Van wat ik gezien heb een zeer goed idee. Om eerlijk te zijn was de laatste schets van je, afgezien van de 2e voeding, precies wat ik al jarenlang zoek. Nee, er zijn er een paar die met dit idee op de markt zijn (yy), maar halen bij lange na niet.
Voor vele zal de opstaande 5.25" bay niet hoeven, maar zeer mooi voor 2x een Terratec EWS 88MT of soortgelijke geluidskaart.
Enige waar ik me altijd zorgen om maak, denk aan de airflow. Gaat er niet om hoesnel je intake fan is als je geen outtake hebt, maar doordenk de gehele flow. Als de flow niet gehinderd wordt, zal het rechter gedeelte nog een stapel 15K rpm schijfjes kunnen koelen. Wellicht is een "bijbehorende" geheel weggewerkte controller wat, die met sensoren alle vinnetjes in het systeem in een doorstoming houden. Dus niet alleen een ntc aan een ventilator zoals het gros fancontrollers werkt.
Emi shielding is wellicht belangrijk, flow is wel beter zonder een metalen rooster voor de vinnetjes. Geeft ook een enorme geluidsreductie.
Denk voor de rest wel dat je min of meer een workstation kast in gedachte hebt, veel tweakers zullen hem wellicht niet oke vinden. Als je hier toch naar toe gaat, er worden vaak full size kaarten gebruikt.
Materiaal zou ik persoonlijk lekker dik koud gewalst plaatstaal nemen met een secc voorfront, geen waaibomen aluminium of armoedig plastic. Tweakers zeiken altijd over stabiliteit met die-hard oc-en, staat de pc zelf iig wel meteen stabiel door zijn gewicht

Toen ik huidige kast kocht keek ik eerst naar degelijkheid en robuustheid van het materiaal zelf en bleef alleen nog dik plaatstaal over. Wil je toch aluminium, denk aan het design en laat het voorfront met het materiaal meelopen. Maak er geen kermisattractie van! Tweakers die dat willen, vinden het leuker zelf te doen.
Vleugeldeur idee werkt perfect. Nooit last gehad met mijn Dell 610. Orgineel is het niet maar wel heel erg handig. Deze "scharniert" in het midden van de kast, niet op een hoek. Bij 45 graden openen kan je de kap er af nemen. Wil je vaste scharnieren, zorg dan dat je 180 graden kan scharnieren zodat het linker gedeelte op de rechter rust en andersom of werk met zuigers. Standaard deurtjes concept is iig echt uit, wil je iets innovatiefs. Misschien een leuk idee, een gemotoriseerde metalen rolluik met eventueel een afstandsbediening? Neigt naar het kitch toe, maar wel nuttig dat als je blij thuis komt met een nieuw moederbord, op afstand de pc te openen, en meteen het nieuwe mammaplankje erin te rijden.....
Spannend voor het frontje, als je met deurtjes zou werken, zorg dat de kast er ook netjes uit ziet zonder deurtjes, niet iedereen vind deurtjes handig.
Wil hem graag in het zwart...... wanneer en waar kan ik hem kopen? Geld is geen probleem, ontwerp naar massaproductie duurt meestal een tijdje dus tijd zat om te sparen lijkt me.