Rome: Total War & Barbarian Invasion topic [deel 3]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rome: Total War & Barbarian Invasion [deel3]
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/rtw-top.jpg
Geschiedenis

Rome: Total War *Deel I
Rome: Total War *Deel II

Inhoud TS:

• Algemene Uitleg: 'Wat is Rome: Total War'?
• Screenshots Rome: Total War
• Babarian Invasion (Uitbreiding)
• Systeem Eisen R:TW & BI
• Demo's en Trailers (ook BI info)
• Patches (ook BI info)
• Mods (ook BI info)
• Poll: Ga je de uitbreiding 'Barbarian Invasion' kopen?
• Links (ook BI info)
• Met dank aan

Algemene Uitleg: 'Wat is Rome: Total War'?

*kopie uit TS deel 2, achterhaald maar er komt verandering in
Rome: Total War is the next generation in epic strategy gaming from the critically acclaimed and award winning Total War brand. The aim of the game is to conquer, rule and manipulate the Roman Empire with the ultimate goal of being declared as the "Imperator" of Rome. Set in a time when the mighty Roman Empire emerged to conquer the known world against powerful enemies, when gladiators fought to a bloody death in the Coliseum; when Spartacus defied the might of the empire; when Hannibal led his invincible army and his war elephants across the Alps to strike fear into the very heart of Rome itself; and when Julius Caesar finally smashed the Barbarian Gauls. This was a time of brutal confrontation between civilisation and barbarism, and of civil war as the ancient world's only superpower turned on itself.
Rome: Total War is een combinatie geworden van een Civ en een RTS. Het belangrijkste gedeelte is de landkaart geworden, waarop grote delen van Europa, Afrika en Azie te vinden zijn. Dit gedeelte is turn-based gemaakt. De gevechten die je uitvoert zijn wel real-time.

Het grote voordeel van Rome: Total War is dat elk gedeelte van het spel te automatiseren is. Je kan er dus voor kiezen om het Civ gedeelte door de computer af te laten handelen en alleen voor de gevechten te gaan. Maar er is ook een mogelijkheid om het om te draaien.
Uiteraard hoeft dit niet en kan je er ook voor kiezen om alles zelf in handen te nemen.

Meer informatie: http://www.totalwar.com/

Screenshots Rome: Total War

Hier een aantal leuke screenshots van het letterlijk prachtige Rome: Total War! Ik heb ze enigzins verkleind, om ze binnen de randen van de webpagina te houden. Dus de kwaliteit is daardoor iets verminderd. De screenshots zijn gemaakt met een resolutie van 1280x960 met alle opties zo hoogst mogelijk. Ook de optie Unit shaders staat aan (instelbaar vanaf patch 1.2). Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van 4xaa / 8xaf.

*Deze week betere screenshots!!!!!!!!!! (29-09-2005)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/stad.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/romeinen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/germanen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/winter.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ge.otten/kaart2.jpg

Barbarian Invasion

Jaja mensen, het is dan eindelijk zover. Rome: Total War heeft een uitbreiding! De uitbreiding heet 'Babarian Invasion'. De expansie speelt zich zo'n 350 jaar later af dan het origineel. Dit houd in dat we in de periode terecht komen waarin het Romeinse rijk uiteen viel. In 363 is het Romeinse rijk opgedeeld in twee delen. Het oosterlijk en westerlijk deel. Alsof dat nog niet erg genoeg was voor de Romeinen, werden ze ook nog eens belaagd door diverse germaanse stammen uit het noorden. Er ontstond in die tijd ook een nieuw en sterk perzisch rijk en de Hunnen kwamen binnen vallen. Oftewel, een interessante periode uit de geschiedenis voor een uitbreiding op RTW!

Meer informatie vind je hier: http://www.totalwar.com/community/rtwbi.htm

Release data:
Zweden: uit!
België: leverbaar?
Rest europa: Zeer binnenkort

Systeem Eisen R:TW & BI

Algemeen:
• Microsoft® Windows® 98SE/ME/2000/XP.
• Pentium® III 1.0GHz of Athlon® 1.0GHz processor of beter (2.0 GHz / 2000+ aanbevolen).
• 256MB RAM (1GB aanbevolen).
• 8x Speed CD-ROM speler / DVD-ROM speler.
• 2.9GB ongecomprimeerde vrije hardeschijf ruimte (en 500MB voor Windows® swap file).
• 100% DirectX® 9.0b compatible 16-bit geluidskaart met de laatste drivers.
• 100% Windows® 98SE/ME/2000/XP compatible muis en toetsenbord.
• DirectX® 9.0b (op cd-rom) of hoger.
• 1024 x 768 Monitor Resolutie.
• 100% DirectX® 9.0b compatible 64MB videokaart met de laatste drivers (128mb aanbevolen).

Multiplayer Benodigdheden:
• Internet (TCP/IP) en LAN (TCP/IP) wordt ondersteunt.
• Een breedband verbinding is vereist voor online spelen.
• Ook de nieuwste Patch is bendoigd voor spelen over internet.
• Voor spelen over lan is een netwerkaart benodigd met de laatste drivers.

*Min of meer dezelfde systeemeisen gelden voor de uitbreiding Babarian Invasion.

Demo's / Trailers

Rome: Total War demo
Nog niet overtuigd? Probeer de Demo! In de demo heb je de mogelijkheid om twee veldslagen na te spelen. Eén in de Tutorial en daarnaast de Battle of Trebia. Een slag waarbij de Romeinen en Hanibal elkaar treffen nabij een grote rivier. Zeker de moeite waard... In de Demo is het Turn-based gedeelte helaas niet aanwezig, daarvoor zou je het complete spel voor moeten kopen.

De demo is 162 MB en beschikbaar vanaf de volgende locaties:
Gamershell
Fileplanet
3DGamers

Rome: Total War trailers
Enkele leuke trailers kun je hier vinden:
E3 Movie (3DGamers)
Diverse movies (gamespot)

Barbarian Invasion demo
Barbarian Invasion is de uitbreidingsset van Rome: Total War! Hiervan is inmiddels een demo verschenen!

De demo is 220 MB en o.a. beschikbaar vanaf de volgende locatie:
3d Gamers

Barbarian Invasion trailer
Op 3d Gamers vindt je ook het introfilmpje van BI.

Patches

Rome: Total War patches
Helaas zat het originele spel (net als veel andere games) vol met kleine, maar vervelende bugs. Gelukkig zijn er reeds twee patches verschenen, die de meeste bugs oplossen en zelf nog een aantal dingen toevoegen. Patch 1.1 is een kleine update. Bij Patch 1.2 is dat een heel ander verhaal. Wat er precies veranderd is in de verschillende patches kun je hier lezen. Patch 1.1 is inbegrepen bij Patch 1.2. Mensen die het spel opnieuw installeren hoeven dus in principe alleen Patch 1.2 te downloaden.

Download de Patch

Barbarian Invasion patches
Voor de uitbreiding van RTW zijn nog geen patches beschikbaar. Wel zit patch 1.3 inbegrepen bij Babarian Invasion. In patch 1.3 is o.a. de AI verbeterd en er zijn uiteraard een heleboel bug fixes. Dit geld niet alleen voor de BI campaign, maar ook voor die van het originele RTW.

Binnenkort komt er nog een patch voor BI beschikbaar met daarin nog meer bug fixes. We zijn benieuwd...

Mods

Ondertussen zijn er enkele leuke mods verschenen voor Rome: Total War. De bekendste mod is Rome: Total Realism, maar er zijn er nog veel meer (zie www.twcenter.net). Hieronder een korte beschrijving van de bekendste RTW mod:

Rome: Total Realism
Rome: Total Realism is een mod voor Rome: Total War, begonnen door GaiusJulius. Momenteel werken er echter meer mensen aan de mod. Namelijk: Chris "Tyr" Krause (VS), Deimos (Dui), we51ey (EN), NinjaCool (DN), Pirateiam (VS). Het doel van de mod is de game zo historisch correct mogelijk te maken. Hieronder een kleine lijst met veranderingen die de mod doorvoert binnen de game (V5).
  • Nieuwe eenheden en historsisch accurate skins
  • Nieuwe Provincies en Steden
  • Steden op historsisch correcte plaatsen
  • Een veranderd en realistischer economisch model
  • Factie namen veranderd, in overeenstemming met de tijdsperiode
  • Historisch accurate start gebieden voor alle beschavingen
  • En nog veel meer...
Rome: Total Realism v1.2 Compatible mods
Sinds eind vorige maand ondersteund de RTR mod patch 1.2 van Rome: Total War. Daarvoor hebben ze versie 5.2 uitgebracht. Inmiddels zitten we echter alweer bij versie 6.0 van de mod!

Website RTR
Voor meer informatie, het laatste nieuws en de changelogs, kun je een kijkje nemen op www.rometotalrealism.com .

Contact RTR team
Rome: Total realism Staff:
staff@rometotalrealism.com

Handige Utilities / Mods
RomeSAGE voor RTW1.2 (Saved Game Editor voor Rome: Total War)

*Let er op dat niet alle mods met patch 1.2, of patch 1.3 in het geval van de BI uitbreidingsset, compatible zijn met de patches!!!! de Rome: Total Realism mod ondersteund bijvoorbeeld patch 1.2 pas vanaf versie 5.2! Patch 1.3 die bij Babarian Invasion inbegrepen zit wordt helaas nog niet ondersteund. Dit betekend dat de RTR mod nog niet compatible is met BI.

Poll: Ga je de uitbreiding 'Barbarian Invasion' kopen?

[Poll: Ga je de uitbreiding 'Barbarian Invasion' kopen?
Ja, ik denk het wel
Nee, ik denk het niet
Weet ik nog niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=92541&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Links

Officieel:
www.totalwar.com

Reviews 'Rome: Total War':
IGN
Gamespot
Gamespy
Gamezone
Firingsquad
TotalWar Center

Reviews 'Babarian Invasion':
• • IGN: 8,8!!

Overige:
Total War Center
Total Wars
WarGamer

Met dank aan

Kwartjuh
cardinal808
Steffy
UltraR-pc

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:11
Mooie startpost, maar is het ook mogelijk dat je de screenshots clickable maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is mogelijk. Ik had daar eerst even niet aan gedacht, maar nu je het zecht... Wordt vanavond of morgen gefixed.

Aan welke variant van de TS geven we de voorkeur? Wit/Grijs of Oranje/Rood?

Misschien is het een leuk idee, om net zoals bij joint operations, -JT- achter je nickname te zetten wanneer men online speelt. Rome: Total war word welliswaar minder vaak in multiplayer gespeeld, maar lijkt me wel eens leuk om het op te nemen of samen te werken met tweakers...

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
wie weet wanneer de nieuwe versie van RTR uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik op de website van RTR (www.rometotalrealism.com) gelezen had, dat dit binnen enkele weken zou zijn. Patch 5.2 wordt in elk geval compatible.
Rome: Total Realism 5.2 (For Rome: Total War 1.2)

We lied, 5.2 will actually be a 1.2 build and will be released relatively shortly, within a couple of weeks.
meer info @ www.rometotalrealism.com

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben aan het spelen met de RTR-mod 5.1, en heb een saved game met de Romans.
Nu wil ik de UNUR-patch voor 5.1 eroverheen gooien (un-unified Rome).

Weet iemand of mijn savegames dat overleven (Ik word dan de Julii?) of is dat funest? :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je dan opnieuw mag beginnen... Van Unified naar UNUR is wel een grote verandering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:16:
Ik ben aan het spelen met de RTR-mod 5.1, en heb een saved game met de Romans.
Nu wil ik de UNUR-patch voor 5.1 eroverheen gooien (un-unified Rome).

Weet iemand of mijn savegames dat overleven (Ik word dan de Julii?) of is dat funest? :P
ik denk dat er dan niks gebeurt, alleen de julii worden hernoemd.
de mod veranderd verder toch alleen de starting provinces van de romeinen?

ik ben nu zelf bezig met carthage, best een uitdaging omdat je begintroepen nogal zwak zijn.
met opzet mn spaanse stad verlaten en alle troepen naar sicilie verscheept, scipii zijn al dood en brutii duurt waarschijnlijk niet lang meer.

ik denk dat ik protecterates ga verzamelen, dat kan nog leuk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Is het nu echt aan te raden zo'n mod? Wordt het dan echt realistischer of zitten er ook nadelen aan...

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Mooie startpost _/-\o_
Eén klein puntje ter verbetering. Ik zou dat allereerste plaatje (het begin van de TS) vervangen. Dit is nou niet echt een heel mooi en aansprekend plaatje.
Ik zal even zoeken of ik ergens een geschiktere vandaan kan toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Preddie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:40:
Is het nu echt aan te raden zo'n mod? Wordt het dan echt realistischer of zitten er ook nadelen aan...
Hoe zit het eigenlijk met de prestaties van patch 1.2? Zijn die verbetert? Vertragen de nieuwe unit shaders? En "laggen" (vuur)pijlen niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

_Oldie_ schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:19:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de prestaties van patch 1.2? Zijn die verbetert? Vertragen de nieuwe unit shaders? En "laggen" (vuur)pijlen niet meer?
Als het goed is geen Dia-voorstelling meer als ze met brandende pijlen schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even zoeken of ik ergens een geschiktere vandaan kan toveren.
Okey.. is goed. Stuur de afbeelding maar naar rlotten2@hotmail.com . Ook de algemene uitleg is een beetje vaag nog, maarja. Een groot deel heb ik nog van de voorganger overgenomen + wat extra's toegevoegd.

Over de prestaties met de nieuwe patch... Ja, volgens mij zijn ze ietsje verbeterd, maar hoeveel durf ik niet te zeggen. Voor mijn gevoel loopt het net ietsje soepeler bij legers van 6000 tot 9000 man. Bij 10.000 gaat het weer behoorlijk traag op mijn systeem (zie sig.). Ook bj stadsgevechten is het ietsje trager (nog steeds).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:24:
[...]

Okey.. is goed. Stuur de afbeelding maar naar rlotten2@hotmail.com . Ook de algemene uitleg is een beetje vaag nog, maarja. Een groot deel heb ik nog van de voorganger overgenomen + wat extra's toegevoegd.
2 plaatjes gemaild. Kijk maar of er een goede tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey... hij staat er. Wat vinden we van het nieuwe logo in de TS (bovenaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:01:
Okey... hij staat er. Wat vinden we van het nieuwe logo in de TS (bovenaan)?
Een grote pixelbrij.
Veel te blokkerig joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
^^ eensch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

8)7 Ja kunnen we niet een mooiere pic maken voor TS, ik heb ook nog wel wat leuke screenies van belegeringen, als er nog iets moeten komen laat het maar ff horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik ben het er mee eens. De resolutie van de pic is idd te laag. Ik kon echter niet iets beters vinden. Ik ben namelijk wel van mening dat de titel van het spel duidelijk in de eerste pic moet staan. Misschien dat iemand iets kan soepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb reeds een andere Pic doorgestuurd, het is nu ff wachten of onze Topic starter er wat mee doet of niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vraagje:
Ik lees links en rechts iets over de 'Marian Reforms'.
Hoe is dat in het spel geïmplementeerd? Is het überhaupt in het spel? :P
En wat is de trigger? Een jaartal? Een stadsgrootte? Aantal provincies? Bepaald aantal sterren bij een generaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:40:
Vraagje:
En wat is de trigger? Een jaartal? Een stadsgrootte? Aantal provincies? Bepaald aantal sterren bij een generaal?
Een jaartal.(170 vChr?)
Dan krijg je in het spel de melding dat de reform heeft plaatsgevonden.
Kan je allemaal nieuwe units bouwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staan een aantal screenies, kaarten met alle plaatsnamen en mn best capitol tool :)
>klik<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:56:
hier staan een aantal screenies, kaarten met alle plaatsnamen en mn best capitol tool :)
>klik<
Wow, handig tootlje zeg! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okey... Ik heb de afbeelding bovenaan de TS weer geweizigd... Als iemand nog mooiere afbeeldingen heeft hoor ik het wel. Mooie screenshots zijn ook zeker welkom! Ik zou zeggen, sturen die handel!!!! Ik zal ze er voortaan ook als thumbnail dinges in zetten...

Je kan ze sturen naar rlotten2@hotmail.com . Als de afbeeldingen te groot zijn voeg je me maar toe @ msn, dan versturen we ze op die manier.

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 22:11 ]

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Dit plaatje is echt stuk beter, ik zal nog wel ff wat actie screenies sturen, passen er nog wel bij.

Wat mij trouwens na een tijdje spelen wel begint te iriteren is het feit dat je enorme legers in je steden moet hebben wil je die honden onder controle houden. Vooral die Egyptische steden daar heb ik enorme legers in want 1 keer in de 20 beurten moet de hele stad uitgemoord worden, en daar hadden ze van mij ook wel iets mee mogen doen, dat je bevolking bang wordt voor je harde aanpak en minder snel in opstand komen ofzo.

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Steffy schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:00:
:) Dit plaatje is echt stuk beter, ik zal nog wel ff wat actie screenies sturen, passen er nog wel bij.

Wat mij trouwens na een tijdje spelen wel begint te iriteren is het feit dat je enorme legers in je steden moet hebben wil je die honden onder controle houden. Vooral die Egyptische steden daar heb ik enorme legers in want 1 keer in de 20 beurten moet de hele stad uitgemoord worden, en daar hadden ze van mij ook wel iets mee mogen doen, dat je bevolking bang wordt voor je harde aanpak en minder snel in opstand komen ofzo.
Ja precies, het moet ook niet allemaal koek-en-ei zijn ofzo, maar ik weet wel dat als ik een stad half uitgeroeid heb ze 'normaal' niet 4 jaar later weer gaan riotten... , daar zou dan minstends 15 jaar overheen moeten gaan...

BF1: Don-Panio

• UltraR-pc
Net de oorlog aan de andere romeinse families verklaard (Ik speel met de Brutii). Het werd namelijk een beetje saai, ik was DE wereldmacht en de enige beetje machtige anderen waren mijn allies. Ik viel een Scippii stad aan, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :o :o Niet te geloven hoeveel legers ik opeens over me heen krijg!!! Echt heel stoer.
Ik heb alleen een vraagje. Als jullie een stad aanvallen met een large stone wall of een epic stone wall, kunnen jullie dan ook nog ladders kiezen als siege-wapen? Bij mij kan dat namelijk. Als je die dan hebt gemaakt en je valt aan zijn de ladders niet aanwezig in het real-time gebeuren, logisch natuurlijk aangezien die dingen niet groot genoeg zijn voor de betreffende muren. Ik kies ze nu dus niet meer. Het vervelende is echter dat de AI de ladders wel kiest als een stad van mij aanvallen met grote muren. Dan staan ze dus voor mijn stad en hebben ze opeens nauwelijks siegewapons. En dan slaan ze op de vlucht zonder iets te doen. Echt heel irritant. :( Heeft iemand anders dit ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zop ver nog niet... ik weet wel dat wanneer je een custom battle speelt en dan een stad als slagveld kiest, je bij rome (epic stonewall) geen ladders kunt gebruiken....

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:40:
Vraagje:
Is random. Met de nieuwste patch gebeurd het trouwens wel later, gemiddeld genomen.

d0t: Hoe zit dit screenshot in elkaar :? Ikke niet snappen :? Sinds wanneer doet de Senate ook aan veroveren :?

offtopic:
Neate topicstart :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat hij zelf wel met SPQR speelt?

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:07:
Misschien dat hij zelf wel met SPQR speelt?
Dat kan normaal gesproken niet dus zijn vraag is niet vreemd, zal wel doormiddel van een Mod wel kunnen, lijkt me trouwens wel stoer om met maar 1 stad te beginnen :)

Verwijderd

nope, ik was in dat screenshot de brutii
kijk even goed dan zie je dat ik alle provinces heb die aan zee liggen ;)
ik gaf de senate de rotzooi, hoef ik me niet druk te maken om squalor.

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:18:
Ik ben zop ver nog niet... ik weet wel dat wanneer je een custom battle speelt en dan een stad als slagveld kiest, je bij rome (epic stonewall) geen ladders kunt gebruiken....
Nope, bij custom battle kan het bij mij ook niet. In de campaign blijft het gebeuren. Heel erg vervelend.
Heeft iemand anders hier ervaring mee (dus dat de AI ladders kiest bij een aanval op een stad met large stone wall of groter en dan dus niet kan aanvallen en er maar weer vandoor gaat)?

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:39:
[...]

Is random. Met de nieuwste patch gebeurd het trouwens wel later, gemiddeld genomen.
Ik heb het overigens net gehad, was precies op het moment dat ik een imperial palace bouwde (oid). Toeval?

Overigens ben ik er net achter gekomen dat je retainers door kunt schuiven naar anderen. Dat wist ik niet, heel handig.
General-retainers geef ik aan Generals (bijv chirurg en turncoat enzo) en Gouvernor-retainers aan Gouvernors.
Handy :)

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:37:
[...]
Ik heb het overigens net gehad, was precies op het moment dat ik een imperial palace bouwde (oid). Toeval?

Overigens ben ik er net achter gekomen dat je retainers door kunt schuiven naar anderen. Dat wist ik niet, heel handig.
General-retainers geef ik aan Generals (bijv chirurg en turncoat enzo) en Gouvernor-retainers aan Gouvernors.
Handy :)
Ho doe je dat dan??

• anandus
  • Niet online
Als je 2 van die ventjes bij elkaar hebt (dus staan 2 portretjes onderaan :P ), dan moet je met rechtermuisklik op eentje zijn stats oproepen en dan kan je /me tromgeroffel * gewoon die figuurtjes slepen naar het andere ventje :D
Zo simpel! :)

Ik weet niet of er een max aan retainers is, maar ik heb wel gemerkt (tot nu toe) dat een retainer niet dood kan, dus gewoon de retainers van een oud figuur aan een 16-jarig pikkie geven werkt ook goed, in geval van sterfte :P

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 10-02-2005 21:51 ]

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:50:
[...]

Als je 2 van die ventjes bij elkaar hebt (dus staan 2 portretjes onderaan :P ), dan moet je met rechtermuisklik op eentje zijn stats oproepen en dan kan je /me tromgeroffel * gewoon die figuurtjes slepen naar het andere ventje :D
Ik snap het. Dank je. :> Dus de pet monkey's en flubberwurmen doorschuiven naar stomme gouverneurs enz.

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:51:
[...]

Ik snap het. Dank je. :> Dus de pet monkey's en flubberwurmen doorschuiven naar stomme gouverneurs enz.
Overigens werkt het ook met diplomats en andere portret-poppetjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 10-02-2005 21:57 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
Geweldig spel! 2x uitgespeeld waarvan ik 1x alle provincies had (het zijn er 100+1(rome))

Echt een musthave! (alhoewel de romeinen overgewaardeerd worden, met de romeinen winnen is veel gemakkelijker dan met de rest....)

Altijd als ik ff geen zin meer in doom, fifa, nfsu2 of AOM heb komt RTW weer te voorschijn :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Yofresh_750 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:56:
Geweldig spel! 2x uitgespeeld waarvan ik 1x alle provincies had (het zijn er 100+1(rome))
huh alle provincies? hoe deed je dat? Lijkt me dat je door de victory conditions altijd wint zodra je de 50 haalt of benaderd. Ik heb eens gewonnen met 44 provincies.

Kwam er trouwens net achter dat je deceres en corvus-quinqiremes kunt bouwen en dat zijn toffe boten. >:)

And it goes BRAAAAAPP!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:37

Karel V

Een simpele ziel

Hij zal wel met de romeinen gevochten hebben, en als laatste rome hebben ingenomen.
Dan kan dat, na de victory schijnt het trouwens ook te kunnen, maar dat weet ik niet meer zeker.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt, dit kan heel makkelijk. Op het moment dat je je victory hebt moet je op quicksave drukken. Daarna doe je ok bij de victory en laadt je het spel dat je hebt opgeslagen met Quicksave. Dan kan je de hele wereld veroveren, dit is alleen niet zo makkelijk door alle die squalor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:50:
[...]

Ik weet niet of er een max aan retainers is, maar ik heb wel gemerkt (tot nu toe) dat een retainer niet dood kan, dus gewoon de retainers van een oud figuur aan een 16-jarig pikkie geven werkt ook goed, in geval van sterfte :P
Waaaah, handig :D
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 11:26:
Dit klopt, dit kan heel makkelijk. Op het moment dat je je victory hebt moet je op quicksave drukken. Daarna doe je ok bij de victory en laadt je het spel dat je hebt opgeslagen met Quicksave. Dan kan je de hele wereld veroveren, dit is alleen niet zo makkelijk door alle die squalor.
Die is met de nieuwste patch naar max. 100% public order gegaan, dus dat moet het een stuk makkelijker maken :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

squalor vind ik sterk overdreven in de game, dat is nu dus een beetje aangepast maar dat is nog steeds sterk overdreven, dat steden in opstand komen vind ik niet erg maar dat je systematisch je bevolking moet uitmoorden dan vind ik dus wel erg, het is gewoon lastig omdat je dan weer bezig bent met die steden, kost je geld, kost je legers etc, gewoon lastig als het steeds gebeurt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:53:
squalor vind ik sterk overdreven in de game, dat is nu dus een beetje aangepast maar dat is nog steeds sterk overdreven, dat steden in opstand komen vind ik niet erg maar dat je systematisch je bevolking moet uitmoorden dan vind ik dus wel erg, het is gewoon lastig omdat je dan weer bezig bent met die steden, kost je geld, kost je legers etc, gewoon lastig als het steeds gebeurt :/
Idd.
Maar als je zo ver bent dat je 50+ provincies hebt, dan krijg je zo ongeloofelijk veel geld binnen, dan kun je prima een hyppodrome én een arena neerplempen en beide dagelijks laten draaien. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Feit blijft natuurlijk dat het overdone is, maar die discussie is hier al eerder gevoerd. (140% public order eraf in Carthago, go #$^#%$^ my (*(&*#$@##!!!!!!111)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Probleem is echter dat je nog steeds een aantal beurten zult moeten wachten totdat die gebouwen afgebouwd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.picupload.net/thumbs/11022005/1108142599.jpg
Olifanten en heavy cavalry in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:08:
[...]

Idd.
Maar als je zo ver bent dat je 50+ provincies hebt, dan krijg je zo ongeloofelijk veel geld binnen, dan kun je prima een hyppodrome én een arena neerplempen en beide dagelijks laten draaien. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Feit blijft natuurlijk dat het overdone is, maar die discussie is hier al eerder gevoerd. (140% public order eraf in Carthago, go #$^#%$^ my (*(&*#$@##!!!!!!111)
Precies, ik zit nu op 60 provincies en ik heb dan wel heel veel last van squalor maar ik heb nog geen één keer mn bevolking hoeven uitmoorden. De public order blijft altijd min. 90%.
Nu het daar toch over gaat: hoe moet je eigenlijk de bevolking van een stad uitmoorden? Is daar een knopje voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraR-pc schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:09:
[...]

Precies, ik zit nu op 60 provincies en ik heb dan wel heel veel last van squalor maar ik heb nog geen één keer mn bevolking hoeven uitmoorden. De public order blijft altijd min. 90%.
Nu het daar toch over gaat: hoe moet je eigenlijk de bevolking van een stad uitmoorden? Is daar een knopje voor ofzo?
Stad in opstand laten komen en dan opnieuw innemen en dan exterminate kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

UltraR-pc schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:09:
[...]

Nee, alle gebouwen slopen, je generaal met leger de stad uit gaan, 1 beurt wachten(of hoe lang het maar mag duren voordat ze in opstand komen) en gelijk de volgende beurt materieel bouwen en die beurt daarop aanvallen, als je dan de stad van de rebellen inneemt de bevolking afslachten, dan zitter er weer een stuk of 5000/6000 in en kun je weer 15 beurten vooruit |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Steffy op 11-02-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
Steffy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:17:
[...]

Nee, alle gebouwen slopen, je generaal met leger de stad uit gaan, 1 beurt wachten(of hoe lang het maar mag duren voordat ze in opstand komen) en gelijk de volgende beurt materieel bouwen en die beurt daarop aanvallen, als je dan de stad van de rebellen inneemt de bevolking afslachten, dan zitter er weer een stuk of 5000/6000 in en kun je weer 15 beurten vooruit |:(
bij enslavement word 50 % van de populatie verdeeld over alle steden in je rijk, hierdoor raak je de population niet kwijt en herstel je wel in 1x goed de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Skerekrow schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 10:49:
[...]

bij enslavement word 50 % van de populatie verdeeld over alle steden in je rijk, hierdoor raak je de population niet kwijt en herstel je wel in 1x goed de orde.
Klopt, maar ik heb al steden met 30.000 inwoners of meer en ik heb geen zin om daar nog maar wat bewoners bij te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
je kunt ook exterminaten en daarna de populatie opvoeren met peasants.

gewoon bouwen in een grote stad, en dan in een stad die nog moet groeien disbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Skerekrow schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:58:
je kunt ook exterminaten en daarna de populatie opvoeren met peasants.

gewoon bouwen in een grote stad, en dan in een stad die nog moet groeien disbanden.
Wordt het aantal dan bij de population opgeteld? :o :)

Als je trouwens een stad laat auto-managen, en er staat een hippodrome/arena in, wordt dan ook het aantal spelen geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Automanage kun je ook instellen op growth of bv military build en dat bepaalt dan weer of en wat de stad doet. Spelen worden ook geregeld dacht ik

btw is het mogelijk om al die quotes die je tijdens laadschermen ziet ergens te lezen/vandaan te plukken? stond nml wel een tofe in ala Een lafaards moeder huilt niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
ROFLASTC schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:18:
Automanage kun je ook instellen op growth of bv military build en dat bepaalt dan weer of en wat de stad doet. Spelen worden ook geregeld dacht ik

btw is het mogelijk om al die quotes die je tijdens laadschermen ziet ergens te lezen/vandaan te plukken? stond nml wel een tofe in ala Een lafaards moeder huilt niet.
"A cowards mother does not weep"

Ik vind zelf:
"A man who runs away will fight again" wel een mooie.

[ Voor 13% gewijzigd door UltraR-pc op 12-02-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

UltraR-pc schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:21:
[...]

"A cowards mother does not weep"

Ik vind zelf:
"A man who runs away will fight again" wel een mooie.
Ik bedoelde eigenlijk in het latijns, het was iets van "(bladiebla) mater non flet"

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
anandus schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:15:
[...]

Wordt het aantal dan bij de population opgeteld? :o :)
Jep, eigenlijk ook best logisch, als ze er af gaan door te recruiten komen ze er ook bij door te disbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:) Zo, misschien leuk om hier eens naar te kijken,

Rise & Fall: Civilizations at War van de makers van Empire Earth, lijkt erg verdacht veel op RTW maar hier zitten ook zeeslagen in, ziet er heel erg sfeervol uit, dan ziet RTW er toch wel erg steriel en sfeerloos uit. De screenies zijn echt nog mooier dan RTW. prachtig gewoon, erg veel units, misschien niet zoveel als RTW maar het straalt wel een erg mooie sfeer uit.

http://www.gamer.nl/nieuws/25283

http://pc.ign.com/articles/587/587262p1.html?fromint=1

Volgens mij wordt dit voor ons RTW Fans ook weer een echte aanrader. Je ziet de pijlen gewoon in de olifanten zitten, Je ziet alle mannetjes over het dek van de schepen lopen, aanvoeren van olifanten, je ziet ze echt op het schip staan, details zijn echt geweldig 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Steffy op 12-02-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:28:
Ik bedoelde eigenlijk in het latijns, het was iets van "(bladiebla) mater non flet"
Even mierenneuken :P

Maar iets anders:
Ik zie vaak als ik bij de properties van een stad kijk dat er een of meerdere van die kleine icoontjes aan het knipperen is of half transparant is, zeg maar.
Waarom is dit?
(Ik bedoel dus de icoontjes bij de plussen en minnen van je geld, public order en growth :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:45:
:) Zo, misschien leuk om hier eens naar te kijken,

Rise & Fall: Civilizations at War van de makers van Empire Earth, lijkt erg verdacht veel op RTW maar hier zitten ook zeeslagen in, ziet er heel erg sfeervol uit, dan ziet RTW er toch wel erg steriel en sfeerloos uit. De screenies zijn echt nog mooier dan RTW. prachtig gewoon, erg veel units, misschien niet zoveel als RTW maar het straalt wel een erg mooie sfeer uit.

http://www.gamer.nl/nieuws/25283

http://pc.ign.com/articles/587/587262p1.html?fromint=1

Volgens mij wordt dit voor ons RTW Fans ook weer een echte aanrader. Je ziet de pijlen gewoon in de olifanten zitten, Je ziet alle mannetjes over het dek van de schepen lopen, aanvoeren van olifanten, je ziet ze echt op het schip staan, details zijn echt geweldig 8)
Ik heb het bekeken, maar het lijkt me allemaal niet zo heel speciaal, eigenlijk.

Je hebt de keuze uit 8 landen, en er zijn 80 verschillende units. Ik vind dat op zich wel meevallen in vergelijking met RTW.

Begrijp me niet verkeerd, het spel ziet er zeer mooi uit, en ik ben ook een groot fan van Empire Earth, maar ik vraag me gewoon af of ze de scope van RTW kunnen benaderen.

...Al zijn zeeslagen wel onwijs gaaf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 15:09
Ik zocht dit topic op om eens mijn onvrede te uiten over die squalor. Ik word er niet goed van. Telkens komen die steden in opstand, terwijl ik ze nooit wat heb misdaan. Ik kan gewoon maar een paar steden lekker winst laten maken en boven de 90% blijven. Wat klote zeg. Ik wil eindelijk eens gewoon geld verdienen een legertje bouwen en wat landen gaan veroveren. Ik heb nu heel afrika en het middenoosten, maar het schiet dus echt niet meer op zo.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

anandus schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:55:
[...]

Ik heb het bekeken, maar het lijkt me allemaal niet zo heel speciaal, eigenlijk.

Je hebt de keuze uit 8 landen, en er zijn 80 verschillende units. Ik vind dat op zich wel meevallen in vergelijking met RTW.

Begrijp me niet verkeerd, het spel ziet er zeer mooi uit, en ik ben ook een groot fan van Empire Earth, maar ik vraag me gewoon af of ze de scope van RTW kunnen benaderen.

...Al zijn zeeslagen wel onwijs gaaf :P
Ik wil er verders niet te diep op ingaan, het is een RTW topic maar ik dacht ik wijs iedereen er ff op wat er nog meer de ronde doet en dat het Rts genre nog steeds springlevend is maar ik denk dat jij Rtw echt overschat, het is op echt Rts gebied de beste game tot nu toe maar ik denk dat deze game ondanks zijn beperkt aantal landen wel eens beter kan worden kwa sfeer en spelmogelijkheden dan RTW. De game toch een stapje verder dan RTW en vergeet niet dat het nog lang niet uitkomt. Wat ik op de screenies zie ziet er goed uit en als ze er een goede AI in stoppen dan kan het niet missen dat het beter gaat worden want de AI in RTW is om het maar netjes uit de drukken, belachelijk slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Steffy schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:16:
[...]

Ik wil er verders niet te diep op ingaan, het is een RTW topic maar ik dacht ik wijs iedereen er ff op wat er nog meer de ronde doet en dat het Rts genre nog steeds springlevend is maar ik denk dat jij Rtw echt overschat, het is op echt Rts gebied de beste game tot nu toe maar ik denk dat deze game ondanks zijn beperkt aantal landen wel eens beter kan worden kwa sfeer en spelmogelijkheden dan RTW. De game toch een stapje verder dan RTW en vergeet niet dat het nog lang niet uitkomt. Wat ik op de screenies zie ziet er goed uit en als ze er een goede AI in stoppen dan kan het niet missen dat het beter gaat worden want de AI in RTW is om het maar netjes uit de drukken, belachelijk slecht.
Tuurlijk.
En een spel wat nog niet uit is kan ik moeilijk bekritiseren ;)

Wil gewoon zeggen dat ik niet hoop dat het mooie plaatjes met weinig diepgang is :)

Overigens, iets wat ik niet helemaal snap is de academy.
Wat doet dat?
Zorgt dat voor extra retainers ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:07
Over de opstanden en dat dat overdreven is, het valt allemaal heel erg mee, ik wijs op:

Het feit dat bijv batavieren en germanen een heel ander volk waren, de batavieren waren nog enigzins romeins gezind maar met de germanen moest je geen ruzie krijgen (hun krijgers smeerdern zich in met blauw en renden naakt op je af, als je er 10 speren inprikten waren ze nog amper dood! fanatisme voor hun oorlogsgod)

De opstand in het Teutobergerwoud is natuurlijk 1 van de bekensten, voor ons nederlanders natuurlijk die van de Friezen, maar er warn altijd wel ergens kleine opstandjes in steden, zo`n enorm rijk, de meesten hebben de geschiedenisboeken niet gehaald omdat ze niet al te interessant waren.

Niet voor niets vestigden de 'echte' romeinen zich aan de Rijn, angst voor de germanen. Daarom vind ik het ook zwaar overdreven hoe sterk de romeinen worden gezien, er waren genoeg volken (al dan niet met te weinig bestuurlijke krachten) die ook goed konden knokken, maar de waren macht lag niet alleen in hun legioenen maar vooral in de bestuurlijke capaciteiten van de romeinen

Op een gegeven moment was het ook verboden om een vrijwillige brandweer op te zetten omdat dit snel kon overgaan in een geheime organisatie die de "gezaghebbende macht kon overrompelen"

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:18:

data/text/quotes.txt gewoon ff zoeken en je hebt het zo gevonden

uit de prebattle speeches subs: :)
{Roman_Extro_05_2}
And take heart men! For we have sharper pointy things than them. Oh yes, much sharper…
{Roman_Extro_05_3}
And any man who comes through this fight mostly unharmed will be my sister! It'll be free frocks and jollies for ever, you'll see!
{Roman_Extro_06_4}
Er, where was I? Oh yes. Attack the elephants, men! Go for those pink trunky beggars! There was... something else…
{Roman_Extro_06_6}
Er, where was I? Oh yes. Attack the men, my elephants! Go for those little pink sods! Err, was there something… pass the wine, there's a good chap!
{Roman_Extro_07_1}
And remember this: the owls have promised me their help in this fight! How can we lose?
{Roman_Extro_07_2}
But beware! Beware! The enemy will be merciless, because I ate all their bees! They have not tasted honey for many a moon, and this has made them mad for revenge! To arms, my pretties, to arms!
{Roman_Extro_07_3}
And remember, they may have the Moon People on their side, but we have lovely hats. Those hats will shield us from their fearsome gaze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiwiplukker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 16:52
LOL @ Afbeeldingslocatie: http://pswclan.com/images/funpics/thumb.php?310rarawatishetnou.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door kiwiplukker op 13-02-2005 19:33 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had vanmiddag een gevecht vlak aan zee.
Ik werd aangevallen.
En ik had mijn mannetjes vlakbij de zee neergezet.
Na een tijdje te vechten vluchten al mijn mannetjes.
En raad eens, ze rennen allemaal de zee in! 8)7
Allemaal verdronken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Die heb je toch gewoon gefaked :p
Wat een loos voorstel is me dat nou.

Iemand een idee wanneer de RTR patch uitkomt, zodat ik hopelijk de 1.2 patch van de makers zelf kan installeren?

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnen enkele weken geloof ik... zal wel iets van twee of drie weken zijn. Zie startpost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
@#$%*&@% Op de een of andere manier heb ik de time limit in battles afgezet. Kan ik die weer aan krijgen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brokstuk schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:18:
@#$%*&@% Op de een of andere manier heb ik de time limit in battles afgezet. Kan ik die weer aan krijgen?
Met die patch zeker? Dan moet je je savegame weer slepen naar dat progsel en time limit op on zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan dat met het programma RomeSage... (zie mods in TS). Weet ik niet zeker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:42:
[...]

Met die patch zeker? Dan moet je je savegame weer slepen naar dat progsel en time limit op on zetten.
Waar doe ik dat? En wat is een progsel?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een heel lange tijd niet gespeeld te hebben rome total war weer geinstalleerd na het lezen van wat fora. echt een superspel.

vroeger deed ik alleen een beetje managen en de battles automatisch en dat vond ik al heel leuk, nu ook de battles zelf uitvechten en das ook prachtig. en soms zo'n geweldige chaos dat ik geen echt strategie meer kan verzinnen (want zo snel kan ik niet klikken)
alleen jammer dat hij soms wat traag loopt dan, vooral bij die vlammende pijlen maar ja dat zal iedereen wel hebben want ik heb geen echt traag systeem.

P4 2800@3 ghz
1 gb corsair xmx geheugen
ati 9800pro xt
asus p4c800-E dlx

maar echt superspel waar ik weer helemaal verslaafd aan ben, balen dat ik vanavond geen tijd heb.
ben nu met de grieken bezig en gaat best goed, alleen van egypte word je gek soms en zit nu me een lastig julii leger dat maar niet dood wil door 1 of andere supergeneraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:29:
(...) en soms zo'n geweldige chaos dat ik geen echt strategie meer kan verzinnen (want zo snel kan ik niet klikken)
alleen jammer dat hij soms wat traag loopt dan, vooral bij die vlammende pijlen maar ja dat zal iedereen wel hebben want ik heb geen echt traag systeem.

P4 2800@3 ghz
ati 9800pro xt
asus p4c800-E dlx
Tijdens je battles moet je vaak op 'P' drukken, en pauzeert het spel. Je kan dan netjes draaien en kijken wat je gaat doen. Vervolgens geef je in de pauzemodus orders en hervat je het spel weer.

Ik heb trouwens een gf2, 1600+ en een fsb van 133 MHz, maar ik kan het spel redelijk spelen.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:29:
na een heel lange tijd niet gespeeld te hebben rome total war weer geinstalleerd na het lezen van wat fora. echt een superspel.

vroeger deed ik alleen een beetje managen en de battles automatisch en dat vond ik al heel leuk, nu ook de battles zelf uitvechten en das ook prachtig. en soms zo'n geweldige chaos dat ik geen echt strategie meer kan verzinnen (want zo snel kan ik niet klikken)

P4 2800@3 ghz
ati 9800pro xt
asus p4c800-E dlx

maar echt superspel waar ik weer helemaal verslaafd aan ben, balen dat ik vanavond geen tijd heb.
ben nu met de grieken bezig en gaat best goed, alleen van egypte word je gek soms en zit nu me een lastig julii leger dat maar niet dood wil door 1 of andere supergeneraal.
Heb je de patch wel erbij geinstalleerd? Dat verhelpt dat vuurpijlen gestotter. Zie de startpost voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is het probleem.
ben net begonnen met de grieken en gaat heel goed.
als ik die patch erop zet dan moet ik toch helemaal opnieuw beginnen??

ach ja boeien zet hem er gewoon op als ik vanavond thuis kom.
wat is naast de grieken nog meer een leuke faction om mee te starten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:32:

germanen daar had ik mijn snelheidsrecord mee nml victory in 220BC. Germaanse beserkers zijn erg taai en hebben dacht ik 3 hitpoints met een hele hoge attack en defense

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 15:32:

hangt ervan af wat je leuk vindt, k heb zelf met de scipii(snelheidsrecord 248 bc), brutii(2x), armenia, macedon en dacia gespeelt, nu met carthage bezig. allemaal erg leuk.

omdat je net met griekenland hebt gespeeld is het misschien leuk om ff geen phalanx faction te nemen,
probeer eens een barbarian faction zoals dacia/germania/gauls/spanish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik heb na een tijd weinig spellen Rome maar eens gekocht na het grote enthousiasme hier.. Het spel is voorlopig erg goed vind ik.

Moet nog een beetje meer strateeg worden.

Wat vinden jullie trouwens van de vergelijking

"Centurion - Defender of Rome" vs "Rome - Total War"

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu patch 1.2 erop staan en kon gewoon doorspelen met de grieken dus das wel beter.
had ook de mod dat je met iedere faction kan spelen erop gezet maar deze werkte (nog) niet.
ga denk ik ook de totalrealism mod erop zetten, lijkt me wel leuk.

wat me wel erg opvalt is dat wanneer je zelf de battles doet dat je veel makkelijker en vaker wint.
ben pas 1 keer in de pan gehakt door de egyptenaren voor de rest alles gewonnen ook als de kansen die van te voren gegeven waren licht in mijn nadeel waren.

en ik ben echt niet zo'n beste strateeg >:)

heb nu de spqr procterate gemaakt en dat was heel fijn want heb ik meteen geen last meer van de jullii en sciipi en de brutii waren al dood.

kan ik me helemaal focussen op de egyptenaren en dat wordt lastig zat })
wat ik me nog meer afvraag is, of de grieken nog goede cavellerie krijgen want dat is echt slecht.
steeds als ik wil aanvallen met paarden dan trekken ze zich weer terug omdat ze bang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Blaatschaap11 schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 00:05:
Ik heb na een tijd weinig spellen Rome maar eens gekocht na het grote enthousiasme hier.. Het spel is voorlopig erg goed vind ik.

Moet nog een beetje meer strateeg worden.

Wat vinden jullie trouwens van de vergelijking

"Centurion - Defender of Rome" vs "Rome - Total War"
Die vergelijking heb ik ook al eens gemaakt. Vond dat vroeger een leuk spel (op Amiga gespeelt). Daar kon je echter wel met bootjes knokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Help nog steeds nodig met dit
En ik heb geen patch. Gewoon nog de originele versie

[ Voor 21% gewijzigd door Pkunk op 16-02-2005 12:57 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Waarom gebruik je de laatste patch niet? Dan speelt het spel een pak vloeiender, en heb je een hoop bugs die opgelost zijn 8)7

Toch geen illegale versie zeker ;)

Ben er nu ook in geslaagd om patch 1.2 te bemachtigen en om de boel te laten marcheren... wat een enorm verschil... nu ben ik compleet verslaafd :9

Eerste keer dat ik 'n veldslag speelde met de nieuwe patch... Wow. De lucht had een mooi kleurtje (zonsopgang), het zag er gewoon allemaal al een stuk beter uit en toen merkte ik ineens dat m'n vloot in de verte zichtbaar was, gewoonweg zalig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
welke grote veranderingen zijn er allemaal te zien in 1.2 behalve dat er geen lag meer is bij het afschieten van fire arrows en wat diegene boven mij gezegt heeft?
Ik heb nu namelijk RTW 1.1 met RTR mod d'r op staan maar ik wil eerst weten of RTW 1.2 wat is voordat ik hem opnieuw installeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ADMK schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 18:17:
welke grote veranderingen zijn er allemaal te zien in 1.2 behalve dat er geen lag meer is bij het afschieten van fire arrows en wat diegene boven mij gezegt heeft?
Ik heb nu namelijk RTW 1.1 met RTR mod d'r op staan maar ik wil eerst weten of RTW 1.2 wat is voordat ik hem opnieuw installeer :)
de patch is 58 MB groot, dus er is zeker meer veranderd ;)
te veel om op te noemen echt, installeer hem gewoon en speel even vanilla tot RTR 6 uit komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er precies allemaal veranderd is bij Patch 1.2 kun je hier vinden: http://p223.ezboard.com/f...ssage?topicID=20448.topic .

Dit staat echter ook gewoon in de STARTPOST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hun offer: 'Accept or we will attack' :r

Hun demands: 'Please do not attack' _/-\o_

Hoezo tegenstrijdig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:15:
wat ik me nog meer afvraag is, of de grieken nog goede cavellerie krijgen want dat is echt slecht.
steeds als ik wil aanvallen met paarden dan trekken ze zich weer terug omdat ze bang zijn.
Nee. De grieken hebben nu eenmaal alleen maar die light cavalry. Grieken zijn wat cavalerie betreft slecht, maar goed met infanterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met Carthago en had net in het begin van het spel de Scipii helemaal vernietigd.
En wat doet SPQR de beurt erna, die bribed Corduba (Zuid-Spanje) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel als de grieken en had de spqr procterate dus had ik ineens veel allies. wat doe ik nu? ik val een dorp aan met een gaul leger dacht ik want die vlag hing er. dus ik denk dat hij vraagt wil je een neutral faction aanvallen, ik druk zonder te lezen ja. blijkt dat ik de jullii aanval dus mijn ally.
mooi vervelend dus want nu kan ik mijn offensief tegen egypte niet voortzetten. ben nu dan ook helemaal verdreven uit het oost en heb maar besloten om de jullii en de gaul te verdrijven wat al bijna gelukt is. jullii zit alleen nog in heel spanje maar laat ze maar.

nu ben ik naar het zuiden bezig om de scippii te elimineren en die zijn echt slecht geloof ik. ze belegerden met 2 volle legers ~2200 man mijn legertje van 700 man en ik won door 2200 man te verslaan. had zelf uiteraard ook wat losses. zo'n overwinning ahd ik niet eerder geboekt.

tegen egypte daarentegen verlies ik heel vaak ook als ik evenveel of iets meer man heb. op de 1 of andere manier breken die altijd door mijn formatie met die karretjes van ze echt irri.

maar wat ik eigenlijk wil weten is of egypte de oversteek maakt naar griekenland? want daar zijn mijn legers wat onderbezet omdat ik ze in het oosten nodig heb.
en is het verstandig om meteen de scipii aan te vallen en naar afrika te varen??
zo krijg ik wel oorlog op heel veel fronten.

geld schiet niet heel veel meer op want mijn leger onderhouden kost bakken met geld.

weet iemand overigens hoe het komt dat als er een nieuwe commander komt hij in een willekeurig dorp lijkt het wel gaat zitten, toen ik de jullii was kwamen ze altijd in mijn capital te zitten.

ben blij als ik vanavond weer kan gaan vervoveren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:21:
weet iemand overigens hoe het komt dat als er een nieuwe commander komt hij in een willekeurig dorp lijkt het wel gaat zitten, toen ik de jullii was kwamen ze altijd in mijn capital te zitten.
B)
Dit is nieuw sinds patch 1.2. Voorheen kwamen alle nieuwe familieleden terecht in de hoofdstad. Nu komen ze terecht in de stad waar ze geboren zijn. Dit is ook te lezen in de readme van patch 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu de britons, spain, julii en numidia als protectorate.
gaul wil nog steeds niet, zelfs al hebben ze nog maar 1 dorpje over.

nu zijn 3 van de 4 allies met de germanians, en breken ze de prot. als ik die aanval.
wat doe ik nu: een paar slappe units in een rij zetten midden tussen een paar grote stacks van de germanians, enkele beurten later wordt ik al aangevallen en beeindigen mn protectorates hun alliance :)

dus: als je vijand veel allies heeft die jij ook hebt, zorg dat hij begint met aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
Ik schaam me diep, maar ik werd in de proloque gewoon ingemaakt op een gegeven moment. Ga even restarten met mijn basiskennis die ik nu opgedaan heb.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Is er al nieuws ivm een RTR-mod voor de 1.2 patch? Waar is de homepage van deze mod eigenlijk?

Na wat ik erover gelezen heb in deze topic lijkt het mij wel interessant om deze eens te installeren.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste