Henk007 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:13: [...]
Echter zijn verdere opmerkingen over de geluidskwaliteit van hoge bitrate LAME mp3 zal ik consequent negeren en mogelijk zelfs onder de noemer
trolling kwalificeren, tenzij hij een foutloos, niet gecheat, testresultaat inlevert.
neographikal schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 12:26:
[...]
Dus op het moment dat je het omzet naar mp3 zou je het niet meer horen dat mensen kuchen en met de stoelen schuiven?
Get real

Het is ten hoogste iets minder duidelijk, maar het wordt er echt niet uitgefilterd. Alsof een mp3 codec in de gaten heeft dat dat niet bij de muziek hoort .....

[,,,]
Ehh, het lijkt erop dat als er dan eindelijk toch eens iemand opstaat die meent wel zaken te kunnen horen die "wij" niet horen, hij meteen trol is en buiten de realiteit staat. Is dat nou helemaal eerlijk ?
Zullen we dan maar de konklusie trekken dat JULLIE niet weten waar het hier over gaat ?
Zonder het per sé met Goldfish818 eens te zijn aangaande zijn al dan niet horen van verschil, is het wat mij betreft 200% duidelijk wat hij bedoelt met kuchen enz. Sterker, "jullie" hebben een CD (image) aangeleverd waarvan ik zo al kan aangeven dat er zaken niet in zitten die er wel zijn (Van Veen voorbeeld). Dat dat niets met de MP3-herkenning heeft te maken is mij ook duidelijk, maar zeg nou niet dat de verschillen zoals Goldfish818 aangeeft niet zouden kunnen bestaan. Hou het vol en je toont wat mij betreft aan dat je zelf de ervaring niet hebt. Geeft nog steeds niets, maar daarmee is de ander nog geen trol.
Dit is ook een mooie gelegenheid om te melden wat ik al eerder heb willen zeggen (maar zwak vond) : deze test kan nooit werken waar het immers (!!!) gaat om het al dan niet hoorbaar hebben van zaken die er wel degelijk in zitten (zaten). Het verhaal van het kuchen, maar ook 100.000 andere zaken is als volgt :
Iedere verbetering in je set zal ergens een nieuw "iets" opleveren. Let wel,
verbetering. Dus, of dit nou strakkere bas is, een pingeltje wat je eerder nog niet hoorde, een scherp randje wat plots is verdwenen. Zelden gaan dit soort zaken gepaard met het tegelijk minder worden van een ander fenomeen, en eigenlijk behoor ik te zeggen "nooit" (want heb dat zelf nog nooit ervaren);
Nu zit het menselijk geheugen helaas zo in elkaar in deze, dat als je zojuist iets hoorde wat je eerder niet hoorde, en je draait je verandering meteen daarna terug, je het blijft horen. Dus, het zojuist nieuw ontdekte pingeltje blijf je horen, omdat je nu weet dat het er is. Niets meer aan te doen, en alleen als je dusdanig laat weer luistert dat je het gewoon niet meer weet, dan hoor je het ook niet meer
als het onvoldoende opvalt. En dit laatste gaat het dus om. Een echte goede set laat alles -en nog tegelijk ook- opvallen, waarbij je je blijft afvragen of het inderdaad alles is. Dat weet je in principe nooit, en dat is ook de lol van de tweaker in deze.
De test werkt dan niet omdat 'ie begint met het origineel. De test zou wat mij betreft dus eveneens niet werken als je de volgorde omdraait. Immers, je kunt dan als eerste toevallig het origineel tegenkomen, en daarna blijf je alles horen.
Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ergens hier las ik dat iemand het had over z'n 10.000 euri setje van z'n vader, die onmiddellijk werd aangevallen omdat z'n vader het lichtnet wel niet goed geregeld zou hebben. En dat zeggen "jullie" met je MP-3 uit de subwoofer van een PC-set zeker ? sorry hoor, maar kijk eerst even wat die Thiels kosten en probeer te begrijpen dat dat toch niet voor niets is.
No offence, echt niet. Maar waar dit een test is met als onderwerp "nou zullen we die audiofiele malloten eens even krijgen" moet je er wel tegenkunnen als je er ook 1 treft (minimaal 2, want ik mag er ook bijhoren, ook al is mijn idee over mp3 op voorhand niet negatief). Dat iedereen die mekkert dat MP3 uit de test niet is te beluisteren z'n resultaten moet inleveren ... helemaal mee eens. Dus Goldfish, doe dat nou wel ! en als je niet alle antwoorden goed heb ben je geen trol, maar moet je wel onderkennen dat je geen gelijk had, je Thiels naar markplaats kunnen of weet ik veel. Maar gun elkaar nou wel het licht.
N.b.: Misschien is "jullie" uitgangspunt niet helemaal lekker; je gaat uit van MP3 en dat een audiofiel daar ook mee zal kunnen leven (dat nog aan te tonen dus). Maar iemand die dermate is ingebakken in z'n dure spullen gaat gewoon nooit meer geloven in dat gecomprimeerde gedoe. Dat is geen trol maar vrij normaal. Die persoon moet worden omgeturnd ... mits terecht. Het is best lollig om dat voor elkaar te krijgen vind ik, waar ik met mezelf dus ook zo bezig ben. En pas op, waar ik de verschillen niet door heb ik altijd maar 1 ding in gedachten : setje niet (meer) goed genoeg.
Nou, ik zie de flames wel tegemoet ...
Het is goedbedoeld in elk geval.