Inmiddels binnen...
Ideaal ding
Ideaal ding
Verwijderd
Heb je hier nog speciale drivers voor gedownload ? Ik krijg dat namelijk niet aan de gang heb ook de 128 versie, ik krijg een zwart scherm en hij springt dan terug naar het bureaublad.Paul1987 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:11:
verder is hij grafisch uitstekend, kan er BF2 op high mee spelen dus dat is behoorlijk goed.
.
Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 23:24 ]
zo, terug van weggeweest.Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:17:
[...]
Als je nooit gamed, kan je zelfs evengoed die onboard intel videokaart nemen, ipv de ati x300.
Dat komt zo'n 200 euro goedkoper uit als ik me niet vergis, en qua performance is dat identiek, tenzij voor spellen niet.
Ik heb het niet gedaan (de goedkoopste verzekering dus), je moet gewoon wat voorzichtig zijn met je spullen, en je hebt 300 € uitgespaard. Dan steek ik er liever een grotere HD in, en wat meer geheugen, dan iets "ontastbaars" dat enkel nut heeft als je je laptop stukmaakt. Als ik mijn laptop stukmaak, sja, pech voor mijtijsco schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:52:
[...]
zo, terug van weggeweest.
de reden dat ik geen onboard video wil is dat dat van het werkgeheugen snoept en daar houd ik niet zo van. een dedicated videokaart ontlast de processor ook meer dan een onboard gevalletje.(toch?)
verder scheelt het geen 200 maar 94€ (voor de 64 mb versie)
mijn grootste twijfel is nog steeds de garantie/verzekering... eigenlijk wel handig en zinnig en mijn onhandigheid kennende erg verstandig. maar wel gruwelijk duur.
Bwaf, sommige schade / defecten heb je toch echt zelf niet in de hand ...Mayco schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:32:
[...]
Ik heb het niet gedaan (de goedkoopste verzekering dus), je moet gewoon wat voorzichtig zijn met je spullen, en je hebt 300 € uitgespaard. Dan steek ik er liever een grotere HD in, en wat meer geheugen, dan iets "ontastbaars" dat enkel nut heeft als je je laptop stukmaakt. Als ik mijn laptop stukmaak, sja, pech voor mij
Verwijderd
http://support.dell.com staan ze allemaal op. Nouja , gisteren waren ze even allemaal weg , maar ook op de nederlandse support site staan ze allemaal wel op. Verder kun je in de map c:\drivers\ ook diverse drivers vinden. Als je dat aanvult met standaard apps zoals wireless pro van intel , quickset en de touchpad drivers heb je een lekker cleane notebooktijsco schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 07:09:
zo, eindelijk heb ik 'm besteld
kosten: 1615 euro
dan heb je:
pentium M 740 (1,73 GHz) 533 MHz FSB
64 mb radeon x300
15.4" WSXGA+ scherm (1680x1080)
2x256 MB DDR2 SDRAM
60GB 5400 rpm harddisk
8x dvd+/- rw
9-cell battery 80watt/hour
bluetooth
xp home
kensington slotje
targus draagtas
en.. 3 jaar garantie en verzekering tegen ongelukken
ik ben vooral erg benieuwd naar het scherm.
en ik hoop dat de drivers enzo een beetje makkelijk te installeren zijn. wil namelijk toch wel de xp pro die ik bij mijn oude (overleden) laptop had gaan installeren
Raku
Verwijderd
Hoe kan jij zo zeker zijn dat het erin past? Kan het niet zijn dat de x600 of x700 wat groter is, meer stroom vreet, hitte produceerd, ...Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:23:
heeft iemand telefonisch bij dell al gevraagd of ze er een ati x600 of x700 in kunnnen bouwen?
heb ze net gebeld maar het dell chickie wist het niet en zei dat ik maandag terug moest bellen omdat er dan wat meer technische mensen zijn.
beetje raar trouwens dat ze het niet wist, je hoeft niet technisch te zijn om te weten wat je MAG verkopen. Want natuurlijk past het erin en kunnen ze het. De strategie is alleen zo dat als je op een bepaalt gebied meer wel je een andere lijn als de latitude moet nemen wat ze meer oplevert.
maar die wil ik niet dat lelijke ding.
ben benieuwd wat ze maandag zeggen maar ben ongeduldig... iemand deze vraag al een keer gesteld aan Dell?
Groet,
Verwijderd
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Processor | Intel® Pentium® M740 Processor(1.73GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics+15"WXGA LCD |
Beeldscherm | 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel |
Geheugen | 512MB 400MHz DDR RAM (1 x512) |
Videokaart (OnBoard??) | 64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 |
Harde schijf | 60GB (7.200rpm) IDE |
DVD | 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software |
Garantie | 1 Jaar CAR (Collect and Return) |
Batterij | Primary 9 Cell 80 WHr Batterij (x2) |
Totaal | € 1.473 (€55 p/m) |
[ Voor 70% gewijzigd door rschu68 op 23-08-2005 14:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je moet altijd voor de 7200 rpm schijf gaan. De harde schijf is de bottleneck van je systeem. Hij verbruikt nauwelijks meer stroom, wordt nauwelijks warmer, maar je merkt het performanceverschil zeer goed. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je niet kan met 20 gig minder...Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:11:
Ik vraag me af wat te kiezen, een 80GB harddisk van 7200rpm of een 100GB harddisk van 5400rpm, wie helpt me bij de keuze en kan me erook de voor en de nadelen van zeggen?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Op welk gebied merk je het performanceverschil dan zo hard?Je moet altijd voor de 7200 rpm schijf gaan. De harde schijf is de bottleneck van je systeem. Hij verbruikt nauwelijks meer stroom, wordt nauwelijks warmer, maar je merkt het performanceverschil zeer goed. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je niet kan met 20 gig minder...
Alle harde schijf intensieve applicaties, van opstarten (applicaties en Windows) tot bestanden kopieren. Bij games zal je geen verschil merken, maar juist bij alledaags gebruik gaat alles een stuk soepeler en "voelt" de computer sneller.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:08:
[...]
Op welk gebied merk je het performanceverschil dan zo hard?
Verwijderd
-> wel 2 x CDs voor recovery + driver als je zegt dat je niets meer op je harde schijf hebt staan. :)Anders zeggen ze dat je m ook zelf kan branden (zie hiervoor eerdere postings).ulixes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:36:
Iemand enig idee of je bij Dell niet een volledig cleane windows-cd kan nagestuurd krijgen?
[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 31-08-2005 11:50 ]
Je verdoet een klein beetje je tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:23:
ben benieuwd wat ze maandag zeggen maar ben ongeduldig... iemand deze vraag al een keer gesteld aan Dell?
Groet,
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 15:22 ]
Ligt er beetje aan wat je gebruikt. Als je DVDtje gaat kijken, gaat gamen met wifi aan dan gaat je batterij stuk harder leeg dan al zit je documentje te tikken in Word. Met wifi uit en scherm niet op z'n helderste stand kan je volgens mij wel iets van 4:30 halen (m'n vriendin heeft een Inspiron 6000 met 9-cell batterij).Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:20:
Kan iemand mij een indicatie geven van de werkelijke gebruikerstijd van de Inspiron 6000 met een Celeron M processor (en dan wel de batterij met 9 cellen)? Volgende de site van Dell kan je tot 5 uur blijven werken op de batterij met 6 cellen. Maar is dit ook zo, ondanks dat de Celeron M geen gebruik maakt van de speedstep technologie? Hierbij ga ik wel even uit van een 'standaard' configuratie (geïntegreerde videokaart e.d.).
Verwijderd
Daarom dus.1000 vs 1024
De harddisk fabrikanten rekenen voor het gemak en marketinggewijs met hele duizendtallen, terwijl we toch met machten van 2 moeten rekenen. Elk duizendtal (Kilo, Mega, Giga, Tera, etc) in de wereld van bits en bytes is in feite een vermenigvuldiging van 210 (1024). Als we dit nu gaan omrekenen, dan zien we bijvoorbeeld het volgende bij "60GB":
60.000.000.000 bytes = 58.593.750 KB = 57.220 MB = 55,9 G
Verwijderd
Ja ik denk wel dat je nu de volledige ruimte van je harddisk beschikbaar hebt.Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:35:Deze partities heb ik bij mij verwijderd, dus dan zou ik die GB's toch ook beschikbaar moeten hebben? Ik heb er nu 74.5 beschikbaar, heb ik dan alle GB's beschikbaar van men harddisk?
Verwijderd
Inderdaad, hier WSXGA+ => 1680 x 1050MPmad schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:20:
De native resolutie, neem ik aan, want anders ziet het er een stuk minder scherp uit.
hdtv 1080i is toch wat minder dan 1920 lijkt me zo. dan ben je net zo goed af met wxga (zolang je breedbeeld materiaal bekijkt iig)brainsalad schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:50:
(wuxga is relaxed voor HDTV, nemen dus)
Brainsalad
Verwijderd
wat is je service tag of ordernummer dan kijk ik effeulixes schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:24:
Pff, nog steeds geen cd's
Pixal, weet jij toevallig vanwaar die cd's (os, drivers, apps) worden opgestuurd?
Exact een week geleden gebeld, nu zouden ze er toch al mogen zijn, ook per gewone post![]()
On-topic: als ik kijk naar mijn wsxga scherm dan lijkt wuxga me toch wat overkill op een 15,4".
Wsxga = klein maar fijn. Groot genoeg om leesbaar te blijven, voldoende klein om veel desktopruimte over te houden en om er niet bombastisch uit te zien
[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 09-09-2005 16:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Yep, alleen met de 510mHammerT schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:31:
Weet iemand of je ook de cd speler er uit kan halen om in dat slot een extra accu te plaatsen? Een vriend van me heeft hem al binnen, maar die heeft de dvd brander, deze zit gewoon fixed. Maar misschien is dat met de DRW/DVDComboDrive anders is?
of is zoiets alleen mogelijk met de 510m?
Waarom blijf je dat toch steeds vragen? Ik denk dat het WSXGA+ (1680x1050 dus) scherm het fijnste werkt. En bovendien heeft de resolutie veranderen op een notebook geen zin, want het beeld wordt er onscherper van.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:34:
Welke resolutie gebruiken jullie op jullie Dell Inspiron 6000?
Verwijderd
Jazeker, gaat als een trein... Ook zaken zoals CPU-throttling en Wifi-WPA werken al gewoon -out of the box-brainsalad schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:50:
(wuxga is relaxed voor HDTV, nemen dus)
Maar ter zake, heeft iemand ervaring met suse 9.3 op een dell inspiron 6000?
Brainsalad
Dat je geen kwaliteitsverlies ziet komt waarschijnlijk niet door het scherm maar door je ogen ofzo, ik wil je niet beledigen maar sommigen zien kwaliteitsverlies eerder dan anderen.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:09:
Waarom ik er over bleef doorgaan was omdat ik het gewoon even ter informatie wou weten. Ik heb nu mijn resolutie ook op 1680 - 1050 staan en dat ziet er in ieder geval al pakke beter uit. En kwa beeldvervorming, als ik men WUXGA op zen hoogste resolutie zet e-of ik zet het 1 resolutie kleiner, 1680 - 1050 dus zie ik eigenlijk geen verandering kwa kwaliteit van het beeld, dat wisten ze mij ook aan de telefoon te zeggen dat ik met een WUXGA scherm bijna iedere resolutie goed ging kunnen nemen en dus ook alles goed zal kunnen bekijken. Nu heb ik wel dat sinds men scherm op 1680 - 1050 staat dat tijdens het surfen alles extreem klein is hoe zou ik dat kunnen oplossen?
[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-09-2005 12:03 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Je merkt dan absoluut geen verschil! I.v.m. photoshop heeft het bijv. zin om voor een beetje meer intern geheugen te kiezen (bijv. 1 x 512 en dan kun je zelf altijd later nog 512 of meer erbij prikken). Tuurlijk heeft Dell ook dode pixels. Maar dode pixels zijn door de verbeterde productiemethoden sowieso al bijna verleden tijd. Ik heb een D610 en die heeft geen dode pixels. En ik heb een live pixel op m'n 2005FWP. Dat is best goed, want dat is dus 1 pixel van de 1680*1050*3 + 1400 *1050 * 3.BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:02:
Ik sta op het punt een Dell 6000 aan te schaffen, mede door de berichten in dit topic! Ik heb dan de intentie een WSXGA+ scherm te nemen van 1680x1050. Ik twijfel alleen aan het videodeel. Ik ga er voornamelijk op werken met spreadsheets, webdesign en het wat lichtere photoshop werk. In hoeverre ga ik bij die werkzaamheden verschil merken tussen een shared memory videokaart en een dedicated memory videokaart, zoals Dell die aanbiedt?
Daarnaast heb ik nog niemand gehoord over dode pixels. Komen deze bij Dell niet voor misschien?
Ow sorry, even uit het oog verloren, had een examen vandaag ^^Pixal schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:52:
[...]
wat is je service tag of ordernummer dan kijk ik effe
of noem je reparatienummer als je dat al gekregen hebt, of casenummer
ik heb voor dezelfde keuze gestaan. en heb voor de zekerheid toch maar de x300 met 64 mb geheugen genomen. mijn motivatie was:BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:02:
Ik sta op het punt een Dell 6000 aan te schaffen, mede door de berichten in dit topic! Ik heb dan de intentie een WSXGA+ scherm te nemen van 1680x1050. Ik twijfel alleen aan het videodeel. Ik ga er voornamelijk op werken met spreadsheets, webdesign en het wat lichtere photoshop werk. In hoeverre ga ik bij die werkzaamheden verschil merken tussen een shared memory videokaart en een dedicated memory videokaart, zoals Dell die aanbiedt?
Daarnaast heb ik nog niemand gehoord over dode pixels. Komen deze bij Dell niet voor misschien?
Ik kan m'n mail niet lezen vanaf mn werk. Maar als het zolang duurt is er iets misgegaan, dan kan je beter opnieuw bellen, of wachten tot ik weer thuis mn mail lees.ulixes schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:15:
[...]
Ow sorry, even uit het oog verloren, had een examen vandaag ^^
Nog steeds niks ontvangen dus
Kan ik je die servicetag mailen? Ik gooi die nl niet graag online
Nee eerder dat ze de helft vergeten zijn. T zou wel kunnen dat de rest komt want we kunnen er helaas niet teveel tegelijk sturen. Beperking van het systeem.ulixes schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:24:
Ok vreemde situatie nuIk doe de brievenbus open en vind 2 omslagen. Ik denk: mooi zo, eentje bevat de windows-cd, in de andere vind ik dan de drivers en de apps. Niet dus, in elke omslag 1 cd'tje, met respectievelijk PowerDVD en Sonic (brandsoftware).
De omslagen komen blijkbaar van Herkenbosch / Roermond.
Packed: 05/09/05 (normaal, ik had gebeld op vrijdag 02/09)
Maar meer dan een week om een briefje van Nederland naar Vlaanderen te krijgen...
Naast de vermelding "dsp: ups" nog een heleboel codes (tracking number, dcln (??), order number, product code, depot id) maar de track&trace van ups weigert ze blijkbaar![]()
Anyway, zou dit betekenen dat de rest op komst is?
[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 13-09-2005 14:27 ]
Verwijderd
Het enige wat ik me kan voorstellen is de Dell Scaling Utility:Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:10:
Ik heb ergens vernomen dat Dell en programma'tje heeft dat automatisch op internet je letters vergroot fzo, aangezien ik op WUXGA resolutie werk met men Inspiron 6000, voor de rest is alles goed zichtbaar, enkel sommige websites iets minder.
De cd procedures tegenwoordig zijn naadje. Ik snap niet dat dit goedkoper is dan alles bij het systeem doen, of de klant laten kiezen bij de bestelling.ulixes schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:17:
Prachtig, de andere cd's zijn eindelijk binnen (windows-cd en drivers-cd)
Voor zover ik kan zien is de windows-cd volledig origineel (geen dell-mappen ofzo erop).
Erg leuk dus, alleen vraag ik me af waarom Dell 4 afzonderlijke omslagen moet maken terwijl alles in ééntje (of hoogstens twee) kan. Lijkt me niet erg winstgevend
Verwijderd
Verwijderd
Voor de nieuwste games misschien...maar zou hier ook BF1942 / Medal of Honor / Call of Duty nog op te spelen zijn?De intel accelerator presteerd volgens mij een stuk minder en is dus niet echt interessant voor mensen die graag ook nog wat willen gamen.
Verwijderd
Deze spellen draaien wel op de onboard kaart. Ik heb een review gelezen maar deze ben ik nu even kwijt, als ik hem vind zal ik 'm posten.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:38:
[...]
Voor de nieuwste games misschien...maar zou hier ook BF1942 / Medal of Honor / Call of Duty nog op te spelen zijn?
Daar zit ik zelf nl al een tijd naar te kijken / te twijfelen...
Greetz!
Jurrie
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 14:44 ]
Verwijderd
Zeer graag, die reviewDeze spellen draaien wel op de onboard kaart. Ik heb een review gelezen maar deze ben ik nu even kwijt, als ik hem vind zal ik 'm posten.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 20:46 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:19 ]
[ Voor 40% gewijzigd door robert22nh op 27-09-2005 16:27 ]
Onderkant word handwarm en ik denk dat de Ati X300 kaart meer stroom verbruikt aangezien dit een apparte chip op een kaartje is. En de Intel Media accelerator is geintegreerd in de chipset van het moederbord. Echter weegt die stroombesparing lang niet op tegen het verschil in snelheid.robert22nh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:14:
Kun je de 6000 makkelijk op je schoot houden of word de onderkant heel warm???
Is een Ati Mobility X300 zuiniger dan de standaard Intel Media Accelerator 900, met accuverbruik?
[ Voor 30% gewijzigd door robert22nh op 27-09-2005 20:02 ]
[ Voor 28% gewijzigd door AttiX op 27-09-2005 21:24 ]
Verwijderd
Je zou voor DVD afspelen even op de Dell site kunnen kijken. Daar zie je dat er zo ie zo een standaard CDRW/DVDspeler in zitrobert22nh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:47:
Is de intel accelerator wel geschikt om dvds mee af te spelen.
Is er kwaliteits verschil met de ati x300??
Kun je een bestelling bij DELL nog aanpassen als je nog niet betaald hebt??
Robert
[ Voor 53% gewijzigd door AttiX op 27-09-2005 22:46 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik haal 1065 Pts in 3dMark03.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:03:
Ik zie dat er nogal wat twijfels zijn over de X300. Deze had ik zelf ook, nu ben ik echter in het bezit van zo'n kaartje. Gaat hier om de X300 128 MB (ik had 64 MB besteld) .
Benchmarks:
X300 @ 350/250
3Dmark 2001 score = 10.300 punten
3Dmark 2003 score = 3300 punten
Laptop recht uit de doos:
3Dmark 2001 score = 9500 punten
3Dmark 2003 score = 2500 punten
In combinatie met Pentium M 1.6 Ghz, 768 MB dual channel op 400 Mhz.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze kaart. De meeste games moeten er toch wel goed op kunnen draaien (ik heb helaas alleen 3Dmark gedraaid, nog weinig echte games kunnen testen). De intel accelerator presteerd volgens mij een stuk minder en is dus niet echt interessant voor mensen die graag ook nog wat willen gamen.
Ja maar als ik een speciaal proggie draai om te testen of de 5.9 drivers geschikt zijn, krijg ik de melding dat ik die niet kan installeren op mijn DELL.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:08:
Tuurlijk, op de ATI site staan mobility drivers.
Verwijderd
Ja , dat schijnt zo te horen. Cpu word weliswaar maar 33-35 graden ofzo , das best netjes voor een laptopulixes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:22:
Draait de fan bij jullie ook constant (weliswaar op een vrij laag toerental) ?
Raku
Dat is allemaal erg netjes. Ik had hiervoor een acer laptop waar de fan niet van draaide (alleen met hoge load) en dat ding werd me toch warm. Dat kleine beetje noise van de fan neem ik dan wel voor liefulixes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:51:
Mja, bij mij komt hij bij gewoon surf- en typwerk niet eens boven de 30° uit.
Enkel wanneer ik een spelletje speel gaat het ding richting 45°. De fan blijft ook dan echter rustig draaien...
Raku
Verwijderd
Moet je bij color even overlay to all channels aanzetten.robert22nh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:28:
Bij sommige filmpies die ik afspeel via media player zijn de kleuren niet goed.
Ik heb een x300 videokaart en 5.9 drivers hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderd
Heb gister avond 2 uur nadat ik me laptop had gekregen de hele boel geformateerd ( ja ook de mbr geleegt ) Windows opnieuw derop ( bah nl versie nu dus lekker engels) driver gedownload en voila draaien maar weerVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:
Ik ben van plan mijn huidige 40 GB schijf te gaan upgraden naar een andere schijf bijvoorbeeld 100GB, door zelf in te bouwen.
Bij het backuppen vind ie nog 2 directories van dell zelf, die op de schijf staan en je normaal zelf niet kunt zien geloof ik.
Als ik nu een andere schijf inbouw, als dat uberhaupt mogelijk is? Werkt alles dan gewoon goed als ik die directories overzet of heeft dell weer een "muahaha alleen onze hardware" protectie verzonnen?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq