Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:40
stomme vraag misschien, maar ik heb net dus definitief besteld (zie paar posts terug) en ik heb de betalings kenmerken gemaild gekregen. Ik kan er gewoon geen wijs uit. is het een accept giro, of overmaken. wat is nou het rekening nummer, enz. Weet iemand waar dit staat op de dell site? thx

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:47:
Mijn pa zijn 6000 is toegekomen. Echter een klein probleempje met de taal-instellingen.

We hebben dus een AZERTY frans layout. Echter de symbolen die normaal via ALT-GR aan te roepen zijn, komen niet overeen. De cijfers en letters zijn goed. Wat moet ik nu precies veranderen?
zou je alstublieft een foto willen nemen van dat toestenbord? ik ben van plan om ook een dell inspiron 6000 te kopen, maar ik zou graag weten hoe het zit met dat azerty toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
ik heb een inspiron 6000 met een gewoon qwerty toetsen bord dus ik weet niet hoe hij aan dat type toetsenbord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
je kan dat kiezen bij de bestelling. ik zou graag ook zo'n toetsenbord hebben (in belgië typen we op azerty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

don_appie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:03:Waar ik alleen mee zit is de cardreader...is daar speciale software voor, hij pakt mijn MMD-card namelijk niet. Kaartje past perfect, maar ik krijg er geen drive bij en software/drivers kan ik niet vinden. Heeft iemand hier tips voor?
waarom daar veel moeite voor doen? ik gebruik op de inspiron een Hama cardreader, voor € 9,99 gekocht bij de mediamarkt. werkt feilloos, perfect en supersnel.leest 9 typen kaarten. ik heb er al 4 types op geprobeerd en hij pakt ze allemaal perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op je inspiron 6000? dan bedoel ik vanaf het moment van geld overmaken (ik heb geen creditcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfSam schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:53:
Heb net mijn systeem besteld:

Dell 6000
pentium m750 (1,86 GHz 2MB L2 cashe 533 MHz)
128 mb ati radion x300
15,4 WUXGA tft (1920 x 1200)
1024 mb ram (2x 512)
80 gb (7200 rpm)
dvd fikker
bg wifi
bluetooth
9cell battery
1y CAR

voor 1600 euri's (alles incl.) 8)
en nou nog maar hopen dat het voor m'n vakantie aankomt!
Ook via telefoon besteld? Online kom ik voor deze configuratie uit op 1996 euro, wat toch al een fikse korting is. :)

Mijn budget is 1500 euro, hoe pak ik dit het beste aan? Een systeem wat aan mijn eisen voldoet van 1500 euro online is mogelijk met 1 jaar CAR, maar zou toch graag die 3 jaar hebben. Geef ik dit systeem op telefonisch en vraag ik achteraf voor die extra jaartjes garantie, of zullen zij zelf voorstellen doen ( ik veronderstel van niet... )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
SonOfSam schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:28:
Hoe lang hebben jullie moeten wachten op je inspiron 6000? dan bedoel ik vanaf het moment van geld overmaken (ik heb geen creditcard).
Van af het moment dat de ik de overschrijvings kaart op de bus heb gedaan tot dat ups het pakje kwam brengen. was iets van 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:39:
[...]

Ook via telefoon besteld? Online kom ik voor deze configuratie uit op 1996 euro, wat toch al een fikse korting is. :)

Mijn budget is 1500 euro, hoe pak ik dit het beste aan? Een systeem wat aan mijn eisen voldoet van 1500 euro online is mogelijk met 1 jaar CAR, maar zou toch graag die 3 jaar hebben. Geef ik dit systeem op telefonisch en vraag ik achteraf voor die extra jaartjes garantie, of zullen zij zelf voorstellen doen ( ik veronderstel van niet... )?
Ik heb me gewoon vrij dom voor gedaan. Had een meisje aan de telefoon, ik zeg tegen haar dat ik heb gehoord van de 6000 en dat ik graag een offerte wilde laten maken. Toen zijn we alle onderdelen afgegaan (wist allang wat ik er in wilde hebben). aan het eind van de rit was het prijskaartje 1689 euro exclusief 60 gig 7200 toeren schijf.
Mijn reactie: Ow dat is net boven mijn budget.
Meisje: Ow wat was dat budget dan? ik: 1600 euro, maar ik zou toch wel erug graag zo'n 7200 toeren schijf er in hebben.
meisje: ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, wat is je email adress?
en daarna had ik een offerte van precies 1600 euro in mijn mail, met een 80 gig 7200 rpm schijf >:)

kortom mijn tip. doe alsof je dom bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonOfSam schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:03:
[...]

Ik heb me gewoon vrij dom voor gedaan. Had een meisje aan de telefoon, ik zeg tegen haar dat ik heb gehoord van de 6000 en dat ik graag een offerte wilde laten maken. Toen zijn we alle onderdelen afgegaan (wist allang wat ik er in wilde hebben). aan het eind van de rit was het prijskaartje 1689 euro exclusief 60 gig 7200 toeren schijf.
Mijn reactie: Ow dat is net boven mijn budget.
Meisje: Ow wat was dat budget dan? ik: 1600 euro, maar ik zou toch wel erug graag zo'n 7200 toeren schijf er in hebben.
meisje: ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, wat is je email adress?
en daarna had ik een offerte van precies 1600 euro in mijn mail, met een 80 gig 7200 rpm schijf >:)

kortom mijn tip. doe alsof je dom bent.
Bedankt! Ic sal al een beedje oevenen op het dom toen >:)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

@ timdeh

ga naar landinstellingen -> talen -> details

zorg dat het toetsenbord op indeling FRANS staat en niet Frans Belgisch, belgische keyboards verkopen we niet, alleen franse

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 17-06-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:50:
@ timdeh

ga naar landinstellingen -> talen -> details

zorg dat het toetsenbord op indeling FRANS staat en niet Frans Belgisch, belgische keyboards verkopen we niet, alleen franse
Werk jij bij Dell? Want de Latitude series heeft wel Belgische keyboard layout ( maar valt buiten mijn budget ). Ik begrijp niet goed waarom de Inspiron dit dan niet zou hebben, hiermee verliest Dell toch denk ik wel een redelijk aantal klanten. Die keyboard layout is het enige wat mij doet twijfelen over het al dan niet een Dell kopen. Voor de rest steken deze machines kop en schouders boven de concurrentie uit, al is het maar door hun hoge resolutie schermen en volledige aanpasbaarheid. ( of toch bijna volledig... ;)) Nuja, ik kan blind typen dus zo erg is het niet. Maar moest Dell nu de Inspiron reeks uitbrengen met Belgisch azerty dan was de keuze helemaal snel gemaakt...

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Ik kijk net in mijn mail.zie ik dat mijn order status is verzet naar pre-order (2) en dat de verwachte aflever datum de 23ste is. dat is dus al over 3 dagen. is dat mogelijk zo snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal niet nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Tis helaas niet anders nee, ik hoor er niet veel belgen over klagen maar soms is het wel een verassing voor ze. Inspiron doet in zijn geheel niet aan Belgische toetsenborden al is er bij de 1200/2200 ook een NEDERLANDS :( :( :( toetsenbord opgezet, dus zal me niets verbazen als Belgisch nu wel er in is gekomen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:53
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:50:
[...]

waarom daar veel moeite voor doen? ik gebruik op de inspiron een Hama cardreader, voor € 9,99 gekocht bij de mediamarkt. werkt feilloos, perfect en supersnel.leest 9 typen kaarten. ik heb er al 4 types op geprobeerd en hij pakt ze allemaal perfect....
Die interne is net wat fijner dan een externe...dus als iemand mij daar mee kan helpen, graag.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Wat is wijsheid?

Bestellen via Internet en 50 euro korting nemen + gratis verzending = 89 euro + gratis USB key (hoef ik helemaal niet!) Ik wil een redelijk kale 6000, samen 679 euro

Of bellen en zeggen dat ik een bepaald budget heb, zeg eens 650 euro.

Wie heeft welke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Ik heb ook een Dell Inspiron 6000 besteld (+ wireless accespoint + tftscherm) en diezelfde avond nog betaald. Dat was gisterenmiddag. Ik heb echter nog altijd geen bevesteging gekregen van betaling, hoelang duurt dat gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over online bestellen.

Vroeger wanneer je een laptop configureerde op Belgische Dell site, kon je eerst type ( Inspiron, Latitude, ... ) kiezen, daarna het model ( in mijn geval i6000 ) en kwam je daarna uit op een configuratie pagina, waar je al je onderdelen kon aanduiden. Recent is dit echter veranderd.

Nu kom je na de keuze van het model uit op een pagina met verschillende soorten i6000's. ( Momenteel : Multi media, X-treme Mobility, Advanced, Multi media ) Als ik nu dezelfde configuratie samenstel bij elk van deze soorten, kom ik telkens een andere prijs uit. Verschil tussen hoogste en laagste is ongeveer 100 euro. Wat is hier de logica van? Een zelfde laptop met verschillende prijzen??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, krijg morgen als het goed is mijn inspirion 6000 binnen...

Alleen hoe zit het met de accu...moet ik die eerst 2 of 3 keer goed opladen en dan ontladen..of is dat niet meer nodig.............

Kun je 2 notebooks draadloos met elkaar verbinden, beiden hebben een lankaart type b....kan dat zo...

In ieder geval bedankt

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Mayco schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:00:
Ik heb ook een Dell Inspiron 6000 besteld (+ wireless accespoint + tftscherm) en diezelfde avond nog betaald. Dat was gisterenmiddag. Ik heb echter nog altijd geen bevesteging gekregen van betaling, hoelang duurt dat gemiddeld?
Op het moment dat de betaling binnen is bij dell 2~5 dagen krijg je een bevestiging, dan duurt het nog 1~2 weken tot dat hij geleverd is.
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 12:12:
Vraagje over online bestellen.

Vroeger wanneer je een laptop configureerde op Belgische Dell site, kon je eerst type ( Inspiron, Latitude, ... ) kiezen, daarna het model ( in mijn geval i6000 ) en kwam je daarna uit op een configuratie pagina, waar je al je onderdelen kon aanduiden. Recent is dit echter veranderd.

Nu kom je na de keuze van het model uit op een pagina met verschillende soorten i6000's. ( Momenteel : Multi media, X-treme Mobility, Advanced, Multi media ) Als ik nu dezelfde configuratie samenstel bij elk van deze soorten, kom ik telkens een andere prijs uit. Verschil tussen hoogste en laagste is ongeveer 100 euro. Wat is hier de logica van? Een zelfde laptop met verschillende prijzen??

Alvast bedankt!
Dat is toch alleen maar handig, je configureerd je laptop 10 keer, laat iedere keer het venster open staan en de goedkoopste bestel je.
Dit problem had dell voreger veel meer, tegen wordig is dat "allemaal" verholpen, teminste op de NL site.
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:09:
Ik heb een vraagje, krijg morgen als het goed is mijn inspirion 6000 binnen...

Alleen hoe zit het met de accu...moet ik die eerst 2 of 3 keer goed opladen en dan ontladen..of is dat niet meer nodig.............

Kun je 2 notebooks draadloos met elkaar verbinden, beiden hebben een lankaart type b....kan dat zo...

In ieder geval bedankt
Je moet de accu 1 keer helemaal ontladen en laden, daarna moet je bij 40% gaan herladen. Deze accu's kunnen namelijk maar 500x volledig ontladen worden, en het is slecht voor de accu's als ze volledig ontladen worden. Dus om het een beetje goed te doen, ontlaad je em eens in de maand/week (licht aan het gebruik) helemaal en alle andere keren laad je als hij nog maar 40% vol is.
Ps als je nog een extra accu hebt kun je deze het best in een koele ruimte bij 40% gelade, bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Uw order wordt klaargemaakt voor verzending 6/28/2005 09:46
prachtig! hopelijk is het snel hier!

edit: wtf?? nu zit ik ineens een stap terug? :?
Uw order is in productie 6/28/2005 09:46

[ Voor 33% gewijzigd door Mayco op 28-06-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Mayco schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:44:
[...]

prachtig! hopelijk is het snel hier!

edit: wtf?? nu zit ik ineens een stap terug? :?

[...]
Das heel normaal bij dell, duurt ongeveer 3 dagen tot hij op verzenden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Tot hij "echt" op verzenden staat dan? Momenteel staat het weer op stap 4...

edit: ok, dit ging snel... * Mayco een dansje doet
Uw order is verzonden 6/28/2005 22:16
Meer Informatie
Orderdatum: 6/24/2005
Verwachtte afleverdatum: 6/30/2005
Werkelijke verzenddatum: 6/28/2005
Naam transporteur: UPS
Status van levering Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie

[ Voor 75% gewijzigd door Mayco op 29-06-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 16:47
Kheb ook een Inspiron 6000 besteld. Dat ging erg snel!

Orderdatum: 27-6-2005
Verwachtte afleverdatum: 30-6-2005
Status van levering Uw order staat bij onze koeriersdienst voor aflevering, Klikt u op de onderstaande details voor meer informatie

Er staat volgens mij alleen geen trackingnumber van UPS bij die details...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Quartje schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:00:
Kheb ook een Inspiron 6000 besteld. Dat ging erg snel!

Orderdatum: 27-6-2005
Verwachtte afleverdatum: 30-6-2005

Er staat volgens mij alleen geen trackingnumber van UPS bij die details...
De tracking number krijg je pas later, en het verznenden duurt 3~5 dagen (van uit denemarken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
kippy schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:51:
[...]

De tracking number krijg je pas later, en het verznenden duurt 3~5 dagen (van uit denemarken)
Yep, zojuist zag ik het tracking number er ook bij staan. Alleen de pakketjes zijn waarschijnlijk nog niet gescand door UPS. Want het invoeren van het nummer geeft nog geen resultaten. Maargoed, geduld is een schone zaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Hoezo vanuit Denemarken?

Mijn pakjes zijn al gescant bij UPS, bij elke pakje staat:
Dat is toch ierland? Ook staat op de site van Dell dat de verwachte leveringsdatum 30 juni is, maar zou dat kloppen of gaat het toch echt nog tot in juli duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Mayco schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:57:
Hoezo vanuit Denemarken?

Mijn pakjes zijn al gescant bij UPS, bij elke pakje staat:

[...]

Dat is toch ierland? Ook staat op de site van Dell dat de verwachte leveringsdatum 30 juni is, maar zou dat kloppen of gaat het toch echt nog tot in juli duren?
Als het echt nog tot in juli gaat duren kan je laptop er ook in plaats van morgen overmorgen zijn, "tot in juni" klinkt zo negatief ;)

Maar om op je vraag te antwoorden: het kan goed zijn dat je pakketje zich vanavond al in Frankrijk bevind en morgen gewoon via Rotterdam ofzo het land in gaat, zodat je het morgenavond alsnog hebt. Hou de tracker even in de gaten, die kan met het uur veranderen, zeker vlak voor je pakketje de deur uit gaat.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
CamU schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:11:
[...]

Als het echt nog tot in juli gaat duren kan je laptop er ook in plaats van morgen overmorgen zijn, "tot in juni" klinkt zo negatief ;)
idd, hoewel, liever morgen dan overmorgen :)
Maar om op je vraag te antwoorden: het kan goed zijn dat je pakketje zich vanavond al in Frankrijk bevind en morgen gewoon via Rotterdam ofzo het land in gaat, zodat je het morgenavond alsnog hebt. Hou de tracker even in de gaten, die kan met het uur veranderen, zeker vlak voor je pakketje de deur uit gaat.
frankrijk... zou mooi zijn, het moet maar tot in belgië komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Poeh, echt frequent updaten doen ze bij UPS niet aan ;) Frustrerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Status update :) Heb 4 pakketjes, allemaal "In Transit", 2 ervan zitten in Eindhoven (en zijn daar initial gescant :?) en twee zitten nog in Ierland (Limerick).

Blijkbaar zijn de pakketjes dus gesplitst, en zijn 2 van de 4 voor het eerst gescant in Ierland zelf, terwijl de andere 2 al in Nederland voor de eerste keer zijn gescant...

Het is al half één, dus ik vrees eigenlijk dat het niet voor vandaag gaat zijn als die 2 pakketjes nog eerst naar Nederland moeten komen, en dan nog met het UPS busje naar België...

edit: Nu is er al eentje van Nederland naar Frankrijk gegaan, ik heb dus vier pakketjes, waarvan er drie in verschillende landen zit, en geen enkel in het land waar het moet zijn :)

edit2: Ah, mooi, nu zit alles in Frankrijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Mayco op 30-06-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 20:56
Ik heb net de dell inspiron 6000 besteld met de volgende onderdelen:

centrino 1,86
WUXGA (1920 x 1600)
1024 mb geheugen
radeon x300 128 mb
80 gig 5400 rpm HDD
bluetooth
intel wireless b/g

voor 1451 euro (exclusief verzend kosten (89,95))

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Mayco schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:24:
edit2: Ah, mooi, nu zit alles in Frankrijk.
Ah, bij mij ligt de hele zaak in Frankrijk (in Lesquin om precies te zijn). Zal het morgen bezorgd worden? Ik heb er een hard hoofd in. Ze halen de 'verwachte' 1 juli niet denk ik. Tenzij het nu op weg is naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Quartje schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:34:
[...]

Ah, bij mij ligt de hele zaak in Frankrijk (in Lesquin om precies te zijn). Zal het morgen bezorgd worden? Ik heb er een hard hoofd in. Ze halen de 'verwachte' 1 juli niet denk ik. Tenzij het nu op weg is naar NL.
Bij mij was de verwachte datum vandaag, 30 juni dus... Ik denk wel dat ze het morgen leveren, zowel bij mij, als in nederland. Er is iig een rechtstreekse verbinding van Lesquin naar Rotterdam, omdat een deel van de pakketjes in Rotterdam zat, en vervolgens in Lesquin...

Hopelijk echt morgen, anders moet ik nog een heel weekend wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
1 jul 2005
6:38 's morgens APELDOORN, NL OUT FOR DELIVERY
6:37 's morgens APELDOORN, NL IMPORT SCAN

Nou, zullen ze vandaag dan toch gaan bezorgen? (alhoewel ik in Enschede zit) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Quartje op 01-07-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
alle 4:
4:28 A.M. BRUSSELS, BE OUT FOR DELIVERY
3:41 A.M. BRUSSELS, BE OUT FOR DELIVERY
3:46 A.M. BRUSSELS, BE OUT FOR DELIVERY
3:43 A.M. BRUSSELS, BE OUT FOR DELIVERY
ik ben er zeker van! het is voor vandaag!! woohoo!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Mayco schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:05:
alle 4:

[...]

ik ben er zeker van! het is voor vandaag!! woohoo!!11
Hoeveel Inspiron's heb jij wel niet besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
hehe, eentje maar, maar ik heb er nog een accespoint en een tftscherm bij, en blijkbaar is dat verdeeld over 4 dozen :) (die 4e doos weet ik niet, mss die extra batterij?, we zullen zien :))

edit: grrr, hoe dichter mijn laptop is, hoe moeilijker het wachten is...

[ Voor 17% gewijzigd door Mayco op 01-07-2005 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Mayco schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:39:
\(die 4e doos weet ik niet, mss die extra batterij?, we zullen zien :))
Waarschijnlijk stroomkabel van de TFT...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
denk eerder je laptop tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
laptop is binnen!

het was de extra batterij en een extra adapter die erin zat.

op het eerste zicht ben ik heel tevreden, wel een beetje jammer dat de toetsen Esc enzo ook in het frans zijn... maarja, dat went wel :)

mijn TFT scherm is heerlijk, heeft 4 usb poorten en zo'n leuke DVI-aansluiting...

zal binnen een paar dagen wel een mooi verslag typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Jeps, hier is hij vanochtend ook binnengekomen. ;)

Ik zal m'n ervaringen hier ook vermelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mayco schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:35:
laptop is binnen!

het was de extra batterij en een extra adapter die erin zat.

op het eerste zicht ben ik heel tevreden, wel een beetje jammer dat de toetsen Esc enzo ook in het frans zijn... maarja, dat went wel :)

mijn TFT scherm is heerlijk, heeft 4 usb poorten en zo'n leuke DVI-aansluiting...

zal binnen een paar dagen wel een mooi verslag typen :)
Welk TFT scherm is het? En ga je die gebruiken i.c.m. je laptop?

We zaten er dus allebei naast met het 4e pakketje, he weer geen kratje bier gewonnen :+

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Nee, het TFT-scherm was gewoon om van dat oude piepende (vreselijk hoge piep) 17" bakbeest verlost te zijn. Het is dus voor mijn desktop.

Dit is de naam+specs: Dell Ultrasharp 1704FPV 17" performance LCD Flat Panel Monitor. 280cd/m² brightness, 1000:1 contrast, 25ms response time. Dual Tone TCO03

Wat wel opmerkelijk is, is dat er een optische muis bijzat, hoewel ik deze helemaal niet besteld had... Niets op tegen, maar toch even raar :)

Wat nog vreemd is, is dat ik niet kan zien welke van de twee batterijnen de 9-cell is, en welke de (standaard) 6 cell... Er staat op beide 80WH... Zijn ze dan gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
echt vaag...

zowel de display drivers als de video drivers staan dubbel in de device manager. Daardoor is mijn beeld in vieren gesplitst en zie ik alles dus 4x! :/ :X Heb de drivers eruit gegooid, maar ze blijven dubbel terugkomen. Ook system restore heeft geen nut... vaagheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Huh? Dat is vreemd, en was dat zo toen je em voor de eerste keer aanzette? Ik heb geen problemen daarmee :? Mss is er iets verkeerd ingesteld bij de instellingen van het beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Ja, was al bij de eerste keer opstarten. Heb het 2 keer eventjes goed gehad, door het uitschakelen of verwijderen van wat drivers. Reboot je daarna nog een paar keer, is het probleem weer terug. Ik baal erorm...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
btw, wat zijn de openingstijden van de helpdesk (ook in het weekend?). Ik kon die info nl. niet op de site vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
De helpdesk is alleen op werkdagen geopend van 8:30 tot 17:00 (?) dacht ik...

Ik zou gewoon even alles opnieuw installeren, en kijken of het dan wel werkt. Dan ben je metteen af van al die Dell meuk. 80 w zullen ze een foutje hebben gemaakt. Een 6 cel is 53 w (bij lattitude), maar wellicht is dat anders bij Inspiron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Ik heb nu ook gemerkt dat op de pakbon 2x een 80w batterij staat, ik dacht dat de standaard batterij een 53w was, maar blijkbaar was dat ook een 80w...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Hoedje schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:31:
De helpdesk is alleen op werkdagen geopend van 8:30 tot 17:00 (?) dacht ik...

Ik zou gewoon even alles opnieuw installeren, en kijken of het dan wel werkt. Dan ben je metteen af van al die Dell meuk. 80 w zullen ze een foutje hebben gemaakt. Een 6 cel is 53 w (bij lattitude), maar wellicht is dat anders bij Inspiron.
Als ik win xp pro erop knal, dan behoud ik nog wel de mogelijkheid om het systeem te restoren m.b.v. de bijgeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Er zit gewoon een CD bij met Windows XP, een CD met drivers en twee CD's met trail's. Dus daar staat alles op, wat er nu ook op staat!
Hmm, blijkbaar alleen bij lattitude excuus :P

[ Voor 22% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Hier een review over mijn recente aanwinst dus :)

Beeldscherm
De resolutie 1920x1600 is veel te groot, onwerkbaar eigenlijk, je moet de DPI op 200% ofzo zetten om het leesbaar te houden, maar helaas maakt die DPI in windows meer kapot... Veel dingen zijn afschuwelijk lelijk, zijn onleesbaar omdat het buiten het window vallen, ... Ik gebruik nu 1280x800, en eigenlijk vind ik dat wel wat zonde...

Geluid
Bij muziek klinkt het geluid wel soms wat blikkerig zoals het in veel laptops is, hoewel ik zeer te spreken ben over het "stereo-effect" dat je bij films heel goed ziet, daar is het echt wel goed...

Multimedia-keys
Zeer handig, het werkt zelfs in Mediaplayer classic O+ :) Enige (kleine) minpuntje is mss dat het pas oplicht als je op een toetsje drukt, en dan is het eigenlijk al te laat... Ook zouden de volume +/- en |<< en >>| misschien wat dichter bijmekaar hebben mogen staan, zodat het duidelijker is dat ze samenhoren, maar dat is muggezifterij...
Wel een nadeeltje is dat je met de Dell QuickSet niet kan instellen welk programma er moet opgestart worden als je de Play/Pauze knop lang induwt, standaard is dat "Dell Media Experience" welke ik er onmiddelijk afgegooit heb, het zou mooi zijn moest het aanpasbaar zijn om bijvoorbeeld winamp op te starten...

Toetsenbord
Het is wel even wennen om op een laptoptoetsenbord te typen, maar ik denk wel dat het snel gaat wennen. Het feit dat het een Franse AZERTY is, is wel wat speitig, misschien zou ik in het vervolg toch beter een QWERTY nemen, aangezien dat ook snel went... Geef toe, wat is het mooiste: "Esc" of "Échap"? :)

Wireless
Dit is de eerste keer dat ik zelf iets met wireless heb, en ben er dan ook tevreden over, ik haal de volle 54 Mbps dus ik kan niet klagen.

Touchpad
Heb soms het gevoel dat deze niet echt goed "pakt", dat ik dus wel beweeg met mijn vinger, maar de muis op het scherm beweegt niet, dit heb ik wel maar heel soms, dus is niet zo'n issue... De scrollge bieden zijn wel lekker breed, op de laptop van mijn broer zijn die vakken zeer smal, en is het vaak lastig om te scrollen, dit gaat hier direct goed.

Batterij
Zeer tevreden over batterij, momenteel staat bij resterend: 95% (komt pas uit de stekker), en hij kan nog 4 uur 33 minuten vrolijk stroom vreten.

Als er nog vragen zijn ofzo, shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Multimedia-keys
Wel een nadeeltje is dat je met de Dell QuickSet niet kan instellen welk programma er moet opgestart worden als je de Play/Pauze knop lang induwt, standaard is dat "Dell Media Experience" welke ik er onmiddelijk afgegooit heb, het zou mooi zijn moest het aanpasbaar zijn om bijvoorbeeld winamp op te starten...
Dat is idd. heel irritant. Je kunt denk ik met Winkey (heet het geloof ik), wel een ander programma er aan toewijzen.
Touchpad
Heb soms het gevoel dat deze niet echt goed "pakt", dat ik dus wel beweeg met mijn vinger, maar de muis op het scherm beweegt niet, dit heb ik wel maar heel soms, dus is niet zo'n issue... De scrollge bieden zijn wel lekker breed, op de laptop van mijn broer zijn die vakken zeer smal, en is het vaak lastig om te scrollen, dit gaat hier direct goed.
Je kunt de gevoeligheid van touchpad instellen bij configuratiescherm --> muis, alsmede al die andere dingen instellen!

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ff snel voorstellen Pinokia.... nu ook in het bezit van een Inspriron 6000.

Afgelopen woensdag s'ochtends aan mijn baas gevraagd of ik zakelijk een nieuwe laptop kon bestellen.... scheelde me weer BTW.. Het kon en nog diezlefde middag eentje bestel..

[b]
  • [
    • b]Intel celeron M 1,3 HGZ
    • 60 gb
    • 768 MB Intern
    • Carbon Fibre Cover
    • 128 Mb videokaart
    • wireless lan 2200 bg
    • dvd brander 8x
    • OS XP SP2
    • 1 jaar CAR
    • LCD WSXGA 1680 dacht ik
    • [/b]
  • [/b]
Totale prijs 987.23, maar moet wel eerlijk zijn dat Ik zakelijk veel met Dell te maken heb dus ik kanw el wat regelen hier en daar...

Op vrijdag al binnen, binnen 48 uur !!!! Super Dell...Met carbon Fiber ziet hij er heel mooi uit, lekker stil....In een woord super, nu mijn Inspiron 8100 met brander, en alles erop en eraan maar verkopen....

alleen een vraag!! Het SD slot, mijn mmc card van de telefoon past er gewoon in, geen problemen..maar hij doet niks, waarschijnlijk door de MMC kaart...toch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Hoedje schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:49:
Er zit gewoon een CD bij met Windows XP, een CD met drivers en twee CD's met trail's. Dus daar staat alles op, wat er nu ook op staat!
Nee hoor, ik heb buiten een Sonic Digitalmedia v7 cd en een MS Works cd, verder geen windows xp of driver cd erbij gekregen. Jij wel Mayco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]Nog even wat fotootjes dan.... [hr][/img]Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=JV4ZHZSG

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=OGZNK64I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bellen met technisch dupport en zeggen dat je de schijfjes nageleved wilt krijgen..eigenlijk willen ze dat je ze zelf brand, gaat erg makkelijk trouwens maar je kunt ze nabestellen...gratis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:17:

Twee dingen die ik veranderd heb in de instellingen:
- Wat me meteen opviel was dat sommige websites er raar uitzagen, maar dat heb ik simpel opgelost door de dpi op 96 te zetten (lettertype) ipv de 120 waar ie standaard op stond.
- Door de screen brightness wat op te voeren is het beeld nu een stuk beter te zien overdag.

Dit zijn geen specifieke inspiron 6000 tips, maar misschien dat het toch bruikbaar is voor iemand.
Weet iemand hoe ik de dpi en de screen brightness kan veranderen ....;)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:52:
[...]

Weet iemand hoe ik de dpi en de screen brightness kan veranderen ....;)..
De dpi verander je door rechtermuisknop op bureaublad --> eigenschappen --> instellingen (tabblad) --> geavanceerd (knopje) daar staat het dan, en kun je het aanpassen. Je kunt kiezen voor een vooringestelde waard of zelf wat instellen.

Brightness is neem ik aan gewoon fn + pijltje omhoog/omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:58:
[...]

De dpi verander je door rechtermuisknop op bureaublad --> eigenschappen --> instellingen (tabblad) --> geavanceerd (knopje) daar staat het dan, en kun je het aanpassen. Je kunt kiezen voor een vooringestelde waard of zelf wat instellen.

Brightness is neem ik aan gewoon fn + pijltje omhoog/omlaag
Bedankt, aha dpi staat bij al op 96dpi (standaard)..

Zo dat is handig...ken je misschien nog meer sneltoetsen...of kan ik een lijst ergens uitprinten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
die sneltoetsen kan je zien op het toetsenbord zelf. de toetsen met een blauwe opdrukt kunnen samen met fn gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
hoelang duurde het bij jullie ongeveer voordat hij geleverd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
kan je zien aan de postdatums he :)
24 juni besteld, 1 juli aangekomen

beste is gewoon om die dell status page en ups status page te volgen

[ Voor 3% gewijzigd door Mayco op 04-07-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
bij mij staat er inmiddels dat hij voorbij apeldoorn is, toen bij jou die tweede status verscheen hoelang duurde het toen nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
ik had 4 pakjes, dus ik moest wachten tot alles in Brussel was, maar van zodra er staat "Out to delivery" was het bij mij dezelfde dag nog binnen. Ik denk dus dat je je laptop vandaag (als er "Out to delivery" staat) of morgen kan verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Mayco op 04-07-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
heey bedankt he, ik heb net met ups aan de lijn gehangen, omdat ik zelf nog weg moet vandaag en dus iemand zou moeten regelen als de laptop komt, en hij komt zeker weten vandaag.
maar precies wanneer kon hij mij ook niet vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:

ik wil misschien deze bestellen:

Intel® Celeron® M Processor 350 (1,30GHz, 1MB L2-cache, 400 MHz FSB) en Intel® 915PM of 915GM-chipset.

Nu is mijn vraag als ik deze koop, wat is dan een vergelijkbare Pentium
(dus wat is vergelijkbare computer maar dan in een Intel Pentium qua snelheid, 2.4 Ghz of enz.)

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
ik heb em vandaag gekregen en hij is echt geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:17:
Ik heb een vraagje:

ik wil misschien deze bestellen:

Intel® Celeron® M Processor 350 (1,30GHz, 1MB L2-cache, 400 MHz FSB) en Intel® 915PM of 915GM-chipset.

Nu is mijn vraag als ik deze koop, wat is dan een vergelijkbare Pentium
(dus wat is vergelijkbare computer maar dan in een Intel Pentium qua snelheid, 2.4 Ghz of enz.)

Thnx
Je moet niet enkel de snelheid in vergelijking nemen, de pentium M is ook veel zuiniger...
In ieder geval, hier ben je wel even mee zoet :)

edit: ow, je hebt het over een celeron M... mjah, als je zoekt op google achter "Celeron M" versus, dan vind je wel iets :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mayco op 05-07-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
Nou, het mysterie van het 'in vierengedeelde' beeldscherm is ook opgelost. Heb de helpdesk even gebeld. Laptop opengehaald en het VGA kabeltje opnieuw aangesloten. En het probleem lijkt nu opgelost te zijn! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
Zo ik zal ook maar eens wat over het apparaat typen. Ik heb em nu sinds maandag onder handen. En ben sinds die eigenlijk alleen nog maar aan het customizen. Dingen die ik er in heb besteld:
  • intel 750 1,86 ghz 2 mb cashe
  • 1024 mb ram
  • 80 gig (7200 RPM!)
  • 128 mb ati x300
  • 1920x1200 scherm
  • wifi b/g
  • bluetooth
  • 1j CAR
voor 1600,-

Het is in 1 woord een super apparaat! Heb er direct een MS wireless intelly bluetooth mouse en een asus wl500g deluxe bij gekocht.
Na wat proberen zowel de muis als het draadloze netwerk aan de praat gekregen.
Integenstelling tot wat ik hier van andere lees is dat ik WinXp er wel op heb laten staan en alleen wat met partition magic heb veranderd aan de indeling.
De batterij is geweldig. heb de 9 cell versie en die doet het aardig goed. zo'n 4 uur met cd-rom gebruik er bij. dus daar ben ik zeer tevreden mee. het bereik van het draadloze netwerk is ook goed. door 2 verdiepingen (flink bewapend) doet hij het nog steeds goed. Snelheid was nogsteeds 54mbit alleen signaalsterkte was afgenomen.
Als ik nadelen moet nomen dan is het dat het scherm voor plaatjes wel een beetje erg scherp is. Sommige plaatjes (vooral inet pagina's waaronder tweakers) worden er onscherp van. de text is wel lekker scherp. en dat de bluetooth muis snel op standbij gaat, dan moet je eerst even klikken voordat je verder kan.
Dat was het eigenlijk wel.
Hoop dat jullie er wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Ik heb ontdekt dat ik via het windows-wireless-tooltje geen verbinding kan krijgen, ik moet bij de eigenschappen van de draadloze verbinding "Intel Wireless Connection Agent" aanzetten, en connection via het (lelijkere) intel programmatje... Heeft er iemand een idee waarom dat met dat windowsprogje niet kan?

De "fout" die ik krijg, is dat het gewoon blijft staan op "Wachten op netwerk...", verder gebeurt er niets... Bij het intelprogramma gaat het wel snel...

edit: nevermind, na de driver er helemaal afgeknalt te hebben, en nog wat gespeeld met de settings is het eindelijk gelukt...

[ Voor 16% gewijzigd door Mayco op 06-07-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgardian
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10-2021
Ik heb ook de Dell Inspiron 6000 aangeschaft. Nu zijn me toch 2 dingen opgevallen:

- Toen ik de computer voor het eerst aangezet had, en vervolgens de windows update liet lopen en tegelijkertijd een java spelletje speelde, gaf de laptop een blauw scherm met daarop de melding "kernel apc pending during exit". Erg irritant als dat gebeurt bij een nieuwe laptop. Nougoed, opnieuw opgestart en alles ok.

- Wat nog belangrijker is: de letter 'o' weigert af en toe dienst! Kan dit een fabrieksfout zijn? Lijkt me wel, kan ik dell hiervoor opbellen?

- Daarnaat maakt die koeler wel wat geluid en ziet de laptop er verder mooi uit...

Wat vinden jullie dat ik met dat toetsenbord aanmoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
probeer eens onder die "o" te blazen, mss zit er gewoon wat stof, probeer eens er wat meer op te duwen, dus o o o o o o o o... als dat niets helpt, gewoon even de helpdesk bellen, die weten wel raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Asgardian schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:51:
Ik heb ook de Dell Inspiron 6000 aangeschaft. Nu zijn me toch 2 dingen opgevallen:

- Toen ik de computer voor het eerst aangezet had, en vervolgens de windows update liet lopen en tegelijkertijd een java spelletje speelde, gaf de laptop een blauw scherm met daarop de melding "kernel apc pending during exit". Erg irritant als dat gebeurt bij een nieuwe laptop. Nougoed, opnieuw opgestart en alles ok.

- Wat nog belangrijker is: de letter 'o' weigert af en toe dienst! Kan dit een fabrieksfout zijn? Lijkt me wel, kan ik dell hiervoor opbellen?

- Daarnaat maakt die koeler wel wat geluid en ziet de laptop er verder mooi uit...

Wat vinden jullie dat ik met dat toetsenbord aanmoet?
gewoon standaard, schoonmaken onder de o. anders bellen, 0206744500 als je hem nog geen maand hebt kan er een monteur langskomen met een nieuw keyboard of krijg je een nieuw systeem maar das niet echt aan te raden voor een toetsenbord

en we zijn geen helpdesk, we helpen iemand niet voor het eerst een cd te branden, we kijken of er iets kapot is en proberen te bewijzen dat het niet zo is. als dat niet lukt repareren we. maar we helpen niet, volgens mij is het goede woord gewoon tech support

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 08-07-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
Ik heb afgelopen maandag mijn dell inspiron 6000 ontvangen en schrijf daar nu een stukje over.

hij is met een woord fantastisch
ik heb gekozen voor de configuratie:
Intel pentium M 1,86
1024 mb DDR2 - 400MhZ
80 GB 5400RPM 8mb cache
radeon x300 128MB
Bluetooth
Intelpro wireless b/g
(€1541,- incl. verzendkosten)

Mijn ervaringen:

Hij is snel stil en koel.
hij draait stabiel hoewel ik een keer heb gehad (een bug in windows) dat iedere keer dat ik de power adapter eruit trok ik een blauwscherm kreeg. heel vervelend maar na een herinstallatie verholpen.
verder is hij grafisch uitstekend, kan er BF2 op high mee spelen dus dat is behoorlijk goed.
de geluids kwaliteit is voor een een laptop zeer goed. de dvd brander brand redelijk snel.
het desing is ook mooi. alleen de muisknoppen lijken wat goedkoop (zijn naar mijn mening net iets te klein voor de ruimte waar ze zitten)
voor de rest is het een zeer mooie laptop, qua gewicht en grootte valt hij me ook reuze mee (ik ben er ruim een kilo op vooruitgegaan in verhouding tot mijn oude I8200 van dell).

van mij krijgt hij een dikke 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgardian
  • Laatst online: 14-10-2021
Pixal schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 08:35:
[...]

gewoon standaard, schoonmaken onder de o. anders bellen, 0206744500 als je hem nog geen maand hebt kan er een monteur langskomen met een nieuw keyboard of krijg je een nieuw systeem maar das niet echt aan te raden voor een toetsenbord

en we zijn geen helpdesk, we helpen iemand niet voor het eerst een cd te branden, we kijken of er iets kapot is en proberen te bewijzen dat het niet zo is. als dat niet lukt repareren we. maar we helpen niet, volgens mij is het goede woord gewoon tech support
Even een update:
Heb idd gebeld en na enige keren van de 'customer care' in de wachtrij te zijn gezet bij de 'technical support' en vice versa te horen gekregen dat de troubleshoot die ik eerder met de support had gedaan (alleen even naar de instellingen van het toetsenbord kijken) niet was verwerkt, en of ik maandag nog een keer kon opbellen.

Dus maandag maar weer bellen en dan gaan we laptopje openschroeven. Lukt dat niet, dan komt er de volgende dag een monteur langs omdat het een nieuw systeem betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivella
  • Laatst online: 29-04-2023
Hallo allemaal,

ik ben eindelijk toe aan een nieuwe laptop. Ik heb mijn zinnen gezet op een DELL omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord en het me betrouwbaar lijkt.

Ik ben een totale leek op dit gebied en ik weet dan ook totaal niet wat voor laptop ik van DELL moet aanschaffen. Ik wil een DELL laptop aanschaffen voor mijn studie, eentje die ik veelvuldig zal gaan gebruiken om mee te internetten, DVD's te kijken, voor mijn studie en om CD's/DVD's mee te branden. Ik ben geen gamer en gebruik het dus puur voor persoonlijke en studie gerelateerde doeleinden! Hij moet wel snel zijn.....

Er blijkt nu een goede actie te zijn van DELL. De Inspiron 6000 met de volgende productkenmerken(zie hieronder) voor €679. Ik heb eigenlijk de volgende vragen. Zoals jullie kunnen zien kan ik kiezen tussen een Intel pentium processor(2,13 GHz) etc. etc. of een Intel Celeron Processor(1,20 GHz). Wat is het verschil hiertussen en welke zou ik volgens jullie moeten nemen!
Jullie zullen me vast gaan uitlachen nu 8)7 maar ik stel de vraag toch er staat bij 256MB 400MHZ, nu weet ik dat dit het geheugen is maar kan iemand me daar wat meer over vertellen, wat is het nu precies en waar moet ik opletten etc. is dit veel of weinig geheugen!
Daarnaast heb ik de keuze tussen een DVD-ROM-station, CD-RW/DVD-combinatiestation of 8x DVD+/-RW-station naar keuze3(biedt ondersteuning voor dubbellaagse media4 ): betekent dit nu dat ik kan kiezen tussen of een CDRW met een DVD speler of alleen een DVDRW! Mijn vraag is eigenlijk ik wil zowel cd's als dvd's branden...zit dit in deze laptop of niet!

Tenslotte gezien de onderstaande productkenmerken zou ik deze laptop voor een lange periode (+ 3 a 4 jaar) kunnen gebruiken voor zowel mijn studie als voor thuis!

Alvast hardstikke bedankt voor jullie antwoord op al mijn "domme vragen"

Thnx

Productkenmerken:

Intel® CentrinoTM Mobile Technology: tot Intel® Pentium® M 770-Processors (2,13GHz, 2MB L2-cache, 533 MHz FSB) & Intel® Pro/Wireless 2100-netwerkverbinding (802.11b) of Intel® Celeron® M 350-Processor (1,30GHz, 1MB L2-cache, 400 MHz FSB).

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Microsoft® Windows® XP Professional

Verbazingwekkende beeldweergave dankzij een breed 15,4-inch UltraSharpTM -beeldscherm: WXGA (1280 x 800), WSXGA+ (1680 x 1050) of WUXGA (1920 x 1200)
Geïntegreerde graphics: Intel® Graphics Media Accelerator 900TM met tot 128 MB aan gedeeld systeemgeheugen

Geïntegreerde dual-band antenne (802.11 a/b). Geïntegreerde netwerkverbindingen van het type: Intel® PRO/Wireless 2100 (802.11b), 2200 (802.11b/g) of 2915 (802.11a/b/g). De draadloze breedbandrouter Dell 2350 kan worden gebruikt ten behoeve van draadloze verbindingen in huis. De geïntegreerde draadloze DellTM TrueMobileTM 350 Bluetooth (1.2)-oplossing is alleen bij aanschaf verkrijgbaar

Blijf maximaal 5 uur productief zonder de batterij opnieuw te hoeven opladen2

Max. 2GB aan 400 MHz DDR 2 SDRAM staat garant voor uitstekende algehele systeemprestaties

DVD-ROM-station, CD-RW/DVD-combinatiestation of 8x DVD+/-RW-station naar keuze3(biedt ondersteuning voor dubbellaagse media4 )

Microsoft® WorksTM met een tekstverwerkingsprogramma, spreadsheets, database, agenda en My Projects-planning

Intel® 915GM-chipset (met geïntegreerde Intel® GMA 900TM graphics)

Vanaf 3,0 kg (6,65 lbs)5 met DVD-ROM-station met een batterij met 6 cellen

Keuze uit vier kleuren om uw notebook een persoonlijk tintje te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er veel verschil in het type scherm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Qua kwaliteit niet, neem ik aan, want het zijn allemaal Ultrasharp schermen. Het verschil zit hem in de resolutie. Hoe hoger, hoe kleiner alles wordt en hoe meer er dus op het scherm past. Maar bij het WUXGA+ scherm schijnt het wel absurd klein te worden.

Ik zit zelf ook naar dit notebook te kijken voor op de universiteit (als ik het financieel weet te bolwerken tenminste). Hij biedt in ieder geval erg veel voor het geld (beter dan de notebooks van Acer, Asus, HP, FS en Toshiba in het +/- E1000 segment), zeker nu met dubbel geheugen, printer en gratis verzending. Wel wat groter dan bijvoorbeeld de Fujitsu-Siemens notebooks die ze bij de universiteit verkochten (waarvoor ik de 200 euro subsidie ben misgelopen :X , daarom zit ik nu bij Dell te kijken), maar dat kan ik wel tillen.
Op de site heb ik wel een mooie samengesteld voor 1035 euro. Pentium M 730, WSXGA+ scherm (hoewel ik me afvraag of me dat zal bevallen. Ik draai tenslotte thuis maar 1024x768 op een 17"), 1024MB, 60GB (5400rpm), DVD-RW en bluetooth. Misschien dat ik er dan nog wat vanaf kan praten, want die printer hoef ik er niet bij.

Nog wat vraagjes:
- Is een 7200rpm schijf aan te raden? 5400rpm is ook aardig vlot voor een notebook (in ieder geval beter dan de 4200rpm van de notebooks van de universiteit), maar 7200 is natuurlijk beter. Alleen maak ik me een beetje zorgen over betrouwbaarheid, warmte en geluid.
- Is zo'n Kensington-slotje aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 28-07-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MPmad schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:22:
Qua kwaliteit niet, neem ik aan, want het zijn allemaal Ultrasharp schermen. Het verschil zit hem in de resolutie. Hoe hoger, hoe kleiner alles wordt en hoe meer er dus op het scherm past. Maar bij het WUXGA+ scherm schijnt het wel absurd klein te worden.

Ik zit zelf ook naar dit notebook te kijken voor op de universiteit (als ik het financieel weet te bolwerken tenminste). Hij biedt in ieder geval erg veel voor het geld (beter dan de notebooks van Acer, Asus, HP, FS en Toshiba in het +/- E1000 segment), zeker nu met dubbel geheugen, printer en gratis verzending. Wel wat groter dan bijvoorbeeld de Fujitsu-Siemens notebooks die ze bij de universiteit verkochten (waarvoor ik de 200 euro subsidie ben misgelopen :X , daarom zit ik nu bij Dell te kijken), maar dat kan ik wel tillen.
Op de site heb ik wel een mooie samengesteld voor 1035 euro. Pentium M 730, WSXGA+ scherm (hoewel ik me afvraag of me dat zal bevallen. Ik draai tenslotte thuis maar 1024x768 op een 17"), 1024MB, 60GB (5400rpm), DVD-RW en bluetooth. Misschien dat ik er dan nog wat vanaf kan praten, want die printer hoef ik er niet bij.

Nog wat vraagjes:
- Is een 7200rpm schijf aan te raden? 5400rpm is ook aardig vlot voor een notebook (in ieder geval beter dan de 4200rpm van de notebooks van de universiteit), maar 7200 is natuurlijk beter. Alleen maak ik me een beetje zorgen over betrouwbaarheid, warmte en geluid.
- Is zo'n Kensington-slotje aan te raden?
Dell gebruikt meestal 7K60 schijven. Die zijn eigenlijk bedoelt voor notebooks/servers. Ze zijn zeer betrouwbaar. Ze verbruiken maar een paar wat meer stroom dan een 4200 rpm. Ze zijn ietsje warmer (maar echt niet zo warm als sommige mensen hier op het forum je willen doen geloven :P). Maar het performance verschil is fenomenaal. Vooral voor "gewoon" computer gebruik, dus Windows, dingen opstarten, office etc. Het kopieren van bestanden etc. Daar voel je dat de computer een stuk sneller is. Juist voor die dingen is de harde schijf de bottleneck (zeker ook op een notebook). Oftewel, altijd doen!

Het scherm zou ik inderdaad nog een keer over nadenken. Niet iedereen vind die kleine resoluties prettig. Ik vind het super. Maar ik heb een vriend, en die vind het dus verschrikkelijk. Je kan em dan wel lager zetten of dpi gebruiken, maar dat blijven helaas nog lapmiddelen, Windows is niet goed schaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er morgen 1 bestellen post dan meteen even de config als ik het rond heb.

Ik kies voor de WSXGA + als scherm,

Heb het vergeleken met een LatitudeTM D510 met een gewoon standaard scherm en een LatitudeTM D610 met een SXGA en dit is stukje beter kwa kwaliteit en het geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld met de volgende config..

Processor Intel® Pentium® M740 Processor(1.73GHz 2MB L2 cache 533MHz FSB)ATI X300 graphics
Microsoft® Windows Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Professional, SP2
Geheugen 512MB 400MHz DDR RAM (1 x512)
Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard
Grafische kaart 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300
Harde schijven 60GB (7.200rpm) IDE harde schijf
Muis Dell USB Optical muis
Modem NL - Modem & Adapter
Optical drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
Draadloos netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM)
Standard Warranty 1 Jaar CAR (Collect and Return )
Uitgebreide garantie Basic Package: 3 Year Int. Next Business Day onsite support & 30 day Online
Voeding AC Adapter D-Series 65W Power Cord
Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
Draagtassen Deluxe Nylon Draagtas
LCD scherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) LCD Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik ben toch wel benieuwd, ik heb een vergelijkbare D610, hoeveel heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inclusief btw 1710,-

en u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik wil ook de 6000 gaan kopen, vooral omdat het met hoog resolutie scherm een van de goedkoopste, zoniet de goedkoopste is.
maar welke resolutie zou ik het best kunnen nemen?
1280x800 vind ik te klein (ik werk er op mijn 17" tft op mijn pc op en vind het eigenlijk te lage resolutie)
maar dan de keuze: 1680 x 1080 of 1920 x 1200
natuurlijk is het nogal persoonlijk, maar toch zou ik graag wat reacties van anderen horen.
mijn ogen zijn goed, ik heb over het algemeen weinig problemen met kleine lettertjes etc.
Ik kan me goed voorstellen dat 1920x1200 het echt te klein is en ik weet dat er mensen zijn die het te klein vinden, maar ik wil graag reacties van mensen die de 1920x1200 hebben en er heel tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mijn D610 was 1500 euro, maar dat was incl. een portreplicator. Dat is overigens niet helemaal vergelijkbaar hoor. Daar zit een 64 mb X300 in, 2 reepjes 256 mb en 1,6 ghz proc. Later heb ik, als herstelling van een fout wel een zwaardere proc gehad, 1,86 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
tijsco schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:42:
ik wil ook de 6000 gaan kopen, vooral omdat het met hoog resolutie scherm een van de goedkoopste, zoniet de goedkoopste is.
maar welke resolutie zou ik het best kunnen nemen?
1280x800 vind ik te klein (ik werk er op mijn 17" tft op mijn pc op en vind het eigenlijk te lage resolutie)
maar dan de keuze: 1680 x 1080 of 1920 x 1200
natuurlijk is het nogal persoonlijk, maar toch zou ik graag wat reacties van anderen horen.
mijn ogen zijn goed, ik heb over het algemeen weinig problemen met kleine lettertjes etc.
Ik kan me goed voorstellen dat 1920x1200 het echt te klein is en ik weet dat er mensen zijn die het te klein vinden, maar ik wil graag reacties van mensen die de 1920x1200 hebben en er heel tevreden mee zijn.
Ik heb een vriend die heeft een wat oudere inspiron, ook met een bezar hoge resolutie op een 15 inch scherm, iets van 1900 bij nog wat, geen breedbeeld iig. Dat is echt te klein. Ik heb zelf 1400 *1050 op een 14 inch scherm, dat vind ik ideaal. Ik denk dat 1680*1050 op 15 inch breedbeeld ook ideaal is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik idd ook heb ook dat scherm genomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Ik heb dat scherm (1920) ook genomen. Ik wist niet dat lcd's eigenlijk een vaste resolutie hebben. En ik vind het soms wel wat klein. Maar dell heeft er een rare driver ingebakken. Die maakt de letters groter, en echt haarscherp. Dat ziet er heel mooi uit, maar de plaatjes worden een beetje ingeduwd. Daardoor worden de plaatjes heel erg korrelig. ik ben er nog niet uit hoe ik dat kan veranderen.
Het surft ook wel een beetje raar moet ik zeggen zo'n enorme resolutie. Mail bekijken gaat weer fantastisch met die mooie letters.

Achteraf had ik misschien beter voor een 1600 scherm kunnen kiezen, maarja ik kan nu niet meer terug gok ik zomaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1987
WTF, jullie zijn echt op gelicht! ik heb een dell inspiron 6000 met:
intel pentium m 1,86 2mb l2 cache x300
1024 mb ddr2 (2x512) dual channel
wuxga 1920x1200 scherm
radeon x300 128mb
80 gig hdd
intel pro wireless 2200 b/g
dell 350 bluetooth kaart
dvd dl brander

en mij koste ie incl verzend kosten 1541,-
ff wat verder kijken, en vanuit een bestaand pakket upgraden en je bespaart zo 200 euro op een betere configuratie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke garantie heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Paul1987 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:39:
WTF, jullie zijn echt op gelicht! ik heb een dell inspiron 6000 met:
intel pentium m 1,86 2mb l2 cache x300
1024 mb ddr2 (2x512) dual channel
wuxga 1920x1200 scherm
radeon x300 128mb
80 gig hdd
intel pro wireless 2200 b/g
dell 350 bluetooth kaart
dvd dl brander

en mij koste ie incl verzend kosten 1541,-
ff wat verder kijken, en vanuit een bestaand pakket upgraden en je bespaart zo 200 euro op een betere configuratie!
Dat valt denk ik wel mee, als ik snel even vergelijk met die hierboven van 1750. Dan heeft die een 7K60 harde schijf, deluxe draagtas, 3 jaar garantie onsite (!). Grotere batterij en muis.

Daar staat dan tegenover dat jij bluetooth, meer ram en een snellere proc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik ga denk ik toch maar voor de WUXGA mede door de reacties in dit topic
verder met de pentium M750 (1.86 GHz, 2Mb L2 cache, 533 MHz FSB)
maar ik heb nog 2 twijfels:
ten eerste: zou ik 3 jaar garantie incl. accidental cover nemen? is wel 30% bovenop de prijs
ten tweede : zal ik 64 mb nemen (ik game nooit) Of zou128 mb beter zijn ivm de hoge resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Wat is normaal de levertijd ongeveer na de bestelling als je meteen geld over maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 20:36
tijsco schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:47:
ten eerste: zou ik 3 jaar garantie incl. accidental cover nemen? is wel 30% bovenop de prijs
ten tweede : zal ik 64 mb nemen (ik game nooit) Of zou128 mb beter zijn ivm de hoge resolutie?
Volgens mij is 16MB al zat voor die resolutie, dus als je nooit gamed hoef je ook geen 128. Aan de andere kant, je kunt later moeilijk nog eens een betere kaart kiezen. Dus als je het geld nu hebt, zou ik voor 128 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijsco schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:47:
Als je nooit gamed, kan je zelfs evengoed die onboard intel videokaart nemen, ipv de ati x300.
Dat komt zo'n 200 euro goedkoper uit als ik me niet vergis, en qua performance is dat identiek, tenzij voor spellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:02:
Vraagje,

Wat is normaal de levertijd ongeveer na de bestelling als je meteen geld over maakt.
Ik had mijn laptop 23 juni besteld, en ik kreeg het aan de deur op 2 juli, maar daar zat ook nog een tft scherm, en een draadloze router bij, dus wss is enkel een laptop iets sneller...
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste