Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.185 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
Even over de 'upgrade' naar 4mbit
Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Daarbij blijft uw huidige maandtarief gelden.

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
2048 / 1024 4096 / 1024 EUR 55

De upgrade zal worden uitgevoerd in de maand april van 2005.

Voorwaarde is dat de verhoogde snelheid op uw aansluitlocatie leverbaar is, hetgeen afhankelijk is van de afstand tot de telefooncentrale. In die gevallen waar de verhoging niet mogelijk blijkt, blijft de snelheid van uw verbinding 2048/1024 Kbps, maar wordt uw maandelijkse tarief aangepast naar het recentelijk verlaagde maandbedrag. Demon biedt geen enkele garantie t.a.v. de maximaal te behalen snelheid van uw verbinding.

Indien u geen gebruik wenst te maken van de snelheidsverhoging van uw account, dan bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen voor een prijsaanpassing van uw huidige account naar het nieuwe tarief van EUR 34,50, ingaande per de eerste factuurdatum in de maand april. Wij zullen u ruim voor die tijd meer informatie sturen over de manier waarop u deze keuze bekend kunt maken.
Over een dikke week is het al April. Ik heb nog niks gezien. :O
Niet erg netjes van Demon.
Hopelijk schieten ze op want een week lijkt me ook voor hun onmogelijk om iedereen die al een 2mbit abbo had, een keuze te laten maken, die keuze te ontvangen, en zorgen dat iedereen krijgt wat ie wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
P.K. schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:26:
Even over de 'upgrade' naar 4mbit

Over een dikke week is het al April. Ik heb nog niks gezien. :O
Niet erg netjes van Demon.
Hopelijk schieten ze op want een week lijkt me ook voor hun onmogelijk om iedereen die al een 2mbit abbo had, een keuze te laten maken, die keuze te ontvangen, en zorgen dat iedereen krijgt wat ie wil ;)
Ik heb hierover ook nog steeds niks gezien van Demon. Maar als je op de vorige pagina had gekeken, dan had je kunnen lezen dat je op http://www.dslexpress.nl/mijndslexpress/inloggen.html --> Opties --> Afzien van snelheidsverhoging zelf aan kunt geven dat je niet de upgrade naar 4 mbit down wilt hebben maar de prijsverlaging naar €34,50 bij gelijkblijvende snelheid.

Ik heb het zojuist ook maar even ingesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Haay schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:13:
[...]

Ik heb hierover ook nog steeds niks gezien van Demon. Maar als je op de vorige pagina had gekeken, dan had je kunnen lezen dat je op http://www.dslexpress.nl/mijndslexpress/inloggen.html --> Opties --> Afzien van snelheidsverhoging zelf aan kunt geven dat je niet de upgrade naar 4 mbit down wilt hebben maar de prijsverlaging naar €34,50 bij gelijkblijvende snelheid.

Ik heb al van zeker 4 mensen vernomen dat wanneer ze nu bij hun "mijn DSL express" kijken bij overzicht dat het bij hun (net als bij mij) al is aangepast naar 34.50 euro/maand (28,99 ex. BTW), dus dat verwerken ze vrij snel (waarschijnlijk rond middernacht)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Chiron schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:43:

[...]

Gewoon de 650, die je er standaard bij krijgt. Max upload van het beestje is toch echt 768.
Nee, dat is 864 kbit/sec. Mijn modem synct erop en ik haal gemiddeld bij het uploaden zo'n 100 kilobyte/sec met uitschieters naar 105 kilobyte/sec.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trace route van toen ik demon belde. Zoals je ziet dus ook VRF-02. Vreemd, want nu ik dit bericht typ, is het weer over. (weer pings van 200 ipv 600, wat natuurlijk nog te hoog is) Lijkt mij dus dat men het verkeer niet aankan of zo. Dat iedereen er dus alleen in de piekuren last van heeft.
Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

via maximaal 8 hops:

1 302 ms 446 ms 320 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]

2 * 356 ms * bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.246]

3 374 ms 264 ms 212 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Demon/Bbned kan er idd wat van qua loze beloftes.
Zit inmiddels... 12 weken te wachten op mn adsl-aansluiting, en de laatste maand redelijk vaak gebeld met CS. En telkens nemen ze contact op met Bbned en krijg ik dingen te horen als "Het wordt met hoge prioriteit opgepakt", "Het wordt zeker deze week opgeleverd" "Binnen een paar dagen wordt het opgeleverd", en gisteren zelfs "U heeft zeer waarschijnlijk vanavond of morgenavond uw verbinding".

En nog steeds niets uiteraard..... uiterst amateuristisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil even kijken op welke snelheid mijn modem traint, maar het modem hangt achter een router en die kan ik dus niet bereiken. Nu kan ik mijn PC wel direct aan het modem hangen maar dan ben ik bang dat ik allerlei toestanden krijg ivm macadressen die niet meer kloppen :P Wie heeft een briljant idee?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Hier ook ellende (sinds een paar dagen) op vrf-02

C:\Documents and Settings\Marc>tracert www.demon.nl

Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms smoothwall [192.168.0.253]
2 196 ms 242 ms 221 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 233 ms 186 ms 166 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 * 240 ms 200 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

C:\Documents and Settings\Marc>

Heb ook een call aangemeld, maar nog geen reactie erop

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wokschotel schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:05:
Ik wil even kijken op welke snelheid mijn modem traint, maar het modem hangt achter een router en die kan ik dus niet bereiken. Nu kan ik mijn PC wel direct aan het modem hangen maar dan ben ik bang dat ik allerlei toestanden krijg ivm macadressen die niet meer kloppen :P Wie heeft een briljant idee?
Het meegeleverde serieele kabeltje en hyperterminal

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm ik heb de policy gelezen en volgens mij mag ik het gewoon vragen, anders haal ik het wel weer weg;

ik hoorde van een maat over Demon. Die is er erg tevreden over, maar hier lees ik weer allemaal negatieve ervaringen? Ik zit nu bij @home en voor 5 euro meer heb ik dubbele snelheid bij Demon. Bij @home heb je ook een topic vol klachten, maar ik heb ook nergens last van. Is dit regio gebonden, iets van de laatste tijd of gaat het nu juist goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij beviel demon altijd prima. Zie echter mijn laatste mail ten aanzien van de upgradesores.

Overigens heeft een en ander toch wil zin gehad (of leest demon mee??? met dit topic), want nog geen 24 uur na mijn telefoontje en mail, jawel: de upgrade is gerealiseerd. Hopelijk blijft nu alles goed gaan. Snelheden zien er voorlopig goed uit en ping is ook oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Waypoint schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:27:
Hmm ik heb de policy gelezen en volgens mij mag ik het gewoon vragen, anders haal ik het wel weer weg;

ik hoorde van een maat over Demon. Die is er erg tevreden over, maar hier lees ik weer allemaal negatieve ervaringen? Ik zit nu bij @home en voor 5 euro meer heb ik dubbele snelheid bij Demon. Bij @home heb je ook een topic vol klachten, maar ik heb ook nergens last van. Is dit regio gebonden, iets van de laatste tijd of gaat het nu juist goed?
Een groot deel van de klachten gaan hier de laatste tijd over het tempo waarmee BBned de upgrades uitvoert en Demon die er (ogenshijnlijk) te weinig druk achter zet.
Daarnaast zijn de klanten die tevreden zijn niet zo vaak te vinden in de grote ervaring-topics hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ik heb ook sinds 2 dagen last van extreem hoge pings en lage snelheden.

Ik zit op vrf-02 en had gisteren pings van ruim 400 waar ik normaal 50 heb. Nu is het alweer iets beter en zit ik op 200, maar op deze manier kan ik dus niet normaal CoD online spelen.

Hoe kan ik zoiets het beste melden bij Demon?

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik heb zelf totaal geen problemen. Volgens mij hebben alleen de mensen problemen die achter vrf-02 zitten. (zelf zit ik achter 4). Hier ligt de verbinding er iig nooit uit.
Wel wat problemen met upgraden, daar zijn ze wat knudde in, dus zorg dat je meteen de goede verbinding neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
bjck schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:20:
[...]

Sorry, maar linesync is echt iets op jou aansluiting, jou koperlijn, jou bekabeling. Is de synchronisatie tussen jou modem en jou poortje op de centrale waarop jou lijn is aangesloten ;)

Heeft niets met achterliggende VRF's of andere hardware te maken. Dat is veel verderop in het netwerk pas en hele andere netwerklaag dan waar jij onderbrekingen op hebt.
Mja klopt, 't linesync probleem. Maar wat wel opvalt (nu niet het geval maar eerder wel es zo geweest) dat als er 1 iemand linesync problemen had op de vrf-02, er meerderen waren.

Wat ik wel vreemd vind is dat het soms een maand lang goed werkt, dan is het 3 dagen lang dat de linesync 's avonds weg valt als de ping ook weer hoog is, en dan werkt het weer een tijdje goed, etc etc. Heb ondertussen al 4 modems/routers gehad.

Enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou dan iets tussen ISRA punt <> Centrale moeten zijn, maar ja, dan zou het toch niet zo specifiek alleen 's avonds zijn als 't druk is op de vrf-02? Kabels hier zijn gewoon goed, RJ11 van een metertje naar router, UTP naar boven (10 meter), en met KPN geen last gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:34:
Ik heb ook sinds 2 dagen last van extreem hoge pings en lage snelheden.

Ik zit op vrf-02 en had gisteren pings van ruim 400 waar ik normaal 50 heb. Nu is het alweer iets beter en zit ik op 200, maar op deze manier kan ik dus niet normaal CoD online spelen.

Hoe kan ik zoiets het beste melden bij Demon?
Ok ik turf nu sowieso al 5 mensen in dit topic die dat VRF-02 probleem hebben. Ziet Demon dan niet dat er gewoon iets goed fout is met die router? Ik wil wel gereroute worden via VRF-04 als dat kan.

Ik was in ieder geval niet van plan me een nieuwe modem of wat dan ook te laten aansmeren. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad, dus het ligt duidelijk aan de VRF-02. Ik heb dat wel bij een bekende gezien (Chello) waarbij men hem zowat alle hardware heeft laten vervangen (modem/router & netwerkkaart) en het nog niet mocht baten.

Als ik linesync een beetje begrijp, mag dit toch nooit invloed hebben op de verbinding tussen iemand anders' modem en de wijkcentrale of een demon router? Betekent overigens dat de personen die met de VRF-02 verbinden zich in dezelfde regio bevinden?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:45:
[...]
Als ik linesync een beetje begrijp, mag dit toch nooit invloed hebben op de verbinding tussen iemand anders' modem en de wijkcentrale of een demon router? Betekent overigens dat de personen die met de VRF-02 verbinden zich in dezelfde regio bevinden?
VRF-02 hier... regio Den Haag...en al ruim 4 maanden last van een inzakkende connectie @ avonduren en nu ook weer harde pings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het is dat jij het nu hier plaatst, maar ik wist hier dus ook niets van. Slechte zaak van Demon. Ik wachtte ook al een tijdje op deze gratis downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:00:
[...]

VRF-02 hier... regio Den Haag...en al ruim 4 maanden last van een inzakkende connectie @ avonduren en nu ook weer harde pings
Regio Eindhoven ook VRF-02, is dus geen regionaal probleem dan, maar landelijk. Als ze het niet binnen 2 tot 4 weken opgelost krijgen ('s avonds internetten is momenteel dus echt helemaal niet te doen) stap ik over. Ondanks dat ik nooit eerder problemen met Demon heb gehad, lees ik hier wel alle problemen en deze lijken in dit geval niet echt snel opgelost te worden. Ik heb er dus momenteel niet zo veel vertrouwen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Geachte heer, mevrouw,

Middels dit bericht wil Demon u op de hoogte stellen over de voortgang van uw verzoek tot een snelheidsverhoging van uw DSL Express verbinding. Wij hebben u onlangs geïnformeerd over de vertraging die uw verzoek heeft opgelopen vanwege een ingrijpende wijziging aan het ordersysteem. Op dit moment is de wijziging voltooid en kunnen wij weer verzoeken verwerken. Vanwege de opgelopen achterstand kunnen we nog niet exact aangeven wanneer uw order verwerkt wordt.

Wij verzekeren u dat het doorvoeren van uw verzoek bij ons de grootste prioriteit heeft en wij zullen u zo spoedig mogelijk informeren over de voortgang van de wijziging. Op het moment dat de wijziging voltooid zal u een bevestiging ontvangen op dit e-mailadres. Demon dankt u hartelijk voor uw geduld.

Hoogachtend,
--

Demon, Customer Service | D e m o n
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail: customer-service@demon.nl Demon is een merknaam van THUS plc

:'( :'( :'( Halverwege januari

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Centauriprime schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:45:
Demon dankt u hartelijk voor uw geduld.
Fijn dat het je min of meer verplicht wordt dat geduld maar te hebben.

Zelf heb ik 7 (ZEVEN) maanden moeten wachten op een snelheidsverhoging van 2 naar 8/2 Mbit.
(Nogmaals bedankt Demon! :r)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

TD-er schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:34:
[...]

Een groot deel van de klachten gaan hier de laatste tijd over het tempo waarmee BBned de upgrades uitvoert en Demon die er (ogenshijnlijk) te weinig druk achter zet.
Daarnaast zijn de klanten die tevreden zijn niet zo vaak te vinden in de grote ervaring-topics hier.
Klopt, ik ben een tevreden Demongebruiker :) Hiervoor trouwens een tevreden @Home abonnee, alleen vond ik daar de uploadsnelheid te laag. :)

De enige "klacht" die ik had was het trage reacgeren op mail naar hun, maar dat was alleen voor de snelheidsverhoging van april voor alle abonnementen.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmm iedereen heeft hier VRF-02 problemen zie ik kwam pings enzo maar ik heb werkelijk nergens last van.

tracert www.demon.nl

via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
2 26 ms 49 ms 24 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 19 ms 20 ms 22 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 22 ms 22 ms 34 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Net even met Demon gebeld en de helpdesk medewerker gaf toe dat er problemen waren met de aansluitingen die van vrf-02 gebruik maken. Hij hoopte dat het voor de Pasen gefixt zou worden, maar er is wel een kans dat het tot na de pasen kan gaan duren.

Tot nu toe had ik nog nooit problemen gehad met Demon, maar dit is wel even balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via maximaal 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms . [192.168.2.1]
2 375 ms 500 ms 531 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 735 ms 578 ms 547 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 578 ms 672 ms 672 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Ik heb hier de laatste paar dagen ook last van een brakke verbinding in de avonduren, zowel internet als de nieuwsgroepen zijn gaar (time out, to many connections en langzaam). Plaats: Leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

JAAA!!!

Na 13 dagen heb ik eindelijkw eer een IP adres en is ook de nieuwe snelheid van toepassing.

Complimenten aan de helpdesk van demon die toch echt hun best voor me hebben gedaan maar BBned heeft een erg slechte beurt bij mij gemaakt hoor.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C:\Documents and Settings\HP_Owner>tracert www.demon.nl

1 2 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 254 ms 254 ms 316 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 * 364 ms 437 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 343 ms 321 ms 317 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

C:\Documents and Settings\HP_Owner>

Heb sinds een paar dagen ook al problemen met mijn verbinding.. Echt niet normaal.. ik mag blij zijn als ik boven de 5kb uit kom. Alleen in de ochtend was het eventjes normaal zoals altijd, maar daarna is het weer soep met ballen.. Dit moet echt snel opgelost worden want ik kan geen flikker doen en om nou telkens 5 minuten te wachten op een website is mij een beetje overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraggel schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 20:32:
Net even met Demon gebeld en de helpdesk medewerker gaf toe dat er problemen waren met de aansluitingen die van vrf-02 gebruik maken. Hij hoopte dat het voor de Pasen gefixt zou worden, maar er is wel een kans dat het tot na de pasen kan gaan duren.

Tot nu toe had ik nog nooit problemen gehad met Demon, maar dit is wel even balen.
Ik ben blij dat ze in ieder geval op de hoogte zijn van het feit dat er dus een probleem is met mensen die met de VRF-02 verbinden. Denk dus ook wel dat ze er voor Pasen (misschien net erna) wel wat aan moeten gaan doen. Anders worden dat een aanzienlijk aantal ontevreden en misschien wel ex-klanten.

update: vanmorgen kreeg ik vanuit thuis ineens pings van 10ms/20ms. Ik heb niet gecheckt of ik in dat geval verbond met de VRF-02. In ieder geval kwam ik op mijn werk aan en pingde ik naar huis, kreeg ik ineens weer pings van 110 t/m 176ms. Dacht dus even dat het opgelost was. :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik blij dat ik niet achter VRF-02 zit B)

Laatst even met Demon gebeld omdat ik een instabiele verbinding had na de upgrade.

Bleek dat ik het modem en de splitter niet helemaal goed had aangesloten.

Met de uitleg van Support heb ik dit nu goed aangesloten. :*)

Verder hier op de upgrade na nog niet echt problemen gehad met Demon. ( VRF-01 )

Snelheid is goed.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Umm, ik ben de draad mbt de verandering in betalingen even kwijt, die eikels van Demon hebben deze maand al €87 van mijn bank afgehaald :( :( :( (3x€29)

Klopt dat wel, moest toch eenmalig 2xmaandbedrag? Op de factuur staat €58 voor 21/1 t/m 21/03, maar de maand Januari is toch al in feb afgeschreven?

*edit: Even mijn bankafschrifter erbij gepakt, in de maand feb hebben ze idd geen afschrijving gedaan...
Wel klote zeg, binnen 1maand €87 afschrijven voor internet :( :( :(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\>tracert www.demon.nl

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    23 ms    22 ms    22 ms  212.238.154.1
  3    23 ms    22 ms    22 ms  bbn-3-tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.249]
  4    23 ms    22 ms    23 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

C:\>

Hoe kan ik zien of ik VRF-02 heb?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

King Nothing schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:54:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

[213.222.28.249]

Trace complete.

Als je zou verbinden met de VRF-02 stond ie hier bij denk ik. Aangezien dat niet zo is (en dat kun je ook wel zien aan je pings) zit jij iig goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:57:
[...]

Als je zou verbinden met de VRF-02 stond ie hier bij denk ik. Aangezien dat niet zo is (en dat kun je ook wel zien aan je pings) zit jij iig goed. :)
Gelukkig :P :+

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 00:25
Even iets heel anders, ik vraag me wel eens af wat er gebeurd bij een stromstoring in een wijk. Of de apparatuur van Demon/BabyXL in de telefooncentrales op ups'n / nood-agregaat aangesloten zijn.

Ik meen me te herinneren dat wanneer de stroom uitviel in een wijk er nog wel enige tijd telefoonverkeer mogelijk was (vaste net).

Waarom wil ik dit weten ? Ik heb mijn server thuis op een ups aangesloten en zit er over te denken om het adsl modem ook op deze ups aan te sluiten. Wanneer de stroom uitvalt voor korte tijd blijft mijn servertje gewoon bereikbaar....

Heeft iemand enig idee hoe dit zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
King Nothing schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 10:54:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

[213.222.28.249]

Trace complete.

zo >
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
tracert www.demon.nl

via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  SpeedTouch.WORKGROUP [10.0.0.138]
  2   357 ms   331 ms   318 ms  bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
  3   393 ms   322 ms   307 ms  bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
  4   324 ms   335 ms   384 ms  www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

[ Voor 4% gewijzigd door Mickman op 25-03-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iedereen hier met het vrf-02 probleem eigenlijk gebeld naar Demon. Aangezien hoe meer klachten er zijn, ze er misschien ook meer vaart achter zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Voor al de mensen die denken dat de problemen op de vrf-02 snel opgeslost zijn... haha lees voor de grap es een aantal TOPICS terug, daar is het probleem al. Ik zit nu al anderhalf jaar bij Demon, en dit probleem is er al een jaar. Ik denk dat ik maar 75% van de avonden normaal internet gehad heb (en dat is weinig als je bedenkt dat dat bijna 100 dagen zijn).

Ook in de newsgroups is er veel over gezegt maar niks aan gedaan. Ook kun je niet overgezet worden naar een andere router, dus het enigste wat je kunt doen (op het moment) is opzeggen en opnieuw aanvragen en hopen dat je op een andere router zit, of bij een andere ISP gaan zitten.

Ik zelf zit nog bij demon aangezien ik geen zin heb in 4 weken downtime of 20 euro extra te moeten betalen, zoveel is het mij nou ook weer niet waard maar er zullen best mensen zijn die het dit wel waard vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat las ik al meer. Lekker slordig. Mijn 'storing' ligt er nog geen 5 werkdagen, maar ik bel gewoon op als het dan niet gelukt is en sluit desnoods dezelfde dag nog een ander abonnement af. Tiscali, Wanadoo, whatever... Je hoeft toch geen maand zonder verbinding te zitten? Ze zetten je verbinding gewoon over naar een andere provider en dan heb je gewoon opeens verbinding bij iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Nope zo werkt het niet, Tiscali gat toch via KPN netwerk? Dan moet eerst het (BBNed) signaal van de lijn af voordat je Tiscali kunt aanvragen etc ec etc... is meer over geweeest, je zat minimaal aan 4 weken downtime als je naar een ander netwerk ging, maar migreren scheen wel gewoon te kunnen maar dan betaal je weer meer dan bij Demon (xs4all bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Tiscali is voor zover ik weet babyxl (babyxl is zelfs van tiscali volgens mij)

Als BBned en Babyxl onderling niet moeilijk doen over het overzetten van een verbinding moet het geen probleem zijn maar ik zou echt niet weten hoe dat zit tussen die 2.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Ik heb sinds november 2003 Demon DSL-Express. Ik heb weinig problemen gehad. Alleen vind ik dat ze de sales-kant wat moeten opschroeven. M'n vader zit bij Planet en z'n modem begon kuren te vertonen. Omdat hij wel wilde verlengen kon hij zelf een nieuw modem aanschaffen op Planet's kosten. Bij Demon lukt dit echt niet.
Ik heb ook al vaker problemen gehad op de vfr-02, maar die waren hooguit 1-2 dagen. Nu is het al sinds maandag en als ik zo die verhalen hier lees, ben ik blij dat ik gisteren Demon heb opgezegd en volgende maand overstap naar Tiscali.
(van 512 kb/s naar 4096 kb/s :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
ErikH schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 18:14:
Tiscali is voor zover ik weet babyxl (babyxl is zelfs van tiscali volgens mij)

Als BBned en Babyxl onderling niet moeilijk doen over het overzetten van een verbinding moet het geen probleem zijn maar ik zou echt niet weten hoe dat zit tussen die 2.
BaByXL is inderdaad van of onderdeel van of ingelijfd bij Tiscali.

Ook een deel van de DSLexpres lijnen zijn via dat netwerk geleverd.

Overigens is het zo dat het niet eens onderling geregeld is tussen de telco's (BBned, KPN, Tiscali, Versatel etc) maar afgedwongen door de OPTA. De latende partij heeft niets in te brengen als een nieuwe partij in opdracht van de consument een lijn moet overnenem. Alleen een opzegging indienen voordat je een overame aanvraagd kan het belemeren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon hanteert een Fair Use Policy, net zoals zo vele andere providers.
Demon is hier (gelukkig) een stuk minder strict in dan andere providers, zoals Chello.
Regelmatig geven mensen hier op dit forum aan dat ze enkele 100-en GB's per maand downloaden en voor zover bekend heeft nog geen enkele gebruiker een waarschuwing gehad dat het te veel was.
heb iemand ervaringen met de datalimiet bij een 512/256 abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment erg veel last van een zeer fluctuerende snelheid + timeouts. Ik heb het 8mbit abbo maar mijn maximale downloadsnelheid is opeens van 820 naar 410 teruggegaan. Maar die 410 is ook niet constant, soms ligt het er 10 boven, en soms 100 beneden. Verder zijn mijn pingtijden opeens 50 en dan weer 20, ik zit niet op de vrf-02 waar blijkbaar de problemen mee zijn maar ik vind dit toch ook wel raar. Alsof iemand anders de virtuele tuinslang helemaal aan het afknijpen is op mijn stukje ;) Geen idee waar het door komt, maar als dit nog langer dan een week gaat duren moet ik maar even bij Demon aan de bel trekken.
Verder een tevreden klant hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:17:
heeft iedereen hier met het vrf-02 probleem eigenlijk gebeld naar Demon. Aangezien hoe meer klachten er zijn, ze er misschien ook meer vaart achter zetten...
Ik zie dat ik ook op vrf-02 zit, alleen heb ik nergens last vast, alles werkt perfect hier.
Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit online games speel, dus ping is voor mij niet van belang.
Het uploaden en downloaden loopt als een trein, geen enkel probleem hier. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Ik wil aan tegen de TS zeggen. Je moet bij demon geen MAC adres meer opgeven.
De install is nu.
Pakje open doen.
Modem er uit.
Modem aan sluiten op PC en telefoonlijn.
En je hebt internet (mits je al dhcp aan hebt staan)

Verder heb ik een CopperJet 816-2P Router 6.00 SR1.
Hier van krijg ik de indruk dat de software niet 100% is.
Een backup maken van me config lukt bv. niet.

Een firmware update zl denk ik wel helpen. Eens nar kijken.

Wat ik me wel afvroeg over deze modem. Wat voor een O.S. draait er op? Iemand een idee?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:01

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe firmware voor die Cjet van je kan je hier vinden. ;)
Die staat nl. niet op de site van AlliedData zelf.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik ben sinds kort van @home overgestapt naar Demon. Maar het internet valt uit, als de telefoon overgaat en/of in gebruik is. Zodra diegene uitgebeld is kan er weer vrolijk gesurfd worden. Wie heeft er hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
O.D.Smolik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:09:
Ik ben sinds kort van @home overgestapt naar Demon. Maar het internet valt uit, als de telefoon overgaat en/of in gebruik is. Zodra diegene uitgebeld is kan er weer vrolijk gesurfd worden. Wie heeft er hier ervaring mee?
Splitter even nakijken, heb je die wel juist aangesloten?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

PJK schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:13:
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70] over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 9 ms 10 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 10 ms 10 ms 10 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.246]
4 10 ms 10 ms 10 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.
Dit was op 14 maart.
Net terug uit het buitenland, trek ik amper 400 kbps...

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 336 ms 268 ms 205 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 309 ms 294 ms 322 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.246]
4 294 ms 214 ms 147 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete

Dus ik ben ook de dupe van VRF-02... Kan ik geld terugvragen zolang het probleem voortduurt? Ze garanderen toch een minimumsnelheid?

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
O.D.Smolik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:09:
ZEER waarschijnlijk zit er een telefoon aangesloten vóór het punt waar je de splitter aangesloten hebt.

Splitter moet je aansluiten op de hoofdaansluiting. Na de splitter kun je het telefoonsignaal gebruiken om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Hoe zit het eigenlijk met de abonnementskosten als je hebt opgezegd. Bij mij is de opzegtermijn ingegaan op 24-04, maar Demon rekent sinds kort de abonnementskosten vooraf. Dit zou dan toch moeten betekenen dat ik voor de maand april al betaald heb. En dat ik in deze laatste maand geen abonnementskosten zou moeten hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Mickman op 27-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Laatst online: 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

[...]

Ik vind dit eigenlijk de eerste slechte/rare actie van Demon.
Ik heb wel een enkele keer problemen gehad met mijn verbinding, maar dan heb ik het over 5 problemen per jaar (een paar uur geen internet, of mijn draytek 2600 die opeens hing).
Verder duurde de upgrade van 1024/512 naar 2048/1024 ongeveer een maand, redelijk lang, maar ik kreeg ook een (standaard) mailtje met excuses voor de lange wachttijd. Nu werkt het allemaal weer prima. Ik beschouw mezelf dan ook als zeer tevreden internetgebruiker, met voor zover ik weet altijd prima pings (tweakers.net < 10 ms) en snelheden (connect op 2048/700-800 op 1.7 Km van centrale).
Wat ik me trouwens wel afvraag, mogen ze wel mijn abonnement overzetten naar een duurdere versie zonder bericht vooraf en zonder dat ik veel dataverkeer veroorzaak of andere stoute dingen doe?
Edit: ik betaal al het nieuwe maandbedrag, vandaar dat ik geen bericht heb gehad. Staat ook op de website, mensen die het nieuwe maandbedrag betalen krijgen geen onaangekondigde upgrade met prijsverhoging. Enkel mensen die 55 euro per maand betalen krijgen nu 4096 down in plaats van 2048, of ze moeten aangeven 2048 te willen houden en minder te betalen. Dus Demon blijft wat mij betreft prima, het is gewoon een snelheidsverhoging met inruilmogelijkheid voor prijsverlaging, terwijl de KPN bijna alleen aan snelheidsverhogingen doet en bijna nooit (een optie tot) prijsverlaging biedt, anders dan een normale downgrade.

[ Voor 22% gewijzigd door OruBLMsFrl op 27-03-2005 14:44 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Mickman schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:01:
[...]

ZEER waarschijnlijk zit er een telefoon aangesloten vóór het punt waar je de splitter aangesloten hebt.

Splitter moet je aansluiten op de hoofdaansluiting. Na de splitter kun je het telefoonsignaal gebruiken om te bellen.
Hm, er zit na de telefoonlijn die na de splitter gaat nog een telefoonkabel die naar de fax gaat.
Het zal dat wel wezen :P Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Blisterin_Bull schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:42:
Nieuwe firmware voor die Cjet van je kan je hier vinden. ;)
Die staat nl. niet op de site van AlliedData zelf.
r2 staat op hun site. En doet het beter. kan me config backuppen :)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Op AlliedData ftp staat:
"CJT816-2P 6.00SR2"
Op Tweakdsl ftp staat:
"CJT816-2P 6.02SR1"
Ik weet niet of je het doorhebt, maar die ik aangaf is nieuwer, meneertje. :P

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 00:03:
Ik heb op dit moment erg veel last van een zeer fluctuerende snelheid + timeouts. Ik heb het 8mbit abbo maar mijn maximale downloadsnelheid is opeens van 820 naar 410 teruggegaan. Maar die 410 is ook niet constant, soms ligt het er 10 boven, en soms 100 beneden. Verder zijn mijn pingtijden opeens 50 en dan weer 20, ik zit niet op de vrf-02 waar blijkbaar de problemen mee zijn maar ik vind dit toch ook wel raar. Alsof iemand anders de virtuele tuinslang helemaal aan het afknijpen is op mijn stukje ;) Geen idee waar het door komt, maar als dit nog langer dan een week gaat duren moet ik maar even bij Demon aan de bel trekken.
Verder een tevreden klant hoor ;)
Dat probleem heb ik dus ook ! Sinds een week of 2 heb ik opeens een verschrikkelijk slechte verbinding. In het weekend opeens max 100KB, na het weekend weer ok, volgend weekend weer 100KB en nu nog steeds zo'n fluctuerende verbinding. Ik heb wel een mailtje naar support gestuurd, maar nog niets van gehoord. Ik heb wel in het bericht vermeld dat ik niets aan mijn telefoonlijn veranderd heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat heb ik ook! Alleen dan met CistroN/Xs4ALL. Sinds 2~4 weken haal ik niet hoger meer dan 450KB/s met 8/1 lijn (goeie sync waardes). Vorige week al XS helpdesk gebeld, en ik zou door hun of BBNed teruggebelt worden. Dat moet nog gebeuren...

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Blisterin_Bull schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:36:
Dat heb ik ook! Alleen dan met CistroN/Xs4ALL. Sinds 2~4 weken haal ik niet hoger meer dan 450KB/s met 8/1 lijn (goeie sync waardes). Vorige week al XS helpdesk gebeld, en ik zou door hun of BBNed teruggebelt worden. Dat moet nog gebeuren...
Daar klaag ik al bijna 4 maanden over.. bij Demon. Lijkt alsof het probleem zich als maar meer uitbreid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:55:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook ! Sinds een week of 2 heb ik opeens een verschrikkelijk slechte verbinding. In het weekend opeens max 100KB, na het weekend weer ok, volgend weekend weer 100KB en nu nog steeds zo'n fluctuerende verbinding. Ik heb wel een mailtje naar support gestuurd, maar nog niets van gehoord. Ik heb wel in het bericht vermeld dat ik niets aan mijn telefoonlijn veranderd heb,
Maakt niet uit of je dat vermeld of niet. Ik had een heel rapport met tracert's en noem maar op. Mag je nog ff je modem op bridge en alles helemaal opnieuw instellen en inpluggen aan de telefoon met zo'n helpdesk medewerker.

Ik heb inmiddels een week last van het inkakken van de snelheid/ping. Als ik als ik thuis kom geen reactie van Demon heb op mijn mail, bel ik op. Als ze mij dan geen uitkomst bieden stap ik over. Ik ben in ieder geval niet van plan een maand of meer af te wachten tot en of ze hun hardware gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dmitri
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Blisterin_Bull schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:27:
Op AlliedData ftp staat:
"CJT816-2P 6.00SR2"
Op Tweakdsl ftp staat:
"CJT816-2P 6.02SR1"
Ik weet niet of je het doorhebt, maar die ik aangaf is nieuwer, meneertje. :P
@Blisterin Bull

Fijn te zien dat er een nieuwe firmware is en een nieuw profiel. Maar kan je me ook vertellen wat er gewijzigd is in deze versies of waar ik dat kan vinden?

En wat houdt 'profiel' in? Wat wordt hierin geregeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Dmitri op 29-03-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:55:
[...]

Ik ben blij dat ik niet de enige hier in ben, als jullie nog nieuws hebben laat dit dan alsjeblieft in deze thread weten (ik bekijk hem zo'n een keer in de 2 dagen voor updates). Mocht het probleem niet binnen een week gefixed zijn (heb router al een keer gereset enzo) dan ga ik demon wel bellen, mailen heeft toch geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen even een paar uurtjes de tijd neemt om Demon hiermee lastig te vallen, merken ze wel dat het om een aanzienlijk aantal klanten gaat. Wellicht gaat men daardoor wat sneller handelen. Ik denk dat we daarmee iedereen uit de brand helpen die momenteel dit probleem heeft. Ik zou ook graag in deze thread horen als mensen het probleem niet meer hebben, dan betekent dat in ieder geval dat ze er mee bezig zijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Sinds november heb ik al last van inkakkende snelheden.

Nu dat veel gebruikers er last van hebben.. is er eindelijk erkenning voor het probleem.

http://www.demon.nl/cgi-bin/dslstatus/dslstatus.pl

Hopen dat 't snel geregeld is.. nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.demon.nl/cgi-b...s/dslstatus.pl?record=207 (ter naslag even precieze link hier :) niet om te irriteren)

inderdaad w00t! Dat biedt in ieder geval vooruitzichten. Dan blijven we voorlopig nog even zitten bij Demon. Anders wordt het Speedlinq of Tweak...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
[...]

hey bedankt, zal dat vanmiddag ook ff doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die optie verschijnt bij mij niet. Komt iederee voor die verhoging in aanmerking? Ik neem aan van wel? :)

In ieder geval heb ik liever dat ze eerst ieders problemen gaan oplossen alvorens alle snelheden te gaan verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Toen ik mijn upgrade (1024>2048) achter de rug had was mijn uploadsnelheid maar 50 kbytes/sec. Nadat ik het modem had gereset (minimaal 30 seconden van de stroom af) was de uploadsnelheid gestegen naar 80 kbytes/sec. Misschien een tip :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 22:15
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:47:
[...]

heb iemand ervaringen met de datalimiet bij een 512/256 abbo?
Zoals in het bericht staat wat je quote gebruikt Demon een Fair Use Policy, ook voor het 512/256 abbo. Heb zelf regelmatig maanden met 50 a 80 GB aan dataverkeer. No worries en gaan met dat 'trage' abbo :)

[ Voor 3% gewijzigd door MarcyDarcy op 30-03-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:33:
die optie verschijnt bij mij niet. Komt iederee voor die verhoging in aanmerking? Ik neem aan van wel? :)

In ieder geval heb ik liever dat ze eerst ieders problemen gaan oplossen alvorens alle snelheden te gaan verhogen.
Hier kan ik de optie ook niet vinden :?
Ik wacht ook nog steeds op informatie die gestuurd zou gaan worden over de opties mbt. de snelheidsverhoging / prijsverlaging.

Vreemd, als je nu maar niet 10 euro moet gaan betalen voor een prijsverlaging.
Niet dat het om die 10 euro gaat, maar tis niet echt netjes hoe Demon het nu af lijkt te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
ik heb nu al een jaartje demon (eerst 8/1mbit nu sinds prijsverlaging 2/1mbit). Het valt mij alleen op dat veel mensen met ook een demon (bbned net als ik) en andere bbned aanbieders wat lagere ping tijden op veel game servers halen.
Kijk dit haal ik meestal ongeveer (gameservers.net q3 server, nederlandse server):

Antwoord van 62.212.74.40: bytes=32 tijd=21 ms TTL=58
Antwoord van 62.212.74.40: bytes=32 tijd=23 ms TTL=58
Antwoord van 62.212.74.40: bytes=32 tijd=24 ms TTL=58

De meeste andere personen halen tussen de 8 em 15ms. Opzich is het geen ramp want dit is nog goed speelbaar maar ook de connectie naar het buitenland is soms wel 20ms verschil met andere 'bbnedters' :).

Zou het gewoon aan de regio kunnen liggen. Misschien nog meer mensen in de omgeving Arnhem met zelfde ping resultaten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SICK schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:24:
ik heb nu al een jaartje demon (eerst 8/1mbit nu sinds prijsverlaging 2/1mbit). Het valt mij alleen op dat veel mensen met ook een demon (bbned net als ik) en andere bbned aanbieders wat lagere ping tijden op veel game servers halen.
Kijk dit haal ik meestal ongeveer (gameservers.net q3 server, nederlandse server):

Antwoord van 62.212.74.40: bytes=32 tijd=21 ms TTL=58
Antwoord van 62.212.74.40: bytes=32 tijd=24 ms TTL=58

De meeste andere personen halen tussen de 8 em 15ms. Opzich is het geen ramp want dit is nog goed speelbaar maar ook de connectie naar het buitenland is soms wel 20ms verschil met andere 'bbnedters' :).

Zou het gewoon aan de regio kunnen liggen. Misschien nog meer mensen in de omgeving Arnhem met zelfde ping resultaten? :)
Sowieso levert BBned eigenlijk een 'rietje' aan Demon voor jou verbinding. Koppelt jou huis aan het backbone netwerk van Demon.

Zo kan iemand anders bij bijvoorbeeld XS4all hele andere routes hebben naar het buiteland of een gameserver.

Daarnaast heeft BBned in haar netwerk momenteel twee verschillende fabrikanten en apparatuur in gebruik. In sommige centrales staat (nog de oudere) Cisco apparatuur die ongeveer 18 a 25ms latency geven en op andere (de nieuwere) Alcatel apparatuur waar je 6 a 12ms latency hebt op je kale lijn. Kan dus dat er een verschil is tussen 'bbned-ers' zoals je het noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
bjck schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:36:
[...]
Daarnaast heeft BBned in haar netwerk momenteel twee verschillende fabrikanten en apparatuur in gebruik. In sommige centrales staat (nog de oudere) Cisco apparatuur die ongeveer 18 a 25ms latency geven en op andere (de nieuwere) Alcatel apparatuur waar je 6 a 12ms latency hebt op je kale lijn. Kan dus dat er een verschil is tussen 'bbned-ers' zoals je het noemt.
Bedankt voor de verduidelijking _/-\o_ .

Het is dus maar gewoon geluk hebben hoe je geroute wordt en welke apparatuur er gebruikt wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SICK schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:45:
[...]

Bedankt voor de verduidelijking _/-\o_ .

Het is dus maar gewoon geluk hebben hoe je geroute wordt en welke apparatuur er gebruikt wordt? :)
Routing bepaalt je ISP voor je. Iedereen koopt elders bandbreedte in en heeft peerings op een enkele of meerdere IX'en. Die peert wel met die, die weer niet met die.

En internationaal verkeer ben je afhankelijk waar jou ISP bandbreedte inkoopt en de koppeling tussen dat netwerk en het doelnetwerk (dus waar je gameserver in hangt).

Qua apparatuur is het denk ik niet een kwestie van 'geluk'. Of je nu constant 10ms of constant 20ms hebt maakt niet gek veel uit in een game lijkt mij. Alles stabiel <50ms gaat prima, mijn evering met BF1942-DC is zelfs <100ms nog te doen is, maar ben ook niet super fanatiek ;)

Hele Cisco apparatuur wordt langzaam een keer uitgefaseerd gezien Cisco het niet meer maakt of ondersteund (dus doorontwikkeld). Geen ondersteuning voor ADSL2 en 2+ ook op die apparatuur. Echter als jij op een locatie aangesloten bent waar niet veel aansluitingen bij komen of andere directe noodzaak kan er natuurlijk besloten worden die apparatuur gewoon in bedrijf te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
Inmiddels is bij mij de verbinding weer helemaal goed. Ongeveer een week last gehad van lage snelheden en hoge pings dat waarschijnlijk aan de VRF-02 router lag in het centrale netwerk. Ik hoop dat alle anderen die er last van hadden ook weer een goede verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep bij mij is hij op miraculeuze wijze ineens ook weer hersteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De upgrade naar 4mbit is moeiteloos verlopen hier. Niet eens modem te hoeven resetten.

BandWidth - In: 491.52kb/s Out: 11kb/s Total: 502.52kb/s

Mag ook wel weer eens iets positiefs gezegd worden over Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 03:41:
De upgrade naar 4mbit is moeiteloos verlopen hier. Niet eens modem te hoeven resetten.

BandWidth - In: 491.52kb/s Out: 11kb/s Total: 502.52kb/s

Mag ook wel weer eens iets positiefs gezegd worden over Demon
Vind ik ook, is ook hier vannacht zonder problemen en resetten verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh :?

Ik wist helemaal niet dat er een upgrade van Demon plaats zou vinden...
Kijk vanochtend mijn download speeds ineens 460KB/sec download...

Ben er super blij mee, maar vind het zo raar dat ik helemaal geen mail heb binnengehad op mijn postmaster mail...

Maar hoe zit het nu met de abonnementskosten? Worden die verhoogd naar 55 euro of blijf ik gewoon 35 euro betalen...

Anyways IK BEN BLIJ >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Upgrade is idd goed verlopen, download nu met 470kB/s, en das toch wel netjes.
Rest zelfde gebleven, en nog geen problemen.
Tis dat ik het hier lees, anders had ik het waarschijnlijk helemaal nog niet gemerkt vanochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
P.K. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:31:
Upgrade is idd goed verlopen, download nu met 470kB/s, en das toch wel netjes.
Rest zelfde gebleven, en nog geen problemen.
Tis dat ik het hier lees, anders had ik het waarschijnlijk helemaal nog niet gemerkt vanochtend :P
Precies, wacht maar tot 't avond is ;).. dan dipt alles in althans zo is 't op VRF-02 op de 8mbit lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

hmmm, hier nog steeds op 2/1mbit, achter vrf-03 :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Wallie op 31-03-2005 09:54 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

fraggel schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:53:
Inmiddels is bij mij de verbinding weer helemaal goed. Ongeveer een week last gehad van lage snelheden en hoge pings dat waarschijnlijk aan de VRF-02 router lag in het centrale netwerk. Ik hoop dat alle anderen die er last van hadden ook weer een goede verbinding hebben.
Na een enkele keer al verbetering de afgelopen dagen, maar steevast een terugval, is het nu inderdaad ook weer goed bij mij. Maar voor hoe lang...

ja, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
Hoe zit het met die upgrade? Iedereen met 2/1Mbit wordt geupgrade naar 4/1 ? Of alleen mensen die al voor de prijsverlaging 2/1 hadden en hierdoor meer betalen ?

Hier is het iig nog 2mbit :D

[ Voor 9% gewijzigd door SICK op 31-03-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:32
Verdorie :X.. klote-bedrijf..

Heb een mail of 2/3 gehad dat klanten de keuze zouden krijgen voor 1 April of ze 4/1 voor 55 euro in de maand wouden, of 2/1 voor 35..

Ik zit dus nu opeens met een 4/1 lijn, terwijl ik 2/1 wil..

Welke keuze?!

ben bang dat dit voor mij echt de druppel was na allerlei ping-problemen op mijn BabyXL lijn.. (ping na HUN onderhoud opeens van 11 naar 45ms, en ze kunnen/willen er nog steeds niets aan doen).

Straks ff naar Demon bellen, en nieuwe ISP uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14
SyS_ErroR schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 10:45:
Verdorie :X.. klote-bedrijf..

Heb een mail of 2/3 gehad dat klanten de keuze zouden krijgen voor 1 April of ze 4/1 voor 55 euro in de maand wouden, of 2/1 voor 35..

Ik zit dus nu opeens met een 4/1 lijn, terwijl ik 2/1 wil..

Welke keuze?!

ben bang dat dit voor mij echt de druppel was na allerlei ping-problemen op mijn BabyXL lijn.. (ping na HUN onderhoud opeens van 11 naar 45ms, en ze kunnen/willen er nog steeds niets aan doen).

Straks ff naar Demon bellen, en nieuwe ISP uitzoeken...
Hmm, heb jij de upgrade naar 4/1 nu ineens al gehad? In dat geval vind ik het supertriest dat er nog steeds mensen (zoals ik) nog steeds moeten wachten op hun upgrade naar 2/1? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Bij mij maakt de (oranje) modem veel geluid door de ventilator. Heeft iedereen dat of ben ik de enige?
Het probleem is dat de modem in de woonkamer staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
spokje -> ja, ik zit dus nu ongewild met 4/1 voor 55 euro in de maand, ipv 2/1 voor 35 euro in de maand.... vind 2/1 snel zat voor mijn doeleinden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

SyS_ErroR: je kunt het ook anders zien. Je krijgt nog de keuze voor een downgrade naar 2/1 voor 35 euro, maar omdat ze nog niet zover zijn krijg je even 4/1 voor het bedrag dat afgesproken is (je hebt immers zelf ooit voor 2/1 a 55 euro gekozen). Tot de tijd dat Demon zover is om iedereen de keuze te geven (en volgens mij kun je via de website al aangeven dat je 2/1 voor 35 wil) geven ze je wat extra snelheid. Altijd beter dan nog 2/1 voor 55 euro.

Ik wacht trouwens nog steeds op de upgrade naar 2/1 (van 1/0.5)... dat het zo lang duurt is vervelend, maar het is minder vervelend dan een kleine maand zonder internet. Dit had ik (en redelijk wat anderen) begin vorig jaar nadat ik net een paar weken bij Demon zat. Wel netjes dat ze toen een volledige maand vergoed hebben (dit staat niet in de voorwaarden!).

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idekker schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:48:
SyS_ErroR: je kunt het ook anders zien. Je krijgt nog de keuze voor een downgrade naar 2/1 voor 35 euro, maar omdat ze nog niet zover zijn krijg je even 4/1 voor het bedrag dat afgesproken is (je hebt immers zelf ooit voor 2/1 a 55 euro gekozen). Tot de tijd dat Demon zover is om iedereen de keuze te geven (en volgens mij kun je via de website al aangeven dat je 2/1 voor 35 wil) geven ze je wat extra snelheid. Altijd beter dan nog 2/1 voor 55 euro.
Ik heb gisteren zelf maar eens gebeld met Demon en kwam er dus achter dat de termijn om je verlaging op te geven reeds verstreken was 8)7 (als ik het me goed herinner was het verhaal dat je het kon opgeven tot 25 Maart). Volgens de helpdeskmedewerker was ik hiervan op de hoogte gesteld doormiddel van een mail. Toen ik dit ontkende en hem vroeg dit te bewijzen (omdat ik zeker wist geen mail gehad te hebben) bleek het plots toch nog mogelijk om de verlaging door te voeren doormiddel van een mailtje naar de support afdeling (de snelheid waarmee deze optie werd aangeboden doet mij vermoeden dat Demon er zich bewust van is dat het bewuste mailtje velen niet bereikt heeft :( ). Mailtje is reeds verstuurd maar ondanks dat ik daarin in vraag om een bevestiging heb ik nog niks terug ontvangen. Ben dus benieuwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
idekker -> dat weet ik ook best, alleen via de website moet je extra betalen voor een downgrade, en dat wil ik helemaal niet. Ik wil niet meer snelheid, ik wil dezelfde verbinding als voorheen. En ben ook absoluut niet bereid om daarvoor te betalen.

Verder vind ik het ronduit slordig van Demon dat ze daar hun klanten niet een mailtje over sturen, want ze beloven je A, ze doen B, en de klant zoekt het maar uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of je een bevestiging krijgt wanneer je schriftelijk opzegging heb gedaan, het is al 2 weken gelden en nog niks gehoord iig. ik zal zowiezo wel ff bellen morgen, maar weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

SyS_ErroR schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:26:alleen via de website moet je extra betalen voor een downgrade, en dat wil ik helemaal niet.
Ik meen dat een paar pagina's terug melding werd gemaakt dat je al kunt aangeven dat je 2/1 voor 35 euro wilt zonder deze kosten. De aanpassing was dan ook dezelfde dag nog doorgevoerd. Ik kan dit niet verifiëren, want ik heb geen 2/1. Ben je misschien korter dan een jaar bij Demon dat je helemaal nog niet de optie hebt om naar 35 euro te gaan en dat je het moet doen met 4/1. Ik weet namelijk niet of Demon daar onderscheidt in maakt.
Trouwens, als bovenstaande waar is dan ben ik het met je eens dat Demon dan al een e-mail had kunnen rondsturen. Nu zullen ze dit hoogstwaarschijnlijk nog doen.

Gezien de upgrade problemen bij Demon/BBned zal het upgrade verhaal van de bestaande 2/1 klanten wel iets vertraagd zijn.
Wil je zekerheid, bel dan naar Demon.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 14:24:
[...]

Ik heb gisteren zelf maar eens gebeld met Demon en kwam er dus achter dat de termijn om je verlaging op te geven reeds verstreken was 8)7 (als ik het me goed herinner was het verhaal dat je het kon opgeven tot 25 Maart). Volgens de helpdeskmedewerker was ik hiervan op de hoogte gesteld doormiddel van een mail. Toen ik dit ontkende en hem vroeg dit te bewijzen (omdat ik zeker wist geen mail gehad te hebben) bleek het plots toch nog mogelijk om de verlaging door te voeren doormiddel van een mailtje naar de support afdeling (de snelheid waarmee deze optie werd aangeboden doet mij vermoeden dat Demon er zich bewust van is dat het bewuste mailtje velen niet bereikt heeft :( ). Mailtje is reeds verstuurd maar ondanks dat ik daarin in vraag om een bevestiging heb ik nog niks terug ontvangen. Ben dus benieuwd.
Ik denk inderdaad dat er velen zijn die er geen gehad hebben. Ik weet het heel zeker, want ik krijg alleen mailtjes over support uren/dagen en onderhoud e.d. Dan zou een ander mailtje er wel uitspringen. Ik kon overigens ook voor 25 maart bij opties voor mijn verbinding helemaal niet kiezen voor een downgrade. Ik vraag me dus af wat men van plan is met mijn verbinding te doen. En als dat niet gratis kan is het mooi belachelijk, zij doen een aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Owkee.. ik heb met Demon gebeld..
Volgens Demon heeft iedereen een mail gehad van hun, met daarin een link. Daarmee konden 2/1 klanten _voor_ 25 maart hun keuze doorgeven.

Aangezien wij die mail niet gehad hebben, en de helpdesk de klant niet geloofd (omdat ze het zelfs gecontroleerd hebben!!! :X), moeten wij (ik :Y)) nu 10 Euro administratie kosten betalen voor een downgrade..

XS4ALL heeft nu een aanbieding, gratis aansluiting, alleen 10 Euro voor een Ethernet-modem..

3x raden wat SyS_ErroR nu gaat doen.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Wij hebben die mail ook niet gehad.

Trouwens is de lijn wel retestabiel (zelfs nu in de avonduren volle download en geen ping problemen). Maar dat staat er natuurlijk los van.
Dat wordt in Mei dan toch maar overstappen als Demon moeilijk gaat doen over een verlaging naar de oude snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Hmmm mijn verbinding is ook ineens 4480kbps. Ik hoop niet dat de abonnementskosten(34,95) hiermee ook omhoog gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 31-03-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik betaalde altijd al 55 euro dus voor mij is het wel fijn dat ik nu 2 x sneller kan downloaden :)
wat ik wel raar vind is dat ik ook geen mail heb gehad, ik gebruik geen mail van demon zelf dus mischien dat dat het probleem is.. anyway, ik ben er wel blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn tante belde net. Ook met het verhaal dat ze geen mailtje heeft gehad. Ik heb ook geen mail gekregen van ze.
Morgen maar naar customer service bellen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph03nix80
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 16:31
Hoodlum2000 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:11:
Hmmm mijn verbinding is ook ineens 4480kbps. Ik hoop niet dat de abonnementskosten(34,95) hiermee ook omhoog gaan.
dat heb ik ook
ik had 1/0,5 voor €39,-
heb toen geupgrade naar 2/1 voor €34,50
en nu heb ik ineens 4mbit download.......
en natuurlijk geen mail gehad, op de site van dslexpress staat trouwens nog wel dat ik het 2048 abonnement heb.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!

GEEN statusupdates of ander doelloos gechat. Dit topic is voor problemen, en niet voor "ben jij al geupgraded???" achtige praat.