Kom op zeg. Gamma huismerk 0,95 euro. Beetje centenneuken over geheugen, maar gewoon >5x zoveel betalen voor een plamuurmes, dat doen we dan welBierkameel schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:19:Plamuurmes 5 euro bij elke bouwmarkt
Heb sinds gisteren de trotse bezitter van een 1.42ghz met 512mb ram. Het is een echte beauty, Apple maakt er toch altijd wel een belevenis van als je iets van hun koopt. De verpakking, het design, alles klopt gewoon.
Prachtig ding, natuurlijk klein en heel mooi stil. Wonderbaarlijk apparaatje. Heb hem aangesloten op mijn 21inch CRT monitor (compaq P1100), resolutie heb ik gezet op 1600x1200@90hz. Vind het zeer acceptabel eruit zien, heb geen klachten over de schermweergave.
Mac OS X loopt heerlijk, al moet de echte test nog komen als ik programma's als Photoshop goed ga testen.
Prachtig ding, natuurlijk klein en heel mooi stil. Wonderbaarlijk apparaatje. Heb hem aangesloten op mijn 21inch CRT monitor (compaq P1100), resolutie heb ik gezet op 1600x1200@90hz. Vind het zeer acceptabel eruit zien, heb geen klachten over de schermweergave.
Mac OS X loopt heerlijk, al moet de echte test nog komen als ik programma's als Photoshop goed ga testen.
Geluksvogel :-) Kreeg gisteren een mailtje van de Applestore Italie met de mededeling dat mijn Mac Mini niet op de 23e maar wellicht (!) op 1 maart afgeleverd kàn worden....
Zucht.... En ik wacht al sinds 19 januari. Helaas zijn ze hier in Italie niet beschikbaar. Goed nieuws voor Apple natuurlijk; ze verkopen kennelijk erg goed!
Zucht.... En ik wacht al sinds 19 januari. Helaas zijn ze hier in Italie niet beschikbaar. Goed nieuws voor Apple natuurlijk; ze verkopen kennelijk erg goed!
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Handige HD, geheugen en optical drive upgrade installation video voor de mini op de site van OWC (helemaal rechtsonderaan): http://eshop.macsales.com...page=Video/directory.html
Verwijderd
nice, mooi filmpke. Man, die mini ziet goed ineen, petje af voor de ingenieurs bij apple. Alles net groot genoeg maar niet groter. De doelstellingen waren waarschijnlijk de ram chip en de optical drive te nemen als uiterste maten. (ietske groter dan) Wat een product design. Zoiets moet je toch gewoon hebben al was het maar om het prachtige stukje hardware dat je dan in handen hebt.Handige HD, geheugen en optical drive upgrade installation video voor de mini op de site van OWC (helemaal rechtsonderaan): http://eshop.macsales.com...page=Video/directory.html
En alles wel beschouwd heb je met 512-1024Mb Ram een toch wel redelijk krachtig systeempje, zeker als je ziet op welk volume ze dat realiseren. Zoiets krijg je met zelfbouw echt nooit gedaan op x86 platform. Ik nodig iedereen uit om te proberen (met optical drive erbij) Vergelijk dit eens met een equivalent systeempje gebouwd op nano-itx...
Als ik er zelf een wil bestellen zou ik graag weten of de HD 5400 rpm of 4200 rpm is. Aangezien het verschil tussen beide toch merkbaar is had ik uiteraard liever de 5400 rpm versie. Maar op de apple site kan je niet zien wlke je uiteindelijk zult krijgen. Maar was het niet zo dat de 40 Gig meestal 5400 is en de 80 Gig 4200? (of hoe kan ik dit wat anticiperen?) Dat beperkt mijn keuze dan meteen tot de 1.25 Ghz versie van je kan de HD van de 1.42 niet veranderen naar 40 (spijtig)
Zelf de HD vervangen wil ik liever niet doen, ik krijg die wel open op de ram te vervangen maar verder dan dat wil ik liever toch niet gaan om niets per ongeluk om zeep te helpen, want dat zou echt doodzonde zijn
Is het niet mogelijk om die filmpjes op die site op te slaan of te capturen?
@Racetows: thx!!
Verwijderd
Dat is wèl mogelijk. Moet je even in de html-source loerenVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 14:55:
[...]
Is het niet mogelijk om die filmpjes op die site op te slaan of te capturen?
Verwijderd
Bedankt voor alle info iedereen.
Ik ben nu wel overtuigd, mijn volgende desktop pc wordt de mac mini. Ik kan op het eerste zicht geen enkel nadeel bedenken die voor mij belangrijk genoeg is. Het feit dat het de iMac niet wordt, is indien het zo zou zijn dat ik wil terug switchen een onbruikbaar scherm heb. Daarentegen ben ik van plan een gewoon tft aan te schaffen bij de mini, dat achteraf ook kan gebruikt worden voor een pc of tenminste nog kan gebruikt worden buiten mn mac om. (ik gebruik ook nog regelmatig autocad (opleiding bouwkundig ir.) dus een pc zal wel nodig blijven, dan kan ik het scherm dat ik aankoop voor de mini ook daarvoor gebruiken, itt tot de iMac waar ik dan twee verschillende schermen op mijn desk staan heb
)
In dat verband, kan iemand een paar tft schermen opnoemen die ofwel wit ofwel aluminium grijs zijn met DVI ingang (de kleur omdat die beter bij de mac mini past, DVI omdat ik wil gebruik maken van de DVI uitgang van de mini) En liefst niet te duur, bvb BenQ FP71E (270€ bij snogard) De reactietijden interesseren mij niet echt, liever een scherm met goede kleuren dan een 6 bit paneel op 10 ms.
In het filmpje dat hierboven aangehaald is, is sprake van "neem je voorzorgen ivm met statische elektriciteit" Wat bedoelen ze daarmee? Mij is altijd gezegd dat je de IC componenten op een printplaat niet mag aanraken en zoveel mogelijk proberen de printplaat vast te nemen aan de randen, terwijl die man in het filmpje toch duidelijk regelmatig zijn vingers vol op de componenten legt.
Is er trouwens iemand die kan bevestigen of de eerste twee 1 Gig modules in de mac mini behoorlijk zullen werken.=> http://www.geheugenkopen.nl/index.php?id=442 . Want in een andere thread blijkt dat powerbooks bvb heel kieskeurig zijn wat betreft geheugen. Ik stel de vraag omdat die modules wel een heel gunstige prijs hebben, en het dan wel eens de moeite zou kunnen zijn op 1 Gig ipv 512 Mb te nemen
Verder is er nog een beoordeling van de Mac mini te vinden op tomshardware:
http://www.tomshardware.com/howto/20050216/index.html
Ze zijn daar ook heel lovend, voor 90% van de gebruikers voldoet deze pc zeker (wat multimedia, beetje werken en zo). Ze vermelden ook dat het zinloos is om je te laten meeslepen door een voor de meeste gebruikers zinloze spec war, alleen gamers en professionele computer gebruikers hebben baat bij steeds snellere machienes, voor anderen zijn prestaties van het niveau van de mac mini voldoende. En ze wijzen erop dat andere producenten van pc onderdelen met het schaamrood op de wangen achter de tekentafel mogen kruipen wat betref het stroomverbruik en dat velen een voorbeeld kunnen nemen aan het voorbeeldige verbruik van de mac mini. Tussen 25-30 Watt voor de volledige pc. En die naar verhouding toch meer dan redelijke prestaties voor weinig verbruik gerealiseerd krijgt. En ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk, stel je voor dat een volledige pc met crt scherm 250 Watt verbruikt ongeveer, daar kan je toch al eens even bij stil staan. Het wordt inderdaad misschien wel eens tijd dat andere proc fabrikanten stilstaan bij goedkopere en zuinigere processoren, zeker in een periode waar iedereen de mond vol heeft ivm met energieverbruik.
Enfin, genoeg gezeverd of ik krijg een angry moderator op bezoek in mijn mailbox
Ik ben nu wel overtuigd, mijn volgende desktop pc wordt de mac mini. Ik kan op het eerste zicht geen enkel nadeel bedenken die voor mij belangrijk genoeg is. Het feit dat het de iMac niet wordt, is indien het zo zou zijn dat ik wil terug switchen een onbruikbaar scherm heb. Daarentegen ben ik van plan een gewoon tft aan te schaffen bij de mini, dat achteraf ook kan gebruikt worden voor een pc of tenminste nog kan gebruikt worden buiten mn mac om. (ik gebruik ook nog regelmatig autocad (opleiding bouwkundig ir.) dus een pc zal wel nodig blijven, dan kan ik het scherm dat ik aankoop voor de mini ook daarvoor gebruiken, itt tot de iMac waar ik dan twee verschillende schermen op mijn desk staan heb
In dat verband, kan iemand een paar tft schermen opnoemen die ofwel wit ofwel aluminium grijs zijn met DVI ingang (de kleur omdat die beter bij de mac mini past, DVI omdat ik wil gebruik maken van de DVI uitgang van de mini) En liefst niet te duur, bvb BenQ FP71E (270€ bij snogard) De reactietijden interesseren mij niet echt, liever een scherm met goede kleuren dan een 6 bit paneel op 10 ms.
In het filmpje dat hierboven aangehaald is, is sprake van "neem je voorzorgen ivm met statische elektriciteit" Wat bedoelen ze daarmee? Mij is altijd gezegd dat je de IC componenten op een printplaat niet mag aanraken en zoveel mogelijk proberen de printplaat vast te nemen aan de randen, terwijl die man in het filmpje toch duidelijk regelmatig zijn vingers vol op de componenten legt.
Is er trouwens iemand die kan bevestigen of de eerste twee 1 Gig modules in de mac mini behoorlijk zullen werken.=> http://www.geheugenkopen.nl/index.php?id=442 . Want in een andere thread blijkt dat powerbooks bvb heel kieskeurig zijn wat betreft geheugen. Ik stel de vraag omdat die modules wel een heel gunstige prijs hebben, en het dan wel eens de moeite zou kunnen zijn op 1 Gig ipv 512 Mb te nemen
Verder is er nog een beoordeling van de Mac mini te vinden op tomshardware:
http://www.tomshardware.com/howto/20050216/index.html
Ze zijn daar ook heel lovend, voor 90% van de gebruikers voldoet deze pc zeker (wat multimedia, beetje werken en zo). Ze vermelden ook dat het zinloos is om je te laten meeslepen door een voor de meeste gebruikers zinloze spec war, alleen gamers en professionele computer gebruikers hebben baat bij steeds snellere machienes, voor anderen zijn prestaties van het niveau van de mac mini voldoende. En ze wijzen erop dat andere producenten van pc onderdelen met het schaamrood op de wangen achter de tekentafel mogen kruipen wat betref het stroomverbruik en dat velen een voorbeeld kunnen nemen aan het voorbeeldige verbruik van de mac mini. Tussen 25-30 Watt voor de volledige pc. En die naar verhouding toch meer dan redelijke prestaties voor weinig verbruik gerealiseerd krijgt. En ergens hebben ze wel gelijk natuurlijk, stel je voor dat een volledige pc met crt scherm 250 Watt verbruikt ongeveer, daar kan je toch al eens even bij stil staan. Het wordt inderdaad misschien wel eens tijd dat andere proc fabrikanten stilstaan bij goedkopere en zuinigere processoren, zeker in een periode waar iedereen de mond vol heeft ivm met energieverbruik.
Enfin, genoeg gezeverd of ik krijg een angry moderator op bezoek in mijn mailbox
Beetje laat, maar goed, wellicht heeft iemand er nog wat aan:lammmetak schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:06:
nou dit topic doorgespit te hebben heb ik mijn vraag niet kunnen vinden. ik zie op de plaatjes dat er geen ps2 aansluitingen zitten. ik heb wel eens van usb--> ps2 verbindingen gezien. ( zat ook bij mijn logitech muis). wat ik me af vroeg is of er of van die converters zijn of dat ik toch echt een kvm switch met dvi en usb moet hebben?
offtopic:
puike topic start
Ik heb zelf zo'n ding van Sitecom (usb to ps/2 converter), en het ding werkt op zich prima: gewoon toetsenbord en muis inpluggen en gaan met die banaan; ook onder OS X.
Maar: zodra ik m'n KVM-switch er tussen hang reageert de muis traag, en blijven toetsen hangen/vallen toetsaanslagen weg. Ik heb wat zitten klooien met verschillende toetsenbordinstellingen voor m'n switch (Avocent 4-pc-Switchview), maar het beste wat ik er uit kreeg was alleen de letters, cijfers en spatiebalk werkend; geen toetsen als home/pageup/pijltjes. Na mailen met Sitecom bleek het een bekend probleem: door de verhoogde latency van het kastje werkt het gewoon niet met KVM-switches. Volgens hen dus met geen enkele, hoewel ik dat graag nog even zou willen testen..
In ieder geval baal ik er van, ik heb momenteel 2 poorten vrij waar ik precies mooi m'n laptop en een Mac mini op aan zou kunnen sluiten, maar bij gebrek aan PS/2-poorten op de dingen gaat dat niet door. En een USB-switch (plus bijbehorend toetsenbord) is mij te prijzig; bovendien is mijn toetsenbord niet verkrijgbaar in USB-uitvoering (MS maakt geen Natural tobo's die op de USB-poort kunnen
Ik had wel een mooi ander kastje gevonden, wat aan maximaal 4 apparaten via USB een PS/2-tobo en muis, en tot 3 (geloof ik) USB-apparaten hing/verdeelde (inclusief video-switch), ik zal even kijken of ik daar nog een linkje van kan vinden.
Die staat nog niet zo lang op hun site dan.. ik kende verder alleen de standaard die ik heb (ps/2), en die met de blauwe rand, en die heeft een ps/2-aansluiting en een USB-hubje ingebouwd, maar die kan je dus alleen via ps/2 als toetsenbord gebruiken. Tenminste, die dingen bij ons op school dan..Sanchezzz schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:03:
[...]
Dit is toch ook een Natural keyboard?
http://www.microsoft.com/...d76-6f3c9bd87b6c&type=ovr
Heeft zelfs twee usb poorten in het toetsenbord zelf zitten dacht ik zo.
PS/2 or USB connectivity:
Enjoy the flexibility of two connection options: a round PS/2 port or a rectangular Universal Serial Bus (USB) port for plug-and-play convenience.
Als het goed is kan ik volgende week ook genieten van m'n Mini, hij is inmiddels shipped.
Maar goed, ik had dit gevonden:
http://www.bixnet.com/4porkvmswitu.html.
Dat zou een aardige oplossing zijn.. hoewel ik eigenlijk iets zonder het VGA-gedeelte zou willen. M'n laptop heeft toch al een eigen scherm, m'n hoofdbeeldscherm heeft 2 ingangen en m'n server hang ik wel aan een 14" scherm onder m'n bureau.. Ik vertrouw het sowieso niet, 1600*1200@85Hz door nog een extra kastje sturen.
Op de website hebben ze overigens ook een usb/ps/2-converter die wel werkt met een KVM-switch (tenminste, dat zeggen ze zelf): http://www.bixnet.com/ps2touskeyan.html:
# Supports computer USB interface to PS/2 port of KVM Switch
[ Voor 34% gewijzigd door Tarin op 26-02-2005 10:09 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Dit is toch ook een Natural keyboard?Tarin schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:46:
[...]
In ieder geval baal ik er van, ik heb momenteel 2 poorten vrij waar ik precies mooi m'n laptop en een Mac mini op aan zou kunnen sluiten, maar bij gebrek aan PS/2-poorten op de dingen gaat dat niet door. En een USB-switch (plus bijbehorend toetsenbord) is mij te prijzig; bovendien is mijn toetsenbord niet verkrijgbaar in USB-uitvoering (MS maakt geen Natural tobo's die op de USB-poort kunnen).
http://www.microsoft.com/...d76-6f3c9bd87b6c&type=ovr
Heeft zelfs twee usb poorten in het toetsenbord zelf zitten dacht ik zo.
PS/2 or USB connectivity:
Enjoy the flexibility of two connection options: a round PS/2 port or a rectangular Universal Serial Bus (USB) port for plug-and-play convenience.
Als het goed is kan ik volgende week ook genieten van m'n Mini, hij is inmiddels shipped.
[ Voor 20% gewijzigd door Sanchezzz op 25-02-2005 22:06 ]
Ik heb vandaag een usb 2 ps/2 converter gekregen (die gebruik ik op mijn laptop omdat daar geen ps/2 portjes op zitten).
Als de mac binnen is test ik hem zowiezo wel even, onder windows had je in ieder geval geen extra drivers nodig (die heb je bijvoorbeedl wel nodig als je een usb 2 serial kabel gebruikt!)
Als de mac binnen is test ik hem zowiezo wel even, onder windows had je in ieder geval geen extra drivers nodig (die heb je bijvoorbeedl wel nodig als je een usb 2 serial kabel gebruikt!)
De samsung tft schermen zijn altijd erg mooi geweest icm een mac. De samsung 172x heeft wel wat weg van een 17" Cinema display.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:15:
Bedankt voor alle info iedereen.
Succes met je aankoop
Ik heb zelf een samsung 19 inch 191T en ben erg tevreden over de kleuren. OPpletten je hetbt goedkope samsung die niet zo goed zijn en de duurdere versies
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Verwijderd
Ik heb de 710T van Samsung gekocht voor mijn mini. Het is echt een perfect scherm met een heel mooi beeld. Veel reviews over te vinden. Qua kleur past ie ook goed bij m'n mini
Verwijderd
Nog zo'n handige link:
http://www.123macmini.com
Misschien wat voor de startpost?
En nou maar hopen dat deze niet wordt verwijderd, want in het forum op deze site staat (jawel) de servicemanual....
En ja, ik doe het erom !
http://www.123macmini.com
Misschien wat voor de startpost?
En nou maar hopen dat deze niet wordt verwijderd, want in het forum op deze site staat (jawel) de servicemanual....
En ja, ik doe het erom !
Verwijderd
ok, denk wel dat ik iets zal vinden van scherm, DVI is in ieder geval een must.
Als iemand dit nog eens zou kunnen verduidelijken dan zijn we er helemaal
:
"neem je voorzorgen ivm met statische elektriciteit". In dat filmpje zie ik iemand toch duidelijk de ramchips en zo aanraken, terwijl mij alijd gezegd is da ge best probeert alleen de printplaat vast te pakken
Wat betreft extra geheugen zou dit van hier komen:
http://www.geheugenkopen....d7224af8190119804ea36d580
Wat is die CAS 2,5, of bij sommige staat CL 2,5 (de andere aanduidingen begrijp ik wel grotendeels, maar maakt die C.. iets uit voor de compabiliteit van geheugen en mac)
Laatste puntje nog, maar niet onbelangrijk: ik zou de kans hebben om de Mac mini in hong kong te kopen, die is daar nogal goedkoper:
http://store.apple.com/80....1.0.6.21.1.3.1.0.0.0.1.0
Als ik het goed gelezen heb moet je delen door 10 voor de prijs in euro. Zoals je ziet kan je dan al wat BTO'en voor de prijs van wat de respectieve modellen hier kosten. Zo zijn ook de nieuwe ipod mini daar 155 euro (als ik mij niet vergis) Nu wou ik gewoon weten of de hardware en zo compatibel is met watje er in europa mag van verwachten, bvb dvd's met europese regiocode lezen??, hoe regelt OSX dat?
"Let's say like this.
I believe the Apple DVD player sets itself to the local region when you play local DVDs. You can change region 5 times. If the last time Apple DVD changes its region settings, you, by mistake, insert a Region Free (code 0) DVD, then the player sets itself to region 0.
NOTE: _some_ so called "region free DVDs" sometimes stop working afterwards but you can read all other Region DVDs"
Zijn er andere dingen die ik moet weten ivm met mac mini's die eventueel uit hong kong komen? In welke taal zou OS X dan komen? en is het mogelijk om achteraf de taal van osx nog te wijzigen in engels bvb (nederlands moet niet per se, liefst engels eigenlijk)
En nu maar hopen dat ze zich een beetje haasten met Tiger. Het zou stom zijn om nu panther 'mee te betalen' en daarna nog eens de volle pot neer te tellen voor Tiger (en ik ben wel iemand die graag up to date is met OS en software en zo) Als Tiger wat te zwaar zou zijn voor de mini dan zet ik al die eyecandy wel af , dan moet het zeker lukken
Als iemand dit nog eens zou kunnen verduidelijken dan zijn we er helemaal
"neem je voorzorgen ivm met statische elektriciteit". In dat filmpje zie ik iemand toch duidelijk de ramchips en zo aanraken, terwijl mij alijd gezegd is da ge best probeert alleen de printplaat vast te pakken
Wat is die CAS 2,5, of bij sommige staat CL 2,5 (de andere aanduidingen begrijp ik wel grotendeels, maar maakt die C.. iets uit voor de compabiliteit van geheugen en mac)
Laatste puntje nog, maar niet onbelangrijk: ik zou de kans hebben om de Mac mini in hong kong te kopen, die is daar nogal goedkoper:
Als ik het goed gelezen heb moet je delen door 10 voor de prijs in euro. Zoals je ziet kan je dan al wat BTO'en voor de prijs van wat de respectieve modellen hier kosten. Zo zijn ook de nieuwe ipod mini daar 155 euro (als ik mij niet vergis) Nu wou ik gewoon weten of de hardware en zo compatibel is met watje er in europa mag van verwachten, bvb dvd's met europese regiocode lezen??, hoe regelt OSX dat?
"Let's say like this.
I believe the Apple DVD player sets itself to the local region when you play local DVDs. You can change region 5 times. If the last time Apple DVD changes its region settings, you, by mistake, insert a Region Free (code 0) DVD, then the player sets itself to region 0.
NOTE: _some_ so called "region free DVDs" sometimes stop working afterwards but you can read all other Region DVDs"
Zijn er andere dingen die ik moet weten ivm met mac mini's die eventueel uit hong kong komen? In welke taal zou OS X dan komen? en is het mogelijk om achteraf de taal van osx nog te wijzigen in engels bvb (nederlands moet niet per se, liefst engels eigenlijk)
En nu maar hopen dat ze zich een beetje haasten met Tiger. Het zou stom zijn om nu panther 'mee te betalen' en daarna nog eens de volle pot neer te tellen voor Tiger (en ik ben wel iemand die graag up to date is met OS en software en zo) Als Tiger wat te zwaar zou zijn voor de mini dan zet ik al die eyecandy wel af , dan moet het zeker lukken
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 23:05 ]
1. De man die de chips aanraakte was misschien geaard via een speciaal draadje aan pols of een speciale vloer.
2. Zelf al werkt je computer meteen dan kan de schade via statische elektrischiteit soms maanden later alsnog vage fouten gaan geven.
3. Kortom doe voorzichtig, raak eerst de metalen kast aan en zorg dat je geen fleeche trui aanhebt dan komt het meestal wel goed. En blijf idd van de chips af
2. Zelf al werkt je computer meteen dan kan de schade via statische elektrischiteit soms maanden later alsnog vage fouten gaan geven.
3. Kortom doe voorzichtig, raak eerst de metalen kast aan en zorg dat je geen fleeche trui aanhebt dan komt het meestal wel goed. En blijf idd van de chips af
[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 28-02-2005 08:44 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
OSX komt in alle talen (voorgeinstalleerd)Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:59:
Op Tiger is het nog even wachten, maar je kan Tiger wel krijgen voor €20,- als je een mac hebt aangeschaft in de afgelopen 2 maanden (ik kreeg Jaguar ook voor €20,- en ik had Puma)
edit: Ik weet trouwens niet hoe het met je garantie zit als je mac uit een ander land komt, in jou geval Hong Kong, dáár zou ik de policy nog wel even op nalezen als ik jou was
[ Voor 14% gewijzigd door remier op 27-02-2005 23:52 ]
Heah what?!?? O, signature??
Verwijderd
Je bedoelt waarschijlijk dat kopers die binnen twee maanden voorafgaand aan de release van Mac OS-X Tiger een Mac hebben gekocht in aanmerking komen voor de aanschaf van OS-X Tiger tegen een zeer gereduceerd tarief.
Zoals je het nu stelt lijkt het net alsof iedereen die de afgelopen 2 maanden een Mac gekocht hebben hier voor in aanmerking komen.
Enne, hoe weet je dit zo zeker, of denk je het alleen maar op basis van de vorige release?
Zoals je het nu stelt lijkt het net alsof iedereen die de afgelopen 2 maanden een Mac gekocht hebben hier voor in aanmerking komen.
Enne, hoe weet je dit zo zeker, of denk je het alleen maar op basis van de vorige release?
Tiger zal zeker soepel op de Mac mini draaien, daarvoor hoef je geen functies uit te zetten.
Installie cd van Panther is meertalig, dus geen probleem.
Wereldwijd garantie voor alle portables, dus PowerBook's, iBook's en alle iPod's.
Installie cd van Panther is meertalig, dus geen probleem.
Wereldwijd garantie voor alle portables, dus PowerBook's, iBook's en alle iPod's.
In welke context zou je anders die 2 maanden willen lezen?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:56:
Het is elke keer zo gegaan, pin me niet vast op de exacte prijs/aantal dagen, maar een regeling zal er wel komen
[ Voor 79% gewijzigd door remier op 28-02-2005 00:02 . Reden: typo ]
Verwijderd
als de mac mini een ibook is in een ander jasje zonder scherm, zal er dan ook een mini variant komen van de powerbook?
Verwijderd
kunnen ze uberhaupt wel shippen buiten azie en hoe betaal je dan?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:59:
ok, denk wel dat ik iets zal vinden van scherm, DVI is in ieder geval een must.
Als iemand dit nog eens zou kunnen verduidelijken dan zijn we er helemaal:
"Let's say like this.
Wat probeer je nou te bereiken met dit kinderachtige gedrag? Dat het topic dichtgaat?Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:17:
En ja, ik doe het erom !
Nog één keer dan:
Direct linken naar de servicemanual mag niet.
Provocerend gedrag: doe maar niet
Flamen en offtopic gedrag: doe maar niet
Je gedragen als een kleuter: als je er echt niks aan kan doen.....
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Is het wel mogelijk om b.v. Skype te gebruiken? Naar mijn weten zit er geen audio in op...
Ik heb voor mijn nieuwe PowerBook gewoon een usb/ps/2 converter gehaald bij Computerland (Manhattan 364966 om precies te zijn). Kostte 9 euro, werkt prima icm een Cybex SwitchView KVM switch. Hopelijk heb je hier iets aanTarin schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:46:
[...]
Ik heb zelf zo'n ding van Sitecom (usb to ps/2 converter), en het ding werkt op zich prima: gewoon toetsenbord en muis inpluggen en gaan met die banaan; ook onder OS X.
Maar: zodra ik m'n KVM-switch er tussen hang reageert de muis traag, en blijven toetsen hangen/vallen toetsaanslagen weg. Ik heb wat zitten klooien met verschillende toetsenbordinstellingen voor m'n switch (Avocent 4-pc-Switchview), maar het beste wat ik er uit kreeg was alleen de letters, cijfers en spatiebalk werkend; geen toetsen als home/pageup/pijltjes. Na mailen met Sitecom bleek het een bekend probleem: door de verhoogde latency van het kastje werkt het gewoon niet met KVM-switches. Volgens hen dus met geen enkele, hoewel ik dat graag nog even zou willen testen..
Op de website hebben ze overigens ook een usb/ps/2-converter die wel werkt met een KVM-switch (tenminste, dat zeggen ze zelf): http://www.bixnet.com/ps2touskeyan.html:
# Supports computer USB interface to PS/2 port of KVM Switch
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
USB audio meuk henotgib schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:40:
Is het wel mogelijk om b.v. Skype te gebruiken? Naar mijn weten zit er geen audio in op...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
kunnen ze uberhaupt wel shippen buiten azie en hoe betaal je dan?
Even een vraagje over de DVI connector. Op de mac mini zit 'n DVI-I connector en op mijn iiyama zit een DVI-D connector. Kan ik deze gewoon aan elkaar hangen met een male/male DVI-D kabel of gaat dat niet passen en heb ik een DVI-I male <-> DVI-D male kabel nodig?
Ik vermoed zelf dat een DVI-D male/DVI-D male kabel gewoon gaat werken omdat je daar gewoon wat minder pinnetjes hebt maar voor de rest wel op een DVI-I connector past.
Maar dit wil ik graag wel zeker weten
Ik vermoed zelf dat een DVI-D male/DVI-D male kabel gewoon gaat werken omdat je daar gewoon wat minder pinnetjes hebt maar voor de rest wel op een DVI-I connector past.
Bij mij werkt de Mini via DVI perfect op een Iiyama AS4332 scherm. Sinds vrijdag hangt er ook een DVI/USB switchbox tussen en dat werkt zo te zien ook goedtriet schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:10:
Op de mac mini zit 'n DVI-I connector en op mijn iiyama zit een DVI-D connector.
Dat klopt. Een DVI-I doet ook aan analoog en heeft daar wat extra pinnetjes voor. DVI-D is alleen digitaal en heeft dus die pinnetjes niet. Op computers vind je zodanig meestal DVI-I connectoren. Daar past ook een DVI-D plug in. Andersom niettriet schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:10:
Even een vraagje over de DVI connector. Op de mac mini zit 'n DVI-I connector en op mijn iiyama zit een DVI-D connector. Kan ik deze gewoon aan elkaar hangen met een male/male DVI-D kabel of gaat dat niet passen en heb ik een DVI-I male <-> DVI-D male kabel nodig?
Ik voor mijn Mac mini een DVI naar Video-out verloopkabel gekocht. Wat is een handige manier om kabel-swappen te voorkomen ? Een DVI splitter?
[ Voor 3% gewijzigd door Neus op 28-02-2005 16:48 ]
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
Wat voor kabel heb je daarvoor gebruikt dan? (soorten DVI connectoren staan heel mooi in't "Ultimate 19" TFT ervaringen" topic bij beeldplanken/videokanonnen) Kreeg je deze ook bij de mini of bij je monitor? En welke switchbox heb je hiervoor gebruikt overigens?/downtime/ schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:28:
[...]
Bij mij werkt de Mini via DVI perfect op een Iiyama AS4332 scherm. Sinds vrijdag hangt er ook een DVI/USB switchbox tussen en dat werkt zo te zien ook goed
De kabel is gewoon de kabel die standaard bij de Iiyama meegeleverd werd.triet schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:49:
Wat voor kabel heb je daarvoor gebruikt dan? (soorten DVI connectoren staan heel mooi in't "Ultimate 19" TFT ervaringen" topic bij beeldplanken/videokanonnen) Kreeg je deze ook bij de mini of bij je monitor? En welke switchbox heb je hiervoor gebruikt overigens?
De switchbox is een Aten CS-1764 van € 205. Gekocht bij een toko in Duitsland omdat ik 'm niet bij een Nederlandse leverancier kon vinden. Het apparaat is net uit en naar mijn idee een koopje. Voor die € 205 worden er zelfs 4 KVM kabels en een seriele kabel voor firmware upgrades meegeleverd en dat zie je niet bij merken als Cybex/Avocent of Belkin.
Ik heb geen kabel erbij gezien (alleen D-SUB). Maargoed, dat betekent gewoon dat ik een DVI-D kabel nodig heb om de mini aan te sluiten op mijn iiyama. Thanks!/downtime/ schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:01:
[...]
De kabel is gewoon de kabel die standaard bij de Iiyama meegeleverd werd.
Dank je voor de info! Ik ga er binnenkort even langs, en dan breng ik dit Sitecom-ding wel even terug naar Informatique.. ik heb er zo niet zo bijzonder veel aan natuurlijk.Hertog schreef op maandag 28 februari 2005 @ 10:44:
[...]
Ik heb voor mijn nieuwe PowerBook gewoon een usb/ps/2 converter gehaald bij Computerland (Manhattan 364966 om precies te zijn). Kostte 9 euro, werkt prima icm een Cybex SwitchView KVM switch. Hopelijk heb je hier iets aan
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
sjit dat ding heeft echt alles wat ik zoek in een kvm-switch maar je kan er geen 20 inch apple cinema op aansluiten omdat ie niet hoger dan 1280x1024 kan/downtime/ schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:01:
[...]
De kabel is gewoon de kabel die standaard bij de Iiyama meegeleverd werd.
De switchbox is een Aten CS-1764 van € 205. Gekocht bij een toko in Duitsland omdat ik 'm niet bij een Nederlandse leverancier kon vinden. Het apparaat is net uit en naar mijn idee een koopje. Voor die € 205 worden er zelfs 4 KVM kabels en een seriele kabel voor firmware upgrades meegeleverd en dat zie je niet bij merken als Cybex/Avocent of Belkin.

dus dan gaat et feest weer niet door...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 21:34 ]
je hebt ook dvi kvms die kunnen neem ik aan wel hoger
Verwijderd
Wil je dat ik nog reageer op je vragen?Zwerver schreef op maandag 28 februari 2005 @ 07:21:
[...]
Wat probeer je nou te bereiken met dit kinderachtige gedrag? Dat het topic dichtgaat?
Nog één keer dan:
Direct linken naar de servicemanual mag niet.
Provocerend gedrag: doe maar niet
Flamen en offtopic gedrag: doe maar niet
Je gedragen als een kleuter: als je er echt niks aan kan doen.....
Doe maar per mail. En houd op met het vernaggelen van dit topic
[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 28-02-2005 22:29 ]
Verwijderd
hapVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:57:
[...]
Wil je dat ik nog reageer op je vragen?
Doe maar per mail. En houd op met het vernaggelen van dit topic
On topic dan maar:
Woensdag komt mijn minimacje binnen.
Leeg bureautje staat al klaar. Logitech keyboard en muis.
Gepland is ook een firewire netwerkverbinding met een windows xp pc, maar dat moet ik nog allemaal uitvogelen. Iemand een goede tutorial?
Verwijderd
Denken jullie dat als tiger uitkomt (ergens eind Q2 volgens Apple site) dat er tegelijk een update van de Mini komt? Zodat deze core image vloeiend kan gaan draaien.
Dan denk ik aan 512/1.42/ en een Ati 9600 64mb ipv 9200 32 mb bijvoorbeeld.
Dan denk ik aan 512/1.42/ en een Ati 9600 64mb ipv 9200 32 mb bijvoorbeeld.
Verwijderd
Koffiedik kijken. Wij weten net zoveel als jij. Er zal heus wel een keer een speed-, video-, of memorybump komen. Maar wanneer weet je nooit. Mac mini is net uit, kan dus best nog even duren....
Verwijderd
Ik denk ook dat het nog effe kan duren, apple is er meestal het bedrijf niet naar om vlak na elkaar te updaten (dit is ook positief voor de mensen die heel vroeg een bepaald model gekocht hebben, want het is echt balen als je iets bestelt en in die wacht periode tot levering een lijn geupdate wordt. Of als je pas een paar maand een model hebt en dan weer een update verschijnt. Ik denk niet dat apple dit in het achterhoofd heeft bij zijn update strategie, maar komt gevoelsmatig toch positief over)
Wat betreft de mini hoop ik eigenlijk wel dat ze vlug een update of "gepatchte" mini gaan voorzien, louter en alleen op de display issues op te lossen (static, lijnen, slechte kleuren) kijk hier maar
[edit] ik snap niet waarom deze url altijd zo door elkaar gegooid wordt na het versturen van het bericht op GoT, schrijf voor onderstaande tekst http:// en copy paste
discussions.info.apple.com/webx?14@584.udxyaab1TT3.0@.68a43e3b
het wemelt er van de slechte ervaringen op dat gebied. Oplossingen zijn vaak res lager zetten, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Algemeen wordt aangenomen dat er echt wel iets fundamenteel mis is, bvb met memory timings of zo, maar het frapantste is dat apple hierover niets kwijt lijkt te willen
(terwijl de postings toch gebeuren op het officiële forum van de apple site zelf, ze kunnen dat toch moeilijk negeren, in elk geval heeft het mij toch al afgeschrikt)
Ik was in ieder geval van plan een tft te kopen met DVI
heb ondertussen deze gevonden:
http://www.benq.us/Produc...t=498&page=specifications , goedkoopste scherm MET DVI en ZONDER luidsprekers dat er nog wat deftig uitziet ook, prijs 239 euro incl BTW)
Dus ik hoop ten zeerste dat het scherm deftig zal werken (alhoewel het nu blijkbaar toch eerder een loterij lijkt wat dat betreft) Ik heb wel helaas geen geld te veel om beta tester te zijn voor apple of om dergelijk risico's te proberen.
Verder over de Mac mini, ik vind het ergens wel spijtig dat ze twee modellen hebben opgenomen in het assortiment. Het bemoeilijkt de keuze alleen maar. Het was misschien beter geweest om één model voorop te stellen en daar wat te kunnen BTO'en (bvb de 1.42 of een 'tussenmodel' met 1.35 bvb) Dit had misschien toch iets meer het Mac mini community gevoel gepromoot. Ik twijfel in elk geval nogal tussen het 1.25 en 1.42 model. Die 100 euro is tegelijk wel en niet veel. Na wat BTO'en mag die 100 euro er best af, anderzijds is honderd euro wel niet zo veel voor een upgrade van de HD en proc. Tja , het moeilijke leven van een budget bewuste student he
Iets anders nu, weet iemand of het vooral de 40 Gig schijven of de 80 Gig schijven zijn die 5400 rpm zijn, kwestie van op voorhand al een beetje te kunnen 'kiezen' om met zoveel mogelijk kans de 5400 schijf te bekomen.
