[Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Die laptop schijf is de meest vertragende factor, voor de rest is het heerlijk.
Mijn 1,42Ghz met 1GB ram doet het voor de rest perfect, en die schijf ga ik nog vervangen voor een snellere :)

Hopelijk blijft ie dan wel zo stil dus daar kijk ik nog naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Anders vergelijk je een skelter even met een traktor ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Modbreak:Doe maar geen troubleshooting in discussietopics :)
Vragen & Problemen verdienen hun eigen topic

[ Voor 88% gewijzigd door dawuss op 18-04-2005 09:40 ]

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Nog een update wat betreft mijn brand probleem met de mac mini (dvd's kon ik maximaal op 2x branden ipv 4x): Memorex dvd's (type dvd- 8x) gaan wel op 4x!

Blijkbaar heeft de dvd writer van de mini moeilijkheden met bepaalde dvd's om die op "full speed" te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:57
fetcher schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:28:
Nog een update wat betreft mijn brand probleem met de mac mini (dvd's kon ik maximaal op 2x branden ipv 4x): Memorex dvd's (type dvd- 8x) gaan wel op 4x!

Blijkbaar heeft de dvd writer van de mini moeilijkheden met bepaalde dvd's om die op "full speed" te branden.
Firmware update misschien? kan te maken hebben met de media compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ik was al op zoek naar een firmware update maar heb die nog niet gevonden. Daarom vroeg ik al eerder in deze topic of andere mensen er ook last van hadden (op amerikaanse fora's speelt het al wat langer las ik).

volgens mij hebben veel mensen niet gekozen voor de superdrive optie (die verder prima is overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker

eviltweaker

DDPEEKIW

Ik wil graag mijn macmini in combinatie met mijn pc gebruiken. Weet iemand welke kvm-switch hier het beste voor te gebruiken is. Ik heb een Apple pro keyboard en een logitech optische muis op usb en ik zie vooral ps/2 switches.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

eviltweaker schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:02:
Ik wil graag mijn macmini in combinatie met mijn pc gebruiken. Weet iemand welke kvm-switch hier het beste voor te gebruiken is. Ik heb een Apple pro keyboard en een logitech optische muis op usb en ik zie vooral ps/2 switches.
Dat maakt niet zo heel veel uit. Het is maar net welke aansluitingen je gebruikt. Ik gebruik een ps2 switch naar 2x usb ivm met mijn toetsenbord. Dit werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de Mac mini met OS X Tiger ontvangen? Er staat levering meestal binnen 24 uur (en dat is nu voorbij na de 29e april), dus ik vroeg me af of iemand hem al binnen had via de Apple site.

//edit//
Of krijg je OS X Tiger vanaf nu nog helemaal niet gratis bij de Mac Mini en leveren ze hem gewoon nog met de oude OS X?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:27:
Heeft iemand al de Mac mini met OS X Tiger ontvangen? Er staat levering meestal binnen 24 uur (en dat is nu voorbij na de 29e april), dus ik vroeg me af of iemand hem al binnen had via de Apple site.

//edit//
Of krijg je OS X Tiger vanaf nu nog helemaal niet gratis bij de Mac Mini en leveren ze hem gewoon nog met de oude OS X?
Heb je eigenlijk überhaupt wel gekeken op de Apple Store website?
Daar staat namelijk dat je er nog niet Tiger bij krijgt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:47:
[...]

Apple heeft nog nooit een machine geleverd met een ouder OS dan het meest nieuwe dat ze gereleased hebben. Waarom zouden ze dat nu wel doen, precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:01:
[...]

Apple heeft nog nooit een machine geleverd met een ouder OS dan het meest nieuwe dat ze gereleased hebben. Waarom zouden ze dat nu wel doen, precies?
Goed punt :P
Over het algemeen zijn ze ook altijd heel consequent met het up-to-date houden van de website, dus ergens faalt er iets :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
iBook: Tiger
PowerBook: Panther
Mac Mini: Panther
iMac: Panther
Power Mac: Tiger

Iemand die het snapt? Waarom de iBooks wel met Tiger?? Terwijl die juist een update verdienen voordat ze Tiger fatsoenlijk kunnen draaien...
* HyperioN is de logica helemaal kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:47:
[...]

Heb jij uberhaupt wel gekeken op de Apple Store website? Dan had je kunnen zien dat het er echt niet bij staat! http://store.apple.com/Ap...6.29.1.0.21.3.1.1.0?45,10

Als je bij de optie Mac OS "meer informatie" klikt, ook dan nog zetten ze het er niet bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:14:
[...]

Heb jij uberhaupt wel gekeken op de Apple Store website? Dan had je kunnen zien dat het er echt niet bij staat! http://store.apple.com/Ap...6.29.1.0.21.3.1.1.0?45,10

Als je bij de optie Mac OS "meer informatie" klikt, ook dan nog zetten ze het er niet bij!
Heb jij uberhaupt wel de reacties van mij en dawuss ( :> ) gelezen? 10x hetzelfde zeggen lijkt me niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals je kunt zien aan het tijdstip van plaatsen had ik jouw reactie dus nog niet gezien. Die eerste van Dawuss wel want die had ik gequote.

De Apple website is totaal onduidelijk daarover.

//ehhh//
Okee je hebt gelijk, ik zie het bij de MAc mini nu toch staan op de eerste pagina, maar het valt niet echt op! :) Het is ook raar dat het er op de keuzepagina met opties niet meer bij staat...

Maar het is uberhaupt raar dat ze ze gewoon nog met een oud OS verkopen nu ja! :(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:23:
Zoals je kunt zien aan het tijdstip van plaatsen had ik jouw reactie dus nog niet gezien. Die eerste van Dawuss wel want die heb ik zoals je zou kunnen hebben zien gequote.

Aan geblaat en geschreeuw heb ik niets. De Apple website is totaal onduidelijk daarover. Als jij me een link kan geven waar je jouw info vandaan haalt okee... Maar helaas dus nog geen antwoord van iemand die hem daadwerkelijk al ontvangen heeft...
Ok sorry, my bad.
Nog even reagerende op je vorige bericht:
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 16:14:
[...]

Je komt eerst terecht op deze pagina en daar staat:
Geavanceerd besturingssysteem
De iMac mini wordt geleverd met Mac OS X Panther, het krachtige en toch uiterst gebruiksvriendelijke besturingssysteem van Apple met de stabiliteit van UNIX.
Panther dus..

En hiermee kunnen we denk ik de discussie sluiten en wachten totdat iemand werkelijk ervaring opdoet..want de site biedt immers geen antwoord. Ja, eigenlijk wel, maar daar is geen enkele logische lijn in te vinden zoals ik paar posts hierboven schetste.

Edit @Cyber: haha, ja nu je het zegt... hoe dom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ahwel, die pagina staat vol met fouten en is niet geupdate. D'r staat bijvoorbeeld 'iMac mini'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze net gebeld.

Je krijgt bij alle Macs een OS X Panther erbij + een gratis upgrade CD naar OS X Tiger.
Alleen bij de Power Mac krijg je nu al de volledige versie van OS X Tiger erbij.

Toen ik zei dat ik dan nog even afwachtte, konden ze me vertellen dat ik nog een dag of vier moest wachten en dan zit de volle versie bij elke Mac erbij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Ik ben gisteren bij het Apple Center hier in Eindhoven geweest, en daar zeiden ze inderdaad hetzelfde als driexl zei (behalve dan die vier dagen wachten, ze zeiden dat eerst de 'oude' voorraad op moest). Ik ga er vandaag weer langs (wil een Mac Mini gaan kopen) dus dan ga ik het nog even heel duidelijk vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier waarschijnlijk al langsgekomen, maar ik heb het nog niet echt kunnen vinden. Niet in dit topic, niet in het vorige... het topic is gigantisch, daarom dat ik het hier nog eens vraag.
Als ik straks een mini koop met 512 Ram en ik zou daar later eventueel wat aan willen toevoegen, lukt dat? Of moet die 512 er uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02-2022
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 12:04:
Als ik straks een mini koop met 512 Ram en ik zou daar later eventueel wat aan willen toevoegen, lukt dat? Of moet die 512 er uit dan?
Die 512 moet er dan uit. En vervangen worden door een exemplaar met een groter capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Nou heb ik mijn mac mini voorzien van Tiger (verse installatie) en sindsdien lijkt het wel of de ventilator op volle snelheid functioneerd, hij maakt aanmerkelijk meer geluid!

Hebben meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fetcher schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 01:13:
Nou heb ik mijn mac mini voorzien van Tiger (verse installatie) en sindsdien lijkt het wel of de ventilator op volle snelheid functioneerd, hij maakt aanmerkelijk meer geluid!

Hebben meer mensen last van?
Ik niet, maar ik heb het op verschillende fora gelezen. Zal op korte termijn wel een update voor komen die deze en vele andere schoonheidsfoutjes wegwerkt.

geduld..

geniet nog maar even van het geruis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Het is nog altijd minder dan mijn voormalige pc hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat filmpje gezien dat iemand de mini helemaal uit elkaar haalt bv. de HD vervangen e.d..

Nou vroeg ik mij af: is het mogelijk om de videokaart op een of andere manier te vervangen? Door een snellere zodat je bv. met de mini ook Core Image ondersteuning hebt in Tiger. Of moet je die 9200 gaan overklokken :P ?

Daar heb je namelijk 64mb of meer voor nodig geloof ik. Of wordt het toch wachtten op de update? Met WWCD in juni misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:33:
Nou vroeg ik mij af: is het mogelijk om de videokaart op een of andere manier te vervangen? Door een snellere zodat je bv. met de mini ook Core Image ondersteuning hebt in Tiger. Of moet je die 9200 gaan overklokken :P ?
Pak eens een videokaart? Leg die eens over de mini heen? Past dat? Nee he?
Daar heb je namelijk 64mb of meer voor nodig geloof ik. Of wordt het toch wachtten op de update? Met WWCD in juni misschien.
Nee, daar heb je een videokaart nodig die ondersteuning heeft voor bepaalde dingen die de radeon 9200 niet kent. Meer geheugen is niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Aangezien ik nog een Palm heb met een seriele aansluiting (en niet echt een USB-cradle ervoor kan vinden en anders zijn deze te duur) wil ik een Serieel naar USB-adapter aanschaffen. Weet iemand welke goed werken onder MacOS X op een Mac Mini?

Overigens werkt mijn Mac Mini uitstekend. OS X is nog beter dan ik verwachtte en is het apparaat sneller dan ik aanvankelijk hoopte. Hij is flink sneller dan m'n Athlon 1,3GHz PC en het gebrek aan 'snappyness' merk ik niet echt (maar dat komt misschien omdat ik Linux gewend ben, wat ook niet echt snappy is soms). Overigens zijn ze bij het Apple Center waar ik het ding heb gekocht zo vriendelijk geweest om er 1GB geheugen in te stoppen (terwijl ik heb betaald voor een 256MB-uitvoering :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat hadden ze bij mij ook wel mogen doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Martin Sturm schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:03:
Aangezien ik nog een Palm heb met een seriele aansluiting (en niet echt een USB-cradle ervoor kan vinden en anders zijn deze te duur) wil ik een Serieel naar USB-adapter aanschaffen. Weet iemand welke goed werken onder MacOS X op een Mac Mini?
Die van keyspan werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
CyBeR schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 12:08:
[...]

Die van keyspan werkt uitstekend.
Waar zijn die te krijgen? Want ik lees daar wel meer over, maar ik zie ze nergens te koop (of het ligt aan mij :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Lol 8)7 :+ !!1 Die keyspan is geen stukje hardware. Maar een software die ervoor zorgt, dat je iBook/iMac extended desktop kan aanzetten, ipv alleen mirror. Ik weet niet of legaal is om hier te posten. Het zwerft iig wel bij bosjes rond op inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 12:12
Martin Sturm schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:18:Waar zijn die te krijgen? Want ik lees daar wel meer over, maar ik zie ze nergens te koop (of het ligt aan mij :P ).
http://www.keyspan.com/products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Martin Sturm schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 13:18:
[...]

Waar zijn die te krijgen? Want ik lees daar wel meer over, maar ik zie ze nergens te koop (of het ligt aan mij :P ).
Ik geloof dat een van de Mac winkels in Amsterdam ze wel heeft. Kweet 't alleen niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 15:03

Tarin

Just plain weird.

Ha, er is een prijsverlaging voor het geheugen voor de Mini (onder anderen?): 512 MB is nu nog maar 50 euro (dus niet zo heel erg de moeite meer om zelf te prutsen), en 1 GB is €220 (dus dat kan je op zich zelf nog wel doen).

Maar goed, ik zelf wacht toch nog maar even (misschien tegen beter weten in) op een iets zwaardere videokaart tbv CoreImage (stiekem wel een van de functies van Tiger die ik het mooist vind, al is het alleen maar de techniek).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het meezit ga ik over een maand of 3 ook zo'n apple mini halen want hij is zo mooi :)
Ik heb al veel uitgezocht maar ik heb nog geen oplossing gevonden om mijn 5.1 speakerset te gaan gebruiken op de mac mini. Daarvoor wil ik hem namelijk gebruiken. Ik dacht eerst; ff snel een USB geluidskaart halen maar daar staat meestal bij dat het de mac's niet ondersteund.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit dus makkelijk op kan lossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hitachi claimt snelste laptop-harddisk te leveren Grmbl :/

En ik had net vorige week mn schijf vervangen voor een Firewire schijf.
Zodra die Hitachi verkrijgbaar is zal ik posten wat ze resultaten zijn want ik ga hem wel vervangen 8)

Interne schijf FW schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:58:
Ik heb al veel uitgezocht maar ik heb nog geen oplossing gevonden om mijn 5.1 speakerset te gaan gebruiken op de mac mini. Daarvoor wil ik hem namelijk gebruiken. Ik dacht eerst; ff snel een USB geluidskaart halen maar daar staat meestal bij dat het de mac's niet ondersteund.
Kan iemand mij helpen hoe ik dit dus makkelijk op kan lossen? :)
Ik zit met een vergelijkbaar 'probleem' (ik wil m'n versterker digitaal aansluiten i.v.m. geluidskwaliteit), er is wel een USB geluidskaart voor de mac, maar die kost 99 euri. Zelf laat ik mijn PC staan als server, en ik wil proberen of ik via Jack het geluid over het netwerk via mijn PC naar de versterker krijg.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb m'n mini net binnen gehad :D
Zit er nu mee te spelen (eerste keer MacOS hehe), maar tot nu toe bevalt het goed!
Wat een mooi ding zeg, ben echt blij ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles past met een hamer 8)7

Afbeeldingslocatie: http://photos2.flickr.com/3663555_4adcd621e8_m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:27:

//edit//
Ik heb maandag mn Mac Mini opgehaalt, en er stond Panther op.

Nu al Tiger trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
super-muffin schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:11:
[...]
Ik heb maandag mn Mac Mini opgehaalt, en er stond Panther op.

Nu al Tiger trouwens. :)
En draait dat een beetje?
Ik las dat bepaalde dingen niet ondersteund worden op de mini oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Coreimage that is, bepaalde effectjes zie je niet (rimpel effect bij het droppen van widgets bv). Geen last van, werkt als een tierelier verder, ben er erg blij mee op mijn mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Tiger draait best, nog geen vaslopers gehad of zo. Het rimpel effect heb ik niet met Widgets, niet op de Mac Mini iig, wel op mn Powerbook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Hier ook de Mini binnen. Meteen 10.4 erop gekwakt, het is weer even wennen aan het MacOS na 5 jaar afwezigheid van het platform.

Ook meteen 512Mb geheugen erin gezet, dat ging ten koste van wat zenuwslopende momenten met twee grote plamuurmessen... alleen is het niet te doen lijkt me, mijn vaders hulp was zeer welkom. Ik heb het ding uiteindelijk zonder schade in en uit elkaar gekregen, en die extra 256Mb maakt een wereld van verschil.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Naar 1 gb schijnt helemaal geweldig te zijn. Ik heb nu 512 maar wil snel over naar 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

fetcher schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:19:
Naar 1 gb schijnt helemaal geweldig te zijn. Ik heb nu 512 maar wil snel over naar 1gb.
Ik ook, maar welk merk geheugen moet er in. Ik weet dat het PC3200 geheugen is, alleen welke?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MST_Morpheus schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:35:
Ik ook, maar welk merk geheugen moet er in. Ik weet dat het PC3200 geheugen is, alleen welke?
Officieel gebruikt de Mini PC2700 geheugen maar PC3200 zou geen probleem moeten zijn. Dat blijkt Apple er zelf ook in te stoppen. Ik heb de indruk dat merk en type verder ook niet zoveel uitmaken. Ik heb nog niemand gehoord die een geheugenbankje had wat niet werkte.

Er zijn trouwens wel een paar fabrikanten die speciaal geheugen voor de Mini verkopen (o.a. Kingston en Corsair, als ik me goed herinner) maar waarom zou je extra betalen voor speciaal geheugen als doodgewoon PC3200 ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
/downtime/ schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:54:
[...]

Officieel gebruikt de Mini PC2700 geheugen maar PC3200 zou geen probleem moeten zijn. Dat blijkt Apple er zelf ook in te stoppen.
Jups, klopt. Net gisteren een mini besteld en dit staat er op m'n orderbevestiging:
256 MB DDR400 - 1 DIMM
Heb nog geheugen liggen, dus er komt nog wel wat bij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Over geheugen gesproken: ik zit te twijfelen of ik een Mini met 512 of met 1GB moet bestellen... (in geval van 1GB lijkt zelf inbouwen verstandiger :?)
Op zich wil ik 'm voornamelijk voor wat licht desktop werk en programmeren gebruiken, maar ik wil ook wel es met Reason spelen, wat is wijsheid ?

[ Voor 12% gewijzigd door Aaargh! op 16-05-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Aaargh! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:05:
Over geheugen gesproken: ik zit te twijfelen of ik een Mini met 512 of met 1GB moet bestellen... (in geval van 1GB lijkt zelf inbouwen verstandiger :?)
Op zich wil ik 'm voornamelijk voor wat licht desktop werk en programmeren gebruiken, maar ik wil ook wel es met Reason spelen, wat is wijsheid ?
Twijfel is echt jouw 2e naam he, een eigen topic heb je al en nog steeds weet je het niet ;)

Tis ook moeilijk hoor, geef ik toe. Reason is een vrij licht programma dat vooral heel erg CPU intensief is. Al ga jij zometeen puur programmeren en desktoppen is 512 meer dan zat, 1 Gig is pas rendabel als je echt Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, FTP, Safari, Reason, Mail etc allemaal tegelijkertijd wilt aan hebben staan. :Y) Op mn werk heb ik een 1Ghz met 768 MB Ram met ten aller tijden bovengenoemde apps openstaan en dat is snel zat!

Oja, en geluid moet toch geen probleem zijn? Al wil jij heel goed geluid koop je een FireWire M-Audio Doosje, kost wat ja, maarja dat heb je er toch wel voor over? Je wilt goed geluid of je wilt goed geluid. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 14:26
Ik heb gewoon in amerika noname geheugen besteld (1 Gb) en erin gestopt, werkt als een trein, nog nergens problemen mee gehad, dus ik vraag me af of met de Mini het wel zo specifiek moet zijn als "men" beweerd.
Hier iig een positief resultaat met noname zooi :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Soepie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:23:
Ik heb gewoon in amerika noname geheugen besteld (1 Gb) en erin gestopt, werkt als een trein, nog nergens problemen mee gehad, dus ik vraag me af of met de Mini het wel zo specifiek moet zijn als "men" beweerd.
Hier iig een positief resultaat met noname zooi :)
Laten we alsjeblieft ophouden over geheugen. Er zijn al 10.000 topics geweest over welk geheugen in welke Mac en die zijn echt allemaal terug te vinden met de http://gathering.tweakers.net/forum/find :Y)

Overgens zijn al die topics gesloten en zijn ze bezaaid met modbreaks. De slotjes waren vaak te danken aan "geheugen" praat! }:O O-)

offtopic:
Onder andere MacMini Topic 1

[ Voor 6% gewijzigd door Matias op 16-05-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

matiasjansen schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:22:
[...]
Twijfel is echt jouw 2e naam he, een eigen topic heb je al en nog steeds weet je het niet ;)
Nah, ik maak graag een goed geinformeerde keuze (en m'n vakantie geld komt past over anderhalve week binnen, en ik moet toch ergens m'n tijd mee vullen. *ongeduldig* :P ). Als ik eenmaal een keuze gemaakt heb is dat ook meestal vrij definitief.
Tis ook moeilijk hoor, geef ik toe. Reason is een vrij licht programma dat vooral heel erg CPU intensief is. Al ga jij zometeen puur programmeren en desktoppen is 512 meer dan zat, 1 Gig is pas rendabel als je echt Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, FTP, Safari, Reason, Mail etc allemaal tegelijkertijd wilt aan hebben staan. :Y) Op mn werk heb ik een 1Ghz met 768 MB Ram met ten aller tijden bovengenoemde apps openstaan en dat is snel zat!
Zoveel tegelijk was niet de bedoeling.
Oja, en geluid moet toch geen probleem zijn? Al wil jij heel goed geluid koop je een FireWire M-Audio Doosje, kost wat ja, maarja dat heb je er toch wel voor over? Je wilt goed geluid of je wilt goed geluid. :Y)
Tja, Wel een duur doosje (99 euri), vooral omdat ie alleen maar TOSLINK (optisch) heeft, en geen coaxiaal S/P-DIF, wat toch kwalitatief minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
Wat betreft m'n serieel naar USB-connector (waar ik een paar dagen terug naar informeerde). Ik heb besloten een gok te wagen en bij een simpele elektronica shop hier naar zo'n ding te vragen. Daarop kreeg ik een no-name geval met daarop ondersteuning voor MacOS 8.6 of hoger, dus logischerwijs zou het moeten werken met MacOS X 10.3 (wat ik nog heb, 10.4 moet nog steeds binnenkomen :( ).
Nader onderzoek wees uit dat er een OS X driver op cd stond. Darnaast gebruikt het apparaat een Prolific PL2303-chip gebruikt. Op de site van Prolific (http://tech.prolific.com.tw) staan drivers voor deze chipset die dus feilloos werken (niet geprobeerd, maar de driver op de cd werkte goed en die is (voorzover ik kan zien) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Aaargh! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:36:
[...]

Tja, Wel een duur doosje (99 euri), vooral omdat ie alleen maar TOSLINK (optisch) heeft, en geen coaxiaal S/P-DIF, wat toch kwalitatief minder is.
Daar is kwalitatief niets minder aan. Maar dat is een discussie voor AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Aaargh! schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:05:
Bestellen met 256MB en dan 1024Mb DDR PC3200 - 400 MHz MDT € 119,00 op www.robkiens.nl erin proppen.
Die module heb ik ook en werkt perfect en voor een mooi prijsje, bij Apple betaal je het dubbele :P

Ik had 256 toen 512 en nu 1GB gelukkig 8)

Edit:
Heeft iemand al een Minimate besteld?

[ Voor 8% gewijzigd door Bierkameel op 16-05-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Martin Sturm schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:35:
Wat betreft m'n serieel naar USB-connector (waar ik een paar dagen terug naar informeerde). Ik heb besloten een gok te wagen en bij een simpele elektronica shop hier naar zo'n ding te vragen. Daarop kreeg ik een no-name geval met daarop ondersteuning voor MacOS 8.6 of hoger, dus logischerwijs zou het moeten werken met MacOS X 10.3 (wat ik nog heb, 10.4 moet nog steeds binnenkomen :( ).
Nader onderzoek wees uit dat er een OS X driver op cd stond. Darnaast gebruikt het apparaat een Prolific PL2303-chip gebruikt. Op de site van Prolific (http://tech.prolific.com.tw) staan drivers voor deze chipset die dus feilloos werken (niet geprobeerd, maar de driver op de cd werkte goed en die is (voorzover ik kan zien) .
Dus het werkt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Bierkameel schreef op maandag 16 mei 2005 @ 23:35:
Ik had 256 toen 512 en nu 1GB gelukkig 8)
Ik had begrepen dat 256 -> 512 vrij dramatisch qua performance was, hoe is 512 -> 1024 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Aaargh! schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:07:
[...]

Ik had begrepen dat 256 -> 512 vrij dramatisch qua performance was, hoe is 512 -> 1024 ?
Van 512 naar 1024 was ook een grote vooruitgang omdat ik nogal veel open hebt staan en dingen progs gebruik die nogal wat geheugen lusten (Firefox in een fototopic) en dan merk je het zeker.

Ik boot nu ook van een externe FW schijf omdat deze veel sneller is dan het interne schijfje en nu is mn macje lekker snel voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Bierkameel schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:11:
[...]
Ik boot nu ook van een externe FW schijf omdat deze veel sneller is dan het interne schijfje en nu is mn macje lekker snel voor weinig geld :)
Ik zit ook wat te rekenen (tja, zolang ik geen geld heb om een Mac te kopen blijven we dromen en creatief prutsen om toch nog aan het gewenste bedrag te komen..), maar ik heb bijna het idee dat ik beter een eMac kan halen dan een Mac Mini.
Okay, de Mini is mooi klein, maar de eMac geeft mij toch net iets meer waar voor z'n geld (snellere HDD (7200 RPM), standaard 256MB en je prikt er gewoon 512 bij (2 slots), Radeon 9600 (CoreImage \o/), en ik zou hem gewoon naast m'n huidige 21"-scherm kunnen zetten en de screenspan hack uitvoeren (raak je daarvan trouwens je garantie kwijt?), audio line-in). En hij is maar €250 duurder, en heeft muis/keyboard meegeleverd (en dan hoef je geen prijzige FireWire-schijf en USB geluidskaart voor de line in te halen).

[ Voor 6% gewijzigd door Tarin op 17-05-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier als eens geprobeerd om bijvoorbeeld Logic Express 7 op zijn mini te draaien? Ik weet dat ik daar eigenlijk een iMac G5 of een Powermac moet hebben, maar als student heb ik daar niet echt het geld voor. Stel dat ik een mini koop met 512 MB ram en een externe firewire HDD gaat dit een beetje werken? (monitor heb ik al en een externe geluidskaart ook al) Hoe snel is zon mini bijvoorbeeld in vergelijking met de huidige powerbooks? (aangezien ik mensen ken die daar logic op draaien) Garageband hebben meerdere mensen waarschijnlijk wel geprobeerd verwacht ik, hoe draait die op de mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tarin schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:51:
Ik zit ook wat te rekenen (tja, zolang ik geen geld heb om een Mac te kopen blijven we dromen en creatief prutsen om toch nog aan het gewenste bedrag te komen..), maar ik heb bijna het idee dat ik beter een eMac kan halen dan een Mac Mini.
Okay, de Mini is mooi klein, maar de eMac geeft mij toch net iets meer waar voor z'n geld (snellere HDD (7200 RPM), standaard 256MB en je prikt er gewoon 512 bij (2 slots), Radeon 9600 (CoreImage \o/), en ik zou hem gewoon naast m'n huidige 21"-scherm kunnen zetten en de screenspan hack uitvoeren (raak je daarvan trouwens je garantie kwijt?). En hij is maar €250 duurder, en heeft muis/keyboard meegeleverd (en dan hoef je geen prijzige FireWire-schijf te halen).
Je hebt gelijk. De Mini is goedkoop omdat ie vrij kaal geleverd wordt maar als je dan alsnog een scherm/keyboard/muis en nog wat zaken moet bijkopen dan kun je net zo goed een eMac/iMac kopen.

Wat de Mini aantrekkelijk maakt is vooral dat je hem met je oude scherm en keyboard/muis kunt gebruiken en dat ie zo lekker klein is. Als je daar geen behoefte aan hebt kun je inderdaad beter voor een e/iMac gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

/downtime/ schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 12:08:
[...]

Wat de Mini aantrekkelijk maakt is vooral dat je hem met je oude scherm en keyboard/muis kunt gebruiken en dat ie zo lekker klein is. Als je daar geen behoefte aan hebt kun je inderdaad beter voor een e/iMac gaan.
Tja, eigenlijk heb ik hem ook liever zonder scherm, maar ik vind vooral de videokaart en het ontbreken van een line in toch wel een minpuntje. Een iMac zit flink boven m'n budget, en op zich is er best ruimte te maken voor een extra schermpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah door die goedkope mac mini wordt snel de eMac vergeten, terwijl dat eerder altijd de budget mac was, en inderdaad veel completer is dan de mac mini. Als je inderdaad toch plek hebt voor een crt is de eMac een goede oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Als je zelf je geheugen en (laptop) harde schijf meeneemt naar bv. MacHouse, zouden ze dan ook een MacMini kunnen leveren met jouw wensen en de door jouw meegebrachte onderdelen erin??

Zit er over te denken een MacMini 1,42Ghz te kopen (met Airport, Bluetooth muis&keyboard), maar bij de Apple Store online betaal ik voor 256mb geheugen en een 80gb HD die er toch weer uitgaan...zonde.

Een paar jaar terug kon ik bij MacHouse m'n PowerMac G4 met mijn meegebrachte HD (+SCSI kaart :+ ) krijgen :7

[ Voor 4% gewijzigd door naaa op 17-05-2005 17:17 . Reden: spelfout(en) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Wie weet wat dit inhoud voor de Mac Mini
gaat over de update voor Tiger
core graphics including updated ATI and NVIDIA graphics drivers
Ik kan het nu niet ontdekken want mn broertje zit achter de Mini :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

super-muffin schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:30:

[...]

Geen idee, maar iig geen *poef* wolkjes oid bij de Widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

super-muffin schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:30:

[...]

Verbeterde weergave ws. D'r staat Core Graphics, niet Image ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk ik veel verschil qua snelheid tussen een 1,25 met 512mb Ram en een 1,42 met 512mb Ram?
Als het niet zo heel veel uitmaakt ga ik voor de 1,25.. in ieder geval 100 euro..
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:14:
Merk ik veel verschil qua snelheid tussen een 1,25 met 512mb Ram en een 1,42 met 512mb Ram?
Als het niet zo heel veel uitmaakt ga ik voor de 1,25.. in ieder geval 100 euro..
Bedankt
Het performance verschil is te klein om in de praktijk merkbaar te zijn. In mijn ogen is de 80GB harddisk de enige goede reden om de 1.42 te kiezen maar zoveel ruimte had ik zelf niet nodig. Daarom ben ik zelf ook voor de 1.25 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:14:
Bedankt
Maakt niet veel uit. Wil je uiteindelijk toch naar de 1,42 Ghz, dan kan je de Mac mini in elk geval eenvoudig overklokken met behulp van wat jumpers in te stellen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je kunt die 100 euro beter uitgeven aan een gig geheugen (kost iets van 130 euro), daar heb je veel meer aan dan die paar megaherzjes extra...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

MacWolf schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:48:
[...]

Maakt niet veel uit. Wil je uiteindelijk toch naar de 1,42 Ghz, dan kan je de Mac mini in elk geval eenvoudig overklokken met behulp van wat jumpers in te stellen.
Waren het maar jumpers, je moet er wel voor solderen of bruggen aanleggen en dan is je garantie verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Bierkameel schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:39:
[...]

Waren het maar jumpers, je moet er wel voor solderen of bruggen aanleggen en dan is je garantie verdwenen :)
Je hebt gelijk. Toch lijkt het vrij simpel, je moet een druppeltje soldeerspul in op wat gaatjes plaatsen, zie deze site.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker

eviltweaker

DDPEEKIW

Het is best goed te doen het overclocken alleen moet je wel goed kijken want het zijn hele kleine weerstandjes.

Mijn mini draait nu op 1,5 Ghz, bij 1,58 Ghz kreeg ik namelijk vastlopers bij xbench. Niet erg veel vooruitgang dus want ik had het 1,42 Ghz model gekocht.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Sound On Sound magazine van mei staat een 3 of 4 pagina review van de mac mini, die ik even vluchtig heb doorgelezen. Ze testen o.a Logic pro 7 erop, met 256 mb ram en 1 gb. Met 256 gaat ie al snel op de HD swappen, of dit met 1 gb anders wordt staat er niet bij. Het verschil tussen 256 of 1 gb geheugen is bij het ene wel merkbaar, bij het andere niet. Uiteindelijk komt het er op neer dat het geen krachtmachine is, en dat het eigelijk alleen interessant is om hem als "logic node" te gebruiken, of als je toch niet meer dan xx aantal sporen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:59:
In de Sound On Sound magazine van mei staat een 3 of 4 pagina review van de mac mini, die ik even vluchtig heb doorgelezen. Ze testen o.a Logic pro 7 erop, met 256 mb ram en 1 gb. Met 256 gaat ie al snel op de HD swappen, of dit met 1 gb anders wordt staat er niet bij. Het verschil tussen 256 of 1 gb geheugen is bij het ene wel merkbaar, bij het andere niet. Uiteindelijk komt het er op neer dat het geen krachtmachine is, en dat het eigelijk alleen interessant is om hem als "logic node" te gebruiken, of als je toch niet meer dan xx aantal sporen gebruikt.
Hey interessant, staat die review toevallig ook online? Wat is een logic node eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:05:
[...]

Hey interessant, staat die review toevallig ook online? Wat is een logic node eigenlijk?
Waarschijnlijk net zoiets als een rendernode voor bijvoorbeeld renderman. Doet gewoon wat berekeningen via 't netwerk.

Info: http://www.apple.com/logic/distributedaudio.html

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 23-05-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zal vast wel op soundonsound.com staan, maar dat kost $$$ om die reviews daar te lezen. Als 't hier 'mag' en iemand 't kan hosten wil ik het wel even inscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:27:
hij zal vast wel op soundonsound.com staan, maar dat kost $$$ om die reviews daar te lezen. Als 't hier 'mag' en iemand 't kan hosten wil ik het wel even inscannen.
Ik wil het wel hosten als je schriftelijke toestemming hebt. Het lijkt me alleen sterk dat Sight On Sound zoiets zal toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha die moeite ga ik niet eens nemen, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ga hier maar niet om dat soort dingen vragen :)

[ Voor 79% gewijzigd door dawuss op 23-05-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 14:53
Hmmm... op dit moment heb ik een athlon64 3000+ met 1GB ram op debian die ik vooral gebruik voor devven, surfen en chatten. Heb alle randapparatuur dus wel, inclusief een 17" tft (vga), zou het iets voor me zijn :) ? Ik zie allemaal van die mensen in m'n omgeving die geld en daardoor een ibook/powerbook hebben, het ziet er wel verleidelijk uit... unix ben ik toch wel gewend en spelletjes speel ik niet ;) . Nja, ik zou dan geen dvd's meer kunnen branden, maar dat is niet zo erg... ik vraag me af of ik dan m'n pc zou kunnen verkopen :) .

Btw, hoeveel stroom trekt zo'n dingetje..? Als ie niet meer uithoeft is dat wel leuk natuurlijk ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Bananenplant op 23-05-2005 17:34 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
ucchan schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:29:
Hmmm... op dit moment heb ik een athlon64 3000+ met 1GB ram op debian die ik vooral gebruik voor devven, surfen en chatten. Heb alle randapparatuur dus wel, inclusief een 17" tft (vga), zou het iets voor me zijn :) ? Ik zie allemaal van die mensen in m'n omgeving die geld en daardoor een ibook/powerbook hebben, het ziet er wel verleidelijk uit... unix ben ik toch wel gewend en spelletjes speel ik niet ;) . Nja, ik zou dan geen dvd's meer kunnen branden, maar dat is niet zo erg... ik vraag me af of ik dan m'n pc zou kunnen verkopen :) .

Btw, hoeveel stroom trekt zo'n dingetje..? Als ie niet meer uithoeft is dat wel leuk natuurlijk ;) .
Je kan voor dvd's branden toch een superdrive nemen?
En de Mac mini heeft een voeding van ong 20 watt dacht ik, ik laat em altijd aanstaan maar doe als ik em niet gebruik snachts de externe hd uit en de mini in standby.
En als je geheugen reepje uit je pc pc3200 is en 1 reepje van 1GB heb je meteen 1gb voor je mini ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Nja, ik ga eens polsen wat ik voor m'n huidige systeem weer kan krijgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Meauses schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:15:
[...]

Je kan voor dvd's branden toch een superdrive nemen?
En de Mac mini heeft een voeding van ong 20 watt dacht ik, ik laat em altijd aanstaan maar doe als ik em niet gebruik snachts de externe hd uit en de mini in standby.
En als je geheugen reepje uit je pc pc3200 is en 1 reepje van 1GB heb je meteen 1gb voor je mini ;)
Er staat bij mij toch echt 85 Watt op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Als 't goed is heb ik morgen een Mini 1,42 met 512MB Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
InZane schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:58:
[...]

Er staat bij mij toch echt 85 Watt op ;)
my bad ;) ik dacht ooit gelezen te hebben dat het 20 a 30 was ofzo..
nouja ok , foutje moet kunnen ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Meauses schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:33:
my bad ;) ik dacht ooit gelezen te hebben dat het 20 a 30 was ofzo..
nouja ok , foutje moet kunnen ;)
Volgens mij is het een 85W voeding maar verbruikt het apparaat maximaal 20 a 30W. Een of andere website noemde dat in z'n review van de Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Bij normaal gebruik is het verbruik 20 a 30W. Als de DVD speler gebruikt wordt stijgt het naar de genoemde 85W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MST_Morpheus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:02:
Bij normaal gebruik is het verbruik 20 a 30W. Als de DVD speler gebruikt wordt stijgt het naar de genoemde 85W
Helaas weet ik niet meer waar ik 't gelezen heb maar volgens mij schommelt het normale gebruik rond 20W en loopt 't op naar 30W als je de brander gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Die 85W is de maximale rating van de powersupply. Je komt daar over het algemeen zelfs nooit in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hmm, ik heb vandaag eens zo'n ding geprobeerd in de winkel... ik vond 'm (met 512MB) niet direct erg snel aanvoelen en hoewel het er gelikter uitziet vind ik het nu niet direct bruikbaarder dan de fluxbox die ik nu heb. Ik laat het nog maar even denk ik :) .

(Een ibook is altijd nog wel stoer, maar daar kan ook linux op natuurlijk :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Nou 1 gb er inprikken is echt appeltje eitje! Viel echt mee, gelukkig maar :)
Heb er dus een pc2700 333mhz kingston value module ingezet, misschien handig om te weten dat die ook werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door fetcher op 24-05-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
fetcher schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:26:
Nou 1 gb er inprikken is echt appeltje eitje! Viel echt mee, gelukkig maar :)
Heb er dus een pc2700 333mhz kingston value module ingezet, misschien handig om te weten dat die ook werkt.
Dat is iig al mooi om te weten. Wil die van mij van de week ook ff upgraden naar 1gb.

Plamuurmesmethode gebruikt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Ja en inmiddels de mac al 2 keer succesvol opengemaakt (had hem in eerste instantie niet goed dicht gedaan).

Ik heb overigens krap 100 euro betaald bij Informatique, ik hoorde dat pc2700 mem het zelfs onder die prijs leverbaar moet zijn en zie ook niet veel nut om duurder geheugen te gebruiken voor de mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort geswitcht en ben zeer blij met het iLife pakket, me zus is recent getrouwd en heb er een hele mooie slideshow in gemaakt, die vervolgens naar iDVD ge-exporteerd en gebrand.

Getekend, 7dagen MacOSX gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Ik ben 'over' naar de Mini, hij is nu bezig met het installeren van Tiger 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik heb vandaag van mijn vakantiegeld (daaag! vakantiegeld :) ) een Mac Mini gekocht bij A-Mac in mijn eigen stad Utrecht. Met studentenkorting wel te verstaan, de prijs was hetzelfde als bij de Onderwijsstore van Apple, d.w.z. 469,-. Ik heb de simpelste versie genomen, 1,25Ghz. met 256Mb. RAM, 40Gb. HD en CD+RW/DVD-Rom combodrive. Helaas zat Tiger er nog niet bijgeleverd, maar ik heb reeds op de Apple site de update disks besteld...

Waarom de simpelste versie? Omdat ik a). nog RAM heb liggen, 1x 512Mb. PC3200 die ik er in wil doen en b). omdat ik nog een PC heb met DVD brander etc etc. (zie specs).

het is dus echt een Apple voor erbij... :) Ik werk al vrij lang met Macs aangezien ik voor mijn studie erop werk (iMac G4, daarvoor die kleine gekleurde iMacs en daarvoor zelfs op de PowerMac 6800 :) )

Edit: plaatje toegevoegd

Afbeeldingslocatie: http://filedump.estor.nl/macmini.png

Twee vraagjes:

Als ik in de toekomst DV filmpjes ga bewerken met iMovie en er daarna met iDVD een schijf van wil maken, kan ik dan de imagefile die iDVD ook kan produceren onder Windows (met Nero bijv.) op een DVD+/-R branden zonder problemen?

Wat is een goede gratis foto editor? Zoiets als Graphic Converter, maar die is niet gratis. En The Gimp werkt standaard niet onder de grafische schil van MacOS X toch?

[ Voor 27% gewijzigd door estorino op 25-05-2005 16:42 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste