Rome: Total War & Barbarian Invasion topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.839 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Zo, uiteindelijk toch maar weer begonnen aan de normale versie van R:TW
Maar medium/medium is wel heel erg makkelijk. Was ook meer omdat ik nu eenmaal niet graag landbattles verlies. En een hekel heb aan steden beheren.

Maar elke uitdaging lijkt wel weg op deze manier.
Is er niet een optie/mod waarbij je de tactiek van de tegenstander op de campaign map omhoog kan schroeven en niet dat je eigen steden moeilijker te beheren zijn?

Zit nu namelijk in 238 BC (voor de marius reforms) En ben een beetje wild aan het veroveren.
Heb oorlog met vrijwel iedereen, oko SPQR, Brutii en Scipii. En bezit griekenland en de zooi waar brutii hoort te zitten. Op scicilie en noordafrika waar scipii hoort te zitten en alles wat jullii hoort te bezitten. Zit dus eigenlijk overal op de kaart op zoek naar mooie veldslagen.
Verdien bakken met geld omdat ik spanje, de eilanden, griekenland en heel veel kustprovincies bezit.

Iemand trouwens nog een idee waar ik de legale cd kan kopen van R:TW in de buurt van Leiden?
Ligt namelijk bij de winkels waar ik gegeken heb niet meer in de schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Ik vind verliezen niet erg, als ik een general verlies ga ik overnieuw maar is het een veldslag onder aanvoering van een captain dan is verliezen niet erg, dat hoord er nu eenmaal bij. Heb medium/hoogste(naam ff kwijt). Vooral veldslagen op max is best moeilijk, moreel is enorm belangrijk, waar je eerst met een 0 sterren generaal met 2 vingers in zijn neus en met zijn andere had in zijn kruis kon je nog winnen op medium maar nu slaat na 20 slachtoffers per groep je halve leger al op de vlucht. Maakt het spelen iets interessanter vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Persoonlijk hoop ik dat ze het Shogun thema ook weer uit de kast halen. Dat vond ik toch wel een hele leuke. Alhoewl dat misschien ook wel komt doordat dat de eerste van de reeks was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Steffy schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 14:28:
Ik vind verliezen niet erg, als ik een general verlies ga ik overnieuw maar is het een veldslag onder aanvoering van een captain dan is verliezen niet erg, dat hoord er nu eenmaal bij. Heb medium/hoogste(naam ff kwijt). Vooral veldslagen op max is best moeilijk, moreel is enorm belangrijk, waar je eerst met een 0 sterren generaal met 2 vingers in zijn neus en met zijn andere had in zijn kruis kon je nog winnen op medium maar nu slaat na 20 slachtoffers per groep je halve leger al op de vlucht. Maakt het spelen iets interessanter vind ik
Tja misschien toch maar die settings flink omhoog gaan gooien dan.
In mijn hoofdstad bivakkeren nu 7 generaals, vrijwel alle armies zijn gewoon alleen met captains.
Alleen steden innemen geeft hoge verliezen, voor de rest door af en toe een peloton hastati op te offeren kan je een hoop winst boeken.

Maar veldslagen moet ik voor mezelf wel altijd winnen, tenzij ik heel erg outnumberd ben. Dan ga ik voor de hoogste aantal kills. Erg outnumberd 160(velites) vs 500 is soort van kansloos.
En ook kom ik nog maar weinig aan die mercenaries, wat een mietjes zijn dat.

Nou ja van het weekend maar even egypte aan gaan vallen voordat ik die 50 landjes heb.
Wil wel tegen een beetje tegenstander spelen. Heb Egypte express machtig gemaakt, allience sluiten en we zijn nu samen de 2 machtigste volkeren. Ik heb nu oorlog met iedereen wel, behalve egypte. Kijken waar zij toe in staat zijn, wel het liefste na die reforms maar waarom komen die nou zo laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Alleen Town watch in je steden doen, dan bespaar je 70 gold per groepje. Dus mocht je wat extra units nodig hebben dan ben je goedkoop uit, alleen grens steden zijn bij mij versterkt met legers, daar willen gauls en germans nog wel eens binnenvallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Steffy schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:06:
Alleen Town watch in je steden doen, dan bespaar je 70 gold per groepje. Dus mocht je wat extra units nodig hebben dan ben je goedkoop uit, alleen grens steden zijn bij mij versterkt met legers, daar willen gauls en germans nog wel eens binnenvallen :X
Ook qua geld geen probleem hoor :+
Probeer het onder de 50k te houden maar zelfs dat is lastig.
Mijn noordelijke provincies staat een full stack om eventuele invasie van britons of germans tegen te houden. (niet de moeite waard te veroveren die kleine kut dorpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik ga zo maar eens verder met mijn campaign. Ik liep een beetje vast op de egyptenaren.Ze hebben iets van 1/4 van de hele map en ze zijn mijn volgende tegenstander,dus erg lastig. Nu kwam ik stacks tegen met 5-6 chariots,daar is gewoon niks tegen te beginnen,die zijn echt zwaar overpowered. Heb ze nu iets gemod zodat ze wat minder damage doen,kijken hoe dat gaat nu. Hopelijk word egypte ook weer niet zo snel zo belachelijk groot in mijn volgende campaign.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tegen chariots moet je zorgen voor veel spearmen aan jouw zijde, zoals triarii. Zorg er ook voor dat je jouw infantry in dikke rijen opstelt. Als een groep chariots dan charged in je infantrylinie wordt de schok opgevangen en kunnen de chariots dan relatief makkelijk afgeslagd worden.

Toen ik voor de laatste keer tegen egypte vocht hadden zij ook heel veel full stack legers. Maar omdat ik de locaties van de veldslagen uitzocht was het erg makkelijk om ze af te slachten. Ik zette mijn leger dan nl. neer op een heuvel, waardoor ik de tegenstanders goed kon bestoken met al mijn (cretan) archers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Na een jaar WoW ben ik nu weer met Rome begonnen. Ik had toen het net uitkwam 1 campaign uitgespeeld met de Brutii (medium/hard). Nu ben ik begonnen met de grieken (hard/hard) maar ik zit te twijfelen of ik Barbarian invasion zal gaan kopen. Dus kom ik het hier ff vragen :)
Is het met Barbarian invasion gewoon een totaal ander spel geworden of gewoon hetzelfde alleen veel uitgebreider? Nu ik net opnieuw ben begonnen heb ik zoiets van "zou het niet leuker zijn als ik opnieuw begin maar dan met de add-on erbij?"
Mijn punt bij BI is een beetje dat ik niet echt zie wat er nou precies veranderd buiten een paar nieuwe volken en het vechten bij nacht. De barbaren vallen aan, maar dat doen ze toch in RTW ook al?

[ Voor 21% gewijzigd door UltraR-pc op 02-02-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk was ik niet enorm ondersteboven van BI, maar ik ben ook een fervente RTR-speler :P

Overigens ben ik nu een dingetje aan het maken (niet geheel zelf verzonnen, btw) dat generaals titels krijgen, dus de veroveraar van Carthage krijgt 'Africanus' achter zijn naam, en als je 5 heroic victories tegen de Gauls hebt krijg je Gallicus achter je naam etc,
Deze traits geven ook nog een influence/command/andere bonus :)

Als iemand interesse heeft kan ik wel laten zien hoe je het zelf kan doen.
(Overigens is het niet savegame compatible :) )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Nog iemand anders die mij kan vertellen waarom het wel / niet de moeite waard is om BI aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Omdat er een RTR versie van BI op komst is? :+

Zelf heb ik BI enkel en alleen om te modden, want ik kan gewoon niet meer "wennen" aan de onrealistische snelheid van de originele eenheden, om maar iets te noemen. Maar de extra features die de engine biedt zoals de night-battles, nieuwe formaties, de vernieuwde elementen van het turn-based gedeelte, ... zijn zoiezo wel de moeite als je een fan bent van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:32
Ik heb nu ook BI, maar als ik op "main campaign" druk krijg ik: "please select an item from the list" en gebeurt er verder niks :/

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:02:
Ik heb nu ook BI, maar als ik op "main campaign" druk krijg ik: "please select an item from the list" en gebeurt er verder niks :/
Ja dit heb ik ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik vraag me af welke mod de mensen hier gebruiken. Ik speel nu op het moment De extended greek mod : http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=20472

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 14:32
ph4ge schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 15:02:
Iemand enig idee ???

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Mail sturen naar de support? Her installatie van het spel? Iets in die geest proberen, Readme ff doorspitten etc. Het probleem komt me niet bekend voor je maar kunt het officiele forum ook nog ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
\o/ \o/ \o/
Kick:
Rome: Total War uitbreiding Alexander aangekondigd

Terwijl Creative Assembly al hard aan de volgende titel in de Total War serie aan het werken is, Medieval: Total War II, komt het bedrijf ook nog met een tweede uitbreiding voor Rome: Total War op de proppen. De uitbreiding heeft de naam Alexander en staat momenteel alleen digitaal (game kopen en downloaden via internet) in de planning.

Alexander kent vier nieuwe partijen, bestaande uit de Perzen, de Indiërs, de Barbaren en het Macedonische leger van Alexander. In totaal moeten er zo'n 50 units toegevoegd worden en zal Brian Blessed als verteller aanwezig zijn. Wanneer de uitbreiding precies uit gaat komen is nog niet bekend.
Ze kijken wel goed af bij RTR :P

* anandus vindt dit wel fijn, persoonlijk vind ik 500BC-500AD interessanter dan 500AD-1500AD :)

Dus kom maar op :9 . Ook al is het uitmelken ten top :/ .
En dat rijmt :+

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 08-04-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
anandus schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:14:
\o/ \o/ \o/
Kick:

[...]

Ze kijken wel goed af bij RTR :P

* anandus vindt dit wel fijn, persoonlijk vind ik 500BC-500AD interessanter dan 500AD-1500AD :)

Dus kom maar op :9 . Ook al is het uitmelken ten top :/ .
En dat rijmt :+
Idd. laat maar komen. Ben benieuwd of ze een beetje kunnen opboksen tegen de mod community. Die is namelijk behoorlijk groot. En er zijn erg goede mods. Sommigen zelfs beter dan het originele spel, zoals SPQR.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Er is meer info bekend over Rome Total War: Alexander:
Rome Total War: Alexander

Alexander is the latest expansion pack for the multiple award-winning Rome: Total War. The downloadable add-on pack casts players as one of history’s most brilliant generals, Alexander the Great, handing them the opportunity to replicate his all-conquering achievements and tactical genius on the battlefield.

30+ hours of brand new gameplay featuring:

Brand New Campaign Game

6 New Historical Battles

6 Multiplayer Battles

4 New Factions

60+ New Units

Voiceover By Brian Blessed
Voor meer info, zie: http://www.totalwar.com/community/alex2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het is al weer een tijdje rustig hier, het spel is dan ook al een tijdje uit en denk dat veel mensen het al weer achter zich hebben gelaten maar sinds een aantal dagen is het de uitbreiding Alexander te downloaden voor een tientje. Ik download het vandaag dus en zal mijn bevindingen later posten, het klinkt in ieder geval allemaal goed :)

Edit: :( Rome zelf uitgeleend, naja dan maar ff in het weekeind proberen

[ Voor 11% gewijzigd door Steffy op 21-06-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

*schopje*

Ik was gisteren de Demo aan het spelen van de Barbarian Invasion en met het opkomende Total War: Medieval II wil ik toch maar Rome total war gaan kopen e.d. alleen ik kwam 1 groot nadeel tegen en dat was mijn camara. Ik zal het iets duidelijker maken wat ik bedoel.

1e keer was ik een soort van trainig missie aan het doen en ik had het commando over 3 leger groepjes. 1daarvan had ik al naar voren gestuurd (te ver) blijkbaar... want daarna kom ik er niet meer naar toe vliegen met mijn camara om daar de aktie te bekijken. Hoe kan dit? ik zat dus vast aan mijn andere 2, waar ik wel gewoon kon bewegen.

2e keer ging het al beter, ik moest een overbank verdedigen ofzo maar ik stuurde mijn troepen nar de overkant en ging andere kant op kijken met mijn camara. Zo kwam ik "vast" te zitten tussen de bomen met dat ding omdat hij niet meer terug wilde. Moest ik wat draaien en keren en dan ging hij terug. Maar ik kon niet rechtstreeks terug naar mijn mannen.

Zit dit ook in de volledige versie? want dan moet ik er toch nog maar eens goed over nadenken. Ik snap wel dat je niet overal kan kijken, omdat dat in het echt ook zo is. Maar als ik troepen 200meter vooruit stuur, vind ik het wel fijn als ik bij hun ook kan kijken wat er gebeurt (zeg maar als scout). Wie verhelderd dit mij :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
In de trainingsmissie is die camera idd erg irritant, maar bij nomale battles is dat niet zo. Speel eens 'the battle of the river trebia', daar gedraagt de camera zich wel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

Volgens mij kon je met de ''end'' toets de troepen die veraf zijn bereiken.
In je legioenen overzicht (scherm onderaan in het midden), kun je de betreffende eenheid selecteren en met end wordt de camera er naar toe gezogen.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Thnx mensen :) ik heb vanmiddag een andere battle gespeeld en gewonnen >:) Nu heb ik ook gewerkt met, groepje selecteren -> END en mooie zoem er naar toe en verder commando's geven werkt perfect :) eigenlijk moet ik de Tutorial doorlopen, maar die loop ik liever door als ik het spel koop. Want anders is het zo saai :p (2x tutorial spelen).

Wat soms nog een beetje onhandig was, was het netjes plaatsen van mijn soldaten hier en daar maar dat kost gewoon wat oefening want ik had niet slim gekeken en mijn archers voorop gezet B) omdat ik dacht dat het speermannetjes waren maar dat zijn details.

Binnenkort opzoek naar deze game! (word of de Gold Editie, of de Eras :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al beetje gezocht in deze topic maar kon er niks over vinden dus:

Heeft er iemand interesse in een Hamachi LAN voor Rome Total War/ Barbarian Invasion/Alexander?
Kunnen we ff wat battle's doen over het "netwerkje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 00:23:
Ik had al beetje gezocht in deze topic maar kon er niks over vinden dus:

Heeft er iemand interesse in een Hamachi LAN voor Rome Total War/ Barbarian Invasion/Alexander?
Kunnen we ff wat battle's doen over het "netwerkje"
Kun je niet online battlen dan met deze game ? (dan gelijk met TS bijv.) 4 tegen 4 ofzo (als dat kan) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Is er een unified rome mod voor 1.5? Ik heb wel mods gevonden waar het inzit,maar geen standone unified rome mod.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 13:57:
Het is al weer een tijdje rustig hier, het spel is dan ook al een tijdje uit en denk dat veel mensen het al weer achter zich hebben gelaten maar sinds een aantal dagen is het de uitbreiding Alexander te downloaden voor een tientje. Ik download het vandaag dus en zal mijn bevindingen later posten, het klinkt in ieder geval allemaal goed :)

Edit: :( Rome zelf uitgeleend, naja dan maar ff in het weekeind proberen
Hoe bevalt Alexander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was al een tijdje bezig met een campaign, moest nog 9 steden overnemen toen ik besloot de laatste patches te instaleren. Op zich werkt alles prima. Maar ik kom nu in het spel rare dingen tegen.

Zo word ik opeens uit steden gekegeld door de burgers. Op zich niet zo raar. Maar de stad is dan meteen beveiligd door een groot leger van de faction die het dichtsbij zit. Allemaal van die mannetjes met 2 gouden chevrons. Vrij moeilijk om weer terug te pakken dus.

Ook zet ik vinkjes uit dat de AI controle heeft over een 2e en/of 3e leger in battles. Als dan de battle start heeft de AI toch de units onder controle....vervolgens lopen ze als gekken recht op de tegenstander af en verliezen :/

Hoort dit zo met de nieuwste patch? of is dat een bug als je een met 1.1 gestarte game met 1.5 patch speelt.

(gaat over Rome:Total War zonder mods/expansions)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik was ff 4 weken op vakantie maar ondertussen weer terug. Het speeld zoals van ouds zeg maar, ik denk wel dat je behoorlijk verslaafd moet zijn aan het spel wil je het echt lang gaan spelen, het is voor wat het kost voor een casual RTW speler ook wel te pruimen, gewoon kopen als je het echt leuk vind, speel je het nu al zelden laat het dan tenzij je geld over hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:29:
Ook zet ik vinkjes uit dat de AI controle heeft over een 2e en/of 3e leger in battles. Als dan de battle start heeft de AI toch de units onder controle....vervolgens lopen ze als gekken recht op de tegenstander af en verliezen :/
Dit is mij ook wel eens overkomen, ik was nota bene verdediger in de battle dus ik wacht met mn leger veilig op een heuvel, stormen de reinforcements als een kip zonder kop op de vijand af :X gelukkig save ik altijd voor een belangrijke battle :P
Savegame geladen, toen was het me bijna weer overkomen, ik ontdekte namelijk dat als ik het vinkje voor AI controle wegklikte en daarna rechts klikte op het leger van de vijand (om te zien wat voor units er allemaal tussen zaten), het vinkje weer gewoon werd aangekruist.

Heb je dus niet toevallig het leger van de vijand bekeken nadat je het vinkje wegklikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

Heb je dus niet toevallig het leger van de vijand bekeken nadat je het vinkje wegklikte?
Eey, dat kan idd wel zo zijn ja! Zal het eens controleren straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Even iets heel anders...

Ik speel al een tijd Europa Barbarorum, en dat bevalt me best.
Maar op GoT hoor ik daar heel erg weinig van nmlk :P

- Je hebt alleen een schone RTW 1.2 nodig!

Link: www.europabarbarorum.com

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
Ik ben maar weer eens gaan spelen, RTR Platinum met de Metropolis + Naval mod. Helaas zijn de forums van totalwar.org down en is op twcenter niks te vinden. Maar weet iemand of er ergens documentatie van de Metropolis mod te vinden is? Ik heb nu geen idee of ik nu farms moet bouwen (en dan welke van de twee soorten) of dat het verstandiger is havens te bouwen, of markets, of mijnen. Je leest het al, keus teveel ;)

Maar als er iemand is die weet of er ergens een 'handleiding' voor de Metropolis mod te krijgen is, of wat tips kan geven hoe je de economie het beste op gang krijgt. Graag! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik kwam toevallig in de winkel gisteren een heuse Total War box tegen! :D

Hier in zit:
• Shogun Total War plus uitbreindingen
• Medieval Total War plus uitbreidingen
• Rome Total War plus uitbreidingen (incl. Alexander!)
• DVD met "The making of..."
• Een redelijk dik boek met artwork ofzo.
• Alle soudtracks op losse cd's, incl de MTW2-soundtrack.

Geloof ik, want ik keek alleen op de achterkant van de doos en had weinig tijd om het uit te vogelen.
En dit voor de prijs van €49,95 / $59,99! :D

Zie ook hier in de FRS of hier op Amazon!

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 13-08-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

anandus schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 14:37:
Ik kwam toevallig in de winkel gisteren een heuse Total War box tegen! :D

Hier in zit:
• Shogun Total War plus uitbreindingen
• Medieval Total War plus uitbreidingen
• Rome Total War plus uitbreidingen (incl. Alexander!)
• DVD met "The making of..."
• Een redelijk dik boek met artwork ofzo.
• Alle soudtracks op losse cd's, incl de MTW2-soundtrack.

Geloof ik, want ik keek alleen op de achterkant van de doos en had weinig tijd om het uit te vogelen.
En dit voor de prijs van €49,95 / $59,99! :D

Zie ook hier in de FRS of hier op Amazon!
Dat is de Total War Eras box :) die ik heb gekocht :p bij de dixons, 45euro :) Wat me wel enorm tegen viel was de inhoud. Het is een leuke doos en ik verwacht ook vrij groot artwork boek maar hehe.. de binnenkant van de doos is net zo groot als een DVD-doosje. Ook dus het boekje. De soundtrack cd zit dan weer in een cartonnetje 8)7 (waarom geen normaal cddoosje :'( ) en de DVD met de making off... mwaa. De maker van de serie vertelt vrij veel over Shogun, hoe het begonnen, ontwikkelt,gemaakt is en daarna kleine beetjes over de andere opvolgers. Ook heel weinig over de nieuwe Medieval2 helaas. Ik kan pics maken voor de mensen die het willen ;)

Maar al met al ben ik er wel tevreden over :) ik heb nu gelijk de hele serie compleet en ik wilde voornamelijk Rome hebben nu heb ik er wat extra's bij :+ toch een leuke boxset! (voor de mensen die de collecters item kennen van Blizzard (warcraft3) dan valt deze echt in het niet! niet vergelijkbaar :p

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchie! op 13-08-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:36
Bij Dimplus is ie nog maar 44,95. De era box. Ook staat er een screen bij van de inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://dimplus.nl/pc/banners/twera.jpg

En bij dimplus rekenen ze boven de 35 euro geen verzendkosten :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Euhm.. misschien een stomme vraag, maar wat is er met Rome Total Realism gebeurd? :o

Zijn ze gestopt? Is versie 7 nog uitgekomen / gaat het nog uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Ik weet het niet. Het forum was iig al langere tijd offline vanwege een zogenaamde update. Op twcenter lees ik iig wel veel over medieval total realism, mss heeft dat er nog iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
anandus schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:19:
Euhm.. misschien een stomme vraag, maar wat is er met Rome Total Realism gebeurd? :o

Zijn ze gestopt? Is versie 7 nog uitgekomen / gaat het nog uitkomen?
Niet uitgekomen, zou er ook niet op hopen. Tot recent alleszinds niets opzienbarends terug te vinden in de development forums, waar ik zo nu en dan nog eens ga neuzen (alhoewel ik al maanden niets meer voor het team gedaan heb - zegt ook genoeg veronderstel ik).

Gestopt daarentegen durf ik niet te zeggen.

En ja, je mag je aan Medieval 2 : Total Realism verwachten in een verre toekomst, met zowat alle "famous stars" van het oude RTR team :P Ik doe alvast mee, al is het dan meer op de achtergrond 8) Momenteel nog geen concrete plannen, tot de release van de game, en er meer geweten is over de modificatie-mogelijkheden.

Verwijderd

Ik heb nu ook RTW en BI (eindelijk) en Alexander, De 1e 2 zijn echt gaaf met RTW ben ik nu bezig met de Grieken (Macedoniers, SPQR, Jullii al gedaan) BI speel ik als ik eerst alle van RTW heb gespeeld (heb wat zitten kloten in de data dat ik alle army's kan kiezen, ook de not-unlockable). Maar Alexander valt echt vies tegen, die is gewoon weg niet te doen.. Veel te moeilijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zin in een keertje 1vs1 online?
Lijkt me wel leuk tegen een GoTter te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hey, volgens mij zag ik net RTW+BI voor 14,99 _o_
(Bij Intertoys. Bij FRS was het een stuk prijziger, 40 euro ofzo)

Ik weet het niet helemaal zeker, ik ga nu even terug om nog eens te kijken (en te kopen)

Edit:
Ik weet het zeker 8)

Leuk, al zit ik nu in dubio: RTW met RTR spelen of RTW met BI spelen (BI heb ik nooit gezien)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 25-08-2006 11:54 ]

• JanW
  • Laatst online: 11:36
Zijn er nog mensen die RTW spelen of is iedereen overgestapt naar MTW. Ik heb zelf pas de Gold Edition gekocht en vind het echt een goed spel.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
iK speel het ook nog wel eens. BI kan ik niet installeren ivm Nero en deamontools
Laatst weer eens een campagne gestart en alle historical battles uitgespeelt. Erug leuk!!!

MTW lijkt me ook leuk maar ik wacht op een chinese versie met chinese legers uit het verleden dat lijkt me wel cool

diskeltische lurker

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
technopeuter schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:45:
iK speel het ook nog wel eens. BI kan ik niet installeren ivm Nero en deamontools
Laatst weer eens een campagne gestart en alle historical battles uitgespeelt. Erug leuk!!!

MTW lijkt me ook leuk maar ik wacht op een chinese versie met chinese legers uit het verleden dat lijkt me wel cool
Shogun: Total War dus, weet niet of die nog goed onder XP draait hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Zijn er nog mensen die Rome spelen? Die middeleeuwen spreken mij niet echt aan. Maar ok, ik loop dus met maxed out legers over de kaart en deze probeer ik tijdens veldslagen in het gareel te houden. Dus voor het gevecht groepeer ik ze in subgroepen, zet ze in formaties etc. Dan blijven ze ook netjes zo staan of zo marcheren, totdat ze dus echt gaan vechten. Dan verandert het al gauw in een grote mierenhoop.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat iedereen in formatie blijft? Zo worden mijn flanking manoeuvres toch nooit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
Ik speel ook nog steeds Rome in combinatie met de SPQR mod.
Med II vind ik ook niets aan, te kleine legertjes en teveel bugs. Had liever een Rome TW II gezien met 5000+ man per legioen, maar dat komt misschien ooit nog wel.

En over je vraag, volgens mij wil guard mode wel helpen. Alleen de voorste rangen mengen zich dan in het gevecht. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ben weer begonnen, vandaag :D ! Had The Gladiator weer gekeken en dat gaat het weer borrelen :) !!

RTW retail + 1.3 patch + 1.5 patch en army size op huge. Graphics 1400x1050 medium.

Ruiggg :p ! Dit keer doe ik alleen de gevechten en routes, ik laat de AI mijn steden beheren. Al vind ik het nog steeds BLOED irritant dat ze ALTIJD gaan rebellen op een begeven moment ... alsof een stad nooit tevreden kan blijven. Vind ik een heel slecht punt en heeft me in het verleden twee keer laten stoppen met spelen. Werd het helemaal zat dat gerel, moest ik al mijn energie steken in het terughalen van mijn eigen steden, bah.

Naja, hopen dat dat nu minder is nu de AI het doet ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of bol het goed heeft neergezet, maar die gaan blijkbaar binnenkort Rome + BI verkopen voor 5,99;
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

Dat is dus echt geen geld voor deze topgame. Heb je meteen alles wat je echt nodig hebt (Alexander vond ik zelf erg tegenvallen), kan je uren mee vooruit. Zeker als je nog geen TW game hebt en je vindt Medieval 2 te duur (of hij draait slecht op je PC, hij heeft redelijk hoge systeemeisen) is het een goede keuze.
En @ Melniek; er zijn al mensen bezig voor een mod voor Med2 voor het romeinse tijdperk, maar die zal nog even op zich laten wachten (als hij er al komt, een hoop van deze initiatieven komen vroegtijdig tot zijn eind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Cassius schreef op maandag 12 februari 2007 @ 00:28:
Ben weer begonnen, vandaag :D ! Had The Gladiator weer gekeken en dat gaat het weer borrelen :) !!

RTW retail + 1.3 patch + 1.5 patch en army size op huge. Graphics 1400x1050 medium.

Ruiggg :p ! Dit keer doe ik alleen de gevechten en routes, ik laat de AI mijn steden beheren. Al vind ik het nog steeds BLOED irritant dat ze ALTIJD gaan rebellen op een begeven moment ... alsof een stad nooit tevreden kan blijven. Vind ik een heel slecht punt en heeft me in het verleden twee keer laten stoppen met spelen. Werd het helemaal zat dat gerel, moest ik al mijn energie steken in het terughalen van mijn eigen steden, bah.

Naja, hopen dat dat nu minder is nu de AI het doet ...
Voor de standaard versie is dat redelijk hetzelfde...

Volgens mij moet jij eens wat leuke mods uitproberen:
Rome Total Realism Platinum
Een stuk uitgebreider dan de originele Rome Total War. Grotere map en andere units/factions. Ook minder last van rebelerende steden.
SPQR Total War
Deze mod is gefocust op battles. Je kan meerdere units tegelijk per turn maken en dus heel snel grote legers.

Nog meer mods staan o.a. hier

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mjah ik ben gisteren begonnen en de AI doet gewoon niet wat ik wil ... mods ben ik nog niet mee bezig. Heb een van de eerdere TR mods gespeeld, dat was mijns inziens een beetje buggy en klopte niet helemaal op sommige punten? Nu is het vast beter, maar de drempel ligt hoger.

De AI maakt rare beslissingen betreffende stadsleiders en recruitering van de juiste extra troops, ze gaan erg slecht om met spies / assasins / politica ... zucht. Het spel is niet perfect, maar dat wil ik zo graag :P !

Naja, ik doe wel gewoon de gevechten, die blijven zwaar vet, lekker puh ^^ !!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ja dan was je weer even gestopt, maar dan kijk je weer 300 :X ! Die film was echt ruig en nu ben ik dus verder gegaan waar ik was gebleven, ik zal hem uitspelen zodat ik met de spartanen kan spelen! Die zitten in de 'The Greek Cities' als ras toch? De hoplites en spartan elite units, cmon :D !

Verder heb ik dus gewoon de nieuwste versie, maar squalor blijft iets rots. Als ik netjes mijn farms in toon houdt en mijn happiness buildings opschaal dan gaat het goed ... MAAR ... op een begeven moment is je stad 'af' ... :/ ... en dan:

Je kan niets meer bouwen, maar je populatie blijft stijgen! Dat kan je ook niet stoppen met hoge taxes want dan gaat het van +5% naar +1% ofzo en krijg je riots op je dak. Is het spel daarin nou zo flawed dat ik PERSÉ mijn eigen volk moet uitroeien na 60 jaar omdat ik anders de stad zie vervallen in een reuze leger rebellen wat klote te overwinnen is?

Dat vind ik echt heel matig, maar ja. Verder is het gaaf en ga ik door tot ik met de Spartans kan spelen ... als ik weet welke faction dat is :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Cassius schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:46:
Ja dan was je weer even gestopt, maar dan kijk je weer 300 :X ! Die film was echt ruig en nu ben ik dus verder gegaan waar ik was gebleven, ik zal hem uitspelen zodat ik met de spartanen kan spelen! Die zitten in de 'The Greek Cities' als ras toch? De hoplites en spartan elite units, cmon :D !

Verder heb ik dus gewoon de nieuwste versie, maar squalor blijft iets rots. Als ik netjes mijn farms in toon houdt en mijn happiness buildings opschaal dan gaat het goed ... MAAR ... op een begeven moment is je stad 'af' ... :/ ... en dan:

Je kan niets meer bouwen, maar je populatie blijft stijgen! Dat kan je ook niet stoppen met hoge taxes want dan gaat het van +5% naar +1% ofzo en krijg je riots op je dak. Is het spel daarin nou zo flawed dat ik PERSÉ mijn eigen volk moet uitroeien na 60 jaar omdat ik anders de stad zie vervallen in een reuze leger rebellen wat klote te overwinnen is?

Dat vind ik echt heel matig, maar ja. Verder is het gaaf en ga ik door tot ik met de Spartans kan spelen ... als ik weet welke faction dat is :D !
Spartans zijn idd de grieken. Maar installeer anders eens een mod zoals:
extended greek mod

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Ja ik zou een mod downloaden, of een skin, want de originele Spartaanse skin lijkt nergens op.
Greek extended mod heb ik ook een tijd gespeeld, veel nieuwe Griekse eenheden, dus zeker een aanrader als je daarvan houdt.
SPQR mod vind ik ook erg goed, veel grote battles, alleen een beetje buggy hier en daar, CTD's enzo, maar buiten dat de beste mod die ik gespeeld heb.

En als je meteen met de grieken wilt spelen, moet je gewoon de grieken bij playable nations zetten in de descr_strat file in je data/world/maps/campaign/imperial_campaign map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Melniek schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:23:
Ja ik zou een mod downloaden, of een skin, want de originele Spartaanse skin lijkt nergens op.
Greek extended mod heb ik ook een tijd gespeeld, veel nieuwe Griekse eenheden, dus zeker een aanrader als je daarvan houdt.
SPQR mod vind ik ook erg goed, veel grote battles, alleen een beetje buggy hier en daar, CTD's enzo, maar buiten dat de beste mod die ik gespeeld heb.

En als je meteen met de grieken wilt spelen, moet je gewoon de grieken bij playable nations zetten in de descr_strat file in je data/world/maps/campaign/imperial_campaign map ;)
Ooooeeeh, kan ik die non playables daar ook gewoon bij zetten :Y ? Now that would be sweet :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Jups, kan allemaal.
En nog over je onrust probleempje. Bouw je boerderijen niet hoger dan het eerste level, ook je riolen en dergelijke maak ik nooit hoger dan public bathhouse. Deze verhogen de bevolkingsgroei en zorgen dus uiteindelijk voor meer onrust.
Ik weet niet meer precies hoe het in de ungemodde versie er aan toe ging, maar bepaalde tempels hebben een hoger "increases public order" en "increases law" waarde, ik dacht van Jupiter en Zeus oid, dit helpt ook squalor te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Of speel gewoon Rome:total realism, dan kan je lekker veel temples neerzetten :P

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heb ik net Vulcan gekozen omdat mn units daardoor sterker worden ... :/ . Ach ja. Dan wordt het maar even massamoorden :X !

Jammer dat MTWII echt niet loopt op mijn laptop (P-M 1.7Ghz, 768MB, R9600 64MB, 60GB 7200), anders was ik er echt mee bezig gegaan!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Bespaar jezelf de moeite van MTW:II.Er zitten leuke elementen in, alleen jammer dat het zo bar slecht is uitgewerkt; buggy AI, diplomatie, cavaly charge bug etc.
Heb het een paar weken gespeeld, maar heb niet eens een campagne afgemaakt. Toen de patch kwam, kreeg ik weer even hoop, maar toen ik dezelfde dag al las dat feitelijk niets verholpen was heb ik de hoop maar opgegeven.. Daarna zou een patch in februari komen die alles zou verhelpen, maar is meen ik nog steeds niet verschenen |:(
Het liep btw wel goed vond ik, op een vergelijkbare configuratie (P-M 1,73, 1 GB, x700 en 4200 HD) maar wel alles op laag, behalve units op huge.

Hou het maar lekker bij Rome, heb ik veel meer plezier aan beleefd. Enige minpunt is dat je maar een leger tegelijk op het veld kan besturen. Dat zou ik wel graag in een volgend deel willen zien. Tienduizend Romeinen tegen twintig duizend Galliers :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Melniek schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:42:
Bespaar jezelf de moeite van MTW:II.Er zitten leuke elementen in, alleen jammer dat het zo bar slecht is uitgewerkt; buggy AI, diplomatie, cavaly charge bug etc.
Heb het een paar weken gespeeld, maar heb niet eens een campagne afgemaakt. Toen de patch kwam, kreeg ik weer even hoop, maar toen ik dezelfde dag al las dat feitelijk niets verholpen was heb ik de hoop maar opgegeven.. Daarna zou een patch in februari komen die alles zou verhelpen, maar is meen ik nog steeds niet verschenen |:(
Het liep btw wel goed vond ik, op een vergelijkbare configuratie (P-M 1,73, 1 GB, x700 en 4200 HD) maar wel alles op laag, behalve units op huge.

Hou het maar lekker bij Rome, heb ik veel meer plezier aan beleefd. Enige minpunt is dat je maar een leger tegelijk op het veld kan besturen. Dat zou ik wel graag in een volgend deel willen zien. Tienduizend Romeinen tegen twintig duizend Galliers :9~
Dat vind ik zelf ook jammer ja, maximaal een <x> aantal cards op het veld. Kan je nog zoveel reinforcements hebben, het boeit niet. Ja of je moet ze door de AI laten besturen ... maar dat wil je ook niet ;) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Nadat ik de afgelopen weken actief ben geweest in het Medieval II topic. Is het nu de tijd voor Rome. Medieval II heb ik nu bijna uitgespeeld, dus binnenkort wil ik Rome gaan uitproberen. En aangezien de gold edition van het spel een tientje was vond ik het dat wel waard.
Wat ik zoal gelezen heb wil ik gelijk met de Total Realism mod aan de slag, aangezien mij die zeer aanspreekt, en ik er ook erg goede verhalen over hoor. Ik neem aan dat de mod ook klaar is ondertussen voor Barbarian Invasion? Aangezien in de topicstart stond dat RTR klaar was voor patch 1.2 terwijl BI versie 1.3 is.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
el-jorge schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:56:
Nadat ik de afgelopen weken actief ben geweest in het Medieval II topic. Is het nu de tijd voor Rome. Medieval II heb ik nu bijna uitgespeeld, dus binnenkort wil ik Rome gaan uitproberen. En aangezien de gold edition van het spel een tientje was vond ik het dat wel waard.
Wat ik zoal gelezen heb wil ik gelijk met de Total Realism mod aan de slag, aangezien mij die zeer aanspreekt, en ik er ook erg goede verhalen over hoor. Ik neem aan dat de mod ook klaar is ondertussen voor Barbarian Invasion? Aangezien in de topicstart stond dat RTR klaar was voor patch 1.2 terwijl BI versie 1.3 is.
Allang ;) - klik -

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Thanx in ieder geval, gelijk over Rome heen gehaald, vanavond ga ik beginnen. Ik heb alwel wat met de instellingen lopen klooien. Ik heb een 20"wide scherm, maar als je de ideale instellingen laat kiezen herkent het spel die niet. Wordt widescreen goed ondersteund door dit spel, of kan ik beter op een andere resolutie spelen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over patches en mods...

Ben op dit moment Rome Total War aan het spelen en heb bijna 1 campaign afgerond. Ook heb ik Barbarian Invasion liggen en die wil ik hierna gaan spelen.

Nu wil ik de patches gaan installeren en als ik het goed begrepen heb dan is v1.5 de laatste patch voor RTW en v1.6 de laatste voor RTW BI.

Kan ik beide patches eigenlijk installeren?
Dus dat ik de laatste versie van RTW kan spelen en de laatste versie van BI.

En kan ik bijvoorbeeld de Rome Total Realism mod naast de originele versies blijven draaien? En is de RTR mod ook voor BI, dus in die tijdspanne?

En mijn afsluitende vraag:
Heb ik een significant snellere computer nodig, voor de nieuwe patches en/of mods?

Thnx in advance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:32:
En kan ik bijvoorbeeld de Rome Total Realism mod naast de originele versies blijven draaien? En is de RTR mod ook voor BI, dus in die tijdspanne?
Ja, dat kan. Je moet daarvoor de modswitch gebruiken. Moet je even bij dat linkje van mij boven kijken. Sowiso is dat een heel fijn forum.
En mijn afsluitende vraag:
Heb ik een significant snellere computer nodig, voor de nieuwe patches en/of mods?

Thnx in advance...
Neuh niet echt. Sommige mods zijn wat zwaarder dan andere, maar niets om over naar huis te schrijven.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar heb je dus 2 verschillende RTR versies? qua tijdspanne?

Of heb je bij RTR via BI wat meer opties (zoals 's nachts vechten)? En blijft de tijdspanne hetzelfde als RTR via de vanilla versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:07:
maar heb je dus 2 verschillende RTR versies? qua tijdspanne?

Of heb je bij RTR via BI wat meer opties (zoals 's nachts vechten)? En blijft de tijdspanne hetzelfde als RTR via de vanilla versie...
Hoe bedoel je tijdspanne? Bij RTR zitten wat extra dingen zoals idd bv nightbattles.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:07:
yup. RTR via BI gebruikt de BI-engine, maar speelt zich wel, afaik af in de RTW-tijd, als ik het goed heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTR platinum is voor de bi.exe en gold voor de rtw.exe.
En de juiste installvolgorde is: RTW->BI->patch 1.6 (patched rtw naar 1.5 en bi naar 1.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
voor de mensen die city-revolt niet leuk vinden :p
Gewoon je city aan een vijandige fractie geven (werkt iig in RTW-vanilla, in BI trapte ze er niet meer in)

Als je zegt "give a region" komt er rechtonder een knopje: "give as a gift" en dat accepteren ze meestal. daarna moet jou leger uit de stad en is de stad zonder leger, in die beurt kun je dus gewoon de stad inlopen(veroveren) en de bevolking exterminaten! Zo heb ik de helft van mijn gebieden in een beurt afgestaan en weer veroverd... je wilt niet weten hoe rijk ik daarna was...

Dit truukje kun je ook doen als je een city gaat briben, meestan compenseert de opbrengst van de exterminate-actie je bribekosten.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Laatst online: 10:18
Mini-kickje van mijn kant :)

Ik had RTW weer ontstofd en ik ben het weer vol enthousiasme gaan spelen op very hard met de seleucids. Ik heb inmiddels 38 settlements en alles gaat goed (4 miljoen denarii, genoeg bevolking, nooit rebelleren). Nu zat ik net weer te spelen, belangrijke battle gewonnen (als ik won had ik heel griekenland) maar op de een of andere manier schoot het spel terug naar windows. En ik kon het opnieuw opstarten.

Na een tijdje uitvogelen ben ik er in ieder geval achter dat het gebeurt na end turn en voor een nieuwe turn, meestal wanneer de rebel faction in beeld komt. Battles annuleren of spelen heeft geen invloed, de battles kan je prima spelen (wanneer je aangevallen wordt door bijv de brutii, zo`n battle) maar zodra die afgelopen zijn schiet het spel er in een keer af, terug naar windows. Het is dan ook niet meer bij processen terug te vinden of sowieso in de taakbalk.

Ik heb elke mogelijke patch (1,1 // 1,2 // 1,3 // 1,5//) inmiddels geprobeerd en geen succes. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Het is de eerste keer dat ik zoiets heb en ik heb geen idee waar het aan kan liggen. (ook niet aan het systeem, op het systeem zijn al 100en turns goed verlopen)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Yofresh schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:39:
Mini-kickje van mijn kant :)

Ik had RTW weer ontstofd en ik ben het weer vol enthousiasme gaan spelen op very hard met de seleucids. Ik heb inmiddels 38 settlements en alles gaat goed (4 miljoen denarii, genoeg bevolking, nooit rebelleren). Nu zat ik net weer te spelen, belangrijke battle gewonnen (als ik won had ik heel griekenland) maar op de een of andere manier schoot het spel terug naar windows. En ik kon het opnieuw opstarten.

Na een tijdje uitvogelen ben ik er in ieder geval achter dat het gebeurt na end turn en voor een nieuwe turn, meestal wanneer de rebel faction in beeld komt. Battles annuleren of spelen heeft geen invloed, de battles kan je prima spelen (wanneer je aangevallen wordt door bijv de brutii, zo`n battle) maar zodra die afgelopen zijn schiet het spel er in een keer af, terug naar windows. Het is dan ook niet meer bij processen terug te vinden of sowieso in de taakbalk.

Ik heb elke mogelijke patch (1,1 // 1,2 // 1,3 // 1,5//) inmiddels geprobeerd en geen succes. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Het is de eerste keer dat ik zoiets heb en ik heb geen idee waar het aan kan liggen. (ook niet aan het systeem, op het systeem zijn al 100en turns goed verlopen)
Je kan sowiso door in je console "toggle_fow" te typen de fog of war uitzetten. Zo kan je zien waar het precies fout gaat. Ik weet dat er een city revolt bug is waarbij je dus CTD´s (crash to desktop) krijgt als een city revolt. Misschien is dat aan de hand.

hmm... ik zie dat die hotfix voor RTR is. Volgens mij ben je dat niet aan het spelen. Maar evengoed hier de link. Wie weet heb je er wat aan:
http://www.twcenter.net/f...ghlight=revolt+ctd+hotfix

sowiso kan je je probleem op dat forum posten. Er zitten een hoop mensen die er een hoop vanaf weten.

En als niet helpt, zal je toch een wat eerdere savegame moeten gebruiken :(

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Laatst online: 10:18
Ik heb geen last van een civil revolt, alles heeft 80% of meer public order. Ik heb nog geprobeerd om de turn op een andere pc af te maken maar ook hier krijg ik een CTD net na de rebels.

Wanneer ik follow AI-movement aanzet met toggle_fow dan kan ik zien dat de rebels ook gewoon hun turn doen maar dat het daarna foutgaat.

De laatste andere save dateert van heel lang terug en die gebruik ik dan ook liever niet...

Iemand nog een idee?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje een kick maar belangrijk nieuws :P

Afbeeldingslocatie: http://i196.photobucket.com/albums/aa51/jomen666/pekerment.jpg

Dus jullie kans om uit te maken wie de beste nederlandse/vlaamse RTW speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Ziet er niet erg profi uit allemaal eerlijk gezegd.. Mag wel een stuk meer informatie bij.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me blaast het stof van het topic af

Ik ben de laatste tijd toch weer flink RTW aan het spelen, het blijft toch een van de betere, zo niet, de beste Total War-games :)
Nu speel ik normaal met de (oude) mod Rome Total Realism Platinum 1.9 (als ik het goed heb, dit is uit mijn blote hoofd).

Nu wilde ik even kijken hoe het tegenwoordig eigenlijk gaat met de mods en raakte een beetje overdonderd.
'Vroeger' was het makkelijk. Speelde je barabaren, dan nam je de mod Europa Barbarorum, speelde je graag de Romeinen dan nam je Rome total War.
Er waren wat andere mods, maar die deden weinig ter zake.

Maar toen ik weer ging kijken was ik eigenlijk een beetje overwhelmd.
Talloze grote en heel veel kleinere mods.

Nu vroeg ik me af of iemand mij in het kort kan uitleggen wat de verschillen tussen de grote jongens zijn?

Als ik het goed heb zijn de grote mods (van de mods bij twcenter):
Europa Barbarorum
Extended Greek Mod
INVASIO BARBARORVM
Roma Surrectum
Rome: Total Realism
SPQR Total War

Klopt dat zo?

Nu is de vraag welke de 'beste' is ongetwijfeld heel subjectief en afhankelijk van wat je wil in je spel, maar ik vroeg me af wat anderen graag spelen (en waarom)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Rome total war en dan Darth mod realism is dat geloof ik.
Teminste dat heb ik altijd geweldig gevonden, en dan veranderde ik zelf de skins wel en andere dingen.

Maar Realism heeft altijd me voorkeur gehad. ( zat op Twcenter toen het allemaal net begon, zelfs nog een Troje Total War deel meegeholpen voor skins enzo voor een "mod" )

[ Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 03-12-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een paar uur RTRVII gespeeld en ook een paar uur Roma Surrectum 2 (wat geloof ik de meest populaire is). Allebei met Rome.
Het zijn allebei immens grote mods, vreselijk uitgebreid op alle fronten :)

RTR is wat realistischer en ook iets meer gescript (wat op zich wel leuk is), maar Roma Surrectum is mooier (vind ik).
Beiden hele toffe mods en het duurt wel even tot ik ze door heb en ik echt een mening kan vormen over deze mods.

Hoe dan ook zijn de mods voor RTW springlevend en ware juweeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
anandus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:55:
/me blaast het stof van het topic af

Ik ben de laatste tijd toch weer flink RTW aan het spelen, het blijft toch een van de betere, zo niet, de beste Total War-games :)
Nu speel ik normaal met de (oude) mod Rome Total Realism Platinum 1.9 (als ik het goed heb, dit is uit mijn blote hoofd).

Nu wilde ik even kijken hoe het tegenwoordig eigenlijk gaat met de mods en raakte een beetje overdonderd.
'Vroeger' was het makkelijk. Speelde je barabaren, dan nam je de mod Europa Barbarorum, speelde je graag de Romeinen dan nam je Rome total War.
Er waren wat andere mods, maar die deden weinig ter zake.

Maar toen ik weer ging kijken was ik eigenlijk een beetje overwhelmd.
Talloze grote en heel veel kleinere mods.

Nu vroeg ik me af of iemand mij in het kort kan uitleggen wat de verschillen tussen de grote jongens zijn?

Als ik het goed heb zijn de grote mods (van de mods bij twcenter):
Europa Barbarorum
Extended Greek Mod
INVASIO BARBARORVM
Roma Surrectum
Rome: Total Realism
SPQR Total War

Klopt dat zo?

Nu is de vraag welke de 'beste' is ongetwijfeld heel subjectief en afhankelijk van wat je wil in je spel, maar ik vroeg me af wat anderen graag spelen (en waarom)? :)
SPQR is als vooral leuk als je van veel full stack battles houdt.
EB is voor mijn gevoel redelijk het tegenovergestelde van SQPR. Een stuk trager qua recruiting en overnemen van vijandelijke provincies. En historisch erg correct.
RTR zit er een beetje tussenin. Dit is de mod die ik zelf ook nog het meeste speel. Ik gebruik dan wel de prometheus skin pack want daarvan vind ik de units gewoon veruit het beste
EXTM heb ik denk ik te lang geleden gespeeld om er nog iets nuttig te zeggen maar ik doe het lekker toch: wat ik me er van herinnerer is het vooral een uitbreiding op vanilla waarbij de nadruk uiteraard ligt op de griekse units. Qua gameplay was het niet zo anders dan vanilla. Vooral meer units.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
[Waarschijnlijk is dit topic dood, maar ach, ik kan het proberen]

Ik zit eigenlijk steeds meer RTW te spelen. Sinds ik Total Realism heb geïnstalleerd is het weer leuk. Alleen het grootste nadeel van een oud spel is de multiplayer, daar is helemaal niemand...

Ik vroeg me af of er wat Tweakers zijn die zin hebben om samen met mij online een toernooitje te vechten, zou gaaf zijn als er nog mensen zijn die dat willen! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door wouterg00 op 30-03-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
/me Kickje

Rome Total War komt nu ook uit voor de iPad:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Sega & Creative Assembly brengen remaster van de originele Rome Total War (2004) uit:
https://www.eurogamer.net...rome-remastered-interview
https://store.romeremastered.totalwar.com/
nieuws: Remaster van Total War: ROME verschijnt op 29 april

[ Voor 28% gewijzigd door choogen op 25-03-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:15
Ik heb na de ramp die rome 2 was (en nog altijd is) eigenlijk geen vertrouwen meer in dat CA nog een deftige historische game kan maken. Rome 1 was fantastisch, maar had ook wel wat issues, en als ze die niet hebben aangepakt en gewoon erop teren dat mensen het kopen omdat de soundtrack hen nostalgisch maakt, dan laat ik het links liggen.

Als je al bijvoorbeeld kijkt naar de campaign map, lijkt het meer op een mobile game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:44
Een kleine tip voor de mensen met interesse in de remaster: je kan de CD-key van de retail versie van het originele spel gewoon toevoegen in Steam. Krijg je ook die 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Kan je de Rome remaster nou co-op spelen?

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

kihon schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:31:
Kan je de Rome remaster nou co-op spelen?
Can I play cross-platform multiplayer against other users across Windows, Mac, and Linux?

Yes, you can! For the first time in the history of Total War, you can play multiplayer against friends and foes in Total War: ROME REMASTERED over three different platforms!

https://www.totalwar.com/blog/total-war-rome-remastered-faq/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:54
choogen schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:03:
[...]

Can I play cross-platform multiplayer against other users across Windows, Mac, and Linux?

Yes, you can! For the first time in the history of Total War, you can play multiplayer against friends and foes in Total War: ROME REMASTERED over three different platforms!

https://www.totalwar.com/blog/total-war-rome-remastered-faq/
Dit is volgens mij wel alleen battles en geen campaign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Zagre schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:09:
[...]

Dit is volgens mij wel alleen battles en geen campaign
Zou graag campaign multiplayer zien :9~

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 15:12
vind iemand anders de campaing map er slechter uitzien dan voorheen?

naast dus @AntiChrist7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

atthias schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:17:
Vindt iemand anders de campaign map er slechter uitzien dan voorheen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoGViZIFrLaBybzKCy0Fd2tlMPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFC72aXNEMHNPEP0WSQFGDlD.jpg?f=fotoalbum_large

Waar zit je bezwaar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
deze is een stuk beter hier zie ik de kleuren erg vlak/uitgesmeerd geen idee wat het te noemen

YouTube: EARLY ACCESS - Rome Total War Remastered - Carthage Imperial Campaig...

op 19 15 voor geval de link niet goed werkt

of is dit gewoon dikke youtube compressie aan de gang hier

mis nog steeds de oude settlement models maar dat kunnen modders hopelijk fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

atthias schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:25:
deze is een stuk beter hier zie ik de kleuren erg vlak/uitgesmeerd geen idee wat het te noemen

YouTube: EARLY ACCESS - Rome Total War Remastered - Carthage Imperial Campaig...

op 19 15 voor geval de link niet goed werkt

of is dit gewoon dikke youtube compressie aan de gang hier

mis nog steeds de oude settlement models maar dat kunnen modders hopelijk fixen
In dat Youtube filmpje zie ik de details inderdaad lang niet zo scherp als in de schermafbeelding die ik hierboven plaatste (o.a. de kustlijn is niet bepaald scherp), maar hierboven is waarschijnlijk ook dieper ingezoomd. Zou inderdaad een YT compressie-effect kunnen zijn.

Je schijnt overigens in het Options-menu zelf de kleurhelderheid etc. nog naar wens te kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
duidelijk bedankt voor je hulp dan wacht ik met spannign de 29ste af kan niet wachten

het origineel chrashed voor mij na elke battle dus dat is niet meer speelbaar naast het feit dat 2 fullstack battles toch al zeer zwaar laggen zelfs met een 1080 TI en ryzen 5800x op 1080p

midsized speeelt gewoon wel soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

De release was vanmiddag. De 50% korting voor bezitters van de oude versie geldt nog tm 31 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe modbaar is de remake eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomahawk_nr1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:33
Het origineel helemaal plat gespeeld. En deze ga ik waarschijnlijk wel aanschaffen. Waar ik alleen mee zit... Wat voegt deze versie toe ten opzichte van Rome II? Zal de gameplay zelf niet wat gedateerd aanvoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

anandus schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:55:
Hoe modbaar is de remake eigenlijk?
Er wordt al gewerkt aan Rome Total Realism: Imperium Surrectum: YouTube: Rome Total Realism: Imperium Surrectum – A New Mod for Total War: Ro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tomahawk_nr1 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:57:
Het origineel helemaal plat gespeeld. En deze ga ik waarschijnlijk wel aanschaffen. Waar ik alleen mee zit... Wat voegt deze versie toe ten opzichte van Rome II? Zal de gameplay zelf niet wat gedateerd aanvoelen?
De gameplay is wel hier en daar behoorlijk anders dan Rome 2. Niet perse gedateerd.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste