Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50

SebasFM

BOFH

Pixal schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:40:
[...]

Weet niet of je beide systemen nog hebt maar als ik jou was zou ik even de branders omwisselen. Als er dus geen probleem met de brander was.

Ik weet niet wat die nieuwe voor brander is maar vaak komen dat soort termen er op neer dat het een bij elkaar geraapte zooi is van onderdelen. Zoals ook vaak HL of HLDS in de naam voorkomen, dat zijn zeg maar no name branders. Of test in ieder geval welke minder herrie maakt of dat soort dingen. Nu het nog kan :)
Bedankt voor de tip, maar het lijkt wel aan de brander te liggen. Hetzelfde probleem dus weer. Maargoed, de nieuwe werkt tot nu toe goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:20:
In de Inspiron 6000 die hier staat zit een TSST TS-L532B. DL DVD+-

Dit is een producten van Toshiba en Samsung. http://www.tsstorage.com/index_e.html
weet je misschien ook welke brander beter is??? De NEC ND-6500A of de TSST..

Bij vergelijking van gegevens is de TSST wel sneller. Maar is sneller ook beter??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Helaas, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Wil je wel helpen door een testje te doen. Maar welke?

In wat voor opzicht kan de kwaliteit van een brander verschillen?

Die TSST van mij maakt in ieder geval weinig herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Kwaliteit van brander is belangrijk. Het bepaalt namelijk of je brander binnen of buiten de garantie termijn kapot gaat.

Binnen de garantie termijn is wenselijk maar dan was het een gare brander. Sommige branders doen het 10 jaar, sommige een uur. Op computer helpdesks heb je elke dag wel 10 procent van de klachten die alleen al over de branders gaan. Sommigen lezen dvd's goed maar cd's nauwelijks. Sommige kappen er na 60% branden opeens mee of doen alles netjes en geven opeens een error.

Een slecht model brander gaat eerder kapot of vertoont rare kuren, dat is ontzettend frustrerend.

Je wil liever een NEC, Philips of Sony dan een samengeraapt zooitje, alleen al in het bestel systeem zie je dat die eerste drie letterlijk 2 keer zo duur zijn. Als ik een brander verving pakte ik een dure. Slechte reclame als je 2 keer moet vervangen, zeker als die 2e keer bijvoorbeeld net na de garantie defect raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Laatst online: 10-09 13:28
Je wilt een Nec 6500 brander. Deze word namelijk in het hobby circuit beter ondersteund. Geregeld komen daan firmwares van uit die een betere media ondersteuning hebben of sneller kunnen branden. Zoek maar eens op Dangerous Brothers.

Nu heb ik een vraagje aan de laatste 6000 bestellers. Heeft er iemand een laptop besteld met Dell Windows Media Center 2005? Was dat een dvd of cd's en is dat Nederlands of Engels?

[ Voor 100% gewijzigd door johoo op 06-12-2005 12:56 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik overweeg een Inspiron 6000 te bestellen met de volgende opties:

Inspiron 6000 Performance
Processor: Intel® Pentium® Pentium M 750 (1.86GHz 2MB L2cache 533MHz FSB)
Scherm: 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) TFT Panel
Kies uw Aktie: Free second battery
Support Services: Basic: 3 Jaar On-site service & Multimedia E-Learning
Korting: 200 Euro off ex vat
Geheugen: 512MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x512)
Grafische Kaart: 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harde Schijf: 80GB (5.400rpm) IDE Hard Drive
Optical Drives: 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Primaire Batterij: Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Draadloos Netwerk: Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Besturingssysteem: Legitieme Windows® XP Professional, SP2
Microsoft® software: Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Excl. floppy, draagtas

Prijs: € 1.313,76 Incl.

Ik wil hem eigenlijk overal voor gebruiken: office, grafische toepassingen (photoshop,3ds), gamen, DVD/Divx bekijken. En vooral lang onderweg kunnen gebruiken. Vandaar dat ik de accu heb geupgrade en een extra accu als kado heb gekozen. Wat denken jullie, is het wat vor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:11:
Het verschil in punten met 3Dmark03 is 2500 (-) 3886.

De videochip word niet extreem veel warmer. Onder full load is het verschil 55 (-) 60

450/280:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4382629
Uhm... enig idee waar ik wat mee info kan vinden over dat overclocken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je kunt Ati Tray Tools de hoogste waarden laten uitzoeken. Dit programma draait een klein benchmarkje en verhoogt steeds de core-snelheid met 1 Mhz. Als die de hoogste waarde heeft gevonden kun je hetzelfde doen voor de mem-snelheid.
Byte_Me schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:54:
Ik wil hem eigenlijk overal voor gebruiken: office, grafische toepassingen (photoshop,3ds), gamen, DVD/Divx bekijken. En vooral lang onderweg kunnen gebruiken. Vandaar dat ik de accu heb geupgrade en een extra accu als kado heb gekozen. Wat denken jullie, is het wat vor mij?
Ik zou er later zelf nog wel 512MB bijzetten.(vooral voor photoshop). Divx bekijken lukt prima, Lang onderweg gebruiken ook. (4.5 to 6 uur batterijtijd op een 9 cells batterij, 6 uur wanneer je zonder externe muis werkt en de monitor helemaal dimt). Gamen lukt ook, maar dan moet je niet te hoge eisen stellen aan je kaart. Geen Fear op full verwachten. Wanneer je uhm overclocked word de kaart redelijk bruikbaar. De monitor die hebt gekozen is een wijs besluit, daar zul je geen spijt van krijgen. Je moet er wellicht eerst aan wennen. Maar daarna wil je niks anders. Naja, een nog hogere resolutie, al weet ik niet hoe prettig dat is.

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/NHC.jpg
Dit is dus op batterij, de videochip en mem worden dan terug geclocked door ATI Powerplay

[ Voor 140% gewijzigd door AttiX op 07-12-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:26:

[afbeelding]
Dit is dus op batterij, de videochip en mem worden dan terug geclocked door ATI Powerplay
12 Watt maar? Ik snap niet wat ik fout doe, monitor dimmen en proc op 600 Mhz met ATI op dezelfde snelheden als jij hebt haal ik 18 Watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Proc op 600Mhz? Wat voor pentium-M heb je dan? 725?

Ik heb mijn Pentium-M 740 ook undervolted. Dat scheelt ook een groot deel. Je externe toetsenbord en optische muis loskoppelen scheelt ook erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:47:
[...]

12 Watt maar? Ik snap niet wat ik fout doe, monitor dimmen en proc op 600 Mhz met ATI op dezelfde snelheden als jij hebt haal ik 18 Watt?
misschien videokaart voltages anders? andere harddisk? meer geheugen? kan van alles zijn denk ik.
AttiX schreef op woensdag 07 december 2005 @ 13:04:
Proc op 600Mhz? Wat voor pentium-M heb je dan? 725?

Ik heb mijn Pentium-M 740 ook undervolted. Dat scheelt ook een groot deel. Je externe toetsenbord en optische muis loskoppelen scheelt ook erg veel.
hoe doe je dat op een dell? de bios is toch helemaal verneukt door dell?

[ Voor 46% gewijzigd door Byte_Me op 07-12-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Byte_Me schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:25:
hoe doe je dat op een dell? de bios is toch helemaal verneukt door dell?
De bios is niet zo zeer verneukt door dell, want het is een bios die gemaakt is door dell. En je hebt inderdaad weinig opties om te tweaken, maar laat mij eens een laptop zien die een bios heeft waar die opties wel inzitten. :) Waarschijnlijk missen die opties zodat non-tweakers er niet mee gaan lopen klooien en daarna de helpdesk van dell platbellen omdat de laptop "stuk" is.

Maar je kunt met NHC (Notebook Hardware Control) of RMClock zelf de Vcore verlagen. Op deze pagina staat een goede uitleg.

[ Voor 25% gewijzigd door AttiX op 07-12-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:44:
[...]

De bios is niet zo zeer verneukt door dell, want het is een bios die gemaakt is door dell. En je hebt inderdaad weinig opties om te tweaken, maar laat mij eens een laptop zien die een bios heeft waar die opties wel inzitten. :) Waarschijnlijk missen die opties zodat non-tweakers er niet mee gaan lopen klooien en daarna de helpdesk van dell platbellen omdat de laptop "stuk" is.

Maar je kunt met NHC (Notebook Hardware Control) of RMClock zelf de Vcore verlagen. Op deze pagina staat een goede uitleg.
Of zie dit topic op tweakers.net

http://gathering.tweakers...91///centrino%2Cundervolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super programma, eindelijk is de laptop zo zuinig als ik dat wil.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dijkg037/6000.JPG

Ben er wel achter gekomen dat geluid 4 watt kost, en wireless ongeveer 2 watt. Het scherm zelf neemt van de laagste stand tot de hoogste stand nog ruim 5 watt extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Ik heb vorige week deze laptop binnen gekregen. Hij biedt aardig wat voordelen (mooi scherm, heerlijk snel) , maar is toch niet helemaal mijn smaak. Goed om te horen dat anderen hier wel tevreden zijn, want eigenlijk wil ik hem weer verkopen!

Mocht iemand geinteresseerd zijn in een zeer complete laptop voor een goede prijs, hij staat in de Vraag & Aanbod sectie: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/26681

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:53:

[afbeelding]

Ben er wel achter gekomen dat geluid 4 watt kost, en wireless ongeveer 2 watt. Het scherm zelf neemt van de laagste stand tot de hoogste stand nog ruim 5 watt extra.
Haha! En dan vond je mijn 12V laag. Jij gaat er nog eens onder. Er zijn maar weinig laptops die 7 uur batterijtijd bieden.

[ Voor 6% gewijzigd door AttiX op 14-12-2005 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de laptop is 50 euro goedkoper geworden vandaag, opzich geen probleem alleen,
heb ik hem gister besteld (zonder korting) nu vraag ik me af of ik de korting wel krijg of niet.
Ik heb gister wel het bedrag overgemaakt. Ben benieuwd :S

update:
Net gebelt order is geannuleerd :D :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 12:53:

[afbeelding]

dan kun je nog USB uitschakelen, een IDE kanaal, en diverse andere aanslutingen. maar dat zal allemaal niet echt veel opleveren.

Verwijderd

Byte_Me schreef op woensdag 14 december 2005 @ 15:10:
[...]

dan kun je nog USB uitschakelen, een IDE kanaal, en diverse andere aanslutingen. maar dat zal allemaal niet echt veel opleveren.
Ja heb je gelijk in, maar dat is flauw dan is de laptop niet goed werkbaar ;). Wel kan ik de accu duur nog naar 8 uur verhogen als ik een externe monitor aansluit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:48:
[...]

Ja heb je gelijk in, maar dat is flauw dan is de laptop niet goed werkbaar ;). Wel kan ik de accu duur nog naar 8 uur verhogen als ik een externe monitor aansluit.
Kan je net zo goed op netstroom werken.

• Byte_Me
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 07:48:
[...]

ligt er helemaal aan wat je werkbaar vind. ik doe het meestal in de trein. geen cdrom nodig --> uitschakelen. geen usb nodiug --> uitschakelen. seriele en parallelle poort --> uit, geluidskaart --> uit. maar dat is dan nog bij mijn huidige laptop, die het slechts 2 a 3 uur volhoudt op een volle batterij. ik hoop binnenkort deze inspiron 6000 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
en controleer je accu, kennelijk heeft dell een recall actie wegens gevaarlijk oververhittende accu's:
nieuws: Dell roept 35.000 batterijen terug wegens oververhitting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne hoort er niet bij heb ik even geluk want zou hem niet kunnen missen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 00:25:
en controleer je accu, kennelijk heeft dell een recall actie wegens gevaarlijk oververhittende accu's:
nieuws: Dell roept 35.000 batterijen terug wegens oververhitting
Ja heb het gezien. Gelukkig had mijn Dell van 3 maanden oud er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kort vraagje, heeft een laptop gekocht via dell, altijd een levertijd van 1,5 maand?
Volgens de orderbevestiging krijg ik hem op 30/1/2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:57:
Een kort vraagje, heeft een laptop gekocht via dell, altijd een levertijd van 1,5 maand?
1.76 GHz proc? die heeft langere levertijd. maar dat zou al tijdens je bestelprocedure moeten zijn aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Byte_Me schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:10:
[...]

1.76 GHz proc? die heeft langere levertijd. maar dat zou al tijdens je bestelprocedure moeten zijn aangegeven.
Ik heb de standaard 1,6 ghz gekozen.
Inspiron 6000 Pentium M 725A (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB), volgens de offerte

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:57:
Nee volgens mij niet standaard. Ik kreeg hem in ongeveer 2 weken. Misschien dat er inderdaad een onderdeel niet op voorraad is, of dit is een uiterste datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:17:
[...]

Nee volgens mij niet standaard. Ik kreeg hem in ongeveer 2 weken. Misschien dat er inderdaad een onderdeel niet op voorraad is, of dit is een uiterste datum.
ahh dat zou het wel zijn, ik schrok nogal van die datum :)

zozo in ene heb ik nu
Fase:4. Levering wordt voorbereid

misschien krijg ik hem nog binnen deze week :D:D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:29:
[...]

ahh dat zou het wel zijn, ik schrok nogal van die datum :)

zozo in ene heb ik nu
Fase:4. Levering wordt voorbereid

misschien krijg ik hem nog binnen deze week :D:D
Daar zou ik maar niet op rekenen, de Dell site vermeldt momenteel bij de Inspiron 6000:

Let op: er geldt op dit moment een levertijd op de Intel® Pentium® M 725a Processor. Als u voor deze processor kiest dient u rekening te houden met een extra levertijd van 25 dagen van uw notebook.

Je zult dus ander vermaak moeten zoeken voor de kerstdagen...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesco schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:43:
[...]

Daar zou ik maar niet op rekenen, de Dell site vermeldt momenteel bij de Inspiron 6000:

Let op: er geldt op dit moment een levertijd op de Intel® Pentium® M 725a Processor. Als u voor deze processor kiest dient u rekening te houden met een extra levertijd van 25 dagen van uw notebook.

Je zult dus ander vermaak moeten zoeken voor de kerstdagen...
hij is verzonden dus blijkbaar zit het wel goed met de levertijd.
Kan ik toch met de kerst met me laptop vermaken ipv met familie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 12:26

syrrah

Daggutnie

heb mijn dell insp. 6000 ook binnen na 8 dagen, incl 4 dagen door problemen met UPS :X

maar ben echt tevreden erover
en inplaats de bestelde M740 (1.73 GHz) zit de M750 (1.86 GHz) in _/-\o_
:9

maar een vraagje als je de blauwe FN(functietoets) ingedrukt houd, dan heb je een numeriek toestenbordje op je laptop(blauwe cijfers op je letters), dit zo ook zo moeten werken met de NUMLOCK aan, zodat je de FN-knop niet ingedrukt hoeft te houden, maar bij mij werk dit niet, lampje van de NUMLOCK gaat wel aan maar als je dan op de toesten druk, krijg je gewoon de letters ipv de cijfers, bij FN-knop werk dit overigens wel, maar wil met 1 hand werken

is dit bij jullie ook zo, of is mijn NUMLOCK kapot??

PSN: syrrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
dat is normaal. je moet numlock aanzetten, en dan met de fn-toetsen de getallen intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

Mayco schreef op woensdag 21 december 2005 @ 12:46:
dat is normaal. je moet numlock aanzetten, en dan met de fn-toetsen de getallen intypen.
dat is juist dat doet ie niet die toesten doen het dan alleen als tegelijk de FN-toets(naast Ctrl-toets)
ingedrukt houd, ik wil juist dat als je nummlock aanzet dat ie toetsen het dan ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
syrrah schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:12:
[...]

dat is juist dat doet ie niet die toesten doen het dan alleen als tegelijk de FN-toets(naast Ctrl-toets)
ingedrukt houd, ik wil juist dat als je nummlock aanzet dat ie toetsen het dan ook doen
dat is een functie die je in je bios aan/uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

tijsco schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:44:
[...]

dat is een functie die je in je bios aan/uit kan zetten
dank je, weet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wegens financiele tekortkomingen een 1,4 Ghz besteld in augustus. Nou zou ik hem wel wat sneller willen laten lopen, allen ben ik een complete leek als het op overclocken neerkomt.

Zijn er mensen die er meer verstand hiervan hebben? Oftewel wat ik zou moeten doen hiervoor? Alleen mijn multiplier aanpassen voor wat extra snelheid oid? Het is niet een mega oc project, alleen dus voor wat extra Hzjes voor wat meer snelheid

Of is het dan toch beter om hem te onderclocken (volten) om hem zuiniger en cooler te houden? Dan behoud je (als het goed is) ook je garantie...

Oftewel: Wat is het best om de performance van je laptop te verbeteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:40:
Ik heb wegens financiele tekortkomingen een 1,4 Ghz besteld in augustus. Nou zou ik hem wel wat sneller willen laten lopen, allen ben ik een complete leek als het op overclocken neerkomt.

Zijn er mensen die er meer verstand hiervan hebben? Oftewel wat ik zou moeten doen hiervoor? Alleen mijn multiplier aanpassen voor wat extra snelheid oid? Het is niet een mega oc project, alleen dus voor wat extra Hzjes voor wat meer snelheid

Of is het dan toch beter om hem te onderclocken (volten) om hem zuiniger en cooler te houden? Dan behoud je (als het goed is) ook je garantie...

Oftewel: Wat is het best om de performance van je laptop te verbeteren?
Volgens mij kun je de Dell niet overclocken... Alleen de videokaart kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Er is wel een manier om de processor over te clocken. Je kunt door middel van het verbinden van enkele pinnen de processor op een 533Mhz FSB laten lopen ipv 400. Je 1.4Ghz proc zou dan op 1.8+Ghz lopen. Veel Celeron-M's laten dit toe(ik neem aan dat je een celeron-M hebt).

Duidelijke uitleg met foto's:
http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=80879

Goede Pinmod tutorial:
http://www2.ijib.com:1337/phpbb/viewtopic.php?t=3

Geheel op eigen risico natuurlijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door AttiX op 21-12-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
hmm, m'n zus heeft sinds kort ook een inspiron 6000, maar soms wil de laptop niet uit standby komen, t lampje gaat wel vast branden maar er komt geen beeld, enige oplossing is dan om de computer uit te zetten en weer opnieuw te booten. Het gebeurt afaik random, dus andere keren doet ie t weer wel

iemand een idee wat t kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
dribbel schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:52:
hmm, m'n zus heeft sinds kort ook een inspiron 6000, maar soms wil de laptop niet uit standby komen, t lampje gaat wel vast branden maar er komt geen beeld, enige oplossing is dan om de computer uit te zetten en weer opnieuw te booten. Het gebeurt afaik random, dus andere keren doet ie t weer wel

hoelang heb je gewacht? bij mij kan het heel soms wel een halve minuut duren om uit standby te komen...

anders... andere drivers geinstalleerd dan die er bij zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dribbel schreef op zondag 25 december 2005 @ 15:52:

Dit probleem heb ik ook gehad met de standard installatie. Zie het dus maar niet als abnormaal al is het natuurlijk echt niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Inspiron 6000 lijkt soms ook niet uit standby te komen. Dit doet hij echter wel, alleen het scherm gaat niet aan. [FN] + [F8] (=schakelen tussen externe monitor en laptopscherm) lost het probleem bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van dit probleem nog geen last ondervonden :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 14:07:
Mijn Inspiron 6000 lijkt soms ook niet uit standby te komen. Dit doet hij echter wel, alleen het scherm gaat niet aan. [FN] + [F8] (=schakelen tussen externe monitor en laptopscherm) lost het probleem bij mij op.
Probleem is semi bekend, het komt vaker voor maar is niet onderzocht en word ook niet geinventariseerd. Enige oplossing die Dell momenteel heeft is het herinstalleren van het OS. Persoonlijk dacht ik meer aan registry settings/powersettings, helaas word hier niet verder naar gekeken.

-edit registry settings van ACPI -

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrrah

syrrah

Daggutnie

een vraagje over de standaard build-in wifi kaartje kan je die laten connecten met de livebox draadloos van wanadoo?

heeft iemand het hier al geprobeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
syrrah schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:28:
een vraagje over de standaard build-in wifi kaartje kan je die laten connecten met de livebox draadloos van wanadoo?

waarom wil je dit weten?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syrrah schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:28:

Kan wel, geeft veeeeeel problemen. Wanadoo zal het niet willen/kunnen supporten. Deze geeft aan dat er een PCMCIA kaart van hun inmoet oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna een jaar trouwe dienst van mijn Inspiron 6000 wordt het naar mijn mening wel eens tijd voor een reinstalletje, nu heb ik hier een gelezen en op de dell site dat je een recovery CD kan branden via het Dell Accesoires, dit is leuk en werkt ook prima, maar wordt dan ook weer alle meegeleverde programma's als Dell Media Experience etc geinstalleerd, iets waar ik juist niet op zit te wachten. En ook of het niet beter is om nieuwe drivers te installeren die vrijgekomen zijn na de verkoopdatum van mijn laptop, of kan ik deze er gewoon later overheen knallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:34:
Na bijna een jaar trouwe dienst van mijn Inspiron 6000 wordt het naar mijn mening wel eens tijd voor een reinstalletje, nu heb ik hier een gelezen en op de dell site dat je een recovery CD kan branden via het Dell Accesoires, dit is leuk en werkt ook prima, maar wordt dan ook weer alle meegeleverde programma's als Dell Media Experience etc geinstalleerd, iets waar ik juist niet op zit te wachten. En ook of het niet beter is om nieuwe drivers te installeren die vrijgekomen zijn na de verkoopdatum van mijn laptop, of kan ik deze er gewoon later overheen knallen?
In de basis zou dit wel opnieuw geinstalleerd moeten worden, echter mijn ervaring toen ik nog op support werkte was dat 9/10 keer het een gewone windows installatie cdrom betrof die je aan het branden was. Drivers updaten kan altijd handig zijn, nooit er zomaar overheen knallen. Gewoon eerst deinstalleren in safemode (hoeft niet altijd) en dan vervolgens installeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb een Inspiron 6000 met een Celeron 1.4 Ghz erin gekregen. Nou heb ik het probleem dat als ik MS Virtual PC gebruik deze te snel loopt. Dit schijnt te komen doordat mijn Dell de CPU snelheid dynamisch aanpast (SpeedStep?). Kan ik dit ergens uitschakelen zodat hij altijd op volledige snelheid draait?

Oja, voor de mensen die de orginele Intel drivers willen gebruiken op hun Inspiron 6000, lees dit.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Even een vraagje, is het cancelen van een order gratis en hoe doe je dat?

Gisteren een Inspiron 6000 besteld, maar nieuwe aanbieding is beter. Geen aflever kosten een beter processor en geheugen.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 12:12
Knowuse schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:07:
Even een vraagje, is het cancelen van een order gratis en hoe doe je dat?

