Imagetank

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Gisteren heb ik een camera gekocht en een SD kaartje van 1 GB. Nu is dit kaartje toch aardig snel vol met fotos van bijna 3 mb. Zeker als je lang op vakantie gaat wat ik dus ga doen.

Ik ga pas in maart 2006 5 maanden naar Azie met mijn vriendin. Is het nu handiger om een Iriver H340 te kopen of een imagetank? Want een Iriver kost nu nog maar 370 euro en een imagetank kost zon 250 minimaal voor 40 GB. Verder heb ik al een Xclef dus die zou ik evt kunnen verkopen.

Hoe zit het met de daling van de prijzen van de imagetanken? Is er eigenlijk al veel concurrentie?

Ik weet dat er al een topic is maar volgens mij gaat dat over 1 specifiek model. Als er ergens een actie is dan ben ik wel benieuwd. Ik ga namelijk over 1 maand ook 6 weken weg dus mischien kan ik hem dan al kopen.

Rob Versteeg

ps: Ik heb nog wel een school hardeschijf, alleen die is 5400 rpm. Hij zit nu nog in de bracket, is dat ook de goeie grootte of moet je van die laptop harde schijven hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 07-04-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
Ga je niet naar Hong Kong, Japan, China ofzo? Misschien kan je beter 1 daar halen, scheelt meestal wel aardig wat in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jimster schreef op donderdag 07 april 2005 @ 01:06:
Ga je niet naar Hong Kong, Japan, China ofzo? Misschien kan je beter 1 daar halen, scheelt meestal wel aardig wat in prijs.
Uhh de 3e week zit ik in Hong Kong maar

a is dat wel zo handig met de taal daar?
b scheelt het genoeg qua prijs?
c heeft azie niet een andere regio? dat is toch ook met spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Voor 370 euro koop je anders ook VEEL geheugen. Ik heb zelf een el cheapo image tank 2e hands gekocht voor een paar tientjes en er zelf een HDD in gezet.
Je kan wel een heel fancy ding kopen, maar hou vooral rekening met de batterij. Als je een heel vet ding met kleurenscherm, MP3-speler, magnetron, strijkijzer en weet ik wat hebt, en de batterij is na 2 GB kopieeren leeg, dan is de vraag of je wel hebt wat je zoekt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er al een topic is maar volgens mij gaat dat over 1 specifiek model.
Ik zie er toch echt wel een paar meer ;)

Verder ligt het er ook maar aan hoeveel opslag je nodig hebt (40GB is maar 40x volschieten), of je de extra functies gaat gebruiken (muziek onderweg kost toch ook weer stroom etc) en of je buiten je Azietour ook nog voorbereid wilt zijn op andere dingen (opslaguitbreiding, andere inzetbaarheid etc).

Let bij aankoop in Azie er wel op of de firmware in het Engels te vinden is, het scrolt zo rottig in Chinees als je dat niet machtig bent ;)
c heeft azie niet een andere regio? dat is toch ook met spellen
Ander videosysteem (NTSC-J) en andere DVD- en spel-regio. Maar gelukkig is USB-dataopslag daar helemaal van gevrijwaard (of je moet een portable videospeler of handconsole kopen) - fotobitjes blijven dus fotobitjes. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:30

YellowCube

Wait...what?

ik ga even mee met facedown.
Je kunt in theorie al 300 foto's op 1GB kwijt. Tel daar in praktijk 50-75% bij op.
Vervolgens koop je 2 1GB kaartjes erbij en dan ben je alsnog goedkoper uit.
Maargoed, het is je eigen keus.

Oh ja...ik heb zelf trouwens ook gewoon een Xdrive.
Dat je niet denkt dat ik anti ben.

[ Voor 19% gewijzigd door YellowCube op 07-04-2005 08:51 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik ga zelf aan het einde van dit jaar voor 3 maanden naar Cambodja, Laos en Vietnam en zit/zat met hetzelfde probleem. Ik heb recentelijk een laptop gekocht (HP dv1159ea) met DVD brander. Nu kan ik straks de foto's op de harddisk van m'n laptop zetten en ook op DVD branden. Heb ik gelijk een backup als er iets mis gaat.

Je kunt in plaats van een HD-gebaseerd apparaat ook denken aan een draagbare CD/DVD-brander. Deze zijn vaak wel iets duurder, maar je kunt gemakkelijker even een 2e CD/DVD branden als backup.

Zie ook de diverse forums op DPReview voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn daar ook wel internetshops met kaartlezers en cd branders. Da's nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zelf heb een x's drive vp3310 met 40 Gb HD.
En ik vindt het fantastish en ontzettend makkelijk.
Maar je moet wel rekening houden dat je hem idd redelijk snel moet opladen.
Ik zelf heb een D70 en die batterij lijkt maar niet op te gaan.
De PSD daarintegen, houdt het ongeveer 4 a 5 uurtjes vol.
Nu kan je best wat CF kaartjes kopieren in die tijd.

Maar je moet wel de mogelijkheid krijgen om het op te laden bv in een hotel.
Nu is de adapter 100-240V dus je kan hem overal in de wereld wel opladen.
Alleen een verloop stekker meenemen en klaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere Imagetanks op de markt.

Verwijderd in "JOBO Photobank 40 GB"
[rml][ imagetanks/opslag] Compact Drive PD7x gebruikers topic[/rml]

Na dat ik in dit onderwerp gedoken ben heb ik de PD7X aangeschaft (zonder HDD) en heb er een 20 Gb HDD in gezet.

Ik ben zeer tevreden met de PD7X €115,- zonder HDD. Als ik mijn geheugen kaartje er in steek dan maakt de PD7X een nieuwe map op de HDD waarin de gehele inhoud van de kaart gekopieerd wordt (50Mb duurt ongeveer 30 sec.). Zo wordt het mogelijk om aan het eind van iedere fotodag in een aparte folder de foto's van die dag op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

YellowCube schreef op donderdag 07 april 2005 @ 07:26:
ik ga even mee met facedown.
Je kunt in theorie al 300 foto's op 1GB kwijt. Tel daar in praktijk 50-75% bij op.
Vervolgens koop je 2 1GB kaartjes erbij en dan ben je alsnog goedkoper uit.
Maargoed, het is je eigen keus.

Oh ja...ik heb zelf trouwens ook gewoon een Xdrive.
Dat je niet denkt dat ik anti ben.
Zolang je bij alleen foto's blijft gaat dat best goed. Ik heb zo'n Canon S1 en met een beetje filmen schiet je een 1GB-kaart zo vol (niet dat ik veel film, maar zo'n kaartje kan in 9 minuten vol).
En 3MB-foto's klinkt als een vrij "zware" camera, dus misschien wil hij ook wat RAW-foto's maken..

Zodra ik op vakantie ga, moet ik er ook aan denk ik.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik was net even wezen googlen en ik kwam op deze link http://www.mobile-harddisk.nl/index.php?keuze=mhs

Is dat niet wat goedkoop?

De volgende mobile harddisks zijn verkrijgbaar:

> Bestellen <

40 GB van € 109,- nu € 95,-
60 GB van € 139,- nu € 115,-
80 GB van € 199,- nu € 135,-

Ze zien er wel gaaf uit en volgens mij niet veel opties :)

Hmm volgens mij werkt het alleen met een cardreader denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door Wackmack op 07-04-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
MrSleeves schreef op donderdag 07 april 2005 @ 09:05:
[...]

Zolang je bij alleen foto's blijft gaat dat best goed. Ik heb zo'n Canon S1 en met een beetje filmen schiet je een 1GB-kaart zo vol (niet dat ik veel film, maar zo'n kaartje kan in 9 minuten vol).
En 3MB-foto's klinkt als een vrij "zware" camera, dus misschien wil hij ook wat RAW-foto's maken..

Zodra ik op vakantie ga, moet ik er ook aan denk ik.
Tja je bent niet de enige, ik moet er ook aan geloven. En de prijs valt me enigsinds mee. Fotos vind ik altijd erg belangrijk, vooral van vakantie. En voor later is het helemaal super. Ik ben benieuwd hoeveel fotos ik maak. Gisteren had ik trouwens ook ondekt dat ik binnen een paar seconden heel veel fotos kan schieten, echt super gaaf!

ps: Ik heb de Minolta Z5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 20:24
Kijk anders eens naar deze SiteCom:

pricewatch: Sitecom MD-050 Media Drive, 30GB (USB 2.0)

http://www.sitecom.nl/pro...?product_id=329&grp_id=11

Deze Media Drive is een totaaloplossing die je in staat stelt moeite loos data te lezen en schrijven van en naar de meest populaire typen memory cards én data op te slaan op de 30 GB harddisk. Dit maakt de Media Drive de ideale oplossing voor elke mobiele gebruiker die bijvoorbeeld digitale foto’s maakt. De drive wordt geleverd met een ingebouwde oplaadbare batterij voor gebruik op elke locatie. Wanneer je memory card vol is, sla je de data gewoon op de harddisk op en kun je verder met foto’s maken. Naast het copiëren van data van de ene kaart naar de andere of naar de harddisk, kun je de Media Drive ook zonder moeite aansluiten op je computer en alle data uploaden via de USB aansluiting. De Media Drive werkt met:

* Multi Media Card
* Smart Media
* Compact Flash
* Secure Digital
* Microdrive
* Memory Stick
* Memory Stick Pro
* Elke USB Memory Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

wat je ook kunt doen is een ipod aanschaffen en daarbij een cardreader voor de ipod. dan heb je ook gelijk een mp3 speler. als je dan zelfs de ipod foto neemt kun je de foto's nog onderwerg bekijken en controleren ook.

ik heb op vakantie altijd mijn laptop en mijn ipod bij. ik haald de foto's naar mijn laptop en kopieer ze dan door naar mijn ipod. maar als ik de laptop niet had dan zou ik persoonlijk een cardreader kopen voor mijn ipod, want dan heb ik het zelfde als effect als die imagetank.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Dan geldt voor jou hetzelfde verhaal m.b.t. filmpjes.
O.h.a. maak ik er niet veel. Maarja, steeds even 30 seconden tot een minuut en het gaat toch hard.

Overigens dat bovenstaande linkje van die harddisk is alleen USB. Hoe krijg je dan je foto's erop?
Dat ding moet echt aan een pc gehangen worden.
Heb wel zoiets gezien waarbij de imagtank als "USB-server" kan dienen (iRiver?). Dus dan prik je je camera in net zoals bij een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De Archos-apparaatjes zijn ook niet te versmaden...

De AV-420 is een 20 GB 'imagetankje', met media-view-scherm (ook films!). Collegavan mij heeft er een, bijzonder prettig in 't gebruik.

De PMA-400 is een combinatie van video, foto, div. media viewer, (PDF!) met een PDA gebaseerd op Linux, met wifi... :9~
http://www.archos.com/products/overview/pma_400.html

Ze zijn daarentegen wel prijzig...

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2005 10:29 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
the_dgc schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:12:
wat je ook kunt doen is een ipod aanschaffen en daarbij een cardreader voor de ipod. dan heb je ook gelijk een mp3 speler. als je dan zelfs de ipod foto neemt kun je de foto's nog onderwerg bekijken en controleren ook.

ik heb op vakantie altijd mijn laptop en mijn ipod bij. ik haald de foto's naar mijn laptop en kopieer ze dan door naar mijn ipod. maar als ik de laptop niet had dan zou ik persoonlijk een cardreader kopen voor mijn ipod, want dan heb ik het zelfde als effect als die imagetank.
Ja dat ken ik met de Iriver H340. Dan neem ik natuurlijk de Iriver en niet de Ipod. Maar dat ding is dus 380 euro. Voor mijn huidige mp3 speler kan ik nog wel 100 euro krijgen. Tja dan zit je nog op bijna 300 euro. Wel erg veel vind ik dat. Mischien komt er straks een mooie aanbieding van een imagetank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Mijn oom heeft ook zoiets alleen dat is puur voor fotos. Wel 40 GB en echt een super mooi beeldscherm alleen 400 euro :'(

Maar ja ik kijk wel even, batterijen heb ik liever en niet te zwaar. Zouden deze dingen een beetje robuust zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Versteegrob schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:32:
Mijn oom heeft ook zoiets alleen dat is puur voor fotos. Wel 40 GB en echt een super mooi beeldscherm alleen 400 euro :'(

Maar ja ik kijk wel even, batterijen heb ik liever en niet te zwaar. Zouden deze dingen een beetje robuust zijn?
Bij d95.nl heb ik weleens gekeken en die verkopen ook case'jes ervoor (van Pelikan geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

robuust? mjah, het blijft natuurlijk een harde schijf.
dus robuustheid vergelijkbaar met een laptop zo ongeveer.

ik heb zelf een Xs-drive, en was er op vakantie in Ecuador wel blij mee.
ding kon gewoon lekker in de kluis op je hotelkamer blijven liggen, en elke avond ff fotootjes overpompen.
zodoende heb je, als ze je cam jatten, iig nog de foto's van de dagen daarvoor veilig gesteld.
in Thailand en Laos was het nergens een probleem om je foto's op CD te branden, daar had ik mn Xs-drive dan ook niet nodig.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt super ik twijfel alleen nu nog, ik ga namelijk binnenkort 6 weken naar de VS. Ben benieuwd hoeveel fotos ik schiet. Ik ga niet de hele tijd fotos doormailen maar misschien kan ik beter wachten tot volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:00:
Ik was net even wezen googlen en ik kwam op deze link http://www.mobile-harddisk.nl/index.php?keuze=mhs

Is dat niet wat goedkoop?

De volgende mobile harddisks zijn verkrijgbaar:

> Bestellen <

40 GB van € 109,- nu € 95,-
60 GB van € 139,- nu € 115,-
80 GB van € 199,- nu € 135,-

Ze zien er wel gaaf uit en volgens mij niet veel opties :)

Hmm volgens mij werkt het alleen met een cardreader denk ik...
De harddisk die jij hier noemt is alleen als externe harddisk voor de PC bedoeld, en werkt dus niet samen met digitale camera's of cardreaders.

Op dezelfde site staat ook nog de apacer share steno cd211. Deze kan dmv. een usb kabel direct aan de digitale camera verbonden worden, of als dat niet werkt (oudere camera's) dan kan het altijd nog met een losse cardreader.

40 GB voor € 139,-
60 GB voor € 159,-
80 GB voor € 189,-
http://www.mobile-harddisk.nl/index.php?keuze=steno

Björn

Jaja, mobile-harddisk.nl... Die site is van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik heb besloten de Iriver te halen nu twijfelen ik alleen of ik hem nu moet halen voor Miami dus of pas volgend jaar maart dan ga ik weg. Waarschijnlijk haal ik hem nu wel. Dan verkoop ik mijn Xclef en misschien kan de Iriver voor de helft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Is er ergens een website met reviews/vergelijkingen van imagetanks ?

Wij gaan binnenkort 3 weken door indonesie reizen en een 512Mb CF kaartje is zo vol ....

[ Voor 53% gewijzigd door TheRookie op 11-04-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

www.tweakers.net? ;)

Volgens mij zijn ze er zeker wel, nooit naar gezocht... Google is je vriend.

Trouwens, een algemene tip: Zoek iemand met een Consumentenbond-lidmaatschapsnummer, dan kun je inloggen op hun site en daar al hun reviews lezen. Niet dat ikmdaar nou blind op vaar, maar het is wel 'es handig.

[ Voor 52% gewijzigd door Ramzzz op 11-04-2005 15:43 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

:P

Ben zelf lid v/d consumentenbond, maar kan me niet herinneren dat daar een test van 'imagetanks' in gestaan heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
zelf heb ik een x-drive, zo'n eentje met een mp3 speler. Khad beter die standaart kunnen halen. Maar ik imagetank is echt een must als je langer op vakantie wilt gaan en veel foto's maken en ik been zeer tevreden over de x-drive

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Exphy schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:25:
zelf heb ik een x-drive, zo'n eentje met een mp3 speler. Khad beter die standaart kunnen halen. Maar ik imagetank is echt een must als je langer op vakantie wilt gaan en veel foto's maken en ik been zeer tevreden over de x-drive
Waarom? De rest van de functies gebruik je niet of de kwaliteit is slecht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
zit alleen een extra mp3 speler functie bij, hij is anderhalf keer zo groot en t lijkt alsof de knopjes er ieder moment af kunnen vallen, die kleine zonder mp3 zag er een stuk robuuster uit en ik gebruik die mp3 functie niet meer sind ik een mp3 speler heb gehaald

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Exphy schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:25:
Ik heb er ook een met 40GB drive. MP3 zuigt en die gebruik ik ook nooit. Maar dat "ding" heeft al trouw dienst gedaan tijdens vakanties. Een klein jaar terug in Duitsland gekocht voor 208 euro.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe X's Drive (VP3320) van vosonic zou wél goede kwaliteit MP3 moeten hebben..
(blaat)

[ Voor 25% gewijzigd door Remy op 16-06-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat nou blaat?
De vp6210 klinkt vrij dof, maar de 3320 heeft een behoorlijk helder geluid met goede bas. Je moet alleen niet de meegeleverde koptelefoon gebruiken want die is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb de Sitecom 20GB Media Drive. Ding werkt prima, geen fratsen. Toshiba schijfje maar wel een wat "kleine" accu...

Heb in het andere imagetank topic een leuk rekensommetje staan waaraan je kan rekenen of een imagetank voor jou voordeliger is of juist het aanschaffen van een extra memkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Heeft er iemand ervaring met de Vosonic VP-2160?
Ik ben van plan de 40 GB versie daarvan aan te schaffen. :)

Ik heb anderhalf jaar geleden een Sitecom Media Drive gehad van 20 GB,
maar die had een productie fout waardoor het ding terug moest naar Sitecom,
kreeg wel netjes m'n geld terug :z

't ding slikte toen ook nog geen Memory Stick Pro kaartjes, maar ik neem aan dat elke drive dat nu wel ondersteund.

[ Voor 65% gewijzigd door Cyclonist op 30-10-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

College van me heeft de voorganger en is er erg tevreden over.
echter zo ik momenteel voor de PD70x gaan... die kost een beetje meer, maar daar kun je normale penlites in stoppen. En met een setje van 2500mAh kom je dan heel ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonist schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:48:
Heeft er iemand ervaring met de Vosonic VP-2160?
Ik ben van plan de 40 GB versie daarvan aan te schaffen. :)

Ik heb anderhalf jaar geleden een Sitecom Media Drive gehad van 20 GB,
maar die had een productie fout waardoor het ding terug moest naar Sitecom,
kreeg wel netjes m'n geld terug :z

't ding slikte toen ook nog geen Memory Stick Pro kaartjes, maar ik neem aan dat elke drive dat nu wel ondersteund.
Ik weet niet of dit onderstaande topic kent, maar daar wordt al uitgebreid ingegaan op imagetanks, waarna ik graag verwijs. Ik heb zelf een 2160, welke ik ook in dat topic beschrijf en waar meer personen over beschrijven :)

ik wil een image tank, maar welke, tests ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:09:
Ik weet niet of dit onderstaande topic kent, maar daar wordt al uitgebreid ingegaan op imagetanks, waarna ik graag verwijs. Ik heb zelf een 2160, welke ik ook in dat topic beschrijf en waar meer personen over beschrijven :)

ik wil een image tank, maar welke, tests ?
D'r zijn idd al verschillende topics, image tank, Personal Storage Device, een paar verschillende namen dus.

Anyway. Zelf heb ik begin juni de PD70X gehaald met een HDD van 80 GB. Eind juli heb ik mijn toenmalige setje geheugenkaarten (2x 512 MB) uitgebreid met 1x 2 GB. Sindsdien gebruik ik die PD70X nauwelijks meer. Bij de wat grotere events gaat hij nog wel mee, maar dan zou ik bijna 500 foto's in RAW geschoten moeten hebben.

Momenteel dient hij als tijdelijke backup als ik op m'n pc met de bestanden aan de slag ga. De bedoeling is dat ik hem bijzonder goed kan gebruiken als ik op vakantie ga, waar hij dan zowat als oneindige backup zou kunnen dienen. Want momenteel passen er een voor mij een dikke maand aan shoots op.

En tsja, wat je er uiteindelijk mee doet? Als preview gebruiken voordat je ze op je pc zet? Vond ik minder boeiend dan de overpomp snelheid van het ding. Met mijn Sandisk Ultra II kaartjes doe ik 1 min over 500 mb, en dan heb ik het over RAW+JPG files (ong 5 mb + 500 kb). Dit is wel een verademing tov een xdrive die ik in mei heb mogen aanschouwen die een 15 min deed over 1 GB. Ja, dan gaan je batterijen ook heel snel leeg ja. De vraag is natuurlijk of je die dan ook tegen die tijd kan opladen in Verwegistan. Geef mij dus mijn PD70X maar :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier zijn inmiddels al heel wat topics over geweest en er loopt, zoals hierboven al aangegeven wordt door Emp-Hasis, nog een topic over image tanks in het algemeen :) Ik denk dat je daar meer info zult vinden dan in dit oude topic :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.