Ik heb vandaag van mijn vakantiegeld (daaag! vakantiegeld

) een Mac Mini gekocht bij A-Mac in mijn eigen stad Utrecht. Met studentenkorting wel te verstaan, de prijs was hetzelfde als bij de Onderwijsstore van Apple, d.w.z. 469,-. Ik heb de simpelste versie genomen, 1,25Ghz. met 256Mb. RAM, 40Gb. HD en CD+RW/DVD-Rom combodrive. Helaas zat Tiger er nog niet bijgeleverd, maar ik heb reeds op de Apple site de update disks besteld...
Waarom de simpelste versie? Omdat ik a). nog RAM heb liggen, 1x 512Mb. PC3200 die ik er in wil doen en b). omdat ik nog een PC heb met DVD brander etc etc. (zie specs).
het is dus echt een Apple voor erbij...

Ik werk al vrij lang met Macs aangezien ik voor mijn studie erop werk (iMac G4, daarvoor die kleine gekleurde iMacs en daarvoor zelfs op de PowerMac 6800

)
Edit: plaatje toegevoegd
Twee vraagjes:
Als ik in de toekomst DV filmpjes ga bewerken met iMovie en er daarna met iDVD een schijf van wil maken, kan ik dan de imagefile die iDVD ook kan produceren onder Windows (met Nero bijv.) op een DVD+/-R branden zonder problemen?
Wat is een goede gratis foto editor? Zoiets als Graphic Converter, maar die is niet gratis. En The Gimp werkt standaard niet onder de grafische schil van MacOS X toch?
[
Voor 27% gewijzigd door
estorino op 25-05-2005 16:42
]