[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Jonges ff een klein probleempje ( Wist niet precies waar ik dit moest posten en om een nieuw topic te maken vond ik ook weer niet de moeite waard.
Aangezien het een heel klein probleempje is.

Ik heb 2 CCFL's van Sunbeam + inverter ( die blauwe jah ), maar nu piept die inverter dus !.
Heel irritant allemaal, het enige om het probleem te verhelpen is om het roostertje af te plakken met een stukje tape.

Alleen nu is mijn vraag, is dat roostertje bedoelt voor hitte afvoer ? of is het een'' soort van speaker ''.

http://www.finclockers.co...sunbeam_ccfl_inverter.jpg

Edit: Blijkt na lang genoeg zoeken een hitte afvoer rooster te zijn...
Kan ik dit afplakke zonder dat die inverter schade oploopt ?
De inverter ligt onder mijn hdd en deze ligt nog geen 8 cm van mijn Front intake cooler vandaan, er word dus koude lucht tegen aan geblazen.

* Volgens mij maak ik mij veelste druk :| *

[ Voor 38% gewijzigd door Fusion_XT op 27-03-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 14:13
als je de verluchtingsgaatjes afplakt gaat de invertor na een tijdje ook zelf licht geven :>

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Nee hoor, die kun je gewoon afplakken, zeker als je een beetje flow in je kast hebt.
Althans mijne (ook zo'n blauwe sunbeam) zit al maanden afgeplakt met traanplaat-folie, en de rook zit er nogsteeds in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Kan je ook 2 van die ccfl's op één inverter zetten, in serie? Of gaat dat niet lukken, kheb er namelijk al één en wil er eigenlijk nog ééntje ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
De meeste inverters hebben standard al twee uitgangen, dus ik denk dat het wel kan.
Ik zou het gewoon buiten de computer aansluiten op een testvoeding en een poosje proefdraaien 1 a 2 uurtjes. Goed in de gaten houden of het niet gaat roken/stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een videorecorder die kapot is(toch? O-)) +even solderen:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.freeupload.net/uploads/37952.jpg
Afbeeldingslocatie: http://uploads.freeupload.net/uploads/37953.jpg
Nee ik wist niks beters dan 1337 te bedenken 8)7
Maar wat moet ik ermee he..iemand nog een idee?
misschien inbouwen onder de floppy ofzo..

Zie trouwens ook mn testvoeding :7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
l33t man!
Je kan het dingetje inderdaad in een 3,5" slot bouwen en hem dan je kloksnelheid in megahertzen laten weer geven.
Verder kan ik zo even niks bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
_/-\o_ vet dat schermpje!

toevallig is gister ook de videorecorder hier kapot gegaan en ligt nu in stukjes in de kliko!
hoe weet ik welke pinnen ik moet aan sluiten? welke schema? hoeveel volt heb je er op gezet?

k gaat morgen dat ding er wel weer uithalen... toch wel zonde om zo'n 1337 ding weg te gooien 8)

[ Voor 7% gewijzigd door willy1986 op 28-03-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke pinnen je moet aansluiten weet je niet, dat moet je proberen :P
Ik heb gewoon met 3 volt geprobeerd.. bij mij was pin 1 tm 7 - en 8 tm 15 +, zo gaat alles om de beurt branden..
En de streepjes/tekens die teveel branden daar zet je gewoon even 12 volt op >:) dan heb je daar geen last meer van..
En ik heb er nog een weerstandje van 57 ohm voor gehangen..(verder niet echt verstand van, maar het werkt :+ )
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lian li PC 60
Wat er tot nu toe aan veranderd is:
Amd logo op de window gezet (niet goed te zien maar hij zit in het midden onderin op de window)
Cd-rom spelers gestealth
van de ronde gaten bij de HDD bracket een spiegel gemaakt
randen van mijn video en geluidskaart UV geel gemaakt
cpu cooler fan zilver gemaakt
Kabels opgeruimd (DUH)

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod001.jpgAfbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod003.jpgAfbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod006.jpgAfbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod007.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y30/Abydox/casemod/CaseMod008.jpg

Hij is nog een beetje premod dus ideeen zijn altijd welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Gooi die pci kaart iets omhoog en die extra usb aansluitingen naar onder. Dan kun je ook die kabels mooi wegwerken.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sjimon: mss toch eens weerstandje in serie zetten met dat lcd'tje t geeft me nogal veel licht. is wel leuk maar de levensduur zal wel verkorten. test eens tot het ongeveer evenveel licht geeft als in originele recorder. (foto kan natuurlijk bedriegen hoewel 3V toch redelijk veel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pretorian_nl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:21:
Gooi die pci kaart iets omhoog en die extra usb aansluitingen naar onder. Dan kun je ook die kabels mooi wegwerken.
ja daar zat ik ook al aan te denken bedankt voor de tip, denk dat dit aardig wat aan het aanzicht van de kast

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Netjes abydox :)

kga binnenkort ook even m'n kast stofzuigen, fan d'r bij, ccfl'tje kopen (oude is stuk |:( ). Kabels ff opruimen. En dan is ie weer mooi :D
kzal wel ff pics plaatsen

[ Voor 18% gewijzigd door Dentheman op 28-03-2005 21:50 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:22:
@ sjimon: mss toch eens weerstandje in serie zetten met dat lcd'tje t geeft me nogal veel licht. is wel leuk maar de levensduur zal wel verkorten. test eens tot het ongeveer evenveel licht geeft als in originele recorder. (foto kan natuurlijk bedriegen hoewel 3V toch redelijk veel is)
Er zit een weerstand van 57 Ohm voor, en hij hangt aan 5 volt..is dat niet goed?(heeft het al een aantal uur gedaan zo)
Is wel aardig fel ja, maar als je het donkere plastic wat er normaal voor zit ervoor houdt ziet het normaal uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman89 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:50:
Netjes abydox :)

kga binnenkort ook even m'n kast stofzuigen, fan d'r bij, ccfl'tje kopen (oude is stuk |:( ). Kabels ff opruimen. En dan is ie weer mooi :D
kzal wel ff pics plaatsen
Bedankt man 8)
wat voor kast is het? ennuh pas op wat voor fan je koopt de meeste maken vrij veel geluid ;( , mijn fans zijn vrij stil aleen de standaard cpu cooler dan en de northbridge cooler maken vrij veel lawaai jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
*fuck*
net een oude gateway kast (zat een P3 750mhz in)
proberen te gebruiken voor mijn oude hardware.. (die zouden mn pa en ma dan krijgen)
allemaal dingen lopen te buigen, een hoop moeilijk doen... past het mobo uiteindelijk..
mn vinger nog open gehaald...

Past de voeding uiteindelijk niet... ARGGG
moet ik morgen een kast gaan kopen...
(de mod in mijn post was het verwerken van een normaal ATX bord in een ATX-gateway kast) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/photos/PC_Alles/PICT0001.JPG
Mijn modje van gisteren :+
* Aapje gaat weer veder grazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toetsenbord en monitor eens aangepast aan het uiterlijk van mijn Iian-li pc75.
Hier wat plaatjes, hoop ik, en anders zal ik ze eerst eens verkleinen...

Dit is wat ik eigenlijk voor ogen had:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/9159-c.jpg

Een mooi bordje van geborsteld alu, met blauwe achtergrondverlichting. Het probleem is alleen dat die dingen notebooktoetsjes heb, en daar zijn mijn RSI-polsjes allergisch voor. Dan maar zelf klussen.

Het volgende is op de plaatjes in de onderstaande link te zien.
-Toetsenbordje van Logitech, heel simpel, en maar 15 eur. Leuk, maar dat past natuurlijk niet bij zo'n mooie kast.
-Eerst het geheel met schuurpapier van lijntjes voorzien, en daarna zilver gespoten.
-De toetsen mogen ook meedoen.
-Groene ledjes eruit, blauwe erin.
-Klaar! De polssteun heb ik al opnieuw gedaan, omdat er toch wat flinke missers in mijn schuurwerk zaten.

http://www.angelfire.com/cantina/sjaakdaak/piccas/

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit sjaak, hoop voor je dat je blind kunt typen :) wel goeie verf gebruikt of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortweg: COOL! mischien een beetje veel krasjes voor alu (daar moet het op lijke toch :? ) maar komen er nog ledjes onder de toetsen? _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:52:
[afbeelding]
een case waar ik mee bezig ben.
coolermaster atc-220-ax1, heb ik voor 79e gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/154.jpg
ben nu wat verder, nog niet af
nu nog een mooie zij-window, een vertical silenced hd rack, goede voeding/gesleeved/weggewerkt, uvspul in mijn water, uv cathode, en fan filter voor bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:16:
Mijn lian li PC 60
Wat er tot nu toe aan veranderd is:
Amd logo op de window gezet (niet goed te zien maar hij zit in het midden onderin op de window)
Cd-rom spelers gestealth
van de ronde gaten bij de HDD bracket een spiegel gemaakt
randen van mijn video en geluidskaart UV geel gemaakt
cpu cooler fan zilver gemaakt
Kabels opgeruimd (DUH)

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]]
[afbeelding]

Hij is nog een beetje premod dus ideeen zijn altijd welkom
Nice man, ik vind het donkere blauw wel iets hebben :)
Leuke krul in je sata kabel trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hd silencer case gemaakt. duurde niet lang.
passen 2 hd's in, vertikaal (zit nu elastiek voor 1 hd op)
de case past in het normale hd rek.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kager034/ai.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:42:
[...]

Nice man, ik vind het donkere blauw wel iets hebben :)
Leuke krul in je sata kabel trouwens ;)
bedankt man, vond het leuker en mooier zo, en scheelt ook ruimte op deze manier (i love sata)
van mijn mogen ze IDE afschaffen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Laatst online: 14-07 20:06
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:14:
hd silencer case gemaakt. duurde niet lang.
passen 2 hd's in, vertikaal (zit nu elastiek voor 1 hd op)
de case past in het normale hd rek.
[afbeelding]
Erg mooi, buiten dat het functioneel is (minder Db's) is het ook erg mooi, je zou hem helemaal afmaken door er wat LED's tussen te doen en dan een windowtje in je HD rek zou maken zodat je die HD van de zijkant kan zien met eventueel iets van LED's erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

Teaser :P })

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/teaser.JPG

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whats it gonna be :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
iets van een fan geval... kzie een potmeter, relais die aangaat en dan 5v dingesd, kzie er ook een lampje bij.... iets van een voeding???? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrNGm schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:47:
iets van een fan geval... kzie een potmeter, relais die aangaat en dan 5v dingesd, kzie er ook een lampje bij.... iets van een voeding???? :+
een teaser is toch zo'n stroomschok ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:51:
[...]

teaser = voorproefje op wat komen gaat :P

Het heet: PC-Water Project :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:27:
Kortweg: COOL! mischien een beetje veel krasjes voor alu (daar moet het op lijke toch :? ) maar komen er nog ledjes onder de toetsen? _/-\o_ :9~
De krasjes zijn al kleiner gemaakt, ik vond het zelf ook wat overdreven. Ledjes onder de toetsen vind ik te ver gaan, zo leuk is solderen nu ook weer niet, maar ik ga wel sleuven dremelen, en daarachter glow-wire proppen. Als het goed is ziet dat er ook leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Ik gok.

