Ik moet een pc case ontwikkelen voor "nerds" suggesties?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
XanderH schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:34:
[...]

Idd ja, kan met de CoolerMaster Stacker ook aangezien je die om kunt bouwen naar BTX en bij BTX je mobo links zit...
Het hele BTX verhaal snap ik niet helemaal. Ik heb de preciese form factors en specs van BTX bij de hand maar volgensmij komt het er gewoonop neer dat de layout anders en daardoor de backplate anders is en aan welke kant dat bord hangt maakt ook geen drol uit. Kijk maar is naar deze afbeelding het gaat hier gewoon om een ATX moederbord dat ondersteboven geplaatst is.

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/artikel/404/12.jpg

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
Dit is BTX:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52582/thumb.jpg
(thumbnail)

[ Voor 24% gewijzigd door NitroX infinity op 24-02-2005 15:57 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Omebas schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:39:
[...]

Het hele BTX verhaal snap ik niet helemaal. Ik heb de preciese form factors en specs van BTX bij de hand maar volgensmij komt het er gewoonop neer dat de layout anders en daardoor de backplate anders is en aan welke kant dat bord hangt maakt ook geen drol uit. Kijk maar is naar deze afbeelding het gaat hier gewoon om een ATX moederbord dat ondersteboven geplaatst is.

[afbeelding]
Klopt. Maar de "norm" bij BTX is dat het mobo aan de linkerkant van de kast zit dus, net zoals het bij ATX bordjes gebruikelijk is dat je het bordje rechts hangt...

En ja, op je pic is een ATX bordje die op zijn kop hangt ja... maar als je die kast zo ombouwt kun je er dus ook een BTX mobo inhangen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 12:39
Omebas schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:52:...Of zoals iemand eerder al zei...een manier om casebadges te verwisselen.
Magneetje :*)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Xander
Of een soort dia's-houdertje... dat je er gewoon 10 casebadges instopt en hij ze om de 5 minuten verder draait! :P

• Omebas
XanderH schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:32:
[...]

Klopt. Maar de "norm" bij BTX is dat het mobo aan de linkerkant van de kast zit dus, net zoals het bij ATX bordjes gebruikelijk is dat je het bordje rechts hangt...

En ja, op je pic is een ATX bordje die op zijn kop hangt ja... maar als je die kast zo ombouwt kun je er dus ook een BTX mobo inhangen.
Helemaal waar maar ik zie regelmatig mensen die beweren dat BTX beter is met luchtkoeling en dat dit komt door de plaatsing van de componenten...maar teken maar is een ATX kast aan de rechterkant en een BTX bord aan de linkerkant van een case. Het komt er dan op neer dat ze de pci sloten onder hebben en de cpu boven...en dat de koeler van de grafische kaart aan de onderkant zit. edit: koeler bij BTX bord op BTX style in de case heeft toch de fan naar boven. foutje |:(

Als je ATX op BTX style plaatst kloppen de argumenten over de luchtstroom wel want dan krijgt de proc de koelste lucht en kan de hitte van de grafische kaart omhoog en blijft deze niet onder de kaart hangen. _/-\o_

Waar intel op doelt met de betere koeling is het feit dat ze de processor willen koelen met een air duct en waarbij er dus een fan haaks op de heatsink staat.

Correct me if im wrong
Het gaat me er niet om hoe het opgelost moet worden...dat is mijn taak....meer wat de functie is.

[ Voor 14% gewijzigd door Omebas op 25-02-2005 11:23 ]

• Omebas
del *.*

[ Voor 96% gewijzigd door Omebas op 24-02-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

volgens mij was dit niet genoemd: een kast die niet van 3 mm dik staal is gemaakt zoals mijn chieftec. dat ding lood zwaar:D niet fijn voor lan party's dus:P

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Is dit niet wat voor het demonteren van de zijpanelen?

http://www.onkenhout.nl/documentatie/M1_Vlakke_sluiting.pdf

Of weet iemand wat beters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omebas schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:33:
Is dit niet wat voor het demonteren van de zijpanelen?

http://www.onkenhout.nl/documentatie/M1_Vlakke_sluiting.pdf

Of weet iemand wat beters
Ziet er intressant en effectief uit... de look is ook niet slecht imho.
Als ik iets beters tegenkom zal ik het melden, maar ik denk niet dat dat gaat lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:08

Khaine

Python liefhebber

Wat wel , is voor mij een case die (als je toch gaat schroeven) iig GEEN scherpe randjes heeft (ala sweex/budget).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen (BxH in mm) zijn van het uitgesneden deel van het I/O paneel aan de achterkant van de CM Stacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omebas schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:20:
Kan iemand mij vertellen wat de afmetingen (BxH in mm) zijn van het uitgesneden deel van het I/O paneel aan de achterkant van de CM Stacker.
Omdat ik het zonde vind dat dit topic doodbloed een klein kickje ;)

Ik heb zelf niets kunnen vinden(ok ik geef toe, veel heb ik niet gezocht), en ben enorm nieuwsgierig naar de status van de case!
Hopelijk gaat het allemaal door. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Als jullie tijd hebben mogen jullie van mij wel is na gaan denken over functies om de case uniek te maken en dan doel ik vooral op het uiterlijk. Bijvoorbeeld plexiglas aan de voorkant waarbij de mogelijkheid er is om hierachter een stuk van een poster of een eigen ontworpen printje te plakken is. Of zoals iemand eerder al zei...een manier om casebadges te verwisselen.
Dat is alleen al niet uniek meer :p (een of ander thermaltake ding heeft dat ook)
Uiterlijk zou ik strak houden ala lian-li enzo, dit is makkelijker te modden (en vind ik veel mooier imo :9 )
Misschien een idee om lucht aan te laten zuigen vanuit de bodem van de kast, aangezien de meeste mensen daar toch niets hebben zitten (aan de voorkant misschien HD's maar aan de achterkant bij een bigtower niets). Dan moet er wel een luchtfilter voor. Als je zoiets doet is het misschien een idee om de afmetingen zo te maken dat er makkelijk een radiator op gezet kan worden.
Kwa uiterlijk zou je misschien iets kunnen verzinnen om drives te stealthen (ik bedoel dan geen deurtje).
Ik weet niet in hoeverre dit al uitgewerkt is door andere mensen: voor de harde schijven een rek maken waar je ze gewoon inschuift en waar aan de achterkant al de molex en sata/ide stekkers zitten (dus dat als je de HD er in duwt hij meteen vastgeplugged zit).
Mogelijkheid tot plaatsen van wieltjes onder de kast (ala CM stacker).
Een knopje om de power-led uit te zetten :+ (of gewoon de power led niet idioot fel maken :Y) )

Heb trouwens zelf ook een CM stacker

Edit: oops had laatste pagina nog niet gelezen
Waarom persé van een stacker? die behoren bij elke case even groot te zijn, of bedoel je iets anders dan het metalen plaatje waar de aansluitingen van je mobo doorheen steken (dat is immers de I/O backplate). Nouja zal het even een beetje opmeeten.
Lukte me even niet om dat bij mijn stacker op te meten (moet ik alles los voor maken en de kast omdraaien) heb ik het even bij een andere ATX kast opgemeten, ik kwam op 159x44 mm.
Owja mijn eerste google hit gaf: http://www.mycableshop.com/sku/ATXBACKPLATE.htm waarin ook staat dat het 15,9cm x 4,5cm is.
En misschien heb je hier nog veel meer aan: de officiële formfactor van de i/o backplate

(heb ook werktuigbouwkunde gestudeert B) , alleen niet zo lang...)

Ik wens je in elk geval veel succes :)

[ Voor 44% gewijzigd door Aapenootjes op 18-03-2005 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ik ben al een aantal weken druk bezig met de case en het begint er aardig op te lijken.

Die afmetingen van de uitsnede van het i/o paneel van de stacker wil ik graag weten omdat deze zowel ATX als BTX compatible en bij ATX en BTX form factors wijken deze afmetingen af. Ik ben dus benieuwd hoe coolermaster dit opgelost heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Tja maar bij mijn stacker is dat toch echt precies hetzelfde als bij mijn andere kast aangezien het I/O shield in mijn stacker bij mijn ATX moederbord hoort. Of je bedoelt de complete achterkant van de case, dus waar ook de plaatjes van de pci poorten etc zitten.

Zal dadelijk even mijn vraag verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
aapenootjes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:53:
Tja maar bij mijn stacker is dat toch echt precies hetzelfde als bij mijn andere kast aangezien het I/O shield in mijn stacker bij mijn ATX moederbord hoort. Of je bedoelt de complete achterkant van de case, dus waar ook de plaatjes van de pci poorten etc zitten.

Zal dadelijk even mijn vraag verduidelijken.
Ik snap wat je bedoelt maar volgens ATX specificaties is het 44.45x158.75mm en BTX 39.45x169.54 daar zit nogal wat verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
ik heb net de handleiding erbij genomen en je hebt gelijk :p. Ze hebben een soort plaatjes die je weg kunt halen/ toe kunt voegen om die afmetingen klopend te maken. Helaas dat mijn scanner kaport is dus kan ik niet scannen. Even kijken of ik er wat op kan verzinnen ^^

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/cmstacker10.jpg
het groene vakje/pijltje geef het plaatje aan wat je weg kunt halen om het gat te verlengen naar 169.54 mm. De rode pijltjes geven de gaten aan waarme je een plaajte bevestigt om het get smaller mee te maken naar ik neem aan 39.45mm

[ Voor 38% gewijzigd door Aapenootjes op 22-03-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stiller de kast, hoe prettiger, maar een beetje nerd gaat natuurlijk overklokken. Ik merk, sinds ik een Lian-li PC75 heb, dat koelen een eitje is geworden. Die enorme hoeveelheid aluminium kan behoorlijke hoeveelheden warmte afvoeren. Dat maakt dan weer dat ik veel minder herrie om me heen heb, omdat ik de fans op een laag toerental kan laten draaien.
Met dat gegeven kun je misschien iets doen. Oppervlakvergroting, beter contact tussen wanden en hete onderdelen, het kan vast allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
aapenootjes schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:02:
ik heb net de handleiding erbij genomen en je hebt gelijk :p. Ze hebben een soort plaatjes die je weg kunt halen/ toe kunt voegen om die afmetingen klopend te maken. Helaas dat mijn scanner kaport is dus kan ik niet scannen. Even kijken of ik er wat op kan verzinnen ^^

Edit:
[afbeelding]
het groene vakje/pijltje geef het plaatje aan wat je weg kunt halen om het gat te verlengen naar 169.54 mm. De rode pijltjes geven de gaten aan waarme je een plaajte bevestigt om het get smaller mee te maken naar ik neem aan 39.45mm
Thx...Ik erger me nu al dood aan btx en kben nog geen mobo tegengekomen in de winkel. |:( Geen leuke grapjes zijn dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ik denk ik laat maar weer eens van mij horen. De behuizing is al in een ver gevorderd stadium maar vind het nog teveel weg hebben van een bestaande behuizing. Ik kan er helaas nog niks van laten zien in verband met de geheimhouding. Wat ik wel graag wil weten is wat jullie vinden van de onderstaande, alternatieve layout.

Mocht er niet duidelijk zijn wat wat is..ik hoor het graag.

Afmetingen Breedte x Hoogte x Diepte = 270 x 350 x 450

Afbeeldingslocatie: http://img92.exs.cx/img92/2857/1voedinga7in.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img132.exs.cx/img132/7263/1voedingb0hc.jpg

edit: woeps 1 foute pic...view van de andere kant komt zo
Fixed

[ Voor 23% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 10:46
Omebas schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:42:
Ik denk ik laat maar weer eens van mij horen. De behuizing is al in een ver gevorderd stadium maar vind het nog teveel weg hebben van een bestaande behuizing. Ik kan er helaas nog niks van laten zien in verband met de geheimhouding. Wat ik wel graag wil weten is wat jullie vinden van de onderstaande, alternatieve layout.

Mocht er niet duidelijk zijn wat wat is..ik hoor het graag.

Afmetingen Breedte x Hoogte x Diepte = 270 x 350 x 450

[afbeelding]
[afbeelding]

edit: woeps 1 foute pic...view van de andere kant komt zo
Fixed
Het is (mij) niet helemaal duidelijk, kan je niet iets van een legenda maken ofzo? :P
Maar serieus, een uitlegje zou wel relaxed zijn, ik snap waar het mobo e.d. komen, maar waar de rest van die groene "blokken" voor zijn, is mij een raadsel...

Oh ja:
wordt dit een midi-tower of een full-size tower? (Persoonlijk prefereer ik full-size nl ;))

[ Voor 6% gewijzigd door Ben.Hahlen op 08-04-2005 11:20 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:19:
[...]

Het is (mij) niet helemaal duidelijk, kan je niet iets van een legenda maken ofzo? :P
Maar serieus, een uitlegje zou wel relaxed zijn, ik snap waar het mobo e.d. komen, maar waar de rest van die groene "blokken" voor zijn, is mij een raadsel...

Oh ja:
wordt dit een midi-tower of een full-size tower? (Persoonlijk prefereer ik full-size nl ;))
Er wordt afgeweken van standaard formaten. Ok de uitleg dan maar van pic 1:

Afbeeldingslocatie: http://img92.exs.cx/img92/2857/1voedinga7in.jpg

Links dat stapeltje groene blokjes is ruimte voor korte 5,25" bays waar je fan controller lcd ed in kan plaatsen maar geen dvd drives.

Rechtsboven zie je 2 externe 5,25" bays (voor dvd ed) op z'n kant met daaronder 2 externe 3,5" bays.

Rechtsachterin een voeding en een stapel hdd's

btw let niet op de aantallen ed het gaat om het idee en wat je anders zou willen zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel erg veel plek voor fan controllers en erg weinig voor cdrom

Edit: net gelezen dat het niet om de aantallen gaat maar toch moeten er ongeveer 4 externe fullsized 5.25" bays komen lijkt me.
Maa is het niet handiger om overal fullsized 5.25" bays van de maken?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Kan je onderbouwen waarom je meer dan 2 fullsized bays nodig hebt? 1 lezer en 1 brander moet genoeg zijn toch?

Hier nog een voorbeeldje met 2x120mm fans aan de voorkant...achter zal er ook ruimte voor fans zijn dus word nog een beetje schuiven maar dat komt nog.

Afbeeldingslocatie: http://img225.exs.cx/img225/6125/37sd.th.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 11:56
Heb niet het hele topic gelezen maar ik zou graag een kast zien met een betere power supply oplossing. net zoiets als die modular voedingen. Dus een losse voeding met alle connectoren als female connectoren bij de onderdelen, een soort van stopcontact bij de drivers en voor de atx enzo, kan je gewoon een klein kabeltje inprikken, stuk minder kabelzooi :D

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

1 lezer en 1 brander lijkt mij idd voldoende :)

Wat me een praktisch probleem lijkt is dat je op deze manier nooit fatsoenlijk een dvd of cd in de speler kunt doen... Je bent dus verplicht om ook een nieuw soort speler/brander te kopen met een dingetje in t midden die de cd vasthoudt, zeg maar net zoiets als bij een notebook. Het lijkt me handiger om dan die 2 verticale 5,25" bays horizontaal te monteren, en dan evt. 3 in plaats van 2 :)

//edit:
als je dan toch de 5,25" bays horizontaal gaat monteren kan de voeding ook direct horizontaal, en heb je ruimte voor een extra PSU, iets wat veel tweakers denk ik ook wel kunnen waarderen. Evt. zou je de extra ontstane ruimte ook prima kunnen gebruiken om waterkoeling in te monteren :)
Wat ik wel mooi vind is dat de kast niet hoog wordt :) dus de hoogte van het moederbord. Wel wordt, wanneer je denk ik de rechterkant verbreedt de voorkant een vierkant wordt, ik weet niet of dat mooi is :)

[ Voor 37% gewijzigd door Res-q op 08-04-2005 16:08 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
RoBBS schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:04:
Heb niet het hele topic gelezen maar ik zou graag een kast zien met een betere power supply oplossing. net zoiets als die modular voedingen. Dus een losse voeding met alle connectoren als female connectoren bij de onderdelen, een soort van stopcontact bij de drivers en voor de atx enzo, kan je gewoon een klein kabeltje inprikken, stuk minder kabelzooi :D
Dat id is idd al voorbij gekomen maar staat los van de layout. Als er budget voor is zal ik het zeker meenemen het is iig een leuk id.
Res-q schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:05:
1 lezer en 1 brander lijkt mij idd voldoende :)

Wat me een praktisch probleem lijkt is dat je op deze manier nooit fatsoenlijk een dvd of cd in de speler kunt doen... Je bent dus verplicht om ook een nieuw soort speler/brander te kopen met een dingetje in t midden die de cd vasthoudt, zeg maar net zoiets als bij een notebook. Het lijkt me handiger om dan die 2 verticale 5,25" bays horizontaal te monteren, en dan evt. 3 in plaats van 2 :)

//edit:
als je dan toch de 5,25" bays horizontaal gaat monteren kan de voeding ook direct horizontaal, en heb je ruimte voor een extra PSU, iets wat veel tweakers denk ik ook wel kunnen waarderen. Evt. zou je de extra ontstane ruimte ook prima kunnen gebruiken om waterkoeling in te monteren :)
Wat ik wel mooi vind is dat de kast niet hoog wordt :) dus de hoogte van het moederbord. Wel wordt, wanneer je denk ik de rechterkant verbreedt de voorkant een vierkant wordt, ik weet niet of dat mooi is :)
Als je even je cd\dvd speler open doet kan je zien dat er lipjes zitten die je naar binnen kan schuiven waardoor het mogelijk is je drive verticaal te plaatsen. Ze werken allemaal dus gewoon verticaal.

update:

Er is aardig wat ruimte achter de korte 5,25" bays en die andere 12cm fan maar net te krap voor en wc set maar daar hebik weinig ervaring mee en zal ik me nog in moeten verdiepen. Zal natuurlijk mooi zijn dat dat er ook nog in past.

Ik zal ook even een pic posten hoe het eruit zou kunnen zien met 2 voedingen.

[ Voor 70% gewijzigd door Omebas op 15-04-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Alstu. De voedingen dienen nu meteen als outtake en hdd worden gekoeld. Daarnaast zal doordat er meer outtake is ook koele lucht tussen de sleuven van de dvd drives gezogen worden. Achter het mobo zal ook de mogelijkheid zijn fans te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://img203.exs.cx/img203/6391/33ql.jpg

Met deze opzet kan er wel veel hardware in een klein ogend kastje geplaatst worden. hij is nu ook nog niet zo diep en dat is altijd handig met die korte tafels die je wel is op lanpartys hebt. Kan je je tobo en muis tenminste kwijt :)

[ Voor 100% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:59
Als ik dit zie heb je dus
4x 5.25" bays voor controllers etc
2x 5.25" bays voor optical (op z'n zij)
2x 3,5" bays

Persoonlijk denk ik:
-Wat moet ik met 4 bays voor controllers?
-Wat moet ik met 2 3,5" bays? Liever geen.
-Optical op z'n zij: bleghh... Heb ik een hekel aan.

Liever meer plek voor 5.25" bays en veel plek voor HD's van binnen (met goede koeling)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

^^ mee eens :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
sig69 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:23:
Als ik dit zie heb je dus
4x 5.25" bays voor controllers etc
2x 5.25" bays voor optical (op z'n zij)
2x 3,5" bays

Persoonlijk denk ik:
-Wat moet ik met 4 bays voor controllers?
-Wat moet ik met 2 3,5" bays? Liever geen.
-Optical op z'n zij: bleghh... Heb ik een hekel aan.

Liever meer plek voor 5.25" bays en veel plek voor HD's van binnen (met goede koeling)
4 bays is optioneel de ruimte erachter kan je ook gebruiken voor wc cooling oid. Je kan de ruimte gebruiken voor grotere displays ed ik noem maar wat.

Waarom nou meer volle 5,25" externe bays? Dat van die optical drives op z'n kant kan ik idd inkomen das ook gewoon lastig maarja wel leuk voor de ruimte in je case.

2 3,5" is voor degenen die een flop en een zipdrive hebben. heb je dat niet dan stop je er toch hdd's in.

Btw het gaat me er juist niet om wat je niet wil maar juist om wat je wel wil en waarom, anders kan ik er namelijk niks mee iedereen heeft namelijk wel een mening. Maarja thx anyway!

En oja.... je ziet nu 4 hdd maar het kunnen er net zo goed 8 zijn of meer als ik de case wat hoger maak.

[ Voor 49% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durft het bijna niet te vragen maar die HDD's zitten wel erg dicht bij je CPU (en GPU).
Stel je voor dat je er 4x 15.000rpm schijfen in hangt dan zal dit zeker de temperatuur van je kast beinvloeden (jammer genoeg).
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.hu/cpu/01q4/011029/images/aufmacher.jpg
Ik had dus laatst een Koolance PC901BW ingericht en in de HDD bay's (zie plaatje(901 heeft 2hdd bays/3st/1unit)) 4x15k + 1x7k2 schijfies gedaan --> 6800Ultra 95 grad i.p.v. 65.
Dus dit is ook niet de plek om HDD te plaatsen weet ik nu, :(

Afbeeldingslocatie: http://www.grolen.com/images/850twr.jpg
Deze vond ik wel wat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 16:45 . Reden: is alweer nieuwe tekening, bovengenoemde verhaal is al achterhaald:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Dat zeg ik toch ook? Meer plek voor 5,25" bays.
Doe er dan op z'n minst drie, kan je er nog een 4-3 of 5-3 module in stoppen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Hdd's zitten in de rechter helft van de kast. Warmte van de hdd's gaan richting de voedingen en niet langs het mobo. Voeding zit idd dicht bij de cpu maar daar zit altijd nog een moboplate tussen en als het goed is geeft deze geen warmte af maar voert het juist door naar buiten.

Die wtx case die ik daar zie was ik al tegen gekomen en is me iets te groot maar wie weet komt het in de buurt.

[ Voor 34% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
sig69 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:39:
Dat zeg ik toch ook? Meer plek voor 5,25" bays.
Doe er dan op z'n minst drie, kan je er nog een 4-3 of 5-3 module in stoppen.
Ja maar waarom...Je kan wel meer plek hebben maar waarom heb je dat nodig. hdd's zijn toch al gekoeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Overige Hardware --> Casemodding & Elektronica

Op verzoek :)

En gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop ipv regelmatig meerdere posts na elkaar te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Tjah subtiel schopje noem ik dat. Gewoon net doen alsof je de edit knop niet kent doet wonderen. Totdat er wat van gezegd wordt ;)

Edit :+ :
Thx btw!

[ Voor 10% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Er zijn al heel veel dingen genoemd dus weet niet cker of deze al genoemd is :)

Misschien een optie kit ofzo, dat er zeer gemakkelijk waterkoeling kan worden ingebouwd...

of dat er heel simpel een prometia of ander Phase Change koeling systeem kan worden ingebouwd/uitgebouwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omebas schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:39:
Kan je onderbouwen waarom je meer dan 2 fullsized bays nodig hebt? 1 lezer en 1 brander moet genoeg zijn toch?

..........

[afbeelding]
Ik heb momenteel 4 fullsized bays in gebruik (jah in 1 computer, niet verdeeld over meerdere :+ )
1 dvd-lezer + 1 brander, en dan nog 2 hd coolers waarvan 1 met fancontrole erin....

Dus ik prefereer wel een stuk meer als 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Nou, ik zal maar aangeven wat ik wel wil:

HORIZONTALE bays voor cd/dvd-drives. Het zal vast dat je sommige drives verticaal kunt gebruiken, maar ik krijg bij meerdere drivers hier thuis (2x NEC, 2x LiteOn, 1x AOpen) echt geen cd erin als hij verticaal ligt... om nog maar niet te spreken over de problemen die je tijdens gebruik tegen kunt komen.

Overigens, ik wil ook meer 5.25" drives, ik heb er 4 in gebruik gehad: 1x DVD-lezer, 1x cd-brander, 1x dvd-brander en 1x removable HDD bracket. Ok, 2 branders is misschien niet erg gebruikelijk, maar die hdd brackets zijn als je het mij vraagt nog best veel gebruikt...

Het ontwerp staat me best aan hoor, alleen zouden al die 5.25" slots dieper moeten zijn eigenlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
peddro schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:09:

Misschien een optie kit ofzo, dat er zeer gemakkelijk waterkoeling kan worden ingebouwd...

of dat er heel simpel een prometia of ander Phase Change koeling systeem kan worden ingebouwd/uitgebouwd... :)
Daar zit ik ook al aan te denken, Btx wordt waarschijnlijk ook zon kit =\
XanderH schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:17:
Nou, ik zal maar aangeven wat ik wel wil:

HORIZONTALE bays voor cd/dvd-drives. Het zal vast dat je sommige drives verticaal kunt gebruiken, maar ik krijg bij meerdere drivers hier thuis (2x NEC, 2x LiteOn, 1x AOpen) echt geen cd erin als hij verticaal ligt... om nog maar niet te spreken over de problemen die je tijdens gebruik tegen kunt komen.

Overigens, ik wil ook meer 5.25" drives, ik heb er 4 in gebruik gehad: 1x DVD-lezer, 1x cd-brander, 1x dvd-brander en 1x removable HDD bracket. Ok, 2 branders is misschien niet erg gebruikelijk, maar die hdd brackets zijn als je het mij vraagt nog best veel gebruikt...

Het ontwerp staat me best aan hoor, alleen zouden al die 5.25" slots dieper moeten zijn eigenlijk... :)
removable hdd bracket helemaal vergeten :P kijk zon antwoord heb ik tenminste wat aan _/-\o_

Zal ik rechts dan maar een stapel hdd's tekenen en de kast dan wat dieper maken zodat de full 5,25 drives daar in passen. Kvin het wel jammer van die verticale spelers want dat was tenminste weer is wat anders.

[ Voor 59% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb jij genoeg aan 2 full sized 5.25" bays maar ik dus niet en het meerendeel van de tweakers hier ook niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Misschien ook een idee om de voorkant makkelijk afklikbaar te maken, dan kan je overal goed bij, maar die dingen zitten vaak zo lastig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:27:
Misschien heb jij genoeg aan 2 full sized 5.25" bays maar ik dus niet en het meerendeel van de tweakers hier ook niet denk ik.
Weer zon ijzersterk argument |:( . Dat iemand anders zijn bays gebruikt om hdd's te koelen wil niet zeggen dat dat in deze behuizing ook zo moet...een removable hdd bracket is wat anders...dat is gewoonweg niet anders op te lossen en het moet toch mogelijk zijn.

En nogmaals als het niet genoeg is wil ik ook weten waarom en wat volgens jou dan wel genoeg is. Ik heb iig allang besloten dat het er meer worden de vraag is alleen nog hoeveel. Ik moet wel kunnen onderbouwen waarom ik er bijvoorbeeld 5 doe en geen 4 want alles wat erbij komt kost geld en het budget is beperkt.
SA007 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:38:
Misschien ook een idee om de voorkant makkelijk afklikbaar te maken, dan kan je overal goed bij, maar die dingen zitten vaak zo lastig vast.
De behuizing geheel uit plaatwerk gemaakt. Kunststof frontjes kan je dus wel vergeten als je dat in gedachten had.
peddro schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:09:

Er schiet me ineens iets te binnen. Als het nu mogelijk zou zijn er precies zon zelfde case onder te plaatsen waarbij dan de frontpanels vervangen zijn dan kan dat toch mooi gebruikt worden als ruimte voor de WC kit? :) En dan is het geheel niet eens zo gigantisch. Hoogte komt dan op ongeveer 70 centimeter.

[ Voor 61% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb niet alles doorgelezen maar toch enkele opmerkingen/ideeën van mijn kant:

- met modules werken (is al het geval zoals ik kon zien) zonder onderdelen vaste plaats te geven. 2 dingen in een dus. Enerzijds mogelijkheid bepaalde onderdelen op een totaal onverwachte plaats te monteren. Exprerimenteren ivm warmte ed. Maar daardoor ook mogelijkheid ipv 3 fans 2 fans en 2 extra schijven bijvoorbeeld. Snap je beetje wat ik bedoel? Dus op de plaats waar je fans kan aansluiten kan je evengoed harde schijven plaatsen. Da betekent natuurlijk wel dat je ofwel een immens kliksysteem moet ontwikkelen of de kast vol gaten boren.

- Bij die lcd heb ik zo mijn bedenkingen. Als die dan niet meer functioneert heb je totaal geen feedback, bij leds kan het enkel voorkomen dat die kapot is en dus nooit meer oplicht maar das snel vervangen. In noodgevallen heb je dikwijls veel aan leds. Daarom mss combinatie van LCD en LED. Bijvoorbeeld een LCD met erboven/eronder de traditionele LEDs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:36:
Heb niet alles doorgelezen maar toch enkele opmerkingen/ideeën van mijn kant:

- met modules werken (is al het geval zoals ik kon zien) zonder onderdelen vaste plaats te geven. 2 dingen in een dus. Enerzijds mogelijkheid bepaalde onderdelen op een totaal onverwachte plaats te monteren. Exprerimenteren ivm warmte ed. Maar daardoor ook mogelijkheid ipv 3 fans 2 fans en 2 extra schijven bijvoorbeeld. Snap je beetje wat ik bedoel? Dus op de plaats waar je fans kan aansluiten kan je evengoed harde schijven plaatsen. Da betekent natuurlijk wel dat je ofwel een immens kliksysteem moet ontwikkelen of de kast vol gaten boren.
Met modules is inderdaad het plan de vraag is alleen nog hoe modulair moet het zijn. Ik weet niet of je de Lubic Case kent maar die kan je bouwen zoals je wilt door middel van profielen en verbindingsstukken. Op zich heel mooi maar alleen vervelend als je nog enige vorm van bekleding wilt want dan zal je dat zelf moeten verzorgen. Het zal dus een case worden met minder vrijheid dan Lubic maar toch met veel verschillende montage mogelijkheden om zowel degene die belachelijk veel hdd's in zijn case wil als iemand die een "windtunnel" in zijn kamer wil hebben om maar een voorbeeld te noemen.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:36:
- Bij die lcd heb ik zo mijn bedenkingen. Als die dan niet meer functioneert heb je totaal geen feedback, bij leds kan het enkel voorkomen dat die kapot is en dus nooit meer oplicht maar das snel vervangen. In noodgevallen heb je dikwijls veel aan leds. Daarom mss combinatie van LCD en LED. Bijvoorbeeld een LCD met erboven/eronder de traditionele LEDs.
LCD vond ik persoonlijk echt iets wat de tweaker zelf kan dus dat zal ook echt niet gebeuren. Het wordt absoluut geen case met pre-modded functies want die kasten zijn er al genoeg en bovendien spreek je daarmee een andere doelgroep aan. Er zal bij het ontwerp wel aan optimale koeling en stilte worden gedacht. Of iig het zal mogelijk moeten zijn om het zo in te richten dat het ideaal is.

[ Voor 31% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen 2 of 3 kleine 5.25" bays en 3 of 4 fullsized zodat je een lcd en een fancontroller in die 2 kleine kan doen en dan ruimte voor bv cdrom brander en dvdbrander en hd bracket/ extra cdromplek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die 5.25" bays, vergeet je niet die ontzettend irritante condensator op de hoek van (veel) mobo's die altijd in de weg zitten voor je 3e / 4e optical B)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:13:
Nog even over die 5.25" bays, vergeet je niet die ontzettend irritante condensator op de hoek van (veel) mobo's die altijd in de weg zitten voor je 3e / 4e optical B)
Ja daarom had ik ook liever geen drives voor het mobo omdat de kast daardoor echt veel langer wordt dan in eerste instantie het idee was. Ik kan ze ook recht houden maar dat zal de breedte niet ten goede komen. Het wordt dus dieper of breeder...tjah of hoger maar dan kom heb je weer zon bestaande case.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:56:
Ik zou zeggen 2 of 3 kleine 5.25" bays en 3 of 4 fullsized zodat je een lcd en een fancontroller in die 2 kleine kan doen en dan ruimte voor bv cdrom brander en dvdbrander en hd bracket/ extra cdromplek
Als die full sized drives horizontaal komen te staan maakt het aantal niet zoveel meer uit ze zullen dan allemaal full zijn want ik win er dan niks mee door ze kort te houden. :|

[ Voor 46% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen dieper dat ziet wel stoer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:29:
ik zou zeggen dieper dat ziet wel stoer uit
Zoals je vast zult begrijpen kan je bij een ontwikkeling geen keuzes baseren op het feit dat je het stoer vind of niet..Maargoed je mening word op prijs gesteld :) kvind het persoonlijk ook de beste optie en zal kijken waar ik dan op uit komt.

Ik denk dat ik maar is wat varianten ga maken, met de voor en nadelen, en dan kijken wat jullie daar van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Hoe ben je van plan de HD's er in te zetten? ga je van die speciale bays gebruiken zoals Chieftec in z'n Dragon Series heeft? of moet het "los" per HD?
Verder misschien nog een idee om aan de achterkant, op de plaats van de 2e voeding/waterkoeling een soort module te maken waar (nog meer) hd's in kunnen. Voor de mensen die belachelijk veel HD's hebben, zeg maar.
Verder denk ik ook dat het meer nut heeft om allemaal full-sized bays te gebruiken.
Op dit moment nog geen echte andere suggesties.
Mocht er wat zijn, roep ik het wel.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:53:
Hoe ben je van plan de HD's er in te zetten? ga je van die speciale bays gebruiken zoals Chieftec in z'n Dragon Series heeft? of moet het "los" per HD?
Verder misschien nog een idee om aan de achterkant, op de plaats van de 2e voeding/waterkoeling een soort module te maken waar (nog meer) hd's in kunnen. Voor de mensen die belachelijk veel HD's hebben, zeg maar.
Verder denk ik ook dat het meer nut heeft om allemaal full-sized bays te gebruiken.
Op dit moment nog geen echte andere suggesties.
Mocht er wat zijn, roep ik het wel.
Bays en andere oplossingen laat ik niks over los er komen hier ook mensen uit het bedrijfsleven :). Dat van die hdd's klinkt mischien logisch maar het lelijke is dat juist diegenen die veel hdd's hebben ook 2 voedingen nodig hebben ;). En die full-sized bays..tjah..ik ben er nog niet uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Omebas op 08-04-2005 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Omebas schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:58:
[...]
Bays en andere oplossingen laat ik niks over los er komen hier ook mensen uit het bedrijfsleven :). Dat van die hdd's klinkt mischien logisch maar het lelijke is dat juist diegenen die veel hdd's hebben ook 2 voedingen nodig hebben ;). En die full-sized bays..tjah..ik ben er nog niet uit.
Ik snap je punten.
Verder vind ik het een zeer cool idee.
* Ben.Hahlen meld zich hierbij aan mochten er "Beta"-testers nodig zijn :P

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omebas schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:58:
[...]

Bays en andere oplossingen laat ik niks over los er komen hier ook mensen uit het bedrijfsleven :). .
Schudde ik je wakker met mijn mailtje? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Interessante discusie hebben we hier aangezwengeld over de 5,25" bays. Ik zeg het nog een keer: minstens 3, dan kunnen we er nog wat mee. 4-3, 5-3

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 09-04-2005 02:22 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 02:21:
Interessante discusie hebben we hier aangezwengeld over de 5,25" bays. Ik zeg het nog een keer: minstens 3, dan kunnen we er nog wat mee. 4-3, 5-3
Minstens..

Gemiddelde tweaker heeft:

DVD/CD writer
DVD/CD reader
Baybus
Cardreader
LCD display

Dan ook nog plek vinden voor de gemiddelde 3 schijven

Ik heb er 6 in mijn Chieftec dragon bigtower.. En heb ze ook echt alle 6 nodig.

Harde schijven inderdaad op zijn kant, maar dan een “deurtje” zodat je er van buiten bijkan.. Ik zit vaak te kloten als ik een drive moet (de)monteren omdat er te weinig plek is.

Dus deurtje open, kliksysteem (ala Chieftec met de 5,25” bays) inknijpen, kabels los en drive eruit.. Dit moet binnen de minuut kunnen..

Nu ben ik gauw al een 10 minuten bezig met verwisselen..

En ga niet zoals Dell een openklapbare kast maken.. De meeste tweakers hebben weinig tot geen ruimte op hun bureau (lees ongelofelijke teringbende), dan moeten ze hun kast loskoppelen en dat is weer niet handig.

Beter is alles modulair op te bouwen en zo’n openklapbare kast is ook moeilijker te modden.

Als alles modulair is, is het ook makkelijker om “aftermarket” producten te verzinnen en te produceren. Je moet ook commercieel blijven denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet mogelijk zijn om da case-zijkanten schijfbaar te maken? Naar boven bijvoorbeeld. Dit lijkt mij te doen door langs de zijkant kleine buisjes te maken (op de zijkanten) waardoor een rubber (of weet ik veel wat) bandje of kleine wieltjes kunnen schuiven. (hetzelfde principe als een plank die je uit je bureaublad kunt schuiven om bv. je toetsenbord op te zetten maar dan verticaal)

Om te voorkomen dat je case open gaat als je hem op z'n kop houdt gebruik je gewoon een kliksysteempje vanboven/onder. Hetzelfde kun je gebruiken om de zijkanten open te laten staan terwijl je aan het werken bent binnenin.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Na de hele discussie over 5,25" bays gelezen te hebben begin ik me toch sterk af te vragen of een midi + full tower versie niet de beste optie is?

Ik had destijds (momenteel een laptop):
- Baybus
- CD writer
- CD speler

En ik had nog een vrij slot over, en dat was genoeg.

Vreemd, ik heb nog geen poll hierover gezien? :P

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 09-04-2005 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
sig69 schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 02:21:
Koop jij maar een stacker, want dat is wat je wil :+
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:30:
[...]

Schudde ik je wakker met mijn mailtje? :9
Nee ik was al voorzichtig remi ;)
r0b schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 04:06:
Na de hele discussie over 5,25" bays gelezen te hebben begin ik me toch sterk af te vragen of een midi + full tower versie niet de beste optie is?

Ik had destijds (momenteel een laptop):
- Baybus
- CD writer
- CD speler

En ik had nog een vrij slot over, en dat was genoeg.

Vreemd, ik heb nog geen poll hierover gezien? :P
Als jij momenteel genoeg hebt aan een laptop behoor jij niet tot de doelgroep lijkt me. Een poll is ook zinloos want ik wil goede argumenten. Het is niet zo dat ik de kasten voor jullie maak en dan het gemiddelde pak oid.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 03:51:
Zou het niet mogelijk zijn om da case-zijkanten schijfbaar te maken? Naar boven bijvoorbeeld. Dit lijkt mij te doen door langs de zijkant kleine buisjes te maken (op de zijkanten) waardoor een rubber (of weet ik veel wat) bandje of kleine wieltjes kunnen schuiven. (hetzelfde principe als een plank die je uit je bureaublad kunt schuiven om bv. je toetsenbord op te zetten maar dan verticaal)

Om te voorkomen dat je case open gaat als je hem op z'n kop houdt gebruik je gewoon een kliksysteempje vanboven/onder. Hetzelfde kun je gebruiken om de zijkanten open te laten staan terwijl je aan het werken bent binnenin.
Alles kan. Hoewel je idee niet verkeerd is moet je niet vergeten dat zoiets ook flink wat productie kosten met zich meebrengt. Zoals jij het je voorstelt iig.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 03:02:
[...]

Minstens..

Gemiddelde tweaker heeft:

DVD/CD writer
DVD/CD reader
Baybus
Cardreader
LCD display

Dan ook nog plek vinden voor de gemiddelde 3 schijven

Ik heb er 6 in mijn Chieftec dragon bigtower.. En heb ze ook echt alle 6 nodig.
DVD/CD writer << lang
DVD/CD reader << lang

Baybus << kort
Cardreader << kort
LCD display << kort

Als je kijkt naar mijn eerste pic was die voor jou dus al meer dan geschikt geweest. Behalve dan dat die drives verticaal stonden.

[ Voor 126% gewijzigd door Omebas op 09-04-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Omebas schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:50:
Als jij momenteel genoeg hebt aan een laptop behoor jij niet tot de doelgroep lijkt me. Een poll is ook zinloos want ik wil goede argumenten. Het is niet zo dat ik de kasten voor jullie maak en dan het gemiddelde pak oid.
Wat is dat nou weer voor antwoord. Ik stel iets voor, en het antwoord baseer je op het feit dat ik nu een laptop gebruik?
Dus iemand die momenteel een laptop gebruikt, heeft per definitie geen normale pc's gehad, geen tig casemods gehad, en heeft ook geen casemods in de planning staan? (Om de "nerd" definitie wat aan te pakken).
Of mag ik *nu* geen suggesties geven, maar als ik even opschuif en achter m'n andere workstation ga zitten wel :?

Goed, als het zo moet. :z

[ Voor 18% gewijzigd door r0b op 09-04-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
r0b schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:54:
[...]

Wat is dat nou weer voor antwoord. Ik stel iets voor, en het antwoord baseer je op het feit dat ik nu een laptop gebruik?
Dus iemand die momenteel een laptop gebruikt, heeft per definitie geen normale pc's gehad, geen tig casemods gehad, en heeft ook geen casemods in de planning staan? (Om de "nerd" definitie wat aan te pakken).
Of mag ik *nu* geen suggesties geven, maar als ik even opschuif en achter m'n andere workstation ga zitten wel :?

Goed, als het zo moet. :z
Daar moet ik je gelijk in geven maar snap je ook waarom zon poll geen zin heeft? Een poll geeft alleen een mening maar geen onderbouwing...

En als ik iets beweer waar jij het niet mee eens bent dan kan jij dat toch gewoon weerleggen met je eigen argumenten. Geen man overboord toch. ;)

Nog even over dat midi+full tower. Ik ga niet uit van een bestaand concept behuizing maar begin helemaal opnieuw en kom hopelijk met iets dat beter is dan bestaande midi/full/wat anders behuizingen. En dan nog een vraag..bedoel je nu twee typen behuizingen of een combinatie ervan? Het eerste is iig geen optie en bij het tweede kan ik me niet goed voorstellen wat je dan zou bedoelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Omebas op 09-04-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik heb het topic maar rap even doorgelezen maar ik heb toch enkele bedenkingen, of dingen die ik wil zeggen.

Toen ik de startpost las dacht ik in mijn eigen, geweldig een case voor tweakers door tweakers, waarop alles goed is, dus zoals je het wilt. Dat is natuurlijk geweldig, maar iedereen wil/verwacht andere dingen op zijn case...

Het ontwerp dat je hebt laten zien zag er veelbelovend uit, maar meer een workstation kast, of kleine server. Naar mijn menig iets te breed voor op mijn buro te zetten, want ja, als ik er een venster in plaats dan wil ik er ook in kunnen kijken dus komt mijn case op mijn buro, maar niet iedereen heeft een buro van 2m breed op een van min 24cm (aangezien er 2x120mm fans voorin zitten) breed op zijn buro te plaatsen. En over dat midi-full tower concept, die bestaan er omdat de meeste voldoende hebben aan een midi tower, en wie dat niet heeft koopt een full tower. Als jij die 2 wilt gaan combineren dan bestaat er de kans dat hij te groot wordt voor iemand die een midi tower wilt, en te klein gaat zijn voor iemand die een full tower wilt, als je begrijpt wat ik wil proberen te zeggen.

Hoe zou ik mijn case nu wel willen, want dat wil je uiteindelijk weten. Wetende dat mijn huidige case een Chieftec Dragon Midi Tower is, vindt ik dat een full tower te groot is, en een midi iets te klein :s Ik mis bijvoorbeeld plaats op een dual 120mm radiator te plaatsen ( er even vanuitgaand dat ik niet in mijn case ga zagen) en de rest van een WC set. De nieuwe generatie Thermaltake kasten, zoals de Tsunami vindt ik zeer praktisch een mooi opgebouwd vanbinnen. Over die gootjes voor je kabels in wegtewerken, daar ben ik het helemaal mee eens, geweldig idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD/CD writer << lang
DVD/CD reader << lang

Baybus << kort
Cardreader << kort
LCD display << kort

Als je kijkt naar mijn eerste pic was die voor jou dus al meer dan geschikt geweest. Behalve dan dat die drives verticaal stonden.
Bedenk wel dat achter veel "korte" Baybus, Cardreader en LCD display's vaak de ruimte nog is om er een 3,5" schijf achter te plaatsen.

Doelde ook op die vertikale drives.. Persoonlijk vind ik dat niet handig. Ik wil de discs er gewoon uit kunnen pakken zonder dat ik hoef te "kloten". Misschien ook een kwesti van wennen, maar in eerste instantie zou ik eerder een horizontale drive prefereren boven een vertikale.

Zorg er ook voor dat de kast "diep" genoeg is. Ik heb zoals vele, geworsteld met het probleem dat er net te weinig ruimte is om een aantal dingen achter elkaar te zetten. Zoals ik hier zwaar ruzie heb gehad met de voeding, reservoir van mijn WC en de 5,25" bays.
Afbeeldingslocatie: http://www.modguru.nl/IMG_0064thumb.jpg

Misschien ook een idee voor de "aftermarket" producten om een speciale top panel te ontwerpen voor een WC.. Met reservoir pomp en radiator en dus al rekening houden met de eventuele montage mogelijkheden.
offtopic:
zorg dat de complete WC uitgevoerd is in koper, ik heb met mijn radiatoren een probleem gehad omdat de aansluitingen voor de slangen van alu waren

Bekijk ook de Superflower SF-201T3-S eens om een idee op te doen

Ook een idee is om het mogelijk te maken om er een "onderkast" onder te monteren. Eventueel in dezelfde stijl zodat de Phasechange en Prom jongens ook hun hart op kunnen halen.

Zorg dat alles makkelijk demontabel is.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:15

Soul__assasin

de Belbelg

de kast word btx compatible.

dus ik zit met het volgende idee, waarom monteer je het moederbord niet rechtsreeks op te kantelende kant, en ipv die van naar boven te doen scharnieren doe je die naar onder klappen. doe is het moederbord perfect bereikbaar voor onderhoud en updates.

voor de harde schijven ipv ze plat te monteren monteer ze verticaal zo krijg je er meer naast elkaar.

voor de rest gewoon rekening houden met een goede airflow dan word het gewoon een goed presterende kast

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:26:
dus ik zit met het volgende idee, waarom monteer je het moederbord niet rechtsreeks op te kantelende kant, en ipv die van naar boven te doen scharnieren doe je die naar onder klappen. doe is het moederbord perfect bereikbaar voor onderhoud en updates.
Interesant idee. Maar is het niet handig dan om de achterkant kantelbaar te maken? (net zoals die oude AT kasten in het frame hadden maar dan aan de buitenkant) Zodat het mogelijk word om het mobo makkelijk naar buiten te halen zonder alles los te koppelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

inderdaad die komt mee eh zo kan je alles netjes laten zitten als je ram bijsteeks of je koelblok eens proper wil zuigen...

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:31:
inderdaad die komt mee eh zo kan je alles netjes laten zitten als je ram bijsteeks of je koelblok eens proper wil zuigen...
Precies, voornamelijk dat zuigen en poetsen. Dat is nu nogal een hekelpunt als je naar een LAN gaat.
Dat is altijd op het laatste moment dat je, je case pakt en ziet dat ie wel heel erg stoffig is.

Eerder werd er een uitschuifbare versie geopperd, maar dat zie ik niet zo zitten omdat er nogal wat kabels op het mobo zitten.
Ik heb een kast met een uitschuifbare achterplaat. Maar dat is echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:02
http://www.thermaltake.co...kandalf/bws/va9000bws.htm

kijk hier eens deze kast heeft BTX en ATX verder ook nog wat leuke snuffjes kun je dus heel wat afkijken :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Waarom gaat men er vanuit dat men het over een towerkast heeft ?
Ik heb zelf een voorliefde voor pizzadozen namelijk. En daarin zou je de optische units onder het mobo kunnen zetten waardoor je niet met een gigantisch ding bezig bent.
  • atx diep
  • mobo+insteekkaarten+optische unit hoog
  • mobo+voeding breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
[...]

Koop jij maar een stacker, want dat is wat je wil :+
Die heb ik uiteraard al naast m'n bureau staan >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Bschnitz schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:41:
http://www.thermaltake.co...kandalf/bws/va9000bws.htm

kijk hier eens deze kast heeft BTX en ATX verder ook nog wat leuke snuffjes kun je dus heel wat afkijken :P
Leuke kast idd maar de stacker is toch beter naar mijn mening en de kandalf is niet helemaal BTX en ATX. Je moet dan namelijk een BTX kit kopen met BTX backplate.
Skyline GT-R schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:53:
Ik heb het topic maar rap even doorgelezen maar ik heb toch enkele bedenkingen, of dingen die ik wil zeggen.

Toen ik de startpost las dacht ik in mijn eigen, geweldig een case voor tweakers door tweakers, waarop alles goed is, dus zoals je het wilt. Dat is natuurlijk geweldig, maar iedereen wil/verwacht andere dingen op zijn case...
Ik weet het, kiezen wordt het toch.
Skyline GT-R schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:53:Het ontwerp dat je hebt laten zien zag er veelbelovend uit, maar meer een workstation kast, of kleine server. Naar mijn menig iets te breed voor op mijn buro te zetten, want ja, als ik er een venster in plaats dan wil ik er ook in kunnen kijken dus komt mijn case op mijn buro, maar niet iedereen heeft een buro van 2m breed op een van min 24cm (aangezien er 2x120mm fans voorin zitten) breed op zijn buro te plaatsen. En over dat midi-full tower concept, die bestaan er omdat de meeste voldoende hebben aan een midi tower, en wie dat niet heeft koopt een full tower. Als jij die 2 wilt gaan combineren dan bestaat er de kans dat hij te groot wordt voor iemand die een midi tower wilt, en te klein gaat zijn voor iemand die een full tower wilt, als je begrijpt wat ik wil proberen te zeggen.
Die 24 centimeter valt nog wel mee qua breedte lijkt me. Ik snap je punt over dat het combineren van de kasten een probleem kan opleveren. Maargoed er zullen ook wel mensen zijn die een midi tower te klein vinden en een full tower te hoog (zker als ie op het bureau komt). Voor mij geld dat iig wel. Je had zelf al door dat niet aan iedereen's wensen voldaan kan worden, dus als er mensen zijn die de breedte niet accepteren, dan wil dat niet zeggen dat het eindconcept ook niet breed mag zijn.
Skyline GT-R schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:53:Hoe zou ik mijn case nu wel willen, want dat wil je uiteindelijk weten. Wetende dat mijn huidige case een Chieftec Dragon Midi Tower is, vindt ik dat een full tower te groot is, en een midi iets te klein :s Ik mis bijvoorbeeld plaats op een dual 120mm radiator te plaatsen ( er even vanuitgaand dat ik niet in mijn case ga zagen) en de rest van een WC set. De nieuwe generatie Thermaltake kasten, zoals de Tsunami vindt ik zeer praktisch een mooi opgebouwd vanbinnen. Over die gootjes voor je kabels in wegtewerken, daar ben ik het helemaal mee eens, geweldig idee.
Kzal die gootjes nog is bekijken die waren me nog niet echt opgevallen. Wat wc betreft wil ik eigenlijk dat een kleine set in de case past en dat er voor een grotere wc installatie zon onderkast erbij gekocht kan worden.

Nice post btw _/-\o_
Mr.SiS schreef op zondag 10 april 2005 @ 11:58:
Waarom gaat men er vanuit dat men het over een towerkast heeft ?
Ik heb zelf een voorliefde voor pizzadozen namelijk. En daarin zou je de optische units onder het mobo kunnen zetten waardoor je niet met een gigantisch ding bezig bent.
  • atx diep
  • mobo+insteekkaarten+optische unit hoog
  • mobo+voeding breed
Piza dozen zijn met name voor lans niet echt handig. Je kan je tft/crt er dan wel bovenop zetten maar hoe laat je dan je hardware laten zien. Monteren van WC koeling is ook nogal vervelend in een liggende case omdat je de bodem van de case dan niet kan gebruiken dus je zal het op moeten hangen oid.
Soul__assasin schreef op zondag 10 april 2005 @ 10:26:
de kast word btx compatible.

voor de harde schijven ipv ze plat te monteren monteer ze verticaal zo krijg je er meer naast elkaar.

voor de rest gewoon rekening houden met een goede airflow dan word het gewoon een goed presterende kast
Ik kan je niet helemaal volgen zou je mischien een picje willen maken als toelichting? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de te kantelen kant". Je nederlands is ook niet al te best maar daar ligt het niet aan volgens mij.

[ Voor 97% gewijzigd door Omebas op 10-04-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
oeps

[ Voor 100% gewijzigd door Omebas op 10-04-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebus
  • Laatst online: 05-10 10:53
Je kunt ook tussen het moederbord-tray en de sidepanel een ruimte maken waar de harde schijven verticaal kunnen staan. Dan wordt de kast iets breder maar je kunt makkelijk 4 a 5 hd's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Wat ik denk dat SA bedoelt is dat je de kast kan openklappen...

Dus dat de mobotray vastzit aan het sidepanel die je dan schanierd aan de onderzijde.

Lijkt me een goed idee, maar dan moet je ook meteen zorgen dat je daar met kabels weinig tot geen last van hebt...

Dus: langere ide/sata/whatever kabels erbij, en de voeding aan de onderkant (waar de afstand van de kabels het kortst mag zijn)

Plaatje van het idee:
Groen is mobo lelijk blauwe ding moet de voeding voorstellen
Omdat de voeding dus zo dicht bij het draaipunt zit heeft die het minste last van het "openklappen"

Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/kast
ph34r mij not-1337 3d xpaint skills

edit:

En nee, ik had geen zin om een mobo tray en kaarten te gaan tekenen

[ Voor 8% gewijzigd door SA007 op 10-04-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Omebas schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:58:
[...]

Leuke kast idd maar de stacker is toch beter naar mijn mening en de kandalf is niet helemaal BTX en ATX. Je moet dan namelijk een BTX kit kopen met BTX backplate.

[...]

Ik weet het, kiezen wordt het toch.

[...]

Die 24 centimeter valt nog wel mee qua breedte lijkt me. Ik snap je punt over dat het combineren van de kasten een probleem kan opleveren. Maargoed er zullen ook wel mensen zijn die een midi tower te klein vinden en een full tower te hoog (zker als ie op het bureau komt). Voor mij geld dat iig wel. Je had zelf al door dat niet aan iedereen's wensen voldaan kan worden, dus als er mensen zijn die de breedte niet accepteren, dan wil dat niet zeggen dat het eindconcept ook niet breed mag zijn.

[...]

Kzal die gootjes nog is bekijken die waren me nog niet echt opgevallen. Wat wc betreft wil ik eigenlijk dat een kleine set in de case past en dat er voor een grotere wc installatie zon onderkast erbij gekocht kan worden.

Nice post btw _/-\o_

[...]

Piza dozen zijn met name voor lans niet echt handig. Je kan je tft/crt er dan wel bovenop zetten maar hoe laat je dan je hardware laten zien. Monteren van WC koeling is ook nogal vervelend in een liggende case omdat je de bodem van de case dan niet kan gebruiken dus je zal het op moeten hangen oid.

[...]

Ik kan je niet helemaal volgen zou je mischien een picje willen maken als toelichting? Ik begrijp niet wat je bedoelt met "de te kantelen kant". Je nederlands is ook niet al te best maar daar ligt het niet aan volgens mij.
np m8, just willing to help you :)

Maar ik begrijp ook waar je naar toe wilt, en volgens wordt het zeker een kast om te overwegen als ze uit is en een mooi, strak design heeft. Maar dat mooi is weer zo persoonlijk als het maar kan zijn :P Ik wens je iig veel succes toe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je het mobo uitschuifbaar maakt, dan is het handig als je voeding aan dezelfde plaat zit als je mobo, alhoewel dat niet jouw idee is zoals ik uit je models kan opmaken (ik ben het wel zo aan het maken momenteel :) ).

En wat die verticale opticals betreft: mij niet gezien, volgens mij is 90 procent van de optical drives tegenwoordig ontworpen om ze horizontaal te gebruiken, dus zonder waardeloos kliksysteem oid.

Net een paar ouwe IDE connectors losgesoldeerd met propaanbrander [tip: zorg dat IDE kabel in de connector zit als je hem los haalt, door de hitte gaan de pinnekes loszitten]

Iemand nog een rot mobo in de aanbieding met SATA connectors [de vrouwtjes edit: de mannekes] ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:02:

En wat die verticale opticals betreft: mij niet gezien, volgens mij is 90 procent van de optical drives tegenwoordig ontworpen om ze horizontaal te gebruiken, dus zonder waardeloos kliksysteem oid.
Noppes.. Alles is ook vertikaal te gebruiken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:08:
[...]

Nee dus. Dit verschilt momenteel per fabrikant.
Plextor heeft het (nog?) wel, maar een stuk anderen weer niet.
Mochten het nu zelfs universeel zijn en wel verticaal werken, dan zijn er nog veel mensen die momenteel een CD/DVD speler hebben die alleen horizontaal kan.

Het verticaal plaatsen van de optical drives brengt natuurlijk wel voordelen, maar het weegt niet op tegen de nadelen imo.
(Incomptibiliet met zeer veel CD/DVD spelers, moeilijker inbrengen van een CD (of je moet een slot-in hebben), wellicht problemen met het afspelen van CD's (voor langere tijd), etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0b schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:29:
[...]

Nee dus. Dit verschilt momenteel per fabrikant.
Plextor heeft het (nog?) wel, maar een stuk anderen weer niet.
Mochten het nu zelfs universeel zijn en wel verticaal werken, dan zijn er nog veel mensen die momenteel een CD/DVD speler hebben die alleen horizontaal kan.

Het verticaal plaatsen van de optical drives brengt natuurlijk wel voordelen, maar het weegt niet op tegen de nadelen imo.
(Incomptibiliet met zeer veel CD/DVD spelers, moeilijker inbrengen van een CD (of je moet een slot-in hebben), wellicht problemen met het afspelen van CD's (voor langere tijd), etc.)
Discussie begint offtopic te worden..

offtopic:
Kijk maar eens bij: NEC, Samsung, Hitachi, Plextor, Dell, Asus, en weet ik veel nog wat voor merken.. Allemaal vertikaal te gebruiken, ik heb ze regelmatig in mijn handen dus weet waar ik over praat (heb een webshop). Maar geef zelf de voorkeur aan horizontaal idd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Overbrug de kabel afstanden tussen mobo en drivebay,
middels een verlengblok, een soort verleng doos voor
rand-app, waarin met meerdere kabels die lengtes overbrugt kan worden.
misschien een soort noise filterblok als optie of surge-protection.

2). Sommige servers hebben een drivebay waarbij de airflow de schijven optimaal koelt
door de afstand tussen de schijven te vergroten verbeterd ook de koeling.
Ik sloopte een Compaq Proliant, haalde alle tray-beugels eruit en monteerde
de SCSI schijven (heel creatief) de koeling was perfect. Zelfs bij performance.

3) Netwerk, usb, printer identificatie en signaal verlichting in het front verwerken.
Ik mis die opties. Schijven leds ook omleiden naar een front met

- 8 schijf leds
- 2 Netwerk kaart leds TX/RX/PWR/WOL
- USB tx/rx leds (als gewenst)
- Een sleep switch (ik ga slapen, geen signaal lampen aan)
- Een kleine TL - maintaince verlichting in de kast ( Wit 86 met opaal filtercap)
- Een frontcap omhoog getrokken kan worden (blind maken, afsluiten)
- Een CD/DVD lock mechanisme - afsluiten van de CD via een schakelaar
NO eject - welke CD/DVD ondersteund dat?
- Een mount voor een handgreep voor en achter (verwijderbaar)
zodat de kast in enkele seconden veilig verplaatst kan worden.
- Surge filter in de kast
- Mobiele phone Modem (bestaat dit?) die de Admin SMS kan sturen
- Digital Key card met PriOS settings, Bios specs (backup)
kan ook USB-Stick zijn
- Interne USB-stick holder voor speciale doeleinden (opslag van bios/ HDD part/boot)
- Netwerk connectie mogelijkheid in front ? (backup modus, install modus)
(twijfelgeval, maar waarom USB wel?)
- Afwijkende koelstroom - niet naar achter (vanwege de korte afstand naar de muur,
maar zoals bij de BA128/ PDP kasten naar boven, aantrek van lucht vanaf de grond is
minder geschikt door het opzuigen van zooi..

Ik hou niet van golfplaat-design - ik houd van industry strak - ALU wegens de Temperatuur.
Drivebay moet functioneel zijn, het aantal 5Kwart moet liggen tussen de minimale 4
en de maximale 6 (niet alleen CD/DVD - maar ook Radio/Audio units => voor de IceCasters)
of eventuele aanvullende koel systemen - card-readers en eventueel toekomstige Features.

Kast kleur - ZWART - is erg mooi - maar slecht voor de warmte beheer.
De HD trays zouden ALU-koel ribben moeten hebben - waarlangs de lucht kan trekken.

Ik houd niet zo van verlichting in de Kast - Dat lijkt op rokjes onder auto's - mijn respect voor de Car-modders - its not my style. De kast moet ingebouwd kunnen worden.
Als Server kunnen functioneren zonder monitor en toetsenbord, toetsenbord aansluiting moet aan de front zitten met een L gebogen connector (beschermen tegen krachten - trekken en duwen)
Zodat achter alleen de voeding kabel zit, de montor (als), netwerk in serverstand.

De kast heeft poten nodig, die de kast een groter oppervlakte op de vloer geven, die moeten gelocked kunnen worden - die moeten ook verwijderbaar zijn (dit verlaagd de kast) -> kast wordt monteerbaar.in een rack. De kast heeft boven nokjes waarop externe kast gezet kan worden, een soort mini-model van de grote versie. Daarin kunnen wandel-opslag geplaatst worden, een ext-CD/RW of iets anders.
De luchtstromen naar boven voorzien ook die kleine versie van koeling.

De wandel-beugels worden met een C sluiting in een verstevigde plaat gelegt. Die onderdelen kunnen
vooronder in een ruimte kwijt. Of zoals Samsonite kunnen weggeklapt worden. Maar dat leverd bij montage problemen op.

De kast heeft een std voeding van 500W
std 14 x 5.25" connectors
std 2 x 3.5" connectors
afwijkende connectors voor het knooppunt drivebay
die daar weer 5.25" connectors aanbied en 2 x 3.5

een backplane achter het eigenlijke board voorziet van strategische
connector punten waarop koelers en andere zaken aangesloten kan worden.

Dit wordt een erg brede kast met ruime uitbreidings mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Jeebus schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:21:
Je kunt ook tussen het moederbord-tray en de sidepanel een ruimte maken waar de harde schijven verticaal kunnen staan. Dan wordt de kast iets breder maar je kunt makkelijk 4 a 5 hd's kwijt.
Is het geen idee om de hdd's rechtop te zetten dus met de connectoren naar de bovenkant van de case. Dat je ze dus in een rack laat "vallen" en dan inklemd?
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:08:
[...]

Niet alles hoor keb er hier wat die dat niet kunnen maar die zijn ook wat ouder. Ik weet niet hoe dat met de nieuwere drives is, het werkt iig niet met een kliksysteem maar je legt de cd/dvd achter een tweetal lipjes.

Ik begin nu te twijfelen alles wat ik hier heb liggen heeft wel degelijk kleine lipjes.

Hmmz het schijnt zo te zijn dat idd kan met 99% van de drives alleen kan je dan geen mini dvd/cd's gebruiken. Maarja wie heeft die nou nodig ;).
thx for the pic ;)
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 00:02:
als je het mobo uitschuifbaar maakt, dan is het handig als je voeding aan dezelfde plaat zit als je mobo, alhoewel dat niet jouw idee is zoals ik uit je models kan opmaken (ik ben het wel zo aan het maken momenteel :) ).
Het plaatje dat je ziet is maar een van de vele voorstellen gewoon om discussie op te wekken. Aangezien modulariteit wel van belang is het idee van een voeding en het mobo op een plaat wel minder goed toe te passen.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:
1) Overbrug de kabel afstanden tussen mobo en drivebay,
middels een verlengblok, een soort verleng doos voor
rand-app, waarin met meerdere kabels die lengtes overbrugt kan worden.
misschien een soort noise filterblok als optie of surge-protection.
Dit is wel lastig door de afwijkende standaarden (sata ide ed) bovendien weet je niet hoeveel drives iemand gebruikt en de kabelzooi zal er niet minder om worden ben ik bang voor. Toch is het idee niet zo gek en je bent dan ook niet de enige die er mee komt. Voor de voedings stekker lijkt het me veel beter toepasbaar.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:2). Sommige servers hebben een drivebay waarbij de airflow de schijven optimaal koelt
door de afstand tussen de schijven te vergroten verbeterd ook de koeling.
Ik sloopte een Compaq Proliant, haalde alle tray-beugels eruit en monteerde
de SCSI schijven (heel creatief) de koeling was perfect. Zelfs bij performance.
Uiteraard zal de airflow optimaal zijn.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:3) Netwerk, usb, printer identificatie en signaal verlichting in het front verwerken.
Ik mis die opties. Schijven leds ook omleiden naar een front met

- 8 schijf leds
- 2 Netwerk kaart leds TX/RX/PWR/WOL
- USB tx/rx leds (als gewenst)
- Een sleep switch (ik ga slapen, geen signaal lampen aan)
- Een CD/DVD lock mechanisme - afsluiten van de CD via een schakelaar
NO eject - welke CD/DVD ondersteund dat?

Ik houd niet zo van verlichting in de Kast - Dat lijkt op rokjes onder auto's - mijn respect voor de Car-modders - its not my style.
Leuke ideeen maar je moet zelf ook nog wat te doen hebben als tweaker. Het wordt geen pre-modded case :). Nuf said
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:- Een frontcap omhoog getrokken kan worden (blind maken, afsluiten)
- Een mount voor een handgreep voor en achter (verwijderbaar)
zodat de kast in enkele seconden veilig verplaatst kan worden.
kan..
Grapje zeker, die mag je er zelf bij kopen. :D
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:- Een kleine TL - maintaince verlichting in de kast ( Wit 86 met opaal filtercap)
Leuk id
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:- Mobiele phone Modem (bestaat dit?) die de Admin SMS kan sturen
- Digital Key card met PriOS settings, Bios specs (backup)
kan ook USB-Stick zijn
- Interne USB-stick holder voor speciale doeleinden (opslag van bios/ HDD part/boot)
- Netwerk connectie mogelijkheid in front ? (backup modus, install modus)
(twijfelgeval, maar waarom USB wel?)
- Afwijkende koelstroom - niet naar achter (vanwege de korte afstand naar de muur,
maar zoals bij de BA128/ PDP kasten naar boven, aantrek van lucht vanaf de grond is
minder geschikt door het opzuigen van zooi..
Kan ook... btw front usb is handig voor gamepads, stuurtjes, mp3 spelers en andere apparatuur die je tijdelijk aansluit op usb dus vandaar.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37: Ik hou niet van golfplaat-design - ik houd van industry strak - ALU wegens de Temperatuur.
Drivebay moet functioneel zijn, het aantal 5Kwart moet liggen tussen de minimale 4
en de maximale 6 (niet alleen CD/DVD - maar ook Radio/Audio units => voor de IceCasters)
of eventuele aanvullende koel systemen - card-readers en eventueel toekomstige Features.

Kast kleur - ZWART - is erg mooi - maar slecht voor de warmte beheer.
De HD trays zouden ALU-koel ribben moeten hebben - waarlangs de lucht kan trekken.
k
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:De kast moet ingebouwd kunnen worden.
Als Server kunnen functioneren zonder monitor en toetsenbord, toetsenbord aansluiting moet aan de front zitten met een L gebogen connector (beschermen tegen krachten - trekken en duwen)
Zodat achter alleen de voeding kabel zit, de montor (als), netwerk in serverstand.

De kast heeft poten nodig, die de kast een groter oppervlakte op de vloer geven, die moeten gelocked kunnen worden - die moeten ook verwijderbaar zijn (dit verlaagd de kast) -> kast wordt monteerbaar.in een rack. De kast heeft boven nokjes waarop externe kast gezet kan worden, een soort mini-model van de grote versie. Daarin kunnen wandel-opslag geplaatst worden, een ext-CD/RW of iets anders.
De luchtstromen naar boven voorzien ook die kleine versie van koeling.

De wandel-beugels worden met een C sluiting in een verstevigde plaat gelegt. Die onderdelen kunnen
vooronder in een ruimte kwijt. Of zoals Samsonite kunnen weggeklapt worden. Maar dat leverd bij montage problemen op.

De kast heeft een std voeding van 500W
std 14 x 5.25" connectors
std 2 x 3.5" connectors
afwijkende connectors voor het knooppunt drivebay
die daar weer 5.25" connectors aanbied en 2 x 3.5

een backplane achter het eigenlijke board voorziet van strategische
connector punten waarop koelers en andere zaken aangesloten kan worden.

Dit wordt een erg brede kast met ruime uitbreidings mogelijkheden.
Idd, vind mij 100 mensen die 1000 euro voor deze kast neerleggen en we hebben een deal.

[ Voor 137% gewijzigd door Omebas op 11-04-2005 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=22799145,noline]Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:06

Wat niet:
  • Geen schroeven
  • Niet klikken bij AGP/PCI maar gewoon ouderwets schroeven
  • Popnagels
[/list]
Geen schroeven wel schroeven??? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:43:
[...]

Geen schroeven wel schroeven??? :9
Lees dan ook alles |:( Ik zal mezelf even quoten
[b]Omebas schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:06:
Opsomming van de Ideeën (bedacht door forum bezoekers) t/m 16-02-'05

Ideeën kunnen tegenstrijdig zijn maar het zijn dan ook ideeen en geen features die perse verwerkt worden in het uiteindelijke ontwerp. Ik heb gemarkeerd waar ik zelf wel wat in zie
Kan ik ergens aangifte doen als slachtoffer van zinloos geblaat?

[ Voor 63% gewijzigd door Omebas op 11-04-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar onverhoopt toch schroeven gebruikt moeten (agp, PCI, drives) gebruik maken van thumb screws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-10 01:34
wat mij erg handig lijkt, en misschien is het al genoemd, maaarrr.....
de harde schijven afsluiten van de rest van de kast, zo kun je daar een soort windtunnel bouwen, plaats voor iets van 8 * 3,5" bays en dan twee 80mm fans ervoor en twee 80mm fans erachter, dit alles haaks op de kast, dus links erin en rechts de lucht eruit, of andersom, zo hou je de temp daar laag, en voorkom je dat de temps vanuit de (soms) relatief warmere kast richting je hdd's gaan 'waaien'.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

mss een kast met een standaard backmount hotswap cage

btw dat van het kantelbaar mobotray was van mij (door naar aplle cases te kijken)

*grin* ere wie ere toekomt

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 02:37:

- Mobiele phone Modem (bestaat dit?) die de Admin SMS kan sturen
Het bestaat nóg niet. Maar ik ben wel met dergelijke technieken bezig en kan het eventueel op aanvraag ontwikkelen (zowel enkelstuks, kleinserie als productie). Dus temperatuur alerts, watchdog alerts, remote reset, remote power on/off, intrusion alerts etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 10:06
offtopic:
dat met het usb sms modem...bij mij op school hebben ze iets wat er wel op lijkt...een met sms te openen kluis. Er zit gewoon een microcontroler aan een mobieltje gekoppelt, die dan dat ding uit leest, en kijkt of de sms de juiste waarde bevat, ik neem aan dat het ook wel om te draaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
Ik heb niet echt zin om me met mobieltjes bezig te houden. Kben zaterdag mijn SE T610 verloren en mensen houden tegenwoordig alles voor zichzelf wat ze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wat ik echt wil, echt graag wil is ene pc die universeel is: daarmee bedoel ik dat alles zonder problemen replacable is: sommige opticals zijn dieper dan de andere: mag geen probleem zijn: de ene voeding heeft 2 fans de ander 1: mag geen prob zijn: audio kabels geintergreerd: neits irritanter dan dat sommige kabels achterlangs (of binnen langs) moete lopen.............arghhhhhhhhhhhhhhhhhh. Ruimte zat voor 2 voedingen;tkmst..........................en niet dat geouwehoer met panelen die buigen bij niets of geringste: zelfs Lian Li heb da nog: enige die dat niet heeft is de Recom Stealth black. En multifunctioneel via USB aanstuurbaar lcd (of zelfs kleuren TFT/LCD) aan de voorkant van de kast met uiteraard drivers :D.

en en en hoe kan ik het vergeten: soort kogeltje (iets groter dan balpen punten) die d.m.v. een veer in de gaten van de schroef bevestigingen vallen: hdd's en opticals standaard maten en afstanden voor de bevestigings gaten en ipv schroeven: soort palletjes die erin vallen :D

[ Voor 17% gewijzigd door Seesar op 12-04-2005 22:53 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Misschien is het een idee om aan de voorkant 1 of meerdere schakelaartjes te maken die (aan de binnenkant) verbonden zijn met molexen: Kan je daar bijvoorbeeld je ccfl's op aansluiten, zonder dat je daar pci-brackets voor op hoeft te offeren, noch aan de voorkant je bay's verspilt. Bovendien zijn die dingen dan mooi met dezelfde layout als de kast weggewerkt enzo? Misschien ook een idee voor rheostats icm fan-aansluitingen aan de binnenkant?

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Seesar schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:52:
[..] audio kabels geintergreerd: neits irritanter dan dat sommige kabels achterlangs (of binnen langs) moete lopen.............arghhhhhhhhhhhhhhhhhh. Ruimte zat voor 2 voedingen;tkmst..........................en niet dat geouwehoer met panelen die buigen bij niets of geringste: zelfs Lian Li heb da nog: enige die dat niet heeft is de Recom Stealth black. [..]
Audio kabels geintegreerd? Jij gebruikt nog steeds dat CDrom audio kabeltje? En als jij panelen zo snel doet buigen moet je misschien toch jezelf wat meer in de hand houden. Dikkere panelen zijn én duurder, en je kast is niet meer te tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Goede anti-slip/anti-kras coating !
Met name voor de externe hardware bovenop een tower.
(Mijn 250Gb Maxtor heeft al te vaak kennis gemaakt met de vloer 1m lager.)
En aan de binnenkant voor de showmod's . . .
(Best irritant als je een kras zet als je net je laatste schroefje aandraait.)

En met 100 mensen die 100 euro er voor over hebben kom je ook al een heeeel eind . . .
Ik ben nr. 1 ! :D

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

ja fix zo'n koelkast schakelaar erin :P ben ik nog mee bezig geweest voor in mijn case :P :) handig voor in het donker dat als jeje case open doet dat je dan gewoon kan werken omdat er licht aangaat ;) :)
had ik ook een apparte adapter voor gekocht toen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Afterburner79 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 01:22:
En met 100 mensen die 100 euro er voor over hebben kom je ook al een heeeel eind . . .
Ik ben nr. 1 ! :D
Omebas schreef op maandag 11 april 2005 @ 09:35:
[...]
Idd, vind mij 100 mensen die 1000 euro voor deze kast neerleggen en we hebben een deal.
100? 1000 :P En volgens mij was het sarcastisch bedoeld :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Waarom een scharnierend zijpaneel? Ik vind zo'n paneel wat je een paar centimeter naar achter schuift en er dan af pakt het handigst. Onhandig is een zijpaneel waarvoor eerst de top verwijderd moet worden en wat dan ook nog eens helemaals naar achter geschoven moet worden (m'n AOpen van nu :()

HD's over dwars: zeker weten! Alleen al het gedoe met de stekkers die in de meeste kasten in het midden bijeenkomen; bah!

Maar prijs is zeker ook belangrijk. Ik koop voor m'n geld liever een redelijke kast met gave inhoud dan andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 13-04-2005 03:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Laatst online: 06-10 11:24
Van wat ik gezien heb een zeer goed idee. Om eerlijk te zijn was de laatste schets van je, afgezien van de 2e voeding, precies wat ik al jarenlang zoek. Nee, er zijn er een paar die met dit idee op de markt zijn (yy), maar halen bij lange na niet.

Voor vele zal de opstaande 5.25" bay niet hoeven, maar zeer mooi voor 2x een Terratec EWS 88MT of soortgelijke geluidskaart.

Enige waar ik me altijd zorgen om maak, denk aan de airflow. Gaat er niet om hoesnel je intake fan is als je geen outtake hebt, maar doordenk de gehele flow. Als de flow niet gehinderd wordt, zal het rechter gedeelte nog een stapel 15K rpm schijfjes kunnen koelen. Wellicht is een "bijbehorende" geheel weggewerkte controller wat, die met sensoren alle vinnetjes in het systeem in een doorstoming houden. Dus niet alleen een ntc aan een ventilator zoals het gros fancontrollers werkt.
Emi shielding is wellicht belangrijk, flow is wel beter zonder een metalen rooster voor de vinnetjes. Geeft ook een enorme geluidsreductie.

Denk voor de rest wel dat je min of meer een workstation kast in gedachte hebt, veel tweakers zullen hem wellicht niet oke vinden. Als je hier toch naar toe gaat, er worden vaak full size kaarten gebruikt.

Materiaal zou ik persoonlijk lekker dik koud gewalst plaatstaal nemen met een secc voorfront, geen waaibomen aluminium of armoedig plastic. Tweakers zeiken altijd over stabiliteit met die-hard oc-en, staat de pc zelf iig wel meteen stabiel door zijn gewicht :) Toen ik huidige kast kocht keek ik eerst naar degelijkheid en robuustheid van het materiaal zelf en bleef alleen nog dik plaatstaal over. Wil je toch aluminium, denk aan het design en laat het voorfront met het materiaal meelopen. Maak er geen kermisattractie van! Tweakers die dat willen, vinden het leuker zelf te doen.

Vleugeldeur idee werkt perfect. Nooit last gehad met mijn Dell 610. Orgineel is het niet maar wel heel erg handig. Deze "scharniert" in het midden van de kast, niet op een hoek. Bij 45 graden openen kan je de kap er af nemen. Wil je vaste scharnieren, zorg dan dat je 180 graden kan scharnieren zodat het linker gedeelte op de rechter rust en andersom of werk met zuigers. Standaard deurtjes concept is iig echt uit, wil je iets innovatiefs. Misschien een leuk idee, een gemotoriseerde metalen rolluik met eventueel een afstandsbediening? Neigt naar het kitch toe, maar wel nuttig dat als je blij thuis komt met een nieuw moederbord, op afstand de pc te openen, en meteen het nieuwe mammaplankje erin te rijden.....

Spannend voor het frontje, als je met deurtjes zou werken, zorg dat de kast er ook netjes uit ziet zonder deurtjes, niet iedereen vind deurtjes handig.

Wil hem graag in het zwart...... wanneer en waar kan ik hem kopen? Geld is geen probleem, ontwerp naar massaproductie duurt meestal een tijdje dus tijd zat om te sparen lijkt me.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste