Rome: Total War & Barbarian Invasion topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 03:22

hayate666

zwaardfetisjist

Bigbot schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:40:
met een kleine vloot aan schepen.

die bouw je bij een provincie van je die een haven bezit.
dan een leger op je schip zetten, ernaartoe varen en klaar.

btw een haven blockeren doe je gewoon door een vloot schepen op een vijandelijke haven te laten varen dan zie je het wel vanzelf.

en over de gauls dat klopt :/
heb al een paar keer geprobeerd met de gauls te spelen en werd telkens final afgemaakt over de langere tijd.
de briton germanen en ook julli je hebt gewoon geen kans.
heb geprobeerd vrede met 2 van de 3 te maken end at lukt ook tot ze 5 jaar later opeens 2 provincies aanvallen :/
Migreren naar Engeland is voor mij ook in dit geval de oplossing geweest. Laat ze je oude steden maar grijpen, die pak je daarna gewoon 2 keer zo hard terug. 4 steden is meer dan genoeg om sterk op te kunnen bouwen en elke stad in Engeland heeft een haven. Dat brengt lekker veel aan handelsinkomen op.

[ Voor 8% gewijzigd door hayate666 op 19-04-2005 13:19 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
het lukt mij nooit om boven de 10.000 uit te komen met bevolking, hoe doen jullie dat?
ik speel RTW zonder patch, met RomeTotalRealism_v2.2_FULL, julii.

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Naja sommige steden zijn van zichzelf gewoon al vrij groot. En ik denk dat je gewoon geen geduld hebt. Als een stad 8000 is met 2% groei dan duurt het even, maar na een beurt of 10 is je stad gewoon 10000 groot. Improvements in je city kunnen de groei ook flink stimuleren.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Wees blij zou ik zo zeggen, hoe meer luitjes hoe sneller ze in opstand komen, 2 grote steden voor de speciale units en verders alles standaard laten. Oke je moet van wat verder aanvoeren maar probeer die 2 grote steden zo goed mogelijk te positioneren, grote steden zijn leuk maar alleen maar erg lastig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
aha zit dat zo, hoemeer mensen in een stad hoe meer gemauw over een arena :P

juust, em nog een vraag: hard/hard, is dat het zelfde als general/general? als je campaign speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Haha meesterlijk, speel dus als germanen en heb nu de Romeinen, die rode (Ik vergeet constant die namen :P ) en heb ze nu uit frankrijk terug gedreven maar ze knijpen um nu wel, ze sturen echt legers diep mijn land binnen en vallen dan van die kleine dorpen aan met weinig troepen, ook sturen ze enorme legers op de laatste Gaul steden om nog snel wat land in te nemen maar ze verliezen langzaam maar zeker steeds meer terrein :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kvdd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:58:
het lukt mij nooit om boven de 10.000 uit te komen met bevolking, hoe doen jullie dat?
ik speel RTW zonder patch, met RomeTotalRealism_v2.2_FULL, julii.

alvast bedankt! :)
Als je een gouverneur in een stad zet die je wilt laten groeien en je veroverd een andere grote stad. Dan moet je voor de optie enslave population kiezen en dan wordt de helft van de bevolking verdeelt over steden met een gouverneur.

Zelf heb ik in de campain net de opdracht gehad mijn faction leader zelfmoord te laten plegen. Maar ik was hier al op voorbereid, en al mijn steden in Italië zaten helemaal vol met legionary cohorts, legionary cavalry en preatorian cohorts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Vervelend als dat de Senaat dat van je vraagt... :P
Kzou rome platbranden als ik jou was! :P

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Wat ik me soms afvraag is waarom er in hemelsnaam rebel-legers verschijnen op je kaart. Ik heb nog nooit, in de vele uren dat ik dit spel al gespeeld heb, een dergelijk leger (hoe klein of hoe groot het ook was) zien bewegen. Laat staan aanvallen.

Dit zouden ze toch wel eens mogen aanpassen... de enige reden waarom ik de rebel-legers uit de weg ruim is om m'n generaals sneller te levellen en gewoon omdat ze daar wat irritant in het midden van je empire uit het niets verschijnen en je wat zitten uit te dagen. En in de weg staan.

Wat ook erg irritant is wanneer je een vijandig leger aanvalt, dat zich niet terugtrekt maar als je dan overgaat tot de battle modus dan lopen ze toch achter een paar seconden of minuten (voordat je erbij kan) van de kaart. Waarom trekken ze zich dan niet ineens terug vraag ik me dan af. Bespaart je de moeite om je leger op te stellen enzoverder.

En dan de laatste grote bug waar ik me enorm aan stoor is als je een gevecht hebt vlak naast de kust, dan wordt het land verlengd tot aan de rand van de kaart en krijg je dus een onrealistische en lelijke kustlijn.

Maar dit alles gezegd, het blijft een zalig spel... krijg er nooit genoeg van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb wel eens vaker bugs gezien, wegen die door zee lopen. Steden die in zee staan 8)7 Maar het is niet erg ofzo, dat van die rebellen is idd wat jammer maar op Hard/Hard dan doen ze toch echt wat als ik me niet vergis. Ik vind wel dat ze de rebellen de optie hadden moet geven om met ze te onderhandelen, ik zou het wel leuk vinden, geef je ze een provincie en vervolgens steunen ze je, jij geeft ze geld, zij vechten dan vervolgens voor jou. Dat was wel leuk geweest, dan had het diplomatieke systeem ook wat zin gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furbey306
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01-2023
Steffy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:12:
Ik heb wel eens vaker bugs gezien, wegen die door zee lopen. Steden die in zee staan 8)7 Maar het is niet erg ofzo, dat van die rebellen is idd wat jammer maar op Hard/Hard dan doen ze toch echt wat als ik me niet vergis. Ik vind wel dat ze de rebellen de optie hadden moet geven om met ze te onderhandelen, ik zou het wel leuk vinden, geef je ze een provincie en vervolgens steunen ze je, jij geeft ze geld, zij vechten dan vervolgens voor jou. Dat was wel leuk geweest, dan had het diplomatieke systeem ook wat zin gehad.
Het diplomatieke systeem heeft wel zin, je kunt die rebellen vragen om op te zouten door ze een hoop goud te bieden met je diplomaat. Ik vind het persoonlijk ook niet realistisch dat een trotse Romeinse familie als de Julii een zooi van die boeren met hooivorken :Y) een provincie ofzo laat besturen.

"I find your lack of faith disturbing"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Furbey306 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:27:
[...]

Het diplomatieke systeem heeft wel zin, je kunt die rebellen vragen om op te zouten door ze een hoop goud te bieden met je diplomaat. Ik vind het persoonlijk ook niet realistisch dat een trotse Romeinse familie als de Julii een zooi van die boeren met hooivorken :Y) een provincie ofzo laat besturen.
Volgens mij werden bepaalde volken wel gebruikt door de romeinen om voor hen te vechten, en wat dan nog als ze het in het echt niet gedaan hebben, de optie zou leuk zijn en anders maar voor andere volken. Ook zou het leuk geweest zijn als je samen een aanval zou kunnen opzetten, als je bv de grieken bent besluit je om uit het oosten aan te vallen, en de bv gealieerde germanen uit het noorden. Het diplomatieke systeem is wel wat matig vind ik, bij Civ 3 bv was dat beter uitgewerkt. Ook zou de AI wel iets beter moeten opletten met hou ze er voor staan, sommige blijven door vechten tegen je al staan ze op het punt alles te verliezen aan een land waar jij en zij beide mee in oorlog zijn. Ik hoop dat in ieder geval in de volgende TW game want die gaat vast en zeker komen dat het daar beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Steffy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 20:12:
Wegen en steden in de zee heb ik gelukkig nog niet tegengekomen :p

Ik speel op hard/hard (anders is er helemaal niets aan) en ze doen me gewoon niets. Op een zeker moment stond er een leger van zeker 7 of 8 hastati en dergelijke, onder leiding van een generaal, vlak naast een dorp waar ik slechts 1 eenheid roman levies in had zitten (of town watch in de gewone rtw). Heb 3 beurten afgewacht maar ze deden gewoonweg niets. Dan maar effe van de kaart geveegd met wat nieuw getrainde troepen van naburige steden...

Wat ik trouwens ook raar vind is het toch wel erg random verschijnen van die rebellen. Oke dat je rebellen krijgt vlak naast een pas overwonnen stad aan de frontlinie, maar zo ineens een leger rebellen in het midden van je meest welvarende provincies vind ik nogal onrealistisch. Bovendien heb je daar nooit legers in de buurt wat het extra vervelend maakt. Maar ja ze doen toch niets dus zoveel maakt het nu ook weer niet uit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

Wat doen jullie als de factionheir overlijdt?? Een nieuw iemand benoemen? Zoja, wat zijn de voordelen om een nieuwe heir te benoemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Laatst online: 11-09 09:57

odan

The dark side is within all!

volgens mij word er auto wel een aangewezen.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij dus niet. Want je hebt de mogelijkheid om er zelf 1 te benoemen..... Of zit ik hier nu helemaal naast??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:50:
Volgens mij dus niet. Want je hebt de mogelijkheid om er zelf 1 te benoemen..... Of zit ik hier nu helemaal naast??
je kan er handmatig 1 benoemen, doe je dit niet dan gebeurt het automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het!

Zijn er nog mensen met leuke screens van veldslagen of leuke veroveringsverhalen?? Het is en beetje rustig hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Meestal denk ik pas achteraf van: woah dit was echt een super-veldslag. Tijdens ben je niet echt bezig met "nu ga ik effe een screenshot nemen", zeker omdat je de screenshots telkens moet plakken in paint of in een ander programma om pictures te bewerken, ipv dat ze in een map onder je hoofddirectory verschijnen. Wel iets waar ze aan zouden mogen gedacht hebben vind ik.

Wat ik ook jammer vind is dat je geen replays kan opslaan van een veldslag tijdens je campagne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:P Sorry, ik speel al een weekje niet meer, RTW heeft plaats moeten maken voor Guild Wars, helaas dus komende tijd hoor je niks van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Voor de geinteresseerden: er is 'n preview uitgekomen voor de nieuwe versie van Rome: Total Realism die ergens volgende maand zal gereleased worden, terug te vinden op de officiele site www.rometotalrealism.com

Ziet er schitterend uit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan haast niet wachten totdat 6.0 RTR uit is, zij heben het spel naar een nieuw niveau getilt.

RTR is gewoon veel beter als het origineel.

voor diegene die twijfelen of ze het wel moeten proberen... GEWOON DOEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:11

Karel V

Een simpele ziel

an expansion for Rome: Total War named Barbarian Invasion is under development and is set well after Rome: Total War spanning the years 364AD to 476AD. The expansion will offer you the chance to play as one of the Barbarian factions (including the Vandals, Saxons and Huns) and take revenge against the Roman Empire, or as the Western and Eastern Roman empires attempting to drive back the Barbarians. "The big new feature is the addition of night-time battles, but lighter troops - including cavalry - can now also swim across rivers. There are also a load of new units to look forward to".
Bron

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

_/-\o_ Ik wist het, dat zei ik vanaf dag 1 al dat ie uit was.

Heb er nu al zin in om te spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
ownee he? daar gaan een paar weken opgeslokt worden door RTW :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
grmbl.... ik ben bruti aan et doen, heb zo'n 20 provincies. Campaign - battle mode = med/hard RTW 1.0 :9

maar die senate blijft MIJ <die nu 3 x beter is dat dat senaatje met zn eene stad> , vragen of ik die port en die stad wil veroveren. heb wel wat beters te doen >:)

maargoe op den duur gaatie Senate geld jatten als ik het nie doe voor em. is er geen mogelijkheid om em voor eeuwig het zwijgen op de leggen?

ben nu bezig met een hele berg Assasinies al die familiemembers van de Senate, en em zelf, te vermoorden, of ze te kopen met een diplomat.

kan ik niet op de een of andere manier, die Senate het zwijgen opleggen? :r

dat zou vet gaaf wezen ;) (daar wil ik evt wel heel wat legers op af sture dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
kvdd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:28:
grmbl.... ik ben bruti aan et doen, heb zo'n 20 provincies. Campaign - battle mode = med/hard RTW 1.0 :9

maar die senate blijft MIJ <die nu 3 x beter is dat dat senaatje met zn eene stad> , vragen of ik die port en die stad wil veroveren. heb wel wat beters te doen >:)

maargoe op den duur gaatie Senate geld jatten als ik het nie doe voor em. is er geen mogelijkheid om em voor eeuwig het zwijgen op de leggen?

ben nu bezig met een hele berg Assasinies al die familiemembers van de Senate, en em zelf, te vermoorden, of ze te kopen met een diplomat.

kan ik niet op de een of andere manier, die Senate het zwijgen opleggen? :r

dat zou vet gaaf wezen ;) (daar wil ik evt wel heel wat legers op af sture dan)
tja door rome te veroveren geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
sjuah dat is em nou net

ik kan rome niet aanvallen, net als de scripii en de julii. als je op dat vinkje wil klikken "Attack allies faction" kan dat niet, het is doorzichtig gemaakt zeg maar.

anders had ik mn spikplinternieuwe cohorts er wel tegenaan gegooit, allemense die zijn echt goed, net een leger van 81 rebellen ingeblikt, ik was 3 cohorts kwijt :Y) :Y) <geen 3 legers, maar 3 man> >:)

maargoed, hoe kan ik dat nu doen, mn vriend aanvallen, of de senate het zwijgen opleggen?

ik probeer al veel... :)

[ Voor 5% gewijzigd door kvdd op 11-05-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Je moet dan nog even wachten. Na een tijd vraagt de senaat om je faction leader zelfmoord te laten plegen. Dat weiger je natuurlijk en dan ben je in 1 klap de vijand van de julii en scipii en de senaat. Dan is het een kwestie van rome veroveren en de vijandelijke legers omkopen of verslaan.

Toen ik met de Julii speelde, had ik b.v. een groot deel van griekenland en de brutti 2 steden oid. Maar daar hadden ze wel 4 super grote legers, zonder family member. Allemaal omgekocht en toen vochten ze allemaal voor mij en had ik heel snel nog de laatste paar steden veroverd, zodat ik 50 provincies bezette.

Nu ben ik bezig met Carthago. Dat vond ik aan het begin een stuk lastiger. Die iberian infantry is namelijk erg slecht vergeleken met hastati oid. Het was in het begin vooral lastig om curalis te houden. Om de 2 beurten sturen de Julii daar een leger op af, maar ik maak ze altijd in :) Wel moest ik eerst steeds nieuwe troepen uit carthago brengen, aangezien de curalis nog geen 200 inwoners had :/
Op dit moment ben ik met carthago constant bezig gallische legers in te maken. Toen ik met de Julli speelde had ik heel snel de galliers uitgemoord, maar nu hadden ze veel grote legers.
Verder ben ik een invasie in italië begonnen. Daat zijn nog een aantal grote legers van de romeinen, dus ben ik daar druk bezig mercenaries aan het huren en troepen te trainen.

Nog wat leuke dingen: Die spanjaarden hebben dezelfde infantry als de carthagers. En aangezien ze vaak een hele groep iberian infantry oid ergens hebben staan, kun je die vaak voor een goedkoop prijsje overnemen. Zo heb je lekker snel een groot leger.
Iets was ik ook wel grappig vond, was dat ik eens een gallische family member omkocht voor maar 2500 oid). Toen heb ik met hem en een heel leger mercenaries heel veel galliers afgeslacht en na een tijd werd hij mijn faction heir, na het overlijden van mijn faction leader. Nu is hij een zeer goede generaal (als hij aanvalt is het aantal sterren bijna niet meer te tellen) met een grote invloed.

Wat ik me ook afvraag: ik heb bij zowel carthago als bij de julli vaak wat geld gebrek. Ik haal nu vooral veel geld binnen, door aan bijna iedereen map informatie te verkopen. Dat levert soms nog 3000 op. Verder moord ik ook vaak de hele bevolking uit als ik een stad verover, zodat ik veel geld binnenkrijg en ik de komende beurten geen geld uit hoef te geven aan sewers oid. Maar toch heb ik vaak maar 10000 tot 15000 per beurt te besteden, terwijl ik toch wel 15 provincies heb. Hebben anderen ook dit tekort of een goede tip?

[ Voor 9% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 11-05-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
nou nou, ik heb per beurt meestal maar 10.000 te bestede, vaak minder, dus ik vind dat je redelijk in het geld zit :)

ik heb trouwens alles op automanaging staan, jij ook? voor mij was et anders niet te doen. alle stede bijhouden, dat vraagt me te veel.

maaruh speel jij hard/hard? ik momenteel med/hard... brutii , en speel jou nu met of zonder patches? :)

Edit: ik ben nu in het jaar 185 BC, duurt et nog lang voor die Senate dat waanzinnig verzoek van me doet? :P

[ Voor 15% gewijzigd door kvdd op 11-05-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik heb altijd braaf alle senaat missies gedaan. Dan kreeg je vaak ook gratis units en soms ook een grote berg met geld. En na een tijd vond de senaat mij niet meer aardig en was ik bij het volk mij te populair. Toen vroegen ze het. Ik denk niet dat het bij een vast jaar gebeurd, maar dat ook uitmaakt hoe populair je bij de senaat bent en hoeveel provincies je in bezit hebt.
Met de julii speelde ik op medium. Met Carthago op hard. Ik vind auto manage irriant en doe alles zelf. Gewoon na elke beurt snel even een aantal steden langsgaan, die belangrijk zijn en overal zoveel mogelijk belasting heffen.
10000 is zo op hoor. Ik voer oorlog op heel veel fronten, dus dat kost veel geld...

Nu speel ik eigenlijk nog zonder patch. Kun je je save games nog gewoon openen na patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
nee, ik heb zelf weleens saved games gedownload die gepatch waren, maar die doen et niet. Trouwens ik heb alle vaktjes gevult bij Senate Officials, alle 6 zijn bezet door mijn mensen, ik denk dat ik dan wel populair ben :) maargoed, ik denk dat je bij de bevolking ook populair moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
wat nou ook zo leuk is als je je RTW niet patcht:

stel: je gaat een rebel legertje van 80 man aanvallen
zelf pak je 4 x 54 paarden.

uitkomst, rebellen weg, 2 x 54 ongeschonden, en de overige 2 paarden legers zijn dit geworden in getallen: 9 en 10

je stopt dit leger terug in een stad, je klikt op retrain, en je retraint de paarden legers met getallen overige paarden 9 en 10, *nu druk je nog NIET op "End Turn"!
je klikt 1x op de stad, dan op het tablad armies, sleep paardeleger met aantal 54 naar paardeleger met aantal 9, andere paardeleger naar 10.

druk nu es op end turn :)

voila, paardeleger met aantal 9 is upgewaardeerd naar een paardeleger met het aantal 99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
-l-Arjan-l- schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:29:
Wat ik me ook afvraag: ik heb bij zowel carthago als bij de julli vaak wat geld gebrek. Ik haal nu vooral veel geld binnen, door aan bijna iedereen map informatie te verkopen. Dat levert soms nog 3000 op. Verder moord ik ook vaak de hele bevolking uit als ik een stad verover, zodat ik veel geld binnenkrijg en ik de komende beurten geen geld uit hoef te geven aan sewers oid. Maar toch heb ik vaak maar 10000 tot 15000 per beurt te besteden, terwijl ik toch wel 15 provincies heb. Hebben anderen ook dit tekort of een goede tip?
Dat vind ik best veel. Ik krijg per beurt meestal zo'n 5000-10000 binnen. Ik moet het echt hebben van m'n ingenomen steden die ik exterminate o// dan kan je wel weer een paar beurten vooruit. Helemaal bij grote steden in italie en griekenland e.d.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Zo vanochtend was er een zeer leuk stukje over de Barbaren voor op Discovery Channel, ik had alle tijd want door het niet rijden van treinen tussen leeuwarden en groningen miste ik mijn tentamen dus ach :P Maar dat beloofd veel goeds, hoop dat de verschillende stammen er ook echt in komen.

De Germanen,
de Vandalen,
de Hunnen en de Goten. Leuk ook om te zien hoe ze hier in europa verzeild raakten en wat ze tot het ten val brengen van Rome dreef, ik hoop dat ze dit soort dingen een beetje in de game gaan zetten dat zou geweldig zijn, die nieuwe update zie ik in ieder geval wel zitten _/-\o_

Het hele stukje deed me hier wel wat aan denken :P
Afbeeldingslocatie: http://www.andy-hawley.pwp.blueyonder.co.uk/images/geeks.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Steffy op 12-05-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Brokstuk schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:54:
[...]

Dat vind ik best veel. Ik krijg per beurt meestal zo'n 5000-10000 binnen. Ik moet het echt hebben van m'n ingenomen steden die ik exterminate o// dan kan je wel weer een paar beurten vooruit. Helemaal bij grote steden in italie en griekenland e.d.
Ik verkoop vaak ook veel map informatie. De eerste keren dat je aan een rijk land dat doet, kun je er wel 3000 voor krijgen en dan elke beurt iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag een historical battle zien die je niet kan winnen.
Dat de barbaren Rome innemen en jij met je laatste troepen de acropolis moet verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
heeft iemand enig idee waar ik de faction unlocker kan downloaden?

ik speel RTW zonder patches :)

tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
kvdd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:41:
heeft iemand enig idee waar ik de faction unlocker kan downloaden?

ik speel RTW zonder patches :)

tnx...
kan jij vrij simpel zelf doen in de ini file:
world/maps/campaign/imperial_campaign/descr_strat.txt

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
vrij simpel ;) ik weet dat je daar veel kan aanpassen, heb wel eens het aantal geld aangepast, waarmee je begint, maar das nie leuk meer dan eh :)

maar DAT unlocken heb ik tot nog toe nie kunne vinden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleempje,

ik heb Rome Total War geinstalleerd,
netjes de tutorial gedaan.

maar nu het probleem, in die tutorial had ik 60 man peasants, en 40 man light infanterie. (per legeronderdeel)

maar nu doe ik imperial campaign, dan heb ik ineens 120 map peasants per legeronderdeel, en 80 light infanterie per legeronderdeel.

ik heb geen patches of mods geinstalleerd, wil ik niet ook 8)

ik heb in mijn export_descr_unit gekeken, maar daar stonden de goede waarden ingesteld :/

Peasants:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
type             roman peasant
dictionary       roman_peasant      ; Peasants
category         infantry
class            light
voice_type       Light_1
soldier          roman_peasant, 60, 0, 0.7
attributes       sea_faring, hide_forest, can_sap
formation        1.2, 1.8, 2.4, 2.4, 6, horde
stat_health      1, 0
stat_pri         1, 0, no, 0, 0, melee, simple, piercing, knife, 25 ,1
stat_pri_attr    no
stat_sec         0, 0, no, 0, 0, no, no, no, none, 25 ,1
stat_sec_attr    no
stat_pri_armour  0, 1, 0, flesh
stat_sec_armour  0, 0, flesh
stat_heat        1
stat_ground      2, 0, 0, 0
stat_mental      0, low, untrained
stat_charge_dist 30
stat_fire_delay  0
stat_food        60, 300
stat_cost        1, 100, 100, 20, 30, 100
ownership        roman

light infanterie:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
type             roman hastati
dictionary       roman_hastati      ; Hastati
category         infantry
class            light
voice_type       Light_1
soldier          roman_hastati, 40, 0, 1
attributes       sea_faring, hide_forest, can_sap
formation        1, 2, 2, 3, 4, square
stat_health      1, 0
stat_pri         11, 2, pilum, 35, 2, thrown, blade, piercing, spear, 25 ,1
stat_pri_attr    prec, thrown ap
stat_sec         7, 2, no, 0, 0, melee, simple, piercing, sword, 25 ,1
stat_sec_attr    no
stat_pri_armour  5, 4, 5, metal
stat_sec_armour  0, 1, flesh
stat_heat        3
stat_ground      2, 0, 0, 0
stat_mental      6, normal, trained
stat_charge_dist 30
stat_fire_delay  0
stat_food        60, 300
stat_cost        1, 440, 170, 50, 70, 440
ownership        roman

hoe los ik dit nu op?
ik wil heel graag spelen met kleine legeronderdelen. mn pc is ook niet de snelste namelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

kvdd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:16:
wat nou ook zo leuk is als je je RTW niet patcht:

stel: je gaat een rebel legertje van 80 man aanvallen
zelf pak je 4 x 54 paarden.

uitkomst, rebellen weg, 2 x 54 ongeschonden, en de overige 2 paarden legers zijn dit geworden in getallen: 9 en 10

je stopt dit leger terug in een stad, je klikt op retrain, en je retraint de paarden legers met getallen overige paarden 9 en 10, *nu druk je nog NIET op "End Turn"!
je klikt 1x op de stad, dan op het tablad armies, sleep paardeleger met aantal 54 naar paardeleger met aantal 9, andere paardeleger naar 10.

druk nu es op end turn :)

voila, paardeleger met aantal 9 is upgewaardeerd naar een paardeleger met het aantal 99 ;)
En? Maakt dat je spel nou echt leuker? Je houdt alleen jezelf maar voor de gek.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
DenniZ schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:09:
[...]

En? Maakt dat je spel nou echt leuker? Je houdt alleen jezelf maar voor de gek.
Jep dat maakt het leuker, ieder zo zn EIGEN smaak, de één vind hacken leuk, ik nie, nou laat em doen, maakt et uit??? :7

zo vind ik zo'n eigen gevonden bug leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:18:
ik heb een probleempje,

ik heb Rome Total War geinstalleerd,
netjes de tutorial gedaan.

maar nu het probleem, in die tutorial had ik 60 man peasants, en 40 man light infanterie. (per legeronderdeel)

maar nu doe ik imperial campaign, dan heb ik ineens 120 map peasants per legeronderdeel, en 80 light infanterie per legeronderdeel.

ik heb geen patches of mods geinstalleerd, wil ik niet ook 8)

ik heb in mijn export_descr_unit gekeken, maar daar stonden de goede waarden ingesteld :/

[edited]

hoe los ik dit nu op?
ik wil heel graag spelen met kleine legeronderdelen. mn pc is ook niet de snelste namelijk... :)
ga naar C:\Program Files\Activision\Rome Total War\preferences.txt

en zoek naar UNIT_SIZE:

verander dat naar UNIT_SIZE:40
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Al diegenen die zonder patches of mods spelen - en dan vooral zonder de laatste (1.2) patch: waarom in hemelsnaam? Met deze patches zijn er een reusachtig aantal verbeteringen aangebracht en stomme bugs weggewerkt. Hoe kan je nu zo stom zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Sfinx- schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:14:
Al diegenen die zonder patches of mods spelen - en dan vooral zonder de laatste (1.2) patch: waarom in hemelsnaam? Met deze patches zijn er een reusachtig aantal verbeteringen aangebracht en stomme bugs weggewerkt. Hoe kan je nu zo stom zijn |:(
LOL! ben vandaag terug gekome op mn uitspraak, ik ga 1.2 instaleren, sterker ik heb et instalatie bestand voor me :+

dus stel je gerust, er zijn er niet veel die het volhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me ook op zeg, als je online gaat zijn er soms zinloze politieke discussies 8)7
En dat in de friendly lobby, niet eens in de chat.
Het stomme is dat ik zonodig moet reageren en zo een half uur zit te discussiëren met een of ander japie uit Joegoslavië.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:39
Weet iemand of het mogelijk is om archers (of andere "ranged units") vanuit siege towers, die je tijdens belegeringen kunt bouwen, te kunnen laten vuren? En waarom zit dat extra laddertje naar het bovenste gedeelte van de siege tower er? Kan er van daaruit gevuurd worden?

Ik meende dat ik ooit eens gelezen heb dat het kon maar is mezelf nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik dacht van niet.

In siegetowers zit echter wel standaard een aantal boogschutters (die je niet kan zien), als je de eenheid die de tower voortduwt op automatisch vuren zet dan schieten ze op de verdedigers op de wallen zolang de tower de muren nog niet bereikt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:54:
Ik dacht van niet.

In siegetowers zit echter wel standaard een aantal boogschutters (die je niet kan zien), als je de eenheid die de tower voortduwt op automatisch vuren zet dan schieten ze op de verdedigers op de wallen zolang de tower de muren nog niet bereikt heeft...
Ik zal eens kijken, eigenlijk nooit geprobeerd.
Campaign is trouwens erg saai, geemn uitdaging met cheatende AI en steden controleren :O
Gelukkig is het online spelen nog steeds formidabel, geen betere tegenstander dan een menselijke :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Sfinx- schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:14:
Dan werkt de illegale versie niet meer (zo eenvoudig). Dat is in ieder geval de reden volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
Blaatschaap11 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:03:
[...]

Dan werkt de illegale versie niet meer (zo eenvoudig). Dat is in ieder geval de reden volgens mij :)
bij mijn weten, kun je met Deamon tools Rome Total War 1.2 mounten, en klaar is keesie.... dusjah, om die reden is et nie :+

>:) tog speel ik weer 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
kvdd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:50:
[...]

bij mijn weten, kun je met Deamon tools Rome Total War 1.2 mounten, en klaar is keesie.... dusjah, om die reden is et nie :+

>:) tog speel ik weer 1.0
jup dat werkt inderdaad. Er bestaat een speelbare image. * Rac-On gebruikt hem ook (alleen maar omdat deze pc toevallig geen dvd speler heeft hoor, ik heb wel een legale versie O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

O-) Kuch kuch dat wist ik niet, tsjonge hoef ik dus toch niet steeds die rot cd er in te hebben ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
- Weet ik ook :+ -

Maar het is jammer dat juist de mensen met legale zooi het ongemak dragen van cds.

[ Voor 72% gewijzigd door HCMarX op 25-05-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik heb hem weer eens gespeeld, maar het blijft nog altijd vervelen na een tijdje, steeds hetzelfde, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een probleem qua aantal governors. Ik heb te veel steden in vergelijking tot het aantal governors. Weet iemand hoe ik sneller aan meer governors kan komen. Want die oudjes gaan al snel dood en kinderen duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
je kan familieleden van andere volkeren bribe met een diplomat, kost wat centjes, maar dan heb je ook wat. Wat ook helpt is een leger veel zonder generaal te laten vechten. Na een paar battles kan je dan je captain adopteren.
Verder is er weinig aan te doen. De eerste keer speelde ik met de julii, en had ik ook heftig tekort. Nu speel ik met de Scipii en heb ik governors in overvloed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Aight! schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:01:
Ik heb hem weer eens gespeeld, maar het blijft nog altijd vervelen na een tijdje, steeds hetzelfde, etc.
Installeer de Rome: Total Realism mod effe, eens benieuwd of je er dan nog zo over zult denken ;)

Wat governors betreft, normaal gezien heb je wel meer adoptie-aanbiedingen als je met een serieus tekort zit. Gewoon met een leger zonder generaal 2 of 3 veldslagen winnen is meestal voldoende om je kapitein te kunnen adopteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht op RTR 6.0... Deze komt binnenkort. Hier alvast wat previews: www.rometotalrealism.com .

Op het forum (onder link community) van www.totalwar.com is nieuws te vinden over de expansie... (Barbarian Invasion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:08:
Wacht op RTR 6.0... Deze komt binnenkort.
... daar wacht ik al 2 maand op :+

Hij komt pas ten vroegste in juni uit (zeer waarschijnlijk) dus waarom niet eerst even 5.4 proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel erg mooi die nieuwe eenheden in die RTR mod, erg gedetaileerd en andere muziek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Wat mij vooral zo boeit is de 'realiteit' waarde van de mod... wat betreft 6.0 kan je 95% zeker zijn van het feit dat alle eenheden of in het algemeen legers waar je mee speelt er in die tijd ook exact zo uitzagen. Dit gecombineerd met het nieuwe ZoR systeem - afhankelijk van waar je je bevindt kan je bepaalde hulptroepen trainen, en die zullen nu noodzakelijk zijn om te kunnen overleven, en niet langer slechts bijkomstig. Dit is natuurlijk historisch, geen enkele grootmacht kon voortdurend verse troepen vanuit het vaderland voorzien aan het front.

En dan spreek ik nog niet van de tweede enorme aanpassing, namelijk het systeem van civilization - als je net een stad hebt overwonnen zal je er enkel en alleen auxiliary troops kunnen trainen, dus eenheden van daar ter plaatse - bijvoorbeeld Gallische barbaren in Gallie. Pas na een tijdje, als je de stad hebt geciviliseerd zal je betere gebouwen kunnen plaatsen en dus ook meer faction-eigen troepen kunnen trainen. Fantastisch toch, niet...

Bovendien wordt dit alles verpakt in een schitterend kleedje, met meer dan 80 nieuwe eenheden, alle eenheden kregen nieuwe skins, nieuwe unit cards, alle factions kregen nieuwe vlaggen (banners), nieuwe muziek en ga zo maar voort.

Je kan het al ver een nieuwe game noemen, zoveel verschilt het van de originele RTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eigenlijk hoop ik dat er een MTW komt met de RTW engine en een hoop aanpassingen natuurlijk, zoals een tech tree afhankelijk van de gebouwen en niet meer van de grote van een stad, nou duurt het echt eindeloos als je een strategische stad wil bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ik heb een vraagje mbt de systeem eisen. Ik speel nu op een PIV 3Ghz met radeon 9600pro (zie ook specs). En als ik op een gegeven moment erg grote veldslagen krijg bv. tegen egypte gaat het in het begin allemaal prima, maar naarmate er meer tijd verstrijkt dropt de framerate naar ong 1-2 fps :'(
Hoe kan dat? Er is toch niet meer of minder te renderen dat in het begin (videokaart)? En er zijn ook niet meer mannetjes om te IA'en (CPU). Hoe kan dat? En zou het verbeteren als ik een nieuwe videokaart erin stop?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Vraagje: wordt dit spel nog veel online gespeeld? Is dit de moeite waard of is de SP ervaring het leukste aan dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog werkelijk mensen die dit spel spelen..Ik vind dat de makers ons hebben gefake-t..Mooie gfx maar spelen is ruk..Ik heb dat spel ergens in een kassie gestopt.. :O zo gaar spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:28:
Zijn er nog werkelijk mensen die dit spel spelen..Ik vind dat de makers ons hebben gefake-t..Mooie gfx maar spelen is ruk..Ik heb dat spel ergens in een kassie gestopt.. :O zo gaar spel
omdat.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:28:
beste spel wat ik ooit gehad heb. En ik game al een tijdje.. ^^

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel het nog wel :). En B-Style als je het zo gaar vind probeer dan op zijn minst nog even de Rome Total Realism mod http://www.rometotalrealism.com/ binnenkort komt 6.0 uit, en dat gaat echt cool worden! Zelfs zonder RTR vind ik het trouwens ook wel leuk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Tijdje niet meer gespeeld maar dat komt door een verslavend ander spel, Guild Wars

Maar de makers hebben niemand gefaked, dat jij het spel bv niet mooi vind ligt aan jezelf want dit is de beste Turn Based/RTS game die er gemaakt is. Het is is werkelijk waar geweldig. Super gameplay, ook single player en MP helemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze game al een tijdje maar ik ben me er nu voor het eerst een beetje in aan het verdiepen.
Echt een meesterlijke game!! :)
Ik heb alleen een probleempje met de battles. Iedere keer als ik mn legers group en ze in een bepaalde formatie neerzet gaat het nog goed. Maar zodra ik ze de opdracht geef om als formatie naar voren te lopen beginnen ze gelijk allemaal door elkaar heen te lopen. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze als formatie blijven lopen en dat alle legers gewoon hun positie houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Het geen dat ik meestal doe, als ik vrij veel units wil verplaatsen, in een zo kort mogelijke tijd is gewoon het spel op pauze zetten, en dan rustig alles doen. En dan rustig Unit per unit alles goed zetten. Kan je ook nog alles rustig bekijken of alles wel de optimale plaats heeft.
Deze manier van spelen heeft me al veel legers bespaard :-).

Wat ik wel spijtig vind aan dit spel, is dat een spelletje zo lang duurt... en dat ik mijn avonden voor 2 weken kwijt ben (als ik er terug aan begin, dan wil ik het ook uitspelen natuurlijk). En dat het spel ook absoluut echt niet meer moeilijk is nadat je een bepaald punt bereikt hebt. Militair toch niet meer, enige probleem dat je dan hebt is die squalor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:53:

Ik heb alleen een probleempje met de battles. Iedere keer als ik mn legers group en ze in een bepaalde formatie neerzet gaat het nog goed. Maar zodra ik ze de opdracht geef om als formatie naar voren te lopen beginnen ze gelijk allemaal door elkaar heen te lopen. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze als formatie blijven lopen en dat alle legers gewoon hun positie houden?
Heel eenvoudig, installeer de 1.2 patch. Inderdaad in de vanilla-RTW-versie, als je al je eenheden geplaatst hebt, selecteert en dan verplaatst, gaan ze allemaal naar het punt waar je geklikt hebt. In de laatste patch is dit verholpen en blijven ze mooi in formatie staan.

Nog zo'n reden om je game te patchen, ksnap echt nie hoe je dat kan vergeten/expres niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:33:
[...]

Heel eenvoudig, installeer de 1.2 patch. Inderdaad in de vanilla-RTW-versie, als je al je eenheden geplaatst hebt, selecteert en dan verplaatst, gaan ze allemaal naar het punt waar je geklikt hebt. In de laatste patch is dit verholpen en blijven ze mooi in formatie staan.

Nog zo'n reden om je game te patchen, ksnap echt nie hoe je dat kan vergeten/expres niet doen ;)
Ik heb wel de 1.1 patch geinstalleerd maar daar is blijkbaar dit probleem nog niet in verholpen.
De 1.2 word lastig want daar kon ik geen c.... voor vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack mag je wel zeggen hoor, we wonen niet in staphorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Sfinx- schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:33:
[...]

wat ook helpt, is je units eerst in formatie zetten, en dan pas groupen. Als je ze dan verplaatst, blijven ze in formatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:49:
crack mag je wel zeggen hoor, we wonen niet in staphorst
Ok als we toch niet in staphorst leven....heeft iemand een crack voor 1.2 :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:01:
[...]

En dat mag weer niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Dat is niet toegestaan om te vragen, maar ik kan je wel vertellen dat een echte crack voor 1.2 niet bestaat.
Maar ik vind dat je dit spel gewoon moet kopen, ik heb in geen tijden zo'n goed spel gezien, enorme playability, en ook herspeelbaarheid, mooie graphics, een goede communiy.
Het is het geld dubbel en dwars waard, vind ik :)

Ik kan echter niet wachten op RTR 6... /me zucht

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rac-on schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:58:
[...]

wat ook helpt, is je units eerst in formatie zetten, en dan pas groupen. Als je ze dan verplaatst, blijven ze in formatie...
ok dat zal ik eens proberen vanavond, ben ik iig een stapje verder mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

[...]

Je mag hier niet om cracks vragen, plus dat die voor 1.2 niet bestaat maar via een mini-image kan het wel, voor veel games zijn wel images die geen crack nodig hebben, ideale oplossing voor het gebruik van die CD want dat is altijd een hel, vandaar dat ik van met NO-CD speel, gewoon om te voorkomen dat die kut cd/dvd de hele tijd opspint :X 8)7

En ja ik heb Rome Legaal ;) Voor de duidelijkheid

[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 03-06-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spef
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-02 14:39
En mocht je het spel nog gaan kopen kun je beter even wachten op de nieuwe uitbreiding (Barbarian Invasion). Meestal zakt de prijs voor het losse spel dan en voor de combo versie (RTW en Barbarian Invasion samen) betaal je een schappelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Is er dan al bekend wanneer de uitbreiding eraan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

-l-Arjan-l- schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:13:
Is er dan al bekend wanneer de uitbreiding eraan komt?
Zal wel eind dit jaar zijn, zo voor de feestdagen denk ik. Of net na de zomer, maar ik denk dat dat iets te vroeg is. Er is nog niks bekend behalve dat ie komt :/

Kan trouwens niet wachten, hoop dat er weer een mooie kaart bij zit, met meer steden en provincies. Wat extra units voor alle volken en natuurlijk nieuwe volken :9

En misschien zeeslagen, dat zou ook een aangename verrassing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik heb even een klein vraagje. Ik speel R:TR 5.4. Alleen kan ik alleen nog maar principes en triarii traineen en natuurlijk de andere units, maar dit zijn dus mijn 2 sterkste units. Ik heb ongeveer de halve map, iets minder; zo'n 110 provincies, maar urban cohorts ed kan ik nog niet bouwen omdat de reform nog niet geweest is. In het orgineel duurt dat niet zo lang, maar ik zit nu rond 210 BC. En ik heb eigenlijk heel hard sterkere units nodig, vnl omdat the ptolemaic empire relatief grote en kwalitatief sterke units heeft, vooral die elite spearman zijn sterker dan mijn eigen triarii. weet iemand wanneer ik die reform kan verwachten met R:TR 5.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Wel als ze echt realistisch zijn in 107 BC, het is in dat jaar dat Gaius Marius de hervormingen doorvoerde.

@Steffy: geen zeeslagen denk ik. De uitbreiding gaat zich concentreren op het laat-Romeinse Rijk, en de val ervan. Wel nieuw zijn gevechten bij nacht (!)

[ Voor 43% gewijzigd door Nick The Heazk op 11-06-2005 20:30 ]

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik ben sinds kort lid van het Rome: Total Realism team dus als je vragen hebt of zo, laat maar iets weten ;) Een ding mag ik wel niet vertellen namelijk de verwachte releasedatum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Nick The Heazk schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:28:
Wel als ze echt realistisch zijn in 107 BC, het is in dat jaar dat Gaius Marius de hervormingen doorvoerde.

@Steffy: geen zeeslagen denk ik. De uitbreiding gaat zich concentreren op het laat-Romeinse Rijk, en de val ervan. Wel nieuw zijn gevechten bij nacht (!)
Dat was niet echt het antwoord dat ik zocht ;) Ik heb het gevonden, naar het schijnt moet je een imperial palace bouwen op het Italiaanse vasteland, in hoeverre dit klopt? Iig moet ik dus een imperial palace bouwen en dan heb ik elke turn kans op de reform.

Wat ik wel mis eigenlijk, uberhaupt that is, zijn sterke cav's voor de romeinen voor de reforms. Die equites zijn leuk, maar niet erg nuttig in een battle. Het zijn geen warwinning units zoals bv de praetorian cav. erg sterke units met een goed moraal die niet vluchten als er 10 eenheden dood zijn. Dus of die units op de een of andere manier, afgezien van mercenary cav., te trainen zijn voor de reforms, zou ik wel willen. Maar het zal wel niet, omdat dat niet past in jullie concept, waarvoor overigens hulde :)

vraagje daarnaast; is R:TR 5.4 compatible met R:TR 6.0? Oftewel kan ik mijn huidige game blijven spelen met R:TR 6.0 eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Dat zou niet erg realistisch zijn omdat de Romeinen nooit goede horsemen zijn geweest. Het is pas met de veroveringen in Gallië dat de ruiters een toenemend belang hadden, gezien ze ruiters recruteerden onder de plaatselijke bevolking.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb het gevonden, naar het schijnt moet je een imperial palace bouwen op het Italiaanse vasteland, in hoeverre dit klopt? Iig moet ik dus een imperial palace bouwen en dan heb ik elke turn kans op de reform.
Klopt niet helemaal.

Eerst en vooral moet je voorbij 220BC zijn. Daarnaast moet je inderdaad een imperial palace gebouwd hebben - of dit nu op het italiaanse vasteland is of niet maakt niet uit denk ik. Vanaf dan heb je kans dat de reforms gebeuren maar duurt zoiezo wel even. Varieert van 5 tot 30 turns.
Wat ik wel mis eigenlijk, uberhaupt that is, zijn sterke cav's voor de romeinen voor de reforms. Die equites zijn leuk, maar niet erg nuttig in een battle. Het zijn geen warwinning units zoals bv de praetorian cav. erg sterke units met een goed moraal die niet vluchten als er 10 eenheden dood zijn. Dus of die units op de een of andere manier, afgezien van mercenary cav., te trainen zijn voor de reforms, zou ik wel willen. Maar het zal wel niet, omdat dat niet past in jullie concept, waarvoor overigens hulde :)
Ja dat is nu eenmaal de uitdaging voor de marian reforms... ;)
vraagje daarnaast; is R:TR 5.4 compatible met R:TR 6.0? Oftewel kan ik mijn huidige game blijven spelen met R:TR 6.0 eroverheen?
Nope, dat zal helaas niet lukken. Je moet weten dat RTR 6.0 een compleet nieuwe versie is, en dat zelfs patchen van 5.4 naar 6.0 niet zal gaan - voor zover ik weet toch. De beta versie moeten we alleszinds installeren op een gewone RTW1.2 versie, dus eerst de oude RTR versie eraf smijten.

Maar wees gerust het zal nog wel even duren voordat 6.0 uitkomt, je hebt tijd genoeg om je huidige campagne uit te spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Hehe, iig bedankt. Daar kan ik weer even mee vooruit. Tjaa dan zal ik me maar moeten behelpen met de samaratian cav. ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Rome: Total Realism 6 is nog niet uit :/ wat ik er zo van gezien heb wordt het nog veel vetter :> hoop dat ie volgende week uit komt dan gooid het tenminste geen roet in het eten, moet nog tentames maken deze week :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Ik heb er net voor gezorgd dat er eindelijk nog 'ns een update van de site werd gedaan, en ineens ook een meer realistische release datum werd uitgegeven. Tis uiteindelijk een 2e preview geworden...

En de release datum is 22 juli... yup tgaat nog wel effe duren, spijtig genoeg. Maar daartegenover staat dan wel dat het een super-de-max mod wordt... echt ongelofelijk :7

Je kan alles vinden op onze officiële site www.rometotalrealism.com ^^

De screenshot op de hoofdpagina (o.a.) is trouwens van mij :p

Oja en als je screens wilt van een bepaalde faction of unit, vraag maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

>:) Jij doet mee aan de beta?? Uitlekken!!!!!!!!!!!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Zou je wel willen hé :+

Kan ik niet doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu als de slaves, echt moeilijk, ik moet wel cheaten met geld om iets te kunnen bouwen.
Elke beurt gaat de army upkeep enorm omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
tuurlijk kun je lekken:P wij tweakers hebben toch wel een streepje voor op de rest van de wereld :Y)

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook weer het spel opgepakt nadat ik het tijden terug (voor de patch) met gemixte gevoelens heb weggelegd.
De voornaamste reden dat ik het nu weer heb opgepakt zijn de mods waar ik in aanraking mee ben gekomen. Heb momenteel RTR 5.1 geinstalleerd en ben met een Macedon game bezig. Echter heb ik het een beetje gehad met Macedon en heb ik behoefte om weer met Rome te gaan kloten.

Wat is hiervoor de leukste mod?
RTR 5.4.1?
RTR 5.4.1 met Roma mod?
SPQR 3?

Kan overigens niet wachten tot RTR 6 en EB uitkomen _O_
Deze mod community ruled de pan uit en heeft het spel imo gered van de ondergang
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste