Ik moet een pc case ontwikkelen voor "nerds" suggesties?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Laatst bijgewerkt: 28 april
Nog maar even een picje voor de discussie. Stel nou dat ik toch voor een cube zou gaan wat vinden jullie dan van deze layout:

Welke "modules" zou je bijvoorbeeld uitwisselbaar willen zien? (Bijvoorbeeld hdd rack / outtake fans ipv voeding)

Afbeeldingslocatie: http://img241.echo.cx/img241/1695/pic9qi.th.jpg
  • Case is volledig spiegelbaar
  • Frisse lucht direct naar het mobo zonder verwarming van hardeschijven.
    • 1x 120mm intake
    • 2x 92mm outtake
  • HDD's gaan zijwaarts uit de case
  • Drives uit de voorkant
  • Mobo / UPS waarschijnlijk naar achteren eruit
  • max 10 gekoelde (92mm fan) en trillingsdempende 3.5" hdd bays
  • max 5 externe 5,25" apparaten
  • max 1 extern 3,5" apparaat
Nogmaals let niet op de aantallen dit is het maximum wat erin zou kunnen.
Grove afmetingen: hoogte*breedte*diepte = 400*300*500

Enige grote probleem wat ik zo 123 zie is de afstand tussen bijv je raid controller en een hdd bovenin de case.
Huidige discussie:
  • Ideeën voor vanalles wat met een computerbehuizing te maken heeft
  • ATX/BTX
  • Waarom wordt er gecasemod en getweakt?
  • Case Layout
    • Zie quote hierboven
    • Hoe zal jij de layout van een behuizing willen zien?
    • Welke bestaande case heeft de beste layout?
  • Airflow (intake/outtake)
  • Leuke namen voor een behuizing
Update 16 april

Deze discussie wisselt nogal is van onderwerp dus kijk even op de laatste paar pagina's waar het over gaat voordat je gaat posten.

De lijst met ideeen is ook weer een beetje bijgewerkt, scheelt weer bij het doorspitten van het topic. Sommige dingen zijn nogal vaag omschreven maar dan moet je alles maar lezen :D.

Update 8 april

Ik ben al een tijdje bezig met onderstaand project en er is al veel onderzoek vericht over de mogelijkheden voor de interne componenten en technieken om deze te monteren. Op het moment ben ik wat aan het stoeien met layouts om te kijken wat nou ideaal zou zijn. Iedereen heeft zijn eigen idee over de ideale layout en ik probeer dan ook aan zoveel mogelijk wensen te voldoen.

De behuizing is vooral gericht op de casemodder en overclocker. Optimale airflow en ruimte zijn dus van belang bovendien zal de behuizing afwijkend moeten zijn van bestaande modellen om uberhaupt op te vallen. Op pagina 6 begint de discussie over de layout dus als je denkt wat nuttigs toe te voegen kijk daar even en ik zie graag een onderbouwde mening ;).
Opdracht:

Ok wat is nu het geval... Ik zit op het moment in het laatste jaar van mijn studie Industriele Product Ontwikkeling en ga het komende half jaar afstuderen bij een 'Design & Engineerings bureau'. De opdracht is in het kort; het ontwikkelen van een pc case voor "nerds" B) . Maar jullie begrijpen natuurlijk net als ik, dat mijn opdrachtgever modders en tweakers bedoelt ;).

Wat ik nu graag wil weten is; wat is nou echt een must is voor de tweaker aan een Pc Case en dan gaat het mij vooral om het frame van de case en niet de mooie frontcovers en sidepanels. Je kunt hierbij denken aan de manier waarop harddrives worden geplaatst. Verder zijn links naar sites met gedetaileerde pics van Pc Cases ook zeer welkom.

Update
  • Er komt zeer waarschijnlijk een prototype.
Opsomming van de Ideeën (bedacht door forum bezoekers) t/m 16-04-'05

Ideeën kunnen tegenstrijdig zijn maar het zijn dan ook ideeen en geen features die perse verwerkt worden in het uiteindelijke ontwerp. Ik heb gemarkeerd waar ik zelf wel wat in zie

Wat wel:
  • Bij gebruik van een deur zelf kiezen welke kant het deurtje op draait
  • Design kaliber apple mac mini
  • Een kast waarbij \alles open is
  • Twee delen (boven en onder) met slangdoorvoertules in de scheidingswand
  • Fatsoenlijke bus om in te schroeven
  • Front audio en mic optioneel
  • Losse onderdelen bewaren binnen in de kast
  • Bij een kliksysteem moeten fancontrollers ook gemonteerd kunnen worden
  • Hdd's over dwars
  • Warme lucht direct naar buiten
  • Front er in 1 keer afhalen
  • Geen scherpe randjes
  • Ruimte voor een radiator
  • Stealth drives
  • Wieltjes optioneel
  • Modulaire voeding
  • Met modules werken
  • Ziekanten schuifbaar
  • Gootjes om kabels weg te werken
  • Diepe kast
  • Onderkast optioneel
  • Zeipaneel met mobo en al kantelen
  • Piza doos formaat
  • Verlengblok om kabellengtes te overbruggen
  • Surge filter in de kast
  • Harde schijven afsluiten van de rest van de componenten
  • Standaard backmount hotswap cage
  • Compatible met alle bestaande hardware
  • Stevige panelen
  • Hardeschijven verbinden met pallet+veertje (klikken)
  • Vooraf geplaatste ongebruikte schakelaartjes
  • Goede anti-slip/anti-kras coating
  • Koelkast schakelaar met lamp voor onderhoud
  • Fanafmetingen vooraf bepalen met doordachte airflow en stilte
  • Zonder deurtjes ook mooi
  • Rolluik afsluiting met afstandsbediening :)
  • Ingebouwde radiator met groot oppervlak
  • Redundant PSU
  • Bays aan de achterkant voor lelijke bay apparaten zoals hdd cages
  • Rubberen pootjes ivm krassen / trillingen
  • Ligt ie op z'n kant twee rails er langs en je hebt een 19 inch 4U rackmount
  • Voldoende ruimte boven het mobo ivm grote fans
  • Overgebleven stroomkabels weg te werken bij de voeding (bakje bijv)
  • Subtiel handvat of geen handvat
  • Uitneembaar psu/mobo tray
  • Dubbele wand achter mobo voor kabels
  • Dubbele wand met geluidsdemping
  • Hdd's inklemmen in rubber
  • Rubberen mounts voor hdd's
  • Behuizing ontkoppelbaar zoals een laptop met een dockingstation
  • Vooraf geplaatste, netjes weggewerkte, molex stekkers / ide / s-ata / scsi-Removable mobo tray
  • Klikken klikken en klikken
  • Ruimtes om kabels weg te werken (kabelgootjes)-Schijven over dwars in de kast
  • Zoveel mogelijk fanmogelijkheden hebben, maar deze moeten ook ongebruikt gelaten kunnen worden, zonder dat het lelijk is
  • Dremel d’r bie ;)
  • Makkelijke demontage
  • Sidepanel en toppanel tegelijk omhoog scharnieren (motorkap idee)
  • Waterkoeling optioneel
  • Gaatjes voor 3 formaten fans (80, 92 en 120mm)
  • Je moet overal bij kunnen met je handen
  • Je mag je hoofd niet stoten aan de kast ;)
  • Meerdere mogelijkheden tot plaatsen van USB uitgangen
  • Meerdere drives naast elkaar te plaatsen
  • Er moet veel in kunnen maar toch moet ie handzaam zijn ivm Lanparty’s
  • ATX / BTX eventueel E-ATX Compatible Case
  • Niet te grote afstand tussen mobo en drivebays
  • Geluidsisolerend
  • LCD ipv ledjes voor info
  • Casebadge wissel mechanisme
  • Wieletjes
  • Ramen optioneel
  • Verplaatsbare voedingsbackplate
  • Mogelijkheid om drives te verbergen
  • Een pci-slothouder meeleveren waarin 2 slangen passen
  • Kast in zijn geheel spiegelbaar
  • Een kast die op de zijwaards open kan maar dan wel een hoek van meer dan 90 graden kan maken want bij een Dell is dat z'n gepriegel
  • Gesloopt binnen 10 sec ;)
  • Koele lucht naar grafische kaart verplaatsen en warme direct afvoeren
  • Verschillende covers die ook naleverbaar zijn (zoals gsm frontjes)
  • Uitdrukbare Fanholes
  • Uitgevoerd in meerdere kleuren
  • Zelf spuiten die kast
  • Alumelinium amulinium of aluminium
  • Bij het gebruiken van een deurtje moet er de keuze zijn deze links of rechtsom te openen (net als bij een koelkast)
Wat niet:
  • 3mm dik staal
  • Geen schroeven
  • Niet klikken bij AGP/PCI maar gewoon ouderwets schroeven
  • Popnagels
Afkijken van 8) :
  • Antec Sonata
  • Chieftec Bigtower / BX
  • Lian-Li PC75
  • Coolermaster Stacker
  • Apple mac g5
Ideeën voor je eigen casemod:

[ Voor 170% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bedenk eens een manier om een soort van molex stekker doosjes te plaatsen in de kast.
Dat kun je de harde schijven voorin de kast plaatsen, zonder dat er een kabel door de kast loopt, omdat deze netjes is weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Hmm geen slecht idee, maar je blijft dan nog met je flat/rounded cables zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:17:
Bedenk eens een manier om een soort van molex stekker doosjes te plaatsen in de kast.
Dat kun je de harde schijven voorin de kast plaatsen, zonder dat er een kabel door de kast loopt, omdat deze netjes is weggewerkt.
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Denk ook eens aan een removeable mobo-tray :)
Of aan dingen zoals: handige kliksysteem met rubbertjes voor de fans, geen scherpe randjes :P etc etc.
Let ook op details zoals thumbscrews ed :) Laat de draadjes voor de ledjes en knoppen aan de voorkant onder een aparte plaat doorlopen die bij het mobo een gat heeft. Daardoor heb je ook weer minder kabels :)

[ Voor 43% gewijzigd door GeforceDDQ op 16-02-2005 13:25 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 20:41
Wat Terw_Dan zegt is inderdaad leuk :)
Verder is het tegenwoordig populair om schijven dwars in de kast te plaatsen. Je ontwerpt natuurlijk wel voor BTX, dus je hebt in ieder geval nog wat leeswerk te verrichten ;)

En je moet natuurlijk zoveel mogelijk fanmogelijkheden hebben, maar deze moeten ook ongebruikt gelaten kunnen worden, zonder dat het lelijk is.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryforhelp schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:24:
Verder is het tegenwoordig populair om schijven dwars in de kast te plaatsen. Je ontwerpt natuurlijk wel voor BTX, dus je hebt in ieder geval nog wat leeswerk te verrichten ;)

En je moet natuurlijk zoveel mogelijk fanmogelijkheden hebben, maar deze moeten ook ongebruikt gelaten kunnen worden, zonder dat het lelijk is.
offtopic:
Geef je er ze een dremel gratis bij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Click en go, geen schroeven :9~

En soort van "kabelgoten" voor je kabels? En laat het aub wat makkelijker zijn om de hele voorkant eraf te kunnen schroeven (bij sommige kasten zitten die schroeven op zo'n lekkere plaats :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Idee: niet een kast met twee sidepanels en een bovenkant, maar met een sidepanel dat direct aan de bovenkant verbonden is. Dat grote deel zou dan via een scharnier met het andere sidepanel verbonden zijn, en zo heel makkelijk open en dicht kunnen, terwijl je zo heel makkelijk in je kast kunt.
Zal zo even een tekeningetje maken ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://img156.exs.cx/img156/7669/kast6ib.th.gif

edit:
plaatje toegevoegd, wat ik bedoelde was volgens mij niet helemaal duidelijk... :p

[ Voor 25% gewijzigd door daniel_ev op 16-02-2005 13:32 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
daniel_ev schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:27:
Idee: niet een kast met twee sidepanels en een bovenkant, maar met een sidepanel dat direct aan de bovenkant verbonden is. Dat grote deel zou dan via een scharnier met het andere sidepanel verbonden zijn, en zo heel makkelijk open en dicht kunnen, terwijl je zo heel makkelijk in je kast kunt.
U bedoelt wat ik begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soort van motorkop? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Een lekker snelle manier om HD's en CD/DVD stations te verwijderen en te plaatsen. Iets met pinnetjes die in de schroefgaten vallen oid. Ik heb nu een Chieftec kast met "fast" mount voor de cd/dvd drives maar dan moet ik nog steeds dingen aan de zijkant schroeven...
Misschien heb ik niet goed opgelet maar ik heb nog nooit iets hiervoor gezien dat echt makkelijk werkt (zonder schroefjes)

En natuurlijk een goede manier om bekabeling uit de weg te houden.

Verder een punt wat me aan sommige case erg irriteert: PCI schroefjes waar je slecht bij kunt!

En iets waar tweakers/casemodders regematig behoefte aan hebben: een molex uitgang op de case

Dit zijn zo een paar ideeen die in me op komen, als er nog nieuwe dingetjes naar boven komen borrelen dan hoor je dat meteen :)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 14:48
Je zou ook kunnen nadenken over waterkoeling. Hoe ga je om met plaatsing van radiatoren, waterpomp en waterslangen? Als je een externe pomp/radiator gebruikt moet het simpel zijn om slangen bijvoorbeeld aan de achterkant je kast in/uit te laten gaan.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
cryforhelp schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:24:

Voor zover ik weet moet het gewoon een ATX case worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

• Geef bij het plaatsen van fans de gebruiker de keuze tussen bv. 80, 92 en 120mm fans, dus maak niet gaatjes voor één formaat, maar voor alle drie.
  • Zorg dat de gebruiker overal bij kan, dus als ik een audio-kabel op mijn cd-speler wil aansluiten, dan moet ik dat kunnen doen met normaal formaat handen.
  • Modulariteit, modulariteit en modulariteit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-10 11:15
Ik vermoed dat de kans dat je je hoofd stoot aan de kast dan vrij groot is :) als ik je idee goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
stp_4 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:30:
Je zou ook kunnen nadenken over waterkoeling. Hoe ga je om met plaatsing van radiatoren, waterpomp en waterslangen? Als je een externe pomp/radiator gebruikt moet het simpel zijn om slangen bijvoorbeeld aan de achterkant je kast in/uit te laten gaan.
Tjah dat is natuurlijk ook iets voor de tweaker om zelf op te lossen he. Fans is iets vanzelfsprekender dan waterkoeling, maargoed ik zal er rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
@ Canard

Niet als je 'm ver genoeg laat scharnieren.

[ Voor 23% gewijzigd door daniel_ev op 16-02-2005 13:33 ]

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
daniel_ev schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:33:
@ Canard

Niet als je 'm ver genoeg laat scharnieren.
Maak ik er toch een doek van die je op kan rollen ;) Zon tentzeil met een raam

[ Voor 7% gewijzigd door Omebas op 16-02-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 24-09 22:12
Denk dat voor de HD plaatsing gekeken kan worden naar de antec sonata. Deze kast heeft zijn hd's 45graden gedraait tenopzichte van een standaard kast wat op de een of andere manier zorgt voor een stillere (lees: minder resoneren) kast.

Ook is het zoals hierboven handig om op de voeding aansluitingen te maken voor de molex stekkers zodat je niet met onnodige kabels in de kast zit.

Verder zou het handig zijn om op verschillende plekken in de kast usb outputs te plaatsen, evt. dmv zelf kiezen. De ene persoon wil ze juist aan de voorkant, de andere de bovenkant, onderkant zijkant: keuzemogelijkheid zou een oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij zou belangrijk zijn dat dat ik er veel in kwijt kan maar dat de kast toch draagbaar blijft voor een lan.
Als je de kast een paar cm breder maakt als normaal kun je 2 HD bays naast elkaar zetten. dat zou bv veel problemen oplossen. Zoiets hebje volgens mij in de Lian-Li pc-76. De oplossing van de pc-75 vind ik ook wel wat. een stuk of 5/6 Hd's naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45

ThunderNet

Flits!

Kijk naar de Coolermaster Stacker.
Want ik hoor veel dingen hier die daar toch redelijk in verwerkt zijn...

Maar idd, zorg voor ATX, BTX compabiliteit, (evt E-ATX)
En die kabelgoten, lijkt me beetje lastig voor zowel ATX, als BTX implementatie.. maar dat maakt de opdracht weer leuk natuurlijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Denk ook aan de clamshell manier van opengaan van een Dell kast. En waarom ga je nu nog als professionele ontwerper een ATX kast ontwerpen :? Als je zoveel geld uit gaat geven aan een product dan zou ik zeggen dat het ook een paar jaar mee moet gaan. ATX staat op het punt uitgefaseerd te worden, dus met zo'n kast kun je niet zoveel. En een tweaker wil natuurlijk ook optimale koeling, iets waar de BTX spec goed in voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
cryforhelp schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:36:
Denk ook aan de clamshell manier van opengaan van een Dell kast. En waarom ga je nu nog als professionele ontwerper een ATX kast ontwerpen :? Als je zoveel geld uit gaat geven aan een product dan zou ik zeggen dat het ook een paar jaar mee moet gaan. ATX staat op het punt uitgefaseerd te worden, dus met zo'n kast kun je niet zoveel. En een tweaker wil natuurlijk ook optimale koeling, iets waar de BTX spec goed in voorziet.
Als je gelijk hebt dan wordt het gewoon BTX hoor, want het gaat erom wat jullie willen. Dit zijn allemaal nog dingen die ik uit moet zoeken en als ze er meer dingen vast komen te staan zal ik dit ook posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:34
Iets wat menigéén wel kent en waarschijnlijk mateloos irriteerd is de afstand tussen moederbord en drivebays in sommige kasten.

Niets is irritanter als je met flatcables moet prutsen als de afstand tussen de hardeschijf en de aansluiting op het moederbord zeer klein is.

Bij removable trays voor HDD's is het meestal zo dat deze naar achteren moeten worden geschoven om eruit te halen. Ook niet ideaal als je weinig ruimte in de kast hebt.

En natuurlijk zijn voldoende blowholes ook gewenst (kijk eens naar een bigtower van Chieftec, die hebben het wel goed bedacht :P)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 14:48
Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:32:
[...]

Tjah dat is natuurlijk ook iets voor de tweaker om zelf op te lossen he. Fans is iets vanzelfsprekender dan waterkoeling, maargoed ik zal er rekening mee houden.
Daar heb je wel gelijk in maar ik zou het bijvoorbeeld erg prettig vinden als er aan de achterkant van m'n kast een optioneel rond gat zou zitten waar een standaard maat slang doorheen zou kunnen. Je kan dat gat natuurlijk ook zelf boren maar als je geen waterkoeling meer zou gebruiken zit je dan nog wel met een lelijk rond gat.

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Ik heb zelf een Thermaltake Xaser3, en moet eerlijk zeggen, hij is zeer praktisch
klik hier

Aan te raden materiaal: aluminium
ga niet werken met een klik systeem voor je pci kaarten, hier gewoon ouderwets schroefjes gebruiken werkt uit ervaring gewoon het best.

Hardeschijf ophanging is vrij belangrijk, heb beste zou natuurlijk zijn als je ze zo kunt ophangen dat ze goed zichtbaar zijn, maar kabels onzichtbaar zijn.
denk hierbij aan racks waar je hdd gewoon in kunt schuifen en de (molex en ide) kabel al voorgemonteerd zijn. Helaas zit je dan met het probleem van ide/sata.
Uitschuifbare tray voor moederbord is natuurlijk ook wel een leuke optie, maar belangrijker zijn de rails voor de cd-rom/dvd apparaten. (uiteraard moet dit ook voor de hdd/fdd :) )

En toch moet ik eerlijk zeggen, een pc case voor tweakers maken... zal denk ik niet zo gauw een succes worden :P, de meeste tweakers zijn tweakers omdat ze ZELF kasten modden/mollen.
(heb hier dat lelijke ding bovenop al weggezaagd en een mooie windows voor terug gezet :P, ook hier en daar een gaatje voor kabel wegwerking)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Savage op 16-02-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
ThunderNet schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:35:
Kijk naar de Coolermaster Stacker.
Want ik hoor veel dingen hier die daar toch redelijk in verwerkt zijn...
Die Coolermaster Stacker is inderdaad goed doordacht...thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

geen dank, als je nog vragen hebt over de stacker, over hoe bepaalde dingen inelkaar zitten, kan ik wel paar fotos ervan schieten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
ThunderNet schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:46:
geen dank, als je nog vragen hebt over de stacker, over hoe bepaalde dingen inelkaar zitten, kan ik wel paar fotos ervan schieten.
Nee dankje ik heb al wat foto's gevonden, voor degenen die ook interesse hebben:

http://www.fastlanehw.com/reviews.php?i=131

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Er is hier op got ook een ervaringen topic voor stacker....

Maar heb je zelf al wat schetsen? *bookmarked topic* ben wel nieuwschierig wat je er van maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat ik persoonlijk nogal pro zou vinden is dat je ide/s-ata/scsi kabels hebt die al verwerkt zijn in het frame ( meerdere matjes natuulijk ) , waardoor de kabel mat in een 'goot' ligt of verwerkt in een print en dat je enkel de kleine stukjes van 10cm aan beide kanten nodig hebt om het te verbinden.
Daarnaast zou het best interresant zijn om meerdere compartimenten te hebben die modulair verplaatst kunnen worden of vervangen. Dus bv. 3 blokken aan de voorkant van 12x12x12 ofzoiets. En dan bv. een blok : cdrom speler maatje , anders blok hd's , nog ander reservoir voor water koeling. En dat deze blokjes apart gekoelt worden door een ventilator. Die zelf 'denkend' zijn ;) beetje zoals de g5 opgebouwt is. Zo kunnen tweakers met fileserver ervoor kiezen om bv. drie blokken hd te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door analog_ op 16-02-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een deurtje voor de drivebays gebruikt laat dit dan naar rechts draaien. Evt.window zit altijd links -> kast rechts naast je anders zie je nog niks -> deurtje dat naar links draait zit in de weg. Super irri.

Weet niet of dat bij BTX anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 24-09 22:12
Ga je de kast uiteindelijk ook écht maken, of zal je er een mooi ontwerp op papier van maken ?

** weet genoeg: ik zie je reactie hieronder al :) **

[ Voor 23% gewijzigd door Morphine op 16-02-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
ThunderNet schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:50:
Er is hier op got ook een ervaringen topic voor stacker....

Maar heb je zelf al wat schetsen? *bookmarked topic* ben wel nieuwschierig wat je er van maakt
Mjah dat is wel heel lelijk ik zit namelijk met geheimhouding en kan wel ideeen van julllie gebruiken maar jullie krijgen er zelf niks voor terug. Uiteindelijk natuurlijk wel als de case er is, maar dat zal nog wel even duren. Er komt in ieder geval een prototype van de case en als het dan mag zal ik daar zeker foto's van posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:29
(jarig!)
-moederbord plate moet eruit te schuiven zijn
-ik vind diepe kasten ideaal, meestal plaats ik de HD's direct voor de ide aansluit punten en werk ik de ide kabels van de HD's achter het bracket weg. Kortom goeie mogelijkheid om kabels weg te werken, ook voor de voeding. Zonder dat je het overzicht op het mobo kwijt raakt, mobo moet eigenlijk lekker vrij zichtbaar zijn.
-input poorten voor usb moeten ook aan de voorkant van de case zitten
-zoveel mogelijk click and go, maar moet wel praktisch zijn, heb een keer een klik systeem voor pci kaarten gezien waarbij alles in 1 keer vast zat. Gevolg> van die extra i/o poorten die geen kaart erachter hadden zitten vielen direct om als het systeem los ging en terug zetten was ook een hel.
-geïntergreerde HD en cdrom sleedes zodat je even snel hardware van vrienden kan testen lijkt me super handig
-geluidsisolerende kast
-makkelijk uitbreidbaar met bijvoorbeeld waterkoeling, extra fans.
-casebadge wissel meganisme lijkt me wel grappig
-LCD scherm ipv ledjes voor alle info
-wieletjes en goed versjouwbaar ivm lanparties

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:
Als je een deurtje voor de drivebays gebruikt laat dit dan naar rechts draaien. Evt.window zit altijd links -> kast rechts naast je anders zie je nog niks -> deurtje dat naar links draait zit in de weg. Super irri.

Weet niet of dat bij BTX anders is.
Hmmz heb je toevallig een pic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wellicht al voorgesteld maar jij als IPO student kunt wellicht over freesmachientjes ed beschikken om een kast uit wat interresante materialen te maken. Een volledig kunstof kast (BTX) die aan alle kanten open kan om bovenstaande ideen werkend te krijgen.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Morphine schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:
Ga je de kast uiteindelijk ook écht maken, of zal je er een mooi ontwerp op papier van maken ?
als voormalig eerstejaars IO-er vermoed ik dat er ook een prototype, of op z'n slechtst een zichtmodel gemaakt gaat worden.

Aangezien hij het nu voor een bedrijf moet zal er ook wat opgeleverd moeten worden, dus als het goed is zal de kast in productie gaan. Wordt wel duur hoor.

Drive bay deurtjes zijn geen onderdeel van form factor specs ;)

Maak trouwens in godsnaam ramen optioneel, de meningen daarover zijn nogal verdeeld, geloof me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nog iets, maak de voedings backplate verplaatsbaar.
Zelf heb ik in mijn Chieftec Dragon de backplate eruit gehaald en nieuwe gaten ingemaakt zodat ik hem om kon draaien en de voeding helemaal bovenin de kast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
GeforceDDQ schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 13:23:
Denk ook eens aan een removeable mobo-tray :)
Kan iemand mij een situatie geven waarin dit handig is? Ik heb het zelf nooit echt begrepen. Als je eenmaal je kabels aangesloten hebt op je mobo kan je deze toch ook niet uitschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:42:
[...]

Kan iemand mij een situatie geven waarin dit handig is? Ik heb het zelf nooit echt begrepen. Als je eenmaal je kabels aangesloten hebt op je mobo kan je deze toch ook niet uitschuiven?
Als je weer wat aan je systeem wil upgraden is het erg makkelijk. Scheelt je een boel gezeik met prutsen op ruimte die je eigenlijk niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Terw_Dan schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:49:
[...]

Als je weer wat aan je systeem wil upgraden is het erg makkelijk. Scheelt je een boel gezeik met prutsen op ruimte die je eigenlijk niet hebt.
Idd, het is erg handig als je upgrade maar ik vind het ook wel handig als je gewoon lekker met je mobo loopt te kloten ed.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als er serious problems met je pc zijn, vind ik het persoonlijk ook handig om de hele boel even buiten de kast te testen. Het is dan handig als je niet hoeft te lopen kutten met je mobo los te schroeven en hem uit de behuizing te manouvreren (met grotere kans schade).

Aan de voorkant van de kast een PATA en SATA kabelstekker naar buiten ("vrouwtje"), incl. voedingskabel om even makkelijk harde schijven vast te pluggen om te testen ofzo.

Nog een idee: rubberen pootjes eronder, tegen trillingen en eventueel dubbelwandig met foam ertussen voor extra geluidsreductie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:03
1. Een brede kast, de mogelijk om naast de harde schijven nog iets te plaatsen. Een kast is altijd net iets breder dan de 5.25inch sloten, en wordt dan gigantisch hoog gemaakt voor meer ruimte. Persoonlijk lijkt het mij makkelijk om op de bodemplaat een waterpomp/ reservoir kwijt te kunnen zonder echt in de weg te zitten voor pci kaarten oid (bijvoorbeeld plaatsen naast de harde schijven).

2. Isolatie, Ikzelf en vele anderen met mij hechten veel waarde aan een stille behuizing. Denk hierbij aan isolatie van de harde schijven zodat het niet gaat resoneren (je behuizing/ buro wordt één grote speaker). Eventueel de harde schijf in een soort box plaatsen (zoals bv de arctic silentium die paar dagen geleden in het nieuws was).

3. Een bijgeleverde methode om drives te verbergen, veel drivers hebben een allegaartje aan kleuren en dat draagt niet bij aan het estethische verhaal.

En het lijkt mij aan te bevelen om zoveel mogelijk een functioneel design te maken en minder te kijken naar de esthetiek (strakke lijnen) want de meeste nerds/ modders/ tweakers doen dat zelf wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Kan iemand mij een situatie geven waarin dit [een uitschuifbare mobo tray] handig is? Ik heb het zelf nooit echt begrepen. Als je eenmaal je kabels aangesloten hebt op je mobo kan je deze toch ook niet uitschuiven?
Als je iets aan je mobo moet veranderen (geheugen vervangen, koeler kuisen, mobo eruitschroeven ook) is zo'n backplate enorm handig. Je moet je kabels idd altijd losmaken, maar daar staat wel tegenover dat je je niet in elke denkbare bocht moet wringen om aan dat ene cruciale vijsje te kunnen :). Ik heb hier een Lian-Li met zo'n backplate, en geloof mij, ook al heb je een midi-tower of een bigtower, als je het mobo eruit kan schuiven komt dat nog altijd een stuk makkelijker uit dan een kast zonder mobo tray. Dat is soms echt balen. Kabels die in de weg zitten, een harde schijf die wat uitsteekt, soms heb je zelfs een zaklamp nodig om bepaalde dingen te kunnen zien. Eens je die eruithebt, freedom...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

stp_4 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:43:
[...]

Daar heb je wel gelijk in maar ik zou het bijvoorbeeld erg prettig vinden als er aan de achterkant van m'n kast een optioneel rond gat zou zitten waar een standaard maat slang doorheen zou kunnen. Je kan dat gat natuurlijk ook zelf boren maar als je geen waterkoeling meer zou gebruiken zit je dan nog wel met een lelijk rond gat.
Wat je ook kan doen is iets zoals Zalman doet: een pci-slothouder meeleveren waarin 2 slangen passen (ze doen dat bij de Reserator denk ik). Dat staat chique :9~

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een idee om een MBO tray te maken die je kan omdraaien? dan kan je zelf kiezen of je kast aan de linker of rechterkant moet komen te staan :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 16:30 . Reden: Lol beetje scheef gelezen voor de quote, dan maar zonder ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
toevoeging:
kast moet in zijn geheel "spiegelbaar" zijn. en dan bedoel ik dus dat je je mobo op de andere kant van de kast moet kunnen monteren, je zijplaten uitwisselbaar moeten zijn, een eventueel deurtje beide kanten op moet kunnen scharnieren.
Waarom?
Ik heb nu een chieftec fulltower. Ik kan kiezen uit:
a. Ik zit rechts van mijn kast. Dan gaat het deurtje (dat links scharniert) de goede kant op open, maar kan ik de kast niet inkijken omdat het windows niet rechts zit.
b. Ik zit links van mijn kast, kijk door het window aan de linkerzijkant mijn kast in, zie het mobo e.d. maar als ik het deurtje open doe, krijg ik hem tegen mijn snuffert.

Lekker aanpasbaar maken dus ;)

Verder is het probleem van eruit donderende pci plaatjes bij mij ook bekent. Zorg er vooral voor dat deze aan het uiteinde (niet schroef kan van het plaatje) goed ondersteund worden

Fanhouders (rubber -> isolerend) is een goed idee, maar niet die ranzig paarse

wat mij betreft _geen_ frontusb, vin'k lelijk. Misschien 2 poortjes wegwerken achter de casebadge of zo (klapbaar?)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:29:
Misschien een idee om een MBO tray te maken die je kan omdraaien? dan kan je zelf kiezen of je kast aan de linker of rechterkant moet komen te staan :)
Als je je mobo aan de linkerkant van de kast zou monteren (vanaf de voorkant gezien) en je wil de connectoren op de agp/pci sloten aan de achterkant hebben dan staat de hele zooi toch op zijn kop of heb ik dat nou verkeert :P
rac-on schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:37:
toevoeging:
Ik heb nu een chieftec fulltower. Ik kan kiezen uit:
a. Ik zit rechts van mijn kast. Dan gaat het deurtje (dat links scharniert) de goede kant op open, maar kan ik de kast niet inkijken omdat het windows niet rechts zit.
b. Ik zit links van mijn kast, kijk door het window aan de linkerzijkant mijn kast in, zie het mobo e.d. maar als ik het deurtje open doe, krijg ik hem tegen mijn snuffert.

Lekker aanpasbaar maken dus ;)
Ja dat van dat deurtje en je window snap ik :)

[ Voor 42% gewijzigd door Omebas op 16-02-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:50:
[...]

Als je je mobo aan de linkerkant van de kast zou monteren (vanaf de voorkant gezien) en je wil de connectoren op de agp/pci sloten aan de achterkant hebben dan staat de hele zooi toch op zijn kop of heb ik dat nou verkeert :P

Ja dat van dat deurtje en je window snap ik :)
Maakt toch niet uit dat je mobo ondersteboven zit?
* TERW_DAN wil nog steeds een keer een kast maken waar het mobo tegen het 'plafond' van de kast geschroefd zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Meestal als de moederbord tray uitschuifbaar is, zoals velen willen, zitten die ook vast aan de tray. Het staat dan wel op z'n kop maar hierdoor zit bijvoorbeeld de warmte van je videokaart niet vast onder je kaart(muv arctic vga silencer achtige dingen), als je luchtkoeling hebt krijgt je processor ook meteen te koudste lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met de Chieftec BX serie:

http://www.chieftec.de/?p...id=1&item=30&&language=uk

Wat ik erg prettig vind werken zijn de 90 graden gedraaide HDD cage. Hierachter kan je 2x een 92mm. fan plaatsen voor ventilatie. (is wel nodig met 6 HDD's boven elkaar). Wat wel erg jammer is, is dat hier geen stoffilter bij zit.

Wat denk ik helemaal goed zou werken zijn verwijderbare diskcages. (http://www.ebabble.net/html/superswap.html) Kan je je HDD extern inbouwen. draai deze 90 graden met goede ventilatie zoals bij de chieftec kast (en natuurlijk een stoffilter) en ik zou je kast kopen!

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 08:34
ventilators lampen klepjes poorten stickers ramen en andere rotzooi... kortesamenvatting van wat je altijd in cm ziet ;P

mss modulair opgebouwd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 06:44
Terw_Dan schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:56:
[...]
* TERW_DAN wil nog steeds een keer een kast maken waar het mobo tegen het 'plafond' van de kast geschroefd zit :P
Vindt je CPU-fan leuk. |:(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
[...]
En je warmte dan? Die stijgt.. Dus tegen je mobo aan? Lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel belangrijk :

Bij de fans, moeten de standard grilles, GEEN geluid maken, dus geen vierkante gaatjes ofzo ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:56:
[...]

Meestal als de moederbord tray uitschuifbaar is, zoals velen willen, zitten die ook vast aan de tray. Het staat dan wel op z'n kop maar hierdoor zit bijvoorbeeld de warmte van je videokaart niet vast onder je kaart(muv arctic vga silencer achtige dingen), als je luchtkoeling hebt krijgt je processor ook meteen te koudste lucht.
Idd man eigenlijk hebben we nu alles al op z'n kop in de pc zitten :/ . Niet alleen als je al kijkt naar de meest ideale lucht koeling, maar ook hoe het eruit ziet. Ik zou mijn gf6800 ook liever vanaf de fankant zien dan dat ik er boveneop kijk.
[...]
Maakt toch niet uit dat je mobo ondersteboven zit?
Haha koop dan een liggende kast en gooi die op zijn kop. Hoef je alleen de drives om te draaien, maar lekker is het iig niet, wel origineel :+

...

Is zal morgen jullie ideeen even opsommen en in de startpost zetten dan wordt het tenminste wat overzichtelijker

[ Voor 43% gewijzigd door Omebas op 16-02-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

een kast die op de zijwaards open kan maar dan wel een hoek van meer dan 90 graden kan maken want bij een Dell is dat z'n gepriegel, ook handig zou zijn als je plaatsen maakt voor fans waar je alle afmetingen op kunt monteren.

of een kast waar je met een paarklikjes in 10 seconden de voorkant zijkanten en bovenkant er afhaalden een of andere fan constructie die direct de lucht onder je grafische kaart blaast en hem aan de andere kant weer wegtrekt een beetje als dit:
Afbeeldingslocatie: http://img146.exs.cx/img146/2398/3dkaart1bv.th.jpg

^ don't blame my paint skills ;)

[ Voor 34% gewijzigd door GoldenSample op 16-02-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb een paar ideetjes over een kast:

1: Verschillende covers, die ook naleverbaar zijn. Zoiets als bij mobieltjes. Een cover voor elke mood, zeg maar. Maak het dan niet al te moeilijk, door ook de zijkant mee te leveren, het moet wel betaalbaar blijven :P Alleen frontje is al gek genoeg :+

2: "uitdrukbare" fanholes. Niet iedere tweaker is evengoed in dremelen, en door bijvoorbeeld al een stukjes voor te laseren, kan iedereen de fanhole er met enige kracht uitdrukken. moet niet moeilijk zijn lijkt mij. 2 "voorbewerkte" holes aan de voorkant, 1 of 2 aan de achterkant, en misschien nog 2 of 3 bovenin, zou altijd welkom zijn lijkt mij.

3: Kleurtjes!! De een wil een rode kast, de ander weer een zilvere. Door hem in lekker veel kleurtjes te leveren, en eventueel zelfs een onbespoten versie (die de koper nog kan behandelen) is er voor ieder een kleurtje.

4: Maak alvast houders voor de verlichting. Nu zeg ik misschien iets raars, want ik heb zelf nog geen verlichting gebruikt in mijn case, maar het lijkt me wel heel handig al hoef ik weinig te boren/installeren voor een lampje.

(spk2go hoopt dat de kast voor de zomer leverbaar wordt, als ie dat wordt) :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Indeling zoals de nieuwe lian-li vind ik zelf erg mooi.
Daarbij kun je makkelijk waerkoeling/veel HDD's kwijt, en een BTX montage van je mobo.

Wellicht een kast die enkel een grondlaag bevat? Zodat je hem zelf nog moet verven :)

Ojah, geen popnagels, die dingen zuigen :P Gewoon klikken/klemmen/schroeven, met uiteraard alleen alu onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Misschien raar idee, maar kijk ook eens naar de PowerMac G5 :P (op www.apple.com)
kast ziet er opzich zeer strak uit en heeft een zeer goede airflow.
enige nadeel hieraan is ruimte gebrek (maar daarom is het maar een idee)

Waar ik nadruk op wil leggen, zorg voor een goede AIRFLOW, niet iedereen heeft een waterkoeling.
a.u.b. geen aansluitingen of prutsels bovenop de kast, gewoon handvat voor en handvat achter is genoeg :).
en ja verzin eens iets voor het deurtje, iedereen die een aluminum kast heeft weet dat je heel voorzichtig met het deurtje om moet gaan (klein beetje vervorming zorgt al voor veel ergenis ben het openen/sluiten van een kast),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Startpost is aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

spk2go schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:39:
3: Kleurtjes!! De een wil een rode kast, de ander weer een zilvere. Door hem in lekker veel kleurtjes te leveren, en eventueel zelfs een onbespoten versie (die de koper nog kan behandelen) is er voor ieder een kleurtje.
Volgens mij snap je me niet helemaal.... (haal ik uit de startpost)

Ik bedoel dat er bijvoorbeeld een grijze versie komt, en een gele, een blauwe, een zwarte, enzovoorts.....

Zo beter???? 8) (sorry als ik onduidelijk was)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Nee ik had je wel goed begrepen. Dat in mijn startpost was maar voor de grap, omdat iedereen zijn eigen smaak heeft en tjah als je het dan goed wil doen moet er van elk kleurtje maar 1 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

cpu fan? die heb ik niet
BobR13 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:12:
[...]

En je warmte dan? Die stijgt.. Dus tegen je mobo aan? Lijkt me :P
klopt, maar dat zal me weinig uitmaken, als het ding doorfikt is het jammer :P (ik heb nooit gezegd dat 1 van mijn dual athlons zo mishandeld zou gaan worden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even doorgelezen, en ik moet zeggen dan bijna alle ideeen wel goed zijn 8)7
Als t zo doorgaat krijgen we echt de ultieme Tweakers case _/-\o_

Mij zul je iig vaker zien voorbijkomen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:54:
[...]

Hmmz heb je toevallig een pic?
Check deze: http://images.google.nl/i...m/reviews/lanboy/main.jpg

en deze: http://images.google.nl/i...ntec_Lanboy_frontopen.jpg

Dan zie je dat het deurtje de "verkeerde" kant opgaat. ALTIJD! :(

• Omebas
Ik vraag me af waarom dit altijd zo is... Zal toch niet zomaar zijn. :|

Verwijderd

Je kan het deurtje ook zo maken, zodat je het zelf links of rechts open kan laten gaan; net als bij koelkasten zeg maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 11:39 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:40
Je moet net zoals bijvoorbeeld bij koelkasten zorgen dat je zelf kan kiezen welke kant het deurtje opengaat.

edit: damn, telefoon op verkeerde moment, ben ik weer mooi te laat met mijn koelkast post. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door wisselwerking op 17-02-2005 11:42 ]

• Omebas
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:38:
Je kan het deurtje ook zo maken, zodat je het zelf links of rechts open kan laten gaan; net als bij koelkasten zeg maar.
Dat is inderdaad wel aardig maar ik vraag me af in hoeverre ik hier wat nieuws mag gebruiken, want ik kan me voorstellen dat er standaardonderdelen voor de behuizing gebruikt moeten worden om de kosten te drukken.
relonky schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:41:
[...]
edit: damn, telefoon op verkeerde moment, ben ik weer mooi te laat met mijn koelkast post. |:(
Ken je die uitdrukking niet... Great minds think alike.

[ Voor 25% gewijzigd door Omebas op 17-02-2005 12:26 ]

Verwijderd

Omebas schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:22:
[...]

Dat is inderdaad wel aardig maar ik vraag me af in hoeverre ik hier wat nieuws mag gebruiken, want ik kan me voorstellen dat er standaardonderdelen voor de behuizing gebruikt moeten worden om de kosten te drukken.

[...]

Ken je die uitdrukking niet... Great minds think alike.
Ik zou de koelkast-deur wel serieus overwegen, aangezien dit een grote bron van ergernis is. Ik ken mensen die de deur er maar vanaf hebben gehaald... En hey, het is toch maar een prototype? Je maakt gewoon een deurtje met aan één kant twee pinnetjes, één onder en één boven, als scharnier punt. Als je nu één pinnetje zo ontwerpt dat je die in kan drukken, dan heb je het deurtje er zo uit. Als je het deurtje nu ook symmetrisch maakt, kan je hem dus 180 graden draaien (ondersteboven dus) en zitten de scharnierpunten aan de andere kant. In de kast hoef je dan maar 4 gaatjes te maken waar de 2 pinnekes invallen. Is simpel, goedkoop en effectief ;)

Een deurtje met het scharnier aan de bovenkant, een klep wordt het dan, zou natuurlijk ook kunnen, maar goed, elegant is anders, handig is trouwens ook anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 13:44 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hoe zit het met de koffiebekerhouder? (en roep dan niet 'optioneel' ;) )

Ik zou een 'doos' met letterlijk 'doos'-eigenschappen willen: Zodanig te openen dat je overal van alle kanten bijkan. Zoals je 'tegenwoordig' enorm met je schroevendraaier moet frotten voordat je je HD's van de 'andere kant' kunt vastzetten/losdraaien en je slecht/slechts draaibare drive-bays hebt... Bijvoorbeeld dat alleen de achterkant aan je mobo vastzit, en de rest zich als een bloem eromheen sluit... (ik ben aan het meeontwerpen voor mijn gevoel - wellicht ga ik 'm zelf wel bouwen :) )...

Een design statement zou niet misstaan, dunkt me. Van het kaliber Apple MacMini, en zo.

suc6

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 17-02-2005 13:52 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Omebas
Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:47:
Hoe zit het met de koffiebekerhouder? (en roep dan niet 'optioneel' ;) )

Ik zou een 'doos' met letterlijk 'doos'-eigenschappen willen: Zodanig te openen dat je overal van alle kanten bijkan. Zoals je 'tegenwoordig' enorm met je schroevendraaier moet frotten voordat je je HD's van de 'andere kant' kunt vastzetten/losdraaien en je slecht/slechts draaibare drive-bays hebt... Bijvoorbeeld dat alleen de achterkant aan je mobo vastzit, en de rest zich als een bloem eromheen sluit... (ik ben aan het meeontwerpen voor mijn gevoel - wellicht ga ik 'm zelf wel bouwen :) )...
En dan moet ie zeker open kunnen net zoals zon poppenhuis of zon transformer truck zodat je overal mooi bij kan _/-\o_
Ramzzz schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:47:
Een design statement zou niet misstaan, dunkt me. Van het kaliber Apple MacMini, en zo.
Lol ik heb hem ff bekeken. Dus je wil een klein design kastje waar ontzettend veel in kan en je moet ook overal bij kunnen. Zou Merry Poppins nog leven? :9 die had zon mooie tas waar alles in paste.

[ Voor 28% gewijzigd door Omebas op 17-02-2005 14:42 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het gaat me te ver om 'm meteen geschetst en wel op dit draadje te posten.. De TS kan dat vast wel zelf als-tie het wat vindt... ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Dit topic zet me wel aan het denken zeg. Misschien ga ik ook wel een "prototype" bouwen, voor mezelf dan :)

Jij succes ermee iig. Hou ons op de hoogte!

• Omebas
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:35:
Dit topic zet me wel aan het denken zeg. Misschien ga ik ook wel een "prototype" bouwen, voor mezelf dan :)

Jij succes ermee iig. Hou ons op de hoogte!
Ik zou wel willen maar het blijft top secret he :) kan er niks aan doen.

Verwijderd

een PC-case voor nerds ?
een plank met een moederbord en alles goed bereikbaar, alles open
mijn definitie van een nerd pc voor een pc nerd.

• Omebas
Gewoon een plank dus en de rest moeten ze zelf maar keesmodden...dan zoek ik even een geschikte plank uit en kan ik volgende week mijn afstudeerpresentatie houden :Z

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
[...]

Idd ja, kan met de CoolerMaster Stacker ook aangezien je die om kunt bouwen naar BTX en bij BTX je mobo links zit...
daniel_ev schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:27:

[afbeelding]

edit:
plaatje toegevoegd, wat ik bedoelde was volgens mij niet helemaal duidelijk... :p
En als je dat doet zorg dan alsjeblieft dat je hem ook gewoon open kan maken... ik heb mijn PC altijd onder mijn bureau staan, tegen een paar bureaupoten aan (links) en kan de zijkanten er dus alleen maar naar achteren toe afschuiven zoals dat nu met de meeste kasten gaat... anders zou ik hem weer onder mijn bureau vandaan moeten halen, waar de kabels niet lang genoeg voor zijn die ik dan weer los moet gaan halen enzo...

Ik wil niet zeggen dat het een slecht idee is, maar als hij alléén zo open kan zou ik hem nooit kopen :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:22
Quote uit je nieuwe SP:

-Geen schroeven
-Niet klikken bij AGP/PCI maar gewoon ouderwets schroeven

-------

zie ik hier een tegenstrijdigheid :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ojah, 2 delen (boven/onder) zoals bij de nieuwe lian-li's, met dan mooie slang doorvoor thules in de scheidings wand daarvan.

edit: een beetje zoals dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v281/jeffrey9/black/downtube004.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door _ferry_ op 17-02-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
josvg schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:30:
Quote uit je nieuwe SP:

-Geen schroeven

-------

Hey het zijn ideeen van jullie en niet perse features die in de kast komen bijdehandje |:( En het is hier geen america iedereen heeft zijn eigen mening :).
_ferry_ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:32:
Ojah, 2 delen (boven/onder) zoals bij de nieuwe lian-li's, met dan mooie slang doorvoor thules in de scheidings wand daarvan.

edit: een beetje zoals dit dus:
[afbeelding]
Mischien dat je het even toe kan lichten ik weet niet precies waar je op doelt. En je zin is ook nogal krom of ik lees het gewoon verkeerd.

[ Voor 48% gewijzigd door Omebas op 18-02-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
josvg schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:30:
-Geen schroeven

Misschien zijn thumbscrews hier geen slecht idee?

Maar als we dan toch moeten schroeven, ineens een fatsoenlijke BUS om in te schroeven, niet zomaar van die gaatjes waar draad in gesneden is.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

dodge_911 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:25:
[...]

Maar als we dan toch moeten schroeven, ineens een fatsoenlijke BUS om in te schroeven, niet zomaar van die gaatjes waar draad in gesneden is.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Laatst online: 12-09 10:10
En een front audio + mic aansluiting of in ieder geval een mogelijk om dit netjes uittebreidden zonder casemod. (Moet natuurlijk netjes achter een kapje weggewerkt zitten ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

misschien iets van een backplane voor sata schijven en extra korte (of beter nog customizable) sata kabels meeleveren om de kabeltroep te verminderen

zelfde verhaal met sata molex en kijk eens naar de hd ophanging van de chieftec bx-serie die zou ook voor de cd-roms enzo gebruikt kunnen worden

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
dodge_911 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:25:
[...]

Het mooie van bijvoorbeeld van de chieftec BX serie is dat je zelf bepaalt wat je gebruikt, of het beugeltje om de kaarten vast te klikken in 1 handomdraai, of je gebruikt het beugeltje niet, die leg je weg en kan gewoon je kaarten schroeven.

Ik vind dat systeem van chieftech geniaal!, het werkt echt super goed en is degelijk (zoals ik van chieftech gewend ben) :p

Ook de schroeven bewaren in de binnenkant van de kast, en het kliksysteem om zonder beugeltjes cdromdrives etc vast te klikken is handig
Voor het mooie had dit zo gemaakt moeten worden dat ook de speciale schroefjes (die je wel moet aanbrengen op de drive om het vastgeklinkt te krijgen) niet nodig zijn. doordat de schroefgaatjes gebruikt worden om het vast te klikken, in princiepe moet het mogelijk zijn, gewoon door middel van puntjes die in de schroefgaatjes vallen o.i.d. dan zou het helemaal op en top klik en play zijn :p

wat plaatjes van de handige foefjes van chieftec,

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1079888685.jpg
schroefjes binnen handbereik en het het beugenvrij kliksysteem voor de cd-romdrives, trouwens wel lastig met bepaalde fan controllers, daar kun je natuurlijk wat op bedenken, vind ik wel jammer dat chieftec daar niet een wat doordachter systeen voor heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/chieftec/images/panelchange.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www4.tomshardware.com/howto/20030804/images/extreme_f2.jpg
frontjes op de kast en handgrepen voor de 5 1/4 inch frontplaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.levi.cz/image/ChieftecBX03serie.jpg
de overige features, de hdd's dwars, een heleboel met cooling direct in het zijpaneel naar buiten.

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 18-02-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

en ook op de chieftec BX _/-\o_

Ogrinaliteit wordt zo wel lekker lastig gemaakt denk ik :P...

offtopic:
Misschien een stofzuiger voorop je pc ?... uitschuif handvat achterop :Y)

maar misschien leuk om te weten... hoever ben je al? (wat zit er al in)
wat minder door elkaar heen roepen zou prettig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
The_Savage schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:07:
en ook op de chieftec BX _/-\o_

Ogrinaliteit wordt zo wel lekker lastig gemaakt denk ik :P...

offtopic:
Misschien een stofzuiger voorop je pc ?... uitschuif handvat achterop :Y)

maar misschien leuk om te weten... hoever ben je al? (wat zit er al in)
wat minder door elkaar heen roepen zou prettig zijn :P
heb jij de versie met de dwars zittende hdd's ook? ik heb een tijdje terug een chieftec bx in elkaar gezet en die binnenkant was met ongeveer zo'n kleine slede als in de dragon series enzo.

Je hebt nu ook een aantal nieuwe series (ook betaalbaar, CX, Mesh), die het wel standaard hebben de mogelijkheid voor de hdd's dwars. Misschien handig om te weten voor de topicstarter als ie een chieftech als basis zou willen nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Dan zie je dat het deurtje de "verkeerde" kant opgaat. ALTIJD! :(
Niet altijd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/debaser/images/fase2/case01-small.jpg

Over de zijkant ... dat naar boven klappen is heel onhandig volgens mij; tot nu toe vind ik het het handigst als de zijdeuren naar achter scharnieren (dus omgekeerd zoals dat bij de meeste kasten gebeurd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eel/got/cube/case04-small.jpg

Wat ook handig is is als je je front er in 1x af kunt halen (zoals bijv bij deze cube (of iets dergelijks als ze bij Antec doen (bij die kast klik je het front er in 2 delen vanaf)).

[ Voor 8% gewijzigd door Kroetsjov op 19-02-2005 15:35 ]

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Kroetsjov schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:33:
[...]

Niet altijd :P

[afbeelding]

Over de zijkant ... dat naar boven klappen is heel onhandig volgens mij; tot nu toe vind ik het het handigst als de zijdeuren naar achter scharnieren (dus omgekeerd zoals dat bij de meeste kasten gebeurd:

[afbeelding]

Wat ook handig is is als je je front er in 1x af kunt halen (zoals bijv bij deze cube (of iets dergelijks als ze bij Antec doen (bij die kast klik je het front er in 2 delen vanaf)).
Min of meer offtopic, nouja trouwens, het gaat over cases dus ook wel ontopic :P

Dat is een Yeong Yang cube toch he? Ik heb er ook een tijdje over zitten denken om zo'n case te halen... het moment dat ik een case ga halen komt echter steeds dichterbij en ik denk dat ik toch voor een CoolerMaster Stacker ga ipv zo'n cube, die cube lijkt me namelijk een hell wat betreft IDE kabels enzo, jouw mobo komt ook gedeeltelijk voor het gat dat je hebt om kabels naar het rechtste gedeelte toe te laten gaan...? Naast de IDE kabels die naar rechts moeten heb je dan natuurlijk ook nog de ATX voedingskabels en eventueel voeding voor je fans / videokaart.
Dit lijkt me dus totaal niet praktisch, ik erger me nu bij mijn AOpen HQ08 ook aan dat tussenschot (onder de voeding / 5.25" apparaten / 4 HDD's), die zit bij mij ook totaal volgepropt met IDE kabels, voor mij de reden om ipv voor zo'n Yeong Yang toch maar voor de CoolerMaster stacker te gaan, ook veel ruimte en alles in 1 ruimte zonder vervelende tussenschotjes. Of vallen deze dingen in praktijk mee?

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 19-02-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:41:
[...]
Min of meer offtopic, nouja trouwens, het gaat over cases dus ook wel ontopic :P

Dat is een Yeong Yang cube toch he? Ik heb er ook een tijdje over zitten denken om zo'n case te halen... het moment dat ik een case ga halen komt echter steeds dichterbij en ik denk dat ik toch voor een CoolerMaster Stacker ga ipv zo'n cube, die cube lijkt me namelijk een hell wat betreft IDE kabels enzo, jouw mobo komt ook gedeeltelijk voor het gat dat je hebt om kabels naar het rechtste gedeelte toe te laten gaan...? Naast de IDE kabels die naar rechts moeten heb je dan natuurlijk ook nog de ATX voedingskabels en eventueel voeding voor je fans / videokaart.
Dit lijkt me dus totaal niet praktisch, ik erger me nu bij mijn AOpen HQ08 ook aan dat tussenschot (onder de voeding / 5.25" apparaten / 4 HDD's), die zit bij mij ook totaal volgepropt met IDE kabels, voor mij de reden om ipv voor zo'n Yeong Yang toch maar voor de CoolerMaster stacker te gaan, ook veel ruimte en alles in 1 ruimte zonder vervelende tussenschotjes. Of vallen deze dingen in praktijk mee?
Mwa vorige post was wel ontopic dacht ik (alleen misschien 1ste zin niet ;))

(deze post wel offtopic ...)

Het valt op zich wel mee met die kabels; helaas heb ik geen recente pics (dit zijn allemaal pics van vlak nadat ik voor de 1ste keer hardware in die kast had gedaan), want nu gebruik ik rounded kabels (dat is ook geen probleem, heb alleen de rubber 'beschermhoesjes' aan de mobokant van die kabels eraf moeten halen, de hddkant ziet er natuurlijk veel overzichtelijker uit)

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/debaser/images/case05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/debaser/images/case09.jpg

Je hebt wel andere 'problemen' met deze kast;
  • de airflow is gewoon HEEL slecht aan de kant van het mobo
  • van de meeste voedingen is de mobo-aansluiting gewoon te kort (bijv die nieuwe Enermaxen halen het maar net)
  • aangezien deurtje naar rechts opengaat moet je de kast aan rechterkant zetten (en waarschijnlijk ook op je buro, want die cube is niet echt hoog)
  • de hdd's zitten aan de rechterkant; dit betekent ook dat de poweraansluitingen tegen het middenschot van de kast zitten (en die zijn HEEEEEL lastig eruit te halen (zeker met platte kabels :P)
Het is een mooie kast als je bijv waterkoeling wilt, ik ben er zelf altijd heel tevreden over geweest, maar ben nu wel overgestapt naar een klein Antecje (heb geen waterkoeling meer, en die cube is best groot (en zwaar (1mm staal))

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Kroetsjov schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:00:
[...]

Mwa vorige post was wel ontopic dacht ik (alleen misschien 1ste zin niet ;))
Ik suggereerde ook alleen dat mijn eigen post misschien offtopic was, waar ik ook op terug kwam... problemen die mensen tegenkomen met hun huidige case kunnen natuurlijk ook interessant zijn voor de TS om iig te zorgen dat je dat soort problemen niet krijgt met zijn case :P
Het valt op zich wel mee met die kabels; helaas heb ik geen recente pics (dit zijn allemaal pics van vlak nadat ik voor de 1ste keer hardware in die kast had gedaan), want nu gebruik ik rounded kabels (dat is ook geen probleem, heb alleen de rubber 'beschermhoesjes' aan de mobokant van die kabels eraf moeten halen, de hddkant ziet er natuurlijk veel overzichtelijker uit)
hm, bij mij zouden er 6 rounded IDE cables naar rechts toe moeten, 2 ATX kabels (20 polige en 4 polige) naar links moeten, een molexje voor mijn videokaart naar links, en dan voor de fans links natuurlijk nog... dat lijkt me dus niet echt praktisch.
Je hebt wel andere 'problemen' met deze kast;
  • de airflow is gewoon HEEL slecht aan de kant van het mobo
  • van de meeste voedingen is de mobo-aansluiting gewoon te kort (bijv die nieuwe Enermaxen halen het maar net)
  • aangezien deurtje naar rechts opengaat moet je de kast aan rechterkant zetten (en waarschijnlijk ook op je buro, want die cube is niet echt hoog)
  • de hdd's zitten aan de rechterkant; dit betekent ook dat de poweraansluitingen tegen het middenschot van de kast zitten (en die zijn HEEEEEL lastig eruit te halen (zeker met platte kabels :P)
Het is een mooie kast als je bijv waterkoeling wilt, ik ben er zelf altijd heel tevreden over geweest, maar ben nu wel overgestapt naar een klein Antecje (heb geen waterkoeling meer, en die cube is best groot (en zwaar (1mm staal))
Hm, ik ga toch voor de coolermaster stacker.

@TS: Mócht je iets cube achtigs willen maken, dan is het misschien een idee om hem andersom te maken... mobo rechts, HDD's enzo links... dan kun je iig nog gewoon de kabels overal vrij langs laten lopen. Dan is een verwijderbaar mobo tray natuurlijk wel een eis, anders krijg je het vrij lastig ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Omebas schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:25:
[...]

Hey het zijn ideeen van jullie en niet perse features die in de kast komen bijdehandje |:( En het is hier geen america iedereen heeft zijn eigen mening :).

[...]

Mischien dat je het even toe kan lichten ik weet niet precies waar je op doelt. En je zin is ook nogal krom of ik lees het gewoon verkeerd.
Ik bedoel die aansluitingen voor de WC slangen, die DMV koppelingen door de bodem heen gaan. Op die manier heb je dus geen grote opening, maar een mooie overgang tossen de bodem en de slangen. Op zich zouden dikke rubberen ringen ook wel mooi er uit moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Jongens allemaal bedankt voor jullie posts...Wat ik nog wel even kwijtwilde is dat ik echt niks kan posten hier over hoe de status is van het project...Nu nog wel want ik ga dinsdag beginnen met het fulltime ontwikkelen van deze case :9 ..
XanderH schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:08:
[...]

Ik suggereerde ook alleen dat mijn eigen post misschien offtopic was, waar ik ook op terug kwam... problemen die mensen tegenkomen met hun huidige case kunnen natuurlijk ook interessant zijn voor de TS om iig te zorgen dat je dat soort problemen niet krijgt met zijn case :P
Juist
_ferry_ schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:40:
[...]

Ik bedoel die aansluitingen voor de WC slangen, die DMV koppelingen door de bodem heen gaan. Op die manier heb je dus geen grote opening, maar een mooie overgang tossen de bodem en de slangen. Op zich zouden dikke rubberen ringen ook wel mooi er uit moeten zien.
Hmmz en in die case die je net liet zien zit dat standaard al? Lijkt me echt iets voor de modder om zelf te doen. Gaatje boren en wat nippels/koppelingen plaatsen is niet zo moeilijk.

Die Coolermaster Stacker heeft een ventilatie roster op de bodem die je eruit kan halen en daardoor dan de WC slangen doen geloof ik, dat lijkt mij dan een makkelijkere en vooral goedkopere oplossing.

[ Voor 85% gewijzigd door Omebas op 19-02-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Bouw alsjeblieft removable hd racks in zoals Antec dit doet in de Performace+ AMG... Simpel maar ongelofelijk handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
...

[ Voor 98% gewijzigd door Omebas op 22-02-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Als jullie tijd hebben mogen jullie van mij wel is na gaan denken over functies om de case uniek te maken en dan doel ik vooral op het uiterlijk. Bijvoorbeeld plexiglas aan de voorkant waarbij de mogelijkheid er is om hierachter een stuk van een poster of een eigen ontworpen printje te plakken is. Of zoals iemand eerder al zei...een manier om casebadges te verwisselen.

Kben nu nog maar 2 dagen bezig maar het schiet al lekker op...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste