Ingebouwde radiator met groot oppervlak lijkt mij zeer fijn. In de bovenkant van de kast of achter het mobo.
Wat ook leuk zou zijn is als je zoals bij een server een redunante voeding hebt. Ik weet niet precies hoe dat daarbij geregeld is. Maar het lijkt me wel vet als je een voeding hebt, je een te zwakke 12v lijn hebt, en er dus zo even een extra 12volt rail bij kan voegen. Als dat moet met een restart is dat niet zo'n probleem. Maar het is wel makkelijker dan een complete PSU vervangen.
EVT op bay formaat. En dat je aan de achterzijde een aantal bay's maakt, dan kan je die ook nog gebruiken voor lelijke bay apparaten zoals HDD sledes.
EVT op bay formaat. En dat je aan de achterzijde een aantal bay's maakt, dan kan je die ook nog gebruiken voor lelijke bay apparaten zoals HDD sledes.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:52:
Waar onverhoopt toch schroeven gebruikt moeten (agp, PCI, drives) gebruik maken van thumb screws
Lijkt me logischSeesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:
wat ik echt wil, echt graag wil is ene pc die universeel is: daarmee bedoel ik dat alles zonder problemen replacable is: sommige opticals zijn dieper dan de andere: mag geen probleem zijn: de ene voeding heeft 2 fans de ander 1: mag geen prob zijn: audio kabels geintergreerd: neits irritanter dan dat sommige kabels achterlangs (of binnen langs) moete lopen.............arghhhhhhhhhhhhhhhhhh.
De een wil het licht en van alu ivm met koeling de ander stevig staal. Ga er maar vanuit dat het dit keer staal word ivm de kosten van aluminium.Seesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:Ruimte zat voor 2 voedingen;tkmst..........................en niet dat geouwehoer met panelen die buigen bij niets of geringste: zelfs Lian Li heb da nog: enige die dat niet heeft is de Recom Stealth black.[b]
Seesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:En multifunctioneel via USB aanstuurbaar lcd (of zelfs kleuren TFT/LCD) aan de voorkant van de kast met uiteraard drivers.[b]
Het wordt een behuizing zonder ander geouwehoer, lcd verlichting wc alles mag je zelf doen..ik zal er alleen voor zorgen dat er ruimte voor is.Thorin schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:03:
Misschien is het een idee om aan de voorkant 1 of meerdere schakelaartjes te maken die (aan de binnenkant) verbonden zijn met molexen: Kan je daar bijvoorbeeld je ccfl's op aansluiten, zonder dat je daar pci-brackets voor op hoeft te offeren, noch aan de voorkant je bay's verspilt. Bovendien zijn die dingen dan mooi met dezelfde layout als de kast weggewerkt enzo? Misschien ook een idee voor rheostats icm fan-aansluitingen aan de binnenkant?
Hier zat ik ook al aan te denken. Nu moet ik alleen nog iets vergelijkbaars vinden. Zelf ontwikkelen is er niet bij.[b]Seesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:[/ben en en hoe kan ik het vergeten: soort kogeltje (iets groter dan balpen punten) die d.m.v. een veer in de gaten van de schroef bevestigingen vallen: hdd's en opticals standaard maten en afstanden voor de bevestigings gaten en ipv schroeven: soort palletjes die erin vallen
Batterij lijkt me handdiger. Scheelt iig ruimte.ReseTTim schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:31:
ja fix zo'n koelkast schakelaar erinben ik nog mee bezig geweest voor in mijn case
![]()
handig voor in het donker dat als jeje case open doet dat je dan gewoon kan werken omdat er licht aangaat
![]()
had ik ook een apparte adapter voor gekocht toen..
Wie dan? En over die 2e voeding, het is de bedoeling dat je daar bijv een hdd rack of je wc pomp of wat dan ook kan plaatsen zonder al te veel moeite.Hardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:
Van wat ik gezien heb een zeer goed idee. Om eerlijk te zijn was de laatste schets van je, afgezien van de 2e voeding, precies wat ik al jarenlang zoek. Nee, er zijn er een paar die met dit idee op de markt zijn (yy), maar halen bij lange na niet.
Tjah alleskanHardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Voor vele zal de opstaande 5.25" bay niet hoeven, maar zeer mooi voor 2x een Terratec EWS 88MT of soortgelijke geluidskaart.
TrueHardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Enige waar ik me altijd zorgen om maak, denk aan de airflow. Gaat er niet om hoesnel je intake fan is als je geen outtake hebt, maar doordenk de gehele flow. Als de flow niet gehinderd wordt, zal het rechter gedeelte nog een stapel 15K rpm schijfjes kunnen koelen. Wellicht is een "bijbehorende" geheel weggewerkte controller wat, die met sensoren alle vinnetjes in het systeem in een doorstoming houden. Dus niet alleen een ntc aan een ventilator zoals het gros fancontrollers werkt.
Emi shielding is wellicht belangrijk, flow is wel beter zonder een metalen rooster voor de vinnetjes. Geeft ook een enorme geluidsreductie.
Het is maar 1 van de voorstellen, mischien word het wel heel wat anders.Hardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Denk voor de rest wel dat je min of meer een workstation kast in gedachte hebt, veel tweakers zullen hem wellicht niet oke vinden. Als je hier toch naar toe gaat, er worden vaak full size kaarten gebruikt.
Tenminste iemand die het snaptHardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Materiaal zou ik persoonlijk lekker dik koud gewalst plaatstaal nemen met een secc voorfront, geen waaibomen aluminium of armoedig plastic. Tweakers zeiken altijd over stabiliteit met die-hard oc-en, staat de pc zelf iig wel meteen stabiel door zijn gewichtToen ik huidige kast kocht keek ik eerst naar degelijkheid en robuustheid van het materiaal zelf en bleef alleen nog dik plaatstaal over. Wil je toch aluminium, denk aan het design en laat het voorfront met het materiaal meelopen. Maak er geen kermisattractie van! Tweakers die dat willen, vinden het leuker zelf te doen.
haha, kan ik er net zo goed meteen een doos van maken waar je zo je mobo in kan gooien waarna ie het meteen doetHardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Vleugeldeur idee werkt perfect. Nooit last gehad met mijn Dell 610. Orgineel is het niet maar wel heel erg handig. Deze "scharniert" in het midden van de kast, niet op een hoek. Bij 45 graden openen kan je de kap er af nemen. Wil je vaste scharnieren, zorg dan dat je 180 graden kan scharnieren zodat het linker gedeelte op de rechter rust en andersom of werk met zuigers. Standaard deurtjes concept is iig echt uit, wil je iets innovatiefs. Misschien een leuk idee, een gemotoriseerde metalen rolluik met eventueel een afstandsbediening? Neigt naar het kitch toe, maar wel nuttig dat als je blij thuis komt met een nieuw moederbord, op afstand de pc te openen, en meteen het nieuwe mammaplankje erin te rijden.....
Deurtjes kosten toch alleen maar geld en je krijgt er weinig voor terug. Kan je beter je drives spuiten.Hardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Spannend voor het frontje, als je met deurtjes zou werken, zorg dat de kast er ook netjes uit ziet zonder deurtjes, niet iedereen vind deurtjes handig.
Ik wil je er wel een spuitbusje bij leveren. Nice post btwHardware Junk schreef op woensdag 13 april 2005 @ 04:17:Wil hem graag in het zwart...... wanneer en waar kan ik hem kopen? Geld is geen probleem, ontwerp naar massaproductie duurt meestal een tijdje dus tijd zat om te sparen lijkt me.
Leuk idee maar aan de andere kant wil je ook weer je bestaande voeding kunnen gebruiken._ferry_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:54:
Wat ook leuk zou zijn is als je zoals bij een server een redunante voeding hebt. Ik weet niet precies hoe dat daarbij geregeld is. Maar het lijkt me wel vet als je een voeding hebt, je een te zwakke 12v lijn hebt, en er dus zo even een extra 12volt rail bij kan voegen. Als dat moet met een restart is dat niet zo'n probleem. Maar het is wel makkelijker dan een complete PSU vervangen.
[ Voor 153% gewijzigd door Omebas op 13-04-2005 10:50 ]
Verwijderd
Is het niet is handig om een soort van tussenstand te maken waarin alle features komen te staan waarvan zo goed als zeker is dat die er in komen? Dan kan daarna weer iets gerichter met ideeen geschoten worden
Zou voor jullie wel leuk zijn maar ik moet toch echt alles zelf kiezen en op dit moment is er nog zo goed als niks zeker.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 11:01:
Is het niet is handig om een soort van tussenstand te maken waarin alle features komen te staan waarvan zo goed als zeker is dat die er in komen? Dan kan daarna weer iets gerichter met ideeen geschoten worden
heb je dan wel ergens een overzicht voor jezelf? een forum is nou niet echt overzichtelijk met al die reacties zo
PSN: djmurcielago
voordat je denkt en reageert dat ik een of andere naab ben die niet weet wat casemodden is, hoe ene pc werkt en wat mogelijkheden zijn, wou ik attendaren op de audio kabels die achter in je videokaart gestoken worden: breng dat op een mogelijke manier naar voren (zoals de bracket van een audigy) of sommige kasten hebben.sebastius schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:54:
[...]
Audio kabels geintegreerd? Jij gebruikt nog steeds dat CDrom audio kabeltje? En als jij panelen zo snel doet buigen moet je misschien toch jezelf wat meer in de hand houden. Dikkere panelen zijn én duurder, en je kast is niet meer te tillen.
Daarnaast kun je voorkomen dat panelen buigen door er 90 graden hoek een profiel op te zetten of te buigen...........recom maakt daar goed gebruik van..........
T60P Widescreen
Verwijderd
Ben em nog niet tegen gekomen, het is dan ook een kleinigheid, maar het valt me op dat veel pootjes van de cases krassen veroorzaken. een rubber laagje zou het werk doen, en tevens voor meer grip en geluidsisolatie zorgen.
Ook wel leuk:
Ligt ie op z'n kant twee rails er langs en je hebt een 19 inch 4U rackmount (dus ook dat cd-spelers draaien)? Er bestaan al een paar die dit kunnen (oude compaq's). En het blijft verbazen
.
Zorg iig voor voldoende ruimte BOVEN het moederbord (ongeveer een cm of 3). Na montage van een Zalman 7700 CU kan ik zelf geen normale ATX kast meer gebruiken (en ik ben niet de enigste) omdat de fan van de koeler boven het moederbord uit steekt.
Ligt ie op z'n kant twee rails er langs en je hebt een 19 inch 4U rackmount (dus ook dat cd-spelers draaien)? Er bestaan al een paar die dit kunnen (oude compaq's). En het blijft verbazen
Zorg iig voor voldoende ruimte BOVEN het moederbord (ongeveer een cm of 3). Na montage van een Zalman 7700 CU kan ik zelf geen normale ATX kast meer gebruiken (en ik ben niet de enigste) omdat de fan van de koeler boven het moederbord uit steekt.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
ik heb vanavond dit topic maar eens doorgespit en moet zeggen dat het op zn minst boiend is om te lezen wat voor een verschillende eisen en wensen er zijn, en wat voor een absurde ideeën soms geopperd worden 
ik denk dat de TS zijn doelgroep iets duidelijker moet vaststellen, of als ie dat al voor zichzelf gedaan heeft, ons meedelen wat de doelgroep precies is. een overclocker stelt namelijk andere eisen dan een casemodder, en de ene casemodder is de ander niet (verschil tussen functionele mods en bling-mods).
een mooi voorbeeldje is de materiaalkeuze: de TS geeft aan dat hij vanwege de kostprijs staal wil gebruiken ipv aluminium. overclockers zullen hier denk ik minder moeite mee hebben (behalve dan dat staal minder warmte afvoert dan alu), maar een casemodder die van plan is de kast toch nog verder te modden zal balen omdat ie extra dremel slijpschijven nodig gaat hebben door het veel hardere staal. LANparty-gangers zullen het ook minder geslaagd vinden door het hogere gewicht (staal = 2* zo zwaar als aluminium)
wat ik hiermee zeggen wil is dat de ene 'nerd' de andere niet is, de eisen en wensen lopen behoorlijk uiteen. als je duidelijker voor een bepaalde doelgroep hebt gekozen, zeg dat dan want dat maakt het voor de mensen hier makkelijker om waardevolle suggesties te doen.
daarnaast heb ik natuurlijk zelf nog wat tips/suggesties voor je case:
* kijk naar het aanbod - er zijn een heleboel slimme ideeën out there, en alleen al door een slimme combi kan je denk ik een goeie nieuwe case ontwikkelen. een suggestie, let goed op de CoolerMaster Stacker, het ziet er naar uit dat ze bij CM heel goed naar de doelgroep hebben gesluisterd. [THG miditower vergelijking - kijk ook naar eerdere testst op die site!]
* zo modulair mogelijk - door gebruik te maken van uitwisselbare modules kan de case aan veel meer verschillende wensen worden aangepast. het is neit voor niets dat PSU's (voedingen) tegenwoordig steeds vaker modulair zijn opgebouwd. daarnaast is de Stacker weer een mooi voorbeeld.
* zo strak mogelijk - extreme vormgeving spreekt een deel van de 'nerds' wel aan, maar dit zijn denk ik doorgaans de minder fanatieke mensen. veelal worden dergelijke pimp-kasten van nog meer (standaard!) bling voorzien en vervolgens vol trots in een Casemod Gallery geshowd. Ik denk dat als je de 'echte' 'nerds' wil bereiken, je het pimp gehalte laag moet zien te houden. merken met een strakke, elegante vormgeving (denk aan Lian Li, Antec, etc) zijn mateloos populair bij 'nerds', dat zal niet voor niets zijn
* kies zelf de juiste fanformaten - er wordt hier veel gevraagd naar het compatible maken met verschillende formaten fans, maar ik denk dat je met logisch verstand zelf wel voor de juiste fan-grootte op de juiste plaats kan kiezen. doorgaans geldt voor fans dat hoe groter de diameter, hoe lager de geluidsproductie bij gelijke airflow. waar mogelijk, gebruik dus 1 x 12mm ipv 2 x 8mm, dat scheelt in geluid (ik heb hier een kast met 5 x 8mm, geen optie voor grotere fans en ik word gek van het stofzuigergeluid
)
* herzie je keuze voor staal - ik denk dat bij de meerderheid van je doelgroep de functionaliteit op de hoogste plaats staat, en dat ze bereid is te betalen voor kwaliteit. door voor het iets duurdere aluminium te kiezen win je niet alleen het lan-party kamp eerder voor je, maar kom je ook de dremel-crew tegemoet. alu is heerlijk licht en met een degelijk ontwerp ook stevig genoeg (mijn Recom Stealth is behoorlijk robuust en toch is iig het plaatwerk volledig van aluminium)
* kabel-management - probeer een goede oplossing te vinden voor de kabel-wirwar in pc's, dat is namelijk echt lelijk en niet iedereen is in staat om daar een mooie en functionele oplossing voor te vinden (mijzelf inbegrepen)
* veelzijdige aansluitingen - ik zit al enige tijd te wachten op écht handige aansluitingen in mn case, bijvoorbeeld een (S)ATA + molex aansluiting om HDD's even snel aan te kunnen sluiten en te testen. bij AC Ryan hebben ze hier de zg 'Backy' voor, misschien een ideetje om iets dergelijks in te bouwen? sowieso zijn molexen aan de buitenkant van je case wel handig voor het testen van nieuwe fans, verlichting, etc (dit is al eerder geopperd) [AC Ryan Backy]
* klikken is mooi, thumbscrews werken ook - als je een simpel kliksysteem kan bedenken om bijvoorbeld de drives te bevestigen dan zou dat heel erg welkom zijn. mocht dit niet lukken dan zou ik als ik jou was voor louter thumbscrews gaan. in de Recom Stealth die ik hier heb staan hebben ze dat maar half gedaan (mobo tray en hdd cage wel met thumbscrews, maar de drives verder niet), en elke keer dat ik een HDD of optische drive moet verwisselen moet ik alsnog een schroevendraaier opduikelen - zonde, thumbscrews zijn veel handiger!
Heel veel succes met het afronden van deze opdracht, ik hoop dat je iets hebt aan mijn suggesties. als eerstejaars IO en passief casemodder ben ik erg benieuwd waar dit op uit gaat draaien en ik zal hier zeker regelmatig terugkomen. good luck/have fun
ik denk dat de TS zijn doelgroep iets duidelijker moet vaststellen, of als ie dat al voor zichzelf gedaan heeft, ons meedelen wat de doelgroep precies is. een overclocker stelt namelijk andere eisen dan een casemodder, en de ene casemodder is de ander niet (verschil tussen functionele mods en bling-mods).
een mooi voorbeeldje is de materiaalkeuze: de TS geeft aan dat hij vanwege de kostprijs staal wil gebruiken ipv aluminium. overclockers zullen hier denk ik minder moeite mee hebben (behalve dan dat staal minder warmte afvoert dan alu), maar een casemodder die van plan is de kast toch nog verder te modden zal balen omdat ie extra dremel slijpschijven nodig gaat hebben door het veel hardere staal. LANparty-gangers zullen het ook minder geslaagd vinden door het hogere gewicht (staal = 2* zo zwaar als aluminium)
wat ik hiermee zeggen wil is dat de ene 'nerd' de andere niet is, de eisen en wensen lopen behoorlijk uiteen. als je duidelijker voor een bepaalde doelgroep hebt gekozen, zeg dat dan want dat maakt het voor de mensen hier makkelijker om waardevolle suggesties te doen.
daarnaast heb ik natuurlijk zelf nog wat tips/suggesties voor je case:
* kijk naar het aanbod - er zijn een heleboel slimme ideeën out there, en alleen al door een slimme combi kan je denk ik een goeie nieuwe case ontwikkelen. een suggestie, let goed op de CoolerMaster Stacker, het ziet er naar uit dat ze bij CM heel goed naar de doelgroep hebben gesluisterd. [THG miditower vergelijking - kijk ook naar eerdere testst op die site!]
* zo modulair mogelijk - door gebruik te maken van uitwisselbare modules kan de case aan veel meer verschillende wensen worden aangepast. het is neit voor niets dat PSU's (voedingen) tegenwoordig steeds vaker modulair zijn opgebouwd. daarnaast is de Stacker weer een mooi voorbeeld.
* zo strak mogelijk - extreme vormgeving spreekt een deel van de 'nerds' wel aan, maar dit zijn denk ik doorgaans de minder fanatieke mensen. veelal worden dergelijke pimp-kasten van nog meer (standaard!) bling voorzien en vervolgens vol trots in een Casemod Gallery geshowd. Ik denk dat als je de 'echte' 'nerds' wil bereiken, je het pimp gehalte laag moet zien te houden. merken met een strakke, elegante vormgeving (denk aan Lian Li, Antec, etc) zijn mateloos populair bij 'nerds', dat zal niet voor niets zijn
* kies zelf de juiste fanformaten - er wordt hier veel gevraagd naar het compatible maken met verschillende formaten fans, maar ik denk dat je met logisch verstand zelf wel voor de juiste fan-grootte op de juiste plaats kan kiezen. doorgaans geldt voor fans dat hoe groter de diameter, hoe lager de geluidsproductie bij gelijke airflow. waar mogelijk, gebruik dus 1 x 12mm ipv 2 x 8mm, dat scheelt in geluid (ik heb hier een kast met 5 x 8mm, geen optie voor grotere fans en ik word gek van het stofzuigergeluid
* herzie je keuze voor staal - ik denk dat bij de meerderheid van je doelgroep de functionaliteit op de hoogste plaats staat, en dat ze bereid is te betalen voor kwaliteit. door voor het iets duurdere aluminium te kiezen win je niet alleen het lan-party kamp eerder voor je, maar kom je ook de dremel-crew tegemoet. alu is heerlijk licht en met een degelijk ontwerp ook stevig genoeg (mijn Recom Stealth is behoorlijk robuust en toch is iig het plaatwerk volledig van aluminium)
* kabel-management - probeer een goede oplossing te vinden voor de kabel-wirwar in pc's, dat is namelijk echt lelijk en niet iedereen is in staat om daar een mooie en functionele oplossing voor te vinden (mijzelf inbegrepen)
* veelzijdige aansluitingen - ik zit al enige tijd te wachten op écht handige aansluitingen in mn case, bijvoorbeeld een (S)ATA + molex aansluiting om HDD's even snel aan te kunnen sluiten en te testen. bij AC Ryan hebben ze hier de zg 'Backy' voor, misschien een ideetje om iets dergelijks in te bouwen? sowieso zijn molexen aan de buitenkant van je case wel handig voor het testen van nieuwe fans, verlichting, etc (dit is al eerder geopperd) [AC Ryan Backy]
* klikken is mooi, thumbscrews werken ook - als je een simpel kliksysteem kan bedenken om bijvoorbeld de drives te bevestigen dan zou dat heel erg welkom zijn. mocht dit niet lukken dan zou ik als ik jou was voor louter thumbscrews gaan. in de Recom Stealth die ik hier heb staan hebben ze dat maar half gedaan (mobo tray en hdd cage wel met thumbscrews, maar de drives verder niet), en elke keer dat ik een HDD of optische drive moet verwisselen moet ik alsnog een schroevendraaier opduikelen - zonde, thumbscrews zijn veel handiger!
Heel veel succes met het afronden van deze opdracht, ik hoop dat je iets hebt aan mijn suggesties. als eerstejaars IO en passief casemodder ben ik erg benieuwd waar dit op uit gaat draaien en ik zal hier zeker regelmatig terugkomen. good luck/have fun
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 00:33 ]
Dit topic zag ik een paar weken geleden...de ideëen die ik had waren al genoemd...
Het is ondertussen al flink gegroeid en ik heb nog niet alles gelezen.
Maarrr er schoot me nog iets te binnen.
Wat ik namelijk nog annoying vind als ik een systeem bouw, zijn de stroomkabels die over zijn.
Die moet je altijd maar ergens wegproppen of oprollen ofzo.
Een opbergvakje op de voeding lijkt me hiervoor wel een goede aanvulling.
In ieder geval moet dit vakje zo dicht mogelijk bij de draden zitten die uit de voeding komen.
Procedure zou dan zijn ; open deurtje ; rol draad/draden op ; plaats rolletje in kastje ; deurtje dicht !
Het vakje moet natuurlijk wel een uitsparing hebben anders kan het deurtje niet dicht.
Verder vind ik de kasten van nu die handvaten hebben niet echt aantrekkelijk.
Meestal vanwege het lompe,te grote,eruitstekende handvat.
Een handvat wat als het ware verzonken zit in de bovenkant van de kast zou me veel meer aanspreken!
Ongeveer op de helft van het plafond van je kast zou je zoiets kunnen doen...het stuk tussen voeding en drivebay is immers ongebruikt!
My 2 cents
Het is ondertussen al flink gegroeid en ik heb nog niet alles gelezen.
Maarrr er schoot me nog iets te binnen.
Wat ik namelijk nog annoying vind als ik een systeem bouw, zijn de stroomkabels die over zijn.
In ieder geval moet dit vakje zo dicht mogelijk bij de draden zitten die uit de voeding komen.
Procedure zou dan zijn ; open deurtje ; rol draad/draden op ; plaats rolletje in kastje ; deurtje dicht !
Het vakje moet natuurlijk wel een uitsparing hebben anders kan het deurtje niet dicht.
Verder vind ik de kasten van nu die handvaten hebben niet echt aantrekkelijk.
Meestal vanwege het lompe,te grote,eruitstekende handvat.
Een handvat wat als het ware verzonken zit in de bovenkant van de kast zou me veel meer aanspreken!
Ongeveer op de helft van het plafond van je kast zou je zoiets kunnen doen...het stuk tussen voeding en drivebay is immers ongebruikt!
My 2 cents
Verwijderd
Kijk eens op de site van Ultra ProductsI Am Weasel schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:58:
Die hebben een mooie modulaire voeding waarmee je dit perfect kan oplossen..
[commercial]
Kijk dan ook eens op de Where to buy pagina
[/commercial]
Owja, Ik kies eerder een kast van alu dan van staal.. Ik heb een slechte rug en de schijfjes van mijn dremel gaan anders zo hard
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 02:12 ]
Dit is nogal lastig en eigenlijk weet ik het ook nog niet precies. Omdat ik bezig ben met meerdere concepten en de verschillende concepten een andere groep aanspreekt kan ik niet echt zeggen wat nou precies de doelgroep is. Het zal dan waarschijnlijk de behuizing worden die zich het beste kan onderscheiden van de bestaande masssa. Wat je waarschijnlijk al begrepen had is dat het iig geen bling bling word.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:29:
ik heb vanavond dit topic maar eens doorgespit en moet zeggen dat het op zn minst boiend is om te lezen wat voor een verschillende eisen en wensen er zijn, en wat voor een absurde ideeën soms geopperd worden
Ik had het zelf ook liever in alu gezien maar ik heb ook nog een baasVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:29:een mooi voorbeeldje is de materiaalkeuze: de TS geeft aan dat hij vanwege de kostprijs staal wil gebruiken ipv aluminium. overclockers zullen hier denk ik minder moeite mee hebben (behalve dan dat staal minder warmte afvoert dan alu), maar een casemodder die van plan is de kast toch nog verder te modden zal balen omdat ie extra dremel slijpschijven nodig gaat hebben door het veel hardere staal. LANparty-gangers zullen het ook minder geslaagd vinden door het hogere gewicht (staal = 2* zo zwaar als aluminium)
Grappig dat jij er precies zo over denkt als ik mischien ook niet gek gezien de keus van je opleiding. Ik zal alu zeker nog een keer overwegen bij de kostencalculatie van het uiteindelijke concept. Het blijft zo dat als ik staal kies dat er dan meer budget over blijft voor andere leuke features in de case.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:29:daarnaast heb ik natuurlijk zelf nog wat tips/suggesties voor je case:
* kies zelf de juiste fanformaten - er wordt hier veel gevraagd naar het compatible maken met verschillende formaten fans, maar ik denk dat je met logisch verstand zelf wel voor de juiste fan-grootte op de juiste plaats kan kiezen. doorgaans geldt voor fans dat hoe groter de diameter, hoe lager de geluidsproductie bij gelijke airflow. waar mogelijk, gebruik dus 1 x 12mm ipv 2 x 8mm, dat scheelt in geluid (ik heb hier een kast met 5 x 8mm, geen optie voor grotere fans en ik word gek van het stofzuigergeluid)
Verwijderd
Is er bij het berekenen van het budget wel met de doelgroep rekening gehouden? Ik blijf er namelijk bij dat de wat duurdere, high-end kasten het bij 'nerds' erg goed doen, uds als je voor die doelgroep moet ontwerpen zou een budget dat hierbij aansluit wellicht een mooie uitgangspositie zijn. Wil je opdrachgever een goedkope case dan moet je je wellicht niet op de high-end gebruikers richten maar meer op de beginnende tweaker die vermoedelijk een lager budget heeft. Maar als ie een 'case voor nerds' wil dan zou ik niet te gauw roepen dat het niet binnen het budget past, aangezien dergelijke zaken wél binnen het budget van je doelgroep passen (vandaar dat de duurdere merken het in dit segment heel goed doen, CoolerMaster, Lian Li, Antec, Thermaltake, etc)Omebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 09:30:
[...]
Grappig dat jij er precies zo over denkt als ik mischien ook niet gek gezien de keus van je opleiding. Ik zal alu zeker nog een keer overwegen bij de kostencalculatie van het uiteindelijke concept. Het blijft zo dat als ik staal kies dat er dan meer budget over blijft voor andere leuke features in de case.
Succes!
Hij zal in dezelfde prijsklasse komen als de stacker en ik moet zeggen dat is geen leuke concurrentVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:11:
[...]
Is er bij het berekenen van het budget wel met de doelgroep rekening gehouden? Ik blijf er namelijk bij dat de wat duurdere, high-end kasten het bij 'nerds' erg goed doen, uds als je voor die doelgroep moet ontwerpen zou een budget dat hierbij aansluit wellicht een mooie uitgangspositie zijn. Wil je opdrachgever een goedkope case dan moet je je wellicht niet op de high-end gebruikers richten maar meer op de beginnende tweaker die vermoedelijk een lager budget heeft. Maar als ie een 'case voor nerds' wil dan zou ik niet te gauw roepen dat het niet binnen het budget past, aangezien dergelijke zaken wél binnen het budget van je doelgroep passen (vandaar dat de duurdere merken het in dit segment heel goed doen, CoolerMaster, Lian Li, Antec, Thermaltake, etc)
Succes!
[ Voor 5% gewijzigd door Omebas op 14-04-2005 11:17 ]
Verwijderd
Ze zullen hier allemaal al wel genoemd zijn, maar hier toch even mijn lijstje. Ik geil nogal op stille kasten. Dat zal wel het een en ander verklaren.
- Veel ruimte (ivm met watercooling)
- Uitneembaar mobo tray
- Uitneembaar psu tray
- Windtunnel idee voor je schijven, uiteraard makkelijk te hanteren (LianLi)
- Dubbele wand achter mobo. Hier kun je je kabels achter leggen die je niet gebruikt. Wat helemaal mooi is, is een soort modulaire aanpak waar je op verschillende strategische punten in je kast molex aansluitingen verwerkt. Die molex komt dan uit op een punt vlak bij je voeding. Zo werk je al je kabels buiten zicht weg.Dit geldt ook voor eventuele firewire, audio enzo die je aan de voorkant verwerkt.
- Liefst een dubbel wand (jawel), waartussen geluidsdempend materiaal zit. De binnenkast raakt de buitenkast uiteraard niet aan. (absurd, maar leuk als je het kunt realiseren).
- Vooral een strak design (a la LianLi)
- Geen window (of optioneel).
- Wieltjes
Dat was t wel zo beetje..
- Veel ruimte (ivm met watercooling)
- Uitneembaar mobo tray
- Uitneembaar psu tray
- Windtunnel idee voor je schijven, uiteraard makkelijk te hanteren (LianLi)
- Dubbele wand achter mobo. Hier kun je je kabels achter leggen die je niet gebruikt. Wat helemaal mooi is, is een soort modulaire aanpak waar je op verschillende strategische punten in je kast molex aansluitingen verwerkt. Die molex komt dan uit op een punt vlak bij je voeding. Zo werk je al je kabels buiten zicht weg.Dit geldt ook voor eventuele firewire, audio enzo die je aan de voorkant verwerkt.
- Liefst een dubbel wand (jawel), waartussen geluidsdempend materiaal zit. De binnenkast raakt de buitenkast uiteraard niet aan. (absurd, maar leuk als je het kunt realiseren).
- Vooral een strak design (a la LianLi)
- Geen window (of optioneel).
- Wieltjes
Verwijderd
nee dat lijkt mij ook niet echt fijn =)Omebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:17:
[...]
Hij zal in dezelfde prijsklasse komen als de stacker en ik moet zeggen dat is geen leuke concurrent
Als ik jou was zou ik niet te ver afwijken van het standaard tower-formaat. de inrichting van veel werkkamers gata uit van zo'n formaat, bijvoorbeeld met pcmeubels of standaards. daarnaast is het denk ik het meest efficient kwa ruimte. als je de case breder maakt dan kost het meer oppervlakte (op, danwel onder het buro). je kan de case dan wellicht minder diep maken maar op/onder de meeste bureau's is doorgaans voldoende ruimte om een case van normale diepte neer te zetten.
voor de hoogte geldt eigk het zelfde, zolang de case onder een normaal buro kan staan is de hoogte niet iets dat veel mensen in de weg zit (high-tower behuizingen doen het erg goed in dit wereldje)
nog een andere suggestie, plaats de PSU (voeding) zo laag mogelijk. in de meeste cases zit de voeding bovenin, waardoor de case topzwaar en instabiel wordt. kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Lian Li V1000 en vergelijkbare LiLi cases klik
Dubbele wand achter mobo is niet gek maar de voor de gehele behuizing met geluidsdempend materiaalVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:48:
.....
......
Ik denk dat dat nog wel mee valt maar ik kan het ook niet onderbouwen. Iig ik vind het niet echt logisch dat je je gepimpte case in een computermeubel zet want dan zie je meestal alleen het frontje nog. Bigtowers zijn idd populair in dit wereldje maar welke case hebben mensen dan nodig die hun case op het bureau willen hebben en toch ruimte in hun case willen voor wc, veel hdd’s ed? Dan wordt het toch meer een case richting een cube dan zon ontzettende toren. Ik krijg iig het idee dat er wel markt voor is. Mischien is het niet de grootste groep die een cube boven een tower zou kiezen maar dat hoeft toch ook niet. De concurentie is dan iig een stuk lager en bovendien valt de case wat meer op.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:25:
[...]
nee dat lijkt mij ook niet echt fijn =)
Als ik jou was zou ik niet te ver afwijken van het standaard tower-formaat. de inrichting van veel werkkamers gata uit van zo'n formaat, bijvoorbeeld met pcmeubels of standaards. daarnaast is het denk ik het meest efficient kwa ruimte. als je de case breder maakt dan kost het meer oppervlakte (op, danwel onder het buro). je kan de case dan wellicht minder diep maken maar op/onder de meeste bureau's is doorgaans voldoende ruimte om een case van normale diepte neer te zetten.
voor de hoogte geldt eigk het zelfde, zolang de case onder een normaal buro kan staan is de hoogte niet iets dat veel mensen in de weg zit (high-tower behuizingen doen het erg goed in dit wereldje)
Klopt[b]Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:25:[/nog een andere suggestie, plaats de PSU (voeding) zo laag mogelijk. in de meeste cases zit de voeding bovenin, waardoor de case topzwaar en instabiel wordt. kijk bijvoorbeeld ook eens naar de Lian Li V1000 en vergelijkbare LiLi cases klik
[ Voor 58% gewijzigd door Omebas op 14-04-2005 12:49 ]
Lol @ Retailers Netherlands. Owja nog een vraagje, weet jij waar hdd sledes verkrijgbaar zijn? Ik kan ze alleen vinden voor consumenten.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 02:09:
[...]
[commercial]
Kijk dan ook eens op de Where to buy pagina
[/commercial]
Verekte dubbelpost weer =\ kunnen ze dat niet automatisch maken...dat gekopieer en geplak van quotes schiet ook niet op.

Nog ff een stomme vraag dan maar. Is het gek om hdd's op te hangen in "elastieken" oid. Het blijft toch echt een effectieve manier van het opvangen van resonantie. Het ziet er alleen zo lullig en goedkoop uit. Als ik daar nu is eens een elegante oplossing voor zou vinden zou het dan wat zijn?
[ Voor 37% gewijzigd door Omebas op 14-04-2005 16:08 ]
Zou een leuke oplossing kunnen zijn... zolang de kast nog wel verplaatsbaar is zonder dat hdd overal tegenaan botstOmebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:01:
[...]
Nog ff een stomme vraag dan maar. Is het gek om hdd's op te hangen in "elastieken" oid. Het blijft toch echt een effectieve manier van het opvangen van resonantie. Het ziet er alleen zo lullig en goedkoop uit. Als ik daar nu is eens een elegante oplossing voor zou vinden zou het dan wat zijn?
-- edit
en natuurlijk eenvoudig te plaatsen is
[ Voor 7% gewijzigd door The_Savage op 14-04-2005 16:16 ]
Verwijderd
Zoals je zelf ook aangeeft, opgehangen HDD's staan bestwel lulligOmebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:01:
[...]
Lol @ Retailers Netherlands. Owja nog een vraagje, weet jij waar hdd sledes verkrijgbaar zijn? Ik kan ze alleen vinden voor consumenten.
Verekte dubbelpost weer =\ kunnen ze dat niet automatisch maken...dat gekopieer en geplak van quotes schiet ook niet op.
ik denk dat stilte cker een doelstelling moet zijn, want welke gebruikersgroep je ook kiest, iedereen wil zn case zo stil mogelijk hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 17:30 ]
Verwijderd
mail me maar. Hoeveel wil je er hebben?Omebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:01:
[...]
Lol @ Retailers Netherlands. Owja nog een vraagje, weet jij waar hdd sledes verkrijgbaar zijn? Ik kan ze alleen vinden voor consumenten.
Rubberen bussen met aan een kant een M3 boutje en aan de andere kant een M3 moertje. Zodat t geheel in een 5,25" bay past.Omebas schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:01:
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 20:56 ]
Die rubberen busjes heb ik al liggen idd alleen werkt dat toch nog niet zo snel als ik graag zou willen. Wel lekker stil btw.
Verwijderd
misschien die rubberen busjes tussen de drivecage en de case? of om trillen tussen drives onderling te voorkomen (door resonantie oid) zou je voor elke drive afzonderlijk een kleine met rubber geisoleerde cage kunnen ontwerpen. je zou ook de drives tussen rubberen klemmen kunnen laten klikken ofzo, dan zijn ze meteen gemakkelijk verwijderbaar. de mogelijkheden zijn eindeloos, laat er wat creativiteitstechnieken op los om alle rare ideeën te bedenken.
succes
succes
Ik had ze allemaal al gehadVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:23:
misschien die rubberen busjes tussen de drivecage en de case? of om trillen tussen drives onderling te voorkomen (door resonantie oid) zou je voor elke drive afzonderlijk een kleine met rubber geisoleerde cage kunnen ontwerpen. je zou ook de drives tussen rubberen klemmen kunnen laten klikken ofzo, dan zijn ze meteen gemakkelijk verwijderbaar. de mogelijkheden zijn eindeloos, laat er wat creativiteitstechnieken op los om alle rare ideeën te bedenken.
succes
Trouwens rubbers tussen drivecage en case is niet genoeg. Bij de coolermaster stacker is dit ook zo en dan maakt de trillende cage opzich al lawaai
[ Voor 27% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 10:11 ]
Dat fix je toch zelf even. Je bent een tweaker of je bent het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:06:
Ow.. Deze was ik nog vergeten.
- Sigarettenaansteker
-asbakVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:06:
- Sigarettenaansteker
-koffiezetapparaat...
Leg een senseopad in je dvd drive, kopje eronder en trek de WC slang achter de cpu eruit en hang die erboven. Als je dan niet teveel knoeit heb je net een kopje koffie. Je pc is daarna waarschijnlijk toch verknalt dus dan kan je hem net zo goed als asbak gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 11:24 ]
Verwijderd
lol, dat is nog eens origineel gebruik van n pc 
Omebas heeft natuurlijk wel gelijk, als ie alle accessoires erin wil verwerken die je maar kan bedenken dan wordt het een Stacker, maar dan 30 keer zo hoog...
Omebas, ik denk dat je cker moet blijven denken over de HDD ophanging, ga desnoods even een middagje testen met HDD's en bestaande cages, en kijk wat nou het beste werkt.
Omebas heeft natuurlijk wel gelijk, als ie alle accessoires erin wil verwerken die je maar kan bedenken dan wordt het een Stacker, maar dan 30 keer zo hoog...
Omebas, ik denk dat je cker moet blijven denken over de HDD ophanging, ga desnoods even een middagje testen met HDD's en bestaande cages, en kijk wat nou het beste werkt.
Ik ben er al tijden mee bezig, omdat het gewoon het grootste geluidsprobleem is. Fans ook wel maar dat is al wat makkelijker op te lossen (grotere fans, fan mounts ipv schroeven, blowhole ipv ponsgaatjes ed) Bovendien het moet ook makkelijk werken. De ultieme combinatie ben ik nog niet tegengekomen bij bestaande cases. Het is altijd het een of het andere.Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:50:
lol, dat is nog eens origineel gebruik van n pc
Btw "elastiekjes" blijven de effectiefste oplossing na het volledig inpakken van de drives en dat wil ik eigenlijk niet ivm kosten warmte ruimte ed...
FlesopenerNoork schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:51:
[...]
Een echte flesopener moet er ook op komen. Anders komen er teveel krassen op de case.
Hier maken we de flesjes altijd open met alles behalve flesopeners...Het is zelfs zo erg dat als er op tafel een flesopener voor me ligt dan ben ik nog opzoek naar aanstekers, flesjes ed

[ Voor 30% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 12:15 ]
god heeft je tanden gegeven die zijn daar ook geschikt voor
www.weefab.com
Ja nu is het wel genoegSoul__assasin schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:16:
god heeft je tanden gegeven die zijn daar ook geschikt voor
Nog wat vraagjes dan..hebben jullie ook weer wat nuttigs te doen.
Hoe word waterkoeling voor hdd's (zie bijv koolance http://www.koolance.com/shop/default.php?cPath=29_45) gemonteerd onder hardeschijven. Ik neem aan dat eerst de hdd op de wc wordt geschroefd en vervolgens de wc in de 3.5" bracket dmw het toegepaste systeem (schroeven/slides ed) Klopt dit of zit ik er helemaal naast?
Ik heb trouwens een aantal cd/dvd drives verticaal getest en ik moet zeggen het werkt perfect. Mischien nog wel beter dan horizontaal, omdat het niet zal voorkomen dat de cd niet goed ligt waardoor ie tussen de slede en de drive komt bij het sluiten.(is jullie vast wel eens overkomen). Ik denk dat er wat tegenop gekeken werd omdat het niet echt gebruikelijk is. Je kent het mischien wel...wat een boer niet kent dat vreet hij niet
Wat betreft de doelgroep ben ik er nog niet helemaal uit. Ik denk dat door slim gebruik van modulariteit een grote groep aangesproken kan worden. Alleen blijft het moeilijk een grens te trekken. Ik wil iig iets te bieden hebben voor de wat minder ervaren casemodder en de gemiddelde tweaker. De echte casemod toppers kunnen natuurlijk met elke case (of zonder) uit de voeten.
Ruimte voor de standaard wc sets (120* 120mm - 240*120mm radiator, pompje, klein reservoir cpu gpu nb koeling) te plaatsen hardware zal afhankelijk zijn van de gekozen modules en ruimte die al of niet in gebruik is door wc ed.
[ Voor 84% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 14:05 ]
Verwijderd
hmm heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al geweest is maar zijn anti tril voetjes niet iets?
een soort dingen onder je kast die de trillingen absorberen bdl ik dan, denk dat dat vrij veel irri geluidjes weghaald
een soort dingen onder je kast die de trillingen absorberen bdl ik dan, denk dat dat vrij veel irri geluidjes weghaald
Natuurlijk is daar aan gedachtVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 14:20:
hmm heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al geweest is maar zijn anti tril voetjes niet iets?
Verwijderd
mijn lijstje:
-slil.
-klein
-licht (qua gewicht)
-eenheid.
-lichtjes die je makkelijk uit kunt schakelen, ik moet s'nachts altijd m'n computer uitzetten omdat ik anders niet kan slapen. (en ja dan bedoel ik ook alle led's die een indicatie geven van power of hdd ofzo)
-frontjes om de drives te steathen.
-geen front aansluitingen, maken het lelijk en ik gebruik ze toch niet, mischien voor andere mensen optioneel. als in een front waar ze dan zelf die dingen in kunnen zetten.
ik vraag me af of dit mogelijk is(vooral de laatste 2)
ik zou blij zijn als het je lukt.
-slil.
-klein
-licht (qua gewicht)
-eenheid.
-lichtjes die je makkelijk uit kunt schakelen, ik moet s'nachts altijd m'n computer uitzetten omdat ik anders niet kan slapen. (en ja dan bedoel ik ook alle led's die een indicatie geven van power of hdd ofzo)
-frontjes om de drives te steathen.
-geen front aansluitingen, maken het lelijk en ik gebruik ze toch niet, mischien voor andere mensen optioneel. als in een front waar ze dan zelf die dingen in kunnen zetten.
ik vraag me af of dit mogelijk is(vooral de laatste 2)
Bij tweakers kan optioneel altijd
Dremelen kunnen ze en stekkerjes aansluiten ook wel. Btw wat is klein en eenheid is me ook iets te vaag.
[ Voor 24% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 15:28 ]
Verwijderd
Niet zeuren, die kan je gewoon als bay krijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:06:
- Sigarettenaansteker

Verwijderd
Zou het misschien leuk zijn om een gravering te maken? Ik zag vandaag een leuk plaatje op diyaudio.com
Beetje nerd, maar ik vond het wel grappig en hij is misschien wel toepasbaar in dit thema.
Beetje nerd, maar ik vond het wel grappig en hij is misschien wel toepasbaar in dit thema.

Je brengt me ineens op een id. Hoe gaan we 'haar' noemen
wil je me niet meer zo laten lachenOmebas schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:23:
[...]
![]()
[...]
Leg een senseopad in je dvd drive, kopje eronder en trek de WC slang achter de cpu eruit en hang die erboven. Als je dan niet teveel knoeit heb je net een kopje koffie. Je pc is daarna waarschijnlijk toch verknalt dus dan kan je hem net zo goed als asbak gebruiken.
wat misschien wel een optie is, is om het mobo in te klemmen met plastic klemmen ?
en als je een mobo voor nerds maakt, gelijk een uber koeling (voor non-wc) van 3 kilo, en daar een steun inbouwen
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Mobo inklemmen lol daarvoor zijn er teveel verschillende standaarden. btw ik maak geen mobo en ook geen andere componenten.
[ Voor 45% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 18:19 ]
Waarom niet mooie klemmen gebruiken ?
Bijna iedereen gebruikt een standaart ATX.
Mensen met een exotisch moederbord gebruiken ATX-E.
Maar dat is bijna hetzelfde.
ATX-E is alleen wat dieper.
Bijna iedereen gebruikt een standaart ATX.
Mensen met een exotisch moederbord gebruiken ATX-E.
Maar dat is bijna hetzelfde.
ATX-E is alleen wat dieper.
Verwijderd
hij overweegt BTX-compatibiliteit, en dan worden de klemmen ineens ingewikkelder om te ontwerpen (meer eisen betekent vaak hogere complexiteit)
en wat is er mis met schroeven? het mobo is volgens mij het laatste dat je uit je case haalt tijdens welk onderhoud dan ook. ik denk dat de gemiddelde tweaker zn mobo 1 á 2 keer uit zn case ziet, en dat dat doorgaans bij het inbouwen en evt het slopen van de case is...
en wat is er mis met schroeven? het mobo is volgens mij het laatste dat je uit je case haalt tijdens welk onderhoud dan ook. ik denk dat de gemiddelde tweaker zn mobo 1 á 2 keer uit zn case ziet, en dat dat doorgaans bij het inbouwen en evt het slopen van de case is...
Precies. Bovendien haal ik me alleen maar meer problemen op de hals dan dat ik er mee oplos. Ten eerste het ontwikkelen van de klem / het vinden van een bestaande die geschikt is plus nog het feit dat de kortere atx en btx varianten niet meer op het mobo plate past. Niet dat dit vaak gebeurt maargoed.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:08:
hij overweegt BTX-compatibiliteit, en dan worden de klemmen ineens ingewikkelder om te ontwerpen (meer eisen betekent vaak hogere complexiteit)
En bovendien heeft het moederbord contact nodig met de behuizig via de schroefgaten als aarde geleiding geloof ik.
laatste kan je simpel oplossenOmebas schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:55:
[...]
Precies. Bovendien haal ik me alleen maar meer problemen op de hals dan dat ik er mee oplos. Ten eerste het ontwikkelen van de klem / het vinden van een bestaande die geschikt is plus nog het feit dat de kortere atx en btx varianten niet meer op het mobo plate past. Niet dat dit vaak gebeurt maargoed.
En bovendien heeft het moederbord contact nodig met de behuizig via de schroefgaten als aarde geleiding geloof ik.
komen er trouwens ook dingen in waardoor je simpel de voorkant eraf "klikt" een HDD erin schuift e.d. ?
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat ligt er maar net aan waar de hdd's geplaatst worden. Aangezien de case modulair moet worden en je dus op meerdere plaatsen hdd racks kwijt moet kunnen zal het waarschijnlijk opgelost worden door snel de demonteren panelen.noksiejus schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:49:
[...]
laatste kan je simpel oplossenvia een draadje en een schroefje
komen er trouwens ook dingen in waardoor je simpel de voorkant eraf "klikt" een HDD erin schuift e.d. ?
juist nietOmebas schreef op zondag 17 april 2005 @ 19:55:
de gaten waardoor je schroefjes doet hebben meestal een extra, geisoleerde, coating waardoor het schroefje geen contact maakt met het mobo, alleen met de isolerende laag..
418O2 schreef op maandag 18 april 2005 @ 04:55:
[...]
juist niet
de gaten waardoor je schroefjes doet hebben meestal een extra, geisoleerde, coating waardoor het schroefje geen contact maakt met het mobo, alleen met de isolerende laag..
Ff een vraagje nog met betrekking tot de airflow. Ik lees op het internet namelijk het volgende:
bron: http://forum.tweakzone.nl/topic/22509 << ja sorryZorg voor onderdruk. Als je meer outtake dan intake hebt, zal door alle kiertjes in je kast lucht naar _binnen_ stromen. Dat zorgt er voor dat er minder geluid naar buiten komt.

bron: http://www.chassis-plans....er_cooling_and_noise.htmlIndustrial computers provide a positive chassis pressure to control dust entry. Clone computers run at a negative internal pressure and become very dusty inside.
bron: Frequently Asked Questions CMETheoretisch gezien is de beste airflow in een 100% dichte kast als de kast evenveel luchtaanvoer als luchtafvoer heeft (dus 2 fans met dezelfde CFM zoals in voorbeeld 3). In de praktijk is echter geen enkele kast 100% luchtdicht en zitten er op diverse strategische plekken luchtopeningen en wordt lucht wordt ook aan- en afgevoerd via diverse kieren, naden en drives in je kast. Op deze manier krijgen de drives en insteekkaarten de broodnodige airflow. Hierdoor kom je in de praktijk meestal erop uit dat je iets meer intake óf outtake nodig hebt dan 100% met elkaar in balans (afhankelijk of je de lucht eruit wilt zuigen, of eruit wilt persen door de 'lekgaten'). Je moet namelijk de 'lekgaten' meenemen in je balansberekening. In verband met stof kun je vaak beter voor iets meer outtake- dan intake-luchtstroom kiezen.
Meer outtake dan intake = onderdruk en dat spreekt dus het 2e stukje text tegen
[ Voor 3% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 14:06 ]
Verwijderd
volgens mij is dat afhankelijk van de gebruiker, de één vindt een stoffige kast niet erg omdat hij regelmatig schoonmaakt, en de ander heeft juist een hekel aan stof en wil dat dus voorkomen.
wat koelprestaties betreft schijnt 'onderduk' in de case iets beter te zijn. Lagere druk betekent immers ook een lagere temperatuur (Natuurkunde, algemene gaswet -> (Druk x Volume) / Temperatuur = constant -> druk lager, dan temperatuur lager).
Onderdruk in de case heeft dus voor de koeling positieve effecten, maar levert een stoffige case op.
Ik zou zeggen, creëer onderdruk en zorg ervoor dat de openingen in de case (bijv naast de PCI-sloten) voorzien zijn van stoffilters.
Ikzelf heb momenteel 2 x 8cm fan intake (2 x voorkant, onderaan) en 3 x 8cm fan outtake (2 x achterkant onder de voeding en 1 x in de bovenkant als blowhole).
Daarnaast heb ik een Enermax voeding met 2 fans op instelbaar toerental, die dus ook lucht uit de case wegzuigen.
Ik heb vrij veel last van stof binnenin, ondanks dat ik een stoffilter voor mn 2 intake fans heb.
wat koelprestaties betreft schijnt 'onderduk' in de case iets beter te zijn. Lagere druk betekent immers ook een lagere temperatuur (Natuurkunde, algemene gaswet -> (Druk x Volume) / Temperatuur = constant -> druk lager, dan temperatuur lager).
Onderdruk in de case heeft dus voor de koeling positieve effecten, maar levert een stoffige case op.
Ik zou zeggen, creëer onderdruk en zorg ervoor dat de openingen in de case (bijv naast de PCI-sloten) voorzien zijn van stoffilters.
Ikzelf heb momenteel 2 x 8cm fan intake (2 x voorkant, onderaan) en 3 x 8cm fan outtake (2 x achterkant onder de voeding en 1 x in de bovenkant als blowhole).
Daarnaast heb ik een Enermax voeding met 2 fans op instelbaar toerental, die dus ook lucht uit de case wegzuigen.
Ik heb vrij veel last van stof binnenin, ondanks dat ik een stoffilter voor mn 2 intake fans heb.
Verwijderd
Niet waar, zet jij maar eens een kopje water onder een stolp en trek vacuüm....water gaat koken, dus temperatuur stijgt onder vacuümVerwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:29:
.... Lagere druk betekent immers ook een lagere temperatuur...
Verwijderd
Nee dude, het kookpunt van water daalt bij lagere druk, daarom kookt het eerder. Andersom werkt het ook... zo is het principe van een snelkook gebaseerd op het feit dat water onder hoge druk pas bij een hogere temperatuur kookt. Je kookt dan niet meer bij 100°C maar bijvoorbeeld bij 110°C, waardoor je eten sneller gaar is. ohcyt heeft het dus wel bij het rechte eind.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:31:
[...]
Niet waar, zet jij maar eens een kopje water onder een stolp en trek vacuüm....water gaat koken, dus temperatuur stijgt onder vacuüm
Volgensmij ben ik eruit, keb jullie reacties nog niet gelezen tbh.
Voor computerbehuizingen geldt dat het beter is om meer intake te hebben dan outtake:
nu wel
Voor computerbehuizingen geldt dat het beter is om meer intake te hebben dan outtake:
- Meer intake zorgt voor overdruk waardoor de lucht meer warmte op kan nemen.
- Door kiertjes zal lucht naar buiten stromen ipv naar binnen waardoor stof buiten wordt gehouden. Om zo min mogelijk stof in de behuizing te krijgen zal een filter bij de intake fans icm overdruk de beste oplossing zijn.
nu wel
Je theorie klopt (ook) overdruk veroorzaakt idd warmte maar dit zal met een paar fans waarschijnlijk te verwaarlozen zijn. Daarnaast geld nog steeds dat lucht onder een hogere druk meer warmte op kan nemen. Plus het feit dat stoffilters bij intake een makkelijkere oplossing is dan bij alle kieren.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:29:
volgens mij is dat afhankelijk van de gebruiker, de één vindt een stoffige kast niet erg omdat hij regelmatig schoonmaakt, en de ander heeft juist een hekel aan stof en wil dat dus voorkomen.
[ Voor 66% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 15:50 ]
Verwijderd
allebei fout, op het moment dat je de druk ineens verlaagt, zal de temperatuur dalen ja, mits het gas niet kan krimpen (en dat kan in een case wel, want er zitten zat gaten in). Maar na een tijdje is dat temperatuurverschil wel weer vereffend omdat er niks geisoleerd is.
Koude moet je dus van wind hebben (= warme lucht afvoeren). Als je een stoffilter voor je intake hebt zorg je met meer intake voor een overdruk, waardoor je dus geen stof aanzuigt door allerlei andere gaten
Je hebt dan wel wat meer geluid, want in de kast geproduceerd geluid gaat zo alle kanten op (door alle hoeken en gaten met de lucht mee naar buiten), andersom, als je een onderdruk hebt wordt het geluid alleen via je outtake naar buiten geblazen en is dus beter te controleren
Koude moet je dus van wind hebben (= warme lucht afvoeren). Als je een stoffilter voor je intake hebt zorg je met meer intake voor een overdruk, waardoor je dus geen stof aanzuigt door allerlei andere gaten
Je hebt dan wel wat meer geluid, want in de kast geproduceerd geluid gaat zo alle kanten op (door alle hoeken en gaten met de lucht mee naar buiten), andersom, als je een onderdruk hebt wordt het geluid alleen via je outtake naar buiten geblazen en is dus beter te controleren
Verwijderd
Okeey mij best, ik heb ook geen natuurkunde, dit was me bijgebleven van een proefje uit de 3e klasVerwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:40:
[...]
Nee dude, het kookpunt van water daalt bij lagere druk, daarom kookt het eerder. Andersom werkt het ook... zo is het principe van een snelkook gebaseerd op het feit dat water onder hoge druk pas bij een hogere temperatuur kookt. Je kookt dan niet meer bij 100°C maar bijvoorbeeld bij 110°C, waardoor je eten sneller gaar is. ohcyt heeft het dus wel bij het rechte eind.
Wat is nu je conclusie voor de temperatuur? Het maakt niet uit of er meer in- dan outtake is omdat de kieren ervoor zorgen dat de druk niet verandert?Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:51:
allebei fout, op het moment dat je de druk ineens verlaagt, zal de temperatuur dalen ja, mits het gas niet kan krimpen (en dat kan in een case wel, want er zitten zat gaten in). Maar na een tijdje is dat temperatuurverschil wel weer vereffend omdat er niks geisoleerd is.
Wat je met: Koude moet je dus van wind hebben (= warme lucht afvoeren). bedoelt vat ik niet echt.
[ Voor 6% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 15:58 ]
Verwijderd
jups, voor de temperatuur maakt het geen zak uit, sterker nog, je lucht warmt op (door de processor en niet door een druk effect) en zet uit, je hebt uiteindelijk dus meer lucht (in volume) af te voeren dan er in gaat. Dus als je evenveel outtake als intake hebt zit je al goed, want dan heb je al een lichte overdruk. Met iets meer intake beter
Verwijderd
offtopic:
blaatverhaaltje, ik deed er iets te lang over om te reageren. bedankt voor de opheldering mophor en Vossie
Lone_Falcon schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:31:
[...]
Niet waar, zet jij maar eens een kopje water onder een stolp en trek vacuüm....water gaat koken, dus temperatuur stijgt onder vacuüm
-----
Ik weet toch vrij zeker dat ik het juist heb, ik heb BINAS hier naast me liggen en daarin staat bij algemene gaswet: pV/T = nR = constant
als de druk p toeneemt en het volume V constant blijft, moet de temperatuur T ook toenemen om gelijk aan de constante te blijven. Die constante is het aantal deeltjes n maal de gasconstante R.
Ik ben vergeten hoe het precies werkt met die vacuumstolp en dat kokende water (ik ben alleen geschikt voor het ontcijferen van formules uti BINAS, dankzij de 2e fase
)
wellicht kan iemand anders dit even kort toelichten?
blaatverhaaltje, ik deed er iets te lang over om te reageren. bedankt voor de opheldering mophor en Vossie
Lone_Falcon schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:31:
[...]
-----
Ik weet toch vrij zeker dat ik het juist heb, ik heb BINAS hier naast me liggen en daarin staat bij algemene gaswet: pV/T = nR = constant
als de druk p toeneemt en het volume V constant blijft, moet de temperatuur T ook toenemen om gelijk aan de constante te blijven. Die constante is het aantal deeltjes n maal de gasconstante R.
Ik ben vergeten hoe het precies werkt met die vacuumstolp en dat kokende water (ik ben alleen geschikt voor het ontcijferen van formules uti BINAS, dankzij de 2e fase
wellicht kan iemand anders dit even kort toelichten?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 16:10 ]
Verwijderd
als je druk creeert neemt de temp toe, voel maar eens aan een fietspomp, maar je moet wel verrekte veel druk maken wil dat een beetje effect hebben, je temp neemt veel meer toe door je proc.
Bovendien kan je nooit zo heel veel overdruk handhaven omdat het mandje aan alle kanten lek is.
als toevoeging: het volume blijft dus niet constant: lucht kan uitzetten omdat je lekken hebt en zoeft dus aan alle kanten de kast uit
over de vacuumstolp en heel symplistisch: denk maar dat met minder druk van bovenaf (luchtdruk) de watermoleculen makkelijker uit het water kunnen springen (verdampen)
warmte kan je op verschillende manieren afvoeren
- door geleiding
- door convectie
- door straling
de laatste gaat niet heel goed, het eerste gebeurt van de proc naar je heatsink, door metalen gaat warmte geleiding vrij goed, maar dan zit het dus in je heatsink, convectie is eigenlijk niets anders dan het warme object naar buiten brengen; in dit geval breng je de warmte dus over van je heatsink naar de lucht en die breng je naar buiten, door gewoon flink te waaien
Bovendien kan je nooit zo heel veel overdruk handhaven omdat het mandje aan alle kanten lek is.
als toevoeging: het volume blijft dus niet constant: lucht kan uitzetten omdat je lekken hebt en zoeft dus aan alle kanten de kast uit
over de vacuumstolp en heel symplistisch: denk maar dat met minder druk van bovenaf (luchtdruk) de watermoleculen makkelijker uit het water kunnen springen (verdampen)
warmte kan je op verschillende manieren afvoeren
- door geleiding
- door convectie
- door straling
de laatste gaat niet heel goed, het eerste gebeurt van de proc naar je heatsink, door metalen gaat warmte geleiding vrij goed, maar dan zit het dus in je heatsink, convectie is eigenlijk niets anders dan het warme object naar buiten brengen; in dit geval breng je de warmte dus over van je heatsink naar de lucht en die breng je naar buiten, door gewoon flink te waaien
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 16:09 ]
Eventjes opsommen. Volgensmij klopt het zo...
- Om zo min mogelijk stof in de behuizing te krijgen zal een filter bij de intake fans icm overdruk de beste oplossing zijn. Het stof wordt door de naar buiten blazende lucht bij de kiertjes buiten gehouden.
- Overdruk verstoort de airflow meer dan onderdruk en dit resulteert in meer geluid.
- Onderdruk zorgt ervoor dat stof door kiertjes naar binnen wordt gezogen.
- Overdruk zorgt ervoor dat de lucht warm wordt (Neem bijvoorbeeld een fietspomp) maar dit zal niet gebeuren bij een computer omdat deze teveel lekt.
[ Voor 8% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 16:30 ]
Verwijderd
alleen die laatste is echt heel weinig bijdrage, dat kan je dus schrappen, is te verwaarlozen.
de eerste is eigenlijk ook een beetje klets: met een flinke airflow voer je meer warmte af, maar dat heeft niet zozeer met over of onderdruk te maken, maar meer met je flow als totaal
vergelijk het geluid maar met het leeglopen van een bad: geen draaikolk, onrustige stroming, veel herrie; wel draaikolk, mooie stroming, weinig herrie. Dus ventilators zijn stiller dan gaten (of een maffe ingewikkelde fanguard)
nu stroomt er altijd wel lucht door alle gaten, maar als het naar buiten stroomt komt het makkelijker bij jouw oor dan als het naar binnen stroomt (het geluid wordt getransporteerd door diezelfde bewegende lucht, als je lucht door alle gaten naar binnen gaat, blijft dat geluid zeg maar in je case en heb je midner herrie (het staal isoleert wat)
dus als je herrie wil beperken: meer outtake
als je stof wilt beperken: meer intake (met filter uiteraard, anders maakt dat allemaal geen fluit uit)
de eerste is eigenlijk ook een beetje klets: met een flinke airflow voer je meer warmte af, maar dat heeft niet zozeer met over of onderdruk te maken, maar meer met je flow als totaal
vergelijk het geluid maar met het leeglopen van een bad: geen draaikolk, onrustige stroming, veel herrie; wel draaikolk, mooie stroming, weinig herrie. Dus ventilators zijn stiller dan gaten (of een maffe ingewikkelde fanguard)
nu stroomt er altijd wel lucht door alle gaten, maar als het naar buiten stroomt komt het makkelijker bij jouw oor dan als het naar binnen stroomt (het geluid wordt getransporteerd door diezelfde bewegende lucht, als je lucht door alle gaten naar binnen gaat, blijft dat geluid zeg maar in je case en heb je midner herrie (het staal isoleert wat)
dus als je herrie wil beperken: meer outtake
als je stof wilt beperken: meer intake (met filter uiteraard, anders maakt dat allemaal geen fluit uit)
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 16:16 ]
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:58:
jups, voor de temperatuur maakt het geen zak uit, sterker nog, je lucht warmt op (door de processor en niet door een druk effect) en zet uit, je hebt uiteindelijk dus meer lucht (in volume) af te voeren dan er in gaat. Dus als je evenveel outtake als intake hebt zit je al goed, want dan heb je al een lichte overdruk. Met iets meer intake beter
Aangepast:
- Het opwarmen van de lucht in de behuizing door bijvoorbeeld de processor en gpu zorgt ervoor dat de lucht uitzet wat automatische resulteert in een overdruk bij gelijke in- en outtake.
- Overdruk verstoort de airflow meer dan onderdruk en dit resulteert in meer geluid.
- Onderdruk zorgt ervoor dat stof door kiertjes naar binnen wordt gezogen.
- Overdruk zorgt ervoor dat de lucht warm wordt (Neem bijvoorbeeld een fietspomp) maar dit zal niet gebeuren bij een computer omdat deze teveel lekt.
- Toename van druk zorgt ervoor dat de lucht warm wordt (Neem bijvoorbeeld een fietspomp) maar dit zal niet gebeuren bij een computer omdat deze teveel lekt. Er is dus een luchtstroom die zich door kiertjes naar buiten verplaatst en geen overdruk.
- Om zo min mogelijk stof in de behuizing te krijgen zal een filter bij de intake fans icm overdruk de beste oplossing zijn. Het stof wordt door de naar buiten blazende lucht bij de kiertjes buiten gehouden.
Je weet dus wat je aan je stofprobleem kan doen. Ik zou zeggen probeer het eens andersom en bekijk het resultaat.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:29:Ikzelf heb momenteel 2 x 8cm fan intake (2 x voorkant, onderaan) en 3 x 8cm fan outtake (2 x achterkant onder de voeding en 1 x in de bovenkant als blowhole).
[ Voor 96% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 16:34 ]
Verwijderd
Nee, een gas neemt niet extra warmte op uit zijn omgeving wanneer je er druk op zet. Het wordt zelf warmerOmebas schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:09:
Eventjes opsommen. Volgensmij klopt het zo...
[list]
• Meer intake zorgt voor overdruk waardoor de lucht meer warmte op kan nemen.
Overdruk is overdruk, en een gas is nu eenmaal warmer bij hogere druk. Als de computer zo zou lekken dat er geen temperatuursstijging is, is er ook geen overdruk, maar slecht luchtstroom. Die stroming is dat waarnaar je streeft.• Overdruk zorgt ervoor dat de lucht warm wordt (Neem bijvoorbeeld een fietspomp) maar dit zal niet gebeuren bij een computer omdat deze teveel lekt.
[/list]
Verwijderd
die eerste kan je eigenlijk helemaal schrappen, de aanname is fout en de verklaring ook 
zie verder m'n aanvulling hierboven
@ sjaakdraak
nee, een gascilinder is ook niet warmer terwijl ie wel onder druk staat, alleen toename van (snelle) druk leidt tot warmte, omdat het prima afgevoerd wordt allemaal. Als je een gascilinder een tijdje gebruikt wordt ie zelfs kouder, terwijl de druk nog steeds hoog is, anders zou je er niet eens gas uit krijgen.
Er is dus maar een beetje druktoename en dat is niet genoeg om de boel noemenswaardig warmer te maken, maar wel om stof naar buiten te blazen
zie verder m'n aanvulling hierboven
@ sjaakdraak
nee, een gascilinder is ook niet warmer terwijl ie wel onder druk staat, alleen toename van (snelle) druk leidt tot warmte, omdat het prima afgevoerd wordt allemaal. Als je een gascilinder een tijdje gebruikt wordt ie zelfs kouder, terwijl de druk nog steeds hoog is, anders zou je er niet eens gas uit krijgen.
Er is dus maar een beetje druktoename en dat is niet genoeg om de boel noemenswaardig warmer te maken, maar wel om stof naar buiten te blazen
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 16:23 ]
Je hebt me zojuist inspiratie voor een nieuwe avatar bezorgdVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:41:
Zou het misschien leuk zijn om een gravering te maken? Ik zag vandaag een leuk plaatje op diyaudio.com
[afbeelding]
Zou wel mooi zijn als ie warm zou blijven dan had je namelijk een oneindige energiebronVerwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:19:@ sjaakdraak
[ Voor 22% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 16:36 ]
Verwijderd
nee hoor, en als je 'm bijzonder goed isoleert blijft ie ook wel warm, maar dat lekt in de praktijk gewoon altijd weg.
Als je er energie uit wilt halen zal ie ook afkoelen, doe je niks aan, wamte = energie
Als je er energie uit wilt halen zal ie ook afkoelen, doe je niks aan, wamte = energie
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 16:36:
nee hoor, en als je 'm bijzonder goed isoleert blijft ie ook wel warm, maar dat lekt in de praktijk gewoon altijd weg.
offtopic:
Ja dat snap ik maar wat ik bedoel is dat als je de warmte weg haalt dat de druk er dan nog is en dat hij daardoor weer warm wordt en je dus een oneindige energiebron hebt. Maargoed dat kan ook helemaal niet en laten we er maar over ophouden
Ja dat snap ik maar wat ik bedoel is dat als je de warmte weg haalt dat de druk er dan nog is en dat hij daardoor weer warm wordt en je dus een oneindige energiebron hebt. Maargoed dat kan ook helemaal niet en laten we er maar over ophouden
Even weer terug komend op mijn vorige vraag:
Hoe zou jij de ultieme tweakers case noemen?
[ Voor 16% gewijzigd door Omebas op 18-04-2005 16:50 ]
TweaCase
U.T.C (ultimate tweakers case)?
M.O.D (Mighty Outrageous Design)?
copyright dano_nl
copyright dano_nl
[ Voor 97% gewijzigd door dano_nl op 18-04-2005 19:02 ]
Meh
Ik denk dat afneembare Stoffeelters wel een idee zijn. Ik wil zelf misschien deze zomervakantie ofzo een mod gaan maken die ook gebazeerd is op cooling/makkelijkheid. Dus ja daarvoor was ik aan het brainstormen en kwam ik hier op:
Een dun filter met ultra dicht gaas erin (wat je ook bij drogers ziet, die stof filtreren) dat je achterop een fan kan schroeven ipv een fanguard.
//edit: Tekeningetje:

*Kalikkerdeklik
Een dun filter met ultra dicht gaas erin (wat je ook bij drogers ziet, die stof filtreren) dat je achterop een fan kan schroeven ipv een fanguard.

*Kalikkerdeklik
[ Voor 19% gewijzigd door stevenP op 18-04-2005 19:20 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Ehm, doe dat stoffilertje dan even aan de andere kant, zo komt al het stof in de fan te zitten ipv dat je het buiten de kast houdtstevenP schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:12:
Ik denk dat afneembare Stoffeelters wel een idee zijn. Ik wil zelf misschien deze zomervakantie ofzo een mod gaan maken die ook gebazeerd is op cooling/makkelijkheid. Dus ja daarvoor was ik aan het brainstormen en kwam ik hier op:
[afbeelding]
*Kalikkerdeklik
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Maar zo kan je wel makkelijker het stoffilter schoonmaken maar je hebt zeker een punt!XanderH schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:45:
[...]
Ehm, doe dat stoffilertje dan even aan de andere kant, zo komt al het stof in de fan te zitten ipv dat je het buiten de kast houdt(Even er vanuit gaan dat het een intake fan is, bij een outtake fan is een stoffilter sowieso vrij nutteloos)
Als het frontpaneel makkelijk te verwijderen is dan is dat ook voldoende lijkt me. Stoffilter voor de fan zal de levensduur van de fan zeker beinvloeden dus die gaat er gewoon voor en niet er achter. Als je je case tot stofzuiger wil tweaken dan kan je idd het beste filters bij de outtake plaatsen en de intake lekker open laten.XanderH schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:45:
[...]
Ehm, doe dat stoffilertje dan even aan de andere kant, zo komt al het stof in de fan te zitten ipv dat je het buiten de kast houdt(Even er vanuit gaan dat het een intake fan is, bij een outtake fan is een stoffilter sowieso vrij nutteloos)
Als je hem meteen al bekroond tot ultieme tweaker case kan dat natuurlijk alleen maar tegen je werken (antec sonata).dano_nl schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:57:
TweaCase
copyright dano_nl
GoT...God of Tweakcases
Fubu ..FtBt...for tweakers by tweakers
BZN...3x raden

[ Voor 83% gewijzigd door Omebas op 19-04-2005 13:15 ]
Verwijderd
Hmm, meestal is één pakkend (bijna-)woord het mooist, zie Stacker, Sonata, Stealth, Wavemaster, etc
Ik ben zelf niet bepaald gecharmeerd van afkortingen, en ook niet van lange namen.
Hoe kunnen wij een pakkende en passende naam bedenken als we geen idee hebben hoe het ding eruit gaat zien? De naam moet helemaal afhangen van de belangrijkste features, de exacte doelgroep waarbij de naam moet aanspreken, en moet passen bij het bedrijfsimago van je Geheimzinnige Opdrachtgever
Ik ben zelf niet bepaald gecharmeerd van afkortingen, en ook niet van lange namen.
Hoe kunnen wij een pakkende en passende naam bedenken als we geen idee hebben hoe het ding eruit gaat zien? De naam moet helemaal afhangen van de belangrijkste features, de exacte doelgroep waarbij de naam moet aanspreken, en moet passen bij het bedrijfsimago van je Geheimzinnige Opdrachtgever
Ultieme casenaam?
Tweaking Paradise?
MaxMod
Nero (extravagant, decadent en meedogenloos
)
Wat valt er te verdienen
Tweaking Paradise?
MaxMod
Nero (extravagant, decadent en meedogenloos
Wat valt er te verdienen
[ Voor 25% gewijzigd door Yofresh op 19-04-2005 20:35 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Verwijderd
fearless fish,
killer klik,
black 'n blue,
mama,
ome jaap,
stanly, (van het gereedschap(harrison ford(heb je die film nooit gezien??)))
chainguard
dat vind ik wel lijpe namen. en ik heb nu toch niets beters te doen.
killer klik,
black 'n blue,
mama,
ome jaap,
stanly, (van het gereedschap(harrison ford(heb je die film nooit gezien??)))
chainguard
dat vind ik wel lijpe namen. en ik heb nu toch niets beters te doen.
Verwijderd
gebruik gewoon een nickname (die van mij ofzo) die zijn meestal wel pakkend, met een unieke geschiedenis.
Neeh: de ideale naam is Gromba
TrueVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:28:
Hmm, meestal is één pakkend (bijna-)woord het mooist, zie Stacker, Sonata, Stealth, Wavemaster, etc
Dat komt al in de buurt maar ligt niet echt lekker in de mond. Iig wel passend.
Eervolle vermelding van je naam ofzo
[ Voor 23% gewijzigd door Omebas op 19-04-2005 22:49 ]
Agree with thatVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:47:
[ Voor 4% gewijzigd door Widow op 19-04-2005 22:59 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
mod-u-lar
het is tenslotte een modulaire kast om te modden
www.weefab.com
Eigenlijk moet het een naam zijn waarin je 'mod' kan lezen als modden en modulairSoul__assasin schreef op woensdag 20 april 2005 @ 11:24:
mod-u-lar
edit:
mod-ability? = modability/modular ability
[ Voor 12% gewijzigd door Omebas op 20-04-2005 11:47 ]
Is een bierkoeler aangesloten op de wc al genoemd?
Lees jij de WC faq maar eens. Water koelt niet maar verplaatst warmte en een blikje produceert geen warmte toch?Erasmo schreef op woensdag 20 april 2005 @ 13:02:
Is een bierkoeler aangesloten op de wc al genoemd?
Verwijderd
fout hoor, zo'n kick 
namen bedenken voor iets waarvan je niet weet hoe het eruit gaan zien is gewoon niet zulk leuk werk omebas, dus je moet niet verwachten dat het na zo'n vraag erg druk is hier.
vraag anders eens naar de wensen op gebied van indeling, dus bijv welke bestaande indeling de voorkeur heeft bij de meeste tweakers. want kwa indeling heb je nog wel wat te verbeteren imho, wat ik tot nu toe zag leek niet echt op 'mijn' ultimate tweaker case
namen bedenken voor iets waarvan je niet weet hoe het eruit gaan zien is gewoon niet zulk leuk werk omebas, dus je moet niet verwachten dat het na zo'n vraag erg druk is hier.
vraag anders eens naar de wensen op gebied van indeling, dus bijv welke bestaande indeling de voorkeur heeft bij de meeste tweakers. want kwa indeling heb je nog wel wat te verbeteren imho, wat ik tot nu toe zag leek niet echt op 'mijn' ultimate tweaker case
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 13:46 ]
waar ikzelf nogal irritant vind, is dat je met je HDD's die kabels altijd weer andersom moeten zitten en dat ik ze om moet draaien met veel gekloot.
met IDE zou je dan je HDD's verticaal neer kunnen zetten in een rack ?
je bedoelt met de lange zijde van een hard disk naar boven gericht?? zo jah dit is niet slim om in de kast te zetten, heel veel mensen nemen hun oude hard disks mee naar een nieuwe kast en als ze altijd horizontaal hebben gelegen is het niet slim ze ineens verticaal te gaan gebruiken i.v.m lagers enzo.noksiejus schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:24:
waar ikzelf nogal irritant vind, is dat je met je HDD's die kabels altijd weer andersom moeten zitten en dat ik ze om moet draaien met veel gekloot.
Tjah het hele topic stond niet meer in de CME lijst en dat kan natuurlijk niet.
Naam is ook niet zo belangrijk ben zelf wel creatief genoeg om wat te bedenken. Tenminste dat mag ik toch hopen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:45:
Ok np...Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:45:
vraag anders eens naar de wensen op gebied van indeling, dus bijv welke bestaande indeling de voorkeur heeft bij de meeste tweakers.
- Zijn er nog wensen op het gebied van indeling?
- Welke bestaande kast heeft volgensjullie de beste indeling?
Dat plaatje was alleen om over te discussieren en staat los van het gehele project. Het was gewoon iets afwijkends en dat leek mij het beste als voorstel omdat dat meer reacties geeft dan een standaard behuizing.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:45:
want kwa indeling heb je nog wel wat te verbeteren imho, wat ik tot nu toe zag leek niet echt op 'mijn' ultimate tweaker case
Klopt. Gelukkig mag je (zeer waarschijnlijk) helemaal zelf weten hoe je ze mount in mijn kastMetal schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:29:
[...]
je bedoelt met de lange zijde van een hard disk naar boven gericht?? zo jah dit is niet slim om in de kast te zetten, heel veel mensen nemen hun oude hard disks mee naar een nieuwe kast en als ze altijd horizontaal hebben gelegen is het niet slim ze ineens verticaal te gaan gebruiken i.v.m lagers enzo.
[ Voor 61% gewijzigd door Omebas op 22-04-2005 16:15 ]
Verwijderd
Makkelijk verwisselbare aan/uit/reset knop.
Makkelijk verwisselbare afwerkingselementen (greepjes e.d)
Makkelijk verwisselbare afwerkingselementen (greepjes e.d)
Verwijderd
eventueel van te voren aangebrachte gaten/bevestigingspunten voor eventueel wieletjes, of pootjes.
Verwijderd
Ok np...
- Zijn er nog wensen op het gebied van indeling?
- Welke bestaande kast heeft volgensjullie de beste indeling?
Aan/uit/reset door middel van afstandsbediening.
Wat ik helemaal super zou vinden bedenk ik mij net is een soort module waar een soort van verlengkabeltjes inzitten voor je aansluitingen (sound, vga, com, usb enz.) je plaatst de stekkertjes waar ze op jou kast zitten en die lus je door naar een rijtje connectoren bovenaan je module. deze klik je aan de achterkant van je kast en als je je kast loshaalt haal je de module los en blijven alle stekkers vastzitten. Btje vage omschrijving maar mssn kan iemand een plaatje maken als die begrijpt wat ik bedoel.
I said I'd be back...
Dit doe je door een IR ontvanger te maken voor de compoort, heb ik gedaan en ik works like a sunshine! Alleen is dit idee voor de CASE niet te doen, want je moet ook softwarematig wat draaien.. Maar misschien wel een ingebouwde IR ontvanger voor op de compoort... dat is wel een idee!Zoutvat schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:39:
Aan/uit/reset door middel van afstandsbediening.
Het zou natuurlijk hardwarematig gedaan kunnen worden...stevenP schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:44:
[...]
Dit doe je door een IR ontvanger te maken voor de compoort, heb ik gedaan en ik works like a sunshine! Alleen is dit idee voor de CASE niet te doen, want je moet ook softwarematig wat draaien.. Maar misschien wel een ingebouwde IR ontvanger voor op de compoort... dat is wel een idee!
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+