System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52
Anoniem: 72220
wel jammer dat je zo overduidelijk ziet dat het met een groothoek lens gedaan is...Ivo NL schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:02:
Even een paar verschillende foto's achter elkaar:
[afbeelding]
Gemaakt door mij (13 jaar) met een Canon A60.
waar zijn die fotos mee gemaakt dan? vraag ik me wel af na die groothoek foto
Foto's zijn gewoon gemaakt met een Canon A60... (2mp)Anoniem: 72220 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:56:
[...]
wel jammer dat je zo overduidelijk ziet dat het met een groothoek lens gedaan is...
waar zijn die fotos mee gemaakt dan? vraag ik me wel af na die groothoek foto
Android fanboy
als je een kortere scherpte diepte zou (kunnen) hebben zou de foto mooier worden, nu is de achtergrond onrustig
[ Voor 3% gewijzigd door simon op 02-04-2005 21:27 ]
|>
Ja, thanx. maar volgende keer echt de volle 2Mp uncompressed ajb, OK?Ivo NL schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:27:
Afterbunner, hier high res pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
En een iets subtielere signature mag ook . . .
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
als hij een beetje een snuggert is geeft ie z'n originelen niet zomaar wegAfterburner79 schreef op zondag 03 april 2005 @ 03:22:
[...]
Ja, thanx. maar volgende keer echt de volle 2Mp uncompressed ajb, OK?
En een iets subtielere signature mag ook . . .
|>
JuistSimon schreef op zondag 03 april 2005 @ 08:53:
[...]
als hij een beetje een snuggert is geeft ie z'n originelen niet zomaar weg
[ Voor 4% gewijzigd door Ivo NL op 03-04-2005 08:56 ]
Android fanboy
He, wie niet vraagt die krijgt nooit wat voor elkaar toch?

Vind het alleen jammer dat ik hem nu moet opblazen/resizen voor me desktop . . .1200x960.
Maakt verder ook niet uit . . .
Ik denk dat ik vandaag eens de Eos 300D van mijn broer meejat . . . hehehe
Ff kijken of ik daar iets leuks mee kan.
It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!
We gaan zo wel zwaar offtopic, maar als Ivo de dpi van de foto op 5 zet, dan kan hij jou gewoon de normale geven...Afterburner79 schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:07:
[...]
He, wie niet vraagt die krijgt nooit wat voor elkaar toch?![]()
Vind het alleen jammer dat ik hem nu moet opblazen/resizen voor me desktop . . .1200x960.
Maakt verder ook niet uit . . ..
Om nou nog een beetje ontopic te blijven:
@ edgarf28: Mooie foto maar probeer eens wat met de levels te spelen, zodat je de keur er wat meer uitspringt. Dat rood en groen kan best wat feller.
Mooie foto maar zet tenminste de horizon recht! Zo vallen de huizen bijna van de foto af!Ivo NL schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:02:
Even een paar verschillende foto's achter elkaar:
http://img38.exs.cx/img38/6042/fototower0ql.jpg
http://img13.exs.cx/img13/6863/1565659copy28rv.jpg
http://img171.exs.cx/img171/5386/1808055copy2of.jpg
http://img171.exs.cx/img171/6621/1808071copy0vp.jpg
[afbeelding]
http://img171.exs.cx/img171/7041/1525249copy239va.jpg
http://img171.exs.cx/img171/6551/1555568copy7ew.jpg
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Jaqueline van Krezip op Rockweekend 2005, 2 april.
Groetjes, FaceDown.
Maar bedankt.
[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 03-04-2005 23:55 ]
Groetjes, FaceDown.

Dit zijn dus schapen tegen de dijk aan... vanaf de dijk gefotografeerd.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Groetjes, FaceDown.
Ik heb nu heel lichtjes het contrast omhoog gezet en de foto vervangen in mijn fotoboek. Ik ben zelf helemaal niet zo handig met Photoshop; althans, ik weet niet wat ik precies moet doen om te bereiken wat ik wil met een foto, maar dit was echt een goede tip.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Anoniem: 80529

Canon Powershot A80. Aanpassingen: crop en levels.
Het figuurlijke contrast tussen de kinderwagen en de achtergrond sprak mij erg aan. Zag er in het echt heel maf uit en ik hoop dat het op de foto een beetje overkomt.
Stukken beter nu!!Superdeboer schreef op maandag 04 april 2005 @ 01:10:
Ej bedankt!
Ik heb nu heel lichtjes het contrast omhoog gezet en de foto vervangen in mijn fotoboek. Ik ben zelf helemaal niet zo handig met Photoshop; althans, ik weet niet wat ik precies moet doen om te bereiken wat ik wil met een foto, maar dit was echt een goede tip.
Groetjes, FaceDown.
Canon Powershot A95 (maximaal optisch ingezoomd)
-de foto is niet nabewerkt en ook niet gecropt

(klik op foto voor 800*1067 50 kb versie)
de originele foto inclusief EXIF-header (LETOP een file van 1.8 MB !!!) kan je hier downloaden (rechts klikken/opslaan als)
De vlakverdeling is weinig boeiend, en het kale hout kent weinig contrast. Probeer een wat spannendere compositie te maken.Maicod schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:11:
-onderstaande foto heb ik afgelopen zaterdag (2 April) gemaakt in Edam, NH met de
Canon Powershot A95 (maximaal optisch ingezoomd)
-de foto is niet nabewerkt en ook niet gecropt
[afbeelding]
(klik op foto voor 800*1067 50 kb versie)
de originele foto inclusief EXIF-header (LETOP een file van 1.8 MB !!!) kan je hier downloaden (rechts klikken/opslaan als)
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Anoniem: 141111
Deze heb ik gemaakt bij een concert van Tanzwut in Tivoli De Helling.

Als er iemand nog bruikbare tips heeft, dan zijn ze van harte welkom.
Anoniem: 141111
Kijk...daar kan ik bijvoorbeeld wat mee.justawitte schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:44:
@neproadie: die url in je foto van wel een heel stuk kleiner, want die doet de foto niet veel goeds.
tnx
Waar is dit? Ik herken het...Ivo NL schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:02:
http://img171.exs.cx/img171/7041/1525249copy239va.jpg
Volgens mij heb ik een winkeltje aan de rechterkant goedkoop mijn lens gekocht..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik vind het wel jammer dat je alles in dezelfde stijl hebt gedaan, en niet wat geexperimenteert. Of heb je dat wel gedaan, maar laat je het gewoon niet zien?
Op zich vind ik het een heel mooi effect geven, de overdaad aan geel en het harde wat je in de meeste foto's hebt, maar als je álles zo doet word het imho wel een beetje saai.
In FF zit er een klein foutje in je weblog. Als ik met m'n muis over de header heen ga (leeuwenkop) dan komt er een soort van randje onder oid, waardoor de hele site naar beneden beweegt?
Uiteindelijk zullen overigens waarschijnlijk toch maar enkele foto's uit deze serie gebruikt gaan worden.
Dat is inderdaad zo bij Firefox!
[ Voor 14% gewijzigd door FaceDown op 04-04-2005 14:32 ]
Groetjes, FaceDown.
Anoniem: 2029

Gemaakt met Fuji 6900Z, 1/1000, ben verder een complete fotografie newbie.
Sluitertijd bleek achteraf veel te kort, vooral gezien het feit dat er een hek
in de weg stond. Ook was de reactietijd op de shutter erg traag, zelfs na de
focus, dus het was grotendeels een grote gok om zo goede foto's te krijgen.
Toch is hij best wel cool geworden, ben er wel blij mee.
Ik vind de sluiter tijd juiste mooi, de banden zijn een beetje blurry, om aan te geven dat dat ding ook echt rijd, verder is de rest wel redelijk scherp. Waarom zou je een langere sluitertijd willen hebben?Anoniem: 2029 schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:48:
Raikonnen in een vrije training in 2003 op Indianapolis:
[afbeelding]
Gemaakt met Fuji 6900Z, 1/1000, ben verder een complete fotografie newbie.
Sluitertijd bleek achteraf veel te kort, vooral gezien het feit dat er een hek
in de weg stond. Ook was de reactietijd op de shutter erg traag, zelfs na de
focus, dus het was grotendeels een grote gok om zo goede foto's te krijgen.
Toch is hij best wel cool geworden, ben er wel blij mee.
De compositie is niet echt boeiend, maar ik vind het wel een leuke foto.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Niet perse een technisch goede foto, maar vond hem wel het delen waard...
Gescan van analoge SLR trouwens..
edit: poging 2:

[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 04-04-2005 17:23 ]
Ah daar was ik al bang voorjustawitte schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:31:
^^Je foto doet net niet bij mij..
probeer eens via http://www.kodakgallery.c...4h.acou5a7h&x=0&y=-ojgym8
Zet hem anders gewoon ff op http://www.imageshack.us/
[ Voor 5% gewijzigd door Justawitte op 04-04-2005 16:48 ]
Ja hij is erg okay! Lekkere framing ook.Superdeboer schreef op maandag 04 april 2005 @ 00:38:
Vandaag de fiets gepakt om de lente te fotograferen. Een mooier beeld van de lente in het Rivierenlandschap, dan onderstaande foto... kan ik niet geven. Ik ben er echt trots op.
[img]"http://www.tweakers.net/ext/f/55936/full.jpg"[/img]
Dit zijn dus schapen tegen de dijk aan... vanaf de dijk gefotografeerd.
thanks.. moet nu werkenjustawitte schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:47:
@ toolkit: Ja die doet het wel, maar dan zie ik iets over portugal ofzo, en als je daar op klikt nog 11 andere foto's en de site is behoorlijk traag.
Zet hem anders gewoon ff op http://www.imageshack.us/
Beetje jammer dat niet alles erop staat.. bewuste keuze? Verder niet echt boeiende fotot, sorry..tonysettanta schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:47:
[afbeelding]
Vanavond weer een optreden van mijn prive bluesband
Ik vond deze zelf het mooiste.. Niks is bewerkt.. Hij is gewoon helemaal clean
Ik heb er meer gemaakt maar deze vodn ik toh het mooiste
(ps: Linkje van rest De dsc1xxx zijn allemaal van gister
[ Voor 24% gewijzigd door Remy op 04-04-2005 18:42 ]
Dit is 1 van de beelden die op de boulevard staan\

Het is een voorproefje op een showcase die nog komt....
Edit:
wel veel licht in mijn foto in vergelijking met foto's hierboven
[ Voor 19% gewijzigd door Micha op 04-04-2005 17:45 ]
Mischien kun je ook vertellen welke bewerkingen je hebt uitgvoerd om de foto zo te maken?Anoniem: 19702 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:39:
[afbeelding]
Tunneltje op het station in Leeuwarden.
Op het moment van de foto is het 20 graden en de zon schijnt volop
Beetje jammer dat hij niet helemaal recht is, volgende keer maar ff een statief meenemen.
Rechtzetten is in PS twee klikken...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
coole foto. Jammer van dat witte stukje links, komt de symmetrie niet helemaal ten goede, wegshoppen?Anoniem: 19702 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:39:
[afbeelding]
Beetje jammer dat hij niet helemaal recht is, volgende keer maar ff een statief meenemen.
Erg mooi, hopelijk maak je er een showcase van want ik ben erg benieuwd naar India!ko9 schreef op maandag 04 april 2005 @ 18:41:
[afbeelding]
Taj Mahal in Agra (India) vorige week geschoten. (onbewerkt)
Ik zou zelf iets minder zwart hebben gebruikt, misschien een beetje croppen.
[ Voor 11% gewijzigd door T.T. op 04-04-2005 19:05 ]
Als je benieuwd bent naar India, ik heb hier nog zo'n 3000 dia's en denk ik wel 't zelfde getal aan negatieven liggen. Inscannen gaat alleen wat traag...T.T. schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:04:
[...]
Erg mooi, hopelijk maak je er een showcase van want ik ben erg benieuwd naar India!
Ik zou zelf iets minder zwart hebben gebruikt, misschien een beetje croppen.
|>
Ik vind het een strakke foto, heb nog nooit zo naar dat tunneltje gekeken eigenlijkAnoniem: 19702 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:39:
[afbeelding]
tonysettanta schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:24:
Het is een probeersel, kheb de camera nog niet zo lang.
Thanks voor je commentaar.![]()
Als replies worden verwijderd heeft het ook geen nut deze post te laten staan,
excuses dat ik me ergens mee bemoeide.
Zal het nooit meer doen
[ Voor 33% gewijzigd door Tukk op 05-04-2005 15:18 ]

Niet zo'n heel boeiend onderwerp maar toch heeft hij wel iets.
Geschoten met een Powershot A80. Levels, contrast en een klein beetje grain.
Zoals gebruikelijk is commentaar welkom
Anoniem: 19702

Mischien kun je ook vertellen welke bewerkingen je hebt uitgvoerd om de foto zo te maken?
brightness omlaag
contrast omhoog
saturation omlaag
add noise
(2 minuten werk)
Rechtzetten is in PS twee klikken...
Foto is wel recht, alleen is niet symetrisch
coole foto. Jammer van dat witte stukje links, komt de symmetrie niet helemaal ten goede, wegshoppen?
Heb ik al geprobeerd, wil niet echt lukken. Het is de zon die in een glazen reclamebord reflecteerd
Ik vind het een strakke foto, heb nog nooit zo naar dat tunneltje gekeken eigenlijk
Haha, nee ik eerder ook niet. Heeft wel iets mysterieus zo
ik vind hem nogal onscherp, zou toch beter moeten kunnenAnoniem: 80529 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 01:45:
[afbeelding]
Niet zo'n heel boeiend onderwerp maar toch heeft hij wel iets.
Geschoten met een Powershot A80. Levels, contrast en een klein beetje grain.
Zoals gebruikelijk is commentaar welkom
Anyway, om vast een indruk te geven, hier gaat het dus om.

click voor groot formaat (4,5 MB)
Gemaakt met dimageZ1. Ik vind de locatie super. Groot kasteel met een mooi park er omheen. Zaterdag was ik er echter op de verkeerde tijd (tussen 14:00 en 16:00) dus veel "last" van de felle zon.
Als jullie het wat vinden wil ik er wel een apparte showcase van maken
[ Voor 17% gewijzigd door Jeronimo78 op 05-04-2005 14:08 ]
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar je foto is wel heel erg onscherp. In het gras zit geen detail meer, in de muren ook niet, eigenlijk nergens. Verder zou ik even opnieuw stitchen, want hier zitten wel erg extreme fouten in (of de volgende keer een statief gebruiken).Jeronimo78 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:05:
Afgelopen zaterdag naar kasteel de haar geweest. Ik denk dat het een hele mooie plek is voor een meeting ooit
Anyway, om vast een indruk te geven, hier gaat het dus om.
[afbeelding]
click voor groot formaat (4,5 MB)
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
aan de bolling te zien lijkt me dit niet echt een stitch, volgens mij is het een crop..Gizz schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:07:
[...]
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar je foto is wel heel erg onscherp. In het gras zit geen detail meer, in de muren ook niet, eigenlijk nergens. Verder zou ik even opnieuw stitchen, want hier zitten wel erg extreme fouten in (of de volgende keer een statief gebruiken).
|>
Het is wel een stich, maar op de een of andere manier lijken de foto's heel erg naar binnen te trekken op de wide angle stand (volledig uitgezoomd).Hier een voorbeeld.Simon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:15:
[...]
aan de bolling te zien lijkt me dit niet echt een stitch, volgens mij is het een crop..
Daardoor werd stichen erg lastig. Alle foto's zijn zonder statief gemaakt.
Meer van deze shoot hier.
-edit- (offtopic)
Wat voor programma kan ik het beste gebruiken dan voor een goede stitch?
kan evt straks thuis ook de orginele foto's (van voor de stich) nog wel online zetten
[ Voor 17% gewijzigd door Jeronimo78 op 05-04-2005 15:33 ]
Een crop van 5048x1285 pixels? Dan vraag ik me af hoe groot de foto's standaard uit zijn camera komenSimon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:15:
[...]
aan de bolling te zien lijkt me dit niet echt een stitch, volgens mij is het een crop..
Het is toch duidelijk een panorama foto, gemaakt door verschillende foto's te stitchen. Juist dat de foto bol lijkt te lopen duidt daarop (alsmede de hoge resolutie).
Ook zie je die soort stichfoutjes niet in een crop

[ Voor 23% gewijzigd door Gizz op 05-04-2005 15:28 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Je hebt helemaal gelijk. Had helaas geen statief bij me en met zulke sluitertijden een fatsoenlijke scherpe foto maken vind ik toch vrij lastig. Ga maar eens een ker zo'n mini statiefje kopen om dit soort dingen te voorkomen.Anoniem: 19702 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 02:29:
[...]
ik vind hem nogal onscherp, zou toch beter moeten kunnen
Ik gebruik The panorama factory, en die stiched meestal perfect.Jeronimo78 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 15:27:
-edit- (offtopic)
Wat voor programma kan ik het beste gebruiken dan voor een goede stitch?
kan evt straks thuis ook de orginele foto's (van voor de stich) nog wel online zetten
Ja wat zal ik er van zeggen....zerocool schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:25:
Maar om weer terug te komen op het doel van deze draad, wat vinden we van mijn kikkertje?
Vind hem erg mooi
Achtergrond kan beter, maar met zo'n "snel schieten anders is ie weg foto" heb je dat niet in de hand

Gisterochtend gemaakt, toen ik een rondje groningen liep met mn camera
Dit is dus foto van de A-brug....
Hij is een klein beetje bewerkt, omdat ik de belichting niet helemaal goed had (stuk in de schaduw was te donker, waardoor de oudere man niet goed te zien was)
Juist die oudere man vind ik de foto maken
Credits voor WhizzCat voor het ophelderen!
[ Voor 7% gewijzigd door ThunderNet op 06-04-2005 00:20 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ehm, disagree. Pano factory stitched inderdaad perfect zolang je niet meer dan een stuk of 5 platen aan elkaar aan het breien bent. Neem je bijvoorbeeld een stitch van 20 platen, dan krijg je enorme stitchfouten (ondanks het feit dat er ruim voldoende overlap is, er geen barrel distortion in de platen zit enz.) Ik vermoed (maar heb het nog niet geprobeerd...) dat je een grote pano het beste in etappes kunt stitchen.justawitte schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 16:08:
[...]
Ik gebruik The panorama factory, en die stiched meestal perfect.
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Waarom zo mooi? Gewoon in de straat genomen! Zoveel leuke tuintjes
voor lente sfeer.

[ Voor 7% gewijzigd door utbone op 07-04-2005 19:15 . Reden: verkeerde naam aan object gegeven... ]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Anoniem: 116136
sorry hoor, maar zó mooi vind ik 'm niet..utbone schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:20:
Waarom zo mooi?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Wat kan helpen bij dat soort foto's is barrel distortion correction, die 'trekt' de hoeken naar voren. Als je wilt weten hoeveel je moet toepassen, moet je gewoon je monitor beeldvullend op de foto zetten, en kijken bij hoeveel % op die brandpuntsafstand je monitor rechthoekig is.
Nee, een Magnolia of een tulpenboom. Ik weet het verschil nog steeds niet. Volgens mij is dit een Magnolia. Iig geen Japanse kers. Schitterende boom, overal bloeien ze nu uitbundig en indrukwekkend! Minpuntjes aan deze plaat: hij is een stopje onderbelicht en de achtergrond is een beetje druk.utbone schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:20:
Volgens mij een japanse kers in bloei.
Omdat je zo aandringt dan (en omdat je ongeduldig bent
Ben pas naar een expositie van Amerikaanse straatfotografie geweest en daar was dat steeds het geval. Hier staan wat foto's van die expositie, dan zie je wat ik bedoel.
hier heb ik maar 1 ding op te zeggen: RealVIZ Stitcherjustawitte schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:05:
Dat van die grote serie foto's stitchen is geen goed idee idd. Maar ik heb van canon een progje meegeleverd gekregen en die werkt bij 2 foto's al niet goed. Dus dan is the panorama factory een hele verbetering.
Dat is wel niet zo'n goed programma, kost een hoop geld, maar dan heb je echt een ultiem panorama programma
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
dat is mijn vader met zijn MG TD uit 1952Anoniem: 61534 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:03:
[afbeelding]
Deze rode oldtimer reed toevallig op het juiste moment voorbij
Haha, dat is wel erg toevallig
[ Voor 10% gewijzigd door T.T. op 06-04-2005 14:01 ]
Het is geen japanse kers; Het is een Magnolia, ook noemt men hem , beverboom, of tulpenboom.utbone schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 23:20:
Volgens mij een japanse kers in bloei.
Waarom zo mooi? Gewoon in de straat genomen! Zoveel leuke tuintjes
voor lente sfeer.
[afbeelding]

Afgelopen vrijdag 1 april geschoten bij de Quiksilver Movement 2005 in Rotterdam. Foto heb ik niet bewust zo gemaakt (schoenen scherp en skater in de verte onscherp), maar was blij verrast toen ik die foto bekeek.
Was m'n eerste x foto's maken op een party met weinig licht en alle andere moeilijke omstandigheden. Dat viel dus ook in het geheel niet mee. Respect voor al degene die goede/mooie foto's op party's kunnen maken.
XBL: theArthurrrr

Zeer belangrijke informatie: Inventaris
ehmDeWaanzin schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:42:
[afbeelding]
Afgelopen vrijdag 1 april geschoten bij de Quiksilver Movement 2005 in Rotterdam. Foto heb ik niet bewust zo gemaakt (schoenen scherp en skater in de verte onscherp), maar was blij verrast toen ik die foto bekeek.
Was m'n eerste x foto's maken op een party met weinig licht en alle andere moeilijke omstandigheden. Dat viel dus ook in het geheel niet mee. Respect voor al degene die goede/mooie foto's op party's kunnen maken.
logt dat aan mij scherm
maar die skater erachter is gekarteld
evenals het skateboard op de voorgrond
slecht gecomprimeerd?
edit: haha nu niet mee
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 19702 op 07-04-2005 15:26 ]
PS of express high key gedaan?
Zoiets noemen ze nou een progressive JPEG?Anoniem: 19702 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:26:
[...]
ehm
logt dat aan mij scherm![]()
maar die skater erachter is gekarteld
evenals het skateboard op de voorgrond
slecht gecomprimeerd?
edit: haha nu niet mee

Ik vind het wel een stijlvolle foto, kan me alleen niet voorstellen dat je dit niet bewust zo deed en eigenlijk de skater op de achtergrond scherp had willen hebben... in dat laatste geval zou je namelijk ook wat dichterbij moeten komen imo, maargoed...
De "gezichts"uitdrukking is wel leuk ja, verder vind ik het fototechnisch niets bijzonders, sorryAnoniem: 130061 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:14:
Dit vind ik zelf een van de leukste en mooiste foto's die ik zelf gemaakt heb
Hij is gemaakt met een Fuji Finepix S304, ik heb alleen het contrast een beetje aangepast.
[afbeelding]
Mooi contract, persoonlijk denk ik dat ik hem mooier zou vinden met een kleinere DOF... alhoewel... ik zou het niet weten eigenlijk. die takken zijn zo ook wel mooi eigenlijkCopyman schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:47:
Een vogeltje staat er helaas niet op, maar desondanks vind ik het een mooie foto geworden. Voornamelijk qua contrast. Ik heb deze foto twee dagen geleden genomen in onze tuin, waar dit vogelhuisje al een hele tijd hangt zoals je wel kunt zien.
[afbeelding]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Het is dus géén tulpenboom (zie ook hier; klik hier voor plaatjes van tulpenbomen), maar wél een Magnolia (Soulangeana, zo te zien) of beverboomtonysettanta schreef op woensdag 06 april 2005 @ 14:06:
[...]
Het is geen japanse kers; Het is een Magnolia, ook noemt men hem , beverboom, of tulpenboom.
[ Voor 18% gewijzigd door koraks243 op 07-04-2005 16:00 ]
Grappig moment, alleen jammer dat deel van het paard/pony mist (achterwerk, onderkant voorbenen)Anoniem: 130061 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:14:
Dit vind ik zelf een van de leukste en mooiste foto's die ik zelf gemaakt heb
Hij is gemaakt met een Fuji Finepix S304, ik heb alleen het contrast een beetje aangepast.
[afbeelding]
Heb mijn 2x256mb muskin black level 2 ontvangen, wat imo het mooiste mem op de markt is.
Geef maar commentaar, zal wel baggerpic zijn volgens jullie, is ook genomen met een BTC cammetje 2.1mpixel van €80
Instellingen zijn 'gewoon'

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Groetjes, FaceDown.
Beide, mag dat niet
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
mooi geheugen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Geef dan eens commentaar wat er fout aan is?Ramon de Jesus schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:48:
[...]
mooi geheugenmaar je foto stelt niet zoveel voor....
Wat ruis op de onderste module onder in het hoekje?
die schaduwen zijn niet echt mooi, je kleuren zijn saai, de compositie is niet speciaal en de scherptediepte had dieper gekund zodat het beide modules scherp zijn.El Snorro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:50:
[...]
Geef dan eens commentaar wat er fout aan is?
|>
Verder zit er nog wat CA (oftewel een paarse zweem) in de foto bij de hoge contrastgebieden. Dit kan je proberen weg te werken met fotosoep.El Snorro schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:50:
[...]
Geef dan eens commentaar wat er fout aan is?

Foto heb ik van de week gemaakt (toen het nog wel mooi weer was
in photshop bewerkt, naar zwart-wit, en met historybrush de gekleurde vlakken weer teruggehaald...
(voor de nieuwschierigen, is zij-straatje van de prinsesseweg (vlakbij Amnesty kantoortje) in groningen)
Ik vind hem erg mooi. Het is meer kunst dan foto, maar het spreekt mij echt aan.ThunderNet schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:56:
[afbeelding]
Foto heb ik van de week gemaakt (toen het nog wel mooi weer was)
in photshop bewerkt, naar zwart-wit, en met historybrush de gekleurde vlakken weer teruggehaald...
(voor de nieuwschierigen, is zij-straatje van de prinsesseweg (vlakbij Amnesty kantoortje) in groningen)
Het ionverwachtte, je moet een paar keer kijken om de hele pic in je op te kunnen nemen en de goede kleur keuze vind ik mooi. Dat niet felle, beetje pastel zorgt voor veel rust.
Wat je al niet kan doen met een pic die je normaal aan niemand zou durven laten zien

Deze foto heb ik vorige week gemaakt in Griekenland. Dit is de eerste foto die ik hier post, maar ik ben best wel trots op deze
[ Voor 12% gewijzigd door Skyline GT-R op 07-04-2005 21:55 ]
want ik snap echt niet hoe da ding werkt
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Tukk schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:47:
[...]
Ik vind hem erg mooi. Het is meer kunst dan foto, maar het spreekt mij echt aan.
Het inverwachtte, je moet een paar keer kijken om de hele pic in je op te kunnen nemen en de goede kleur keuze vind ik mooi. Dat niet felle, beetje pastel zorgt voor veel rust.
Wat je al niet kan doen met een pic die je normaal aan niemand zou durven laten zien
Best leuke foto. Misschien kan je levels/contrast van de lucht wat aanpassen en bovendien loopt de middellandse zee leeg als je de foto niet gauw recht zet.Skyline GT-R schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:55:
[afbeelding]
Deze foto heb ik vorige week gemaakt in Griekenland. Dit is de eerste foto die ik hier post, maar ik ben best wel trots op deze
{signature}
Ik mis eerlijk gezegt iets.. een bootje, een dolfijn, een walvis desnoods een dikke duitser met bierbuik in een te klein zwembroekje...Skyline GT-R schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:55:
[afbeelding]
Maar nu is het een beetje saai..
erg leuk gedaanThunderNet schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:56:
[afbeelding]
Foto heb ik van de week gemaakt (toen het nog wel mooi weer was)
Dit topic is gesloten.
1) Lees de topicstart! indien blijkt dat je de topicstart niet hebt gelezen wordt je foto verwijderd!
2) Max 1 foto per post!
3) Geef je commentaar, onderbouw het dan ook.