hmmm hij stond op first boot drive: cd rom... heb ik harddisk van gemaakt nu gaat ie wel snelVerwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 16:13:
[...]
Lijkt wel of één van je drives kapot is of gaar, probeer eens je HD's en CD/DVD-spelers los van elkaar te booten. Dus één hd en als dat goed gaat één speler.erbij doen, enz
Verwijderd
hehe cool...
Welk bios heb je.. 1.36b? voltage van 1,55 + 18% oid?
edit:.. zie einde vorige blz dat je 1.36 derin hebt zitten
Welk bios heb je.. 1.36b? voltage van 1,55 + 18% oid?
edit:.. zie einde vorige blz dat je 1.36 derin hebt zitten

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 00:42 ]
Verwijderd
1.55 + 10%
als die een poosje goed draait voltmods erop, zit nu op 2.85 Vdimm met bh-6 dus dat wil niet egt hard
als die een poosje goed draait voltmods erop, zit nu op 2.85 Vdimm met bh-6 dus dat wil niet egt hard
Verwijderd
hey jongens er is iets raars aan de hand bij mij sinds ik mijn nieuwe cpu en moederbord heb...
ik haal met 3dmark03 maar 9500 punten:S
AMD 64 3200+
MSI K8n Neo 2 platinum 54G
geforce 6800 LE @ 1.3 v 400/890 16 pipelines en 6 shaders
eerst haalde ik met mijn oude pc al 11000:(
weet iemand het probleem?
ik ziet dat mijn 12 volt lijn is volgens speedfan 12.6 dus dat ik et niet...
ik haal met 3dmark03 maar 9500 punten:S
AMD 64 3200+
MSI K8n Neo 2 platinum 54G
geforce 6800 LE @ 1.3 v 400/890 16 pipelines en 6 shaders
eerst haalde ik met mijn oude pc al 11000:(
weet iemand het probleem?
ik ziet dat mijn 12 volt lijn is volgens speedfan 12.6 dus dat ik et niet...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 11:17 ]
Verwijderd
Gebruik je een schone windowsinstallatie met recente drivers? Als je hebt ge-upgrade kan dat veel uitmaken.
disable fastwrites
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
waarom doet mijn hyperx het niet op 1t ?
edit : oplossing , dims in slots dichste bij cpu en het kan wel.
ADA3000DIK4BI CBBID 0503EPDW 1191059A50199.
270 pifast stable, mem op 225 mhz (166) khx 2-3-3-5 1t
edit : oplossing , dims in slots dichste bij cpu en het kan wel.
ADA3000DIK4BI CBBID 0503EPDW 1191059A50199.
270 pifast stable, mem op 225 mhz (166) khx 2-3-3-5 1t
[ Voor 79% gewijzigd door HeepH op 26-03-2005 01:32 ]
Verwijderd
Ik heb een probleempje. Ik heb geprobeerd mijn geheugen (Gskill PC4400LE) op 275 MHz te laten werken met een multiplier van 8x. Dit werkt niet goed. Toen heb ik geprobeerd d.m.v. een de divider op 133 hoge HTT's (280) te draaien, maar ook dit werkt niet goed. Zelfs een HTT van 240 MHz en een multiplier van 10x (2,4 GHz dus) is niet primestabiel. Mijn Neo2 is een K0409 en mijn 3200+ winchester is eentje met een vroege stepping (zou ik ff na moeten kijken). Gebruikte voeding is een Antec Truepower 380S. Natuurlijk heb ik ook de HT verlaagd, S-ATA disabled etc. zoals in de topicstart staat. Iemand een verklaring hiervoor
Verwijderd
1=Het zou je pci/agp lock kunnen zijn (de max daarvaan ligt vaak rond de 240, probeer dan eens 266mhz) - al lijkt het me sterkVerwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 01:02:
Ik heb een probleempje. Ik heb geprobeerd mijn geheugen (Gskill PC4400LE) op 275 MHz te laten werken met een multiplier van 8x. Dit werkt niet goed. Toen heb ik geprobeerd d.m.v. een de divider op 133 hoge HTT's (280) te draaien, maar ook dit werkt niet goed. Zelfs een HTT van 240 MHz en een multiplier van 10x (2,4 GHz dus) is niet primestabiel. Mijn Neo2 is een K0409 en mijn 3200+ winchester is eentje met een vroege stepping (zou ik ff na moeten kijken). Gebruikte voeding is een Antec Truepower 380S. Natuurlijk heb ik ook de HT verlaagd, S-ATA disabled etc. zoals in de topicstart staat. Iemand een verklaring hiervoor
2=je processor zit gewoon aan de max
Verwijderd
PCI/AGP-lock lijkt wel in orde. Ik draai nu prime op 9x260, ben benieuwd of dit stabiel is. Mem draait nu ook gewoon 260 mhz. Clockgen zegt gewoon dat AGP en PCI-bus juiste waarden hebben.
Ik heb nu de HT op 2,5x (gebruik geen PCI kaarten of S-ATA dus maakt geen drol uit) en gebruik BIOS 1.37mod. Ik vrees heel erg dat ik een zwakke CPU heb.
Ik heb nu de HT op 2,5x (gebruik geen PCI kaarten of S-ATA dus maakt geen drol uit) en gebruik BIOS 1.37mod. Ik vrees heel erg dat ik een zwakke CPU heb.
Verwijderd
verhoog je voltages eens (in kleine stapjes), en zie of je dan verder komt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:43:
PCI/AGP-lock lijkt wel in orde. Ik draai nu prime op 9x260, ben benieuwd of dit stabiel is. Mem draait nu ook gewoon 260 mhz. Clockgen zegt gewoon dat AGP en PCI-bus juiste waarden hebben.
Verwijderd
Tot hoe hoog kan ik het voltage van mijn winchester veilig opvoeren?
Btw, settings uit mijn vorige post gaf een error na 34 minuten.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 12:17 ]
Verwijderd
standaard is 1,4V dus zet hem eens op 1,45V en klok hem wat hoger en daarna op 1,5V en klok je hem weer hoger. (mijn processor slikt 1,832V - max wat het mobo kan leveren). maar ik zou niet te hoog gaan, als je niet van risico,s houd.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:16:
Je moet **volgens mij** met shift + f12 de bootrom van de netwerkkaart uitzetten. Die zie je voor dit scherm langskomen dacht ik. Dan krijg je een isntelscherm waar je de bootrom op disabled kan zetten.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:37:
gewoon uitzetten in bios, maakt niks uit.
[afbeelding]
*** is dit voor error? heb het met mijn nieuwe mobo ook al :(
Ik heb gewoon boot van hdd (zit op sata btw) en bij boot select heb ik de sata schijf als eerste en alle drivers etc geinstalleerd, en krijg ik dit FFS!
Wat moet ik hier nou mee?![]()
Ik voel me egt ***, na de heatspreader van mijn processor er succesvol af gehaald te hebben. Start ik mijn pc zonder problemen op. Mijn processor is netjes 38 graden, niets aan de hand. Pc weer uit, ff de koeler er opnieuw op, voeding aansluiten op het moederboard: Hij gaat meteen aan, zonder dat ik ook maar de "aan" knop heb aangeraakt. Ik kijken op het D-Bracket, Huh?
Oranje Rood, Oranje rood. Ik: "sinds waneer zit de kleur oranje op mijn d bracket?"
Zo zag het eruit:
_________
| rood | oranje|
|__________ |
|oranje | rood |
|__________ |
Hij post niet meer, mijn hd's en fans (die niet op het mainboard zitten) spinnen niet meer op? What The Hell Do I Do Now?
Ik snap het niet meer
--edit: Mijn specs staan in mijn sig, en mijn voeding is 450 wtt no-name en 17A @ 12v (best weinig)
Zo zag het eruit:
_________
| rood | oranje|
|__________ |
|oranje | rood |
|__________ |
Hij post niet meer, mijn hd's en fans (die niet op het mainboard zitten) spinnen niet meer op? What The Hell Do I Do Now?
Ik snap het niet meer
--edit: Mijn specs staan in mijn sig, en mijn voeding is 450 wtt no-name en 17A @ 12v (best weinig)
[ Voor 9% gewijzigd door DesertShooter op 26-03-2005 17:37 ]
Dan zou het toch rood-rood-rood-rood moeten zijn, en zouden alle fan's gewoon aan moeten springen
Ik heb een probje met me Neo2 plat
als ik hem aanzet dan krijg je geen beeld zegmaar heb dus alles nagelopen. En bij het moederbord zat zeg maar zo'n usb ding bij en daarop zitten van die lampjes en daaraan kun je dan zien of er iets fout is ofzow nu zegt hij dus dat de memory module er niet goed inzit of is beschadigt dus heb ook geheugen uit me vaders pc gehaalt en op alle geheugen slots enz geprobeerd maar hij pakt em niet weet iemand mischieen waar dit aan kan liggen word beetje gek
iemand een oplossing
?
als ik hem aanzet dan krijg je geen beeld zegmaar heb dus alles nagelopen. En bij het moederbord zat zeg maar zo'n usb ding bij en daarop zitten van die lampjes en daaraan kun je dan zien of er iets fout is ofzow nu zegt hij dus dat de memory module er niet goed inzit of is beschadigt dus heb ook geheugen uit me vaders pc gehaalt en op alle geheugen slots enz geprobeerd maar hij pakt em niet weet iemand mischieen waar dit aan kan liggen word beetje gek

iemand een oplossing
Bl44t
Alle onderdelen los testen
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Dat is best moeilijk, want er is niemand in mijn buurt die een s939 systeem heeft. De voeding kan ik wel vervangen, dat word iig een tagan 480 wtt. Ik ben bang dat ik mijn mainboard moet rma-en. Tja...
Heb gisteren me neo2 gehaald
Sn code is 0501 dus vrij nieuw en dus ook met een korea chipset
hopelijk komen de 3000+ venicetjes zo snel op de markt
Bl44t
Verwijderd
Wat gaat er mis bij mij? Heb een Athlon64 3000 Gskill geheugen (weet ff het serienummer nier maar het snelste iig) en ik kom niet hoger dan 215 MhZ op de multiplier. Meteen errors ook indien ik het voltage verhoog
Heeft iemand een idee ?
p.s. temp is het ook niet die is 33 graden boxed cooling
Heeft iemand een idee ?
p.s. temp is het ook niet die is 33 graden boxed cooling
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 22:26 ]
Verwijderd
hmmm ik zie op het plaatje van je dat bij jouw dus 1,55 + 10%, een voltage van 1,68 geeft? Bij mij is dit 1,6.Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 08:35:
1.55 + 10%
Die 1,68 is 1,55+18% oid? Heel irritant dat winnies zo undervolten...

