Rome: Total War & Barbarian Invasion topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://rtw.heavengames.com/bi/info/factions/ Hier staat wat info over alle factions in de uitbreiding Barbarian Invasion. Ik ben best benieuwd hoe lastig het wel niet zal worden om dan met Rome te gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:42:
Ik heb sinds kort ook weer het spel opgepakt nadat ik het tijden terug (voor de patch) met gemixte gevoelens heb weggelegd.
De voornaamste reden dat ik het nu weer heb opgepakt zijn de mods waar ik in aanraking mee ben gekomen. Heb momenteel RTR 5.1 geinstalleerd en ben met een Macedon game bezig. Echter heb ik het een beetje gehad met Macedon en heb ik behoefte om weer met Rome te gaan kloten.

Wat is hiervoor de leukste mod?
RTR 5.4.1?
RTR 5.4.1 met Roma mod?
SPQR 3?

Kan overigens niet wachten tot RTR 6 en EB uitkomen _O_
Deze mod community ruled de pan uit en heeft het spel imo gered van de ondergang
Zeker Roma Mod proberen als je met Rome wilt spelen :)

En er zal zeker ook wel 'n Roma Mod uitkomen voor 6.0 (de maker van Roma Mod, Bouis, zit ook in het RTR Team). Dat wordt pas "om van te smullen" :9

Voor diegenen die te lui zijn om de site effe te bekijken hier is 'n 6.0 screen van gallic nobles tegen post-marian legionaries, met principes (blauw schild) in de achtergrond en zelfs wat weglopende triarii als je goed kijkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.rometotalrealism.com/images/preview2/after-marius-romans_179.jpg

Uit ervaring weet ik dat 'n screen voldoende kan zijn om je te overtuigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaa mooie screen _/-\o_
RTR 6.0 en EB gaan keihard ruleren. Jammer dat de hardcode op sommige plekken zo hard zuigt.

Wat is er dan beter aan Roma mod ivm SPQR 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

De units zien er prachtig uit, waar bij veel mods het vaak totaal niet lijkt is het bij RTR echt goed _/-\o_ Hulde aan de mensen die daar tijd in steken.

Ik hoop dat de SP ervaring echt nog weer veel beter wordt, was het zonder patch na een tijd saai bracht 1.2 toch wat extra's. Bracht RTR het spel echt naar een hoger niveau, kan niet wachten tot ik eindelijk kan spelen 8)

Hier wat screenies van RTW:BI, het wordt weer uren en uren spelen eind deze zomer, echt :9~

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/618/618344/rome-total-war-barbarian-invasion-screens-20050523040931603.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/618/618344/rome-total-war-barbarian-invasion-screens-20050523040927447.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/618/618344/rome-total-war-barbarian-invasion-screens-20050523040935868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/618/618344/rome-total-war-barbarian-invasion-screens-20050523040933915.jpg

Het ziet er goed uit, nieuwe units die trouwens erg net ogen. Screenie 3 geeft echt de sfeer van een nacht gevecht met de gloed van vuur dat het slachtveld kleurd. Dit wordt echt beter dan je volgens mij kunt dromen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Steffy op 24-06-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:43:
Wat is er dan beter aan Roma mod ivm SPQR 3?
Roma Mod is gebaseerd op RTR, SPQR niet :*)

Nee om eerlijk te zijn heb ik SPQR nog niet geprobeerd... ik weet zelfs niet of ze een officiële site hebben enzo? En wat screenshots en een lijstje met modificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 13:30:
[...]

Roma Mod is gebaseerd op RTR, SPQR niet :*)

Nee om eerlijk te zijn heb ik SPQR nog niet geprobeerd... ik weet zelfs niet of ze een officiële site hebben enzo? En wat screenshots en een lijstje met modificaties?
dat heb ik ook niet gevonden vandaar dat ik het vraag :P
Zie wel af en toe op forums staan dat mensen SPQR spelen.

Nja heb net Roma Mod geinstalleerd en heb ff gespeeld maar het is wel echt fucking lastig zeg =S
heb wel ff op internet moeten spieken voor een goede begin strategie want anders overleef ik het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Dat is net zo goed aan Roma Mod... het is erg moeilijk maar als je een uitdaging wilt is dit echt wel wat je zoekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals jullie gemerkt hebben, heb ik weinig tijd om de TS te updaten. Als iemand interesse heeft om de TS van mij over te nemen, moet deze ff een mailtje sturen naar rlotten2@hotmail.com ! Ik zal je dan de code van de TS sturen. Kun je hem zelf verder invullen en mogelijk een nieuw topic openen als die af is ter vervanging van deze???? Ik hoor het wel....

Ik kijk overigens erg uit naar de expansie!

Robin

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Nog een leuke pic met mn faction leader met rtr mod. Luca 'Scarface' :D, de cruelly scarred trait leverde overigens wel +8 hp op dus bij elke charge stond mn general voorop :p.

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehosting.us/imagehosting/showimg.jpg/?id=569493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Wat is Rome aan het uitbreiden bij jou?? Al mijn games zijn ze gewoon netjes in Rome gebleven, bij jou zitten ze in Bolonia, patavium, genua etc. How come?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

BigFast schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:02:
Wat is Rome aan het uitbreiden bij jou?? Al mijn games zijn ze gewoon netjes in Rome gebleven, bij jou zitten ze in Bolonia, patavium, genua etc. How come?
Misschien weg gegeven, als je ze meer gebieden geeft gaan ze geloof ik zelf ook aanvallen, als ze alleen in Rome blijven doen ze niks, maar ik weet niet zeker, ik meende dat iemand me een keer vertelde en liet zien dat Rome zelf ook aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
BigFast schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 02:02:
De Gauls kwamen regelmatig in de buurt van Rome in mijn campaign, dus op een gegeven moment heeft SPQR zelf maar besloten om wat gebieden in te nemen 8)7. Wel zeer handig als buffer in het begin, maar later alleen maar irritant. Levert straks een leuke civil war op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er een manier om de 1.2patch.exe apart uit te pakken in losse files?

mvrgr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:/ Hmm geen idee, hoezo? Je kunt het gewoon installeren toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:41:
:/ Hmm geen idee, hoezo? Je kunt het gewoon installeren toch 8)7
Ik wil graag weten welke files er in de 1.2patch zitten om daarna de files zelf handmatig in rometw te kopieren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey sfinx, wanneer komt die Mof de 6 nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, mof niks te moffe, mod moet het zijn verdorrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben. Op de site van RTR zijn er nog wat updates geplaats. Wel jammer dat de mod vertraagd is.

Informatie over Barbarion Invasion is hier te vinden. Elke week worden er nieuwe units en gebouwen bekendgemaakt op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Barbarian Hordes - A barbarian faction can flee en masse from an attacker and take its entire people in search of a new homeland. When a faction loses its last settlement the entire population can move as a series of horde armies. If - and when - the faction manage to conquer a new homeland region, the people can again settle and begin life anew. While a faction is ‘on the road’ it can’t recruit new units other than mercenaries, but it doesn’t pay any upkeep on its armies. Hordes are a ‘get out of jail’ card for some factions facing defeat - or they may just get hacked to pieces as they run!
Rebellions - can now flare up into full-fledged civil wars. Your generals can decide that they would make better kings or emperors than the current rulers and take matters into their own hands!
:9 deze addon ga ik zeker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Dat klinkt erg goed, de game was van zich zelf al een goede game maar nu wordt het nog beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Smijt BI maar in de prullebak want hier is het dan, nog niet officieel aangekondigd op de site (pre-release voor de fans):

ROME TOTAL REALISM V6.0

http://www.filerush.com/d...eTotalRealism_v6_full.exe
http://www.recongamer.com/rtr6/
ftp://kurimus.org/RTR/RomeTotalRealism_v6_full.exe

Enjoy :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Sfinx- op 02-08-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bedankt voor de links! Kon geen directe,werkende,links vinden,dus heb maar de torrent gepakt.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ja alles ligt zowat plat, was te verwachten :)

De torrent blijft natuurlijk werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Sfinx- op 02-08-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Net geinstalleerd. Alles gaat goed,tot aan het laden. Na 1/4 ongeveer crashed ie. Ik zie me cursor weer en kan die ook bewegen,maar het laadscherm gaat niet weg. Ik moet dan dus resetten.Erg jammer.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vreemd, moet je toch iets verkeerd gedaan hebben. Heb je zeker een nieuwe 1.2 versie gebruikt om over te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Sfinx- schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:08:
Vreemd, moet je toch iets verkeerd gedaan hebben. Heb je zeker een nieuwe 1.2 versie gebruikt om over te installeren?
Yup, en heb verder ook de instructies gevolgd die op de site staan. Ik zal vanavond totalwar eens opnieuw installeren,misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe RTR is geworden. Als hij binnen is ga ik het meteen uitproberen :)

Verder vond ik nog dit over BI: http://rtwstuff.blogspot.com/ Daar staan heel veel screenshots en info over units e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Ik heb hem werkend gekregen.Heb het spel opnieuw geinstalleerd en toen werkte het.
Ik las trouwens iets over een bug in de difficulty settings.Medium zou eigenlijk hard zijn,en hard medium of iets dergelijks. Heeft iemand hier meer details over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 14:16
Vragie ,
Ik ben nu net Campaign begonnen maar nu heb ik 2 steden rond de -1000.
Weet iemand hoe ik dit goed krijg.
Heel frustrerend als er steeds 2000 van je totale inkomen afgaat!
Ik heb al meerdere gouverneurs naar die steden gestuurd maar geen resultaat.
Tax staat op high en dan heb ik nog steeds -1000.
Ik heb geprobeerd dingen te maken waar publiek blij van word geen resultaat.
Boekje gelezen maar moeilijk te vinden vooral het engels maakt het moeillijker.
Weet iemand dit dat ik weer verder kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik heb ook dat er een aantal steden zijn waar ik veel verlies op maak. Dit zijn vooral de grote steden waar je veel units bouwt. Kijk eens bij de settlement details. Daar zie je waar geld b.v. naar toe gaat. Mogelijke zaken zijn corruptie, je leger e.d. Vaak is het niet makkelijk dit goed te krijgen. Om de pijn te verzachten moet je de tax zo hoog mogelijk zetten. Ik ga vaak tot ong. 90% public order, maar op internet lees ik heel vaak dat anderen maar tot 105% public order gaan.

Verder zorgen wegen en havens voor extra handel, dus extra geld. Farms leveren ook geld op, net als familieleden met een hoog managment skill. Probeer geen arena te bouwen, omdat games houden ook veel geld kosten!
Door een acedemy of scorptorium in je stad te bouwen, zullen je familieleden meer managment skill krijgen, waardoor je ook extra geld binnen krijgt.
Als je geld tekort hebt: verover een aantal ver ontwikkelde steden en slacht de hele bevolking af. Je houd dan tussen de 1000 en 2000 mensen over die in de stad leven. In de laatste campain die ik deed leverde elke stad in griekenland b.v. 1000 tot 2000 per beurt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-08 14:16
-l-Arjan-l- schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:51:
Ik heb ook dat er een aantal steden zijn waar ik veel verlies op maak. Dit zijn vooral de grote steden waar je veel units bouwt. Kijk eens bij de settlement details. Daar zie je waar geld b.v. naar toe gaat. Mogelijke zaken zijn corruptie, je leger e.d. Vaak is het niet makkelijk dit goed te krijgen. Om de pijn te verzachten moet je de tax zo hoog mogelijk zetten. Ik ga vaak tot ong. 90% public order, maar op internet lees ik heel vaak dat anderen maar tot 105% public order gaan.

Verder zorgen wegen en havens voor extra handel, dus extra geld. Farms leveren ook geld op, net als familieleden met een hoog managment skill. Probeer geen arena te bouwen, omdat games houden ook veel geld kosten!
Door een acedemy of scorptorium in je stad te bouwen, zullen je familieleden meer managment skill krijgen, waardoor je ook extra geld binnen krijgt.
Als je geld tekort hebt: verover een aantal ver ontwikkelde steden en slacht de hele bevolking af. Je houd dan tussen de 1000 en 2000 mensen over die in de stad leven. In de laatste campain die ik deed leverde elke stad in griekenland b.v. 1000 tot 2000 per beurt op.
Hartstikke bedankt,
Ik ga het nu proberen beter te doen,
Heb het spel ook nog maar paar dagen maar echt mooi spel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

De grootste stad betaald relatief gezien het meest aan de kosten van je leger. En dan niet alleen je leger in je eigen stad maar over het totale leger. Zulke steden krijg je dus nooit in de plus, niet dat dat erg is want dat word als her goed is gecompenseerd door je andere steden. Italie en Griekenland zijn trouwens rijke landen.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Daar ben ik het mee eens. Ligt het trouwens aan mij of zijn er een hoop posts getrashed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
En ik snap het citizenship level bij RTR6 niet helemaal... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Wat snap je niet? Ik heb nog niet heel veel RTR gespeeld, maar je hebt verschillende fasen waarin een veroverde stad zich kan bevinden. Elke fase geeft weer voordelen, bijvoorbeeld extra handel of nieuwe troepen die je kan trainen in die stad e.d. Het kost wel veel beurten om een stad in een nieuwe fase te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, zoiets dacht ik al, maar hoe verhoog je dan het level :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

ik dacht dat het vanzelf gaat.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Was er niet een gebouw dat je kon bouwen? Er stond dan een duidelijke I, II of III doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-l-Arjan-l- schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:54:
Was er niet een gebouw dat je kon bouwen? Er stond dan een duidelijke I, II of III doorheen.
Hm, ik heb het een stad ingenomen en daar stond wel een soort scroll met een I erop, bij de beschrijving stond "WARNING: This baseline short description should never appear on screen", maar ik zie niet in hoe ik dat moet upgraden... Naja. Eerst maar eens verder spelen. Wat zijn trouwens de verschillende moeilijkheidsgraden? Wat is Easy, Medium, Hard en Very Hard :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Was dat niet iets van general, (pro)consul etc.? Maar dat heb ik allemaal nog niet echt uitgezocht, omdat ik RTR nog maar een paar uur gespeeld heb. En nu heb ik er niet zo veel tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik zag net op Rome: Total War heaven dat de demo van Barbarian Invasion uit is: http://www.gamespot.com/n...&tag=gs_news&subj=6130578

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Nu online
Ben wel geinstreerd in die demo. Heeft iemand al een mirror gevonden? Geen zin om te reggen op gamespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
http://www.gamershell.com/download_10207.shtml Ik download nu met 80kb/s en je hoeft je niet te reggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb RTW toch maar besteld. Was niet enorm onder indruk van de demo van het spel, maar de demo van BI heeft me toch enthousiast gemaakt.

Game besteld bij zuiderpark voor €25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
demo was erg gaaf maar ik heb een vraag over dat volksverhuizen gedoe, stel je hebt een stad met een populatie van 20000, betekent dit dat je een legermacht krijgt van 20000, hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen, ik zit namelijk zonder videokaart :(
M'n 6800LE moest RMA naar de Paradigit, maar ze hadden geen vervangende op voorraad :( Dus nu zit er een FX5500 in... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
@ ADMK BI is nog niet uit, maar in de FAQ staat er waarschijnlijk wel wat over in.

@ Jan. Ik heb RTW ook een tijdje met een mx440 SE gespeeld, dus een FX5500 moet ook lukken op low detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

oeps

[ Voor 95% gewijzigd door Yellowneck op 14-08-2005 13:59 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
www.rometotalrealism.com voor rtr 6.0 !!!! (wel paar bugjes... o.a. terugklappen naar windows eens in het uur, dus veel saven, maar zeker de moeite waard!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Gisteren ook uitgekeken op de Scippii, dat na 700 veldslagen...
Ben begonnen met Cartago en het gaat me makkelijk af, wat me opvalt is dit: Het is gewoon een heel ander spel als je niet met de romeinen speelt!
Dan merk je ook dat de romeinen zo goed zijn als hun generaal!
Nu met cartago val ik gewoon met cavelerie aan en dan houd geen hastati zijn broek droog!

Laatst zat ik iets te dicht met de camera boven mijn troepen, je hoort continue gekuch, gerochel en scheten (met een excuus erachteraan!) heel grappig!

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Speel je met RTR of de normale versie zonder mods? Met de normale versie viel Carthago mij best tegen. Poeni infantry waren nog wel leuk, maar aan iberian infantry had je niet veel, net als aan round should cavalary. En veel steden waren klein, dus kon ik geen betere units trainen. Ik moet wel zeggen dat ik na afloop merkte dat ik de fout in gegaan was door bijna geen olifanten te maken

Verwijderd

Ik heb gister toch maar even RTR 6.0 geinstalleerd. Uiteraard zag ik direct een groot aantal mooie verschillen. Ik vraag me echter af wat die period inhoudt die bij je building venster op een gebouw staat. Betekend dit dat je dat gebouw pas vanaf een bepaalde periode mag bouwen?

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
-l-Arjan-l- schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:41:
Speel je met RTR of de normale versie zonder mods? Met de normale versie viel Carthago mij best tegen. Poeni infantry waren nog wel leuk, maar aan iberian infantry had je niet veel, net als aan round should cavalary. En veel steden waren klein, dus kon ik geen betere units trainen. Ik moet wel zeggen dat ik na afloop merkte dat ik de fout in gegaan was door bijna geen olifanten te maken
Ik speel 1.2 zonder mods. Je moet het als Cartago hebben van je missle unit en de olifanten die je krijgt. Wat ik als eerste doe is Spanje verlaten en dat ene eilandje. Je generaals terughalen naar Cartago of Sicilie. In de eerste drie beurten vecht ik alleen op Sicilie Waar ik eerst de Romeinen aanval. (makkelijk want ze zijn verdeeld in drie legertjes. en de stad kun je meteen assaulten omdat je met olifanten een poort kunnen inbeuken.

Daarna pakte ik de Grieken aan en dat ging goed omdat die zich stom opstelde. Dat vind ik trouwens erg jammer dat Phalanxen hun linie niet houden. Als die jongens nu eens niet hun lijn breken word het al een stuk moeilijker! Daarnaast klopt de manoevre van de phalanxen niet. die eenheden konden namelijk nooit in een rechte lijn lopen omdat iedereen beschutting zoekt achter het schild van zijn rechter buurman. Een phalanx loopt in het echt dus ook altijd in een boogje(naar rechts).

Meestal ga ik eerst hun eenheden uitdunnen op afstand en dan laat ik de infanterie aanvallen, deze laat je niet te lang vechten wat dat houden ze niet en dan gaan ze routen. Je charged al snel met veel paardjes op de achterkant van de vijand en het viel mij op hoe snel ze dan foetsie zijn.
De truuck is om 1 unit per keer te pakken. en om hun generaal zsm te killen.
Vooral de speerwerpers te paard zijn perfect omdat de Romeinen daar geen antwoord op hebben. Binnen no time heb je een goede generaal en dat scheelt enorm.

Daarna ben ik meteen overgestoken naar het romeinse vasteland waar de Brutii alleen kleine garnizoenen in hun steden hebben, weer zijn je olifanten je beste vriend en daarna pak je de Scippi aan. Daar werd mijn leger zo goed als vernietigd in de stad. Dan zie je dat je infanterie niks voorsteld en je zuinig moet zijn op je paarden. De Romeinen hebben nl. een supereenheid die vaak onderschat word nl. hondjes. In de straten van een stad kunnen twee groepen honden van twee kanten een heel leger kapot maken als het aan het marcheren is. Best een beetje onrealistisch maar ja, it a game.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een nederlandstalige voor mijn oom van 80.
Hij komt er met de engelstalige handleiding niet helemaal uit.
Alvast bedankt voor de moeite.
Je kunt hem sturen naar ekauffeld@zonnet.nl
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Wooow, dat RTR 6.0 mod maakt Rome Total War een heel andere game. Kan iemand bevestigen dat de settings voor moeilijkheidsgraad omgedraaid zijn? Ik vind de battles nu wel makkelijk. Ja oke ik heb ook niet echt serieuze tegenstand gehad (8> .
Ik snap alleen niet dat zo'n game met zoveel fans, er zo weinig hun mening uiten over RTR 6.0
Nadeel is wel dat de senate weg is :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Karel V op 23-08-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je units die stilstaan zeg maar sterker neer zetten wanneer ze aangevallen worden?

In een voorbeeld: de spearmen met de speer naar voren laten staan waardoor de paardjes aan het spit worden geregen. Of infantry die die hun schilden formeren tot 1 groot schild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
ik heb na de image verwijderd te hebben en weer opnieuw geplaatst te hebben zelfde probleem als iemand hiervoor stelde. de game start op, en nog voordat ie naar het introfilmpje gaat ben ik weer terug op de desktop :|

iemand een oplossing?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:13:
Hoe kan je units die stilstaan zeg maar sterker neer zetten wanneer ze aangevallen worden?

In een voorbeeld: de spearmen met de speer naar voren laten staan waardoor de paardjes aan het spit worden geregen. Of infantry die die hun schilden formeren tot 1 groot schild.
iemand?

• Rac-On
  • Niet online
speer mannetjes doen hun speren vanzelf naar voren als er vijanden in de buurt zijn. Als je zo'n turtle formatie wil vormen bij de romeinen, kan dat alleen met bepaalde unit als special ability.

@Karel V: ik ben overgestap op BF2. Voor m'n vakantie Rome TW, na m'n vakantie (nu dus) bf2. sorry :p

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

rac-on schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:30:
[...]

@Karel V: ik ben overgestap op BF2. Voor m'n vakantie Rome TW, na m'n vakantie (nu dus) bf2. sorry :p
Je moet 'm echt eens proberen, je herkent heel RTW niet meer terug.
Ik zelf ben met Kingdom of Armenia (moeilijkheidsgraad is very hard van dit land) begonnen met alles op emperor niveau. Voordeel is dan dat je naar rechts op de map kan, en dus ook in het totaal nieuwe gebied dat RTR bevat kunt spelen. Het leuke is dat je veel moeilijker aan geld komt en aan eenheden die letterlijk geld vreten, waardoor je dus 1 verdegingsleger in het midden van je gebied moet plaatsen die binnen twee turns elke stad kan bereiken, omdat meer legers gewoon niet te betalen zijn. De grootste naburige macht de Selucoid, die een bondgenootschap met je heeft verraad je na 15 turns en valt je aan, en die klap is gegarrandeerd hard (de eerste keer moest ik mijn campagne opnieuw beginnen omdat het een hopeloze zaak werd). Om die klap op te kunnen vangen ben je haast verplicht om met alle andere landen bondgenootschappen aan te gaan. Dat had ik de eerste keer niet gedaan, en toen werd ik dus ook nog eens aangevallen door de Pontics, en dat terwijl ik amper legers had :o
Het is dus echt een stuk lastiger geworden, maar maakt de game ook een stuk uitdagender :D

Naast nieuw map gedeelte bied RTR ook nieuwe of veranderde eenheden. Een weerscyclus die tijdens de battles veranderd met regen, mist, zandstorm (nouja, moet erop lijken denk ik) en gewoon. Verder zijn er ook een heleboel nieuwe provincies met alle daarbij behorende steden. Je kunt nu bij het starten van een campaign kiezen of je een tijdslimit wilt en je kunt gelijk alle naties spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:9~ Net terug van vakantie dinsdag, gister eindelijk de tijd gehad RTR te downloaden en installeren, geweldig zeg, wat een super game is het, dat ze bij de ontwikkeling van de game zelf niet gelijk dit er van gemaakt hebben. Super zeg, ben als dat nieuwe volk, ergens in het oosten begonnen, super zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Steffy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:03:
:9~ Net terug van vakantie dinsdag, gister eindelijk de tijd gehad RTR te downloaden en installeren, geweldig zeg, wat een super game is het, dat ze bij de ontwikkeling van de game zelf niet gelijk dit er van gemaakt hebben. Super zeg, ben als dat nieuwe volk, ergens in het oosten begonnen, super zeg :)
t'Is dat jij het super zegt :Y)

Wat ik trouwens vergat als extra optie, is dat je bij een attack op de vijand en je hebt daarbij een hulpleger die je bijstaat, dat je nu kan kiezen of de AI dat hulpleger moet besturen of dat je het zelf doet (dus niet meer die domme aanvallen van de AI met een charcherende generaal in z'n uppie voorop). Als je zelf het commando wilt hebben kun je simpel het vinkje AI uitschakelen.

Ik heb trouwens vrede gekregen met de Selucoid, bij Prhaaspa heb ik twee gigantische legers van hun in de pan gehakt, de eerste en meest beslissende was 1300 man tegen 700 man van mij. Alleen hun hadden enkel hoplites (120 man, en ja dat zijn de meest heavy vijanden die je maar kunt indenken), waardoor ik met een 40 boogschutters te paard al direct de vijand kon bestoken en een klein deel van hun leger weglokken. Een tweede voordeel was, dat ik bovenaan een helling stond, waarop 5 eenheden heavy spearman (80 man) stonden opgesteld en een zwakke 120 man speer infanterie. Daarachter stond een eenheid boogschutters en mijn general cavalry (bij de Ameniers hebben die ook pijl en boog). Toen de klap echt kwam, werd mijn zwakke infantry van 120 man door 3 legers hoplites bestookt, de andere eenheden kregen 1 leger tegen zich, en de uiterste stond duimen te draaien, deze kon ik daardoor tegen de flank van de vijand drukken, en met wat getoeter van mijn generaal sloegen ze op de vlucht. Ik gok dat dat 4 eenheden hoplites half beschadigd waren. Probleem was als deze gasten weer bij zinnen zouden komen ze een overduidelijke overwinning zouden behalen. Ik was dus verplicht om twee eenheden achter ze aan te sturen en zodoende de vijand op de vlucht te houden.
Mijn 120 man infantry was op dat moment ook totaal op, en er kwamen nog twee eenheden hoplites aan de kant van mijn winnende flank, die eerst weggehouden waren door mijn cavalry, die cavalry wist ook nog een vijandelijke eenheid speerwerpers op de vlucht te jagen.
Mijn eigen legers sloegen uiteindelijk totaal op de vlucht, en de vijand had nog vier volle eenheden hoplites over.
Ik zelf beschikte nog over een zwaar vermoeide cavalry zonder pijlen, en over mijn generaal met 13 man en nog twee heavy spearman eenheden. Met die twee eenheden wist ik twee vijandelijke hoplites eenheden te verslaan die elk appart aanvielen, door ze te flanken. En toen pas sloeg de balance positief naar mijn kant. De laatste twee vijandelijke hoplites die tegelijk aanvielen kon ik pakken door ze van voren bezig te houden met mijn verzwakte heavy spearman en vanachter te beuken met mijn twee verzwakte cavalry's.
De tweede overwinning daar behaalde ik met 700 tegen 500 van mij. En vervolgens veroverde ik Praahspa. In het gebied van Cappodocia heb ik ook twee steden kunnen veroveren.
Het gevaar echter was dat mijn eenheden op waren, of zwaar verzwakt en de Selucoid bij de provincie Cappodocia twee letterlijk full legers had rondmarcheren.
Bij deze uitbreiding is het namelijk zo, dat als je een stad inneemt, je eerst voor elk type legereenheid apparte rechten moet verkrijgen door upgrades vanaf status I, status II, status III, totdat je alle eenheden hebt gehad, en dan pas kun je het militaire trainingsgebouw plaatsen. Dat betekent dus ook dat je soldaten geretrained moeten worden in je thuis steden en daarvoor ook lange afstanden af moeten leggen. Nieuwe eenheden moeten ook aangemaakt worden in je thuissteden (Armenie heeft er twee, het zijn de steden waarmee je begint) en vervolgens helemaal naar het oorlogsgebied worden verplaatst. Daarom zijn goede wegen onmisbaar voor een snelle verbinding, en ook daarom zijn je ver gelegen steden in het begin zwak. Totdat je alle upgrades voltooid hebt wat wel 10 tot 20 turns duurt.
Dus ik bied mijn vijanden de Selucoid Ceasefire, traderights en map information aan, en weigeren die sukkels met de opmerking dat ze hun drie verloren provincies terug willen hebben. Vervolgens doe ik een counter offer met hetzelfde plus accepteer of ik val aan (niet dat ik nog de legers had maar goed :+ ), en vervolgens doen ze een counter offer van: we bieden trade rights en ceasefire maar val ons alstublieft niet aan (zelfs zonder map information te eissen) :o _/-\o_
Zo doende mijn huidige situatie bij de Armeniers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Klinkt goed! Ik ben met RTR begonnen met de Germanen. Die hebben inmiddels bijna heel Gallië veroverd en ik was me nu aan het voorbereiden om Sarmatia en Thracia in een paar beurten van de kaart te vegen. Maar de laatste tijd heb ik daar weinig tijd voor. Daarna ga ik ook maar eens met een oosters land beginnen.

En daarnaast zijn de historical battles van de Barbarion invasion demo ook best leuk. Vooral die rijdende ballista's van de romeinen zijn cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja RTR is inderdaad leuk heb hem ook maar gedownload. Alleen waar ik een beetje moeite mee hebt is dat het nu erg lang duurt eerdat je wat grondgebied hebt verovert. Ten eerste hebben ze de provincies opgedeeld in kleinere provincies. Dus dat betekend meer steden af gaan om te kijken of ik wat kan bouwen etc.. In iedere geval een stuk meer als zonder RTR(doe het liever zelf dan dat de Ai het doet ;) ). Wat mij ook opviel dat ik veel minder geld binnen krijg (campaign romeinen).. In de normale had ik nooit een probleem en had echt super veel geld (over 100.000 na een tijdje >:) ) Daarbij dat ook de gebouwen meer geld kosten en het langer duurt voordat ze klaar zijn. en dat je eerste van die fase 1,2,3 gebouwen moet bouwen, zorgt er dus voor dat het een tijd duurt voordat je weer het volgende gebied kan gaan veroveren. Ook omdat je pas bij fase 2 ofzo een beetje goede units kan gaan maken... Kijk bij de normale versie was het eigenlijk ook niet echt goed wat dat kon je echt van stad naar stad en had je zo een groot gebied verovert maar dit duurt voor mij eigenlijk allemaal iets te lang. Zoek eigenlijk een beetje een middenweg 8)

maarja het blijft leuk :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net na een tijdje geen Rome meer gespeeld te hebben, hem toch weer geinstaleerd.
Maar zodra ik patch 1.2 wil instaleren, krijg ik een foutmelding :'(
Ik heb het spel al 2 x opnieuw geinstaleerd, maar de fout blijft...
Hij zegt:

Error applying transforms. Verify that the specified transform paths are valid.
E:\Docume~1\Valdo\LOCALS~1\Temp\_is72B\1033.MST

Heeft iemand enig idee :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Ik denk niet dat het een corrupte download is maar je zou het kunnen proberen. Misschien beter op de C partitie zetten :? Ik eerlijk gezegd geen idee hoor, maar 't is het enige wat me te binnen schiet. Misschien dat je iets op een forum kan vinden van fansites of de officiele site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel V schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:25:
[...]

t'Is dat jij het super zegt :Y)

Wat ik trouwens vergat als extra optie, is dat je bij een attack op de vijand en je hebt daarbij een hulpleger die je bijstaat, dat je nu kan kiezen of de AI dat hulpleger moet besturen of dat je het zelf doet (dus niet meer die domme aanvallen van de AI met een charcherende generaal in z'n uppie voorop). Als je zelf het commando wilt hebben kun je simpel het vinkje AI uitschakelen.
Dat kon ook in de normale versie al ;)

Zelf vond ik RTR toch wat tegenvallen. Wanneer komt BI uit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel V schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:24:
Ik denk niet dat het een corrupte download is maar je zou het kunnen proberen. Misschien beter op de C partitie zetten :? Ik eerlijk gezegd geen idee hoor, maar 't is het enige wat me te binnen schiet. Misschien dat je iets op een forum kan vinden van fansites of de officiele site?
Heb de patch ook al ergens anders gedownload, maar nog steeds dezelfde fout :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

Dat kon ook in de normale versie al ;)
8) Was me nooit opgevallen B)
Zelf vond ik RTR toch wat tegenvallen. Wanneer komt BI uit?
Ik vind het nu echt een heel stuk lastiger dan bij RTW, oke ik heb alles op emperor en de zwaarste fractie uitgezocht (Armenie), maar dan is het toch echt zo moeilijk dat het spel gewoon een nieuwe uitdaging is. Ben zelfs na 10 turns nog geen stap verder gekomen, enkel maar tijd gehad om vijandelijke legers en rebellen legers (die overal opduiken) af te slaan. Kreeg zelfs een Sarmataans leger uit het noorden op mijn dak waar ik een alliance mee had, en zijn hele vlaggetje op de map was vol, dus die had het maximale aantal eenheden. En je wilt niet weten wat voor: alleen maar boogschutters met zo'n pantservest en speren om zich te verdedigen. t'Was 1300 tegen 700 van mij, en ik werd dan ook finaal in de pan gehakt ;(

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

ff druk aan het spelen geweest, maar die kut rebellen maken het je er niet makkelijk op, die ondernemen van alles en doen dreigende moves aan de grenzen van mijn rijk, vaak komen ze met legers tot de nok toe vol, en dan staat ineens z'n grand huge army voor 1 van je steden, dat is soms ff schrikken :P . verder nog steeds perfect deze mod, eigenlijk compleet andere game. :P

Edit: nog wat screenies
http://www.worthplaying.c...27869&mode=thread&order=0

[ Voor 13% gewijzigd door Steffy op 01-09-2005 10:31 ]

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

RTR:
Eindelijk weet ik door te breken met de Armeniers. Twee keer de campagne op moeten geven omdat ik totaal vernietigd werd :9~
Een erg moeilijke campagne, omdat je een klein rijk hebt, zwakke units, en dure eenheden. Weinig geld, veel aangrenzende fracties met grote rijken en een slechte ligging bij steden die niet erg veel opleveren. Moeilijkheidsgraad: emperor.
Mijn aanvalstactiek:
spoiler:
Als eerste nam ik de twee rebelsteden direct naast mijn eigen steden in, de ene is al zichtbaar. De ander licht meer naar het zuiden langs de kust van de Zwarte zee. Voor de eerste rebelstad was het verstandig direct aan te vallen maar wel met een sterk leger want ze kregen versterking. De andere rebelstad kon met weinig units eenheden (archer cavalry is daarvoor een handige unit. Vooral omdat de rebbellen bij mij een uitval uit de stad deden). Vervolgens rukte ik niet richting Phraaspa op, maar met zo'n groot mogelijk leger ging ik direct naar het zuiden tussen de twee bergketens door onder de Capitalstad. Toen brak ik als het ware in het rijk van de Seleucid. Een goed iedee was het om niet te wachten tot zij hun alliance verbraken maar om ze zo snel mogelijk aan te vallen. Toen ik de eerste grote veldslagen won in de provincie Assyria op de oorspronkelijke kaart, lag hun rijkdom voor het oprapen. Vervolgens ben ik met veel moeite en na de grote slagen met de Seleucid steeds gemakkelijker opgerukt naar Tarsus en Antioch. Deze steden waren een werkelijk stuwende kracht voor mijn ecenomie zodat ik alle andere steden kon upgraden en nieuwe gebouwen aankopen. Mijn rijk zag er succesvol uit. Babylon en Seleucia (kapital van de Seleucid) veroverde ik, net als Arsakia en Phraaspa. De vijanden die ik had waren de Seleucid en de Sarmatians. De Seleucid had zo'n klap gehad, dat ze feitelijk verslagen waren, de kern van hun rijk had ik op hun veroverd.
Alles ging goed totdat:
De Egyptenaren aanvielen. Ze waren al met drie tot de nok gevulde legers aan het marcheren in mijn landgebied, vervolgens trokken ze zich terug om daarna keihard aan te vallen. Al het geld wat ik had moest naar mijn legers, de stedenontwikkeling viel totaal stil (gelukkig had ik twee steden rond de provincie Assyria zover dat ze legerunits aan konden maken). De Egyptenaren vielen mijn rijkste steden ten Noorden van Sidon aan (en doen dat nu op 228 voor Christus nog steeds). Meer dan 10 turns was ik bezig de Egyptenaren tegen te houden, maar ze waren succesvoller dan ik. Bij Sidon kon ik ze tegenhouden maar uit zuid Turkije schopten ze me weg en dreven ze me terug totaan Tarsus. Verder viel tot overmaat van de ramp de Bactrians mij aan bij Arsakia. Op dit moment vreesde ik alsnog te gaan verliezen en totaal vernietigd te worden. De Sarmatians vielen ook aan vanuit het noorden en mijn rijk stond op barsten. Ik had geen geld, alles ging naar het leger. Hopen huurlegers had ik ingehuurd en ik kon geen kant meer op. Maar een goede inval liet me alles aan eenheden bijeen schrapen en het zwak verdedigde eiland Cyprus aanvallen. De drie steden daar waren nog rijker dan ik dacht en betekende een opstuwing van mijn financiele middelen. Ik begon te herstellen. Langzaam aan bouwde ik een leger op in het noorden van mijn rijk, waar ik de aanvallen van de Sarmatians en Bactrians wist af te slaan ten kostte van enkele zeer goede generaals. Het leger dat vrij kwam, stuurde ik weer via Tarsus naar zuid Turkije, en veroverder op de Egyptenaren drie machtige steden: Sardis, Halicarnassus en Rhodes (elke stad heeft een wereldwonder). En toen pas keerder het tij echt, alle steden kon ik weer door de opbloeiende ecenomie upgraden. En eindelijk was het grote gevaar van de Egyptenaren gebroken. Ze vallen nog steeds met legers tot de nok toe vol aan bij Sidon, maar mijn eenheden kunnen ze nu goed afslaan.

Ik zal nog wat screens posten van de statistieken, daarop kun je heel goed zien wanneer de Egyptenaren aanvallen.

Een zeer goede mod :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat probleempjes, ik heb RTR er afgegooid, Rome ge-uninstalled, en weer opnieuw geinstalleerd. Maar nu kan ik de 1.2 patch niet installeren, ik krijg dan de mededeling dat ik al versie 1.2 heb :? Ik kan de registry key niet vinden die dit bepaalt. De .exe zelf is gewoon nog versie 1.0.0.0...

Ik heb wel weer 1.1 kunnen installeren, maar daarna kan ik alsnog niet 1.2 doen ;(

Het allerkutste hieraan is dat ik oude savegames (pre-RTR, maar wel met 1.2 patch) niet meer kan spelen :( Ik word gewoon teruggeschopt naar het hoofdmenu. Saves van versie 1.0 of 1.1 werken wel nog gewoon.

Ik heb net al geprobeerd om m in een andere directory te installeren, lukt ook niet :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godzijdank, ik heb een mirror gevonden voor de patch zonder installer. Anderen die tegen hetzelfde probleem aanlopen en al in het register gekloot hebben om de versie te veranderen naar 1.0 (dit werkte bij mij dus niet, het is de key "version" in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\The Creative Assembly\Rome - Total War), klik hier _/-\o_
Hijs een beetje traag, maar boeiend :P

edit:
en hier is een snelle mirror :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 14:52 ]

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
iemand enig idee wanneer BI uitkomt dan?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Verwijderd

hier bij ons in antwerpen in belgie is ie al uit, ik ga hem effe installen

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik heb BI heel eventjes gespeeld vandaag, en ik moet zeggen: hij valt nogal tegen; meer van hetzelfde lijkt het. Als het zo blijft ga ik weer vrolijk RTR spelen.

Zucht... het had zo leuk kunnen worden ;(

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb van anderen gehoord dat het eigenlijk best wel een goeie uitbreidin was, naja zelf morgen maar proberen dan :/

Verwijderd

Topicstarter
Wel 1 voordeel van die uitbreiding schijnt te zijn dat patch 1.3 erin zit! Patch 1.3 schijnt de AI te verbeteren. Kan iemand die BI heeft dit bevestigen?

BI is overigens al uit in Zweden wegens een te vroege release (foutje van een leverancier). Het kan zijn dat diverse shops al exemplaren van BI hebben gekocht in Zweden en hem nu dus al kunnen aanbieden.

By The Way, ik heb de startpost weer een beetje geupdate! Als er mensen zijn die toevallig tijd en zin hebben om een nieuwe banner te maken voor de TS, graag! Ikzelf heb namelijk niet zo veel tijd en ben ook niet zo handig met programma's als photoshop enz. De banner wil ik graag veranderen i.v.m. de uitbreiding BI. Het zou dus ideaal zijn om een banner te hebben die duidt op zowel R:TW als BI...

Overigens, BI is uit!
Review op IGN: http://pc.ign.com/articles/654/654787p1.html

De Rome: Total Realism mod 6.0 Patch 6.1 is beschikbaar. Bovendien is de website van het R:TR team veranderd in www.rometotalrealism.org . Patch 6.1 is helaas nog niet compatible met barbarian invasion.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Zo ff gespeeld maar snap er nog niet veel van, je bent als barbaars volk altijd met 1 dorp of een aantal legers maar het speeld voor geen meter, ik verdien op medium echt geen rooie cent en dan heb ik maar een groepje of 4 basis troepen, een familie lid of general kosten volgens mij wel 500 per turn, echt het is gewoon onspeelbaar geworden en dat zijn dan de easy volken :( waarom verdien je geen geld? ik kan zo geen legers kopen terwijl de rest van de volken die om je heen zitten hier geen last van hebben. Volgens mij kosten die familie leden van je gewoon veel te veel :r

Edit: Wat een kutupdate, volgens mij zit het vol bugs want ik heb een army unkeep van bijna 5000 terwijl ik maar 6 groepen mannetjes heb plus 3 familie leden, je kunt op medium compleet niks want je hebt altijd verlies :r :(

[ Voor 18% gewijzigd door Steffy op 01-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Steffy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:24:
Zo ff gespeeld maar snap er nog niet veel van, je bent als barbaars volk altijd met 1 dorp of een aantal legers maar het speeld voor geen meter, ik verdien op medium echt geen rooie cent en dan heb ik maar een groepje of 4 basis troepen, een familie lid of general kosten volgens mij wel 500 per turn, echt het is gewoon onspeelbaar geworden en dat zijn dan de easy volken :( waarom verdien je geen geld? ik kan zo geen legers kopen terwijl de rest van de volken die om je heen zitten hier geen last van hebben. Volgens mij kosten die familie leden van je gewoon veel te veel :r

Edit: Wat een kutupdate, volgens mij zit het vol bugs want ik heb een army unkeep van bijna 5000 terwijl ik maar 6 groepen mannetjes heb plus 3 familie leden, je kunt op medium compleet niks want je hebt altijd verlies :r :(
Komaan niet huilen >:)

Kijk es:

Afbeeldingslocatie: http://img45.imageshack.us/img45/8250/barbarianinvasion28nt.th.jpg

of hier:

Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/5297/barbarianinvasion1zt.th.jpg

dat is niet mooi? ik heb Rome Total War ook gespeeld. het enige wat ik stom vind dat is als je een volledig koninkrijk verover dat er 4 x 10 (4 legers met elk 10 leger onderdelen) legers overblijven van de vijand, al had die tijdens je aanval maar 1 x 6 legers.... :?

[EDIT] als jij het flauw vind dat je zo weinig geld krijgt, waarom zorg je er dan niet zelf voor? voor onze cheaters: press " ` " and type: " add_money 20000 "

[ Voor 6% gewijzigd door kvdd op 01-10-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het ziet er perfect uit maar ik wil het spel zonder cheats spelen, cheaten is lame, ik wil het spel gewoon zo kunnen spelen maar als barbaars volk is dat veel te lastig, de economie is fucked en de functie dat je je als volk kunt verplaatsen werkt ook niet, je leget wordt een horde maar je bevolking die blijft gewoon achter in de stad, volgens mij een bug dus want de functie werkt niet zoals het zou moeten ;( best wel beetje teleurgesteld, niet dat het niet goed is maar als je het dan weer met mods vergelijkt is het zo magertjes allemaal en hier moet je voor betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Steffy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:24:

Bij RTR was het ook wat moeilijker, maar de tips die ik uit die ervaring kan geven zijn:
• Maak in het begin geen nieuwe troepen aan.
• Als je steden hebt, upgrade dan eerst de wegen (welke geld opleveren dan, want anders kun je beter een marketplace neerzetten).
• Ga direct in de aanval en verover vijandelijke steden (voordeel is dat jij mannetjes verliest bij de aanval, dus minder kosten, en daarbij hopelijk een winstgevende stad krijgt).
Maar ik weet natuurlijk niet of die tips ook werken bij RTW_BI.
Misschien is de add-on wel hetzelfde als de mod RTR, moeilijkheidsparameters verhoogd en negatieve geldspiraal zaten daar ook al in, plus andere eenheden en grotere map en nieuwe weersomstandigheden. Alleen RTR kost geen geld dan :D
Die nacht cyclus neem ik dan voor lief. Maar misschien kunnen zijn er meer vernieuwingen te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Ik vind het juist een leuke add-on. Ik heb het heel ff als een horde gedaan (huns) maar dat was niet echt iets voor mij. Ik speel nu als de Saxons en heb veel fun.

De hordes die je krijgt als je de laatste stad van een volk neemt zijn soms wel raar. Ze zijn veel sterker dan al mijn legers bij elkaar.

De AI is trouwens even slecht. Ik kreeg een horde op m'n kop en ik bleef lekker in m'n stad zitten tot ze gingen assaulten. Ze hadden 2 ladders, een siege tower en een ram. Dus ik mijn units op de muren zetten om de ladders en de towers te verslaan. Maar zodra ze de poort breken sturen ze hun hele leger door de poort heen, ipv op meerdere plekken aan te vallen. Gevolg: ze gaan allemaal dood in de poort omdat ik mijn hele leger daar heb neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Mja dat AI is gevallen van een stad slecht maar het probleem met AI is dat het eigenlijk altijd slecht is, het geld voor shooters, rpgs, rts het is altijd slecht. De AI is soms best wel goed, in open veldslagen stormen ze tegenwoordig niet meer op je af, ze maken met hun paardjes een rondtrekkende beweging om ze van de flank of achteren aan te vallen en ze sturen hun units ook logischer op je af. De uitbreiding is ook niet slecht qua inhoud maar het economie systeem is compleet fucked :r

Edit: voor de mensen die niet langer kunnen wachten en gelijk elk volk speelbaar wil hebben :Y) : http://p223.ezboard.com/f...ssage?topicID=29842.topic

[ Voor 16% gewijzigd door Steffy op 02-10-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kick*
Wat is jullie gekste overwinning ooit?(beetje gekke vraag >:) )
[img=http://img188.imageshack.us/img188/7528/wiehh9on.th.jpg]
Dit is de mijne, ik heb ooit al is een gevecht met 55man gewonnen tegen een leger van 500 :D
Ik vind het wel spijtig dat je niet meer kan spelen met Julii, Scipii en Brutii :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat iedereen van BI? Ikzelf vind het helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:P Na het editten van de kosten van units is ie wel oke maar eerst kon ik er niks mee, alles was veel te duur en te weinig inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Dan ga je toch echt zitten klooien met de balans in de game.... is dus niet aan te raden...
Steffy schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:11:
:P Na het editten van de kosten van units is ie wel oke maar eerst kon ik er niks mee, alles was veel te duur en te weinig inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 15:16:
Dan ga je toch echt zitten klooien met de balans in de game.... is dus niet aan te raden...

[...]
Kan het wel begrijpen hoor. RTW is een spel waarbij je zoveel mogelijk wil vechten. Dat is juist de kracht van het spel. Met BI is dat een stuk lastiger geworden i.v.m. een hoge upkeep van je units. Kan me goed voorstellen dat iemand gaat lopen klooien...

Zijn er nog mensen met leuke screens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus heeft RTW weer uit de mottenballen gehaald.

Moet ik daar patch 1.2 of 1.3 voor gebruiken?
(Is 1.3 voor BI pf ook voor gewone RTW? :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ook voor de gewone dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond BI ook tegenvallen, totdat ik (W-)Rome probeerde. Dat is ten eerste bizar moeilijk, en ten tweede kom je steeds weer nieuwe uitdagingen tegen: als er geen plunderende hordes barbaren door je rijk trekken komt je eigen bevolking wel in opstand of lopen ineens je beste generaals weg.

Nu ik Byzantium heb veroverd is het nog steeds hangen en wurgen, terwijl ik RTW toch op very hard heb uitgespeeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb die muziek-addon van Rome Total Realism gedownload. wow, wat is dat goed zeg! :D
Echt een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:11:
Ik heb die muziek-addon van Rome Total Realism gedownload. wow, wat is dat goed zeg! :D
Echt een aanrader! :)
Ik heb hem ook gedownload. Wat Anandus zegt is zeker waar! sowieso is de laatste versie van RTR erg goed --> www.rometotalrealism.org (Dus niet meer .COM!!!).

*btw, ik wist niet dat je ook rtw speelde naast sc4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een schop, een goede game verdient een goed topic :P
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:05:
*kick*
Wat is jullie gekste overwinning ooit?(beetje gekke vraag >:) )
[img=http://img188.imageshack.us/img188/7528/wiehh9on.th.jpg]
Dit is de mijne, ik heb ooit al is een gevecht met 55man gewonnen tegen een leger van 500 :D
Ik vind het wel spijtig dat je niet meer kan spelen met Julii, Scipii en Brutii :( .
Hehe, hoe heb je in godsnaam met 55 man een leger dan 500 verslagen? :P

Ik ben vrij goed in die veldslagen, alleen zuig ik zoooo enorm met die veldslagen in die dorpjes :P

Heeft iemand misschien tips voor mij hoe ik het beste die veldslagen kan aanpakken?

Wat ik altijd doe als ik aanval:

1. Archers met flaming arrows voor wat opschudding zorgen, ze schieten over de muren heen en veroorzaken een beetje chaos
2. Eventueel de gates kapot beuken, meestal heb ik een spy die ff de gates voor me openmaakt :P
3. Assault units (Chosen Axemen) er 1 voor 1 doorheen sturen, dekking geven voor de rest die binnen komt
4. Support units (Spear Warband ed) om evt calvalry te killen
5. M'n eigen calvalry er doorheen sturen en de eerste vijandelijke troepen te killen/laten routen

Entrance gaat goed, alleen is het dus irritant om door die smalle straatjes te lopen.. Heb meestal ook gigantisch veel doden alleen omdat ik gewoon niet mobiel genoeg ben/overzicht heb.

Bij verdedigen:

1. Één of twee groepen archers op/achter de muren opstellen voor verdediging.
2. Support units verder achter in de straten om de vijandelijke units wat af te zwakken, en dan snel verwisselen met Chosen Axemen om het af te maken :Y)

Met calvalry strategisch geplaatst om te kunnen "backstabben" :)

Win op deze manier wel.. maar wil ook eens winnen zonder 50% verlies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Bij het assaulten van een stad/dorp moet je zorgen dat je units op veel verschillende manieren door de wal en straten kunnen. Je moet dus veel rammen bouwen, zodat je op veel plekken door de wal kunt.
Als ik een dorp aanval, laat ik met archers eerst ook over de muren heen schieten. Ik gebruik alleen geen flaming arrows, omdat je archers dan sneller schieten. Vaak gaan enemy units dan heen en weer rennen, waardoor ze wegrennen van mijn archers, waardoor ze helemaal makkelijk geraakt kunnen worden door mijn pijlen.
Ook beuk ik minimaal 1 poort in en de 2 stukken pallisade naast de poort. Ik zet dan missile infantry (skirmishers, hastati oid) op de eerste rij, zodat die ook op de vijanden vuren. Zolang jij niet door de muur heen gaat valt de pc je niet aan.
Dan val ik aan door je sterkste units als eerste door de poort te sturen. Als je je cavalry via een opening in de wal laat binnen komen, kun je de vijand in de flank aanvallen, zodat ze sneller routen.
Vervolgens kun je makkelijk het stad innemen door het "stadsplein" vanaf 3 kanten aan te vallen en de vijand nog de bestoken met pijlen als je archers nog ammo hebben.

Let wel goed op de towers. Ik ontwijk die altijd (of sloop ze met ballistae) want die kunnen nog best veel troepen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat mijn favoriet is voor die smalle straatjes, is een zooitje olifanten, succes gegarandeerd :P :D
tenzij ze routen en dwaars door de mannetjes erachter stampeden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:18:
Nog een schop, een goede game verdient een goed topic :P

[...]

Hehe, hoe heb je in godsnaam met 55 man een leger dan 500 verslagen? :P
een goede generaal doet wonderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij houten walls zorg ik altijd voor een regen van pijlen als dekking voor mijn stormrammen. Ik gebruik hiervoor meestal 4 missle units (archer & slingers) met deze units veeg ik dan het gedeelte achter de walls schoon. Waarbij de eerste prioriteit de vijandelijke missle units zijn

Tegelijkertijd met twee a drie stormrammen de poort en naast gelegen walls inbeuken. Bij deze bressen zet ik dan mijn speerswerpers op auto-fire. Tevens heb ik mijn units dan al verdeeld in een aantal colonnes via het formatie menu. Speertroepen voorop daarachter de andere troepen en cavelerie in reserve.

Vanaf dat moment is het enkel een feit om de tegenstander zo te manoevreren dat je je unit via de andere bressen in in de rug of flank kan krijgen. Onder de dekking van je missle units. Bij hevig verzet gooi ik er meestal nog een cav. charge er tegenaan en meestal heb ik mijn tegenstander dan zo aan het lopen en rest enkel nog de overgebleven troepen op de central square.

Doordat mijn troepen al in colonne formatie zijn kunnen ze vrij goed in formatie door de nauwe straten gemanoevreerd worden zonder dat het een chaos wordt. Meestal stop ik dan even kort voor het plein met mijn grond troepen en manoevreer ik de missle units zo dat ze van achter de troepen de vijand nog onder vuur kunnen nemen (tegen deze tijd hebben ze dan bijna geen pijlen meer) en probeer ik de vijand te verleiden tot het verlaten van het plein, want op het plein kunnen ze niet meer routen wat toch zeer handig is voor het killen van zo veel mogelijk tegenstanders met minimale verliezen. Om het geheel te complementeren heb ik dan mijn cavelerie via andere straten naar de flanken gedirigeerd om de laatste stoot te geven.

Op deze manier heb ik na de battle minimale verliezen en nauwelijks routende units. De basis van units in colonne formatie gebruik ik ook voor steden met stenen muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tnx voor de tips, ga dit zeker proberen :D
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste