Jaaaaa!!!! Het is weer zover!!! 200 tot 500ms pings op de VRF-02! Ik heb dus maar meteen naar Demon gebeld, want ik word er niet blijer van. Las tijdens het wachten overigens pas dat men vannacht van plan is onderhoud te plegen aan o.a. een wijkcentrale hier.
Affijn het gesprek:
Ik: Goedenavond, ik bel even naar aanleiding van mijn mail van gisteren over de abonnementskosten en mijn wederom inkakkende verbinding.
Ik had gisteren nog mooi pings van 10ms met alleen een packet loss probleem. Nu ping ik zojuist wat servers en zie ik met een tracert dat de VRF-02 mijn verbinding weer aan het verknoeien is.
Hoelang gaan deze problemen nog aanhouden?
Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen, Demon/BBned onderzoeken momenteel het probleem omdat het grootschalig is.
Ik: Maar deze problemen doen zich toch inmiddels al een 'tijdje' voor? Met een tijdje bedoel ik dan 4 maanden minstens, al is het op kleine schaal misschien.
Demon: Ik kan u verzekeren dat dit nog geen 4 maanden aan de hand is. Waar haalt u eigenlijk deze informatie vandaan?
Ik: Mwa ik lees een groot aantal fora en nieuwsgroepen, daar meldt en klaagt men wel eens wat
Demon: Ja maar het probleem is ook vaak dat mensen spyware op hun pc hebben en dat daardoor een dergelijk probleem ontstaat.
Ik: Ik denk dat ik er toch wel vanuit mag gaan dat als ik dat probleem regelmatig al maanden voorbij zie komen er een aantal van die mensen toch wel weten wat ze aan het doen zijn. Temeer mensen die van nieuwsgroepen gebruik maken vaak toch ook wel weten dat ze regelmatig voor spyware moeten scannen.
Demon: Daar valt over te twisten...
Ik: Affijn, is het onderhoud wat aan de routers moet gebeuren vandaag al begonnen, dat ik nu zo'n hoge ping heb?
Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen.
Ik: Ok, mag ik er dan wel vanuit gaan dat ik na dit onderhoud geen last meer heb van hoge pings en packet loss, wat tot gisteren nog mijn enige grote probleem was?
Demon: Ik kan u niets verzekeren, er loopt momenteel een onderzoek naar de problemen.
Ik: Ok, wanneer kan ik er dan vanuit gaan dat dat onderzoek resultaat heeft opgeleverd en mijn problemen zijn opgelost?
Demon: Ik kan u niet met zekerheid een datum geven, anders deed ik dat wel. Er loopt momenteel een onder...
Ik: Ok kan ik ergens achterhalen wanneer ik wel weer een pico bello verbinding heb?
Demon: Nee, anders konden wij u dat ook wel vertellen.
Ik: Even iets anders, kan ik kiezen voor een downgrade (prijsverlaging) op dit moment of hoe zit dat? Ik heb namelijk zoals menig ander klant van jullie daar geen bericht over ontvangen.
Demon: Meneer, iedereen heeft dat bericht ontvangen, wij hebben ook van niemand vernomen dat ze die mail niet hebben gehad. Behalve van de mensen die niet postmaster@usernaam.demon.nl als e-mail ophaal adres hebben ingesteld.
Ik: Maar kan ik kiezen voor een downgrade?
Demon: Ja dan moet u customer support even bellen op 020-5304266
Ik: Ah en dat kost me dan zeker geld, dat downgraden?
Demon: Dat weet ik niet, daar kan ik niets over zeggen.
Ik: Goed, dan wacht ik het onderhoud vanavond even af en als de problemen er morgen nog zijn, bel ik wel weer op.
Demon: Ja goed, u bent vrij om naar de helpdesk te bellen.
Ik: Goed dan laten we het daar even bij, bedankt voor de informatie.
Demon: Graag gedaan, een prettige avond nog, dag.
Ik: hetzelfde, dag.
=====================================================
Ik verwacht dus niet dat ik morgen geen packet loss meer heb. Hopelijk krijgt men het wel voor elkaar de pings weer binnen de perken te brengen.
Haal nu al mijn vragen weg en alleen de antwoorden van Demon over:
Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen, Demon/BBned onderzoeken momenteel het probleem omdat het grootschalig is.
Demon: Ik kan u verzekeren dat dit nog geen 4 maanden aan de hand is. Waar haalt u eigenlijk deze informatie vandaan?
Demon: Ja maar het probleem is ook vaak dat mensen spyware op hun pc hebben en dat daardoor een dergelijk probleem ontstaat.
Demon: Daar valt over te twisten...
Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen.
Demon: Ik kan u niets verzekeren, er loopt momenteel een onderzoek naar de problemen.
Demon: Ik kan u niet met zekerheid een datum geven, anders deed ik dat wel. Er loopt momenteel een onder...
Demon: Nee, anders konden wij u dat ook wel vertellen.
Demon: Meneer, iedereen heeft dat bericht ontvangen, wij hebben ook van niemand vernomen dat ze die mail niet hebben gehad. Behalve van de mensen die niet postmaster@usernaam.demon.nl als e-mail ophaal adres hebben ingesteld.
Demon: Ja dan moet u customer support even bellen op 020-5304266
Demon: Dat weet ik niet, daar kan ik niets over zeggen.
Demon: Ja goed, u bent vrij om naar de helpdesk te bellen.
Demon: Graag gedaan, een prettige avond nog, dag.
Blijkt het een buitengewoon informatief telefoongesprek te zijn geweest.
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 05-04-2005 22:45
]