ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Ja, onder load gaat de v-core omhoog bij mij... en dan blijft hij ook schommelen. Ik heb nu al 4 biossen geprobeerd, maar krijg steeds andere temps. Mijn 3000+ clockt ook tegen verwachtingen in slecht, ik weet niet waar het door komt. Ik heb van alles al geprobeerd. Ook word hij vrij warm ook op standaard voltage. Het koelblok voelt wel een beetje warm aan, dus ik denk dat het contact wel goed is. Ik heb een CBBHD 0450 UPNW batch 271 en hoger dan 2500MHz prime95s stable kom ik niet, ook niet op 1.6-1.7verikdeprik schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:44:
mijn v-core schommelt 0,05 volt,
voedings spanningen zijn wel stabiel en goed (3.3 geeft 3.17 maar wel stabiel).
ik heb wel een vcoremodje erop zitten
hebben meer mensen hier last van,?

heb jij ook een vcore mod,of zouden alle neo's er last van hebbenpleasure schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:09:
[...]
Ja, onder load gaat de v-core omhoog bij mij... en dan blijft hij ook schommelen. Ik heb nu al 4 biossen geprobeerd, maar krijg steeds andere temps. Mijn 3000+ clockt ook tegen verwachtingen in slecht, ik weet niet waar het door komt. Ik heb van alles al geprobeerd. Ook word hij vrij warm ook op standaard voltage. Het koelblok voelt wel een beetje warm aan, dus ik denk dat het contact wel goed is. Ik heb een CBBHD 0450 UPNW batch 271 en hoger dan 2500MHz prime95s stable kom ik niet, ook niet op 1.6-1.7v
bij mij gaat de temp onder load in een keer 15 graden omhoog,erg brak dus.
Helemaal ongemod. Bij mij vliegt de temperatuur ook omhoog. IDLE zit ik ronde de 30 graden. Dat kan goed kloppen, want het koelblok voelt absoluut niet warm aan. Onder prime95 sprint hij ineens richting de 50 graden, terwijl het koelblok nog steeds niet warm aanvoelt. Ik heb zelf gewoon de boxed koeler, wel even geinstalleerd met arctic silver 5.erikdeprik schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:48:
[...]
heb jij ook een vcore mod,of zouden alle neo's er last van hebben
bij mij gaat de temp onder load in een keer 15 graden omhoog,erg brak dus.

Is toevallig andere hardware niet het probleem?DesertShooter schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:13:
Grrrr, kan ik zo pissig om worden. Ik mijn mobo ge-rma'd, meld cool-prices mij dat hij het nog doet. Krijg ik hem net terug, is ie DOA
![]()
![]()
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik gebruik nu alleen voeding + moederboard. Meer niet

Hoe warm voelt het koelblok dan aan? Bij mij voel ik toch wel wat warmte... En hoe zijn jullie voltlijnen?Dav- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:02:
Volgens mij werkt die temperatuur sensor überhaupt niet. Als ik de cpu fan uitzet dan wordt ie alsnog niet heter dan 33 graden onder 100% load

Opvallend is dat de temperatuur bij load metéén 8 graden stijgt, misschien is de temp sensor slechts een gecalculeerd gokje?
Voltages in speedfan of welk ander programma ook kloppen ook niet maar zijn wel stabiel...
12,65 @ 12V
3,17 @ 3.3V
In de bios geven ze netjes 12,03 en 3,28. (Tagan 480W)
Vcore gaat 0,02V omhoog bij load, maar elke keer dat ik de pc opstart heb ik een ander voltage, soms 1,36, soms 1,41 (Winchester).

Idd, msi had wel wat betere sensoren mee mogen leveren. Valt me wel weer tegen van ze.Dav- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:17:
Temperatuur sensor van mijn kast zo laag mogelijk tegen de heatsink aan toont 37 idle / 43 load. MSI zegt 20 idle / 30 load
Opvallend is dat de temperatuur bij load metéén 8 graden stijgt, misschien is de temp sensor slechts een gecalculeerd gokje?
Voltages in speedfan of welk ander programma ook kloppen ook niet maar zijn wel stabiel...
12,65 @ 12V
3,17 @ 3.3V
Vcore gaat 0,02V omhoog bij load, maar elke keer dat ik de pc opstart heb ik een ander voltage, soms 1,36, soms 1,41 (Winchester).
Verwijderd
ADA3000DIK4BI
CBBID 0506GPHW
1217329B50417
Wie kan mij helpen ( cpu komt bij Alternate vandaan )
Sorry verkeerde topic Dho

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 19:43 ]
Het hangt bij mij ook van het BIOS af. Sommigen geven naar mijn mening te weinig aan, anderen teveel. Mijn temperatuur stijgt volgens CoreCenter en andere programma's nog meer dan 8 graden. Wel 15 graden en daarna loopt het nog een paar graden op. Gaat hij dan van full load naar idle, dan zakt de termperatuur direct zo'n 10+ graden en gaat het vandaar gelijdelijk. Mijn voltages worden helemaal verkeerd uitgelezen. CoreCenter komt nog het meest in de buurt. Mijn voltages kloppen vrijwel perfect (nagemeten met voltmeter) maar waar meet ik de 3.3volt?Dav- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:17:
Temperatuur sensor van mijn kast zo laag mogelijk tegen de heatsink aan toont 37 idle / 43 load. MSI zegt 20 idle / 30 load
12,65 @ 12V
3,17 @ 3.3V
RTFM
Volgens mij het oranje draadje. Om je psu aan te zetten moet je het groene draadje verbinden met een zwarte. Zo heb je geen moederboard nodig en kun je makkelijk bij de 3,3 volt lijn.
Ja, onder load was eigenlijk de bedoelingDesertShooter schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:57:
[...]
RTFM
Volgens mij het oranje draadje. Om je psu aan te zetten moet je het groene draadje verbinden met een zwarte. Zo heb je geen moederboard nodig en kun je makkelijk bij de 3,3 volt lijn.
sorry voor de trage reactie : Kingston hyperX , Denk Ch-5 (khx-3200Ak2)
iemand een ddr booster in de aanbieding?
[ Voor 14% gewijzigd door HeepH op 13-04-2005 22:41 ]
Ik heb ook CH-5 chips. Speed Premium. Even iemand in de buurt zoeken met een 05x serie Mobo en testen dan maar.HeefStan schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:38:
[...]
sorry voor de trage reactie : Kingston hyperX , Denk Ch-5 (khx-3200Ak2)
offtopic:
iemand een ddr booster in de aanbieding?
ik = omgeving tilburg.MindedRaptor schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:10:
[...]
Ik heb ook CH-5 chips. Speed Premium. Even iemand in de buurt zoeken met een 05x serie Mobo en testen dan maar.
Heb jij een ddr-booster?
Verwijderd
als je 4 reepjes op je mobo prikt, kun je helaas geen 400mhz draaien, maar maar 333mhz.
Ik heb het een beetje wel gezien met overclocken, en wil graag een extra 2x 512mb erbij prikken.
(ik heb al 2x512mb erin)
Enige wat me tegenhoud is dus de max 333mhz. Komt er nu nog een bios update van?
of is dit een eigenschap waar ik mee moet leven? Heeft elk s939 mobo hier last van?
Het ding staat nu voor €36 al in de pricewatch...
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik heb precies zelfde probleem. Maar temperatuur gaat ook omhoog als er 1.41 staat. Dan is ie soms wel 43 graden idle.Dav- schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:17:
12,65 @ 12V
3,17 @ 3.3V
Nee, dat ligt aan de memctrllr van de A64, die kan niet vier dimms op ddr400 aansturen. Als ik het goed heb kan de venice dit wel (en san diego natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:29:
Een klein vraagje.
als je 4 reepjes op je mobo prikt, kun je helaas geen 400mhz draaien, maar maar 333mhz.
Ik heb het een beetje wel gezien met overclocken, en wil graag een extra 2x 512mb erbij prikken.
(ik heb al 2x512mb erin)
Enige wat me tegenhoud is dus de max 333mhz. Komt er nu nog een bios update van?
of is dit een eigenschap waar ik mee moet leven? Heeft elk s939 mobo hier last van?
(correct me if i'm wrong

Das waar, maar 't is toch weer 40 euro! Ben maar scholier!El Snorro schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:33:
[...]
Het ding staat nu voor €36 al in de pricewatch...
Btw, ik zit nu dus nogsteeds op gescheept met een dood moederboard of dode cpu. Het rare is dat hij na 1 sec uitvalt waneer mijn koeler er goed op zit. Als mijn koeler losser zit dan blijft ie wel aan. Maar dan nogsteeds de lampjes op het d-bracket op oranje-rood-rood-oranje. Ik ben bang dat mijn cpu het is. Zucht. Naah dan maar een venice
Word nog leuk, want er komt ook nog g.skill en een Tagan 480 wtter bij
[ Voor 33% gewijzigd door DesertShooter op 15-04-2005 19:33 ]
Ik denk dat ik weet waarom hij 1.4 v word. Ik heb hem ooit beetje proberen over te klokken en toen heb ik hem op 1.5v gezet in bios. Nu flashte ik net mijn bios en toen ik in bios menu kwam stond hij weer op 1.5 v in cell menu. Ik heb vanalles geprobeert cmos flash reset to default values enzo. Hoe zou ik het er uit krijgen?almar schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 17:24:
[...]
Ik heb precies zelfde probleem. Maar temperatuur gaat ook omhoog als er 1.41 staat. Dan is ie soms wel 43 graden idle.
Verwijderd
erikdeprik schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:44:
Verwijderd
msi corecenter downloaden van msi site, deze geeft de goede waardes aan in tegenstelling to die van de driver cd.erikdeprik schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:44:
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 02:19:
[...]
msi corecenter downloaden van msi site, deze geeft de goede waardes aan in tegenstelling to die van de driver cd.
Verwijderd
Heb slechte ervaringen met active koeling op een chipset