Verwijderd
ik heb dat al enkele keren gehad , wat je daar beschrijft.
Bij mij altijd opgelost door een laaange cmos clear (met de voedingskabel verwijderd).
grillig bordje soms
Je kunt even proberen om te kijken of ie piept. Opstarten met alleen de cpu erin. ALs ie niet piept is het of je cpu of je mobo.
Thanks voor de tips. Alleen ik ben nu nog verder van huis:
hij doet het nogsteeds niet. Als ik mijn cpu uit mijn mobo haal, start hij, en blijft hij aan. Het d-bracket blijft dan gewoon op oranje-rood-rood-oranje staan. Als ik de cpu er weer in doe, dan is het: Aan... Uit.
Andere voeding al geprobeert, ook al een CMOS-Reset van een kwartier en geh is ook niets mis mee.
Misschien nog handig om te vertellen:
Ik ruik niets vreemds
En 4 dagen geleden had ik een ongelukje met een fan. Hij zat op de bovenste fan-aansluiting, dus SFAN2. Toen kwam er plotseling een vonk van het moederboard. Ik hem snel uit zetten. De fan doet het nog, allen de fan aansluiting niet meer. TOEN deed ook het moederboard het nog, 2 dagen ofzo.
hij doet het nogsteeds niet. Als ik mijn cpu uit mijn mobo haal, start hij, en blijft hij aan. Het d-bracket blijft dan gewoon op oranje-rood-rood-oranje staan. Als ik de cpu er weer in doe, dan is het: Aan... Uit.
Andere voeding al geprobeert, ook al een CMOS-Reset van een kwartier en geh is ook niets mis mee.
Misschien nog handig om te vertellen:
Ik ruik niets vreemds
En 4 dagen geleden had ik een ongelukje met een fan. Hij zat op de bovenste fan-aansluiting, dus SFAN2. Toen kwam er plotseling een vonk van het moederboard. Ik hem snel uit zetten. De fan doet het nog, allen de fan aansluiting niet meer. TOEN deed ook het moederboard het nog, 2 dagen ofzo.
ik vermoed dat je mobo een opdonder heeft gehad. heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk te booten...ik neem aan van wel... ik weet niet waar je woont maar ik kan ander je cpu wel even checken... ik woon omgeving tilburgDesertShooter schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:10:
[ Voor 79% gewijzigd door HeepH op 29-03-2005 00:25 ]
Ik rond den bosch, met cpu eruit blijft hij dus wel aan. Iemand anders had het zelfde probleem, zijn moederboard was kapot.. dus dan ga ik er ook maar vanuit dat mijn moederboard kapot is.
Kan je niet even naar een zaak gaan en even vragen of je het ook even mag testen? De meeste zaken hebben namelijk wel genoeg harde waren om even te testen...DesertShooter schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 08:07:
Ik rond den bosch, met cpu eruit blijft hij dus wel aan. Iemand anders had het zelfde probleem, zijn moederboard was kapot.. dus dan ga ik er ook maar vanuit dat mijn moederboard kapot is.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
ik heb vanmiddag bijna mijn mobo geroosterd, er kwam een flinke vonk uit. (was voltages van de fan aan het doormeten en heb iets verkeerds aangeraakt). Hij vloog meteen uit en bootte niet meer, na het reste van de bios en nog wat dingen bootte ie eindelijk, maar nu blijft lampje 2 rood branden (en de rest groen) tot ongeveer na de raid detectie en dan word ie ook groen, is dit normaal (heb hier nooit opgelet).
Verwijderd
Maar wat ik bedoel is, word ie niet te laat groen - ik dacht dat alles groen moest zijn na het laden van de bios.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:48:
als alles groen is boot windows of is al geboot, normaal dus.
Mijn oc resultaten met mn nieuwe 3500tje 

vind het wel leuk zo.. zo blijft de processor lekker koel op air en geen extreem gesis uit mn computer

[ Voor 34% gewijzigd door joon op 01-04-2005 01:21 ]
Verwijderd
Oei.. Kheb een CBBID uit week 01, mét een hoog batchnummer, slechter kan niet :D:+ Gister al het een en ander uitgeprobeerd, maar kom dus niet boven een FSB van 205
... Als ik de meeste mensen zo zie, dan gaan hun er direct vrij ruig aan toe en verhogen de FSB in vrij "grote stapjes", en dan is naar mijn idee de stap van 200 naar 205 vrij klein.. Mijn geheugen kan het aan, memtest86 geef geen fouten weer wanneer ik mem @ 220 heb en @ 2-2-2-5.. Maar wat dan ook boven de 205 komt kwa FSB geeft als resultaat dat ik niet eens kan posten.. De prik op de CPU is momenteel 1.5v.. Enig idee hoe hoger of heb ik gewoon de meest brakke CBBID evah... 

edit:
realiseer mij net dat ik nog geen koelpasta onder de NB-check heb verricht
.. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
realiseer mij net dat ik nog geen koelpasta onder de NB-check heb verricht

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 11:45 ]
Ok mensen ik heb mn moederbord nu toch wel erg hoog geocéd. 6*412mhz. Waarschijnlijk heeft 3 dagen burnk7 toch nut gehad.
Gaat lekker zoooooooo!!!!
Screens volgen.
Screens volgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Sayko op 01-04-2005 11:49 ]
Zo speciaal is dat niet hoor, mijn moederboard kan ook gewoon het maximale htt aan. Dus 450. Nu niet meerHoodlum2000 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:46:
Ok mensen ik heb mn moederbord nu toch wel erg hoog geocéd. 6*412mhz. Waarschijnlijk heeft 3 dagen burnk7 toch nut gehad.
Screens volgen.
2-2-2-5 is dat niet wat te agressief? ik weet niet wat voor ram het is, maar probeer eens 2.5-3-3-6 misschien kom je dan wel wat hoger. HT verlagen naar 4xVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:44:
Mijn geheugen kan het aan, memtest86 geef geen fouten weer wanneer ik mem @ 220 heb en @ 2-2-2-5.. Maar wat dan ook boven de 205 komt kwa FSB geeft als resultaat dat ik niet eens kan posten.. De prik op de CPU is momenteel 1.5v.. Enig idee hoe hoger of heb ik gewoon de meest brakke CBBID evah...
[/edit]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
even een flash vraagje. moet je perse vanaf een floppy flashen of kan ik gewoon vanuit windows flashen ?
Bl44t
Bij sommige fabrikanten kun je uit windows flashen, (asus volgens mij?) maar bij msi niet. Ik gebruik een usb stick, omdat dit veel handiger is als een floppy: meer ruimte, en nooit schrijf/lees fouten. Maar bv. memtest kun je niet starten vanaf usb.Seagate schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 00:51:
even een flash vraagje. moet je perse vanaf een floppy flashen of kan ik gewoon vanuit windows flashen ?
Je kan je MSI Neo2 gewoon met winflash flashen hoor 
niet vergeten om stockspeed te draaien als je bios wil flashen.
[ Voor 38% gewijzigd door Terryb47 op 02-04-2005 10:34 ]
Ow, cool. Ik gebruik zo'n Award Bios flasher, wat gebruik jij dan?Terryb47 schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:33:
Je kan je MSI Neo2 gewoon met winflash flashen hoor
Award winflashDesertShooter schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:39:
[...]
Ow, cool. Ik gebruik zo'n Award Bios flasher, wat gebruik jij dan?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Thanks, kan het nu alleen niet uit proberen
Ik flash altijd in windows met winflash en gewoon op 24/7 OC speeds is nog nooit fout gegaan.
Turn it off and on again.
Verwijderd
ik heb een beetje vage voltage met cpu-z 

lijkt me niet zo goed
1.27 doet wel goed

lijkt me niet zo goed

1.27 doet wel goed
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 13:21 ]
Ik heb dat ook gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:14:
ik heb een beetje vage voltage met cpu-z
[afbeelding]
lijkt me niet zo goed
Het is een fout van de bios.... flash een nieuwe erin
Hope for the best, prepare for the worst...
ik blijf ff doorzeuren maar ik wil zeker weten dat ik goed flash
kan ik gewoon met dit prog http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html de bios flashen ?
en welke modded bios kan ik erin flashen die 100% werkt ?
kan ik gewoon met dit prog http://www.ecsusa.com/downloads/winFlash.html de bios flashen ?
[ Voor 21% gewijzigd door OcGuru op 02-04-2005 19:05 ]
Bl44t
ja das de goeie.Seagate schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:03:
ik blijf ff doorzeuren maar ik wil zeker weten dat ik goed flash![]()
vergeet niet de rmclock uit te schakelen tijdens het flashen(mocht je die gebruiken)
dat ging bij mij ook mis
alles standaart laten staan in progsel
ik draai al 3 maanden op 1.71 volt (voltmod)Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:16:
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Verwijderd
Het gaat hier om Kingston HyperX PC3200 Ultra Low Latency geheugen met de befaamde samsung tccd ics.. Ze kunnen nooit aan bh5 tippen, maar ik weet wel dat ze op zijn minst 215 mhz. @ 2-2-2-5 kunnen halen.. Desalniettemin zal ik het eens proberen met wat minder strakke latencies.. HT verlaag ik idd sowieso altijd naar 4.Terryb47 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:32:
[...]
2-2-2-5 is dat niet wat te agressief? ik weet niet wat voor ram het is, maar probeer eens 2.5-3-3-6 misschien kom je dan wel wat hoger. HT verlagen naar 4x
Heren en Dames experts
Ik heb de volgende vraag over dit bord:
Mede naar aanleiding van deze topics en urenlange ergernis
objectief2 in "WD Raptor doet abnormaal, defect uitslui..."
[rml][ XP SP2] Hangen in XP-logo, pas na veilige modus bur.blad[/rml]
vroeg ik me af of het kan dat een SATA3 poort vaag doet terwijl de ernaast gelegen SATA4 poort gewoon lekker werkt. Het zou namelijk de vage problemen in bovengenoemde door mij gestarte topics verklaren. Kennelijk werken of 2 SATA-schijven niet, of de voeding niet of de SATA3-poort is gewoon brak geworden
Bedankt alvast voor de reactie, ik zou er erg mee geholpen zijn
Mede naar aanleiding van deze topics en urenlange ergernis
vroeg ik me af of het kan dat een SATA3 poort vaag doet terwijl de ernaast gelegen SATA4 poort gewoon lekker werkt. Het zou namelijk de vage problemen in bovengenoemde door mij gestarte topics verklaren. Kennelijk werken of 2 SATA-schijven niet, of de voeding niet of de SATA3-poort is gewoon brak geworden
[ Voor 18% gewijzigd door objectief2 op 07-04-2005 14:58 ]
Tja, ik kan m'n gskills op lage HTT ook wel op 2-2-2-5 draaien, dus dat low latency geloof ik wel, maar als je hoog wilt klokken moet je timings ook omhoog natuurlijk. zou eerst op zoek gaan naar hoogste overklok, dan pas naar beste timings zoeken.Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:06:
[...]
Het gaat hier om Kingston HyperX PC3200 Ultra Low Latency geheugen met de befaamde samsung tccd ics.. Ze kunnen nooit aan bh5 tippen, maar ik weet wel dat ze op zijn minst 215 mhz. @ 2-2-2-5 kunnen halen.. Desalniettemin zal ik het eens proberen met wat minder strakke latencies.. HT verlaag ik idd sowieso altijd naar 4.
Ik heb even wat in elkaar geknutseld 
MSI K8N Neo2, Thermalright XP-120, OCZ DDR Booster, Arctic Cooling ATI Silencer 1 Rev.2.
Hier low-res pics.
Het was behoorlijk krap, maar het paste allemaal nèt.
De booster moest eerst verwijderd worden voordat ik de XP-120 erin kon zetten. De 2 DIMMs mochten erin blijven. De LEDs zijn zelfs nog af te lezen door de CPU Fan heen óf door de 120mm rear case fan van mijn Antec P160.
MSI K8N Neo2, Thermalright XP-120, OCZ DDR Booster, Arctic Cooling ATI Silencer 1 Rev.2.
Hier low-res pics.
Het was behoorlijk krap, maar het paste allemaal nèt.
De booster moest eerst verwijderd worden voordat ik de XP-120 erin kon zetten. De 2 DIMMs mochten erin blijven. De LEDs zijn zelfs nog af te lezen door de CPU Fan heen óf door de 120mm rear case fan van mijn Antec P160.
Heb je al andere combinaties geprobeert? (sata 1+4. sata 2+3 enz.)objectief2 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:56:
Heren en Dames expertsIk heb de volgende vraag over dit bord:
Mede naar aanleiding van deze topics en urenlange ergernis![]()
vroeg ik me af of het kan dat een SATA3 poort vaag doet terwijl de ernaast gelegen SATA4 poort gewoon lekker werkt. Het zou namelijk de vage problemen in bovengenoemde door mij gestarte topics verklaren. Kennelijk werken of 2 SATA-schijven niet, of de voeding niet of de SATA3-poort is gewoon brak geworden![]()
Allebei de hd's doen het nog wel gewoon goed?
-edit: je hebt er maar 1

[ Voor 7% gewijzigd door DesertShooter op 07-04-2005 16:44 ]
Nou, op een zwaar overklokt systeemDesertShooter schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:40:
[...]
Heb je al andere combinaties geprobeert? (sata 1+4. sata 2+3 enz.)
Allebei de hd's doen het nog wel gewoon goed?
-edit: je hebt er maar 1Waarom laat je hem niet gewoon op sata poort 4 zitten? Als hij dan goed werkt
[ Voor 23% gewijzigd door objectief2 op 07-04-2005 17:12 ]
Verwijderd
Koelt die zalman chipsetkoeler uit de FP een beetje goed? heb namelijk nu wel een frigus wc blok (nouja had heb me mobo vermoord) maar ik wil er liever iets anders opzetten omdat het niet helemaal lekker wil passen ivm de rest van mijn wc setup.
blokje is genoeg toch ? je hoeft er geen water op te doen...Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:28:
Koelt die zalman chipsetkoeler uit de FP een beetje goed? heb namelijk nu wel een frigus wc blok (nouja had heb me mobo vermoord) maar ik wil er liever iets anders opzetten omdat het niet helemaal lekker wil passen ivm de rest van mijn wc setup.
Verwijderd
Goed.. Tot nu toe wil mijn geheugen tot 265 @ 2-3-3-5.. Memtest gaat helemaal lekker.. Helaas kan ik geen hoge MP instellen, dan krijg ik óf geen boot, óf enorm wazige tekens door het beeld heen.. Moet ik of mijn latjes eruit slopen óf de CMOS clearen wil het weer booten.. Een MP van 9 * 265 lukt mij dus wel (HTT MP staat op 4), en dat is dus een oc van 380 mhz (2385 mhz. loopt hij dan). PiFast kan ik doorheenkomen, nog nét niet onder de 50 secs. MAAR ik moet niet de CPU constant belasten want dan loopt het geval gewoon vast..Terryb47 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:15:
[...]
Tja, ik kan m'n gskills op lage HTT ook wel op 2-2-2-5 draaien, dus dat low latency geloof ik wel, maar als je hoog wilt klokken moet je timings ook omhoog natuurlijk. zou eerst op zoek gaan naar hoogste overklok, dan pas naar beste timings zoeken.
Wellicht zit ik nu aan de limits van mijn CBBID (wat ik denk).. Wellicht kan ik trachten de HTT weer een stapje te verlagen naar drie, aangezien 3 * 265 = 795, en 4 * 265 = 1060

Yup boven 250 HTT kan je het beter verlagen naar 3. zou toch de cas latency (tcl) naar 2.5 zetten: daarmee moet je toch wel hoger komen/stabiel draaien, remember: niet ALLE cbbids zijn bagger 
kan je bijvoorbeeld niet op 10x240 draaien?
kan je bijvoorbeeld niet op 10x240 draaien?
[ Voor 15% gewijzigd door Terryb47 op 08-04-2005 12:15 ]
Verwijderd
Ik heb het idee dat het OC potentieel van mijn bord of anders mijn cpu een beetje terug is gelopen, maar denk dat het toch aan het bord ligt. Eerst kon ik op 11*220 draaien prime95 stabiel voor minstens 12 uur. Moest dan wel ongeveer 1.68 - 1.70 volt er door jagen maar dan liep ie dus stabiel.
Maar op een gegeven moment kreeg ik crashes in Wolfenstein enemy territory, andere games geen problemen
. Dacht eerst dat het aan mijn vidkaartje lag of door de nieuwe NV 71.84 drivers icm OC van vidkaart. maar met 66.93 ook crashes.
Ook als ik pifast run hoor ik een vaag zacht fluitend geluid uit mijn kast komen, ook met prime95 benchmark maar dan minder. ( geloof dat ik dit eerder bij iemand heb gelezen, tijdje terug )
Als ik hem op stock speeds zet heb ik dit geluid niet
Las in een ander Topic dat Tutti ook het idee had dat zijn bordje een beetje minder ging presteren. anyway krijg hem dus niet meer stabiel op 11*220. Heb hem nu dus lopen op 11*218 met 1.63 - 1.65 volt er door heen, gelukkig weer stabiel
Mss dat andere hier ook ervaring mee hebben. Ik zat wel op de grenzen van mijn CPU dat weet ik maar toch een beetje vreemd. Ben iig wel blij dat ie weer stabiel is want crashes als je lekker aan het schieten bent is nie leuk
Ben nog best tevreden , en nu word de cpu ook wat minder warm en das alleen maar beter.
Maar op een gegeven moment kreeg ik crashes in Wolfenstein enemy territory, andere games geen problemen

Ook als ik pifast run hoor ik een vaag zacht fluitend geluid uit mijn kast komen, ook met prime95 benchmark maar dan minder. ( geloof dat ik dit eerder bij iemand heb gelezen, tijdje terug )
Las in een ander Topic dat Tutti ook het idee had dat zijn bordje een beetje minder ging presteren. anyway krijg hem dus niet meer stabiel op 11*220. Heb hem nu dus lopen op 11*218 met 1.63 - 1.65 volt er door heen, gelukkig weer stabiel
Mss dat andere hier ook ervaring mee hebben. Ik zat wel op de grenzen van mijn CPU dat weet ik maar toch een beetje vreemd. Ben iig wel blij dat ie weer stabiel is want crashes als je lekker aan het schieten bent is nie leuk

Op zulke lage mhz-en zou het niet je bord zijn. Ik denk je mem of cpu die niet echt wil. Welk geheugen heb je ? En welke timings draai je ?Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:05:
Ik heb het idee dat het OC potentieel van mijn bord of anders mijn cpu een beetje terug is gelopen, maar denk dat het toch aan het bord ligt. Eerst kon ik op 11*220 draaien prime95 stabiel voor minstens 12 uur. Moest dan wel ongeveer 1.68 - 1.70 volt er door jagen maar dan liep ie dus stabiel.
Maar op een gegeven moment kreeg ik crashes in Wolfenstein enemy territory, andere games geen problemen. Dacht eerst dat het aan mijn vidkaartje lag of door de nieuwe NV 71.84 drivers icm OC van vidkaart. maar met 66.93 ook crashes.
Mss dat andere hier ook ervaring mee hebben. Ik zat wel op de grenzen van mijn CPU dat weet ik maar toch een beetje vreemd. Ben iig wel blij dat ie weer stabiel is want crashes als je lekker aan het schieten bent is nie leukBen nog best tevreden , en nu word de cpu ook wat minder warm en das alleen maar beter.
Inderdaad. heb ik ook gemerkt, eerst wilde mijn winnie booten op 2.8 maar daarna wilde hij nieteens meer booten op 2.7! Maarja, krijg (of ga kopen) toch een nieuw boardje.Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:05:
Maar op een gegeven moment kreeg ik crashes in Wolfenstein enemy territory, andere games geen problemen. Dacht eerst dat het aan mijn vidkaartje lag of door de nieuwe NV 71.84 drivers icm OC van vidkaart. maar met 66.93 ook crashes.
Mss dat andere hier ook ervaring mee hebben. Ik zat wel op de grenzen van mijn CPU dat weet ik maar toch een beetje vreemd. Ben iig wel blij dat ie weer stabiel is want crashes als je lekker aan het schieten bent is nie leukBen nog best tevreden , en nu word de cpu ook wat minder warm en das alleen maar beter.
Verwijderd
kingston value ram pc3200 KVR400X64C3A normaal 3-3-3-8, nu ook op 3-3-3-8 1x512mb ( single channel dus) Merk ook weinig tot geen verschil bij memory benchmark van sandra en pifast met strakkere timimgs. Memtest op 220 stabiel, tijdje geleden, dus ik kan memetest nog weleens opnieuw laten lopen.
Maar dit verklaart niet het vreemde gefluit als ik alles stress bij OC.
Zou mijn CPU soms minder gaan presteren?, hij boot wel op 2550 Mhz, maar was alleen stabiel op 2420 Mhz, nu dus 2398 Mhz
Zou mijn CPU soms minder gaan presteren?, hij boot wel op 2550 Mhz, maar was alleen stabiel op 2420 Mhz, nu dus 2398 Mhz
Verwijderd
Dat gefluit wat je hoort zijn volgens mij je mosfets naast de socket, ik had dit ook op 3 neo2's die ik heb gehad, die dingen worden gewoon hard belast als je je systeem (flink) overclocked. Ik weet niet of het op de lange termijn goed is voor het bordje...Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:13:
kingston value ram pc3200 KVR400X64C3A normaal 3-3-3-8, nu ook op 3-3-3-8 1x512mb ( single channel dus) Merk ook weinig tot geen verschil bij memory benchmark van sandra en pifast met strakkere timimgs. Memtest op 220 stabiel, tijdje geleden, dus ik kan memetest nog weleens opnieuw laten lopen.
Nu geen last meer van op DFI met 5x245 op de HT
MEGATRON had een nieuwtje in PMG:
Klopt ditMEGATRON schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:12:
Er is een nieuwe bios voor de K8N NEO2 die de cold-boot-bug oplost. (althans volgens log)
http://www.lejabeach.com/MSIK8N/7025v16.zip
Ik hoop wel dat het klopt want ik heb een Zalman 7000Cu. Deze staat op laagste stand en als ik een cold-boot heb dan staat cpu-temp al op 63 gr. waardoor mijn pc soms uitslaat als de cpu wat belast.
Ik moet nu altijd gelijk een reboot doen om die temp normaal te krijgen. Ik hoop dus dat deze bios die bug er uit haalt. We merken het de komende dagen wel.
Ik moet nu altijd gelijk een reboot doen om die temp normaal te krijgen. Ik hoop dus dat deze bios die bug er uit haalt. We merken het de komende dagen wel.
Wat bedoel je precies? Zonder sub-zero cooling krijg je geen subzerobug hoor!MEGATRON schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:48:
Ik hoop wel dat het klopt want ik heb een Zalman 7000Cu. Deze staat op laagste stand en als ik een cold-boot heb dan staat cpu-temp al op 63 gr. waardoor mijn pc soms uitslaat als de cpu wat belast.
Ik weet niet waar jij op doelt, maar ik heb het helemaal niet over sub-zero cooling. Ik zeg alleen dat als ik de pc koud boot de cpu-temp ca. 20 graden te hoog wordt weergegeven. Als ik dan gelijk daarna reboot krijg ik wel de juiste cpu-temp.DesertShooter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:52:
[...]
Wat bedoel je precies? Zonder sub-zero cooling krijg je geen subzerobug hoor!
wat doet de bios nog meer?DesertShooter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:52:
[...]
Wat bedoel je precies? Zonder sub-zero cooling krijg je geen subzerobug hoor!
K8N Neo2 Platinum (MS-7025) v. 1.6
312 kb AMD Award BIOS 3/11/2005
1. Fix when CPU Temperature over 40.C and then to restart system the CPU Temperature still show 40.C
2. Make the CPU FAN Startup Voltage over 6V
3. Fix LAN BOOT function fail after update NVPXE 2.03.0469
Met deze bios is m'n cpu temp precies 10 graden lager dan met 1.4 (idle én load).
Ik vond 54 al een beetje veel voor mijn Thermalright XP-120. 44 lijkt er meer op
Ik vond 54 al een beetje veel voor mijn Thermalright XP-120. 44 lijkt er meer op
hmm, bij mij is juist de temperatuur omhoog gegaan?

Uhhh, nou vertrouw ik dat ding niet meer hoor. Hij is nóg 10 graden omlaag gegaan --> 34 graden load, 21 idle, terwijl hij in de bios 28 graden aangeeft. CnQ uiteraard uit.
1 april grap van MSI zeker...
1 april grap van MSI zeker...
Bij mij wordt temp nu wel goed weergegeven bij een cold-boot
Bij cold-boot of warm-boot is cpu idle 35 en load 47 graden.
(3500+ NC met een Zalman 7000-Cu op 1380 rpm)
Bij cold-boot of warm-boot is cpu idle 35 en load 47 graden.
(3500+ NC met een Zalman 7000-Cu op 1380 rpm)
[ Voor 4% gewijzigd door Nilco op 09-04-2005 15:09 ]
Verwijderd
ik had een vraag over het geluid van dit mobo:
ik heb de 54 g versie van dit mobo maar als ik brothers in arms of swat 4 speel... dan gaat et geluid "kraken" als er bijv gepraat of geschoten word... ik heb de nieuwste geluidsdrivers... heb laatst nog msi live update gedaan.... maar misschien moet ik hem op de nvidia sound overzetten?? tenminste ik hoorde dat dat kon.
ik heb de 54 g versie van dit mobo maar als ik brothers in arms of swat 4 speel... dan gaat et geluid "kraken" als er bijv gepraat of geschoten word... ik heb de nieuwste geluidsdrivers... heb laatst nog msi live update gedaan.... maar misschien moet ik hem op de nvidia sound overzetten?? tenminste ik hoorde dat dat kon.
Had ik ook met mijn oude boardje. (nu doodVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:28:
ik had een vraag over het geluid van dit mobo:
Heb je realtek of nVidia geluids drivers?Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:09:
klopt.... heeft iemand de oplossing?
Ik had al zoiets van wat zijn mijn temperaturen hoog... Loopt mijn cpu fan op 2200RPM... even op manual zetten lijkt mij
Uninstall die eens dan en probeer de driver van www.nvidia.comVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:25:
ik dagt realtek
Verwijderd
als ik de drivers dload en installeer www.nvidia.com----> dload drivers----> platform/nforce---> unified driver... en ik dload deze dus en installeer hem
na opnieuw opstarten
werken me drivers nog niet zegt hij
na opnieuw opstarten
werken me drivers nog niet zegt hij
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 22:44 ]
ARGH!!
vandaag mn ocz ddr booster binnengekregen, ik installeer vrolijk dat ding in mn computer.. *power erop*
vol verwachting kijk ik wat dat ding gaat doen.. leds gaan aan, en na een paar seconden weer uit.
nou lees ik net dat die leds niet werken omdat op enermax voedingen de -5V lijn mist, de ddr booster doet het nog wel maar zonder leds, nou vind ik dit zwaar klote want er zit ook geen vdimm uitlezing op mn msi bordje en om er nou een multimeter bij te pakken is ook van de gekken, die leds gewoon horen te werken!
wat kan ik hier nou aan doen? andere voeding kopen, nee dankje kheb net 100 euri uitgegeven aan die enermax
vandaag mn ocz ddr booster binnengekregen, ik installeer vrolijk dat ding in mn computer.. *power erop*
vol verwachting kijk ik wat dat ding gaat doen.. leds gaan aan, en na een paar seconden weer uit.
nou lees ik net dat die leds niet werken omdat op enermax voedingen de -5V lijn mist, de ddr booster doet het nog wel maar zonder leds, nou vind ik dit zwaar klote want er zit ook geen vdimm uitlezing op mn msi bordje en om er nou een multimeter bij te pakken is ook van de gekken, die leds gewoon horen te werken!
wat kan ik hier nou aan doen? andere voeding kopen, nee dankje kheb net 100 euri uitgegeven aan die enermax
kan je niks aan doen, had een maat van me ook, moet je nieuwe voeding halen, of een losse voeding regelen voor je ledjesjoon schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:45:
ARGH!!
Wat zijn de verdere ervaringen met die bios 1.6. Nog steeds divider probs?
nouja kheb het maar voor zo gelaten, ik heb mn mem op 1:1 gezet en zolang aan dat dingetje gedraait totdat windows normaal boote..HeefStan schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:38:
[...]
kan je niks aan doen, had een maat van me ook, moet je nieuwe voeding halen, of een losse voeding regelen voor je ledjes
Haha met bios 1.6 mijn cpu lekker koel 15 graden
kdenk dat dat aan je rev ligt, ik heb zelf de K05XX rev, en daar heb ik totaal geen dividerprobs op...Hoodlum2000 schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:03:
Wat zijn de verdere ervaringen met die bios 1.6. Nog steeds divider probs?
Verwijderd
Haha idd, mijne is 14 graden idle en als ik prime95 1 sec aanzet is die opeens 35 graden
Ik vraag me af wanneer msi dit fixt neem aan dat deze bug namelijk meteen opvalt?
Verwijderd
Ja best slecht eigenlijk. Ze hebben dat bordje echt wel gemaakt voor OCen... en dan heb je toch ook wel goede temp meters nodig!... Zijn iig handig. Ik hecht totaal geen waarde aan mijn 58 graden @ 2450 mhz @ full load. Koelvinnetjes van zalman 7000B alcu nog lekker koeltjes.
Maar is 1.6 proberen
Maar is 1.6 proberen
Ok welk merk geheugen heb je dan?HeefStan schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:50:
[...]
kdenk dat dat aan je rev ligt, ik heb zelf de K05XX rev, en daar heb ik totaal geen dividerprobs op...
hm idd, maar kzie niet echt van die veranderingen die prestaties gaan verhogen ofzoVerwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 21:08:
in de start post staan paar linkjes, volgens mij stond die bij de laatste link.
Dit topic is gesloten.