[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.874 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Ik snap dat dat veel werk kost, maar ik wil gewoon weten hoe je die kap eraf haalt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
Nu ik de bigwater heb ingebouwd en alles weer heb opgeruimt een aantal picjes geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672716.jpgAfbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672723.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672742.jpgAfbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672748.jpgAfbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672779.jpg
Waterblok met ledje
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672733.jpg
UV
Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672759.jpgAfbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL742/3125160/6355675/85672767.jpg

Idle 36 graden.

Nu ben ik wel klaar met deze kast. Volgende project wordt een zelfgemaakte case :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 11:10

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Anoniem: 115650 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:19:
Ik snap dat dat veel werk kost, maar ik wil gewoon weten hoe je die kap eraf haalt.
:)
Gamecube maak je open met een speciale schroevendraaier/bit, zoek maar 's op nintendo gamebit 4,5mm. Sommige mensen smelten pennendoppen om de schroeven heen om ze los te krijgen :)

de rest is gewoon... schroefjes... wat kan ik daar nou over zeggen?

www.nintendocasemods.com

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
MartH schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:57:
Nu ik de bigwater heb ingebouwd en alles weer heb opgeruimt een aantal picjes geschoten.

[afbeelding][afbeelding] [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Waterblok met ledje
[afbeelding]
UV
[afbeelding][afbeelding]

Idle 36 graden.

Nu ben ik wel klaar met deze kast. Volgende project wordt een zelfgemaakte case :)
Ik zie dat je nog een 120 mm fan hebt hangen als outtake en direct daar achter je rad hebt hangen, je zou eens kunnen kijken wat het effect ervan is want ik denk dat als je die transparante (lijkt op een NoiseBlocker) fan weghaalt, zal wel wat db schelen

• MartHo
Ja het zal waarschijnlijk wel wat schelen. Maar het meeste geluid komt nu helaas uit mijn voeding. Dus totdat ik een stillere voeding heb lijkt het mij niet echt nuttig. Maar toch zal ik eens kijken wat het scheelt. Achter die transparante fan zit namelijk ook nog een rooster van de case. Als ik die weg haal zal het ook nog wat schelen. Bedankt voor je tip.

Anoniem: 120375

Omg, sry ik heb geen link meer maar er was zon gast, dei zijn jwel toetsenbord ging modden.
ging tie Usb, muis, alles wat er achter in zit zo er in maken. op de plek waar nu je snoertje( JA BIJ MIJ NOG WEL JAH) in zit, echt zoo zwaar cool gewoon.

haha gewicht '' 4kg toetsenbord'':P haha en zon O kabel.

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 17:16
En nu nederlands graag?

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vandaag ns bezig geweest met meshen en kast een btje opruimen, resultaat:
Klik (100kb)
Nu is t wel een verbetering alleen vink t toch nog wel btje rommelig. What can I do?

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:57

J2S

Ik denk dat het wel zou helpen als je alle kabels strak zou hebben. Ook langs de kanten van de kast en de kabels waar het mogelijk is tegen elkaar aan doen met bv. tie-wraps. En ik weet ook niet hoe nodig die usb aan de achterkant is maar dat zou ook nagel schelen aan de onderkant.
Tis nu nogal een wirwar. Niet dat het volzit maar er is overal wat aan kabels die overal heen gaan. gewoon een paar kabels bundelen of strak langs de kan leggen en et ziet er een stuk overzichtelijker uit denk ik.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Anoniem: 103453

Anoniem: 120375 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:02:
Omg, sry ik heb geen link meer maar er was zon gast, dei zijn jwel toetsenbord ging modden.
ging tie Usb, muis, alles wat er achter in zit zo er in maken. op de plek waar nu je snoertje( JA BIJ MIJ NOG WEL JAH) in zit, echt zoo zwaar cool gewoon.

Ja ja..... Mischien moet je voortaan eerst het stukje tekst in Words typen, en dan plakken en dan pas het bericht plaatsen. Mischien dat we het dan wel kunnen lezen }:O

Digital-DNA schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:12:
[...]

Gamecube maak je open met een speciale schroevendraaier/bit, zoek maar 's op nintendo gamebit 4,5mm. Sommige mensen smelten pennendoppen om de schroeven heen om ze los te krijgen :)

de rest is gewoon... schroefjes... wat kan ik daar nou over zeggen?
Ok, ik zal eens uitproberen met een pen!
:D

Anoniem: 120375 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:02:

Nederlands word tegenwoordig steeds moeilijker voor de jeugd... ;)

Anoniem: 115650 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:04:
[...]

Nederlands word tegenwoordig steeds moeilijker voor de jeugd... ;)
Ja het wordt niet alleen moeilijker voor de jeugd ;) :P

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

klein modvraagje: als je een window in je zijpaneel gaat zagen, zaag je dan vanaf de buitenkant (dus de geverfde kant) of vanuit de binnenkant>?

Meh

Anoniem: 125150

Ik ga het van de binnekant uit doen.

dano_nl schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:31:
klein modvraagje: als je een window in je zijpaneel gaat zagen, zaag je dan vanaf de buitenkant (dus de geverfde kant) of vanuit de binnenkant>?
Waarmee ga je zagen? (decoupeerzaag, figuurzaag, dremel?) Maar het beste is om aan de binnenkant te zagen zodag je geen problemen krijgt met krassen op de kast ;)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Waterblok met ledje
[afbeelding]
UV
[afbeelding][afbeelding]

Idle 36 graden.

Waar heb je die geile RAMsinks vandaan?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Die revoltec ram freezers heb ik bij freezinghardware besteld. Alleen ben ik er zelf 1tje kwijt zoals je kan zien. ;(

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1484 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

Waarmee ga je zagen? (decoupeerzaag, figuurzaag, dremel?) Maar het beste is om aan de binnenkant te zagen zodag je geen problemen krijgt met krassen op de kas
eh dat wordt een decoupeerzaag waarshcijnlijk gister even geprobeerd te dremelen, maar dat wordt een 5-jaren-plan 8)7

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dano_nl schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:59:
[...]

eh dat wordt een decoupeerzaag waarshcijnlijk gister even geprobeerd te dremelen, maar dat wordt een 5-jaren-plan 8)7
Dan zou ik aan de binnekant van de kastdeur gaan zagen, als je het aan de buitenkant doet krijg je veel lak schade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhhz ik heb een vreemd probleem...
Heb een window in mn case gemod (pics zal ik posten als mn nieuwe hardware binnnen is)

En mijn tv staat 50/60cm van mn computer af (de window van mn case kijkt tegen de zijkant van de TV)
Als ik dan Veronica op zet (bij mij nummer 9) dan krijg ik storing (balken die van boven naar onder gaan)... alleen bij deze zender! de rest is het niet of een heeel klein beetje...

Ik dacht eerst dat et probleem bij mn kabels zou liggen... alles nagekeken en recht getrokken, maar het probleem bleef zich voortdoen...
Maar iedere keer als ik mn tv 5/10cm naar voren trok was de storing weg (terwijl hij dan nog steeds langs mn case staat...)

Nou had ik toevallig een sidepanel over en heb deze vlak bij mn window gezet, en nu is de storing over...
maar is er geen andere manier? en waar komt deze storing vandaan?
(pc/tv niet ge'aard)
wist zo snel niet waar ik dit moest posten, maar het probleem komt door een kleine mod die ik heb uitgevoerd, dus vandaar

/edit
@ dano_nl, koop een diamandzaagje voor je dremel, kosten 20 euro, maar het werkt wel!
en plak je buitenkant van je case helemaal (HELEMAAL!!!) af met schildertape, niet alleen de plek van de window, er komen anders gegarandeerd krassen op het andere stuk

[ Voor 12% gewijzigd door ixl85 op 18-02-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-06 07:45
Digital-DNA schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 22:06:
't is nou niet echt iets wat je in 1 dag maakt ofzo, ding wordt belicht door 20 ledjes. (de kap erafhalen is nou niet echt de uitdaging van het geheel)

Wat wel heel simpel is om te maken is een onbelichte jewel, wat je dan doet is van de originele jewel het zwarte plastic eraf halen en dan de zwarte verf van het plexiglas te halen, dat schijn je eraf te kunnen koken ofzo lees ik net ergens, ik deed 't met schuurpapier en polijsten (pokkewerk). Dan kun je ook iets uitprinten en inleggen.

Zo had ik het een tijd geleden (glaasje nog niet gepolijst dus bekrast):
[afbeelding]

Misschien is het wel leuk om een IA'tje te starten en ik daar wat lichtplaat-kits kan verkopen. Dan moeten er natuurlijk wel gegadigden zijn die bereid zijn ong. 20-25 euro neer te tellen want die ledjes zijn ook niet gratis :)
Ziet er mooi uit :), ik heb gister mn jewel verkloot doordat er speciale lijm op was gevallen, hele ding werd wazig 8)7. Toen heb ik maar wat plexiglas gepakt en daar een mooi rondje van gezaagd, is wel acceptabel.

En ik heb wel interesse in z'on IAtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 13:07

sniek

Got root?

Ik heb die bigwater set ook ingebouwd in mijn kast. Helaas geen pics. Alleen heb ik toch de radiator binnen in de kast gebouwd. Ik zit met mijn 2500XP @ 3200XP 1.75v op 37º idle. Das dus best te doen. Ik heb ter ondersteuning van mijn liquidsysteempje 1 80*80 fan op 1000 toeren draaien. Ik hoor mijn pc alleen als ik hem open gooi! :)

Stress test met farcry op 1600-1200 voor 30 minuten wordt hij niet warmer dan 41º

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

koop een diamandzaagje voor je dremel, kosten 20 euro, maar het werkt wel!
en plak je buitenkant van je case helemaal (HELEMAAL!!!) af met schildertape, niet alleen de plek van de window, er komen anders gegarandeerd krassen op het andere stuk
`

heb al een staalzaagje gekocht, ben een beetje aan het proberen op een ouwe sidepanel alvolrens in m'n mooie kast te zagen:P Zit alleen een beetje met de hoeken, het wordt een rechte window met rechte hoeken, hoe hebben jullie de hoeken mooi gekregen? En is dat plexiglas van de gamma wat?

ps: ja ik heb alle faq's bekeken:)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
dano_nl schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:07:
[...]
`

heb al een staalzaagje gekocht, ben een beetje aan het proberen op een ouwe sidepanel alvolrens in m'n mooie kast te zagen:P Zit alleen een beetje met de hoeken, het wordt een rechte window met rechte hoeken, hoe hebben jullie de hoeken mooi gekregen? En is dat plexiglas van de gamma wat?

ps: ja ik heb alle faq's bekeken:)
Als je window recht is dan zou ik een decoupeerzaag pakken...
gaat veel sneller...

Nouja, eerst je panel afplakken, dan een gat boren, zaag er in en zagen tot de hoek (kan 1a2mm overlater)
Doe nou hetzelfde alleen dan vanaf de andere kant...
en bij de laatste hoek valt ie er uit!
(het is wel verstandig om eerst alles te boren en dan te zagen...)

Maar weet iemand waarom mn tv alleen bij veronica stoort (misschien mag mn pc die zender wel niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 11:51
Mr.S schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:35:
Wat zijn je kosten in totaal want ik heb er hier 1 van Revoltec, kan je alle kleuren apart of tegelijk instellen of juist UIT.
Hij zier er zo uit en kost E19,92

[afbeelding]

En welke manier van belichten gebruik je trouwens, zelfde als hier:
In het midden aan alle 4 de kanten in een X -vorm 6 leds (in totaal dus 24) die om en om of apart naar de buitenkant schijnen.
Of gebruik je een andere manier?
nou, het project is eigenlijk nog neit egt af :+
ik had namelijk de leds gemolt, nu staan nieuwe led in bestelling ,
ook denk ik dat ik mijn leds anders ga aanschakelen , ik had er 4 roden maar worden vervangen door (3000 mcd 3mm blauw ) aan de bovenkant en dat werkt heel goed.

de kosten zijn:
1 rol krijtbordsticker 6 euro
lexaan 6mm gratis
4 leds blauw 3mm 45 cent per stuk
-----------------------
3 + 1,80 = 4,80 O+

krijtbordsticker kosten zijn gedeelt door 2(kocht samen in met hem)
en plexi (lexaan) kreeg ik van een oom , 150 bij 80cm })

binnenkort even een zwarte usb kabeltje halen en nog wat weerstanden.

[ Voor 8% gewijzigd door k5052 op 19-02-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:58
Ik heb vandaag bij de pc discount in roosendaal 1 revoltec rode sound active ccfl gekocht en een uv ccfl.

De rode doet het perfect maar bij de uv ccfl heb ik wat moeilijk moeten doen met het draadje om hem goed in de kast te krijgen, ik dus dat ding er weer uithalen en toen ik hem aandeed knipperde hij allemaal.

Als ik hem nu aan zet gaat hij aan en gelijk weer uit en zie je in het draadje heel dicht bij de ccfl gloeien en komt er rook vanaf. hij doet het nog wel maar maakt gelijk kortsluiting oid. Zou ik nu het krimpkousje eraf kunnen halen en het opnieuw solderen oid ?

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-06 19:09
ixl85 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:12:
[...]*knip*
Maar weet iemand waarom mn tv alleen bij veronica stoort (misschien mag mn pc die zender wel niet)
Het waarom weet ik niet alleen dat ie het doet weet ik wel ( ik heb er ook last van) Waar woon je ergens? Ook in de omg. arnhem ? Want dan kan het gewoon het gare signaal van UPC zijn

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
EvilWhiteDragon schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Het waarom weet ik niet alleen dat ie het doet weet ik wel ( ik heb er ook last van) Waar woon je ergens? Ook in de omg. arnhem ? Want dan kan het gewoon het gare signaal van UPC zijn
Nee, ik woon in veghel (tussen eindhoven en denbosch)
Maar ik baal hier wel van... want mn window is net zo mooi :) (in elk geval leuker en mooier dan de gemiddelde tv uitzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

Iemand enig idee waar ik deze
http://www.bulgin.co.uk/Products/Switches/Illuminated.html
knoppen (de mpi002) kan vinden in NL?

Als ik die heb kan ik m'n casemod ook hier op got zetten...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 111708 op 20-02-2005 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

ixl85 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:13:
/edit
@ dano_nl, koop een diamandzaagje voor je dremel, kosten 20 euro, maar het werkt wel!
Over die schijfjes, ze zijn een stuk duurder, waarom zijn ze zoveel beter dan? Ik neem aan omdat ze niet zo snel slijten, ( met van die goedkope schijfjes verslijt je er 1 per cm ongeveer 8)7) maar 20 euro is wel erg veel geld. Doe je met 1 zo'n schijfje dan ook net zo lang ( of langer) dan met 72 van die goedkope schijfjes? Want dat komt qua prijs ongeveer overeen namelijk.

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

cs

Anoniem: 111708 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:53:
Iemand enig idee waar ik deze
http://www.bulgin.co.uk/Products/Switches/Illuminated.html
knoppen (de mpi002) kan vinden in NL?

Als ik die heb kan ik m'n casemod ook hier op got zetten...
Farnell InOne
Postbus 1815, Nautilusweg 39, 3542 AT Utrecht
Tel: + 31 30 241 7373
Fax: + 31 30 241 7333
Web Site: www.farnellinone.com

RS Components BV
Bingerweg 19, 2031 AZ Haarlem
Tel: + 31 23 516 6500
Fax: + 31 23 516 6501
Web Site: www.rs-components.nl

Van ReijsenVan Reijsen Elektronika B.V.
Stolwijkstraat 33, 3079 DN ROTTERDAM
Tel: +31 (0)10 - 497 33 77
Fax: +31 (0)10 - 497 33 78
Email: sales@vanreijsen.nl
Web-Site: www.vanreijsen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Gnuitenjong schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:09:
[...]

Over die schijfjes, ze zijn een stuk duurder, waarom zijn ze zoveel beter dan? Ik neem aan omdat ze niet zo snel slijten, ( met van die goedkope schijfjes verslijt je er 1 per cm ongeveer 8)7) maar 20 euro is wel erg veel geld. Doe je met 1 zo'n schijfje dan ook net zo lang ( of langer) dan met 72 van die goedkope schijfjes? Want dat komt qua prijs ongeveer overeen namelijk.
_Diamand_schijfje...

dat is dus een kleine diamandzaagje...
en die gaan heeel lang mee... zoals je weet is diamand (een van de?) sterkste stoffen op aarde (ok.. als ik het fout heb... be gentle), en ze kunnen dus goed door je case zagen...

wat ik altijd doe met mn case is:
Decoupeerzaag (zoals je al hebt kunnen lezen)
en voor de kleine dingen, diamandzaagje OF (die heb/had ik eerst)
"met *****vezel versterkte snijschijven"
weet niet meer precies hoe ze heten, ik ga het even voor je opzoeken..
maar dat zijn ook snijschijven, dan heb je er 10 voor 10 euro oid en gaan redelijk lang mee...
je moet je dremel dan op 3of4 zetten en niet al te veel duwen, dus je moet wel de tijd er voor nemen... als je teveel duwt dan slijt je snijschijf meer dan je metaal :D

Zie hier! de versterkte snijschijf
http://www.dremeleurope.c...?&prod_id=182&ccat_id=146

en dan nu de diamandschijf!!!
http://www.dremeleurope.c...?&prod_id=188&ccat_id=147
_/-\o_ (zie de omschrijving, voor alles dat harder is dan metaal... B) dus ook metaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
zoals je weet is diamand (een van de?) sterkste stoffen op aarde (ok.. als ik het fout heb... be gentle), en ze kunnen dus goed door je case zagen...
Diamant is HET hardste metaal op aarde, wat betekent dat je er niet in kan krassen, buiten met diamant. Dat zorgt er echter niet voor dat het schijfje niet kan breken, als je er even te veel macht op zet kan het als nog breken.
Maar omdat het makkelijker overal door gaat, breekt het ook minder snel (bij normaal gebruik of course)

[ Voor 2% gewijzigd door twabi2 op 20-02-2005 22:30 . Reden: DiamanT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is diamant een metaal??
Ik dacht altijd dat het de sterkste 'stof" was.
Het word toch door koolstof opgebouwd.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 20-02-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 16:42
dag dat het een steen was maar ok.

Even iets anders. je kan ook heavy duty dremel slijp schijfjes nemen, die zijn betaalbaar en gaan ook behoorlijk lang mee. Ik ben er in iedergeval erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

als je je plexi snijd, kan dat makkelijk met een dremel? of kan je ook een decoupeerzaqag gebruiken (scheuren/basrten etc?)

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Ik vind de decoupeerzaag het meest eenvoudige werken en een kennis van mij gaat bij de schoenmaker altijd even langs om de afrondingen te verzorgen op een machine daar.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kippy schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:34:
dag dat het een steen was maar ok.

Even iets anders. je kan ook heavy duty dremel slijp schijfjes nemen, die zijn betaalbaar en gaan ook behoorlijk lang mee. Ik ben er in iedergeval erg blij mee.
Ik post binnekort mijn mods en de aantal "heavy duty" schijfjes die ik heb versleten.
Merkbaar beter als normale schijfjes, maar toch bleken mij duties te heavy te zijn.

Je kunt dan beter 1 zo'n diamand schijf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Ik koop in elk geval niet weer van die goedkope schijfjes, die slijten echt heel snel. Heb laatst even geoefend op de zijkant van een gesloopte case, kwam er bijna niet eens doorheen. Zal die heavy duty dingen eens proberen, denk niet dat zo'n diamantzaagje aan mij besteed is, aangezien ik ook niet altijd heel netjes op mn spullen ben :X

[ Voor 2% gewijzigd door Gnuitenjong op 20-02-2005 22:49 . Reden: typo ]

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gnuitenjong schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:48:
Ik koop in elk geval niet weer van die goedkope schijfjes, die slijten echt heel snel. Heb laatst even geoefend op de zijkant van een gesloopte case, kwam er bijna niet eens doorheen. Zal die heavy duty dingen eens proberen, denk niet dat zo'n diamantzaagje aan mij besteed is, aangezien ik ook niet altijd heel netjes op mn spullen ben :X
Ja probeer die heavyduty of iniedergeval de verharde schijfjes.
En zon diamantschijf is juist wat je moet hebben onbreekbaarder kan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Gnuitenjong schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:48:
Tja.........
je hebt 10 grote (pak wel de grote! vooral als je in je case gaat zagen) versterkte snijschijven voor 10 euro...
en 1 diamand voor 20....

dan zal de diamant uiteindelijk goedkoper zijn hoor! (ook voor jou :D)
maar je je kan beter het begin boren, dan is het voor je schijfje makkelijker om verder te gaan, je verspilt namelijk veel materiaal (van je schijfje) om een begin te maken..

maar nogmaals, zet je dremel op 3 a 4, niet op 6 oid! dan is het net sneeuw voor de zon...
(en niet te hard drukken)

.... en since waneer is diamant metaal?
leuk! dan kunnen we het om smelten!
(maar ik weet niet of diamant het sterkste is, wolfraam is ook heel sterk...
ik zoek de link nu:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolfraam
damn... ze kunnen niks zeggen over de hardheid
Hardheid (Mohs) ##
maar diamant is toch harder
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diamant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja lol omsmelten :*)

Diamand is het meest harde "natuurlijke" stof

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 20-02-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:56

Technicality

Vliegt rechtsom...

dano_nl schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:36:
als je je plexi snijd, kan dat makkelijk met een dremel? of kan je ook een decoupeerzaqag gebruiken (scheuren/basrten etc?)
GEEN DREMEL! Hierdoor gaat door de hoge wrijving het plexi smelten en bruin worden! Figuurzaag is beter voor de details en met een decoupeerzaag de grote lakke/lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
dremel kan wel op lage toeren. en de korsten met een fijltje bijwerken en het is mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

dremel op lage toeren kan idd,

maar mijn ervaring is dat het met een ijzerzaagje het beste gaat, hand of decoupeer maakt niet uit

figuurzaag zal ook wel gaan B)

[ Voor 12% gewijzigd door Rebels op 21-02-2005 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135980

Afbeeldingslocatie: http://img229.exs.cx/img229/1408/pict00194fz.th.jpg

Wat vinden jullie van deze window _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vindum wel vet,maar hoe komje aan die zwarte rand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:34:
[...]

Ik vindum wel vet,maar hoe komje aan die zwarte rand?
Met een sateprikker en wat schoolbordverf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar trouwens als er iets zou mislukken hoe zou ik schoolbordverf dan kunnen verwijderen?

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 135980 op 21-02-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het niet weten...

Maar waarvoor heb je die sateprikker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:17:
Ik zou het niet weten...

Maar waarvoor heb je die sateprikker gebruikt?
Om de randen netjes mee te doen..
Want dat moest dun dus dan kan nooit netjes met een kwast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

heheh weet niet zeker of deze hier hoort, hij hoort deels in mislukkingen, toen ik de afplaktape verwijderde trok ik per ongeluk een reep verf mee:'(

mn eerste raampje:) ik heb het aangedurft, hijs verre van perfect, maar voor de ervaring was het wel tegek, misschien durf ik het aan in m'n centurion te gaan snijden;)

Afbeeldingslocatie: http://www.dano.nl.nu/sshots/raampje1.jpg

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

leuk begin meschien beetje groot windows... spuit hem iig opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
een metaal primer doet wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl

dano_nl

Meh

hehe dat weet ik nu ook:P

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 22:30
Hmm pfff printplaat verneukt van me toetsenbord met m'n pwnage soldeer skills 8)7 Maar gelukkig heb ik nog het precies de zelfde toetsenbord waar de kabel van stuk is (lochitech navigator). Dus heb ik ff van alles overgezet, nu heb ik een zwarte toetsenbord met wat ondere delen van de witte versie... Maar dat maakt verder niet uit ;) Ik wil opnieuw proberen te solderen, anderen ledjes er op! Ik gebruik wel 5 mm ledjes IPV 3mm lukt wel, het past wel met wat vijlen!!! Maare deze printplaat wil ik niet slopen dus uhh heeft iemand tips :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 00:17
GleNnoS_ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:55:
Hmm pfff printplaat verneukt van me toetsenbord met m'n pwnage soldeer skills 8)7 Maar gelukkig heb ik nog het precies de zelfde toetsenbord waar de kabel van stuk is (lochitech navigator). Dus heb ik ff van alles overgezet, nu heb ik een zwarte toetsenbord met wat ondere delen van de witte versie... Maar dat maakt verder niet uit ;) Ik wil opnieuw proberen te solderen, anderen ledjes er op! Ik gebruik wel 5 mm ledjes IPV 3mm lukt wel, het past wel met wat vijlen!!! Maare deze printplaat wil ik niet slopen dus uhh heeft iemand tips :+ ?
vaste hand hebben bij het solderen :P :+

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

koop een gaatjes print en een doos ic voetjes en ga oefenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Het begin van mijn meshmod... eerste nog nieuwe PSU kopen dan pas echt van start...

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/fanmodje.jpg

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
alles is zwarte mesh? en ga je ook nog de molexen en andere connectoren vervangen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Alles word zwarte mesh, en de connectors worden: Zwart...

Er zit ook geen raam in mijn case.. en het is de vraag of dat er wel in komt...

Waarom dan mesh zullen jullie je afvragen: Als je gezien hebt wat voor kabel chaos het nu in mijn kast is (Waar niemand aan kan tippen :P) snap je het wel... mijn hele airflow word verbrijzeld... Verder zit er wel neon in het front en onder mijn kast en een led fan in het front... naja... eerst maar eens 90 euro voor een tagan psu zien te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

PowerFreak schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:28:
waar koop jij die connectors?
ik kan ze nergen meer kopen, meerdere electroshops zeggen dat ze niet meer geleverd worden.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76438

GleNnoS_ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:55:
Heb je nog een paar oude videokaarten, geluidskaarten, mobos of weet ik veel wat voor oude meuk liggen? Ga daar eens mee spelen. Heb ik laatst ook gedaan, aangezien ik op mn geluidskaart een extra aansluiting wil hebben voor mn koptelefoon. Ik kan best solderen, maar wilde het eerst wel ff op wat oude rommel proberen. Overigens allemaal prima gelukt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104271

Ik zie ze bij atro nog staan. Weet niet of je daar al geinformeerd had? Ik wil binnenkort iets van oranje connectors eraan gooien. En mijn mobo en S-ata powerkabels sleeven want die heb ik nou nog gewoon lekker simpel omwonden met sleeve spul aangezien ik het vrij lastig vind om mijn psu en s-ata zomaar even los te koppelen van de connectors. Dus dat wordt even een speciaal iets ervoor kopen (tenzij iemand anders raad weet??).. Verder moet er nog een leuke s-ata kabel komen, want mn oude 20cm uv reactive is te kort voor mn neo 2 :( .. En mn 10cm uv's moeten groter naar 30 cm.. Dus over een week of wat komt mijn lieve kastje hier ook te staan (TT Tsunami met de standaard mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72220

fenrir schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:49:
[...]

waar koop jij die connectors?
ik kan ze nergen meer kopen, meerdere electroshops zeggen dat ze niet meer geleverd worden.
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=90
veel plezier ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

ixl85 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:05:
[...]

Tja.........
je hebt 10 grote (pak wel de grote! vooral als je in je case gaat zagen) versterkte snijschijven voor 10 euro...
en 1 diamand voor 20....

dan zal de diamant uiteindelijk goedkoper zijn hoor! (ook voor jou :D)
maar je je kan beter het begin boren, dan is het voor je schijfje makkelijker om verder te gaan, je verspilt namelijk veel materiaal (van je schijfje) om een begin te maken..

maar nogmaals, zet je dremel op 3 a 4, niet op 6 oid! dan is het net sneeuw voor de zon...
(en niet te hard drukken)
Wist niet eens dat er ook grote voor waren...Misschien moet ik me toch eens wat meer verdiepen in dremel-tools. Maar ik heb wel gemerkt dat je met die goedkope schijfjes niet ver komt in je case...

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Daar komen ze ook weg :)... gewoon zo'n sleeving kitje van AC- ryan (ofzo) gekocht... 20 euri en je kan ze hele pc ermee afwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Anoniem: 135980 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:05:
Maar trouwens als er iets zou mislukken hoe zou ik schoolbordverf dan kunnen verwijderen?
Je hebt je dremel niet voor niets :Y)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 01-07 07:47
@ fenrir
waarom niet zelf maken? je moet je molexen er toch afhalen om de mesh errond te krijgen. Dan kun je ze net zo goed even met een spuitbus in de gewenste kleur erover gaan.Als ze moeten glanzen nog eens erover met wat lak en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
PowerFreak schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:42:
[...]

Daar komen ze ook weg :)... gewoon zo'n sleeving kitje van AC- ryan (ofzo) gekocht... 20 euri en je kan ze hele pc ermee afwerken...
Tja heel aantrekkelijk voor mn nieuwe systeem... maar er is 1 maar :D

Ze hebben geen 24pins ATX connector (boewhowoowo :'( )
En heb je btw genoeg aan al die mesh? (liever te veel dan teweinig)
(en licht ie mooi op onder UV?)

Nog een vraagje over de krimpkous opzich, je ehbt een Flexsleeve (zoals op Freezing HW staat)
dat is volgensmij van dat spul dat werkt als een elastiek (kan je uittrekken)
en je hebt een krimpkous, die moet je toch warm maken nadat je hem over je kabel hebt gedaan? (dan krimpt ie toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze hebben geen 24pins ATX connector (boewhowoowo :'( )
En heb je btw genoeg aan al die mesh? (liever te veel dan teweinig)
(en licht ie mooi op onder UV?)

Nog een vraagje over de krimpkous opzich, je ehbt een Flexsleeve (zoals op Freezing HW staat)
dat is volgensmij van dat spul dat werkt als een elastiek (kan je uittrekken)
en je hebt een krimpkous, die moet je toch warm maken nadat je hem over je kabel hebt gedaan? (dan krimpt ie toch?)
Ik had even voor je gekeken en zag bij atro, 24pins in black, uvgreen & uvblue. Misschien na mailen ook nog wel uvred omdat van alle andere zooi ook alles in rood te krijgen is.
Ik had eerst 5m aan mesh en dat was in principe genoeg, alleen nu ik een nieuwe voeding heb moet ik ook weer nieuw spul hebben. Ik vond hem prima oplichten onder UV, zeker als het goed donker is.

En het verhaaltje van krimpkous en flexsleeve klopt. Flexsleeve rekt best een eindje uit en krimpkous krijg ik overmorgen?? pas ervaring mee, dus daar kan ik je nog niet alles over vertellen hoe dat precies netjes werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
PowerFreak schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:28:

Er zit ook geen raam in mijn case.. en het is de vraag of dat er wel in komt...

Waarom dan mesh zullen jullie je afvragen: Als je gezien hebt wat voor kabel chaos het nu in mijn kast is (Waar niemand aan kan tippen :P) snap je het wel... mijn hele airflow word verbrijzeld... Verder zit er wel neon in het front en onder mijn kast en een led fan in het front... naja... eerst maar eens 90 euro voor een tagan psu zien te vinden
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212/top
de duurste van tagan (x-eye 420 watt) is nog maar 85 euro dus 90 is beetje veel he

*wesleytjuh gaat binnenkort tagan 380 watt kopen

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=22849874,noline]wesleytjuh schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:33[/message]:[/b]
[...]

de duurste van tagan (x-eye 420 watt) is nog maar 85 euro dus 90 is beetje veel he

*wesleytjuh gaat b
innenkort tagan 380 watt kopen
Hangt natuurlijk wel af bij welke shop je hem koopt en er is inmiddels ook een tagan 480w dual fan uit en die kost wel zo rond de 100 euro dus die 90 haalt hij wel hoor >:)
edit: dit model dus: [tag480u22]

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104271 op 23-02-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Ok ... Hier de mijn Stacker... Het is allemaal nog wat simpel...
Ik wil hem graag 'strak' houden, geen toeters en bellen dus.

Spreekt voor zich:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/16249BA7ZBXR2.JPG

Hier mijn Oowzoo fijna Hyper 6...
Die het voor mij mogelijk maakte om m'n 3500 NC rockstable op 2500 Mhz te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/16249G07sjkYd.jpg

Dit is de HD waar ik nog met bezig ben. Het is een 1 Gb schijfje. Ondertussen is hij allang kapot, het is teveel moeite om hem in de douche vol stoom enz open te maken omdat hij na 1 dag toch wel kapot zou zijn. Bovendien komt hij voor de sier in mijn kast. De ledjes komen er nog in. Er zit nu plexiglas op.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/16249s0V3kZCW.jpg

Met de boxex A64 koeler vloog hij er bij de 2400 Mhz al uit als ik een potje BF-DC. En dat leek verrekte veel op een thermische beveiliging. Het blokje was super heet... Ik kon het geen 5 sec aanraken, de warmte overdracht was er dus wel en airflow is er ook genoeg. 2 x 120 mm intake en 1 x 120 + 2 x 80 mm outtake. Ik moest dan een half uurtje wachten en ja hoor, dan deed hij het weer.
als ik hem probeerde aan te zetten als hij er net uitgeklapt was deed hij ook helemaal niks, net of de voedings kabel eruit lag... Weird...
Jup, en dit is mijn Huper 6 op mijn Neo2 die ook in de Startpost van het
[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3 wordt gebruikt als voorbeeld, dat de Hyper 6 zonder problemen op de Neo2 past.

Specs:
- A64 3500 Newcastle
- MSI K8N Neo2
- 2 x 512 mb Corsair pc3200 XL Pro ... TCCD he :p trekt het tot 260 Mhz 2.5 - 3 - 3 - 6 @ 1T
- 2 x Western Digital 120 Gb Sata - beide Raid Edition
- Asus 9600XT Video in/out
- Antec TruePower 480 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Owkee cable meshers, keep me up to date! (als mn nieuwe hardware er is, ga ik alles modden, er is nu al het een en ander gebeurd... (window+ccfls) maar ik ga er ook UV-ccfls in gooien voor de mesh en de watercooling die er aankomt)
Anoniem: 130034 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
Ok ... Hier de mijn Stacker... Het is allemaal nog wat simpel...
Ik wil hem graag 'strak' houden, geen toeters en bellen dus.

Spreekt voor zich:
[afbeelding]

Hier mijn Oowzoo fijna Hyper 6...
Die het voor mij mogelijk maakte om m'n 3500 NC rockstable op 2500 Mhz te krijgen:
[afbeelding]

Dit is de HD waar ik nog met bezig ben. Het is een 1 Gb schijfje. Ondertussen is hij allang kapot, het is teveel moeite om hem in de douche vol stoom enz open te maken omdat hij na 1 dag toch wel kapot zou zijn. Bovendien komt hij voor de sier in mijn kast. De ledjes komen er nog in. Er zit nu plexiglas op.
[afbeelding]

Met de boxex A64 koeler vloog hij er bij de 2400 Mhz al uit als ik een potje BF-DC. En dat leek verrekte veel op een thermische beveiliging. Het blokje was super heet... Ik kon het geen 5 sec aanraken, de warmte overdracht was er dus wel en airflow is er ook genoeg. 2 x 120 mm intake en 1 x 120 + 2 x 80 mm outtake. Ik moest dan een half uurtje wachten en ja hoor, dan deed hij het weer.
als ik hem probeerde aan te zetten als hij er net uitgeklapt was deed hij ook helemaal niks, net of de voedings kabel eruit lag... Weird...
Jup, en dit is mijn Huper 6 op mijn Neo2 die ook in de Startpost van het
[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3 wordt gebruikt als voorbeeld, dat de Hyper 6 zonder problemen op de Neo2 past.

Specs:
- A64 3500 Newcastle
- MSI K8N Neo2
- 2 x 512 mb Corsair pc3200 XL Pro ... TCCD he :p trekt het tot 260 Mhz 2.5 - 3 - 3 - 6 @ 1T
- 2 x Western Digital 120 Gb Sata - beide Raid Edition
- Asus 9600XT Video in/out
- Antec TruePower 480 W
Ziet er leuk uit :) (wat een bak die Hyper6... damn)
maar ik heb ff een vraagje over je window...
hij is redelijk groot, en nou was mn vraag; hoe heb je die vast gemaakt?
ik zie popnagels, maar gaat dat niet trillen (het plexi tegen je case)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83803

Uhm, dat raam is gekocht. Maar idd een mooie kast.

Dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/Stacker1klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:20:

[...]

Ziet er leuk uit :) (wat een bak die Hyper6... damn)
maar ik heb ff een vraagje over je window...
hij is redelijk groot, en nou was mn vraag; hoe heb je die vast gemaakt?
ik zie popnagels, maar gaat dat niet trillen (het plexi tegen je case)??
Gewoon gekocht zijpaneel ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

wesleytjuh schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:33:
[...]

*wesleytjuh gaat binnenkort tagan 380 watt kopen
Ik heb nu een Aopen 350... dat zijn chille psu's maar voor mijn systeem net genoeg.. en mijn ogen kijken verder als nu...

Moet bijv. nog een hdd bij, meer overclock enzo...

De tagan 480 heb ik voor 80 euro ong gezien + nog een euro op 8 verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh

Waterblok met ledje
[afbeelding]
UV
[afbeelding][afbeelding]

Idle 36 graden.

deze post heeft mij echt overgehaald om een bigwater te nemen,

maar :P nog een vraagje dat ledje dat in het blok zit zou je die er uit kunnen halen, ik wil hem namelijk door een rode vervangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
:p

Maar dat ledje vervangen zou nog best moeilijk worden. Je zou het reservoir open moeten maken en dan nog de pomp open maken om bij het ledje te komen. Maar het ledje is eigenlijk erg zwak. Het effect ervan is eigenlijk dat je het groene water ziet. Suc6 ermee

Hier nog een pic met de pomp erbij en UV waardoor de kleuren toch niet echt overeen komen met de werkelijkheid. En helaas was er een aansluiting afgebroken bij mijn pomp dus heb ik er tape overheen gedaan :/ Niet echt mooi maar het lekt niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/29547TFYfAXx5.JPG

....

En gpXtreme, ziet er strak uit man! mooi

[ Voor 12% gewijzigd door MartHo op 23-02-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
even een vraagje over uvlicht en uv spullen

Ik heb een H700B (BIGGGtower :D)
heb er een window in gemaakt en er zitten 2 30cm ccfls in de kast (groen)
Nu ga ik watercooling aanschaffen en mijn nieuwe psu modden (Antec Neopower)
en ik ga 2 10cm ccfls in mn kast plaatsen.

Maar zou je nog iets zien van mijn UVwater en UVvoeding (mesh+molex)mod
als de 2 groene ccfls aan zijn? (en anders kan ik nog altijd switchen met de aan en uitknoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
ik heb ook een H700B met window
als ik mijn groene ccfl's aanzet (2 stuks) zie ik het effect van het uv op de mesh + connecters niet meer (2x UV ccfl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
archetta schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:35:
ik heb ook een H700B met window
als ik mijn groene ccfl's aanzet (2 stuks) zie ik het effect van het uv op de mesh + connecters niet meer (2x UV ccfl)
owww _/-\o_ een man (<-- neem ik aan) met smaak ;)
mag ik ook gelijk weten wat voor een window je hebt? (en of je een pic hebt, misschien krijg ik inspiratie)
Maar jij switched dus blijkbaar ook tussen groen/uv?

• archetta
mijn window is geïnspireerd door de InnovAopen van a.p.versteeg
[rml][ CM] Preview InnovAOpen voor Cebit[/rml]
(alleen de window dan he :P)

en ja, ik heb apparte schakelaars voor de ccfls, maar ik heb voornamelijk UV aanstaan.

foto is nog niet gelukt omdat ik nog opzoek ben naar goede instellingen om uv licht te fotograferen (anyone?)

Anoniem: 56775

[quote]Anoniem: 130034 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
...
[afbeelding]
...

Ik zat ook aan zo iets te denken, maar een stil staande schijf doet me niet zo veel :P is het ook mogelijk om door spanning op een aantal pinnetjes te zetten de schijf te laten draaien? Misschien de arm ook nog heen en weer :)
Heeft iemand dat al es geprobeerd?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 21:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[quote]Anoniem: 56775 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:01:
Anoniem: 130034 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:56:
...
[afbeelding]
...

Ik zat ook aan zo iets te denken, maar een stil staande schijf doet me niet zo veel :P is het ook mogelijk om door spanning op een aantal pinnetjes te zetten de schijf te laten draaien? Misschien de arm ook nog heen en weer :)
Gewoon de voedingsspanning er op aansluiten, dan gaat ie het weer prima doen. En de spoelen van de kop kun je aansturen met een eenvoudige audioversterker. Ziet er erg leuk uit en je kunt je schijf als luidspreker gebruiken (afro ghetto mods linkje kwijt). Heb ik voor de lol wel eens getest. Klinkt nog geinig ook.

• ixl85
archetta schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:26:
mijn window is geïnspireerd door de InnovAopen van a.p.versteeg
[rml][ CM] Preview InnovAOpen voor Cebit[/rml]
(alleen de window dan he :P)

en ja, ik heb apparte schakelaars voor de ccfls, maar ik heb voornamelijk UV aanstaan.

foto is nog niet gelukt omdat ik nog opzoek ben naar goede instellingen om uv licht te fotograferen (anyone?)
Jep heb ik ook... en mijn window is eentje die ik gekocht heb en er dan zelf heb ingezaag.
maar ik heb van de lieve mensen bij Aopen een extra sidepanel gekregen (jaja, het kwam ineens aan, ales gratis) dus daar ga ik nu een kick ass window in maken...

alleen mijn vraag voor jou: als je zon grote window maakt, hoe maak je die dan vast? de window die ik nu heb is met raamrubber vast gemaakt, maar dat wil ik niet bij mn volgende window.

Je camera instellingen:
ik heb mn case wel goed kunnen fotograferen, je kan hem het beste op de stand zetten dat je zelf je diafragma kan kiezen, en dat ie zelf de sluitertijd kiest (laag diafragma nummer=grote opening=weinig dieptescherpte)
pak bijv diafragma 11, zet je camera op een statief en laat hem dan afgaan met de timer (zodat je camera niet beweegt als je op de knop drukt)
wel snachts

• archetta
ik heb de 2 stukken uitgezaagd, daarna met siliconenkit 2 apparte plexi stukken erachter gekit, dit omdat je die lastige dwarsbalk hebt in het midden..

die instellingen zal ik een proberen, dan post ik nog wel een plaatje :)

• ixl85
archetta schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:01:
ik heb de 2 stukken uitgezaagd, daarna met siliconenkit 2 apparte plexi stukken erachter gekit, dit omdat je die lastige dwarsbalk hebt in het midden..

die instellingen zal ik een proberen, dan post ik nog wel een plaatje :)
Ja die dwarsbalk is echt irritant... maargoed, dat is wel te begrijpen... (grote kast, als ie weg zou zijn zou ie kunnen dansen)

En met die kit werkt btw goed? heb je dan de hele rand gedaan of alleen bepaalde punten?
en als je problemen had met je dwarsbalk, dan heb ik meteen een andere vraag:
ben je niet ind e problemen gekomen met je:
  • HDbay (boven links boven)
  • Floppy/HDbay (in het midden)
  • 5.25"bays (rechts boven)
en heb je ook ruimte gehouden om je case-side er in te schuiven? want hij moet een stukje naar achter kunnen om uit je kast te kunnen..
(ben benieuwd naar je pic... als je een digicam hebt zou ik er ook graag een met dag/kamer licht willen hebben (ben benieuwd)

Wat trouwens mooi staat en precies past bij deze case is een Sunbeam Rheobus3, die heb ik er nu 4 weken in zitten en werkt echt fijn (0 tot 12 volt, dus je fans kunnen ook uit)
zal asap een digicam regelen

Anoniem: 104928

Heb het zo opgelost zoals de meeste onder ons doen gewoon gat in gemaakt rubber van kabel afgestript en plexi tegen gekit

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/h700c%20window.jpg

had de plexi ook eerst doorlaten lopen voor de stevigheid en geen rekeing gehouden met die balk --> kon ik met de slijpschijf mooi de plexi er tussen uithalen want het zat al muurvast

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 104928 op 24-02-2005 17:04 ]

• dano_nl

dano_nl

Meh

zeg dat flexsleeve spul, hoef je daarbij nou niet je molexconnectors los en weer vast te maken om het te bevestigen? kan je het over je molexen heen trekken>?

http://atro.nl//product_info.php?products_id=4857

Meh

Nope, molexen moeten los. Floppy en 12V p4 kan je wel laten zitten. De gewone molexen gaan vrij makkelijk hoor, ik moet morgen alleen even gaan kijken hoe ik mn powerkabel het makkelijkste kan doen, want die 20 ijzertjes netjes gesorteerd houden enzo.....pfff maar daar krijg ik dus die speciale loswrikker voor ofso (morgen binnen)

• ixl85
Anoniem: 104928 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:03:
Heb het zo opgelost zoals de meeste onder ons doen gewoon gat in gemaakt rubber van kabel afgestript en plexi tegen gekit

[afbeelding]

had de plexi ook eerst doorlaten lopen voor de stevigheid en geen rekeing gehouden met die balk --> kon ik met de slijpschijf mooi de plexi er tussen uithalen want het zat al muurvast
Oww nice, ik wist niet dat deze case zo hip was :+

Maar wat je hebt gedaan is:
Maak gat.
Pak wat rubber strips, plak deze om het gat geen (neem aan 1a2mm dik <-- het rubber)
plak op het rubber je plexi (plexi van 3mm dik?)

Kom je dan zoals ik eerder al vroeg niet in de problemen met je bays? (dat kan ik dus op geen enkele manier zien)

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 06:35
Ook ik ben begonnen met een beetje modden. Heb allereerst een window in mn bigtower gemaakt en de case blauw metallic gespoten. Dit is pas één zijkant. De andere zijkant, de bovenkant en een gedeelte van de voorkant worden ook nog deze kleur.

De kast kan altijd mooier, ook het window is niet overal even mooi recht, maar ik vind het voor de eerste keer best geslaagd :*)

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/4640/foto01430mm.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/4606/foto01426jb.th.jpg

Ik zag hier ergens ook iemand die zijn toetsenbord had geverft. Met dat idee liep ik ook al een tijdje rond, vandaar dat ik het dus ook gedaan heb. Wederom die blauwe kleur. Ik vind het, voor de eerste keer, best aardig gelukt :9

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/9902/foto01411hl.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/5964/foto01405fo.th.jpg

Anoniem: 104928

ixl85 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:29:
[...]

Oww nice, ik wist niet dat deze case zo hip was :+

Maar wat je hebt gedaan is:
Maak gat.
Pak wat rubber strips, plak deze om het gat geen (neem aan 1a2mm dik <-- het rubber)
plak op het rubber je plexi (plexi van 3mm dik?)

Kom je dan zoals ik eerder al vroeg niet in de problemen met je bays? (dat kan ik dus op geen enkele manier zien)
Klopt wat je zegt.
Nope geen proglemen mee gehad heb zelfs plexi van 5 mm dik genomen met het idee er ledjes in te steken maar dat project heb ik afgeblazen.

je hebt zeker nog een dikke centimeter over tussen bays en plexi
resultaat binnekant
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bartve/h700c%20ledjes.jpg

najRa schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:01:
...

Gewoon 12 V erop, en hij draait weer lekker @ 7200 rpm.
En de arm doet het ook... die gaat in het begin wat op en neer,
daarna stopt ie er mee, omdat ie "in de war" is :p
En op die 12 V ... of 5 V worden ook de ledjes aangesloten.

• ixl85
whow jij hebt echt alles weg gezaagd :) (inlet en handvat-ding)
En wat is dat ding boven je voeding?

Het probleem dat ik had met de bovenkant is:
Ik wil mn toekomsite wc gaan inbouwen, ik was dus aan het meten enz...
nou zit er een dubbele bovenkant in deze case, wil je dus aan de bovenkant je radiator plaatsen moet je 2 gaten maken waarvan het 2e deel niet uit je kast kan, en je je HDbay kwijt raakt |:(

Anoniem: 56775

Anoniem: 130034 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:39:
[...]

Gewoon 12 V erop, en hij draait weer lekker @ 7200 rpm.
En de arm doet het ook... die gaat in het begin wat op en neer,
daarna stopt ie er mee, omdat ie "in de war" is :p
En op die 12 V ... of 5 V worden ook de ledjes aangesloten.
Dus als je dr een molex in stopt waar spanning op staat werktie gewoon? koel :P gelijk een x proberen dus :Y)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05

SA007

Moderator Tweaking
Ik ben nu bezig met een externe lcd mod

Specs:
Lcd: 24x8 UART lcd scherm
Knopjes: tiptoets knopjes met blauwe led erin, word aangestuurd via i2c bus.
Behuizing: MDF

En alles aangesloten op een enkele usb connector :)

Dit is het scherm met een omgebouwde usb-serieel converter:
Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/lcd/nocase/thumb_lcd.jpg
Text powered by Sprite_TM :P

Dit is zover ik nu ben:
Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/lcd/case1/thumb_m5110005.jpg

Maar ik zit een beetje met een probleem...

Ik kan geen design kiezen voor de voorkant, da vraagt om een poll!
Afbeeldingslocatie: http://got.sa007.nl/lcd/lcd.png
Poll: Wel LCD frontplate design is het 1337'st?
1
2
3
4
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=45371&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.