[3d] Post je 3d stuff maar weer - part 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.147 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Scipionyx schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:27:
[...]

Dat is geen "modifier stack" ;)
In een modifier stack in Max zie je welke modifiers je allemaal gebruikt op een object in je scene.
ah, dan bedoel je de attribute editor misschien? daar kan je zien waar een object uit opgebouwd is, de textures die erop zitten, je kan daar alle attributes (ook van alle modifiers etc) wijzigen etc..
hier kom je in met ctrl+a
(of is dat ook geen modifier stack? :D)

[ Voor 7% gewijzigd door bcd87 op 16-02-2005 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137106

pff, alles wat ik hier zo zie, damn.... ik moet nog wel ff veel leren van het programma :P enigste wat ik er nu inkrijg zijn bollen die een beetje draaien, incl texture.

God help me! :P Jeez wat een mogelijkheden! Is er misschien ook ergens een DutchLanguage pack hiervoor? ik denk dat dat nog wat makkelijker werkt als beginner zijnde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 137106 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:49:
pff, alles wat ik hier zo zie, damn.... ik moet nog wel ff veel leren van het programma :P enigste wat ik er nu inkrijg zijn bollen die een beetje draaien, incl texture.

God help me! :P Jeez wat een mogelijkheden! Is er misschien ook ergens een DutchLanguage pack hiervoor? ik denk dat dat nog wat makkelijker werkt als beginner zijnde :D
ik denk dat als je tutorials moet gaan doen 't wel makkelijk is als je gewoon engels hebt hoor, anders loop je telkens te zoeken hoe al die nederlandse functies in 't engels heten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kEv4h schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:00:
[...]

ik denk dat als je tutorials moet gaan doen 't wel makkelijk is als je gewoon engels hebt hoor, anders loop je telkens te zoeken hoe al die nederlandse functies in 't engels heten... :P
Ja dat is zow, ik doe ook al tuts, maar het zijn er zo ontiechlijk veel!!!
En om daarna alles te onthouden, pfff.... een bal wil nog... maar een compleet ingericht huis, damn, net als met lego, zo'n voorruit, die moet doorzichtig zijn, dat do eje met opactie ofzo, en waar dat allemaal zit.... damn :P ik ben nog wel even bezig, hoelang hebben jullie er ongv bijgezeten dan voordat je alles wist? of weten jullie uberhaupt wel al alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

velen van ons, waaronder ikzelf, weten echt nog lang niet alles, maar wel voldoende om te proberen te maken wat we in ons hoofd hebben :D

F1 is your friend, google en allerlei links-sites ook :D

sommige dingen blijven wel hangen, anderen moet je gewoon een aantal keer gedaan hebben voor je het doorhebt en/of onthoud.
Mij wil het nog wel eens overkomen dat ik 'ooit' eens iets heb gedaan, maar nu ik het weer wil, echt weer erin moet duiken en weer moet gaan zoeken.

Hoe lang duurde het voor ik 'iets' meer kon? ach... na een paar maanden kun je best leuke dingen maken als je er mee bezig blijft.. .aan de andere kant, ik kan nog steeds niet maken wat ik wil :D hahaha

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ik zit met een probleem :X

Als ik ga pannen (je weet wel, met dat handje in je viewport scrollen - scrollwheel indrukken) verdwijnt mijn model ineens en zie ik alleen nog maar een box? Zodra ik scrollwheelbutton loslaat zie ik het model wel weer? Dit heeft hij nooit gedaan en moet zeggen dat dit zwaaaaaaaaar irritant is..

Zit nu al anderhalf uur te zoeken en kan het echt niet vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-04 09:40
@ Neejoh: helpt t als je een keer op "O" drukt in max ?
anders Views -> Adaptive Degradation Toggle

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Je hebt per ongeluk op 'O' gedrukt. Druk die weer in, en je ziet dat het voorbij is. ;)

edit: hmmm, te langzaam :P

[ Voor 21% gewijzigd door Senzuboon op 16-02-2005 14:33 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de besturing van de viewports ken ik nu wel, verder duurt het renderen retelang naar een avi. ik doe nou ff die car_particles_final.max hij is nu al een half uur bezig voor 156 frames. lol en dat op 160x120 resolutie.

Mijn doel om te bereiken met dit programma is gewoon wat zinloos, een wolkenkrabber ofzo met mega mooie textures (bijna foto :P)

Ohja over textures gesproken, ik neem aan dat je de meesten zelf moet tekenen? In Photoshop bijv? Pfff. dr komt nog heel wat bij kijken zeg.

Ik probeer eers zelf wel wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er staan ook veel textures op internet. Moet je even googlen :p

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73881

Help, ik heb een probleem met 3dsmax6.

Ik heb laatst tijdens een minder helder moment brazil renderer gedownload, en sind ik die heb krijg ik de volgende errors als ik 3dsmax opstart:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dmaxerror1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/3dmaxerror2.JPG

Toen kwam ik er achter dat ik brazil eigenlijk helemaal niet nodig heb en heb het weer van me pc afgeflikkert. Maar nu krijg ik nog steeds diezelfde errors bij het opstarten van 3dsmax.
Hoe kan dat? Heeft iemand dat eerder gehad? Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:26:
@ Neejoh: helpt t als je een keer op "O" drukt in max ?
anders Views -> Adaptive Degradation Toggle
Senzuboon schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:32:
Je hebt per ongeluk op 'O' gedrukt. Druk die weer in, en je ziet dat het voorbij is. ;)

edit: hmmm, te langzaam :P
Thnx! Dat was het inderdaad... Kon het echt niet vinden, dus ben blij dat jullie het wisten, anders had ik hem gewoon opnieuw installed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Reddy,

Reinstall max6 al gedaan? En als je 7 eens installeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Anoniem: 73881 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:44:
Help, ik heb een probleem met 3dsmax6.

Ik heb laatst tijdens een minder helder moment brazil renderer gedownload, en sind ik die heb krijg ik de volgende errors als ik 3dsmax opstart:
[afbeelding]
[afbeelding]

Toen kwam ik er achter dat ik brazil eigenlijk helemaal niet nodig heb en heb het weer van me pc afgeflikkert. Maar nu krijg ik nog steeds diezelfde errors bij het opstarten van 3dsmax.
Hoe kan dat? Heeft iemand dat eerder gehad? Kan iemand mij helpen?
Ik heb het ook wel eens gehad. Heb je toevallig wat services stopgezet? 3dmax heeft 2 (dacht ik) services (met onlogische namen) nodig om te werken

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Michel551813 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:57:
Ik ben na een lange tijd weer eens begonnen met modelen. Via 3D-palace.com heb ik een Audi A3 video-tutorial gevonden en ik vind hem geweldig. Die gast werkt alleen zo snel dat ik drie keer terug moet spoelen om te zien wat ie nou precies doet. Al wel weer een paar handigheidjes en sneltoetsen geleerd via deze tut.
Anyway, dit is hoe de auto er op dit moment uit ziet. (Banden komen eigenlijk later in de tutorial, maar ik kon het niet laten om deze alvast te doen :P).

[afbeelding]
(clickable)
ziet er goed uit, maar het mag allemaal wel een tikkeltje minder glimmend/reflecterend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:11:
[...]

ziet er goed uit, maar het mag allemaal wel een tikkeltje minder glimmend/reflecterend :P
link naar die tut? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91399

Ik ben vandaag en gisteren met een plaatje bezig geweest, en wil daar nu een kleine animatie van maken, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Ik heb een vis gemaakt (afb. 1) en die wil ik gaan riggen en daarna gaan animeren. Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dit moet aanpakken, ik heb de tutorials van max al gedaan en op internet al wat gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het bonesystem op moet zetten voor deze vis.
Mijn vraag is dus of iemand mij even op weg kan helpen, of een paar tips kan geven waar ik op moet letten, de modifier stack bijvoorbeeld wat is daar de meest logische volgorde van?
Hieronder een paar afbeeldingen ter verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://84.244.132.41/~koen/dumpfolder/scr-003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://84.244.132.41/~koen/dumpfolder/scr-001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://84.244.132.41/~koen/dumpfolder/scr-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Gekke tip, maar waarom snij je niet een dode vis open? :P Of zoek je een plaatje van hoe vissen inelkaar zitten. Riggen kun je wel van tutorials leren en met zo'n plaat van een dode vis kun je er wel achter komen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Riggen? Moet je dat zien dan, een compleet mooie vis. En ik ben nog maar net bezig met een ketting.. hoe krijg je dat wireframe zo mooi, en kun je zo die hele vis dikker maken etc? Hoe kom je zo ver? pff ik moet nog veel leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik denk dat ie de AudiA3 tutorial bedoelde :p
Staat op 3dpalace.com. Moet je ff onder tutorials zoeken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Chester schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat ie de AudiA3 tutorial bedoelde :p
Staat op 3dpalace.com. Moet je ff onder tutorials zoeken.
En de download aan de gang proberen te krijgen.. Lukt mij niet nml. (blijft maar om mn login vragen :? )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 91399 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:15:
Ik ben vandaag en gisteren met een plaatje bezig geweest, en wil daar nu een kleine animatie van maken, maar nu loop ik tegen een probleem aan. Ik heb een vis gemaakt (afb. 1) en die wil ik gaan riggen en daarna gaan animeren. Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dit moet aanpakken, ik heb de tutorials van max al gedaan en op internet al wat gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het bonesystem op moet zetten voor deze vis.
Mijn vraag is dus of iemand mij even op weg kan helpen, of een paar tips kan geven waar ik op moet letten, de modifier stack bijvoorbeeld wat is daar de meest logische volgorde van?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou zowizo de volgorde doen als:
+ UVW Mapping
+ MeshSmooth
+ Symmetry
+ Editable Poly
Voor de rest ben ik hier ook wel benieuwd naar!

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff wat een termen allemaal. Ik moet eerst maar eens even uitzoeken wat dat allemaal betekend, want dit programma is eindeloos. En ja ook ik kom niet bij die 3d-palace.com. ik moet registreren, maar die pagina is corrupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Jaja nu weten we het wel :P
UVW is om je texture te positioneren op je model
MeshSmooth doet wat het zegt: hij voegt polies (vakjes) toe aan je mesh en maakt m mooi rond
Symmetry werkt als een spiegel, hij hakt je model door midden en zet een kopie aan de andere kant neer :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thq :D:P Ik ga hier denk ik maar even vaker kijken als ik hulp nodig heb:P Het is handig van die maxfreaks er bij te hebben :P Momenteel krijg ik les van jansen, hehe via msn :P Handig! Nog steeds ontzettend bedankt voor jullie hulp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

XLerator schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:18:
[...]

Ik zou zowizo de volgorde doen als:
+ UVW Mapping
+ MeshSmooth
+ Symmetry
+ Editable Poly
Voor de rest ben ik hier ook wel benieuwd naar!
uvw mapping en meshsmooth ruilen en voila ;)
wat ik altijd doe

mesh -> symmetry -> uvw map ; daarna de pruttel collapsen.
dan heb je je mesh -> skin -> meshsmooth :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Michel551813 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:57:
Ik ben na een lange tijd weer eens begonnen met modelen. Via 3D-palace.com heb ik een Audi A3 video-tutorial gevonden en ik vind hem geweldig. Die gast werkt alleen zo snel dat ik drie keer terug moet spoelen om te zien wat ie nou precies doet. Al wel weer een paar handigheidjes en sneltoetsen geleerd via deze tut.
Anyway, dit is hoe de auto er op dit moment uit ziet. (Banden komen eigenlijk later in de tutorial, maar ik kon het niet laten om deze alvast te doen :P).

[afbeelding]
(clickable)
Omfg, mag ik alstjeblieft weten, wat voor een lighting en renderer je hebt gebruikt ? en wat voor een rode texture op je auto :P... En de weerspiegeling ?

Ik heb nml. dezelfde auto gemaakt, maar ik krijg maar geen lekkere mooie metallic verf ...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 16-02-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

hi
ik werk nu met XSI maar wil denk overstappen is zijn de andere programmas zoals maya 3dmax in gebruik een beetje hetzelfde?

realityalways start as a dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

'Nou, ik ga het ook maar eens proberen!' dacht ik gisteravond nog. Dus ik download de demo versie van Silo (waarom staat-ie onder freeware, kost 100 USD! "freeware of kleinere paketten" :P) en installeer het pakket. vervolgens start ik het: traaaaaaaaaaag! Een fps van 1 :P is dit een vaak voorkomend probleem (op het officiële forum stond niets) of ligt het aan mij?

Specs: p4 2,8 ghz, Radeon 9800pro, MSI PT8 Neo moederbord, 512 mb ram, winxp. Ik heb ook litestep geinstalleerd (jeweetwel, zo'n slick uitziend progje/ shell/ skin voor over je xp :s. daarin doet atitool hetzelfde (1 fps) maar in de normale werkt atitool wel gewoon. Ook full-screen games gaan prettig. Ojah: ik heb al een nieuwe install van silo 1.3 gedaan.
Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 16-02-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hallo zeg, je geeft zelf het antwoord al, komop. Probeer dan eens die litestep uit te zetten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 13:35

Erikie

www.erikie.nl

'k ben weer eens aan het 3d-en geslagen voor een opdracht voor de kunstacademie. Ik ga een straat bouwen met verschillende gebouw stijlen uit landen, zoals frankrijk, griekenland, italie en nederland.

Jammer dat die rendertijden steeds erger worden naarmate je scene vorderd :) Ook m'n ram begint aardig op te raken :) (1gig).

laatste wip :

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/ideeontwikkeling/semII/wip_16.png

bekijk overige wips : http://84.41.160.218/ideeontwikkeling/semII/

//
hi
ik werk nu met XSI maar wil denk overstappen is zijn de andere programmas zoals maya 3dmax in gebruik een beetje hetzelfde?
okee. uh, als je al ver gevorderd bent in xsi zou ik met xsi blijven werken. 't is tenslotte een fantastisch & highend product. Ik heb er mee op school mee moeten werken, maar persoonlijk erg gemakkelijk voelt die ui niet goed aan. Het is dat ik met maya ben begonnen. Ongeveer alle pakketten werken anders dan xsi / softimage qua ui. verder kan xsi net zoveel als maya of 3dmax. Wil je high end blijven werken zou ik voor maya gaan. (nofi :P ). Werkt lekker snel & gemakkelijk met nurbs poly's of subd's.

maar vertel eerst eens waarom je over zou willen stappen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Erikie op 16-02-2005 20:51 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erikie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:45:
'k ben weer eens aan het 3d-en geslagen voor een opdracht voor de kunstacademie. Ik ga een straat bouwen met verschillende gebouw stijlen uit landen, zoals frankrijk, griekenland, italie en nederland.

Jammer dat die rendertijden steeds erger worden naarmate je scene vorderd :) Ook m'n ram begint aardig op te raken :) (1gig).

laatste wip :

[afbeelding]

//

[...]

okee. uh, als je al ver gevorderd bent in xsi zou ik met xsi blijven werken. 't is tenslotte een fantastisch & highend product. Ik heb er mee op school mee moeten werken, maar persoonlijk erg gemakkelijk voelt die ui niet goed aan. Het is dat ik met maya ben begonnen. Ongeveer alle pakketten werken anders dan xsi / softimage qua ui. verder kan xsi net zoveel als maya of 3dmax. Wil je high end blijven werken zou ik voor maya gaan. (nofi :P ). Werkt lekker snel & gemakkelijk met nurbs poly's of subd's.

maar vertel eerst eens waarom je over zou willen stappen :)
toon volledige bericht
crisis.... Erikie, kank je ff toevoegen op msn, jij lijkt me wel zo'n typ dat als ik een vraag heb over 3dmax dat ik die ff kan stellen :P pfff, wat een bouwwerk! netjes!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 137106 op 16-02-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

XLerator schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:42:
Hallo zeg, je geeft zelf het antwoord al, komop. Probeer dan eens die litestep uit te zetten :|
Heb ik ook uitgezet! * Technicality kijkt of ik niet duidelijk was...
* Technicality ziet dat er alleen 'de andere' staat :X

maar ik heb het uigezet hoor, en nog hetzelfde probleem. Ik ben nu maya PLE aan het downen om te kijken of het daar ook het geval is. In dat geval: Litestep --> prullenbak. Als het dan nog niet werkt > nieuwe install. (ohjah, je ziet dat ik vrij onbevangen aan de slag ga, hoewel ik wel eens met maya (4 ple) heb gewerkt... op een of andere manier had die geen watermarks op mijn vorige pc :9 .

edit:
[offtopic]En vervolges werd Erikie overspoeld met vraagjes die natuurlijk op de meest gare momenten worden gesteld...[/offtopic]

edit:
Maya doet het ook niet, ik ga nu ff wat virus + adware scans doen

[ Voor 23% gewijzigd door Technicality op 16-02-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 11:38
Hier weer eens een prutsel van mij:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/2guns-2.jpg
bovenste is een mixxie van desert eagle and a five seven En de onderste moet een glock mini voorstellen maar ik eb em wel iets verbouwd

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 10:18

Cablekevin

CCCP Baby!

Hoe komen aan die coole Textures ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T!m0n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:10:
Hier weer eens een prutsel van mij:
[afbeelding]
bovenste is een mixxie van desert eagle and a five seven En de onderste moet een glock mini voorstellen maar ik eb em wel iets verbouwd
en jij denkt als de politie dit zo ziet, dat je vrij mag rond lopen?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Cablekevin schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:26:
Ja ik weet het simpele grijze material
SharkBeath hoe bedoel je?
Vind je ze mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 10:18

Cablekevin

CCCP Baby!

T!m0n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:43:
[...]

Ja ik weet het simpele grijze material
SharkBeath hoe bedoel je?
Vind je ze mooi
Neeh die van Erikie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Fijn dat we even weten dat jij nu gaat douchen! Dan kunnen we even verder, en dan staan we niet raar te kijken als je 10 minuten lang niet reageert!

@Erikie: Ik zou dat gat in die muur (waar je bakstenen ziet) nog wel anders doen. Dit ziet er erg nep uit. En het water helemaal, maar dat was je vast al van plan :) t Ziet er erg veel belovend uit, maak er wat van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
SharkBeat schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:46:
[...]

Het lijkt vet realistisch:P dat als de politie dat ziet word je opgepakt ;)

*edit*
ff douche
Dit is geen MSN hoor
Maareuh ik vind et heel niet zo realistisch maarjah ik snap het ben ook n00b geweest (Ben het nu nog maar niet meer zo erg) En als de politie me hiervoor oppakt is dat gaar ,want anders zal het al illegaal zijn om een wapen voor een game te maken dus een beetje dom maarjah wanneer kom jou eerste wip?