Links een relais. Iets met Waterkoelingsrelais. In het midden een potmeter voor je fan met een ledje die aangeeft of die aanstaat of hoe hard de fan draait oid. En dan rechts een schakelaar en inverter voor je CCFL's.

Voor zover ik zie heeft het niets met elkaar te maken. De circuits zijn los van elkaar. Maar het kan op een printje uitgevoerd worden. Lijkt mij niet handig overigens. Je kan beter drie kleine wegwerken dan een grote. Behalve als je echt een grote plek heb voor allemaal voor dit soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:36

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Net even wat ledjes achter het roostertje hierzo gezet... Dit moet het begin worden van mijn CM carrieëre.

Foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/2597/dsc002442zl.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nebuch schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:31:
[...]

Ik gok.

Links een relais. Iets met Waterkoelingsrelais. In het midden een potmeter voor je fan met een ledje die aangeeft of die aanstaat of hoe hard de fan draait oid. En dan rechts een schakelaar en inverter voor je CCFL's.

Voor zover ik zie heeft het niets met elkaar te maken. De circuits zijn los van elkaar. Maar het kan op een printje uitgevoerd worden. Lijkt mij niet handig overigens. Je kan beter drie kleine wegwerken dan een grote. Behalve als je echt een grote plek heb voor allemaal voor dit soort spul.
Ik maar er 1 groot printje van. Zit op stage en dat kunnen ze daar zeer goed.. Morgen vragen of ze willen helpen met printje maken :D
Enne fan heeft geen ledje. Alleen potmeter om te regelen..
3e circuit is idd 5 volt voor de CCFL
Oja: Iemand een idee hoeveel volt een inverter afgeeft van CCFL? Probeerde net te meten maar lukte niet..

[ Voor 13% gewijzigd door R-B op 30-03-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
De meeste inverters leveren 600 tot 800 volt, sommige ook wel rond de 1000.
Maar het moet ook wel op de inverter zelf staan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deWit schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:
Net even wat ledjes achter het roostertje hierzo gezet... Dit moet het begin worden van mijn CM carrieëre.

Foto'tje:

[afbeelding]
Maak je t niet te gek! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-08 19:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:45:
[...]

De krasjes zijn al kleiner gemaakt, ik vond het zelf ook wat overdreven. Ledjes onder de toetsen vind ik te ver gaan, zo leuk is solderen nu ook weer niet, maar ik ga wel sleuven dremelen, en daarachter glow-wire proppen. Als het goed is ziet dat er ook leuk uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/re006-1_rb.jpg
of als wit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/re005-1_rb.jpg

ik ga binnenkort die zwarte halen... (ledjes kun je uitzetten als je wilt)
ik vind het in elk geval master :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

J!M!B schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:25:
De meeste inverters leveren 600 tot 800 volt, sommige ook wel rond de 1000.
Maar het moet ook wel op de inverter zelf staan toch?
Oh kan wel lol. Niet aan gedacht om kapje eraf te halen en verder te kijken :/
Heb nu het printplaatje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

ik zou niet durven ;)

In de toekomst ( lees morgen ) komt er ook nog een 4*20 Karakter LCD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

ShAd0w schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:09:
[...]

[afbeelding]
of als wit:
[afbeelding]

ik ga binnenkort die zwarte halen... (ledjes kun je uitzetten als je wilt)
ik vind het in elk geval master :*) _/-\o_
heuj die had ik laatst aan de pricewatch toegevoegd, prijzen lopen nogal uiteen, vind het wel een vet ding:P

goedkoopste is atro geloof ik:)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
R-B schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:36:
[...]

Oh kan wel lol. Niet aan gedacht om kapje eraf te halen en verder te kijken :/
Heb nu het printplaatje :D
Een inverter heeft twee uitgangen. Dus gewoon aanzetten dat ding. En dan je multimeter erin frotten. De polariteit maakt niet uit want een ccfl werkt op wisselspanning. Maybe de reden dat het niet werkte. En komt idd tot 800/1000 volt (heb ook ergens een keer 630 gelezen). Dus waarschijnlijk als je het gewoon meet moet het ook gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Nebuch schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:25:
[...]

Een inverter heeft twee uitgangen. Dus gewoon aanzetten dat ding. En dan je multimeter erin frotten. De polariteit maakt niet uit want een ccfl werkt op wisselspanning. Maybe de reden dat het niet werkte. En komt idd tot 800/1000 volt (heb ook ergens een keer 630 gelezen). Dus waarschijnlijk als je het gewoon meet moet het ook gewoon werken.
Hmmz, kijk later wel even. Heb nu aardig wat spullen besteld bij FH.. Dan kan ik goed erin zetten en nog poging doen om te meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bezig met mijn DOMINATOR logo in me zijkant te dremel-en... ben nog bezig maar begin is er al:

http://www.goeowls.nl/P1170112.JPG

:7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
offtopic:
Kan je ff je plaatje een heel stuk resizen? Duurt wat lang en je moet nu zo´n eind scrollen. ;)

Moet je de randjes nog eens schuren/vijlen? Ziet er weer een stuk beter uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

M'n gamecube is nu in een staat waarin je het eindresultaat kunt herkennen, helaas heb ik m'n digicam uitgeleend maar ik heb ff een heel erg sucky webcampicje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/webcamGC.jpg

Misschien open ik nog wel 's een appart topic hierover als ik wat fatsoenlijke foto's weet te maken en filmpjes that is.

