[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Ik heb geen idee hoeveel mA dit beestje trekt eigenlijk, maar ik ben bang dat het net iets teveel is om van de usb af te trekken. Ik heb nog geen ervaring met zelf voedingen van de usb port aftappen, maar het lijkt me niet een geweldige oplossing omdat het toch door je mobo moet allemaal...

Over het rode LEDje; mischien kun je die aan de Link/Act lijn hangen zodat ie gaat knipperen bij netwerkactiviteit, als je dan nog een paar blauwe erbij zet die constant branden geeft dat een heel mooi effect lijkt me :)
*denkt in zichzelf* "dat kan ik zelf ook nog wel eens gaan doen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ik heb vandaag 2mm plexi (oid) gekocht...
en de compushop heeft als het goed is vrijdag koelblokjes binnen.
en ik heb nog 2 "3mm Groen 4000mcd 60 Deg." ledjes (<-- zijn deze goed genoeg voor mn router te verlichten?)

Dus als alles binnen is kan ik beginnen met mn mod...
ik ga in het plexi van mn window LTX maken, de naam van onze brakke clan :+ (meer voor de fun)
niet dat we actief zijn, het is altijd heel gezellig (~9 vrienden bij elkaar... u know what im talking about)) deze router word ook voor de lans die we houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Leuk idee, een echte Clan-Router :) Welke game(s)?

4000mcd is een hoge lichtopbrengst en 60º is best een wijde schijnhoek (voor zover ik er verstand van heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
J!M!B schreef op donderdag 07 april 2005 @ 13:56:
Leuk idee, een echte Clan-Router :) Welke game(s)?

4000mcd is een hoge lichtopbrengst en 60º is best een wijde schijnhoek (voor zover ik er verstand van heb).
ja.. ze zijn behoorlijk fel, maar ik zat te twijfelen over de hoek...
mhh de games die we doen...
COD
COD-UO
Starcraft _/-\o_ (sommige mensen ook Warcraft, maar dat vinden er meerdere niet cool (zoals ik)
Red Alert 2
UT2004
Laatse keer ook NFSU2
HL2 (voor de mensen die het draaien)
Maar het meeste de eerste 3.

Mhh ik heb echt zin om te beginnen... maar ik moet eerst een filmpje afmaken voor school (de deadline is met 7dagen vervroegd... dus het word nachtwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Dan zal ik mijn kastje ook maar eens erop zetten... heb em al een tijdje, maar d8 gister eens van: "hee, laat ik eens mijn DVD-speler stealthen"! })
En ziehier, me eerste echte casemod. :9
Hoewel ik 8er de fanhole wat heb uitgezaagd, want zelfs licht komt er niet doorheen in zo'n standaard Centurion blowhole |:( (maar die is echt krom uitgezaagd zeg, haha, maar wel effectief genoeg :+ )

Het is de bovenste:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.wieckiwicz/assets/images/Centurion.JPG

EDIT:
Wel stom dat ie er zo schuin opstaat zeg, maar dat komt door em open- en dichtdoen

[ Voor 13% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 07-04-2005 16:34 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J!M!B schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:46:

*denkt in zichzelf* "dat kan ik zelf ook nog wel eens gaan doen..."
USB wil niet 8) ja, net geprobeerd. Weet je zeker dat jou transformator 5 volt geeft? :? op 5.1 volt wil ie net niet starten... Ik heb Sitecom maar gemaild erover, nu wil ik het weten ook. Klasgenoot van me had dat ding ook, en die vertelde me dattie best warm werd... Ik heb zelf twee kleine sinkjes van een oud mobo gehaald en op de spanningsregulatoren (AIC - 1084cm 1240e52) gezet (gewoon secondelijm erop, geleid de warmte best goed moet ik zeggen) - want echt koud zijn ze niet :+

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boortman/007.JPG

Dat idee van jou met blauwe ledjes + rode is best cool =) ik heb nog aantal supperfelle blauwe leds, dus die gaan er in het weekend in ^_^

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:23:
[...]

USB wil niet 8) ja, net geprobeerd. Weet je zeker dat jou transformator 5 volt geeft? :? op 5.1 volt wil ie net niet starten... Ik heb Sitecom maar gemaild erover, nu wil ik het weten ook. Klasgenoot van me had dat ding ook, en die vertelde me dattie best warm werd... Ik heb zelf twee kleine sinkjes van een oud mobo gehaald en op de spanningsregulatoren (AIC - 1084cm 1240e52) gezet (gewoon secondelijm erop, geleid de warmte best goed moet ik zeggen) - want echt koud zijn ze niet :+

[afbeelding]

Dat idee van jou met blauwe ledjes + rode is best cool =) ik heb nog aantal supperfelle blauwe leds, dus die gaan er in het weekend in ^_^
Whow, dadelijk gewoon 3 router mods :D
alleemaal de zelfde! :D
Tja, die van mij werd ook echt super heet!, de behuizing dan... moet je voorstellen hoe warm de chipjes waren...

Since ik mn nieuwe router heb, haal ik ook vele hogeren downloadsnelheden... (nee dat zit niet in mn hoofd, het is echt waar)
maargoed, waar halen jullie die blokjes vandaan? ik kan ze echt nergens vinden, geen enkele shop heeft oude blokjes liggen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
zijn die koelblokjes eigelijk wel nodig? het werkt toch? 8)7
als je router smelt van de hitte is het vroeg genoeg om je provider op te bellen.

510i wordt trouwens best heet ja, maar ach boeie.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willy1986 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:10:
zijn die koelblokjes eigelijk wel nodig? het werkt toch? 8)7
als je router smelt van de hitte is het vroeg genoeg om je provider op te bellen.

510i wordt trouwens best heet ja, maar ach boeie.. })
Nja, de DC 202 staat bekend om het warm worden :+ echt smelten doet ie niet, maar hij wil wel es instabiel zijn. Sitecom heeft ook een 2e serie gereleased- die wel "normaal" was...

ixl, kan jij es op je adapter kijken hoeveel stroom die levert? (check je hotmail even bitte) Ben wel benieuwd... koelblokjes haal je van oude mobos af, uit oude stereos/versterkers.... gewoon veel oude zut hebben :Y) Maargoed, misschien 40*40 fannetje drop? }) Ja, 3 router mods... ben benieuwd heoveel modspul je eigenlijk in zo'n klein kastje kwijtkan. Ik zit er dus serieus over te denken om hem gewoon een iets grotere behuizing te geven... geeft je ook meer ruimte om hem echt mooi te modden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:51:
[...]

Nja, de DC 202 staat bekend om het warm worden :+ echt smelten doet ie niet, maar hij wil wel es instabiel zijn. Sitecom heeft ook een 2e serie gereleased- die wel "normaal" was...
inmiddels zijn er wel meerdere versies van dit apparaat te krijgen tenminste; een v2 v3 v4 v5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:23:
[...]
Weet je zeker dat jou transformator 5 volt geeft? :? op 5.1 volt wil ie net niet starten...
[...]
Ik ben echt met stomheid geslagen... ik heb de uitgangspanning van de adaptor net nog even nagemeten en er komt 7,5 volt uit 8)7 En dat terwijl er toch echt 5 volt op het stickertje staat...
best wel stom...
Ik ben ook wel benieuwd hoe sitecom dat nou eigenlijk regelt met die adaptors.

edit:
Ik haal die koelblokjes eigenlijk ook alleen maar uit oude hardware enzo.
Als je wat upgrade aan je computer heb je automatish ook weer iets over, zo gaat dat een beetje.
Je zou inderdaad ook oude versterkers e.d. kunnen proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door J!M!B op 08-04-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ja damn, al mn oude spul is weg, en wat ik over heb meot ik nog gebruiken (ga voor mn oude server (550mhz amd) een nieuwe behuizing maken... dus daar kan ik ook niks van jatten...

Maar ik heb net lekker alu blokjes van revoltek gekocht...
Vanavond mn window maken, en morgen als ik tijd heb de ledjes.. (denk het niet want heb het uber druk met school)

ow, die koelblokjes zijn ook deels voor de 1337heid hoor... wat is er nou vetter dan een vierkante router, met koelblokjes een window en ledjes!
(ze keken we wel vreemd aan in de shop toen ik met mn router aankwam zetten, mn 2mm plexi en de blokjes ging passen :+)

edit:

fusion_ghost: Got mail!

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 08-04-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J!M!B schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:20:
[...]

Ik ben echt met stomheid geslagen... ik heb de uitgangspanning van de adaptor net nog even nagemeten en er komt 7,5 volt uit 8)7 En dat terwijl er toch echt 5 volt op het stickertje staat...
best wel stom...
Ik ben ook wel benieuwd hoe sitecom dat nou eigenlijk regelt met die adaptors.
Maar belast, geeft ie dan ook 7.5 volt? of zakt ie dan toch een stukje omlaag? :+ Ik heb sitecom gemaild, die zeggen ook 5 volt (en 2 amps). Mijn trafo kan dat ding maar 1 amp geven. Bij 6.6 volt werkt die router prima, maar 'k vraag em af of ik hem niet langzaam sloop op deze manier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
ff een dom vraagje, ik heb hier een 100 watt compaq voeding liggen, ik las ergens dat ik een groene draad met een zwarte moet solderen om hem buiten mijn pc aan te laten gaan, klopt dit? }:O

[ Voor 12% gewijzigd door KillaZ op 08-04-2005 15:13 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
KillaZ schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:12:
ff een dom vraagje, ik heb hier een 100 watt compaq voeding liggen, ik las ergens dat ik een groene draad met een zwarte moet solderen om hem buiten mijn pc aan te laten gaan, klopt dit? }:O
als het atx is van de 90% van de gevallen wel. Maar het is een 100 watt is he geen at?

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
owkee...
het zit zo:

ik ben net even naar de locale electrowinkel geweest (waar altijd hele chagerijnige mensen staan)
Dus ik gaf ze de adapter met de taak om hem te checken.
Hij gaf 7.5 volt, maar dat blijkt niks uit te maken, want als ie word belast valt hij terug naar ~5volt...
dat zeiden ze....

en ze adviseerde me 2 weestandjes van 240ohm
dus ik heb nu:
Koelblokken die op de kleine chipjes zitten.
4x 240ohm weerstandjes (voor als het mis gaat, dingen kosten maar 20cent)
een adapter die 7.5volt heeft :+
2mm plexi
en een nieuwe soldeerbout, ik weet niet of het een goed merk is oid...
was 10euro bij de gamma... leuke prijs dacht ik zo...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/router1.JPG
(tja.. de rommel, zit op een grafische school, heb gisteren nog een handleiding geaqualrelled...
ow en zie mn soldeerbout, is ie goed?)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/router2.JPG
en zo word ie uiteindelijk, 4 koelblokjes naast elkaar op de routercpu...
maar die moeten nog wel 2mm verkortworden, omdat ze anders het plexi raken...

(tja een vreemde oplossing om er 4 naast elkaar te doen... mara ik heb op dit moment geen beter blokje.... heeft iemand er een over? 3/3cm en 1cm hoog...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit op een grafische school
Kijk.. dat biedt opties... Dan gaat je window heel mooi worden :Y) Kijk- voordat je je ledjes vastzet, even hoe het licht valt. Je hebt veel koelblokjes naast elkaar- dat kan er opzich mooi uitzien, als je het licht goed doet... imho dan =) Die hele kleine platte chippies worden trouwens niet noemenswaardig warm hier, misschien wil je die ongeheatsinkt laten... voltregulatortjes en CPU is denk ik het belangrijkste- en ook oogt het denk ik beter- maar dat is persoonlijk natuurlijk.... maar, ziet er goed uit, ben heel erg benieuwd... _/-\o_ grote trafo trouwens O_O... wat denken de ELers onder ons? deze router heeft 2 voltregulators... kan die 1.6 volt extra kwaad? (hij krijgt alsnog iets te weinig amps). Je soldeerbout ziet er prima uit... wat zijn de specs? (hoeveel watt issie?) heb je ook van dat flux-spul... dan pakt de soldeer overal goed op :7 $pleidooi over het gebruik van krimpkousjes enzo* :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39

Nox

Noxiuz

dat verkorten kan je doen als je een schuurmachine hebt, op school hebben we zon ronde schijf en dan op de helft een plaat.

zeg maar een tafel met cirkelzaag waarbij de zijkant van de zaag schuurt.

er tegenaan houden, ding schuurt als een gek, voor die 2 mm kan het wel :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:22:
[...]
Maar belast, geeft ie dan ook 7.5 volt? of zakt ie dan toch een stukje omlaag? :+ Ik heb sitecom gemaild, die zeggen ook 5 volt (en 2 amps). Mijn trafo kan dat ding maar 1 amp geven. Bij 6.6 volt werkt die router prima, maar 'k vraag em af of ik hem niet langzaam sloop op deze manier :+
Ik heb hem net even voor je gemeten, en belast neemt de router 5,75 volt af, het aantal amperes heb ik niet kunnen meten (de meter gaat maar tot 200mA). Wat Sitecom zegt staat idd ook op het stickertje van mijn voeding, 5 volt en 2 amp.
Geen idee of je je router langzaam sloopt, maar zolang ie stabiel blijft en niet te warm wordt zou ik me geen zorgen maken.

Ik ben er net ook weer mee aan het prutsen geweest:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dbrevet/Router-led.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dbrevet/Router-led2.jpg

Het rooie LEDje heb ik op de Link/Act aangesloten, en deze knippert nu dus vrolijk mee met netwerk activiteit, helaas brand ie een beetje zwak, daarom heb ik 'm maar goed in het zicht gezet ;)
En ik heb ook wat alu op de mosfets gelijmd, nu zoek ik alleen nog een mooi stukje alu wat ik op de Hynix chip kan lijmen >:)

edit:
@ ixl85: Wouw jij neemt geen halve maatregelen 8) Ik hoop voor je dat het wil lukken met die koelblokjes inkorten.

[ Voor 6% gewijzigd door J!M!B op 08-04-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:48:
[...]

Kijk.. dat biedt opties... Dan gaat je window heel mooi worden :Y) Kijk- voordat je je ledjes vastzet, even hoe het licht valt. Je hebt veel koelblokjes naast elkaar- dat kan er opzich mooi uitzien, als je het licht goed doet... imho dan =) Die hele kleine platte chippies worden trouwens niet noemenswaardig warm hier, misschien wil je die ongeheatsinkt laten... voltregulatortjes en CPU is denk ik het belangrijkste- en ook oogt het denk ik beter- maar dat is persoonlijk natuurlijk.... maar, ziet er goed uit, ben heel erg benieuwd... _/-\o_ grote trafo trouwens O_O... wat denken de ELers onder ons? deze router heeft 2 voltregulators... kan die 1.6 volt extra kwaad? (hij krijgt alsnog iets te weinig amps). Je soldeerbout ziet er prima uit... wat zijn de specs? (hoeveel watt issie?) heb je ook van dat flux-spul... dan pakt de soldeer overal goed op :7 $pleidooi over het gebruik van krimpkousjes enzo* :+
Mhh schuurmachine is geen probleem..
heb hier thuis een slijptol en op school hebben we zon ronde schuurmachine, en een bandschuurmachine.

mn soldeerbout is 30watt (pimpy he... hij heeft ook chrome velgen en parelmoerlak B)... ik heb dus geen die of het goed is)
grote trafo trouwens O_O... wat denken de ELers onder ons? deze router heeft 2 voltregulators... kan die 1.6 volt extra kwaad? (hij krijgt alsnog iets te weinig amps)
* ixl85 looks like a }:O and asks: Say what?
Zijn mn weerstandjes van 240ohm btw goed die ik er op ga zetten?

Mhh tja, voor mn cpu pak ik dus 4 van die blokjes naast elkaar...
maar ik laat de blokjes wel op de eerste 2 chipjes zitten, weet niet of ik de helemaal rechtse laat zitten....
de voltregulators moet ik nog iets voor verzinnnen... ik denk dat ik een oud koelblok in stukken ga zagen... maar die vinnen zijn best groot,
dus dan heb je 2 hogen vinnen per regulator.
maargoed we zien wel...

moet nu echt even verder werken aan mn posters... (worden ook gepost, zal wel linken)

/edit

Fuckit..
ik sloop gewoon de NB cooler van mn ouder server...
een SIS530 blokje
Afbeeldingslocatie: http://img.ferra.ru/catalog/img/items/3620_00.jpg
(eerst meten of ie past)
dan zoek ik later wel een vervanger voor die NB cooler als die server weer ingebruik word genomen...
maar ik heb volgende week ook nog eens tentames... dus veel tijd heb ik niet

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 08-04-2005 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ganzz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:24:
[...]

als het atx is van de 90% van de gevallen wel. Maar het is een 100 watt is he geen at?
hij zat in een compaq atx case, bij het werk van me pa (internetpctje P3 800 Mhz)

dus dan moet ik de groene van de moederboard (kom ff niet op de naam) kabel met de zwarte solderen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Nee! niet solderen, gewoon heel even kortsluiten met een paperclip oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
offtopic:
zoals ik al aankondigde zou ik mn poster laten zien...
bij deze:
[rml]ixl85 in "[ 2d] Post je 2D stuff maar weer - Part 8"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

er was iemand die zu'n hele cdrom had opgepoetst tot ie glimde geloof hier @ tweakers maar ik kan het niet vinden heeft iemand misschien een linkje ?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn eerste casemod: een blowhole in de zijkant en een 120m blue led fan erin

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/1769/fan10dx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img20.exs.cx/img20/9107/fan22ba.jpg

mijn buurman heeft het blowhole gemaakt (kzelf heb geen decoupeerzaag/dremel)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
YEAAA
mn eerste soldeerwerk is gelukt..
maar ik had geen spul waardoor het overal mooi overheen loopt...
Dus alles is echt Super groot geworden...

Morgen doe ik het opnieuw... want dit is echt olifanten werk :+
maar het werkte wel!!! en daar ging het eigelijk om.

Heb wel 2 blaren op mn hand... maargoed, je moet er iets voor overhebben

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/licht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ixl85/donker.jpg

ps, alles goed wegwerken is echt veel moeilijker dna ik had gedacht...
komt misschien ook door mn grote soldeerwerk... :)

[ Voor 6% gewijzigd door ixl85 op 08-04-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Ziet er mooi uit.
Idd de kabeltjes een beetje inkorten en wegwerken, dan zie je daar niks meer van met het dekseltje er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
[electrob00b]
owja.. ik heb nu dus op ieder ledje een 240ohm weerstandje zitten...
en jij had er 1 van 120ohm op 2 ledjes zitten..

Waar zijn die dingen voor... en moet ik er echt op elke led 1 van 240ohm plaatsen?
(en waarom zeggen ze dat ik 240 nodig heb ipv 120 die jij hetb :?)
[/electrob00b]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:14:
[electrob00b]
owja.. ik heb nu dus op ieder ledje een 240ohm weerstandje zitten...
en jij had er 1 van 120ohm op 2 ledjes zitten..

Waar zijn die dingen voor... en moet ik er echt op elke led 1 van 240ohm plaatsen?
(en waarom zeggen ze dat ik 240 nodig heb ipv 120 die jij hetb :?)
[/electrob00b]
Dat zijn voorschakelweerstanden waarschijnlijk. Doe je die niet ertussen bestaat de kans dat je ledje doorbrandt. ;) En hij heeft misschien net wat andere ledjes of iets dergelijks. Maar ze zullen alleen maar iets minder branden, is wel te verwaarlozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Ik had voordat ik begon ook eigenlijk 1 weerstand per led in de planning, ik had dat berekend met een tooltje van Casjunkies.
Ik ging uit van 5 volt.
Maar goed toen ik eenmaal aan het knutselen was kwam ik er achter dat de LED's ik had gekocht wel een hoger voltage konden hebben, dus heb ik besloten om ze paralel op 1 weerstandje te zetten.
Nu geven ze ook wat meer licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Iemand enig idee hoe het zit met de voltage die je kan gebruiken voor leds in een D-Link DI-604 router ?

Solderen en aansluiten is zo het probleem niet maar een meettoestel is niet men beste vriend.

[ Voor 32% gewijzigd door PeGys op 08-04-2005 23:41 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
J!M!B schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:24:
Nee! niet solderen, gewoon heel even kortsluiten met een paperclip oid.
:Y) }:O klinkt gevaarlijk met blote handen :Y) }:O

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
@BlueForce: Ik heb het volgende gevonden over de D-Link DI-604.
Power: External Power Supply DC 5V, 2.4 A.
(Leuke router om te zien trouwens, en dus om te modden >:) ).
Als je even naar de lokale elektro-boer gaat en verteld dat je een paar LEDjes op 5 volt wilt laten werken, dan weten ze daar wel welke weerstandjes je icm jouw LEDjes moet hebben.

@KillaZ: honderden, zo niet duizenden zijn je voor gegaan dus zo gevaarlijk is het niet :+. Doe eens een search naar "atx voeding stand alone" oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe, Ik heb net Fluorecent geel verf, potjet gekoch 59ml voor 6euro :/
Hopen dat het waard is, ik ga hele binnekant van pc met dit kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
aazim waar heb je dat vandaan ;)
J!M!B schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:42:
@KillaZ: honderden, zo niet duizenden zijn je voor gegaan dus zo gevaarlijk is het niet :+. Doe eens een search naar "atx voeding stand alone" oid.
jah ik heb groene met zwarte gedaan via een paper clip, pleur ik hem in het stopcontact.....gaat ie een heel hoog piepgeluid maken

[ Voor 86% gewijzigd door KillaZ op 09-04-2005 21:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
J!M!B schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:42:
@BlueForce: Ik heb het volgende gevonden over de D-Link DI-604.
[...]
(Leuke router om te zien trouwens, en dus om te modden >:) ).
Als je even naar de lokale elektro-boer gaat en verteld dat je een paar LEDjes op 5 volt wilt laten werken, dan weten ze daar wel welke weerstandjes je icm jouw LEDjes moet hebben.
Moet ik geen rekening gaan houden met het verbruik van de router zelf ?

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
@KillaZ: Gaat de fan wel draaien?
Sommige voedingen geven gewoon een piep-geluid, kan zijn dat er niet genoeg lak op de spoeltjes zit of zo iets.
Sluit er iets op aan om te kijken of ie het doet.

@BlueForce: Als je het bij een paar LED'jes houdt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voedingen mogen toch nooit onbelast aanstaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
De interne venilator zorgt daar ook voor als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

J!M!B schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:01:
De interne venilator zorgt daar ook voor als het goed is.
Heh, die 0,5A OID van een ventilator, die ook nog eens enkel de 12v lijn belast is lang niet voldoende. Ga maar uit van zo'n 10-20watt minimaal per spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

aangezien de hdd's op het bureau toch wat heet werden heb ik er al vrij snel wat koelers / heatsinks op gelegd :P :) want ik zou niet willen dat mijn raid0 en 5 array naar de knoppen gaan.. :P :)

Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/tim/got/tafelmod_4.jpg

verder ben ik deze week begonnen aan nog een nieuwe mod :D wil weer waterkoeling hebben.. het moet allemaal in een miditower case passen.. ik had nog de eheim1046 die uit mijn apple case komt . deze gebruik ik voor in mijn miditower :) :P door een hoek te gebruiken past de 1046 pomp prachtig in 2 5¼ bays :) ik heb een oude scsi cdrom brander gemod voor de ophangen van de pomp. voordeel hiervan is dat je de pomp makkelijk kan ophangen en kan demonteren..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_02.jpg
pomp hangt uiteraard keurig in dempers..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:26:
aazim waar heb je dat vandaan ;)
gewoon.. pra><is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
J!M!B schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 22:52:
@KillaZ: Gaat de fan wel draaien?
Sommige voedingen geven gewoon een piep-geluid, kan zijn dat er niet genoeg lak op de spoeltjes zit of zo iets.
Sluit er iets op aan om te kijken of ie het doet.
ik had er een cd rom speler op maar die deed nix :|

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Weer een beetje gemod op mijn Shuttle

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/rooster.jpg

Nu nog een roostertje maken (gat is 50mm exact)

[ Voor 28% gewijzigd door Breaker op 10-04-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breaker schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:01:
Weer een beetje gemod op mijn Shuttle

[afbeelding]

Nu nog een roostertje maken (gat is 50mm exact)
dat is strak.. zal ook effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
vriend van me is bezig met een server te maken, en daar maakt hij zijn eigen kast bij.

het is nog een CiP maar ik vond het eerste plaatje dat hij me stuurder er al veel belovend uit zien.

Afbeeldingslocatie: http://img51.echo.cx/img51/1605/p10100014ug.jpg

ik zei dat hij hem op tweakers zou moeten posten, maar hij was te lui om zich te registreren :z
dus doe ik het maar

er komt nog gaas (geen kippengaas, maar alu plaat met gaten zeg maar) omheen, in iedergeval rond de onderste helft.
daar zitten de voeding en de HD trouwens in.
je ziet ook nog een een netwerk kaartje zitten, gewoon zo'n realtek 8139 kaart, maar dan heeft hij het achterplaatje eraf gehaald zodat hij onder de plaat past.

waarschijnlijk komt er er ook nog licht is, blauw naar alle waarschijnlijkheid. maar dat moeten hij/we nog bedenken.
kabel mesh voor de voeding gaat nog nog gebeuren en een rounded ide kabel

qua hardware niet zo veel bezonders, socket-A sempron + via km400a asus bord. 8gb hd, maar zat voor een servertje.

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 11-04-2005 11:55 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:39:
[...]

dat is strak.. zal ook effectief zijn.
Klopt in het begin leek hij het wel te houden (staat ook wel elders in topic ofvorige topic) maar laatst toen ik kap er weer op had bleek hij toch iets te warm te worden dus vandaar een luchtrooster erbij :P

Nu nog me nieuwe lampjes die komen hopelijk morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
ReseTTim schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:25:
aangezien de hdd's op het bureau toch wat heet werden heb ik er al vrij snel wat koelers / heatsinks op gelegd :P :) want ik zou niet willen dat mijn raid0 en 5 array naar de knoppen gaan.. :P :)

[afbeelding]

verder ben ik deze week begonnen aan nog een nieuwe mod :D wil weer waterkoeling hebben.. het moet allemaal in een miditower case passen.. ik had nog de eheim1046 die uit mijn apple case komt . deze gebruik ik voor in mijn miditower :) :P door een hoek te gebruiken past de 1046 pomp prachtig in 2 5¼ bays :) ik heb een oude scsi cdrom brander gemod voor de ophangen van de pomp. voordeel hiervan is dat je de pomp makkelijk kan ophangen en kan demonteren..

[afbeelding]

[afbeelding]
pomp hangt uiteraard keurig in dempers..
Is dit niks voor je?
Afbeeldingslocatie: http://zalman.co.kr/upload/product/zm_2hc2_c_p.jpg
Looks cool, and cools good!
reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest

en de zijkant word het warmst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 09:16
kosten 20€ het stuk beetje duur om 5-6 harde schijven te koelen niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
saikoboarder schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:27:
kosten 20€ het stuk beetje duur om 5-6 harde schijven te koelen niet ?
Tja... om zo'n raid aan te leggen ben je ook veel geld kwijt, en als je data je een beetje lief is vind ik het niet teveel...

Zelfde als je een supersysteem koopt... ik vind dan persoonlijk dat je niet mag besparen op de koeling.. (ja ik draai nog stock, maar de uitleg staat in mn sig)
Geen half werk.
En Heatsinks op je HD zal wel wat helpen, maar de meeste hitte zit aan de zijkant...
Dus 5x20 =100 euro...
Nou, al je schijven gekoelt...

[ Voor 10% gewijzigd door ixl85 op 11-04-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwah, kheb hier niet echt een kleine mod, maar een vraagje. M'n chieftec heb ik nu al een tijdje en zat mee gemod, alleen hierdoor zijn de plastic clipjes van m'n front afgebroken ( niet allemaal natuurlijk, maar de 2 clipjes bovenaan, en nu zit m'n frontje niet strak meer.

Kheb al over nagedacht hoe ik het weer vast kan maken, maar ik weet zo geen oplossing. Mijn front moet er nog wel weer af kunnen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:23:
mwah, kheb hier niet echt een kleine mod, maar een vraagje. M'n chieftec heb ik nu al een tijdje en zat mee gemod, alleen hierdoor zijn de plastic clipjes van m'n front afgebroken ( niet allemaal natuurlijk, maar de 2 clipjes bovenaan, en nu zit m'n frontje niet strak meer.

Kheb al over nagedacht hoe ik het weer vast kan maken, maar ik weet zo geen oplossing. Mijn front moet er nog wel weer af kunnen namelijk.
Een 2de hands chieftec kast kopen en daar het frontje af slopen.

Ben zelf ook opzoek geweest naar verschillende dingen maar als je bv z'n grill wil ben je rond de 50 euo kwijt incl verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eltinio schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:36:
[...]

Een 2de hands chieftec kast kopen en daar het frontje af slopen.

Ben zelf ook opzoek geweest naar verschillende dingen maar als je bv z'n grill wil ben je rond de 50 euo kwijt incl verzendkosten.
2e hands betaal je er nog 60 euro voor ofzo, dan ga ik zelf liever wel ff bezig met modden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:33
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:40:
[...]

2e hands betaal je er nog 60 euro voor ofzo, dan ga ik zelf liever wel ff bezig met modden ;)
same here, bij mij was de ophanging van de deur afgebroken en heb het nu dus vervangen door allu, meteen een stuk steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eltinio schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:45:
[...]

same here, bij mij was de ophanging van de deur afgebroken en heb het nu dus vervangen door allu, meteen een stuk steviger.
Heb je toevallig pics ervan ? :P Bij mate van me is ook deurtje afgebroken.

Ps. ik zit te denken om bouten vast te lijmen aan de binnenkant van m'n front, en dat ik ze met moertjes vast kan zetten aan m'n case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

ixl85 schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:14:
Is dit niks voor je?
[afbeelding]
Looks cool, and cools good!
reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest
en de zijkant word het warmst
ja en neej :P :)
ja, ivm het koelt leuk..

nee!

* te duur
* heb 6 schijven en mijn miditower heb ik maar 2 5¼ bays vrij maar ook die worden in beslag genomen..
* ga 1 zijkant waterkoelen

* ReseTTim is bezig met het modden van zijn lieve coolermaster case :Y) :P ga weer waterkoeling draaien :)
maarja pc ligt nu zo ffies los op het bureau zodat ik rustig kan modden :)
maar idd koeling voor hdd'z vind ik belangrijk.. daarom zit voor 4 hddz 2x 8cm fans. die fans ga ik vervangen voor panaflo fans van 18dB.. en aan de zijkant komt een kopere plaat dat bevestigd word aan de zijkant van het alu frame waar de hdd's in hangen.. iig word home made.. en jullie zullen wel zien als dat af is.. het komt iig aan de zijkant te zitten die je niet direct ziet en is ook een probeersel..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/coolermaster/DSCF0034.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/coolermaster/DSCF0036.JPG
dit is mijn lieve case.. geloof mij met 6 hddz zit dat ding rete vol :P :) meer foto's

iig kleine aanpassingen al..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/coolermaster/casevol.jpg
zo zat het voorheen.. ben bezig geweest om de bovenste 2 hdd's lager te krijgen.. zodat ik weer 2 5¼ bays heb die ik voor andere doelen kan gebruiken..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/eheim_02.jpg
die pomp neemt namelijk ook al 2 bays in beslag..

net mogelijk gemaakt dat mijn radiator gaat passen in de case door gebruik te maken van de outtake gat aan de bovenkant..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/coolermaster/rad_2.jpg
8cm fan gesloopt :) hierdoor kon ik de converter vast schoeven op het alu (grill) plaatje :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/coolermaster/rad_1.jpg
zo komt het uiteindelijk te zitten.. past weer is allemaal net.. ja, net geen prob met de voeding als het goed is.. :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag echt iets ubersimpels gemaakt, meer voor de lol dan voor iets anders :P.

klik hier voor de Webcam-in-Elmo mod.

Vertel me wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:49:
Ik heb vandaag echt iets ubersimpels gemaakt, meer voor de lol dan voor iets anders :P.

klik hier voor de Webcam-in-Elmo mod.

Vertel me wat jullie ervan vinden.
Reclame? verder langdradig wel humor, maar jammer genoeg geen resultaat te zien 8)7

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :D _/-\o_ prachtig, wordt wel gek van dat liedje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb je geen spiegel ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er hangt een spiegel in de badkamer, maar deze hangt aan de muur vast. Ik zal proberen om deze eraf te krijgen. Foto's van het resultaat zal ik dan vanaaf of morgen wel laten zien.

[edit] Hier is dan een foto van de uiteindelijke versie. Hij is nogal donker en onduidelijk, maar licht en een spiegel werkt niet samen heb ik gemerkt.

klik!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gisteren een fancontroller in gebouwd, hij is helaas niet zwart maar misschien spuit ik em nog over, vind het nu opzich ook niet slecht staan

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/Y11PNNJ35FQ1/0NF9V6HO0INQ/JPEG/1113399072//3hx6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een joekel van een gsm die daar op de tafel rust :9

edit: die heb ik ook ergens in een doos liggen..
Kunje daar trouwens het lcd van gebruiken??

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:15

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:16:
Dat is een joekel van een gsm die daar op de tafel rust :9

edit: die heb ik ook ergens in een doos liggen..
Kunje daar trouwens het lcd van gebruiken??
Nee volgens mijn niet, moet je aparte controller voor hebben, je bent niet de enigste die een opmerking plaatst over zijn telefoon :+ Maar ik moet oook nog niet zeuren met een koelkast van een 6310i :P

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, in 1 post zo snel offtopic raken! _/-\o_
Ik had niet gedacht dat je van een mod-foto bij het aansturen van lcd-tjes kom komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 15:26
ik wil graag me cables gaan sleeven , maar ik krijg de pinnetjes niet uit men molex connectorren iemand mischien een tip hoe ik dit kan doen?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Nu online

Snippertje

Light up your life

thon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:53:
ik wil graag me cables gaan sleeven , maar ik krijg de pinnetjes niet uit men molex connectorren iemand mischien een tip hoe ik dit kan doen?? _/-\o_
Ik had het gedaan met een schroevendraaier erop duwneen, ging goed.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

thon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:53:
Op casejunkies staan een uitleg over het sleeven van je kabels ook hoe je ze kan verwijderen (de pinnetjes dan ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Vandaag eindelijk mijn nieuwe lampjes binnen en nieuwe krimpkous (weg met die tie-wrap dingen :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/zijkant.jpg

Nu nog de dvd brander onder handen nemen (raampje bouwen of gewoon stickervrij maken?)
En een rooster in de blowhole voor de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stickervrij en polishen....

Heb ik ook gedaan en is enorm ver, laagje klanke lak derover en gaat als een speer heel mooi ook denkik met die groene kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30

GieltjE

Niks te zien...

Breaker schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 19:41:
Vandaag eindelijk mijn nieuwe lampjes binnen en nieuwe krimpkous (weg met die tie-wrap dingen :P)

[afbeelding]

Nu nog de dvd brander onder handen nemen (raampje bouwen of gewoon stickervrij maken?)
En een rooster in de blowhole voor de videokaart
Hoe heb jij die kabel die ong onder je fan van je vid kaart omhoogkomt zo weggewerkt?

De kast van mij kan niet meer dicht omdat die kabel klem zit bij mij :(

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
Welke kabel precies?

Ik heb alle kabels "verzameld" bij de voeding, die zie je toch niet door de window.

Alles komt daar vandaan bij mij, bij de fan komt geen 1 kabel vandaan

2e foto van de zijkant met flits

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/zijkant2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Breaker op 15-04-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
heel mooi ding breaker, dat ziet er stijl uit en staat nog is mooi op je bureau ook 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Breaker schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:51:
Welke kabel precies?

Ik heb alle kabels "verzameld" bij de voeding, die zie je toch niet door de window.

Alles komt daar vandaan bij mij, bij de fan komt geen 1 kabel vandaan

2e foto van de zijkant met flits

[afbeelding]
Die kast ziet er echt zeer goed uit :P
Maar onder die koeler hoort toch een USB kabel ofzo te komen? Normaal wit halve cm dik ofzo?

iig bij mij zit er zo een :|

[ Voor 5% gewijzigd door GieltjE op 15-04-2005 21:17 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
GieltjE schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:15:
[...]

Die kast ziet er echt zeer goed uit :P
Maar onder die koeler hoort toch een USB kabel ofzo te komen? Normaal wit halve cm dik ofzo?

iig bij mij zit er zo een :|
Oh die, ja bij de SN41G2 (Versie 2) zit die achter de AGP poorten (Tussen de CPU sochet en PCI slot) Dat zijn de dikke groene kabels onderin de kast (2e foto) Daar zitten de FireWire en USB aansluitingen voor het moederbord op die naar de voorkant van de kast lopen.

Ik weet niet hoe dat bij andere shuttles zit maar hier dus tussen de CPU socket en de PCI en AGP slot

[ Voor 11% gewijzigd door Breaker op 15-04-2005 21:29 . Reden: Typo + toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Breaker schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 21:27:
[...]

Oh die, ja bij de SN41G2 (Versie 2) zit die achter de AGP poorten (Tussen de CPU sochet en PCI slot) Dat zijn de dikke groene kabels onderin de kast (2e foto) Daar zitten de FireWire en USB aansluitingen voor het moederbord op die naar de voorkant van de kast lopen.

Ik weet niet hoe dat bij andere shuttles zit maar hier dus tussen de CPU socket en de PCI en AGP slot
Ik heb een Sn41G2 en zit ie voor de AGP, waardoor met mijn nieuwe vid kaart de kast niet meer dicht kan. :X

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Nu online
GieltjE schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:08:
[...]

Ik heb een Sn41G2 en zit ie voor de AGP, waardoor met mijn nieuwe vid kaart de kast niet meer dicht kan. :X
Hier stond geblaat :D

Ik kijk net ff bij mij, die kabels heb ik er uit getrokken :D

Is van de extra USB en SPDIF, die gebruik ik niet :P

[ Voor 54% gewijzigd door Breaker op 15-04-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Ziet er btw mooi uit tim :)
PilatuS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:26:
gisteren een fancontroller in gebouwd, hij is helaas niet zwart maar misschien spuit ik em nog over, vind het nu opzich ook niet slecht staan

[afbeelding]
Die is er wel in het zwart, ik heb hem zelf ook in het zilver, maar bij FreezingHardware was ie er ook in het zwart...

Ik ben btw weer een stap verder met mn router.
Ik heb hem vandaag gezaagd, en de bovenkant is nu ZILVER :D
hij word dus zilver! met groen licht (het solderen doe ik morgen opnieuw)

was de laatste paar dagen weg dus heb niks meer kunnen doen... dus vandaar mn afwezigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
PilatuS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:26:

[afbeelding]
lol, ik heb exact dezelfde fancontroller. het is niet moeders mooiste, maar je hebt wel 25 watt per kanaal, en hij is superdegelelijk :p is van sunbeam.
leuk is dat ik hem twee maanden geleden kocht in het zilver (is er ook in het zwart) omdat ik een zilveren case had. nu heb ik een zwarte case, en heb ik hetzelfde probleem als jij.
ik zit eraan te denken het complete frontje eraf te halen, en van plexiglas een nieuwe te maken en de achterkant van t plexi zwart verfen, zoals ik ook met mn cdrom drive gedaan heb (gestealth)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Omdat ik onlangs een nieuwe speakerset heb gekocht, heb ik 2 'Cambridge' boxjes uit elkaar gesloopt en bovenop mijn case gebouwd :*)
Nu kunnen ze me niks meer maken als ik naar een lan ga waar speakers verboden zijn :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fauve.nl/boxjes.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 16-04-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
huh? dus die boxen zitten in je pc O-)
dope ding, "there is no place like 127.0.0.1" _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door KillaZ op 16-04-2005 10:24 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Denk je dat die boxen hard en een goeie bas hebben ?
En hoe heb je die aangsloten ? En heb je het "control pannel" van die boxen nog ?

offtopic:
Ik heb namelijk ook een keer mijn PC boxen gesloopt.
En direct op die (jack?) plug aangsloten... Maar ik had géén bas en dat ding wou niet harder als "volume 4/5" ofzo

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Yapz, ik heb de originele versterker nog die erbij hoort incl. ingebouwde subwoofer.
Zonder die woofer is er ook wel naar te luisteren maar is het geluid best wel koud.
Maar omdat ze geen bass hebben gaan ze wel super hard _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Wootism op 16-04-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Dat is dus heel anders als bij mij... Die dingen gingen niet zo hard meer...
Ik denk als je met iemand aan't praten was dat je de muziek niet eens meer hoorde..

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Volgens mij hebben we het dan over iets anders, je zij net "jack"

Afbeeldingslocatie: http://www.mcsnet.nl/media/jacktulpvideo.jpg
De onderste is een jack en de bovenste is een tulp-plug, mijn speakers werken dus op een tulp.

Laat me raden, je hebt je plug afgestript en de + en - van je speaker er op aan gesloten ?
Dit heb ik zelf ook een keertje gedaan, en dan komt er idd op een laag volume muziek uit dat voor geen meter klinkt.
Dit moet je dus ook niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:23:
huh? dus die boxen zitten in je pc O-)
dope ding, "there is no place like 127.0.0.1" _/-\o_
Idd dope ding, hele case is wel dope vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor case is het? Lijkt wel YY (maar dan kleiner?)?
More pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:45:
wat voor case is het? Lijkt wel YY (maar dan kleiner?)?
More pics!
Het is idd een Yeong Yang, een Server Cube YY-B0420 om precies te zijn.
Het is wel de grootste van de serie, namellijk 530 x 370 x 411 mm.
catscit:
More pics!
a.u.b :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fauve.nl/casemod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fauve.nl/casemod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fauve.nl/casemod3.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 16-04-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Wootism schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:14:
[...]

Het is idd een Yeong Yang, een Server Cube YY-B0420 om precies te zijn.
Het is wel de grootste van de serie, namellijk 530 x 370 x 411 mm.

[...]

a.u.b :)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
w00t ;)
ik zie dat je een xflow hebt, kan je me eens vertellen hoe ie het bij jou doet...
Wil namelijk de zelfde gaan kopen (alleen dan de nieuwe revisie... XXflow)
Heb je nog meer van innovatek er in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gister nacht ff een extra heatsink op de chipset gezet, ik heb met alle macht geprobeerd de oude er af te krijgen maar het wou gewoon echt niet lukken, naja dan maar de nieuwe op de oude zetten :)

de heatsink zit vast met artic silver thermal adhesive, op de oude chipsetkoeler

ik heb dit gedaan omdat bij de oc die ik draai op lans de pc nog wel eens wou uitvallen omdat de chipset gewoon te heet werd, zo heet dat ik em niet meer kon vasthouden dus daar moest ik gewoon ff iets aan doen, zou er eerst een waterkoelblokje opzetten, maar omdat ik binnenkort mijn 6800LE ga waterkoelen zou dat denk ik iets te warm worden met een single 120mm rad, en ook omdat ik maar een 300l/u pomp heb zou het de flow ook niet echt ten goede komen, dus ja dan maar passief :)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/BFE8IG6Q8976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:46:
gister nacht ff een extra heatsink op de chipset gezet, ik heb met alle macht geprobeerd de oude er af te krijgen maar het wou gewoon echt niet lukken, naja dan maar de nieuwe op de oude zetten :)

de heatsink zit vast met artic silver thermal adhesive, op de oude chipsetkoeler

ik heb dit gedaan omdat bij de oc die ik draai op lans de pc nog wel eens wou uitvallen omdat de chipset gewoon te heet werd, zo heet dat ik em niet meer kon vasthouden dus daar moest ik gewoon ff iets aan doen, zou er eerst een waterkoelblokje opzetten, maar omdat ik binnenkort mijn 6800LE ga waterkoelen zou dat denk ik iets te warm worden met een single 120mm rad, en ook omdat ik maar een 300l/u pomp heb zou het de flow ook niet echt ten goede komen, dus ja dan maar passief :)

[afbeelding]
mijn mening over je counterstrikepoppetjes is aan het bijdraaien :+

Maar een heatsink op een heatsink _/-\o_ :)
Ik heb laatst ook geprobeerd een blokjevan een oud SIS530 mobo af te halen...
trekken/drukken/draaien lukte niet, toen 3 uur in de vriezer (goed verpakt)... dan zou het echt moeten lukken... ik weer met volle kracht geprobeerd (daarna met tang) maar het is met niet gelukt...

/edit/
en werkt het nu ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:46:

[afbeelding]
Je kunt de volgende dingen doen om evt. het blokje eraf te krijgen:

-Systeem flink laten stressen, ff een }:O draaien en dan daarna gelijk afsluiten
-Met een fohn het blokje warm maken
-Aansteker onder het blokje
-Flossen met visdraad ofsow
-draaiende bewegingen maken
-Schroeven draaier eronder, eerst ff een pasje op het mobo en dan schroeven draaier er tussen en krak, maar daar geef ik liever de voorkeur niet aan. Heb het al 5x gedaan bij een paar diamond kaarten (viper v550) en nog wat mobo`s werkt gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Meneer aard schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:52:
[...]

-Systeem flink laten stressen, ff een }:O draaien en dan daarna gelijk afsluiten
-Met een fohn het blokje warm maken
-Aansteker onder het blokje
-Flossen met visdraad ofsow
-draaiende bewegingen maken
-Schroeven draaier eronder, eerst ff een pasje op het mobo en dan schroeven draaier er tussen en krak, maar daar geef ik liever de voorkeur niet aan. Heb het al 5x gedaan bij een paar diamond kaarten (viper v550) en nog wat mobo`s werkt gewoon perfect.
Sommige willen er echt NIET af... check mn post hier boven...
maar andere weer wel.. heb laatst ook nog een blokje van een TNT2 afgehaald, dat ging wel... maar dat blokje van dat mobo...
Forget it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Meneer aard schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:52:
[...]

-Systeem flink laten stressen, ff een }:O draaien en dan daarna gelijk afsluiten - gedaan geen resulataat
-Met een fohn het blokje warm maken - gedaan geen resultaat
-Aansteker onder het blokje - niet gedaan want dat vind me mobo niet zo leuk denk ik :P
-Flossen met visdraad ofsow - gedaan met visdraad, eerst lekker in me vingers gesneden zoveel kracht moest ik zetten, kreeg em er door heen maar toen ie erdoor was zat het begin al weer vast :(
-draaiende bewegingen maken - heel veel geprobeerd maar kon niet verder dan x aantal graden draaien omdat er een condenstor in de weg zat
-Schroeven draaier eronder, eerst ff een pasje op het mobo en dan schroeven draaier er tussen en krak, maar daar geef ik liever de voorkeur niet aan. Heb het al 5x gedaan bij een paar diamond kaarten (viper v550) en nog wat mobo`s werkt gewoon perfect. - ook geprobeerd ik moest zoveel kracht zetten dat het mobo bol stond maar hij wou nogsteeds niet los :(
ben ongeveer een half uur met van alles bezig geweest om em los te krijgen, alles op de aansteker na geprobeerd maar geen reslultaat, dus vandaar dat ie er nu opzit :)

edit : me pc draait nu een uurtje ofzo en hij de heatsink voelt lauw aan terwijl ie eerst bijna niet was vast te pakken, de orginele heatsink is dus ook lauw nu, dus het is wel een geslaagd modje :)

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 16-04-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:57:
[...]

ben ongeveer een half uur met van alles bezig geweest om em lost te krijgen, alles op de aansteker na geprobeerd maar geen reslultaat, dus vandaar dat ie er nu opzit :)

edit : me pc draait nu een uurtje ofzo en hij de heatsink voelt lauw aan terwijl ie eerst bijna niet was vast te pakken, de orginele heatsink is dus ook lauw nu, dus het is wel een geslaagd modje :)
Mhhh * ixl85 is benieuwd.

Hoe heb je dan eigelijk de groeve van de oude heatsink opgevult?
Heb je alles volgegooit met Thermal Adhesive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ixl85 schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:13:
[...]

Mhhh * ixl85 is benieuwd.

Hoe heb je dan eigelijk de groeve van de oude heatsink opgevult?
Heb je alles volgegooit met Thermal Adhesive :+
hij zit helaas niet over de gehele oppervlakte vast maar alleen in het midden, maar wel over de hele lengte gelukkig, heb wel op de ribben nog wat adhesive gedaan dus hij zit daar nog wel een klein beetje vast, maar hij geleid de warmte dus wel goed, beter dan ik zelf had verwacht iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:18:
[...]

hij zit helaas niet over de gehele oppervlakte vast maar alleen in het midden, maar wel over de hele lengte gelukkig, heb wel op de ribben nog wat adhesive gedaan dus hij zit daar nog wel een klein beetje vast, maar hij geleid de warmte dus wel goed, beter dan ik zelf had verwacht iig
Grappig dat het dan nog zo goed werkt :)
had dat eigelijk niet verwacht!
maar je ehbt denk ik geen pic van de zijkant? (note: haal je mobo er niet helemaal uit voor 1 foto)

* ixl85 gaat zn router weer even in de blankelak zetten :)
Soon there will be another update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
neej heb geen pic van de zijkant, maar als je goed kijkt op het eerste plaatje kan je nog net een stukje van de oude heatsink zien, hij is oranje je ziet er op het plaatje 2 a 3 mm van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PilatuS schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:24:
neej heb geen pic van de zijkant, maar als je goed kijkt op het eerste plaatje kan je nog net een stukje van de oude heatsink zien, hij is oranje je ziet er op het plaatje 2 a 3 mm van
Afbeeldingslocatie: http://mishuna.image.pbase.com/u27/pilatus/large/16676460.106_0632.jpg
Die bedoel je :+

Ja zon soort blokje kreeg ik dus ook niet van een oud mobo af!!!

maar idd, daar kan je makkelijk een andere heatsink op zetten, ik dacht namelijk dat het er eentje was met veel pinnetjes..

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 16-04-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jep dat is idd het blokje, hij maakt dus op ongeveer 3 bij 1,5 cm contact, wat blijkbaar wel voldoende is om de warmte goed over te geven

ik het dus ook echt alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken om em eraf te krijgen maar ik denk dat ik eerder me mobo had gesloopt dan em eraf had gekregen :D

tis alleen jammer dat ik op pbase niet meer kan updaten, toch maar ff opzoek gaan naar een andere host voor gallery's
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.