[Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.058 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! Ik heb na lang wachten eindelijk mijn MacMini binnnen.

De 1.42ghz versie met standaard 512 mb. Snel genoeg vind ik zo.

Maar nu ben ik bezig met zoeken naar een dc++ alternatief voor OSX, na zoeken op GoT kom ik dan terecht bij DC OSX van SourceForge maar ik download dit, en dan krijg ik Both.tar, die pak ik uit en dan krijg ik

DirectConnect.dmg.sit

Both (dir)
Both2 (dir)

hoe installeer ik het nu dan?
sorry voor deze n00b vraag maar ik geen idee hoe ik dit draaiend ga krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb even voor je gekeken, maar DC OSX is nog in de pre-alpha versie en de laatste update was 31 maart 2003. Het is dus incomplete software en er wordt niet aan gewerkt. Je hebt denk ik meer succes met Shakespeer. Overigens had je dit beter in een nieuwe topic kunnen vragen, aangezien het niks met de Mac Mini te maken heeft. Maar dat is voor de volgende keer :)

[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 26-08-2005 22:25 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Kan het ff zo snel niet vinden, maar zijn er mensen die de upgrade van 512MB naar 1Gb geheugen hebben uitgevoerd? Ik kreeg mijn Mini met 256Mb, en die heb ik uiteraard snel opgehoogd naar 512Mb. Dat maakte veel verschil, maar ik ben nog steeds niet onder de indruk van de performance. Schijftoegang is niet al te snel, maar dat is nou eenmaal inherent aan de HD. Vervelender vind ik dat OSX zelf gewoon traag is; laden van programma's (deels gerelateerd aan de HD), maar ook gewoon muishandelingen uitvoeren, vensters openen/slepen/resizen, het voelt allemaal wat sloom aan.

Is 1Gb de oplossing? Ik ben al 25 jaar Apple liefhebber, maar de Mini slaagt er nog niet in mijn PC als huis-tuin-en-keuken PC te verdringen op deze manier.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ben van 512 naar 1 gb gegaan, en het enige verschil wat ik gemerkt heb is dat Photoshop wat sneller werkt, en dat hij meer RAM vrij heeft als ik meerdere programma's draai. Maar over het algemeen is het er niet sneller op geworden.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Daedalus schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:23:
Ik heb even voor je gekeken, maar DC OSX is nog in de pre-alpha versie en de laatste update was 31 maart 2003. Het is dus incomplete software en er wordt niet aan gewerkt. Je hebt denk ik meer succes met Shakespeer. Overigens had je dit beter in een nieuwe topic kunnen vragen, aangezien het niks met de Mac Mini te maken heeft. Maar dat is voor de volgende keer :)
Nog even een aanvulling hierop: Shakespeer werkt heel fijn voor een Beta, is actief in ontwikkeling en wordt vrijwel overal geaccepteerd als DC++ - gelijke. Ik heb het al aangeraden in Onmisbare tools / software, tevens een tip om te kijken zodat je meer software voor je nieuwe Mac kan vinden. Modjes: misschien kan dat topic sticky worden of in de faq komen voor alle nieuwe Apple-gebruikers?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk een dvdbrander in die middelste mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:30:
Zit er eigenlijk een dvdbrander in die middelste mac?
Had je dat niet gewoon zelf op de site van Apple kunnen vinden?

En omdat ik niet de kwaadste ben: in de middelste Mac mini zit een Combo drive (dvd-rom/cd-rw).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zit de mic ingang op de mac :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nergens, ik heb een Logitech USB mic, die werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:15:
Woei! Ik heb na lang wachten eindelijk mijn MacMini binnnen.

De 1.42ghz versie met standaard 512 mb. Snel genoeg vind ik zo.

Maar nu ben ik bezig met zoeken naar een dc++ alternatief voor OSX, na zoeken op GoT kom ik dan terecht bij DC OSX van SourceForge maar ik download dit, en dan krijg ik Both.tar, die pak ik uit en dan krijg ik

DirectConnect.dmg.sit

Both (dir)
Both2 (dir)

hoe installeer ik het nu dan?
sorry voor deze n00b vraag maar ik geen idee hoe ik dit draaiend ga krijgen
Probeer eens in een andere topic
tip: je hebt stuffit nodig om te unpacken...

Nu mijn vraag:

Ik zie dat ik niet alleen ben en er nog mensen zijn die niet onder de indruk zijn van de snelheid waarmee de Mini OSX draait. Ik lees hier dat het verschil tusssen 256MB en 512MB heel groot is, maar het verschil tussen 512MB en 1024MB niet... 512MB is dus de "sweet spot"
Ok dan ligt het dus aan de 4200 rpm schijf met 2 MB cache die in de Mini zit.
Oplossing is : 7200 rpm 2MB HD van Hitachi of 5400 rmp 8MB HD van Seagate
Ik heb eens geprobeerd om mijn Mini open te krijgen met een plastic pasje, maar dat lukte niet echt.

Dus als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik hem openkrijg met zo een plamuurmes en dan overwegen om er een andere harde schijf in te stoppen. Ik hou jullie op de hoogte!
Nog meer RAM vind ik maar raar... mijn laptop heeft 512MB RAM en die draait heeeeeeel vlot terwijl er veel applicaties openstaan. Alleen ook de 5400 rpm HD is daar de bottleneck, maar dan veel minder dan bij de Mini!

Owja ik zou mijn 19" crt waar ik koppijn van krijg vervangen door een 20" cinema display van Apple. Het enige verschil met de Dell 20" is de prijs als ik het geod begrijp?
Zou het kunnen dat er speciale acties komen in september voor de Apple CD's?

Het laatste dat ik zou willen vervangen is het toetsenbord. Weet iemand een goed alternatief?
Ik vind de toetsen nogal stroef zitten. En dat voor een tweedehands ... :(

mvg iLux

[ Voor 12% gewijzigd door lux op 27-08-2005 16:04 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, m'n oom ga ik binnenkort ook maar eens aan de Mac Mini helpen, heel misschien wordt het ook nog wel een iMac of een iBook. Hij draait nog Windows 98 en is z'n PC goed beu geworden na een aantal virussen en een bak spyware. Zelf is hij niet zo'n ervaren gebruiker dus wil hij zo weinig mogelijk onderhoud aan z'n computer.Hij heeft hier al eens even achter de G4 PPC gezeten en vond het allemaal stukken beter werken.

Z'n oude PC houdt hij nog wel ivm een vrij oude laser printer die hij veel gebruikt ivm het printen van weergegevens en andere statistieken (z'n hobby). Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij deze printer aan z'n Mini zou kunnen koppelen zodat die oude packard bell bak het huis uit kan. Heeft iemand misschien een idee of dat evt. mogelijk is via een omweg? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:35:
Z'n oude PC houdt hij nog wel ivm een vrij oude laser printer die hij veel gebruikt ivm het printen van weergegevens en andere statistieken (z'n hobby). Het mooiste zou natuurlijk zijn als hij deze printer aan z'n Mini zou kunnen koppelen zodat die oude packard bell bak het huis uit kan. Heeft iemand misschien een idee of dat evt. mogelijk is via een omweg? :)
Twee opties denk ik:

1. Gerbuik een parallelle printer interface voor USB of firewire. Als OS X de printer softwarematig ondersteunt, en ook de gebruikte interface, doen moet het werken. Zie ook: http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=64856&productType=1

2. Als je oom ook al Internet gebruikt (wie niet tegenwoordig?) dan is een Asus router misschien de moeite waard. De WL500g heeft een printer interface en via het netwerk moet hij als server voor de Mac kunnen dienen. Het schijnt mogelijk te zijn: http://www.wl500g.info/showthread.php?t=13

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 28-08-2005 16:49 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In veel laserprinters kun je ook een ingebouwde netwerkinterface kwijt. Sommige printers hebben dat standaard ingebouwd, andere printers willen dat je d'r een netwerkkaart in propt (a la HP JetDirect). Dat werkt eigenlijk altijd het beste.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Software Update gedaan van 4 onderdelen. Ik start de Mini opnieuw op en ik krijg een grijs vlak met daarin een Unix achtig pictogrammetje en vervolgens knippert er een werelddbolletje. Daarna knippert er een vraagteken en een MAC OS logo. Dit duurde ontzettend lang en mijn mini werd heel erg warm. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:16:
Ik heb net een Software Update gedaan van 4 onderdelen. Ik start de Mini opnieuw op en ik krijg een grijs vlak met daarin een Unix achtig pictogrammetje en vervolgens knippert er een werelddbolletje. Daarna knippert er een vraagteken en een MAC OS logo. Dit duurde ontzettend lang en mijn mini werd heel erg warm. Is dit normaal?
Dit houdt in dat MacOSX je startup disk niet kan vinden. Ga naar System Preferences > Startup Disk > Je Interne HD selecteren en restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

Dit houdt in dat MacOSX je startup disk niet kan vinden. Ga naar System Preferences > Startup Disk > Je Interne HD selecteren en restarten.
Dude! Thanks! Hij doet het weer, ik was al bang dat er iets kapot was oid.

Weet iemand mischien of er in OSX een MS Paint achtig programma zit? Ik heb het tot op heden nog niet kunnen vinden nl.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zit niet ingebakken in OSX, maar er bestaat wel een freeware programma genaamd Teal, ik neem aan dat je zoiets bedoelt?

mm, URL werkt niet meer ;( Gelukkig staat Teal nog wel op versiontracker :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

matiasjansen schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:27:
[...]

Nee, dat houdt in dat 'ie van je netwerk probeert te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operations schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:21:
een Airport/Bluetooth kit ligt op dit moment ergens achter in een TPG post wagen
Waar heb jij hem besteld? Ga je die kit zelf inbouwen? Ik twijfel nog een beetje

Mijn ervaring met de geheugenupgrade: ik ging van 256 naar 1GB en dat is een wereld van verschil. Ik kan het dus niet met 512 Mb vergelijken. De 1.42 Ghz is nog steeds niet vreselijk snel, maar ik vermoed dat dat meer met de trage 4200 schijf te maken heeft. 1 GB performt wel aardig iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

SambalBij

We're all MAD here

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:08:
[...]

Waar heb jij hem besteld? Ga je die kit zelf inbouwen? Ik twijfel nog een beetje
Ik heb hem besteld bij macstuff.nl
Inmiddels is de kit ingebouwd. Inbouwen stelt niet echt heel veel voor. Apparaat open, cd/hdd ding eruit, kaartje op mainboard schroefen, cd/hdd er weer in, antennes op het cd/hdd frame zetten. Is wel een beetje gepriegel alleen met stugge antennekabeltjes met veel te kleine plugjes :)
Als je goed oplet wat je doet, goed oplet hoe alles in elkaar past, en niks forceert dat is het prima te doen hoor.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ik heb gisteren mijn Mac Mini besteld, en nu krijg ik het mailtje dat hij verstuurd is! O+

Er staat bij shipping method 'merge in transit NL' en dat ik 5 of 6 werkdagen moet wachten. Nou nog ff afwachten dus... genoeg tijd om mijn bureau vast op te ruimen en een plaatsje vrij te maken ;)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:41:
[...]
Weet iemand mischien of er in OSX een MS Paint achtig programma zit? Ik heb het tot op heden nog niet kunnen vinden nl.
Ik kreeg bij mn versie van Tiger Apple Works, een Classic programmatje vergelijkbaar met Microsoft Office 97, hierin zat onder andere een simpel tekenprogramma...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:28:
Waar zit de mic ingang op de mac :\
Ik heb dit nu opgelost door gebruik te maken van een bluetooth headset.

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Kan iemand mij zeggen wat een goede Bluetooth headset is?
Of een link naar alle Bluetooth sets :9~

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lux schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:15:
Of een link naar alle Bluetooth sets :9~
Google?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:27
Voor die een mini en een nieuw adsl abbo willen: bij een nieuw abbo xs4all €130 korting op een mini.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er ergens een filmpje waar je de snelheid van de mac mini kan zien? dwz een camera gericht op het scherm om te zien hoe snel de venstertjes open en dicht gaan, en hoelang een bewerking in photoshop duurt enzo. Ik heb me rot gezocht op google, maar ik heb echt geen idee wat hier een goede zoek term voor is :z . (ik hoop dat mijn vraag duidelijk is)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Dat zal nooit zo representatief zijn als gewoon daadwerkelijk zelf langsgaan in een AppleCentre :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mr_a
Inderdaad, gewoon lekker uitproberen bij een Apple Centre. Dan heb je tenminste relevant vergelijkingsmateriaal: de andere Apple hardware.

Ik ben bij LJS in Den Haag langs geweest. Ondanks dat de verkoper me probeerde te overtuigen van hoe geil die G5 wel niet was, vond ik dat de Mini eigenlijk heel goed mee kon komen met de rest van het aanbod in de winkel. :)

Na eeuwen wikken en wegen besloten voor de Mini te gaan met in het achterhoofd dat Apple volgend jaar weer heel mooie producten gaat introduceren en dat ik dan eventueel de Mini weer in kan ruilen ofzo. Het is voor mij ook even afwachten hoe de bestanden van de D70 in Photoshop gaan draaien.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
De NEF-jes van je D70 gaan prima in photoshop draaien hoor, wees maar niet gevreesd.
Draai hier ook met een Mini en CS2, geen probleem, enige wat een beetje vertraagt is inderdaad de HD, mischien toch maar eens denken aan een externe FireWire schijf of zo.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Moooiiii :)
Kan langzamerhand natuurlijk niet meer wachten. :9

Ik heb nog een IBM schijf die wel 40MB/s trekt (type 60GXP), in een Sweex USB 2.0 behuizing. Ik denk dat ik die eens aan de Mini probeer, wellicht dat dat uitkomst biedt voor Photoshop. Als dat dan ook nog eens FAT ofzo kan zijn kan ik die zelfs makkelijk meenemen voor mijn laptop of mijn PC. Maar daar ga ik wel mee fröbelen....

Bedenk me nu dat ik inderdaad eigenlijk gelijk een hubje had moeten kopen, want ik heb ook nog een cardreader en een printer die erop moeten, en zoveel USB poorten heeft de Mini natuurlijk niet. Hmmm nou ja dat komt wel. :)

[ Voor 28% gewijzigd door mr_a op 02-09-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 18:52
Met wat voor snelheid kunt je mac 1,47 Ghz vergelijken met een pentium? 2 Ghz?

En wordt coreimage nu ondersteund in de nieuwe mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wine schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:50:
Op de Mac Mini nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wine schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:50:
Met wat voor snelheid kunt je mac 1,47 Ghz vergelijken met een pentium? 2 Ghz?

beetje moeilijk, t verschilt... maar de proc is niet de vertragende factor, de hd is...

ik heb beneden een athlon 2000+ staan en die is een stuk vlotter, maar dat is voooral doordat daar een 3,5" schijf zit. Ik gebruik camino, en op een of andere manier word die ontsettend traag als een pagina veel animated gifs gebruikt, dat werkt ook niet echt int vooordeel van de mini.
ik weet niet hoe het met de andere browsers zit, tis me nog niet opgevallen dat het daar anders is...
Ook word camino heel traag als er heel veel en grote afbeeldingen op de site staan ( niet dat ik naar 'bepaalde' paginas surf ofzo O-)) maar dat zal wel aan het zgh. swappen liggen (weer de trage HD dus)
Maar het is een lekker beetste voor niet gek veel geld om de dagelijkse taken op te doen, zoals al heel vaak is gezegt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

probeer firefox 1.5 beta 1 eens... ze hebben de rendering engine flink onder handen genomen ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaasvis schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:17:
probeer firefox 1.5 beta 1 eens... ze hebben de rendering engine flink onder handen genomen ;)
wow, dat scheelt echt. http://www.cube-europe.com bijvoorbeeld was met camino niet te doen, met ff1.5 beta is het een stuk beter. Maar helaas is het niet native os-x en dat was juist zo leuk aan camino

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
zijn er meer mensen die een externe harddisk als vaste schijf gebruiken?
Ik zit eraan te denken om zo'n lacie mini harddisk erbij te kopen, en dan als primaire schijf te gebruiken, ik ben wel helemaal weg van de mac nu, maar mag van mij z'n volledige snelheid wel benutten en ben benieuwd hoeveel het zal gaan schelen, of het echt heel merkbaar is.

(doe wel aardig wat met photoshop en heb altijd msn en mn mail wel open staan.
Vind het daarbij ook wel lekker om meer dingen open te kunnen zetten zonder dat ik me ga ergeren, er zit al 1GB aan geheugen in, dat moet wel ff voldoende wezen denk ik :)

Wil er eigenlijk ook wel wat video mee gaan editten.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

juanp schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:15:
zijn er meer mensen die een externe harddisk als vaste schijf gebruiken?
Ik zit eraan te denken om zo'n lacie mini harddisk erbij te kopen, en dan als primaire schijf te gebruiken, ik ben wel helemaal weg van de mac nu, maar mag van mij z'n volledige snelheid wel benutten en ben benieuwd hoeveel het zal gaan schelen, of het echt heel merkbaar is.
Het is wel sneller maar het zit ook voor een deel tussen je oren. Ik heb in het verleden al gemerkt dat werken achter een terminal zonder harddisk op de universiteit baggertraag aanvoelde terwijl er verderop ook systemen met eigen harddisk stonden die objectief gezien nauwelijks sneller waren. Het geratel van de harddisk gaf je echter een indruk van wat er gebeurde en veel geratel geeft de indruk van een sneller systeem ;)

De Mini hoor je nauwelijks vergeleken met een externe 3,5" schijf, en het is vooral de akoestische feedback die het laat lijken alsof er ineens veel meer gebeurt. Al met al is een Firewire schijf zeker de moeite waard voor wat snelheidswinst, maar vooral voor capaciteitsuitbreiding.

Mijn eigen Mini is nou juist voor het simpele werk wat ik veel doe: beetje internetten, muziek draaien, mailen, msn en irc. Daarbij is stilte en comfort vooral van belang. Voor performance heb ik de PC nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Ik sta ook op het punt om een romantisch afspraakje te maken met het Apple platform. ;)

Ik heb op dit ogenblik een Dell Inspiron 510M (Centrino 1.7GHz - 512MB Ram - Onboard VGA met 64MB shared memory - 60GB HD 4200tpm). Zou je de snelheid van het topmodel Mini hiermee kunnen vergelijken? Ik kan hierop vrij goed met photoshop CS2 werken en ik ben benieuwd of dit ook goed doenbaar is op de mini.
Wanneer je er een externe HD aan hangt en hierop tiger zet, wat is dan het reële snelheidsverschil? Bvb bij het opstarten, welk verschil mag je dan verwachten?
Het toetsenbord, is dit altijd Qwerty?
Door het ontbreken van Core Image, wat mis je dan eigenlijk allemaal exact?

Nog enkele (domme) vraagjes dus voor ik de date laat doorgaan. ;)

ps. Naar mijn mening laat apple toch een opening liggen in hun aanbod. Als je al een scherm hebt, heb je dus enkel de keuze uit een mini of een powermac. Deze hebben toch een serieus prijsverschil en er zit niets tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dextro op 18-09-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:40
Kan als tweede scherm op een iBook/PowerBook/eMac/iMac.
Maar een krachtiger headless Mac die toch betaalbaar is zou
ik ook graag zien. Bijvoorbeeld weer een single G5 voor minder
dan 1500 euri.

Ik blijf nog even dubben tussen een Mac mini + 20" CD of een
krachtiger iMac 20".

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Gluten Parody schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:13:
krachtiger iMac 20".
Als ik vantevoren had geweten dat OS X zo goed zou bevallen dan had ik misschien wel meteen de iMac gekocht. Als je al twijfelt dan zou ik 'm maar gewoon kopen ;) De Mini is wel een erg leuk hebbedingetje om erbij te hebben (in mijn geval naast een PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Gluten Parody schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:13:
krachtiger iMac 20".
Daartussen heb ik ook lang getwijfeld. Toch uiteindelijk maar voor een mac mini i.c.m. een Dell 2005fpw gegaan. Voor dat geld heb je net het instapmodel imac, een kleinere monitor maar met een G5. Het is maar wat je wil... Uiteindelijk vond ik het ook erg fijn dat ik mijn PC gewoon ook kon doorsluiten op de 2e aansluiting van de monitor.

(en trouwens, de mac mini en de dell zijn een erg gelukkig duo, al zou je dat zo niet zeggen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb de mini gekocht om te kijken of OS X wat voor me was dus dan koop je niet meteen een dure mac.
Nu wacht ik tot volgend jaar en koop dan een Intel Powermac :9

De mini word dan servertje denk ik, of hij gaat naar mn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb de mini ook gekocht om te kijken of OSX iets is..... het resultaat is dat de mini de deur uitgaat, ik wil een Powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Kan iemand nog es m'n vraagjes beantwoorden van hierboven? bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 16:40
Dextro schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:17:
Ik sta ook op het punt om een romantisch afspraakje te maken met het Apple platform. ;)

Ik heb op dit ogenblik een Dell Inspiron 510M (Centrino 1.7GHz - 512MB Ram - Onboard VGA met 64MB shared memory - 60GB HD 4200tpm). Zou je de snelheid van het topmodel Mini hiermee kunnen vergelijken? Ik kan hierop vrij goed met photoshop CS2 werken en ik ben benieuwd of dit ook goed doenbaar is op de mini.
Wanneer je er een externe HD aan hangt en hierop tiger zet, wat is dan het reële snelheidsverschil? Bvb bij het opstarten, welk verschil mag je dan verwachten?
Het toetsenbord, is dit altijd Qwerty?
Door het ontbreken van Core Image, wat mis je dan eigenlijk allemaal exact?

Nog enkele (domme) vraagjes dus voor ik de date laat doorgaan. ;)

ps. Naar mijn mening laat apple toch een opening liggen in hun aanbod. Als je al een scherm hebt, heb je dus enkel de keuze uit een mini of een powermac. Deze hebben toch een serieus prijsverschil en er zit niets tussen.
Ik denk dat een Centrino 1.7 GHz een tikkie sneller is, maar OS X heeft weer
wat minder overhead dan Windows. Het zal elkaar niet veel ontlopen. De Mac
Mini heeft wel dedicated memory, wat mijn voorkeur heeft boven 64MB shared.
Het reële snelheidsverschil met een externe schijf zit 'm in het booten, eerste
keer starten van programma's en het openen/verplaatsen van bestanden. Een
externe schijf kan 40 tot 100% sneller zijn. Core Image is een hardwarematige
versnelling van grafische effecten, met name de 'eye candy' van OS X heeft
hier voordeel van. Los van het rimpeleffect bij widgets merk je er imho niet veel
van bij normaal desktopwerk.

Ik zou jouw notebook blind omruilen voor een Mac Mini, zonder vrees voor een
teruggang in performance. Stop er wel 1 GB geheugen in, elke cent waard als je
veel met de CS suite werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gluten Parody op 20-09-2005 19:04 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er niet 2x dvi vanaf de Mac mini?

Ik gebruik namelijk altijd 2 schermen en heb (nog) geen zin in een dure mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:34:
Kan er niet 2x dvi vanaf de Mac mini?

Ik gebruik namelijk altijd 2 schermen en heb (nog) geen zin in een dure mac...
Wel, d'r is geen tweede DVI uitgang en geen plaats voor een extra videokaart..

Dus, wat denk je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Heeft iemand deze al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_large/hd_mini.jpg
Nu in de pricewatch voor 135 euro voor de 160 GB versie, prima prijs toch?

Niet verkeerd, als je het systeem hierop kunt moven denk ik?
Ik haal maar 20 Xbench voor m'n diskje (80 GB / 4200 rpm), die disk vertraagt het volgens mij enorm.

Ik kan mn USB 2 disk niet als opstartschijf aanklikken in system preferences.
Verder is USB2 volgens mij niet zo geschikt want hij trekt tussen de 20 en 40% CPU bij schijfacties.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_a op 20-09-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er niet nog een dvi aansluiting op zit ;)
CyBeR schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:50:
[...]

Wel, d'r is geen tweede DVI uitgang en geen plaats voor een extra videokaart..

Dus, wat denk je? :)
Dan denk ik dat ik nog even wacht op een Intel Apple met wel 2x DVI :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 22:29:
Jammer dat er niet nog een dvi aansluiting op zit ;)
Ja, wat verwacht je ook van zo'n ding. Ik blijf me verbazen dat mensen wel zo'n lekker compact stil dingen willen, maar er wel alles mee willen kunnen. Dingen die je voor die prijs, en met die afmetingen, gewoon niet kan verwachten. Als je een performancemonster met alle mogelijkheden wil hebben dan moet je wat anders kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je snapt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel: ik heb het over dat Lacie ding

Dan om in te gaan op jouw opmerkingen:

1). je zegt het zelf al, het enige dat ik wil is een stille computer ja, oftewel een Mac mini zou mooi zijn, ware het niet dat die geen 2x DVI heeft, iets wat ik nodig heb

2). geen enkele Mac komt dus in aanmerking, behalve een Powermac, maar die is 4x zo duur en maakt herrie

4). voor alleen Photoshop en officewerk ga ik dus geen extra 1500 euri betalen voor een extra DVI aansluiting (meer Powermac extra's heb ik niet nodig)

5). om die reden zeg ik dus dat ik even een nieuwe Mac afwacht

6). ik zeg niets over een prijs, het mag best wat meer kosten

7). er staat een smiley achter mijn opmerking

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 23:55 ]

• mr_a
Jongens tjeetje rustig rustig :P

De mini is niet supersnel, en is anders dan je traditionele PC doos in die zin dat je er geen insteekkaartjes in kan stoppen om extra functies toe te voegen. Maar dat kan eigenlijk bij geen enkele consumer-mac sinds 1997 ;)

Hij is zeer zeker wel zeer stil, een stuk stiller dan dat ik ooit een PC of PC-laptop gehoord heb. Alleen op sommige momenten, maar dat is lang niet altijd, als ik aan het fotobewerken ben gaat de fan wel eventjes harder draaien (en dan maakt hij net zoveel geluid als een laptop met draaiende fan).
Ik heb Adobe Bridge een hele nacht cache-files laten genereren van al mijn NEFjes etc. op dat ding (tegen de 7000), en hoewel dat processor performance vraagt, ging de fan niet harder draaien. ;)

Als je Xbench resultaten mag geloven is een PowerMac 2x 2 GHz met 300 GB disk en NVIDIA 6800 ultra meer dan 2x sneller dan een Mini. Dus die PowerMac mag wel 2x duurder zijn vind ik dan. Helaas is hij nog ietsies extra duur. ;) Maar bijv. een iMac 20" met 250GB en 2GHz is denk ik dan ook wel zeker 2x sneller dan een Mini. Dus die had ik eigenlijk ook heel goed kunnen kopen, afgaande dat sinds de Mini in huis is hier (3wk?), mijn PC slechts ongeveer 3x opgestart is.
:+

Oja, die PowerMac G5 is wat mij betreft ook fluisterstil, want de hele kast is 1 groot koelblok bijna. :)

Ook een mooi punt van de mini is het energieverbruik. Want naast dat dat ding totaal niet warm wordt als hij niet aan het batchprocessen is, als je dan eens kijkt naar de meegeleverde voedingsadapter. Die wordt ook totaal niet warm in vergelijking met andere netspanningsadapters. Andere netspanningsadapters, bijv. van prullaria als externe harde schijven, kabelmodems, etc. etc. worden vaak heel heet - stroomverbruik van 5 tot enkele meermalen dat verbruik. Allemaal rendementsverlies en verspilde energie, en als je dat optelt voor je hele huis dan is het een aanzienlijke verspilling. Maar volgens mij heeft Apple, afgaande op de relatieve koelte van de Apple adapter, een adapter meegeleverd die een veel hoger omzettingsrendement heeft dan gemiddeld, fijn. :)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The low-end Mac mini will be upgraded from a 1.25GHz G4 processor to a 1.33GHz G4, while the high-end will see an equally modest bump from 1.42GHz to 1.5GHz. Hard drive capacities are expected to remain the same but will be upgraded from 4,200-rpm drives to 5,400-rpm. The mid-range and high-end models will receive a new AirPort Extreme and Bluetooth module featuring Bluetooth 2.0+EDR. Lastly, the high-end model will see its 4x SuperDrive upgraded to an 8x dual-layer model.

Pricing will remain the same at $499, $599, and $699, sources said.
http://www.thinksecret.com/news/0509macmini.html

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Hmm, interessant.
Ik wacht dan nog even af om hem te bestellen. Hopelijk zal de hard drive upgrade een stuk het probleem van de serieuze bottleneck oplossen.

• Tarin
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

Oeh.

Hopelijk komen ze op tijd om nog van de XS4ALL-aktie gebruik te kunnen maken ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• koentjek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 18:29
Ik zit erg te twijfelen tussen een iBook 12" en een Mac mini...

een ibook omdat:
- ik in het weekend nog wel eens van huis ben.
- uhmmm

een mini omdat:
- klein compakt
- meer desktop
- groter scherm met hogere resolutie

bij een ibook ben ik meteen klaar, in de zin van ik hoef er niks meer bij te kopen.
bij een mini moet ik nog een TFT scherm kopen van €250 en een toetsen bord (muis heb ik al)
De prijs voor bijde komt +/- ongeveer in de buurt uit..

Kan iemand nog een paar dingen noemen die ik moet afwegen?

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:51:
Je snapt geloof ik niet helemaal wat ik bedoel: ik heb het over dat Lacie ding

Dan om in te gaan op jouw opmerkingen:

1). je zegt het zelf al, het enige dat ik wil is een stille computer ja, oftewel een Mac mini zou mooi zijn, ware het niet dat die geen 2x DVI heeft, iets wat ik nodig heb

2). geen enkele Mac komt dus in aanmerking, behalve een Powermac, maar die is 4x zo duur en maakt herrie

4). voor alleen Photoshop en officewerk ga ik dus geen extra 1500 euri betalen voor een extra DVI aansluiting (meer Powermac extra's heb ik niet nodig)

5). om die reden zeg ik dus dat ik even een nieuwe Mac afwacht
Alle iMac G5's hebben een extra VGA aansluiting. Het is weliswaar geen DVI, maar de iMac heeft dan al 1 hoofdscherm en dan kan er een tweede naast. Met een screenspanning hack kan je dan een dual setup hebben.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Tarin
  • Laatst online: 21:54

Tarin

Just plain weird.

koentjek schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:35:
Ik zit erg te twijfelen tussen een iBook 12" en een Mac mini...
[...]
Voordeel van een iBook boven een Mac mini zijn ook de betere videokaart (voor zover ik weet complete ondersteuning van Core Image), en je kan er een extern scherm aan hangen als je dat (in de toekomst) wilt (evt. icm de screenspan-hack).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
een mini omdat:
- klein compakt
- meer desktop
- groter scherm met hogere resolutie
iBook is ook best klein en als je er mee kan leven hoef je niet eens een toetsenbord aan te sluiten :) Daarnaast kan je uiteindelijk werken met _twee_ schermen, waarvan de tweede net zo'n beeld weer kan geven als de Mini...

The best of both worlds, zeg maar :)

Liege, liege, liegebeest!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een update omtreft de updates van de mini:
Updated Mac minis arriving, details revealed [updated]

One week after Think Secret first brought word of pending Mac mini revision, the new models have started arriving.

One source reported receiving a 1.5GHz Mac mini Tuesday, although the box still featured the old 1.42GHz label.

The new Mac mini is designated PowerMac10,2 following the previous model's PowerMac10,1 designation. It also features an updated Boot ROOM version, 4.9.4f0 from 4.8.9f4.

The SuperDrive equipped Mac mini features a new 8x dual-layer SuperDrive from Matshita (Panasonic). The drive is specified as model UJ-845, although Matshita only offers a UJ-845-B drive. According to the company's product page, the UJ-845-B supports 5x DVD-RAM burning along with 8x DVD+/-R support, 4x DVD+/-RW support, and 24x CD-R Support. DVD-RAM support is not enabled on the Apple drive, however.

The Mac mini's graphics card remains an ATI Radeon 9200 but now features double the VRAM at 64MB. The video card remains incapable of supporting Mac OS X 10.4 Tiger's Core Image technology. The hard drives have also been upgraded to 5,400-rpm models, as previously noted.

Lastly, the new Mac mini features Bluetooth 2.0+EDR support, as noted in our original report. The Bluetooth software is version 1.6.3f2 (the previous Mac mini used 1.6.0f2) with firmware version 3.1965 (previously 2.1586).

At press time Apple had yet to mention the Mac mini update on its Web site, although it is expected to do so later this week.

UPDATE: Sources have informed Think Secret that Mac mini box labels will continue to list the older specifications with no indication of whether the newer or older systems are contained within. The motivation behind this is to help clear current inventory without lowering prices. Essentially, customers are promised that the Mac mini they purchase will have specifications "at least" equal to the label, but that their system may exceed those. Customers who purchase a new Mac mini to find they ended up with the older configuration will not be able to return the system in the hopes of getting the newer configuration without paying a restocking fee.
http://www.thinksecret.com/news/0509macmini2.html

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sources have informed Think Secret that Mac mini box labels will continue to list the older specifications with no indication of whether the newer or older systems are contained within. The motivation behind this is to help clear current inventory without lowering prices.
Ik weet niet wat ik van dit stukje moet denken, maar ergens denk ik dat je nu ook beter de Macmini (net als de Powerbooks) de komende tijd links zou moeten laten liggen.....

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ecteinascidin schreef op woensdag 28 september 2005 @ 11:13:
[...]

Ik weet niet wat ik van dit stukje moet denken, maar ergens denk ik dat je nu ook beter de Macmini (net als de Powerbooks) de komende tijd links zou moeten laten liggen.....
en als we nu genoeg van dit soort berichten plaatsen zodat uiteindelijk elk Apple product aan de beurt komt moet iedereen maar even geen Apple producten kopen? Ok, ik geef toe dat ThinkSecret er redelijk vaak dicht bij zit, maar als een huidig model voldoet, wat is er dan mis mee als je het koopt? Het voldoet!

Launching containers into space

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Als dit waar is vind ik het toch een vrij bedenkelijke manier van verkopen ze. Ik zit te wachten tot idd deze nieuwe modellen eraan komen, maar nu kan je dus niet weten wanneer dit is? Het is gewoon een beetje geluk hebben bij de aankoop.

Das net alsof je een VW Golf 3 zou kopen en een VW Golf 4 zou krijgen.

Ik denk dat ik gewoon wacht tot het aangepast is op de website om zeker te zijn.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan wachten op de website of hem gewoon kopen in de winkel. Gewoon vragen aan de verkoper wat er in zit. Waarschijnlijk weten ze het zelf wel als er al een paar klanten voor jou weren die uit dezelfde zending een Mini heeft gekocht. Denk dat het trouwens niet lang duurt voordat alle Mini's met betere specs geleverd zullen worden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Dextro schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:45:

Das net alsof je een VW Golf 3 zou kopen en een VW Golf 4 zou krijgen.
eigenlijk lijkt het meer op een Golf 4 kopen en een Golf4 krijgen met een ietjes betere motor. En dan nog, als je per-se een nieuwe wilt hebben wacht je toch even, gaat echt geen maanden meer duren.

Ik zit zelf ook te wachtten op de nieuwe tot ik mijn xs4all kortingsbon van 130Euro kan gebruiken voor mijn 2e mini.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Och, ik zie het probleem niet zozeer. In het ergste geval koop je waar je voor betaalt, maar je maakt ook kans om een beter apparaat te krijgen dan je eigenlijk besteld had.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus de 512 mb uit mijn Mac mini vervangen door 1GB geheugen van kingston:

http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=IAHD2H&

Het is dus DDR SDRAM Geheugen op 333 mhz (PC2700)

En wat is het verschil tussen registred en ECC geheugen?

Kan ik ECC of Registred geheugen gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 10:49
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:49:
Ik wil dus de 512 mb uit mijn Mac mini vervangen door 1GB geheugen van kingston:

ik heb ff snel gegoogled en vond dit

weinig info dus over eec en registered dus. waarom bel je geen apple store wat voor ram ze gebruiken?

p.s. het geheugen is daar even duur, en ze zetten het er nog in voor je ook.

hier is het een stuk goedkoper iig.

PC2700 of PC3200 184-pin DIMM ddr333 unregistered dus

[ Voor 4% gewijzigd door justinb81 op 01-10-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:49:

Mac mini: Memory Specifications and Upgrades. Gevonden via Apple Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Registered en ECC heb je niet nodig, dat is servergeheugen.

1024Mb DDR PC3200 - 400 MHz MDT € 119,00

Van www.robkiens.nl had ik destijds voor 99 euro en dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Even een snel vraagje tussendoor: werkt Mijn Postbank inmiddels al weer helemaal met Mac OS X? Mijn moeder zit er over te denken om een Mac Mini aan te schaffen, maar dan moet ze wel zeker weten dat ze haar bankzaken online kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder firefox en safari werkt het in elk geval prima, mogelijk dat je er nog een java plugin voor nodig hebt, maar ik geloof dat dit alleen maar het geval was onder Panther (OSX 10.3), dus dat kleine probleem is ook verholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
The Evil Brain schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:38:
Even een snel vraagje tussendoor: werkt Mijn Postbank inmiddels al weer helemaal met Mac OS X? Mijn moeder zit er over te denken om een Mac Mini aan te schaffen, maar dan moet ze wel zeker weten dat ze haar bankzaken online kan regelen.
mijnpostbank.nl werkte out of the box met mijn Mac Mini met Tiger erop... geen Java hoeven installeren. Getest onder Safari. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Mwa, ik draai mijn 1.42 Combodrive nog steeds met veel plezier o// Ik wil alleen een fw schijf er nog bij kopen, even wachten op m'n salaris :9 Weet iemand waar ik macpower hdd enclosers kan vinden? Die vind ik echt nice :9~

edit:
Ook in camino draai ik MP.nl zonder problemen, volgens mij ook zonder activeX installer's ofzo!

[ Voor 21% gewijzigd door stevenP op 06-10-2005 07:35 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
stevenP schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 07:34:
Mwa, ik draai mijn 1.42 Combodrive nog steeds met veel plezier o// Ik wil alleen een fw schijf er nog bij kopen, even wachten op m'n salaris :9 Weet iemand waar ik macpower hdd enclosers kan vinden? Die vind ik echt nice :9~

edit:
Ook in camino draai ik MP.nl zonder problemen, volgens mij ook zonder activeX installer's ofzo!
als je mapower bedoelt, kan je hier kijken http://www.alternate.nl/h...2=Extern&Level3=FireWire&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien waarom een usb stick niet echt word leeggemaakt als je simpelweg alle bestanden aanklikt en verwijderd?

Ik vind het vrij iritant de de bestanden op een windows pc nog wel te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Maak je dan ook de prullenbak leeg? Volgens mij maakt Mac OS X namelijk prullenbak bestanden aan als je iets verwijderd op een USB volume. Als je vervolgens de drive eject terwijl je de prullenbak niet geleegd hebt, blijven deze staan, en als je opnieuw mount zitten er dus weer bestanden in je prullenbak.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 21:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:57:
Weet iemand mischien waarom een usb stick niet echt word leeggemaakt als je simpelweg alle bestanden aanklikt en verwijderd?

Ik vind het vrij iritant de de bestanden op een windows pc nog wel te zien zijn.
Bestanden met een punt ervoor zal je niet zien in OSX en deze worden dan ook niet verwijderd. Dit heeft niet speciaal iets met je USB stick te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om een mini te kopen om logic express op te draaien. Ik weet dat het niet vergelijkbaar is met een powermac, maar wel met een powerbook qua performance. (nouja, bijna dan) Nu las ik ook dat je de mini als node kunt gebruiken voor een andere mac. Dus als ik ooit upgrade naar een snellere mac dan blijft mn mini nuttig. Is er hier iemand die zn mini als node voor logic express gebruikt en hoe makkelijk en goed werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Nop, ik bedoel echt MacPower, die hebben (bijvoorbeeld) deze schijven/eclosers in allerlei smaken:
Afbeeldingslocatie: http://www.macpower.com.tw/img/products/pleiades/pleiades_134.jpg
url naar alle schijven/enclosers: http://macpower.com.tw/products/hdd3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 21:57:

In je terminal zul je die files zien met 'ls -al'

Je kunt ze wissen met "rm .*"

Let er wel op dat je deze commando's gebruikt (vooral de rm uiteraard) als je in de juist directory zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
stevenP schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:01:
[...]

Nop, ik bedoel echt MacPower, die hebben (bijvoorbeeld) deze schijven/eclosers in allerlei smaken:
[afbeelding]
url naar alle schijven/enclosers: http://macpower.com.tw/products/hdd3/
Whoei die zijn duur! google vond dit ;) http://www.sww.nl/index.c...ID=32335&CFTOKEN=94904398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja dat is helemaal insane zo'n prijs maar dat is gewoon een beetje oplichterij daar :+ Ik heb in duitsland een webshop gevonden (Linkje en dan enter shop, links op het oranje tabje klikken, -digitaldrive mass storage serie-, 3,5" festplatte en dan kan je daar gewoon fw400 ofzo scoren!) Je bent dan 160 kwijt voor fw400 en usb2.0 met 160gb hitachi schijf erin.

[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 10-10-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
@Exirion:
Ja dat, of je leegt de prullenmand als je files hebt gedelete :) Dan zijn ze echt weg :)
Is er hier iemand die zn mini als node voor logic express gebruikt en hoe makkelijk en goed werkt dat?
Ik heb d'r zelf geen ervaring mee, maar ik moet toegeven dat de demonstratie die Apple een paar maanden geleden tijdens hun muziek event gaf erg gelikt was. Het bijschakelen van een extra node was maar weinig werk :) Op het eerste oog...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:02:
@Exirion:
Ja dat, of je leegt de prullenmand als je files hebt gedelete :) Dan zijn ze echt weg :)

[...]

Ik heb d'r zelf geen ervaring mee, maar ik moet toegeven dat de demonstratie die Apple een paar maanden geleden tijdens hun muziek event gaf erg gelikt was. Het bijschakelen van een extra node was maar weinig werk :) Op het eerste oog...
Jah het leek mij ook wel interessant, omdat op die manier je mac mini nooit overbodig zal worden. Ik heb momenteel erg weinig geld, maar wil toch graag aan de mac, dus die mini is ideaal :P Ik wacht echter nog wel tot ze hun pentium versies gaan lanceren, het heeft toch allemaal niet zo'n haast. Blijft toch wel erg aanlokkelijk die apple. Ik heb iedereen om me heen overgehaald een apple te kopen, maar zelf heb ik er nog geen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:48:
Ik wacht echter nog wel tot ze hun pentium versies gaan lanceren, het heeft toch allemaal niet zo'n haast.
Kun je nog een jaar wachten. Ik heb geen moment spijt gehad van de koop, dus koop 'm gewoon als je toch over wil op Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
stevenP schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:55:
[...]

Ja dat is helemaal insane zo'n prijs maar dat is gewoon een beetje oplichterij daar :+ Ik heb in duitsland een webshop gevonden (Linkje en dan enter shop, links op het oranje tabje klikken, -digitaldrive mass storage serie-, 3,5" festplatte en dan kan je daar gewoon fw400 ofzo scoren!) Je bent dan 160 kwijt voor fw400 en usb2.0 met 160gb hitachi schijf erin.
of 58 euro voor het lege stuk alluminium (Leergehäuse > 3.5" Gehäuse > FireWire-Schnittstelle)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
mr_a schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 01:42:
[...]

of 58 euro voor het lege stuk alluminium (Leergehäuse > 3.5" Gehäuse > FireWire-Schnittstelle)...
Ja inderdaad, is een stuk relaxter :) Maar ehm, wat nog wel een probleem is, ik kan nergens reviews oid vinden over die krengen, en de site ook. Verder zijn de verzendkosten ook niet helemaal gratis..:X

edit
Ja inderdaad, 15 euro verzendkosten om het hierheen te halen, dan ben je al 77 euro kwijt.. Dus ik weet nog niet of ik dat wel ga doen...

[ Voor 25% gewijzigd door stevenP op 11-10-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
stevenP schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:10:
[...]
dan ben je al 77 euro kwijt.. Dus ik weet nog niet of ik dat wel ga doen...
Oei dan is het wel duidelijk, dat ga ik niet doen. :'(

Ik heb het nu in een USB2 casing die me 30 euro's gekocht heeft. Hij is wel netjes, van Sweex, maar het suckt gewoon met de Mini. Volgens mij is de USB2 van de Mini niet je van het (er zijn ook USB2 sub-optimale dingen met iMac G5 en PowerMac G5 bijvoorbeeld...). Het lijkt me heerlijk om heel het Mac OS gewoon van de externe HD te booten zodat het lekker snel gaat. :)

Deze heb ik uit de pricewatch opgesnord, voor onder de 50 euro... niet echt veel keuze in het firewire gebied....

Dit ziet er ook wel aardig uit toch?
http://www.spire-coolers.com/enc.asp?ProdID=7
pricewatch: Spire GigaPod II 3.5" Harddiskbehuizing (USB2.0/Firewire)

Deze is een stuk lelijker :x
http://www.spire-coolers.com/Acc.asp?ProdID=95
pricewatch: Spire CF103-NEB Gigapod (3,5" IDE, USB 2.0, 1394)

Deze past niet in stijl maar misschien is dat wel goed:
http://www.conceptronic.n..._ID=728&Prod=CHD3FWU&st=1
pricewatch: Conceptronics CHD3FWU 3,5" Behuizing (USB 2.0 &1394)

[ Voor 12% gewijzigd door mr_a op 12-10-2005 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Die heb ik. Er zit een chipset op die niet zo'n beste reputatie HAD, maar dit is een nieuwere revisie met support voor 400GB schijven en die werkt zowel via firewire als USB2 prima met de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Zit er nu weer aan te denken een Mini te kopen, maar wil eigenlijk wachten tot dat de 1.5ghz verkrijgbaar zijn. Heeft iemand deze al gesignaleerd in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
RiCk schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:04:
Zit er nu weer aan te denken een Mini te kopen, maar wil eigenlijk wachten tot dat de 1.5ghz verkrijgbaar zijn. Heeft iemand deze al gesignaleerd in NL?
de eerste in Europa is gisteren in Belgie gesignaleerd
http://www.hardmac.com/news/2005-10-11/#4596

Nog even geduld dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Exirion schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:11:
[...]

Die heb ik. Er zit een chipset op die niet zo'n beste reputatie HAD, maar dit is een nieuwere revisie met support voor 400GB schijven en die werkt zowel via firewire als USB2 prima met de Mac.
Ziet er goed uit, alleen kan ik nergens in de buurt afhalen, komt dan incl verzenden ook weer rond de 50 euro, vind ik weer vrij veel voor wat je krijgt.

Ter vergelijk een Lacie "Porsche" 160 GB (2MB cache 7200rpm) firewire kost 127 euro, dan ben ik in 1x klaar en houd ik een extra harddisk over (voor mijn backups - mijn mini heeft geen DVD brander) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

mr_a schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

de eerste in Europa is gisteren in Belgie gesignaleerd
http://www.hardmac.com/news/2005-10-11/#4596

Nog even geduld dus. :)
De mijne zit momenteel bij de manufacturer, duimen dus ;)

Update: Juist een mail gekregen van Apple.

1. De BELKIN USB/FIREWIRE HUB FOR MAC MINI is niet direct leverbaar, dus ze gaan eerst de andere dingen zenden en dan later de hub.

2. Het hele goeie nieuws!
De mini's zijn sterk gedaald in prijs. En mijn bestelling is dus ook al aangepast in prijs!! _/-\o_
(prijzen hieronder zonder BTW, in België komt er 21% BTW bij)
Oorspronkelijke prijs: €729.48
Nieuwe prijs: €668
Dit zijn dus serieuze prijsdalingen. Check de website!

[ Voor 46% gewijzigd door Dextro op 12-10-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ok, ik heb me nog eens verdiept in de externe HDD's, ik denk dat het toch Deze gaat worden.
Dit omdat die macpower krengen moeilijk gaan worden en inderdaad kilo's verzendkosten..

LaCie Hard Drive
Design by Porsche
160GB 7200rpm 2mb cache
FW400 (2x, dus er kan volgens mij ook nog een ander device van die zelfde fw port gebruik maken)
Volgens mij Passief, dat wil ik nog even uitsluiten.
review

Even wat anders, weet iemand of er ook losse cases te vinden zijn van die Porsche dingen? Of dat ik ze open kan trekken voor een andere schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

stevenP schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:57:
Even wat anders, weet iemand of er ook losse cases te vinden zijn van die Porsche dingen? Of dat ik ze open kan trekken voor een andere schijf?
LaCie maakt volgens mij alleen complete schijven en de cases worden dus niet los verkocht. Het lijkt me ook niet zo makkelijk om zo'n ding open te maken. Ik heb de mijne (USB-versie) eens goed bekeken en er zijn nergens schroefjes te zien of iets anders om het ding open te maken. Misschien als je de rubber voetjes eraf haalt maar ook dat betwijfel ik.

Die Porsche schijven passen trouwens niet zo goed bij de Mini. Op een foto lijkt het praktisch dezelfde kleur maar de Mini is licht-alu, bijna wit, terwijl de LaCie meer een soort bronskleur heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door downtime op 12-10-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextro
  • Niet online

Dextro

Druivensuiker.be

Kijk eens naar Icy Box.

Maar dit begint hier serieus off topic te worden zo ...

edit: @mr_a hieronder: link werkt hier alleszins perfect. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dextro op 13-10-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Je link werkt niet, of is nu even down?
Offtopic - nee helemaal niet, een extra drive is een must voor speciaal de mini. :)
Die Belkin die je bestelde die kende ik niet, ziet er netjes uit en niet te duur!

Dit kwam ik op de apple store tegen:
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TE796_screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/TE796_screen2.jpg
200 euro voor 200 gb. Ook weer een leuk gadget, maar niet gratis helaas. :)
(zonder harddisk incl shipping komt het rond de 115 USD, dus 100 euro)

Volgens mij is het hetzelfde als dit:
http://eshop.macsales.com/shop/ministack/

Ik denk dat ik die Lacie mini maar eens overweeg, heb je ook minder kabels denk ik. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mr_a op 13-10-2005 01:57 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste