Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels binnen...

Ideaal ding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Dell heeft inmiddels weer, net als een tijdje geleden, de actie met het dubbele geheugen, gratis transport en de gratis printer. Alleen is hij wel iets minder aantrekkelijk, want het dubbele geheugen op de N08606 (de middelste bij "Dell raadt aan) is maar 256MB extra (nu dus 768MB) en eerst zat er ook een gratis snap-on cover bij.

Ook staat de Pentium M 730 niet meer in de lijst. Jammer, want die processor had ik wel op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul1987 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 21:11:

verder is hij grafisch uitstekend, kan er BF2 op high mee spelen dus dat is behoorlijk goed.
.
Heb je hier nog speciale drivers voor gedownload ? Ik krijg dat namelijk niet aan de gang heb ook de 128 versie, ik krijg een zwart scherm en hij springt dan terug naar het bureaublad.

Heb nieuwe drivers gedownload bij dell dit hielp niet , ook drivers van ati.com en nog steeds doet hij het niet,

iemand enig idee ?

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
ik gebruik de drivers van www.omegadrivers.net

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Verwijderd

Thanks.. draait nu wel.. ;)

Ben nog opzoek naar wat extra geheugen iemand tips voor een goede shop ?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:17:
[...]

Als je nooit gamed, kan je zelfs evengoed die onboard intel videokaart nemen, ipv de ati x300.
Dat komt zo'n 200 euro goedkoper uit als ik me niet vergis, en qua performance is dat identiek, tenzij voor spellen niet.
zo, terug van weggeweest.
de reden dat ik geen onboard video wil is dat dat van het werkgeheugen snoept en daar houd ik niet zo van. een dedicated videokaart ontlast de processor ook meer dan een onboard gevalletje.(toch?)
verder scheelt het geen 200 maar 94€ (voor de 64 mb versie)
mijn grootste twijfel is nog steeds de garantie/verzekering... eigenlijk wel handig en zinnig en mijn onhandigheid kennende erg verstandig. maar wel gruwelijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
tijsco schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:52:
[...]

zo, terug van weggeweest.
de reden dat ik geen onboard video wil is dat dat van het werkgeheugen snoept en daar houd ik niet zo van. een dedicated videokaart ontlast de processor ook meer dan een onboard gevalletje.(toch?)
verder scheelt het geen 200 maar 94€ (voor de 64 mb versie)
mijn grootste twijfel is nog steeds de garantie/verzekering... eigenlijk wel handig en zinnig en mijn onhandigheid kennende erg verstandig. maar wel gruwelijk duur.
Ik heb het niet gedaan (de goedkoopste verzekering dus), je moet gewoon wat voorzichtig zijn met je spullen, en je hebt 300 € uitgespaard. Dan steek ik er liever een grotere HD in, en wat meer geheugen, dan iets "ontastbaars" dat enkel nut heeft als je je laptop stukmaakt. Als ik mijn laptop stukmaak, sja, pech voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Mayco schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:32:
[...]

Ik heb het niet gedaan (de goedkoopste verzekering dus), je moet gewoon wat voorzichtig zijn met je spullen, en je hebt 300 € uitgespaard. Dan steek ik er liever een grotere HD in, en wat meer geheugen, dan iets "ontastbaars" dat enkel nut heeft als je je laptop stukmaakt. Als ik mijn laptop stukmaak, sja, pech voor mij :)
Bwaf, sommige schade / defecten heb je toch echt zelf niet in de hand ...

Ik overweeg zelf deze inspiron 6000 config:

- Intel® Pentium® M Processor 725a (1.60 GHz, 2MB L2 cache, 400MHz FSB)
- 512MB 400MHz DDR II RAM (1x512)
- Geïntegreerde Grafische kaart Intel® Media Accelerator 900 Graphics
- 15.4" UltraSharp™ Wide Screen SXGA+ TFT Display resolution: 1680x1080
- 60GB Harde Schijf (5400rpm)
- Internal 8X DVD+/-RW Drive met Software
- Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card (Centrino)
- AZERTY Frans (FR) + Engelstalige systeemdocumentatie (ENG)
- 3Y Basic At-Home: 3Y At-Home Service + 30d Online MultiMedia Training

Komt me momenteel op 1244,96 euro (Dell België)

Ik zou via de telefoon bestellen en proberen wat korting te krijgen door
1) een cdrw te nemen ipv een dvd-rw
2) een hd van slechts 40 gig te nemen
3) te verzaken aan de gratis printer die je er momenteel bijkrijgt :r

Verwijderd

Ik kan 1 tip geven neem in iedergeval die SXGA das wel een ideaal schermpje, en ik heb een 7200 rpm schijf weet niet of dat in de praktijk veel zegt, maar mijn laptop draait lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
zo, eindelijk heb ik 'm besteld
kosten: 1615 euro
dan heb je:
pentium M 740 (1,73 GHz) 533 MHz FSB
64 mb radeon x300
15.4" WSXGA+ scherm (1680x1080)
2x256 MB DDR2 SDRAM
60GB 5400 rpm harddisk
8x dvd+/- rw
9-cell battery 80watt/hour
bluetooth
xp home
kensington slotje
targus draagtas

en.. 3 jaar garantie en verzekering tegen ongelukken

ik ben vooral erg benieuwd naar het scherm.
en ik hoop dat de drivers enzo een beetje makkelijk te installeren zijn. wil namelijk toch wel de xp pro die ik bij mijn oude (overleden) laptop had gaan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

tijsco schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 07:09:
zo, eindelijk heb ik 'm besteld
kosten: 1615 euro
dan heb je:
pentium M 740 (1,73 GHz) 533 MHz FSB
64 mb radeon x300
15.4" WSXGA+ scherm (1680x1080)
2x256 MB DDR2 SDRAM
60GB 5400 rpm harddisk
8x dvd+/- rw
9-cell battery 80watt/hour
bluetooth
xp home
kensington slotje
targus draagtas

en.. 3 jaar garantie en verzekering tegen ongelukken

ik ben vooral erg benieuwd naar het scherm.
en ik hoop dat de drivers enzo een beetje makkelijk te installeren zijn. wil namelijk toch wel de xp pro die ik bij mijn oude (overleden) laptop had gaan installeren
http://support.dell.com staan ze allemaal op. Nouja , gisteren waren ze even allemaal weg , maar ook op de nederlandse support site staan ze allemaal wel op. Verder kun je in de map c:\drivers\ ook diverse drivers vinden. Als je dat aanvult met standaard apps zoals wireless pro van intel , quickset en de touchpad drivers heb je een lekker cleane notebook :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand telefonisch bij dell al gevraagd of ze er een ati x600 of x700 in kunnnen bouwen?
heb ze net gebeld maar het dell chickie wist het niet en zei dat ik maandag terug moest bellen omdat er dan wat meer technische mensen zijn.

beetje raar trouwens dat ze het niet wist, je hoeft niet technisch te zijn om te weten wat je MAG verkopen. Want natuurlijk past het erin en kunnen ze het. De strategie is alleen zo dat als je op een bepaalt gebied meer wel je een andere lijn als de latitude moet nemen wat ze meer oplevert.
maar die wil ik niet dat lelijke ding.

ben benieuwd wat ze maandag zeggen maar ben ongeduldig... iemand deze vraag al een keer gesteld aan Dell?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:23:
heeft iemand telefonisch bij dell al gevraagd of ze er een ati x600 of x700 in kunnnen bouwen?
heb ze net gebeld maar het dell chickie wist het niet en zei dat ik maandag terug moest bellen omdat er dan wat meer technische mensen zijn.

beetje raar trouwens dat ze het niet wist, je hoeft niet technisch te zijn om te weten wat je MAG verkopen. Want natuurlijk past het erin en kunnen ze het. De strategie is alleen zo dat als je op een bepaalt gebied meer wel je een andere lijn als de latitude moet nemen wat ze meer oplevert.
maar die wil ik niet dat lelijke ding.

ben benieuwd wat ze maandag zeggen maar ben ongeduldig... iemand deze vraag al een keer gesteld aan Dell?

Groet,
Hoe kan jij zo zeker zijn dat het erin past? Kan het niet zijn dat de x600 of x700 wat groter is, meer stroom vreet, hitte produceerd, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]
Hoe kan jij zo zeker zijn dat het erin past? Kan het niet zijn dat de x600 of x700 wat groter is, meer stroom vreet, hitte produceerd, ...
[quote]

X600 of X700 zal niet zo veel meer hitte genereren als een X300. Daarnaast zijn er laptops die een X800 pro hebben die hebben wel een aangepaste koeling nodig.

Het enige wat een probleem kan zijn is het moederbord en de VGA aansluiting. Die is te kiezen met een ATI x300 dus ook een ATI x300 kaart.

Ik wil weten of ze willig zijn om dat aan te passen, die borden bestaan namelijk. Ik wil geen lattitude en ook geen 17 inch scherm..

ALs ik ze gebeld heb laat ik het even weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Even ter info. Je weet dat een X600 128 mb ongeveer gelijk presteert aan een X300 128 mb. Een X700 is dan weer veel sneller (twee keer zoveel 3d marks 05).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
In de meeste laptops zitten die grafische chips toch nog steeds op het moederbord gebakken? Ik denk niet dat ze er zomaar een X7/600 in kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie of deze laptop beschikbaar is met een Belgisch AZERTY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor aankomend schooljaar heb ik een laptop nodig, en op mn vorige school kon ik die leasen (2 jaar lang, 395,- per termijn en dan nog afkopen eind van studie voor 1000,- stelletje $%)*( :()

Dus ik heb besloten om er maar zelf eentje te kopen, het is vooral voor office applicaties, beetje internetten, en af en toe een spelletje spelen (maar niet veel bijzonders).

Ik kwam dus zelf op deze configuratie uit, is dat goed voor wat ik ermee wil gaan doen?
Ik heb gekozen voor die 7200 RPM schijf omdat ik ergens had gelezen/gehoord dat het net iets prettiger werkt dan de 5400 variant, of maakt dat voor mijn config weinig uit? :)

Processor Intel® Pentium® M740 Processor(1.73GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics+15"WXGA LCD
Beeldscherm15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel
Geheugen512MB 400MHz DDR RAM (1 x512)
Videokaart (OnBoard??)64MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harde schijf60GB (7.200rpm) IDE
DVD8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Garantie1 Jaar CAR (Collect and Return)
BatterijPrimary 9 Cell 80 WHr Batterij (x2)
Totaal€ 1.473 (€55 p/m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 09:51
Nieuwe firmware A08 is beschikbaar :)
http://support.dell.com/s...eleaseid=R105165&vercnt=2

[ Voor 70% gewijzigd door rschu68 op 23-08-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijne sevens ook is gaan bestellen se. Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ik hem heb. Ben echt benieuwd hoe hij er in het "echt" uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn laptop besteld met bovenstaande configuratie, volgens de site zou het zo'n 7~10 werkdagen duren voordat ik hem binnen heb.. ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Deze config besteld voor 1300€ incl. BTW & transportkosten (Dell België)

- Intel Pentium M 730 (1,6 GHz / 533 MHz FSB)
- 1 x 512mb 400MHz ddr2 ram
- geïntegreerde intel chip voor de graphics
- WSXGA+ scherm
- 40GB HD 5400rpm
- CD-R/DVD-lezer combodrive
- 9 cell batterij
- lcd cover carbon fibre
- 3jaar at-home service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat te kiezen, een 80GB harddisk van 7200rpm of een 100GB harddisk van 5400rpm, wie helpt me bij de keuze en kan me erook de voor en de nadelen van zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:11:
Ik vraag me af wat te kiezen, een 80GB harddisk van 7200rpm of een 100GB harddisk van 5400rpm, wie helpt me bij de keuze en kan me erook de voor en de nadelen van zeggen?
Je moet altijd voor de 7200 rpm schijf gaan. De harde schijf is de bottleneck van je systeem. Hij verbruikt nauwelijks meer stroom, wordt nauwelijks warmer, maar je merkt het performanceverschil zeer goed. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je niet kan met 20 gig minder...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Sinds gisteren staat er op de Dell site dat mijn order verzonden is.
Vervoerder: WWI (Walsh Western International)

Ik heb alleen m'n klanten- en ordernummer van Dell, maar daarmee krijg ik niets te zien op de track&trace van WWI. Op de pakbon staat alle informatie correct weergegeven, op één ding na: 0 dozen, 0kg :? :?

Verwachte leverdatum schommelt bij dell tussen 29/08 en 30/08...

(Bestemming is België, in de omgeving van Brussel)

Rare boel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet altijd voor de 7200 rpm schijf gaan. De harde schijf is de bottleneck van je systeem. Hij verbruikt nauwelijks meer stroom, wordt nauwelijks warmer, maar je merkt het performanceverschil zeer goed. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat je niet kan met 20 gig minder...
Op welk gebied merk je het performanceverschil dan zo hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

Op welk gebied merk je het performanceverschil dan zo hard?
Alle harde schijf intensieve applicaties, van opstarten (applicaties en Windows) tot bestanden kopieren. Bij games zal je geen verschil merken, maar juist bij alledaags gebruik gaat alles een stuk soepeler en "voelt" de computer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij zou zeker voor de 80GB 7200rpm gaan dan? Zijn er voor de rest nog vele verschillen? Want Maandag moet ik hem bevestigen en dan word hij besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Yeah, hij is binnen. Uiteindelijk toch via UPS, ik vermoed dat Walsh Western enkel het transport binnen Ierland regelt ^^

Eerste bevindingen zijn positief. Prachtig scherm, WSXGA+ is echt ideaal, het had zelfs nog wat kleiner gemogen :p
Vrij responsief systeem, al staat er standaard wel heel wat rommel geïnstalleerd. 'k Heb meteen een recovery cd gebrand want die zat niet in de doos. Op de harde schijf staat ook een recovery-partitie, maar ik denk niet dat ik die ga houden, ik kan die 3 gigabyte best zelf gebruiken :|
Touchpad werkt wel fijn, maar een externe muis blijft imo handiger.

Ik hoop enkel dat die recovery-windows-cd niet alle rommel opnieuw installeert...

Iemand enig idee of je bij Dell niet een volledig cleane windows-cd kan nagestuurd krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
ulixes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:36:

Iemand enig idee of je bij Dell niet een volledig cleane windows-cd kan nagestuurd krijgen?
-> wel 2 x CDs voor recovery + driver als je zegt dat je niets meer op je harde schijf hebt staan. :)Anders zeggen ze dat je m ook zelf kan branden (zie hiervoor eerdere postings).

Een -normale- XP-home edition CD krijg je dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Remke,

Scenario:

Klant belt Dell

Mijn computer is vastgelopen, windows start niet meer op.
- Kunt u Windows opnieuw installeren?
Nee, ik heb geen cd gekregen
- Doet u CTRL+F11, ziet u het restore scherm van norton?
Nee, die doet het niet dat heb ik al geprobeerd, hij loopt vast op de helft.
- Heeft u een restore cd gebrand vanuit het start menu?
Nee dat ging ik nou net morgen doen.
- Ik stuur u een Windows xp cd en een drivers cd. Binnen 4 werkdagen ontvangt u deze.
Dankjewel :P

Je weet wat je met de info moet doen nu dus :)

Ik stuur ze dagelijks, dus een gewone xp home cd.... krijg je wel in het geval dat dit nodig is.

[ Voor 12% gewijzigd door Pixal op 31-08-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:23:

Groet,
Je verdoet een klein beetje je tijd.

Op het intranet hier staat bij de configuratie van de 6000 het volgende:

video chipset:
Alviso Integrated
ATI M22 - Mobility Radeon X300

Dat betekent dat er geen andere mogelijkheden zijn, denk niet dat ze alle recovery software opnieuw gaan fixen. Dit gaat ze in het bestelsysteem niet lukken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een indicatie geven van de werkelijke gebruikerstijd van de Inspiron 6000 met een Celeron M processor (en dan wel de batterij met 9 cellen)? Volgende de site van Dell kan je tot 5 uur blijven werken op de batterij met 6 cellen. Maar is dit ook zo, ondanks dat de Celeron M geen gebruik maakt van de speedstep technologie? Hierbij ga ik wel even uit van een 'standaard' configuratie (geïntegreerde videokaart e.d.).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:20:
Kan iemand mij een indicatie geven van de werkelijke gebruikerstijd van de Inspiron 6000 met een Celeron M processor (en dan wel de batterij met 9 cellen)? Volgende de site van Dell kan je tot 5 uur blijven werken op de batterij met 6 cellen. Maar is dit ook zo, ondanks dat de Celeron M geen gebruik maakt van de speedstep technologie? Hierbij ga ik wel even uit van een 'standaard' configuratie (geïntegreerde videokaart e.d.).
Ligt er beetje aan wat je gebruikt. Als je DVDtje gaat kijken, gaat gamen met wifi aan dan gaat je batterij stuk harder leeg dan al zit je documentje te tikken in Word. Met wifi uit en scherm niet op z'n helderste stand kan je volgens mij wel iets van 4:30 halen (m'n vriendin heeft een Inspiron 6000 met 9-cell batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag men laptop net aangekregen en er zit een schijf van 80GB in, maar als ik met partition magic men schijf ga indelen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik maar 74 beschikbaar heb terwijl er een van 80GB inzit, waar zijn die andere 6GB's dan naartoe?? Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Uit de OM-FAQ:
1000 vs 1024
De harddisk fabrikanten rekenen voor het gemak en marketinggewijs met hele duizendtallen, terwijl we toch met machten van 2 moeten rekenen. Elk duizendtal (Kilo, Mega, Giga, Tera, etc) in de wereld van bits en bytes is in feite een vermenigvuldiging van 210 (1024). Als we dit nu gaan omrekenen, dan zien we bijvoorbeeld het volgende bij "60GB":
60.000.000.000 bytes = 58.593.750 KB = 57.220 MB = 55,9 G
Daarom dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Inderdaad, zo is 80.000.000.000 bytes = +/- 74,51 gigabyte
Hier kan je het allemaal narekenen: http://www.matisse.net/bitcalc/

Bovendien staan er op die Dell harddisks ook nog een recoverypartitie (3GB, einde van de harde schijf) en een partitie met diagnostische tools (80 megabyte bij mij, begin van de harde schijf).

Overigens heb ik vrijdagnamiddag gebeld voor mijn cd's.
De man aan de telefoon (Pixal? :+ ) zei dat die per post verstuurd werden. Voorlopig nog niets ontvangen, ik wacht af >:)

Verwijderd

[quote]ulixes schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:18:

Bovendien staan er op die Dell harddisks ook nog een recoverypartitie (3GB, einde van de harde schijf) en een partitie met diagnostische tools (80 megabyte bij mij, begin van de harde schijf).
quote]

Deze partities heb ik bij mij verwijderd, dus dan zou ik die GB's toch ook beschikbaar moeten hebben? Ik heb er nu 74.5 beschikbaar, heb ik dan alle GB's beschikbaar van men harddisk?

• ulixes
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:35:Deze partities heb ik bij mij verwijderd, dus dan zou ik die GB's toch ook beschikbaar moeten hebben? Ik heb er nu 74.5 beschikbaar, heb ik dan alle GB's beschikbaar van men harddisk?
Ja ik denk wel dat je nu de volledige ruimte van je harddisk beschikbaar hebt.

Verwijderd

Welke resolutie gebruiken jullie op je laptop? Aangezien ik een beetje aan het sukkelen ben met de resolutie?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De native resolutie, neem ik aan, want anders ziet het er een stuk minder scherp uit.

Verwijderd

En wat is de native :$ ?

• ulixes
MPmad schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:20:
De native resolutie, neem ik aan, want anders ziet het er een stuk minder scherp uit.
Inderdaad, hier WSXGA+ => 1680 x 1050

Andere schermen op de Inspiron 6000:

WXGA: 1280 x 800
WUXGA: 1920 x 1200

Nog steeds geen cd's ontvangen btw :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainsalad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 13:07
(wuxga is relaxed voor HDTV, nemen dus)

Maar ter zake, heeft iemand ervaring met suse 9.3 op een dell inspiron 6000?

Brainsalad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

brainsalad schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:50:

Brainsalad
hdtv 1080i is toch wat minder dan 1920 lijkt me zo. dan ben je net zo goed af met wxga (zolang je breedbeeld materiaal bekijkt iig)

daarbij komt dat ik never een laptop met zo'n resolutie zou nemen, ik heb een 21" scherm op m'n desktop dus zou op mijn laptop eerder iets makkelijkers nemen, ik loop dan tegen problemen op dat ik me helemaal de klote in sleep met de mousepad en dergelijke.

ik pak hier op t werk altijd een notebook met een middelmatige resolutie als ik iets uitzoek want dat vind ik aan alle kanten het lekkerste werken.

niet 'nemen dus' maar HEEL goed nadenken voordat je een resolutie kiest, zijn er zat die me dus bellen met het probleem dat hun resolutie te hoog is, en het ziet er lelijk uit als je hem lager zet. Ze zien de lettertjes niet of vinden het maar onhandig werken. "Dit had ik niet verwacht hoor, ik dacht juist, laat ik een paar honderd extra uitgeven voor een goed scherm". U betaalt extra voor de resolutie, niet voor de kwaliteit!

Als je wil gamen ook, lijkt me handig niet een te grote resolutie te nemen aangezien je videokaart het niet altijd wil trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een WUXGA scherm hier op men laptop maar vind niet de juiste resolutie om makkelijk te werken en zodat alles goed zichtbaar is, welke resolutie raden jullie me aan? Zodat alles mooi duidelijk is en ik goed kan werken :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Pff, nog steeds geen cd's :/
Pixal, weet jij toevallig vanwaar die cd's (os, drivers, apps) worden opgestuurd?
Exact een week geleden gebeld, nu zouden ze er toch al mogen zijn, ook per gewone post :P

On-topic: als ik kijk naar mijn wsxga scherm dan lijkt wuxga me toch wat overkill op een 15,4".
Wsxga = klein maar fijn. Groot genoeg om leesbaar te blijven, voldoende klein om veel desktopruimte over te houden en om er niet bombastisch uit te zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom dat ik me ook de vraag stel welke resolutie me het beste zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Tja je hebt nu eenmaal WUXGA gekozen, en de beste resolutie daarvoor blijft de zogenaamde native resolutie van 1920 x 1200.

Een lagere resolutie nemen zal denk ik een wazig effect tot gevolg hebben.
Staat het Dell Quickset-tooltje nog geïnstalleerd op je laptop (zie systray)?
Zoja, dan moet je daar ergens de tekengrootte kunnen veranderen.

Je kan in de beeldeigenschappen (rechtermuisknop op bureaublad => properties / eigenschappen) ook voor grotere pictogrammen kiezen. Daar kan je ook knoeien met dpi instellingen, al zal dat evenmin een knap resultaat geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:24:
Pff, nog steeds geen cd's :/
Pixal, weet jij toevallig vanwaar die cd's (os, drivers, apps) worden opgestuurd?
Exact een week geleden gebeld, nu zouden ze er toch al mogen zijn, ook per gewone post :P

On-topic: als ik kijk naar mijn wsxga scherm dan lijkt wuxga me toch wat overkill op een 15,4".
Wsxga = klein maar fijn. Groot genoeg om leesbaar te blijven, voldoende klein om veel desktopruimte over te houden en om er niet bombastisch uit te zien >:)
wat is je service tag of ordernummer dan kijk ik effe :)
of noem je reparatienummer als je dat al gekregen hebt, of casenummer

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 09-09-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owkey ga sevens direct eens kijken se, wat is eigenlijk het grote voordeel van een WUXGA scherm? Het moet toch ook reuze veel voordelen hebben dan aangezien het ook duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De grotere resolutie. Maar er zijn, geloof ik, maar weinig mensen die dat echt prettig vinden werken. Plus dat het meer van de batterij vraagt.

Ik zit zelf ook te twijfelen over welk scherm, als ik eventueel een Inspiron 6000 zou kopen. Dat WSXGA+ scherm lijkt me op zich wel erg mooi, alleen zit ik thuis altijd achter een 17" monitor en draai ik op 1024x768 en dat vind ik prima werken. Dus in dat opzicht is het WXGA scherm prima. Ik ben bang dat het met dat WSXGA+ scherm al gauw te klein word.

Alleen is het zo dat de standaard Inspiron 6000 uitgerust met Pentium M en WXGA gewoon duurder is dan de Inspiron 6000 Performance (De middelste bij "Dell raadt aan") die standaard een Pentium M en WSXGA+ heeft. Vreemde gang van zaken bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een Inspiron 6000 met WSXGA+, Pentium M 740, 80Gb, 1024Mb RAM en X300.

Topscherm. Superscherp en alles goed leesbaar. Mijn schoonvader heeft een laptop met WXGA en dat viel erg tegen. Als je de WUXGA wil hebben dan moet je dat in mijn optiek alleen combineren met een 17" scherm of je moet superogen hebben.

• HammerT
  • Laatst online: 22-08 08:59
Weet iemand of je ook de cd speler er uit kan halen om in dat slot een extra accu te plaatsen? Een vriend van me heeft hem al binnen, maar die heeft de dvd brander, deze zit gewoon fixed. Maar misschien is dat met de DRW/DVDComboDrive anders is?

of is zoiets alleen mogelijk met de 510m?

Verwijderd

Welke resolutie gebruiken jullie op jullie Dell Inspiron 6000?

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

HammerT schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:31:
Weet iemand of je ook de cd speler er uit kan halen om in dat slot een extra accu te plaatsen? Een vriend van me heeft hem al binnen, maar die heeft de dvd brander, deze zit gewoon fixed. Maar misschien is dat met de DRW/DVDComboDrive anders is?

of is zoiets alleen mogelijk met de 510m?
Yep, alleen met de 510m
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:34:
Welke resolutie gebruiken jullie op jullie Dell Inspiron 6000?
Waarom blijf je dat toch steeds vragen? Ik denk dat het WSXGA+ (1680x1050 dus) scherm het fijnste werkt. En bovendien heeft de resolutie veranderen op een notebook geen zin, want het beeld wordt er onscherper van.

Verwijderd

Waarom ik er over bleef doorgaan was omdat ik het gewoon even ter informatie wou weten. Ik heb nu mijn resolutie ook op 1680 - 1050 staan en dat ziet er in ieder geval al pakke beter uit. En kwa beeldvervorming, als ik men WUXGA op zen hoogste resolutie zet e-of ik zet het 1 resolutie kleiner, 1680 - 1050 dus zie ik eigenlijk geen verandering kwa kwaliteit van het beeld, dat wisten ze mij ook aan de telefoon te zeggen dat ik met een WUXGA scherm bijna iedere resolutie goed ging kunnen nemen en dus ook alles goed zal kunnen bekijken. Nu heb ik wel dat sinds men scherm op 1680 - 1050 staat dat tijdens het surfen alles extreem klein is hoe zou ik dat kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rschu68
brainsalad schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:50:

Maar ter zake, heeft iemand ervaring met suse 9.3 op een dell inspiron 6000?

Brainsalad
Jazeker, gaat als een trein... Ook zaken zoals CPU-throttling en Wifi-WPA werken al gewoon -out of the box-
Een goede 2e (had ik als eerste geinstalleerd) is voor mij [K]Ubuntu.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:09:
Waarom ik er over bleef doorgaan was omdat ik het gewoon even ter informatie wou weten. Ik heb nu mijn resolutie ook op 1680 - 1050 staan en dat ziet er in ieder geval al pakke beter uit. En kwa beeldvervorming, als ik men WUXGA op zen hoogste resolutie zet e-of ik zet het 1 resolutie kleiner, 1680 - 1050 dus zie ik eigenlijk geen verandering kwa kwaliteit van het beeld, dat wisten ze mij ook aan de telefoon te zeggen dat ik met een WUXGA scherm bijna iedere resolutie goed ging kunnen nemen en dus ook alles goed zal kunnen bekijken. Nu heb ik wel dat sinds men scherm op 1680 - 1050 staat dat tijdens het surfen alles extreem klein is hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Dat je geen kwaliteitsverlies ziet komt waarschijnlijk niet door het scherm maar door je ogen ofzo, ik wil je niet beledigen maar sommigen zien kwaliteitsverlies eerder dan anderen.

Een tft heeft een native resolutie, alle andere resoluties betekent dat je pixels tekort komt of overhoudt, dan wordt het beeld verspreid. In theorie kan je een resolutie precies door 2 delen zodat er geen rare dingen worden uitgehaald met de pixels maar over het algemeen blijf je het altijd zien.

Je krijgt je letters groter door bij de instellingen van je beeldscherm de DPI op 120 te zetten. Je kan dan wel beter Firefox als browser gebruiken want IE maakt het ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik sta op het punt een Dell 6000 aan te schaffen, mede door de berichten in dit topic! Ik heb dan de intentie een WSXGA+ scherm te nemen van 1680x1050. Ik twijfel alleen aan het videodeel. Ik ga er voornamelijk op werken met spreadsheets, webdesign en het wat lichtere photoshop werk. In hoeverre ga ik bij die werkzaamheden verschil merken tussen een shared memory videokaart en een dedicated memory videokaart, zoals Dell die aanbiedt?

Daarnaast heb ik nog niemand gehoord over dode pixels. Komen deze bij Dell niet voor misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-09-2005 12:03 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:02:
Ik sta op het punt een Dell 6000 aan te schaffen, mede door de berichten in dit topic! Ik heb dan de intentie een WSXGA+ scherm te nemen van 1680x1050. Ik twijfel alleen aan het videodeel. Ik ga er voornamelijk op werken met spreadsheets, webdesign en het wat lichtere photoshop werk. In hoeverre ga ik bij die werkzaamheden verschil merken tussen een shared memory videokaart en een dedicated memory videokaart, zoals Dell die aanbiedt?

Daarnaast heb ik nog niemand gehoord over dode pixels. Komen deze bij Dell niet voor misschien?
Je merkt dan absoluut geen verschil! I.v.m. photoshop heeft het bijv. zin om voor een beetje meer intern geheugen te kiezen (bijv. 1 x 512 en dan kun je zelf altijd later nog 512 of meer erbij prikken). Tuurlijk heeft Dell ook dode pixels. Maar dode pixels zijn door de verbeterde productiemethoden sowieso al bijna verleden tijd. Ik heb een D610 en die heeft geen dode pixels. En ik heb een live pixel op m'n 2005FWP. Dat is best goed, want dat is dus 1 pixel van de 1680*1050*3 + 1400 *1050 * 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Pixal schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:52:
[...]

wat is je service tag of ordernummer dan kijk ik effe :)
of noem je reparatienummer als je dat al gekregen hebt, of casenummer
Ow sorry, even uit het oog verloren, had een examen vandaag ^^
Nog steeds niks ontvangen dus :s
Kan ik je die servicetag mailen? Ik gooi die nl niet graag online :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 september 2005 @ 12:02:

ik heb voor dezelfde keuze gestaan. en heb voor de zekerheid toch maar de x300 met 64 mb geheugen genomen. mijn motivatie was:
-x300 heeft eigen geheugen en snoept dus niet van het standaardgeheugen
-x300 ontlast de processor, niet alleen bij gamen maar ook bij grafisch minder moeilijke dingen

de vraag is alleen merk je dat ook echt? in jouw geval denk ik van niet, omdat het allemaal erg statische aplicaties zijn. maar als je ooit iets anders met je laptop wil gaan doen kan je er niet zomaar een videokaartje bijprikken.
alles bijelkaar vond ik het de inverstering van 94€ wel waard.

verder vind ik het echt een ideaal laptopje, vooral het scherm (1680x1050) is hemels. echt zeker niet te klein. misschien was de 1920x1200 ook nog wel goed geweest, maar ik durfde de gok niet aan.
het enige hele kleine minpuntjeaan deze laptop is wel het formaat, nog best goed mee te nemen enzo, maar wel behoorlijk groot en zwaar, maarja je moet iets over hebben voor zo'n fijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:15:
[...]

Ow sorry, even uit het oog verloren, had een examen vandaag ^^
Nog steeds niks ontvangen dus :s
Kan ik je die servicetag mailen? Ik gooi die nl niet graag online :/
Ik kan m'n mail niet lezen vanaf mn werk. Maar als het zolang duurt is er iets misgegaan, dan kan je beter opnieuw bellen, of wachten tot ik weer thuis mn mail lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Ok vreemde situatie nu :p Ik doe de brievenbus open en vind 2 omslagen. Ik denk: mooi zo, eentje bevat de windows-cd, in de andere vind ik dan de drivers en de apps. Niet dus, in elke omslag 1 cd'tje, met respectievelijk PowerDVD en Sonic (brandsoftware).

De omslagen komen blijkbaar van Herkenbosch / Roermond.
Packed: 05/09/05 (normaal, ik had gebeld op vrijdag 02/09)
Maar meer dan een week om een briefje van Nederland naar Vlaanderen te krijgen... :|
Naast de vermelding "dsp: ups" nog een heleboel codes (tracking number, dcln (??), order number, product code, depot id) maar de track&trace van ups weigert ze blijkbaar :P

Anyway, zou dit betekenen dat de rest op komst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:24:
Ok vreemde situatie nu :p Ik doe de brievenbus open en vind 2 omslagen. Ik denk: mooi zo, eentje bevat de windows-cd, in de andere vind ik dan de drivers en de apps. Niet dus, in elke omslag 1 cd'tje, met respectievelijk PowerDVD en Sonic (brandsoftware).

De omslagen komen blijkbaar van Herkenbosch / Roermond.
Packed: 05/09/05 (normaal, ik had gebeld op vrijdag 02/09)
Maar meer dan een week om een briefje van Nederland naar Vlaanderen te krijgen... :|
Naast de vermelding "dsp: ups" nog een heleboel codes (tracking number, dcln (??), order number, product code, depot id) maar de track&trace van ups weigert ze blijkbaar :P

Anyway, zou dit betekenen dat de rest op komst is?
Nee eerder dat ze de helft vergeten zijn. T zou wel kunnen dat de rest komt want we kunnen er helaas niet teveel tegelijk sturen. Beperking van het systeem.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 13-09-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Ic, wel dan zal ik nog een dagje wachten.
Liggen ze morgen nog niet in de bus dan bel of mail ik even ^_^

Alvast bedankt, altijd leuk dat er een "insider" op het forum zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ssssst,

heel Dell leest deze topics :/

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 13-09-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens vernomen dat Dell en programma'tje heeft dat automatisch op internet je letters vergroot fzo, aangezien ik op WUXGA resolutie werk met men Inspiron 6000, voor de rest is alles goed zichtbaar, enkel sommige websites iets minder :).

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:10:
Ik heb ergens vernomen dat Dell en programma'tje heeft dat automatisch op internet je letters vergroot fzo, aangezien ik op WUXGA resolutie werk met men Inspiron 6000, voor de rest is alles goed zichtbaar, enkel sommige websites iets minder :).
Het enige wat ik me kan voorstellen is de Dell Scaling Utility:

Zoek op Dell.com in de search naar R98539.EXE

This utility allows user to select Large or Normal sizes for Fonts and Icons in Internet Explorer. This is applicable when the DPI is greater than 96 and IE version is 6.0 or more.

• ulixes
Prachtig, de andere cd's zijn eindelijk binnen (windows-cd en drivers-cd) :)
Voor zover ik kan zien is de windows-cd volledig origineel (geen dell-mappen ofzo erop).

Erg leuk dus, alleen vraag ik me af waarom Dell 4 afzonderlijke omslagen moet maken terwijl alles in ééntje (of hoogstens twee) kan. Lijkt me niet erg winstgevend 8)7

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ulixes schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:17:
Prachtig, de andere cd's zijn eindelijk binnen (windows-cd en drivers-cd) :)
Voor zover ik kan zien is de windows-cd volledig origineel (geen dell-mappen ofzo erop).

Erg leuk dus, alleen vraag ik me af waarom Dell 4 afzonderlijke omslagen moet maken terwijl alles in ééntje (of hoogstens twee) kan. Lijkt me niet erg winstgevend 8)7
De cd procedures tegenwoordig zijn naadje. Ik snap niet dat dit goedkoper is dan alles bij het systeem doen, of de klant laten kiezen bij de bestelling.

Het zou beter voor het milieu moeten zijn dat ze niet bij het systeem zitten maar waarom we dan niet 4 cd's tegelijk in mogen boeken is een raadsel.

Verwijderd

Ik zie dat er nogal wat twijfels zijn over de X300. Deze had ik zelf ook, nu ben ik echter in het bezit van zo'n kaartje. Gaat hier om de X300 128 MB (ik had 64 MB besteld :P ) .

Benchmarks:

X300 @ 350/250

3Dmark 2001 score = 10.300 punten
3Dmark 2003 score = 3300 punten

Laptop recht uit de doos:

3Dmark 2001 score = 9500 punten
3Dmark 2003 score = 2500 punten

In combinatie met Pentium M 1.6 Ghz, 768 MB dual channel op 400 Mhz.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze kaart. De meeste games moeten er toch wel goed op kunnen draaien (ik heb helaas alleen 3Dmark gedraaid, nog weinig echte games kunnen testen). De intel accelerator presteerd volgens mij een stuk minder en is dus niet echt interessant voor mensen die graag ook nog wat willen gamen.

Verwijderd

De intel accelerator presteerd volgens mij een stuk minder en is dus niet echt interessant voor mensen die graag ook nog wat willen gamen.
Voor de nieuwste games misschien...maar zou hier ook BF1942 / Medal of Honor / Call of Duty nog op te spelen zijn?

Daar zit ik zelf nl al een tijd naar te kijken / te twijfelen...

Greetz!

Jurrie

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:38:
[...]

Voor de nieuwste games misschien...maar zou hier ook BF1942 / Medal of Honor / Call of Duty nog op te spelen zijn?

Daar zit ik zelf nl al een tijd naar te kijken / te twijfelen...

Greetz!

Jurrie
Deze spellen draaien wel op de onboard kaart. Ik heb een review gelezen maar deze ben ik nu even kwijt, als ik hem vind zal ik 'm posten.

Edit:

Quake 3 :

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2143&p=14

Farcry:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2143&p=6

De X300SE is volgens mij wel trager dan de X300 normaal maar dit moet een goede indicatie geven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 14:44 ]

Verwijderd

Deze spellen draaien wel op de onboard kaart. Ik heb een review gelezen maar deze ben ik nu even kwijt, als ik hem vind zal ik 'm posten.
Zeer graag, die review :). Wil de laptop ook niet gebruiken om echt mee te gamen, maar MOCHT ik een keer vb 1 van die spellen willen doen...dan zou dat wel leuk wezen...niet meer dan dat :)...ook verder geen vereiste ofzo...

Bedankt nog voor de links(..of bedoel je dat met die review ;)? )

Edit:

Zijn er mensen met die onboard kaart die daar een beetje real-live ervaring mee hebben? Met 1 van deze of een soortgelijke game? En hoe loopt dat :)?

Jurrie :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een laatste update. Ik zat net te testen met m'n X300, maar hij draait makkelijk op de snelheden van een X600Pro. De 3Dmark 03 score gaat dan naar de 3600 marks. Misschien leuk om te weten voor mensen die nog twijfelen aan de 3Dprestaties van een dergelijke kaart.

Ik ben nu tot 400/326 gekomen. Standaard 297/216 Mhz.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:15
Kun je de 6000 makkelijk op je schoot houden of word de onderkant heel warm???

Is een Ati Mobility X300 zuiniger dan de standaard Intel Media Accelerator 900, met accuverbruik?

[ Voor 40% gewijzigd door robert22nh op 27-09-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:36
robert22nh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:14:
Kun je de 6000 makkelijk op je schoot houden of word de onderkant heel warm???

Is een Ati Mobility X300 zuiniger dan de standaard Intel Media Accelerator 900, met accuverbruik?
Onderkant word handwarm en ik denk dat de Ati X300 kaart meer stroom verbruikt aangezien dit een apparte chip op een kaartje is. En de Intel Media accelerator is geintegreerd in de chipset van het moederbord. Echter weegt die stroombesparing lang niet op tegen het verschil in snelheid.
Denk dat het verschil in stroomverbruik ook minimaal is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Is de intel accelerator wel geschikt om dvds mee af te spelen.
Is er kwaliteits verschil met de ati x300??
Kun je een bestelling bij DELL nog aanpassen als je nog niet betaald hebt??

Robert

[ Voor 30% gewijzigd door robert22nh op 27-09-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
DVD's afspelen lukt prima. Kwaliteitsverschil? Hangt er vanaf waarvoor je de laptop gaat gebruiken. In Windows of linux zul je geen verschil zien. In spellen is de X300 natuurlijk veel sneller.

Als je je bestelling al hebt doorgevoerd maar nog niet hebt betaald, dan staat de bestelling denk ik nog open. Althans die is nog niet verstuurd naar de bouwafdeling van Dell lijkt mij.

Bel morgen even :)

[ Voor 28% gewijzigd door AttiX op 27-09-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert22nh schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:47:
Is de intel accelerator wel geschikt om dvds mee af te spelen.
Is er kwaliteits verschil met de ati x300??
Kun je een bestelling bij DELL nog aanpassen als je nog niet betaald hebt??

Robert
Je zou voor DVD afspelen even op de Dell site kunnen kijken. Daar zie je dat er zo ie zo een standaard CDRW/DVDspeler in zit

Wat betreft de intel accelarator / x300...zie o.a. +/-3 postings terug......mijn vraag :)

Greetz!

Jurrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De volgende spellen heb ik gespeeld op mijn systeem:
  • Need for speed underground 2
  • Unreal Tournament 2004
  • Dungeon Siege 2
Instellingen niet te hoog, dan zijn deze spellen best speelbaar.

GMA 900, Pentium-M 1,6Ghz en 2x 512MB 533Mhz DDR2.

[ Voor 53% gewijzigd door AttiX op 27-09-2005 22:46 ]

Verwijderd

Nou...dat lijkt me dan wel duidelijk :)

Jurrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Op mijn 6000 met Radeon X300 64 mb zijn de afbeeldingen en grotere gekleurde "google" letters nogal blokkerig weergegeven. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Moet helaas wachten tot de mijne word afgeleverd maar ze zetten het er ook zo duidelijk bij he ;)

" Your order is en route, an ETA will be added asap "

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 22:03:
Ik zie dat er nogal wat twijfels zijn over de X300. Deze had ik zelf ook, nu ben ik echter in het bezit van zo'n kaartje. Gaat hier om de X300 128 MB (ik had 64 MB besteld :P ) .

Benchmarks:

X300 @ 350/250

3Dmark 2001 score = 10.300 punten
3Dmark 2003 score = 3300 punten

Laptop recht uit de doos:

3Dmark 2001 score = 9500 punten
3Dmark 2003 score = 2500 punten

In combinatie met Pentium M 1.6 Ghz, 768 MB dual channel op 400 Mhz.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze kaart. De meeste games moeten er toch wel goed op kunnen draaien (ik heb helaas alleen 3Dmark gedraaid, nog weinig echte games kunnen testen). De intel accelerator presteerd volgens mij een stuk minder en is dus niet echt interessant voor mensen die graag ook nog wat willen gamen.
Ik haal 1065 Pts in 3dMark03.

Intel Media accelerator 900, Pentium-M 1.6, 2x512MB 533Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Ik heb ook de X300 128 Mb versie, ook 64 besteld. Is het nog mogelijk om de drivers te updaten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, op de ATI site staan mobility drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:08:
Tuurlijk, op de ATI site staan mobility drivers.
Ja maar als ik een speciaal proggie draai om te testen of de 5.9 drivers geschikt zijn, krijg ik de melding dat ik die niet kan installeren op mijn DELL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon dat "speciale" proggie niet draaien en installeren zou ik zeggen. Het werkt hier al een maand uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Ik heb de 5.9 drivers geinstalleerd en het werkt perfect.
Beeldkwaliteit is 10x beter bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
Bij sommige filmpies die ik afspeel via media player zijn de kleuren niet goed.
Ik heb een x300 videokaart en 5.9 drivers hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Draait de fan bij jullie ook constant (weliswaar op een vrij laag toerental) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ulixes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:22:
Draait de fan bij jullie ook constant (weliswaar op een vrij laag toerental) ?
Ja , dat schijnt zo te horen. Cpu word weliswaar maar 33-35 graden ofzo , das best netjes voor een laptop :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
Mja, bij mij komt hij bij gewoon surf- en typwerk niet eens boven de 30° uit.
Enkel wanneer ik een spelletje speel gaat het ding richting 45°. De fan blijft ook dan echter rustig draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

ulixes schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 20:51:
Mja, bij mij komt hij bij gewoon surf- en typwerk niet eens boven de 30° uit.
Enkel wanneer ik een spelletje speel gaat het ding richting 45°. De fan blijft ook dan echter rustig draaien...
Dat is allemaal erg netjes. Ik had hiervoor een acer laptop waar de fan niet van draaide (alleen met hoge load) en dat ding werd me toch warm. Dat kleine beetje noise van de fan neem ik dan wel voor lief :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert22nh schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 19:28:
Bij sommige filmpies die ik afspeel via media player zijn de kleuren niet goed.
Ik heb een x300 videokaart en 5.9 drivers hoe kan ik dit oplossen?
Moet je bij color even overlay to all channels aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan mijn huidige 40 GB schijf te gaan upgraden naar een andere schijf bijvoorbeeld 100GB, door zelf in te bouwen.

Bij het backuppen vind ie nog 2 directories van dell zelf, die op de schijf staan en je normaal zelf niet kunt zien geloof ik.

Als ik nu een andere schijf inbouw, als dat uberhaupt mogelijk is? Werkt alles dan gewoon goed als ik die directories overzet of heeft dell weer een "muahaha alleen onze hardware" protectie verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:06:
Ik ben van plan mijn huidige 40 GB schijf te gaan upgraden naar een andere schijf bijvoorbeeld 100GB, door zelf in te bouwen.

Bij het backuppen vind ie nog 2 directories van dell zelf, die op de schijf staan en je normaal zelf niet kunt zien geloof ik.

Als ik nu een andere schijf inbouw, als dat uberhaupt mogelijk is? Werkt alles dan gewoon goed als ik die directories overzet of heeft dell weer een "muahaha alleen onze hardware" protectie verzonnen?
Heb gister avond 2 uur nadat ik me laptop had gekregen de hele boel geformateerd ( ja ook de mbr geleegt ) Windows opnieuw derop ( bah nl versie nu dus lekker engels) driver gedownload en voila draaien maar weer

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste