Het Nintendo DS topic deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.110 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:57:
ik speel em eerst leeg, das beter voor nieuwe batterijen ;)
Dat is onzin, met Li-ion batterijen moet je dat juist niet doen. Na 500 volledig ont- en her-laden is er nog maar de helft van de capaciteit over. :|

Als je 'm maar voor de helft ontlaad en dan herlaad telt dat maar voor de helft. Li-ion heeft geen geheugen effect zoals NiCd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:27:
Ik ben zeer tevreden met het ding. Ik kan nog niet echt wennen aan de thumbstrab, het lijkt alsof mijn duim te kort is, of hou ik mijn hand gewoon niet goed? (foto iemand?)

ik vind het goed dat je voor linkse mensen en rechtse mensen in bijv wario ware kunt kiezen, en ik ben overtuigd van wario ware. Metroid vind ik heerlijk besturen (unlike gamecube bah, die heb ik meteen verkocht) dus misschien koop ik die ook wel. Mario heb ik alle minigames gedaan, vond ik erg leuk, en nog niet echt aan de maingame toegekomen.

Ik heb ontzettend zin in de online features van dit ding en kan niet wachten om te pictochatten (wanneer is de DS meeting?)
Je haalt het koordje gewoon onder het onderste schermpje door? Ik zie steeds maar mensen dat ding gebruiken en hem tussen de schermpjes door halen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wat dacht je van dit? Je haalt het koordje gewoon los tijdens het spelen en knoopt hem dan aan je duim? :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hmmm

Heb nu een DS bij lik sang gehaald (de 4de ondertussen).

Dit is echter de eerste keer dat ik een probleem tegenkom. De linkerkant van het touch screen werkt gewoon niet. Als ik Mario er op opstart loopt yoshi constant rondjes.

Nu hoe zit dat nu met die garantie? Kan ik hem gewoon naar liksang terugsturen en krijg ik dan een nieuwe of ben ik gewoon gescheten?

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Little Bear schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:06:
Hmmm

Heb nu een DS bij lik sang gehaald (de 4de ondertussen).

Dit is echter de eerste keer dat ik een probleem tegenkom. De linkerkant van het touch screen werkt gewoon niet. Als ik Mario er op opstart loopt yoshi constant rondjes.

Nu hoe zit dat nu met die garantie? Kan ik hem gewoon naar liksang terugsturen en krijg ik dan een nieuwe of ben ik gewoon gescheten?
Ik neem aan dat je 'm gekalibreerd hebt?
Lik-sang is wat vaag hierover; zelf geven ze geen garantie maar zullen wel de garantie van de fabrikant overnemen.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:29
Op mijn DS zit één dode pixel of hoe je dat ook mag noemen. Hij zit rechts boven op het touch scherm, vooral goed zichtbaar als het scherm donker is en hij is blauw, heb nog niet verder gekeken naar andere pixels.

Het kan me niet zoveel boeien maar ik baal wel een ietsiepietsie beetje :+ Ben nogal zuinig op me spullen en tja hier is weinig aan te doen helaas. Maar toch ben ik benieuwd hoe NoE omgaat met dit soort dingen? Hebben ze een bepaalde pixel garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Koffiezuiper schreef op maandag 07 februari 2005 @ 20:39:
Op mijn DS zit één dode pixel of hoe je dat ook mag noemen. Hij zit rechts boven op het touch scherm, vooral goed zichtbaar als het scherm donker is en hij is blauw, heb nog niet verder gekeken naar andere pixels.

Het kan me niet zoveel boeien maar ik baal wel een ietsiepietsie beetje :+ Ben nogal zuinig op me spullen en tja hier is weinig aan te doen helaas. Maar toch ben ik benieuwd hoe NoE omgaat met dit soort dingen? Hebben ze een bepaalde pixel garantie?
NoA ruilt ze op het moment zonder problemen om, NoJ ruilt in principe niet om op basis van (half) dode pixels. NoE is op het moment niet bekend. Als je een Europese DS hebt: wat zegt NoE in de garantievoorwaarden precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
In de garantie voorwaarden zie ik eigenlijk niets staan erover, of ik moet er totaal over heen lezen :? Nog even afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft hier iemand madden 2005 voor op de ds en hoe vind je hem dan spelen want ik wil weer een nieuw spel kope.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Na Age Of Empires DS kom nu ook waarschijnlijk Red Alert 3 naar de DS!
Command & Conquer: Red Alert 3 komt ook naar de Nintendo DS. Dit werd door een werknemer bij spelontwikkelaar en –uitgever EA tegenover Sen Gamer bevestigd. En toen ik dit te horen kreeg was het eerste dat door mijn hoofd schoot ‘wat ontzettend logisch’.
http://www.sengamer.nl/artikel.php?id=394
Schijnt wel een ok site te zijn.
Ik heb er echt he-le-maal niks op tegen als de DS veel strategygames krijgt!!! Ik hoop echt dat dit alles waar is!
Dat van AoE is waarschijnlijk wel waar, omdat de publisher van AoE (Majesco) naast AoE nog wat titels op dezelfde dag heeft toegevoegd aan de releaselijst, en die blijken allemaal waar te zijn, dus een AoE op de DS is vrij zeker! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door eswa op 07-02-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

No offence, maar ik irriteer net zoveel aan degenen die PSP fanboys die hier komen af gaan zeiken en tegenover hen de DS de hemel in prijzen, als die PSP fanboys zelf. :r

Wel tof dat er nu van die RTS games komen en zo :) Nu nog point-and-click adventures :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Ik irriteer me aan mensen die no offence zeggen :P en dan zeiken op mensen die zeiken op PSP fanboys die aan het zeiken waren op de DS heehehehehhe

(eigenlijk zijn forums/message boards hier voor gemaakt...lekker zeiken)

BTW Ik heb het niet zo op RTS games....maar denk dat ze wel aardig gaan verkopen op de DS

[ Voor 41% gewijzigd door S2S op 07-02-2005 22:41 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ik heb niks tegen jou (ik ken je ook niet, dus dat scheelt :D), maar wel tegen dat eindeloze geouwehoer over de DS vs. PSP. Van weerszijde. En toevallig deed jij dat net ook ja :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
ik wil monkey island! :D
ik wil sam and max! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mense, niet zo zeiken hier! :P
Ik denk juist dat die RTSsen heel goed gaan verkopen. Dat zijn games die vet populair zijn en eigelijk alleen voor de PC mogelijk zijn. Dus RTSsen voor de DS te gaan maken is een goede zet van N en de ontwikkelaars.
Als ze ook nog een multiplayer in gaan bouwen is het helemaal af! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Captain N schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:40:
Ik heb niks tegen jou (ik ken je ook niet, dus dat scheelt :D), maar wel tegen dat eindeloze geouwehoer over de DS vs. PSP. Van weerszijde. En toevallig deed jij dat net ook ja :)
Yeah ik had er un keer zin in eheheheheheh........Maar ik ben dan ook niet echt (meer) een fanboy.
Alleen gaat mijn eerste voorkeur altijd uit naar een Nintendo machine en dan de rest.
PSP lijkt me te gek......maar niets nieuws....alleen een logisch vervolg op wat eigenlijk de volgende Gameboy had moeten wezen IMO.

Ik koop dan ook een PSP als deze uit is met WipeOut ben gek op dat soort games...de ps versie was vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Misschien moet er een DS vs. PSP topic komen. Kan iedereen het daar uitvechten en hier gewoon de ontwikkelingen rond de DS blijven volgen en becommentariëren (hetzelfde geldt voor het PSPtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

S2S schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:46:
Yeah ik had er un keer zin in eheheheheheh........Maar ik ben dan ook niet echt (meer) een fanboy.
Alleen gaat mijn eerste voorkeur altijd uit naar een Nintendo machine en dan de rest.
PSP lijkt me te gek......maar niets nieuws....alleen een logisch vervolg op wat eigenlijk de volgende Gameboy had moeten wezen IMO.
Daar ben ik het helemaal mee eens. :) Ben ook benieuwd wat de GB Evolution gaat brengen. Zou tof zijn als 'ie Cube compatible zou zijn. Zou de 3rd party ondersteuning goed doen, en het leven van de Cube ook een stuk langer maken :)

Wipeout is er ook op de N64 trouwens :P

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Alleen was de 64 versie :r .....man de popup............................nog meer :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
eswa schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:54:
Na Age Of Empires DS kom nu ook waarschijnlijk Red Alert 3 naar de DS!

[...]

http://www.sengamer.nl/artikel.php?id=394
Schijnt wel een ok site te zijn.
Ik heb er echt he-le-maal niks op tegen als de DS veel strategygames krijgt!!! Ik hoop echt dat dit alles waar is!
Dat van AoE is waarschijnlijk wel waar, omdat de publisher van AoE (Majesco) naast AoE nog wat titels op dezelfde dag heeft toegevoegd aan de releaselijst, en die blijken allemaal waar te zijn, dus een AoE op de DS is vrij zeker! _/-\o_
oh, als dat waar is... dan moet ik er toch ook echt een gaan halen, plaatje bij het artikel is trouwens wel een dikke fotosoep :)

Ik probeer mezelf nog hard van een aankoop van de DS af te houden, omdat ik eerst het game aanbod van beide nieuwe handhelds even af wil wachten (launchgames zijn vaak wat minder imho), maar dat wordt zo toch wel lastig :P
Of dit nou waar is of niet, ik denk dat ik toch maar een keer een DS zal moeten kopen, want nintendo kennende maken ze er wel weer een leuke pokemon RPG voor en ik kan er niets aan doen, maar elke keer wil ik ze weer allemaal vangen ^_^

Als er trouwens een simpele e-mail app. uitkomt voor de DS dan ben ik helemaal verkocht, even snel je e-mail checken op school ofzo, lekker makkelijk. (tenminste, bij mij op de uni is overal wireless I-net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:27:ik heb ontzettend zin in de online features van dit ding en kan niet wachten om te pictochatten (wanneer is de DS meeting?)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51
In de Mediamark Amsterdam Bijlmer hebben ze 2 DS pods staan. Heb even Wario gespeeld en het beviel me zeer goed! Het betreft hier echter wel de Bijlmer, 1 van de stylussen was gejat :/

Gelukkig komt me vader zondag naar nederland met een DS, Mario64DS en Feel The Magix XY/XX :)

[ Voor 5% gewijzigd door Takahandar op 08-02-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Captain N schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:38:Trouwens, ik wil graag van die screen protectors aanschaffen, maar ik vroeg me af.... hoe blijven die dingen plakken? Als ik ze er ooit eens af wil halen, blijft er dan lijm achter op m'n DS ofzo? Hoe werkt dat? :)
:Y)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 15:51
Ik heb toevallig Pelican Screen Protectors.. en iemand had een link gepost(kan ff de link niet meer vinden) waarin stond dat die wat lijmresten achter lieten bij het eraf halen. Echter zou dit bij de HORI screen protectors niet het geval zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Welke besturing gebruiken jullie allemaal met Mario DS? Na wat spelen kan ik op geen enkele modus eigenlijk echt lekker rond rennen. Zover is de 2de mode waarbij de de thumbstrap gebruikt het beste alleen ik zit met het probleem dat mijn duim totaal niet goed bij het scherm komt.

Het probleem is nu dat als ik zo probeer te sturen ik steeds aan de rand kom van het scherm en ook telkens weer me duim opnieuw moet plaatsen om redelijk door te rennen. Doe ik iets verkeerd? Besturing voelt bijzonder prettig aan maar niet als je steeds moet stoppen :+

edit: En screenprotectors, daar begin ik niet aan. Lijkt me onhandig en lelijk om dat zo op het schermpje te plaatsen. Oke, krassen zijn ook walgelijk maar je moet gewoon rustig aandoen met die stylus :P

[ Voor 16% gewijzigd door Koffiezuiper op 08-02-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Mja, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Als er een vervelend stofje op je scherm ligt waar je geen erg in hebt, en je wrijft erover met de stylus....

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffiezuiper schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:15:
Het probleem is nu dat als ik zo probeer te sturen ik steeds aan de rand kom van het scherm en ook telkens weer me duim opnieuw moet plaatsen om redelijk door te rennen. Doe ik iets verkeerd? Besturing voelt bijzonder prettig aan maar niet als je steeds moet stoppen :+
Ik weet wat je bedoelt. Ik heb Mario64 DS al in geen weken meer aangeraakt omdat de besturing me zo irriteerde. Het ergste van die thumbstrap-besturing is dat, telkens als je het scherm aanraakt, hij het middelpunt opnieuw berekent. (In plaats van gewoon het midden van het scherm als middelpunt te nemen). Als je dus in het heetst van de strijd perongeluk je duim op de bovenste helft van het scherm legt, dan wordt dat het middelpunt... en heb je bijna geen ruimte meer over om omhoog te glijden.
Het helpt wel een beetje als je het je probeert voor te stellen als een echte analoge controlstick. Met andere woorden: als je vanuit het midden van het scherm met je duim naar de bovenkant van het scherm bent gegleden, dan heb je die denkbeeldige controlstick al helemaal ingedrukt. Mario zal gewoon vooruit blijven lopen zolang jij niks doet.
Instinctief heb ik ook de hele tijd de neiging om alsmaar hoger te glijden met die thumbstrap om Mario in beweging te houden, maar dat is gewoon niet nodig. Dat moet je jezelf echt afleren anders wordt het nooit wat.
Maar je kunt ook gewoon een ander spelletje gaan spelen. ;) Dat was voor mij veruit de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
apNia schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:13:
Van dsnews.co.uk:

Here's some US release dates for the next two months:

February:

7th: Final Fantasy: Crystal Chronicles DS, Frogger, GoldenEye: Rogue Agent, Need for Speed Underground

14th: Wario Ware Touched!

March:

Bomberman, Dynasty Warriors, Egg Monster Hero, Mobile Suit Gundam Seed, Pac 'n Roll, Sonic DS, Yu-Gi-Oh: Nightmare Troubadour, Retro Atari Classics , Yoshi Touch & Go, Rayman DS Ubisoft Platformer
Zijn van de releases van gisteren al screenshots / review uit?

Edit:

Op Gamestop staan trouwens wat interessante release datums:

Animal Crossing - 3 Oktober
Mario Kart DS - 1 Maart
Rayman - 1 Maart
Metroid Prime: Hunters - 1 Maart
Sonic DS - 2 Mei

Edit 2:
Op hun Coming Soon gedeelte staat weer heel wat anders :|

[ Voor 23% gewijzigd door Milenco op 08-02-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milenco schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:59:
[...]

Zijn van de releases van gisteren al screenshots / review uit?

Edit:

Op Gamestop staan trouwens wat interessante release datums:

Animal Crossing - 3 Oktober
Mario Kart DS - 1 Maart
Rayman - 1 Maart
Metroid Prime: Hunters - 1 Maart
Sonic DS - 2 Mei

Edit 2:
Op hun Coming Soon gedeelte staat weer heel wat anders :|
Voor de games van gisteren kloppen de data niet echt. Over die spellen is allemaal nog geen reet bekend, die data zijn gewoon een beetje gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Laatst online: 12-09 22:29
7 februari is het al geweest, dan zou gisteren need for speed underground ds uitgekomen moeten zijn...beetje vage data hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad de meeste data kloppen totaal niet meer hoor. Zo is FF:CC DS ook al vertraagt.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net Catch! Touch! Yoshi! binnengekregen. Het speelt heel erg leuk, maar het is echt veel moeilijker dan ik had gedacht. Vooral die gedeeltes dat baby mario door de lucht valt zijn ongelooflijk lastig. Je moet zoveel dingen tegelijk in de gaten houden dan. Meestal ben ik zo druk met zorgen dat hij niet door een vijand geraakt wordt, dat ik echt geen tijd meer over heb om hem ook nog zoveel mogelijk muntjes te laten pakken. Het is ook verwarrend dat je alles op het onderste scherm al moet plannen... zodra je creaties op het bovenste scherm terecht komen heb je er geen invloed meer op.

Misschien zal het nog wennen. Voorlopig vind ik de levels met Yoshi een stuk leuker. Dan zitten er op het bovenste scherm alleen maar af en toe wat bonusmuntjes waar je een ei naar kunt schieten als je wilt... maar alle actie speelt zich af op het onderste scherm, wat een stuk overzichtelijker werkt. :) Daar is het best verslavend om een tijdje achter elkaar te spelen en te proberen zo'n hoog mogelijk score te halen. Ook al zit er niet echt een verhaal in, of variaties in de levels... Een vervolg op Yoshi's Island is het zeker niet, wel gewoon een leuke, beetje ouderwetse, arcade-achtige, in-de-stijl-van-de-vroege-nes-spellen, game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:34:
Ik heb net Catch! Touch! Yoshi! binnengekregen.
Het is steeds hetzelfde "level" dat herhaalt wordt waarbij de moeilijkheidsgraad toeneemt?
Staan de Japanse aanwijzingen (in oefenmode?) een tijd in beeld of flitsen deze voorbij?
Worden de afstanden in meters of yards gegeven (heb beide gezien; yards zal wel alleen in VS uitgebracht worden?)
Zitten er nog extra's in (mini-games?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Heeft iemand al es een demopod gespot in de omgeving soest/utrecht/amersfoort?
Ik heb namelijk geen zin om een lange reis te maken en dan erachter te komen dat er geen demopod is en ik weer terug kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icelus schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:44:
Het is steeds hetzelfde "level" dat herhaalt wordt waarbij de moeilijkheidsgraad toeneemt?
Wel, er blijken dus twee verschillende modes in te zitten. Daarnet had ik de hele tijd de eerste mode zitten spelen, waar inderdaad maar één level in zit wat je telkens opnieuw moest spelen. Maar nu ik de tweede mode heb ontdekt is die eigenlijk veel leuker. :) Dat is één heel erg lang level zo te zien. En om de 1000 meter lossen de yoshi's elkaar af, en zo voelt het dus eigenlijk toch als verschillende levels. Ik heb nog geen idee hoelang dat doorgaat. Ik kwam net tot 2650 meter, verder ben ik nog niet geweest.
Maar toch is het nog niet 'echt' een avonturen-spel in. Je highscores worden wel opgeslagen, maar niet waar je gebleven was. Je begint telkens weer bij het begin. En er zit ook niet superveel variatie in naarmate je verder komt. De ravijnen zitten op een andere plek, er komen steeds meer vijanden... dat is het wel zo'n beetje.
Staan de Japanse aanwijzingen (in oefenmode?) een tijd in beeld of flitsen deze voorbij?
Ik heb helemaal nog geen oefenmode gezien. En dus ook geen aanwijzingen die in beeld komen. Misschien zit er nog ergens zoiets tussen de opties verstopt, maar tijdens het hoofspel heb ik nergens last van.
Worden de afstanden in meters of yards gegeven (heb beide gezien; yards zal wel alleen in VS uitgebracht worden?)
In de japanse versie in ieder geval in meters.
Zitten er nog extra's in (mini-games?)
Nog niks gevonden... het stuk waar baby mario door de lucht valt voelt eigenlijk een beetje als een minigame. Ik heb echt het idee dat de wandelgedeeltes met yoshi het hoofdspel vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ok, heb bij de Media Markt de Ds kunnen bespelen, met Wario Ware. Mijn ervaringen:
In het begin erg leuk en vernieuwend, grappig dat je het scherm aan kan raken etc. maar na een tijdje is het tóch eigenlijk hetzelfde als met een muis. (in deze game dan)

De stylus is te klein. Ik heb grote handen (ben zelf 2.06) en dan past de stylus niet correct in je hand als pen zijnde.

Screen protectors zijn denk ik een must, het schermpje vertoonde nu (na een weekje mediamarkt) ernstige krassen en beschadigen (voelbaar tijdens stylussen)

Verder kwam hij, vooral door het grijzige plastic, imho wat lomp over.

Wel leuk, maar of de massa er voor gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:25:
Screen protectors zijn denk ik een must, het schermpje vertoonde nu (na een weekje mediamarkt) ernstige krassen en beschadigen (voelbaar tijdens stylussen)
dat is het zelfde effect als de controllers in een willekeurige intertoys: het gaat veel sneller kapot doordat mensen er gewoon een stuk roekelozer mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maegrim schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:34:
[...]

dat is het zelfde effect als de controllers in een willekeurige intertoys: het gaat veel sneller kapot doordat mensen er gewoon een stuk roekelozer mee zijn.
Ja dat hou je toch altijd behalve als je der de hele tijd iemand neerzet om toe te kijken maar nu denken de mensen het is toch niet van mij dus mij maakt het niet uit of het kapot gaat of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 16:55

Nohead

PSN ID: Nohead

inderdaad je kan niet zo beoordelen op een demo model dat een protector meteen nodig is.
Mensen gaan er veel ruwer mee om als het niet van hun eigen is.
Ik denk dat als je er zelf wel een beetje voorzichtig mee omgaat het allemaa; best zal mee vallen

btw mijn DS komt einde van de maand binnen :D ouders op vakantie naar hongkong ghehehe
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:28:
[...]

Ja dat hou je toch altijd behalve als je der de hele tijd iemand neerzet om toe te kijken maar nu denken de mensen het is toch niet van mij dus mij maakt het niet uit of het kapot gaat of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel denken jullie dat mario hier gaat kosten tege de €30 of €40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel leuk, maar of de massa er voor gaat weet ik niet.
Welke, Wario Ware of de DS?

In Japan verkoopt Wario Ware en de DS heel goed. In Amerika de ook de DS.

Of de massa er voor gaat, ja dus. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Laatst online: 28-05-2021
Net even Wario Ware bestelt @ Lik-sang.com, free shipping world wide :Y)
Varieert wel van 5 tot 14 werkdagen, maar ach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:04:
hoeveel denken jullie dat mario hier gaat kosten tege de €30 of €40?
Ik denk 30. Waarschijnlijk worden de 1st party titels van Nintendo allemaal 30€, lijkt me tenminste, omdat de ze in amerika 30$ zijn.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zéker wario ware kopen, de demo heeft mij overtuigd (zit em constant te spelen). Ook Yoshi Touch n Go lijkt mij leuk, dus die schaf ik ook aan. Verder misschien nog Feel the Magic, en dan zien we wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
die WW demo is erg overtuigend ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stylus is te klein. Ik heb grote handen (ben zelf 2.06) en dan past de stylus niet correct in je hand als pen zijnde.
Dat is echt een kwestie van wennen. Ik vond het eerst ook veel te klein... maar de truc is dat je hem helemaal niet zoals een gewone pen vast moet houden.
Ik hou hem altijd heel losjes vast tussen duim en wijsvinger... dat dingetje is licht genoeg om dan toch nog heel nauwkeurig te kunnen besturen. Na een paar uur op de DS kom je er vanzelf wel achter hoe makkelijk het werkt. :) Bovendien, je hebt het nu op een demokast gespeeld (waarin de DS vast zit?). Als je hem ook nog vast moet houden kom je er vanzelf wel achter hoe lastig sturen het is als je de stylus echt als een pen vasthoudt.

Volgens mij wordt het "level" in de tweede mode van Yoshi random gegenereerd. Het is elke keer weer net ietsje anders. Ik heb nu ook nog een derde mode unlockt. (En er is nu nog één grijze optie, die dus ook nog unlockt kan worden.

A: één kort level waarin je zo'n hoog mogelijke score moet halen.
B: Een heel lang (zonder einde?) level waarin je moet proberen zover mogelijk te komen.
C: Net zoals B, alleen dan met een timer. Je kunt extra seconden verdienen door vijanden te verslaan... maar je hebt wel erg weinig tijd hoor. Ik word een beetje zenuwachtig van deze mode. :p

B. is veruit het leukste wat mij betreft. Elke 1000 meter verandert het thema (graswereld, berglandschap, ondergrondse grot). De graphics zijn min of meer hetzelfde als in SMW2, maar wel nog wat mooier. De achtergrond bestaat nu uit meerdere lagen voor meer diepte effect, en er zit ook een heel mooi dag/nacht effect in. Het is ook best wel verslavend. :) Maar je kunt je afvragen hoelang het duurt voordat het begint te vervelen. Stiekem hoop ik nog steeds dat de vierde mode echt een avontuur zal zijn met meerdere levels en een eindbaas ofzo... maar ik geloof er eigenlijk al niet echt meer in dat dat zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Zeg surrounded, ben jij toevallig je Japanse portable gamescollectie aanhet uitbreiden? Eerst F-Zero Climax, toen weerr Yoshi's Gravitation Bla Bla en nu ook weer Catch Touch Yoshi. Bden wel benieuwd hoe de verzameling er ondertussen uitziet.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:32:
Zeg surrounded, ben jij toevallig je Japanse portable gamescollectie aanhet uitbreiden? Eerst F-Zero Climax, toen weerr Yoshi's Gravitation Bla Bla en nu ook weer Catch Touch Yoshi.
Voor de DS: Zookeeper, Chokkan Hitofude, Wario Ware, Catch! Touch! Yoshi! in het japans.
Voor GBA: F-Zero Climax, Yoshi's Universal Gravitation, Legend of Stafy.
Die handhelds zijn regiovrij he. ;) En dan ben ik ongeduldig en dan... tsja. Het heeft ook wel z'n charmes vind ik... zolang je het spel nog maar kunt begrijpen. Het artwork is (bijna) altijd veel mooier. En dat japans maakt alles net even wat mysterieuzer/absurder.
offtopic:
Tevens nog voor de gamecube: Giftpia, Castle of Shikigami II. Voor N64: Sin and Punishment. En voor de snes/superfamicom: Ganbare Goemon 2 t/m 4, Parodius 2 + 3, Drift King Shutokou, Valken, Umihara Kawase, Crayon Shin Chan, Super Mario Picross, Astro Go! Go!,& Wonder Project J. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wel mooi dat ik nu een keer niet wordt afgezeken als ik wat kritiek op de Ds heb :D

Wat betreft de krassen: ik doe ook voorzichtig met m'n eigen spullen, maar menig kind zal niet zo voorzichtig zijn.

En de stylus is zo klein dat ik steeds met m'n vinger tegen het imho vrij scherpe bovenstukje-rand-ding aankom, gaat irriteren na een tijdje. Nu ik er zo aan terugdenk speelde het wel erg leuk hoor, daar niet van, maar dus toch kleine minpuntjes. Als ik hem ooit koop ga ik maar eens voor een wat grotere stylus kijken.

Wel dikke pret: ik kwam er aan gelopen, stond er niemand bij de DS 8)7 Enfin, ben ik aan het spelen, groepjes mensen om me heen. Blijkbaar had een flink deel niet door hoe je dat ding moest bedienen :P Echt super verbaasde blikken. Maarja, als je al een pda hebt gehad kijk je er wat minder van op :+

Weet iemand by the way of de prijs in de hele EU hetzelfde wordt :? Kom regelmatig in DL/BE/FR, dus kan hem daar ook oppikken :)

[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 08-02-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Nintendo DS reclames
johnnyv.nl schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:02:
Weet iemand by the way of de prijs in de hele EU hetzelfde wordt :? Kom regelmatig in DL/BE/FR, dus kan hem daar ook oppikken :)
Ja, in principe wel. Winkel(keten)s zullen echter net als met andere systemen wel wat met de prijs gaan stunten.
Volgens mij wordt het "level" in de tweede mode van Yoshi random gegenereerd. Het is elke keer weer net ietsje anders. Ik heb nu ook nog een derde mode unlockt. (En er is nu nog één grijze optie, die dus ook nog unlockt kan worden.
Ik heb begrepen dat er vijf verschillende modi zijn. Zijn deze allemaal zichtbaar vanaf het begin (al dan niet uitgeschakeld?)

[ Voor 8% gewijzigd door Icelus op 08-02-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:50:
[...]

Voor de DS: Zookeeper, Chokkan Hitofude, Wario Ware, Catch! Touch! Yoshi! in het japans.
Voor GBA: F-Zero Climax, Yoshi's Universal Gravitation, Legend of Stafy.
Die handhelds zijn regiovrij he. ;) En dan ben ik ongeduldig en dan... tsja. Het heeft ook wel z'n charmes vind ik... zolang je het spel nog maar kunt begrijpen. Het artwork is (bijna) altijd veel mooier. En dat japans maakt alles net even wat mysterieuzer/absurder.
offtopic:
Tevens nog voor de gamecube: Giftpia, Castle of Shikigami II. Voor N64: Sin and Punishment. En voor de snes/superfamicom: Ganbare Goemon 2 t/m 4, Parodius 2 + 3, Drift King Shutokou, Valken, Umihara Kawase, Crayon Shin Chan, Super Mario Picross, Astro Go! Go!,& Wonder Project J. 8)
Wat is dat Castle Of Shikigami nou eigenlijk voor iets? Ik lees daar ook wel eens over op GAF, maar wat het nou is :?

En Crayon Shin Chan? Is dat van de TV show?

Het enige wat ik Japans heb voor de GC is Kinnikuman vs. New generation = worstelspel. Sorry voor de offtopic.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
crayon shin chan is idd de tv show :P
zo wordt hij genoemd in japan ( leuke tekenfilms heb je daarvan :), ik bedoel niet die normale afleveringen maar echt een film van 1,5 uur )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GolbeZeromus schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:14:
Wat is dat Castle Of Shikigami nou eigenlijk voor iets? Ik lees daar ook wel eens over op GAF, maar wat het nou is :?
Een Ikaruga-achtige shooter. (Ook met diezelfde verticale schermweergave). Het ruimteschip is vervangen door een vliegend poppetje, maar het speelt ongeveer gelijk. :) (minus het hele zwart/wit verhaal van ikaruga dan, maar het aantal vijanden en kogels is minstens net zo absurd hoog)
En Crayon Shin Chan? Is dat van de TV show?
Ja diezelfde Shin Chan. (Een ongelooflijk slecht spel trouwens. Maar je hoort hem wel praten met z'n oorspronkelijke japanse stem. :p Dat gaat echt door merg en been zeg, pfff. Ik heb medelijden met de familie van die voice-actor).
Ik heb begrepen dat er vijf verschillende modi zijn. Zijn deze allemaal zichtbaar vanaf het begin (al dan niet uitgeschakeld?)
Ja, er zijn 4 singleplayer-modi. En met die vijfde zullen ze dan wel de multiplayer bedoelen (die ik nog niet heb kunnen uittesten, volgens IGN moet het verrassend leuk zijn). Ze zijn allevijf direct al zichtbaar vanaf het begin, maar twee ervan zijn eerst nog donker gekleurd en niet te selecteren. De eerste heb ik unlockt toen ik een score van hoger dan 3000 meter haalde. De tweede heb ik nog niet unlockt... ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
zou het werken om met m'n ds in de mediamarkt wario ware te downloaden ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
warchaser schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:44:
zou het werken om met m'n ds in de mediamarkt wario ware te downloaden ? :)
Zou Nintendo daar rekening mee gehouden hebben :P

[ Voor 4% gewijzigd door Icelus op 09-02-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
haha ik hoop het niet. je kan dat spel dan toch zolang spelen totdat je je ds uitzet ? dan zet ik hem gewoon niet meer uit :P kga het wel proberen denk ik :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ik las hierboven iets over een wario ware demo... WAAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
je kan hem bij de pods in de mediamarkt uitproberen las ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Of je moet iemand kennen die het DS VIP pakket heeft.

Erg leuke demo trouwens.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Had achteraf ook wel graag het VIP akket gehad, zat niet zo heel veel tijd tussen. Maar dit blijf je houden er komen altijd betere pakketten uit. Als er een classic NES NDS komt dan ga ikdie misschien nog wel kopen ;-)

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Deddiekoel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:10:
Had achteraf ook wel graag het VIP akket gehad, zat niet zo heel veel tijd tussen. Maar dit blijf je houden er komen altijd betere pakketten uit. Als er een classic NES NDS komt dan ga ikdie misschien nog wel kopen ;-)
Of misschien maken ze nu een Classic SNES editie, compleet met gekleurde knoppen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Is inmiddels nog niks bekend over (toekomstige) meerdere kleuren van de DS?
Ik vind de zilvere persoonlijk niet zo mooi

Levi (Utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marjo-
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

-Marjo-

Say it out loud!!!

apNia schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:58:
ik las hierboven iets over een wario ware demo... WAAR?
Net bij de Bart Smit mee gespeeld. Als het dezelfde is die jij bedoelt dan...

Jij kan nog geen gebakken ei koken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:28:
ik ga zéker wario ware kopen, de demo heeft mij overtuigd (zit em constant te spelen). Ook Yoshi Touch n Go lijkt mij leuk, dus die schaf ik ook aan. Verder misschien nog Feel the Magic, en dan zien we wel weer :)
ik refereer hier naar, je zit 'm constant te spelen? werk je in de media markt oid of is er een oplossing zodat we allemaal constant kunnen spelen? :D

[ Voor 9% gewijzigd door apNia op 09-02-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
de demo zit in het VIP pakket, ik heb em ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yoshi touch & go binnen gehad..erg leuk vermakelijk spel..wel een beetje kort met slechts 4 game modussen.
Maar het spel maakt wel geweldig gebruik van de DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Is lik-sang betrouwbaar wat betreft releasedatums?
ik zie namelijk het volgende staan:
Mario Kart DS
System: Nintendo DS / US
Reservering, wordt verzonden zodra het binnen is (Sep 12, 2005)
12 SEPTEMBER!!??? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

eswa schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:12:
Is lik-sang betrouwbaar wat betreft releasedatums?
ik zie namelijk het volgende staan:

[...]

12 SEPTEMBER!!??? ;(
De Japanse versie is al in maart uit. Dus als je niet kan wachten....

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ja juist daarom kan ik niet begrijpen/geloven dat het ninty een half jaar zou duren om een spel naar amerikaans om te zetten.. zo text-rijk is mario kart niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 09-02-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Dacht dat Mario Kart in april in Japan uitkwam en een maand later in de VS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik zit net op GameFaqs.com te kijken en die hebben voor de EU-release mei 2005 staan. Zal wel weer een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Levi schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:16:
Is inmiddels nog niks bekend over (toekomstige) meerdere kleuren van de DS?
Ik vind de zilvere persoonlijk niet zo mooi
Ik ook niet. Ik wacht ook met het kopen van dit apparaat totdat er een prijsverlaging is. Tegen die tijd zijn er wel meerdere kleuren beschikbaar.

En persoonlijk denk ik dat er ook wel een DSPlayer aankomt voor de Nintendo Revolution. Dus wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Nu online

S2S

Yeah over 10 jaar met cube1000 man...kun je alles spelen gb/gbc/gba/ds/cube/rev/cube1000...als we dan toch bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Precies.. ga lekker skeer doen met je prijsverlaging.. jongens ik zag voor 50 euro de gameboy pocket liggen! HALEN! VETTE DEAL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

GolbeZeromus schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:08:
En persoonlijk denk ik dat er ook wel een DSPlayer aankomt voor de Nintendo Revolution. Dus wat dat betreft...
Hoe zie je het touchscreen gedeelte voor je dan? :?

En volgens mij volg ik de laatste twee posts niet helemaal :P

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

apNia schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:10:
[...]

ik refereer hier naar, je zit 'm constant te spelen? werk je in de media markt oid of is er een oplossing zodat we allemaal constant kunnen spelen? :D
hehe :) ik heb het vippakket... demo dus in huis. Maar aangezien ik et volledige spel toch ga kopen wil ik je de demo wel zenden voor een lichte vergoeding? ;) :*)

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59
Ik heb weer es geluk, een kennis gaat precies op de launch van Wario Ware naar Amerika, zodat ik em ong woensdag heb. \0/

Trouwens Mario Kart zal nog wel even duren, zeker na de zomer.
Spel is gewoon niet af. :) Weinig info, zelfde voor Metroid.

• eswa
(over die DS player) Maar misschien komt er ipv die player gewoon een dockingstation waar je je ds in kan zetten die dan verbonden is met de gamecube ofzo? Want een DS-player is idd wat moeilijk...(of je moet controllers erbij krijgen met een touchscreentje erop)

Wel jammer dat MarioKart zo lang gaat duren, ik had gehoopt hem al in de zomervakantie te kunnen spelen.....niet dus

[ Voor 30% gewijzigd door eswa op 10-02-2005 08:24 ]

• apNia

apNia

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:41:
[...]

hehe :) ik heb het vippakket... demo dus in huis. Maar aangezien ik et volledige spel toch ga kopen wil ik je de demo wel zenden voor een lichte vergoeding? ;) :*)
mail gestuurd =D

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

eswa schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:22:
(over die DS player) Maar misschien komt er ipv die player gewoon een dockingstation waar je je ds in kan zetten die dan verbonden is met de gamecube ofzo? Want een DS-player is idd wat moeilijk...(of je moet controllers erbij krijgen met een touchscreentje erop)

Wel jammer dat MarioKart zo lang gaat duren, ik had gehoopt hem al in de zomervakantie te kunnen spelen.....niet dus
Je bedoeld dat de Revolution dan als TV-out wordt gebruikt? Daar zijn ook wel veel simpelere oplossingen voor.

En ik geloof geen zak van die MKDS releasedatum van lik-sang.

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik neem aan dat je oude gb spellen ook op de ds kunt spelen?

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:15:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik neem aan dat je oude gb spellen ook op de ds kunt spelen?
DS speelt alleen DS en GBA spellen (geen GB/GBC).

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Wel een beetje raar dat de DS geen gewone gameboy spellen en gameboy color spellen afspeelt. Bij de gameboy advance kan je deze toch gewoon in het gba slot steken. :/

Levi (Utrecht)

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:15:
Sorry hoor, maar je kan toch wel op zijn minst de startpost doorlezen?
Levi schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:35:
Wel een beetje raar dat de DS geen gewone gameboy spellen en gameboy color spellen afspeelt. Bij de gameboy advance kan je deze toch gewoon in het gba slot steken. :/
Zo raar is dat niet. In een GBA zit niet alleen de hardware die nodig is om GBA spellen te spelen, maar ook hardware die alleen gebruikt kan worden om GB en GBC spellen te spelen. Als je een ouder Game Boy spel in het cartridge slot stopt wordt er een schakelaar ingedrukt die ervoor zorgt dat juist niet het GBA deel, maar het Game Boy Color deel wordt geactiveerd. Die Game Boy Color hardware ontbreekt volledig uit de DS waardoor het niet mogelijk is om die spellen van de GBC of GB te spelen. Waarom de hardware er uit ontbreekt is niet duidelijk, maar misschien heeft het te maken met het feit dat ze dan de hardware van 3 verschillende handhelds (DS, GBA en GBC) in één machine moeten stoppen en dat maakt dat ding groter en duurder.

[ Voor 65% gewijzigd door MetroidPrime op 10-02-2005 14:46 ]

• Icelus
  • Niet online
Die Game Boy Color hardware ontbreekt volledig uit de DS
De DS heeft nog steeds de geluidchip van de originele Game Boy (en GBC) om compatible te blijven met de GBA :)

Wario Touched boxart
Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0007D4MVS.03.LZZZZZZZ.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Icelus op 10-02-2005 15:12 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

Icelus schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:57:
[...]
De DS heeft nog steeds de geluidchip van de originele Game Boy (en GBC) om compatible te blijven met de GBA :)

Wario Touched boxart
[afbeelding]
Het is niet dezelfde geluidschip als in de GBC, er zijn een paar aanpasingen aan die chip gedaan zodat hij direct PCM audio ondersteund. De GB en GBC hadden geen ondersteuning voor PCM. Het is dus niet echt de geluidschip van de GBC meer, ook al is hij 100% compatible met de geluidschip die in de GBC zit.
Maar het alleen hebben van de geluidschip is natuurlijk lang niet genoeg om oudere Game Boy spellen op de DS te kunnen spelen. ;)

Verwijderd

Zojuist mijn eerste 3 spellen (apart ivm release data) bij lik-sang gekocht. En een bescherm hoesje :D

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 18:20 ]

Verwijderd

Dit vond ik wel gek eigenlijk: Klik hier
Alle spellen zijn €40 of €45 en polarium €35 terwijl nintendo toch gezegt heeft dat de spelle tussen de 30 en 40 euro komen te liggen.

Er staat wel dat het onder voorbehoud is maar wel zo goed als zeker 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 19:53 ]

• wielhelm
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hm jammer xlink kai heeft de ds voorlopig geschapt

Dus in ieder geval niet via hun online met de ds

http://www.teamxlink.co.u...3232fd0eb7678f38cfd8422a6

• Icelus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:46:
Alle spellen zijn €40 of €45 en polarium €35 terwijl nintendo toch gezegt heeft dat de spelle tussen de 30 en 40 euro komen te liggen.

Ik ben zelf ook wat voorzichtig...
GBA spellen zouden ook maximaal 100 gulden (€ 45) gaan kosten vanaf de release (2001). Mario Advance was inderdaad 100 gulden maar andere spellen gingen al snel richting de 120, 130 (€ 58!).
Ik denk dat winkels (ketens) € 40 als ondergrens zullen hanteren.

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
wielhelm schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:52:
Hm jammer xlink kai heeft de ds voorlopig geschapt

Dus in ieder geval niet via hun online met de ds

http://www.teamxlink.co.u...3232fd0eb7678f38cfd8422a6
Damn das echt een domper!

Ik vond dat het ook wel erg traag ging qua updates ,nieuws ed.
Bizar dat het zo moeilijk is om de DS te tunnelen, had ik niet verwacht.

• S2S
  • Nu online

S2S

Yeah ik had de programmeur al dagen niet gesproken..msn plat en druk.....ik had het ook niet verwacht........tsssssssssssssssss maar ik kan er verder niet veel over vertellen ;)

Verwijderd

Ik wil zo'n Touch Me! shirtje dat bij zo'n VIP Pakket zit.
Ik heb al gemaild naar Nintendo, maar die reageren niet :(
Iemand suggesties..?

Verwijderd

Voor fans van platformers is er nu voor de PC een heel leuk gratis spelletje dat veel weg heeft van de Nintendo Portable-consoles. Het heeft wel wat weg van Metroid:

[rml][ PC] Doukutsu Monogatari[/rml]

Het is gratis EN het is puur van Japanse afkomst (en is een Engelstalige patch op dezelfde site te downloaden!). Echt een aanrader voor Nintendo-ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Kword gekkkkk!!!
Wanneer gaat de DS nou online???
Gaat ie uberhaupt wel online :?
PSP gaat bij launch in the states meteen online.... Kom op Ninty, geef ons online!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sur_G schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 04:22:
Kword gekkkkk!!!
Wanneer gaat de DS nou online???
Gaat ie uberhaupt wel online :?
PSP gaat bij launch in the states meteen online.... Kom op Ninty, geef ons online!!
Dr staat dat xlink et niet gaat doen, ik neem aan dat nintendo et zélf wel kan ;)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:59:
Iemand suggesties..?
Kopen van iemand met een vippakket die em niet echt hoeft te hebben? Kben bang dat er maar 200 (nouja wel wat meer) voor Nederland zijn gemaakt. Dezelfde shirts zwerven natuurlijk ook rond in the UK en België.

Men zal er wel een dot geld voor kunnen krijgen nu. Mja hij is ook wel van redelijke kwaliteit vond ik (geen print maar ehm geweefd? i dunno).
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:46:

Hoe kan Yoshi bij de release voor 11 maart staan, die komt toch 14 maart ofzo? In de US in iedergeval wel dacht ik. Tis 3 dagen, I know, maar ik zie niet in dat wij een gewilde titel als Yoshi in Nederland eerder krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Even over het stopzetten van DS support bij XLink. Op hun forum wordt frustratie geuit over het feit dat Nintendo geen normaal protocol gebruikt. Maar ik vind het vanuit Nintendo gezien juist wel een goede keuze. Als tunneling zo makkelijk zou zijn dan zou de download functionaliteit ook gekraakt zijn. Dat zou er ongetwijfeld toe leiden dat je games kunt downen en via je eigen PC naar je DS kunt sluizen.
Aangezien Nintendo als enige (zo lijkt het iig) echt zijn best doet om hun software te beschermen is het een logische keuze. Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik hoop dat Nintendo snel met eigen online plannen komt.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo moet juist stoppen met het uberbeveiligen van hun consoles..een enorm deel van de verkoop van de PS2 en x-box komt van mensen die illegale kopietjes en gemodde consoles gebruiken..dat is een van de voornaamste redenen dat nintendo achterloopt.

Ze hadden de DS veel toegankelijker moeten maken dan zou de home community meer kunnen doen..en ookal zouden er veel illegale games in omloopt komen..een groot deel daarvan zal ook nog originele games kopen en de console zelf dus nintendo maakt alsnog winst.

Zelfde reden dat de cube zo slecht verkoopt omdat ie niet makkelijk om te bouwen is en het een speciaal medium gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:59:
Iemand suggesties..?
ik draag em nu })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stop the hurting :'(
Ik moet en zal aan zo'n shirtje komen ook al is het het laatste wat ik doe :+
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.