Ervaringen Dell Inspiron 6000

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een Dell notebook te kopen. Nu wil ik graag 3 jaar garantie erbij, omdat je net zult zien dat er in het 3e jaar dat ik de laptop heb er iets kapot gaat. Wat is nu het verschil tussen deze 2 opties, en welke is verstandig om te nemen?
3 Jaar European Collect & Return Garantie + 30 dagen Online Training Trail pack (- 22.61 EUR)
3 jaar Next Business Day On-Site + 30 dagen Online Training Trail pack Dell Recommended

Hoe zit het met accidental damage cover, ik heb namelijk nog nooit een laptop gehad en ik ben wel redelijk zuinig met mn spullen, is het dan handig om dit te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

CAR collect and return. Als er iets kapot gaat binnen de garantie, en er is normaal mee omgegaan, wordt de notebook de eerstvolgende werkdag opgehaald en gerepareerd. Dan heb je hem na ongeveer 5 werkdagen terug.

NBD next business day. Als er iets kapot gaat binnen de garantie, en er is normaal mee omgegaan, komt er de eerstvolgende werkdag een monteur langs met het betreffende onderdeel.

Complete Care. Kan je combineren met CAR of NBD. Als je een auto ongeluk krijgt of hij valt van de tafel. Of hij wordt gestolen. Wordt ie gerepareerd of krijg je een nieuwe zonder bij te betalen.

Welke vorm je ook afsluit, je moet er samen met telefonische helpdesk achter komen wat er precies mankeert aan de computer als er iets mis is. Vooral bij NBD is dat belangrijk want de monteur krijgt niet meer onderdelen mee dan strikt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Complete Care afsluit zou ik wel eerst even naar de voorwaarden vragen. Het schijnt namelijk dat je je aan allemaal regeltjes moet houden anders krijg je nog niks terug, en dan heb je er nog niks aan!

Weet iemand verder hoe het tracking system van UPS werkt? Als ik een code invoer dan zegt hij steeds dat hij het nummer niet kan vinden. Zou dat misschien komen omdat hij pas sinds gisteravond/vanacht verzonden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:54:
Als je Complete Care afsluit zou ik wel eerst even naar de voorwaarden vragen. Het schijnt namelijk dat je je aan allemaal regeltjes moet houden anders krijg je nog niks terug, en dan heb je er nog niks aan!

Weet iemand verder hoe het tracking system van UPS werkt? Als ik een code invoer dan zegt hij steeds dat hij het nummer niet kan vinden. Zou dat misschien komen omdat hij pas sinds gisteravond/vanacht verzonden is?
nou, ik weet niks van regeltjes hoor. als ik zie dat de beller complete care heeft en hij zegt vervolgens "er zit een scheur in het plastic van m'n laptop", dan stuur ik de volgende dag een monteur met een nieuw stuk behuizing

mag je mij vertellen wat er dan voor regels zijn

enige voorwaarde is dat je max 3 keer gebruik maakt van een complete care. dus niet 5 keer per maand dat ding laten stuiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17
Pixal schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:21:
[...]

nou, ik weet niks van regeltjes hoor. als ik zie dat de beller complete care heeft en hij zegt vervolgens "er zit een scheur in het plastic van m'n laptop", dan stuur ik de volgende dag een monteur met een nieuw stuk behuizing

mag je mij vertellen wat er dan voor regels zijn

enige voorwaarde is dat je max 3 keer gebruik maakt van een complete care. dus niet 5 keer per maand dat ding laten stuiteren
wtf... dus je sluit 3 jaar completecare af voor een paar honderd e

maar de 4e keer dat je laptop van de trap af valt ben je de lul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke! Hij is binnen! Nu maar eens even kijken of alles erin zit :D :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
cool man ik ben benieuwd die van mij is ook onderweg, maar ik weet nog niet waar ie uithangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter, ben benieuwd, zou wel leuk zijn als je je eerste indruk kunt posten.
Die code werkt bij mij ook niet..geen idee waarom. Het Dell systeem twijfelt nogal of de laptop vandaag of morgen bezorgd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
dribbel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:03:
[...]
Pardon; ik weet niet wat jij met je laptop doet, maar het lijkt me dat3 keer vallen zelfs wel als roekeloos gedrag kan worden bestempeld en ik weet niet of dat onder normale garantievoorwaarden zelfs wel wordt vergoed. Complete care heeft natuurlijk ook zo z'n grenzen.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dribbel schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:03:
[...]

wtf... dus je sluit 3 jaar completecare af voor een paar honderd e

ja. dat is in praktijk ruim voldoende. het stimuleert mensen een beetje voorzichtig te zijn met hun spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
bij mij werkte de code eerst ook niet, maar vanmorgen wel. alleen weet ik niet of ie nu al in nederland is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
Pixal schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:17:
[...]

ja. dat is in praktijk ruim voldoende. het stimuleert mensen een beetje voorzichtig te zijn met hun spullen
wat een bullshit service van dell :|

t geld duidelijk niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie laat er nou meer dan 3x z'n laptop vallen? Lijkt me logisch dat Dell niet blijft betalen voor jouw onhandigheid, moet je maar voorzichtiger omgaan met je spullen. Maar goed ook dat ze dat niet doen, want dan zou het bedrag wat je voor de verzekering moet betalen omhoog gaan en dat is alleen maar nadelig voor de mensen die normaal met hun spullen omgaan en de laptop hoogstens 1x laten vallen.

Die tracking ID doet het bij mij nu ook trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
4x vallen is natuurlijk onzin

er kan toch 4x iets verschillends gebeuren wat wel onder completecare valt...

dan ben je dus die 4e keer mooi niet gedekt, terwijl t wel verrot duur is die completecare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Misschien is het hier niet de plek om de complet-care polis van Dell af te gaan zeiken... Vind het sowieso jammer dat het hier meer over leveringsstatussen en geklaag richting Dell gaat dan over de laptop zelf...

Misschien een idee om een nieuwe topic te maken, zodra de eerste binnen komen en dan met een mooie TS waar er echt over dde laptop zelf wordt gepraat ipv alle onzin eromheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel gelijk in.
Gelukkig komen de laptop's (ik hoop ook bij mij snel) binnen, dus kunnen we straks echt over de laptop praten i.p.v. al dit.
Weet iemand tot hoe laat er geleverd wordt. Hij staat namelijk voor vandaag bij UPS, maar ik kan me niet meer voorstellen dat ze hem nog komen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb m dus binnen en ben er al de hele dag een beetje mee aan het spelen :)

Nou ben ik nogal een computern00b dus ik heb geen idee hoe snel die is, maar voor mijn gevoel is het een lekker rap dingetje. Het beeld is ook goed, las wat reviews die daar klachten over hadden, maar bij mij is dat zeker niet het geval. Denk dat het een iets grotere laptop is dan de gemiddelde nieuwe laptop (in vergelijking met de dell d600 van mn pa is hij iets zwaarder en een stukje groter), maar goed dat wisten we van te voren!

Verder de dvd brander nog niet echt getest, en het draadloze netwerk ook nog niet; aangezien dat nog niet aangesloten is. Kon wel zien dat er iemand in de straat draadloos internet, maar het signaal was net te zwak om het echt goed te testen :p

al met al een heel degelijke indruk, heel stil, en loopt als een zonnetje.

Als er nog mensen zijn met specifieke vragen wil ik die uiteraard wel even beantwoorden ;)

p.s. best bizar dat mijn laptop als eerste afgeleverd is terwijl ik hem pas 6 februari besteld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:36
Hoe zal de Linux ondersteuning zijn? Is er al support voor de videokaart bijvoorbeeld?
Ik ben van plan om er naast Windows XP ook Gentoo op te zetten.

Ik zie nu net op de dell-configuratie pagina dat een upgrade van standaard naar 9 cells batterij maar €12,- kost. Terwijl mij tijdens mijn bestelling werd verteld dat de meerprijs 40 euro was. :? Heb toen wel €20,- korting gekregen. Maar raar dat deze prijzen zo variëren bij Dell.

Volgens onderstaande pagina is de 9 cells batterij lichter en gaat ook nog eens 200 oplaadcycli langer mee. Waarom zou je dan nog voor de 6cells batterij kiezen?
Dell Batterij info

[ Voor 81% gewijzigd door AttiX op 21-02-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk. En het lijkt ook wel dat ie een stukje goedkoper is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen zijn idd flink gezakt, volgens mij zou ik als ik mijn configuratie nu zou bestellen zo'n 250 euro goedkoper uit zijn terwijl ik um nog niet eens in huis heb :/ Maarja, dat hou je altijd wel, alhoewel 250 euro wel erg veel is opeens.
Het beeld is ook goed, las wat reviews die daar klachten over hadden, maar bij mij is dat zeker niet het geval.
Dat heb ik ook gelezen ja, maar verder ook maar niet teveel aandacht aan besteed. Die reviews worden getest door mensen die waarschijnlijk minpunten zien die ik (gemiddelde gebruiker) niet zo snel zou vinden, maar ik ben blij te horen dat het jou dus iniedergeval meevalt.

Al die benchmark scores enzo zeggen mij ook niet zoveel, dus wat je hebt beschreven is wel zo'n beetje alles wat ik wilde weten. Wat vind je verder van het uiterlijk van de laptop? Ik vond hem er op sommige plaatjes mooier uitzien dan op andere namelijk.

Die van mij ligt nog in Ierland volgens de UPS tracking, dus ik vraag me af of het voor mij wel dinsdag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is wel goedkoper, maar houdt er wel rekening mee dat er nog verzendkosten a €90,- bijkomen. Als ik dat meereken is hij iets minder als €100,- goedkoper, maar ik kreeg er nu wel een extra jaar nbd bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met jouw specs (pagina 1) kom ik uit op 1.041,24 EUR incl btw en verzending
(je hebt geen dvd brander erbij en de Deluxe Nylon Draagtas toch?)

€1261.40 - 1041.24 = 220.16 euro en dan krijg je er nog een printer bij ook.

Doe ik nou iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, je hebt gelijk.
Ik had zelf een foutje gemaakt. Het uiteindelijke verschil is dus €220.16 - €90 = €130.16, maarja dit houd je toch. Het is alleen wel jammer dat er al zo'n verschil inzit voordat je hem ook maar binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:57:
Wat vind je verder van het uiterlijk van de laptop? Ik vond hem er op sommige plaatjes mooier uitzien dan op andere namelijk.
Ik vind hem iets aan de grote kant, maar ik weet na een dag niet of dit een voordeel of een nadeel is. Ik neem hem toch zelden mee naar school, en iets groter voelt natuurlijk wel weer iets degelijker aan. Verder over het uiterlijk, ik vond op sommige foto's dat dat wit er een beetje kitcherig uitzag, maar dat valt in het echt ook reuze mee; de combinatie licht zilver en wit ziet er naar mijn mening erg vet uit.

Kortom vind het dus een mooi ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Kun je wat foto's posten van je Inspiron, en dan ook in combinatie met bijvoorbeeld een monitor of ander refrentiepunt (even kijken hoe groot ie in werkelijkheid is)? Wat is verder je ervaring m.b.t. de prestaties van je grafische chip?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De grafische chip heb ik nog niet echt uitgetest, speel namelijk amper spellen en ik denk niet dat ie van footballmanager 2005 echt op de proef wordt gesteld.

Overigens moet ik nog even opmerken dat het geluid, in vergelijking met de d600 van mijn vader echt 10 x beter is. Zitten echt hele goede speakers in :)

Ik zal in de loop van de middag even wat foto's maken, moet nog even de accu opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um inmiddels ook binnen!

Mijn eerste indruk is ook goed, dat wit en zilver vond ik er dus ook wat kitcherig uitzien op sommige foto's, maar valt in het echt reuze mee idd. De laptop is vrij groot ja, maar dat heb je altijd als je een wat groter scherm neemt :) Er zit geen overdreven grote rand aan de zijkant van het scherm ofzo, dus hij is volgens mij niet groter dan andere breedbeeld laptops.

Geluid is inderdaad heel goed en het scherm heb ik ook niks op aan te merken. De kleurechtheid is volgens mij ook goed, ik zie geen grote verschillen met m'n desktop pc, in tegenstelling tot die Compaq flatscreens bij mij op school :)

Twee dingen die ik veranderd heb in de instellingen:
- Wat me meteen opviel was dat sommige websites er raar uitzagen, maar dat heb ik simpel opgelost door de dpi op 96 te zetten (lettertype) ipv de 120 waar ie standaard op stond.
- Door de screen brightness wat op te voeren is het beeld nu een stuk beter te zien overdag.

Dit zijn geen specifieke inspiron 6000 tips, maar misschien dat het toch bruikbaar is voor iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoe te zien heeft bijna iedereen hem binnnen dat is natuurlijk mooi. Wie gaat er een review schrijven ? :P

Ik ben wel geinteresseert en paar user pictures zou ook niet mis zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen review maar wel wat foto's:

let niet op de rommel, had geen zin om m op tafel te leggen of iets dergelijks (zit nu met een gebroken enkel vandaar :))

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/jappio/PICT1133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/jappio/PICT1135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v702/jappio/PICT1139.jpg

Ik heb ter referentie mijn mitac mio 168, mijn nokia 7250 en een SD-kaart van 1 GB bij de laptop gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de videokaart even testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ziet er best wel mooi uit, hoe is het met fan geluid?, met websurfen enzo is ie stil of gaat fan dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:34:
Ziet er best wel mooi uit, hoe is het met fan geluid?, met websurfen enzo is ie stil of gaat fan dan aan?
Ik heb nog niet veel geluid gehoort tijdens het surfen..de fan is nog niet aangeslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik had het laatst nog met een maat van me erover hoe opvallend het is dat iedereen z'n gadgeds en telefoons op foto's moet leggen

what's te point? als je wil laten zien hoe groot hij is in verhouding met andere zaken leg er dan een lucifersdoosje of een ander product bij waar iedereen mee bekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:17:

- Wat me meteen opviel was dat sommige websites er raar uitzagen, maar dat heb ik simpel opgelost door de dpi op 96 te zetten (lettertype) ipv de 120 waar ie standaard op stond.
Is standaard ingesteld omdat de meeste mensen het niet meer goed kunnen lezen op deze resolutie. De helft van de bellers baalt er gewoon van dat ze zo'n hoge resolutie moesten bestellen aangezien hij niet mooier wordt op lage reso en ze de letters niet kunnen lezen.

Internet Explorer kan als enige niet omgaan met 120dpi. Je zou kunnen overwegen Firefox te installeren als je dpi op 120 wil laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:20:
ik had het laatst nog met een maat van me erover hoe opvallend het is dat iedereen z'n gadgeds en telefoons op foto's moet leggen

what's te point? als je wil laten zien hoe groot hij is in verhouding met andere zaken leg er dan een lucifersdoosje of een ander product bij waar iedereen mee bekend is
Volgens mij heeft iedereen een telefoon en anders weet je wel hoe groot zo'n ding is, dus je opmerking slaat nergens op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:03:
[...]

Ik heb nog niet veel geluid gehoort tijdens het surfen..de fan is nog niet aangeslagen!
Ja? das goed nieuws, ik haat laptops die loeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor die informatie over die dpi. Ik had op dat moment firefox nog niet geinstalleerd inderdaad, omdat ik de laptop nog maar net binnen had.
Wees blij dat er iemand de moeite neemt om foto's online te plaatsen zou ik zeggen..Die gadgets die op de laptop lagen zijn goeie referenties..iedereen weet wel hoe groot die dingen ongeveer zijn. En waarschijnlijk lagen die in de buurt, tewijl dat met luciferdoosjes vaak niet het geval is.

Ik heb de fan ook nog niet aan horen slaan en ik zit er al een paar uur achter. Ik weet hoe irritant dat geluid kan zijn (en hoevaak ze aanslaan bij een niet mobile processor), dus ik ben blij dat deze dat niet heeft.

Voor de mensen die een videokaart test willen zien, ik heb ergens een link gezien naar een test, gewoon even zoeken met google zou ik zeggen, ik heb zelf geen idee met welk programma ik de videokaart moet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er een TV-out op deze laptop? Bij deze laptop zit toch een geintegreerde videokaart, wat zijn de prestaties hiervan en kun je er een redelijk op gamen (dan bedoel ik dus niet HL2 op high settings maar WoW, CS enz)? De geintegreerde graphics kan tot 128 MB aan gedeeld systeemgeheugen, het is dus 64 MB bij 512 werkgeheugen en 128 bij 1 gig werkgeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
http://laptopmag.com/Review/Dell-Inspiron-6000.htm?Page=0

MobileMark 210
3DMark2001 4700
Battery Life (Wi-Fi On/Off) 5:58/6:08
Wireless Performance (5/50 feet) 14.1 Mbps/5.9 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
:D Ik heb uhm nu ook binnen. De laptop was afgeleverd bij de buren.

Eerste indrukken:
  • Degelijk
  • Niet te zwaar
  • Fijn toetsenbord
  • Hdd ratelt een beetje, maar das vast op te lossen met acoustic management of firmware.
  • Ik had er een blauwe snap-on cover bij besteld, maar die is niet zo mooi als dat ie op de plaatjes was. :( Misschien binnenkort maar eens een zwarte oid bij bestellen. Vind het wel praktisch ivm met beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:29:
[...]

Volgens mij heeft iedereen een telefoon en anders weet je wel hoe groot zo'n ding is, dus je opmerking slaat nergens op :?
9 vd 10 keer gaat het niet om de grootte maar het vertonen van zoveel mogelijk gadgets.. als het al om tonen van de grootte gaat hoe de fuck moet ik weten hoe groot die telefoon van em is

ik heb 1 telefoon hoor, en niet die.

maargoed, beide ons punt gemaakt.. t valt me gewoon vaak op en ik vind t kinderachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:17:

Wees blij dat er iemand de moeite neemt om foto's online te plaatsen zou ik zeggen..Die gadgets die op de laptop lagen zijn goeie referenties..iedereen weet wel hoe groot die dingen ongeveer zijn. En waarschijnlijk lagen die in de buurt, tewijl dat met luciferdoosjes vaak niet het geval is.
hadden jullie fotos nodig dan??? B)

die staan hier bij Dell gewoon in het systeem hoor, kan je er 360 graden omheen draaien en zelfs van de binnenkant

maargoed, nou hoeft het niet meer :)

edit: ja zo krijg ik het topic wel lekker vol ja :(

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 22-02-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:18
Pixal schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:55:
die staan hier bij Dell gewoon in het systeem hoor, kan je er 360 graden omheen draaien en zelfs van de binnenkant
Ja maar dat zijn gephotosoepte/speciaal belichte foto's waardoor het soms heel anders lijkt dan in realiteit. ;) Personelijk heb ik liever een paar echte foto's zoals die van Jasper06. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Far Cry geprobeerd te installeren, persoonlijk had ik al verwacht dat het niet zou draaien...Maar als ik alle settings op low heb staan zie je de bomen etc. goed, maar zie je ook ook van alles (zoals grond en water) luchtblauw. Hij schokt niet op low of op medium, zelf denk ik dus aan de drivers van de videokaart. Maar ik kan op de Dell site nog geen goede drivers vinden, iemand een (ander) idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Paar kleine fotootjes. Even snel genomen en verkleind:

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0002.JPG

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0003.JPG

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://skategoat.solidbasics.com/best/files/DSCF0005.JPG

De server waarop deze afbeeldingen staan heeft af en toe wat last van DNS-problemen.

[ Voor 43% gewijzigd door AttiX op 26-02-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
Iets werkt er niet aan je pics AttiX.SkategoaT

Fixed ;)

[ Voor 19% gewijzigd door CamU op 24-02-2005 19:02 ]

Verwijderd

Het lijkt wel of er krekels in m'n adapter zitten..hebben jullie dat ook? Als je de adapter in het stopcontact hebt zitten en hij is de laptop aan het opladen dan hoor je het..
Niet zo'n probleem als je de adapter een stukje verderop hebt liggen, maar als ie vlak bij je ligt hoor je het wel goed.

Ligt het aan mijn adapter of horen jullie hetzelfde?

Verwijderd

Ik heb er geen last van. Ik had hem nog niet opgeladen (had alleen nog op netstroom gewerkt, behalve vandaag), dus ik heb het net even geprobeerd. Ik hoor helemaal geen geluid!

• AttiX
Mijn adapter maakt ook geen geluid.

Verwijderd

Okee bedankt, dan weet ik iniedergeval dat het niet zo hoort te zijn. Dit gaat dan m'n eerste ervaring met de dell support worden, hopelijk een positieve :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 18:47 . Reden: tikfoutje ]

• CamU
Mijn adapter maakt ook geen geluid, maar ik heb een 510m i.p.v. een 6000. Kan zijn dat er andere adapters zijn meegeleverd.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Had er vandaag een aan de lijn wiens adapter al een tijdje geluidjes maakte. Vanmiddag deed ie de adapter in de computer die op batterij draaide en nu maakte de adapter een knal en gaat de 510 niet meer op batterij aan ook. Adapter en moederbord. Dus bel maar gauw met je adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Iemand enig idee wanneer dell deze laptops met ati X300 videokaarten gaat leveren in Nederland? In USA & Duitsland zijn ze al enige tijd te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de nieuwe Dell Inspiron 9300 is te bestellen met zo'n X300, is wel een 17" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
HitmanWVU schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:05:
Iemand enig idee wanneer dell deze laptops met ati X300 videokaarten gaat leveren in Nederland? In USA & Duitsland zijn ze al enige tijd te verkrijgen.
Op het moederbord van de huidge levering is de aansluiting voor de videokaart niet gesoldeerd. Voor de rest is het bord hetzelfde.(Een upgrade kan dus niet :'( )

Het is maar net hoe Dell deze laptop op de markt wil zetten. Deze laptop is vorlgens mij hoofdzakelijk bedoeld voor mobiel gebruik.

Ik heb bij mijn order gekozen voor 1x512 MB ipv 2x256. Nu begrijp ik het dual channel principe, maar is er veel verschil in snelheid wanneer ik er nog een blokje bij druk? (Misschien omdat de videokaart dan 128Bits ipv 64bits geheugen heeft om te gebruiken.)

Iemand die 3dmark wil doen? Mijn score:

3dmark03 rev6.0: 845
  • CPU: Pentium-M 1.6Ghz
  • Mem: 1x512MB
  • Hdd: 60GB(5400RPM, 16MB Cache)
  • GPU: Intel GMA 900 (6.14.10.4020)
Ah, volgens tom hardware moet het wel degelijk uitmaken wanneer je single of dual channel hebt in combinatie met de GMA 900:
Of course, that's true in a configuration with dedicated graphics, such as we used at THG. If, however, the notebook uses the 915GM notebook chipset, dual-channel mode is definitely preferable to single-channel due to the greater bandwidth. Under these circumstances the GMA900 integrated graphics core takes up a considerable portion of the bandwidth for preparing video data, primarily when running graphics-intensive 3D applications. Unfortunately, there was no system of this type available at the time of launch for us to analyze. We will try to provide these results as soon as they can be obtained.
THG: Sonoma: The Second Generation of Intel's Centrino Mobile Technology

[ Voor 32% gewijzigd door AttiX op 26-02-2005 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ff begonnen met het mashientje, ziet er goed uit in elk geval, heb nu 3Dmark05 gedraaid, komt uit op een score van : 207, waarbij een CPU score van 2005 wordt behaald

Specs:
  • Pentium M 1.73
  • 1 Gb geheugen (2 *512)
  • 60 Gb harde schijf (7200)
  • Standaard laptop scherm
DVD playback is goed, (tenminste een doos vol lullo's draait goed)

Apparaat maakt minder herrie dan mijn ouwe laptop (was een HP), heb de fan nog niet horen aanslaan, maar heb de laptop nog niet echt op zijn staart getrapt :)

Heb wel harde schijf opnieuw geformateerd om wat ruimte terug te claimen :) en zal later vanmiddag Linux erop gaan installeren (verwacht wel wat uitdagingen hierbij, maar we zullen zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:36
Vanavond zag ik dat het mogelijk was om een 128MB Ati X300 in deze laptop te bestellen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
HitmanWVU schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:57:
Vanavond zag ik dat het mogelijk was om een 128MB Ati X300 in deze laptop te bestellen!!!!
Van Dell.nl
Please select your processor and graphics card preference. Your Inspiron 6000 is equipped with the Intel® Graphics Media Accelerator 900 by default, offering up to 128 MB of shared graphics. A dedicated video graphics card will offer better performance for multimedia-rich applications. To select this option, please choose a processor with ATI MOBILITY RADEON X300 graphics in this section. You can then decide later in the Graphics section whether you prefer 64 MB or 128 MB of dedicated video graphics memory.
Het ziet er naaruit dat ze wel heel snel deze mogelijkheid gaan aanbieden. Toch jammer voor degenen die deze laptop nog gekocht hebben voordat Dell.nl deze mogelijkheid bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Inderdaad jammer. Maar voor €90 euro vind ik een X300 niet een geweldige upgrade. Een upgrade naar bijvoorbeeld een X700 ofzo was veel mooier geweest. Jammer ook dat de videokaart-aansluiting op het moederbord ontbreekt op de eerste modellen.

Toch vind ik voor de meeste applicaties de GMA-900 ruim voldoende. Alleen games niet, maar die speel ik niet op de laptop. Ik ben na een week erg tevreden over de batterij-capaciteit van de 9cells batterij. Ik kan de hele schooldag op de batterij werken wanneer ik de monitor een beetje dim etc.

[ Voor 20% gewijzigd door AttiX op 01-03-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff wat tijd over,

Voor diegenen die erin geinteresseerd zijn, ondertussen werkt mijn machine in Dual boot met Windows en Fedora core 3 zonder problemen :). Het schijnt ook te werken met Debian en Mandrake, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd.

e.e.a. is beschreven op volgende pagina en meer informatie kan zoals altijd gevonden worden op Linux on laptop

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 09:38 . Reden: Extra toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Ik ben met Gentoo bezig. Vrijwel alles werkt behalve goede ondersteuning voor de GMA-900. Ik gebruik daar nu de Vesa driver voor.

[ Voor 20% gewijzigd door AttiX op 17-03-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

AttiX.SkategoaT schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:03:
[...]
Op het moederbord van de huidge levering is de aansluiting voor de videokaart niet gesoldeerd. Voor de rest is het bord hetzelfde.(Een upgrade kan dus niet :'( )
Intussen is die X300 dus leverbaar op de Inspiron 6000. Als ik toch de Intel Integrated zooi neem, heb ik dan alsnog later de mogelijkheid om er een X300 in te prikken?
Zoals gezegd lijkt een upgrade van 128MB Shared naar een 64MB X300 niet echt heel nuttig op dit moment.

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
MAher schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:30:
[...]

Intussen is die X300 dus leverbaar op de Inspiron 6000. Als ik toch de Intel Integrated zooi neem, heb ik dan alsnog later de mogelijkheid om er een X300 in te prikken?
Zoals gezegd lijkt een upgrade van 128MB Shared naar een 64MB X300 niet echt heel nuttig op dit moment.
Wanneer je kiest voor de Intel integrated zooi, heb je later NIET de mogelijkheid om een upgrade te doen. Het moederbord mist de aansluiting voor de videokaart. En de chipset verschilt. 915GM en 915PM. Ik vond dit ook jammer en was nieuwsgierig of mijn I6K een aansluiting had, maar helaas.

Misschien dat Dell de verschillen tussen beide versies inmiddels heeft weggenomen en dat nieuwere borden wel die aansluiting hebben. Is ook wat voor te zeggen ivm kosten voor productie.

Maar ik zou het er niet op wagen.

Je moet je trouwens niet blindstaren op die aantal MB's. De X300 is echt sneller dan de GMA 900. Hoeveel shared geheugen die ook gebuikt. Maar voor het geld was het een aantal weken geleden niet waard. Inmiddels is het prijsverschil miniem.

[ Voor 12% gewijzigd door AttiX op 23-03-2005 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vorige week donderdag besteld en hoorde net dat hij nu al thuis staat. Vanavond maar alle data en programma's overzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Het is sinds vandaag ook mogelijk om via de website onderdelen te bestellen voor de Inspiron 6000.
Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Heeft iemand de snap-on cover Carbon Fiber? Of plaatjes van die op een laptop zit? Kan nl geen plaatjes van vinden behalve die op de Dell site. Maar wil weten hoe die het "in het echt" uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37
Vriend van mij wil ook de 6000 bestellen. Hij zal het voornamelijk voor office use gebruiken maar ook eens in de zoveel tijd voor photoshop (niet meer als een beetje croppen en een simpel filtertje). Mogelijk ook kleine video bestanden van een camera capturen. DVDtje bekijken, streaming video etc. Niet echt iets bijzonders dus. Heeft een x300 64mb dan meerwaarde of zal de 128mb shared integrated kaart van intel het vrijwel net zo goed doen? Ik kon zelf vrijwel niets zinnigs vinden over de x300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Polster schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:58:
Vriend van mij wil ook de 6000 bestellen. Hij zal het voornamelijk voor office use gebruiken maar ook eens in de zoveel tijd voor photoshop (niet meer als een beetje croppen en een simpel filtertje). Mogelijk ook kleine video bestanden van een camera capturen. DVDtje bekijken, streaming video etc. Niet echt iets bijzonders dus. Heeft een x300 64mb dan meerwaarde of zal de 128mb shared integrated kaart van intel het vrijwel net zo goed doen? Ik kon zelf vrijwel niets zinnigs vinden over de x300.
Ik denk dat je voor die opdrachten ook wel toe kunt met de GMA-900(intel dus). Alleen wanneer je wilt gamen heeft de X300 een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke desktop kaart is die X300 128MB te vergelijken, of is dit niet mogelijk. Ik heb nu een 9600XT 256MB in mn pc en ik vraag me af of er een groot verschil is met die X300 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 15:47
BeZaX schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:33:
http://laptopmag.com/Review/Dell-Inspiron-6000.htm?Page=0

MobileMark 210
3DMark2001 4700
Battery Life (Wi-Fi On/Off) 5:58/6:08
Wireless Performance (5/50 feet) 14.1 Mbps/5.9 Mbps
Ik denk dat ik hem vandaag of morgen ga bestellen, maar heeft iemand hier op het forum zelf al fetst hoe lang de accu mee gaat op normaal gebruik? Want heb een andere site weer iets heel anders gelezen. Of heeft iemand hier al probelemen mee gehad, behalve die opgeblazen adapater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Onder zwaar gebruik (WIFI, scherm volledig, cpu 100%) kan ik een 3,5 uren doen op de 9Cells batterij.
Idle of onder licht gebruik neemt de accutijds toe tot 6 uren bij mij.

Ik heb deze laptop mee naar school en kan er de hele dag op werken zonder de adapter te gebruiken. Bij elkaar zo'n 5 uren per dag (varierend van zwaar naar licht gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Ok relaxt dan ga ik em bestellen, wil em juist vanwege het "lange" baterij gebruik voor school kopen. en ik heb nu nog geld dus dan moet dat maar ff. Verder nog op en aan merkingen er over?

Ik ga em met de volgende specificaties kopen:

Processor Intel® Celeron® M 350 Processor (1.3GHz, 1MB L2 cache, 400MHz FSB) & shared graphics memory 25579 [210-14116] 1

Besturingssysteem NL - Microsoft® Windows® XP Home Edition, SP2 26922 [619-10548] 11

Geheugen 512MB 333MHz DDR RAM (2x256) 24934 [370-11811] 3

Toetsenbord US International - (QWERTY) - Internal Keyboard 22267 [583-10789] 4

Grafische kaart Intel® Media Accelerator 900 Graphics Up to 128MB shared system memory 27115 [490-10389] 6

Harde schijven 40GB (5.400rpm) IDE harde schijf 22276 [400-11782] 8

Overige opslagmedia Externe USB 3.5" 1.44MB Floppy diskdrive voor gebruik in media bay 17430 [385-10216] 10

Modem NL - Modem & Adapter 6784 [530-10759][640-10387] 14

Optical drives 8X DVD / 24X CD-ReWriter vaste interne Combo Drive met Software 22842 [429-11675][429-11129][429-11197] 16

Wireless Networking For Celeron M Processors - Intel® ProWireless 2100 802.11b Mini PCI Wireless LAN Card 26171 [555-10435] 19

Microsoft® software NL - Microsoft® Works 7.0 (OEM) 9108 [630-11003] 25

Support uitbreidingen 1 Jaar CAR (Collect and Return) 9928 [680-11635] 30

Antivirus NL - McAfee Security Center V6.0 (90 dagen test versie) 28355 [650-10189] 40

Voeding AC Adapter D-Series 65W Power Cord 5614 [450-10579] 41

Dell Photo Album Paint Shop Photo Standard Album - Trial Version 33293 [640-10427] 85

Paint Shop Paint Shop Pro Try and Buy 33305 [640-10428] 86

Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij 22257 [451-10202] 112

Draagtassen Geen Draagtas 5759 [460-10041] 118

Kleur Geen QuickSnap™ Cover Option 3307 [320-10110] 380

Dell Media Experience 3.0 Dell Media Experience 3.0 Basic - Inspiron 26536 [640-10415] 585

Beeldscherm 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel 25581 [230-10000] 760

2e Primary 9 Cell 80 WHr Batterij

GRATIS Dell - Kleur Inkjet 720 Printer

Totaal: 934,67 EUR Incl. BTW

Dus bijna standaard configuratie

Nu nog hopen dat tie wel binnen 14 dagen binnen is, niet dat ik em hard nodig heb maar zou het toch wel leuk vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door kippy op 07-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook de standaarduitvoering maar inclusief DVD-brander, 9cells accu en betere wireless kaart welk ook 802.11a/b/g ondersteund. Ik had de actie van 50 euro korting, gratis dubbel geheugen en gratis thuisbezorging. Ik was dus 880 kwijt en had de laptop in 1 week binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik heb een eigen review geplaatst op:

http://www.notebookadvies.nl/forum/viewtopic.php?p=111#111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Nette review. Je weet toch wel dat je de accu niet te vaak helemaal leeg moet laten lopen. Deze accu's hebben namelijk GEEN geheugen effect maar kunnen maar beperkt volledig ontladen worden. Volgens sites schijnd het et best te zijn om em met ongeveer 40% te herladen en 1 keer per 30 laden volledig te ontladen. Dit scheeld in levensduur, iets wat vrij nuttig is voor een accu van 80 euri.

**500X gemiddeld voor dat tie onder te spects van vermogen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke revieuw... kan iemand mij vertellen of ik een extra accu kan bestellen voor de inspiron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:05:
leuke revieuw... kan iemand mij vertellen of ik een extra accu kan bestellen voor de inspiron?
Via de de Dell website is dit nog niet mogelijk. Overige onderdelen wel. Je kunt wel telefonisch een accu bestellen bij Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet je ook toevallig wat zon tweede accu kost? mijn accu gaat maar een dik uur mee,kunnen jullie me helpen met bepaalde instellingen om mijn accu te sparen? groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik heb net de 6000 besteld met de volgende specs:

Pentium M 740 1,73 GHz proc
WUXGA+ sherm (1620 x nogwat)
X300 64 MB
2 x 256 MB Geheugen
8 x DVD burner
7200 rpm 60 GB
en een WLAN b/g kaartje
1 jaar CAR

Gratisch dubbel geheugen, bezorging en een printer (upgrade naar all-in-one voor 24€ of zo)
Alles bij elkaar voor 1323€ incl BTW

Ik kon nergens een Bluetooth kaartje bijboeken, zit dat er dan dus al standaard bij of moet ik daar voor bellen?
Verder twijfel ik eigenlijk nog een beetje aan die X300. In hoeverre is dat beter dan de geintegreerde chipset? Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor Microstation (CAD werk, klein beetje 3D), internetten, foto's bewerken DVDtje kijken en textverwerken.
Ik zou die X300 dan vervangen voor geintegreerd grafisch gebeueren en ipv die kaart wat meer geheugen erin stoppen (1 GB) Is dat verstandig?

Die X300 is wel de meet budget dedicated grafische kaart die er te vinden is en zal dus niet echt overweldigende prestaties leveren... wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bluetooth is optional

bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Malo, was ik dus net te laat, ding staat al op de vrachtwagen... Als je met creditcard betaald dan gaat die order dus echt snel: 24 uur en het ding was de fabriek al uit!!! _/-\o_

Maar goed, dan maar geen BT of is dat ook achteraf nog los bij te bestellen? Op Ebay.de staan er iig genoeg (voor de 9300, 510m etc. de 6000 heb ik er niet tussen gezien) maar dan bestel ik toch liever direct bij Dell. Weet iemand ook of die module voor alle Inspirons hetzelfde is of is er onderling nog verschil?

[ Voor 11% gewijzigd door MAher op 15-04-2005 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MAher schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 09:20:
Malo, was ik dus net te laat, ding staat al op de vrachtwagen... Als je met creditcard betaald dan gaat die order dus echt snel: 24 uur en het ding was de fabriek al uit!!! _/-\o_

Maar goed, dan maar geen BT of is dat ook achteraf nog los bij te bestellen? Op Ebay.de staan er iig genoeg (voor de 9300, 510m etc. de 6000 heb ik er niet tussen gezien) maar dan bestel ik toch liever direct bij Dell. Weet iemand ook of die module voor alle Inspirons hetzelfde is of is er onderling nog verschil?
Je haalt gewoon de batterij eruit. Dan open je een klein klepje langs de rand. Daar zit een kabeltje achter die je in de bluetooth chip steekt. Dan schuif je de chip achter het luikje en je bent klaar.

maarja, los bestellen zal wel weer wat duurder worden he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Pixal schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 12:29:
[...]

Je haalt gewoon de batterij eruit. Dan open je een klein klepje langs de rand. Daar zit een kabeltje achter die je in de bluetooth chip steekt. Dan schuif je de chip achter het luikje en je bent klaar.

maarja, los bestellen zal wel weer wat duurder worden he
Wat Googlen leverde me inderdaad een fotobeschrijving van het vervangen/plaatsen van de bluetooth (TrueMobile 350, niet de 300) in de Inspiron 9300. Dat werkt dan dus hetzelfde voor de 6000.

Alleen, net gebeld met Dell. Uitgelegd dat ik die BT optie niet kon vinden op de site en dat ik die toch wel wilde hebben maar dat m'n order zo snel verwerkt was dat ik dus te laat was voor het bijbestellen. Zegt vriendelijke vrouw dus dat apart bestellen bestwel kan, dat ik dan wel die module er zelf in moet frutsen, doorgestuurd naar de onderdelen afdeling o.i.d. en daar zegt een of ander bot figuur: 'dat kan niet meneer, u kunt dat wel op de site aangeven bij uw order (eigenlijk zegtie dus: kijk uit je doppen dom konijn) en apart nabestellen kan niet en het kan ook niet achteraf ingebouwd worden' :(

Hm ja wat moet je dan. Kan wel blijven volhouden dat het wel kan, maar dat helpt niet met zo'n gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Pff.

Ik zou het nog een keer proberen bij partsales. Zeggen dat je part number X5166 erg graag na wil bestellen.

Ze hebben die parts, dat kan niet anders. Hij is gewoon op voorraad. Hij is gecertificeerd door Dell als customer replacable part. Hij is net zo makkelijk op te sturen als een mini pci card. Snap er niks van hoor :?

Probeer het anders nog een keer als je je laptop al in huis hebt, misschien willen ze pas handelen als je de service tag van het systeem kan geven.

[ Voor 52% gewijzigd door Pixal op 15-04-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Ik heb net ook even gebeld. Service tag opgegeven. De bluetooth module is niet leverbaar voor eindgebruikers. Deze word in de fabriek geplaatst. Ze wisten geen antwoord op de vraag waarom ik dan wel een mini-pci kaart kon kopen.

Ze adviseerden mij een Dongle te kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

In de USA kan je dus zeker wel direct bestellen, getuige deze thread op Notebook Forums.
Het is dus ook gewoon onwil van de Verkoop of een vage verkoopstrategie van Dell Nederland want de vervanging/installatie doe je met 2 vingers in je neus getuige Dell's eigen Service Manual

Ik ben niet zo happig om lang aan de telefoon met Dell.nl te zitten want ik zit nu in Finland. Misschien toch nog eens proberen?

UPDATE: toch nog maar weer een keer gebeld: :( Het is dus gewoon het idee van Dell Nederland dat het moeilijk zou zijn om die kaart te installeren :?
Degene met wie ik sprak had het over knutselen aan het moederbord e.d. terwijl daar echt geen sprake van is. Vroeg nog of dit alleen voor de 6000 geldt, maar volgens hem voor alle Notebooks van Dell en aangezien ik 100% zeker ben van de mogelijkheid bij de 9300 zat hij dus (voorgeprogrammeerde) onzin uit te kramen. Zucht, waarom moeilijk als het makkelijk kan???

[ Voor 32% gewijzigd door MAher op 15-04-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Kunnen jullie niet even blijven bellen?

Herhaal tegen ze: De bluetooth daughter card is een CRU, dat is door Dell vrijgegeven als CRU. Bij sommige modellen zit deze achter een luikje bij de batterij. De technische support heeft mij laten kijken naar dat luikje en er bleek er inderdaad geen een in te zitten. Kunt u mij eentje opsturen.

En als jullie dat nou 20 keer doen gaan ze het misschien snappen. Ik loop hier even naar m'n meerdere om te vragen of dit probleem bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Ik bel morgen wel weer een keertje, dan krijg ik niet weer dezelfde persoon ;) En stiekempjes hoop ik dat Pixal's geroer in de Dell soep in de tussentijd wat BT-kaartjes doet opborrelen bij Sales :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb het dus nog even nagevraagd en het blijkt echt gewoon onmogelijk te zijn. Ik vind het van de pot gerukt want ik stuur wel bluetooth kaartjes op als ze defect zijn bij mensen.

Ik krijg bij iedereen hetzelfde antwoord, dan kopen ze toch een dongle?

Maargoed, wat iedereen dus zegt, hadden ze tijdens het bestellen hun ogen maar moeten gebruiken.

Ik blijf het raar vinden, hopelijk vinden jullie die kaartjes gewoon online, je weet waar ze in moeten. Ik kan daar verder totaal geen invloed op uitoefenen. Iedereen heeft z'n regeltjes, als ik er iets van zeg kan iemand van mening veranderen maar hij moet zich dan nog steeds aan de regeltjes houden.

T lijkt me wel leuk als het zo vaak gevraagd wordt dat ze er iets aan gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Regeltjes, regeltjes. Zo zie je maar weer de zin en onzin van een (mega)groot bedrijf. En wat het uit doppen kijken betreft: Check maar uit, geen BT module voor de 6000 (Dell raad aan - duurste variant en dan configureren maar) Ik had dus gewoon alles telefonisch moeten bestellen :(

Maar... wat nu als ik naar de Technische Ondersteuning bel en zeg: 'me BT doet het niet. Stuur maar een nieuwe op' of iets in die trant, dan zou ik er dus wel eentje krijgen...

Nou ja, heb een kameraad in the US of A momenteel, wellicht kan ik via hem wat regelen. 50e op Ebay.de is wat aan de prijzige kant vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Mocht het je nit uitmaken of je een tragere versie van BT krijgt, dan kun je ook op zoek naar partnummer: 02U381

Dit is een nieuwe versie van de TrueMobile 300 en zat onder andere in de Inspiron 9100.

De oude versie van de TrueMobile 300 (1u746) past niet, want deze heeft een heel andere aansluiting.

Kunnen we niet iemand in Amerika of zo een aantal van die dingen laten bestellen? Misschien een idee voor een IA?

Op Notebook Forums is ook te lezen dat een TM350 als sparepart 13,50(USD) kost en wanneer je uhm meebesteld met je order dat je dan tegen de 50,- betaald. Zou ook een reden kunnen zijn voor Dell om de modules niet los te verkopen in Europa.

Lees net onderstaand topic. Dell doet wel erg moeilijk over BT-modules:
http://delltalk.us.dell.c..._upgrade&message.id=41016

En in dit topic las ik de mogelijke uitleg:
http://delltalk.us.dell.c...6429&query.id=26374#M6429
You can pick up the mini PCI bluetooth cards from eBay and yes they are easy to fit

BUT

The reason they are not provided to customers to fit themselves is down to the RF regulations.

Because this is a radio device, in most countries it is illegal for an end user to fit such a device. The aftermarket devices (such at the USB and PCMCIA cards) have to pass additional testing and certification first to ensure that they meet the regulations.

The same rules also apply to WLAN cards as well for the same reasons.

No doubt Dell would claim the warranty was invalid as well if you fitted one of these

[ Voor 85% gewijzigd door AttiX op 16-04-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb ook de inspiron besteld met de volgende specs:
Pentium M740 1,73GHz
512 MB werkgeheugen
64 MB DDR ATI MOBILITY RADEON X300
60 GB

Nu had ik een vraagje over de videokaart, standaard zit er een onboard video kaart van intel in, die word gedeeld met je werkgeheugen. Om een betere videokaart te kopen (ATI; dat kan sinds kort ook op de inspiron 6000) moest ik ook een andere processor/moederbord. Omdat de standaard de aansluiting voor een video kaart mist.
Daardoor kwam ik 220 euro duurder uit. Nu heb ik echter de ATI 64 MB. Ik vraag mij af wat de verschillen zijn met de standaard intel onboard shared videokaart. Volgens de dame die ik aan de lijn had, liep ik met de standaard videokaart het risico dat sommige spellen niet goed draaien. Met de ATI niet volgens haar. Ik zelf vraag het me af en bij deze ook aan jullie.

Ik was totaal 1221 euro kwijt, 100 euro korting, gratis tas (ipv printer)

Ik heb ook nog een vraag wat betreft de bestelling, ik heb hem vandaag om 4 uur telefonisch besteld. Ik gaf mijn email adres door, en zij zou gelijk een offerte sturen. Maar die heb ik nog niet gehad, misschien dat ze het e-mail adres verkeerd heeft begrepen, of hoort dat zo?

Gr.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog een vraagje; Kun je als de inspiron 6000 uit staat de mp3 afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Je eerste vragen:
Een X300 is nog steeds niet je van het. Owkeej, sneller dan een GMA900(waarmee NFSU2 ook te spelen is).

De offerte opmaken duurde bij mij ook wat langer. Als het goed is weet je al wel met wie je hebt gesproken en heb je ook het directe nummer van die persoon. Duurt het je allemaal te lang, kun je direct bellen. Heb ik ook gedaan. :)
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:07:
Ik heb trouwens nog een vraagje; Kun je als de inspiron 6000 uit staat de mp3 afspelen?
Nee. Althans zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

MAher schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 08:55:
Maar... wat nu als ik naar de Technische Ondersteuning bel en zeg: 'me BT doet het niet. Stuur maar een nieuwe op' of iets in die trant, dan zou ik er dus wel eentje krijgen...
Dan zien ze hem niet in je order list staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, voor je reactie, maar ik had geen persoonlijk nummer van diegene gehad. Kwacht vandaag wel af en anders bel ik wel ff. Maar met de standaard videokaart is NFSU2 dus niet te spelen? Of bedoel je dat met de GMA NFSU2 wel te spelen is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 08:52:
Bedankt, voor je reactie, maar ik had geen persoonlijk nummer van diegene gehad. Kwacht vandaag wel af en anders bel ik wel ff. Maar met de standaard videokaart is NFSU2 dus niet te spelen? Of bedoel je dat met de GMA NFSU2 wel te spelen is?
Een X300 is nog steeds niet je van het. Owkeej, sneller dan een GMA900(waarmee NFSU2 ook te spelen is).
Dus het ozu wel te spelen zijn, opzicht wel relaxt. Vast met alle settings op minimaal, maar dan nog. Ik vind het ebst netjes voor een shared memory videokaart.

En als het goed is heb ik mijn laptop vandaag of morgen binnen. Dus dan zal ik het wel uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, kben idd benieuw of die de zwaardere spellen nou speelt. Ik krijg mijnes over 7 dagen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
ik heb em net binne gekregen. en eerste ding wat me opviel was.... DANK JE WEL DELL VOOR DE 1.5GHZ ipv 1.3 die ik besteld had.

het andere wat me opviel was de @##@%@#%@#%# xp home installatie. die der dus maar af gegooit en xp pro der op gezet..... een klein probleem, ik krijg de inter 2100 mini pci wifi niet meer werkend......

En toen las ik op het dell forum dat dat ding een hell was. Dus ik denk dat ik maar 1 ding kan aanraden koop geen 2100 wifi. Ik ga nog kijken hoe ik dit kan oplossen.

meschien koop ik wel een pcicia kaartje, of usb.

Voor de rest vind ik het een top FLAPTOP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ehm?? pcmcia,. usb???

lekker al die externe zooi.. waarom haal je niet gewoon de nieuwste driver van de site.. ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.

lange link
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste