Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Mn zus heeft ook de Dell Inspiron 6000 gekregen van dr werk, ze hebben em zelf configureerd naar hun eisen.

M740 (1.73ghz)
2x 512 ddrII 400mhz dualchannel geheugen.
wuxga scherm(1680x1050)
Wireless lan 2200BG
8x dvd burner
80gb hd
X300 64mb
Kensington slot (na 1week was ie al kapot 8)7 )
en nog allemaal garantiedingetjes etc die via haar werk gaan.

Wel een leuk laptoppie, lekker om mee te werken en de batterij gaat bij gewoon normaal gebruik (tekstverwerken en internetten) toch lang mee...plusminus 3 a 4 uurtjes.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
Pixal schreef op donderdag 21 april 2005 @ 00:24:
Ehm?? pcmcia,. usb???

lekker al die externe zooi.. waarom haal je niet gewoon de nieuwste driver van de site.. ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.

lange link
ik heb die driver geprobeerd, maar hij kon et kaartje niet vinden.
En op het Dell forum staan heel veel mensen die de zelfde klacht hebben. En dell geeeft als rectie haal het kaatje der uit doen em der in herinstalleer de driver in save mode en doe nog wat dingen. En dan is de kan redelijk groot dat het werkt.

Ik denk dan van laat maar zitten ik geef nog wel 25 euri uit aan een pcmcia kaatje, heb ik meteen ook wat groter berijk. En dat der wat zooi dan buiten de laptop hangt.... who cares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

kippy schreef op donderdag 21 april 2005 @ 09:20:

Ik denk dan van laat maar zitten ik geef nog wel 25 euri uit aan een pcmcia kaatje, heb ik meteen ook wat groter berijk. En dat der wat zooi dan buiten de laptop hangt.... who cares.
tja, de helft van de wereld misschien?

lekkere instelling. .25 euro kan je zat dingen mee doen.

wat is nou precies je drempel? Je draait het systeem om. Je haalt klepje C eraf. Je haalt het kaartje eruit zoals je geheugen ook verwijderd. Je klikt hem terug. Je gaat naar veilige modus, je weet wel, met F8. En je dubbelklikt dat bestand nog eens.

Je bent dus fit genoeg om op te zoeken of het een bekend probleem is maar als je helemaal je laptop om moet draaien koop je maar een nieuwe? Beter bereik vind ik larie, ik heb meestal met die interne kaartjes beter bereik dan met een pcmcia ding. Als externe zooi en extra handelingen (elke keer kaartje eruit als je de laptop in de tas doet) je meer waard is dan een werkend intern kaartje, waarom haal je dan niet meteen een desktop.

Overigens, je hebt gewoon garantie. Als je in je eerste maand zit kan je zelfs een nieuwe pc krijgen als het probleem niet meer op te lossen is.

Ik heb dus werkelijk moeite om te begrijpen wat je probleem is met even een paar simpele dingen uitvoeren. Vergelijkbaar met dodo praktijken, wat doe je als je vuilnisbak vol zit? Nieuwe kopen?

Overigens.. wat zeur je over dat de #&$(&&$() HOME installatie erop stond, knap dat het je opviel, die heb je zelf besteld, vraag jezelf waarom je een computer koopt met een voorgeinstalleerd systeem, je had ook kunnen opwaarderen naar PRO. Maar volgens mij dacht je gewoon van, home is goedkoper en pro heb ik hier nog illegaal liggen. Bingo.

Als Home verwijderen en PRO installeren (wat ongeveer een uur duurt om alles netjes werkend te krijgen) je wel tijd waard is maar een mini-pci kaartje reseaten is te moeilijk verwonder ik me er des te meer over.

Ik denk niet dat we het eens worden maar het slaat allemaal als een tang op een varken.

[ Voor 25% gewijzigd door Pixal op 21-04-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik vind het zeer vervelnd om te zeggen....: "Maar je hebt gelijk". Maar het is vooral een gevolg van een ergenis dat iets niet werkt naar behoren. Ik ga nog wel proberen of het er uit slopen van het kaartje de oplossing is, maar in vind het gewoon vreemd.

Windows Xp.... Tuurlijk illegaal, maar dat wil niet zeggen dat je bij de installatie van dell in een hele zwik van programma's en dingen krijgt die mijn "Tweaker" en de "Huis tuin en kleuken" Dell gebruiken niet gebruiken/intereseren.

Maar je hebt gelijk ik gedraag me als een cemie LUI persoon. En ga het zeker nog proberen voor ik men 2e PCMCIA kaartje aan schaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

very good, maar laat de ergernis dan iig dell geld kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
in de tussen tijd heb ik de wifi kaart draaiende. Echt waar die lui bij dell kunnen nix en daar ben ik ze zeer dankbaar voor :P

Volgens de bestelling en de factuur heb ik een intel 2100 11Mb mini pci kaartje. ik drivers installeren en nix, krijg et niet werkend.

Wat blijk heb ik een intel 2200BG 54Mb mini pci kaartje. ja... dan is drivers van een 2100 installeeren behoorlijk zinloos. maar als nog bedankt dell voor dit betere kaartje.

*edit

Ik heb ook al getest hoe need for speed underground 2 draaid op mijn inpiron 6000 met intel grafische chip. En het loop perfect, 800x600 met settings vrij laag. zal nog wel betere settings proberen maar niet meer aan toe gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door kippy op 22-04-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ...heeft er hier iemand ervaring met de comfort card ik heb namelijk mijn notebook al 2 maanden en ik heb nog niks betaald.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik van de week 3 laptops besteld, voor mij en 2 vrienden, en nu wilden we ze gaan opsporen bij die tracker hoelang de levering nog zal duren enzo...maar nu staat er dus nergens op de bevestigingsdocumenten een klantnummer...
We hebben voor elke laptop een aparte bevestiging gekregen en onder geen enkele staat onder het kopje " klantnummer" een nummer..

Ik heb ze telefonisch besteld, moet ik die verkoopster nu maar weer es terugmailen met de vraag wat de klantnummers zijn? anders kunnen we die boel ook niet volgen natuurlijk.

Ben het nu wel zat hoor, t heeft ons 2 dagen gekost om even 3 configuraties foutloos door te geven. En nu hebben we weer geen klantnummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Die krijg je pas als de betaling binnen is toch, krijg je een mail met order document (pdf) en daar staat alles in.

[ Voor 43% gewijzigd door CycloneX op 24-04-2005 17:42 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:41:
Die krijg je pas als de betaling binnen is toch, krijg je een mail met order document (pdf) en daar staat alles in.
Ik heb een bevestigingsmail (x3) gehad en dan later nog 3 mail met betalingsinstructies, 2 laptops zijn al vorige week betaald (via internet), dus daar zouden dan bevestigings mails van binnengekomen moeten zijn ALS dat normaal gepsokren gebeurt, lijkt me.