(for your information: deze mod heeft me heel veel tijd (maandjes), energie en led's gekocht, het bedraden van de handel was een HEL!, maar wel een echte uitdaging :) )

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto'tje:

[afbeelding]
Bekende kast... had ook een blauwe fan achter dat rooster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:51:
[...]

Dat is een taser :+ :)

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de ps/2 kabel van een oude toetsenbord er afgehaald, de ps/2 poortje van de mobo gerukt en er een verlengsnoer van gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/kb3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/kb2.jpg

Alleen de vijfde snoer, die aan de buitenkant vast zit van de ps/2 kabel, heb ik aangesloten aan de buitenkant van de originele snoer, maar dan hapert mijn muis (ook een ps/2) heel erg..
Ter illustratie: Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.yuksel/minidin6f.gif ik heb het dus over nummer 7

Kan het kwaad als ik 'm niet aansluit?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik zit een pomp met relais, een fan met potmeter en een ccfl met schakelaar ;) De eerste twee inclusief voltmeter. Meestal lopen computer ccfl's niet op 5, maar 12V trouwens ;)

Foto'tje:

[afbeelding]
Die heb ik ook, als tijdelijke kast. Wat een rotding zeg, alles is gewoon blik, niet eens staal 8)7 Iemand zei ooit dat een Tagan voeding een sweex kast kon laten doorbuigen. Ik heb met deze kast bewezen dat dat echt mogelijk is :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
brinkdinges schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:16:
[...]

Ik zit een pomp met relais, een fan met potmeter en een ccfl met schakelaar ;) De eerste twee inclusief voltmeter. Meestal lopen computer ccfl's niet op 5, maar 12V trouwens ;)
[...]

Die heb ik ook, als tijdelijke kast. Wat een rotding zeg, alles is gewoon blik, niet eens staal 8)7 Iemand zei ooit dat een Tagan voeding een sweex kast kon laten doorbuigen. Ik heb met deze kast bewezen dat dat echt mogelijk is :P
Zeer vreemd dat tie haperd, en nee ik zou em niet loshangen. Dit je is minpool of aarde of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

Precies... hijs niet echt stevig. Ik hoop dan ook binnenkort een andere kast ervoor te krijgen. Maar voorolopig eerst maar even de hardware fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
J!M!B schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:23:
M'n router moest er ook aan geloven :D (Sitecom DC202, geweldig apparaat trouwens)
Pic 1, Pic 2, Pic 3.
Pic 4 met flits:
[afbeelding]
Pic 5 zonder flits:
[afbeelding]
edit:
Dat grotere alu blokje is overigens de oorspronkelijke koeler van de Voodoo Banshee eerder in dit topic. Wie durft te zeggen dat ik niet recycle? :P
Ik heb hier dezelfde router over op dit moment (gisteren mn WL-500G delux van asus binnen gekregen)
en nu heb ik mn router eens ontleed, maar ik zie geen plaats waar ik mn ledjes aan kan solderen voor stroom...
waar halen ze bij jou de power vandaan?
(ga deze router nou ook modden, vind het echt tevet wat je hebt gedaan!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Je moet het printje er uit halen en omdraaien. op de onderkant kan je je juice aftappen :)
Ik zal mijne ff ontleden en een foto voor je schieten.

Edit:
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, anders geef maar een gil.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dbrevet/router-open.jpg
Ik heb eerst een weerstandje aan de + gemaakt (daar zit plakband omheen zoals je kunt zien :X ) en toen gewoon paralel 2 voedinkjes voor de ledjes afgetakt.

[ Voor 50% gewijzigd door J!M!B op 01-04-2005 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

brinkdinges schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:16:
[...]

Hehe, die fout is nu opgelost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
kippy schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:50:
[...]

Zeer vreemd dat tie haperd, en nee ik zou em niet loshangen. Dit je is minpool of aarde of iets dergelijks.
Ik weet niet op welke post die reactie bedoeld is, maar ik denk niet op die van mij :P
R-B schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:43:
[...]

Hehe, die fout is nu opgelost :X
Graag gedaan ;) Was dat alleen een foutje in het schema of had je het ook al zo gesoldeerd ?:P
deWit schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:01:
[...]

Precies... hijs niet echt stevig. Ik hoop dan ook binnenkort een andere kast ervoor te krijgen. Maar voorolopig eerst maar even de hardware fixen ;)
Het leukste is nog om een zijpaneel eraf te halen en daar geluid mee te maken door hem te buigen :P Ik dacht dat sidepanels recht hoorden te zijn, deze zijn zo krom als wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

brinkdinges schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:17:
[...]

Graag gedaan ;) Was dat alleen een foutje in het schema of had je het ook al zo gesoldeerd ?:P

[...]
Printje had ik al, heb de fout op printje zelf gecorrigeerd (Met mijn practhige soldeer kunsten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:26:
[...]

Printje had ik al, heb de fout op printje zelf gecorrigeerd (Met mijn practhige soldeer kunsten :P)
Dat foutje was zeker een 1 april grapje. :P >:)
Ow jah, Cola automaten hacken was ook een leuk grapje bij ons op school.
Evenals het alarm af laten gaan. >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:23:
[...]

Dat foutje was zeker een 1 april grapje. :P >:)
Ow jah, Cola automaten hacken was ook een leuk grapje bij ons op school.
Evenals het alarm af laten gaan. >:)
Nope geen 1 april :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
J!M!B schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:19:
Je moet het printje er uit halen en omdraaien. op de onderkant kan je je juice aftappen :)
Ik zal mijne ff ontleden en een foto voor je schieten.

Edit:
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, anders geef maar een gil.
[afbeelding]
Ik heb eerst een weerstandje aan de + gemaakt (daar zit plakband omheen zoals je kunt zien :X ) en toen gewoon paralel 2 voedinkjes voor de ledjes afgetakt.
Ow nice, je hebt overal fotos van gemaakt :D

Nou kijk, het zit zo:
ik heb niet zoveel ervaring met solderen en electro, maar ik wil het wel allemaal.. ik heb ledjes, soldeer enz... en een router, ik ben dus niet bang om te gaan kloten, maar ik weet niet precies wat ik moet doen :D

als je de stappen kan uitleggen van hoe de producten op elkaar zetten (zo bijv: Printplaat -- draad -- weerstand -- 2 draden naar 2 ledjes) zou dat wel veel helpen :D
(ben vandaag opzoek gegaan naar koelblokken, maar die ik nodig heb kan je nergens meer kopen...
Ik heb zelf nog een oude P1 heatsink, maar die ga ik op mn TNT2 zetten :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Nou... ik zou wel iets voor je inmekaar proberen te painten...

Je schroeft het printplaatje los en haalt hem uit z'n kastje.
Je legt hem op z'n kop voor je neer met de utp connectors naar je toe.
dan zie je links onder op het printje drie metalen plaatjes doorsteken (aan de andere kant van de print zit daar de powerconnector).
Meet voor de zekerheid even na wat plus en min is en hoeveel volt er af komt (ff aansluiten op de adaptor dus). Je meet als het goed is 5 volt.
Zo heb ik het aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/dbrevet/illustratie.jpg
Best simpel toch [ph34r mah l33t p41nt sk1llz].
Ik heb 2 ledjes genomen die op 3 tot 5 volt werken en er een weerstandje tussen gezet van 120ohm.
Kost hoog uit een paar euro.
Het lange pootje van de LED is altijd de plus (of de ehm.. anode/cathode noem je dat, wat was het ook al weer:? )

Oja, het windowtje... teken hem aan de binnenzijde af, dan beschadigd de buitenkant niet zo snel bij het dremelen. je kan ook een figuurzaag nemen natuurlijk. Ook bij het afvijlen opletten dat je verf niet beschadigd. Als je window klaar is pak je een cd hoesje, het "dekseltje" teken je iets ruimer af dan het windowtje (max 0,5 cm), uitzagen, afvijlen, en je lijmt hem netjes vast met secondelijm oid.

[ Voor 98% gewijzigd door J!M!B op 01-04-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
J!M!B schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:24:
Nou... ik zou wel iets voor je inmekaar proberen te painten...

Je schroeft het printplaatje los en haalt hem uit z'n kastje.
Je legt hem op z'n kop voor je neer met de utp connectors naar je toe.
dan zie je links onder op het printje drie metalen plaatjes doorsteken (aan de andere kant van de print zit daar de powerconnector).
Meet voor de zekerheid even na wat plus en min is en hoeveel volt er af komt (ff aansluiten op de adaptor dus). Je meet als het goed is 5 volt.
Zo heb ik het aangesloten:
[afbeelding]
Best simpel toch [ph34r mah l33t p41nt sk1llz].
Ik heb 2 ledjes genomen die op 3 tot 5 volt werken en er een weerstandje tussen gezet van 120ohm.
Kost hoog uit een paar euro.
Het lange pootje van de LED is altijd de plus (of de ehm.. anode/cathode noem je dat, wat was het ook al weer)

Oja, het windowtje... teken hem aan de binnenzijde af, dan beschadigd de buitenkant niet zo snel bij het dremelen. je kan ook een figuurzaag nemen natuurlijk. Ook bij het afvijlen opletten dat je verf niet beschadigd. Als je window klaar is pak je een cd hoesje, het "dekseltje" teken je iets ruimer af dan het windowtje (max 0,5 cm), en je lijmt hem netjes vast met secondelijm oid.
Thou art just amazing :P
Thnx voor de uitleg!

Over de window, daar heb ik aardig wat ervaring mee... wat je het beste kan doen is idd aftekenen aan de binnenkant, en de buitenkant met schilderstape beplakken.
(als je dit met een kast doet, doe dan heel de kast (waar je in wil snijden) anders krijg je nog krassen van het rondzwevende* metaal), dan beschadigd er niks.
En een cd hoesje! jah idd! (zat al aan mn school te denken, daar verkopen ze 3mm spul (geen plexi, maar die andere versie :D) scheelt weer geld.

* yea, i work in zero-grav

edit:

@ post onder me:
Ja is goed, maar dat zal pas over 7/9 dagen zijn, ik ga het koelblok van mn oude TNT2 gebruiken (waar ik op die beurt weer een andere op zet)
maar die zit nu in iemands anders computer (zn gpu was kapot), dus ik ben hem nog even kwijt.
(moet ooknog wat thermal adhesive hebben)

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 01-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Graag gedaan hoor :)

Post even wat foto's als je klaar bent, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

even en vraag
ik zoek 3 paneel-meters van ongeveer 5x5cm :)
1 voltmeter 0/20 V DC (meet 12 volt. 0/20 hoeft niet perse. Kan ook 0/30)
1 voltmeter 0/230 V AC (meet de netspanning. mag ook 0/260 zijn ofzo)
1 temp meter 0/100 graden :)

lieft wit metertje met zwarte wijzer er letters :)

Waar kan ik die halen online. Ken het echt niet vinden :'(

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 01-04-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
R-B schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:24:
even en vraag
ik zoek 3 paneel-meters van ongeveer 5x5cm :)
1 voltmeter 0/20 V DC (meet 12 volt. 0/20 hoeft niet perse. Kan ook 0/30)
1 voltmeter 0/230 V AC (meet de netspanning. mag ook 0/260 zijn ofzo)
1 temp meter 0/100 graden :)

lieft wit metertje met zwarte wijzer er letters :)

Waar kan ik die halen online. Ken het echt niet vinden :'(
www.conrad.nl ;)

Ik heb hier een voltmeter liggen, nr 126594. 48x24mm :) In dezelfde serie zijn er ook temp en wisselspanningmeters geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

brinkdinges schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:04:
[...]

www.conrad.nl ;)

Ik heb hier een voltmeter liggen, nr 126594. 48x24mm :) In dezelfde serie zijn er ook temp en wisselspanningmeters geloof ik.
paneel-meters -> zijn analoge.. >:)
Maar zie staan er ook.. Alleen beetje groter dan ik moet hebbe. :X

[ Voor 16% gewijzigd door R-B op 02-04-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb maar ff wat aan me PC gedaan omdat hij behoorlijk saai was :P
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/32904RfxQKUnb.JPG
Onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/32904fBefiNWb.JPG
Eind Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/32904mzT3XuN3.JPG

Ik ben er zelf wel tevreden over voor me eerste mod :) er verandert nog meer aan, zoals nieuwe voeding en andere case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:49
ik heb echt precies zelfde toetsenbord en zelfde muis 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
offtopic:
Die kast heb ik ook, wat een kl*teherrie maakt dat ding :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
En weer een liev modje van deze aap:
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/photos/PC_Dual_AMDK6/PICT0004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/photos/PC_Dual_AMDK6/PICT0006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://host.the-baboon.nl/photos/PC_Dual_AMDK6/PICT0007.JPG
2 Moederboarden (1 x 500amdk6-2, 1x 233 mhz amdk6-1)
en 1 Voeding en 1 kast :)

En ik ga nog een Nieuw backpanel maken(ook aansluitingen verhuizen), fan gaten maken voor de voeding die nu 2 keer zo zwaar belast word als normaal te koelen, ennn de koeling voor de cpu's effe verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik heb een vraagje over mn psu, ik heb de kabeltjes gesleeved, maar het kan zijn dat ik de twee zwarte kabeltjes aan de molexen heb omgewisseld. Volgens mij moet dit niet uitmaken want het is allebei negatief toch?
Ik vraag het toch even omdat ik geen zin heb om mn hd's en cd-rom op te blazen en omdat computervoedingen wat apartig werken...

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 12:49
lol waarom 2 moederboards? 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bij een AT voeding zitten alle zwarte draadjes iig aan elkaar gesoldeert op de print zelf, maar of 't bij een ATX zo is weet ik niet.
Ennehh waarom 2 moederboarden? Verveling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:42

sapphire

Die-hard pruts0r

ligt eraan welke voeding eht is :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gnuitenjong schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:19:
Ik heb een vraagje over mn psu, ik heb de kabeltjes gesleeved, maar het kan zijn dat ik de twee zwarte kabeltjes aan de molexen heb omgewisseld. Volgens mij moet dit niet uitmaken want het is allebei negatief toch?
Ik vraag het toch even omdat ik geen zin heb om mn hd's en cd-rom op te blazen en omdat computervoedingen wat apartig werken...
zwart is zwart is ground en is geen "negatief" oid

gebruik je wel eens een multimeter? ;) en anders staat er vast wel de output op een label op de voeding.

post je wel ff het eindresultaat?

binnekort ga ik mijn voeding sleeven met tuinslang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drawer schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:49:
offtopic:
Kan je ff je plaatje een heel stuk resizen? Duurt wat lang en je moet nu zo´n eind scrollen. ;)

Moet je de randjes nog eens schuren/vijlen? Ziet er weer een stuk beter uit. :)
randjes zijn gevijld en hijs overgespoten (had toevallig psies dezelfde kleur zilver nog :D) kzal em nog es posten als ik de neon balken en fans met ledjes binne heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ah heb weer wat water-cooling stuff ontvangen. en ik heb een goede radiator van de auto sloop })
Nu kunnen we weer wat dingetjes maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag met een zeven gaten zaag mijn shuttle gemod

Heb gebruikt:

Zeven gaten zaag
Coolermaster 40x40mm cooler

Nu ga ik mijn kabels nog sleeven van de voeding.
En in de zeikant nog een kleine plexiglazen plaat

Afbeeldingslocatie: http://www.lan4fun.nl/downloads/mods/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lan4fun.nl/downloads/mods/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lan4fun.nl/downloads/mods/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voeding meshen, één van de vele zaken die je mod opleuken, helaas zie je bij zowat iedereen nog altijd die lelijke regenboogkleurtjes lopen van tussen de mesh en de atx connector... Dit vond ik toch eigenlijk maar niks, vandaar:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/born2oc/blueprint/meshing_up_close.JPG

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/born2oc/blueprint/connectors.JPG

imho heel wat netter dan de standaard meshing methode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Laatst online: 28-03 13:33
wow... aparte afwerking van je ATX stekker....
wanneer post je pics van je hele case? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet of ik ze hier wel post tout court, na 'n hoop moderatie ellende in het verleden, maar goed, ik wou dit gewoon ff showen, misschien kan het andere mensen ook op ideeën brengen :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/born2oc/blueprint/connectors_UV.JPG

See where I'm goin' here? 8)

Naar mijn mening mag je sleeving zo mooi gedaan zijn als 't wilt, als je regenboogkleuren ziet tussen een blauwe connector en de heatshrink, dan vind ik dat gewoon butt-ugly. Daarom deze aanpak

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:59:
Heb vandaag met een zeven gaten zaag mijn shuttle gemod

Heb gebruikt:

Zeven gaten zaag
Coolermaster 40x40mm cooler

Nu ga ik mijn kabels nog sleeven van de voeding.
En in de zeikant nog een kleine plexiglazen plaat

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
je verneukt alleen maar je airflow met die extra fans, ze hebben de case zo ontworpen dat alles zoieso wel goed gekoelt word, het enigste wat je nu hebt is iets meer airflow rond de hdd, dit kan je echter ook krijgen met een 12cm + fan adapter op de achterkant. word ie ook nog eens een stuk stiller van.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:06:
Dat weet ik niet of ik ze hier wel post tout court, na 'n hoop moderatie ellende in het verleden, maar goed, ik wou dit gewoon ff showen, misschien kan het andere mensen ook op ideeën brengen :)

[afbeelding]

See where I'm goin' here? 8)

Naar mijn mening mag je sleeving zo mooi gedaan zijn als 't wilt, als je regenboogkleuren ziet tussen een blauwe connector en de heatshrink, dan vind ik dat gewoon butt-ugly. Daarom deze aanpak
Ik vind het bijzonder leuk gedaan, mijn complimenten! Mooi zo alles in een mooie blauwe gloed.

Heb toevallig recent mijn Shuttle kabels gedeeltelijk gemeshed (first time meshjob), zie hierzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55797/thumb.jpg,
Wat een ramp is dat zeg :/ Sommige kabels niet gedaan omdat ze er mogelijk uit gaan in de toekomst en ik had niet veel mesh/krimpkous meer. Het meshen levert wel degelijk wat op: het scheelde bij mij 3C in temperatuur van de case..niet lullig gezien de oven dat een SN45G heet ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is bij jou nochtans al redelijk 'proper' zoals wij dat hier 'en belgique' zeggen, maar ik wou niet die hele kleurboek aan de atx connector zien, omdat die nogal erg in 't zicht staat (naar mijn mening), en zodus zeker moet passen bij het kleurschema van de kast.

btw, 't is op deze manier nog een beetje handiger: knip je originele atx plug gewoon in drie stukken en schuif die afzonderlijk al door de mesh, en dan verwissel je met 'n nieuwe connector. peanuts really 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim is maar weer begonnen met modden.. naja heb een case helemaal leeg gestript zodat ik rustig in de case kan boren enzo :P :)
iig met een beetje mazzel past alles net in de case :X

Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/tim/got/tafelmod_1.jpg
al mijn hddz

Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/tim/got/tafelmod_2.jpg
mijn geweldige tafelmod opstelling.. jaja kabels moet ik nog wegwerken :P

Afbeeldingslocatie: http://fugazi.edup.tudelft.nl/tim/got/tafelmod_3.jpg
overview pic :P :)

like it?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 18:33
ReseTTim schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:37:
* ReseTTim is maar weer begonnen met modden.. naja heb een case helemaal leeg gestript zodat ik rustig in de case kan boren enzo :P :)
iig met een beetje mazzel past alles net in de case :X

[afbeelding]
al mijn hddz

[afbeelding]
mijn geweldige tafelmod opstelling.. jaja kabels moet ik nog wegwerken :P

[afbeelding]
overview pic :P :)

like it?
nice, en je moet idd wat aan die kabels doen :P

hoeveel gig is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

eltinio schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:00:
nice, en je moet idd wat aan die kabels doen :P
hoeveel gig is het eigenlijk?
wat er nu aan mijn pc hangt is

raid0 2x 160GB (320GB)
raid5 4x 80GB (240 GB) + spare part dat is die gesealde hdd

1x 120GB los.. zit er normaal niet in..

680GB op dit moment dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik wil mn Eheim 1048 aan mijn 5 1/4" bay res vast maken, er boven opzetten. Zelf zat ik te denken aan zuignapjes, die dus vast blijven zitten op het plexi van het bay reservoir. Maar iemand enig idee als die dingen ook los te koop zijn?

Ik doel dus op die zuignapjes die ook bij beertjes ed zitten die aan autoruiten hangen... :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
ephymerous schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:04:
Ik wil mn Eheim 1048 aan mijn 5 1/4" bay res vast maken, er boven opzetten. Zelf zat ik te denken aan zuignapjes, die dus vast blijven zitten op het plexi van het bay reservoir. Maar iemand enig idee als die dingen ook los te koop zijn?

Ik doel dus op die zuignapjes die ook bij beertjes ed zitten die aan autoruiten hangen... :)
Google zoeken op 'zuignappen' ? Ik kreeg voldoende hits op pagina's in het Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04

Exigence

dnkroz

Bij Skiffy hebben ze zuignappen, maar maar één maat. 38mm diameter, dus misschien wat te groot. Je zou kunnen vragen of ze ook kleinere hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik raad je zuignappen af.. na verloop van tijd klettert die pomp naar beneden.. ik zou gewoon lekker kiezen voor van die dempers..

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/416-446G.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
ReseTTim schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:54:
[...]

ik raad je zuignappen af.. na verloop van tijd klettert die pomp naar beneden.. ik zou gewoon lekker kiezen voor van die dempers..
Hij komt er dan bovenop te staan, dus valt niet naar beneden ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
toch vind ik ook zuignappen niet echt een goed idee, ze hebben namelijk nog al eens de neiging om los te gaan en als je bijvoorbeeld eens naar een lan gaan wil je toch dat de pomp goed vast zit

die dingen die ReseTTim aangeeft zijn echt ideaal voor de pomp, gebruik ze zelf ook namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

ReseTTim schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:54:
[...]

[afbeelding]
Neeeeee, die had ik dus eerder moeten zien. Heb ik weer wat gemist met bestellen. naja, zoek wel andere manier om trillingen tegen te gaan met 1250.. Morgen(of overmorgen) pic met alle casemod spul voor het water project ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Waar kan je van die rubbers krijgen om je HD in op te hangen? Of zijn die dempers daar ook voor te gebruiken?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
Btje schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:20:
Waar kan je van die rubbers krijgen om je HD in op te hangen? Of zijn die dempers daar ook voor te gebruiken?
http://www.earsc.com/hddtechniques.asp

Deze zijn ervoor gemaakt. Zijn ook wel elders te verkrijgen. Of je moet gewoon zelf creatief zijn met rubbers of wat anders. Kijk hier maar eens:

http://www.modyourpc.com/MAIN/NoiseReduction.htm

en

http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=8240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/IMG_00551.JPGhttp://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/IMG_00551.JPG

Meeste spullen die voor WC nodig zijn. Radiator mis je omdat die nu ergens is voor juiste aansluiting te monteren etc.

Waar alles inkomt zien jullie nog wel >:) O+

Oja, komt ook nog 1 printje bij voor regelen van fans :)
CPU blocks etc wacht ik nog mee. Omdat de WC totaal extern is.. Dat gaan we eerst maken :)

[ Voor 23% gewijzigd door R-B op 06-04-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J!M!B schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:23:
M'n router moest er ook aan geloven :D (Sitecom DC202, geweldig apparaat trouwens)
Pic 1, Pic 2, Pic 3.
Pic 4 met flits:
[afbeelding]
Pic 5 zonder flits:
[afbeelding]
edit:
Dat grotere alu blokje is overigens de oorspronkelijke koeler van de Voodoo Banshee eerder in dit topic. Wie durft te zeggen dat ik niet recycle? :P
Hele mooie mod... heb dezelfde router, en ongeveer hetzelfde mee gedaan :Y) Trouwens.. die sitecoms zijn heethoofdjes zeg... de orginele trafo geeft 9 volt- maar op 6 volt loopt dat ding stabiel, en word ie tenminste niet zo warm... /me heeft ook een heatsinkje drop gekwakt. :+ (hoe heb jij die ledjes trouwens bevestigd?)
ixl85 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:14:
[...]

Ik heb hier dezelfde router over op dit moment (gisteren mn WL-500G delux van asus binnen gekregen)
en nu heb ik mn router eens ontleed, maar ik zie geen plaats waar ik mn ledjes aan kan solderen voor stroom...
waar halen ze bij jou de power vandaan?
(ga deze router nou ook modden, vind het echt tevet wat je hebt gedaan!!!)
Ik trek je power voor de ledjes uit de lijn die naar het kleine powerledje voorop gaat, gaat zonder problemen... zie plaatje =) Let ook op de iets vergeelde plek... aan de andere kant zitten spanningsregulatoren oid- en die werden met de standaard adapter drbij gloeiend heet... meer van die DC 202's hebben dat. Ik gok dat sitecom nog een partij 9 volt PSUs had liggen, en dacht, ach, het werkt - soort van, laten we die erbij doen. Ik hang em lekker op 6 volt B)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boortman/003.JPG

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J!M!B
Ziet er goed uit.

Ik heb de pootjes van de ledjes in plakband gewikkeld, mede voor isolatie, en dat aan de binnenkant van het bakje geplakt (en gelijmd) waar het printje in zit, zie ook hier.
Zo schuift het dekseltje er goed overheen.

Succes ;)
Ik ben benieuwd om het in werking te zien.

edit:
over de powersupply: ik heb een 5 volt adapter erbij gehad en het ding word hoogstens handwarm, 9 volt lijkt me niet gezond voor het routertje. Maar ach, bij Sitecom zullen ze het wel weten :z

[ Voor 22% gewijzigd door J!M!B op 07-04-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu een rood ledje in, en een koelblokje op de CPU :+ Ging me meer om het idee, even kijken of het werkt, echt spectaculair is het nog niet... denk dat ik voor blauwe ledjes ga. Tjah, Sitecom- zeker die oude prut van hun... :X hij draait nu fijn op 4.5 volt :z heb je enig idee hoeveel mA dat ding trekt alssie hard bezig is? anders gaat ie fijn aan de usb B) Dit was trouwen gelijk m'n eerste keer dremelen... met een imitatie dremel... 6 slijpschijfjes vernuekt voordat ik klaar was :+

"goh, fusion, waar haal je die koelblokjes vandaan?" "nou, als ze in je school iets vernueken zodat er opeens 20 dode mobo's zijn... :X " God wat een dodos zeg...

Beta-mod (8> (ledje zit nu al netjes weggewerkt, maar cam moet prik hebben 8)7 )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.boortman/005.JPG

Trouwens, nu ik erover nadenk, ik kan hem ook uit deze case halen (zo mooi vind ik die behuizing niet) en in een mooi plexi kastje inbouwen... met vcore voltmeter erbij B)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 01:42 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.