[OC-939] De MSI K8N Neo 2 - OC Thread part 3

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.407 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Voor de knutselaars onder ons...

Het is officieel, de 1.5 bios.

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=607&kind=1

en een direct linkje:
http://www.msi.com.tw/pro...1&kind=1&name=7025v15.zip

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
ps ik heb nu net een xp1800 AXDA1800DLT3C Y907196L30224 JIXHB0346XPMW. van 1533mhz@2300mhz lopen op 2.05 volt ipv 1.5! (DLT core, DUT core is 1.6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
ToFast schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:59:
ps ik heb nu net een xp1800 AXDA1800DLT3C Y907196L30224 JIXHB0346XPMW. van 1533mhz@2300mhz lopen op 2.05 volt ipv 1.5! (DLT core, DUT core is 1.6)
Waarom vermeld je dat in godsnaam hier??????
Dit is ten eerste:
- Een s939 topic, en geen s462.....
-Het gaat hier over a64 processoren, waarover jij jezelf nog maar eens een keertje moet gaan inlezen denk ik (de vcore waarden liggen helemaal anders etc...

Dus heel fijn voor jij DLT'tje, maar vermeld dat lekker in het thoroughbred oc results topic ofzo. :Z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
lol, ik had op m'n t-bred 1.85v lopen (stock 1.6v) maar da's een t-bred: hele andere koek :+

degene die meer dan 1.6v op hun winnies zetten hebben vrijwel altijd watercooling of beter, anders wordt ie te heet.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Terryb47 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:38:
lol, ik had op m'n t-bred 1.85v lopen (stock 1.6v) maar da's een t-bred: hele andere koek :+

degene die meer dan 1.6v op hun winnies zetten hebben vrijwel altijd watercooling of beter, anders wordt ie te heet.
Neej joh, Sjaak! :+ Hoe kom je daar nou weer bij?

Er zijn legio's mensen die hun winchester boven de 1.6V draaien met air (boxed zelfs). Winchesters blijven over het algemeen vrij laag in temperatuur. Zelfs als je er wat meer volt op zet.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Tuurlijk in idle stand blijft lekker cool ja, bij 24/7 full load wil ik niet weten hoe heet ie wordt met die boxed cooler met 1.6v of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha die worden egt niet zo warm hoor, met 1.6-1.7 kunnen ze gewoon nog gekoeld worden met luchtkoeling (sommige zelfs met boxed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

IK merk geen verschillen met bios 1,5. Nog steeds bagger (dividers) met Twinmos Speed Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hoodlum2000 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:20:
IK merk geen verschillen met bios 1,5. Nog steeds bagger (dividers) met Twinmos Speed Premium.
Ik zie de voordelen van 1.5 ook niet echt. Nog steeds enorme undervolts en nog steeds gezeik met het geheugen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Naluh! schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:12:
[...]

Ik zie de voordelen van 1.5 ook niet echt. Nog steeds enorme undervolts en nog steeds gezeik met het geheugen...
Dat undervolten zal je mee moeten leren leven. Voor meer voltage hebben ze een vcore modje uitgevonden. Soldeer die erop en je bent voor altijd van het gezeik af, zelfs met andere biossen ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Syngrow schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:31:
[...]

Dat undervolten zal je mee moeten leren leven. Voor meer voltage hebben ze een vcore modje uitgevonden. Soldeer die erop en je bent voor altijd van het gezeik af, zelfs met andere biossen ;)
Tjah en tot 1,75v kun je altijd nog komen door in corecenter de vcore op 0% te zetten :)
Wat (ruim) voldoende is voor een winnie imo :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 23:17:
[...]

Misschien moet je even overclock guide lezen. Is ook hier op tweakers te vinden.

Maar ik ben er zeker van dat je een stabiele 2500 kan halen met die proc. Minimaal. Gewoon je FSB opschroeven in je bios. Telkes met stapjes van 3-5 (als je veilig wil doen). En dan lekker testen. Met superPI (32 mb test) of Prime95 oid. Als die lekker stabiel is, ga je wat verder. Houd je temps in de gaten ofcourse. Je geheugen (Wat ik ook heb) zal een stuk beter lopen op bijvoorbeeld 220 mhz. Als ik jouw was dus je FSB (htt) met 20 -25 verhogen. Dan loopt je CPU wat harder, en je geheugen ook. Als je verder gaat moet je ws divider gebruiken, maar dan gaat je geheugen weer te langzaam. Suc6.

Volgende keer iets beter zoeken. Dit had je ook kunnen vinden in de search ;)
Eh ja je hebt gelijk over het lezen. Maar vind weinig over de 64. En wat er staat word uitgelegd of ik het allemaal maar moet snappen.

Benchmark Resultaten
RAM Bandbreedte Int Buff'd iSSE2 : 6119 MB/s
RAM Bandbreedte Float Buff'd iSSE2 : 6035 MB/s
Results Interpretation : Higher index values are better.

FSB:205
HT: 5
Ik krijg die ht ook neit anders dan slaat de bios vast!
Bios 1.4 had dat ook al. :( Nu 1.5.
Waar staat die HTT waar jullie het over hebben., Dat is toch gewoon de FSP? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Je dan de HT veranderen met pageup/down ipv enter drukken als je HT highlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoothcrimineel schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:28:
[...]

Eh ja je hebt gelijk over het lezen. Maar vind weinig over de 64. En wat er staat word uitgelegd of ik het allemaal maar moet snappen.

Benchmark Resultaten
RAM Bandbreedte Int Buff'd iSSE2 : 6119 MB/s
RAM Bandbreedte Float Buff'd iSSE2 : 6035 MB/s
Results Interpretation : Higher index values are better.

FSB:205
HT: 5
Ik krijg die ht ook neit anders dan slaat de bios vast!
Bios 1.4 had dat ook al. :( Nu 1.5.
Waar staat die HTT waar jullie het over hebben., Dat is toch gewoon de FSP? :S
Reset eerst je Cmos, en kies dan in je bios voor restore optimized settings.

dat zal helpen ;) (moet je hier na wel weer alles herstellen maar voor je dit doet moet je effe je HT instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 09:25
Bedankt allemaal man! :D
Ok het was pg up & pg dn om ht te veranderen. Het pop up schermpje werkt niet maar dit wel.

HT op 4 gezet
En fsb op 220 gezet.

2.42 GhZ Nu :*)

Ok ik had gelezen dat je altijd rond de 1000 uit moet komen. 4x220=880...
Kan dat kwaad? Is 880 niet te laag? Wat is het nadeel/voordeel.
Maargoed het syteem lijkt stabiel te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoothcrimineel schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 21:06:
Bedankt allemaal man! :D
Ok het was pg up & pg dn om ht te veranderen. Het pop up schermpje werkt niet maar dit wel.

HT op 4 gezet
En fsb op 220 gezet.

2.42 GhZ Nu :*)

Ok ik had gelezen dat je altijd rond de 1000 uit moet komen. 4x220=880...
Kan dat kwaad? Is 880 niet te laag? Wat is het nadeel/voordeel.
Maargoed het syteem lijkt stabiel te draaien!
ze zeggen dat je alles boven de 800 toch niet meer merkt (dus 1000 is niet veel meer dan 800)

Dus die van jou staat goed zo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Terryb47 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:20:
Tuurlijk in idle stand blijft lekker cool ja, bij 24/7 full load wil ik niet weten hoe heet ie wordt met die boxed cooler met 1.6v of meer.
Nee hoor. Ik heb al meerdere Winchesters gehad en geen enkele hiervan kwam zelfs op 1.75V met full load boven de 45 graden uit.

Het verschilt natuurlijk wel wat per processor, maar over het algemeen is warmte is bij Winchesters zeker geen groot knelpunt wanneer je het voltage wat omhoog wil gooien.

Al is koeler natuurlijk altijd beter....

[ Voor 20% gewijzigd door Animal_X op 11-03-2005 22:10 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:05:
[...]

Nee hoor. Ik heb al meerdere winchesters gehad en geen enkele hiervan kwam zelfs op 1.75V met full load boven de 45 graden uit.

Het verschilt natuurlijk wel wat per processor, maar over het algemeen is warmte is bij winchesters zeker geen groot knelpunt wanneer je het voltage wat omhoog wil gooien.

Al is koeler natuurlijk altijd beter....
Die volts doen niet veel bij mij zolang het maar onder de 1,8V is - als ik daar boven kom word ie 3 graden heter (of dat erg is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Tja als jij zegt dat je 45C op air en 1.75v draait....sorry hoor maar denk niet dat veel mensen zullen geloven. Ik weet niet hoe jij je temperatuur meet, maar je hebt zeker genoeg fans om op te stijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:11:
Tja als jij zegt dat je 45C op air en 1.75v draait....sorry hoor maar denk niet dat veel mensen zullen geloven. Ik weet niet hoe jij je temperatuur meet, maar je hebt zeker genoeg fans om op te stijgen ;)
waarom zou dit niet kunnen, met een goede aircooling al zal het inderdaad veel geluid moeten maken. maar iedere winchester is verschillend de een heeft lagere temps dan de ander.

Animal X, wat voor een koeling heb je.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ik draai ook @1,75v tijdens benchen.
En tijdens een half uurtje prime op 1,75v komt mijn temp niet boven de 43 graden uit hoor (wel watergekoeld :) :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Watergekoeld is het natuurlijk wel te begrijpen :) als ik bijvoorbeeld Prime+koetje draai word m'n proc ongeveer 45-48C (ik zou dit full load noemen), ook met CPUBurn blijft ie rond die temps.

Laatst een aardig utility gevonden: S&M die maakt je proc pas echt warm, schijnt dat zelfs prime stable machines hiermee begeven. voor de liefhebbers: info en download

mijn proc wordt zo maar 52C dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Sorry hoor, maar er zijn genoeg mensen die dit kunnen bevestigen... Ik heb persoonlijk drie Winchesters gehad en deze alle drie op 1,75V laten primen. Dit gebeurde met de boxed koeler en een kamertemperatuur van 20 graden. Zoals gezegd kwam geen van deze processors boven de 45 graden uit, dus zo ongeloofwaardig is dat dus niet!
Het feit dat jij er toevallig eentje te pakken hebt die wat warmer wordt betekent niet dat hij bij andere mensen ook zo warm wordt. Neem voor de grap eens een kijkje in de Ministry resultaten, dan zul je zien dat de meeste mensen >1.6V draaien.

Zoals ik al zei, Winchesters worden nou eenmaal amper warmer wanneer je de Vcore omhoog gooit. (uiteraard tot een bepaalde grens idd) Waarschijnlijk wordt jou processor op het standaard voltage dus ook al vrij warm.

@Hupo: Ik heb momenteel een XP-90 + Papst 92mm fan op mijn 3200+ zitten. Vcore heb ik op 1,68V staan. Na een uurtje S&M wordt hij max 44 graden (prime 40 graden). Dit is overigens wel met een open kast.

[ Voor 21% gewijzigd door Animal_X op 12-03-2005 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Die mensen MOFOC staan zijn de echte tweakers, die hebben natuurlijk zoveel mogelijk juice op hun proc staan om zo snel mogelijk te kunnen draaien, (vaak is pifast stabiel niet eens prime stabiel -maarja is een ander verhaal) dus dat geloof ik wel, maar wat mijn punt is dat het beetje gevaarlijk is om te roepen dat je makkelijk X voltage op je winchester kan gooien omdat ie dan bij jouw (met goede koeling) niet warm zou worden. Er lezen hier heel wat mensen mee die nog nooit overgeklokt hebben.

Dat een winchester niet warm zou worden bij jou betekent niet gelijk dat alle winchesters koel blijven. heeft Joie bijvoorbeeld last van, naarmate die hoger klokt + meer voltage erbij doet hoe lager z'n temperatuur dan word.

enne...probeer S&M is met kast dicht? beetje cheaten vind je niet ;)

moet wel erbij zeggen: dit is niet een flame hoor, gewoon gezonde discussie :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Terryb47 op 12-03-2005 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Terryb47 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:38:

Uhh :| , Ik had mijn winnie op 1,76 volt lopen, stabiel onder een Zm-7700Cu, (45 graden)..
Coowl..! Meteen uitproberen..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey...

ik heb gister de neo2 platinum 54 g gekocht.... + amd 64 3200+

maar nu het probleem: as ik hem boot.. slaat mijn beeldscherm ff aan.. en daarna weer uit met de mededeling : no signal...

weet iemand het probleem

videokaart zit goed vast..

voeding: zalman 400 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Terryb47 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 05:56:
Die mensen MOFOC staan zijn de echte tweakers, die hebben natuurlijk zoveel mogelijk juice op hun proc staan om zo snel mogelijk te kunnen draaien, (vaak is pifast stabiel niet eens prime stabiel -maarja is een ander verhaal) dus dat geloof ik wel, maar wat mijn punt is dat het beetje gevaarlijk is om te roepen dat je makkelijk X voltage op je winchester kan gooien omdat ie dan bij jouw (met goede koeling) niet warm zou worden. Er lezen hier heel wat mensen mee die nog nooit overgeklokt hebben.

Dat een winchester niet warm zou worden bij jou betekent niet gelijk dat alle winchesters koel blijven. heeft Joie bijvoorbeeld last van, naarmate die hoger klokt + meer voltage erbij doet hoe lager z'n temperatuur dan word.
Maar dat was mijn punt ook helemaal niet, dat maak jij er nu van! Ik heb nooit beweert dat het voor iedereen veilig is om de Vcore van zijn Winchester boven de 1.6V te zetten, (al zal dit in de praktijk toch wel zo zijn, want een CPU mag echt wel 60, 70 of zelfs 80 graden worden zonder dat hij ook maar een enkele beschadiging op zal lopen). Wat ik nu al een aantal keer gezegd heb is:

Over het algemeen worden Winchesters amper warmer naarmate je de Vcore omhoog gooit, tot de grens van rond de 1.8V. Uitzonderingen daar gelaten.

Wat jij vervolgens een aantal keer beweert is:

Over het algemeen worden Winchesters veel te warm naarmate je de Vcore boven de 1.6V zet. Uitzonderingen daar gelaten.

En dat klopt dus niet he! :) :z
enne...probeer S&M is met kast dicht? beetje cheaten vind je niet ;)
Nee, eigenlijk niet. Een kast met goede airflow staat ongeveer gelijk aan een open case qua temperatuur.

[ Voor 21% gewijzigd door Animal_X op 12-03-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Animal_X schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:02:
[...]

Maar dat was mijn punt ook helemaal niet, dat maak jij er nu van! Ik heb nooit beweert dat het voor iedereen veilig is om de Vcore van zijn Winchester boven de 1.6V te zetten, (al zal dit in de praktijk toch wel zo zijn, want een CPU mag echt wel 60, 70 of zelfs 80 graden worden zonder dat hij ook maar een enkele beschadiging op zal lopen). Wat ik nu al een aantal keer gezegd heb is:

Over het algemeen worden Winchesters amper warmer naarmate je de Vcore omhoog gooit, tot de grens van rond de 1.8V. Uitzonderingen daar gelaten.

Wat jij vervolgens een aantal keer beweert is:

Over het algemeen worden Winchester veel te warm naarmate je de Vcore boven de 1.6V zet. Uitzonderingen daar gelaten.

En dat klopt dus niet he! :) :z

[...]

Nee, eigenlijk niet. Een kast met goede airflow staat ongeveer gelijk aan een open case qua temperatuur.
Daar sluit ik me volkomen bij aan :) Ik heb geen extra fans in mijn pc, maar wel de kast open, dan zie je tenminste ook nog wat van je hardewaren :) Er komen nog wel eens wat mooie fans bij, maar die zullen ook niet op topsnelheid gaan lopen, ik wil de herrie een beetje binnen de perken houden _/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op 1,6v wordt die max 50 graden. Moet even koelpasta opnieuw aanbrengen denk ik. Maargoed, als ik hem flink warm laat worden, doe mijn (mooie zelfgemaakte window-panel) open, en raak de heatsink aan, is die totaal niet warm. Het is een 7000b, dus je kan hem helemaal onderaan nog aanraken. Wel een beetje warm, maar heel erg weinig. Die temps kloppen dus echt voor geen aars. Ook niet na een reboot :'( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Zolang hij stabiel is hoef jij je niet druk te maken. :)

Maaruh, Zeker dat je koeler goed bevestigd is? (incl AS). Ik zou hem idd zowieso eens opniew bevestigen.

[ Voor 54% gewijzigd door Animal_X op 12-03-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:02:
[...]

Hier op 1,6v wordt die max 50 graden. Moet even koelpasta opnieuw aanbrengen denk ik. Maargoed, als ik hem flink warm laat worden, doe mijn (mooie zelfgemaakte window-panel) open, en raak de heatsink aan, is die totaal niet warm. Het is een 7000b, dus je kan hem helemaal onderaan nog aanraken. Wel een beetje warm, maar heel erg weinig. Die temps kloppen dus echt voor geen aars. Ook niet na een reboot :'( 8)7
Ik word ook gek van mijn Zalman CNPS 7000B cu, ik had snel een koeler nodig - en had geen tijd omzelf een mooie uit te zoeken - mensen begonnen al meteen te schreeuwen dat ik een zalman moest pakken (wist ik dat deze vooral was gemaakt om still te zijn), voor overklokken is ie :'(

maar ga mijn systeempje gewoon wat lager klokken, en maak mijn systeem maar lekker stil (is ook leuk) ;)

Water koeling komt toch rond de zomer }) (hoop dat ik hem dan op 2,9ghz kan laten draaien })

2,9ghz stabiel dan (draait nu ook op 2,9ghz maar niet volledig stabiel)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Syngrow schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:31:
[...]

Je bedoelt dat het undervolten nooit verholpen zal worden door een nieuw bios?

Wat die vcore mod betreft: niet zolang er nog garantie op het bord zit...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Animal_X schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:02:
[...]

Tuurlijk, maar waarom draai je niet S&M met kast dicht dan? :+

Met dit weer in een ijskoude kamer kan je me niet wijs maken dat dat niet paar graden verschil geeft met open kast. Kan ik net zo goed m'n rad in een ijskast plaatsen en dan gaan beweren hoe koud ie blijft. Dat soort bevindingen zijn niet echt serieus te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok vorige probleem is opgelost... nu heb ik dit probleem:
mijn geluid klinkt heel raar en vooral ook zacht... met mijn oude mobo kon ik veel harder..

wee tiemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Terryb47 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:03:
[...]

Tuurlijk, maar waarom draai je niet S&M met kast dicht dan? :+

Met dit weer in een ijskoude kamer kan je me niet wijs maken dat dat niet paar graden verschil geeft met open kast. Kan ik net zo goed m'n rad in een ijskast plaatsen en dan gaan beweren hoe koud ie blijft. Dat soort bevindingen zijn niet echt serieus te nemen...
Lastig he? Je ongelijk toegeven... :/

edit:
Ik heb mijn kast momenteel open omdat ik het zijpaneel aan het modden ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Animal_X op 13-03-2005 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:04:

Maaruh, Zeker dat je koeler goed bevestigd is? (incl AS). Ik zou hem idd zowieso eens opniew bevestigen.
Bij gebrek aan AS bij de winkel waar ik proc kocht.. heb ik toen PKT-001 van coolermaster gekocht. Zag in een paar reviews dat die nauwelijks onder doet aan AS. Dus daar zal het ook niet aan liggen. als ik wat meer tijd heb even opnieuw derop zetten.

btw, om heatsink en proc weer helemaal schoon te krijgen, gebruik ik meestal nagellak remover etc. Maar aangezien we die niet in huis hadden, heb ik maar het product gezocht met hoogste alcohol percentage. Bleek onze vles absinth te zijn 8) . 72,5 % dacht ik.... lol 8)7 . Werkt goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 02:53:
[...]

Bij gebrek aan AS bij de winkel waar ik proc kocht.. heb ik toen PKT-001 van coolermaster gekocht. Zag in een paar reviews dat die nauwelijks onder doet aan AS. Dus daar zal het ook niet aan liggen. als ik wat meer tijd heb even opnieuw derop zetten.

btw, om heatsink en proc weer helemaal schoon te krijgen, gebruik ik meestal nagellak remover etc. Maar aangezien we die niet in huis hadden, heb ik maar het product gezocht met hoogste alcohol percentage. Bleek onze vles absinth te zijn 8) . 72,5 % dacht ik.... lol 8)7 . Werkt goed _/-\o_
Nagellak remover? Hmm... Ik zit zelf niet zo in de nagellak remover ;), maar weet je zeker dat dat spul niet bepaalde coating achterlaat? Met andere woorden, verdampt het zich helemaal uit zich zelf wanneer je het ergens op aanbrengt?

Dit staat er bijvoorbeeld in de instructions van AS:
Never use any oil or petroleum based cleaners (WD-40, oil based grease removers and many automotive degreasers) on the base of a heatsink. If you use a citrus based cleaner, you must use ArctiClean 2 Thermal Surface Purifier to remove the citrus oil before applying new thermal material, Any oil remaining on the heatsink will fill in the microscopic valleys in the metal and significantly reduce the effectiveness of any subsequently applied thermal compound.
Het is blijkbaar toch wel belangrijk om je oude koelpasta op een goede manier te verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Animal_X op 13-03-2005 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 02:53:
[...]

Sonde van die absinth man :(
Die shit is echt lekker gewoon als borreltje (of door de koffie _/-\o_ )
Hoe je die zooi ook moet drinken :P :
-je moet het gewoon in de fik zetten ff om het minder sterk te maken (+suiker toevoegen enzo :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:28:
hey...

ik heb gister de neo2 platinum 54 g gekocht.... + amd 64 3200+

maar nu het probleem: as ik hem boot.. slaat mijn beeldscherm ff aan.. en daarna weer uit met de mededeling : no signal...

weet iemand het probleem

videokaart zit goed vast..

voeding: zalman 400 watt
weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Misschien handig om even te vermelden welke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
probeer even een andere videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal_X schreef op zondag 13 maart 2005 @ 03:13:
[...]

Nagellak remover? Hmm... Ik zit zelf niet zo in de nagellak remover ;), maar weet je zeker dat dat spul niet bepaalde coating achterlaat? Met andere woorden, verdampt het zich helemaal uit zich zelf wanneer je het ergens op aanbrengt?

Dit staat er bijvoorbeeld in de instructions van AS:

[...]

Het is blijkbaar toch wel belangrijk om je oude koelpasta op een goede manier te verwijderen.
Dat is idd waar, ik gebruikte vroeger altijd klein beetje om oude koelpasta te verwijderen. En daarna met klein beetje water op WC papiertje ofzow weghalen. Werkt wel goed vind ik.

En wat die absinth betreft, daar gebruik je zoooooooooooooooooooooooooooooooooo weinig van, dat jij het zelfs wel zou kunnen missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok.. probleem is opgelost.. ik moest het eerst met 3 verschillende kaarten proberen.. maar hij doet et opeens...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik haal altijd mijn koelpasta weg met spul uit Duitsland wat ik gratis bij de Vobis heb gekregen, maar dat begint aardig op de raken :'( Verder werkt spiritus ook wel goed vind ik :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 11-09 21:49
FnF schreef op maandag 14 maart 2005 @ 08:42:
Ik haal altijd mijn koelpasta weg met spul uit Duitsland wat ik gratis bij de Vobis heb gekregen, maar dat begint aardig op de raken :'( Verder werkt spiritus ook wel goed vind ik :)
Waarom niet gewoon naar de drogist en een flesje alcohol halen?
Je hebt een variant van 70% alcohol en eentje van 96% Die laatste lijkt me het best, gebruik ik ook om alles weg te halen. Gewoon een wattenstaafje erin dopen en het goedje verdwijnt als sneeuw voor de zon. Wat je overhoudt is een glimmend gladde core :)

suc6

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ikvertrouw het niet helemaal

ik heb dus mijn moederbord en processor vervangen... en geformateerd mijn hd enzo...

me drivers vande cd geisntalleerd voor de neo 2 platinum 54 g.. maar als ik nu boot krijg ik niet zoals bij mijn oude zon scherm waarin staat van je 1st master en 1st slave enzo..

er staat nu alleen detecting ide drives geloof ik..

klopt dit?

( hij boot wel gewoon naar windows trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:03
Ik heb dit moederbord nu ook aangeschaft met wat andere hardware. En ik heb een 6800 GT van MSI.

Nu werkt alles en dacht ik weer te gaan overklokken. Wat bleek. Ik zette hem op Ultra snelheden (400.1100) en ik ging in 3DMark 1000 punten omlaag. Op stock snelheden heb ik gewoon tegen de 5000 punten aan, zet ik hem op Ultra snelheden 3900 net geen 4000.

Het vreemde is dat de videokaart in mijn andere (veel minder sterke) pc wel gewoon Ultra snelheden draait. Sterket nog, daar pakt hij 425/1150 met gemak. Ik begrijp er dan ook niets van.

Ook heb ik NV/ATI Speedup al op disabled gezet.

Heeft er iemand een idee of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:29:
mmm ikvertrouw het niet helemaal

ik heb dus mijn moederbord en processor vervangen... en geformateerd mijn hd enzo...

me drivers vande cd geisntalleerd voor de neo 2 platinum 54 g.. maar als ik nu boot krijg ik niet zoals bij mijn oude zon scherm waarin staat van je 1st master en 1st slave enzo..

er staat nu alleen detecting ide drives geloof ik..

klopt dit?

( hij boot wel gewoon naar windows trouwens)
1: Daar moet je niet opletten
2: Moet je beter lezen; er staat namelijk detecting array. Als je geen raid gebruikt zal daar dus ook niets komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
N-Freak schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:05:
Ik heb dit moederbord nu ook aangeschaft met wat andere hardware. En ik heb een 6800 GT van MSI.

Nu werkt alles en dacht ik weer te gaan overklokken. Wat bleek. Ik zette hem op Ultra snelheden (400.1100) en ik ging in 3DMark 1000 punten omlaag. Op stock snelheden heb ik gewoon tegen de 5000 punten aan, zet ik hem op Ultra snelheden 3900 net geen 4000.

Het vreemde is dat de videokaart in mijn andere (veel minder sterke) pc wel gewoon Ultra snelheden draait. Sterket nog, daar pakt hij 425/1150 met gemak. Ik begrijp er dan ook niets van.

Ook heb ik NV/ATI Speedup al op disabled gezet.

Heeft er iemand een idee of oplossing?
fastwrites al eens aan/uit gezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Over fastwrites uitzetten, het is beter een balans te vinden tussen overclock en fastwrites-aan. Ik haal hogere scores met 434/1200 met fastwrites aan dan met 465/1200 en fastwrites-uit en het scheelt nog een aardig stukkie ook. Met fastwrites aan kan ik met gemak hoger dan 434 komen, gewoon tot 465 maar ik zie m'n scores steeds lager worden en ik krijg steeds sneller last van pauzes.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Huigie schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:13:
Over fastwrites uitzetten, het is beter een balans te vinden tussen overclock en fastwrites-aan. Ik haal hogere scores met 434/1200 met fastwrites aan dan met 465/1200 en fastwrites-uit en het scheelt nog een aardig stukkie ook. Met fastwrites aan kan ik met gemak hoger dan 434 komen, gewoon tot 465 maar ik zie m'n scores steeds lager worden en ik krijg steeds sneller last van pauzes.
ik draai op 500/1300 en met fastwrites aan krijg ik een 3d2001 score van 18.000.....zet ik fastwrites uit, dan schiet m'n score ineens naar de 25-26k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:03
Ja, maar zoals ik al zei kan ik op mijn andere pc wel overklokken, dan gaat mijn score in 3dmark05 niet achteruit maar zoals het het zou moeten, omhoog. Doe ik dat op dit moederbord gaat mijn score achteruit (fps in games ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit net ook al athlon64 OC topic gezet, maar miss zijn er hier mensen die er ook meer van weten.

Als ik namelijk bij Prime95 bij mijn kloksnelheid kijk, klopt die wel. Maar mijn HTT / FSB * multiplier klopt voor geen meter. Heel raar.

Afbeeldingslocatie: http://img198.exs.cx/img198/4523/prime95raarfsbmulti0ss.th.jpg

Weet iemand hier meer van?

specs zie sig

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:54:
Heb dit net ook al athlon64 OC topic gezet, maar miss zijn er hier mensen die er ook meer van weten.

Als ik namelijk bij Prime95 bij mijn kloksnelheid kijk, klopt die wel. Maar mijn HTT / FSB * multiplier klopt voor geen meter. Heel raar.

[afbeelding]

Weet iemand hier meer van?

specs zie sig
Dit kan een uitleesfout zijn. Vooral als je halve multipliers gebruikt kan dit voorkomen. Je hoeft je geen zorgen te maken.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
ik ben ook maar aan het overclocken geslagen
maar het lukt niet echt goed

specs:
athlon 64 3000+ (winchester uiteraard)
transcend en twinmos (allebei 512 mb, ddr 400mhz)
en natuurlijk de k8n neo2 platinum

huidige stand is:
de proc wil z'n htt best op 220 mhz laten lopen, dus op 1980 mhz
alleen het geheugen wil niet op die snelheid, wel als ik het geheugen lock op 166 mhz, dan loopt het geheugen dus op 183 mhz, maar dat is ie nog langzamer dan op stockspeeds
het geheugen loopt op 2,5-3-3-8 2T

als ik het geheugen 1:1 laat lopen, dan loopt ie in windows gewoon vast
pifast wil die nog wel een keertje helemaal doorlopen, maar de tijd is dan 65+ seconden

code op de proc heb ik nog niet bekeken, als het nodig mocht zijn kijk ik er naar

iemand een oplossing?
is het de proc?
of het geheugen?
of is het voltage te laag? (heb hier nog niks aan veranderd)

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je wel om de HT-bus? Multiplier op 4x ipv 5x. Uit de startpost:
HT-Bus =< 1000 mhz

Dit is de vuistregel. Je moet proberen de HT-bus onder de 1000 te houden (HTTx HT frequency). 1050 mhz zou nog wel lukken, maar bij de 1100 kan hij aardig lastig gaan doen. Je systeem wordt dan instabiel of post niet eens. Aan gezien er zo goed als geen verschil is tussen 800mhz en 1000mhz ht-bus zou ik gewoon dit aanhouden:
200 --> 5x
210-250 --> 4x
251-333 --> 3x
333+ --> 2.5x
Het lijkt me stug dat je cpu niet verder wil als 1980 mhz, dus ik vermoed dat 'ie nog op 5x staat.

Dat je geheugen dan niet meer 1:1 wil lopen kan ook komen omdat de timings te strak zijn, probeer eens 2,5-4-4-8 2T. En misschien eens voorzichtig wat hogere voltages proberen.

Als 1:1 niet meer lukt, dan zul je gewoon je mem op 166 moeten zetten en dan je CPU verder klokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
was ik vergeten te vermelden:
hij staat inderdaad al op 4x
maar heb je er geen last van als die niet 1:1 loopt? mij lijkt het namelijk van wel
en voltage, hoeveel dr bij? 10%? of meer/minder?
thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

djmurcielago schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:02:

specs:
athlon 64 3000+ (winchester uiteraard)
en natuurlijk de k8n neo2 platinum

huidige stand is:
de proc wil z'n htt best op 220 mhz laten lopen, dus op 1980 mhz
alleen het geheugen wil niet op die snelheid, wel als ik het geheugen lock op 166 mhz, dan loopt het geheugen dus op 183 mhz, maar dat is ie nog langzamer dan op stockspeeds
het geheugen loopt op 2,5-3-3-8 2T

als ik het geheugen 1:1 laat lopen, dan loopt ie in windows gewoon vast
pifast wil die nog wel een keertje helemaal doorlopen, maar de tijd is dan 65+ seconden

code op de proc heb ik nog niet bekeken, als het nodig mocht zijn kijk ik er naar

iemand een oplossing?
is het de proc?
of het geheugen?
of is het voltage te laag? (heb hier nog niks aan veranderd)
Wat is je batchnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

tis hoogstwaarschijnlijk je mem. Ik had precies hetzelfde probleem. Toen heb ik maar gskill gekocht })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
djmurcielago schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:02:

probeer de reepjes eens los van elkaar (dus gewoon single-channel)

je hebt2 verschillende merken dualchannel draaien, wat sóms al problemen kan geven, laat staan als je gaat overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Zelfs al ga je niet overklokken kan dualchannel bij 2 verschillende soorten mem al snel problemen geven. Ik heb momenteel zelfs 2 identieke twinmos reepjes die samen niet in dualchannel op 400 mhz willen draaien. Single is geen probleem...

Naar alle waarschijnlijikheid is het dus idd je mem. :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het op overclocken aan komt ben ik best wel een beginneling, heb het ook nooit kunnen leren van iemand uit de buurt of iets dergelijks. Ik heb mijn pc (specs staan in mijn signature) nu draaien op 11x220mhz, en het geheugen op 2.5-3-3-8 / 1T.
Met Everest haal ik de volgende lezingen:
Geheugen leesprestaties: 2446MB/s
Geheugen schrijfprestaties: 6169MB/s
Geheugen vertraging: 44.3ns
Lager/sneller wil het geheugen niet echt, misschien komt dat door mijn 400watt voeding. Wat moet ik verder doen om het wel lager te krijgen? Voltages omhoog? Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:49:
. Wat moet ik verder doen om het wel lager te krijgen? Voltages omhoog? Kan iemand mij hierbij helpen?
Gaat 't hier over het geheugen in je sig ? (ocz pc4400 gold)

lager dan 2.5-4-4-8 zal idd niet lukken met dat geheugen.....sneller dan 220 lijkt me echter geen probleem (als je cpu het aankan)....pc4400 kan 277mhz draaien op die latencies..

misschien eens je multiplier omlaag doen, en de fsb omhoog.....9x277 bijvoorbbeeld :)

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Detonator op 16-03-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon kijken wat de stabiele limieten zijn van alle onderdelen apart: dus je cpu, geheugen en je chipset.
-
cpu doe je dmv je mem divider lager te zetten dus op 166 of nog lager en dan maar testen hoe hoog je cpu komt en je Vcore te verhogen totdat ie onstabiel wordt. Let ook goed op je temp met speedfan ( testen met bv Prime95 )

-Om je geheugen max te testen zet je je cpu mp lager en kijk je hoe hoog je de HTT krijgt op 1:1 ( prime of memtest )

-Bij je chipset max zet je cpu mp lager en je htt mp lager bv op 2 of 3, ook je mem divider lager zetten en dan kijken hoe hoog je Nforce chippie komt.

zowiezo je HHT mp op 4 of minder zetten als je gaaat overclocken want je zit al snel over de 1000 heen

En uiteindelijk kijk je waar je de beste prestatie uit krijgt met een zo hoog mogelijke cpu frequentie en daarbij geheugen frequentie. Allemaal stabiel natuurlijk
Voorbeeld bij mij: cpu max = ongeveer 2400 Mhz ( stabiel ), mem max = 460 Mhz, chipset = ongeveer 330 Mhz
Testen met bv Sisoft Sandra, pifast, etc

Heb dus Cpu op 11x220 = 2420 Mhz, mem 1:1 op 440 Mhz.
Ik kan mijn mem wel op 460 Mhz laten lopen maar dan kan ik cpu niet op 2500+ zetten want dan is ie onstabiel, dus moet dan op 10x230 = 2300 Mhz en dit levert minder prestatie op dan mem op 440 Mhz met cpu op 2420 Mhz.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, het heeft bij mij een hele tijd geduurd voordat ik het grotendeels doorhad. :) En het komt er uitendelijk op neer dat je er heel wat tijd voor moet nemen om alles te testen en dan heb ik het nog niet eens over geheugen timings gehad :P
Succes en have fun, don't blow up anything >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding snap ik nog even niet, want ik haal dat elke keer weer door elkaar: het 1 op 1 laten draaien. Kun je dat uitleggen? En hoe ik daar kom? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Mr. Detonator schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:54:
[...]

probeer de reepjes eens los van elkaar (dus gewoon single-channel)

je hebt2 verschillende merken dualchannel draaien, wat sóms al problemen kan geven, laat staan als je gaat overklokken
dat ga ik morgen zeker doen, maar moet ik er dan gewoon eentje ff uithalen? of gewoon allebei in verkeerde banken zetten zodat ie niet dual channel kan draaien?
het geheugen ga ik zeker wel vervangen, zit nu te denken aan een of ander pc4000 setje, maakt dat verschil? en heeft iemand nog een paar tips daarvoor? mag best wat kosten, maar wil graag onder de 200 euro blijven voor 2x 512mb, tenzij nog duurder gelijk staat aan nog sneller >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:56:
1 ding snap ik nog even niet, want ik haal dat elke keer weer door elkaar: het 1 op 1 laten draaien. Kun je dat uitleggen? En hoe ik daar kom? Alvast bedankt _/-\o_
Dat is heel simpel. Standaard loopt je fsb (htt)/geheugen 1:1. Dat betekent dus dat je fsb net zo hoog is als je geheugen.
Maar omdat je met overklokken vaak al bij een fsb van 250-280 komt, zal je geheugen het niet trekken (of je hebt natuurlijk lekker geheugen 8) ).
Wil je wel hoger komen met je cpu, kan je je geheugen op een lagere divider zetten.bijvoorbeeld van de standaard 200 mhz, naar 166 mhz. Zo kan je je fsb wel bijv op 270 zetten, terwijl je geheugen dan maar 225 mhz loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:48:
[...]

Dat is heel simpel. Standaard loopt je fsb (htt)/geheugen 1:1. Dat betekent dus dat je fsb net zo hoog is als je geheugen.
Maar omdat je met overklokken vaak al bij een fsb van 250-280 komt, zal je geheugen het niet trekken (of je hebt natuurlijk lekker geheugen 8) ).
Wil je wel hoger komen met je cpu, kan je je geheugen op een lagere divider zetten.bijvoorbeeld van de standaard 200 mhz, naar 166 mhz. Zo kan je je fsb wel bijv op 270 zetten, terwijl je geheugen dan maar 225 mhz loopt.
Okay ik ben moe of ik ben dom, dus sorry voor het doorvragen. Hetgeen dat ik snap:
- Multiplier (heb ik nu op 11x)
- FSB (heb ik nu op 220)
- Timings van het geheugen snap ik ook nog wel aardig. (nu 2.5-3-3-7)
Alleen daarna loop ik vast 8)7 want hoe zie ik waar mijn geheugen op draait en hoe verander ik dat?
Het enigste wat ik zie gebeuren is dat mijn geheugen tot nu van PC3200 naar PC3500 is gegaan door het veranderen van de MP en FSB. En ik weet dat mijn geheugen maximaal gaat tot 2.5-6-6-12 @ 277Mhz (tenminste dat zegt Everest progje mij). Misschien moet ik maar eens een cursus volgen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:35:
dat ga ik morgen zeker doen, maar moet ik er dan gewoon eentje ff uithalen? of gewoon allebei in verkeerde banken zetten zodat ie niet dual channel kan draaien?
het geheugen ga ik zeker wel vervangen, zit nu te denken aan een of ander pc4000 setje, maakt dat verschil? en heeft iemand nog een paar tips daarvoor? mag best wat kosten, maar wil graag onder de 200 euro blijven voor 2x 512mb, tenzij nog duurder gelijk staat aan nog sneller >:)
Als je één geheugen module gebruikt, altijd in eerste slot, dichste bij je cpu. dualchannel is eerste 2 slots en/of laatste 2, 2 dimms single channel laten draaien is 2 paarse geloof ik als de eerste paars is ten minste, maar weet ik ff niet zeker meer ( dit laatste WORD AFGERADEN DOOR MSI, DUS BETER NIET DOEN ) BTW staat ook allemaal in de handleiding en die krijg je niet voor niets ;)
Okay ik ben moe of ik ben dom, dus sorry voor het doorvragen. Hetgeen dat ik snap:
- Multiplier (heb ik nu op 11x)
- FSB (heb ik nu op 220)
- Timings van het geheugen snap ik ook nog wel aardig. (nu 2.5-3-3-7)
Alleen daarna loop ik vast want hoe zie ik waar mijn geheugen op draait en hoe verander ik dat?
Het enigste wat ik zie gebeuren is dat mijn geheugen tot nu van PC3200 naar PC3500 is gegaan door het veranderen van de MP en FSB. En ik weet dat mijn geheugen maximaal gaat tot 2.5-6-6-12 @ 277Mhz (tenminste dat zegt Everest progje mij). Misschien moet ik maar eens een cursus volgen...
Als je moe bent kun je beter ff stoppen en de volgende dag weer met een frisse kop beginnen. :Y)
MP op11x is het zelfde als startup bij een AMD64 3500. dus dat heb je niet veranderd.
Bij DRAM settings kun je de divider zien, eerste optie ( weet ff niet meer hoe het heet ), staat normaal op auto ( bij PC3200 dus 200 ), maar kun je ook handmatig op 200 zetten, dan loopt je cpu en ram 1:1. dus bij jou 220 : 220. Zoals Joie al zegt kun je die ook verlagen naar 166 of lager. dan krijg je op stock snelheid 166/200 = 5/6. Dus je geheugen loopt dan 5/6 langzamer dan je HTT wat dus 166 is. Ik moet zeggen dat het een beetje verwarrend is dat ze die getallen gebruiken, bij pentium heb ik dat wel eens anders gezien , bv 9/10 oid. Maar het pinciepe is het zelfde.

Wat betreft die cursus, ff zoeken op google en volgens mij hier op GOT vind je best goede uitleg over de basisprincipes, en als je wilt ook meer, dus kijk eens rond, lees goed, en laat het bezinken
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:32:
[...]

Als je één geheugen module gebruikt, altijd in eerste slot, dichste bij je cpu. dualchannel is eerste 2 slots en/of laatste 2, 2 dimms single channel laten draaien is 2 paarse geloof ik als de eerste paars is ten minste, maar weet ik ff niet zeker meer ( dit laatste WORD AFGERADEN DOOR MSI, DUS BETER NIET DOEN ) BTW staat ook allemaal in de handleiding en die krijg je niet voor niets ;)
hoe dual channel wist ik, maargoed, vanavond gelijk ff testen
alleen er lijkt een gigantisch performance verschil te zitten tussen mem op 200 of op 166, alsof het botst omdat het niet synchroon loopt.
anyway, ik ga dus beter geheugen aanschaffen, wat is snel maar ook nog een beetje betaalbaar?
en is gewoon pc4000 geheugen goed genoeg? of zit ik dan in de ocz,geil,g-skill hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:32:
Als je moe bent kun je beter ff stoppen en de volgende dag weer met een frisse kop beginnen. :Y)
MP op11x is het zelfde als startup bij een AMD64 3500. dus dat heb je niet veranderd.
Bij DRAM settings kun je de divider zien, eerste optie ( weet ff niet meer hoe het heet ), staat normaal op auto ( bij PC3200 dus 200 ), maar kun je ook handmatig op 200 zetten, dan loopt je cpu en ram 1:1. dus bij jou 220 : 220. Zoals Joie al zegt kun je die ook verlagen naar 166 of lager. dan krijg je op stock snelheid 166/200 = 5/6. Dus je geheugen loopt dan 5/6 langzamer dan je HTT wat dus 166 is. Ik moet zeggen dat het een beetje verwarrend is dat ze die getallen gebruiken, bij pentium heb ik dat wel eens anders gezien , bv 9/10 oid. Maar het pinciepe is het zelfde.

Wat betreft die cursus, ff zoeken op google en volgens mij hier op GOT vind je best goede uitleg over de basisprincipes, en als je wilt ook meer, dus kijk eens rond, lees goed, en laat het bezinken
8)
Hij staat standaard op 12x :) 12x200=2400 (aangezien een FX-53 op 2.4Ghz draait). Maar zou dus betekenen dat als ik me geheugen op 200 zet dat hij dan 1:1 loopt. Eens even proberen, en ik stuur de veranderingen kwa snelheid wel even door naar hier. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Wij, (link_mario en ik) aan het surfen.

Op de msi site komen we een stel nieuwe moederboarden tegen. Ze lijken precies het zelfde als hun voorganger:

Msi K8N Neo2-F:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025_nonplatinum.jpg
Msi K8N Neo2 Platinum:
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7025.jpg

Iemand een idee? Of is het een gewone non-platinum, en verder niets veranderd :?

--edit, ik zie nu 2 usb poorten minder, en de firewire aansluitingen zijn zwart i.p.v groen :+

[ Voor 13% gewijzigd door DesertShooter op 17-03-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Mja, die kwam ik ook al tegen... Schijnt ook een Neo4-F te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

Ja veel verschil is ter niet, mss in prijs :) Als je goed kijkt zie je bij beide 7025 staan :/

Er zijn nog wat van die nieuwe mobo's, waar bijna geen verschil in is met bijv. hun platinum versie (Neo * Platinum). Maar die post/posten ik/we hier niet.

Maar volgens mij is dat gewoon een Neo2 met bijv. de slechte nForce3 Ultra chipsets, handpicked..goeie --> platinum, slechte --> die andere.
Of 't scheelt in prijs...geen idee ;(

[ Voor 14% gewijzigd door link_mario op 17-03-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Het enige vershil wat ik zie is dat de neo2-f een lan aansluiting mist en ook de chip btw naast het eerste pci-slot. En de chip rechts van pci-3

[ Voor 12% gewijzigd door Sayko op 17-03-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Hoodlum2000 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:16:
Het enige vershil wat ik zie is dat de neo2-f een lan aansluiting mist en ook de chip btw naast het eerste pci-slot. En de chip rechts van pci-3
Klopt, geen 2e LAN en firewire dus :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Jo mensen ik ben bezig geweest met de nvraid om een ide raid setup te maken

Ik heb dus 2x80 GB Hitachi 7200 RPM ATA 133 Hd's in raid 0 gehangen via de onboard Nvraid controller.

netjes een raid set gemaakt met 64k cluster size.

na het installeren van windows begonnen met testen.

Ik heb gebruik gemaakt van het programma ATTO hierbij zag ik dat me Read peformance netjes was +- 80 Mb/s alleen me write was bizonder laag +- 30 mb/s. Met een enkle hd had ik +- 24 a 30 dus d8t ik dat ik toch wel rond de 50 a 60 zou moeten zitten.

Bij mijn vorige SATA raid setup met 2x120 GB Diamon Max9 hd's was dit 70 a 80 write en 100 a 110 read . Deze hebben al laatst op een AV8 van abit gelopen daar zijn deze resultaten ook van.

Dit zijn wel de max waardes die bij de grotere bestanden gehaald worden.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Astennu schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:22:
Jo mensen ik ben bezig geweest met de nvraid om een ide raid setup te maken

Ik heb dus 2x80 GB Hitachi 7200 RPM ATA 133 Hd's in raid 0 gehangen via de onboard Nvraid controller.

netjes een raid set gemaakt met 64k cluster size.

na het installeren van windows begonnen met testen.

Ik heb gebruik gemaakt van het programma ATTO hierbij zag ik dat me Read peformance netjes was +- 80 Mb/s alleen me write was bizonder laag +- 30 mb/s. Met een enkle hd had ik +- 24 a 30 dus d8t ik dat ik toch wel rond de 50 a 60 zou moeten zitten.

Bij mijn vorige SATA raid setup met 2x120 GB Diamon Max9 hd's was dit 70 a 80 write en 100 a 110 read . Deze hebben al laatst op een AV8 van abit gelopen daar zijn deze resultaten ook van.

Dit zijn wel de max waardes die bij de grotere bestanden gehaald worden.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken ?
Misschien ook ff een aparte pci raid controller proberen?
Of de 2x ATA drives ff op die av8 checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
El Snorro schreef op zondag 20 maart 2005 @ 13:59:
[...]

Misschien ook ff een aparte pci raid controller proberen?
Of de 2x ATA drives ff op die av8 checken?
Dat is het probleem.

lose controller heb ik niet AV8 heeft alleen maar SATA raid als ik me niet vergis en die 2x120 gb hd's zijn al weg. Maar ik vermoet dat het aan de hd's licht. Ik zal wel eens kijken of ik andere kan regelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Ik wil dit bord kopen,maar heb ch5 of ch6 (KHX) geheugen, zijn de problemen met de dividers en dit geheugen al opgelost ?

zonee, welk bordje kunnen jullie me dan aanbevelen ?

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
HeefStan schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:13:
Ik wil dit bord kopen,maar heb ch5 of ch6 (KHX) geheugen, zijn de problemen met de dividers en dit geheugen al opgelost ?

zonee, welk bordje kunnen jullie me dan aanbevelen ?
Als het een probleem zou veroorzaken, dan zou dit niet aan het bord maar de geheugencontroler liggen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Tutti-frutti schreef op maandag 21 maart 2005 @ 07:49:
[...]

Als het een probleem zou veroorzaken, dan zou dit niet aan het bord maar de geheugencontroler liggen.
Dat leek mij ook. Maar helemaal aan het begin van dit topic word gesuggereerd dat dit bord problemen heeft met een divider in samenwerking met ch5 (en ikh heb ch6,khx3200ak2/1g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey...

ik vertrouw het nog steeds neit helemaal na mijn vorige post over dat ik eigenlijk helemaal niets zag bij het booten van welke dvd drive etc erin zat... nu kreeg ik te horen: niet op letten

maar het opstarten van windows duurt toch ook al snel een minuut

hij begint met dat scherm van platinum dan komt hij bij detecting raid drives ofzoiets... en dan een seconde of 15/20 zwart scherm en dan zie ik pas het windows XP laad scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Tijdens dat scherm van Platinum even op TAB-toets drukken.
Kun je zien bij welke drive die zo lang doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh. waar kan ik aan herkennen da ie langzaam zou gaan ?

EDIT: na op tab gedrukt te hebben laat hij opeens wel normaal....:S

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Dan kun je beter dat scherm even uitschakelen
In advanced bios settings 1 of 2e optie als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft het weghalen van dat platinum scherm geen effect voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

Watvoor effect bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon uitzetten in bios, maakt niks uit.

Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/6277/screen2jv.jpg
*** is dit voor error? heb het met mijn nieuwe mobo ook al :(:(
Ik heb gewoon boot van hdd (zit op sata btw) en bij boot select heb ik de sata schijf als eerste en alle drivers etc geinstalleerd, en krijg ik dit FFS!
Wat moet ik hier nou mee? |:( |:(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:31:
heeft het weghalen van dat platinum scherm geen effect voor de rest?
Lijkt wel of één van je drives kapot is of gaar, probeer eens je HD's en CD/DVD-spelers los van elkaar te booten. Dus één hd en als dat goed gaat één speler.erbij doen, enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

K041X of K05XX? welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@koen: dat scherm kreeg ik ook wel eens als ik te snel was overgeklokt. dan wou die niet verder booten, probeer eens stock speeds of trager dan nu voor de gein? misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog niks overgeclockt ;)
alles loopt nog standaard, zelfs de mem nog op 2T op 166 :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
helaas is het dan weer het welbekende SATA probleem - kan ik je niet bij helpen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn dit ding is net nieuw, is al mijn 3e (vorige had zelfde problemen)... WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk na ongeveer 4 bios' en en heleboel verschillende hdd combinaties heb ik eindelijk windows erop kunnen krijgen.
EN zelfs 2x160 in raid0 op sata 3/4, so i'm a happy man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:07:
Eindelijk na ongeveer 4 bios' en en heleboel verschillende hdd combinaties heb ik eindelijk windows erop kunnen krijgen.
EN zelfs 2x160 in raid0 op sata 3/4, so i'm a happy man :D
Zou je willen posten wat allemaal niet en wat wel werkte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:37:
gewoon uitzetten in bios, maakt niks uit.

[afbeelding]
*** is dit voor error? heb het met mijn nieuwe mobo ook al :(:(
Ik heb gewoon boot van hdd (zit op sata btw) en bij boot select heb ik de sata schijf als eerste en alle drivers etc geinstalleerd, en krijg ik dit FFS!
Wat moet ik hier nou mee? |:( |:(
Als het goed is heb je geen RAID ge-enabled in de bios....
Deze melding krijg ik iig als ik geen raid heb aanstaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:43:
[...]

Zou je willen posten wat allemaal niet en wat wel werkte? :)
Alleen raid werkt dus tot nu toe (wat op oude mobo dus niet wilde werken) samen met bios 1.3 op sata 3/4.
In bios raid enabled, raid array gemaakt [stripping, 64k].
En toen deed die het opeens... :)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.