Op de site zelf van dell waar staat "waar kan ik mijn klantnummer vinden?", staan 3 voorbeeldbrieven, en zelfs op die offerte daar staat ook een klantnummer, dat is echt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:05:
[...]

Ik heb een bevestigingsmail (x3) gehad en dan later nog 3 mail met betalingsinstructies, 2 laptops zijn al vorige week betaald (via internet), dus daar zouden dan bevestigings mails van binnengekomen moeten zijn ALS dat normaal gepsokren gebeurt, lijkt me.

Op de site zelf van dell waar staat "waar kan ik mijn klantnummer vinden?", staan 3 voorbeeldbrieven, en zelfs op die offerte daar staat ook een klantnummer, dat is echt niet bij mij.
Heel vreemd, het zijn toch standaard mailtjes....... meschien krijg je ze pas als ze alle 3 betaald zijn. (volgens Dell moet ook het volledige bedrag overgemaakt zijn voordat ze gaan "bouwen") denk dus dat dat het probleem zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:41:
[...]

Heel vreemd, het zijn toch standaard mailtjes....... meschien krijg je ze pas als ze alle 3 betaald zijn. (volgens Dell moet ook het volledige bedrag overgemaakt zijn voordat ze gaan "bouwen") denk dus dat dat het probleem zal zijn.
Heb jij dan ook je klantennummer pas na je betaling gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:46:
[...]

Heb jij dan ook je klantennummer pas na je betaling gekregen?
ja pas na de betaling had ik klant en ordernummer. Toen kon ik dus op de site van dell kijken hoe ver ze waren met men flaptop. En toen de status voor 3 dagen op verzonden stond kon ik pas op de site van ups men pakje volgen (wat heel nutteloos was want der staat niet aangeggeven wanneer ze het afleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippy schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:48:
[...]

ja pas na de betaling had ik klant en ordernummer. Toen kon ik dus op de site van dell kijken hoe ver ze waren met men flaptop. En toen de status voor 3 dagen op verzonden stond kon ik pas op de site van ups men pakje volgen (wat heel nutteloos was want der staat niet aangeggeven wanneer ze het afleveren).
ahh okay, nou ja..uiteindelijk heb je er dus geen zak aan en moet je gewoon maar afwachten :)
We hebben net gebeld voor het nummer en kregen die, maar we konden nog niets volgen, dus sja...dat ding komt vanzelf wel een keer aan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Ik ben aan het kijken voor een digicam en aangezien er een SD-card reader in de 6000 zit kijk ik wat meer naar camera's met een dergelijke memorycard. Maar, wat is de toegevoegde waarde van die reader over gewoon kabeltje pluggen en gaan?
OK je hebt geen kabel nodig (duh) maar de SD-card uit de camera pielen, in de laptop en weer terug vergt toch bijna evenveel tijd/moeite, of zie ik iets over het hoofd?

De reden dat ik over zoiets futiels aan het nadenken ben is omdat ik in het topic over imagetanks
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1026019/1 las dat sommige automagisch een map aanmaken als je een kaartje inplugged en de kaart leegzuigen. Dát lijkt me dus behoorlijk handig, m'n 6000 als (beetje heavy) imagetank

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Vaak gaat het lezen van af een SD kaart sneler dan via usb kabletje van af de camera, ook zit je met een SD kaart niet te kloten met software of drivers.

Zelf doe ik het altijd via SD omdat ik men kabeltje kweit ben. Maar echt voordeel heeft het niet, alleen het driver idee dan.

En meschien het iets langer meegaan van de baterrijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Nou ja drivers en software heb ik toch niet nodig, XP herkent het meeste digicam spul toch out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als je eens moet booten van floppy steek je er zo'n kaartje in met een boot image erop en voila je zit in dos.

Je hoeft de batterijen van je camera niet extra aan te spreken. Met de oude digicam die ik hier heb is een cardreader veel makkelijker.

[ Voor 41% gewijzigd door Pixal op 27-04-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de tweakers met wat lef. Het schijnt mogelijk te zijn om een 100 mhz fbs processor op te krikken naar een 133 mhz fbs dmv een pin mod.Het idee is dat je : Take a very fine piece of stranded copper wire about 3/16" long. Bend it into a "u" and drop it into the socket @ c15 and c16. Je moet dan even de tech data sheet van het socket pakken en je kunt dan het draadje op de goede plaats erin doen.

Het idee is dus dat je een 1.5 ghz op 2 ghz kan laten lopen indien je systeem 133 mhz ondersteunt (dus de i915 chipset zoals in de inspiron 6000).

Lees meer op de volgende sites:

http://notebookforums.com...p?t=76096&highlight=Cheap

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=888963

http://notebookforums.com...p?t=74403&highlight=BSEL0

succes ermee, of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja ik ben ook de trotse eigenaar van zo'n prachtige Dell Inspiron 6000. Zeer leuk dingetje.
Wat me opvalt is dat naast bij de lampjes van numlock - capslock wifi óók een lampje met het bluetooth logo staat.
Heb ik het mis of zit dat lampje er voor niets op? Er zit toch geen bluetooth op wel?

Daarnaast ben in benieuwd hoe ik kan controleren of mijn laptop voldoet aan de door mij opgegeven configuratie. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat de ervaringen tot nu toe zijn met de schermen met een hoge resolutie. Nu bezit ik een NEC P520, maar ben genoodzaakt deze weer in te leveren. Mijn huidige laptop heeft een UXGA+ scherm (1400x1050). Omdat ik meer in windows werk, met grafische programma's, dan films kijk op m'n laptop (dat doe je toch op een TV???) heb ik graag een scherm met een hoge resolutie, en sta ook niet te springen om al die breedbeeld-dingen. Nu zag ik dat je bij Dell schermen hebt (welliswaar breedbeeld) die een mooie verticale resolutie hebben (minimaal 1050). Ik heb in een ander topic begrepen dat het scherm van de 9300 niet geweldig is (sommigen zeggen na 2 minuten hoofdpijn te hebben; niet om aan te zien; meteen teruggestuurd e.d.). Mijn vragen:
  • Hoe zit het met de leesbaarheid. Moet je de lettergrootte aanpassen o.i.d.
  • Hoe zit het met de helderheid?
  • Hoe reageert het schem op een veranderlijke vertikale kijkhoek?
  • Is het scherm mooi egaal (heeft ook wel met de vorige vraag te maken)?
Ik hoop dat iemand daar wat over kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:50:
Jaja ik ben ook de trotse eigenaar van zo'n prachtige Dell Inspiron 6000. Zeer leuk dingetje.
Wat me opvalt is dat naast bij de lampjes van numlock - capslock wifi óók een lampje met het bluetooth logo staat.
Heb ik het mis of zit dat lampje er voor niets op? Er zit toch geen bluetooth op wel?

Daarnaast ben in benieuwd hoe ik kan controleren of mijn laptop voldoet aan de door mij opgegeven configuratie. Hoe doe ik dat?
Bij het configureren kan je als optie een bluetooth module kiezen. Die heb jij wss niet genomen (stom, is maar 30€)...

Voor de configuratie kan je mss eens kijken naar Everest (http://www.lavalys.com/pr...hp?pid=1&lang=en&pageid=3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 09:51
http://support.dell.com/s...00/sm/blue0.htm#wp1000550
Voor link naar Dell6000 bluetooth vervangen.

Mocht iemand nog een dell 6000 gaan bestellen en voor mij een bluetooth module willen bestellen: r.schuurmans@gmail.com
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeert de laptop aan mijn TV te hangen, maar krijg alleen maar zwart wit beeld. Dat is dus iets minder. Ik heb het met een S video kabeltje naar scart geprobeeld, en andere PAL instellingen maar niets wil helpen. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefts met oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13
kippy schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:41:
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeert de laptop aan mijn TV te hangen, maar krijg alleen maar zwart wit beeld. Dat is dus iets minder. Ik heb het met een S video kabeltje naar scart geprobeeld, en andere PAL instellingen maar niets wil helpen. Heeft iemand dit zelfde probleem, liefts met oplossing?
De grote tv-out FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Oeps, dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door AttiX op 08-05-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ok, bedankt. Had ik zelf kunnen bedenken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik wil de inspiron 6000 ook gaan bestellen van de volgende onderdelen weet ik zeker dat ik ze wil:

- M750 1.86 GHz
- 1024MB DDR 2x512
- 60Gb HD 7200 rpm

Ik weet allee niet wat ik zal doen met het scherm en videokaart. Ik weet dat ik de ATI kaart wil maar ben niet zeker over de 64 of 128mb. En het scherm 1920x1200 of 1680x1080.

Ik gebruik hem vooral voor programmeerwerk, photoshop, Illustrator en flash. Nou weet ik dat 1680x1080 voldoende pixels zijn, maar ik ben bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor €50,- de hogere resolutie pak. Heeft iemand dit scherm? Hoe bevalt het?

De videokaart weet ik zo net niet, ik ga niet gamen dus waarschijnlijk is 64 mb genoeg. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
bartvdl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:37:
Ik wil de inspiron 6000 ook gaan bestellen van de volgende onderdelen weet ik zeker dat ik ze wil:

- M750 1.86 GHz
- 1024MB DDR 2x512
- 60Gb HD 7200 rpm

Ik weet allee niet wat ik zal doen met het scherm en videokaart. Ik weet dat ik de ATI kaart wil maar ben niet zeker over de 64 of 128mb. En het scherm 1920x1200 of 1680x1080.

Ik gebruik hem vooral voor programmeerwerk, photoshop, Illustrator en flash. Nou weet ik dat 1680x1080 voldoende pixels zijn, maar ik ben bang dat ik spijt krijg dat ik niet voor €50,- de hogere resolutie pak. Heeft iemand dit scherm? Hoe bevalt het?

De videokaart weet ik zo net niet, ik ga niet gamen dus waarschijnlijk is 64 mb genoeg. Toch?
Met de onboard videokaart kom je al ver genoeg, daar kan ik perfect need for speed underground 2 op spelen. Als je echt een beetje grafische dingen gaat doen zou ik een beter scherm der bij kopen. Want de standaard is best prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
kippy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:36:
[...]

Met de onboard videokaart kom je al ver genoeg, daar kan ik perfect need for speed underground 2 op spelen. Als je echt een beetje grafische dingen gaat doen zou ik een beter scherm der bij kopen. Want de standaard is best prut.
Verklaar je nader.....wat is er prut aan? en bedoel je met de standaard de 1680x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Nee het scherm dat er standaard in zit met de resolutie van 1280 x 800. Is best aardig, maar kijkt toch niet helemaal lekker. Ik bedoelde dus te zeggen, neem een scherm met een betere resolutie dan 1280 x 800 ipv een betere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De standaard 1680 bij 1080 is meer dan genoeg, kdenk eerder dat je er spijt van krijg als je hoger neemt, omdat als je dan terug wil naar 1680 bij 1080 de kwaliteit verslechterd. Ik heb hem met ati 64 mb, en dat bevalt me heel goed. Echt topkwaliteit.

Maar ik heb ook nog ff een vraagje, is het bij jullie ook zo dat de adapter (voor t opladen) loeiheet word?, verder is de rechterkant van de laptop bij mij altijd warmer. Alleen aan de linkerkant blaast continue door die gaatjes naast mijn toetsen lucht. Aan de rechterkant niet, Is dat voor de sier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:53
Ik wil deze laptop binnen nu en een 2-tal weken aanschaffen. Ik ga hem uiteindelijk vooral gebruiken voor office toepassingen en dvdtje kijken, muziekje luisteren tijdens t werken. Aan welk scherm heb ik voldoende? Volstaat het standaard scherm (1280 x 800 pixels) of moet ik upgraden naar de middelste (1680 x 1050 pixels)?

Heeft niemand trouwens die Quick Snap Cover - Natural Leather besteld? Wil wel es weten of die bevalt en hoe die in t echt eruit ziet. Dus als iemand pics heeft...gimme gimme gimme...

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Het 3e plaatje in dit topic geeft je een goed idee hoe natural leather eruit ziet:
http://notebookforums.com...php?p=676136&postcount=15

Mijn inspiron 6000 sloeg regelmatig vast. Er was een vaag probleem met het moederbord. Vrijdag heeft DHL mijn laptop opgehaald, en gisteren werd die weer afgeleverd. Dell heeft dus in 4 werkdagen de laptop opgehaald, het moederbord vervangen en de laptop terug gestuurd. Echt ontzettend snel. Keurige service van Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond beste mede-tweakers,

Als student-zijnde ben ik ook van plan een 6000 aan te schaffen. Op het moment is de prijs wel goed, heb een configuratie voor 1050 euro nu, best wel te doen.
De dell router die er bij wordt geleverd, is die een beetje betrouwbaar? Want m'n broertje heeft ook al een Dell laptop en het zou fijn zijn dat we alleen een dell router aan hoeven te schaffen en zo GOED bereik hier thuis hebben. Is dit mogelijk? Of zou bijvoorbeeld een ASUS WL-500g router icm met de laptop pci card kunnen werken?
En waar kan je zo'n andere 'kleur plaat voor op de laptop' aanvinken bij je configuratie?

Tot zover eerst maar 's.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Een Asus WL-500G werkt prima met mijn Intel ProWireless 2200. (Elke wlan-router met de G standaard zal wel werken met de mini-PCI kaarten van Dell en Intel. De B standaard ook wel, maar das dus trager.)

Zo'n "plaat" heet een quick snap cover, en kun je bij het configureren aanvinken.

Ik raad je wel aan om telefonisch te bestellen. Je kunt dan eenvoudiger Bluetooth als extra nemen en vaak korting bedingen.
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:43:
Goedenavond beste mede-tweakers,

Als student-zijnde ben ik ook van plan een 6000 aan te schaffen. Op het moment is de prijs wel goed, heb een configuratie voor 1050 euro nu, best wel te doen.
De dell router die er bij wordt geleverd, is die een beetje betrouwbaar? Want m'n broertje heeft ook al een Dell laptop en het zou fijn zijn dat we alleen een dell router aan hoeven te schaffen en zo GOED bereik hier thuis hebben. Is dit mogelijk? Of zou bijvoorbeeld een ASUS WL-500g router icm met de laptop pci card kunnen werken?
En waar kan je zo'n andere 'kleur plaat voor op de laptop' aanvinken bij je configuratie?

Tot zover eerst maar 's.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:19:
Het 3e plaatje in dit topic geeft je een goed idee hoe natural leather eruit ziet:
http://notebookforums.com...php?p=676136&postcount=15

Mijn inspiron 6000 sloeg regelmatig vast. Er was een vaag probleem met het moederbord. Vrijdag heeft DHL mijn laptop opgehaald, en gisteren werd die weer afgeleverd. Dell heeft dus in 4 werkdagen de laptop opgehaald, het moederbord vervangen en de laptop terug gestuurd. Echt ontzettend snel. Keurige service van Dell.
Tnx voor die link...ziet er duidelijker uit dan op de Dell site. Zijn die covers allemaal van dezelfde stof? of is Natural Leather bijvoorbeeld een zacht soort cover?

Goed te horen trouwens dat ze jouw probleem zo snel hebben verholpen!

kan iemand nog antwoord geven op mijn 1ste vraag, over het scherm?
Ik wil deze laptop binnen nu en een 2-tal weken aanschaffen. Ik ga hem uiteindelijk vooral gebruiken voor office toepassingen en dvdtje kijken, muziekje luisteren tijdens t werken. Aan welk scherm heb ik voldoende? Volstaat het standaard scherm (1280 x 800 pixels) of moet ik upgraden naar de middelste (1680 x 1050 pixels)?

[ Voor 21% gewijzigd door don_appie op 13-05-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Ikzelf heb 1280x800, en ik zou wel net wat een hogere resolutie willen. Ik denk dat de middelste resolutie perfect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
en dat vind ik ook, 1280 x 800 is net te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
AttiX.SkategoaT schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:58:
Ikzelf heb 1280x800, en ik zou wel net wat een hogere resolutie willen. Ik denk dat de middelste resolutie perfect is.
kippy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:55:
en dat vind ik ook, 1280 x 800 is net te weinig.
Heren bedankt. dan weet ik weer wat meer... middelste scherm, dvd brander en 9cell batterij...verder alles standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
als je dat telefonisch doet, moet je dan iets speciaals zeggen om die korting te krijgen? lijkt me wel leuk as het zo simpel is...

edit: btw, ik woon in belgië, maar dat zou toch geen verschil maken hoop ik?

[ Voor 24% gewijzigd door Mayco op 13-05-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:41:
Een Asus WL-500G werkt prima met mijn Intel ProWireless 2200. (Elke wlan-router met de G standaard zal wel werken met de mini-PCI kaarten van Dell en Intel. De B standaard ook wel, maar das dus trager.)

Zo'n "plaat" heet een quick snap cover, en kun je bij het configureren aanvinken.

Ik raad je wel aan om telefonisch te bestellen. Je kunt dan eenvoudiger Bluetooth als extra nemen en vaak korting bedingen.
[...]
Ok, bedankt.

En die korting, je zou er dan ongeveer een product twv bij kunnen praten zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou onderstaande configuratie goed genoeg zijn voor een student die niet ál te veel vraagt van zijn laptop?

Dell 6000
  • Intel® Pentium® M 715a Processor(1.5GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB)UMA graphics
  • 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
  • 512MB 400MHz DDR RAM (2x256)
  • 60GB (5.400rpm) IDE harde schijf [
  • Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
  • 1 Jaar CAR (Collect and Return)
  • Intel® Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared system memory
Totaalprijs:
837,51 EUR
19,00 %
996,64 EUR

(incl. verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Ik denk dat dat een prima systeem is voor die prijs. Misschien kun je bij Acer een betere deal krijgen. Maar er zijn nogal wat klachten over de service van Acer. (onlangs nog bij kassa).

Met de Intel GMA 900 kun je zelfs Need for Speed Underground 2 spelen op 1024X768. (Gemiddelde kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs is inderdaad wel fijn. Vergelijke deze specs met andere laptops en dan komt deze wel goed uit de bus. Heb de Acer Travelmate 4100 en de Dell 6000 even IRL vergeleken, vind dan toch de 6000 mooier.

En NFSU2 speel ik niet, enkel misschien Wolfenstein 3D of Lemmings :)

Bedankt voor het advies iig, ga 'm vanmiddag denk ik bestellen. Maakt het wat uit of je dat doet met een creditcard?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creditcard werkt het snelste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betaald met creditcard.

Verwachtte afleverdatum: 26-5-2005

We'll see...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Mayco schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:46:
als je dat telefonisch doet, moet je dan iets speciaals zeggen om die korting te krijgen? lijkt me wel leuk as het zo simpel is...

edit: btw, ik woon in belgië, maar dat zou toch geen verschil maken hoop ik?
kickje op deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 13:07
Beste allemaal,

Ik heb sinds vrijdag mijn Dell Inspiron 6000 binnen :) Dit is een van mijn betere aankopen die ik heb gedaan, zoniet de beste! Tot nu toe alleen maar verbazing hoe ze die techniek toch in zo'n (breedbeeld) laptoppie kunnen proppen.

Ik heb deze configuratie voor me staan:

Pentium M 740 Dothan 2MB L2 cache 533Mhz FSB (133! x 6.0)
Intel mobile 915PM Express Chipset
ATI MOBILITY RADEON X300 128MB Discrete graphics (PCI express 16x)
15.4" WUXGA LCD Scherm (1920 x 1200) _/-\o_
Infineon PC3200 (200MHz) 1024MB 400MHz DDR2 SDRAM geheugen CL3 (2 x 512MB)
Western Digital Scorpio WD600VE 60GB (5400 rpm) IDE Hard Drive 8MB Cache _/-\o_
Sony DW-D56A, Double Layer DVD +/-RW 8x +/-R, 4x RW, 2.4 +R, OEM, DVD-Brander Slimeline _/-\o_
9 CELL batterij 80 Watt/uur batterij
Intel ProWireless 2200 802.11 b/g Mini PCI Wireless LAN card

ongeveer € 1680,- incl vervoer

In de toekomst zou ik nog sneller geheugen kunnen inbouwen (van 400MHz naar 533MHz) en ik denk dat er vast wel een andere videokaart in kan met bijvoorbeeld DVI uit... O-)

Ik heb er 15 dagen op gewacht van bestelling tot levering, dat is redelijk snel dacht ik zo. Verder heb ik er een Targus Style & Comfort Backpack bij gekregen, echt een aanrader voor degene die op de fiets zit. De laptop weegt iets minder dan vier kilo geloof ik, ik ga dat binnenkort nog wel even nawegen. Verder heb ik er nog een Kensington Microsaver bij gekocht voor die zekerheid als ik naar het toilet moet. Jammer is alleen dat ze de driver cd en windows XP home vergeten zijn bij te leveren :+ Maar ik bel ze daar nog wel even over op.

Ik kan nog niet veel zeggen over het gebruikersgemak, maar tot nu toe bevalt ie prima! Met de "Fn toets" combinatie kan je de schermhelderheid aanpassen, wifi aan en uitschakelen, batterijduur controleren, optische drive openen, in standby zetten, hibernate zetten, schakelen tussen crt/lcd en geluid regelen

De batterij gaat bij "normaal gebruik" heel lang mee, wel zo'n vier uur of langer, dat ga ik nog ff testen. Het toetsenbord typt erg lekker, ik hoor die klikjes die een cherrykeyboard ook heeft. Warm wordt ie amper, sterker, er komt gekoelde lucht uit :P. Je krijgt dus geen zweethanden. Deze laptop is ook stil ondanks een koelfan die altijd aanstaat. Hiervoor schijnt weer een programmatje te zijn die m uit kan schakelen zodat ie geen geluid meer maakt en nog zuiniger met energie omspringt.

De laptop heeft een vet scherm, zeer scherp beeldje met maarliefst 1920 x 1200 pixels. Ik hou wel van een groot bureaublad dus ik houd m op deze resolutie. (De lettertjes van dit forum zijn erg mooi dit scherm) De inkijkhoek onwaarschijnlijk groot :) Als de zon schijnt kan je nog wel redelijk je gang gaan maar in de zuinigste stand zie je weinig, maar dat heb je met elk scherm denk ik. Dit scherm heeft niet zo'n glossy laag, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet eens zo mooi. Ik heb eens naar een Packerd Bell met glossy scherm gekeken en het leek wel of ze een folielaag met rimpels hadden aangebracht.

De muis op de laptop werkt lekker, het is wel wennen, je moet nogal veel muizen om van de ene naar de andere kant van het breedbeeldje te komen :P Ik denk dat ik m sneller ga maken. De horizontale en verticale scrollmogelijkheid is erg handig! Dell levert er ook standaard een USB optische muis bij á la logitech.

Het geluid is zeer goed, maar aangestuurd door een standaard AC'97 chip ondanks de audiomogelijkheden die een Intel 915 chipset biedt. Om dit te omzeilen ga ik waarschijnlijk een Creative pcmcia geluidskaar kopen of een USB sequencer, dit i.v.m. mijn midi keyboardcontroller

Ik heb nog geen games gedaan maar wel al een dvd gekeken. Zeer goed! Ik neem aan dat ik mijn counterstrike 1.6 wel kan spelen op deze laptop, dan ben ik tevreden. Het is geen NVidia gforce 6800Go maar het is zeker veel beter als de standaard onboard VGA met gedeeld geheugen die de Intel 915GM leverd. Door die pci express en die 128MB geheugen kan ook met CAD programma's aan de slag. Er zit alleen geen DVI uit op, dat is wel jammer. De instellingen die ATI biedt zijn zeer divers, maar daar moet ik nog even goed naar kijken.

De processor is ook verbazingwekkend snel voor de klokfrequentie die hij heeft. Leuk om te zien is als je weinig vergt van de laptop, dan gaat ie op 800MHz draaien, dat scheelt weer die amperes. En wat mij ook opvalt is dat de processor wordt niet eens warm wordt!

Verder zit er ook een ingebouwde geheugenkaartlezer in voor je camera of Mp3 speler. Helaas weer niet een Microdrive lezer, dat is nou jammer.

Kortom:

+ Mooi formaat en portable, niet te groot (17" bakbeest) en niet te klein
+ Heel mooi scherm
+ Goede en stille hardeschijf
+ Lange batterijduur
+ Snelle mobiele processor
+ Nieuwste chipset
+ Niet al te zwaar
+ Vette brander
+ Lekker toetsenbord
+ Goede ingebouwde speakers
+ Veel geheugen (maar dat heb je zelf in de hand)

- Geen DVI aansluiting
- Standaard AC'97 2.0 Audio
- Geen Microdrive slot, wel alle andere
- Standaard levering met PC3200 geheugen terwijl de chipset pc4200 ook ondersteund |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Een andere videokaart om een DVI-aansluiting te krijgen zal niet lukken, vrees ik. De vga aansluiting zit op het moederbord, niet op de losse videokaart.

Afbeeldingslocatie: http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins6000/sm/video0a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://docs.euro.dell.com/docs/systems/ins6000/sm/sysboar5.jpg

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar als je naar het 2e plaatje kijkt, zie je dat de aansluitingen op het moederbord zitten en dat er een aansluiting voor de videokaart zit. Op de moederborden met een onboard grafische kaart zit geen aansluiting voor een videokaart.

Bij de Inspiron 9100 zaten de aansluitingen wel op het daughterboard:
Afbeeldingslocatie: http://i6.ebayimg.com/02/i/04/12/99/c5_1_b.JPG

[ Voor 42% gewijzigd door AttiX op 16-05-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
volgens een revieuw zou er op de HD van de laptop een pdf staan met meer informatie over de laptop. zou iemand die online kunnen zetten?
brainsalad schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:50:

Ik kan nog niet veel zeggen over het gebruikersgemak, maar tot nu toe bevalt ie prima! Met de "Fn toets" combinatie kan je de schermhelderheid aanpassen, wifi aan en uitschakelen, batterijduur controleren, optische drive openen, in standby zetten, hibernate zetten, schakelen tussen crt/lcd en geluid regelen
Wat doet die fn+batterij key? toont dat een metertje op het scherm of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Je kan letterlijk zien hoe vol de batterij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
maar waar kan je dat zien:? hoe dus. heb je er anders een fototje van ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Ik snap wat je bedoeld. Je ziet windowtje verschijnen met een balk grafiekje hoe vol ie is. Je kan trouwens ook op de batterij zelf zien hoe vol ie is. Een beetje zoals die batterijtesters van Duracell, maar dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je moet wel Dell Quickset hebben geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/Battery.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
maar dit zit toch standaard in windows ook (icoontje in de tray), dat geeft in percenten weer hoeveel van je batterij nog resterend is. wat heeft dat tooltje dan extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
als je een film aan het kijken bent of iets anders fullscreens, waarbij je de toolbar niet aan hebt, kan je gewoon ff checke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook juist aangekregen. Er zat geen windows cd bij en ook geen Dell PC Restore CD.
Ik dus gebeld naar customer care en blijkbaar worden die CD's dus gewoon nie meer meegezonden.... :(
'k Zeg ja, maar kwil die windows eraf gooien partitioneren en er terug opzetten. Zegt de vrolijke dame mij dat ik maar naar de technische moet bellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dat is appart! Als je de laptop met windows hebt besteld, dan moet je er ook een CD bij krijgen.

Ik kreeg er bij:
-Windows XP Home SP2
-Microsoft Works
-Drivers&utilities CD-ROM
-Application(Sonic recordNow)
-Application(ISP software/antivirus software)(Groen)
-Application(ISP software/antivirus software)(Blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Bespaar je het telefoontje naar de technische dienst! Je kan via Start --> Alle Prgramma's --> Dell ondersteuning (of een ander Dell mapje) een recovery cd branden, inclusief drivers!
Daarna verwijderd de computer deze map. Schrijf de code van windows op de cd en viola je hebt een Windows XP Home cd inclusief drivers :) Druk op Ctrl - F2 (als ik me vergis dan even corrigeren aub) bij opstarten, de recovery cd er in en de computer wordt in de staat terug gebracht als die uit de doos kwam :)

Je kan trouwens ook de drivers via deze link naar Dell support toe: Dell support

[ Voor 10% gewijzigd door brainsalad op 17-05-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

brainsalad schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:14:
Druk op Ctrl - F2 (als ik me vergis dan even corrigeren aub) bij opstarten,
correctie - F12

heel lastig dat cd's niet meer meegeleverd worden inderdaad, kost erg veel tijd en bespaart niets (wat wel de bedoeling is lijkt me). ze zijn na te bestellen in scenario's dat de cd brander defect is of harddisk geen recovery bevat.. maar goed, lastig lastig

als je de recovery partitie er NIET afgooid (~4gb) kan je tijdens het opstarten een paar keer CTRL+F11 indrukken en dan kom je in de norton gesponsorde recovery, terug naar fabrieksinstellingen.

maar komop. als je je laptop uitpakt. staat dat dan nergens beschreven?? (heb nooit een laptop besteld)

[ Voor 26% gewijzigd door Pixal op 18-05-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Ik heb het zo gauw niet kunnen vinden. Ik denk dat het wel in de Usersmanual.pdf staat als je de laptop aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Mayco schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:50:
volgens een revieuw zou er op de HD van de laptop een pdf staan met meer informatie over de laptop. zou iemand die online kunnen zetten?
niemand? alstublieeeft? :> [insert zielig kijkende smiley]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

hier, deze zouden erop moeten staan maar die staan er toch nooit op.

http://support.dell.com/s...tems/ins6000/en/index.htm

service manual en owners manual

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 19-05-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Goede feedback! _/-\o_
In de toekomst zou ik nog sneller geheugen kunnen inbouwen (van 400MHz naar 533MHz) en ik denk dat er vast wel een andere videokaart in kan met bijvoorbeeld DVI uit... O-)
Ik heb voor 2 keer 256 MB RAM gekozen, waar ik nu al spijt van heb. Mijn bestelling was ook dermate snel verwerkt dat ik te laat was om nog voor bijvoorbeeld 1 x 512 te gaan. MAar goed, voorlopig is het wel genoeg, maar uitbreiden gaat nu dus tenkoste van 1 of 2 bestaande bankjes die moeilijk verkoopbaar zullen zijn. (iemand interesse? :7 )
Ik heb er 15 dagen op gewacht van bestelling tot levering, dat is redelijk snel dacht ik zo.
Bij mij was de bestelling binnen een dag omgezet in een order en de volgende dag al in productie. Ik kon dus niets meer wijzigen, geen Bleutooth erbij, geen engelse versie van XP :( Is wel mee te leven hoor, maar had het graag allemaal in 1 keer goed voor elkaar gehad. Dat krijg je dus als je met creditcard betaald.
Jammer is alleen dat ze de driver cd en windows XP home vergeten zijn bij te leveren :+ Maar ik bel ze daar nog wel even over op
Zat er bij mij gewoon bij, maar wel een maand geleden besteld en ontvangen (binnen 6 dagen) Idioot dat dat nu dus blijkbaar de policy is (zie Pixal)
.
Deze laptop is ook stil ondanks een koelfan die altijd aanstaat. Hiervoor schijnt weer een programmatje te zijn die m uit kan schakelen zodat ie geen geluid meer maakt en nog zuiniger met energie omspringt.
Die fan hoor ik dus wel, en vind ik een (klein) minpuntje. Waar vind ik dat progje om hem uit te schakelen?
Ik heb nog geen games gedaan maar wel al een dvd gekeken. Zeer goed!
Bij mij haperde een DVD toch een beetje. Met zowel Windows Media Player als MPC. Heeft dat misschien met instellingen van de videokaart te maken? (X300 64 MB)

Verder ben ik voorlopig erg tevreden met m'n aankoop. Het scherm is geweldig (1680x1050) had zelfs nog wel de hogere resolutie kunnen nemen, zo lekker scherp en goed leesbaar!
Ik moet alleen alle voorgeinstalleerde zooi er nog af gooien zoals die Dell Media Experience en PSP, Works etc. zit ik helemaal niet op te wachten. Over een tijdje ook maar een volledige herinstallatie doen maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb deze notebook besteld bij dell.

Kan ik de celeron M 350 1.3Ghz vergelijken met een pentium 4 2.0Ghz(voor pc dan)...? Verschillen die veel of...?

-
6000 SHARED GRAPHICS: Celeron M 350 (1.30GHz 1MB L2
cache 400MHz FSB) & up to 128MB shared graphics memory

15.4 inch WXGA LCD Panel
512MB 400MHz DDR2 SDRAM Memory (2x256MB)
40GB (5,400rpm) IDE Hard Drive
24x CDRW/24x DVD Combo Drive
D- Series 65W AC Adapter
Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)
Intel Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared
system memory
Dutch - Modem Cable and Adapter
For CELERON M processors - EURO - Intel ProWireless 2100
802.11b Mini PCI Wireless LAN Card
Inspiron 6000 OS Drivers
Dutch - Microsoft Windows XP Home SP2
Dutch - Microsoft Works 7.0
Dell Media Experience 3.0 Basic- Inspiron
Tas

Voor 650 euro inclusief verzendkosten.

Hoelang gaat de batterij ongeveer mee..?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Afhankelijk van je scherm helderheid tot wel vijf en een half uur!!

Ps. je kan I8KFANGUI googlen dan vind je wel iets over die fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

brainsalad schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:50:
Ps. je kan I8KFANGUI googlen dan vind je wel iets over die fan
Thanks, die ga ik proberen. Er schijnt ook een nieuwe BIOS te zijn, A06 waar ook iets met het fan-gebeuren gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MAher schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:11:
[...]

Thanks, die ga ik proberen. Er schijnt ook een nieuwe BIOS te zijn, A06 waar ook iets met het fan-gebeuren gedaan wordt.
staat niet in de changelog.. kan je het posten als je iets merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

My bad, inderdaad in de changelog geen info over de fan. Ik concludeerde alleen uit deze post op het supportforum dat er ook iets aan de fan gedaan was in update A06.

Dat klopt dus niet, en verder lijkt die update niet echt heel spannend te zijn maar het kan geen kwaad de laatste versie te draaien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Zoals ik al eerder vroeg (maar zonder reactie); is het normaal als de accu redelijk heet word tijdens het opladen.
Vr2: Klopt het dat alleen aan de linkerkant een fan zit, kortom dat de rechterkant van mijn laptop over het algemeen heter is. Dat je de temperatuur verschillen tussen links er rechts kan voelen!

BVd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:10:
Beste mensen,

Zoals ik al eerder vroeg (maar zonder reactie); is het normaal als de accu redelijk heet word tijdens het opladen.
Vr2: Klopt het dat alleen aan de linkerkant een fan zit, kortom dat de rechterkant van mijn laptop over het algemeen heter is. Dat je de temperatuur verschillen tussen links er rechts kan voelen!

BVd
Van de accu heb ik nog niet gemerkt dat die warm wordt tijdens het opladen, de adapter wordt ook niet warm.

Alleen aan de linkerkant zit een fan, aan de rechterkant zit je harde schijf die enige warmte produceert, vandaar het temperatuur verschil. Mijn harde schijf (Toshiba 60GB, 5400rpm, 16mb cache) zit tussen de 35 en 48 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:41:
Zou onderstaande configuratie goed genoeg zijn voor een student die niet ál te veel vraagt van zijn laptop?

Dell 6000
  • Intel® Pentium® M 715a Processor(1.5GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB)UMA graphics
  • 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
  • 512MB 400MHz DDR RAM (2x256)
  • 60GB (5.400rpm) IDE harde schijf [
  • Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
  • 1 Jaar CAR (Collect and Return)
  • Intel® Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared system memory
Totaalprijs:
837,51 EUR
19,00 %
996,64 EUR

(incl. verzending)
Heb 'm met 1,6 centrino 533 mhz fsb gekocht. En daarbij nog een geiintergreerde draadloze netwerkkaart. Totaal van 1080 euro. Zondagavond besteld met creditcard, woensdagmiddag bezorgd :)

Top laptop, nog geen problemen mee gehad. Vind 'm er ook mooi uitzien. Enigste 'probleem' vind ik het beeldscherm soms (15.4"), omdat enkele websites helemaal worden verneukt. Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Welke browser gebruik je? Voor Internet Explorer moet je de "Dell Internet Explorer Scaling Utility" gebruiken. Deze kun je vinden bij de Downloads.

http://ftp.us.dell.com/utility/R98539.EXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
AttiX.SkategoaT schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:14:
[...]

Van de accu heb ik nog niet gemerkt dat die warm wordt tijdens het opladen, de adapter wordt ook niet warm.

Alleen aan de linkerkant zit een fan, aan de rechterkant zit je harde schijf die enige warmte produceert, vandaar het temperatuur verschil. Mijn harde schijf (Toshiba 60GB, 5400rpm, 16mb cache) zit tussen de 35 en 48 graden.
Bij mij wordt de adaptor best warm en heb nog er nog niet echt op gelet hoe warm de accu wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
M.b.t. BIOS-update en dma-mode voor DVD/CDrom-speler:
tip
Fixed issue in which the Operating System may intermittently configure
the optical disk drive (such as a CD-ROM drive) to operate in PIO mode
rather than UDMA mode.

http://ftp.us.dell.com/bios/I6000A06.TXT
http://support.dell.com/s...tegory=0&releaseid=R99795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
je kan em in xp/2000 ook gewoon handmatig op dma zetten, handig om te weten maar zou der geen bios update voor willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
In linux wil ie niet op DMA --- vandaar ... dus wel een bios-update :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
Tip: DVD-brander
tip: Firmware DVD-brander, D56A -> SOSW-852S

::: DELL 6000 inspirion :::
Omdat de bijgeleverde DVD-RW brander (sony D56A) geen iso image van 8,5GB wilde branden (foutmeldingen) heb ik verder gezocht.
Uiteindelijk gaat alles bijzonder goed als je de brander flash't van type:
Sony D56A ... naar type: .. (Liteon) Slimline SOSW-852S

Ik heb de firmware versie PST3 gebruikt (liteon). Deze overschrijft dan de firmware verie (PDS3) van de originele sony.

Als iemand webspace voor mij heeft kan ik de firmware-tool + firmware beschikbaar stellen (mail ik ze naar je toe)

Via de tool van LiteOn, LtnRPC, kan je de specifieke regionale-settings wijzigen.

suc6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie.

Ik heb er een betere videokaart in zitten ATI Radeon, alleen tijdens afspelen van dvd stottert ie af en toe. Dat lijkt mij niet normaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
mss staat je DMA niet op? er was een issue ivm DMA dat is gefixt met biosupdate A06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:29:
Welke browser gebruik je? Voor Internet Explorer moet je de "Dell Internet Explorer Scaling Utility" gebruiken. Deze kun je vinden bij de Downloads.

http://ftp.us.dell.com/utility/R98539.EXE
Bedankt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een nadeel als ik als geheugen 768MB 400MHz DDR II RAM (512+256 MB) neem ? Ik zie dat nog niemand hier die configuratie heeft besteld.

En nog iets, verwachtten jullie dat prijzen zullen dalen nog? Nu is er een actie waarbij je als je voor 31 mei online besteld gratis printer, gratis transport en gratis 512 MB geheugen krijgt. Moet ik me haasten om voor 31 mei te bestellen, of komy er snel weer wel een betere actie? Met een printen kan ik btw toch niks doen...mmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Je hoeft geen haast te maken, bij Dell zijn er *altijd* acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de inspiron 9300 is momenteel goedkoper dan de 6000...als je de 6000 wil uitrusten met een aparte videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
En zoals ik al eerder heb gezegd. Altijd telefonisch bestellen. Wanneer ze een printeractie hebben, en je wilt geen printer, dan kun je mooi wat korting bedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een nieuwe laptop gaan kopen. ik vind deze wel mooi en ik heb een goeie ervaring met dell. maar ik heb een vraagje. speelt deze laptop spellen zoals nfsu2, sims 2, flight simulator 2004 etc. probleem loos af??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:00:
ik wil een nieuwe laptop gaan kopen. ik vind deze wel mooi en ik heb een goeie ervaring met dell. maar ik heb een vraagje. speelt deze laptop spellen zoals nfsu2, sims 2, flight simulator 2004 etc. probleem loos af??
niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ik heb al een keer gepost dan nfsu 2 goed op de onbord kaart draait, maar dan uiteraard niet met alle settings op high.

Ik daai het zelf op 800 x 600 met de meeste settings low, en dan loop zeer goed en vind het er nog goed uit zien. En als je deze laptop met de ATI videokaart koopt zal het helemaal goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Is het mogelijk om een bij een andere resolutie op de dell inspiron 6000 (met ati radeon videokaart) niet uit te vullen. Als ik bijv. 1280 * 1024 instelt, rekt ie het helemaal uit over het hele scherm. Ik wil echter dat ie het centreert en niet uitvult, zodat de pixels orgineel blijiven.

Gr. Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dit kun je in de bios instellen. Maar je kunt de bios-instelling ook over-riden met de drivers.
Bij de Intel GMA 900 heb ik de keuze tussen:
  • Center Desktop
  • Full Screen (No Border)
  • Maintain Aspect Ratio
Zulke opties zullen er waarschijnlijk ook wel in de ATI drivers zitten. Zo niet, gebruik dan de bios om deze optie aan te zetten.

Video-)LCD Panel Expansion

[ Voor 9% gewijzigd door AttiX op 06-06-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
ik wil graag ook een 6000 aanschaffen maar heb nogal mijn twijfels bij het kiezen van cpu gpu en monitor. ik gebruik hem naast mijn desktop voor photoshop en dreamweaver.
ik wil hem vaak aansluiten op een 19" tft, op het moment heb ik een 17" crt die ik vaak of op 1024 of 1280 draai. zodra de nieuwste belinea uit is wil ik die 19" tft kopen. weet iemand hoe de vga output van de laptop is? verder moet ik in de trein of in het zonnetje in de tuin ook gewoon kunnen werken. kleuren zijn in mijn vak ook belangrijk dus die moeten goed zijn. ik spel er echter geen spelletjes op, daar heb ik m'n desktop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
Dan kan je beter een 9300 bestellen met dvi-uit of een andere laptop met zo'n dvi-uit. Dan heb je profijt als je een tft-je wilt aansturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
Hey peeps,

Heb em eindelijk binnen...duurde op zich niet zo lang, wachten was meer op de creditcard die dit allemaal mogelijk maakte :P

Ik vind het een top-ding! mooi scherm, lekker vlot, nog wat nice extra's gekregen en een fikse korting :D (ken een dude bij dell)

Waar ik alleen mee zit is de cardreader...is daar speciale software voor, hij pakt mijn MMD-card namelijk niet. Kaartje past perfect, maar ik krijg er geen drive bij en software/drivers kan ik niet vinden. Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
don_appie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:03:
Hey peeps,

Heb em eindelijk binnen...duurde op zich niet zo lang, wachten was meer op de creditcard die dit allemaal mogelijk maakte :P

Ik vind het een top-ding! mooi scherm, lekker vlot, nog wat nice extra's gekregen en een fikse korting :D (ken een dude bij dell)

Waar ik alleen mee zit is de cardreader...is daar speciale software voor, hij pakt mijn MMD-card namelijk niet. Kaartje past perfect, maar ik krijg er geen drive bij en software/drivers kan ik niet vinden. Heeft iemand hier tips voor?
Nobobdy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Laatst online: 22-08 17:23
brainsalad schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:04:
Dan kan je beter een 9300 bestellen met dvi-uit of een andere laptop met zo'n dvi-uit. Dan heb je profijt als je een tft-je wilt aansturen :)
nee want die heeft een 17" scherm, en dat vind ik geen laptop meer. hij moet juist wel mobiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
Heb net mijn systeem besteld:

Dell 6000
pentium m750 (1,86 GHz 2MB L2 cashe 533 MHz)
128 mb ati radion x300
15,4 WUXGA tft (1920 x 1200)
1024 mb ram (2x 512)
80 gb (7200 rpm)
dvd fikker
bg wifi
bluetooth
9cell battery
1y CAR

voor 1600 euri's (alles incl.) 8)
en nou nog maar hopen dat het voor m'n vakantie aankomt!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
sjobiscity schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:28:
[...]

nee want die heeft een 17" scherm, en dat vind ik geen laptop meer. hij moet juist wel mobiel zijn.
Als je je tft scherm wilt aansluiten en je wilt nog eens een film zien enzo én je wilt m een keer kunnen koppelen aan een groter scherm dan 17" dan is een dvi aansluiting wel aan te raden. Ook het bekijken van een film op HDTV resolutie via je externe beeldscherm is beter met dvi aansluiting dan een vga aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa zijn 6000 is toegekomen. Echter een klein probleempje met de taal-instellingen.

We hebben dus een AZERTY frans layout. Echter de symbolen die normaal via ALT-GR aan te roepen zijn, komen niet overeen. De cijfers en letters zijn goed. Wat moet ik nu precies veranderen?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste