PeterSt schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:22:
[...]
Oeps ... Je bedoelt toch diezelfde XanderH die *ook* zei dat er verschillen tussen de “originelen” van de test en werkelijke originelen zaten ? en dat DIE verschillen een stuk beter te horen zijn .... ff teruglachen dan maar :
Eh, let wel dat ik dit bij 1 nummer had, en bij 1 nummer dacht (maar van dat nummer had ik het origineel niet bij de hand...)
Voor iedereen die het leuk vindt om nog wat te testen
Ik zal er eens een keer naar luisteren als ik ervoor in de stemming ben. (Ben nu echt te moe ervoor, magoed, ik zal je niet lastig gaan vallen met verhalen van mijn dokter...

)
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:43:
[...]
Ik wil geen afbreuk doen aan XanderH's behaalde resultaat, absoluut niet zelfs, maar ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat hij niet heeft valsgespeeld. Dat kan domweg niet. Dus zeg maar 2.5 dingen waarvan je niet zeker bent.
Nee, ik kan ook niet bewijzen dat ik niet heb valsgespeeld. Ik kan hooguit zeggen dat ik niet heb valsgespeeld, bij deze dan: Ik heb niet valsgespeeld

Ik zie ook niet in wat ik daar mee op zou schieten, ik heb deze test meer voor mezelf gedaan dan voor de resultaten, daarnaast zou ik even niet weten hoe ik vals zou moeten spelen eigenlijk

magoed...
Je gaat dadelijk toch niet beweren dat je verschil hoort tussen een wavfile en een flac/ape-file he?

Die dingen zijn dus echt lossless

Foutdetectie snap ik sowieso niet.
Mocht er iets foutgaan bij het downloaden, dan heeft flac (trouwens, weet ik niet zeker, ape iig wel) een ingebouwde foutcontrole, net als de "test" functie bij rarfiles zeg maar... Al moet ik zeggen dat downloads via http vaak foutloos binnenkomen

Mooi, ik heb namelijk ook niet valsgespeeld

Lees alles nog eens rustig door, en je ziet dat EAC Secure niets gaat helpen in mijn opvatting.
Dat je RW niet zelf had geripped was onderhand wel duidelijk (zie ook mijn verwijzing naar Deepspace), maar hang daar niet te veel aan op. Ik heb gezegd "alles" klinkt niet goed, wat XanderH eveneens impliceert net zoals Deepspace. Ik heb intussen ook nog een ander werkelijk origineel.
Ik heb niet gezegd "alles" klinkt niet goed, ik heb gezegd dat ik 1 track anders vond klinken dan op mijn origineel en 1 track gek vond klinken. Ik zal mijn originele post er even bij pakken voor je:
En ja, bij die track van Smashing Pumpkins klonk het origineel veel beter. Maar ook
totaal anders, zoals ik al zei, het zal wel een andere uitgave zijn geweest:
XanderH schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:19:
[...]
Bij Smashing Pumkins zaterdag ook getest, ik hoor meer verschil tussen het origineel (van mijn broer) en het "origineel" op de CD dan tussen het origineel en de mp3's (Al vond ik dat bij dat nummer ook vrij goed te horen).
Maar het zal wel om een andere uitgave, e.o.a. remaster ofzo gaan dan... Ik hoor normaliter idd ook geen verschil tussen mijn originele cd's en mijn rips daarvan

Bij Herman van Veen vond ik het nummer gewoon gek klinken, anders dan ik het in mijn hoofd had zitten van eerdere keren dat ik het hoorde, maar dat is absoluut geen goede test, ik had het origineel er namelijk nieteens bij.
PeterSt schreef op maandag 25 april 2005 @ 00:23:
Edit: Wolfshade : Dit betreft dus BBQ&Akkerman; het is wel handig (om misverstanden te voorkomen) dat je even meldt of je het eerste of het tweede "van het ongeveer zelfde" hebt gebruikt. Ik heb namelijk nog niet gekeken, maar de twee stukjes klinken gekopieerd van elkaar (in het mizen dus).
Bij die track had ik verder niets geks gehoord bij het origineel, ik kende het nummer ook niet

Nogmaals, niet om een test de grond in te boren, maar onthoud wel dit : XanderH is 1. degene die alles goed heeft en 2. degene die zegt dat de "originelen" beter zijn te onderscheiden van de werkelijke Originelen dan van MP3. Denk daar maar over na. Die gozert is gewoon echt goed.

Leuk dat je me goed vind, maar je gaat me citeren met uitspraken die ik dus niet gedaan heb

Edit : Ok, maar heeft het -dacht ik- met z'n broer gedaan en op meerdere setjes bekeken.

Heeft er in elk geval veel aandacht aan besteed.
Klopt, ik ben er totaal een uurtje of
8 13 (edit:had bij mijn broer nog nieteens meegeteld

) mee bezig geweest gok ik. Ik vond het ook gewoon leuk om voor mezelf te doen

Ik geloof dat ik hier weleens eerder uitspraken over heb gedaan, zo niet, dan doe ik het nu. Grootste verschil hoorde ik in het hoog. Let wel, ik ben 16, vrij jong dus, en hoorde bij een laatste test ooit tot 22kHz geloof ik, dus het zou best kunnen dat ik het hoog beter hoor dan de gemiddelde deelnemer aan deze test. Andere verschillen hoorde ik bij dingen die "doorschoten" in het hoog, hi-hats, s-klanken, dat soort dingen. (Overigens, ik ben NIET goed in verwoorden wat ik hoor

)
En ik wil ook weleens weten wat voor audioset hij heeft. (Waarschijnlijk dan geen Yoko

)
Geen Yoko nee, kom op

Overigens, volgens mij ga ik nu een gewaagde uitspraak doen; maar volgens mij is je gehoor veel meer van invloed dan de gebruikte apparatuur. Ik ben begonnen met testen op een goede set: een Marantz CD80 cd-speler op een Audiomat Prelude buizenversterker met een paar goede DIY speakers eraan, en geloof me, deze resultaten waren compleet anders dan de resultaten die ik uiteindelijk ingestuurd heb (ask Wolfshade, die heeft ze ook

). De latere tests heb ik gedaan op een set die echt spontaan een minderwaardigheidsgevoel krijgt bij de vorige set; een Technics SL-PD6 cd-speler, aan een Pioneer VSX-D711k receiver waar ik een Sony hoofdtelefoon aan had hangen (

). Toch is het me kennelijk goed gelukt om op deze slechtere set goede resultaten te behalen... (Ik wil ook niet beweren dat het echt slecht is als een Yoko of Supertech setje hoor, dat totaal niet, ik ben meer dan tevreden met mijn set, maar het kan altijd beter natuurlijk

)
Mwa, de installatie hoeft volgens mij dus niet zo super te zijn, zie mijn vorige stukje tekst

Ik zou wel eens willen weten, van veel, heel veel setjes en combinaties daartussen, welke wel en welke niet in staat zijn om verschil weer te geven tussen een goede mp3-rip en het orgineel...
Hoe goed die goede mp3-rip dan moet zijn laat ik even buiten beschouwing, ik denk dat de instantie die zo'n test uitvoert daar beter over kan beoordelen... Mogelijk iets voor een consumentenbond test, of nouja.... dit is misschien wel te specifiek voor een organisatie als de consumentenbond.... maar is er misschien een andere organisatie die een dergelijk test heeft uitgevoerd???
Ik heb het idee dat de gemiddelde tester bij de consumentenbond nog geen verschil hoort tussen een cd en een stofzuiger

(NOFI, en ik overdrijf een beetje erg met mijn vergelijking

, maar volgens mij is de consumentenbond dus niet de goede instantie iig

)
Een hele middag maar?
edit:
En ik hoop dat deze reply nu wel klopt

History: Eerst gewoon reply getypt, de quote knopjes onder het postscherm gebruikt om andere quotes toe te voegen (ik heb in mijn prefs Instellingen berichten plaatsen > Toon laatste berichten aanstaan ja). Kennelijk kreeg ik op een gegevenmoment alles wat ik ingetypt had dubbel, waardoor ik een "De inhoud is te lang na conversie: 81,657 bytes na conversie, 16,122 bytes meer dan mogelijk." error kreeg. Daarna besloten om het maar in tweeën te knippen, al vond ik het erg vreemd, en in 2 delen gepost... maar toen ik die even doorlas bleek het dat er veel dubbel stond

Nu heb ik 6 verschillende versies in kladblok openstaan, en deze is met kopiëren en plakken ontstaan... mocht ik ergens een gekke reactie geven of ergens nog niet op gereageerd hebben, zeg het maar, het is me even te veel om alles weer terug te gaan lezen (waarom heeft iedereen eigenlijk van die lange verhalen?

)