Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 6.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ulixes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:22:
Draait de fan bij jullie ook constant (weliswaar op een vrij laag toerental) ?
Is dat bij deze laptop ook al zo ? Bij de Asus A6Va ook al !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:Bij het backuppen vind ie nog 2 directories van dell zelf, die op de schijf staan en je normaal zelf niet kunt zien geloof ik.

Als ik nu een andere schijf inbouw, als dat uberhaupt mogelijk is? Werkt alles dan gewoon goed als ik die directories overzet of heeft dell weer een "muahaha alleen onze hardware" protectie verzonnen?
Het zijn twee verborgen partities. Eentje helemaal aan het begin van de harde schijf met diagnostische tools, een andere aan het einde van de schijf, de zogenaamde recoverypartitie waarop een image staat van je OS zoals het was toen je de laptop voor het eerst inschakelde.

Je hebt die partities volgens mij niet nodig en je kan ze dus gerust wissen, of een andere harde schijf gebruiken. Zelf heb ik om plaats te winnen de recoverypartitie verwijderd, en alles werkt nog naar behoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
ShadowBumble schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:09:
[...]( bah nl versie nu dus lekker engels)
De taal van je OS kan je bij de bestelling zelf kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ShadowBumble schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:09:
[...]

Heb gister avond 2 uur nadat ik me laptop had gekregen de hele boel geformateerd ( ja ook de mbr geleegt ) Windows opnieuw derop ( bah nl versie nu dus lekker engels) driver gedownload en voila draaien maar weer
ulixes schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:14:
[...]
Als je via de telefoon besteld had kon je ook gewoon engels kiezen, op de website is geen keuze te maken. Alleen tussen home en pro.

[ Voor 16% gewijzigd door Pixal op 12-10-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ulixes schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:14:
[...]
Pixal schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:36:

Als je via de telefoon besteld had kon je ook gewoon engels kiezen, op de website is geen keuze te maken. Alleen tussen home en pro.
Daar kwam ik dus pas achter toen de bestelling al verzonden was dus was ik telaat mee.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Pixal schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:36:
[...]

[...]

Op dell.nl blijkbaar niet maar op dell.be heb ik voor de Inspiron 6000 volgende mogelijkheden:

Microsoft® Windows® XP Home (NL)
Microsoft® Windows® XP Home (FR)
Microsoft® Windows® XP Home (UK)
Legitieme Windows® XP Professional (NL) Dell Recommended (+60,50 EUR)
Legitieme Windows® XP Professional (FR) Dell Recommended (+60,50 EUR)
Legitieme Windows® XP Professional (UK) Dell Recommended (+60,50 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ik wist niet dat ze illegal de home versies derbij verpatsten ;) want zo komt het op me over ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou het beste is wat betreft de videokaart. Er zit dus een geinstregreerde in die opzich voor wat ik ermee wil goed genoeg is. Maar wat ik me afvraag, is het later nog te veranderen. Misschien wil ik over een jaartje ofzo wel een wat betere videokaart, ik denk niet dat ik dat dan kan aanpassen, klopt dat ? En als ik zo'n X300 64 MB neem is het dan wel mogelijk deze later nog om te zetten naar een 128 MB of wellicht een nog betere kaart ?

O ja, nog iets. Even uitgaande van de standaard:
Intel® Pentium® M 725A Processor (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB) & shared graphic

Maar er is ook de:
Intel® Pentium® M 740 Processor(1.73GHz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB)UMA graphics + 15"WXGA LCD
Wat is het verschil, en dan met name wat betekend UMA ?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik vond dat Legitieme ook maar stom staan toen ik dat zag laatst.

Een tijdje geleden kon je wel gewoon in het engels bestellen, maar ze passen wel meer aan wat nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:04:
Het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou het beste is wat betreft de videokaart. Er zit dus een geinstregreerde in die opzich voor wat ik ermee wil goed genoeg is. Maar wat ik me afvraag, is het later nog te veranderen. Misschien wil ik over een jaartje ofzo wel een wat betere videokaart, ik denk niet dat ik dat dan kan aanpassen, klopt dat ? En als ik zo'n X300 64 MB neem is het dan wel mogelijk deze later nog om te zetten naar een 128 MB of wellicht een nog betere kaart ?

O ja, nog iets. Even uitgaande van de standaard:
Intel® Pentium® M 725A Processor (1.6GHz 2MB L2 cache 400MHz FSB) & shared graphic

Maar er is ook de:
Intel® Pentium® M 740 Processor(1.73GHz, 2MB L2 cache, 533MHz FSB)UMA graphics + 15"WXGA LCD
Wat is het verschil, en dan met name wat betekend UMA ?
De videokaart is niet te vervangen. En die X300 is ook geen snelheidsmonster, dus als je niet wilt gaan gamen kun je net zo goed de geintegreerde graphics nemen.

Het verschil tussen die processoren moge duidelijk zijn. De 740 heeft een hogere kloksnelheid en een hogere FSB, wat ook tot hogere prestaties zou moeten leiden (maar ik heb nooit een vergelijkende test gezien, dus ik weet niet hoe ze tot elkaar verhouden). UMA (Unified Memory Architecture) en 'shared' zijn gewoon hetzelfde, allebei geintegreerde graphics (de Intel GMA900) die wat van je systeemgeheugen afsnoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivella
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04-2023
Hallo allemaal,

ik ben eindelijk toe aan een nieuwe laptop. Ik heb mijn zinnen gezet op een DELL omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord en het me betrouwbaar lijkt.

Ik ben een totale leek op dit gebied en ik weet dan ook totaal niet wat voor laptop ik van DELL moet aanschaffen. Ik wil een DELL laptop aanschaffen voor mijn studie, eentje die ik veelvuldig zal gaan gebruiken om mee te internetten, DVD's te kijken, voor mijn studie en om CD's/DVD's mee te branden. Ik ben geen gamer en gebruik het dus puur voor persoonlijke en studie gerelateerde doeleinden! Hij moet wel snel zijn.....

Er blijkt nu een goede actie te zijn van DELL. De Inspiron 6000 met de volgende productkenmerken(zie hieronder) voor €679. Ik heb eigenlijk de volgende vragen. Zoals jullie kunnen zien kan ik kiezen tussen een Intel pentium processor(2,13 GHz) etc. etc. of een Intel Celeron Processor(1,20 GHz). Wat is het verschil hiertussen en welke zou ik volgens jullie moeten nemen!
Jullie zullen me vast gaan uitlachen nu maar ik stel de vraag toch er staat bij 256MB 400MHZ, nu weet ik dat dit het geheugen is maar kan iemand me daar wat meer over vertellen, wat is het nu precies en waar moet ik opletten etc. is dit veel of weinig geheugen!
Daarnaast heb ik de keuze tussen een DVD-ROM-station, CD-RW/DVD-combinatiestation of 8x DVD+/-RW-station naar keuze3(biedt ondersteuning voor dubbellaagse media4 ): betekent dit nu dat ik kan kiezen tussen of een CDRW met een DVD speler of alleen een DVDRW! Mijn vraag is eigenlijk ik wil zowel cd's als dvd's branden...zit dit in deze laptop of niet!

Tenslotte gezien de onderstaande productkenmerken zou ik deze laptop voor een lange periode (+ 3 a 4 jaar) kunnen gebruiken voor zowel mijn studie als voor thuis!

Alvast hardstikke bedankt voor jullie antwoord op al mijn "domme vragen"

Thnx

Productkenmerken:

Intel® CentrinoTM Mobile Technology: tot Intel® Pentium® M 770-Processors (2,13GHz, 2MB L2-cache, 533 MHz FSB) & Intel® Pro/Wireless 2100-netwerkverbinding (802.11b) of Intel® Celeron® M 350-Processor (1,30GHz, 1MB L2-cache, 400 MHz FSB).

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Microsoft® Windows® XP Professional

Verbazingwekkende beeldweergave dankzij een breed 15,4-inch UltraSharpTM -beeldscherm: WXGA (1280 x 800), WSXGA+ (1680 x 1050) of WUXGA (1920 x 1200)
Geïntegreerde graphics: Intel® Graphics Media Accelerator 900TM met tot 128 MB aan gedeeld systeemgeheugen

Geïntegreerde dual-band antenne (802.11 a/b). Geïntegreerde netwerkverbindingen van het type: Intel® PRO/Wireless 2100 (802.11b), 2200 (802.11b/g) of 2915 (802.11a/b/g). De draadloze breedbandrouter Dell 2350 kan worden gebruikt ten behoeve van draadloze verbindingen in huis. De geïntegreerde draadloze DellTM TrueMobileTM 350 Bluetooth (1.2)-oplossing is alleen bij aanschaf verkrijgbaar

Blijf maximaal 5 uur productief zonder de batterij opnieuw te hoeven opladen2

Max. 2GB aan 400 MHz DDR 2 SDRAM staat garant voor uitstekende algehele systeemprestaties

DVD-ROM-station, CD-RW/DVD-combinatiestation of 8x DVD+/-RW-station naar keuze3(biedt ondersteuning voor dubbellaagse media4 )

Microsoft® WorksTM met een tekstverwerkingsprogramma, spreadsheets, database, agenda en My Projects-planning

Intel® 915GM-chipset (met geïntegreerde Intel® GMA 900TM graphics)

Vanaf 3,0 kg (6,65 lbs)5 met DVD-ROM-station met een batterij met 6 cellen

Keuze uit vier kleuren om uw notebook een persoonlijk tintje te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Het verschil tussen de Pentium M en de Celeron M zit in het hoeveelheid cachegeheugen, die bij de Pentium hoger is, waardoor die sneller is (hoewel het niet veel schijnt te schelen). Daarnaast kan de Pentium zichzelf terugklokken als je geen zware taken uitvoert. Dat scheelt wel veel, dus als je budget het toelaat, neem een Pentium M.

512MB is aan te raden als je een beetje lekker met Windows XP wilt werken.

Als je DVD's en CD's wilt branden, moet je het 8x DVD+/-RW-station nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Misschien al eens gepost, maar Tomshardware heeft ook een review geschreven over de Dell Inspiron 6000D.

http://www.mobilityguru.com/2005/05/25/widescreen_notebooks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 09:51
Even een tip voor de firmware van de DVD-brander:
56A:

Sony D56A (LiteOn SOSW 825s)

Ik heb de PDS7 gebruikt en kon daarna vrolijk een DVD Double Layer (Samsung) vol fikken met 7,4 GB (suse10)

Groet,
...remke

[ Voor 14% gewijzigd door rschu68 op 24-10-2005 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04-2018
Zo ik heb em dan ook eindelijk besteld...wordt mn eerste laptop :9

Pentium. M 740 1.73Ghz
512MB DDR2
80GB (5.400rpm)
8XDVD+/-RWDrive
9 CELL Battery
64MB ATI Mobility Radeon X300
15.4 inch WSXGA+ LCD Panel

en dat voor :9~ een mooie 724 excl btw (860 incl)...........BEN BENIEUWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Da's wel een verrekte mooie prijs. Alleen komen die asociale verzendkosten er dan weer bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-08 21:56
Toevallig net deze zelfde configuratie gekocht voor zelfde prijs. Dit is inc verz kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Subtotaal: € 818,73
Totale leveringskosten: € 89,25
Totaalprijs: € 907,98

Niet hier, hoor. Op de site staat ook niets over gratis verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
komt op 870 via kleine ondernemer site ( 10 euro extra ivm 1 ipv 2 reepjes geh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 08:08
Na lang wikken en wegen toch ook een Dell Inspiron 6000 gekocht.

M740
Ati X300
WSXGA+
512MB single
Bluetooth
DVD 8x RW
9 cell
Engelse windows

Voor 897 incl. BTW en incl. verzenden. En nu maar wachten tot hij komt. Ik denk 3 maanden na, maar nu moet hij natuurlijk binnen 2 dagen binnen zijn! :)

Groetjes,

Edwin

[ Voor 4% gewijzigd door pipo1000 op 25-10-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
MPmad schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:57:
Da's wel een verrekte mooie prijs. Alleen komen die asociale verzendkosten er dan weer bovenop.
hijs incl verzendkosten >:) :>

et was een actie van 350€ korting...loopt t/m vandaag
pipo1000 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
Ik denk 3 maanden na, maar nu moet hij natuurlijk binnen 2 dagen binnen zijn! :)
je wilt niet weten hoelang het wachten duurt als je iets graag wilt

[ Voor 53% gewijzigd door zw0lsman op 25-10-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
et was een actie van 350€ korting...loopt t/m vandaag
Volgens Floris bij Dell was dit omdat het fiscaal quarter (een amerikaanse manier van boekhouden en waarschijnlijk ook om sales provisies over te bereken) over een paar dagen eindigt, blijkbaar hadden ze de budgetten nog niet gehaald en moest deze actie helpen de budgetten te halen.

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
pipo1000 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:31:
[...]

Volgens Floris bij Dell was dit omdat het fiscaal quarter (een amerikaanse manier van boekhouden en waarschijnlijk ook om sales provisies over te bereken) over een paar dagen eindigt, blijkbaar hadden ze de budgetten nog niet gehaald en moest deze actie helpen de budgetten te halen.

E.
toch wel B) fijn voor ons dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand aangeven of de schermen van Dell ook van die spiegelschermen zijn, of gewone TFT schermen?

Ik heb wel interesse in de config van Pipo, maar kom niet aan die prijs, ik zie iets over een kleine ondernemer site, maar vindt daar niets op van Dell... (http://www.kleineondernemer.nl/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zegel
" ik zie iets over een kleine ondernemer site, maar vindt daar niets op van Dell... (http://www.kleineondernemer.nl/)"

Nee, daar zal je niets vinden. Ga naar dell.nl; kies onder "oplossingen voor bedrijven" kleine ondernemingen en gaan met die banaan. Voor ik mijn systeem gelijk aan dat van Pipo ex bluetooth voor 873 euro bestelde heb ik ouderwets gecheckt op de sites voor consumenten, en in de ons omliggende landen - en kom voor precies dezelfde configuratie altijd hoger uit , soms tot wel 300 euro extra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de kwartaalafsluiting misschien niet van morgen tot 31/10/05 nog mooiere aanbiedingen bieden. Voor de aanbieding van nu was er ook al een leuke, dubbel geheugen zonder extra kosten en geen verzendkosten...

Ik ga bij kleine ondernemingen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:59:
Kan iemand aangeven of de schermen van Dell ook van die spiegelschermen zijn, of gewone TFT schermen?

Ik heb wel interesse in de config van Pipo, maar kom niet aan die prijs, ik zie iets over een kleine ondernemer site, maar vindt daar niets op van Dell... (http://www.kleineondernemer.nl/)
Klopt, kies op www.dell.nl voor kleine onderneming (wat ik ook ben met mijn vrouw, kvk, btwnummer etc), dan naar insprion 6000, dan moet uitkomen op 3 'dell raad aan notebooks'. Kies de duurste en gooi daar de opties bij.

http://configure2.euro.de...d&sbc=nlbsdrsinspn_6000_1

Echter ik heb gebeld, kreeg toen Floris, omdat ik een engelse windows wilde. Hij kwam op 897 uit, ik kwam via de website op 907 uit. Hij stuurde offerte welke ik bevestigd heb, mijn order is nu in pre-production!

Deze zelfde configuratie koste 2 weken geleden nog 1070 euro, lager kreeg ik hem niet, ik volg het nu 3 maanden, ik heb prijzen gezien van 1040 tot 1180 euro afhankelijk van de aanbieding (met 2xmemory, hd upgrade, geen verzendkosten etc.) voor ongeveer dezelfde configuratie, die 897 is het goedkoopste wat ik ooit heb gezien op dell voor precies de config zoals ik hem wil. Want soms krijg je een printer, wil ik niet, soms een 100gb hd, wil ik niet etc.

E.

[ Voor 5% gewijzigd door pipo1000 op 25-10-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De deal was per vandaag voorbij en nu is de aanbieding: dubbel geheugen, grotere schijf en geen verzendkosten. Gewoon gebeld, aangegeven dat ik wel interesse had, maar dan in de deal van gisteren en de config hetzelfde als pipo geloof ik voor € 907 incl btw en verzenden. Du online aanbieding per telefoon gekregen. Uiteindelijk wil iederen liever wel dan niet verkopen.
Ook maar een printertje erbij genomen, was ook in de aanbieding.
En nu wachten...tot ie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als het even kan moet je je laptop niet zakelijk aanschaffen, tenzij je natuurlijk met de btw aan de gang gaat enzo.

Zakelijke klanten hebben veel minder rechten dan de consument en dat is gaar als je laptop 3 dagen buiten de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
al sinds zaterdag op pre-productie...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
zw0lsman schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:12:
al sinds zaterdag op pre-productie...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
die van mij vanaf dinsdag middag...

grrrr... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Ik wil niet crossposten, maar daar het over een vergelijking gaat tussen 2 producten, is er hier misschien ook wel interesse in:
Kristof in "Dell Latidude d810"

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
woei die van mij is verzonden :D

enig idee wanneer ik em kan verwachten? op de site staat 1-11 maar dat is dinsdag pas :| :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:40
Moet zeggen dat ik ontzetten tevreden ben met mij inspiron 6000.

Heb aangeschaft:

Pentium m 760
1024 mb ram.
WUXGA tft (1920x1280)
ati x300 128mb
80 gig, 7200 rpm hdd
bluetooth.
wifi (b/g)
dvdrw
9 cells batt.

prijs 1600 euri.

Heb er een microsoft bluetooth muis bij. kan dus volledig draadloos met die muis aan de slag. geen usbdongels niks. Verder houd mijn batterij het gemiddeld 4 - 4,5 uur uit. met wat draadloos internetten. kan 6 cd's branden voordat de accu echt bijgeladen moet worden.

doe trouwens alles op het ding. draadloos internetten/printen. autocad. 3d modeling. gamen. photoshop. en veel muziek luisteren (blijven wel kleine boxen). dvd's kijken.

is alleen wel redelijk aan de zware kant om mee te slepen.

kort om pracht apparaat.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfSam schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:12:

Heb er een microsoft bluetooth muis bij. kan dus volledig draadloos met die muis aan de slag. geen usbdongels niks.
Heh, bedoel je dat de muis gewoon kan communiceren met de bleutooth van deze laptop ? Ik heb op internet daar eens naar gezocht, maar tot nu toe niets anders tegen gekomen dat dat niet mogelijk is en gebruik gemaakt moet worden van de bijgeleverde ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
zw0lsman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:59:
woei die van mij is verzonden :D

enig idee wanneer ik em kan verwachten? op de site staat 1-11 maar dat is dinsdag pas :| :D
Da's vlot; in een dag van pre-prod, naar productie, naar pre-verzenden, naar verzonden! Dat geeft de burger moed! Die van mij staat nog in pre-prod.

edit: yeah, hij is in productie!!!
edit2: yeah, hij is verstuurd!!!

[ Voor 17% gewijzigd door pipo1000 op 28-10-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
Oke hijs binnen, gelijk geformateerd....
nu kan ik alleen mn drivers voor audio en lan niet vinden...op de dell site staan ze ñiet of niet de goede. Iemand linkje?

edit: never mind, heb al gevonden (8>

[ Voor 13% gewijzigd door zw0lsman op 29-10-2005 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwolsman, geef toch maar even door waar je ze hebt gevonden, mijn 6000 komt deze week en dat scheelt dan weer zoeken....

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:44:
Zwolsman, geef toch maar even door waar je ze hebt gevonden, mijn 6000 komt deze week en dat scheelt dan weer zoeken....

Dank
Op de dell site staan ze grotendeels onder support>downloads. Had niet echt goed gekeken... 8)7 En verder heb ik de videodrivers niet van de dell site, maar van omegadrivers(.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je moet bij het downloaden van de drivers de taal Engels selecteren en niet nederlands. Bij Nederlands staan maar 5 downloads, bij Engels een stuk meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Heh, bedoel je dat de muis gewoon kan communiceren met de bleutooth van deze laptop ? Ik heb op internet daar eens naar gezocht, maar tot nu toe niets anders tegen gekomen dat dat niet mogelijk is en gebruik gemaakt moet worden van de bijgeleverde ontvanger.
Jep, dat is precies wat ik bedoel. dat rare usb bluetooth stickie heb ik weggegeven aan mijn schoonvader. en mijn muis werkt gewoon met de ingebouwde draadloze ontvanger van de pc. De MS bluetooth muis was ook de enige met gewone batterijen. er bestaan nog wel meer bluetooth muizen (bijvoorbeeld logitech) maar die gebruiken de bluetooth zender om op te laden. dat had de ms muis niet. vandaar.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
klein vraagje tussendoor:

Ik zie in mn bios dat mn x300 een videomemory heeft van 32mb :/ ik hoor 64mb te hebben, en in windows zegt ie ook gewoon dat het 64mb is...beetje vaag maar ja.

Hoe kan je trouwens zien of je batterij wel een 9cells 80W batterij is? In mn bios kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zw0lsman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:26:
klein vraagje tussendoor:

Ik zie in mn bios dat mn x300 een videomemory heeft van 32mb :/ ik hoor 64mb te hebben, en in windows zegt ie ook gewoon dat het 64mb is...beetje vaag maar ja.

Hoe kan je trouwens zien of je batterij wel een 9cells 80W batterij is? In mn bios kan ik niets vinden.
Volgens mij had een collega van mij een klant daar echt een uur over aan de telefoon, iets met 32 en 64, en dat ie niet moest zeuren als er hardwarematig gewoon 64 in zat.

Was jij dat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Het lukt mij bijna twee jaar geleden al ([rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]). Dan loop je toch wel flink achter, bijna alle bluetooth stacks (zelfs die van Microsoft in SP2) ondersteunen het HID profiel.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zw0lsman
Pixal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:51:
[...]

Volgens mij had een collega van mij een klant daar echt een uur over aan de telefoon, iets met 32 en 64, en dat ie niet moest zeuren als er hardwarematig gewoon 64 in zat.

Was jij dat? :D
hahhahha nee... nog niet klantenservice gebeld B) maar hoe kan ik dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:12:
[...]

Het lukt mij bijna twee jaar geleden al ([rml][ bluetooth] Versie 1.4.x.x[/rml]). Dan loop je toch wel flink achter, bijna alle bluetooth stacks (zelfs die van Microsoft in SP2) ondersteunen het HID profiel.
Dat wist ik dus nog niet, maar tis erg makkelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Ik heb em binnen. Alles klopt, ziet er erg goed uit!

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
pipo1000 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:06:
Ik heb em binnen. Alles klopt, ziet er erg goed uit!

E.
Dat is best snel! In 6 dagen! 25e had je hem besteld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 00:00:
[...]

Dat is best snel! In 6 dagen! 25e had je hem besteld toch?
klopt, dinsdag middag besteld (met creditcard), donderdag avond is hij verstuurd, maandag om 17:50 stond UPS voor de deur.

Ding werkt perfect! Zo'n 1680*1050 scherm is erg fijn! Mooi helder, uit de doos deed alles het, heb wat zooi (demo's) gedeinstalleerd; zoals Norton Internet security, Jasc Paintshop etc.

HDTV .ts films, wmv etc doen het perfect met k-lite codec pack en bsplayer op mijn Epson TW200H beamer! Cool! Alleen even een langer draadje halen voor het geluid! Photoshop werkt lekker vlot, volgens mij sneller dan op mijn 3 jaar oude P4 2.4 .

Hij voelt stevig aan, en wireless met mijn draytek werkt perfect, beter dan met mijn oude asus pcmcia kaartje!

Oja, mijn X300 64MB zegt gewoon 64MB in de ATI drivers status window onder Display Properties!

Kortom mooi ding voor 897 euro!

Trouwens ik heb nu 1x 512MB erin, echter de 915 chipset is dual channel, maakt het veel uit in procenten in pure performance (rekenen aan divx enzo) met 1 of 2 so-dimms?

E.

[ Voor 15% gewijzigd door pipo1000 op 01-11-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
zw0lsman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:26:
De batterij eruit halen en zie daar, 80W of zo staat erop!

E,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig! Gisteren heb ik telefonisch bij Dell een offerte aangevraagd, het gaat om het volgende:

- Intel® Pentium® M750 Processor(1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics+15"WXGA LCD

- 1024MB 400MHz DDR RAM (2 x512 MB)

- 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

- Ik wil deze laptop voor mijn studie gebruiken, het gaat om een grafische studie waarbij veel gebruik wordt gemaakt van Adobe, Macromedia, etc. Is dit een goede keuze?

- Omdat niet een 128 mb videokaart inzit, vraag ik mij af of de fan een ontzettende herrie maakt? of dat de fan rustig draait? Of slaat de fan af en toe aan en is dit storend? (Bij mijn vorige laptop Benq had ik een hoge fluittoon) wat is jullie ervaring?

- Ook kreeg ik te horen dat de inspiron 6000 ontzettend warm kan worden, is dit waar en kan dit op lange termijn problemen opleveren?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:32:
- Intel® Pentium® M750 Processor(1.86GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics+15"WXGA LCD

Nu is mijn vraag, zijn er mensen die dezelfde specs hebben en zoja, hoeveel herrie maakt de fan? Mijn ervaring met mijn vorige latop (Benq Joybook) was dat de fans een ontzettend hoge fluittoon maakte.

Hoe is jullie ervaring, is de Dell stil? Slaat de fan af en toe aan? en is dit storend?
Mijn 1,73m 64MB X300 en 1x512MB is best stil. De fan draait de hele tijd heel zachtjes, je hoort hem alleen als het stil in de kamer is (geen muziek, en alleen). Het is meer windgeruis dan piepen van een fan.

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie!

Is die 64 mb een geïntegreerde videokaart of een losse met een eigen fan?

Meer mensen met ervaring?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:48:
Bedankt voor je snelle reactie!

Is die 64 mb een geïntegreerde videokaart of een losse met een eigen fan?

En ben je tevreden over je laptop, ik weet niet wat je allemaal voor programma's draait, maar ik ben van plan om Adobe, Macromedia te gaan draaien.

Ik wil deze laptop echt voor school gebruiken en hij moet wel wat aankunnen..
ik heb hem 2 dagen maar in die twee dagen ben ik erg tevreden. Ik gebruik hem voor photoshop, dreamweaver, C++Builder, Eclipse en af en toe een spelletje (geen flitsende 3d shooters).

De videokaart is een losse pci-express op het moederboard geklikt, die gekoelt word door de centrale fan van de cpu, zover ik kan zien.

E,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Tot nu toe erg tevreden over de laptop, op één ding na, en dat is dat ik de indruk heb dat er in de linkerbovenhoek (dus ter hoogte van de ventilatiegaten, net boven de dvd-speler) iets loszit. Wanneer ik de laptop neerzet op tafel hoor ik zoiets als een trilgeluidje van een metalen plaatje of veertje. Het wordt pas echt vervelend wanneer dat trillen zich voordoet bij elke toetsaanslag op de linkerkant van het toetsenbord. Ik ben nochtans altijd erg voorzichtig geweest en ik ram zeker niet op de toetsen.

Iemand advies? Heb weinig zin om em zelf open te vijzen, maar ik vraag me af of Dell bereid zou zijn hiervoor een technicus langs te sturen (3 jaar on-site garantie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:40:
Tot nu toe erg tevreden over de laptop, op één ding na, en dat is dat ik de indruk heb dat er in de linkerbovenhoek (dus ter hoogte van de ventilatiegaten, net boven de dvd-speler) iets loszit. Wanneer ik de laptop neerzet op tafel hoor ik zoiets als een trilgeluidje van een metalen plaatje of veertje. Het wordt pas echt vervelend wanneer dat trillen zich voordoet bij elke toetsaanslag op de linkerkant van het toetsenbord. Ik ben nochtans altijd erg voorzichtig geweest en ik ram zeker niet op de toetsen.

Iemand advies? Heb weinig zin om em zelf open te vijzen, maar ik vraag me af of Dell bereid zou zijn hiervoor een technicus langs te sturen (3 jaar on-site garantie)...
Geef dit even aan bij Dell, bijvoorbeeld bij de 510m was dit redelijk bekend dat het toetsenbord aan de linkerkant een beetje speling kon hebben, nieuw toetsenbord was de oplossing gewoon. Ze zullen wel vragen of je hem zelf wil inbouwen. Het is trouwens gewoon toegestaan zelf het toetsenbord te verwijderen.

Klap je scherm naar achteren, neem een platte schroevendraaier en zet die voorzichtig in het inhammetje rechts boven het toetsenbord. Wip het balkje dat over de scharnieren valt eruit. Schroef het toetsenbord nu los met een kleine kruiskop. Kijk even of je ziet waarom er speling is, als je dat niet ziet en er is verder geen schade aan de notebook te zien dan zullen ze een nieuw toetsenbord opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Pixal schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:19:
[...]

Geef dit even aan bij Dell, bijvoorbeeld bij de 510m was dit redelijk bekend dat het toetsenbord aan de linkerkant een beetje speling kon hebben, nieuw toetsenbord was de oplossing gewoon. Ze zullen wel vragen of je hem zelf wil inbouwen. Het is trouwens gewoon toegestaan zelf het toetsenbord te verwijderen.

Klap je scherm naar achteren, neem een platte schroevendraaier en zet die voorzichtig in het inhammetje rechts boven het toetsenbord. Wip het balkje dat over de scharnieren valt eruit. Schroef het toetsenbord nu los met een kleine kruiskop. Kijk even of je ziet waarom er speling is, als je dat niet ziet en er is verder geen schade aan de notebook te zien dan zullen ze een nieuw toetsenbord opsturen.
'k Heb nochtans niet de indruk dat het aan het toetsenbord ligt.
't Geluidje lijkt echt van binnenin te komen.

Laptop op schoot => geen trilgeluid
Laptop op harde ondergrond (hout, metaal) => trilgeluid wanneer je 'm neerzet en soms ook wanneer je typt.

Bestaat er anders ook een eenvoudige en schadevrije manier om even de binnenkant van het ding te kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op woensdag 02 november 2005 @ 21:15:

Bestaat er anders ook een eenvoudige en schadevrije manier om even de binnenkant van het ding te kunnen bekijken?
http://support.dell.com/s...s/ins6000/en/sm/index.htm

Klik daar op Hinge cover en op Keyboard. onder het toetsenbord zit het een en ander. Voor de andere kant zou je de palmrest moeten verwijderen en dit mag niet binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
Grappig, Ik heb van Dell een 512MB PC4200 533Mhz DDR2 Cas4 so-dimm gekregen in mijn Inspiron 6000 ipv een 400Mhz versie!

E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al heel wat informatie gelezen over de verschillende resoluties bij de schermen.
Ik twijfel zoals velen tussen het standaard WXGA en het WSXGA scherm.
Is er naast het verschil in resolutie ook een verschil in algemene kwaliteit in deze twee types scherm? Daarmee bedoel ik onder andere de kijkhoek. Ik heb een inspiron 6000 gezien met het standaard WXGA scherm. Ik vond de kijkhoek ronduit slecht. Als je niet echt recht op het scherm kijkt is het beeld rap veel slechter.
Zou dit bij het WSXGA scherm anders, dus beter, zijn?
Kan iemand me hierover informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
ik heb een WUXGA (1920x1200), en de kijkhoek is enorm groot, ik kan horizontaal eigenlijk kijken hoe ik wil, verticaal veranderd het wel redelijk snel, maar je kan je scherm gewoon wat anders zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:17:
Ik heb al heel wat informatie gelezen over de verschillende resoluties bij de schermen.
Ik twijfel zoals velen tussen het standaard WXGA en het WSXGA scherm.
Is er naast het verschil in resolutie ook een verschil in algemene kwaliteit in deze twee types scherm? Daarmee bedoel ik onder andere de kijkhoek. Ik heb een inspiron 6000 gezien met het standaard WXGA scherm. Ik vond de kijkhoek ronduit slecht. Als je niet echt recht op het scherm kijkt is het beeld rap veel slechter.
Zou dit bij het WSXGA scherm anders, dus beter, zijn?
Kan iemand me hierover informeren?
Ik heb beide schermen naast elkaar gezien. Het WSXGA scherm heeft veel grotere inkijkhoeken en de resolutie is ook erg prettig. Het scherm is ook meer helder.

In de documentatie van dell staat het volgende:

Display
Type (active-matrix TFT) 15.4-inch WXGA, WSXGA+, and WUXGA
Dimensions:
Height 222.5 mm (8.8 inches)
Width 344.5 mm (13.6 inches)
Diagonal 391.2 mm (15.4 inches)
Maximum resolutions:
WXGA 1280 x 800 at 16.7 million colors
WSXGA+ 1680 x 1050 at 16.7 million colors
WUXGA 1920 x 1200 at 16.7 million colors

Refresh rate 60 Hz
Operating angle 0° (closed) to 180°
Viewing angles:
Horizontal ±65° (WSXGA+, WUXGA)
±40° (WXGA)
Vertical ±50° (WSXGA+, WUXGA)
+10°/–30° (WXGA)

Pixel pitch:
WXGA 0.258 mm
WSXGA+ 0.197 mm
WUXGA 0.173 mm
Power consumption (panel with
backlight) (typical) 6.0 W (maximum)
Controls brightness can be controlled through keyboard shortcuts

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 06-11-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50

SebasFM

BOFH

Hoi, ben van plan om ook de inspiron 6000 te bestellen, maar zit nog met een paar vraagjes. Hoe stevig zijn de scharnieren? Had eens een topic gelezen dat op de TU Eindhoven er reeksen laptops waren die na een jaar al defecte scharnieren hadden waardoor de laptop onbruikbaar werd.
Tevens wou ik nog wat vragen over de pixelpolicy. Klopt het dat dell pas een scherm omruilt bij 6+ pixels? En hoe vaak komt het voor dat er een laptop met defecte pixels wordt verkocht? Maak ik me toch wel een beetje zorgen om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SebasFM schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:51:
Hoi, ben van plan om ook de inspiron 6000 te bestellen, maar zit nog met een paar vraagjes. Hoe stevig zijn de scharnieren? Had eens een topic gelezen dat op de TU Eindhoven er reeksen laptops waren die na een jaar al defecte scharnieren hadden waardoor de laptop onbruikbaar werd.
Tevens wou ik nog wat vragen over de pixelpolicy. Klopt het dat dell pas een scherm omruilt bij 6+ pixels? En hoe vaak komt het voor dat er een laptop met defecte pixels wordt verkocht? Maak ik me toch wel een beetje zorgen om...
6 pixels en ik heb maar zeer zelden iemand aan de lijn met defecte pixels. 1 keer per maand is nog veel, het risico dat je scherm kapot is bij aankomst of binnen een jaar is volgens mij groter, daar heb ik er zeker 1 per dag van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Pixal schreef op maandag 07 november 2005 @ 01:03:
[...]

6 pixels en ik heb maar zeer zelden iemand aan de lijn met defecte pixels. 1 keer per maand is nog veel, het risico dat je scherm kapot is bij aankomst of binnen een jaar is volgens mij groter, daar heb ik er zeker 1 per dag van.
Ah, kijk eens aan, klinkt goed. Denk dat ik de bestelling dan vandaag maar eens de deur uit doe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Nog een overzicht van de verschillende schermen van deze laptop:

http://www1.us.dell.com/c...series=inspn&~tab=details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Ok, ik heb 'm nu ook besteld, maar kreeg na 3 dagen nog steeds geen order nummer (geld was allang over gemaakt). Had ik Dell gebeld en kreeg toen netjes klant- en order nummer. Sinds vandaag staat is de laptop in pre-order. Verwachte leveringsdatum 16 november (aanstaande woensdag al!) Da's snel, werken ze in Ierland het hele weekend door ofzo :? Zeker als het ook nog eens naar Nederland moet worden verscheept. Ik kan bijna niet wachten op de levering ;)

Ik heb de laptop besteld met de volgende inhoud (voor gebruik op voornamelijk school):
- Pentium M 740 (1,73 GHz)
- XP Home
- 512 MB DDR RAM
- ATI X300 64 MB
- 60GB (5400rpm) HDD
- 8x DVD Burner
- Intel pro Wireless 2200
- 3 year onsite
- 9-cell 80 Watt.Uur primary batterij (2 maal)
- Truemobile Bluetooth
- Carbon Fibre snap-on cover
- WSXGA+ (1680x1050) schermpje.

Blijkbaar net op tijd besteld, want woensdag stond deze configuratie voor €75 meer en zonder gratis printer...

update: kreeg dus net pas de officiële orderbevestiging binnen!...

[ Voor 13% gewijzigd door SebasFM op 11-11-2005 22:36 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Pixal schreef op woensdag 02 november 2005 @ 23:37:
[...]

http://support.dell.com/s...s/ins6000/en/sm/index.htm

Klik daar op Hinge cover en op Keyboard. onder het toetsenbord zit het een en ander. Voor de andere kant zou je de palmrest moeten verwijderen en dit mag niet binnen de garantie.
Ok, momenteel is het weer even stil daarbinnen dus laat ik het nog even zo. Verder dan wat binnen de garantie toegelaten is zal ik zeker niet gaan.

Nog even een ander vraagje: momenteel heb ik biosversie A.07 op m'n laptop, maar ik heb gezien dat ondertussen reeds versie A.09 uit is, met allerhande verbeteringen. Kan ik het bios van v7 naar v9 flashen zonder de tussenstap met v8 te moeten maken? En zoja, wat is de beste manier om dit te doen? Dell geeft nl twee mogelijkheden op (vanuit windows of booten via een diskette). Wat is de meest betrouwbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je hoeft de tussenstap niet te doen. A09 bevat ook de verbeteringen van A08.

Vanuit windows is bij mij bij een Dell altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:32:
Hallo tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig! Gisteren heb ik telefonisch bij Dell een offerte aangevraagd, het gaat om het volgende:

- Ik wil deze laptop voor mijn studie gebruiken, het gaat om een grafische studie waarbij veel gebruik wordt gemaakt van Adobe, Macromedia, etc. Is dit een goede keuze?

- Omdat niet een 128 mb videokaart inzit, vraag ik mij af of de fan een ontzettende herrie maakt? of dat de fan rustig draait? Of slaat de fan af en toe aan en is dit storend? (Bij mijn vorige laptop Benq had ik een hoge fluittoon) wat is jullie ervaring?

- Ook kreeg ik te horen dat de inspiron 6000 ontzettend warm kan worden, is dit waar en kan dit op lange termijn problemen opleveren?
Om antwoord te geven op de twee laatste vragen:

Deze configuratie (met Windows XP Pro SP2) heb ik gisteren binnen gekregen, kostte mij net geen 1600 euri. Met een extra reepje 1GB DDR2 geheugen is het een beest van een machine... Qua geluid: weinig te klagen, machine is (vrij) stil en wordt niet superheet ofzo. Weliswaar heb ik de machine nog niet vol belast, dus het zal best zijn dat de machine dan warmer en luider wordt...

Tip: geef iets meer geld uit en zorg ervoor dat je 1x 1GB intern geheugen neemt, dan kan je nog verder uitbreiden, indien je grafische applicaties enorm veel geheugen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb gewoon 2x256 geheugen genomen, dat vervang ik dan wel helemaal.
als je in de pricewatch kijkt heb je namelijk voor 46,19 512 MB 533MHz geheugen
of voor 86,09 1GB
ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt mij nogal dom om geheugen op 400 MHz erin te stoppen terwijl het 533 aankan. als ik ooit wat geld over heb kan ik altijd nog snel geheugen erin stoppen.

edit:
wat ook een goede tip is: neem er bluetooth bij! dat werkt echt geweldig met een bluetooth muis. binnenkort ga ik nog een laptopstandaard halen en dan werkt het in combinatie met mijn bluetooth toetsenbord als een mooie antirsi opstelling waar ik niet eens kabeltjes hoef in te pluggen

[ Voor 29% gewijzigd door tijsco op 13-11-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsco schreef op zondag 13 november 2005 @ 11:29:
ik heb gewoon 2x256 geheugen genomen, dat vervang ik dan wel helemaal.
als je in de pricewatch kijkt heb je namelijk voor 46,19 512 MB 533MHz geheugen
of voor 86,09 1GB
ik heb er niet heel veel verstand van, maar het lijkt mij nogal dom om geheugen op 400 MHz erin te stoppen terwijl het 533 aankan. als ik ooit wat geld over heb kan ik altijd nog snel geheugen erin stoppen.

edit:
wat ook een goede tip is: neem er bluetooth bij! dat werkt echt geweldig met een bluetooth muis. binnenkort ga ik nog een laptopstandaard halen en dan werkt het in combinatie met mijn bluetooth toetsenbord als een mooie antirsi opstelling waar ik niet eens kabeltjes hoef in te pluggen
De reden dat Dell er 400 mhz in doet is omdat dat de Celeron die standaard als configuratie is maar 400 mhz aankan, volgens wat ik heb gelezen.

Ik zit ook te denken aan een memory upgrade, en ben in de pricewatch ook bij dezelfde SODIMM reepjes van 512mb en 1gb zitten kijken. Het enige wat me daarbij opvalt is dat de foto's van die reepjes niet overeen komen met het geheugen wat ik vind in mijn inspriron 6000..

Bij InternGeheugen.com kom ik na het doorlopen van hun wizzard ook niet terecht bij de SODIMM's die jij noemt, maar bij een andere, deze heeft echter een prijskaartje van 179EUR, ik zou dus wel eens willen weten of dat geheugen wat jij noemt wel gaat passen... anders zou de wizzard daar ook op uitkomen lijkt mij.

edit:

Na even wat verder gezocht te hebben blijkt het volgens mij toch te moeten kunnen met de door jou genoemde reepjes, ik ben niet thuis in alle hedendaagse formaten maar voor zover ik heb kunnen vinden gebruikt de Inpiron 6000 ook SODIMM, waarschijnlijk alle laptops?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Heb vorige week een nieuwe Inspiron 6000 binnegekregen. En daar zat wel 533Mhz geheugen in van Samsung. Maar het is goedkoper er zelf geheugen bij te kopen dan dat je dit bij Dell besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
hebben jullie ook last van zwarte streepjes op je bureaublad als je die desktop icoontjes verplaatst ?
die zwarte streepjes komen van de zwarte schaduwrand van de letters, en als je er iets over verplaatst, dan zijn die weg.
het is enkel als er een achtergrond is...

edit:
hier wat fotos:
http://home.scarlet.be/~hp080910/1.JPG
http://home.scarlet.be/~hp080910/2.JPG
http://home.scarlet.be/~hp080910/3.JPG

[ Voor 31% gewijzigd door psychodweep op 14-11-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om ook een Dell Inspiron 6000 te kopen. Ik vraag me alleen een ding af. Ik zie als je de celeron M 1,4 selecteerd er ook een ander Wlan kaart geselecteerd moet woren. Zit er toevallig in de celeron versie een ander mainboard ? Ik heb thuis nog een pentium m 1,7 liggen en zat er aan te denken om de 1,4 met de 1,7 te verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:46:
[...]

De reden dat Dell er 400 mhz in doet is omdat dat de Celeron die standaard als configuratie is maar 400 mhz aankan, volgens wat ik heb gelezen.

Ik zit ook te denken aan een memory upgrade, en ben in de pricewatch ook bij dezelfde SODIMM reepjes van 512mb en 1gb zitten kijken. Het enige wat me daarbij opvalt is dat de foto's van die reepjes niet overeen komen met het geheugen wat ik vind in mijn inspriron 6000..

Bij InternGeheugen.com kom ik na het doorlopen van hun wizzard ook niet terecht bij de SODIMM's die jij noemt, maar bij een andere, deze heeft echter een prijskaartje van 179EUR, ik zou dus wel eens willen weten of dat geheugen wat jij noemt wel gaat passen... anders zou de wizzard daar ook op uitkomen lijkt mij.

edit:
Na even wat verder gezocht te hebben blijkt het volgens mij toch te moeten kunnen met de door jou genoemde reepjes, ik ben niet thuis in alle hedendaagse formaten maar voor zover ik heb kunnen vinden gebruikt de Inpiron 6000 ook SODIMM, waarschijnlijk alle laptops?
als ik de wizard bij interngeheugen.com doe kom ik op speciaal geheugen voor de inspiron6000 (KTD-INSP6000/1Gis het typenummer) . ik weet dus niet of er verschil in zit (ik dacht dat elke laptop hetzelfde type geheugen gebruikt) ik had bij dell ook gevraagd of het mogelijk was er direct 533 geheugen in te zetten, maar dat kon niet :? verder vind ik 't systeempje wel snel genoeg werken, dus die upgrade wacht ik nog mooi even mee.

edit:
ik heb interngeheugen.com net gemaild ik hou je op de hoogte

[ Voor 4% gewijzigd door tijsco op 14-11-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsco schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:11:
[...]

als ik de wizard bij interngeheugen.com doe kom ik op speciaal geheugen voor de inspiron6000 (KTD-INSP6000/1Gis het typenummer) . ik weet dus niet of er verschil in zit (ik dacht dat elke laptop hetzelfde type geheugen gebruikt) ik had bij dell ook gevraagd of het mogelijk was er direct 533 geheugen in te zetten, maar dat kon niet :? verder vind ik 't systeempje wel snel genoeg werken, dus die upgrade wacht ik nog mooi even mee.

edit:
ik heb interngeheugen.com net gemaild ik hou je op de hoogte
Dit was inderdaad ook mijn eerste gedachte na wat gelezen te hebben, dat "de meeste" laptops SODIMM geheugen gebruiken, wellicht kan iemand anders hier antwoord op geven. Ik kwam uiteraard ook uit bij die module :) was ik vergeten te vermelden in mijn vorige post.

Dat dell zegt dat je er niet rechtstreeks 533 mHz geheugen in kan zetten is ook gewoon marketing, zodat je bij hun het Dell geheugen aanschaft, wat je klauwen met geld kost voor een reepje van 1024 MB (1GB).

Ik vraag me dus af of dit echt nodig is, maargoed, misschien is er iemand die wel zelf gewoon SODIMM geheugen (of ander type) heeft gekocht en het er succesvol in heeft kunnen plaatsen die antwoord op onze vraag kan geven.

edit:

Je kunt trouwens mijn e-mail adres in me profiel vinden, mocht je me er over willen mailen, ik zie het wel. Had namelijk nog niet gelezen dat je interngeheugen.com had gemailed. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:10:
Ik zit er aan te denken om ook een Dell Inspiron 6000 te kopen. Ik vraag me alleen een ding af. Ik zie als je de celeron M 1,4 selecteerd er ook een ander Wlan kaart geselecteerd moet woren. Zit er toevallig in de celeron versie een ander mainboard ? Ik heb thuis nog een pentium m 1,7 liggen en zat er aan te denken om de 1,4 met de 1,7 te verwisselen
Dat zal wel moeten werken. Beide gebruiken de Intel ProWireless 2200 802.11b/g en het is ook beide socket 479.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

psychodweep schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:42:
hebben jullie ook last van zwarte streepjes op je bureaublad als je die desktop icoontjes verplaatst ?
die zwarte streepjes komen van de zwarte schaduwrand van de letters, en als je er iets over verplaatst, dan zijn die weg.
het is enkel als er een achtergrond is...

edit:
hier wat fotos:
http://home.scarlet.be/~hp080910/1.JPG
http://home.scarlet.be/~hp080910/2.JPG
http://home.scarlet.be/~hp080910/3.JPG
Dat heb ik op mijn gewone desktop pc ook wel eens. Niet altijd overigens maar toch wel met enige regelmaat. Dus lijkt me dit een windows probleem. Misschien dat er ergens een bug zit in de cleartype rendering :? Maar het lijkt mij dat je laptop goed functioneert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:32:
[...]
Ik vraag me dus af of dit echt nodig is, maargoed, misschien is er iemand die wel zelf gewoon SODIMM geheugen (of ander type) heeft gekocht en het er succesvol in heeft kunnen plaatsen die antwoord op onze vraag kan geven.
Het is inderdaad gewoon marketing. Ik heb mijn vorige laptop, een Inspiron 6000 gekocht met 512MB Micron 400Mhz DDR2 So-Dimm van Dell.

Later heb ik 1 module toegevoegd. 512MB Transcend 533Mhz So-Dimm. Werkte prima. Maar werkte toen wel op 400Mhz ivm andere module.

Nog later heb ik de 400Mhz module vevangen door een Corsair ValueSelect(512MB, 533Mhz.) Geheugen werkte toen wel op 533Mhz. Dus Transcend en Corsair Valueselect werken in ieder geval. Zolang je maar een A-merk aanhoud denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
Wij adviseren altijd het advies van de geheugenwizards te volgen.
Eventueel kun je wel Transcend nemen, die is goedkoper':

artikelcode omschrijving prijs
32147 Kingston 512MB Module for Dell, oem partnr.: N/A ? 81,00
15265 Transcend 512MB MEMORY MODULE FOR DELL NOTEBOOKS [A0446873],[A0451146]?54,00
heb je nog niet veel aan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsco schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:10:
[...]

heb je nog niet veel aan dus.
Dat weet ik niet hoor, Kingston SODIMM is 49,- en Transcend 54,- als de 1GB versie dus 108 euro is, scheelt dat niet veel met die van Kingston, maar vind het wel een vaag antwoord.

Ik denk dat ik de gok ga wagen om gewoon een reepje 512 van Kingston SODIMM van 49.- euro te kopen, werkt dit niet dan is het jammer, maar het zal voor sommige mensen wel interresant kunnen zijn om te weten of dit werkt.

Aangezien AttiX.SkategoaT ook al wat heeft gespeeld met zijn geheugen reepjes en tot dusver ook alles wat hij gekocht heeft gewoon werkt, en er zowieso ook Kingston geheugen wordt aangeraden door InternGeheugen.com.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
[overbodig]
Jullie hebben het steeds over SO-DIMM. Kies wel voor DDR2 SO-DIMM. PC4200 is dat dus.
[/overbodig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Ik krijg morgen m'n laptop (als het goed is), maar best een vaag verhaal dat met UPS... Eerst stond één pakket in Limerick en één in Eindhoven/Best, maar nu staan ze weer beiden in LESQUIN CEDEX, FR?? Vreemd toch, dat een pakket al in Nederland geweest is, dan weer eerst naar Frankrijk moet?

Zodra ik 'm binnen heb zal ik wat foto's posten van de laptop voor diegene die nog zitten te twijfelen :)

[ Voor 3% gewijzigd door SebasFM op 15-11-2005 21:19 . Reden: typo ]

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik heb de mijne al een tijdje en ik ben tevreden.
Jammer dat je niet onbeperkt promo's online mag combineren... zo kreeg ik wel de gratis memory stick, en niet het dubbele geheugen. Tja, zal wel aan mij gelegen hebben zeker. Heb er nog over gemaild met Dell, blijkbaar niks aan te doen.

Mijne is een M730 (1.6GHz, 2MB L2, 533FSB) met 512MB geheugen, 60GB 5400rpm en de CDRW-DVD combo. Plus 80W batterij. Ik heb BT en Wifi erin zitten, en dat gaat goed op mijn netwerk, en met de Asus A730 (enkel test, ik gebruik thuis uiteraard de Wifi op die pda).

Video's draaien perfect met Power DVD, en via nView recht aan de beamer levert dat mooie home cinema. Snelheid valt dik mee, leesbaarheid ook. Geluid is netjes maar niet overdreven luid (hangt van de omgeving af hé). ,

HD is een Hitachi Travelstar, geheugen momenteel nog even een 512MB PC3200S-333-12-AO ofte DDR2 400 CL3 latje. En ik hang er al eens een Hercules DJ console aan om via mijn NAS110 draadloos te Dj'en met VirtualDJ. Werkt allemaal zonder de minste hapering.

En ja, het is effe wennen: wel een azerty toetsenbord, maar de @ staat niet helemaal waar ik hem verwacht. Ondertussen ben ik al geprogrammeerd op 2 azerty's. :)

• yourt
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
verdorie... als ik via dell.be wil configuraties bekijken van de Inspiron 6000, krijg ik zowel bij consumenten als bij kleine ondernemingen volgende fout:
"Onze excuses, maar de door u geselecteerde pagina is helaas niet beschikbaar.

Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Er is een onjuiste eValue code ingevuld.
Het geselecteerde product is verlopen.
De link naar het gekozen product is tijdelijk niet beschikbaar, dit zal zo snel mogelijk opgelost worden. "

|:(

Verwijderd

Ik las laatst dat de drivers van Dell voor de X300 64 mb de videokaart nogal onder bedwang houden, waardoor de prestatie's minder zouden zijn. En ook iets in de bios dat ie underclocked is.

Behoort dit tot "spookverhalen" of klopt het dat die drivers de X300 underclocken.

Ik zou zowiezo eens willen weten welke drivers er worden gebruikt door jullie voor de X300, alleen laten we geen discussie houden over welke de beste is. Vertel er eventueel even bij waarom je deze drivers hebt gekozen.

Mochten de drivers van Dell hem underclocken, zou dan de Catalyst 5.11 driver zijn ding moeten doen?

• AttiX
De drivers underclocken de kaart niet. Dit heeft dell al in de bios van de videokaart gedaan. Waarom? Ik zou het niet weten. In linux loopt de kaart namelijk even snel.

Ik gebruik zelf de Omega 2.6.75a drivers. Deze werken prima en worden inclusief ATI Traytools etc geleverd waarmee je kunt overclocken.

Mijn X300-128MB loopt normaal op 297/216. Na de OC loopt deze stabiel op 460/280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:01:
De drivers underclocken de kaart niet. Dit heeft dell al in de bios van de videokaart gedaan. Waarom? Ik zou het niet weten. In linux loopt de kaart namelijk even snel.

Ik gebruik zelf de Omega 2.6.75a drivers. Deze werken prima en worden inclusief ATI Traytools etc geleverd waarmee je kunt overclocken.

Mijn X300-128MB loopt normaal op 297/216. Na de OC loopt deze stabiel op 460/280.
En welk verschil in prestaties merk je (bench)? Heeft het zin om te overclocken of doe je dat alleen maar voor de lol?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAher schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:39:
[...]

En welk verschil in prestaties merk je (bench)? Heeft het zin om te overclocken of doe je dat alleen maar voor de lol?
Ik ben daar inderdaad benieuwd naar, maar ook of het veel uitmaakt kwa temperatuur die het systeem bereikt, uiteraard is er geen manier de bios te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiOn
  • Laatst online: 12-09 00:00
Wat betreft dat geheugen, ondanks dat Dell zegt (op de bon) dat er 400MHz DDR2 geheugen wordt geleverd (wat inderdaad bestaat, maar redelijk moeilijk verkrijgbaar is bij de winkel om de hoek), wordt er gewoon DDR2 533 geheugen geleverd. In ieder geval bij de 533MHz CPU (M750) versies.

Ik vond de prijzen van Dell voor extra geheugen erg aan de hoge kant, ik dacht dus ook 'ik haal wel wat om de hoek'. Nu heb ik in dit geval bij Computer-land een standaard reepje 512 MB DDR2 533 MHz SODIMM gehaald en wat blijkt, het zijn exact dezelfde chipjes. Scheelt toch weer een eurootje of 100.

M.a.w. het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week mijn Dell 6000 ontvangen, mooi apparaat. Echter was bij mij bij aankomst de dvd branderdefect.

Maandag meteen gebeld en zou dinsdag gerepareerd worden. Dinsdag rond 4 uur gebeld of de monteur nog langskwam, was de reparatie gecancelled!! kwam de monteur woensdag pas...

Echter nou een vraagje, welke DVD brander wordt er nu standaard geleverd met de Dell 6000?

volgens mij heb ik een ander type gekregen (NEC ND-6500A), maar weet niet of deze onderdoet voor de originele??

Dacht namelijk dat de originele ook DVD-DL brande, en dat doet de NEC niet.

Verder heb ik 533 Mhz geheugenreepjes erin af fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik heb een D610, daar zit ook een ND-6500A in, en die brand gewoon Dual Layer, als ik google http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ND-6500A&meta=, staat dat ook gewoon bij de specs!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
In de Inspiron 6000 die hier staat zit een TSST TS-L532B. DL DVD+-

Dit is een producten van Toshiba en Samsung. http://www.tsstorage.com/index_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 00:10:
Vorige week mijn Dell 6000 ontvangen, mooi apparaat. Echter was bij mij bij aankomst de dvd branderdefect.
Dat probleem heb ik hier ook. Donderdag ontvangen, die dell recovery cd gebrand (ging perfect) en de volgende dag foutmelding bij het opstarten dat ie de drive niet zag... Krijg het laatje ook niet meer open op de normale manier. Na vanalles geprobeerd te hebben met een medewerker aan de telefoon (bios update, drive eruit en er weer in etc), zou ik eerst een nieuwe drive opgestuurd krijgen. Even later belde hij terug dat voor de zekerheid de laptop omgeruild gaat worden, omdat het probleem zich binnen zeer korte tijd na ontvangst voordoet. Zag trouwens dat ik een NEC 6650 in m'n laptop heb zitten...

UPDATE:
heb nu m'n nieuwe laptop binnen. Twee verschillen: ipv. een NEC brander zit er nu een TSSTcorp TS-L532B brander in, en een Seagate 5400 rpm 60GB schijf ipv een Western Digital.

[ Voor 11% gewijzigd door SebasFM op 24-11-2005 19:31 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
AttiX.SkategoaT schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:01:

Wat? Jij hebt hem van 297 naar 460 gekregen? Draai eens eerst 3Dmark en daarna na het overclocken nogeens 3d mark, kan je lachen ;)
(wordt je laptop niet merkbaar warmer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Het verschil in punten met 3Dmark03 is 2500 (-) 3886.

De videochip word niet extreem veel warmer. Onder full load is het verschil 55 (-) 60

450/280:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4382629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
AttiX.SkategoaT schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:11:
Het verschil in punten met 3Dmark03 is 2500 (-) 3886.

De videochip word niet extreem veel warmer. Onder full load is het verschil 55 (-) 60

450/280:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=4382629
Wow, 886 punten scheelt toch wel! En vertel, is Battlefield 2 nou een beetje goed te spelen? :9

EDIT: Waarom heeft die 9300 weer gratis dubbel geheugen :'(

[ Voor 42% gewijzigd door Robbertz236 op 28-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SebasFM schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:27:

UPDATE:
heb nu m'n nieuwe laptop binnen. Twee verschillen: ipv. een NEC brander zit er nu een TSSTcorp TS-L532B brander in, en een Seagate 5400 rpm 60GB schijf ipv een Western Digital.
Weet niet of je beide systemen nog hebt maar als ik jou was zou ik even de branders omwisselen. Als er dus geen probleem met de brander was.

Ik weet niet wat die nieuwe voor brander is maar vaak komen dat soort termen er op neer dat het een bij elkaar geraapte zooi is van onderdelen. Zoals ook vaak HL of HLDS in de naam voorkomen, dat zijn zeg maar no name branders. Of test in ieder geval welke minder herrie maakt of dat soort dingen. Nu het nog kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
TSSTcorp == Toshiba/Samsung
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste