Je moet dan nog even wachten. Na een tijd vraagt de senaat om je faction leader zelfmoord te laten plegen. Dat weiger je natuurlijk en dan ben je in 1 klap de vijand van de julii en scipii en de senaat. Dan is het een kwestie van rome veroveren en de vijandelijke legers omkopen of verslaan.
Toen ik met de Julii speelde, had ik b.v. een groot deel van griekenland en de brutti 2 steden oid. Maar daar hadden ze wel 4 super grote legers, zonder family member. Allemaal omgekocht en toen vochten ze allemaal voor mij en had ik heel snel nog de laatste paar steden veroverd, zodat ik 50 provincies bezette.
Nu ben ik bezig met Carthago. Dat vond ik aan het begin een stuk lastiger. Die iberian infantry is namelijk erg slecht vergeleken met hastati oid. Het was in het begin vooral lastig om curalis te houden. Om de 2 beurten sturen de Julii daar een leger op af, maar ik maak ze altijd in

Wel moest ik eerst steeds nieuwe troepen uit carthago brengen, aangezien de curalis nog geen 200 inwoners had

Op dit moment ben ik met carthago constant bezig gallische legers in te maken. Toen ik met de Julli speelde had ik heel snel de galliers uitgemoord, maar nu hadden ze veel grote legers.
Verder ben ik een invasie in italië begonnen. Daat zijn nog een aantal grote legers van de romeinen, dus ben ik daar druk bezig mercenaries aan het huren en troepen te trainen.
Nog wat leuke dingen: Die spanjaarden hebben dezelfde infantry als de carthagers. En aangezien ze vaak een hele groep iberian infantry oid ergens hebben staan, kun je die vaak voor een goedkoop prijsje overnemen. Zo heb je lekker snel een groot leger.
Iets was ik ook wel grappig vond, was dat ik eens een gallische family member omkocht voor maar 2500 oid). Toen heb ik met hem en een heel leger mercenaries heel veel galliers afgeslacht en na een tijd werd hij mijn faction heir, na het overlijden van mijn faction leader. Nu is hij een zeer goede generaal (als hij aanvalt is het aantal sterren bijna niet meer te tellen) met een grote invloed.
Wat ik me ook afvraag: ik heb bij zowel carthago als bij de julli vaak wat geld gebrek. Ik haal nu vooral veel geld binnen, door aan bijna iedereen map informatie te verkopen. Dat levert soms nog 3000 op. Verder moord ik ook vaak de hele bevolking uit als ik een stad verover, zodat ik veel geld binnenkrijg en ik de komende beurten geen geld uit hoef te geven aan sewers oid. Maar toch heb ik vaak maar 10000 tot 15000 per beurt te besteden, terwijl ik toch wel 15 provincies heb. Hebben anderen ook dit tekort of een goede tip?
[
Voor 9% gewijzigd door
_l_Arjan_l_ op 11-05-2005 16:33
]