Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.184 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
DJSmiley schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:57:
[...]

Idd, echt veel users hebben we hier niet... waarom denk je dat ik hier nog altijd achter een Cisco DSLAMmetje zit ;)

http://www.djsmiley.com/got/pics/centrale.jpg
(Centrale: Nunspeet)

Deze foto is van een goede 1.5jaar geleden. 2 SDSL kaartjes, en 15 ADSL kaartjes (a 8 poorten per kaart). Op 't moment van het maken van de foto waren, uit mn hoofd, alleen de 1e 6 kaartjes gebruikt.
Niet echt rendabel wellicht of iemand betaalt de hoofdprijs daar voor een paar SDSL of ADSL verbindingen om het te bekostigen :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
DJSmiley schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:06:
[...]

Maar goed, mij hoor je nog niet klagen, meestal zijn zulke snelheidsdipjes relatief snel verholpen.
Tijd om te gaan klagen dus... ik mail al sinds september met Demon... about this problem

Ze blijven maar draaien.. eerst gaven ze toe dat het aan hun lag en dat er een oplossing aan kwam binnen 3 maanden.

Toen bleek dat er geen oplossing was na dus die 3 maanden en ik nog steeds met een in de avond uren ingezakte lijn zit.

Ik mail terug, krijg te horen dat het aan mij lag, notabene door de zelfde medewerker. Tot ik hem confronteerde met zijn mail van 3 maanden terug... toen kreeg ik excusses waar ik niets mee kan en weer afwachten ...

Graag mailen naar support@demon.nl als je een slomen lijn heb in de avond uren, like me.

Zie hier een screen mbt tot de kwakkelende snelheden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mastrab/got/slow_small.png

226 Transfer complete.
ftp: 16442880 bytes received in 44,11Seconds 372,77Kbytes/sec.

[ Voor 22% gewijzigd door Chutney op 14-03-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56
Zijn er meer mensen die helemaal geen internet meer hebben. Sinds vanmorgen heb ik geen internet meer. Ook als ik rechtstreekt op het mode aangesloten ben doet hij niks. Alle lampjes geven aan het het goed is, maar toch werkt het niet. Morgen maar even de helpdesk bellen, dit kan niet de bedoeling zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
naar wat ik op de newsgroups heb gelezen is er bij de upgrades een hoop mis gegaan, mensen die geupgrade zijn hebben nu helemaal geen verbinding meer... :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik dus ook niet en het is inderdaad gistermiddag niet verholpen. Ik hoop toch echt dat dit niet lang meer gaat duren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie een link naar de newsgroups waar deze problemen worden besproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:28:
Hebben jullie een link naar de newsgroups waar deze problemen worden besproken?
news:demon.nl.support

of http://groups-beta.google.com/group/demon.nl.support

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 15:49
Wel grappig, heb nu een langzamere ping op mijn favoriete moh:aa server dan voor mijn upgrade.
Nu maar niet gedaan... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomb! schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:43:
Wel grappig, heb nu een langzamere ping op mijn favoriete moh:aa server dan voor mijn upgrade.
Nu maar niet gedaan... 8)7 8)7
langzamere ping? dus 10ms i.p.v 20ms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
[...]

20.00 hier. Modem synced op 7616kbit down (2km vanaf centrale, isdn)

Vandaag viel t mij ook op dat t iets trager is dan normaal, ik zit op dit moment te downloaden met 540k/sec. Normaal zit ik ook rond de 700k rond deze tijd. (Giganews, welke direct op de AMS-IX zitten)
....
't is de laatste uren nu weer prima, maar ja, 's ochtends vroeg wil het wel. Ben benieuwd hoe t vanavond gaat. Vannacht kwam ik pas na 1 uur boven de 5mbit uit, en na 7 uur pas boven de 6 (tegen de 7 aan, en dat is ook het maximale wat ik kan halen ivm afstand)
Je ziet duidelijk de snelheid oplopen naarmate de nacht verder vorderd.

is eigenlijk ook een van de weinige keren dat 't er zo "brak" uitziet (naja, brak, vergeleken met wat ik normaal haal, 5Mbit is nog prima te doen hoor)

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/15_03_2005_traffic.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Ik heb nog steeds het probleem dat ik geregeld bij het browsen de melding krijg: "pagina niet gevonden".

Vervolgens druk ik een paar keer op f5 en de pagina wordt wel geladen, maar bij deze foutmelding lijkt het net of er uberhaupt niet eens naar de pagina gezocht wordt.. Daarnaast is het ook zo dat als ik eenmaal op een bepaalde pagina ben, de verbinding gewoon blijft bestaan, dus het is geen disconnect oid.

Ook bij World of Warcraft moet ik soms 5x opnieuw op inloggen klikken voordat ik er in kom (eenmaal ingelogd is er geen probleem). Op mijn vaders laptop (die ook op het netwerk zit aangesloten) gebeurt precies hetzelfde..

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? het is ongeveer al 4 maanden..

De upgrade is sinds gistermiddag wel voltooid. Haal nu 216 kb/s download en 90 kb/s upload ongeveer.. wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Weet iemand hier of er misschien een termijn is waarna jeje aanvraag gewoon kan annuleren? Ik zit nu al 2.5 maand te wachten op mn aansluiting en ben het eigenlijk meer dan zat. Is ook de laatste keer dat ik Demon neem of aan iemand aanraad. Dan maar wat meer betalen voor een provider/netwerkleverancier die zn zaakjes wel op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_marf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:40
volgens mij is dit alles gewoon technisch gedoe en dus kan Demon hier niet veel aan doen... BBned is de netwerkbeheerder en Demon gewoon een dozenschuivende (lees: abo schuivende partij)

Alleen jammer dat je niet rechtstreeks ff bij BBned kan klagen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
(jarig!)
mkleinman64 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:59:
Ik heb sinds de upgrade van afgelopen vrijdag een raar probleem met mijn lijn. ( ik had 1024/512 nu 2048/1024 ).
Heeft iemand dit probleem ook sinds de upgrade en misschien belangrijker. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een dergelijke upgrade ook aangevraagd, maar nog maar kort geleden. Dus ik hoop het niet maar ik zal er op letten als het zo ver is.
Nergunsman schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:43:
Weet iemand hier of er misschien een termijn is waarna jeje aanvraag gewoon kan annuleren? Ik zit nu al 2.5 maand te wachten op mn aansluiting en ben het eigenlijk meer dan zat. Is ook de laatste keer dat ik Demon neem of aan iemand aanraad. Dan maar wat meer betalen voor een provider/netwerkleverancier die zn zaakjes wel op orde heeft.
Hmm, komt me bekend voor. Ik heb na twee maanden hetzelfde gedacht, maar toen was het opeens binnen een week allemaal geregeld, toevallig.
Ik geloof dat de officiële nu-is-het-echt-niet-leuk-meer-termijn op 3 maanden is vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annuleren kan officieel na 12 weken volgens de Demon Helpdesk. Zit zelf ook al sinds begin januari op een nieuwe aansluiting te wachten na een verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
bassio schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:13:
Zijn er meer mensen die helemaal geen internet meer hebben. Sinds vanmorgen heb ik geen internet meer. Ook als ik rechtstreekt op het mode aangesloten ben doet hij niks. Alle lampjes geven aan het het goed is, maar toch werkt het niet. Morgen maar even de helpdesk bellen, dit kan niet de bedoeling zijn....
Ik zit nu op mijn werk en mijn vriendin belde me zonet op dat ze geen internet had en dat het ZyXEL modem dus vreselijk irritant stond te piepen (de katten werden er helemaal gek van)
Het lampje van de DSL stond uit en er knipperde ook een ledje oranje.
Ik heb als het goed is helemaal geen upgrade gehad (of ze hebben die 2/1 naar 2/1 upgrade van mij wel uitgevoerd :) )
Maar goed, ze kon ook niet telnetten naar de zyxel, dus mijn eerste reactie was dat het modem mischien stuk zou zijn.
Nou ja, ik zie het wel wanneer ik vanavond thuis ben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Heb net dit mailtje binnengekregen
Geachte heer \ mevrouw,

Als reactie op uw verzoek tot het verhogen van uw DSL Express
verbinding kan ik u mededelen dat wij uw verzoek verwerkt hebben en
dat uw verbinding vanaf vandaag 15-03-2005 de nieuwe snelheid heeft.
Demon zal vanaf dit moment het nieuwe tarief in rekening brengen.
Demon wenst u veel plezier met de verhoogde snelheid van uw DSL
Express verbinding.

Met vriendelijke groet,
Straks thuis maar even testen of mijn verbinding het nu inderdaad doet. nog meer mensen die het mailtje binnen hebben gekregen die in 1e instantie geen ip adres meer kregen? Krijgen jullie nu wel een IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomb!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-08 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:55:
[...]

langzamere ping? dus 10ms i.p.v 20ms :P
Helaas, 80 ipv 35, sneller, langzamer, hoger lager, whatever :)

[ Voor 13% gewijzigd door Zomb! op 15-03-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz,

ik hoop dat het hier straks wel een beetje goed loopt als de upgrade gedaan is.

Ik heb dat mailtje al ontvangen dat vandaag de nieuwe snelheid erdoor zou gaan...

maar zover nog niets gezien.

Hopelijk schieten ze een beetje op >:)

BTW: nog een vraag over die modem handel:

Moet ik zeker een vast IP instellen om in mn modem te komen ???

Om te zien of die goed aan het trainen is ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d_marf schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:57:
Dus? Je hebt als klant niets te maken met BBned. Ik snap ook niet dat mensen hier in de thread posten van "Demon kan er niets aan doen, het ligt bij BBned".

Schijnbaar kan ik als abonnee er ook niets aan doen dat Demon haar geld dan niet krijgt, immers dat ligt bij de bank. Dan moet Demon dus de bank maar bellen.

Zelfde vergelijking ik trek hem alleen iets extremer door en dan wordt het opeens belachelijk in deze context.

Ik vind, dat als zaken niet normaal lopen dat Demon BBned keihard op het matje moet roepen. Hoe lang lopen de problemen al? Hoe lang hebben abbonnees al last van deze wanorde, en mismanagement. Zo lang als ik het me kan herinneren in ieder geval.

De bal ligt bij Demon, je hebt een overeenkomst met Demon, je betaald aan Demon, je neemt af bij Demon, je dient je verzoeken in bij Demon en Demon is de partij waar je voor service en support terecht behoort te komen.

Het wordt gewoon tijd dat Demon haar verantwoordelijkheden nakomt, bij BBned aan de bel gaat trekken, eisen gaat stellen, en benadeelde klanten compenseert. Je betaald per slot van rekening geen 10 euro per maand voor je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gordijnstok for president !!!

Aanpakken die handel ! _/-\o_

Regel1: Gordijnstok heeft altijd gelijk.

Regel2: Als Gordijnstok geen gelijk heeft, gaat Regel1 in werking.

Maar nu ff over de belangrijke zaken:

Hoe komt ik in dat schermpje waarbij je die snelheden enzo ziet ... met dat trainen gebeuren van hierboven ? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Lijkt mij dat het meer aan de telefooncentrale ligt in jouw woonplaats.
Als jij bij de concurrent adsl aanvraagt, zul je ook last hebben van die volle centrale.
Zelf heb ik tientallen keren Demon adsl in mijn woonplaats aangevraagd,
duurt altijd 2 tot 3 weken met de afkoelperiode meegerekend,
nog maar 1 keer een uitschieter van 6 weken gehad. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

ErikH schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:52:
Heb net dit mailtje binnengekregen

[...]

Straks thuis maar even testen of mijn verbinding het nu inderdaad doet. nog meer mensen die het mailtje binnen hebben gekregen die in 1e instantie geen ip adres meer kregen? Krijgen jullie nu wel een IP adres?
Nog steeds geen IP adres dus, meteen de demon helpdesk weer gebeld, die wist me te vertellen dat niet alleen mijn upgrade NIET gelukt is maar ook dat het nog 1 a 2 weken zou gaan duren voordat die upgrade alsnog kon komen en van het niet krijgen van een IP adres kon hij alleen een melding aanmaken zodat daar alsnog snel wat aan gedaan zou worden. :(

Ik begin zo langzamerhand een beetje mijn geduld te verliezen eigenlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ErikH schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:10:
Nog steeds geen IP adres dus, meteen de demon helpdesk weer gebeld, die wist me te vertellen dat niet alleen mijn upgrade NIET gelukt is maar ook dat het nog 1 a 2 weken zou gaan duren voordat die upgrade alsnog kon komen en van het niet krijgen van een IP adres kon hij alleen een melding aanmaken zodat daar alsnog snel wat aan gedaan zou worden. :(

Ik begin zo langzamerhand een beetje mijn geduld te verliezen eigenlijk :|
Mijn Collega die daar ook een verbinding heeft kreeg te horen dat die informatie alleen de customer service heeft en die is al vanaf half 6 dicht :S

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
[...]

20.00 hier. Modem synced op 7616kbit down (2km vanaf centrale, isdn)

Vandaag viel t mij ook op dat t iets trager is dan normaal, ik zit op dit moment te downloaden met 540k/sec. Normaal zit ik ook rond de 700k rond deze tijd. (Giganews, welke direct op de AMS-IX zitten)

Waar het aan ligt? geen idee. 't zal hier niet een probleem in de centrale zijn, daar ligt namelijk 1x155mbit.. met naar schatting 60 ADSL/SDSL (BBNed) gebruikers ofzo.... Dat is dus 2mbit per user als ze allemaal aan t downloaden zijn, wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt. (of er moet in een jaar ineens een hele groep bijgekomen zijn op bbned). De gebruikte overboeking (1:25) merk je eigenlijk nooit. Denk eerder iets op het Demon netwerk.

Maar goed, mij hoor je nog niet klagen, meestal zijn zulke snelheidsdipjes relatief snel verholpen.
20.47, een dagje later.. Ik heb niet geklaagd, ook niet gebeld, en as usual is t hier alweer goed, waar ik gisteravond niet boven de 350k/sec kwam en pas laat in de nacht "op gang" kwam. ( zie http://www.djsmiley.com/got/pics/15_03_2005_traffic.png ) zit ik nu weer net over de 6Mbit (= ~700k/sec)

Op een of andere manier heb ik vooralsnog altijd geluk, geen enkele storing gehad (ja, een dooie modem maar ja, shit happens), alleen een paar (aangekondigde) nachtelijke uren zonder DSL, en nog geen enkel moment last gehad van ping-ellende. Alleen de aanvraag duurde lang, maar dat kwam doordat BBNed de centrale hier nog niet klaar had en ik zo ongeveer een van de eerste op BBNed was hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon vragen waarom het zo lang gaat duren of al duurt. Als er al reserveringen zijn gedaan voor DSL op je telefoonlijn wordt aanvragen elders ook afgeketst en voordat je dan eindelijk een aanvraag kan indienen ben je wellicht weer een paar weken verder waarbinnen met wat communicatie je of al lang online was of duidelijkheid had in het probleem. (wat het niet leuker maakt, maar vaak wel begrijpelijker)
d_marf schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:57:
volgens mij is dit alles gewoon technisch gedoe en dus kan Demon hier niet veel aan doen... BBned is de netwerkbeheerder en Demon gewoon een dozenschuivende (lees: abo schuivende partij)

Een ISP levert eigenlijk het grootste deel van de infrastructuur en diensten die soms extra, maar soms ook bijzonder noodzakelijk zijn voor je verbinding. Een telco levert aan een ISP (in dit geval dan) een deelproduct. Een soort 'rietje' waar IP pakketjes overheen gaan, maar wie heeft het IP backbone netwerk? Wie beheert en configureert de DHCP server? Wie zorgt dat er IPv4 adressen zijn voor iedereen?

Een ISP is echt veel meer dan een telco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 21:56:

Een ISP levert eigenlijk het grootste deel van de infrastructuur en diensten die soms extra, maar soms ook bijzonder noodzakelijk zijn voor je verbinding. Een telco levert aan een ISP (in dit geval dan) een deelproduct. Een soort 'rietje' waar IP pakketjes overheen gaan, maar wie heeft het IP backbone netwerk? Wie beheert en configureert de DHCP server? Wie zorgt dat er IPv4 adressen zijn voor iedereen?

Een ISP is echt veel meer dan een telco.
Goh das het enige zinnige omschrijving die ik ooit over een ISP heb gelezen gehoort toen ik nog bij Euronet werkte kreeg je van de klant te horen dan laat je het kabeltje toch omsteken !

Meestal gaf ik het dan al op want de klant wil dan toch niet luisteren aangezien " het zo simpel is " voor de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
cjdijk schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:46:
[...]
Lijkt mij dat het meer aan de telefooncentrale ligt in jouw woonplaats.
Als jij bij de concurrent adsl aanvraagt, zul je ook last hebben van die volle centrale.
Zelf heb ik tientallen keren Demon adsl in mijn woonplaats aangevraagd,
duurt altijd 2 tot 3 weken met de afkoelperiode meegerekend,
nog maar 1 keer een uitschieter van 6 weken gehad. :)
Nee het heeft niets met volle telefooncentrales te maken, maar met gepruts aan zowel de kant van Demon als de kant van BBned daar ben ik inmiddels wel achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hey,

Ik lig er al de hele morgen eruit!

Weet iemand of er een probleem bij bbned is? Als ik hier namelijk een tracert doe naar thuis, dan pakt ie de demon routers niet... lijkt mij dus dat iedereen met bbned geen verbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
WiNlUx schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 11:27:
Hey,

Ik lig er al de hele morgen eruit!

Weet iemand of er een probleem bij bbned is? Als ik hier namelijk een tracert doe naar thuis, dan pakt ie de demon routers niet... lijkt mij dus dat iedereen met bbned geen verbinding heeft.
de conclusie dat iedereen met bbned zonder verbinding zit is wel heel voorbarig. Ik heb nog gewoon verbinding hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik krijg als het goed is vandaag weer internet. Heb ik toch mooi drie dagen zonder gezeten. Onze vrienden van Demon zijn gewoon vergeten mij een ipadres toe te kennen. Dus als iemand anders hetzelfde probleem heeft, gelijk bellen met demon. Als al je lampjes op je modem correct branden kan je er van uitgaan dat demon een fuck-up gemaakt heeft.

Zorg wel dat je overdag met de helpdesk belt. Als je 's avonds belt kunnen ze het niet oplossen, want de persoon die een vinkje aan moet zetten in de software is er alleen tuseen 09:00 en 17:00...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

bassio schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:19:
Ik krijg als het goed is vandaag weer internet. Heb ik toch mooi drie dagen zonder gezeten. Onze vrienden van Demon zijn gewoon vergeten mij een ipadres toe te kennen. Dus als iemand anders hetzelfde probleem heeft, gelijk bellen met demon. Als al je lampjes op je modem correct branden kan je er van uitgaan dat demon een fuck-up gemaakt heeft.

Zorg wel dat je overdag met de helpdesk belt. Als je 's avonds belt kunnen ze het niet oplossen, want de persoon die een vinkje aan moet zetten in de software is er alleen tuseen 09:00 en 17:00...........
Zelf heb ik 2 van de 30 keer gehad dat het niet direct werkte bij aansluiten (geen ip).
Wel lampje, geen verbinding, gelijk met de Demon helpdesk gebeld (overdag).
In het ene geval werkte het na een paar minuten alsnog (Demon had iets gefixt).
In het andere geval heb ik in opdracht van Demon het modem in routermodus gezet,
waarna het ook gelijk goed werkte (ging om een windows 98 pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 21:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb antwoord gekregen van Demon over mijn instabiele verbinding ( verbinding die goed opbouwt maar dan tijdelijk stil lijkt te vallen, zie paar postings terug ).

Dit kreeg ik terug.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
We zien dat het modem erg veel moeite moet doen om de upload in orde te krijgen. 

Misschien kunt u een tweetal oplossingen proberen, die dit probleem moeten verhelpen.
Daarvoor moet u telnetten naar het modem. U moet daarvoor uw eigen PC een lokaal IP-adres
geven. Dit doet u bij de TCP/IP van de LAN-verbinding. Als IP-adres geeft u op
192.168.1.33

Vervolgens klikt u op Start > Uitvoeren.
Tik in: telnet 192.168.1.1
Als wachtwoord gebruikt u: 1234
Vervolgens gaat u naar 24 (System Mainenance)
Daarna gaat u naar 8 (Command Interpreter)
1. Tik in: wan adsl rateadap off [Enter]
2. Tik in: wan adsl maxtonelimit 11 [Enter]

Als u dit heeft gedaan, kunt u het ingevulde IP-adres in de TCP/IP weer weghalen.

Hiermee zou de verbinding weer stabiel moeten draaien. Eventueel zou u nog in plaats van
waarde 11, waarde 12 kunnen gebruiken.

Houdt u er rekening mee, dat als het modem wordt gereset, dat deze instellingen opnieuw
gedaan moeten worden.

Misschien dat meer mensen hier wat aan hebben.

Ik moet mijn verbinding overigens nog testen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bassio schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:19:
Lol ik moet bekennen dat ik vermakelijk kan lachen om mensen die denken dat het een vinkje aan en uit zetten is ( Paar posts hierboven zei ik dat ook al uit eigen ervaring toenmalig bij euronet ), wat bij Euronet gebeurde was namelijk DSLAM configgen en ja aangezien elke willekeurig DSL partner op dit moment openingstijden heeft van 9 t/m 5 ( imho Versatel BBned & BaByXL ) lijkt me dit een logische redenatie.

Overigens als je geen IP toegewezen krijgt kijk dan in je modem of je uberhaupt nog pakketen heen en weer krijgt das zinniger om te doen dan gelijk je eigen ISP's helpdesk te bellen met jullie hebben een fuckup gemaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het heeft niets met volle telefooncentrales te maken, maar met gepruts aan zowel de kant van Demon als de kant van BBned daar ben ik inmiddels wel achter...
BBNed is zekerz lekker aan het kloten:

Bel ik vandaag ff de customers handel ... om te vragen waarom ik nog steeds niet geupgrade ben,

terwijl ik 15 maart om 11:00 uur een mailtje kreeg dat de upgrade zou moeten werken 8)7

Krijg ik als antwoord: Jah er is bij BBNed iets helemaal fout gegaan bij de upgrades ... :X

Vertel eens iets wat ik nog niet wist :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
ShadowBumble schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:04:
[...]
Lol ik moet bekennen dat ik vermakelijk kan lachen om mensen die denken dat het een vinkje aan en uit zetten is ( Paar posts hierboven zei ik dat ook al uit eigen ervaring toenmalig bij euronet ), wat bij Euronet gebeurde was namelijk DSLAM configgen en ja aangezien elke willekeurig DSL partner op dit moment openingstijden heeft van 9 t/m 5 ( imho Versatel BBned & BaByXL ) lijkt me dit een logische redenatie.

Overigens als je geen IP toegewezen krijgt kijk dan in je modem of je uberhaupt nog pakketen heen en weer krijgt das zinniger om te doen dan gelijk je eigen ISP's helpdesk te bellen met jullie hebben een fuckup gemaakt :+
Ik begrijp dat je de isp wilt verdedigen, maar in dit geval wat er dus wel een fuckup gemaakt bij demon. Dit hebben ze ook zelf toegegeven telefonische en per mail. Ik ben thuis eerst twee uur bezig geweest om alles uit te sluiten zodat ik zeker weet dat het niet bij mij lag. Ik kon ook gewoon in het modem zien dat ik wel gedowngrade was maar ik geen ipadres kreeg. Ik ga niet zomaar bellen.

En zeg nou eerlijk, alles was verder goed gegaan, alleen kreeg ik geen ipadres. Het lijkt mij niet dat ze daarvoor een hele DSLAM moeten configgen. Daarbij komt dat dit natuurlijk niet het eerste incident is met demon en al helemaal geen losstaand iets. Lees het topic maar door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is tot nu toe, in verband met de op 11-3 toegezegde upgrade, ellende bespaard gebleven, maar ook is er nog geen snelheidswinst. Dit begint toch vervelend te worden (want de meerprijs wordt wel vanaf 11-3 berekend), temeer omdat de helpdesk maandagochtend telefonisch heeft toegezegd dat "binnen een paar dagen" alle upgrades zouden zijn doorgevoerd.

Zou dit een geval van pappen en nathouden zijn, of ligt oplossing van alle, ook hierboven beschreven problemen echt grotendeels buiten bereik van demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als er iets aan gedaan zou kunnen worden zou het ongetwijfeld al gebeurd zijn, al vind ik het erg slordig dat ze vantevoren aankondigen dat er op een bepaalde datum de upgrade plaats zal vinden, en vervolgens gebeurt er helemaal niks.

Het was wel zo netjes geweest om dan een mailtje de deur uit te sturen met het bericht dat er problemen zijn opgetreden zodat wij als klant ook weten waar we aan toe zijn, en niet bijv. na het beruchte 11/3 mailtje alsnog een 15/3 mailtje versturen waar niks mee gebeurt.

Ik ben zelf werkzaam op de desk van een grote internetprovider, en weet hoe tenenkrommend sommige zaken voor de buitenwereld kunnen verlopen..

Misschien is het handig om een apart Demon upgradetopic te openen om zo de gang van zaken te blijven volgen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb inmiddels wederom een mailtje gestuurd naar Demon. Na de upgrade en wijziging van modem settings heb ik het gevoel dat mijn lijn "gecastreerd" is.

Ik haal qua snelheid niet boven de 160kb/s down en 66kb/s up gemeten met de ftp.demon.nl site ( 16mb file ) en met twee andere ftp sites.

Iemand nog enig idee wat ik kan doen? andere modem proberen? firmware van m'n zyxel flashen?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Ik begin nu toch een beetje boos te worden op dat Demon/BBned , sinds afgelopen vrijdag heb ik geen IP adres en heb dat dus nog steeds niet, net de helpdesk gebeld om te vragen naar de status en de status staat nog steeds op onduidelijk, nu weet ik wel dat Demon in dit geval afhankelijk is van BBned maar dat geeft me nou niet bepaald een beter gevoel hierover.

Die klachtenmail ga ik morgen maar eens typen, want een week zonder internetverbinding slaat nergens op.

Zo zonde dit, nooit problemen mee, altijd tevreden maar nu begint mijn mening toch langzaam te veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bassio schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:21:
[...]

Ik begrijp dat je de isp wilt verdedigen, maar in dit geval wat er dus wel een fuckup gemaakt bij demon. Dit hebben ze ook zelf toegegeven telefonische en per mail. Ik ben thuis eerst twee uur bezig geweest om alles uit te sluiten zodat ik zeker weet dat het niet bij mij lag. Ik kon ook gewoon in het modem zien dat ik wel gedowngrade was maar ik geen ipadres kreeg. Ik ga niet zomaar bellen.

En zeg nou eerlijk, alles was verder goed gegaan, alleen kreeg ik geen ipadres. Het lijkt mij niet dat ze daarvoor een hele DSLAM moeten configgen. Daarbij komt dat dit natuurlijk niet het eerste incident is met demon en al helemaal geen losstaand iets. Lees het topic maar door....
een DSLAM moet opnieuw geconfigged worden op het moment dat er ATM paden niet goed lopen wat dus geen RX/TX down of up tot gevolg kan hebben standaard symptoon hiervan is geen IP adres.
Geen Logs, wel sync en traffic.

Dat is de case die ik bedoelde aangezien een IP adres toekennen 5 minuten werk is door simpel het ip adres in je DHCP.conf te knallen ( simplistisch uitgelegt ).

Bovendien Demon kan van mij part de pot op er is niet voor niks een reden dat ik een andere ISP heb voor mijn aansluiting ik vind het alleen wel grappig dat iedereen ervanaf uitgaat dat het een schakelaartje omzetten is of iets dergelijks terwijl het geheel toch anders ligt.
Zo zonde dit, nooit problemen mee, altijd tevreden maar nu begint mijn mening toch langzaam te veranderen :(
Grappig dat als je nooit problemen hebt en dit de eerste keer is je mening zo kan veranderen door een fuckup die voor jouw het eerste probleem is.

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 17-03-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijgevoegde mail gezonden. Wellicht kunnen anderen die in dezelfde situatie zitten, hiermee hun voordeel doen.

betreft: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

De snelheidsverhoging waartoe u zich contractueel heeft verplicht, is nog steeds niet gerealiseerd.

Er wordt niet op mijn mails hieromtrent gereageerd, behalve een geautomatiseerd antwoord (zie nr ***).

De door de helpdesk telefonisch namens Demon gedane toezeggingen ("uiterlijk donderdag is alles gegarandeerd geregeld") worden niet nagekomen.

Ik verneem verder ook niets van Demon; geen reden van opgaaf, geen excuus, niets.

Dit alles overziende, concludeer dat of er inmiddels iets heel erg mis is bij u, of dat er toezeggingen zijn gedaan die niet worden nagekomen. Ook de helpdesk en de instanties die op de mails dienen te reageren, spreken onwaarheden. Het telefonisch afschuiven op bbned is volstrekt geen excuus: u bent mijn contractspartij en niet bbned.

Alles overziende moet ik dus helaas constateren dat demon haar verplichtingen jegens mij niet nakomt. Ik stel daarom Demon formeel middels deze mail terzake van de niet-nakoming in gebreke en sommeer Demon binnen 8 dagen alsnog na te komen.

Ik heb tot voor kort goede ervaringen met Demon gehad, maar als het zo doorgaat zie ik mij toch gedwongen op korte termijn uit te zien naar een isp die wel minimale normen en waarden in acht neemt.

Neemt u astublieft de moeite hierop wel te reageren. Niet/geautomatiseerd-reageren leidt alleen maar tot meer ergenis en verergert de situatie voor u. Verneem ik niets, dan zal ik ook gedwongen zijn het hogerop te zoeken bij Demon voor uitleg van een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Als je hun echt officieel in gebreke wilt stellen, dan doe je dat per fax of aangetekende brief. Mocht je verdergaan dan zul je toch rechtsgeldige middelen moeten gebruiken, en daaronder valt een ingebrekestelling per email niet. (email != rechtsgeldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

DJSmiley schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:57:
[...]

Als je hun echt officieel in gebreke wilt stellen, dan doe je dat per fax of aangetekende brief. Mocht je verdergaan dan zul je toch rechtsgeldige middelen moeten gebruiken, en daaronder valt een ingebrekestelling per email niet. (email != rechtsgeldig)
fax ook niet :P alleen aangetekende brief.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:50:
Ik heb bijgevoegde mail gezonden. Wellicht kunnen anderen die in dezelfde situatie zitten, hiermee hun voordeel doen.

[i][i][i]betreft: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

De snelheidsverhoging waartoe u zich contractueel heeft verplicht, is nog steeds niet gerealiseerd.
fout demon zich helemaal niet contractueel verplicht met snelheids verhogingen door te voeren voor bestaande abbo's immers hun contract was voor xxx snelheid voor xxx bedrag. PUNT overigens of dit natuurlijk netjes is tegenover je klanten is wat anders uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door ShadowBumble op 17-03-2005 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
Net binnen gehad op m'n postmaster account:

[English translation below]

Geachte klant,

Met genoegen introduceert Demon een gratis anti-virusdienst voor alle
klanten die gebruikmaken van onze mailservers.

Demon zal vanaf 19 april 2005 starten met het op virussen scannen van
binnenkomende e-mail. U hoeft geen actie te ondernemen om de dienst te
activeren.

De Demon anti-virusdienst maakt gebruik van verfijnde
scan-technologieën op onze mailservers, ontworpen om berichten die
virussen bevatten te detecteren en af te wijzen. Alle e-mail die u via
uw Demon-account wordt toegestuurd zal worden gescand op bekende
virussen, voordat het door onze mailservers geaccepteerd wordt. Als
een virus gedetecteerd wordt, zal het bericht worden afgewezen.
Berichten die u via de Demon mailserver verstuurt worden ook gescand.

De anti-virusdienst is ontworpen om het aantal berichten dat virussen
bevat aanzienlijk te verlagen. Onze anti-virusscanners worden continu
geactualiseerd om nieuwe varianten te onderscheppen.

Houdt u er rekening mee dat geen enkel scan-systeem 100% accuraat is
en Demon geen garantie geeft dat ieder virus door de nieuwe dienst
wordt gedetecteerd. Er bestaan bovendien naast e-mail ook vele andere
manieren om virussen op te lopen. Wij adviseren u daarom ten
stelligste om ook anti-virussoftware op uw eigen systeem te blijven
draaien.

Meer informatie over de anti-virusdienst vindt u in de Vaak Gestelde
Vragen: <http://www.demon.nl/producten/diensten/avfaq.html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowbumble: ik heb 2 maanden geleden mijn abonnement geupgrade; ik had 512 en zou 2048 krijgen, natuurlijk tegen meerprijs. Ik weet dus niet helemaal waar je het over hebt. Leg jezelf svp even uit.

Voor wat betreft de vorm van ingebrekestelling: deze is niet verplicht voorgeschreven, maar heeft alleen te maken met bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor diegenen die toch weer roepen dat het aangetekend moet: zie 6:267 BW en de algemene voorwaarden van demon. Schriftelijkheidseis is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:33:
Shadowbumble: ik heb 2 maanden geleden mijn abonnement geupgrade; ik had 512 en zou 2048 krijgen, natuurlijk tegen meerprijs. Ik weet dus niet helemaal waar je het over hebt. Leg jezelf svp even uit.
Betaal je dan al voor de 2mbit variant ? want je contract veranderd pas volgens mij op het moment dat het geleverd word en niet eerder. Tot die tijd is je contract gelijk aan het contract wat je oorspronkelijk heb afgesloten.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 19:58:
En voor diegenen die toch weer roepen dat het aangetekend moet: zie 6:267 BW en de algemene voorwaarden van demon. Schriftelijkheidseis is voldoende.
Schriftelijkheidseis staat gelijk aan een Brief dus ( aangetekend of niet ) aangezien fax/email elektronisch vallen en niet onder schriftelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door ShadowBumble op 17-03-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowbumble,

Ingangsdatum is bij mij de datum als met demon contactueel overeengekomen, dus 11 maart. (dit is ook door hen expliciet bevestigd).

ingebrekestelling:
Vorm: 6:82 BW schriftelijkheidseis (of gerechtelijkt) , oa via brief, telex, telefax.
Ook per mail? Daar wordt op dit moment verschillend over gedacht door de geleerden, maar er komt een wetswijziging die dit expliciet gaat noemen.
Aangetekend etc hoeft dus niet, tenzij de algemene voorwaarden dit eisen.

ontbinding:
Vorm 6:267 BW: ook schriftelijkheideis (of gerechtelijk). Zie verder weer het opgemerkte bij ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major 7
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Spijtig te lezen dat er nog zoveel niet goed gaat.
Hier is de upgrade ondertussen gelukt. (1024/512 -> 2048/1024 )
Down is zondermeer ok, up fluctueerd wat, maar is over het algemeen ook wel goed.
En de ping is wat lager geworden, allemaal volgens verwachting, zij het dus wat later dan gepland.
Als het zo blijft, dan klaag is niet.
Alleen nog eens leren communiceren naar de klant, dat zou wel helpen.

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Ik had begin deze week maar weer eens een mail gestuurd of ze al wat over mijn upgrade konden vertellen. Kreeg een heel leuk humoristisch antwoord;

"uw aanvraag is niet goed doiorgekomen, vraagt u het aub alsnog aan."

Ik heb toch echt al meerdere malen bevestigd gekregen (mondeling en per mail) dat mijn aanvraag goed was doorgekomen.

Haha, echt lachen met de Demon-helpdesk, ik lig weer dubbel!

|:(

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazzzup ! :D

Kben geupgrade !!! :D

Download: 215 kb/s stabiel _/-\o_

Upload: 55 kb/s ??? :(

Alleen mn download snelheid is dus omhoog gegaan ... 8)7

ik zal vandaag nog eens contact opnemen of de upload nog omhoog moet , of dat er weeer wat fout is gegaan .... :|

Ik wil natuurlijk wel minimaal 90 kb/s zien :P

Hebben de mensen sinds de upgrade van vandaag 18 maart ook het probleem dat de upload nog niet verhoogt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ja hoor, hetzelfde probleem heb ik. Mijn modem ( Zyxel 650r, analoog ) traint wel op 864kbit in alleen ik haal ook max upload 50-60kb/s gemiddeld tegenover 44kb/s mijn oude account. Hij is dus wel IETS omhoog gegaan. Alleen dus lang niet zoveel als ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 dagen geleden een upgrade aangevraagd :)

Laten we er het beste van hopen!!! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:46:

ik zal vandaag nog eens contact opnemen of de upload nog omhoog moet , of dat er weeer wat fout is gegaan .... :|

Hebben de mensen sinds de upgrade van vandaag 18 maart ook het probleem dat de upload nog niet verhoogt is ?
Mijn account is sinds vandaag ook geupgrade. (2048) Ik heb sinds 19 Jan moeten wachten.
Download gaat met 214 Kb/s stabiel op de 16M file. Is dat de maximum snelheid die ik ongeveer kan halen in de praktijk met een 2048 down verbinding?

Bij mij is de upload ook geupgrade. ~85Kb/s haal ik. Misschien moet je ff telnetten naar je modem en ff checken of je modem wel een goede uploadsnelheid aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:32:
[...]

Mijn account is sinds vandaag ook geupgrade. (2048) Ik heb sinds 19 Jan moeten wachten.
Download gaat met 214 Kb/s stabiel op de 16M file. Is dat de maximum snelheid die ik ongeveer kan halen in de praktijk met een 2048 down verbinding?

Bij mij is de upload ook geupgrade. ~85Kb/s haal ik. Misschien moet je ff telnetten naar je modem en ff checken of je modem wel een goede uploadsnelheid aangeeft.
Bij BBNed wordt de overhead niet gecompenseerd.
2048 / 9.6 = 213.33 dus 214 klopt wel :)
Op de BabyXL lijnen ligt het wat hoger want daar wordt overhead ten dele gecompenseerd (10% extra ofzo :) )
2240 / 9.6 = 233.33 zou ongeveer de max. snelheid moeten zijn op BabyXL lijnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Mijn verbinding moet het weer doen volgens de helpdesk, ik heb het helaas nog niet kunnen checken maar ga dat straks zeker doen en ook mijn upgrade schijnt voor elkaar te zijn, ik hoop van harte dat ik straks van mijn nieuwe snelheid kan gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:46:

mijn verbinding is net ook verhoogt kom ik achter :)
maar bij mij dus ook alleen de download van 1 naar 2mbit maar de upload is laag gebleven (woon 100 a 200 m van de centrale)
dus ik heb het probleem ook, vanmidag misschien ff telneten naar modem maar eest downloaden })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

Rio

Ik heb al een boek

Krijg ik net een bevestiging in mijn mailbox; 'uw aanvraag is goed ontvangen een doorgestuurd naar onze DSL partner etc'

Die eikels hebben dus gewoon nu pas mijn aanvraag doorgestuurd. Ik ben echt pissig nu, ga een brief schrijven.

AAAARRGGGHHHH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
[English translation below]

In verband met de feestdagen zijn alle serviceafdelingen van Demon
gesloten op de volgende data:

- vrijdag 25 maart (Goede Vrijdag)
- zondag 27 maart (eerste paasdag)
- maandag 28 maart (tweede paasdag)

Op zaterdag 26 maart hanteren wij de normale (weekend-)
openingstijden.

De medewerkers van Demon wensen u vrolijk Pasen toe.

[English translation]

During the Easter holidays, all customer-facing departments of Demon
will be closed on the following dates:

- Friday, March 25th (Good Friday)
- Sunday, March 27th (Easter Sunday)
- Monday, March 28th (Easter Monday)

On Saturday March 26th Demon will be reachable during regular
(weekend) opening hours.

The staff of Demon wishes you a happy Easter.

--
Demon

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:50

jll

Nou net weer ff gebeld met de costumer service

ik kreeg het volgende te horen dat er volgende week iedereen een mail krijgt waarin dingen worden uitgelegd voor de gene waarbij het upgrade net zo snel gaat als een kruipende slak !!!!

nog ff geduld gr jaac

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Nou weer even on-topic dan ....

Kan iemand even wat voor me testen/helpen met testen ? :

Ik heb zelf Demon via bbned en kan daar alle websites tot nogtoe gewoon lezen. Mijn ouders hebben sinds een tijdje Demon maar dan via BabyXL, en hebben problemen met het lezen van somige websites, en met name die van hunzelf. Nou update ik die site meestal maar dat zouden ze ook zelf willen kunnen doen. Echter ook via FTP krijgen ze geen verbinding. Ik heb de PC eens meegenomen nar mijn bbned plek, en daar werkt de verbinding met deze site weer wel (oftewel aan de PC ligt het niet). Het probleem doet zich zowel achter een router als direct aan de verbinding voor.

Zouden een aantal gebruikers hier deze site eens willen testen (babyXL klanten dan ...) :

http://www.deboeierboefjes.nl/

Ik ben benieuwd of het nou aan babyXL in het algemeen ligt of wellicht aan de verbinding bij mijn ouders thuis.

[ Voor 11% gewijzigd door mjl op 20-03-2005 11:51 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
Mensen, voor de zoveelste keer: Dit topic is voor het aantippen, bespreken en verhelpen van technische problemen. Dus niet het "Ik ben geupgraded Whoehoe!" gechat.

Dit is de allerlaatste waarschuwing op dit gebied, de volgende persoon die op die manier een totaal nutteloze reply plaatst, kan een Officiele Waarschuwing in z'n mailbox ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Heeft iemand hier enig idee hoe lang het duurt voordat het DSL signaal van de lijn is wanneer ik mijn abbo op zeg? We maken nu anderhalf jaar gebruik van de "dienst" ( ;( ) dus opzeggen is al lang mogelijk.

Uiteraard is deze vraag hier al veel vaker gesteld, maar omdat het nu toch al weer eventjes geleden is vraag ik het nog een keer.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

iPodje schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:12:
Heeft iemand hier enig idee hoe lang het duurt voordat het DSL signaal van de lijn is wanneer ik mijn abbo op zeg? We maken nu anderhalf jaar gebruik van de "dienst" ( ;( ) dus opzeggen is al lang mogelijk.

Uiteraard is deze vraag hier al veel vaker gesteld, maar omdat het nu toch al weer eventjes geleden is vraag ik het nog een keer.
Hangt er van af hoe snel demon er mee is, ik raad je aan er actief achteraan te gaan bij Demon zodat ze het z.s.m. doen. Maar reken zeker op een maand (met een beetje pech).

Ik zou de helpdesk anders even bellen, eens kijken of je een toezegging kunt lospeuteren.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 18:59
mjl schreef op zondag 20 maart 2005 @ 11:29:

-KNIPPERDEKNIP-

Zouden een aantal gebruikers hier deze site eens willen testen (babyXL klanten dan ...) :

http://www.deboeierboefjes.nl/

Ik ben benieuwd of het nou aan babyXL in het algemeen ligt of wellicht aan de verbinding bij mijn ouders thuis.
Hier een babyXL klant. Ik kan die website prima bereiken. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het aan babyXL ligt dat je bepaalde websites wel en anderen niet kunt bereiken. Volgens mij wordt dat allemaal geregeld door Demon en doet babyXL alleen de fysieke infrastructuur (vanaf jouw huis t/m de nummercentrale?).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

iPodje schreef op zondag 20 maart 2005 @ 12:12:

ik heb 14-02-2005 een lijn opgezegd en die deed het tot 13-02-2005 23:59, het lijkt me dat ze het dus automatisch doen. Ik kreeg de dag dat ik afgesloten was een mac registratie pagina waar ik onmogelijk op kon registeren met het MAC van mijn modem.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjongejonge heeft ooit iemand wel is een probleem gehad dat je pc een spamzendende zombie werdt ?

Nou dan moet je niet demon hebben :(

Ik zit alles dicht te gooien en scanners voor trojans,virussen en whatever in te stellen en up te daten dus ik vraag geef me nou even een break met dat blocken en zeg het aub als ik nog steeds spam stuurt want ja hoe moet ik in vredesnaam anders weten dat ik niks meer zend.

Een gemiddelde samenvatting van de geweldige helpdeskantwoorden

Op mijn vraag of ze eerst even willen mailen ipv blocken omdat ik niet kan checken of het weg is :

Als u dat denkt, dan is het een overweging waard om over te stappen op Linux, of eventueel op een Macintosh (het eerste is een investering in tijd, het tweede in geld).

Ook het overwegen waard is om veiligere software te gebruiken, dus geen Outlook Express en geen Internet Explorer.

Nou kan ik met die tweede optie nog wel wat, maar kom op zeg 3 nieuwe pc,s kopen of linux gaan leren aan mijn ma ? dus ik maar weer terugmailen dat ik dat niet zo zie zitten en dat ik alleen maar een mailtje wil als er nu nog spam door komt :

Het is zeker mogelijk ja, alleen kost dat tijd en/of geld. Een Macintosh aanschaffen ook.
Het komt echter nooit of vrijwel nooit voor dat we Macintoshgebruikers afsluiten
vanwege spamoverlast, en dat is voor hun en voor ons wel zo prettig

U mag best Windows XP gebruiken, maar dat is op eigen risico. Als uw computer besmet
raakt, is dat uw verantwoordelijkheid, en 'er is gewoon nog geen oplossing voor'
is dus geen geldig excuus.

Misschien was het telefonisch niet goed overgekomen, maar u heeft een laatste waarschuwing
gekregen. Het mag dus niet meer gebeuren dat uw computer besmet raakt en misbruikt
wordt voor het versturen van spam.

Met vriendelijke groet/kind regards,

Dit soort reacties maken me echt woest ik bedoel ik zat heus niet potdicht maar ben wel bezig te onderzoeken en zelf komen ze ook niet met een oplossing aan ofzo .
Dan is zo,n mailtje toch niet teveel gevraagt ??

Ik heb iig geen zin om elke dag maar weer te hopen dat ik nog internet heb dus ik maar overstappen .
Kan je tegenwoordig eigenlijk wel zonder wachttijd overschakelen van providers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:42:
...
Het is zeker mogelijk ja, alleen kost dat tijd en/of geld. Een Macintosh aanschaffen ook.
Het komt echter nooit of vrijwel nooit voor dat we Macintoshgebruikers afsluiten
vanwege spamoverlast, en dat is voor hun en voor ons wel zo prettig

U mag best Windows XP gebruiken, maar dat is op eigen risico. Als uw computer besmet
raakt, is dat uw verantwoordelijkheid, en 'er is gewoon nog geen oplossing voor'
is dus geen geldig excuus.

Misschien was het telefonisch niet goed overgekomen, maar u heeft een laatste waarschuwing
gekregen. Het mag dus niet meer gebeuren dat uw computer besmet raakt en misbruikt
wordt voor het versturen van spam.

Met vriendelijke groet/kind regards,

Dit soort reacties maken me echt woest ik bedoel ik zat heus niet potdicht maar ben wel bezig te onderzoeken en zelf komen ze ook niet met een oplossing aan ofzo .

Ik heb iig geen zin om elke dag maar weer te hopen dat ik nog internet heb dus ik maar overstappen .
Kan je tegenwoordig eigenlijk wel zonder wachttijd overschakelen van providers ?
Sorry hoor, maar ik geef Demon groot gelijk... Jij veroorzaakt overlast, dus wordt je afgesloten. Er zijn zat providers die je keihard afsluiten en 't je pas telefonisch meedelen als je belt. Ze kunnen wel leuk gaan mailen, maar dan moeten ze maar hopen dat je je mail leest.. Kort, bot afsluiten werkt tenminste ;)

Enne, bezig te onderzoeken, in die tussentijd moeten ze je maar je gang laten gaan met overlast veroorzaken en virussen/spam te verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:42:
Sjongejonge heeft ooit iemand wel is een probleem gehad dat je pc een spamzendende zombie werdt ?

Zodra jij merkt dat je pc spam aan het verzenden is moet je onmiddelijk je utp-stekker uit je PC trekken. Dan je PC grondig gaan schoonmaken; of een nieuwe Windows install als je PC daadwerkelijk een zombie is geworden. Alle updates erop, goede firewall, en dan pas weer online komen. Ik geeft Demon groot gelijk dat ze je snel afsluiten. Ze zitten echt niet te wachten op spammende Demon-abonnees. Goed beschouwd moet je blij zijn dat ze er zo snel bovenop zitten, ze behoeden anderen voor bergen spam.

^^ Met DJsmiley dus :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
mjl schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:41:
[...]

Hangt er van af hoe snel demon er mee is, ik raad je aan er actief achteraan te gaan bij Demon zodat ze het z.s.m. doen. Maar reken zeker op een maand (met een beetje pech).

Ik zou de helpdesk anders even bellen, eens kijken of je een toezegging kunt lospeuteren.
En hoe lang heeft het geduurt voordat het DSL signaal van de lijn was i.v.m het overstappen naar een andere ISP?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Vincent Bovelander schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:21:
[...]

Hier een babyXL klant. Ik kan die website prima bereiken. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het aan babyXL ligt dat je bepaalde websites wel en anderen niet kunt bereiken. Volgens mij wordt dat allemaal geregeld door Demon en doet babyXL alleen de fysieke infrastructuur (vanaf jouw huis t/m de nummercentrale?).
IP netwerk laag is een IP van je ISP, de telco (DSL-netwerk leverancier als BaByXL of BBned) levert de verbinding vanaf eigenlijk jou modem (dus apparatuur en aansluitingen daarop in de nummercentrale) tot aan het backbone netwerk van de ISP (ergens in A'dam overdracht van netwerken).

Je ziet dus alleen IP routers onderweg en geen andere hardware onderweg. De telco heeft dus ook geen enkele invloed op het IP verkeer verder.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 20-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

TD-er schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 21:51:
[...]

Dat is wel wat ik begrepen had uit hun mailing... maar eens even de betreffende mail opzoeken.

edit: gevonden...

[...]

Daaruit maak ik op dat ik voor de verhoging de kans heb om te kiezen voor het 2/1 abonement voor de lagere prijs.
Ik heb 11 maart een mailtje naar Demon gestuurd over deze keuze om op 2/1 te blijven. Binnen een half uur al een antwoord gekregen _O_
Dat je altijd mag upgraden naar een hogere snelheid, downgraden kost geld. :?
Dat vroeg ik niet, dus de vraag nog maar eens gesteld zoals in de mail van hun stond. En het is nu 20 maart en ik heb nog geen antwoord.

//edit
Ik zie nu dat je dat gewoon bij mijn dsl express kan aangeven :X Net gedaan dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door King Nothing op 20-03-2005 22:34 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel eens tijd dat Demon de snelheid van 512/256 omhoog gaat gooien. Casema/Wanadoo kabel zal het anders heel snel gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 04:14:
Het wordt wel eens tijd dat Demon de snelheid van 512/256 omhoog gaat gooien. Casema/Wanadoo kabel zal het anders heel snel gaan worden...
Met daarbij de prijs van het 2-8/1 abbo die ook wel eens om laag mag.....

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

King Nothing schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:33:
[...]

Ik heb 11 maart een mailtje naar Demon gestuurd over deze keuze om op 2/1 te blijven. Binnen een half uur al een antwoord gekregen _O_
Dat vroeg ik niet, dus de vraag nog maar eens gesteld zoals in de mail van hun stond. En het is nu 20 maart en ik heb nog geen antwoord.

//edit
Ik zie nu dat je dat gewoon bij mijn dsl express kan aangeven :X Net gedaan dus :)
Bedankt voor de tip, heb dat zelf net ook even gedaan :*)
Heb die dubbele download snelheid niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
iPodje schreef op maandag 21 maart 2005 @ 06:57:
[...]

Met daarbij de prijs van het 2-8/1 abbo die ook wel eens om laag mag.....
Dan zal de prijs van het komende 4mbit abbo (wordt 55euro) ook omlaag moeten, al hebben ze daarover nog niks meer laten weten dan een simpel mailtje van ergens eind Januari. Het zou dus nog kunnen dat die prijs lager wordt.
Het gat tussen 2 en 4mbit abbo is redelijk groot (20,50euro) dus opzich zouden ze het 4mbit en 8mbit abbo nog wel een 10tje omlaag kunnen gooien. Zeker als je kijkt naar een aantal andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Jeuj, het is weer geweldig dat Demon op de vrf-02. De laatste 3 dagen last dat de linesync weg valt (en kom niet met dat verhaaltje dat dat aan de kabels ligt, waarom heeft't dan een half jaar van de anderhalf jaar wel goed gewerkt) en dat de ping 's avonds 100+ is.

Iemad enig idee hoeveel downtime je op z'n minst hebt als je van BBNed naar KPN gaat of van de ene BBNed ISP naar de andere? Ik daai een server (wat op het moment dusook problemen geeft), en nou is een consumenten lijn daar niet voor, maar mag toch op z'n minst verwachten dat het normaal werkt en niet een uur lang de linesync om de 5 minuten weg valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
m33p schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 00:15:
Jeuj, het is weer geweldig dat Demon op de vrf-02. De laatste 3 dagen last dat de linesync weg valt (en kom niet met dat verhaaltje dat dat aan de kabels ligt, waarom heeft't dan een half jaar van de anderhalf jaar wel goed gewerkt) en dat de ping 's avonds 100+ is.

Iemad enig idee hoeveel downtime je op z'n minst hebt als je van BBNed naar KPN gaat of van de ene BBNed ISP naar de andere? Ik daai een server (wat op het moment dusook problemen geeft), en nou is een consumenten lijn daar niet voor, maar mag toch op z'n minst verwachten dat het normaal werkt en niet een uur lang de linesync om de 5 minuten weg valt...
Sorry, maar linesync is echt iets op jou aansluiting, jou koperlijn, jou bekabeling. Is de synchronisatie tussen jou modem en jou poortje op de centrale waarop jou lijn is aangesloten ;)

Heeft niets met achterliggende VRF's of andere hardware te maken. Dat is veel verderop in het netwerk pas en hele andere netwerklaag dan waar jij onderbrekingen op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zo. dag 11 zonder ip adres, gaat lekker daar zeg :(

Ik moet wel zeggen dat de demon helpdesk erg vriendelijk en kundig overkomt, daarvoor kan ik alleen maar mijn complimenten geven.

Gister weer de helpdesk aan de lijn gehad en de persoon die ik nu de lijn had gaf me door dat er meerdere mensen met dit probleem waren maar dat de meesten inmiddels zijn opgelost en mijne helaas nog verholpen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Goed.. sinds vanmorgen heb ik ook geen ip :( althans vanaf een uur of 7 kwam ik erachter.. modem resetten en ip refresh had geen resultaat.. :{

helaas morgenavond pas weer thuis, dus hopelijk doet ie het dan weer (en is ie meteen geupgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Laatst online: 27-08 11:32
Chiron schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:06:
Goed.. sinds vanmorgen heb ik ook geen ip :( althans vanaf een uur of 7 kwam ik erachter.. modem resetten en ip refresh had geen resultaat.. :{

helaas morgenavond pas weer thuis, dus hopelijk doet ie het dan weer (en is ie meteen geupgrade)
Ik heb sinds gisteren ook weer gelazer met de verbinding. Ik heb geen upgrade/downgrade of ziets dergelijks aangevraagd.
Verbinding komt nu niet meer boven 800 bytes p.s. uit en ping is erg teleurstellend.

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.WORKGROUP [10.0.0.138]
2 348 ms 353 ms 378 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 440 ms * * bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 * 493 ms 473 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Heb net gesproken met iemand van Demon Support. Het blijkt dat meer mensen problemen hebben op de vrf-02.

[ Voor 6% gewijzigd door Mickman op 22-03-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Mickman schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:39:
[...]

Heb net gesproken met iemand van Demon Support. Het blijkt dat meer mensen problemen hebben op de vrf-02.
Ik klaag al bijna 5 maanden bij Demon about.. die avond uren snelheid die insaust. Ze doen er geen flikker aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chutney schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:00:
[...]

Ik klaag al bijna 5 maanden bij Demon about.. die avond uren snelheid die insaust. Ze doen er geen flikker aan...
"Ze hebben het tot dusver niet op weten te lossen. Ik heb mijn twijfels bij de inspanning." Had ook een manier van formuleren geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
King Nothing schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:33:
[...]

//edit
Gisteren aangeklikt en vandaag lijkt het verwerkt te zijn....
DSL Express

Systeemnaam : *****
Abonnement : DSL Express 2048
Modem : ZyXEL Prestige 650R-31 Ethernet

Datum actief : 23-11-2003
Betaal periode : Per Maand
Opstart kosten : EUR 0,00 Excl. BTW
Maand bedrag : EUR 28,99 Excl. BTW

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ik heb sinds gisteren ook weer gelazer met de verbinding. Ik heb geen upgrade/downgrade of ziets dergelijks aangevraagd.
Verbinding komt nu niet meer boven 800 bytes p.s. uit en ping is erg teleurstellend.
tja wees blij dat je uberhaupt verbinding hebt.. ik krijg geeneens een ip.. :(

heb je voor de rest wel al 't mogelijke aan eigen kant gechecked? aangezien pings meteen op je eerste hop de mist in gaan

dus:

- router ertussenuit
- pc virusvrij (free.grisoft.com)
- spyware vrij (hitmanpro.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

voor de gene die geen ip kregen:

ik had het laatst ook dat ik geen ip doorkreeg.

Toen heb ik tijdelijk een vast ip: 192.168.0.3 ingesteld.

En daarna het vaste ip er weer afgehaald, en toen kreeg ie wel weer een goed ip.

En misschien een tip voor de gene waarmee de verbinding wegvalt.

Dat heb ik dus ook nu ... en ik heb met Demon Support gebelt ... en support wist bijna zeker dat het aan de afstand van mn telefoonlijn naar het ISRA punt lag.

Sinds de verhoging naar 2mbit schijnt het signaal veranderd te zijn.

En bij mij had ik het nog niet helemaal goed geinstalleerd.

Dus misschien dat dit helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:36:
Hey mensen,

voor de gene die geen ip kregen:

ik had het laatst ook dat ik geen ip doorkreeg.

Toen heb ik tijdelijk een vast ip: 192.168.0.3 ingesteld.

En daarna het vaste ip er weer afgehaald, en toen kreeg ie wel weer een goed ip.

En misschien een tip voor de gene waarmee de verbinding wegvalt.

Dat heb ik dus ook nu ... en ik heb met Demon Support gebelt ... en support wist bijna zeker dat het aan de afstand van mn telefoonlijn naar het ISRA punt lag.

Sinds de verhoging naar 2mbit schijnt het signaal veranderd te zijn.

En bij mij had ik het nog niet helemaal goed geinstalleerd.

Dus misschien dat dit helpt ?
je kan dus ook gewoon ipconfig -renew doen.

demon support geeft altijd de afstanden tussen pc-modem-isra punt of de splitter de schuld, dus dat is niks nieuws en daar moet je niks van aantrekken.

1 of 2mbit maakt geen ruk uit, het signaal blijft hetzelfde, alleen in de centrale wordt je limiet verhoogd, dus die gasten lullen maar wat. het kan wel zijn dat ze iets hebben gedaan waardoor het signaal in het geheel zwakker is geworden maar dit heeft geen betrekking op het aantal mbit van je verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:21:
[...]

je kan dus ook gewoon ipconfig -renew doen.

demon support geeft altijd de afstanden tussen pc-modem-isra punt of de splitter de schuld, dus dat is niks nieuws en daar moet je niks van aantrekken.

1 of 2mbit maakt geen ruk uit, het signaal blijft hetzelfde, alleen in de centrale wordt je limiet verhoogd, dus die gasten lullen maar wat. het kan wel zijn dat ze iets hebben gedaan waardoor het signaal in het geheel zwakker is geworden maar dit heeft geen betrekking op het aantal mbit van je verbinding
Het signaal is wel hetzelfde, alleen gebruiken ze een stuk groter deel van de bandbreedte, dus is het geheel gevoeliger voor storingen.
Dit kan resulteren in connectie verlies.
Het niet krijgen van een IP-adres kan ik er alleen niet mee verklaren, tenzij ze in hun DHCP-software een soort limiet gezet hebben van zoveel aanvragen per uur ofzo, maar dat zou dan ook na een tijdje weer voor even over moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bezig met het traceren van de route naar www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.WORKGROUP [10.0.0.138]
2 348 ms 353 ms 378 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 440 ms * * bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net
[213.222.28.246]
4 * 493 ms 473 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Ik heb sinds enkele dagen hetzelfde probleem. 's Avonds kakt de verbinding zwaar in, pings van 5 a 600, download wordt trager dan een 33k6 modem en de upload zit nog net iets hoger dan de download. Overdag lijkt de up en download wel in orde te zijn, maar is de ping nog steeds tegen de 200ms naar de verschillende BBned routers. Gisterenavond dus maar even naar Demon gebeld. Na de standaard-checklist van een paar uur was men er toch achter dat het probleem niet bij mij lag. Dus toen werd er toch een storingsmelding doorgevoerd. Ik weet niet of ik ook op de VFR-02 zit, dat zal ik even moeten checken. Zijn er hier ook mensen met ditzelfde probleem waarbij Demon het inmiddels opgelost heeft? Kan men niet gewoon de router vervangen of het signaal herrouteren via een andere router? Vreemd in ieder geval dat het alleen 's avonds is... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik heb sinds 1 week nu demon internet... ben er erg tevreden over maarrr..... 3x per dag heb ik voor 5 a 8 min geen internet verbinding meer? Is dat nu een probleem van het modem dat ik heb (Allied Data Copperjet 816 2P )? of van demon zelf? en natuurlijk het belangrijkst: hoe kan ik het oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door Matjas op 23-03-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ben inmiddels weer terug online na een reboot van m'n freebsd router en een reset van m'n adsl modem.. en m'n lijn is geupgrade :D

Snelheid is nog niet helemaal ideaal.. maar dat komt volgens mij door de brakke Zyxel die ik heb. (1600/700 kbps ipv 2048/1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 04:14:
Helemaal mee eens! Demon mag onderhand dit abbootje ook wel eens verhogen. (1024/256 lijkt mij mooi!) :P

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:32:
Ik ben inmiddels weer terug online na een reboot van m'n freebsd router en een reset van m'n adsl modem.. en m'n lijn is geupgrade :D

Snelheid is nog niet helemaal ideaal.. maar dat komt volgens mij door de brakke Zyxel die ik heb. (1600/700 kbps ipv 2048/1024)
ik weet niet welke Zyxel je hebt, maar voor de recente problemen, kon ik met mijn Zyxel voor analoge lijnen die snelheden wel halen. Misschien kabel lengte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Zijn er meer mensen die op bbned vrf-02 zitten en nu problemen hebben met de verbinding?
ping zit op 1ste hop al over de 250 en snelheid is weg, ddos aanvalletje misschien?

na 2 uurtjes is het weer normaal, weird

[ Voor 15% gewijzigd door dolby op 23-03-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

dolby schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 17:56:
Zijn er meer mensen die op bbned vrf-02 zitten en nu problemen hebben met de verbinding?
ping zit op 1ste hop al over de 250 en snelheid is weg, ddos aanvalletje misschien?

na 2 uurtjes is het weer normaal, weird
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 479 ms 399 ms 399 ms bbned-vrf-02.router.nl.demon.net [82.161.86.1]
3 * 382 ms 404 ms bbn-1-tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.ne
[213.222.28.246]
4 450 ms 550 ms 443 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

Trace complete.

Ja ook hier bagger dus :(

Maar bij mij echt iets van de laatste dagen....download (ook die bij ftp.demon.nl) komt gewoon niet boven de 15k ofzo, sterker nog, hij schiet vaker naar 0,0K

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

Mmmm, geen pingproblemen momenteel hier op VRF-02.

Gisteravond wel regelmatig periodes van een paar seconden met lag gehad tijdens het gamen.

Downloaden van ftp.demon.nl gaat niet echt stabiel helaas... grotendeels van de tijd wel 650 kilobyte/sec, maar toch regelmatig flinke drops in snelheid.

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 23-03-2005 21:43 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:38:
[...]

ik weet niet welke Zyxel je hebt, maar voor de recente problemen, kon ik met mijn Zyxel voor analoge lijnen die snelheden wel halen. Misschien kabel lengte?
Gewoon de 650, die je er standaard bij krijgt. Max upload van het beestje is toch echt 768. Kabellengte is welgeteld 20 cm vanaf 't ISRA punt, dus daar ligt het toch echt _niet_ aan.

Ik heb er inmiddels een Arescom DSR-1000 aan hangen na wat gepruts met het setup password O-), (het ding kwam van versatel af) en die trekt gewoon de volle bandbreedte, ik haal nu ruim 100 kB/sec up :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 23-03-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Wildfire schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:40:

Downloaden van ftp.demon.nl gaat niet echt stabiel helaas... grotendeels van de tijd wel 650 kilobyte/sec, maar toch regelmatig flinke drops in snelheid.
Correspondeer je dat ook met Demon helpdesk?... volgens hun was ik de enige die op VRF-02 zat met echt flinke drops in de snelheid..

Toch lees ik vaak dat mensen er ook last van hebben. Ben er overigens al maandje of 4 mee bezig dat heen en weer mailen. Tijd voor een telefoontje volgens mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even stoom afblazen, maar wat een kl*** ondersteuning door customer service. Ik heb vandaag maar weer eens gebeld om het horen hoe het zat met de beloofde upgrade, mede omdat ze vorige week met het hand op hert hart hadden beloofd dat alles die week zou worden geregeld (nee meneer, u hoeft niet weer te bellen, wij garanderen dat alles voor elkaar komt...)

Ik dus weer bellen, met een dame van een jaar of 30:

1. ja meneer, de upgrade is uitgevoerd op 17 maart.
Ik: nee, is niet correct, want ..(speedtest).

2. o nee meneer, ik zie nu dat uw upgrade niet is doorgegaan, want bij u kan geen hogere snelheid dat 512.
Ik: nou, daar komt u rijkelijk laat mee, met name omdat ik al een mail had gehad dat op 11/3 een en ander zou worden gerealiseerd. Kunt u dit nog even nakijken, want volgens mij zit ik vlak bij een centrale.

3. O nee, het klopt toch niet. Ik bel even met bbned...Volgens bbned heeft u geen 2046, maar 1024 aangevraagd. Daarom krijgt u 1024.
Ik: nee, dat klopt niet. Ik heb hier de bevestigingsmail van 7 februari liggen, en er staat toch echt 2048.

4. Dame belt weer met bbned. O nee, het klopt toch niet. Maar bbned heeft het erg druk. Probeert u binnenkort nog eens met ons te bellen. Op dit moment kunnen we niets regelen. Tot ziens.

Wat een kl*** service. Je wordt belogen waar je bijstaat; als je niet doorvraagt heb je dus geen schijn van kans. Het is dat overstappen van provider zo omslachtig is en je er een paar weken uitligt qua verbinding, anders had ik direct alles opgezegd.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Denk bij het posten van een reply even aan de aangescherpte policy die geldt in dit topic!

GEEN statusupdates of ander doelloos gechat. Dit topic is voor problemen, en niet voor "ben jij al geupgraded???" achtige praat.