[ Voor 1% gewijzigd door Rynji op 16-02-2005 22:03 . Reden: Gare typ fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Cablekevin schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:26:
coole textures? hmm. t zijn eigenlijk geen textures, alleen maar ramps, bumps, uh en andere effectjes.. hier een screenie van de material van de roze muur (uhm, moet dus eigenlijk donker & grauw :P)

dus deze muur materiaal nodes :
Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/ideeontwikkeling/semII/muur_material_s.jpg

+ de mappings (geprojecteerde mappings, de witte en groene objecten)
dus deze muur materiaal nodes :
Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/ideeontwikkeling/semII/muur_material1_s.jpg

geeft dus dit : :)

Afbeeldingslocatie: http://84.41.160.218/ideeontwikkeling/semII/wip_16.png

enneh, de reden waarom ik geen textures in fotoshop heb gemaakt is vrij simpel : ben'k veel te lui en ongeduldig voor :). en het feit dat het er bij mij dan altijd zo **** eruit komt te zien dan is het verstandiger dat ik me alleen bij maya laat :) kunt best wel genoeg maken , met paint effects schijn je ook mooie textures te kunnen 'bakken' (alleen dan wil ik nog 1 gig ram erbij voor m'n verjaardag :P).

verdomme, 'k heb nog nooit zoveel moeite gedaan voor een post jeez hee :P

--edit

wow jeez, ik wilde dus een screenshot maken van m'n material, maar het leek wel alsof m'n pc crachte, opeens zwart beeld, beeldschermen gingen toen echt uit.. 3 sec later starten ze weer op met maya nog in de achtergrond.. en alles doet het weer als een zonnetje :S ..

[ Voor 21% gewijzigd door Erikie op 16-02-2005 22:18 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T!m0n schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:02:
[...]

Dit is geen MSN hoor
Maareuh ik vind et heel niet zo realistisch maarjah ik snap het ben ook n00b geweest (Ben het nu nog maar niet meer zo erg) En als de politie me hiervoor oppakt is dat gaar ,want anders zal het al illegaal zijn om een wapen voor een game te maken dus een beetje dom maarjah wanneer kom jou eerste wip?
haha, ja sorry:P

uh, m'n 1e wip, tja, ik ben nu bezig met zoiets als dit aan het maken: (ff met paint in elkaar gefrutseld)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dfsclan/uploads/zo%20ongv.JPG
die ringen word een ketting, die uit het water steekt, futuristisch maar boeiend :P

edit*
niet lachen, dit is al heel wat voor iemand die het net 2 dagen in het verdiepen is. puh! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 137106 op 16-02-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nofi, maar 2 dagen aan het verdiepen om te leren hoe je met paint ringen tekent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

dacht in 1e instantie dat je dat landschap met die palmboom had getekend :D

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha, nee, de ringen heb ik in 3dmax, nog niet als endfile. ik heb in paint gewoon ff laten zien hoe ik het ongv wil hebben :P

Anoniem: 116571 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:51:
[...]

Omfg, mag ik alstjeblieft weten, wat voor een lighting en renderer je hebt gebruikt ? en wat voor een rode texture op je auto :P... En de weerspiegeling ?

Ik heb nml. dezelfde auto gemaakt, maar ik krijg maar geen lekkere mooie metallic verf ...
Niemand ? Ik kan echt nergens vinden met welke renderer en lights je nu mooi een auto kan renderen ...
Ik gebruik nu MentalRay (die zat standaard bij mijn 3dmax7), maar toch vind ik de belichting niet mooi ...

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

VRay kan wel ontzettend mooi metaal maken (icm VRay HDRI), maar met de scanline kan je ook erg ver komen met een goede HDRI en raytraced materials. Er zijn zát tutorials over metaal in 3ds max te vinden, geloof me

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoppa, vandaag mee bezig geweest :) Dit is voor mn portfolio, een klein onderdeeltje :)
Hij wordt nog uitgebreider: al mijn (3d) werk komt erin te staan, er komt nog mooie tekst in, belichting wordt nog beter, animatie wat langzamer en vloeiender etc etc :)

edit
:O 8)7

http://www.guillome.nl/dump/boekje.avi

[ Voor 11% gewijzigd door Guillome op 17-02-2005 00:15 ]

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

XLerator schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:14:
Hoppa, vandaag mee bezig geweest :) Dit is voor mn portfolio, een klein onderdeeltje :)
Hij wordt nog uitgebreider: al mijn (3d) werk komt erin te staan, er komt nog mooie tekst in, belichting wordt nog beter, animatie wat langzamer en vloeiender etc etc :)

edit
:O 8)7

http://www.guillome.nl/dump/boekje.avi
snelheid van de animatie is goed hoor.. zeker niet langzamer.

anyway, ik heb renders gezien van vray, en dat was inderdaad om te kwijlen :P. Maar je kunt het ook heel gemakkelijk met mental ray & hdri maps oplossen. In maya heb je een environment ball, da's een shader waarop je je hdri image mapt. Link vervolgens deze env. bal output aan de specular & reflected color van een willekeurig glossy materiaal en voila.. Moet in 3dmax ook zo ongeveer zijn lijkt mij :)

traktor scratch!

• Pelle
  • Laatst online: 20:06

Pelle

🚴‍♂️

SharkBeat > ophouden met nutteloze MSN postings maken :)

Gewoon ontopic posten, en geen onzinnge oneliners of overbodige berichten.

Anoniem: 41017 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:45:
[...]

uvw mapping en meshsmooth ruilen en voila ;)
wat ik altijd doe

mesh -> symmetry -> uvw map ; daarna de pruttel collapsen.
dan heb je je mesh -> skin -> meshsmooth :P
Bedankt, ik had de modifier stack niet gecollapst, misschien dat dat het grootste probleeem was, nu toch nog maar eens proberen, om er bones in te zetten..

@ Xlerator: jij ook bedankt

• Michel551813
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 06:04
@ _ElMo_: probeer deze tutorial eens op 3d-kingdom.org
Er staat wel een foutje in de tut bij stap 14. Er staat diffuse map slot, maar dat moet reflection map slot zijn.

*zucht* waarom krijg ik die material van die velgen nou net fatsoenlijk? Iemand daar een goede tutorial voor?

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

• jlammertink
  • Laatst online: 11-04-2021
[spam]
Ik zoek een goede tutorial over dirt maps wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
[/spam]

[ Voor 39% gewijzigd door jlammertink op 17-02-2005 14:01 ]

Anoniem: 93354

Weet iemmand een tut waar simpel word uitgelegd hoe je een texture kan maken die zeg maar alle kanten van een object in 1x textured? bv voor een kast.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:14:
Weet iemmand een tut waar simpel word uitgelegd hoe je een texture kan maken die zeg maar alle kanten van een object in 1x textured? bv voor een kast.
Het duurde ff voor ik hem gevonden had, maar volgens mij doet deze tutorial wel aan wat je vraagt...

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 13:14
Erikie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:12:
[...]

coole textures? hmm. t zijn eigenlijk geen textures, alleen maar ramps, bumps, uh en andere effectjes.. hier een screenie van de material van de roze muur (uhm, moet dus eigenlijk donker & grauw :P)

.....
Eerlijk gezegd vind ik die rode texture helemaal niet zo mooi en het is ook te vaak getiled en die dirt map aan de bovenkant is een beetje te veel vertikaal uitgerekt . Het water lijkt ook niet echt te reflecteren..

Als je echt lui bent om textures te zoeken/maken dan moet je deze freeware tooltje gebruiken. Echt een aanrader. http://www.brick.com/md/md2.swf

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
jlammertink schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:00:
[spam]
Ik zoek een goede tutorial over dirt maps wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
[/spam]
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:14:
Tutorials genoeg. Het is hetzelfde als een scriptrequest, te lui om te zoeken? :? De hele startpost staat vol met links naar sites met tutorials.
http://67.15.36.49/ffa/tutorials/tutorialsmax.asp

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 17-02-2005 15:17 ]

http://hawvie.deviantart.com/

• Plint
  • Laatst online: 23:39
Anoniem: 116571 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:06:
[...]

Niemand ? Ik kan echt nergens vinden met welke renderer en lights je nu mooi een auto kan renderen ...
Ik gebruik nu MentalRay (die zat standaard bij mijn 3dmax7), maar toch vind ik de belichting niet mooi ...
carpaint (mental ray): http://www.cgtalk.com/sho...php?t=104578&page=1&pp=15
kijk ff in de inhoudsopgave op welke pagina.

in principe kan je met elke renderer wel een auto mooi verlichten.. Misschien is het wel het makkelijkst om gewoon scanline renderer te gebruiken. directional-light met een skylicht. of met meerdere spotlights, kwestie van een beetje testen denk ik.
succes iig.

@Timon: Probeer eens een goede metaal mat. te maken dat maakt het al een stuk mooier. en misschien ff het licht wat feller.

Anoniem: 93354

DocB schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:28:
[...]

Het duurde ff voor ik hem gevonden had, maar volgens mij doet deze tutorial wel aan wat je vraagt...
Zoiets bedoel ik wel maar dat is het niet helemaal. Wat ik wil is dat max een afdruk voor mij maakt die ik dan kan kleuren in photoshop en dan zo om mijn box heen kan ''vouwen''. Als ik de manier van die tut doet dan komt alles nooit mooi goed te zitten.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:49:
[...]

Zoiets bedoel ik wel maar dat is het niet helemaal. Wat ik wil is dat max een afdruk voor mij maakt die ik dan kan kleuren in photoshop en dan zo om mijn box heen kan ''vouwen''. Als ik de manier van die tut doet dan komt alles nooit mooi goed te zitten.
Zoek in google ff naar texporter.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:49:
[...]

moet je ff zoeken naar een plugin die 'Texporter' heet, is een gratis dingetje wat een mooi plaatje met kleurtjes voor je uitpoept, zodat jij in photshop oid alles op de goede plek in kan kleuren...

• Chester
  • Niet online
Hier is ie te vinden.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Yanik schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:38:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik die rode texture helemaal niet zo mooi en het is ook te vaak getiled en die dirt map aan de bovenkant is een beetje te veel vertikaal uitgerekt . Het water lijkt ook niet echt te reflecteren..

Als je echt lui bent om textures te zoeken/maken dan moet je deze freeware tooltje gebruiken. Echt een aanrader. http://www.brick.com/md/md2.swf
ja ik vind ook wel dat je gelijk hebt :P 'k probeer nu ff dat programmatje van jou, ziet er tot nu toe goed uit.

Waar ik eigenlijk tegen aanloop is het bakken van m'n textures. Dus fg + gi en shadows in 1 map zodat hij later die map sneller kan uitrenderen. Echter, ik zie m'n ram naar 1.5 gieg schieten, en na een half uurtje houdt ie op. Kan wel genoeg tutors vinden over baking van textures, maar niet het optimizing van de textures.. Wil nl 2048x2048 textures maken..

traktor scratch!

• Plint
  • Laatst online: 23:39
Erikie schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:02:
[...]

ja ik vind ook wel dat je gelijk hebt :P 'k probeer nu ff dat programmatje van jou, ziet er tot nu toe goed uit.

Waar ik eigenlijk tegen aanloop is het bakken van m'n textures. Dus fg + gi en shadows in 1 map zodat hij later die map sneller kan uitrenderen. Echter, ik zie m'n ram naar 1.5 gieg schieten, en na een half uurtje houdt ie op. Kan wel genoeg tutors vinden over baking van textures, maar niet het optimizing van de textures.. Wil nl 2048x2048 textures maken..
Jij gebruikt mental ray :> ?
als dat zo is kan je ook es kijken naar deze link http://www.lamrug.org/resources/charoptions.html
Je kan namelijk met je BSP settings rams besparen helaas gaat dit wel ten koste van de rendertijd. Mr goed liever een langere rendertijd dan een vastloper..

Ik ga me binnenkort is verdiepen in het renderen in 2 delen, één voor textuur en één voor GI en of je dit ook met een goed resultaat in photoshop kan samenvoegen.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Plint schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:44:
[...]

Jij gebruikt mental ray :> ?
als dat zo is kan je ook es kijken naar deze link http://www.lamrug.org/resources/charoptions.html
Je kan namelijk met je BSP settings rams besparen helaas gaat dit wel ten koste van de rendertijd. Mr goed liever een langere rendertijd dan een vastloper..

Ik ga me binnenkort is verdiepen in het renderen in 2 delen, één voor textuur en één voor GI en of je dit ook met een goed resultaat in photoshop kan samenvoegen.
hee bedankt, hier heb ik echt wat aan!

Ik denk sowieso dat ik verkeerd bezig ben nu. Volgende x bake ik alleen de gi / fg en texture appart.. dan inderdaad in photoshop over elkaar heen plakken en een dirt eroverheen tekenen.. scheelt denk ook al veeeel rendertijd + je kunt texturen in photoshop ipv elke keer renderen :).

traktor scratch!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
zijn er hier ook 3ders die een mac gebruiken?

kheb al een hele tijd niet meer ge-3d maar de laatste maand heb ik toch weer zoiets van ik moet wat te doen hebben maar ik wil niet meer terug naar level editing in quake 3 en doom 3 lijkt me nix.

ben dus sinds een paar dagen langzaamaan begonnen met cinema4d r9 op mn imac g5 en opzich gaat t wel goed, maar het is toch wel wat anders dan max en een pc. een breedbeeldscherm is dan wel weer errug handig natuurlijk :)

ik heb hiervoor ook even blender3d uitgeprobeerd(mac versie uiteraard) maar die zit imho totaal niet logisch in elkaar en werkt gewoon niet lekker, cinema4d is dan toch net wat lekkerder werken. naja zal vast wel binnenkort weer wat wat werk posten :)

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Erikie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:45:

laatste wip :

[afbeelding]

Je render is mooi! Maar: je water is dat niet (waar zijn de reflecties van het huis in het water?) en dat je pc te traag zou zijn is onzin. Op een beetje pc is dit een 10 minuten te renderen en dan komt het RAM-gebruik echt niet boven de 512mb.
Anoniem: 91399 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor animatie wil je ermee maken? Hoe je je animatiesysteem opzet is enorm afhankelijk van wat je allemaal hoe wilt bewegen namelijk. Als je vertelt wat ie moet kunnen, kan ik je helpen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oogst op 17-02-2005 17:38 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• MOL-20.000
  • Laatst online: 02-05 16:47
Ik gebruik nu steets de standaard render die in 3dmax zit maar ik wil toch een anderen gaan gebruiken Vray, braziel of Final render. Nu is mijn vraag wat is het grote verschil tussen deze, zijn er reviews waar ze met elkaar vergeleken worden en welken vinden jullie het makelijks in gebruik.

Anoniem: 137419

Ik heb een probleem..

Ik heb 3d Max 4.2 geinstalleerd (winxp) en nou kan ik wel bestanden opslaan. Maar de opgeslagen bestanden kan ik niet meer openen.

Exporteren en importeren lukt wel. En bestaande voorbeelden kan ik ook wel openen.
Sla ik deze op, dan zijn ze ook niet meer te openen!

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Oogst schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:35:
[...]

[...]

Wat voor animatie wil je ermee maken? Hoe je je animatiesysteem opzet is enorm afhankelijk van wat je allemaal hoe wilt bewegen namelijk. Als je vertelt wat ie moet kunnen, kan ik je helpen. :)
De bedoeling is dat ie zo realistisch mogelijk door het water zwemt, dus de staart moet kunnen bewegen, zijn vinnen, en evt. ook nog de mond kunnen bewegen. Ik heb ondertussen wel al iets in elkaar gefrutseld te vinden op deze plek

edit:
het is een maxzip file gemaakt in max 7 zonder plugins
MOL-20.000 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:51:
Ik gebruik nu steets de standaard render die in 3dmax zit maar ik wil toch een anderen gaan gebruiken Vray, braziel of Final render. Nu is mijn vraag wat is het grote verschil tussen deze, zijn er reviews waar ze met elkaar vergeleken worden en welken vinden jullie het makelijks in gebruik.
er zijn wel een paar goede revieuws van, ik zal eens kijken of ik ze nog ergens kan vinden. Ik zelf gebruik over het algemeen brazil, maar dat is puur omdat ik daarmee begonnen ben, in de rest eigenlijk nooit verdiept.
hier is wel een draadje op cgtalk, misschien dat je er iets aan hebt
http://www.cgtalk.com/sho...t=vray+brazil+finalrender

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 91399 op 17-02-2005 20:14 ]

Anoniem: 107774

Ik ben sinds kort weer begonnen met 3ds max (7), ik ben bezig om een auto (mclaren f1) te maken, het is gelukt om alle platen van de auto te maken, maar ik weet niet echt wat ik nu verder moet doen,
moet ik eerst de randjes tussen de deuren enzo gaan maken? of moet ik eerst de basis vorm nog verder aanpassen?

hier een paar plaatjes ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/bart003.jpg

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Tjemig een auto! Wat orgineel :)
Model ziet er goed uit

@KWJansen:
code:
1
020[1].zip\Dhr-maspdmwlyeh\g\3dsmax7\scenes\testfiles\onderwaterfile\fishes\animated fish\t$m$p$$$

Tjemig mina pak het es effe wat snuggerder in :P 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door Guillome op 17-02-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb mijn bol met gezichten eindelijk samengevoegd met diens achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Sphere%20of%20Terror%20575.jpg groot

Ik heb hem ook gepost op CGTalk:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=211857
MOL-20.000 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:51:
Welke de beste is, is niet te zeggen. Brazil is denk ik wel de gemakkelijkste om mee te beginnen.
Anoniem: 91399 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:36:
[...]

De bedoeling is dat ie zo realistisch mogelijk door het water zwemt, dus de staart moet kunnen bewegen, zijn vinnen, en evt. ook nog de mond kunnen bewegen. Ik heb ondertussen wel al iets in elkaar gefrutseld te vinden op deze plek

edit:
het is een maxzip file gemaakt in max 7 zonder plugins
...
Zoals al werd vermeld is je ZIP-file echt heel erg dom onhandig. Je hebt vijf files en de .MAX-file zit in de negende subfolder...

Anyway, over je animatie. De meest simpele manier om een vis aardig te animeren, is door hem over een spline met pathdeform te laten gaan. Als die spline maar golvend genoeg is, lijkt het al snel ergens op.

De betere manieren zijn meteen ook stukken meer werk en _veel_ moeilijker om het mooi mee te krijgen. Maar dan kun je wel echt goede resultaten krijgen. Je maakt dan, zoals jij nu al hebt gedaan, bones aan om de vinnen te kunnen bewegen en daar link je dan met de skin-modifier je vis aan. Bedenk je wel dat het enorm moeilijk is om, bij complexe bewegingen, een vis helemaal handmatig mooi te laten bewegen. Vis video-materiaal is dan wel echt een must, denk ik. Of je hebt er meer talent voor dan ik, dan kun je het misschien wel op gevoel. :)

Echter, het 'gezicht' van de vis doe je nu ook al met bones, maar dat is niet handig. Bones geven veel te weinig controle voor de complexe bewegingen van een gezicht. Tenzij je voor een real-time game werkt, zijn bones zelden de juiste keus voor gezichten. Veel beter werkt het door onder de skin modifier een morph modifier neer te zetten en daarmee het gezicht te morphen tussen de verschillende gezichtsuitdrukkingen die je wilt hebben. Door de morph modifier alleen op een deel van je mesh los te laten, kun je zelfs de wenkbrauwen en de mond los van elkaar laten morphen.

Tenslotte nog wat over de bones zoals je die nu hebt:
-De bones bij het gezicht zijn niet meer aan elkaar gelinkt, dus die zijn compleet vernaggeld. Probeer maar eens om er eentje van te roteren en je ziet dat zijn kinderen niet meebewegen.
-Je hebt nu behoorlijk veel bones in de vin aan de bovenkant zitten, maar dat is niet echt nodig. Ik snap dat je hem soepel wilt hebben, maar door in de skin-modifier de weights goed in te stellen kan dat ook heel behoorlijk met minder bones.
-Ik denk niet dat je voor vinnen veel opschiet met solvers, zoals je nu al hebt gedaan. Solvers zijn toch meer voor dingen als voeten die op een specifieke plek moeten blijven (op de grond, meestal). Wanneer je minder bones gebruikt voor die vinnen, zijn ze ook heel snel te animeren zonder solvers.
-Waarschijnlijk zul je die meshsmooth modifier helemaal bovenin je modifier stack willen hebben, zodat morphen en skinnen met minder vertices kan gebeuren en die smooth pas aan het einde er overheen komt.
-Je texture heb je nu wel erg slordig getekend. Ik denk dat het mooier wordt als je dat netter doet.
-De vin helemaal aan de achterkant is wel erg dik nu.

[ Voor 91% gewijzigd door Oogst op 18-02-2005 10:09 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

over je picture...... in één (woord) _/-\o_ _/-\o_

het is inderdaad een beetje wazig zipfile, ik dacht dat ie alleen het max bestandje gezipt had i.p.v. de hele zooi.

Om de vis over een spline te laten gaan had ik ook aan gedacht, maar wilde het toch iets realistiser laten lijken.
Over die morph modifier, heb ik nooit iets mee gedaan, dus dat moet ik nog wel (effe) uitzoeken.
Als ik die vinnen zonder solvers wil animeren, moet ik dan gewoon de botten roteren en verplaatsen en dan in de graph editor een mooie vloeiende beweging maken, of zijn daar nog handigere manieren voor?
De texture is inderdaad niet geweldig, ik ken photoshop nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe dit:

Afbeeldingslocatie: http://img61.exs.cx/img61/4371/bl44t2pu.th.jpg

komt ? Het lijkt erop dat et verkeerd gemapt is, maar ik krijg het niet goed :/, en op het achterste gedeelte (2e "raam" ) zit het wel goed

Tis trouwens een shellac, met een standaard materiaal, en een raytraced (dit is een premade metallic blauwe lak ...)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 18-02-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

@ Oogst: Ik vind het idee echt cool uitgewerkt, enige wat mijn gevoel bij de totaalplaat een beetje is is: tegenstrijdigheid. Op de een of andere manier voelt die bol met koppen best wel luguber aan, maar als ik dan kijk naar de setting waarin ie "zweeft" dan vind ik die als het gaat om kleur en licht net iets te vriendelijk. Imho zou ie veel sterker zijn in een soort van donkere duistere vochtige schimmelachtige kerker-ruimte...

Maar misschien dat je andere gedachten had bij deze prent..

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dexter schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:39:
@ Oogst: Ik vind het idee echt cool uitgewerkt, enige wat mijn gevoel bij de totaalplaat een beetje is is: tegenstrijdigheid. Op de een of andere manier voelt die bol met koppen best wel luguber aan, maar als ik dan kijk naar de setting waarin ie "zweeft" dan vind ik die als het gaat om kleur en licht net iets te vriendelijk. Imho zou ie veel sterker zijn in een soort van donkere duistere vochtige schimmelachtige kerker-ruimte...

Maar misschien dat je andere gedachten had bij deze prent..
Hmm, ja, eigenlijk heb je wel gelijk ja. Maar ook in de huidige vorm zit er wel een logica in: dit is het resultaat van 1 of ander eng ritueel in een tempel. Dan past het weer wel, zeker met al dat rood en die binnen in de background.
Anoniem: 91399 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:07:
[...]

over je picture...... in één (woord) _/-\o_ _/-\o_

het is inderdaad een beetje wazig zipfile, ik dacht dat ie alleen het max bestandje gezipt had i.p.v. de hele zooi.

Om de vis over een spline te laten gaan had ik ook aan gedacht, maar wilde het toch iets realistiser laten lijken.
Over die morph modifier, heb ik nooit iets mee gedaan, dus dat moet ik nog wel (effe) uitzoeken.
Als ik die vinnen zonder solvers wil animeren, moet ik dan gewoon de botten roteren en verplaatsen en dan in de graph editor een mooie vloeiende beweging maken, of zijn daar nog handigere manieren voor?
De texture is inderdaad niet geweldig, ik ken photoshop nog niet zo goed.
Zonder solvers moet je inderdaad de bones zelf roteren. Verplaatsen zeker niet, want dat kunnen bones dus niet. Normale bones kunnen alleen maar draaien tegenover hun parent. Alleen de opperparent kan zelf verplaatsen. De rest kan alleen maar meeverplaatsen met anderen. Het vloeiend houden kan idd met de graph editor, maar het kan ook wel simpeler hoor. Wanneer je gewoon altijd de goede keys gebruikt, gaat het sowieso wel goed, zeker met zoiets soepels als een vis. Maar zonder veel ervaring is de goede keys kiezen misschien niet zo gemakkelijk.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/kate/zbrushwip9.jpg
beetje begonnen met texturen.

Texturen in zbrush werkt _erg_ nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
niet echt veel bijzonders, maar ben een kast aan het ontwerpen voor mijn nieuwe TV.
bedoeling is dat er een pc onder komt met mediacenter erop.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/render04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Anoniem: 41017 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:59:
[afbeelding]
beetje begonnen met texturen.

Texturen in zbrush werkt _erg_ nice
wordt cool zo te zien :)

'k heb net ff een video gekeken van zbrush, maar uh.. jeez, dat modellen gaat echt snel :P je schijnt zelfs die models in maya te kunnen importeren. Klopt het nou dat je gewoon realtime je displacement maps aan het tekenen bent?

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erikie schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:40:
[...]

wordt cool zo te zien :)

'k heb net ff een video gekeken van zbrush, maar uh.. jeez, dat modellen gaat echt snel :P je schijnt zelfs die models in maya te kunnen importeren. Klopt het nou dat je gewoon realtime je displacement maps aan het tekenen bent?
yup en je kan realtime je texture tekenen :P
erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb weer eens verder gewerkt aan mijn autootje; het einde komt in zicht.
Als dat 'gat' bij het 5e dingetje van de 'kam' gefixt is, is het denk ik mijn final.
Maar ach, een plaatje zegt meer dan 41 woorden:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/autootje-wip3.jpg
Verder nog comments?

edit:
Opzich kan ik dat 'gat' ook best met fotosoep wegwerken...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 73881 op 18-02-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weer wat verder
closeup

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/kate/zbrushwip10b.jpg

geheel
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mark.s/kate/zbrushwip10a.jpg

Moet alleen AA nog zien te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 73881 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:03:
Ik heb weer eens verder gewerkt aan mijn autootje; het einde komt in zicht.
Als dat 'gat' bij het 5e dingetje van de 'kam' gefixt is, is het denk ik mijn final.
Maar ach, een plaatje zegt meer dan 41 woorden:
[afbeelding]
Verder nog comments?

edit:
Opzich kan ik dat 'gat' ook best met fotosoep wegwerken...
Maak op zn minst de grond heuvelachtig :P En misschien wat water erbij. Dat raam moet namelijk wat meer te reflecteren hebben. Zorg voor een achtergrond met wolken, dan heb je ook al een mooiere reflectie. Zet eventueel 2 wagentjes neer. Boomje, huisje, steentjes... beetje opvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 24-04 13:30

pim

Een geslaagde Tracking tutorial met BouJou gevolgd:
http://members.home.nl/gasthuis/tracking_test.avi

Helaas heeft Boujou nogal problemen met de ruisbeelden van mn sony cam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
pim schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:24:

Wat vet! Ik krijg hiervan echt zin om ook dit soort dingen te doen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat is dat tracking nou dan? En ik hoop dat dat filmpje niet compleet 3d is? Damn wat ziet dat er anders goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
XLerator schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:00:
Wat is dat tracking nou dan? En ik hoop dat dat filmpje niet compleet 3d is? Damn wat ziet dat er anders goed uit!
Precies wat je daar ziet :P
Je laat Max dus rekening houden met de .avi waarop je een 3d-model laat bewegen (über-kort uitgelegd :P ).
Er zat volgens mij ook een tutorial mbt Camera Tracking in Max..

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
heb ik opzich nog maar 3x geroepen dat er een ontzettend duidelijke tutorial in MAX zit :P

Het komt er op neer dat MAX elk frame de features (herkenpunten) opzoekt, en de camera (free camera) hier op aanpast. Als je vervolgens je eigen model er in gooit zie je het resultaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

vetjes, misschien kan je voortaan even melden als je weet dat er een tutorial over bijzit bij max, maargoed. Iig alsnog bedankt!

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
XLerator schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:10:
vetjes, misschien kan je voortaan even melden als je weet dat er een tutorial over bijzit bij max, maargoed. Iig alsnog bedankt!

:p
Misschien kun jij eerst zelf op zoektocht naar een tutorial! :D :P

Magoed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

pim schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:24:

Zeer netjes. Ziet er goed uit. Het is me eindelijk ook gelukt (descibe 3d scene was het dus ;) ).
Maar ik zit met hetzelfde probleem met me camera. Het werkt wel maar het beeld is gewoon niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Kan je ook keyframes kopieren naar een ander object?
Ik heb bijv. een boek gemaakt met 10 losse blaadjes. En ik heb er al een paar geanimeerd dat ze doorbladeren. En een instance ofzo maken is niet handig omdat die overige blaadjes al een andere animatie hebben. Maar dat door-blader stukje moeten ze ook nog krijgen. Is dat dus te kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:25:
Kan je ook keyframes kopieren naar een ander object?
Ik heb bijv. een boek gemaakt met 10 losse blaadjes. En ik heb er al een paar geanimeerd dat ze doorbladeren. En een instance ofzo maken is niet handig omdat die overige blaadjes al een andere animatie hebben. Maar dat door-blader stukje moeten ze ook nog krijgen. Is dat dus te kopieren?
Jeps. In de track view kun je keys copy pasten. Wel oppassen wat je doet en tevoren saven, want je animatie is gemakkelijk gesloopt als je niet oplet!

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Hoe kopieer je ze dan? Trackview is toch die tijdlijn onderin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XLerator schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:41:
[...]

Maak op zn minst de grond heuvelachtig :P En misschien wat water erbij. Dat raam moet namelijk wat meer te reflecteren hebben. Zorg voor een achtergrond met wolken, dan heb je ook al een mooiere reflectie. Zet eventueel 2 wagentjes neer. Boomje, huisje, steentjes... beetje opvullen :)
Hee, dat vind ik een heel goed plan! Dankjewel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb even een vraagje over blueprints, ze zien er bij mij niet echt scherp uit, terwijl ze wel scherp zijn als ik render, hoe kunt je zorgen dat ze er wel scherp uit zien??

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
@XLerator: Nee, trackview is die "curve editor" zeg maar. Niet de tijdslijn onderin

Nu ik de startpost weer lees zie ik pas dat mijn probleem met "o" opgelost kon worden, zoals jullie al zeiden :X Sorry dat ik (na 800 keer doorkijken, voor tutes en weet ik veel wat) het niet gezien had...

De vraag van Bart kan d'r mischien ook wel in, komt namelijk ook vaak voor.
Ga naar Customize => preferences => tabblad "viewports" => Configure Driver. Verhoog hier de Background Texture size en zet een vinkje bij "match Bitmap ..."

That should do the trick!

[ Voor 15% gewijzigd door Neejoh op 19-02-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt alleen als je ze als background hebt, en ik heb ze op planes. Ik ga namelijk een auto maken.
Weet iemand hoe je het dan scherp kunt krijgen??
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.