Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.187 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZy schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:55:
[...]

Dan zet je in die map ook zo'n bestandje. Die server is van demon, jij kunt daar geen programma's op draaien. Zoek anders even wat informatie op over webservers :Y)
ik snap zelf ook wel dat ik geen hele apache server kan maken daar maar ik hoopte dat er een een proggie was dat misschien al het verkeer via http kan blokken op jou homepage gedeelte incl subdirs.

als je dat index.html in de GoT map plaatst dan kan je het nog steeds browsen hoor :P

maar ik ga wel ff een beetje zoeken op .htacces maar denk dat dit echt alleen in de server gezet kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

oZy

TD-er schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:18:
[...]

Zoek ook eens op ".htaccess"
Daarin kun je oa opgeven of een dir browsable is voor anderen of niet en nog veel meer zaken zijn daarmee te regelen.
Dergelijke dingen zet je dan in een textfile en hernoem die dan naar .htaccess

Over het Demon-verhaal omtrend de niet ontvangen mail.
Ik weet niet beter dan dat ik vanaf begin april (eind maart) in Mijn DSL-express heb zien staan dat ik een abonement heb van 34,50 euro/maand.
Heb je dit veranderd omdat jij die mail wél ontvangen hebt of kwam je toevallig op de mijn-dslexpress site terecht?
Ik ga op 24 april dus echt geen 55 euro dokken. Indien wel dan ga ik wel gebruik maken van mijn Consumentenbond lidmaatschap.
Dus Demon kan beter toe geven dat niemand die mail ontvangen heeft en ook de informatie die erin zou hebben gestaan doorgeven aan de klanten, want ik denk niet dat ik de enige ben die zo erover denkt.
Op 24 april betaal je ook gewoon €34,50, maar je betaalt dan voor de maand mei omdat we nu vooruit betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.demon.net/help...loping/htsingle.html#dirs

hier een link naar demon over htaccess maar ik geloof dat dit niet mogelijk is op de standaard homepages.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Whoops... noodonderhoud op VRF-01, VRF-02 en VRF-05 vannacht. Leuk hoor, ik heb momenteel geen problemen, zul je zien dat ik morgen wèl problemen heb... :(
Geachte klant,

In de nacht van 5 op 6 april aanstaande zal er noodonderhoud verricht
worden aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:01 en 06:00 uur CEST. Gedurende
deze periode zal van een groot deel van onze klanten de verbinding een
of meerdere keren onbeschikbaar zijn.

Dit onderhoud heeft alleen betrekking op klanten met een Demon
DSL-verbinding via bbned aangesloten op vrf-01, vrf-02 en vrf-05. U kunt
er op de volgende manier achterkomen via welke vrf u verbonden bent
(Windows specifiek):

- open een MS-DOS prompt
- type <tracert www.demon.nl>
- de 'hop' waar bbned-vrf-0x.router.nl.demon.net in staat, geeft aan op
welke vrf u aangesloten bent (waarbij x 1, 2 of 5 is)

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk
contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) nummer:
0800-3366668.

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
oZy schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:30:
[...]

Heb je dit veranderd omdat jij die mail wél ontvangen hebt of kwam je toevallig op de mijn-dslexpress site terecht?

[...]

Op 24 april betaal je ook gewoon €34,50, maar je betaalt dan voor de maand mei omdat we nu vooruit betalen.
Ik heb geen mail gezien, maar heb afgezien van de verhoging nadat iemand dat hier in het topic vermeld had.

Zoals ik al eerder gezegd had, ga ik er min of meer vanuit dat de volgende incasso 17 euro zal zijn (34,50 - 25/30 van 20,50 euro)
Maar goed, eerst maar eens zien wat er komende afschrijving af gaat.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:37:
http://www.demon.net/help...loping/htsingle.html#dirs

hier een link naar demon over htaccess maar ik geloof dat dit niet mogelijk is op de standaard homepages.demon.nl
Nee, demon ondersteunt geen .htaccess op hun servers. Iig niet voor de normale DSL-express webspace.
Wildfire schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:23:
Whoops... noodonderhoud op VRF-01, VRF-02 en VRF-05 vannacht. Leuk hoor, ik heb momenteel geen problemen, zul je zien dat ik morgen wèl problemen heb... :(

[...]
Handig.. Ik zit WEL op VRF-02, heb geen problemen eigenlijk. Mailtje niet gehad (en ik weet 100% zeker dat mail binnengepopped wordt op mn server)

Hopen dat mn lijn niet eruit vliegt, ben net aan t uploaden
en anders doen die leechers t maar met een zooi parretjes grmbl

Mmm nu je t over problemen hebt, zit ineens "maar" op 200k/sec te downloaden ipv 600-700 normaal vanaf Giganews.

[ Voor 47% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Geen mail en zover ik weet zit ik achter vrf-03. Dus geen onderhoud voor mij.

Maar ik zit nu alweer meer dan een uur met een halve downloadspeed en een ping van 150+ms 8)7
Zit te gamen denk wat een lag ineens. Was gisteravond ook al maar was maar 20 minuten.

Gaat weer lekker. Nog geen upgrade, wel 55 eypo dokken en nu ook nog slechte connectie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32

[...]
Hier op VRF 02.. echt zuig snelheden met een 8Mbits lijn.. nu nog maar 200KB/s.

Dus onderhoud is welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:59:
[...]

Hier op VRF 02.. echt zuig snelheden met een 8Mbits lijn.. nu nog maar 200KB/s.

Dus onderhoud is welkom :D
Ik heb de afgelopen dagen 's avonds gewoon met lekkere snelheden gedowned... vreemd.

Nu zit ik op 400 kilobyte/sec via Tweaknews, maar ja Tweaknews is al de hele dag flink variabel dus dat is geen goede graadmeter. Straks ff de Cistron speedtest doen, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Demon is weer lekker bezig. Hier een babyxl 2/1 aansluiting. Download schommelt tussen de 20 en 30 kb/s.
Getest van ftp.demon.nl met 16MB file.
Dit is overigens de eerste keer dat ik performance problemen heb met demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
C00KW4US schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:17:
Demon is weer lekker bezig. Hier een babyxl 2/1 aansluiting. Download schommelt tussen de 20 en 30 kb/s.
Getest van ftp.demon.nl met 16MB file.
Dit is overigens de eerste keer dat ik performance problemen heb met demon.
Ik heb eenzelfde verbinding (die nu tijdelijk 4 MBit is geworden) en ik haal strak 480 kb/s. Verder heb ik eigenlijk ook nooit last van lage snelheden en uitval ofzo. Ik ben hartstikke tevreden met Demon. Dat mag ook wel eens gezegd worden denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die een langzame verbinding hebben met de eweka servers???
Ik kom niet meer boven de 400 Kilobyte terwijl ik met verschillende speedtests hoger haal.
Heb ook al op het eweka forum gevraagd en die wisten mij te melden dat usenet gecapped wordt??

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 21:10:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen 's avonds gewoon met lekkere snelheden gedowned... vreemd.

Nu zit ik op 400 kilobyte/sec via Tweaknews, maar ja Tweaknews is al de hele dag flink variabel dus dat is geen goede graadmeter. Straks ff de Cistron speedtest doen, kijken wat dat oplevert.
Wildfire, zou 't dan regio afhankelijk zijn ?... miss dat mijn centrale *opeens* gefuckt is?

Ochtend wil ik zelden laatste tijd nog wel is max 850 halen... laatste tijd ís 't stabiel 200~400 dag of nacht hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaaa!!!! Het is weer zover!!! 200 tot 500ms pings op de VRF-02! Ik heb dus maar meteen naar Demon gebeld, want ik word er niet blijer van. Las tijdens het wachten overigens pas dat men vannacht van plan is onderhoud te plegen aan o.a. een wijkcentrale hier.

Affijn het gesprek:

Ik: Goedenavond, ik bel even naar aanleiding van mijn mail van gisteren over de abonnementskosten en mijn wederom inkakkende verbinding.
Ik had gisteren nog mooi pings van 10ms met alleen een packet loss probleem. Nu ping ik zojuist wat servers en zie ik met een tracert dat de VRF-02 mijn verbinding weer aan het verknoeien is.
Hoelang gaan deze problemen nog aanhouden?

Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen, Demon/BBned onderzoeken momenteel het probleem omdat het grootschalig is.

Ik: Maar deze problemen doen zich toch inmiddels al een 'tijdje' voor? Met een tijdje bedoel ik dan 4 maanden minstens, al is het op kleine schaal misschien.

Demon: Ik kan u verzekeren dat dit nog geen 4 maanden aan de hand is. Waar haalt u eigenlijk deze informatie vandaan?

Ik: Mwa ik lees een groot aantal fora en nieuwsgroepen, daar meldt en klaagt men wel eens wat

Demon: Ja maar het probleem is ook vaak dat mensen spyware op hun pc hebben en dat daardoor een dergelijk probleem ontstaat.

Ik: Ik denk dat ik er toch wel vanuit mag gaan dat als ik dat probleem regelmatig al maanden voorbij zie komen er een aantal van die mensen toch wel weten wat ze aan het doen zijn. Temeer mensen die van nieuwsgroepen gebruik maken vaak toch ook wel weten dat ze regelmatig voor spyware moeten scannen.

Demon: Daar valt over te twisten...

Ik: Affijn, is het onderhoud wat aan de routers moet gebeuren vandaag al begonnen, dat ik nu zo'n hoge ping heb?

Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen.

Ik: Ok, mag ik er dan wel vanuit gaan dat ik na dit onderhoud geen last meer heb van hoge pings en packet loss, wat tot gisteren nog mijn enige grote probleem was?

Demon: Ik kan u niets verzekeren, er loopt momenteel een onderzoek naar de problemen.

Ik: Ok, wanneer kan ik er dan vanuit gaan dat dat onderzoek resultaat heeft opgeleverd en mijn problemen zijn opgelost?

Demon: Ik kan u niet met zekerheid een datum geven, anders deed ik dat wel. Er loopt momenteel een onder...

Ik: Ok kan ik ergens achterhalen wanneer ik wel weer een pico bello verbinding heb?

Demon: Nee, anders konden wij u dat ook wel vertellen.

Ik: Even iets anders, kan ik kiezen voor een downgrade (prijsverlaging) op dit moment of hoe zit dat? Ik heb namelijk zoals menig ander klant van jullie daar geen bericht over ontvangen.

Demon: Meneer, iedereen heeft dat bericht ontvangen, wij hebben ook van niemand vernomen dat ze die mail niet hebben gehad. Behalve van de mensen die niet postmaster@usernaam.demon.nl als e-mail ophaal adres hebben ingesteld.

Ik: Maar kan ik kiezen voor een downgrade?

Demon: Ja dan moet u customer support even bellen op 020-5304266

Ik: Ah en dat kost me dan zeker geld, dat downgraden?

Demon: Dat weet ik niet, daar kan ik niets over zeggen.

Ik: Goed, dan wacht ik het onderhoud vanavond even af en als de problemen er morgen nog zijn, bel ik wel weer op.

Demon: Ja goed, u bent vrij om naar de helpdesk te bellen.

Ik: Goed dan laten we het daar even bij, bedankt voor de informatie.

Demon: Graag gedaan, een prettige avond nog, dag.

Ik: hetzelfde, dag.

=====================================================

Ik verwacht dus niet dat ik morgen geen packet loss meer heb. Hopelijk krijgt men het wel voor elkaar de pings weer binnen de perken te brengen.

Haal nu al mijn vragen weg en alleen de antwoorden van Demon over:

Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen, Demon/BBned onderzoeken momenteel het probleem omdat het grootschalig is.
Demon: Ik kan u verzekeren dat dit nog geen 4 maanden aan de hand is. Waar haalt u eigenlijk deze informatie vandaan?
Demon: Ja maar het probleem is ook vaak dat mensen spyware op hun pc hebben en dat daardoor een dergelijk probleem ontstaat.
Demon: Daar valt over te twisten...
Demon: Weet ik niet, kan ik niets over zeggen.
Demon: Ik kan u niets verzekeren, er loopt momenteel een onderzoek naar de problemen.
Demon: Ik kan u niet met zekerheid een datum geven, anders deed ik dat wel. Er loopt momenteel een onder...
Demon: Nee, anders konden wij u dat ook wel vertellen.
Demon: Meneer, iedereen heeft dat bericht ontvangen, wij hebben ook van niemand vernomen dat ze die mail niet hebben gehad. Behalve van de mensen die niet postmaster@usernaam.demon.nl als e-mail ophaal adres hebben ingesteld.
Demon: Ja dan moet u customer support even bellen op 020-5304266
Demon: Dat weet ik niet, daar kan ik niets over zeggen.
Demon: Ja goed, u bent vrij om naar de helpdesk te bellen.
Demon: Graag gedaan, een prettige avond nog, dag.

Blijkt het een buitengewoon informatief telefoongesprek te zijn geweest. :|

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39

oZy

Moet je voor de grap eens bellen met Customer Service.. dan ben je straks ook een rebel die onderdeel uit maakt van de grote wij-houden-demon-voor-de-gek samenzwering :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:11:
[...]

Wildfire, zou 't dan regio afhankelijk zijn ?... miss dat mijn centrale *opeens* gefuckt is?

Ochtend wil ik zelden laatste tijd nog wel is max 850 halen... laatste tijd ís 't stabiel 200~400 dag of nacht hehe.
Tsja, ik heb nu nog twee keer een Cistron speedtest gedaan... gemiddeld zo'n 700 kilobyte/sec, maar ik moet zeggen dat de snelheid niet stabiel was. Veel ups en downs.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:35:
Jaaaaa!!!! Het is weer zover!!! 200 tot 500ms pings op de VRF-02! Ik heb dus maar meteen naar Demon gebeld, want ik word er niet blijer van. Las tijdens het wachten overigens pas dat men vannacht van plan is onderhoud te plegen aan o.a. een wijkcentrale hier.
Raar, ik zit ook op VRF-02 en ik doe veel aan on-line gaming. Ik kan me niet herinneren de laatste paar maanden pingproblemen te hebben gehad, ook niet op prime-time.

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 05-04-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

hoe zit dat nou met die gasten van DEMON...e-mail verkeer is knap waardeloos. Ik probeer al vanaf Januari een simpele UPGRADE verzoek in te dienen van 1024/512 naar 2048/1024. 5maal zelfs!!
Reactie 0,0

Toch maar een keer bellen dan :X :X ...mischien gaat dat iets sneller :+

edit: Vind de service zeer slecht..jammer

[ Voor 8% gewijzigd door silitek op 06-04-2005 08:52 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Gisteravond telefonisch contact gehad met demon. Mijn download is gewoon zeer instabiel. Als ik de test file van ftp.demon.nl download zie ik gewoon 15 kb/s, dan weer 45 kb/s dan weer 5 kb/s.

Dus ja dat gaat dus echt nergens over. Demon kon me niet vertellen waar het aan kan liggen. Ik ben wel geupgrade naar 4 mbit terwijl ik aan had gegeven dat ik 2 mbit wil blijven houden. Misschien dat door de upgrade het gewoon gaar is geworden en de lijnen het niet helemaal aankunnen op de een of andere manier...

Ik baal nog steeds want probleem doet zich deze ochtend nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 16:24

duderuud

Sliden is koel

Vaag zeg, hele club mensen overgezet naar 4mbit, ik sta bij dslexpress nog steeds op 2/1 voor €55 :(

(Ik zit al ruim een jaar bij Demon met een 2/1 abbo)

[ Voor 22% gewijzigd door duderuud op 06-04-2005 11:07 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

ik heb inmiddels al bijna 6 werkdagen storing. geen verbinding. in de storingsmail stond niet de helpdesk te bellen want die weten niets van de status van storingen en er stond dat ze waarschijnlijk niet alle email zullen lezen. vooralsnog belt of mailt demon mij ook niet. iemand een idee wat de beste manier is om info in te winnen over waar ik op zit te wachten ?

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er

[...]
Volgens mij gaat er wel meer fout met de mail bij Demon, want ik heb die mail dus niet ontvangen.
Vannacht rond 0:45 wilde ik nog even een verslag mailen naar de uni, maar toen lag bij mij de verbinding eruit.
Op zich zijn die onderhoudsbeurten nog wel ergens goed voor... lig je ook eens op tijd in bed :)

sinds vanochtend is mijn ping naar Demon wel 3 - 4 ms lager :)
(rtt min/avg/max/mdev = 24.456/25.055/25.961/0.404 ms)

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 06-04-2005 12:00 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

TD-er schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:59:
[...]

Volgens mij gaat er wel meer fout met de mail bij Demon, want ik heb die mail dus niet ontvangen.
Nee, het was geen mailtje, het was een aankondiging in demon.nl.announce -- ik heb gèèn mailtje gehad.

Ik heb vanmorgen gauw ff speedtest.cistron.nl gezocht -- een redelijk strakke 820 kilobyte/sec download. Als dat vanavond ook nog zo is, dan is er vooruitgang geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 06 april 2005 @ 12:30:
[...]

Nee, het was geen mailtje, het was een aankondiging in demon.nl.announce -- ik heb gèèn mailtje gehad.

Ik heb vanmorgen gauw ff speedtest.cistron.nl gezocht -- een redelijk strakke 820 kilobyte/sec download. Als dat vanavond ook nog zo is, dan is er vooruitgang geboekt.
Ik had al mn hoop inderdaad ook op het noodonderhoud van vannacht gezet..
't Wordt er alleen niet beter op hier. In betere tijden zat ik netjes op 800kb/s, inmiddels mag ik mn handjes dichtknijpen met een schamele 100kb/s. Ik sta dan ook inmiddels op ontploffen, om het even netjes te zeggen. :)

(ik zit na vannacht trouwens wel opeens op de vrf-01, ipv 02).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:42:
[...]

't Wordt er alleen niet beter op hier. In betere tijden zat ik netjes op 800kb/s, inmiddels mag ik mn handjes dichtknijpen met een schamele 100kb/s. Ik sta dan ook inmiddels op ontploffen, om het even netjes te zeggen. :)

Ik ben idd ook veranderd. Ik zat op vrf-02, zit nu op bbned-10k-01.router.nl.demon.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook op de de bbned-10k-01.router.nl.demon.net

Zal het dus toch aan de VRF-02 (o.a.) hebben gelegen. Vanavond eens proberen of mijn timeouts nu ook weg zijn. Ik kan in ieder geval pingen rond de 20/25ms. Het is iets hoger dan ik eergisteren had, maar daar kan ik wel mee leven als die timeouts tenminste weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Hmm. mijn verbinding is ineens helemaal weggevallen. Als ik nu ga kijken vanaf een andere verbinding met een tracert zie ik ineens dat er een vage loop in zit

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Bezig met het traceren van de route naar xxxxxxxx.demon.nl [xx.xxx.xx.xxx]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  xxxxxxx.xxxxxxxxx.local [192.168.10.2
]
  2   <1 ms   <1 ms   <1 ms  a80-127-101-121.adsl.xs4all.nl [80.127.101.121]
  3    15 ms    17 ms    17 ms  lo0.dr1.d12.xs4all.net [194.109.5.236]
  4    15 ms    14 ms    14 ms  303.ae0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.221]
  5    15 ms    14 ms    14 ms  0.so-7-0-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.6]
  6    15 ms    14 ms    28 ms  ams-ix-sar-1.router.nl.demon.net [195.69.145.121
]
  7     *       14 ms    17 ms  tc1-core-1-ae-1-0.router.nl.demon.net [82.161.25
5.37]
  8    15 ms    14 ms    14 ms  bbned-10k-01-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.1
61.247.130]
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10    15 ms    14 ms   193 ms  tc1-core-1-ae-0-0.router.nl.demon.net [82.161.25
5.17]
 11   166 ms    14 ms    14 ms  bbned-10k-01-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.1
61.247.130]
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *       16 ms    17 ms  tc1-core-1-ae-0-0.router.nl.demon.net [82.161.25
5.17]
 14    15 ms    14 ms    44 ms  bbned-10k-01-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.1
61.247.130]
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16    16 ms    14 ms

steeds van core0 naar bbned-10k en weer terug..

Iemand ENIG idee wat hier aan de hand is?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:44
Geen idee....maar ik wil het ook graag weten, de status pagina van demon geeft niks aan. Maar ik kom niet meer bij mijn pc. Fantastisch...heb er gelukkig niet al te vaak last van.

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb zojuist een medewerker gesproken. Het schijnt dat een paar minuten geleden de werkzaamheden zijn afgerond en dat de loop problemen binnen een uur opgelost moeten zijn. Iets met nieuwe apparatuur in gebruik genomen e.d.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:43

Rio

Ik heb al een boek

silitek schreef op woensdag 06 april 2005 @ 08:51:
hoe zit dat nou met die gasten van DEMON...e-mail verkeer is knap waardeloos. Ik probeer al vanaf Januari een simpele UPGRADE verzoek in te dienen van 1024/512 naar 2048/1024. 5maal zelfs!!
Reactie 0,0

Toch maar een keer bellen dan :X :X ...mischien gaat dat iets sneller :+

edit: Vind de service zeer slecht..jammer
Dan ben je in goed gezelschap. Mij hebben ze het via email zelfs een paar keer bevestigd. Tot ik half maart te horen kreeg "uqw aanvraag is niet binnen".

Het is een luxeprobleem, maar wel een irritant luxeprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hoor na mijn upgrade 1mbit up te hebben. nu heb ik in mijn modem gekeken en de upstream was iets van 832, oke kan ik nog mee leven. maar het probleem is dat ik niet boven de 60 kb\s upload uitkom. ik heb speedtesten geprobeerd, ftp upload, en nu zelfs met 4 lijntjes uploaden naar usenet kom ik niet boven de 60.

ik heb even een print screen gemaakt diagnostic in het modem:
Afbeeldingslocatie: http://www.jisgek.nl/up.JPG
als mijn upload de volle 60 is , dan is mijn download nog maar 30. zet ik de upload op 40 dan kom ik rond de 100 kbs download en als ik hem op 20 kb/s upload zet dan pas kan ik mijn volle 200 kb/s download weer gebruiken.

wie kan voor mij het plaatje vertallen in normale nederlandse woorden :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

heb je je modem ge-reset?
Na mijn laatste upgrade kwam de upload niet boven de 21kb, na de reset haalde hij weer 84kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem: stroom eraf gehaald. daarna weer aan, reset knop 30 seconden in gehouden, in modem zelf ADSL lijn gereset ect. alles al geprobeerd. van mijn wandcontact doos naar modem is maar 10 cm telefoon kabel..

dus misschien dat het plaatje wat meer zegt voor mensen die dat snappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Na 1,5 jaar terug overgestapt te zijn naar MyAdsl (gratis pc'tje he;)) nu weer aangevraagd middels de nieuwe overstapprocedure. Na 3 weken echter nog steeds alleen het bericht dat de aanvraag is doorgestuurd.
Voor m'n schoonmoeder die net 2 weken en 5 dagen voor afsluiting om het klant-ID van myadsl vroeg, en men het niet meer kon terugvinden door de geplande afsluiting, een nieuwe aanvraag gedaan. Na 2,5 week alleen nog maar bericht dat de aanvraag is doorgestuurd, maar nog steeds geen lijncheck.
Helaas is de op pagina 1 genoemde doorlooptijdcheck nogal verouderd, maar de geschatte doorlooptijd van 3 weken gaan ze nooit halen. Toezending van de aansluitset inclusief modem gaat ook nooit tijdig plaatsvinden, maar da's gezien de overstap een detail.

Hebben anderen ervaring met de recent geintroduceerde overstapmogelijkheid? In het ergste geval kan ik nog Tele2 overwegen die ook voor 19,95 een 512-lijntje biedt, helaas wel via het KPN-koper ;)

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:42:
[...]

Dan stel je Demon in gebreke, en dan betaal je 12,5% van de abonnementsgelden totdat ze bieden waarvoor je betaald :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
mkleinman64 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 15:06:
Hmm. mijn verbinding is ineens helemaal weggevallen. Als ik nu ga kijken vanaf een andere verbinding met een tracert zie ik ineens dat er een vage loop in zit

[knip]

steeds van core0 naar bbned-10k en weer terug..

Iemand ENIG idee wat hier aan de hand is?
Misschien gewoon je modem/router die geen DHCP lease heeft aangevraagd (nog)?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Niet online

fnc

Er was rond 3 uur vanmiddag inderdaad een onderbreking, een half uur later was de verbinding er weer. Wat wel typisch is, is dat ik in 1 dag van vrf-02 naar vrf-01 (was vanochtend) naar bbned-10k-01.router.nl.demon.net (was na de onderbreking vanmiddag) ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

DJSmiley schreef op woensdag 06 april 2005 @ 13:58:
[...]

Ik ben idd ook veranderd. Ik zat op vrf-02, zit nu op bbned-10k-01.router.nl.demon.net
Same here :)
Nog steeds geen problemen, nu niet, voorheen ook niet.
Wel heb ik de indruk dat mijn upload ietsje hoger is geworden. :)
Zit keurig netjes (zoals ik heb aangegeven) op 2/1 voor 34.50 euro/maand.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
fnc schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:11:
Er was rond 3 uur vanmiddag inderdaad een onderbreking, een half uur later was de verbinding er weer. Wat wel typisch is, is dat ik in 1 dag van vrf-02 naar vrf-01 (was vanochtend) naar bbned-10k-01.router.nl.demon.net (was na de onderbreking vanmiddag) ben gegaan.
Ze hebben de hostname veranderd, IP's zijn 't zelfde:

2 15 ms 15 ms 15 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]

2 15 ms 16 ms 15 ms bbned-vrf-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Duderuud schreef op woensdag 06 april 2005 @ 11:07:
Vaag zeg, hele club mensen overgezet naar 4mbit, ik sta bij dslexpress nog steeds op 2/1 voor €55 :(

(Ik zit al ruim een jaar bij Demon met een 2/1 abbo)
Hier hetzelfde probleem :(
Verder zijn mijn ping tijden naar www.demon.nl nu onder de 20ms best netjes of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
fnc schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:11:
Precies hetzelfde hier (behalve dat ik niet op vrf02 zat) (OK vrf01 en bbned-10k... zijn hetzelfde)
Maar vanochtend was een traceroute naar vrijwel alles niet mogelijk (eigenlijk alleen naar www.demon.nl lukte)
Nu zie ik alleen het eerste stuk van de traceroute en dan gaat 'ie door tot 30-hops met "* * *"

Kennelijk is Demon nog steeds bezig de routing aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

Ja hoor.. nadat het maanden goed is gegaan gaat hier, achter VRF-03 de ping weer omhoog richting de 100ms naar www.demon.nl 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Onderhand begin ik het idee te krijgen dat het wel heel erg bergafwaards gaat met Demon. Er kan wel worden geroepen dat alleen de mensen met problemen zich melden op dit topic, dat is mischien waar, maar over bijvoorbeeld XS4all bestaat niet zo'n negatief topic. Iedereen is daar zonder enig probleem en snel geupdated. Ik wacht net zoals vele anderen nog steeds op mijn update van 1024/512 naar 2048/1024, iedere keer dat je je meld wordt je afgescheept met absolute kul, de helpdesk kan/mag je geen info geven etc. Ik begin me af te vragen of ik niet beter weer terug kan gaan naar XS4all?

Ik wilde graag even deze gedachte delen.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog maar eens een reactie naar Demon gewaagd....

Ik heb er even over nagedacht maar nee, ik vind niet dat Demon mij voldoende geinformeerd heeft.

Demon blijft blijkbaar volhouden dat de bewuste e-mail verstuurd is ook al zijn er ondertussen vele mensen die beweren deze mail nooit ontvangen te hebben en is er nog niemand geweest die aangeeft de mail WEL ontvangen te hebben.
Nou, als Demon deze mail verstuurd heeft dan kunnen ze mij deze mail ook wel even forwarden. Dat mag geen probleem zijn aangezien het origineel op de server van Demon zou staan.
Ik verwacht dan ook deze e-mail binnen 7 dagen toegezonden te krijgen (met bewijs van verzending origineel).
Indien u hieraan niet kunt voldoen heb ik het recht om mijn verbinding later alsnog KOSTELOOS te downgraden naar 2Mbit.

Dat ik en vele anderen de keuze niet hebben is al vervelend genoeg maar dan wil ik dus graag het bewijs zien dat Demon zijn plicht wel gedaan heeft en dat dit geen actie is om de mensen die 2Mbit willen houden alsnog 10 euro downgrade kosten uit de zak te kloppen.
Daarnaast lees ik vele berichten van mensen die opeens een 4Mbit verbinding hebben terwijl die dat niet zouden moeten krijgen omdat zij vooraf (op eigen initiatief dus niet naar aanleiding van de beruchte mail) al hadden aangegeven op 2Mbit te willen blijven.

Ik wens dan ook z.s.m. op 4Mbit gezet te worden want daar betaal ik tenslotte 55 euro voor.

Ben benieuwd naar de reactie en of ik dat mailtje ooit ga krijgen >:)
Het antwoord weten we eigenlijk allemaal al. Dat mailtje ga ik niet te zien krijgen, de 4Mbit krijg ik zodra ik aan de beurt ben en natuurlijk zou Demon dit allemaal nooit opzettelijk doen om de personen die 2Mbit willen houden 10 euro uit de zak te kloppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MXL schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:03:
Onderhand begin ik het idee te krijgen dat het wel heel erg bergafwaards gaat met Demon. Er kan wel worden geroepen dat alleen de mensen met problemen zich melden op dit topic, dat is mischien waar, maar over bijvoorbeeld XS4all bestaat niet zo'n negatief topic. Iedereen is daar zonder enig probleem en snel geupdated. Ik wacht net zoals vele anderen nog steeds op mijn update van 1024/512 naar 2048/1024, iedere keer dat je je meld wordt je afgescheept met absolute kul, de helpdesk kan/mag je geen info geven etc. Ik begin me af te vragen of ik niet beter weer terug kan gaan naar XS4all?

Ik wilde graag even deze gedachte delen.
Dat de snelheidsupgrade bij XS4ALL wel rap gaan ligt met name aan de KPN.
Daarnaast is XS4ALL, zeker qua service, een top provider.
Demon gaat voor mijn gevoel ook een beetje bergafwaarts maar daar wil ik niet alleen Demon de schuld van geven. Veel van het gezeur komt ook door BBNed die zijn zaakjes maar niet op orde lijkt te krijgen. Nou hebben die voor een deel van hun werkzaamheden ook weer last van de KPN (die heeft als enige toegang tot de centrales dus de BBNed man komt er zonder hulp van de KPN niet in) maar ik wijt het overgrote deel van de problemen toch wel aan hun interne organisatie.
Wie weet komt het ooit nog wel eens helemaal goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:11:
[...]

... Nou hebben die voor een deel van hun werkzaamheden ook weer last van de KPN (die heeft als enige toegang tot de centrales dus de BBNed man komt er zonder hulp van de KPN niet in) maar ik wijt het overgrote deel van de problemen toch wel aan hun interne organisatie.
Wie weet komt het ooit nog wel eens helemaal goed......
BBNed kan gewoon bij hun eigen apparatuur in de centrale's. Alleen voor de plaatsing enz zijn ze afhankelijk van KPN. Als een lokatie eenmaal opgeleverd is kan BBNed gewoon zelfstandig er aan de gang. Alleen moeten ze wel tussen 00.00 en 06.00 werkzaamheden doen ivm SLA contracten met bedrijven enz, dus overdag dingen down gooien kunnen ze niet maken. En als er dingen buiten hun "deel" van de centrale moet gebeuren zijn ze ook afhankelijk van KPN.
Officieel mag een monteur in opdracht van BBNed niet bij het KPN deel komen, maar vaak lukt dat prima ;)
Alleen tja, BBNed en organiseren is nogal een probleem, hoog mannetje zegt gewoon: We doen dit, we doen dat, en de rest eronder moet 't maar werkend zien te krijgen/houden, zonder dat er naar de mogelijkheden/gevolgen gekeken is van de uitspraken van hogerhand.... Zie bv de alombekende performanceproblemen van de Cisco DSLAMS na de upgrades. Hadden ze ook eerst kunnen testen maar nee, eerst persbericht, dan je providers informeren (of niet), en dan eens kijken of t eigenlijk wel kan...

DJSmiley is ooit met een mannetje van BBNed nog hier de centrale ingeweest, en heb ook ff bij de KPN kabeltjes rondgewandeld[/ME]

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 06-04-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Het probleem is dat Demon samenwerkt met BBned, die hebben namelijk enorme problemen. Demon is natuurlijk wel eindverantwoordelijk voor de dienst tegenover de klant, maar het valt wel op dat mensen die Demon via BabyXL/TiscaliWS hebben (ik dus ook) hier bijna nooit reageren en eigenlijk ook nooit problemen hebben. Wat dat betreft ben ik ook heel blij dat ik toen op BabyXL ben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Demon is eindverantwoordelijk, ik heb een overeenkomst met Demon, niet met BBNED. Als er toch problemen ontstaan waar demon niets aan kan doen, is het wel aan demon om duidelijk te blijven communiceren naar de klant. Hierin schieten ze nu ernstig tekort.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:59:
Ja hoor.. nadat het maanden goed is gegaan gaat hier, achter VRF-03 de ping weer omhoog richting de 100ms naar www.demon.nl 8)7
ja ik zit op een andere router, maar de verbinding kakt weer in 's avonds als er veel mensen online zijn. Ik wil helemaal niets met die anderen te schaften hebben en gewoon mijn pings en snelheden van bijvoorbeeld dit moment! Ik ga kijken naar alternatieven, want ik zie Demon dit allemaal nog niet 1,2,3 oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Ikzelf heb een 2mbit verbinding via vrf-04 en heb het afgelopen jaar eigenlijk nog nooit pingprolemen of lage up/downloads gehad ****afkloppen****. Wel zakt mijn upload in de spits vaak naar 72k ipv 90 .. maar daarmee mag ik absoluut niet klagen.

Nu lees ik dat er al upgrades van 2 naar 4mbit worden uitgevoerd, sneller dan ik had verwacht. Eigenlijk had ik dit pas eind april verwacht aangezien er nog voldoende problemen zijn met mensen die al veel eerder een up/downgrade hebben aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
MXL schreef op donderdag 07 april 2005 @ 00:00:
Demon is eindverantwoordelijk, ik heb een overeenkomst met Demon, niet met BBNED. Als er toch problemen ontstaan waar demon niets aan kan doen, is het wel aan demon om duidelijk te blijven communiceren naar de klant. Hierin schieten ze nu ernstig tekort.
Dat is wat ik ook zeg. Het is dat je niet kan kiezen, maar anders zou iedereen waar mogelijk voor BabyXL kiezen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

U heeft onlangs een aanvraag bij ons ingediend om over te stappen van
uw huidige internetaanbieder naar Demon. Door onverwachte problemen
met de automatische leverstraat tussen Demon en onze DSL-partner is uw
order nog niet verwerkt en zal de door u opgegeven wensdatum niet
gehaald worden. Uiteraard doen wij ons uiterste best om uw order zo
snel mogelijk alsnog te kunnen verwerken.

Intussen willen we u er op wijzen dat het van belang is dat u uw
bestaande verbinding niet opzegt bij uw huidige provider voordat u van
ons de bevestiging heeft gekregen dat uw order verwerkt kan worden.
Als uw provider de opzegging naar KPN verstuurt voordat onze
overname-order door KPN geaccepteerd wordt zal uw verbinding worden
opgezegd en kan deze niet meer worden overgenomen zonder langdurige
onderbreking.

Onze excuses voor het ongemak, wij werken aan een zo spoedig mogelijke
oplossing en zullen u op de hoogte houden van de voortgang.
Wat een PRUTSERS. Na 3 weken erachter komen dat je systeem niet werkt.
Ter info: ik zit al via BBned op adsl (myadsl) dus is de stap naar BBned (dslexpress) niet zo groot.
En niet meer opzeggen? Die lui roepen zelf dat minimaal 3 weken voor het opzeggen je je bij hen moet aanmelden!
Ik ga ze wel mailen met de vraag of ik gezien hun wanprestatie kosteloos kan annuleren.
Dan maar een Tele2 of Xs4all of wat dan ook. :(

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RFVR schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:41:
[...]

Wat een PRUTSERS. Na 3 weken erachter komen dat je systeem niet werkt.
Ter info: ik zit al via BBned op adsl (myadsl) dus is de stap naar BBned (dslexpress) niet zo groot.
En niet meer opzeggen? Die lui roepen zelf dat minimaal 3 weken voor het opzeggen je je bij hen moet aanmelden!
Ik ga ze wel mailen met de vraag of ik gezien hun wanprestatie kosteloos kan annuleren.
Dan maar een Tele2 of Xs4all of wat dan ook. :(
Hmmm ik weet dat er problemen zijn maar is het misschien bij je opgekomen dat er ook een probleem kan zijn in de verwerking bij bbned of zelfs myADSL aangezien ik niet direct ziet staan in ons oderingsysteem ze laten het wel erg zo in het midden als ik jouw was zou ik gewoon even contact opnemen met de administratie hierover, die kunnen je vaak een specifiekere reden geven dan een standaard template.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Het gaat weer lekker. Donderdagmiddag en mijn ping achter VRF-03 schommeld van 20 tot boven de 200 ms :'(

Eergister en gisteravond was het ook al slecht. Nu is het maanden goed gegaan en nu begint het gezeur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozy,

Demon: "Meneer, ik kan niet vertellen waarom u het mailtje niet ontvangen heeft, maar wij hebben in ieder geval WEL verstuurd, u kunt alleen gebruik maken van de reguliere downgrade methode en daar zijn inderdaad kosten mee gemoeid.

Exact ditzelfde hebben zij vorig jaar ook al geflikt!!! Ze hadden een snelheidsverhoging beloofd die zes maanden op zich liet wachten waardoor oude klanten zes maanden het dubbele betaalden t.o.v. nieuwe klanten. Ik wilde de verhoging niet en dit zou ik te zijner tijd kunnen aangeven op hun website door in te loggen op mijn account en dat aan te geven. De optie om kosteloos te downgraden heeft er NOOIT opgestaan. Later is er bij mij 50 euro extra afgeschreven nadat ik al zes maanden was genaaid. Maar ik los het als volgt op, als ik op het moment sta over te stappen naar een andere provider dan laat ik net zolang het kan elke maand mijn abonnetmentsgeld terughalen van de bank, kijken hoe lang ik nog Demon heb. Als ik dit 3 maanden kan volhouden heb ik mijn 50 euro dus eindelijk terug, want e-mails faxen en brieven belanden bij Demon in de prullenbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
RFVR schreef op woensdag 06 april 2005 @ 16:12:
Voor m'n schoonmoeder die net 2 weken en 5 dagen voor afsluiting om het klant-ID van myadsl vroeg, en men het niet meer kon terugvinden door de geplande afsluiting, een nieuwe aanvraag gedaan. Na 2,5 week alleen nog maar bericht dat de aanvraag is doorgestuurd, maar nog steeds geen lijncheck.
Helaas is de op pagina 1 genoemde doorlooptijdcheck nogal verouderd, maar de geschatte doorlooptijd van 3 weken gaan ze nooit halen. Toezending van de aansluitset inclusief modem gaat ook nooit tijdig plaatsvinden, maar da's gezien de overstap een detail.
Nieuwe aanvragen kunnen "even" duren :

07-01-2005 Ingediend.
29-03-2005 Opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
Rare verhalen allemaal over die verhoging en verstuurde mail.

Ik had een 1024/512 abbo. Ik heb toendertijd de aanbieding genomen om te upgraden naar 2048/1024 voor €34,-. Sinds enige dagen geeft mijn modem dus aan dat het het een 4Mbit verbinding is. Ik heb echter geen brief noch een mail hierover gekregen. Ik maak mij er niet druk om. Zij moeten aantonen dat ik de mail gekregen heb. Verder moeten zij mijn eventuele reaktiemail kunnen overleggen. Wat dus niet kan, want ik heb niet gereageerd op een niet bestaande mail. Het is natuurlijk niet zo dat zij per mail een verhoging van de kosten kunnen afdwingen zonder dat de klant daar toestemming voor geeft.

Voor de rest ben ik eigenlijk tevreden over Demon. Snelheid is okay en de verbinding is over het algemeen ook prima. De nieuwsgroepen en al wat er bij komt kijken altijd top. Helpdesk tot nu toe ook wel behulpzaam.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Emos schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:38:
Rare verhalen allemaal over die verhoging en verstuurde mail.

Ik had een 1024/512 abbo. Ik heb toendertijd de aanbieding genomen om te upgraden naar 2048/1024 voor €34,-. Sinds enige dagen geeft mijn modem dus aan dat het het een 4Mbit verbinding is. Ik heb echter geen brief noch een mail hierover gekregen. Ik maak mij er niet druk om. Zij moeten aantonen dat ik de mail gekregen heb. Verder moeten zij mijn eventuele reaktiemail kunnen overleggen. Wat dus niet kan, want ik heb niet gereageerd op een niet bestaande mail. Het is natuurlijk niet zo dat zij per mail een verhoging van de kosten kunnen afdwingen zonder dat de klant daar toestemming voor geeft.

Voor de rest ben ik eigenlijk tevreden over Demon. Snelheid is okay en de verbinding is over het algemeen ook prima. De nieuwsgroepen en al wat er bij komt kijken altijd top. Helpdesk tot nu toe ook wel behulpzaam.
Ik zit in precies dezelfde situatie, Demon heeft al bevestigd dat dit binnenkort ook weer terug gezet wordt. Ze zeiden letterlijk: "Geniet ervan zolang het duurt" Ik maak me er niet druk om, ze kunnen niet ineens meer gaan afschrijven per maand, dus ik leech nu nog even lekker door van usenet @ 4MBit en ik merk het wel als het ineens weer een stukje trager is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Jullie hebben babyxl neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb bbNed, werkt nog altijd prima op 2048/1024 (sync op 2048/704) :)
Edit: heb helaas geen 4 Mbit gekregen 'voor zolang het nog duurt'

[ Voor 46% gewijzigd door OruBLMsFrl op 07-04-2005 20:27 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al meer dan 1 jaar het 2/1 mbit abbonement, nooit problemen dus zeer tevreden over demon. Maar sinds dat ik het mailtje ontvangen had over de upgrade naar 4/1 mbit heb ik 's avonds het volgende probleem.

C:\Documents and Settings\xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>tracert www.demon.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 * 1732 ms 2910 ms 212.238.154.1
2 3783 ms 144 ms 953 ms bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 645 ms 4146 ms 292 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Hopelijk is deze shit snel opgelost :)

Ow ja als iemand deze ping tijden kan verslaan zie ik dat graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Je gateway is direct al een torenhoge ping; dat is dan vaak gewoon een lokaal probleem afaik. Mischien 'n upload die ergens in de achtergrond loopt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

na 8 dagen (6 werkdagen) is m'n bbned storing opgelost. opeens deed ie het weer..
geen tekst of uitleg van demon. maar zo terug lezende is dat eerder regel dan uitzondering.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:43:
Je gateway is direct al een torenhoge ping; dat is dan vaak gewoon een lokaal probleem afaik. Mischien 'n upload die ergens in de achtergrond loopt? :)
Heb verder niks draaien op de achtergrond. Overdag heb ik overal een ping van rond de 20ms. Maar 's avonds dan schieten de pings torenhoog de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als Demon niet snel met een passende oplossing komt over die mail-affaire dan zijn ze een klant minder.
Ik zit sinds 2003 bij Demon echt nooit klachten. Maar dit vind ik echt niet kunnen gewoon. Nou ga ik in juli-aug verhuizen en zal ik meteen een andere provider nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
spokje schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:22:
Jullie hebben babyxl neem ik aan ?
de broer van mijn vriendin heeft BabyXL en ik zag vandaag dat hij 4/1 heeft, terwijl hij zeker weten afgezien had van die upgrade.
Dus ik vermoed dat er inderdaad een zeker verband zit tussen de DSL-provider en het wel of niet geupgrade zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Xavier schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:21:
Als Demon niet snel met een passende oplossing komt over die mail-affaire dan zijn ze een klant minder.
Ik zit sinds 2003 bij Demon echt nooit klachten. Maar dit vind ik echt niet kunnen gewoon. Nou ga ik in juli-aug verhuizen en zal ik meteen een andere provider nemen.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik probeer al vanaf December2004 een upgrade aanvraag in te dienen. Van 1024/512 naar 2048/1024, tientallen E-meeuwe gestuurd. De laatste gisterenavond.
Vind het echt knap waardeloos :(

[offtopic] Maar er is nog 1club die erger is UPC. Bij die club had ik vanaf Nov 04 het verzoek ingedient om Radio +TV te beeindigen.(bezit een schotel) Meerdere E-meeuwe en brieven gestuurd met dat verzoek.

Want ik verdomde het om dat belachelijke 0900 nummer te bellen van die rovers. Van de week toch maar gebeld, facturen gingen maar door.
antwoord: Nee hoor meneer, we hebben niks ontvangen staat helemaal niks in de computer over opzegging :r :r :r :r
Dat het spul maar in de brand vliegt daaro :( :(

Ben weer kwaad :+

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 13:11
UPC = EVIL :Y) in hun digitale tv doos.

Maarre, Spokje, ik heb inderdaad Demon via BabyXL

Overigens, een tijd geleden heb ik hier ook gepost over wegvallende verbindingen met mijn Netgear DG834g Wireless. Gek werd ik ervan. De verbinding werd verbroken. Vooral lastig tijdens MSN sessies. Maar de momenten waren totaal random. Ik dacht eerst dat het eventueel aan Demon zou liggen of aan BabyXL en de centrale en of server. Ik heb laatst echter de allerlaatste firmware upgrade geinstalleerd en zie daar. Ik draai al drie dagen zonder een enkele verstoring. Beetje vaag van Netgear. Het lag dus totaal niet aan Demon.

Dus nogmaals, Demon is tot nu toe heel aardig voor mij geweest. :P
Maar dat is mijn ervaring.

[ Voor 81% gewijzigd door Emos op 08-04-2005 08:08 ]

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren weer contact gehad met iemand van Demon en werd nu wel naar mijn tevredenheid te woord gestaan. De naam van de medewerker hou ik dus in mijn achterhoofd zolang er nog het ping/timeout probleem is. Want wat eerst op de VRF-02 was, is nu op de 10k.

Ik belde daar dus over op en men wou weer het hele voordehandliggende script volgen, modem naar router omzetten en testjes uitvoeren dus. Ik zei: Alweer? Dat heb ik 3 weken geleden ook al gedaan en dat was hetzelfde probleem. Blijkt dat ze mijn vorige storingsticket eigenlijk min of meer hadden afgesloten. Dat vond ik op zich dan wel weer vreemd. Ik legde mijn begrip voor de helpdesk medewerkers uit wat betreft dat script.(anders kan men geen storingsrapport indienen, want dat accepteert technical support dan weer niet, omdat het overal aan kan liggen) En dus wist hij het goed met mij gemaakt, o.a. een speedtestje uitvoeren en dan zou hij dat doorgeven. Gelukkig bleek tegelijkertijd dat een andere medewerker aldaar ook iemand aan de lijn had met het 10k probleem, (en voorheen dus waarschijnlijk het VRF-02 probleem) waardoor we de speedtest dus ook konden overslaan. Nu is het dus wederom als structureel probleem aangegeven aan BBned i.p.v. individuele klachten. Hopelijk lost men het nu dus echt op, want na de vorige keer had ik nog steeds timeouts/doelhost onbereikbaar en waren alleen de pingtijden teruggedrongen. Dus de overvloed aan timeouts maar meteen even aangegeven, voordat dat dadelijk blijft hangen.

Ik ben in ieder geval vol lof over de demon-medewerker die ik aan de lijn had en draag hem bij deze aan voor Demon medewerker van het jaar. (zal zijn naam hier echter niet noemen :) ) Geen antwoorden als 'weet ik niet, kan ik niets over zeggen' maar 'die pings zijn inderdaad veel te hoog' en 'ik zou ook niet blij worden van die situatie'. Heb je toch het idee dat er niet een 18-jarig studentje voor 7 euro per uur een scriptje op zit te lezen, maar dat men je probleem ook daadwerkelijk op wil lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Is er nu eigenlijk al iemand die een upgrade naar 4mbit heeft gehad die dat ook wilde??? Ik heb al wel gehoord van mensen die het niet wilde, maar toch gekregen hebben. En zijn die mensen via BBned of BabyXL aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Had iets van 4 dagen geleden mailtje gestuurd waarom mijn aanvraag voor een upgrade naar 2/1 nog niet doorgevoerd had en vanmorgen deze mail gekregen:
Uw upgrade verzoek is doorgestuurd naar onze DSL partner. Naar verwachting wordt uw snelheid in de loop van deze maand geupgrade.
Het klopt dat het uitvoeren van de verzoeken enige vertraging heeft opgelopen. Onze excuses daarvoor.

Voor overige vragen kunt u surfen naar www.dslexpress.nl of contact opnemen met customer service op 020-4222000

Met vriendelijke groet,

Marek Dirkse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
lol enige vertraging. Als het nu snel gebeurd heeft het iets van 2,5 maand geduurt voor je. Noem het maar enige vertraging.

Om dit moment zijn mijn ping ALWEER verrot. Gaat weer lekker.

Pinging www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] with 32 bytes of data:

Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=815ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=405ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=586ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=506ms TTL=61

Ping statistics for 194.159.73.70:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 405ms, Maximum = 815ms, Average = 578ms

[ Voor 57% gewijzigd door Kid_E op 08-04-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:28:
lol enige vertraging. Als het nu snel gebeurd heeft het iets van 2,5 maand geduurt voor je. Noem het maar enige vertraging.

Om dit moment zijn mijn ping ALWEER verrot. Gaat weer lekker.
bellen dan! Hoe meer mensen klagen hoe meer druk men op BBned kan zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Hier mijn mailwisseling met Demon:
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Bedankt voor de felicitaties! :)

Maar nu het probleem: In februari heb ik een mailtje ontvangen dat er een upgrade aan zat te komen, in deze mail stond dat ik tijdig op de hoogte gesteld zou worden om hier niet aan mee te doen: deze mail is dus nooit gekomen (net zoals bij veel mensen die hierover klagen) en ik krijg nu dus 4mbit of ik wil of niet. Stuur dan geen eerste mail waarin dit wordt aangekondigd, of ga eens na of de 2de mail wel echt is verstuurd (en ook aangekomen...).

Feit blijft dat ik nu 55euro betaal voor een 2mbit verbinding (heb nog geen upgrade gehad), en er ook mensen zijn die 34,50 hiervoor betalen, omdat ze 'toevallig' de mogelijkhied op mijndslexpress hebben gezien om aan te geven hier niet aan mee te willen doen. Nog afgezien van de mensen die beweren wel 34,50 te betalen en 'perongeluk' ook een 4mbit verbinding hebben gekregen. Nou, dat voelt toch erg knullig of niet soms? :'(

Goed, er zijn ergere dingen in de wereld, maar het imago van Demon heeft bij mij, na de nrp problemen en daarna de ping problemen weer een nieuwe deuk opgelopen qua communicatie naar de klant.

groeten,
Walter.

-----Original Message-----
From: administratie@nl.demon.net [mailto:administratie@nl.demon.net]
Sent: vrijdag 8 april 2005 14:42
To: Walter ****
Subject: [custserv #****]: RE: Uw vraag via demon.nl betreffende, ADSL snelheid

Beste Walter ****,

Demon heeft u de mogelijkheid geboden t/m 25 maart aan te geven niet in aanmerking te willen komen voor de upgrade. Deze hebben wij van u niet mogen ontvangen. Hierbij feliciteren wij u met een 4mbit lijn voor hetzelfde maandelijkse tarief! Een dubbele snelheid voor dezelfde prijs!

Het is natuurlijk mogelijk (nadat de upgrade is uitgevoerd) een downgrade te doen, op www.dslexpress.nl

Voor overige vragen kunt u surfen naar www.dslexpress.nl of contact opnemen met customer service op 020-4222000

Met vriendelijke groet,

--
Demon Customer Service | Demon
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail : customer-service@demon.nl
Demon is een merknaam van THUS plc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg.Focker
  • Laatst online: 24-08 20:22
Mijn god, exact dezelfde mail gekregen:

Demon heeft u de mogelijkheid geboden t/m 25 maart aan te geven niet in aanmerking te willen komen voor de upgrade. Deze hebben wij van u niet mogen ontvangen. Hierbij feliciteren wij u met een 4mbit lijn voor hetzelfde maandelijkse tarief! Een dubbele snelheid voor dezelfde prijs!

Het is natuurlijk mogelijk (nadat de upgrade is uitgevoerd) een downgrade te doen, op www.dslexpress.nl

Dus ze poeieren iedere klacht/opmerking af met een bericht dat we maar blij moeten zijn met een dubbele snelheid voor dezelfde prijs.
Kunnen we niet inventariseren wie er allemaal genaaid zijn door deze 'mail niet ontvangen soap' en de klacht centraal houden? Ik blijf gewoon het nare gevoel houden dat we niet serieus worden genomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Ik vroeg me af hoe je bericht krijgt dat je niet de upgrade naar 4/1 wilt,
in de mail van demon over de upgrade staat
"Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw
account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een
prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van
EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij
zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier
waarop u deze keuze bekend kunt maken."
maar ik heb hierna helemaal geen e-mail ontvangen over wanneer en hoe ik dat
zou moeten doen.

Nu heb ik wel vlak voordat het officieel bekend geworden werd, een downgrade naar 2/1 gedaan, omdat die mogelijkheid toen aanwezig was bij de opties. Alleen daar ook nooit iets van gehoord.
Volgens Demon's "Mijn DSLexpress" heb ik nog een 2/1 abo voor 55 euro :?

Kan ik nu gewoon downgrade aanvragen, of gaat me dat geld kosten, want nu heb ik 55 euro voor oude snelheid, en het is allang april.

Aangezien de meldingen hierboven, ben ik niet de enige die de mail niet ontvangen heeft :)
LET OP!: het gaat hier over de e-mail waarin staat wanneer en hoe, je kan afzien van de upgrade (of de gratis downgrade)

Poll: Wie heeft de beruchte e-mail ontvangen van Demon ?
Ja, ik heb de e-mail ontvangen
Nee, ik heb de e-mail niet ontvangen
Ik heb een brief ontvangen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=54318&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 33% gewijzigd door M55 op 10-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een downgrade gedaan (vond 65 euro pm een beetje te gortig) en dat verliep vrij soepel, maar duurde wel erg lang. Zat ook een dag zonder internet daardoor.

Heb sinds een paar dagen wel erg veel last van wegvallende verbinding, steeds na twaalf uur 's nachts..meer mensen die dit ondervinden? Heb net een schone XP geinstalleerd dus daar zou het niet aan moeten liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
Greg.Focker schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 09:55:
Mijn god, exact dezelfde mail gekregen:

Dus ze poeieren iedere klacht/opmerking af met een bericht dat we maar blij moeten zijn met een dubbele snelheid voor dezelfde prijs.
Kunnen we niet inventariseren wie er allemaal genaaid zijn door deze 'mail niet ontvangen soap' en de klacht centraal houden? Ik blijf gewoon het nare gevoel houden dat we niet serieus worden genomen...
Precies zelfde mail hier, wel erg laag van Demon om zo met hun klanten om te gaan, terwijl nieuwe klanten al bijna een half jaar van het nieuwe tarief genieten.

En dat ze zon standaard mail hebben zegt toch wel dat er veel meer mensen zijn met deze klacht.

[ Voor 6% gewijzigd door P.K. op 09-04-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedTop
  • Laatst online: 28-01-2024
Zelfde verhaal hier... geen mail gehad. Kwam er vandaag achter dat ik opeens wel heel erg snel dingen binnen had.

Op zich vind ik het niet erg. Wel lekker, alleen jammer dat ADSL up niet sneller kan dan 1Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Wallie schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:20:
Hier mijn mailwisseling met Demon:
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Bedankt voor de felicitaties! :)

Maar nu het probleem: In februari heb ik een mailtje ontvangen dat er een upgrade aan zat te komen, in deze mail stond dat ik tijdig op de hoogte gesteld zou worden om hier niet aan mee te doen: deze mail is dus nooit gekomen (net zoals bij veel mensen die hierover klagen) en ik krijg nu dus 4mbit of ik wil of niet. Stuur dan geen eerste mail waarin dit wordt aangekondigd, of ga eens na of de 2de mail wel echt is verstuurd (en ook aangekomen...).

Feit blijft dat ik nu 55euro betaal voor een 2mbit verbinding (heb nog geen upgrade gehad), en er ook mensen zijn die 34,50 hiervoor betalen, omdat ze 'toevallig' de mogelijkhied op mijndslexpress hebben gezien om aan te geven hier niet aan mee te willen doen. Nog afgezien van de mensen die beweren wel 34,50 te betalen en 'perongeluk' ook een 4mbit verbinding hebben gekregen. Nou, dat voelt toch erg knullig of niet soms? :'(

Goed, er zijn ergere dingen in de wereld, maar het imago van Demon heeft bij mij, na de nrp problemen en daarna de ping problemen weer een nieuwe deuk opgelopen qua communicatie naar de klant.

groeten,
Walter.

-----Original Message-----
From: administratie@nl.demon.net [mailto:administratie@nl.demon.net]
Sent: vrijdag 8 april 2005 14:42
To: Walter ****
Subject: [custserv #****]: RE: Uw vraag via demon.nl betreffende, ADSL snelheid

Beste Walter ****,

Met vriendelijke groet,

--
Demon Customer Service | Demon
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail : customer-service@demon.nl
Demon is een merknaam van THUS plc
Even ter aanvulling, deze reactie heb ik er nog op gehad van Demon:
----------------
Beste Walter ****,

Bedankt voor uw e-mail. Uw klachten worden intern opgenomen, om misverstanden in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
----------------
Geen idee wat het betekend... iemand een idee :? Misschien krijg ik een persoonlijk dossier ofzo... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
Zijn er nog meer mensen hier die met demon (bbned) een slechte ping hebben.
Ik ping opeens rond de 70 naar de meeste nederlandse game servers terwijl het normaal bijna altijd rond 20-30 is.
Is demon bezig met onderhoud of zijn ze gewoon een beetje overbelast?
Ik had er trouwens gister ook al last van rond deze tijd alleen toen was de ping wel iets lager dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
SICK schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:44:
Zijn er nog meer mensen hier die met demon (bbned) een slechte ping hebben.
Ik ping opeens rond de 70 naar de meeste nederlandse game servers terwijl het normaal bijna altijd rond 20-30 is.
Is demon bezig met onderhoud of zijn ze gewoon een beetje overbelast?
Ik had er trouwens gister ook al last van rond deze tijd alleen toen was de ping wel iets lager dan nu.
Alleen de snelheids problemen zijn er nog steeds bij mij.

8Mbits lijn die nog mar 400K trekt.. bijna niets veranderd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Traint je modem wel goed? of ook maar 5500 zoals hier? (BBned, 8Mbit)

(Ik zit op bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net - 213.222.28.249)

[ Voor 37% gewijzigd door Napsju op 09-04-2005 18:47 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb ook last van hoge pings en veel disconnects op het irc.
Ik ben ook weer verhuisd van vrf01 naar de 10k-01 router, en sindsdien dus weer gezeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:04:
Ik ben ook weer verhuisd van vrf01 naar de 10k-01 router, en sindsdien dus weer gezeik :(
Afaik hebben ze alleen de reverse hosts veranderd, dat zijn gewoon dezelfde ip's.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
M55 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:12:
Ik vroeg me af hoe je bericht krijgt dat je niet de upgrade naar 4/1 wilt,
in de mail van demon over de upgrade staat

[...]

maar ik heb hierna helemaal geen e-mail ontvangen over wanneer en hoe ik dat
zou moeten doen.

Nu heb ik wel vlak voordat het officieel bekend geworden werd, een downgrade naar 2/1 gedaan, omdat die mogelijkheid toen aanwezig was bij de opties. Alleen daar ook nooit iets van gehoord.
Volgens Demon's "Mijn DSLexpress" heb ik nog een 2/1 abo voor 55 euro :?

Kan ik nu gewoon downgrade aanvragen, of gaat me dat geld kosten, want nu heb ik 55 euro voor oude snelheid, en het is allang april.

Aangezien de meldingen hierboven, ben ik niet de enige die de mail niet ontvangen heeft :)

Poll: Wie heeft de beruchte e-mail ontvangen van Demon ?
Ja, ik heb de e-mail ontvangen
Nee, ik heb de e-mail niet ontvangen
Ik heb een brief ontvangen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=54318&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Aangezien 6% aangeeft die mail wel ontvangen te hebben, vraag ik me af wat er dan in gestaan heeft. Of is het niet duidelijk wat er bedoeld wordt met "die beruchte mail"
Ik lees het als de mail waarin verwezen wordt naar de mogelijkheid om af te zien van de upgrade en hoe je dat moet doen.
Men kan het ook lezen als de mail waarin Demon laat weten dat er een upgrade aan gaat komen.

[ Voor 3% gewijzigd door TD-er op 09-04-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Eindelijk weer beetje fatsoenlijke snelheden, kwam laatste week amper boven de 200-300k/sec. Zit nu (20.00) met 650k/sec te downen dus dat schiet weer op.

Ik zit sinds 't onderhoud op 10k-1, daarvoor op VRF02.

ping zit nu rond de 35-40ms, tijdens het downloaden. dus wat mij betreft mag het zo wel blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
iPodje schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:45:
Traint je modem wel goed? of ook maar 5500 zoals hier? (BBned, 8Mbit)

(Ik zit op bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net - 213.222.28.249)
Modem trained prima, zoals voorheen. Snelheid is wel traag, 400 tot 500KB/s.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
   Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          :  8064000 bps   US Actual Rate       :   928000 bps
   DS maximum Rate         :  8672000 bps   US maximum Rate      :   992000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
   NE Current Attenuation  :    13.0  dB    Cur SNR Margin       :     8.5  dB
   DS actual PSDM(C)       : 00000003       US actual PSDM(R)    : 000037ab
   ADSL Firmware Version   : 42e2ea53
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :    10.0  dB    Far SNR Margin       :     7.0  dB
   CO ITU Version[0]       : 00004753       CO ITU Version[1]    : 504e0007
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < Nokia >
  -----------------------------------------------------------------------------

Tracert Ping is zoals DJSmiley hierboven zei... beetje waus:

code:
1
2
3
4
5
1    41 ms    43 ms    45 ms  bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
2    30 ms    29 ms    31 ms  82.161.247.133
3    43 ms    44 ms    44 ms  tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.42]
4    45 ms    33 ms    35 ms  10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
5    35 ms    34 ms    36 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:55:
[...]

Aangezien 6% aangeeft die mail wel ontvangen te hebben, vraag ik me af wat er dan in gestaan heeft. Of is het niet duidelijk wat er bedoeld wordt met "die beruchte mail"
Ik lees het als de mail waarin verwezen wordt naar de mogelijkheid om af te zien van de upgrade en hoe je dat moet doen.
Men kan het ook lezen als de mail waarin Demon laat weten dat er een upgrade aan gaat komen.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar die mail.
Er zijn dus in ieder geval 2 personen hier op dit forum die de mail ontvangen hebben.
Wil een van deze de inhoud hier eens posten?

Ik wacht nog op reactie van Demon op mijn mail (zie eerder in dit topic) ..... zal ze binnenkort eens een herinnering sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

taz3d_nl schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:04:
Hooray! Ik ook. De problemen leken over, maar vandaag pingtijden naar www.demon.nl ergens van 45 tot 400. En ik zit nu ook op bbned-10k-01... (maar heeft toch hetzelfde IP?)

EDIT: Vraagje. Zijn die problemen alleen bij 8/1-abbo's?

[ Voor 7% gewijzigd door PJKs op 09-04-2005 21:57 ]

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
PJK schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:55:
[...]

Hooray! Ik ook. De problemen leken over, maar vandaag pingtijden naar www.demon.nl ergens van 45 tot 400. En ik zit nu ook op bbned-10k-01... (maar heeft toch hetzelfde IP?)

EDIT: Vraagje. Zijn die problemen alleen bij 8/1-abbo's?
Denk dat alleen de 8Mbits lijntjes merken deze vertraging, waarschijnlijk ook de 4. Met een 8Mbit lijn, tegen de 300/400KB lijkt me dat 4Mbits er dan ook *last* van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb geen e-mail gekregen met verdere instructies, maar begrijp dat ik nu dus zonder pardon een 4mbit lijn krijg, terwijl ik daar niet om gevraagd heb? Vind ik niet zo netjes ..... Bovendien ben ik niet tevreden met de pingtijden .... die schommelen steeds vaker hier :(

PS: Ik zit ook op de bbned-10k-01, en heb een 2-1 mbit abo ..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

ik zit nu bijna 2 jaar bij wanadoo en ik heb nog nooit problemen gehad om eerlijk te zijn,
maar ik heb me abbo opgezegd om over te stappen naar Demon
omdat ik voor de zelfde prijs klasse 2x zo snelle upload heb :Y)
me verbinding word op 20-4 verbroken en 13-5 kan ik weer internet aanvragen bij bbned.
maar als ik al die verhalen zo hoor op deze topic dan begin ik echt te twijvelen of ik een goede keuze heb gemaakt :( ...zijn ze nog wel aan te raden ? 8)7

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
vr6-only schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:28:
ik zit nu bijna 2 jaar bij wanadoo en ik heb nog nooit problemen gehad om eerlijk te zijn,
me verbinding word op 20-4 verbroken en 13-5 kan ik weer internet aanvragen bij bbned.
maar als ik al die verhalen zo hoor op deze topic dan begin ik echt te twijvelen of ik een goede keuze heb gemaakt :( ...zijn ze nog wel aan te raden ? 8)7
Mjah dubbel upload zal je wel goed gebruik van kunnen maken, dat is altijd strak _/-\o_. Down is alleen een probleem + Pings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Chutney schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:56:
[...]

Mjah dubbel upload zal je wel goed gebruik van kunnen maken, dat is altijd strak _/-\o_. Down is alleen een probleem + Pings.
Nou, dat je demon neemt betekent niet meteen dat down + pings problemen gaan veroorzaken, ik zelf heb een 8/1 mbit lijn en heb +/- 15ms naar demon.nl, trek max 800/900kB er uit terwijl ik best wel op een verre afstand van de centrale zit (2km).
Ook vind ik de service van demon erg goed, niet alleen omdat het een gratis nummer is, maar omdat ze verstand van zaken hebben. Toen ik een keer wegvallende verbindingen had, was het na een kwartier opgelost, klasse dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
vr6-only schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:28:
Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met mijn Demon abonement, maar ik vraag me af of je voor de 2e helft van juni weer kunt internetten, want de mensen om mij heen die Demon aanvragen hebben toch wel een stuk langere wachttijd dan ik had. 5 - 6 weken is niet echt een uitzondering meer op het moment.
Aangezien Demon een week bedenktijd aanhoud, zou je ook op de 7e al kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cls schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:05:
[...]

Nou, dat je demon neemt betekent niet meteen dat down + pings problemen gaan veroorzaken, ik zelf heb een 8/1 mbit lijn en heb +/- 15ms naar demon.nl, trek max 800/900kB er uit terwijl ik best wel op een verre afstand van de centrale zit (2km).
Achter welke VRF router zit jij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:53
Chutney schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:07:
[...]

Achter welke VRF router zit jij eigenlijk?
Sorry, hoe zie je dat? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
cls schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:12:
[...]

Sorry, hoe zie je dat? :>
start -> run -> cmd -> tracert www.demon.nl:
1 16 ms 16 ms 16 ms bbned-10k-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
2 17 ms 16 ms 16 ms 82.161.247.133
3 16 ms 16 ms 16 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die GEEN e-mail van Demon heeft onvangen over de mogelijkheid tot behoud van zijn 2Mbit verbinding ipv upgraden.

Ga eens voor jezelf na welk e-mail adres je opgegeven hebt aan Demon bij het aanvragen van je DSL account. Ik weet bijna zeker dat velen die GEEN e-mail ontvangen hebben daar het e-mail adres ingevuld hebben dat ze hadden bij hun vorige internet provider. Een ander adres waar ze nu geen toegang meer tot hebben is natuurlijk ook mogelijk.

Het kan niet anders zijn dat Demon heel veel e-mails als onbestelbaar teruggehad heeft, maar helaas gaan die met een grote waarschijnlijkheid in de bittenbak. Er is daarom ook bij Demon geen belletje gaan rinkelen dat hier iets verkeerd aan het gaan is. Voor ex Chello gebruikers: ik heb vernomen dat mail naar je oude account niet gebounced wordt. In dat geval merkt Demon niks.

Ik raad iedereen aan om zijn account gegevens eens te controleren en vooral te letten op het e-mail adres wat daarbij staat. Als dat een adres is dat niet meer correct is, probeer het dan aan te passen of als dit niet gaat, neem contact op met Demon.

Het blijft natuurlijk wel erg dom dat Demon e-mails niet altijd verstuurd naar het nieuwe -email adres bij je Demon account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:39:
Voor iedereen die GEEN e-mail van Demon heeft onvangen over de mogelijkheid tot behoud van zijn 2Mbit verbinding ipv upgraden.

Ga eens voor jezelf na welk e-mail adres je opgegeven hebt aan Demon bij het aanvragen van je DSL account. Ik weet bijna zeker dat velen die GEEN e-mail ontvangen hebben daar het e-mail adres ingevuld hebben dat ze hadden bij hun vorige internet provider. Een ander adres waar ze nu geen toegang meer tot hebben is natuurlijk ook mogelijk.

Het kan niet anders zijn dat Demon heel veel e-mails als onbestelbaar teruggehad heeft, maar helaas gaan die met een grote waarschijnlijkheid in de bittenbak. Er is daarom ook bij Demon geen belletje gaan rinkelen dat hier iets verkeerd aan het gaan is. Voor ex Chello gebruikers: ik heb vernomen dat mail naar je oude account niet gebounced wordt. In dat geval merkt Demon niks.

Ik raad iedereen aan om zijn account gegevens eens te controleren en vooral te letten op het e-mail adres wat daarbij staat. Als dat een adres is dat niet meer correct is, probeer het dan aan te passen of als dit niet gaat, neem contact op met Demon.

Het blijft natuurlijk wel erg dom dat Demon e-mails niet altijd verstuurd naar het nieuwe -email adres bij je Demon account.
Ik heb bij dat emailadres mijn adres ingevuld wat ik nu nog steeds gebruik (een @iae.nl adres)... ook daar heb ik niks op ontvangen. En normaal stuurt Demon altijd alle mail naar het postmaster adres, waarom nu niet?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!

GEEN statusupdates of ander doelloos gechat. Dit topic is voor problemen, en niet voor "ben jij al geupgraded???" achtige praat.