[Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.567 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Delphi32 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:04:
[knip knip]

Ik gebruik het systeem al een tijdje om de markt voor tweedehands zeilboten in kaart te brengen, dus indien gewenst kan ik daar wel wat screenshots van produceren. Maar dit is echt nog lang niet af helaas....

edit:
heb ook nog een woord-oefenprogrammaatje en een memory-game geschreven voor de kids, maar dat valt natuurlijk niet in de categorie tools :)
Ik ben wel geinteresseerd in wat screenshots. Klinkt erg vet in ieder geval.

[ Voor 64% gewijzigd door Rhapsody op 13-03-2005 13:06 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mixelz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 13:21
Omdat winamp zoveel ruimte in beslag neemt op je desktop heb ik (heel lang geleden, dus voor windows media player een control toolbar kreeg ;)), een toolbar (Deskband) dingetje gemaakt waarmee ik het de titel van het liedje kan zien in mijn taakbalk + waar hij is en hoe lang het nummer duurt.

Afbeeldingslocatie: http://img236.exs.cx/img236/2961/winampding2kv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

mixelz schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:33:
Omdat winamp zoveel ruimte in beslag neemt op je desktop heb ik (heel lang geleden, dus voor windows media player een control toolbar kreeg ;)), een toolbar (Deskband) dingetje gemaakt waarmee ik het de titel van het liedje kan zien in mijn taakbalk + waar hij is en hoe lang het nummer duurt.

[afbeelding]
Hey, das interessant. Kun je eens laten zien hoe je dat hebt gedaan? (code enzo?) Ben nl. wel geinteresseerd in het maken van een toolbar voor (Internet) Explorer, maar op de MSDN kan ik enkel C code vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022

tombo_inc

uhuh

hey daar,
ik ben mssn een beetje aan de late kant maar ik heb ook iets gemaakt :p
omdat ik me op school altijd ziek ergerde aan het feit dat je niet kon ftp'en, heb ik zelf maar een webbased ftp server geschreven (met ingebouwde client) in php. je kan er bijna alles mee wat je met een gewone ftp server/client ook kan. browsen, mappen maken deleten, uploaden,renamen,kopieren ect. de admin kan gebruikers aanmaken en deze gebruikers rechten geven (uitvoeren,lezen,schrijven etc), ook zit er een diskquota systeem in. voor v2 ga ik nog gebruikersgroepen maken en het zaakje wat uitbreiden. op het moment gebruik ik het systeem nog alleen voor mezelf, maar ik ben wel van plan om het vrij te geven. ;)

edit:
voordat ik het vergeet, er zit ook een file editor ingebouwd :p

[ Voor 6% gewijzigd door tombo_inc op 13-03-2005 15:03 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Omdat ik geen zin had om een programma waar je adressen in op kan slaan te zoeken, heb ik er maar zelf eentje gemaakt :P . Adressen Programma heb ik het maar genoemd ( ik weer niets beters :+ ). Je kan er gegevens in opslaan van mensen. Naam, leeftijd, adres, werk, enz. Ook kan je er een pasfoto doen. Het is geschreven in VB6. Er zit ook een help-file bij.

Screenshots :

https://homedrive.home.nl...iek/html/screenshots.html
(De site is een beetje oud maar de foto's kloppen wel zo ongeveer)

Download :

https://homedrive.home.nl...enprogrammaV.1.4.0Pro.zip

Download komt binnenkort 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Basti504 op 13-03-2005 16:50 . Reden: links werken niet goed ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zet je files anders ff op een public space ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Basti504 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:56:
Omdat ik geen zin had om een programma waar je adressen in op kan slaan te zoeken, heb ik er maar zelf eentje gemaakt :P . Adressen Programma heb ik het maar genoemd ( ik weer niets beters :+ ). Je kan er gegevens in opslaan van mensen. Naam, leeftijd, adres, werk, enz. Ook kan je er een pasfoto doen. Het is geschreven in VB6. Er zit ook een help-file bij.

Screenshots :

https://homedrive.home.nl...iek/html/screenshots.html
(De site is een beetje oud maar de foto's kloppen wel zo ongeveer)

Download :

https://homedrive.home.nl...enprogrammaV.1.4.0Pro.zip

Download komt binnenkort 8)7
Screenshots:
http://members.home.nl/ha...sen/html/screenshots.html

Download:
http://members.home.nl/ha...enprogrammaV.1.4.0Pro.zip

:)

edit:
haha, hoe groot denk je dat een geboortedatum is? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Donald op 13-03-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Sorry nu wel

[ Voor 85% gewijzigd door Jigs op 13-03-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tombo_inc schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:01:
hey daar,
ik ben mssn een beetje aan de late kant maar ik heb ook iets gemaakt :p
omdat ik me op school altijd ziek ergerde aan het feit dat je niet kon ftp'en, heb ik zelf maar een webbased ftp server geschreven (met ingebouwde client) in php. je kan er bijna alles mee wat je met een gewone ftp server/client ook kan. browsen, mappen maken deleten, uploaden,renamen,kopieren ect. de admin kan gebruikers aanmaken en deze gebruikers rechten geven (uitvoeren,lezen,schrijven etc), ook zit er een diskquota systeem in. voor v2 ga ik nog gebruikersgroepen maken en het zaakje wat uitbreiden. op het moment gebruik ik het systeem nog alleen voor mezelf, maar ik ben wel van plan om het vrij te geven. ;)

edit:
voordat ik het vergeet, er zit ook een file editor ingebouwd :p
Misschien wil je het dan ook hier posten :) Heb hetzelfde probleem met school maar dan niet de benodigde tijd om iets in elkaar te fixen (en zou ook niet weten hoe dat moet :P)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vandaag even heel snel een tooltje gemaakt voor het topic van JeroenM_tbs om zijn CPU snelheid te bepalen. Ik heb het net nog even uitgebreid met ook mem stats en een mogelijk om snel de Taskmanager te openen.

Afbeeldingslocatie: http://www.atlex.nl/stuff/cpuspeed/cpuspeed_old.jpg

Als je klikt op de CPU snelheid zie je de CPU indentifier zoals Windows 'm gedetecteerd heeft. Als je op de memory statistieken klikt wordt de taskmanager geopend. Met een druk op [enter] of een klik op de knop "Measure again" wordt de informatie opnieuw berekend. Ook gebeurt dit automatisch na een bepaalde tijd (standaard 10 seconden), de interval daarvoor kan ingestelt worden met het schuifbalkje onderaan.

Dit tooltje is handig voor mensen met een mobile CPU met bijv. Speedstep. Ze kunnen dan hun kloksnelheid in de gaten houden tijdens bijvoorbeeld een benchmark.

Download! (405KB)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Ik gebruikte altijd een tooltje van Tom's Hardware Guide, maardie gaf in een specifiek geval (waar naar AtleX verwijst) niet het juiste resultaat van de "echte" kloksnelheid. AtleX' programmaatje meet dus niet de snelheid waarop Windows functioneert, maar de snelheid waarop de cpu ècht werkt.
Op die manier kon ik uitzoeken of mijn probleem nu hardwarematig of softwarematig (drivers) was. Het bleek overigens softwarematig te zijn, maar zie verder dat topic.

Leuk dat je hem nog wat uitgebreid hebt AtleX. ;)
Zou je miosschien nog een optie kunnen inbouwen om het venster op de voorgrond te houden? Dat vind ik bij die tool van Tom's Hardware Guide nml. ook al zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:37

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Zoals beloofd wat screenshots van UDBEditor. Ik heb mn zeilboten-database als voorbeeld genomen:
1. lijst van aanbiedingen die ik in de loop van de tijd heb ingevoerd. Sorteerbaar, filterbaar, kolommen in te stellen etc
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/udb/ss00.jpg
2. dubbelklik op regel in lijst om entry te bewerken. Scherm wordt dynamisch opgebouwd, vandaar de vaste kolombreedte. Klik op image om op ware grootte te zien
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/udb/ss03.jpg
3. voorbeeld van een pivot table 'prijs per boot per motor' geheten. In de outlookbar verschijnen de andere aangemaakte pivots, direct aanklikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/udb/ss01.jpg
4. scherm waarin je de instellingen van de tabellen kan wijzigen (is nog zwaar in ontwikkeling)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schagend/udb/ss02.jpg
Het leuke is natuurlijk dat het systeem zelf geen bal geeft om de soort gegevens die je wilt hebben, ik heb voor de zeilboten alleen maar de db aangemaakt en gevuld. Voor de rest wordt alles automatisch gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ziet er leuk uit.

Is iid mooi om het zo universeel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JeroenM_tbs schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:35:
Leuk dat je hem nog wat uitgebreid hebt AtleX. ;)
Zou je miosschien nog een optie kunnen inbouwen om het venster op de voorgrond te houden? Dat vind ik bij die tool van Tom's Hardware Guide nml. ook al zo handig.
U vraagt, wij draaien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.atlex.nl/stuff/cpuspeed/cpuspeed.jpg

Download (440KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De tab "Detailed info loopt wel een beetje vol na veel refreshes (hij schreeft steeds nieuwe info er bij ipv het eventueel te vervangen. Verder heb je hem mooiverbetered zo. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

JeroenM_tbs schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:36:
De tab "Detailed info loopt wel een beetje vol na veel refreshes (hij schreeft steeds nieuwe info er bij ipv het eventueel te vervangen. Verder heb je hem mooiverbetered zo. :Y)
Gefixt, en het memory leakje (100MB na 5 uur open :X) is er ook uit, voor een D/L link zie: [rml]AtleX in "[ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
LOL :D
Heb je em serieus 5 uur laten draaien? :+
Anyway, thnx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Sinds ongeveer een maand of 2 hebben ze op school de firewall als service geinstalleerd op elke computer zodat je alleen nog maar met Internet Explore kan internetten (wat natuurlijk te weinig is :P)
Daarvoor heb ik met bepaalde programmaatjes Windows XP klein (ongeveer 160mb) en bootable gemaakt.
Eerst kon ik er nog niet internetten omdat hij de netwerk kaart niet detecteerde, maar ik kon vrij op de C: schijf bladeren en heb me zelf toen de drivers gemailt en die heb ik er in verwerkt :P
De CD boot in ongeveer 3 minuten en werkt aardig snel. Een ramdisk (B:) kan gebruikt worden om (tijdelijk) data op op te slaan.
Ook kan het natuurlijk handig zijn als een bepaald bestandje in je windows weg is ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Gromba op 13-08-2005 14:44 ]

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
Na een klein maandje hard werken heb ik eindelijk een -redelijk- stabiele versie van mijn eerste 'nuttige' programma af :)

FTPLister bestaat uit een Server en een Client. De server beheerd een lijst van FTP servers en gaat hopelijk in een komende versie de status van deze servers bijhouden (online, hoeveelheid data etc).
De client synchroniseerd met de server en kan met een druk op de knop via een plugin systeem een FTP client openen die direct de geselecteerde FTP server opent.

To Do:
-Wat documentatie schrijven.
-Code documenteren en herschrijven
-Controle of servers online zijn
-User invoer controleren

Server: http://www.linde002.nl/pub/dl/FTPListerSrv-0.8.0-setup.exe
Client: http://www.linde002.nl/pub/dl/FTPListerClnt-0.8.0-setup.exe

Software wordt 'as-is' geleverd, wanneer ik de code opschoon zal ik deze ook posten (python)

Commentaar uiteraard welkom :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door linde002 op 16-03-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gromba schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:36:
Sinds ongeveer een maand of 2 hebben ze op school de firewall als service geinstalleerd op elke computer zodat je alleen nog maar met Internet Explore kan internetten (wat natuurlijk te weinig is :P)
Daarvoor heb ik met bepaalde programmaatjes Windows XP klein (ongeveer 160mb) en bootable gemaakt.
Eerst kon ik er nog niet internetten omdat hij de netwerk kaart niet detecteerde, maar ik kon vrij op de C: schijf bladeren en heb me zelf toen de drivers gemailt en die heb ik er in verwerkt :P
De CD boot in ongeveer 3 minuten en werkt aardig snel. Een ramdisk (B:) kan gebruikt worden om (tijdelijk) data op op te slaan.
Ook kan het natuurlijk handig zijn als een bepaald bestandje in je windows weg is ofzo.

[afbeelding]

Ik mag vast geen downloadlink geven omdat het nog te veel gebasseerd is op Windows XP
Is dat niet gewoon BartPE :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Daar dacht ik ook al aan ja.
Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar BartPE lijkt mij reuzehandig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn html editor maar eens even geupdate. Laatst toen ik mijn website aan het verbouwen was liep ik tegen een aantal problemen op. Verloor wat geniaal script e.d ;) dus om het geen tweede keer te laten gebeuren:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/Tagger.html

Voor elke verstokte notepad gebruiker of .. (vul zelf iets in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
_Thanatos_ schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:42:
Ik heb ook weer wat gemaakt. Een progje (weer een!) om thumbnail galleries te genereren uit een set foto's. Maar deze is wel lekker advanced. De HTML pagina's worden gegenereerd met XSLT en XHTML en de gegevens voor de gallery worden dus in een XML'etje gezet. Erg cool allemaal. XLST is toch wel zeer fijn als "template engine" omdat je er eigenlijk zo'n beetje alles mee kan wat je nodig hebt, en het zit gewoon in MSXML 3.0.

Screenshotjes:
[afbeelding][afbeelding]

Misschien ga ik em nog wel een keer online zetten :)
Toch enkele bugjes gevonden die soms wel vervelend kunnen zijn.

- Als je 20 foto's selecteerd, en in het midden deselecteer je de middelste. Na het genereren heb je pagina's van 1 tot 19, maar op de index staan er links van 1 tot 20, behalve het nummer van de foto die je gedeselecteerd heb. Wanneer je dan op de laatste foto klikt krijg je een 404.
- Als je de foto preview sluit, en dan het beschrijving veld selecteerd, toont die eerst nog eens de preview.
- Bij het laden van een xml file van vorige sessie loopt er toch nog wat fout (beschrijving laden niet, paden worden niet aangepast, ...)
- Als je eerst lege map aanduidt en dan veranderd naar map met bestanden in, blijft de tekst van 'no images blabla bla' staan.

Verder een geweldige tool _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Jump op 18-03-2005 23:19 ]

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Mijn laatste ontwikkelingen:
-Een service die elk kwartier films etc doorloopt om het sourcebestand voor m'n KISS Divxplayer te schrijven
-Een client Applicatie die de xml schrijft aan de hand waarvan de service het bestand genereert (werkt nog niet helemaal alleen...)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjerkw schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:40:
ik ben ooit eens begonnen aan een wiskunde programma.. Soort maple.. alleen met stukken minder functionaliteit.

Wat het al ondersteund:

- eigen scripting taal ( JavaMathScript) (ook op symbolisch te rekenen)
- tekenen van verschillende soorten functies (parametrisc/ polar / richtingsvelden)
- heeft ondersteuning voor 3d grafieken gehad.. maar die lib die ik gebruikte voor het 3d tekeken is oud en geen duidelijke api.

Wat ik wil dat het nog moet kunnen:
- integreren en differentieren van niet al te moeilijke functies
- vereenvoudigen van expressies

screeshots:

er is nog geen website.. geen tijd voor. de laatste tijd heb ik ook steeds minder tijd voor deze applicatie
He, wat leuk :). Ik ben een wiskudige en heb ooit eens in Basic ( 8)7 ) een progje gemaakt dat symbolisch kon differentieren. Het idee om zelf een (simpel) wiskundeprogje te maken is de afgelopen jaren af en toe naar boven gekomen, het nadeel is alleen dat ik (nog) niet kan programmeren in een van de "huidige" talen. Misschien kunnen we in de toekomst onze krachten eens bundelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Voor de meeste waarschijnlijk niet interessant, en veel te klein om een tool te heten.
Maar voor mij erg makkelijk.

Een php script om md5/sha hashes te genereren:
PHP:
1
2
3
4
if(isset($_GET['m'])
    echo md5($_GET['h']);
else
    echo sha1($_GET['h']);

Dit gebruik ik meestal om wachtwoorden te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:42:
Heb een programmatje gemaakt om snel te kunnen switchen tussen netwerk instellingen. Werd het zat om het telkens handmatig te doen voor kantoor, thuis en school. Geschreven in VB.NET.

[afbeelding]
helaas heb je geen mail adres in je profiel, zou je even contact met me op willen nemen? woest85 [at] hotmail [dot] com

Alvast bedankt.

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie echt een aantal zeer leuke dingen (met name JavaMath)...
Ik ben zelf nog niet zo hard bezig dingen te fabriceren daar mijn kennis voornamelijk tot PHP rijkt, komend semester op mn nieuwe school gaat er stevig Java geprogrammeerd worden dan zal ik ook eens wat dingetjes plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Omdat ik RSS feeds op m'n desktop wilde toveren (multimonitor heh, vaak ruimte over) ben ik hier maar weer een nieuwe projectje voor begonnen. Heb in het verleden iets dergelijks gemaakt via ActiveDesktop, IE en ActiveX maar dat was echt zut :)

Het is nog langes niet af (werkt nog maar half) maar het begint ergens op te lijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/delphi/rssht_thumb.PNG
(click voor grote versie)

Dit is maar een voorbeeld outputje natuurlijk, is vrij veel aan versleutelbaar (maar geen volledige skinning).

VLNR-VBNO: Delphi Team van blogs.borland.com, een paar Fok! feeds, een paar Tweakers feeds en Nu.nl en Slashdot in 1 venstertje ...

@TripleSix: Die GUI voor xPlanet is echt meesterlijk! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door BoomSmurf op 29-03-2005 22:10 . Reden: @TripleSix.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 10-09 19:59
BoomSmurf schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:53:
Omdat ik RSS feeds op m'n desktop wilde toveren (multimonitor heh, vaak ruimte over) ben ik hier maar weer een nieuwe projectje voor begonnen. Heb in het verleden iets dergelijks gemaakt via ActiveDesktop, IE en ActiveX maar dat was echt zut :)

Het is nog langes niet af (werkt nog maar half) maar het begint ergens op te lijken.

[afbeelding]

Dit is maar een voorbeeld outputje natuurlijk, is vrij veel aan versleutelbaar (maar geen volledige skinning).

VLNR-VBNO: Delphi Team van blogs.borland.com, een paar Fok! feeds, een paar Tweakers feeds en Nu.nl en Slashdot in 1 venstertje ...

@TripleSix: Die GUI voor xPlanet is echt meesterlijk! _/-\o_
Ziet er top uit! Leuk stukje software :) Ben je van plan om het beschikbaar te stellen om te downloaden, ik zou zeker wel intresse hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Zodra het wat beter werkt komt er een public release :) Misschien vannacht nog wel. Ligt er allemaal aan heh ;)

Edit:

Heb aardig wat vooruitgang geboekt ondertussen maar het is nog steeds niet klaar voor een public release. Nieuwe shot:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/delphi/rssht2_thumb.png

Let niet op de gehighlighte items, er zit nog een foutje in de logica voor wat wel en wat niet gelezen is :)

Het is nu wel per-pixel-alphablended ipv de standaard windows alphablending (die werkt met één waarde voor de hele window).. Nu kun je dus helemaal instellen of je bv de achtergrond shading wel een bepaalde hoogte van transparantie wil maar de tekst gewoon ondoorzichtig (positief voor de leesbaarheid als er andere windows onder de headline windows zitten). Ook de afgeronde hoeken zien er een stuk mooier uit (wel uitvergroot met paint dus het is niet helemaal exact - met Magnifier ziet het er in het echt iets mooier uit).

Oud:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/delphi/rsshtcorner.png

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://www.am-ende.net/delphi/rsshtcorner2.png

Per-pixel-alphablending in W2K+ is echt _/-\o_ , jammer dat het zo klote is om te implementeren altijd (standaard windows controls e.d. werken er nl niet mee - maar aangezien ik hier toch alles zelf teken :))

[ Voor 86% gewijzigd door BoomSmurf op 30-03-2005 20:16 . Reden: Bla bla bla bla bla ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic werd ergens een MarktplaatsTracker genoemd die in Excel is gemaakt.
Ik heb ook weleens zoiets gemaakt (VB.NET):

Afbeeldingslocatie: http://www.downloads4u.nl/jan/mpbrowser1thumb.png
[Klikbaar]

Ik heb net het cachen van afbeeldingen ingebouwd, zodra je een categorie kiest begint-ie nu te cachen.
De grootte van het tekstvak waar de beschrijving instaat, de afbeelding en de lijst is aan te passen (zo'n splitter-control)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Nah het is allemaal nog redelijk buggy en sommige features heb ik zelfs uitgeschakeld omdat ze niet helemaal goed werken maar voor degenen die vast even willen checken:

http://www.am-ende.net/delphi/rssht/rssht.zip (build 53)

Bekijk het maar als een prerelease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@BoomSmurf:
het heeft best wel veel weg van Samurize die dit soort opties ook bied, echter is het dan vaak goochelen met losse vierkanten, tekstvakken, etc.
Voor alleen RSS-feeds is dit een superhandig programmaatje. Ik hoop dat je er een leuk volledig programma van bouwt. :)
Misschien kun je trouwens nog even een icoontje voor in de taakbalk verzinnen, want ik krijg nu zo'n standaard wit/blauw programma-icoontjes van Windows. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Nja ik heb één van m'n graphics/designer vrinden erop gezet en er komt uiteindelijk wel een degelijk logo, icon, etc voor maar dat is allemaal nog niet af :) Idd ben ik bekend met samurize maar dit is echt puur voor RSS feeds. Als je nog suggesties of iets dergelijks hebt hoor ik die natuurlijk ook graag (alhoewel - niet al te voor de hand liggend, die zijn waarschijnlijk toch al gepland zo niet halfbakken geimplementeerd doch uitgeschakeld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn juweeltje: Funnel, the limited bandwidth emulator :*)

http://www.netforge.nl/rommel/funnel.gif

Bijna onmisbaar voor het lokaal testen van netwerkapplicaties die ook op een lage bandbreedte goed moeten werken. Ik heb deze tool ff snel in elkaar gedraaid nadat ik een database applet voor de 3e keer had herschreven en hij nog niet snel genoeg was op ons plaatselijk *zeer* brakke netwerk. Met Funnel kan ik dit tijdens het ontwikkelen al testen.

Voor het geval iemand er in geinteresseerd is, binnenkort is hij gratis te downloaden van m'n site... als ik de layout ervan tenminste ooit naar m'n zin krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben gisteren begonnen aan het ontwerp en de implementatie van een forum, niet veel nieuws onder de zon zou je zeggen, maar het is dan ook meer een projectje voor mezelf, om mezelf te trainen dus als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppie
  • Laatst online: 02-09 09:59
Phoe,

Eigenlijk van allerlei kleine tooltjes :)

Heb in Delphi onder andere een programmaatje gemaakt dat (distributed-computing) projecten TSC & D2OL kan stoppen op het moment dat een laptop naar accu-modus overslaat (voor windows, hangt in system-tray ;))

Verder veel kleine PHP Tooltjes, ben op het moment net klaar met een FTP-scannertje die ik in wil zetten de volgende lan ;) Scant een lijst ftp-servers en output de complete bestandslijst naar een .txt en een .html bestand, makkelijk als je snel een bestandje zoekt :)

Wil 'm nog aan een database hangen voor het snellere zoekwerk :)

Vroeger ooit een proxy-server voor Distributed-computing project ECC2 verbouwt (TCL, rare taal :X) en ben net klaar met m'n dupechecker voor RC5-72 (hè gek...weer distributed-computing ;))

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 10:00
kheb net weer een tooltje af waarmee je de multimedia toetsen kan gebruiken voor winamp. Ik heb hem nog niet echt configureerbaar gemaakt, maar misschien als er vraag naar is kan ik hem wat uitbreiden. Vind het zelf wel een handig proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Eigenlijk niks bijzonders hiero..

Het enigste noemenswaardige item wat ik heb gemaakt is een Kolotool (php & Mysql)
Het is een programma gemaakt voor het web-based spel Inselkampf (.de)
Het doel van deze tool is om automatisch bij te houden welke eilanden in het spel door welk persoon geclaimt zijn voor verovering (aangezien een verovering inzetten veel tijd kost, en het tot ongekende frustraties kan leiden als een eiland voor je neus wordt weggekaapt door een groepsgenoot, terwijl je net aant aanvallen bent).

-Ondersteuning voor meerdere allianties
Meerdere mensen van verschillende allianties kunnen registreren en inloggen, het systeem is zo opgebouwd dat een gebruiker alleen acties kan ondernemen binnen de scope van zijn eigen alliantie. Hij kan dus niet zien of een vijandige alliantie een eiland van zijn alliantie heeft geclaimd.
-Semi Automatisch scannen en parsen van de IK site (raad eens wat niet mag :P)
-Uitgebreid Rechten systeem
-Uitgebreide Map/Kaart generator
-Eiland reserveringen systeem
-Nieuws systeem
-User Control panel
-Active User systeem (Kan een alliantie leider bekijken om te bepalen hoeveel dagen het is geleden dat een gebruiker uit zijn groep heeft ingelogd op IK).

Overigens heeft Huppie mij met sommige onderdelen geholpen (scannen en parsen gedeelte).

Heb nog wel andere dingen gemaakt in php, C++ en Delpi maar die zijn niet echt de moeite waard om te vernoemen, meer school projectjes..

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 06-04-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

BoomSmurf schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 03:53:
Nja ik heb één van m'n graphics/designer vrinden erop gezet en er komt uiteindelijk wel een degelijk logo, icon, etc voor maar dat is allemaal nog niet af :) Idd ben ik bekend met samurize maar dit is echt puur voor RSS feeds. Als je nog suggesties of iets dergelijks hebt hoor ik die natuurlijk ook graag (alhoewel - niet al te voor de hand liggend, die zijn waarschijnlijk toch al gepland zo niet halfbakken geimplementeerd doch uitgeschakeld :))
Ik ben vast heel vervelend als ik meld dat het perfect klinkt en ook leuk uitziet in de config, ik krijg alleen niets op mijn scherm? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:34
Interessant draadje. Volg het al een tijdje. Laat ik ook maar even een duit in het zakje doen.

Ik een tooltje gemaakt voor een collega van mij. Omdat we overstapten op een andere mailserver moest er 2500 nieuwe accounts aangemaakt worden met de daarbij behorende nieuwe wachtwoorden. Dus heb ik voor hun een tooltje gemaakt die wachtwoorden genereert en in een file kan opslaan of een bestaande file kan aanvullen.

Verder heb ik een tooltje gemaakt die uit een verzameling leerling-foto’s de meest recente er uit vist.

Voor dezelfde collega's heb ik nog een tooltje gemaakt waarmee je snel een wachtwoord onder novell kan resetten zonder eerst console one te starten

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny Goodbye op 07-04-2005 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Boboga schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:26:
[...]

Ik ben vast heel vervelend als ik meld dat het perfect klinkt en ook leuk uitziet in de config, ik krijg alleen niets op mijn scherm? :(
Dat had ikook, maar die tool is dan ook nog niet af he. Ik was rustig af tot die tool klaar is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

Glashelder schreef op maandag 19 juli 2004 @ 23:04:
De ToolBase ligt inderdaad al een tijdje plat, de HDD heeft op een of andere manier de migratie naar Win2k3 Server niet overleefd :'( Wegens aanhoudende problemen met Apache (vage crashes, time-out, of hij luistert gewoon niet op poort 80..whatever.

Ik ben nu overgestapt op IIS6, alleen nog een paar probleempjes:

[...]

:+ Terwijl dat gewoon een leeg .php bestand is....

anyway, binnenkort* zal er een nieuwe versie online komen

*when its done. Deze versie zal ik proberen zo bugloos als mogelijk te maken en grafisch wat hoogstaander dan de vorige.

Hoop dat dit voldoende uitleg is, en ja, ik ben/was de beheerder/maker van de ToolDatabase (nieuw: ToolBase)
Ik heb je even toegevoegd op MSN, ik heb er wel ruimte voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Boboga schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:26:
[...]

Nah ik heb het effe druk met tentamens dus ligt efkes stil, maar wat stel je in? alles al een keer ingesteld, afgesloten en opnieuw gestart? draai je wel 2K+ ? werkt niet op 98 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb voor mij zelf een tooltje gemaakt waarmee je kan zien voor hoeveel procent je voldoende staat. Verder kun je zien of je status groen of rood is. Dat wordt bepaald door de grens die op 85% ( Bij op ons school moet je minstens 85% voldoende hebben om over te kunnen gaan.) ligt.

Deze progje stelt eigenlijk helemaal niks voor maar voor mij kan het best handig zijn. :)

Download:

http://home.wanadoo.nl/ba...cker/procentberekener.exe

Source:

http://home.wanadoo.nl/ba...ocentberekener_source.rar

Omdat hij in VB6 geprogrammeerd is heb je wel de VB6 runtimes libaries nodig.

http://download.microsoft...98ME/EN-US/vbrun60sp5.exe

:)

Er zullen vast nog wel bugs in zitten maar dat fix ik wel.

Update:
als 'ie eenmaal 'groen' is, gaat 'ie nooit meer naar 'rood' (als je dus andere gegevens invult en opnieuw 'bereken' invoert)
Done. :)
als je nullen of tekst invoert dan crasht 'ie
Nu kun je geen 0 meer invoeren bij behaalde cijfers (Als je 0 cijfers hebt heb je toch niets aan deze tool.). Tekst komt later. Je kan met getallen nog steeds een overflow krijgen maar alleen als je overdreven hoge getallen opgeeft. :)

[ Voor 30% gewijzigd door magnifor op 07-04-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16
Magnifor: aantal bugjes:
• als 'ie eenmaal 'groen' is, gaat 'ie nooit meer naar 'rood' (als je dus andere gegevens invult en opnieuw 'bereken' invoert)
• als je nullen of tekst invoert dan crasht 'ie
• als je negatieve getallen invoert krijg je ook negatieve percentages als uitvoer (beetje vreemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Soultaker schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:31:
Magnifor: aantal bugjes:
• als 'ie eenmaal 'groen' is, gaat 'ie nooit meer naar 'rood' (als je dus andere gegevens invult en opnieuw 'bereken' invoert)
• als je nullen of tekst invoert dan crasht 'ie
• als je negatieve getallen invoert krijg je ook negatieve percentages als uitvoer (beetje vreemd)
Bedankt voor het melden. Ik fix ze wel als ik tijd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Kortgeleden voor mijn broertje gemaakt. Een programma om zijn engels/duits/frans woordjes te oefenen. Hij moest zijn repetities leren en wilde steeds dat wij gingen over horen. Dat wordt je op een moment toch ook zat :P

Afbeeldingslocatie: http://www.occidopagus.nl/~chris/images/vertaal_0.1.png
Ik heb de smiley inmiddels _wel_ transparant gemaakt! Made in java.
Edit: screenshot veranderd, typo

[ Voor 6% gewijzigd door FendtVario op 08-04-2005 08:41 ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik heb van de week een tooltje gemaakt om de transactiedownloads van de rabobank (in ERI formaat) om te zetten naar QIF formaat, om ze te kunnen importeren in KMyMoney2. Het is mijn eerste proggie in Python en stelt als zodanig niet veel voor, maar als iemand er nut in ziet hoor ik het gaag :)

Screenshots heb ik niet aangezien het een filter is (stdin -> converteer -> stdout), die zouden dus weinig spannend zijn :)

Download: http://www.gdries.com/prog/eri2qif.py

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 08-04-2005 00:05 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 12:37

Thyzz

-=leeg=-

FendtVario schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:53:
Kortgeleden voor mijn broertje gemaakt. Een programma om zijn engels/duits/frans woordtjes te oefenen. Hij moest zijn repetities leren en wilde steeds dat wij gingen over horen. Dat wordt je op een moment toch ook zat :P

[afbeelding]
Ik heb de smiley inmiddels _wel_ transparant gemaakt! Made in java
Kan je het opensource/downloadbaar maken? Ik heb ook zo een broertje :P

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Net effe in elkaar gerammeld:

ftp://80.61.202.103/screen.jpg

Een tooltje om een manifest resource te injecteren in een executable, handig om W2K apps theme enabled te maken (mits deze InitCommonControls ergens aanroepen)

Downloadbaar ->

ftp://80.61.202.103/SetXPTheme.zip

[ Voor 3% gewijzigd door RobLemmens op 08-04-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Ben weer even aan het knutselen geweest met mijn winamp keyboard commander (ja je moet toch een naam bedenken :p)

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8873/SS2.png

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8873/SS1.png

Download:

http://home.planet.nl/~vrie8873/WCmdKB.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wat moet het eigenlijk kunnen doen cq. hoe werkt het? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Met je multimedia toetsen winamp besturen. Hij is nog niet helemaal af maarja. Als je naar opties gaat en dan bijvoorbeeld op de play knop drukt kan je de tekst die in het schermpje komt te staan en commando kiezen. Druk daarna op apply en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Cypher87 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:25:
Met je multimedia toetsen winamp besturen. Hij is nog niet helemaal af maarja. Als je naar opties gaat en dan bijvoorbeeld op de play knop drukt kan je de tekst die in het schermpje komt te staan en commando kiezen. Druk daarna op apply en het werkt ;)
Oh, ik heb geen multimedia toetsenbord. :P
Maar het idee van je is wel goed in ieder geval. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

@delphi32 :

Ik heb iets gelijkaardigs als jouw ? UDBE ? gemaakt, dat bij enkele van mijn klanten draait...
(dus ook gebaseerd op db-model)
Voor zover ik kan zien lijkt het er allemaal wel heel erg goed op :

Klikbaar screenschot :
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/bull/core/cudi2small.GIF

Enkele standaard opties (die je misschien op ideën brengen) :
- Bijhouden van taken per tabel/record/gefilterde tabel
- Layout/sorteren/verwijderen van kolommen/velden & opslaan
- Editbox met scriptbare velden/aanpasbaare layout,dropdown/textbox/datetimeselector/...
- User defined filters uitvoeren en opslaan (bijna alles wat je in standaard SQL kan doen)
- Export excel/printen
- Alle custom code in .net dll (triggers op tabellen, extra menuitems/forms etc)
- PDF report engine (momenteel nog zonder IDE :( )

Ik kan je jammer genoeg niet de sourcecode geven gezien dit voor m'n zaak ontwikkeld is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik heb m'n eerste 'echte' spel dat ik ooit gemaakt heb gamemaker weer gevonden!

Had in de 2e klas (nu al weer 2 jaar geleden) een hekel aan iemand... en hij was klein en werd daarom altijd 'smurf' genoemd, vandaar dat ik dit spelletje maakt;
op het laatst werden er zelfs hele recordpogingen gehouden, het record lag, dacht ik, op ongeveer 350 ofzo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.teamnewton.nl/images/fs_klein.png

Download 649kb

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
http://www.bigking.nl/link.php

M'n simpelste scriptje ooit gemaakt, maar wel aardig functioneel :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if($link!=null)
echo "<a href='$link'>$link</a>";
else
echo"<form>
URL: <input type='text' name='link'>
<input type='submit'>
</form>";
?>

Vaak als ik een link krijg naar bepaalde bestanden(via msn), dan kan niet gewoon het bestand ergens opslaan. WMA/MP3 bestanden opent ie dan bijvoorbeeld gelijk in Media Player en het lukte maar niet echt om dit goed te wijzigen. Nu voer je gewoon ff de url in en dan krijg je een tekstlinkje waar je rechtermuisknop op kan doen en 'Doel opslaan als'.
Ook handig als je een link wil sturen naar iemand anders op msn, aangezien diegene dan vaak ook het probleem heeft dat een bestand gelijk wordt geopend in WMP. Nu stuur ik gewoon bijvoorbeeld:

http://www.bigking.nl/lin...Fwww.bla.com%2Fliedje.mp3

En kan diegene weer rechtermuisknop erop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

BarôZZa schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:52:
http://www.bigking.nl/link.php

M'n simpelste scriptje ooit gemaakt, maar wel aardig functioneel :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if($link!=null)
echo "<a href='$link'>$link</a>";
else
echo"<form>
<input type='submit'>
</form>";
?>

Vaak als ik een link krijg naar bepaalde bestanden(via msn), dan kan niet gewoon het bestand ergens opslaan. WMA/MP3 bestanden opent ie dan bijvoorbeeld gelijk in Media Player en het lukte maar niet echt om dit goed te wijzigen. Nu voer je gewoon ff de url in en dan krijg je een tekstlinkje waar je rechtermuisknop op kan doen en 'Doel opslaan als'.
Ook handig als je een link wil sturen naar iemand anders op msn, aangezien diegene dan vaak ook het probleem heeft dat een bestand gelijk wordt geopend in WMP. Nu stuur ik gewoon bijvoorbeeld:

http://www.bigking.nl/lin...Fwww.bla.com%2Fliedje.mp3

En kan diegene weer rechtermuisknop erop doen.
Top!.. Meteen ff op m'n eigen server geplaatst....

PS: meteen aangepast zodat het werkt als je alleen $_GET kan gebruiken etc:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
if($_GET["link"]!=null)
echo "<a href='" . $_GET["link"] . "'>" . $_GET["link"] . "</a>";
else
echo"<form>
<input type='submit'>
</form>";
?>

PS2: Handig scriptje van mij: http://evaarties.xs4all.nl/tijd.php voor als je ergens bent en je wilt graag de huidige tijd in Nederland weten maar kan het nergens vinden (reden: geen mobiel etc en klokken op schoolpc's liepen nooit op tijd).

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php
$datum=date('d/m/Y');

switch (date('w')) {
   case 0:
      $dag='Zondag';
      break;
   case 1:
      $dag='Maandag';
      break;
   case 2:
      $dag='Dinsdag';
      break;
   case 3:
      $dag='Woensdag';
      break;
   case 4:
      $dag='Donderdag';
      break;
   case 5:
      $dag='Vrijdag';
      break;
   case 6:
      $dag='Zaterdag';
      break;
}

$tijd=date('H:i');

print "<html>\n";
print "<head>\n";
print "<title>$tijd - $datum - $dag</title>\n";
print "<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"60; URL=tijd.php\">\n";

print "<script language='JavaScript'>\n";
print "<!--  hide script from old browsers\n";
print "  function inStatus(txt) {\n";
print "   window.title = txt;\n";
print "   self.resizeTo(550,300);\n";
print "  }\n";
print " // end hiding contents -->\n";
print "</script>\n";

print "</head>\n";

print "<body onLoad=\"inStatus('$tijd');return true;\" style=\"font-family: Arial, sans-serif;\">\n";

print "<div align=\"center\">\n";
print "<H1>Datum: <span style=\"color: #e42f12;\">$dag, $datum</span></H1>\n";
print "<H1><b>Tijd:</b> <span style=\"color: #e42f12;\">$tijd (GMT+1)</span></H1>\n";
print "</div>\n";

print "</body>\n";
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Ik heb een plugin geschreven voor winamp zodat de titel van winamp in msn komt te staan.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8873/winamp1.png

Download
http://home.planet.nl/~vrie8873/gen_msn.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Laatst online: 22:12
//laat maar

[ Voor 80% gewijzigd door Isengrim op 13-04-2005 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:20:
In dit topic werd ergens een MarktplaatsTracker genoemd die in Excel is gemaakt.
Ik heb ook weleens zoiets gemaakt (VB.NET):

[afbeelding]
[Klikbaar]

Ik heb net het cachen van afbeeldingen ingebouwd, zodra je een categorie kiest begint-ie nu te cachen.
De grootte van het tekstvak waar de beschrijving instaat, de afbeelding en de lijst is aan te passen (zo'n splitter-control)
Waar kan ik die downloaden? Lijkt me erg handig!

5564

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Cypher87 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:40:
Ik heb een plugin geschreven voor winamp zodat de titel van winamp in msn komt te staan.

Screenshot:
[afbeelding]

Download
Heb het bestandje gedownd, maar wat moet ik daarmee doen?
Probleem is al opgelost thanx

[ Voor 4% gewijzigd door vingerfrits op 13-04-2005 22:33 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

vingerfrits schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:21:
[...]

Heb het bestandje gedownd, maar wat moet ik daarmee doen?
Probleem is al opgelost thanx
Leuk dat je ook even zegt wat de oplossing is 8)7

Gewoon ff in je winamp plugin map gooien. Moet je winamp niet aan hebben zoals ik 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Waypoint op 14-04-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Inderdaad, even in je Winamp Plugin directory pleuren, Winamp afsluiten en weer opstarten en dan eventueel even de plugin configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

JeroenM_tbs schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:20:
Inderdaad, even in je Winamp Plugin directory pleuren, Winamp afsluiten en weer opstarten en dan eventueel even de plugin configureren.
En dan moet je wel msn 7.0 hebben O-) Wat zou ik toen het niet werkte nou ook niet hebben gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben pas ook begonnen aan een woordjes-leer programma. Ik heb altijd hele slechte cijfers voor Frans (veel woordjes leren) dus besloot ik om te kijken of het met een programma wat beter gaat dan met zo'n lijst (en dat werkt zéker goed :) ).

Afbeeldingslocatie: http://pics.jer00n.nl/wlp_1.jpg

Je kan zelf woordenlijsten maken (ini-bestanden), waarin je ook aparte modules kan maken zodat je bijv. een bepaald stuk woordjes (van bijv. een paragraaf) apart kan leren (zie afbeelding). Tot nu toe zijn er twee 'modes'; namelijk 'Willekeurig' (gewoon steeds random woordjes) en 'proefwerk', waarbij je alle woordjes 1 keer krijgt tot je ze allemaal gehad hebt. Ik wil ook nog andere modi gaan toevoegen, zoals alfabetisch.

Downloaden: woordjesleerderpro-0.5.zip (er zit ook een demo-woordenlijst bij)

[ Voor 3% gewijzigd door JER00N op 14-04-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:49

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik heb ook weer eens een avondje zitten kloppen, nadat ik zag dat er iemand hier iets had gemaakt om liedjes te showen in MSN...

MSN Stock Announcer.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vanspeyck/software/scr_msn.jpg

Laat de laatste stand van zaken op de AEX zien, en je kunt ook nog een koop/verkoop advies geven over effecten :D.

Kzal t even zippen zodra ik even een vage error uit het MSN show gedeelte heb gesloopt.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
evaarties schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:54:
PS2: Handig scriptje van mij: http://evaarties.xs4all.nl/tijd.php voor als je ergens bent en je wilt graag de huidige tijd in Nederland weten maar kan het nergens vinden (reden: geen mobiel etc en klokken op schoolpc's liepen nooit op tijd).
Leuk script, alleen niet erg bruikbaar voor mezelf(heb altijd wel mobiel bij oid). Zou het alleen niet handig zijn om het weeknummer erbij te zetten? Die kan je namelijk in de meeste gevallen nergens zien.
Javascriptje dat de venstergrootte verandert is wel erg irritant IMO, maar dat kan iedereen er natuurlijk zo uitslopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cypher87 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:40:

Screenshot:
[afbeelding]

Download
Een erg mooie plugin, alleen geeft hij heel veel errors als ik een liedje aan het afspelen ben en mijn playlist leeg maak inclusief het nummer dat ik afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Voor de liefhebbers heb ik eventueel een programma'tje ontwikkeld dat de luchtvochtigheid berekend aan de hand van en natte en drogebol temperatuur (en luchtdruk)

geldig van -50 tot 120 graden C (als de natte bol maar onder de 90 graden C blijft)

berekening conform EPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asperientje
  • Laatst online: 07-03-2015
ik heb van de week een programmaatje gemaakt wat bestanden van je eigen pc naar een ftpserver backupt. dit om ervoor te zorgen dat ik m'n belangrijke bestanden niet meer kwijt raak... zelf gebruik ik het nou redelijk veel. hij backupt wel meerdere directorys, maar ondersteuning voor meerdere ftp-servers is er helaas nog niet

[ Voor 9% gewijzigd door Asperientje op 18-04-2005 08:30 ]

Everything's got a meaning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 16:37

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb een PC-status tooltje gemaakt dat je op je thuis pc/server kan installeren. Hij schrijft in een bepaalde interval diverse zaken weg (o.a. running processes, memory usage, running programs, statistieken van max. 3 netwerkkaarten, etc). Niet alles werkt nog, maar het begin is er.

De output van het geheel is een html bestand. Er kan worden gekozen om dat html-bestand via de interne FTP-client naar een FTP-server te uploaden. Werkt best aardig.

Downloaden kan hier: http://www.bleermakers.com/testjes/PCstatus.zip
De output van PCStatus is hier te bezichtigen: http://bleermakers.com/pcstatus/pcstatus.htm

En nog wat screenshotjes:
Het hoofdscherm:
Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/testjes/main_scr.jpg

Het instellingenscherm:
Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/testjes/settings_scr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasper_vk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 20:48
JER00N schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:08:
Ik ben pas ook begonnen aan een woordjes-leer programma.
....
Tot nu toe zijn er twee 'modes'; namelijk 'Willekeurig' (gewoon steeds random woordjes) en 'proefwerk', waarbij je alle woordjes 1 keer krijgt tot je ze allemaal gehad hebt. Ik wil ook nog andere modi gaan toevoegen, zoals alfabetisch.
Vroeger heb ik ook zo'n progje gemaakt (in VB3), omdat Frans en Duits ook niet echt goed samengaan met Kasper... ;) Ook mijn cijfers stegen met tientallen procenten hierdoor... :Y) :X

Anyway, daarin had ik 1 bijzonder handige feature gemaakt:
Aan het eind van een oefen-sessie kon ik dezelfde set woorden overnieuw doen, maar dan met alleen die woorden die ik in de eerste sessie fout had -> dat oefent echt geweldig, want je pakt de moeilijkere woorden dus extra aan.
Misschien een leuke extra feature?
Dit is uiteraard geen script-request, maar puur een tip voor de maker & gebruiker van het progje.

Ziet er verder fraai uit trouwens :) .

[ Voor 9% gewijzigd door kasper_vk op 18-04-2005 10:36 ]

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cypher87
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:39:
[...]

Een erg mooie plugin, alleen geeft hij heel veel errors als ik een liedje aan het afspelen ben en mijn playlist leeg maak inclusief het nummer dat ik afspeel.
Daar ben ik ook achter gekomen, een update is te downloaden (zelfde link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik ben nu bezig om een googleachtig autocomplete script te maken, eerste testje op

www.ria-info.com/test.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
raptorix schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:12:
Ik ben nu bezig om een googleachtig autocomplete script te maken, eerste testje op

Hey, daar ben ik al tijden naar op zoek, was bezig met deze: http://www.geocities.com/nbilalis/combobox.htm
Maar helaas post/get deze niet de ID's mee... en gebruikt het overlib wat natuurlijk niet echt gewenst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 13:57

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ziet er strak uit. Waar haalt hij ze dictonairy vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
questa schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:46:
[...]

Ziet er strak uit. Waar haalt hij ze dictonairy vandaan?
Database, hij maakt onderwater dus een http call zonder dat hele page wordt refresht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppert schreef op maandag 18 april 2005 @ 09:35:
Ik heb een PC-status tooltje gemaakt dat je op je thuis pc/server kan installeren. Hij schrijft in een bepaalde interval diverse zaken weg (o.a. running processes, memory usage, running programs, statistieken van max. 3 netwerkkaarten, etc). Niet alles werkt nog, maar het begin is er.

De output van het geheel is een html bestand. Er kan worden gekozen om dat html-bestand via de interne FTP-client naar een FTP-server te uploaden. Werkt best aardig.

Downloaden kan hier: http://www.bleermakers.com/testjes/PCstatus.zip
De output van PCStatus is hier te bezichtigen: http://bleermakers.com/pcstatus/pcstatus.htm

En nog wat screenshotjes:
Het hoofdscherm:
[[url=http://bleerma kers.com/testjes/main_scr.jpg]afbeelding[/url]]

Het instellingenscherm:
[afbeelding]
Erg handig programma, alleen krijg ik na een tijdje een runtime error '70': permission denied :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:05:
[...]

Erg handig programma, alleen krijg ik na een tijdje een runtime error '70': permission denied :/
Stoer! maar er zitten nog wel wat meer bugs/features in. En ik moet me nog wat gaan verdiepen in het verstandig errorhandlen bij asynchrone processen. Zoals ik het nu doe is het iig meteen 'exit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

@raptorx
Mooi te zien dat er nog iemand iets nuttigs voor XMLHttp heeft gevonden.

Ik heb zelf op m'n site d'r ook een feature mee gebouwd.
Zie hier Klik op zoeken in de linker zijbalk.
De zoektermen worden via XMLHttp opgehaald en dan in het popupje getoond.
Niet heel veel bijzonders maar wel grappig.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

MTWZZ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:28:
@raptorx
Mooi te zien dat er nog iemand iets nuttigs voor XMLHttp heeft gevonden.

Ik heb zelf op m'n site d'r ook een feature mee gebouwd.
Zie hier Klik op zoeken in de linker zijbalk.
De zoektermen worden via XMLHttp opgehaald en dan in het popupje getoond.
Niet heel veel bijzonders maar wel grappig.
Ehrm.. pas jij je site eens heeel snel aan zodat ik ook in opera opmaak zie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

evaarties schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:02:
Ehrm.. pas jij je site eens heeel snel aan zodat ik ook in opera opmaak zie ;).
Nou dat is ook echt de enige waarin die niet te zien is :9
En aangezien ik geen tijd/zin heb om ook voor dat beetje opera gebruikers nog de hele boel om te gooien heb je maar even pech >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Laatst online: 10-09 11:02

Dutch_guy

WYSIWYG

Denk je dat je daar de broncode van gaat vrijgeven ? Erg mooie functie !

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kasper_vk schreef op maandag 18 april 2005 @ 10:35:
[...]

Vroeger heb ik ook zo'n progje gemaakt (in VB3), omdat Frans en Duits ook niet echt goed samengaan met Kasper... ;) Ook mijn cijfers stegen met tientallen procenten hierdoor... :Y) :X

Anyway, daarin had ik 1 bijzonder handige feature gemaakt:
Aan het eind van een oefen-sessie kon ik dezelfde set woorden overnieuw doen, maar dan met alleen die woorden die ik in de eerste sessie fout had -> dat oefent echt geweldig, want je pakt de moeilijkere woorden dus extra aan.
Misschien een leuke extra feature?
Dit is uiteraard geen script-request, maar puur een tip voor de maker & gebruiker van het progje.

Ziet er verder fraai uit trouwens :) .
Nou, wat ik erin wil bouwen is een soort lijst zodat je van elk woord kan zien hoe vaak je hem goed/fout geraden hebt, zodat je de 'zwakke' woorden er makkelijk uit kan halen. Ik wil ook de procedure die de woordjes kiest wat intelligenter maken, zodat de woorden die je vaak fout hebt, vaker langskomen zodat je die extra oefent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

MTWZZ schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:03:
[...]

Nou dat is ook echt de enige waarin die niet te zien is :9
En aangezien ik geen tijd/zin heb om ook voor dat beetje opera gebruikers nog de hele boel om te gooien heb je maar even pech >:)
Dat beetje?? Toch nog best een hoop hoor.. naast firefox. En lijkt me, dat als je site volgens de richtlijnen is ontwikkeld. hij het goed doet in opera ;). Maar ok. v8 is nu uit.. dus ik ga het nog eens proberen.

Nope, Opera v8 final werkt hij ook niet in.. hij haalt de CSS niet op lijkt wel.

[ Voor 8% gewijzigd door evaarties op 19-04-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik wilde graag weten hoeveel gigabyte ik per maand verzonden had met m'n internet, maar het enige wat ik had laten loggen was mrtg. Maar gelukkig kan je daar perfect informatie uit halen :)

2 screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.gromba.nl/images/thumb_overzicht.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gromba.nl/images/thumb_april.jpg

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Dutch_guy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:43:
[...]

Denk het wel, maar wil hem nog even beetje uittesten/uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Probleem opgelost. Het ziet er in Opera 8 nu ook redelijk uit zoals ik wil :P

[ Voor 81% gewijzigd door MTWZZ op 20-04-2005 11:04 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

MTWZZ schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:40:
[...]

Ja klopt d'r zit best wel wat experimentele meuk in. Kun je http://webhost.bridgew.edu/etribou/layouts/skidoo/index.html wel goed zien met opera?
Zo ja dan heb ik het verkloot :Y)
Yep! Die ziet er wel goed.. netjes kolommen ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Dutch_guy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:43:
[...]

Dit heeft hij ook niet zelf verzonnen hoor :)
http://serversideguy.blog...le-suggest-dissected.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Niet verzonnen nee, maar ook al voordat google het had, heb ik in 1999 zoiets gebouwd voor Ericsson sites, aanvankelijk in DHTML later ook nog in Flash4 voor browsers die geen DHTML ondersteunen.

Daarnaast heeft google het ook niet zelf verzonnen ;)

Overigens is het niet zo dat ik mijn code gejat heb van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:12
Het is wél een coole feature (mist alleen besturing met de pijltjestoetsen ;) ). In de toekomst wordt het allicht een standaard feature van forms op webpagina's :)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Firefox engine dingetje gemaakt voor het ubersimpele linkscriptje. Voor link in en je krijgt een textlink waarmee je doel opslaan als kunt doen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigking.nl/link.gif

http://link.bigking.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 14-08 08:56
BarôZZa schreef op woensdag 20 april 2005 @ 14:44:
Firefox engine dingetje gemaakt voor het ubersimpele linkscriptje. Voor link in en je krijgt een textlink waarmee je doel opslaan als kunt doen etc.
Toch erg handig, ik heb regelmatig dat ik een shockwave bestand op wil slaan (en geen zin om te zoeken in cache :) ), en de url kan ik al makkelijk retrieven met behulp van het adblock dingetje. Voor opslaan moest ik echter nog externe shit gebruiken.
Cypher87 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:04:
Ben weer even aan het knutselen geweest met mijn winamp keyboard commander (ja je moet toch een naam bedenken :p)
Ook erg handig! Ik gebruik em nu al enthousiast, zijn die explorer/mai/search knopjes ook s ergens goed voor. Nog wel een foutje(/feature?) als ik dubbelklik op t icoontje sluit ie af. Dat is niet echt wat je verwacht. Verder zou ondersteuning voor wat meer winamp functies fijn zijn (vooral Play), en zou ik die naam die je kan opgeven standaard instellen op de naam van de functie die je kiest, met eventuele mogenlijkheid tot aanpassen. Ik vind ze wel goed namelijk, en nu moet ik ze telkens overtypen..
Verder erg fijn!

[ Voor 46% gewijzigd door Splash op 20-04-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
raptorix schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:17:
[...]

Denk het wel, maar wil hem nog even beetje uittesten/uitbreiden.
Mooi script! Ben zo vrij geweest zelf ook te gaan klooien hiermee, en het leek me wel netjes om m'n aanpassing terug te geven ;)

Ik heb in je functie filldropdown() een regeltje
code:
1
autocomplete(arr_woords[0]);
toegevoegd

De autocomplete functie is als volgt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function autocomplete(dropdownval)
{
   var idField = document.getElementById("free");
   var textField = document.getElementById("free_txt");
   var dropdownval = dropdownval.split("|");
   var id = dropdownval[0];
   var val = dropdownval[1];

if (textField.createTextRange && textField.value != "") {
      var rl = textField.createTextRange();
      var oldVal = rl.text;
      if (val != textField.value) {
         textField.value = val;
         var rNew = textField.createTextRange();
         rNew.moveStart('character',oldVal.length);
         rNew.select();
      }
      idField.value = id;
   } else idField.value = "";
}

Ik heb m'n tekstveld opgesplitst in 2 velden, een zichtbare en een hidden, in de hidden sla ik het id op van de binnengehaalde waarde. vandaar dat stuk van waarde.split("|").

Doel hiervan is dat ie automatisch het tekstveld vult met de eerste gevonden waarde, terwijl je aan het tikken bent. Dan hoef je niet verder te tikken of op de optie te klikken om de volledige waarde te krijgen. Hoop dat je er wat aan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Asperientje schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:29:
ik heb van de week een programmaatje gemaakt wat bestanden van je eigen pc naar een ftpserver backupt. dit om ervoor te zorgen dat ik m'n belangrijke bestanden niet meer kwijt raak... zelf gebruik ik het nou redelijk veel. hij backupt wel meerdere directorys, maar ondersteuning voor meerdere ftp-servers is er helaas nog niet
Geef je dit programatje vrij of gebruik je het alleen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Top wustenveld, zal hem er vanavond even inhangen.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Deze topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software. Mogelijk kun je daarvoor hier terecht. :)