ik niet straan op de Demon DSL pagina (http://www.demon.nl/cgi-b...s/dslstatus.pl?record=222).
Asynchronous Transfer Mode - This high speed network protocol is composed of 53 byte "cells" having 5 byte headers and 48 byte payloads. Because of its short packet length, it is especially good for real time voice and video.
A dedicated-connection switching technology that organizes digital data into 53-byte cell units and transmits them over a physical medium using digital signal technology. Individually, a cell is processed asynchronously relative to other related cells and is queued before being multiplexed over the transmission path. Because ATM is designed to be easily implemented by hardware (rather than software), faster processing and switching speeds are possible. The prespecified bit rates are either 155.520 Mbps or 622.080 Mbps. Speeds on ATM networks can reach 10 Gbps.

(mooi he, google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrayingFalcon schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:01:
Voor degenen die vandaag problemen ondervinden met een BBNed lijn, sinds vanochtend 5 uur is er een storing op de backbone van BBNed.

ATM/DSL verbindingen zijn actief, echter is het niet mogelijk IP verkeer over de lijn te versturen / is de lijn erg traag.

Dit gaat niet over het grote 10K / VRF-02 probleem, want dat was een maand geleden al aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 22:45

_Ernst_

Mark It Zero!

PrayingFalcon schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:01:

Ah daar heb ik dus last van.
Sinds vanmorgen idd lage snelheden (zo'n 10 kb/s down en 5 kb/s up)Gelukkig nog wel internet, beter dan dat het er helemaal uit zou liggen iig.

Iemand die weet wanneer het opgelost zal zijn? (duurt nu toch al vrij lang)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:47:
[...]

Ah daar heb ik dus last van.
Sinds vanmorgen idd lage snelheden (zo'n 10 kb/s down en 5 kb/s up)Gelukkig nog wel internet, beter dan dat het er helemaal uit zou liggen iig.

Iemand die weet wanneer het opgelost zal zijn? (duurt nu toch al vrij lang)
Volgens mij maakt Demon helemaal geen gebruik van ATM voor de overdracht naar BBNED.
En volgens dat bericht is er geen IP verkeer mogelijk, dan zou jij ook geen internet kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hey mijn downstream is weer gehalveerd. Jammer nou.

o beter lezen. Ik zie dat meer mensen dat hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Sayko op 13-04-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:07:
[...]

Volgens mij maakt Demon helemaal geen gebruik van ATM voor de overdracht naar BBNED.
En volgens dat bericht is er geen IP verkeer mogelijk, dan zou jij ook geen internet kunnen hebben.
Volgens mij wel, afaik zijn de lijnen tussen telcentrale's en BBNed ATM. Op de (uitgaande) poort van de telefooncentrale hier (BBNed) staat iig 155ATM ofzoiets, een blade van Cisco. (Kan t niet exact zien op foto, moet thuis ff hi-res origineel opzoeken, http://www.djsmiley.com/got/telcentrale/IMG_2947.JPG )

Maar hoe 't verder zit weet ik niet. "Vroeger" had Cistron als een van de weinig (enige?) eigen ATM->IP conversie, en deed BBNed het voor de meeste providers, maar hoe dat vandaag de dag in elkaar zit enz, don't ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het voor jullie ook is opgelost maar ik zit nu met een ping van 9 of 10ms te internetten. Niks meer veranderen Demon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToriHino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

ToriHino

Eg wel!

Zo te zien is het bij mij sinds vanmiddag half vijf mis als ik naar dit plaatje kijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.torihino.demon.nl/google.com.ping-day.png

Overigens zijn dit ping tijden met een paar .torrents actief, dus vandaar de wat
hogere ping tijden. Zit gewoonlijk tussen de 20 en 30.

Op dit moment komt m'n down speed niet boven de 5K uit, en is de ping 200+ :(

Ik zit overigens op de bbned-10k-07 router...

[ Voor 21% gewijzigd door ToriHino op 13-04-2005 19:40 ]

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
@ToriHino

Ik zit op dezelfde router maar nu (zie tijd) ping 17, dus dit keer ligt het niet aan de router (wat bijna altijd het geval is), of het moet ondertussen al weer verholpen zijn maar vaak is het dan de hele avond zo :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

1     *        *        *     Request timed out.
  2    17 ms    16 ms    17 ms  bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
  3    17 ms    17 ms    17 ms  tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129]
  4    17 ms    17 ms    17 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

Pinging tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=17ms TTL=59
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=17ms TTL=59

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 2, Received = 2, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 17ms, Maximum = 17ms, Average = 17ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Laatst online: 21:40
volgens mij is het alweer voorbij....

ik zit nu tijdens piekuren met een ping van 12 a 13..

dat vind ik geheel niet slecht eigenlijk... naja... 1e keer sinds ik demon heb dat ik ergens `last` van heb gehad (tenzij je gepland onderhoud als overlast ziet ;-))

demon, het gaat hier gewoon erg goed.... toppie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ook hier weer opgelost en de normale snelheid

correctie, het was maar tijdelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door aardbeix15 op 13-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Ik zit nog steeds op 2 Mbit snelheid ipv 4 Mbit (had eerder deze week wel 4Mbit snelheid)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik had even de normale snelheid (als je afziet van de sinds drie weken 50% langzamere newsserver-downloads), maar nu gaat het weer alle kanten op. Net haalde ik volgens speedtest.nl 25 KB/sec, een paar minuten later krijg ik uitkomsten tussen de 100 en 300 KB/sec en nu zie ik zelfs 13 KB/Sec.. (Normaal hoor ik iets tegen de 800 KB/Sec te halen)

Zucht.Ik ben bang dat het nog wel even zal duren voor ik weer goede newsserver-snelheden kan halen als ze nu nog zo aan het knoeien zijn. Hopelijk is het morgen beter internet-weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier probleempjes met Demon. Begon gisternacht rond 1 uur, toen lag mijn internet er ineens helemaal uit. Na een reboot kon ik wel normaal surfen en MSN'en, downloaden bleef echter op 0 kb/s hangen. Nu schiet hij af en toe iets door (richting de 200, waar ik normaal rond de 750 zit) waardoor het weer wat lijkt te worden, maar dan zakt het weer in. Afwachten maar hoe lang het gaat duren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:12:
Ook hier probleempjes met Demon. Begon gisternacht rond 1 uur, toen lag mijn internet er ineens helemaal uit. Na een reboot kon ik wel normaal surfen en MSN'en, downloaden bleef echter op 0 kb/s hangen. Nu schiet hij af en toe iets door (richting de 200, waar ik normaal rond de 750 zit) waardoor het weer wat lijkt te worden, maar dan zakt het weer in. Afwachten maar hoe lang het gaat duren :)
gamen is ook onmogelijk op dit moment. Misschien kan ik demon aanklagen voor het verlies dat ik draai in WoW (lees: ik verdien geen gold en ben nu al een aantal keer doodgegaan door die lagspikes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-09 20:24

Marcelloz

IT dude with a beard

Hier (utrecht) op dit moment snelheden tussen de 0 en 5 waar ik normaliter 230 doe. Duurt als sinds 5 uur dus er is echt stront aan de knikker :(

[ Voor 28% gewijzigd door Marcelloz op 13-04-2005 22:18 ]

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Van 10k-01 naar 10k-07
Geen disconnects meer op het irc en betere up en downloadsnelheid.
hopen dat het zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

10k-07 .. wat een drama.. Ik probeer kaartjes voor kraftwerk te bestellen, maar mijn lijn is nu zo traag dat ie steeds timeout voor t betalen.. argh.
Nooit problemen gehad, maar nu is t goed raak..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Zoals u misschien al via de helpdesk hebt vernomen, BBNED en KPN hebben een groot probleem in Amsterdam (TeleCity 1).

De snelheid is zeker niet wat het zou moeten zijn, maar het helpt wel als het modem wordt herstart. Ook zijn de servers niet goed benaderbaar momenteel.

Deze algemene storing is ontstaan door updates van de core-routers die in Amsterdam staan. Op dit moment ligt een groot deel van Noord-Nederland plat of kan op de nog niet eens de helft van de snelheid internetten.

Er zijn vanuit alle kanten al engineers onderweg om aankomende nacht de complete hardware te vervangen. Dat betekent dat aankomende nacht heel BBNED van 0.00uur tot 3.00uur compleet offline is.

Ook een groot deel van het KPN netwerk zal omstreeks dezelfde tijd offline zijn.

Morgen maar ook vandaag helpt het om af en toe het modem te herstarten.
Bron

<Edit>

Op dit moment is het half 1 en m'n verbinding werkt nog gewoon, erg raar. Verbinding is wel stabiel, maar nog steeds niet wat het moet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
mijn verbinding is ook weer snel. Alleen de pings zijn nog vrij hoog (>250)

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds klote hier :(

Shit ik werk vanuit huis maar ik kan dus al 2 dagen niets doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 04:43:
Nog steeds klote hier :(

Shit ik werk vanuit huis maar ik kan dus al 2 dagen niets doen...
Ook hier nog steeds klote. Leek vannacht even goed te gaan, zie nu echter dat het nog steeds zo sloom is als wat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ok.

Ik heb dus ook allemaal gezeik gehad, de afgelopen 24 uur. Als je je modem reset, dan moet het internet weer sneller worden. Dat was hier iig het geval. Dus het werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Helaas heb ik hier sinds gisteren ook die lage snelheid.
Modem uit/aan zetten geeft geen effect bij mij. :/
Ik ben nu eerst even weg, zal later nog wel eens gaan bellen.
Toch wel een apart gevoel... Nog nooit een storing gehad bij Demon.
Dat was in mijn KPN-Adsl periode wel anders,
veel vaker storing, maar dan geen verbinding i.p.v. trage verbinding. ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Gisteravond lag mijn verbinding er ook uit, kreeg ook geen IP adres maar modem leek wel online te zijn. Rond 21:30 werkte het opeens weer, met goeie snelheid en lage ping. Vanmorgen niet meer geprobeerd. Gister nog wel naar de helpdesk gebeld maar die wist me niets meer te vertellen dan dat er een landelijke storing was bij BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op donderdag 14 april 2005 @ 07:52:
Ok.

Ik heb dus ook allemaal gezeik gehad, de afgelopen 24 uur. Als je je modem reset, dan moet het internet weer sneller worden. Dat was hier iig het geval. Dus het werkt!!!
Helpt hier niets, snelheid blijft laag

<Edit>

Niet liegen, af en toe is het zeer snel (m'n max) maar een minuutje erna zakt het weer helemaal in. We wachten af :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg gisteren van 18.00u tot 01.00u pings van 9 / 10ms. Dat komt dan dus waarschijnlijk omdat voor de rest iedereen eruit lag. Nu kijk ik even via remote desktop en zie ik pings van 9 ms tot 80ms springen. Ik ben benieuwd wat er straks gaat gebeuren rond het spitsuur (om 6 uur / half 7 ) Mn upload lijkt ook lager. 8)7 Vreemde dingen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Net ook ff gekeken via remote desktop. Ping tijden rond de 200ms naar mijn gateway 10k-07. Ik haal via BT wel redelijke snelheden maar dat komt meer door de opzet van BT en het gebruik van UDP.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Hier bestaat het probleem nog steeds, downloadsnelheid is wel goed (200kb/s), maar m'n upload is bagger: 4 kb/s ofzo.
Ping is zoals altijd tussen de 20 en 30.

Hoop toch dat het niet lang meer gaat duren, want dit werkt ronduit ruk..

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

_Ernst_ schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:18:
Hier bestaat het probleem nog steeds, downloadsnelheid is wel goed (200kb/s), maar m'n upload is bagger: 4 kb/s ofzo.
Ping is zoals altijd tussen de 20 en 30.

Hoop toch dat het niet lang meer gaat duren, want dit werkt ronduit ruk..
heb je je modem al ge-restart (=30 of langer uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem en ik was even benieuwd of meerdere demon abbonee's het zelfde euvel hebben.

Ik heb destijds een email gekregen met de aankondiging dat er een snelheidsverhoging aan kwam
Dit bericht:

Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid
van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij
blijft uw huidige maandtarief gelden.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie
leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de
telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk
blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar
wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde
maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te
behalen snelheid van uw verbinding.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een
prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van
EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij
zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier
waarop u deze keuze bekend kunt maken
.

Ik heb afgewacht op het bericht dat er een keuze gemaakt kon worden, ik zit nl. zelf helemaal niet te wachten op een 4mbit lijn.
Ik download eigenlijk af en toe maar wat maar vind het wel prettig om 1mbit upload te hebben ;)

Op 1 april zag ik op m'n oude ,helaas overleden, copperjet 810 modem dat ik een 4mbit lijn had..
Ik had alleen totaal geen bericht gehad van Demon hoe ik nou m'n 2 mbit lijntje kon houden.
Ik heb direct via de site een vraag gestuurd en verzocht om alles terug te draaien naar 2 mbit.
op 2 april zag ik het lampje weer op 2mbit staan.
Ik dacht dat alles goed was en heb er eigenlijk geen aandacht verder aan geschonken..
Na een aantal dagen had ik eigenlijk geen bericht gehad van Demon ontrend de wijziging..
Nog een email gestuurd en weer niks gehoord..

Het bericht als klacht via de site gestuurd en daar kreeg ik het volgende bericht van terug:

Goedemiddag,

Op 16 maart jl. stuurden wij u onderstaande bericht.

> Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
> account, dan bieden wij u t/m 25 maart de mogelijkheid om te kiezen
> voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief
> van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum na 1 april.

Omdat het inmiddels de 25e is geweest zullen wij uw snelheid verdubbelen. U kunt er achteraf altijd nog voor kiezen om uw verbinding te downgraden. Hierdoor kunt u alsnog gebruik maken van de 2Mb verbinding tegen de nieuwe prijs van EUR 34,50.
Houd er wel rekening mee dat er voor een downgrade EUR 10,- in rekening wordt gebracht. (zie www.dslexpress.nl - "Mijn DSL Express")

Als u nog vragen hebt horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service"

WTF :/

Toen maar eens gebelt met de customerservice desk..
Daar werd ik voor gek verklaard , ik had een 4mbit lijn en had maar op het emailtje moeten reageren dat op 16 maart gestuurd was...
Dat emailtje heb ik nooit ontvangen..
Toen ik aangaf dat ik slechts een 2mbit lijn had werd ik wederom voor gek versleten..

/me begon behoorlijk te koken })

Uiteindelijk heb ik nog met de helpdesk gesproken en daar bevestigen ze dat ik idd 2mbit heb maar het standpunt is dat ik nog geupgrade zou moeten worden.

De enige optie nu is afwachten tot ik ( weer ) geupgrade word naar 4mbit en dan een downgrade aanvragen ( kosten hiervoor 10 euro ).

Lekkere service.. :(

Nou eigenlijk mijn vraag :

Wie heeft er ook een 2/1 mbit abbo van demon ( van voor de upgrade ) en heeft ook geen email gehad rond de 16e maart om de keuze kenbaar te kunnen maken.

Het zou leuk zijn als er iemand een poll zou kunnen maken, of mij kan uitleggen hoe ik zoiets kan aanmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Largow schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:26:
[...]

heb je je modem al ge-restart (=30 of langer uit)?
Goed punt! Gister al een paar keer gedaan maar dat werkte toen niet. Nu nog maar eens geprobeert en nu werkt het wel :) Lijn is weer als vanouds (geen upgrade dus jammer genoeg)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
@DRG: check ff de vorige pagina. 95% van de mensen hebben GEEN email ontvangen. Ik ook niet, en ik ben ook nog steeds niet geupgrade naar 4mbit.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Chilly_Willy schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:00:
Net ook ff gekeken via remote desktop. Ping tijden rond de 200ms naar mijn gateway 10k-07. Ik haal via BT wel redelijke snelheden maar dat komt meer door de opzet van BT en het gebruik van UDP.
Vreemd. Ik zit ook op 10K-07 en heb nergens last van. Downloadsnelheid normaal, lekker zo'n 800 kilobyte/sec. Pingtijd naar 10K-07 is zo'n 20ms. Niets mis mee.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
WOEI, net weer ff via remote desktop.. pingtijden <10ms naar de gateway en beter nog niet alleen naar de gateway maar ook naar bijvoorbeeld nu.nl of tweakers.net!!

Ik heb nog nooit zulke lage pingtijden gezien naar niet demon sites.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time<10ms TTL=60

Ping statistics for 213.239.154.35:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum =  0ms, Average =  0ms

[ Voor 52% gewijzigd door Chilly_Willy op 14-04-2005 14:38 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:42:

Het zou leuk zijn als er iemand een poll zou kunnen maken, of mij kan uitleggen hoe ik zoiets kan aanmaken..
had ik al gemaakt :)
M55 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 16"

die 2 die wel de mail hebben ontvangen, hebben waarschijnlijk de vraag niet begrepen :D

[ Voor 84% gewijzigd door M55 op 14-04-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
M55 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:55:
[...]

had ik al gemaakt :)
M55 in "Ervaringen Demon DSL-Express # 16"

die 2 die wel de mail hebben ontvangen, hebben waarschijnlijk de vraag niet begrepen :D
Dat geloof ik goed, ikzelf dacht in eerste instantie wel de mail te hebben ontvangen .. maar na wat beter lezen drong ook tot mij door dat ik die mail die "ruim van tevoren" zou worden verstuurd nooit heb ontvangen :D .. heb de poll btw wel goed ingevuld ;)

Maakt mij verders niet zoveel uit of ik die mail wel of niet heb gehad .. ik wacht nog steeds op mijn 4mbit verbinding :'(
Kan er gesteld worden dat mensen bij wie 2mbit nu 4mbit is allemaal BabyXl klanten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Anders quote je even die hele lap tekst :|

Vreemde zaak dat wél verstuurd/niet ontvangen verhaal. Demon moet toch gaan toegeven dat er iets fout is gegaan, want ik heb de inhoud van het betreffende mailtje nog nergens online zien staan. Dat is toch op z'n minst zeer opmerkelijk :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Laatst online: 19:17
Mijn verbinding (Maarssen) werkt ook weer prima sinds ± 13:00u, nadat hij ook alle storingsverschijnselen vandaag en gister gaf. Ik zit ook achter bbned-10k-07.router.nl.demon.net.

Ik denk dus dat de (grootste) problemen opgelost zijn en dat iedereen weer vrolijk verder kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

cjdijk schreef op donderdag 14 april 2005 @ 08:37:
Helaas heb ik hier sinds gisteren ook die lage snelheid.
Modem uit/aan zetten geeft geen effect bij mij. :/
Ik ben nu eerst even weg, zal later nog wel eens gaan bellen.
Toch wel een apart gevoel... Nog nooit een storing gehad bij Demon.
Dat was in mijn KPN-Adsl periode wel anders,
veel vaker storing, maar dan geen verbinding i.p.v. trage verbinding. ;)
Hij doet het weer goed op dit moment :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. toch maar eerst het hele topic moeten lezen... :X

Ik begrijp dus dat elke klant met hetzelfde standaard verhaal min of meer voor de gek word gehouden..

is het een idee om een klacht in te dienen met z'n allen om onze zaak kracht bij te zetten ?

Centraal verzamelen van "de ervaringen" en even via de traditionele post sturen naar de klachtenbox bij Demon :?

misschien een idee om net als troublesathome een site als troublesatdemon op te richten ?

Wie ziet er wat in om idd een gebruikersgroep op te richten ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Kun je doen, maar zoals Coax ook merkt, wordt er steeds minder naar hen geluisterd.

Ik heb al vaker geprobeerd om contact te maken bij KPN voor een algemene KPN ADSL gebruikersgroep, maar dat liep ook steeds op niets uit.

Hoewel ik toch via omwegen merk dat een site speciaal voor een groep gebruikers, toch wel stiekem bekeken wordt door bijv KPN.

Het heeft dus indirect altijd zin om een gebruikersgroep op te richten!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o Wie kan mij helpen voordat ik de helpdesk bel.

Ik snap er nu echt niets van, ik heb de eerste mail van Demon gehad en daar stond toch in dat als je niet reageerde dat je dan een 4/1Mbit lijn kreeg voor 55€? Ik vond dat wel aantrekkelijk en heb daarom ook niet op die mail gereageerd/aangegeven dat ik een downgrade wilde. Maar het gekke is dat ik nu nog steeds 2/1Mbit heb voor 55€ per maand.

Van de status pagina van Demon:

Abonnement : DSL Express 2048
Betaal periode : Per Maand
Opstart kosten : EUR 63,03 Excl. BTW
Maand bedrag : EUR 46,22 Excl. BTW

Terwijl bij de abonnementen van Demon je maar 34,5 euro per maand hoeft te betalen voor mijn abonnements type? Het is dan toch zeer on terrecht dat ik ik nu nog 55€ betaal?

Ps ik haal nu al 2 dagen echt baggersnelheden.

Ik begin toch een beetje te balen van deze onduidelijkheid/prijzen/"tijdelijk" 2 draadjes bij de nieuwsgroepen/service van Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De My DSL express pagina moet nog bijgewerkt worden,alle informatie daarop is oud.
Blijkbaar is het een statische pagina.

over je snelheid: alle updates worden deze maand uitgevoerd volgens de heldesk vanochtend..

Dus afwachten helaas..

Nog belangstelling voor de GebruikersGroep ( verkapte kick )

Nog even een leuk stukje communicatie:

Goedemiddag ,

U schreef:

> Ik heb nooit een email of brief gehad waarin de datum van de 25ste gemeld
> werd.
> Ik heb zonder enig bericht een snelheidsverhoging gekregen( en is ook weer
> zonder bericht teruggedraaid ) en nu word mij verteld dat ik moet gaan
> betalen voor een wijziging omdat jullie geen bericht hebben gestuurd ?
> Dit is een beetje de omgekeerde wereld..
> Overigens heb ik op dit moment een 2/1 mbit verbinding gekregen na een email
> richting jullie supportdesk, ik betaal nu dus voor een lijn die ik niet heb.
>
> Ik zou graag zien dat met terugwerkende kracht het maandbedrag word
> aangepast.

Zoals gezegd, u krijgt van ons de dubbele snelheid tegen hetzelfde tarief. Dit is een kado van ons naar u omdat wij u als klant op prijs stellen.
Wij gaan ervan uit dat u dit kado accepteerd. Ook indien u liever een ander kado had gewild.

Als u nog vragen hebt horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service

Oh dus nou moet ik maar blij zijn dat ik 20 euro per maand meer betaal dan nodig |:(

Wie wil er een gezamelijk klacht indienen bij Demon?

Met z'n allen tegelijk geeft meer impact dan alleen ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 18:15 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!

GEEN statusupdates of ander doelloos gechat. Dit topic is voor problemen, en niet voor "ben jij al geupgraded???" achtige praat.