Verwijderd
Dus op volle toeren maakt hij wel veel lawaai?patryk schreef op donderdag 21 april 2005 @ 15:49:
Met msi corecenter kan je hem zachter laten draaien zodat je geen last hebt van herrie
En dat corecenter zit in de bios of is aparte software?
Verwijderd
Ik heb tot nu toe ook niks gelezen over coolers die meer lawaai zijn gaan maken
En ja wat is lawaai, das voor iedereen weer anders. komt bij iig niet boven me cpu cooler en gpu cooler uit, maar je hoort hem zeker wel.
Ik vind het niet echt een lawaaierige cooler maar als ik muziek luister en/of wat aan het surfen ben zet ik hem met speedfan wel wat zachter net zoals de rest van de coolers.
Zalman passief blokje is ook niet echt duur, en kan je meteen wat meer koelpasta er op smeren
Verwijderd
maarja zal wel meevallen allemaal hehe
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:15 ]
Jahoor, helemaal als je een redelijke airflow hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:14:
Koelt zo'n passieve zalman NB koeler eigelijk goed genoeg?
Verwijderd
MSI K8N NEO2
3500+ winchester
1024 Corsair.
Hdd dmp 9 80 gb s-ata van maxtor.
6800 GT van XFX
Ik vind hem uitermate traag opstarten (van nieuw af aan al)
En vind hem op desktop gebruikt extreem indirect. En dat werkt niet lekker.
Ondanks alles is gamen een plezierige beleving met dit syteem en haperd verder niets.
Dit is al vanaf dat ik hem gebouwd heb, en dus vanaf schone install.
Ja hij is licht overclockt naar 2.4 ghz.
En dat nog te bedenken dat ik de Harddisk op striping heb gezet. + Dat ik hem op S-ATA 3 aansluitig heb gezet. Het is wel 1 harde schijf moet ik zeggen.
Verder wil ik straks een nieuwe hdd kopen. Maar s-ata valt me vanaf het begin wat tegen. Ook met vorige systemen. Haal ik ook goede performance uit normale IDE schijfen? Welke is aan te raden?
Verwijderd
Op de Quick Guide staat een MS-7025VER: OC, en mijn mobo is MS-7025VER: 1. Welke twee sAta poorten moet ik nu gebruiken, en welke moet ik uitschakelen? (De manual komt wel weer overeen met mijn bord)
Ja na wat zoekwerk vraag ik me dat ook af. Ik had om advies gevraagd bij zo'n nerd, maarja kan het beter maar hier vragen/opzoeken. Raid 0 is voor mij de beste oplossing zie ik, en ja 2 hdd's is beter maar 1 kan toch wel even? Ben aan het sparen voor 2 raptorsMindedRaptor schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:53:
Hoe en waarom zet jij 1 hd in striping. 1 je hebt daar 2 hd's voor nodig en twee zet dat striping uit misschien helpt dat
Zelf gebruik ik SATA 3, geen problemen
I love watercooling
Verwijderd
Ja maar je kan geen raid 0 draaien met 1 hdd...Smoothcrimineel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:08:
[...]
Ja na wat zoekwerk vraag ik me dat ook af. Ik had om advies gevraagd bij zo'n nerd, maarja kan het beter maar hier vragen/opzoeken. Raid 0 is voor mij de beste oplossing zie ik, en ja 2 hdd's is beter maar 1 kan toch wel even? Ben aan het sparen voor 2 raptors
Verwijderd
De Sata poorten 3 & 4 welke links onder de socket zitten moet je hebben.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:33:
Ik heb zojuist mijn Neo 2 Platinum binnengekregen, maar tijdens het doornemen van de Quick Guide stuit ik op iets raars; Op mijn mobo zitten sAta 1 & 2 rechts van de Nb, en op de afbeelding zitten die juist naast het socket. Met andere woorden, de opdruk is verandert.
Op de Quick Guide staat een MS-7025VER: OC, en mijn mobo is MS-7025VER: 1. Welke twee sAta poorten moet ik nu gebruiken, en welke moet ik uitschakelen? (De manual komt wel weer overeen met mijn bord)
2 hdd's is niet beter voor jou. Je hebt minimaal 2 hdd's NODIG om uberhaubt raid te kunnen gebruiken.Smoothcrimineel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:08:
[...]
Ja na wat zoekwerk vraag ik me dat ook af. Ik had om advies gevraagd bij zo'n nerd, maarja kan het beter maar hier vragen/opzoeken. Raid 0 is voor mij de beste oplossing zie ik, en ja 2 hdd's is beter maar 1 kan toch wel even? Ben aan het sparen voor 2 raptors
Wat is aan te raden met een DMP 9 Van 80 GB alleen?
Nou, ja zooi op installeren. Voor raid heb je inderdaad minimaal 2 hardeschijven nodig, die kun je natuurijk wel later kopen.Smoothcrimineel schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:44:
Ik snap er nu niks meer van hoor. Ok ik heb 1 hdd.. wat kan ik er dan wel mee!?
Wat is aan te raden met een DMP 9 Van 80 GB alleen?
Verwijderd
Nou gaat het na een minuut wel weg, maar voor een nieuw bordje vind ik dit niet zo geweldig

Nou ja goed to the point. Weten jullie welke passieve of eventueel actieve chipset koeling in combinatie gaat met een vf700-cu op een XFX 6800GT ?
Dat zalman blokje lijkt me wel mooi, maar daar moet dan aan gezaagd worden? Of zijn er nog andere goede alternatieven.
Verwijderd
Ok, bedankt voor de info.Garrett schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:42:
SATA 1 en 2 zijn niet gelocked zo het schijnt, dat zijn de 2 naast de nb koeler, die moet je dus uitschakelen.
Zelf gebruik ik SATA 3, geen problemen
Die koelpasta onder de nb koeler is trouwens echt slordig, bij mij zat er maar net één druppel op. Hooguit een zesde van de totale chip maakte contact.
Wil je een GF 6800LE zien roken? Haal hem uit het agp-slot en laat de molex eraan zitten
Ehm die zin is een beetje vaag (1e) Wat bedoel je daarmee?pleasure schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:06:
[...]
Nou, ja zooi op installeren. Voor raid heb je inderdaad minimaal 2 hardeschijven nodig, die kun je natuurijk wel later kopen.
Ok ok ik doe later wel raid met 2 hdd's.
dus even ontopic:
heeft oemand ervaring met bios 18beta.ik kan zelf even niet testen maar ik moet van die div problemen af.
I love watercooling

Kan ik in de bios niet 1.80 instellen ofzo ? of heb je daar een modded bios voor nodig
Ik snap trouwens ook niet waarom mijn cpu zo veel voltage nodig heeft, de meeste doen gewoon 2500 Mhz @ stock voltage [1.4]

[ Voor 15% gewijzigd door OcGuru op 09-05-2005 20:39 ]
Bl44t
1.55*1.1=1.705Seagate schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:37:
Hmz, ik heb een irritant probleem. Ik draai 24/7 met mijn CBBID 2500Mhz alleen hij heeft er 1.80 volt voor nodig![]()
Om pifast/superpi prime95 stabiel te zijn. Nu kan je in de bios alleen 1.550 + 10% instellen dan komt uit op 1.65 volgens mij, dus ik moet elke dag met corecenter hem handmatig op 1.80 zetten
![]()
Kan ik in de bios niet 1.80 instellen ofzo ? of heb je daar een modded bios voor nodig?
Ik snap trouwens ook niet waarom mijn cpu zo veel voltage nodig heeft, de meeste doen gewoon 2400 Mhz @ stock voltage [1.4]![]()
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ja, ok maar die winnie undervolten ook iig..
Bl44t
ik kan tot 1.85 volt geloof ik...de max en dan nog 18.3 % erop xD. Een of andere modded bios die in de startpost staat.
Hmz, ik ben niet zo fan van die modded bios'enHeefStan schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:43:
[...]
ik kan tot 1.85 volt geloof ik...de max en dan nog 18.3 % erop xD. Een of andere modded bios die in de startpost staat.
Bl44t
hier werkt hij probleemloosSeagate schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:44:
[...]
Hmz, ik ben niet zo fan van die modded bios'enMja, als het niet anders kan met deze bios...
Verwijderd
http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html
Ik gebruik hem al een paar maanden zonder problemen, niet voor de xtra Vcore overigens
gewoon nog geen nieuwe geflashed.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 20:53 ]
=1.83365Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:48:
BIOS 1.36MOD, kan 18,3% op 1.55
http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html
aan het posthoeren ik
Hmz, die lijkt me wel aardigK8N Neo2 Platinum (MS-7025) v. 1.41mod
AMD Award Beta BIOS
1. agp sideband address
2. ide hdd block mode
3. mac media interface
4. acpi function
5. wor (ri#) from soft-off
6. power status led
7. reset configuration data
8. shutdown temp
9. smart nb fan target
10. smart nb fan tolerance
11. display -12v in pc health status
12. nv/ati speed up
13. dram drive strength
14. pci clock autodetect
15. vcore options +13%, +15% and +18.3%
raadselIk snap trouwens ook niet waarom mijn cpu zo veel voltage nodig heeft, de meeste doen gewoon 2500 Mhz @ stock voltage [1.4]:x

[ Voor 14% gewijzigd door OcGuru op 09-05-2005 21:01 ]
Bl44t
Verwijderd
Temps waren eerst: (bios=1.4)
idle 40
load 55
Nu
idle 25
load 35
Heb een asetek waterchill.
En CPU (winnie 3000) loopt op 2430 mhz. Dat is 9*270 op 1,55 + 8.3%. Dat is voltage in cpuZ van 1.58 ongeveer.
Verder niks met bios. Flashen met winflash ging relax. Was mijn eerste keer

Wat wel anders was, ik had mijn OC instellingen er weer in gezet. Opgeslagen, reboot. Toen moest die even denken, en kreeg ik in scherm te staan dat die op safe mode/instellingen stond. Omdat ik hem te ver had overgeklocked.
Dit was ook zo, omdat ik vergeten was HT van 4 naar 3 te zetten. Toen ik dit had met 1,4, moest ik een Clear Cmos doen. Dus dat was wel fijn.
edit:
net even prime gedraaid. Vroeger klapte die me er na 10 minuten ongeveer uit. Nu draait die al een half uur, en is nog vrolijk bezig. Groot pluspunt voor mij dus. Had al het gevoel dat dat niet klopte.. Voor de rest is alles rock-stable namelijk....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:31 ]
Verwijderd
Seagate schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:37:
Hmz, ik heb een irritand probleem. Ik draai 24/7 met mijn CBBID 2500Mhz alleen hij heeft er 1.80 volt voor nodig![]()
Om pifast/superpi prime95 stabiel te zijn. Nu kan je in de bios alleen 1.550 + 10% instellen dan komt uit op 1.65 volgens mij, dus ik moet elke dag met corecenter hem handmatig op 1.80 zetten
![]()
Kan ik in de bios niet 1.80 instellen ofzo ? of heb je daar een modded bios voor nodig?
Ik snap trouwens ook niet waarom mijn cpu zo veel voltage nodig heeft, de meeste doen gewoon 2500 Mhz @ stock voltage [1.4]![]()
heb je dat al geprobeertHidden Bios-opties
In de officiele biossen zijn er opties niet zichtbaar. Deze kunnen ontgrendeld worden door de volgende toets combinatie te gebruiken
Shift + F2 , Alt + F3
ja tuurlijk
Net de bios updated naar versie 1.8
[ Voor 15% gewijzigd door OcGuru op 11-05-2005 19:22 ]
Bl44t
Verwijderd
Jah idd relax.. 20 idle hierSeagate schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:05:
[...]
ja tuurlijkmaar dan kan je niet meer voltage instellen, daar heb je modded bios voor nodig.
Net de bios updated naar versie 1.8Temps zijn idd fixed
26 idle hier
Maar ik wil dus eigenlijk ook een bios waarmee je 18% over VID mee kan instellen. Voor zover ik weet kan dat alleen met bios 1,36. Er is al wel een 1.8mod uit. Weet niet of het daar ook op zit. Zal wel mooi zijn. Beetje gegoogled, maar word gek van die duitse sites.
Weet niet of iemand hem al gebruikt? 1.8mod BIOS that is.
Verwijderd
Dat kan dus wel heVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:37:
Ben wel benieuwd geworden naar al die temp-verhalen. Als ik de PC aanzet, is de idle-temp 37 graden op water. Wanneer ik XP opstart, laat ik 'm een half uurtje staan en de temp blijft hangen rond de 37 graden. Vervolgens zet ik de boel op standby (S3) en direct zet ik 'm weer aan. Temp is dan nog maar 32 graden. Afkoelen kan niet, want deze actie duurt maar 2 seconden en de watertemp daalt niet.
als ik poep praat moet iemand maar ff ingrijpen hoor
Net G.Skill BH-5 bestelt
je kan beter 2 dikke draaden gebruiken denk ikDesertShooter schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:08:
Ff iets over de vdimm mod, gewoon dikke en korte draad gebruiken? Iemand nog andere tips?
offtopic:
Net G.Skill BH-5 bestelt
Bl44t
Maakt niet zoveel uit, er moet gewoon genoeg vermogen over komen om je mem te voeden, 2 dikke draden is dikke overkill IMO, gewoon ongeveer even dik draad pakken als uit je voeding komt ongeveer, misschien iets dunner kan nog wel hoorDesertShooter schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:08:
Ff iets over de vdimm mod, gewoon dikke en korte draad gebruiken? Iemand nog andere tips?
offtopic:
Net G.Skill BH-5 bestelt
Edit: Tipje, het is misschien slim om er een schakelaar tussen te doen zodat je de mod kan uitschakelen voor 24/7 use
[ Voor 12% gewijzigd door DaWaN op 12-05-2005 19:11 ]
Ik heb straks btw een OCZ PowerStream, waarvan je de de lijnen kun overvolten of ondervolten
Verwijderd
De temp loopt erna niet op, maar blijft 'uren' lang op 33 hangen. Anders had ik het hier natuurlijk niet gepost....savale schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:12:
[...]
Dat kan dus wel heals je core ff 2 sec geen spanning heeft... water koelt je blok erg snel af. Neem aan dat ie wel weer erg snel op die 37 graden weer zit als ie aan staat? Kan je ff proberen. Het kan ook betekenen dat t contact tussen je core / blok nog iets optimaler kan...
als ik poep praat moet iemand maar ff ingrijpen hoor
Ik doe 24/7 nooit zo'n hoog voltage draaien ivm hitte, als je er een fan op hebt staat moet 3,3V 24/7 wel te doen zijn, de chips kunnen daar wel tegenDesertShooter schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:14:
Dat is een goede, kan er 24/7 3,3 volt staan op G.Skill BH-5, d.m.v. deze mod? Of moet ik hem alleen inschakelen bij oc'en? (zou wel zonde zijn als ik maar 220 2-2-2-5 24/7 kan draaien)
Ik heb straks btw een OCZ PowerStream, waarvan je de de lijnen kun overvolten of ondervolten. Dus die 3,3 volt kan ik ook op 3 of 3,8 zetten
.
Oke, ik ga er toch 24/7 een fan op zetten, dusDaWaN schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:18:
[...]
Ik doe 24/7 nooit zo'n hoog voltage draaien ivm hitte, als je er een fan op hebt staat moet 3,3V 24/7 wel te doen zijn, de chips kunnen daar wel tegen
Verwijderd
3,3V is helemaal niets voor BH5...DaWaN schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 07:18:
[...]
Ik doe 24/7 nooit zo'n hoog voltage draaien ivm hitte, als je er een fan op hebt staat moet 3,3V 24/7 wel te doen zijn, de chips kunnen daar wel tegen
Bl44t
Daar heb je grote kans op. Volgens de atx-specificaties mag de 3,3v-lijn niet meer dan 5% afwijken, oftewel niet onder de 3,135v uitkomen. 3,1v en soms 3,09 is behoorlijk zwak/te weinig, dus ik neem aan dat het daaraan ligt jaSeagate schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:13:
Volgens mij ligt het aan de voeding, die 3,3V lijn schommelt meestal tussen de 3.1/3.2 en stressed soms 3.09

Wat je ook zou kunnen proberen is nog een draadje bij je 3,3volt-mod solderen, of een dikkere draad nemen zoals in de startpost staat. Desalnietteplus is de 3,3v-lijn van je voeding nog steeds erg zwak en zou ik zowieso voor een andere/betere/sterkere voeding gaan. (mits je er geld voor hebt natuurlijk
Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase
Nee, de cpu haalt zijn stroom uit de 4 pins connector, de 12v lijn dusSeagate schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:13:
Haalt de neo2 het cpu voltage toevallig van de 3.3 volt lijn ? Ik krijg namelijk @ 2700Mhz ineens een reboot.. Volgens mij ligt het aan de voeding, die 3,3V lijn schommelt meestal tussen de 3.1/3.2 en stressed soms 3.09
edit: Ik zie net dat je een Chieftec 360 watt hebt. Dat is echt veel te weinig voor een systeems zoals jou. Die 3.3 volt lijn schommelt zo omdat er G.Skill LA geheugen aan hangt! Koop een Tagan of een PowerStream 420/520 watt.
@ Thorin, Seagate heeft toch geen voltmod gedaan
[ Voor 38% gewijzigd door DesertShooter op 15-05-2005 13:17 ]
Hmz, weet ik dat ook weerDesertShooter schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:13:
[...]
Nee, de cpu haalt zijn stroom uit de 4 pins connector, de 12v lijn dus. 3.3 volt is wrs het geheugen. Wat voor voeding heb je?
edit: Ik zie net dat je een Chieftec 360 watt hebt. Dat is echt veel te weinig voor een systeems zoals jou. Die 3.3 volt lijn schommelt zo omdat er G.Skill LA geheugen aan hangt! Koop een Tagan of een PowerStream 420/520 watt.
@ Thorin, Seagate heeft toch geen voltmod gedaan. Mijn voltmod is trouwens gelukt !
! Ik heb het aan/uit knopje van een oude voeding gebruikt. Dus ik kan hem nu aan en uit schakelen. Als ik er nu een 2e draad bij leg moet ik nog een knop hebben
. Maar dat zie ik nog wel.
Bl44t
Vergis je niet. Check mijn pecs. Dat draait gewoon op een 300 watt voedong van bijna 4 jaar oud.Seagate schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:26:
[...]
Hmz, weet ik dat ook weerAls ik geld heb maar eens een nieuwe voeding kopen
ik dacht aan een powerstream 420 watter ofzo, kan je de 3.3 V lijn ook nog eens bijstellen
![]()
Verwijderd
Ik heb de 1.8 mod gedraaid. Had geen last van lage temps... misschien is dat de oplossing? Btw waarom draait ie goed / beter dan de andere biossen? Ik kan geen verschil merkenVerwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 01:21:
Official bios 1.8 bevalt wel hier. De lage temps zijn alleen wat vervelend. Is hier al een oplossing voor?
Ben het ff kwijt
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Verwijderd
Mijn geheugen (Gskill TCCD-437) draait beter (nog steeds niet goed) dan met andere biossen. 1.8 mod ga ik zo wel even proberen.savale schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:17:
[...]
Ik heb de 1.8 mod gedraaid. Had geen last van lage temps... misschien is dat de oplossing? Btw waarom draait ie goed / beter dan de andere biossen? Ik kan geen verschil merken
UPDATE: ook met 1.8 mod is de cpu idle kouder dan de case. Misschien maar weer terug naar 1.4
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 13:17 ]
Dat staat er bij mij dus gewoon NIET meer sinds mijn SD

Echt niet

Heb al verschillende biossen geprobeerd, maar het staat er gewoon niet meer
Na bios flash moet je altijd ff je cmos clearenalmar schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:39:
MIjn temp is ipv van omlaag in 1.5 omhoog gegaan naar 53 idleDit bordje heeft vage dingen! \Net zoals dat er altijd de instellingen van 1 overklokpoging in zijn blijven staan:S Hij stond toen op 1.5 v ingesteld en nu gaat hij daar ook voort automatisch op staan, en elke keer als ik opnieuw flash kan ik het weer in startup veranderen,.
Bl44t
Wat zijn normale idle & load temps van een 3500+ winchester op dit mobootje? Dan weet ik of ik em goed heb gemonteerd en kan het OC'en beginnen
Verwijderd
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 10:14 ]
tip: sloop die heatspreader van je procaramdin schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:44:
Hoe kan dat zo hoog liggen? Met mn 2600+ XP-M @ 2500mhz haalde ik stressed 35~37 @ 1.7v. Deze core heeft een flink lagere vcore...
niets om je druk over te maken ,die uitlezing is brak.aramdin schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:44:
Hoe kan dat zo hoog liggen? Met mn 2600+ XP-M @ 2500mhz haalde ik stressed 35~37 @ 1.7v. Deze core heeft een flink lagere vcore...
ik heb een winnie 3200 @2800 mhz @1.71 volt zonder heatspreader h2o .
die is stressed 51 gr met 15 graden water

swiftech mcw 6000-64
Dit topic is gesloten.