Gisteren een Inspiron 6000 besteld, maar nieuwe aanbieding is beter. Geen aflever kosten een beter processor en geheugen.
Gewoon even bellen, overigens komt er binnenkort ook de opvolger 6400 met Intel Core Solo of Duo processoren...

[ Voor 12% gewijzigd door Wesco op 01-03-2006 13:36 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ja, ik las inderdaad ergens dat die nieuwe dell laptop eraan kwam. Kon er alleen geen prijs, informatie of release datum van vinden. Als ie deze maand nog uitkomt kan ik er misschien nog wel op wachten.

In iedergeval bedankt.

Edit: Nog even verder gezocht en op de amerikaanse site van Dell staat ie nu http://www1.us.dell.com/c...400?c=us&cs=04&l=en&s=bsd

Denk dat ik toch maar voor de 6000 ga, want waarschijnelijk wordt deze duurder en heeft een "Graphics Media Accelerator 950" ipv the ati X300 als video kaart.

[ Voor 42% gewijzigd door Knowuse op 01-03-2006 16:22 . Reden: Info gevonden. ]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Vraagje:

Ik heb mijn MMC-kaartje uit mijn telefoon gehaald en wil deze dus benaderen via mijn inspiron, moet ik hier nog speciale drivers voor installeren? Als ik de kaart plaats gebeurt er namelijk niks?

Ik heb verder geen ervaring met card-readers en dergelijke... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Het SD-slot kan geen MMC-kaartjes aan. Daarvoor zul je een externe cardreader moeten kopen, of de telefoon met een kabel verbinden aan het notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Knowuse schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:57:
Ja, ik las inderdaad ergens dat die nieuwe dell laptop eraan kwam. Kon er alleen geen prijs, informatie of release datum van vinden. Als ie deze maand nog uitkomt kan ik er misschien nog wel op wachten.

In iedergeval bedankt.

Edit: Nog even verder gezocht en op de amerikaanse site van Dell staat ie nu http://www1.us.dell.com/c...400?c=us&cs=04&l=en&s=bsd

Denk dat ik toch maar voor de 6000 ga, want waarschijnelijk wordt deze duurder en heeft een "Graphics Media Accelerator 950" ipv the ati X300 als video kaart.
Binnenkort levert Dell voor de Inspiron 6400/E1505 ook een X300 en X1400 optie. In verschillende landen staan deze videokaarten al als optie. In de handleiding van dit notebook staan deze opties ook al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AttiX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:26:
[...]

Binnenkort levert Dell voor de Inspiron 6400/E1505 ook een X300 en X1400 optie. In verschillende landen staan deze videokaarten al als optie. In de handleiding van dit notebook staan deze opties ook al vermeld.
zullen die versies met een X300 of X1400 dan wél uitgerust zijn met een DVI-uitgang?
anders wordt het toch een ASUS voor mij vrees ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Nope geen DVI. De behuizing blijft hetzelfde voor het notebook ongeacht een integrated of dedicated videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
AttiX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:26:
[...]

Ja, een dual core met een een X300 of X1400 lijkt me wel leuk . Ik had gebeld en ze zeiden dat deze pas in april uitkomen, misschien eerder. Verder heb via de sectie keine ondernemingen de volgende configuratie gevonden (Zo als iemand in dit topic al zei loont het om de verschillende configuraties te bekijken):

Processor Intel® Pentium® M760 (2.0GHz 2MB L2cache 533MHz FSB)
Geheugen 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische Kaart 128MB DDR ATI Mobility® Radeon® X300
Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) IDE Hard Drive
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Korting 100 euro's off
Kleur Keuze Snap on LCD back cover Mediterrainean Blue
LCD Scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) TFT Panel

Na nog een korting van 10% die tot vandaag geldt komt dit moois dan incl btw op 1160.-
Gewoon via de telefoon als consument besteld.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is belachelijk goedkoop
who cares about DVI met zo'n prijs :9~
nog even rondkijken of ik nergens anders zoiets vind, anders bestel ik hem binnenkort ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cover zou ik niet rekenen... Meestal alleen XPS series waar losse covers van verkocht worden. Past niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knowuse schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:27:
[...]

Ja, een dual core met een een X300 of X1400 lijkt me wel leuk . Ik had gebeld en ze zeiden dat deze pas in april uitkomen, misschien eerder. Verder heb via de sectie keine ondernemingen de volgende configuratie gevonden (Zo als iemand in dit topic al zei loont het om de verschillende configuraties te bekijken):

Processor Intel® Pentium® M760 (2.0GHz 2MB L2cache 533MHz FSB)
Geheugen 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
Grafische Kaart 128MB DDR ATI Mobility® Radeon® X300
Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) IDE Hard Drive
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Korting 100 euro's off
Kleur Keuze Snap on LCD back cover Mediterrainean Blue
LCD Scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) TFT Panel

Na nog een korting van 10% die tot vandaag geldt komt dit moois dan incl btw op 1160.-
Gewoon via de telefoon als consument besteld.
Toevallig heb ik vanmiddag gebeld met Dell voor de 6000 serie, zakelijke markt.
Ik weet niet hoe je die prijs voor elkaar gekregen hebt, maar ik kom toch op een paar honderd meer uit.

Totaalprijs € 1.169,10 19,00 % € 1.391,23

Zeker weten dat je incl BTW hebt en garrantie 3 jr.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:08:
[...]

Toevallig heb ik vanmiddag gebeld met Dell voor de 6000 serie, zakelijke markt.
Ik weet niet hoe je die prijs voor elkaar gekregen hebt, maar ik kom toch op een paar honderd meer uit.

Totaalprijs € 1.169,10 19,00 % € 1.391,23

Zeker weten dat je incl BTW hebt en garrantie 3 jr.
Ja inclusief btw, maar zonder 3 jaar garantie.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik heb sinds een tijdje ook de Dell inspiron 6000
werkt allemaal perfect.
Ze hebben zelfs nog een fout gemaakt met de configuratie
in plaats van de M740 kreeg ik dus de M750 :D

Heeft er iemand ook het probleem dat de lader stoort als je er een versterker op aangesloten hebt?
echt irritant.. van die rare geluiden door je muziek heen.

Owh ja voor diegene die Winamp gebruikt.
Er is een plugin voor de toetsen voorop de laptop ;)
zie de volgende site:

http://mijav.dk/

of download gewoon de plugin:

http://mijav.dk/inspiron8600_dll.zip

Verder heeft mijn laptop een wear level van 4%.
Vind dit al aardig veel voor een bijna nieuwe laptop.
en dit terwijl ik de laptop altijd volledig oplaad en daarna weer van de lader afhaal.
Moet ik hier achteraan gaan? of gewoon in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Het is niet te geloven, de 6400 is uitgekomen... klikkerdieklik

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat nog leuker is, de 6400 is standaard 260 euro duurder, en in ruil daarvoor krijg je ook nog eens een zwakkere videokaart! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag je mij uitleggen hoe en wat?!

Op de site is hij nog niet samen te stellen en staat wel een klein overzicht met wat er in zit en een richtprijs van 999,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, op www.dell.be staat hij met richtprijs 1109 euro... (incl BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm wordt de laptop gemiddeld bij jullie?
Ik heb er een 1.73ghz Pentium-M (2mb L2 cache, 533mhz FSB) inzitten, en de mijne wordt zo'n 40/45 graden bij licht gebruik, tot wel 55 graden als ik de CPU erg hard stress, is dit zo'n beetje normaal?
Want mijn Athlon64 desktop bijvoorbeeld gaat zelden over de 40 graden... (maar die heeft dan ook een Zalman koeler :)).
Mijn videokaart is zo'n Intel GMA900 onboard dingetje, die zou normaal gezien tot 128mb shared-ram mogen afsnoepen.
Is het juist dat dat volledig automatisch werkt?
Want in de bios krijg ik enkel te lezen dat de onboard VGA maximum 96mb heeft, en ik kan die waarde nergens veranderen (niet in windows, en ook niet in de bios)...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wees blij dat je hoge temperatuur hebt en geen lawaaierige fan, ik heb dezelfde setup als jij maar dan op een Asus Laptop met een Ati Mobility radeon x700 en ik moet alle zeilen bijzetten om hem a koel te houden en b stil te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nee daar heb ik gelukkig geen last van, de fan draait enkel als ik zware CPU activiteit heb (compileren en dergelijke) en dan stopt hij ook weer meteen als de activiteit afgelopen is.
Ik wou gewoon eventjes checken of mijn temperaturen normaal zijn (ik heb trouwens een Inspiron 630m, maar het Inspiron 6000 topic is veel levendiger :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Even een vraagje: Ik ben van plan om in april een Dell laptop aan te schaffen. Ik ga voor de 6000 maar nu kan ik keuze maken tussen een X300 64mb Hypermemory (Shared?) en een X300 128mb DDR, nu is mijn vraag of die X300 128mb DDR niet shared is.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Is niet shared.

Maar waarom ga je niet voor een Inspiron 6400? Ik denk dat de 6000 er straks uit gaat bij Dell. Dat gebeurt in de rest van de wereld ook al. Als in april alle videokaart opties beschikbaar zijn voor de 6400, gooit Dell de 6000 eruit denk ik.

Dell Inspiron 6400(E1505)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
AttiX schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 13:29:
Is niet shared.

Maar waarom ga je niet voor een Inspiron 6400? Ik denk dat de 6000 er straks uit gaat bij Dell. Dat gebeurt in de rest van de wereld ook al. Als in april alle videokaart opties beschikbaar zijn voor de 6400, gooit Dell de 6000 eruit denk ik.

Dell Inspiron 6400(E1505)
Vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1800 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:46:
Hallo allemaal,
Op 04-02 heb ik een del inspiron 6000 besteld bij dell , ik kreeg nog een lekkere korting van dell :) nu was ik alle forums aan het doorspitten op zoek naar informatie. maar het lijkt wel of nog niemand dit type laptop in zijn bezit heeft? nu is mijn vraag is er iemand die al een dell inspiron heeft moet je er lang op wachten ? en wat zijn je ervaringen?

40 gb hd ( heb nog een 7200rpm:) )
m730
512 mb
wuxga scherm
bleutooth
wireless lan 2200 bg
dvd brander 8x
3 jr nbd
1538 incl alles ( en een dell 922 all in one) :r
Ja ik heb een Dell Inspiron 6000. :Y) :D
Na 2 dagen thuis (was helaas op vakantie, toen), werd netjes bezorgd door UPS.
Altijd tevreden geweest en nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Waarom quote je iemand die al een jaar geleden iets gepost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De Dell Inspiron 6000 is vanaf vandaag (27-03-06) niet meer te bestellen vanaf de Dell site.

[ Voor 16% gewijzigd door AttiX op 27-03-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Even een harde schop.
Ik ben van plan een tweede hands 6000 te kopen. Momenteel heb ik een 8600 die al bijna 3 jaar oud is.
Kan ik het dock dat ik voor de 8600 gebruik ook gebruiken op de 6000 en heeft de 6000 S/PDIF?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op beide vragen volgens mij niet.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
timow schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:47:
Even een harde schop.
Ik ben van plan een tweede hands 6000 te kopen. Momenteel heb ik een 8600 die al bijna 3 jaar oud is.
Kan ik het dock dat ik voor de 8600 gebruik ook gebruiken op de 6000 en heeft de 6000 S/PDIF?
Ik heb zelf ook een 6000 en deze kan je helaas niet aansluiten op een dock. ( Kan volgens mij alleen maar met Latitude's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Thombias op 07-02-2008 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En even een schop: mijn Dell Inspiron 6000 wil na 3 jaar trouwe dienst niet meer opstarten. De laptop gaat gewoon aan, power led brandt, DVD writer tikt een keer, HDD spint op, maar het beeld blijft zwart. Ook is er geen HDD activiteit meer. Heb het geheugen er al eens uit gehaald en met 1 module gestart. Ook zonder HDD proberen te starten.

Wat ook vreemd is (of het is me nooit opgevallen), is dat ik de laptop kan aanzetten met de Play/Pause toets voorop de laptop.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik wil namelijk nog geen nieuwe laptop!

[ Voor 13% gewijzigd door jelmervos op 11-02-2008 15:15 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
En nog weer even flink natrappen van mijn kant.

Omdat de HDD van de laptop van mijn moeder het begaf heb ik voor haar een nieuwe er ingezet en tevens XP geherinstalleerd.
Alles draait weer als een trein, alleen is nu het beeld van de Mediaplayer een soort van negatief. Heb al andere drivers geprobeerd en hits op google hadden het ook over het disabelen van WMV accelleration, maar alles nog zonder resultaat.
Iemand tips?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Master FX schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:37:
En nog weer even flink natrappen van mijn kant.

Omdat de HDD van de laptop van mijn moeder het begaf heb ik voor haar een nieuwe er ingezet en tevens XP geherinstalleerd.
Alles draait weer als een trein, alleen is nu het beeld van de Mediaplayer een soort van negatief. Heb al andere drivers geprobeerd en hits op google hadden het ook over het disabelen van WMV accelleration, maar alles nog zonder resultaat.
Iemand tips?
Heb je de nieuwste versie van Mediaplayer al geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:00
Ja en die deed het ook.
Ik de "oplossing" ondertussen ook. Ik had de mediaplayer nog niet zelfstandig opgestart - dus eigenlijk alleen maar de plugin-versie in een website gebruikt - en na een aantal keren op next drukken (bij de eerste keer opstarten) en daarna de mediaplayer afsluiten deed ie het wel als pluging voor bijvoorbeeld uitzendinggemist.
Geen idee wat er precies is ingesteld/veranderd, maar problem solved iig.

Stay safe

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste