Ik moet een pc case ontwikkelen voor "nerds" suggesties?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:23
XanderH schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:54:
[...]

Het zou natuurlijk hardwarematig gedaan kunnen worden...
Dan zou je dus een hardwarematige decoder moeten maken die ook electrische schakelingen kan regelen...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
RoBBS schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:44:
Wat ik helemaal super zou vinden bedenk ik mij net is een soort module waar een soort van verlengkabeltjes inzitten voor je aansluitingen (sound, vga, com, usb enz.) je plaatst de stekkertjes waar ze op jou kast zitten en die lus je door naar een rijtje connectoren bovenaan je module. deze klik je aan de achterkant van je kast en als je je kast loshaalt haal je de module los en blijven alle stekkers vastzitten. Btje vage omschrijving maar mssn kan iemand een plaatje maken als die begrijpt wat ik bedoel. :D
Ik begrijp wat je bedoelt en het zou een leuk product zijn maar wel te complex voor dit project. Wel ideaal natuurlijk als je snel je pc kan afkoppelen.

Mischien is er wel een CME topper die het zelf wil bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
RoBBS schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:44:
Wat ik helemaal super zou vinden bedenk ik mij net is een soort module waar een soort van verlengkabeltjes inzitten voor je aansluitingen (sound, vga, com, usb enz.)
Je bedoeld dus gewoon een dockingstation (laptop) voor je pc, toch?
Ideaal ! _/-\o_

Evt. naam voor case : multi-mod / multi-tweak ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Afterburner79 op 25-04-2005 02:58 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Afterburner79 schreef op maandag 25 april 2005 @ 02:55:
[...]

Ideaal ! _/-\o_

Voor een laptop is dat handig, maar voor een pc zie ik het nut er niet van in eerlijk gezegd...

Wat nog wel handig is, is de case met bijvoorbeeld een hydrolische veer open en dicht te kunnen laten gaan. Dus dat je de zijkant heel makkelijk open en dicht kan doen door alleen het een beetje op te lichten, dan gaat hij verder zelf open door de veer en blijft hij open staan, geen schroeven meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
stevenP schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:00:
[...]

Voor een laptop is dat handig, maar voor een pc zie ik het nut er niet van in eerlijk gezegd...
Als ik fatsoenlijk bij mijn case wil om wat te vervangen bijvoorbeeld dan moet ik alle pluggen eruit trekken en dat zijn er nogal wat. Als dit er nu eentje is dan is dat zeker wel handig.
stevenP schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:00:Wat nog wel handig is, is de case met bijvoorbeeld een hydrolische veer open en dicht te kunnen laten gaan. Dus dat je de zijkant heel makkelijk open en dicht kan doen door alleen het een beetje op te lichten, dan gaat hij verder zelf open door de veer en blijft hij open staan, geen schroeven meer nodig!
Op te lichten? Geen afstandsbediening? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

SA007 schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:43:
Wat ik denk dat SA bedoelt is dat je de kast kan openklappen...

Dus dat de mobotray vastzit aan het sidepanel die je dan schanierd aan de onderzijde.

Plaatje van het idee:
Groen is mobo lelijk blauwe ding moet de voeding voorstellen
Omdat de voeding dus zo dicht bij het draaipunt zit heeft die het minste last van het "openklappen"

[afbeelding]
zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.abscomputergroup.com/ART/New%20G4-Open-shot.jpg

edit: ModMetm :)

[ Voor 4% gewijzigd door blimmel op 25-04-2005 13:31 ]

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wahjooo hoe perfect kan een case zijn damn die wil ik ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over welke case heb je het?
de case die Omebas aan het uitdenken is, of die Apple (G4?) van een paar posts terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:48:
wahjooo hoe perfect kan een case zijn damn die wil ik ook :9~
Die apple?

Btw kan iemand bevestigen of alle harddiskdrives 4 montagegaten met schroefdraad hebben aan de onderzeide?

[ Voor 24% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die apple en hopenlijk ook die kast die jij gaat ontwerpen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:21
Omebas schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:37:
[...]

Die apple?

Btw kan iemand bevestigen of alle harddiskdrives 4 montagegaten met schroefdraad hebben aan de onderzeide?
Maxtor en WD iig... Ik denk dat je hier haast wel vanuit mag gaan omdat de Sharkoon-herrie-HD-coolers ook zo bevestigd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:25:
[...]

Maxtor en WD iig... Ik denk dat je hier haast wel vanuit mag gaan omdat de Sharkoon-herrie-HD-coolers ook zo bevestigd worden...
Ik denk het ook zie deze slede maar eens:
http://www.silentpcreview...tec3700bqe/drive_sled.jpg

Nog maar even een picje voor de discussie. Stel nou dat ik toch voor een cube zou gaan wat vinden jullie dan van deze layout:

Welke "modules" zou je bijvoorbeeld uitwisselbaar willen zien? (Bijvoorbeeld hdd rack / outtake fans ipv voeding)

Afbeeldingslocatie: http://img241.echo.cx/img241/1695/pic9qi.th.jpg
  • Case is volledig spiegelbaar
  • Frisse lucht direct naar het mobo zonder verwarming van hardeschijven.
    • 1x 120mm intake
    • 2x 92mm outtake
  • HDD's gaan zijwaarts uit de case
  • Drives uit de voorkant
  • Mobo / UPS waarschijnlijk naar achteren eruit
  • max 10 gekoelde (92mm fan) en trillingsdempende 3.5" hdd bays
  • max 5 externe 5,25" apparaten
  • max 1 extern 3,5" apparaat
Nogmaals let niet op de aantallen dit is het maximum wat erin zou kunnen.
Grove afmetingen: hoogte*breedte*diepte = 400*300*500

Enige grote probleem wat ik zo 123 zie is de afstand tussen bijv je raid controller en een hdd bovenin de case.

[ Voor 92% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phince
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 23:31
dit ziet er goed uit Omebas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Eigen inbreng in de case kan nu nog he. Iets meer als "dit ziet er goed Omebas" uit mag dus best ;). En ach ja omhoog schoppen van dit topic is altijd goed _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Er zijn verder geen restricties aan de afmetingen :? De kast lijkt me nu namelijk wel erg lomp/groot/zwaar worden, ook als er gebruik gemaakt wordt van aluminium... :/

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thorin schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:48:
Er zijn verder geen restricties aan de afmetingen :? De kast lijkt me nu namelijk wel erg lomp/groot/zwaar worden, ook als er gebruik gemaakt wordt van aluminium... :/
mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Thorin schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:48:
Zwaar zal ie niet zijn afgezien van hardware.

En wat is voor jou te groot? Hoogte breedte diepte?

[ Voor 4% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:56
Afterburner79 schreef op maandag 25 april 2005 @ 02:55:
[...]

Ideaal ! _/-\o_

Dat bedoelde ik. Tnx :D
Maar hoeft volgens mij niet zo ingewikkeld te zijn en scheelt weer een hele berg kabels eruit halen/erin stoppen. Verder kun je dan je kabels ws ook makkelijker wegwerken omdat je makkelijk 1 bundel kan maken.

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Is ook niet ingewikkeld maar productie kosten zijn wel hoog.

En wat vind je van die pic een paar posts hierboven?

[ Voor 39% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Omebas schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:42:
Is ook niet ingewikkeld maar productie kosten zijn wel hoog.

En wat vind je van die pic een paar posts hierboven?
Ziet er netjes uit, maar alleen 1 vraag: Wat zijn die blokken aan de achterkant van je moederbord? PSU ofzo?

Trouwens, misschien is een extra externe 3.5" bay wel handig, ivm floppy + cardreader..
Wat je ook kan doen, dat zijn een soort "voetjes" erbij te leveren dat je ALLES in 5.25" kan stoppen, dus ook 3.5" dingen dat die in het midden komen te zitten van een 5.25" bay ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
stevenP schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:28:
[...]

Ziet er netjes uit, maar alleen 1 vraag: Wat zijn die blokken aan de achterkant van je moederbord? PSU ofzo?
Ja ruimte voor 2 voedingen.
stevenP schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:28:
[...]
Trouwens, misschien is een extra externe 3.5" bay wel handig, ivm floppy + cardreader..
Wat je ook kan doen, dat zijn een soort "voetjes" erbij te leveren dat je ALLES in 5.25" kan stoppen, dus ook 3.5" dingen dat die in het midden komen te zitten van een 5.25" bay ofzo.
Zat ik inderdaad ook al aan te denken, 5,25" naar 3,5" adapter bedoel je. Gewoon 2x extern is wel een goedkopere oplossing dan zon adapter, maar met adapter heb je wel wat meer vrijheid.

[ Voor 37% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
De layout vind ik echt top! Enige nadeel vind ik de breedte . . .
Ik heb zelf al even zitten schuiven met de indeling maar kom niet tot verbeteringen.
Lastig om hem smaller te maken. Tenzij je weer de hoogte in gaat . . .
Of dingen gaat kantelen.

Tot hoeveel graden kun je een hdd eigenlijk kantelen?? In alle richtingen bedoel ik. B)
Ik weet dat het kan maar wat doet dat met de levensduur?
Dan zou ik evt. nog wel eens kunnen schuiven met de indeling.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Afterburner79 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:37:
De layout vind ik echt top! Enige nadeel vind ik de breedte . . .
Ik heb zelf al even zitten schuiven met de indeling maar kom niet tot verbeteringen.
Lastig om hem smaller te maken. Tenzij je weer de hoogte in gaat . . .
Of dingen gaat kantelen.

Tot hoeveel graden kun je een hdd eigenlijk kantelen?? In alle richtingen bedoel ik. B)
Ik weet dat het kan maar wat doet dat met de levensduur?
Dan zou ik evt. nog wel eens kunnen schuiven met de indeling.
Ik weet er alles van... :) De breedte is inderdaad lastig, smaller dan 260-270mm lukt me denk ik niet. Maar....is de breedte eigenlijk wel zon groot probleem? Zoveel is 5 cm echt niet en als het te breed oogt dan kan ik daar wel wat aan doen. De layout zoals hij hierboven staat is nog lang niet zo breed als een yeong yang (?) of wtx cube.

Tip: Leg even een dvd-drive naast een hdd of floppydrive, beetje vrije ruimte ertussen en ernaast en je hebt ongeveer de breedte van de case dan zie je dat het nogal meevalt.

Hardeschijven kunnen goed werken zolang ze maar verticaal of horizontaal hangen (Ondersteboven en 90 graden in alle richtingen dus).
De reden waarom ik ze eigenlijk niet verticaal wil hebben is dat het zeer waarschijnlijk is dat degenen die de behuizing aanschaffen oude hardware plaatsen die al tijden lang horizontaal werken. En dat schijnt dus niet goed te zijn.

Constructie/montage regels voor hardeschijven kan ik helaas niet vinden. Wel beweringen maar geen formfactors oid zoals ik dat voor veel componenten wel heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de kast bijna perfect maar er zijn nog een paar puntjes.
Zoals anderen al zeiden misschien dat je een adapter kan maken voor meer 3.5" bays.
Maar zoals ik het nu zie moeten alle kabels door dezelfde opening tussen het mobo en de hd's dus je moet iig daar genoeg ruimte laten.

Voor de rest, :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:55:
Ik vind de kast bijna perfect maar er zijn nog een paar puntjes.
Zoals anderen al zeiden misschien dat je een adapter kan maken voor meer 3.5" bays.
Maar zoals ik het nu zie moeten alle kabels door dezelfde opening tussen het mobo en de hd's dus je moet iig daar genoeg ruimte laten.

Voor de rest, :9~
Kabels komt voor de bakker, mobo voedingsstekker wil ik iig boven het mobotray laten lopen en de hdd bekabeling moeten er onderdoor kunnen ivm raid controllers ed en erlangs voor onboard controllers. Dit alles moet makkelijk passen binnen een hoogte van 400mm.

Ik ben iig blij dat er ook mensen zijn die het juist wel een leuke layout vinden. De reden dat ik me ook bezig houd met een "cube" is omdat ik denk dat er vraag naar is en ik zelf mijn twijfels heb bij het succes van een "standaard" layout waarin op het moment al belachelijk veel keus is.

[ Voor 19% gewijzigd door Omebas op 26-04-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Trouwens, hoeveel fanholes tel ik wel niet?! Want zo maakt hij echt meer geluid dan een afgeladen Boing bij de start :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
stevenP schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:23:
Trouwens, hoeveel fanholes tel ik wel niet?! Want zo maakt hij echt meer geluid dan een afgeladen Boing bij de start :+
Das alleen als je zoveel hdd's plaatst, dat is bij andere cases niet anders. Je wilt gekoelde drives of je wilt het niet. Kijk maar eens naar de stacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Omebas schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:48:
[...]

Ik weet er alles van... :) De breedte is inderdaad lastig, smaller dan 260-270mm lukt me denk ik niet. Maar....is de breedte eigenlijk wel zon groot probleem? Zoveel is 5 cm echt niet en als het te breed oogt dan kan ik daar wel wat aan doen. De layout zoals hij hierboven staat is nog lang niet zo breed als een yeong yang (?) of wtx cube.
Persoonlijk vind ik een hoge kast gewoon handiger ivm plaatsing onder mijn bureau.
Ik heb gewoon weinig ruimte hier. Het staat vol met dvd-spelers/recorder, 19"racks, videomixer e.d.
En om dan evt. nog 2 van die brede bakken erbij te zetten + een laptop en desktop erboven . . . :?
(heb ik het nog niet eens over mijn "netjes op 1 berg" IN/UIT/administratie. :+ )

Ik denk dat ik eerst maar eens mijn werkplek moet uitbreiden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Je kan ze natuurlijk ook stapelen he.

[ Voor 24% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik wil er een bierkoeler in die op de wc is aangesloten :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Erasmo schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:02:
Is een bierkoeler aangesloten op de wc al genoemd? :9
Erasmo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:13:
|:(

laat me raden:
Erasmo schrijft op woensdag 4 mei 2005 @ 13:24:
Doe mij maar een bierkoeler die op de wc is aangesloten :9
:Z

[ Voor 32% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:13:
Hey slimmerd, Omebas heeft na je vorige post al uitgelegd dat je bier niet met water kan koelen: water voert namelijk warmte af, maar aangezien bier geen warmte produceert zal er ook geen warmte worden afgevoerd. Dus zou je nu misschien weer normale suggesties kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Paar vraagjes weer:

Waarom wordt er nou eigenlijk getweakt en gemod? Ik heb hieronder een lijstje...heeft iemand nog aanvullingen?

En weet er iemand nog algemene feitjes over casemodders en tweakers behalve dan dat ze gek zijn van computers. De mensen uit de doelgroep lopen namelijk zo uiteen dat er weinig over de groep opzich te zeggen valt. Mischien dat jullie nog linkjes hebben naar research over het koopgedrag van computerfreaks of iets anders dat te maken heeft met de doelgroep.

Het lijstje:
  • Creatief bezig zijn
  • Persoonlijk maken van de behuizing
  • Tijdverdrijf
  • Indruk maken
  • Optimaliseren (sneller, stiller, langere levensduur)

[ Voor 3% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Omebas schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:46:
Paar vraagjes weer:

Waarom wordt er nou eigenlijk getweakt en gemod? Ik heb hieronder een lijstje...heeft iemand nog aanvullingen?

En weet er iemand nog algemene feitjes over casemodders en tweakers behalve dan dat ze gek zijn van computers. De mensen uit de doelgroep lopen namelijk zo uiteen dat er weinig over de groep opzich te zeggen valt. Mischien dat jullie nog linkjes hebben naar research over het koopgedrag van computerfreaks of iets anders dat te maken heeft met de doelgroep.

Het lijstje:
  • Creatief bezig zijn
  • Tijdverdrijf
  • Indruk maken
Wat dacht je van een persoonlijk tintje en het "nieuwe iets" eraan, dat jij iets nieuws hebt en de andere niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
stevenP schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:31:
[...]

dat jij iets ... hebt en de andere niet!
Indruk maken?

[ Voor 60% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het geen idee om die 3,5" slot eruit te halen (kan wellicht een 5,25" voor terug) en de bovenste paar hdd bays zo maken dat je er eventueel naar voren bij kan (dan moet de fan komen te vervallen). Dan kan je daar een floppydrive / cardreader / baybus kwijt of eventueel een usb / audio frontpaneeltje

Je moet dan wel ff nadenken hoe je dat dan gaat doen aangezien je hdd's er geloof ik vanuit de zijkant uitkonden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

naams bekendheid

geld verdienen er is tegenwoordig een hoop geld in te verdienen iedereen wil lcd enzo dus iedereen kopen prijs geld licht hoog sponsering is koel ;) gratis pc onderdelen >:)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
enriqueeeee schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:09:
[...]

naams bekendheid

geld verdienen er is tegenwoordig een hoop geld in te verdienen iedereen wil lcd enzo dus iedereen kopen prijs geld licht hoog sponsering is koel ;) gratis pc onderdelen >:)
Kan iemand dit voor mij ontcijferen? Zelfs als ik door de gare gramatica heen kijk kom ik er nog niet uit :? Mischien snap ik het wel maar ik begrijp het verband met mijn topic niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:21:
[...]

Hey slimmerd, Omebas heeft na je vorige post al uitgelegd dat je bier niet met water kan koelen: water voert namelijk warmte af, maar aangezien bier geen warmte produceert zal er ook geen warmte worden afgevoerd. Dus zou je nu misschien weer normale suggesties kunnen doen?
je kan bier prima koelen met water!!!!
als de temperatuur van het bier maar hoger is dan die van het water of of de temperatuur van het water maar lager dan die van het bier.
wc water is volgens mij 10 graden. .. dus met lauw bier valt nog wat eer te behalen, maar verder. zul je het water uit de wc eerst noog door de koelkast moeten leiden alvorens hem op de bierafdeling van je case aan te sluiten. maar goed. gewoon de bierafdeling verplaatsen naar de koelkast is dan handiger

maar warrom moet dat ding op de wc worden aangesloten? zit je dar te computeren? ranzig.....

men koelt en verwarmt bijvoorbeeld ook huizen met grondwater, dat gaat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp er ook geen snars van, wellicht kan enriqueee het opnieuw posten maar dan in het nederlands? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
engelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:40:
[...]
als de temperatuur van het bier maar hoger is dan die van het water of of de temperatuur van het water maar lager dan die van het bier.
wc water is volgens mij 10 graden. .. .
10 graden? Nee man gewoon kamertemperatuur hoor vriend. Een radiator kan het water namelijk niet verder afkoelen dan kamertemperatuur.
dus met lauw bier valt nog wat eer te behalen, maar verder. zul je het water uit de wc eerst noog door de koelkast moeten leiden alvorens hem op de bierafdeling van je case aan te sluiten. maar goed. gewoon de bierafdeling verplaatsen naar de koelkast is dan handiger

maar warrom moet dat ding op de wc worden aangesloten? zit je dar te computeren? ranzig.....

men koelt en verwarmt bijvoorbeeld ook huizen met grondwater, dat gaat ook prima
Ow die wc... probeer je nou grappig te zijn? :O
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:41:
Ik begrijp er ook geen snars van, wellicht kan enriqueee het opnieuw posten maar dan in het nederlands? ;)
Keb even naar zijn post history gekeken maar die zijn goed leesbaar. Vreemd :?

[ Voor 114% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
doe eens iets echt revolutionairs. maak modules die je moet stapellen of zoiets.
een voedingsmodule, een moederbord module met standard onderdelen die nodig zijn, waarin je 1 hd, en een cd speler kunt herbergen, en een processorkoeling in kwijt kunt. dan voeg je er een scsimodule aan toe met raid controler voor bijvoorbeeld tapedrives dvd en hd's

een module war de waterkoeling in kan waarvan het kelblok dan in de moderbordmodule past.
dan neem ej je basic onderdelen mee naar een lanparty en sluit je je hd's en dergelijke thuis weer aan. door en tweede voeing te stapelen krijg je een redunt voeding etc.

zou zoiets niet kunnen?

je komt dan misschien een beetje terecht in het zelf ontwerpen van de aansluitingen en het verzorgen van een databus en dergelijke, maar t is wel een cool idee ;-)
zeg maar de apple benadering voor het ontwerpen van een nieuwe case, alles zelf doen, behalve wat standaardonderdelen zoals videokaart en onderelen die toch al modulaire standaards zijn ( zoals afmetingen pci karten, hd's en cd'romspelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

wc water is volgens mij 10 graden. .. dus met lauw bier valt nog wat eer te behalen, maar verder. zul je het water uit de wc eerst noog door de koelkast moeten leiden alvorens hem op de bierafdeling van je case aan te sluiten. maar goed. gewoon de bierafdeling verplaatsen naar de koelkast is dan handiger

men koelt en verwarmt bijvoorbeeld ook huizen met grondwater, dat gaat ook prima.
de warmte wordt geleid van de processor naar het koelblok, en dan in het water. vervolgens stroomt het water met warmte en al naar de radiator, alwaar de warmte door geleidin in de radiatorvinnen komt. vandaaruit straalt de radiator de warmte de kamer in, waardoor het water weer afkoelt. zo werkt waterkoeling. het water wordt dus nergens gekoeld, het geeft alleen warmte af. daardoor kan het dus nietkouder zijn dan de kamertemperatuur, en het is waarschijnlijk zlefs nog wat warmer dan dat. dus bier koelen met dat water? onzin, tenzij je bier van 20*C lekker vindt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Omebas schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:42:
[...]

10 graden? Nee man gewoon kamertemperatuur hoor vriend. Een radiator kan het water namelijk niet verder afkoelen dan kamertemperatuur.

[...]

Ow die wc... probeer je nou grappig te zijn? :O
oh.. shit ja.. ik ben niet zon WaterCooler gefixeerd persoon. vandaaar, niet grappig bedoeld, ik snapte het al niet..... :( laat het dan maar zitten. maar het concept van bier koelen met waterkoeling kan in pricipe wel, maar dan kom je dus in een koelkastpricipe terecht, met een drukverschil, en theoretisch werkt dat dan wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
ff offtopic :
Whohahahaha, echt lachen!
Ik d8 al dat ik er niks meer van snapte . . .
Water cooling lijkt me een beetje meer ontopic dan toiletten.
"Schat, kom je eten?"
"Nee ma, ik zit ff te uploaden!" :+

(Er is een toilet in het WTC Rotterdam waar een internetzuil uit de grond komt . . . :o )

Back on track:

En als je echt helemaal modulair wil gaan gebruik je toch gewoon je Lego van "vroegah"?
Ik krijg ineens inspiratie, dat lijkt me nog gaaf ook!

(Pas hier wel mee op: ik had onder mijn dikke Studioworks CRT een paar dikke Duplo blokken gezet om mijn toetsenbord eronder te kunnen schuiven. Dit ging prima tot mijn kleine buurjongetje de Duplo in de gaten kreeg . . . |:( Vraag niet hoe, maar de monitor heeft het overleefd.)

[ Voor 3% gewijzigd door Afterburner79 op 28-04-2005 01:36 . Reden: twiepfoutjes . . . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
engelbertus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:51:
doe eens iets echt revolutionairs. maak modules die je moet stapellen of zoiets.
een voedingsmodule, een moederbord module met standard onderdelen die nodig zijn, waarin je 1 hd, en een cd speler kunt herbergen, en een processorkoeling in kwijt kunt. dan voeg je er een scsimodule aan toe met raid controler voor bijvoorbeeld tapedrives dvd en hd's

een module war de waterkoeling in kan waarvan het kelblok dan in de moderbordmodule past.
dan neem ej je basic onderdelen mee naar een lanparty en sluit je je hd's en dergelijke thuis weer aan. door en tweede voeing te stapelen krijg je een redunt voeding etc.

zou zoiets niet kunnen?

je komt dan misschien een beetje terecht in het zelf ontwerpen van de aansluitingen en het verzorgen van een databus en dergelijke, maar t is wel een cool idee ;-)
zeg maar de apple benadering voor het ontwerpen van een nieuwe case, alles zelf doen, behalve wat standaardonderdelen zoals videokaart en onderelen die toch al modulaire standaards zijn ( zoals afmetingen pci karten, hd's en cd'romspelers
In eerste instantie was dit ook het plan :*) Alleen is het budget te laag en er is te weinig tijd om dit in korte tijd te ontwikkelen. Trouwens hdd's thuislaten bij lanparty's :? En waarom weet jij wat de temperatuur is van het water in het toilet hahaha.
Afterburner79 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 01:35:
ff offtopic :
Whohahahaha, echt lachen!
Ik d8 al dat ik er niks meer van snapte . . .
Water cooling lijkt me een beetje meer ontopic dan toiletten.
"Schat, kom je eten?"
"Nee ma, ik zit ff te uploaden!" :+

(Er is een toilet in het WTC Rotterdam waar een internetzuil uit de grond komt . . . :o )
Haha
Afterburner79 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 01:35:
Back on track:

En als je echt helemaal modulair wil gaan gebruik je toch gewoon je Lego van "vroegah"?
Ik krijg ineens inspiratie, dat lijkt me nog gaaf ook!

(Pas hier wel mee op: ik had onder mijn dikke Studioworks CRT een paar dikke Duplo blokken gezet om mijn toetsenbord eronder te kunnen schuiven. Dit ging prima tot mijn kleine buurjongetje de Duplo in de gaten kreeg . . . |:( Vraag niet hoe, maar de monitor heeft het overleefd.)
Mischien is de Lubic Cube iets voor jou. Zoek maar eens met google, mischien ken je het al wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Omebas op 28-04-2005 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hey! ik had een ik had wel een basismodule met moederbord en hd en zo. de noodzakelijkste zaken erin, kan kleiner dan een mac-min, gezien de voeding ook appart was.

en het water in het toilet. ik neem aan dat je het water in het spoelreservoir bedoelt he dat is meer in volume dat dat beetje in de pot zelf. en kraanwater is volgens mij ongeveer 1 graden. het loopt door de grond en warmt in huis niet zo snel op tot kamertemperatuur. daarvoor moet er teveel energie aan het water teoegevoegd worden om een paar graden op te warmen. ( vandaar ook dat je er wel aardig mee kunt koelen dmv een radiator

lego was cool maar lijkt me niet handig om in dit geval te gebruiken hoor. misschien het principe ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een stomme redenatie is dat zeg, alsof de grond maar 1 graad warm zou zijn :S
Ik weet niet precies hoe warm leidingwater is, maar ik durf met overtuging te stellen dat het warmer is dan 1 graad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:52:
hey! ik had een ik had wel een basismodule met moederbord en hd en zo. de noodzakelijkste zaken erin, kan kleiner dan een mac-min, gezien de voeding ook appart was.

en het water in het toilet. ik neem aan dat je het water in het spoelreservoir bedoelt he dat is meer in volume dat dat beetje in de pot zelf. en kraanwater is volgens mij ongeveer 1 graden. het loopt door de grond en warmt in huis niet zo snel op tot kamertemperatuur. daarvoor moet er teveel energie aan het water teoegevoegd worden om een paar graden op te warmen. ( vandaar ook dat je er wel aardig mee kunt koelen dmv een radiator

lego was cool maar lijkt me niet handig om in dit geval te gebruiken hoor. misschien het principe ..
de temp. enkele meters onder de grond is in de winter vééél hoger dan boven de grond...

ik vermoed dat leidingwater ergens tussen de 10-18°C is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15

Soul__assasin

de Belbelg

offtopic:
je kan je WC wel onder kamertemp krijgen hoor; door een drukval te creeëren bij je rad door een masale airflow is het mogelijk om te koelen onder omgevingstemp....

[ Voor 5% gewijzigd door Soul__assasin op 28-04-2005 20:20 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
offtopic:
Genoeg gelult over wc water... stelletje topic vervuilers. :( ... :*) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
1 graden moest ook 10 graden zijn.
sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
engelbertus schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:53:
1 graden moest ook 10 graden zijn.
sorry voor het ongemak.
Omebas schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:46:
Paar vraagjes weer:

Het lijstje:
  • Creatief bezig zijn
  • Persoonlijk maken van de behuizing
  • Tijdverdrijf
  • Indruk maken

[ Voor 70% gewijzigd door Omebas op 29-04-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik zou, na de Mac G4's en G5's uitgebreid te hebben bestudeerd, als ik jou was die kasten eens onder de loupe nemen. Daar kan de gemiddelde kastenbouwer een hoop van leren... (ik noem een Lian-Li :P )

G5:
Afbeeldingslocatie: http://www.idanda.net/images/choice/05/G5/inside-large.jpg

G4:
Afbeeldingslocatie: http://www.macspeedzone.com/archive/images/hardw/reviews/comp/a/quicksilver/733/graphics.jpg

De hanteerbaarheid, de wijze van openen/sluiten, toegankelijkheid en tweakbaarheid (àls je dat al wilt - ruime kasten!) en dat nog zonder het desing in ogenschouw te nemen...

Toegegeven, de buitenkant mag er ook best wel zijn, en dan schroom ik eigenljk om er aan te gaan verbouwen :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je lijstje alles wel omvat omebas, uds ik zou naar iets vragen waar wij nog wel iets aan kunnen bijdragen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ramzzz schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:40:
Ik zou, na de Mac G4's en G5's uitgebreid te hebben bestudeerd, als ik jou was die kasten eens onder de loupe nemen. Daar kan de gemiddelde kastenbouwer een hoop van leren... (ik noem een Lian-Li :P )

G5:
[afbeelding]

G4:
[afbeelding]

De hanteerbaarheid, de wijze van openen/sluiten, toegankelijkheid en tweakbaarheid (àls je dat al wilt - ruime kasten!) en dat nog zonder het desing in ogenschouw te nemen...
Let er wel op dat de componenten speciaal gemaakt zijn voor zon case. De voedingsstekker op een atx mobo zit bijv een stuk hoger waardoor het naar buiten klappen van het mobo al een stuk vervelender wordt. Daarnaast zijn er nogal veel afwijkingen bij de Pc (pci long ed) waardoor het gewoon lastig is om effectief met de ruimte om te gaan.
Ramzzz schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:40:
Toegegeven, de buitenkant mag er ook best wel zijn, en dan schroom ik eigenljk om er aan te gaan verbouwen :)
Tjah das nou ook weer niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik post 'm vanwege de omzeilde valkuilen, hapers, en domweg constructieve blunders die in veel kasten worden gemaakt...

Dit is gewoon een zgn. 'goed industrieel ontwerp'. Daar kán, mág en móet je een voorbeeld aan nemen, imho. Anders ga je zelf het wiel (en als je niet uitkijkt, het buskruit) opnieuw uitvinden.

Om je heen kijken naar wat er al is in de markt heeft nog nooit een ontwerper kwaadgedaan ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ramzzz schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:20:
Ik post 'm vanwege de omzeilde valkuilen, hapers, en domweg constructieve blunders die in veel kasten worden gemaakt...

Dit is gewoon een zgn. 'goed industrieel ontwerp'. Daar kán, mág en móet je een voorbeeld aan nemen, imho. Anders ga je zelf het wiel (en als je niet uitkijkt, het buskruit) opnieuw uitvinden.

Om je heen kijken naar wat er al is in de markt heeft nog nooit een ontwerper kwaadgedaan ;)
True.

Ik zoek trouwens nog detail foto's van die G5. Liefst een review van de case.

[ Voor 10% gewijzigd door Omebas op 29-04-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Omebas schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:35:
[...]

True.

Ik zoek trouwens nog detail foto's van die G5. Liefst een review van de case.
Die kun je 'all over the place' vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ramzzz schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:06:
[...]

Die kun je 'all over the place' vinden ;)
Gaat altijd over de performance tegenover de pc. Ik zoek details shots van de deeloplossingen en die kom ik nou niet echt veel tegen. Of ik zoek verkeerd.

Btw over het opnieuw uitvinden van het wiel:
http://www.theapplecollec...sign/PowerMacG5Tall.shtml
Ik heb een schets gemaakt die hier verdacht veel op lijkt :*).

[ Voor 25% gewijzigd door Omebas op 29-04-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dan zeg ik:

1: Die kast gaat errug veel geld kosten..... ;(
2: Wat een verschrikkelijk leuke kast kan dat worden, maar wat een lelijke kleur.... :X
3: Die kast die wil ik :P

Kortom: ziet er goed uit! :D

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
spk2go schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:21:
Dan zeg ik:

1: Die kast gaat errug veel geld kosten..... ;(
2: Wat een verschrikkelijk leuke kast kan dat worden, maar wat een lelijke kleur.... :X
3: Die kast die wil ik :P

Kortom: ziet er goed uit! :D
  1. Wat is errug veel geld
  2. Welke kast?
  3. Mooi

[ Voor 14% gewijzigd door Omebas op 29-04-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Omebas schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:15:
[...]

Kan iemand dit voor mij ontcijferen? Zelfs als ik door de gare gramatica heen kijk kom ik er nog niet uit :? Mischien snap ik het wel maar ik begrijp het verband met mijn topic niet helemaal.
OMG hahaha wat een gebrabbel :p teveel naar praatjesmakers gekeken denk :Y)

EDIT: Sorry, ontopic: Die G4 en G5 kasten zijn idd erg mooi design..

[ Voor 9% gewijzigd door speek1984 op 29-04-2005 15:26 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Kommmmt dat sssschot . . . :+

Nog veranderingen of nieuwe ideeen?
Het is een goed topic, warm houden!

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 09:33
stevenP schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:44:
[...]

Dit doe je door een IR ontvanger te maken voor de compoort, heb ik gedaan en ik works like a sunshine! Alleen is dit idee voor de CASE niet te doen, want je moet ook softwarematig wat draaien.. Maar misschien wel een ingebouwde IR ontvanger voor op de compoort... dat is wel een idee!
Waarom op software? Ik bedoel enkel de aan/uit en reset knop. Die zouden niet al te moeilijk hardware matig aangestuurd kunnen worden dmv een pic ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zoutvat schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:12:
[...]

Waarom op software? Ik bedoel enkel de aan/uit en reset knop. Die zouden niet al te moeilijk hardware matig aangestuurd kunnen worden dmv een pic ofzo.
OK, maar dan zou je niks binnen windows kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Dream on...
Afterburner79 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:30:
Kommmmt dat sssschot . . . :+

Nog veranderingen of nieuwe ideeen?
Het is een goed topic, warm houden!

:Y)
:)

[ Voor 92% gewijzigd door Omebas op 07-05-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

Mischien zeg ik nu onzin hoor maar wieltjes onder de case zou ook mooi zijn om hem te vervoeren :*) :D

[ Voor 3% gewijzigd door tweak_freak op 08-05-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
tweak_freak schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:42:
Mischien zeg ik nu onzin hoor maar wieltjes onder de case zou ook mooi zijn om hem te vervoeren :*) :D
Dan moet er ook een blokkeer en een demonteer systeempje op die wieltjes zitten. (zit je net te gamen, rolt ie weg)

[edit @hieronder]
ok, je bent heftig UT2k4 aan het spelen, en net als je dodged, dodge je in real life ook... (ok, dit wordt niks)

tsja, ok dan maar gewoon wieltjes :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door RedPixel op 08-05-2005 21:24 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
wwwhizz schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:49:
[...]

Dan moet er ook een blokkeer en een demonteer systeempje op die wieltjes zitten. (zit je net te gamen, rolt ie weg)
Ik weet niet hoor, maar mijn kamer is horizontaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quaote]wieltjes gedoe[/quote]
ik denk dat wieltjes wel een mooie feature zijn voor sommigen, maar ik moet er niet aan denken dat mn mooie pc op wieltjes zou staan.. bij mij staat ie op een kastje dat in de breedte net lang genoeg is, één keer per ongeluk er tegenaan leunen en hij valt eraf (zonder wieltjes). Tot zover heb ik mazzel gehad, maar als ie op wieltjes zou hebben gestaan was ie al een paar keer eerder gevallen. Wieltjes zijn oké, zolang ze maar los te koppelen zijn voor mensen die de pc op gevaarlijke plekken hebben staan.
Omebas schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:08:
[...]
Btw over het opnieuw uitvinden van het wiel:
http://www.theapplecollec...sign/PowerMacG5Tall.shtml
Ik heb een schets gemaakt die hier verdacht veel op lijkt :*).
kan je dat schetsje niet ff naar mij 'lekken' dan post ik het wel ;)
maar wat is dat voor een mac-torentje? ik kon nergens het bijbehorende verhaal vinden, jammer...
Hij ziet erui als een htpc-achtig ding, das toch helemaal niet wat jij wil maken? en wat voegen de losse kastjes toe? kan je die er dan los bij kopen? ik zit niet echt te wachten op een stapel mini-behuizingen, één behuizing lijkt me veel praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:41
Ik wil zelf een kast maken dus dit topic is een geweldige informatiebron voor mij :P

Zover ik de topic heb doorgelezen zijn er goede ideeën maar ik mis er toch nog een aantal simpele :O ideeën die toch belangrijk zijn:

1. gat in de zijkant met een buis die direct naar de CPU koeler gaat. Dit is vooral effectief met de Boxed koelers.

2. veel voedingen hebben twee ventilatoren dus de indeling die ik nu zie is hierdoor niet handig of je moet ruimte houden voor de voedingen maar dan word de kast weer breder.

3. het moederbord niet aan de zijkant maar aan de achterkant van de kast. De kast wordt hierdoor breder maar het is wel origineel. Je zou dus een T kunnen creëren drivers voor en mobo achter. Het openklappen van het moederbord is hierdoor gemakkelijk te verwezenlijken. 8)

4. je CPU wordt warm aan de achterkant. Ik heb zelfs een keer mijn vingers verbrand aan de achterkant van het moederbord waar de CPU zat. Misschien is hier wat aan te doen?

Zoals ik al zie ben ik ook bezig met een kast te ontwikkelen. Nu heb ik maar een probleem ik heb geen programma om de kast mee te ontwerpen. Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Omebas laat eens wat meer zien! Zover ziet het er wel goed uit maar hoe word de voorkant?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

maak ze dan retractable.... zoals ijn die 'rolschaats-schoenen' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan je kast bij Top Gear brengen, waar Jeremy Clarkson hem totaal afbrandt en hem in het vakje 'seriously uncool' plaatst?
Maak dan liever een heel strak vormgegeven handvat.

Met dank aan ome Tom:

linkje maar weer verwijderd....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

ik wil nog even terug komen op het argument:
Wat is beter bij luchtdruk?
Onder of bovendruk?
na druk ge-expirimenteerd te hebben... ben ik erachter gekomen dat onderdruk stillen en koeler is.

en ook makkelijker te maken!
ps. ik dacht ook iets aan 2 verschillende luchtstroom richtingen misschien.
eentje horizontaal, ander verticaal
een dikke plexi plaat onder de kast.

daar gaten doorheen .
een plaats voor een 80x80 (geluidslose, misschien led? =D) fan. die vastlijmen. met filter eronder.
met led geeft mooi effect!!
Afbeeldingslocatie: http://www.ediejo.nl/CJ/CJ301.jpg
ediejo's case!
dat hij vanaf de grond lucht aanzuigt.
en dat is veel koeler dan van voren!
en als je die gaatjes nou ongeveer een diameter geeft van 4MM
zou je er met dust-off makkelijk doorheen kunnen spuiten om te reinigen eens in de zoveel tijd :)
en dat dan de lucht er boven met een 12MM fan eruit word gezogen.

om even een paar leuke ideeën te pasen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door un1ty op 09-05-2005 17:29 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:10:
[...]

En dan je kast bij Top Gear brengen, waar Jeremy Clarkson hem totaal afbrandt en hem in het vakje 'seriously uncool' plaatst?
Maak dan liever een heel strak vormgegeven handvat.

Met dank aan ome Tom:

[afbeelding]
uhm, hotlinken is niet zo netjes... kan je die foto niet ergens zelf hosten? of post anders even een link naar de pagina waar ie op staat =)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wwwhizz schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:49:
[...]

[edit @hieronder]
ok, je bent heftig UT2k4 aan het spelen, en net als je dodged, dodge je in real life ook... (ok, dit wordt niks)

tsja, ok dan maar gewoon wieltjes :Y)
Nope, hoeft absoluut niet, door het gewicht van je PC rolt die kast echt niet weg. Heb zelf ook wieltjes onder mijn pc zitten, en dat is echt reuze handig. Mocht er vraag naar zijn, dan kan ik wel wat pics er van posten :)

//EDIT:
@Hierboven, wat maakt dat hotlinken nou uit :P Als iemand zijn site bezoekt, wordt het ook bekeken, daarnaast wordt denk ik 90% van alle hier geposte pics over andermans spul gehotlinkt :9

[ Voor 14% gewijzigd door Phyxion op 09-05-2005 20:08 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:07:
[...]
[...]

1. kan je dat schetsje niet ff naar mij 'lekken' dan post ik het wel ;)

2. maar wat is dat voor een mac-torentje? ik kon nergens het bijbehorende verhaal vinden, jammer...
Hij ziet erui als een htpc-achtig ding, das toch helemaal niet wat jij wil maken? en wat voegen de losse kastjes toe? kan je die er dan los bij kopen? ik zit niet echt te wachten op een stapel mini-behuizingen, één behuizing lijkt me veel praktischer.
1. Nee >:)

2. Het idee kwam naar boven toen ik bezig was met modulariteit. Het is idd te htpc achtig voor de doelgroep en daarom is ie ook afgevallen.
Mento schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:45:
Ik wil zelf een kast maken dus dit topic is een geweldige informatiebron voor mij :P

Zover ik de topic heb doorgelezen zijn er goede ideeën maar ik mis er toch nog een aantal simpele :O ideeën die toch belangrijk zijn:

1. gat in de zijkant met een buis die direct naar de CPU koeler gaat. Dit is vooral effectief met de Boxed koelers.
Hoe weet ik nou hoe lang die buis moet. Iedereen heeft een andere koeler. Daarnaast staat zon gat ook zo lullig als je wc koeling hebt. Meer iets om zelf te doen dus. Vergeet niet de BTX standaard waarbij de cpu verplaatst is.
2. veel voedingen hebben twee ventilatoren dus de indeling die ik nu zie is hierdoor niet handig of je moet ruimte houden voor de voedingen maar dan word de kast weer breder.
Die ruimte is er want hdd racks (101.6+mm) zijn veel breder dan een voeding (86mm). Het was bij dit idee juist de bedoeling dat de voedingen de lucht af zouden zuigen.
3. het moederbord niet aan de zijkant maar aan de achterkant van de kast. De kast wordt hierdoor breder maar het is wel origineel. Je zou dus een T kunnen creëren drivers voor en mobo achter. Het openklappen van het moederbord is hierdoor gemakkelijk te verwezenlijken. 8)
Zo een stond er al op cebit :)
4. je CPU wordt warm aan de achterkant. Ik heb zelfs een keer mijn vingers verbrand aan de achterkant van het moederbord waar de CPU zat. Misschien is hier wat aan te doen?
Hmmz
Zoals ik al zie ben ik ook bezig met een kast te ontwikkelen. Nu heb ik maar een probleem ik heb geen programma om de kast mee te ontwerpen. Welk programma kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Tjah van welk materiaal ga je gebruik maken. In princiepe kan je elk cad pakket gebruiken. Mischien dat er ergens een mooie trial te vinden is. Pak anders gewoon papier en teken / knutsel wat in elkaar
Omebas laat eens wat meer zien! Zover ziet het er wel goed uit maar hoe word de voorkant?
Dat gaat niet sorry
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:28:
ik wil nog even terug komen op het argument:
Wat is beter bij luchtdruk?
Onder of bovendruk?
na druk ge-expirimenteerd te hebben... ben ik erachter gekomen dat onderdruk stillen en koeler is.
Het is niet zozeer de druk die van belang is maar meer dat warmte afvoer effectiever werkt dan meer toevoer van koude lucht. Het is inderdaad stiller en koeler maar je hebt wel meer last van stof ook al gebruik je filters. Of je moet alle kiertjes goed opvullen.

Edit: Er schiet me ineens nog iets te binnen. De test die ik gezien heb had de intake fans voor de hdd's. Ik kreeg zelf het idee dat de casetemp slechter was bij intake only dan bij outtake only omdat er dan meer warme lucht vanaf de hdd's komt dan uit kiertjes ed.

Nog even over die wieltjes. Ze zullen waarschijnlijk optioneel zijn. Een paar gaatjes xtra onderin de case kosten geen drol.
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:28:
ps. ik dacht ook iets aan 2 verschillende luchtstroom richtingen misschien.
eentje horizontaal, ander verticaal
een dikke plexi plaat onder de kast.

daar gaten doorheen .
een plaats voor een 80x80 (geluidslose, misschien led? =D) fan. die vastlijmen. met filter eronder.
met led geeft mooi effect!!
Zelf doen ;)

[ Voor 98% gewijzigd door Omebas op 10-05-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

[b][message=23350451,noline]

[...]

Zelf doen ;)
al mee bezig.
eerst de case zelf modden, daarna de muis, daarna dikke plexi plaat eronder.
werk aan een eigen koelkast pc.
probeer de temp rond de 10graden te krijgen in de case, en erbuiten 25 :+

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Dat idee voor de CPU is vrij simpel:
de buis is buigbaar en in lengte verstelbaar. dat gat is idd jammer met WC maar dat kun je ook zeggen van andere plekken waar fans komen of ga je een kast maken zonder fans?

ik was niet op de CeBit dus daar heb ik het niet van.

kijk een naar Dell kasten die hebben vaak ook nuttige dingen bedacht.

ik heb al wat CAD progies gebruikt maar daar kom ik niet veel verder dan met Paint :D wat voor progie gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
CAD:
ProE 2001 en Wildfire (3d)
Cobalt (3d)
Solid Works (3d)
AutoCAD 14 (2d)
Mechanical Desktop (3d)
Autodesk Inventor (3d)

En schets wel eens met:
Coreldraw icm photoshop

Er komen geen vooraf geplaatste fans in de case wel zitten de gaten er al (niet aan de zei of bovenkant dit met het oog op casemodden). Voor extreme luchtkoeling mag je dus de dremel erbij pakken.

Btw ik denk niet dat ik die fanduct goedkoop zou kunnen laten produceren ivm de seriegrootte van dit product. Kijk alles kan maar veel dingen zijn gewoon geen optie als het niet veel mag kosten.

[ Voor 57% gewijzigd door Omebas op 10-05-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
# schop #

Zou het mogelijk zijn om hem 19" rackmountable te maken??
Dan is tie namelijk naar mijn idee echt af! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 06-10 10:46
Hoe gaat het met de ontwikkeling van de kast?
Nog leuke anekdotes over dingen die goed (of niet) zijn gegaan?
Wanneer verwacht je dat de kast af is?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
stevenP schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 13:11:
[...]

OK, maar dan zou je niks binnen windows kunnen doen...
als je een ir ontvanger voor het aan uitzetten van de pc heb en een 2e oogje voor onder windows of de juiste software in de pic waardoor je ook je windows kan aansturen zodra de pc geboot is, dan kan je toch je pc met ir aanzetten en toch ook onder windows werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
MR_WAZOO schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:59:
[...]

als je een ir ontvanger voor het aan uitzetten van de pc heb en een 2e oogje voor onder windows of de juiste software in de pic waardoor je ook je windows kan aansturen zodra de pc geboot is, dan kan je toch je pc met ir aanzetten en toch ook onder windows werken
Ehm, 2 oogjes is denk ik een _beetje_ nutteloos, overigens moet je dan 2 compoorten hebben en dat heeft lang niet elke pc meer!
juiste software in de pic waardoor je ook je windows kan aansturen zodra de pc geboot is
in je pic? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Afterburner79 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:46:
# schop #

Zou het mogelijk zijn om hem 19" rackmountable te maken??
Dan is tie namelijk naar mijn idee echt af! B)
Nee... en was ook al eerder genoemd
Ben.Hahlen schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:31:
Hoe gaat het met de ontwikkeling van de kast?
Nog leuke anekdotes over dingen die goed (of niet) zijn gegaan?
Wanneer verwacht je dat de kast af is?
Opzich gaat het wel aardig maar keb het er wel ontzettend druk mee. Over een maand is het prototype klaar. Helaas is er veel geschrapt ivm met de haalbaarheid :| . We hebben namelijk niet de mogelijkheid tot massaproductie zoals dat bij de meeste kasten het geval is.
MR_WAZOO schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:59:
[...]

plc neem ik aan....Als het een htpc zou worden had ik zeker wat gedaan met infrarood, maar dat is niet het geval.
stevenP schreef op maandag 23 mei 2005 @ 07:15:
[...]

Ehm, 2 oogjes is denk ik een _beetje_ nutteloos, overigens moet je dan 2 compoorten hebben en dat heeft lang niet elke pc meer!
[...]
in je pic? :x
Hij bedoelt juist 1 oogje die een andere functie heeft als de pc geboot is en dat is dan zo geprogrammeerd in het plc neem ik aan.

[ Voor 60% gewijzigd door Omebas op 23-05-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

in de coolermaster centurion 5 zit een mooi systeem..
voor je pci kaarten en ook voor de cdrom hd/floppie zonder schroefen aangezien de echt ''nerd'' vaak onderdelen verwisseld :D is dat best handig

[ Voor 7% gewijzigd door enriqueeeee op 23-05-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of geen 'slimme' kliksystemen waarmee alles in één beweging los komt, maar gewoon basic thumbscrews, zodat je alles afzonderlijk los kan maken... imho veel handiger en kost heel weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
enriqueeeee schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:05:
in de coolermaster centurion 5 zit een mooi systeem..
voor je pci kaarten en ook voor de cdrom hd/floppie zonder schroefen aangezien de echt ''nerd'' vaak onderdelen verwisseld :D is dat best handig
Jup maar ze zijn van kunststof en dat gaat dus niet met kleine series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik denk dat dat voor de pci sloten nog wel te doen is .. echter dat voor de hard disks enzo zal veelste moeilijk worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben shuttel/cubefan. met o2 koeling :p maar dan moet de mogenlijkheid er voor zijn(Radiator).

Iig moet alles wel goed te bereiken te zijn. Strak er uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
enriqueeeee schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:58:
ik denk dat dat voor de pci sloten nog wel te doen is .. echter dat voor de hard disks enzo zal veelste moeilijk worden

kunststof onderdelen zijn geen optie, omdat spuitgieten pas rendabel is bij grote series ivm de matrijskosten. Tenzij het koopdelen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Omebas op 24-05-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffiebekerhouder
als je een scriptje in visual basic kan maken dat je cd-rom drive open gaat als je het bestandje opend dan heb je een best mooi bekerhoude. de cd-rom speler zou je denk ik zelfs zo kunnen maken dat er 2 bekertjes in passen (van die plastic wegwerp dingen) het scriptje kan je denk ik wel vinden op google.
zoek maar eens naar: visual basic cd-rom drive
je moet je cd-rom speler niet dicht doen als er koffie ofsow in de bekers zit want dat lust je pc denk ik niet.

Die Hardeschijven moeten die ook swapable zijn?? want dan zou je scsi (scuzie (of scusie)) schijven moeten pakken. die zijn een stuk beter maar ook een stuk duurden dan normale schijven en je hebt er een scsi controller voor nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus je mag eigk alleen off the shelve producten gebruiken en die aan stukken zagen net zolang tot je er aan case van gaat bouwen? dat zal een mooi bijeengeraapt zootje worden. er zijn volgens mij altijd onderdelen die specifiek voor jouw case zijn, hoe ga je daar aan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:35:
[...]

als je een scriptje in visual basic kan maken dat je cd-rom drive open gaat als je het bestandje opend dan heb je een best mooi bekerhoude. de cd-rom speler zou je denk ik zelfs zo kunnen maken dat er 2 bekertjes in passen (van die plastic wegwerp dingen) het scriptje kan je denk ik wel vinden op google.
zoek maar eens naar: visual basic cd-rom drive
je moet je cd-rom speler niet dicht doen als er koffie ofsow in de bekers zit want dat lust je pc denk ik niet.

Die Hardeschijven moeten die ook swapable zijn?? want dan zou je scsi (scuzie (of scusie)) schijven moeten pakken. die zijn een stuk beter maar ook een stuk duurden dan normale schijven en je hebt er een scsi controller voor nodig.
Ja ehm, ga jij ervan uit dat iedereen scsi controller heeft? :X Die dingen zijn super duur en de schijven nog duurder, dat heeft lang niet allemaal! S-ata hot swappeble hebben wel steeds meer schijven...

Wat je wel kan doen is zoals HP heeft, een sleuf waar je een speciaal gevormde externe schijf in zet, een soort dock dat je hem zo je pc in schuift, en USB is hot swappable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:00:
dus je mag eigk alleen off the shelve producten gebruiken en die aan stukken zagen net zolang tot je er aan case van gaat bouwen? dat zal een mooi bijeengeraapt zootje worden. er zijn volgens mij altijd onderdelen die specifiek voor jouw case zijn, hoe ga je daar aan komen?
Nee alle productie technieken waarbij uitgegaan kan worden van standaard gereedschappen is toe te passen...

denk aan lasersnijden of ponsen om de figuren uit plaat te halen
vervolgens technieken als zetten en kanten om het tot de juiste vorm te buigen
oppervlakte behandeling

voor de bevestiging van de onderdelen kunnen alleen standaard onderdelen toegepast worden zoals thumbscrews popnagels fasteners ed.

daarnaast zullen electronica zoals power/reset knoppen ed ingekocht worden

Het inkopen doelde ik specifiek op spuitgieten

dingen als hdd rails/slides kunnen alleen gebruikt worden als deze ingekocht kunnen worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Omebas op 24-05-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel een flinke beperking, op gebied van ophanging kan best nog het één en ander verbeterd worden. jammer, ik had gedacht dat deze case écht innovatief zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 06-10 10:46
*Subtiel Schopje* O-)

Is er nog nieuws mbt dit project?
Wanneer kunnen we de eerste previews/foto's/reviews/etc verwachten?
Of is het project op een dood spoor geraakt?
Wat zijn de laatste roddels?

Bij voorbaat dank :P.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
nog een paar tips:
1. maak een kapje op voor de PSU. Het kapje zit aan de buitenkant en bedekt de gehele PSU behalve een zijkant die moet open zijn. het voordeel hiervan is dat het geluid word gedemd van de PSU. Verder komt de lucht niet tegen de muur aan maar dat maakt wienig uit.

de nieuwe modelen van lian li hebben een algemene fanduct voor de CPU. kijk maar even op hun site.

ik krijg een sterk vermoeden dat de TS niet helemaal eerlijk is geweest of klaar is en het topic heeft vergeten/laten stikken :( Ik heb dit vermoeden omdat Omebas de heletijd zegt dat hij niks mag zeggen of laten zien maar wel van die groene blokken. Wat ik begrijp uit het lezen van het Topic zit hij nog op school en ik vind het vreemd als je dan niks mag zeggen.

Ik heb er echter voordeel gehad van dit topic omdat ik een eigen kast wou maken en dit topic was hier ideaal voor.

word niet boos als ik het mis heb

[ Voor 25% gewijzigd door Mentox op 18-06-2005 16:22 . Reden: typo ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste