Je moet gewoon kijken wat de stabiele limieten zijn van alle onderdelen apart: dus je cpu, geheugen en je chipset.
-
cpu doe je dmv je mem divider lager te zetten dus op 166 of nog lager en dan maar testen hoe hoog je cpu komt en je Vcore te verhogen totdat ie onstabiel wordt. Let ook goed op je temp met speedfan ( testen met bv Prime95 )
-Om je geheugen max te testen zet je je cpu mp lager en kijk je hoe hoog je de HTT krijgt op 1:1 ( prime of memtest )
-Bij je chipset max zet je cpu mp lager en je htt mp lager bv op 2 of 3, ook je mem divider lager zetten en dan kijken hoe hoog je Nforce chippie komt.
zowiezo je HHT mp op 4 of minder zetten als je gaaat overclocken want je zit al snel over de 1000 heen
En uiteindelijk kijk je waar je de beste prestatie uit krijgt met een zo hoog mogelijke cpu frequentie en daarbij geheugen frequentie. Allemaal stabiel natuurlijk
Voorbeeld bij mij: cpu max = ongeveer 2400 Mhz ( stabiel ), mem max = 460 Mhz, chipset = ongeveer 330 Mhz
Testen met bv Sisoft Sandra, pifast, etc
Heb dus Cpu op 11x220 = 2420 Mhz, mem 1:1 op 440 Mhz.
Ik kan mijn mem wel op 460 Mhz laten lopen maar dan kan ik cpu niet op 2500+ zetten want dan is ie onstabiel, dus moet dan op 10x230 = 2300 Mhz en dit levert minder prestatie op dan mem op 440 Mhz met cpu op 2420 Mhz.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan, het heeft bij mij een hele tijd geduurd voordat ik het grotendeels doorhad.

En het komt er uitendelijk op neer dat je er heel wat tijd voor moet nemen om alles te testen en dan heb ik het nog niet eens over geheugen timings gehad
Succes en have fun, don't blow up anything