Wat betreft de mini hoop ik eigenlijk wel dat ze vlug een update of "gepatchte" mini gaan voorzien, louter en alleen op de display issues op te lossen (static, lijnen, slechte kleuren) kijk hier maar
[edit] ik snap niet waarom deze url altijd zo door elkaar gegooid wordt na het versturen van het bericht op GoT, schrijf voor onderstaande tekst http:// en copy paste
discussions.info.apple.com/webx?14@584.udxyaab1TT3.0@.68a43e3b
het wemelt er van de slechte ervaringen op dat gebied. Oplossingen zijn vaak res lager zetten, maar dat kan niet de bedoeling zijn. Algemeen wordt aangenomen dat er echt wel iets fundamenteel mis is, bvb met memory timings of zo, maar het frapantste is dat apple hierover niets kwijt lijkt te willen
(terwijl de postings toch gebeuren op het officiële forum van de apple site zelf, ze kunnen dat toch moeilijk negeren, in elk geval heeft het mij toch al afgeschrikt)
Ik was in ieder geval van plan een tft te kopen met DVI
heb ondertussen deze gevonden:
http://www.benq.us/Produc...t=498&page=specifications , goedkoopste scherm MET DVI en ZONDER luidsprekers dat er nog wat deftig uitziet ook, prijs 239 euro incl BTW)
Dus ik hoop ten zeerste dat het scherm deftig zal werken (alhoewel het nu blijkbaar toch eerder een loterij lijkt wat dat betreft) Ik heb wel helaas geen geld te veel om beta tester te zijn voor apple of om dergelijk risico's te proberen.
Verder over de Mac mini, ik vind het ergens wel spijtig dat ze twee modellen hebben opgenomen in het assortiment. Het bemoeilijkt de keuze alleen maar. Het was misschien beter geweest om één model voorop te stellen en daar wat te kunnen BTO'en (bvb de 1.42 of een 'tussenmodel' met 1.35 bvb) Dit had misschien toch iets meer het Mac mini community gevoel gepromoot. Ik twijfel in elk geval nogal tussen het 1.25 en 1.42 model. Die 100 euro is tegelijk wel en niet veel. Na wat BTO'en mag die 100 euro er best af, anderzijds is honderd euro wel niet zo veel voor een upgrade van de HD en proc. Tja , het moeilijke leven van een budget bewuste student he
Iets anders nu, weet iemand of het vooral de 40 Gig schijven of de 80 Gig schijven zijn die 5400 rpm zijn, kwestie van op voorhand al een beetje te kunnen 'kiezen' om met zoveel mogelijk kans de 5400 schijf te bekomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 18:24 ]
Mijn 18,1" HP TFT doet het toch perfect dus het is niet bij elk scherm zo.
1280x1024 op 60hz maar je moet wel de instellingen op TFT zetten anders ziet het er inderdaad een beetje raar uit
1280x1024 op 60hz maar je moet wel de instellingen op TFT zetten anders ziet het er inderdaad een beetje raar uit
De processor kun je eventueel zelf "upgraden" door wat jumpers te verzetten. Op internet is wel informatie hierover te vinden en volgens mij was het kortgeleden ook nog een nieuwsitem op de Tweakers.net frontpage.
Hoe duur is het dan nog om een grote schijf aan te schaffen (waarbij je de ingebouwde 40 GB ook nog voor jezelf kan bewaren)?
EDIT: Ik post het linkje gelijk maar.
Hoe duur is het dan nog om een grote schijf aan te schaffen (waarbij je de ingebouwde 40 GB ook nog voor jezelf kan bewaren)?
EDIT: Ik post het linkje gelijk maar.
[ Voor 14% gewijzigd door MacWolf op 01-03-2005 18:59 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Ja je kunt een 1.25GHz @ 1.42GHz krijgen als je 'm soldeert ja, dat's ff wat anders dan jumpers verzetten.
Anyway iemand al ervaring met de Apple bluetooth muis en keyboard? Ik denk dat ik wel het Apple keyboard neem, en zelf een wireless bluetooth muis koop. Ik zit zelf te denken aan de MacMice BT, wit of zilver.

Heeft een van jullie die toevallig ook?
En iemand al BH-5 geheugen geprobeerd in de mini?
Anyway iemand al ervaring met de Apple bluetooth muis en keyboard? Ik denk dat ik wel het Apple keyboard neem, en zelf een wireless bluetooth muis koop. Ik zit zelf te denken aan de MacMice BT, wit of zilver.

Heeft een van jullie die toevallig ook?
En iemand al BH-5 geheugen geprobeerd in de mini?
Verwijderd
In het topic iPod 6GB + 3 nieuwe kleuren zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een tweetal vragen over de iPod Mini II. Als ik deze aanschaf zit er een USB 2.0 kabel bij. Betekent dat, dat ik meteen aan de slag kan met de iPod en alle muziek op de MP3-speler kan zetten en ook kan opladen als de batterij leeg is? In andere topics werd gesproken over de aanschaf van een dock en een adapter. Is dit nodig of kan ik me ook goed reden zonder deze twee artikelen? Daarnaast wil ik graag weten of iemand mij een tip kan geven over een beschermhoesje. Wat is een goed beschermhoesje voor de iPod Mini?
Groet,
Bart.
Groet,
Bart.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 20:02 . Reden: Ik zie dat dit bericht hier niet thuishoort! Waar kan ik mijn bericht plaatsen? ]
Verwijderd
Ja idd, het is met solderen te doen, en daar ga ik echt niet aan beginnen, omdat je die dingen niet kan terugzetten of dit nooit zo kan doen dat het onopspoorbaar is. Daarbij, heb je gezien hoe klein die dingen zijn?Ja je kunt een 1.25GHz @ 1.42GHz krijgen als je 'm soldeert ja, dat's ff wat anders dan jumpers verzetten.
Ik stel veel meer een vlotte gebruikservaring op prijs en daarvoor is een voldoende hoeveelheid ram veel belangrijker
Nu heb ik 1 primaire HD steken van 40 Gig en één van 120 Gig voor statische data. Dus de 40 Gig mini zou ook meer dan genoeg zijn als ik statische data op een externe schijf plaats. Jammer dat je niet de 1.42 kan kiezen met een 40 Gig disk.
Kan iemand trouwens zeggen of de mac mini toch niet een beetje deftig quake zou kunnen spelen? En Rise of Nations? (speel toch niet echt veel meer tegenwoordig door verouderde pc)
@MaTr1x: mooie muis, idd wel een goede optie om de standaard mee te vervangen. Was ook al een beetje aan het uitkijken naar een mooie tweeknopsmuis (bluetooth en een beetje in dezelfde stijl als de huidige)
Eigenlijk foute topic en groeten heeft niet, anyway ja je kunt met die USB kabel je MP3's van je PC of Mac op je iPod mini zetten, en ja via die USB kabel laad je je iPod mini op via je computer. Niet vergeten iTunes ook te installeren.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:59:
In het topic iPod 6GB + 3 nieuwe kleuren zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een tweetal vragen over de iPod Mini II. Als ik deze aanschaf zit er een USB 2.0 kabel bij. Betekent dat, dat ik meteen aan de slag kan met de iPod en alle muziek op de MP3-speler kan zetten en ook kan opladen als de batterij leeg is?
[ Voor 5% gewijzigd door MaTr1x op 01-03-2005 20:03 ]
Verwijderd
dit is juist een DVI KVM-Switch en er staat dus bij dat bij het aansluiten van schermen groter dan 19 inch hij niet hoger dan 1280x1024 kan en een cinema 20 van apple is native 1680x1024 of zoietsLow-Fi schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:44:
je hebt ook dvi kvms die kunnen neem ik aan wel hoger

Verwijderd
ik heb het trouwens eens nagekeken, als ik de mac mini in hong kong zou kopen kost de volgende config mij 507 euro ongeveer:
Mac mini 1.25 Ghz
40 Gig Ultra ata
256 Mb Ram
bluetooth module, (geen airport)
Superdrive
geen toetsenbord of muis.
Prijs 507 euro
denk wel dat ik dan voor die config ga gaan eens tiger er is.
Andere optie is
Mac mini 1.25 Ghz
80 Gig Ultra ata
256 Mb Ram
Superdrive
Prijs 545 euro, maar dan kan ik al meteen het 1.42 model nemen
Uiteraar zal bij aankoop door mezelf uitgebreid worden naar 512 of 1 Gig ram
1 Gig ram: 145 euro bij www.geheugenkopen.nl
(ik wil het uiteraard zo goedkoop mogelijk houden zodat ik voor mezelf kan verantwoorden dat ik voor dat geld geen pc wil kopen, want ik ben toekomstige switcher) Als het te duur uitkomt, dan koop ik mij liever een pc met dat geld, vermits toch meer waard voor je geld. Maar een config tussen de 500-600 euro is nog verdedigbaar
@MaTr1x: ik heb eens op die linkjes geklikt met je pc configs, nice man, schone setup, zeker die eerste
Mac mini 1.25 Ghz
40 Gig Ultra ata
256 Mb Ram
Superdrive
Prijs 507 euro
denk wel dat ik dan voor die config ga gaan eens tiger er is.
Andere optie is
Mac mini 1.25 Ghz
80 Gig Ultra ata
256 Mb Ram
Superdrive
Prijs 545 euro, maar dan kan ik al meteen het 1.42 model nemen
Uiteraar zal bij aankoop door mezelf uitgebreid worden naar 512 of 1 Gig ram
1 Gig ram: 145 euro bij www.geheugenkopen.nl
(ik wil het uiteraard zo goedkoop mogelijk houden zodat ik voor mezelf kan verantwoorden dat ik voor dat geld geen pc wil kopen, want ik ben toekomstige switcher) Als het te duur uitkomt, dan koop ik mij liever een pc met dat geld, vermits toch meer waard voor je geld. Maar een config tussen de 500-600 euro is nog verdedigbaar
@MaTr1x: ik heb eens op die linkjes geklikt met je pc configs, nice man, schone setup, zeker die eerste
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 20:14 ]
Ik denk dat Quake 3 zonder problemen draait met alle opties aan. Volgens mij krijg je ook nog wel een goede framerate. Spellen als Undying, Medal of Honour, Warcraft 3 zullen ook nog goed draaien, maar wellicht niet maximaal (vooral) vanwege de grafische kaart. Laadtijden zullen bij sommige spellen ook wel traag zijn i.v.m. de trage schijf.Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:01:
[...]
...
Kan iemand trouwens zeggen of de mac mini toch niet een beetje deftig quake zou kunnen spelen? En Rise of Nations? (speel toch niet echt veel meer tegenwoordig door verouderde pc)
...
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Weet iemand hoe lang het eigenlijk duurt voor je de apple daadwerkelijk ontvangt nadat deze verzonden is..
De mijne is al bijna een week op vakantie in Luxemburg en sinds vandaag staat ie op departure luxembourg..
De mijne is al bijna een week op vakantie in Luxemburg en sinds vandaag staat ie op departure luxembourg..
Bij mij was 't zaterdag of zondag (weet niet meer precies, deot er ook niet toe) leveringsaankondiging, wat inhoudt dat 'ie de eerstvolgende werkdag er uit gaat (maandag). Dinsdag had ik 'm in huis.Sanchezzz schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:17:
Weet iemand hoe lang het eigenlijk duurt voor je de apple daadwerkelijk ontvangt nadat deze verzonden is..
Verwijderd
De mijne was ook een paar dagen in Luxemburg. Toen hij daar eenmaal bij departure stond was ie er binnen 1 of 2 dagen.Sanchezzz schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:17:
Tip: gebruik een van de nummers bij je order status van Apple op de order status van tnt.com. Daar staat veel gedetailleerder en sneller waar hij is. Ik kon op de dag van aflevering volgen langs welke punten in NL hij allemaal kwam bijvoorbeeld.
Ik weet niet meer precies welk nummer je moest hebben, maar het stond gewoon bij je apple status.
Dan is ie er bijna. De mijne was precies 2 weken onderweg (dinsdag verstuurd, dinsdag 2 weken later aangekomen) en stond inderdaad ook een dag of 5 in Luxemburg.Sanchezzz schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:17:
Damn dat scheelt zeker wel zeg. Ga je naar Hong Kong ofzo dan, of ga je 'm daar gewoon bestellen?Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:09:
ik heb het trouwens eens nagekeken, als ik de mac mini in hong kong zou kopen kost de volgende config mij 507 euro ongeveer:
hehe thnx@MaTr1x: ik heb eens op die linkjes geklikt met je pc configs, nice man, schone setup, zeker die eerste
Alvi ik zal je even uit je natte droom helpen
:
Dacht al dat het zoiets moest zijn, anders haalt iedereen hem toch in Hong Kong. Een optie is wel om hem door iemand mee te laten nemen, je hoeft geen extra BTW af te dragen op Schiphol2. Hong Kong Sales Only (=linkje)
We only sell and ship Products within Hong Kong. We will not make deliveries outside Hong Kong. You may not export or otherwise resell any products purchased at the Apple Store.
Er is natuurlijk de mogelijkheid dat alvi naar hong kong afreist en meteen wat hardware meeneemt
Een collega van mij heeft zo o.a. een digicam en een iBook wat goedkoper geregeld.
Ik wil met mijn bedrijfje over gaan op mac. We werken op dit moment nog niet full-time, en aangezien ik het wel fijn vind om al mijn werk gewoon bij me te hebben zat ik er over te denken om een powerbook te kopen. Ik wil alleen absoluut op minstens 1400 pixels schermbreedte werken, dus dat wordt wat moeilijk met een powerbook zonder extern scherm. Dus toen dacht ik aan een Mac mini, want die is wat goedkoper en ook draagbaar.
Nu vroeg ik me dus af: is grafisch ontwerp een beetje te doen op de mini. Is het werkbaar om bijvoorbeeld Illustrator en Photoshop (grote files) tegelijk open hebben staan, en onderwijl te browsen? En is 512 mb intern dan genoeg?
Nu vroeg ik me dus af: is grafisch ontwerp een beetje te doen op de mini. Is het werkbaar om bijvoorbeeld Illustrator en Photoshop (grote files) tegelijk open hebben staan, en onderwijl te browsen? En is 512 mb intern dan genoeg?
[ Voor 5% gewijzigd door Minos111 op 02-03-2005 14:22 ]
MacOS gaat zeer netjes om met het geheugen, dus dat moet geen probleem zijn. Als je echter met zeer grote grafische bestanden werkt, moet je toch overwegen om er meer geheugen in te doen, want anders zal er toch vaak naar de schijf moeten worden geschreven (virtueel geheugen) wanneer je wisselt tussen de applicaties. Ook is de harde schijf relatief traag, wat ook niet altijd even handig is als je met grote bestanden werkt (en je harde schijf wordt ook nog eens gebruikt voor virtueel geheugen).Minos111 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:19:
Ik wil met mijn bedrijfje over gaan op mac. We werken op dit moment nog niet full-time, en aangezien ik het wel fijn vind om al mijn werk gewoon bij me te hebben zat ik er over te denken om een powerbook te kopen. Ik wil alleen absoluut op minstens 1400 pixels schermbreedte werken, dus dat wordt wat moeilijk met een powerbook zonder extern scherm. Dus toen dacht ik aan een Mac mini, want die is wat goedkoper en ook draagbaar.
De vraag is eigenlijk: hoe groot zijn die grafische bestanden waar je mee werkt? Met dergelijke info kan iemand misschien wat testjes voor je doen...
Bedoel je met 'bij je hebben' de data of een werkbare computer? Anders kun je gaan voor de PB 17", anders moet je telkens een keyboard met muis meenemen (ligt er natuurlijk aan wat je precies bedoelt)
Verwijderd
Dacht al dat het zoiets moest zijn, anders haalt iedereen hem toch in Hong Kong. Een optie is wel om hem door iemand mee te laten nemen, je hoeft geen extra BTW af te dragen op Schiphol
Idd, ik ken iemand die vaak naar hong kong moet (ze is zelf aziatische en spreekt trouwens ook de taal). (vaak= tweejaarlijks ongeveer) en zelf kent ze dan ook nog mensen die naar daar gaan. Dus ongeveer om de 4 maand zou ik haar kunnen vragen iets mee te brengen, ze kent daar ook mensen, dus apple kan eerst bij haar vrienden shippen waarna ze het zelf meebrengt he, en een mac mini leent zich daar bijzonder goed toeEr is natuurlijk de mogelijkheid dat alvi naar hong kong afreist en meteen wat hardware meeneemt Een collega van mij heeft zo o.a. een digicam en een iBook wat goedkoper geregeld.
Een groot deel daarvan ligt hem in het feit dat productie units opstartenin europa veel te duur is, (te hoge loonkost en belastingen), daarom moet er ingevoerd worden en dan heb je weer dure invoertaksen. Dus, ofwel maak je het hier, en is het duur, ofwel voor je het in , en is het ook duur, en in beide gevallen mag europa toch wel eens goed gaan nadenken over de toekomst, maar dit natuurlijk geheel terzijde en offtopic...
Mac Mini in de auto....het ziet er echt superstoer uit:
http://www.macmartin.li/macmini2

misschien wel leuk voor in de toekomst
http://www.macmartin.li/macmini2

misschien wel leuk voor in de toekomst
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dag mede maccers, ik heb sinds gister mijn macmini ontvangen en ben zeer tevreden over het OS, dit is compleet nieuw voor me en aangezien ik hiervoor mijn complete (windows) game pc heb moeten verkopen, is het een dikke meevaller. Bij mij heeft de mac in tegenstelling tot andere tweakers maar ongeveer 12 uur in luxembourg gestaan, wel vreemd aangezien dit eerder bij anderen langer dan een week kon zijn, waarschijnlijk hebben ze iets aan de logistiek gedaan daar 
Maar ik post niet om ermee te pronken, ik zit met het volgende probleem. Als ik opstart heb ik het gevoel dat dit te lang duurt. Als mijn dock is geladen, moet ik nog ongeveer 3 minuten wachten op mijn bovenbalk, is dit een standaard wachttijd, of is er iets in mijn instellingen wat ik kan veranderen waardoor dit korter word? Of is dit een afwijking in de hardware?
Maar ik post niet om ermee te pronken, ik zit met het volgende probleem. Als ik opstart heb ik het gevoel dat dit te lang duurt. Als mijn dock is geladen, moet ik nog ongeveer 3 minuten wachten op mijn bovenbalk, is dit een standaard wachttijd, of is er iets in mijn instellingen wat ik kan veranderen waardoor dit korter word? Of is dit een afwijking in de hardware?
Dat is niet normaal in ieder geval, maar ik ben bang dat ik geen idee heb waardoor 't zou moeten komen. Gewoonlijk staat de menubalk zoals dat ding heet er eerder dan de Dock.PhaeTom schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:41:
Die van mij is binnen een minuut volledig geboot dus ik denk dat je schijf misschien niet helemaal lekker is.PhaeTom schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:41:
Dag mede maccers, ik heb sinds gister mijn macmini ontvangen en ben zeer tevreden over het OS, dit is compleet nieuw voor me en aangezien ik hiervoor mijn complete (windows) game pc heb moeten verkopen, is het een dikke meevaller. Bij mij heeft de mac in tegenstelling tot andere tweakers maar ongeveer 12 uur in luxembourg gestaan, wel vreemd aangezien dit eerder bij anderen langer dan een week kon zijn, waarschijnlijk hebben ze iets aan de logistiek gedaan daar
Toen ik nog 256MB was het wel wat trager maar het duurde zeker geen 3 minuten voordat alles geladen was na het drukken op de knop.
En weet je misschien een soort programma waar ik dat mee kan testen? ik heb tal van die dingen voor windows, maar apple...Bierkameel schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:54:
[...]
Die van mij is binnen een minuut volledig geboot dus ik denk dat je schijf misschien niet helemaal lekker is.
Toen ik nog 256MB was het wel wat trager maar het duurde zeker geen 3 minuten voordat alles geladen was na het drukken op de knop.
SMART Reporter
SMART Reporter houdt je (S)ATA schijven in de gaten en geeft aan wanneer je schijf op het punt staat om de geest te geven. Op deze manier kan je tijdig een back-up uitvoeren en loop je dus minder risico op data verlies. SMART Reporter is gratis te gebruiken.
Ik weet niet of je er ook diag dingen mee kan doen.
SMART Reporter houdt je (S)ATA schijven in de gaten en geeft aan wanneer je schijf op het punt staat om de geest te geven. Op deze manier kan je tijdig een back-up uitvoeren en loop je dus minder risico op data verlies. SMART Reporter is gratis te gebruiken.
Ik weet niet of je er ook diag dingen mee kan doen.
Apple levert een Hardware Test CD bij ieder systeem, die moet jij ook hebben. Gewoon die CD in je Mac doen en opstarten (mogelijk met 'c' ingedrukt, om op te starten van CD).PhaeTom schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:58:
[...]
En weet je misschien een soort programma waar ik dat mee kan testen? ik heb tal van die dingen voor windows, maar apple...
Maar aan de andere kant kan het zijn dat je systeem nog even aan het 'inwerken' is. Doe wat dingetjes op je Mac en kijk hoe snel die na verloop van tijd (een weekje ofzo) opstart.
Daarnaast moet je ook realiseren dat er een trage schijf in de Mini zit, mogelijk maar 5400 RPM. Dit kun je wellicht zien als je naar het Apple Systeemprofiel gaat. Het systeemprofiel is in te zien door te kijken onder het Apple menu en dan te klikken op 'Over deze Mac'. In dat geval zou het handig zijn als mede Mac mini eigenaren hun ervaring vermelden in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door MacWolf op 04-03-2005 14:29 ]
Doet die dat elke keer? of alleen de 1e keer?PhaeTom schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 13:41:
Elke keer dus, en dat vind ik apart. Ik heb wel een 80gig, dus het is waarschijnlijk 4200rpm. maar als ik Bierkameel's sig zie heeft hij ook de 80gb en geen problemen, dus moet het daar niet aan liggen, tenzij die van mij niet helemaal 100% isremier schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:34:
[...]
Doet die dat elke keer? of alleen de 1e keer?
Er kan ook een permissie probleem zijn.
Probeer de permissies te herstellen met Disk Utility (Schijfhulpprogramma). Deze app is te vinden in Applications/Utilities (Applicaties/Hulpprogramma's).
Probeer de permissies te herstellen met Disk Utility (Schijfhulpprogramma). Deze app is te vinden in Applications/Utilities (Applicaties/Hulpprogramma's).
Nou, vreemd genoeg is het probleem ineens verholpen na de 5e keer opnieuw opstarten. Hij komt de balk komt nu idd eerder dan het dock. Bedankt voor de tips, ik hou ze mijn achterhoofd.
Ik heb m'n Mini vanmiddag ontvangen en dat setup gebeuren uitgevoerd.
Nu waren er een aantal updates die ik geinstalleerd heb en daarna moet ik herstarten maar is het dan gebruikelijk dat de mini mac er nu al meer dan 20 minuten over doet om op te starten?
Ik zie alleen zo'n scherm met een zilveren appel en Mac OS X en een draaiend snoepje in felle kleuren maar verder komt ie niet???
PS: ben nog niet bekend met een mac dus het is best wel wennen..
Nu waren er een aantal updates die ik geinstalleerd heb en daarna moet ik herstarten maar is het dan gebruikelijk dat de mini mac er nu al meer dan 20 minuten over doet om op te starten?
Ik zie alleen zo'n scherm met een zilveren appel en Mac OS X en een draaiend snoepje in felle kleuren maar verder komt ie niet???
dat is niet normaal, waarschijnlijk is er wat fout gegaan tijdens de installatie.
Ik raad je aan om de boel even opnieuw te installeren vanaf de cd (dvd)
gewoon disc 1 erin doen en c toets ingedrukt houden als je aan het opstarten bent.
tip voor de volgende keer:
los de gecombineerde update installeren
daarna (na herstart) pas de rest, succes
gewoon disc 1 erin doen en c toets ingedrukt houden als je aan het opstarten bent.
Klinkt als een 'strandbal of death'. Ik zou hem maar even uit en weer aan zetten, ik denk dat hij niet ver meer zal komen. Even overnieuw opstarten dus.Sanchezzz schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:33:
Ik heb m'n Mini vanmiddag ontvangen en dat setup gebeuren uitgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Q op 04-03-2005 21:48 ]
Dank u..M2XzeeD schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:43:
dat is niet normaal, waarschijnlijk is er wat fout gegaan tijdens de installatie.
Heb het systeem opnieuw geinstalleerd en het werkt nu perfect.
Ik moet zeggen wat een prachtig OS is dit zeg alles ziet er zo mooi uit en werkt vrij vlot, het is alleen even wennen voor een windows gebruiker maar ik zie dit wel zitten.
Misschien leuk voor de mensen die zich afvragen hoe lang het allemaal duurt voordat je je mini krijgt vanaf 't moment van bestellen bij de Apple Store:
Besteld via de Apple Store op 25 feb (vr) met studentenkorting, meteen betaald via SNS internet bankieren. Er staat standaard dat de "estimated shipping date" 2-3 weken is. Dit was voor mij 25-03-2005 en zou dus betekenen dat'ie dan pas verstuurd zou worden naar mij.
Vanaf bestelmoment tot dinsdag 1 maart was de status op de store "Under Review" (waarsch. door mijn studentenkorting), daarna "Open" (en dus ook mijn betaling ontvangen). De methode van shipping staat bij mij als "Fast Ship (EMEA)". Voor de mensen die't niet weten, EMEA staat voor Europe, Middle East and Africa.
Afgelopen vrijdag (4 maart) aan't eind van de middag op "Shipped", wat volgens de estimates dus uiterlijk (on or before) 25-03 zou zijn! Vrij vlot dus, en veeeeel sneller dan ik verwachtte. De carrier volgens hen is "TNT Nederland B.V.". Vervolgens via www.tnt.nl de tracking opgevraagd aangezien die site waar apple je naartoe stuurt om de status op te vragen vreselijk achterloopt en weinig details geeft.
Let wel op dat het trackingnummer wat je in moet vullen NIET het "tracking number" is zoals in je status overview van de Apple site is. Je moet eerst op hun tracking number klikken waardoor je naar'n externe site gaat (applestore.bridge-point.com ofzo). DAAR staat een tracking number en een referentie. Gewoon allebei invullen bij www.tnt.nl en eentje ervan geeft'ie aan als gevonden. Voor mij is dit nu (zat 05-03-2005, 12:09):
uw referentie xxxxxxxxx
ophaaldatum 04 mrt 2005
bestemming Amersfoort
afgeleverd
getekend door
datum tijd locatie status
05 mrt 2005 00:39 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
04 mrt 2005 21:06 Prague Shipped From Originating Depot
04 mrt 2005 16:44 Prague Consignment Received At Transit Point
04 mrt 2005 16:04 Prague Arrived At Sending Depot
04 mrt 2005 15:10 Prague Consignment Received At Transit Point
Nu is nog de vraag: hoe lang zal het duren vanaf Belgie naar mij toe? Overigens: ik heb nog geen mailtje van Apple gehad dat'ie geshipped is. Daar zijn ze dus best laat mee.
Het is trouwens 'n 512mb/Airport BTO.
Besteld via de Apple Store op 25 feb (vr) met studentenkorting, meteen betaald via SNS internet bankieren. Er staat standaard dat de "estimated shipping date" 2-3 weken is. Dit was voor mij 25-03-2005 en zou dus betekenen dat'ie dan pas verstuurd zou worden naar mij.
Vanaf bestelmoment tot dinsdag 1 maart was de status op de store "Under Review" (waarsch. door mijn studentenkorting), daarna "Open" (en dus ook mijn betaling ontvangen). De methode van shipping staat bij mij als "Fast Ship (EMEA)". Voor de mensen die't niet weten, EMEA staat voor Europe, Middle East and Africa.
Afgelopen vrijdag (4 maart) aan't eind van de middag op "Shipped", wat volgens de estimates dus uiterlijk (on or before) 25-03 zou zijn! Vrij vlot dus, en veeeeel sneller dan ik verwachtte. De carrier volgens hen is "TNT Nederland B.V.". Vervolgens via www.tnt.nl de tracking opgevraagd aangezien die site waar apple je naartoe stuurt om de status op te vragen vreselijk achterloopt en weinig details geeft.
Let wel op dat het trackingnummer wat je in moet vullen NIET het "tracking number" is zoals in je status overview van de Apple site is. Je moet eerst op hun tracking number klikken waardoor je naar'n externe site gaat (applestore.bridge-point.com ofzo). DAAR staat een tracking number en een referentie. Gewoon allebei invullen bij www.tnt.nl en eentje ervan geeft'ie aan als gevonden. Voor mij is dit nu (zat 05-03-2005, 12:09):
uw referentie xxxxxxxxx
ophaaldatum 04 mrt 2005
bestemming Amersfoort
afgeleverd
getekend door
datum tijd locatie status
05 mrt 2005 00:39 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
04 mrt 2005 21:06 Prague Shipped From Originating Depot
04 mrt 2005 16:44 Prague Consignment Received At Transit Point
04 mrt 2005 16:04 Prague Arrived At Sending Depot
04 mrt 2005 15:10 Prague Consignment Received At Transit Point
Nu is nog de vraag: hoe lang zal het duren vanaf Belgie naar mij toe? Overigens: ik heb nog geen mailtje van Apple gehad dat'ie geshipped is. Daar zijn ze dus best laat mee.
Het is trouwens 'n 512mb/Airport BTO.
[ Voor 52% gewijzigd door triet op 05-03-2005 12:14 ]
Worden de mac mini's niet meer aangevuld bij de verschillende mac stores dat iedereen ze online besteld? ik zou em dan het liefste ophalen namelijk!
Jawel hoor, beetje dealer heeft ze gewoon liggenjuanp schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 12:58:
Worden de mac mini's niet meer aangevuld bij de verschillende mac stores dat iedereen ze online besteld? ik zou em dan het liefste ophalen namelijk!

Verwijderd
En een beetje dealer doet ook niet moeilijk over de korting voor studenten neem ik aan?Qorne schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:35:
[...]
Jawel hoor, beetje dealer heeft ze gewoon liggen
(zit ook heel sterk te overwegen om de 'grote overstap' te wagen
En wat wil je daarmee zeggenVerwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:16:
Grmpl.. Probeer the checken wanneer mijn mini binnenkomt... zie de hele ochtend al:
"Order Status is temporarily unavailable. Please try again later."
voor iedereen zie ook Policy Apple Talk (APL) (Updated 4 maart 2005) waar duidelijk staat...
# In Apple Talk is het niet gewenst om te vertellen dat je X of Y hebt gekocht, zeker niet als dat het enige is wat je te melden hebt.
# Ook het melden van je orderstatus, vragen hoe lang het duurt voordat je iets ontvangt, welke dealer de zaken op voorraad heeft etc. is ongewenst; bel Apple of je dealer als je vragen hebt.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Mijn mini staat eindelijk op shipped bij de apple store 
Wachten wachten wachten....
Wachten wachten wachten....
[ Voor 31% gewijzigd door chem op 06-03-2005 13:06 ]
In de Apple store staat helemaal links onderaan een snelkoppeling naar "het laatste nieuws". Als je daar vervolgens kiest voor het laatste nieuws krijg je een eCoupon ter waarde van € 50.
http://registration.euro....torenews/benl/index.html#
Je moet minimaal € 499 ex btw uitgeven om de korting te kunnen krijgen, maar dat moet geen probleem zijn bij de bestelling van een Mac mini met extra's. De korting zie je pas in het mandje.
Het is of de onderwijskorting, of de eCoupon, niet en-en
[hier stond eerst dat je het ook nog met de onderwijskorting kan combineren, maar dat blijkt niet zo te zijn]
http://registration.euro....torenews/benl/index.html#
Je moet minimaal € 499 ex btw uitgeven om de korting te kunnen krijgen, maar dat moet geen probleem zijn bij de bestelling van een Mac mini met extra's. De korting zie je pas in het mandje.
Het is of de onderwijskorting, of de eCoupon, niet en-en
[hier stond eerst dat je het ook nog met de onderwijskorting kan combineren, maar dat blijkt niet zo te zijn]
[ Voor 19% gewijzigd door Mema op 06-03-2005 19:37 . Reden: Noodzakelijk verbetering ]
Mema
Inderdaad deelt Apple op t moment eCoupons uit, maar die gelden alleen voor de normale winkel, werkt dus níet in combinatie met onderwijskorting.... (ik hoopte daar ook in eerste instantie even op)
Verwijderd
Ok, begrijp ik het nu goed dat als:
- ik een Mac mini via Apple.nl koop met onderwijskorting
en
- ik schrijf me in voor dat eNews zodat ik een eCoupon zou krijgen
dat ik die eCoupon vervolgens bij de plaatselijke dealer zou kunnen gebruiken, wanneer ik niet van de onderwijskorting gebruik maak?
Want dan:
- Koop ik Mini online met 8% (?) onderwijskorting
- "Koop" ik mijn Apple keyboard bij de plaatselijke dealer met behulp van die eCoupon.
Snap ik dit nu goed?
Zo ja, dan heb ik een gratis keyboard
en
dat ik die eCoupon vervolgens bij de plaatselijke dealer zou kunnen gebruiken, wanneer ik niet van de onderwijskorting gebruik maak?
Want dan:
- "Koop" ik mijn Apple keyboard bij de plaatselijke dealer met behulp van die eCoupon.
Snap ik dit nu goed?
Als je goed had gelezen stond er bij een minimum besteding van 499Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:20:
Ok, begrijp ik het nu goed dat als:
en
Want dan:
Snap ik dit nu goed?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
helaas, klopt niet 
de ecoupon is alleen geldig bij de normale apple online store, je krijgt die korting op een bestelling van minimaal 500 euro ex BTW in 1 bestelling.
je kan dus óf bij de normale online store je spulletjes bestellen tegen normale prijzen en 50 euro korting krijgen als je het minimumbedrag haalt, óf op de onderwijsstore online je spulletjes met studentenkorting aanschaffen en de ecoupon verder vergeten..
de ecoupon is alleen geldig bij de normale apple online store, je krijgt die korting op een bestelling van minimaal 500 euro ex BTW in 1 bestelling.
je kan dus óf bij de normale online store je spulletjes bestellen tegen normale prijzen en 50 euro korting krijgen als je het minimumbedrag haalt, óf op de onderwijsstore online je spulletjes met studentenkorting aanschaffen en de ecoupon verder vergeten..
[ Voor 3% gewijzigd door IceOnFire op 06-03-2005 17:32 ]
Verwijderd
Ja, dat klopt. Sorry, maar jullie wisten niet dat ik niet helemaal voor de kale Mini wil gaanMeauses schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:30:
[...]
Als je goed had gelezen stond er bij een minimum besteding van 499
Bedankt IceOnFire voor de nadere toelichting.. ben nogal brak vandaag
Ik ga binnenkort ook mijn eerste stapjes zetten in de wereld die Apple heet 
Heb net een Mac Mini besteld. (1,42 GHz G4, 512 mb RAM, 80 gb harde schijf, DVD/CD-RW combo, modem, Bluetooth module, wireless keyboard & mouse en MacOSX)
Lees de policy!
Heb net een Mac Mini besteld. (1,42 GHz G4, 512 mb RAM, 80 gb harde schijf, DVD/CD-RW combo, modem, Bluetooth module, wireless keyboard & mouse en MacOSX)
Lees de policy!
[ Voor 19% gewijzigd door chem op 06-03-2005 17:55 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Misschien een iets algemenere vraag, maar het kan wellicht wel handig zijn voor iedereen die een Mac Mini naast zijn bestaande PC gaat kopen:
Op dit moment heb ik op mijn IIyama E481S LCD-scherm een PC aangesloten via een normale VGA kabel. Er zit dus nog een ongebruikte DVI aansluiting op mijn LCD scherm, ideaal voor de Mac Mini. Het zal heel mooi zijn als dat wanneer ik mijn toekomstige Mac Mini aan zet, het DVI signaal het PC signaal overruled zonder dat ik mijn LCD-scherm opblaas. Of moet er toch een switch tussen? Iemand hier ervaring mee inmiddels?
Op dit moment heb ik op mijn IIyama E481S LCD-scherm een PC aangesloten via een normale VGA kabel. Er zit dus nog een ongebruikte DVI aansluiting op mijn LCD scherm, ideaal voor de Mac Mini. Het zal heel mooi zijn als dat wanneer ik mijn toekomstige Mac Mini aan zet, het DVI signaal het PC signaal overruled zonder dat ik mijn LCD-scherm opblaas. Of moet er toch een switch tussen? Iemand hier ervaring mee inmiddels?
Mijn Iiyama CRT met BNC en D-Sub had in het OSD menu een optie om te switchen tussen de twee, dus kon je twee systemen naast elkaar gebruiken op 1 monitor, misschien is dat bij jou ook zoVerwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:03:
Misschien een iets algemenere vraag, maar het kan wellicht wel handig zijn voor iedereen die een Mac Mini naast zijn bestaande PC gaat kopen:
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Nou, ik had vroegah exact hetzelfde scherm. Ik heb inmiddels dat scherm niet meer maar wel een Macmini, maar wat jij beschrijft voerde ik altijd uit met mijn PC en mijn laptop. Punt was dus dat het systeem dat als eerste aangezet werd, het scherm kreeg. Dus als je eerst je PC aanzet en daarna je Macmini het signaal hoopt over te nemen, dan heb je dus pech. Echter, op je scherm zit 1 knopje en als je die indrukt schakeld 'ie zonder problemen naar de Macmini.
Je hoeft iig niet bang te zijn dat je scherm kapot gaat.
Je hoeft iig niet bang te zijn dat je scherm kapot gaat.
ik heb gewoon een knop op mijn monitor om tussen vga en dvi te schakelen, dat heeft imho zelfs het goedkoopste merk monitor
Mijn Dell scherm heeft dat ook inderdaad. 't is alleen wel fucking lastig soms omdat ik steeds op 't verkeerde tobo loop te kutten, dus wellicht is een kvm switch wel handiger in dat opzicht
Ik vond de e-coupon een beetje mosterd na de maaltijd omdat ik alles al besteld heb wat ik nodig had, bij mij was het minimale bedrag overigens € 249,- ex btw.
Verwijderd
Worden jullie nou nooit moe van jezelf?chem schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:30:
[...]
En wat wil je daarmee zeggen
voor iedereen zie ook Policy Apple Talk (APL) (Updated 4 maart 2005) waar duidelijk staat...
[...]
Niet zo moe als van gebruikers die niet kunnen lezen.
Verder commentaar over de policy, mod's etc. mag in Lieve Adjes
Klaar voor een nieuwe uitdaging.