Wat zijn goede oordopjes? Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik weet niet hoe het met de Sharp 33's zit, maar als ik ze ver in m'n oor doe zodat ze goed blijven zitten, klinken ze veel doffer als dat je minder goed in je oor doet, waardoor ze er makkelijker uitvallen.

Valt bijna geen middenweg in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoedje schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:39:
Ik hoor hier van verschillende mensen, wat niet is, zal ook niet komen. Maar dan heeft het inspelen toch ook geen nut. Ik ben van mening dat inspelen juist wel laat komen wat er nog niet is. Het verschil kan echt heel groot zijn!
De bassen gaan misschien iets strakker klinken, en het hoog minder snerpend ofzo, maar er veranderd niet zo heel veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:18
La Maldición schreef op zondag 24 april 2005 @ 08:49:
Tip voor de mensen met ec2 ,ec3 van shure

haal een setje oorplugjes van alpine (voor gehoorbescherming) en plaats deze erop (ipv van de transparante sleeves of schuim) .

Kan die dingen gewoon een hele werkdag inhouden zo.
je weet wel dat de e2-tjes een andere diameter hebben dan de e3-tjes (daarom kun je er ook niet alle schuimpjes enzo van shure erop kwijt)

Ik zelf heb dus de e2-tjes voor afluistering (doe monitormix) en ben de huidige small flex sleeves (die rubber dingetjes dus) een beetje zat

dus gaat dat alles wel passen??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:24:
[...]

je weet wel dat de e2-tjes een andere diameter hebben dan de e3-tjes (daarom kun je er ook niet alle schuimpjes enzo van shure erop kwijt)

Ik zelf heb dus de e2-tjes voor afluistering (doe monitormix) en ben de huidige small flex sleeves (die rubber dingetjes dus) een beetje zat

dus gaat dat alles wel passen??
ik heb de alpine rubbertjes op mijn ec2 zitten en dat werkt perfect , het dempertje wat er normaal in zit is veel dunner dan de tube van de ec2 , maar het is siliconen rubber en rekt wel lekker uit.

ik zal proberen een foto voor je te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
La Maldición schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:03:
[...]

ik heb de alpine rubbertjes op mijn ec2 zitten en dat werkt perfect , het dempertje wat er normaal in zit is veel dunner dan de tube van de ec2 , maar het is siliconen rubber en rekt wel lekker uit.

ik zal proberen een foto voor je te maken
en wat vindt je van de demping van de geluiden van buitenaf? daar gaat het mij dus om, ik moet op me oortjes zoveel mogelijk demping van die dingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die is perfect, ik gebruik ook Alpine dopjes, al 3 jaar (Alpine Musicsafes en Sleepsafes) en voor die prijs heb ik nog geen betere demping meegemaakt, niet perse beter in de zin van veel, maar natuurlijke demping. Het grootste voordeel is het comfort, Alpine siliconen dopjes zitten echt HEEEERLIJK. Dat ik ze soms vergeet uit te doen zegt genoeg.

Zoals gezegd, je kunt ze gewoon 8 uur inhouden als je wilt. Tijdens vakantiewerk heb ik ze 8,5 uur per dag ingehad en alleen het laatste uur ging het wat jeuken maar wat wrijven verhielp het.
Ben dus heel geinteresseerd in foto's, want ik ben het gepiel met de Sharp 33 dopjes helemaal zat.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 24-04-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie hebben beiden post .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
is binnengekomen ja,

nu op zoek naar een dealer van die alpine dingen bij mij in de buurt, maar ziet er wel leuk uit, als ik ze binnen heb voor zaterdag kan ik ze mooi even testen.

edit: Ik zag via de alpine site dat kijkshop de sleepsoft van alpine verkoopt, zouden deze ook op de e2-tjes passen?? aangezien hier een kijkshop in de stad zit.

[ Voor 21% gewijzigd door shure-fan op 25-04-2005 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shure-fan schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:13:
[...]

is binnengekomen ja,

nu op zoek naar een dealer van die alpine dingen bij mij in de buurt, maar ziet er wel leuk uit, als ik ze binnen heb voor zaterdag kan ik ze mooi even testen.

edit: Ik zag via de alpine site dat kijkshop de sleepsoft van alpine verkoopt, zouden deze ook op de e2-tjes passen?? aangezien hier een kijkshop in de stad zit.
yups , die heb ik ook gebruik , filtertje eruit trekken stukje van de achterkant afsnijden en op je ec2 friemelen .
werkt echt perfect.

ik hoor je bevindingen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:06
Ik heb Philips SBC-HE 580 dopjes met een volume regelaar in t snoer |:( . Ik heb deze dingen nu 2 maanden maar nu begint het geluid zeer ongelijk te worden, bij een volume van de speler op 18 van 25 .
Aangezien dat dit probleem het sterfbed van de dopjes gaat inluiden :
  • Geen philips meer.
  • Dopjes tot 40 euro.
  • Gelijke snoeren.
  • In-ear.

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 25-04-2005 11:22 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Heeft iemand al van deze dopjes gehoord?

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050422/autech1.gif
AudioTechnica Earplugs, ATH-CK5

Ze zijn pas nieuw, voor 3,675 yen te verkrijgen in Japan.
Voor meer (Japanse) info: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050422/autech.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ik heb de sleepsoft gekocht en gemod op me e2-tjes en zal het aankomend weekend even testen.

het gaat mij er dus om dat ik een goede demping krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb zonet ook sleepsoft gekocht.... valt me heel erg tegen... het geluid is nu veel slechter :( en demping valt ook wel mee hoowr. Maar wel 1 voordeel, ze zitten wel erg relaxt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierkeb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 17:12
La Maldición schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:27:
[...]

yups , die heb ik ook gebruik , filtertje eruit trekken stukje van de achterkant afsnijden en op je ec2 friemelen .
werkt echt perfect.

ik hoor je bevindingen wel
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij die foto('s) van de shure e2 met aangepaste alpine musicsafe dopjes ook toe te sturen?? Ben hier ook wel erg in geinteresseerd :)

Vriendelijk bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders zet die foto's hier ff online... zijn denk ik nog wel meer mensen geintereseerd in die aangepaste alpine dopjes(?)

kan ik ze ook modden voor op mijn sony ex71 eigelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
spyros schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:18:
Ik heb Philips SBC-HE 580 dopjes met een volume regelaar in t snoer |:( . Ik heb deze dingen nu 2 maanden maar nu begint het geluid zeer ongelijk te worden, bij een volume van de speler op 18 van 25 .
Aangezien dat dit probleem het sterfbed van de dopjes gaat inluiden :
  • Geen philips meer.
  • Dopjes tot 40 euro.
  • Gelijke snoeren.
  • In-ear.
je zou zelf wat kunnen doen kwa onderzoek... maar misschien de Sony MDR-EX71SL of Sharp md-33.
gelijke snoeren zie je alleen niet zo vaak meer, misschien heeft die sharp het, sony in ieder geval niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 25-04-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Metal schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:57:
[...]

je zou zelf wat kunnen doen kwa onderzoek... maar misschien de Sony MDR-EX71SL of Sharp md-33.
gelijke snoeren zie je alleen niet zo vaak meer, misschien heeft die sharp het, sony in ieder geval niet.
Sharp ook niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die foto's van die sleepsofts -> heb je buiten korter maken v/d dopjes niets gedaan?
het geluid is nu veel slechter
Heb je de dopjes wel korter gemaakt, dit is natuurlijk heel belangrijk m.b.t. geluidsweergave.

[ Voor 132% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een stukje van de huls waar de demper in gezeten heeft afgesneden , ongeveer gelijk met de rand van de grooste diameter (zodat de ongeveer net zo lang zijn als de orginele dorzichtige dopjes die meegeleeverd worden), zodat bij het compleet op het buisje schuiven van de ec2 , deze er bijna helemaal in gaat.

aan de headset zelf is niks gemod.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Yokozuna schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:48:
Die foto's van die sleepsofts -> heb je buiten korter maken v/d dopjes niets gedaan?

[...]

Heb je de dopjes wel korter gemaakt, dit is natuurlijk heel belangrijk m.b.t. geluidsweergave.
Ik heb hem wel (veeel) korter gemaakt... heb btw de Shure E3c. Tenminste bij trance hoor ik geen bass, terwijl dat normaal gesproken bij hetzelfde liedje met de soft-sleeves wel was. hebben we het wel over hetzelfde sleepsoft-jes? :P

Maar zo te horen hoe ver jij het hebt afgesneden, is bij mij precies hetzelfde.

Maarjah, je kunt deze tenminste wel 4 uur achter elkaar dragen

[ Voor 14% gewijzigd door OfferedPoet op 26-04-2005 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:49:
[...]

Ik heb hem wel (veeel) korter gemaakt... heb btw de Shure E3c. Tenminste bij trance hoor ik geen bass, terwijl dat normaal gesproken bij hetzelfde liedje met de soft-sleeves wel was. hebben we het wel over hetzelfde sleepsoft-jes? :P

Maar zo te horen hoe ver jij het hebt afgesneden, is bij mij precies hetzelfde.

Maarjah, je kunt deze tenminste wel 4 uur achter elkaar dragen
Volgens mij zijn alle dopjes hetzelfde van alpine (de dempers zijn verschillend bij sleep , moto , en music).
Het siliconen gedeelte is zover als ik kan zien helemaal hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.nl/Images/Products/Props/oordopjes.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/zoom_images/KS101892b.gif

Deze heb ik gebruikt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ik heb zo'n hekel aan die ongelijke dingen :( ze gaan altijd tussen de rits van mn jas zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
La Maldición schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:04:
Volgens mij zijn alle dopjes hetzelfde van alpine (de dempers zijn verschillend bij sleep , moto , en music).
Het siliconen gedeelte is zover als ik kan zien helemaal hetzelfde.
[afbeelding]
Nee, de Sleepsofts zijn een paar millimeter kleiner dan bijv. Musicsafes.
ik heb zo'n hekel aan die ongelijke dingen :( ze gaan altijd tussen de rits van mn jas zitten
Ik moet er ook niets van hebben, die ongelijke kabeltjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 26-04-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierkeb
  • Laatst online: 12-09 17:12
Toch nog even over de alpine dopjes in combinatie met de shure e2: Hoe zit het nou met de geluidskwaliteit? En ook heel belangrijk: hoeveel demping geven de dopjes, ongeveer net zo veel als de bijgeleverde flex-sleeves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en kan ik ze ook gebruiken icm de sony ex71? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kunnen er geen foto's gemaakt worden van het moment voordat je de dopjes op de speakertjes doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/flybywire316/EC2/S3012030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/flybywire316/EC2/S3012031.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/flybywire316/EC2/S3012032.jpg

De orginele sleeve die derbij ligt is de kleinste maat die meegeleverd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Ik ben vandaag bij een audioloog langs geweest, en ik heb het gehad over het maken van custom molds voor de EX71 (en andere zouden vast ook wel kunnen). Ik zou hier nog over gebeld worden. Maximale prijs (Welke ik er nooit voor over zou hebben) is geschat op 140 euro.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Laatst online: 28-06 11:38
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002INL4M.01-A3ET1CHCB2RN4K._SCMZZZZZZZ_.jpg
Deze zitten bij op de Shure E5,origineel van shure,passen ook op de E3C's.Heb alleen het achterste rechte gedeelte ingekort.Geen geprul met dempers eruit vissen.Kosten rond de $10 op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

coptician schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:18:
Ik ben vandaag bij een audioloog langs geweest, en ik heb het gehad over het maken van custom molds voor de EX71 (en andere zouden vast ook wel kunnen). Ik zou hier nog over gebeld worden. Maximale prijs (Welke ik er nooit voor over zou hebben) is geschat op 140 euro.
Voor de EX's zou ik het al helemaal nooit doen! Dat zijn geen dopjes die jaren meegaan, het blijven sony's ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluto schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:20:
[afbeelding]
Deze zitten bij op de Shure E5,origineel van shure,passen ook op de E3C's.Heb alleen het achterste rechte gedeelte ingekort.Geen geprul met dempers eruit vissen.Kosten rond de $10 op het net.
wat nou geprul ? dempertje uit een alpine trek je der zo uit
inkorten moet je met de orginel Sure tripple flange ook , dus ik zie het problem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik draag nu al bijna een jaar de mx400 van senheisser. Over het geluid ben ik wel tevreden alleen omdat ik ze vaak i.c.m. met het sporten gebruik vallen ze vaak uit.
Wie weet er oordopjes van vergelijkbare kwaliteit of beter en die goed blijven zitten tijdens hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
scorpio81 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:39:
Ik draag nu al bijna een jaar de mx400 van senheisser. Over het geluid ben ik wel tevreden alleen omdat ik ze vaak i.c.m. met het sporten gebruik vallen ze vaak uit.
Wie weet er oordopjes van vergelijkbare kwaliteit of beter en die goed blijven zitten tijdens hardlopen?
Tja, ikzelf vind Koss The Plugs zeer lekker klinken, maar er zijn ook mensen die het afschruwelijk vinden klinken. Ik vind dat er een lekkere bas inzit(zwaarder dan de Sennheiser MX400), en je hoort haast niets meer van de buitengeluiden(wel gevaarlijk in het verkeer), maar ze blijven wel goed in m'n oor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
ik raad je Sharp HP-MD33. De vallen niet uit je oren omdat ze in ear zijn en ik vond het een heel vol geluid geven als ik ze vergelijk met me mx400 die ik een beetje schel vond klinken

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn Sharp HP-MD33's liggen inmiddels op me te wachten bij het postkantoor. Eindelijk weer fatsoenlijke doppen en fatsoenlijk geluid. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
LightYears schreef op woensdag 27 april 2005 @ 06:21:
[...]

Voor de EX's zou ik het al helemaal nooit doen! Dat zijn geen dopjes die jaren meegaan, het blijven sony's ;)
Dan zou ik over moeten stappen op Etymotic ER-6 of ER-6i's, en daar custom molds voor laten maken en op het speciale opzetstukje zetten.

Alleen heb ik daar het geld niet voor.

Trouwens, ík ben best voorzichtig ;)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Exphy schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:04:
ik raad je Sharp HP-MD33. De vallen niet uit je oren omdat ze in ear zijn en ik vond het een heel vol geluid geven als ik ze vergelijk met me mx400 die ik een beetje schel vond klinken
Ik weet niet of de Sharps in dit geval wel zo'n goede keus is, want je leest vaak dat mensen last krijgen van zware dreunen als ze met in-ear dopjes gaan hardlopen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken na het aanschaffen van mijn sony EX71 is gisteren iets afschuwelijks gebeurt....tijdens het fietsen gleed mijn rechter oordopje van mijn schouder af en viel op mijn achterwiel waardoor het een paar rondjes meedraaide en vervolgens afbrak. |:(

Thuis heb ik het meteen proberen te maken maar tevergeefs...bij het aansluiten van de rode en koperkleurige draadjes van mijn rechterkoptelefoon aan de rest van het ding hoor ik nog steeds niets...nader onderzoek wijst uit dat in deze twee draadjes een soort van vezeldraadjes zitten waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.

Ik ben ten einde raad heeft iemand suggesties voor wat ik kan proberen (ik kan evt foto's plaatsen) om dat ding weer aan de praat te krijgen, of zijn het 45 weggegooide euri's??? :'(

Helemaal weggegooid zijn ze natuurlijk niet, nu hebben we tenminste geleerd dat EX71's niet geschikt zijn om om je nek te hangen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nou al een tijdje bezig met het bekijken van deze topic (en de voorgaande delen trouwens;) ), omdat ik ook op zoek ben naar goede dopjes. Nou hoorde en zag ik veel positieve reacties over de Sharp HP-MD33 en ik vroeg me af of er enige kans bestaat dat deze ook tzt in Nederland of Duitsland verkrijgbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:51:
Twee weken na het aanschaffen van mijn sony EX71 is gisteren iets afschuwelijks gebeurt....tijdens het fietsen gleed mijn rechter oordopje van mijn schouder af en viel op mijn achterwiel waardoor het een paar rondjes meedraaide en vervolgens afbrak. |:(

Thuis heb ik het meteen proberen te maken maar tevergeefs...bij het aansluiten van de rode en koperkleurige draadjes van mijn rechterkoptelefoon aan de rest van het ding hoor ik nog steeds niets...nader onderzoek wijst uit dat in deze twee draadjes een soort van vezeldraadjes zitten waarvan ik niet weet waarvoor ze zijn.

Ik ben ten einde raad heeft iemand suggesties voor wat ik kan proberen (ik kan evt foto's plaatsen) om dat ding weer aan de praat te krijgen, of zijn het 45 weggegooide euri's??? :'(

Helemaal weggegooid zijn ze natuurlijk niet, nu hebben we tenminste geleerd dat EX71's niet geschikt zijn om om je nek te hangen... ;)
Draad doorgemeten met multimeter?, vezels dienen (denk ik) voor versteviging van draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:29:
Ben nou al een tijdje bezig met het bekijken van deze topic (en de voorgaande delen trouwens;) ), omdat ik ook op zoek ben naar goede dopjes. Nou hoorde en zag ik veel positieve reacties over de Sharp HP-MD33 en ik vroeg me af of er enige kans bestaat dat deze ook tzt in Nederland of Duitsland verkrijgbaar zullen zijn.
Je kunt ze ook op dit moment bestellen bij kiddyl (vaker vermeldt). Dat zal waarschijnlijk ook nog goedkoper zijn dan als ze ooit in de winkels in NL komen te hangen. Voorbeeld: bij hem kosten de Sony EX71SL € 43,- inclusief verzending vanuit Japan, bij de MediaMarkt kosten ze € 50,-. Stuur hem een PM en je hebt ze binnen de kortste keren.

[ Voor 4% gewijzigd door Wutroe op 28-04-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas geen multimeter.

Bij wijze van experiment heb ik vandaag het draadje van een werkend stel goedkope sony oordopjes doorgeknipt om te kijken of het zou werken als ik de draadjes weer bij elkaar deed en ook hierbij deden ze het niet.

Ik zal dus vast iets verkeerds doen bij het aansluiten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Pff, veel keuze zeg om goede oordopjes te kopen :+

Ik heb uiteindelijk maar voor de Shure e2c gekozen, maar vond deze toch wel vrij prijzig.. Ik (samen met nog iemand) heb daarom deze IA opgezet, zodat we (hopelijk) zo'n 35% korting kunnen realiseren..

offtopic:
Mocht deze post door mods als spam worden gezien dan wis ik hem direct :) Ik hoop enkel op deze manier meer korting te krijgen en deze dan automatisch met anderen te delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NITRORC
  • Laatst online: 06-06-2022
hey kan iemand mij toevallig vertellen waar ik kan vinden welke kleuren van de draadjes bij welk deel van de plug hoort?

draadje van linker dopje zijn: groen en groen/rood
rechter dopje zijn: blank rood

Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_3pole.gif

Afbeeldingslocatie: http://sharp-world.com/products/1-bit/common/fcut_4pole.gif

dus welk draadje hoort bij welk deel van de plug ik vraag dit omdat ik mijn 4 pole plug eraf heb gehaald en er een 3 pole op ga zetten weet alleen niet zeker meer welke kleur waar bij hoort

edit: gaat om de sharp md33 natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door NITRORC op 28-04-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik heb een Iriver H120 mp3speler. Echter als ik mijn volume op het maximum zet (40), dan vind ik het geluid dat uit de oordopjes komt niet echt heel hard. Ik gebruik de standaard oordopjes die erbij zaten. Als het goed is zijn dat Sennheiser MX300 oordopjes, volgens mij bevatten deze 32 Ohm en 116 dB.
Is het mogelijk om oordopjes te kopen die een harder geluid geven dan de Sennheiser MX300 in dezelfde volume-stand op de mp3speler? En welke oordopjes zouden dan in aanmerking kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NITRORC schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:18:
dus welk draadje hoort bij welk deel van de plug ik vraag dit omdat ik mijn 4 pole plug eraf heb gehaald en er een 3 pole op ga zetten weet alleen niet zeker meer welke kleur waar bij hoort

edit: gaat om de sharp md33 natuurlijk
}:O :'(

Je had alleen maar ff die 2 meest rechtse dingetjes aan elkaar hoeven solderen |:(

Maar om antwoord op je vraag te geven..... paar bladzijden terug in dit topic staat welke wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

}:O

Niet goed gelezen |:(

Check anders ff met een batterij + lampje of multimeter welke bij welke hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NITRORC
  • Laatst online: 06-06-2022
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:14:
[...]

}:O :'(

Je had alleen maar ff die 2 meest rechtse dingetjes aan elkaar hoeven solderen |:(

Maar om antwoord op je vraag te geven..... paar bladzijden terug in dit topic staat welke wat is.
weet ik maar had t niet in de gaten ding is zo snel warm geworden dat mn plug scheef is geworden
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:18:
}:O

Niet goed gelezen |:(

Check anders ff met een batterij + lampje of multimeter welke bij welke hoort.
kan niet plug is er al af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
ja rune schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:59:
Ik heb een Iriver H120 mp3speler. Echter als ik mijn volume op het maximum zet (40), dan vind ik het geluid dat uit de oordopjes komt niet echt heel hard. Ik gebruik de standaard oordopjes die erbij zaten. Als het goed is zijn dat Sennheiser MX300 oordopjes, volgens mij bevatten deze 32 Ohm en 116 dB.
Is het mogelijk om oordopjes te kopen die een harder geluid geven dan de Sennheiser MX300 in dezelfde volume-stand op de mp3speler? En welke oordopjes zouden dan in aanmerking kunnen komen?
gebruik je die kussentjes die eromheen zaten wel? En als je het egt hard wil hebben zou ik voor in ear dopjes gaan kuch Sharp HP-MD33 kuch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt helemaal kussentjes helpen echt; meer bass en volume. Ik had namelijk zelfde probleem, mijn oude MX300 (van Xen MP3 speler) klonk beter; volgens zijn die dopjes ietjes dikker dan MX400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Ik gebruikte inderdaad nooit die kussentjes, maar heb gisteren geprobeerd met kussentjes en voor mij is er niet veel verschil. Ik wil toch echt stuk hoger volume eruit krijgen.
Waar kun je die Sharp HP-MD33 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja rune schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:59:
Ik heb hetzelfde met mijn Creative Muvo V200. Ik heb sinds kort nieuwe Sony EX71 doppen (bedankt Kiddyl :) ). Het valt me op dat ik het geluid van mijn mp3-speler veel harder dan normaal moet zetten. Ik zou het volume zelf op maximum kunnen zetten. Met mijn oude Philips-dopjes had ik veel meer volume (vervormde alleen wel meer dan nu met de ex71).

Toch vreemd dat het uitgangsvermogen van mp3-spelers over het algemeen zo laag ligt. Misschien is het eigenlijk ook maar beter zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang is nou het koordje van de E51 en van de E71.

En klopt het ook dat de bedrading van de E51 beter is dan die van de E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 cm + 1 m verlengsnoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je geen met 1 m, want 1,5 m is veels te veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:
Hoelang is nou het koordje van de E51 en van de E71.

En klopt het ook dat de bedrading van de E51 beter is dan die van de E71?
De EX-51 heeft 2 versies. Een met een korte draad en een verlengsnoer. Bijelkaar 1.5m. De andere versie heeft een snoer van 1m. Het snoer van de EX71 is soepeler. Daarnaast zitten de dopjes van de EX71 lekkerder. Dat is van silicon tegenover rubber voor de EX51.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:49:
[...]

De EX-51 heeft 2 versies. Een met een korte draad en een verlengsnoer. Bijelkaar 1.5m. De andere versie heeft een snoer van 1m. Het snoer van de EX71 is soepeler. Daarnaast zitten de dopjes van de EX71 lekkerder. Dat is van silicon tegenover rubber voor de EX51.
Ik dacht dat ik laatst nog gelezen had dat de E51 nu ook siliconen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Hm....Heb zo'n 95 euro...Wat voor oordopjes zou ik daar van kunnen kopen? ;)

Shure E2C's, zijn die comfortabel? En kan iemand in Almere mij daar aan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
ik heb mijn e2-tjes met de apine sleepsoft gemod en gister even uitgetest (ben monitormixer en heb dus alle demping nodig die ik kan krijgen) Ik vondt de demping niet verkeerd, morgen moet ik een hardcore band mixen (als ik tenminste op tijd ben, tsja meerdere klussen op 1 dag) en dat gaat erg hard dus als ze slagen voor die klus vindt ik het prima, ze zaten overigens ook lekker in mijn oren had nergens last van behalve dat mijn oren van binnen een beetje droog waren maar een druppeltje speeksel op de sleepsoft werkt goed als glijmiddel. Dus ze zijn voor de eerste test al geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
coptician schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:01:
Hm....Heb zo'n 95 euro...Wat voor oordopjes zou ik daar van kunnen kopen? ;)

Shure E2C's, zijn die comfortabel? En kan iemand in Almere mij daar aan helpen?
Comfortabel ligt er maar net aan, ieder oor is verschillend he. Ik krijg van veel in-ear doppen (Koss The Plug, Shure's) niet echt oorpijn ofzo, maar het voelt gewoon oncomfortabel na een tijdje(lees: 2 uurtjes ofzo). Dan laat ik ze even 5 minuutjes uit m'n oor, en dan doe ik ze weer in, en dan gaat het ook wel weer. Maar sommigen vinden ze ook reuze comfortabel. Ik denk iig niet dat ze vreselijk oncomfortabel zullen zitten. Misschien wel een beetje irritatie op de langere duur.

Je kunt ze gewoon via het internet kopen hoor, in Almere weet ik zo 1-2-3 geen winkel.

Ik weet wel dat ze reuze lekker klinken:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in Almere, je hebt hier al zo weinig winkels.

Je kan ze het beste op Internet kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
heracles schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:47:
[...]

Comfortabel ligt er maar net aan, ieder oor is verschillend he. Ik krijg van veel in-ear doppen (Koss The Plug, Shure's) niet echt oorpijn ofzo, maar het voelt gewoon oncomfortabel na een tijdje(lees: 2 uurtjes ofzo). Dan laat ik ze even 5 minuutjes uit m'n oor, en dan doe ik ze weer in, en dan gaat het ook wel weer. Maar sommigen vinden ze ook reuze comfortabel. Ik denk iig niet dat ze vreselijk oncomfortabel zullen zitten. Misschien wel een beetje irritatie op de langere duur.

Je kunt ze gewoon via het internet kopen hoor, in Almere weet ik zo 1-2-3 geen winkel.

Ik weet wel dat ze reuze lekker klinken:) .
Online bestellen is een beetje een taboe bij mij thuis, dus dat is helaas geen oplossing.

Ik heb met mijn EX-71\s nergens last van, behalve als ik ze (zoals nu) al tijden niet meer veel in heb.

Echter, ik zit er aan te denken om gewoon twee koptelefoons te kopen, en ik zit te denken aan een Koss Clip-On of een Senn PMX60 en een koptelefoon van rond de 60 euro. (Eentje die over je hoofd gaat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
coptician schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:19:
[...]

Online bestellen is een beetje een taboe bij mij thuis, dus dat is helaas geen oplossing.

Ik heb met mijn EX-71\s nergens last van, behalve als ik ze (zoals nu) al tijden niet meer veel in heb.

Echter, ik zit er aan te denken om gewoon twee koptelefoons te kopen, en ik zit te denken aan een Koss Clip-On of een Senn PMX60 en een koptelefoon van rond de 60 euro. (Eentje die over je hoofd gaat)...
Heb ff wat reviews voor je gezocht:

Sennheiser PMX60:

http://www.amazon.com/exe...-3102904-6088057?v=glance
http://www.ipodlounge.com...0-pmx60-px200-headphones/
http://www.reviewcentre.com/review134408.html
http://www.digitaladvisor...s.html#individual_reviews

Koss Clip-On:

te lange link
http://gear.ign.com/articles/316/316980p1.html
http://reviews.cnet.com/K...05-6468_7-20604761-2.html
http://www.head-fi.com/reviews/koss_ksc50.html

Hopelijk heb je hier iets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 02-05-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
@heracles:

Je bent geweldig behulpzaam! Dank je wel, ik lees ze allemaal door en concludeer daar wel uit wat ik probeer te krijgen. Dank je!

Edit: Tweede en derde link van PMX60 is (ook in geval van 2, alleen in geval van 3) over de PX200....Die heb ik al. -Grijns- Heel blij met dat ding, maar niet als mijn haar nog nat is.

[ Voor 40% gewijzigd door coptician op 01-05-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had na MX300 en MX400 een PMX60 gehaald, gewoon geweldig ding. Bass is goed, helder geluid (ook bij hoge volume) etc, nadeel vind ik nog dat het open systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of de ipod oordopjes van sennheiser zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Ja. Nee.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ja rune schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:42:
Ik gebruikte inderdaad nooit die kussentjes, maar heb gisteren geprobeerd met kussentjes en voor mij is er niet veel verschil. Ik wil toch echt stuk hoger volume eruit krijgen.
Waar kun je die Sharp HP-MD33 kopen?
Lees ff het topic door.....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaah..eindelijk de md33s binnen! nu zie ik meteen weer al gebeuren dat ik zo een dopje kwijtraakt...
aangezien er hier veel mensen zijn met de sharps wil ik het volgende voorstellen...zijn er nog geintreseerden om dopjes te ruilen...ik heb nog large dopjes over..(ongebruikt)...ik zou hiervoor graag medium dopjes hebben...PM me maar als er geintreseerden zij.
P.S. Ze klinken erg goed :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb mijn MD-33's ook binnen. Ze hebben gisteren een dagje liggen inspelen, en nu klinken ze echt een stuk beter: minder schel, betere bas en een voller geluid.
Ben nog wel een beetje aan het zoeken met die dopjes, eigenlijk zijn de kleine te klein, en de medium iets te groot. Voorlopig toch maar voor de kleine gekozen.
Het is een goede aankoop geweest, het is de 39 dollar ruim waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Even een nieuws update:

Vanaf 16 mei zullen de nieuwe Shure E4/E4c leverbaar zijn (witte versie eerst, de zwarte volgen eind mei). De eerste korte user review is hier te lezen incl. wat mooie plaatjes. Er wordt zelfs beweerd dat ze beter klinken dan de E5’s…..dat belooft dus wat!! >:)

Voor de peoples die niet kunnen wachten is hier een link naar een inkoopactie (reken op een prijs van +/- $180 excl. verzending, natuurlijk afhankelijk van hoeveel mensen nog inschrijven).

Persoonlijk wacht ik liever nog even, aangezien Ultimate Ears ook vrij spoedig met nieuwe (betaalbare) doppen op de markt komt (de super.fi 5Pro & super.fi 5EB). Hier te bezichtigen in 360° view. Helaas nog geen impressies gevonden van deze doppen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die nog de medium dopjes zoeken van Sony EX-71, ik heb ze nu zelf ook gekocht.

Ik gebruik zelf alleen maar de small dopjes, dus als iemand nog medium of large zoekt kan je ze ruilen, ik zoek dus de small dopjes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:03:
Voor de mensen die nog de medium dopjes zoeken van Sony EX-71, ik heb ze nu zelf ook gekocht.

Ik gebruik zelf alleen maar de small dopjes, dus als iemand nog medium of large zoekt kan je ze ruilen, ik zoek dus de small dopjes. :Y)
Ik heb nog wel small dopjes in de aanbieding....PM me maar, dan regelen we dat.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sennheiser PMX60 al 13 weken en bevalt me heeeeeel goed :D, staat ook heeel stylo :*)
Echt super helder geluid komt er uit :) alleen een beetje lastig voor de mede mens bij mij in de bus })

offtopic:
vooral in combinatie met mijn Creative Zen Micro 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
_Richie_ schreef op maandag 02 mei 2005 @ 08:47:
[...]

Lees ff het topic door.....:(
even kiddyl pm'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 16:03
ik heb nog 2 Small opzetstukjes voor de Sharp HP-MD33 over; vandaag binnen gekomen van Audio Cubes Japan terwijl ik ze dondagavond pas had besteld :)

zo goed als nieuw dus, mij passen ze niet. Liefst ruilen tegen 2 Large opzetstukjes, maar 2 Medium kan ook. Zie mn profiel voor e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar veel mensen hier die de sharps binnenkrijgen, heb ze zelf ook besteld op audiocubes afgelopen zondag en ben best wel benieuwd hoe ze zullen klinken ... tot nu toe heb ik het altijd gedaan met dopjes die redelijk goedkoop waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
prof schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 20:25:
ik heb nog 2 Small opzetstukjes voor de Sharp HP-MD33 over; vandaag binnen gekomen van Audio Cubes Japan terwijl ik ze dondagavond pas had besteld :)

zo goed als nieuw dus, mij passen ze niet. Liefst ruilen tegen 2 Large opzetstukjes, maar 2 Medium kan ook. Zie mn profiel voor e-mail.
ooh ik wil ze wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Shiverzz schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:56:
Even een nieuws update:

Vanaf 16 mei zullen de nieuwe Shure E4/E4c leverbaar zijn (witte versie eerst, de zwarte volgen eind mei). De eerste korte user review is hier te lezen incl. wat mooie plaatjes. Er wordt zelfs beweerd dat ze beter klinken dan de E5’s…..dat belooft dus wat!! >:)
.
I compared the E5s to the E4s and found the E5s to be superior. The E4s do have much more air and space to them, and the bass is very impactful, but there were details I heard in the E5s that I did not hear on the E4s. I also felt the E4 was lacking in timbre and texture when compared to the E5s. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik begin helemaal warm te draaien voor die dingen. Helemaal nu ik weet dat er ook een donkere, "non-c", variant van komt en er een interessante, wereldwijde, IA loopt. Alleen ik heb nu net de MD33 en 200 euro is toch weer een maand werken. Moeilijk... :? :X

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bluto schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:39:
[...]

I compared the E5s to the E4s and found the E5s to be superior. The E4s do have much more air and space to them, and the bass is very impactful, but there were details I heard in the E5s that I did not hear on the E4s. I also felt the E4 was lacking in timbre and texture when compared to the E5s. ;)
"The tonal balance is smoother and more coherent than the E5c. The bass is more impactful, more accurate than the E3c, and more controlled than the E5c. Treble is a clear cut above the E3c and E5c"
"As far as I'm concerned, this is SHURE's new top-of-the-line earphone. SHURE won't like this part, but I can't see how they're going to position the E5c above the E4c."

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Nog een stukje over de nieuwe E4's :)

De UE super.fi 5Pro & super.fi 5EB zouden trouwens ook eind mei op de markt moeten komen. Nu alleen hopen dat ze dat ook daadwerkelijk waar maken.

De strijd tussen de nieuwe generatie 'topdoppen' mag wat mij betreft losbarsten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Nu maar hopen dat we die strijd ook terug gaan zien in de prijs. $200,- is nogal wat... (Alweer iets om voor te sparen.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Shiverzz schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 08:35:
[...]

"The tonal balance is smoother and more coherent than the E5c. The bass is more impactful, more accurate than the E3c, and more controlled than the E5c. Treble is a clear cut above the E3c and E5c"
"As far as I'm concerned, this is SHURE's new top-of-the-line earphone. SHURE won't like this part, but I can't see how they're going to position the E5c above the E4c."

;)
Ik heb de E4 nog niet gehoord,maar het lijkt me sterk dat ze beter zullen klinken als de E5.De E5's hebben namelijk een 2 weg systeem waar dus de hoge en lage tonen een afzonderlijke speaker hebben.Volgens mijn weten hebben de E4's dit niet.Ben wel erg benieuwd hoe ze klinken.Zien er ook mooier uit als de E5,vooral de zwarte uitvoering.Maar om nou de E4's aan te schaffen terwijl ik de E5's al heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Het oor werkt echter ook met één "conus": het trommelvlies. Wat de driver in het dopje doen is bewegen, waardoor het trommelvlies op de zelfde manier mee gaat doen. De rest van het binnenwerk van je oor zorgt ervoor dat je hersenen dit als geluid interpreteren. Volgens mij zal het ultieme dopje dan ook één driver hebben. Puur omdat het dat het beste in overeenstemming met het oor werkt. Twee drivers zal het oor nou eenmaal nooit exact na kunnen doen.
De reden dat je bij speakers wél meerdere conussen/drivers nodig hebt, is omdat er voor de lage tonen meer lucht verplaatst moet worden en voor de hoge een hoge nauwkeurigheid in de bewegingen nodig is. Om deze twee eigenschappen in één unit te verenigen is erg duur. In een oordopje is niet de ruimte om een grote driver te plaatsen en er hoeft lang niet zoveel lucht verplaatst te worden, wat voor mij een tweede reden is dat één driver het ook zou moeten kunnen en de E5 dus niet per definitie beter hoeft te zijn dan de E4.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:03:
Het oor werkt echter ook met één "conus": het trommelvlies. Wat de driver in het dopje doen is bewegen, waardoor het trommelvlies op de zelfde manier mee gaat doen. De rest van het binnenwerk van je oor zorgt ervoor dat je hersenen dit als geluid interpreteren. Volgens mij zal het ultieme dopje dan ook één driver hebben. Puur omdat het dat het beste in overeenstemming met het oor werkt. Twee drivers zal het oor nou eenmaal nooit exact na kunnen doen.
De reden dat je bij speakers wél meerdere conussen/drivers nodig hebt, is omdat er voor de lage tonen meer lucht verplaatst moet worden en voor de hoge een hoge nauwkeurigheid in de bewegingen nodig is. Om deze twee eigenschappen in één unit te verenigen is erg duur. In een oordopje is niet de ruimte om een grote driver te plaatsen en er hoeft lang niet zoveel lucht verplaatst te worden, wat voor mij een tweede reden is dat één driver het ook zou moeten kunnen en de E5 dus niet per definitie beter hoeft te zijn dan de E4.

Just my 2 cents
Hocus Pocus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bluto schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:22:
[...]

Ik heb de E4 nog niet gehoord,maar het lijkt me sterk dat ze beter zullen klinken als de E5.De E5's hebben namelijk een 2 weg systeem waar dus de hoge en lage tonen een afzonderlijke speaker hebben.Volgens mijn weten hebben de E4's dit niet.Ben wel erg benieuwd hoe ze klinken.Zien er ook mooier uit als de E5,vooral de zwarte uitvoering.Maar om nou de E4's aan te schaffen terwijl ik de E5's al heb....
't Is inderdaad nog een beetje vroeg om nu al conclusies te gaan trekken, maar ik ben toch erg benieuwd naar de werkelijke prestaties van de E4's.... (en dan vooral in vergelijking met de nieuwe UE super.fi 5Pro die voor zover ik weet ook zijn uitgerust met een dergelijk 2-weg systeem).
Maar als je reeds in 't bezit bent van een setje E5's zit je er duidelijk niet weer op te wachten je buidel flink open te trekken....je zult dan ook ongetwijfeld weinig te klagen hebben met je huidige doppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

DeeD2k2 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:03:

Just my 2 cents
Velen mensen vinden dat je 30 boxen nodig hebt voor puur 3D geluid terwijl 2 goed geplaatste speakers voor een beter effect zorgen i.s.m. HRTF's die speciaal voor het ontvangende oor zijn gemaakt.

2 speakers (drivers) zullen als voordeel hebben dat ze gemaakt kunnen worden voor een bepaalde doeleinde (laag danwel hoog); tegelijk brengen ze een nadeel mee, de crossover zal altijd voor een gebied zorgen dat extra uitgelicht wordt als beide drivers werken.

Lezers van head-fi weten ook dat er discussies gaande zijn over het 1 "bore" of 2 "bore" principe waarbij de drivers bij een 2 "bore" principe aparte kanalen naar het oor hebben zodat ze onafhankelijk van elkaar het oor inkomen, de E5 (zo ook de UM2) hebben een 1 "bore" principe; 1 kanaal vanaf de 2 drivers het oor in, een setje doppen als bv. de ES2 of de UE pro serie hebben 2 aparte kanalen, voor hoog en laag 1 apart. Voor beide principes zijn weer voor- en nadelen.
Toch blijft het kniezen over deze verschillen vooral iets wat met de diepte van je geldbuidel te maken hebben; een miskoop doe je met de E4 of E5 zeker niet.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Ik had een vraagje. Misschien kan iemand me helpen. Ik heb een week geleden mijn nieuwe Sony MDR-EX71SL uit Hong Kong gekregen via ebay. En gister even geprobeerd, maar als ik ze vergelijk met mijn 'oude' Sony MDR-EX70 dan klinkt ie ongeloofelijk schel en is echt niet te vergelijken. er zit absoluut geen bas in het geluid en het klinkt erg schel als ik ze naast mijn Sony MDR-EX70 leg.

Ik had al gelezen hier dat het mischien aan inspelen kan liggen, maar maakt dat echt zo'n groot verschil? Zelfs m'n pa die veel van dat soort dingen weet zei dat m'n nieuwe Sony MDR-EX71SL dopjes als dopjes van 2 euro klinkten in vergelijking met mijn Sony MDR-EX70.

Ik zou haast zeggen dat ik een paar Fake Sony MDR-EX71SL dopjes heb gekregen of dat ze defect zijn :/

Wat is het meest aanemelijk? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ongelooflijk, 3 weekjes en mijn Sony MDR-EX71's zijn alweer naar de .... Nou ja, ze werken *gelukkig* nog wel en klinken nog van ouds, maar het draad dat vanuit de split naar je rechtoor gaat, is helemaal in flarden zeg maar. Komt denk ik voornamelijk omdat deze draad ' plakte '. Een beetje raar om uit te leggen, maar de draad voor de split is glad.

Mede-gebruikers herkennen het vast wel, dat stroeve, anti-uitglijd spul wat je ook als matjes voor op de vloer hebt.

Maar ik snap niet dat het zo snel heen gaat met deze snoertjes, ik heb hier vaker gelezen dat ze niet je-van-het zijn, maar na 3 weken?! Vreemde dingen heb ik er ook niet mee gedaan; ik heb ze wel onder men kussen neergelegd voor het slapen gaan |:(...

54 eurootjes (bijna) naar de maan, iemand een idee om het betreffende stukje draad opnieuw te beschermen met iets? Zwarte tape ofzo? :|. Nieuw omhulsel?

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
InsjaHH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:38:
Ongelooflijk, 3 weekjes en mijn Sony MDR-EX71's zijn alweer naar de .... Nou ja, ze werken *gelukkig* nog wel en klinken nog van ouds, maar het draad dat vanuit de split naar je rechtoor gaat, is helemaal in flarden zeg maar. Komt denk ik voornamelijk omdat deze draad ' plakte '. Een beetje raar om uit te leggen, maar de draad voor de split is glad.

Mede-gebruikers herkennen het vast wel, dat stroeve, anti-uitglijd spul wat je ook als matjes voor op de vloer hebt.

Maar ik snap niet dat het zo snel heen gaat met deze snoertjes, ik heb hier vaker gelezen dat ze niet je-van-het zijn, maar na 3 weken?! Vreemde dingen heb ik er ook niet mee gedaan; ik heb ze wel onder men kussen neergelegd voor het slapen gaan |:(...

54 eurootjes (bijna) naar de maan, iemand een idee om het betreffende stukje draad opnieuw te beschermen met iets? Zwarte tape ofzo? :|. Nieuw omhulsel?
Krimpkousje misschien goed idee?, de draadjes worden dan wel en stuk stugger. Maarja, denk niet dat je veel keus hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: zal het helpen als ik in de PMX60 wat wol erin doe?, zodat er meer bas uitkomt?. Zo kan; zeg maar geen geluid meer lekken via de openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Chuckiej schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:34:
offtopic:
WoW 125 euro :r sorry hoor, maar ik heb mijn shure E3c gekocht voor 110 euro :P
Heb je ze uit het buitenland gehaald of ergens in Nederland dat bedrag betaald in een winkel? Heb erg interesse in die dopjes, vooral nu na dat gebeuren met die EX71 en eigenlijk nog steeds benieuwd ' hoe goed ' ze werkelijk zijn!

Dat bedrag wat je noemt is nog aardig te doen, ik kan mij herinneren dat de E2C's een paar maanden geleden zoveel kostten (en indirect de E3C's dus +- 190 euro).

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Kijk eens op het head-fi forum.Daar staan nu E3's te koop(gebruikte) voor een prikkie.Zeker nu de E4's op de markt zijn.Als je ze koopt via iemand met goede feedback is het geen probleem.
Ik heb zo ook mijn E5's gebruikt gekocht via iemand uit Amerika.Laten versturen als gift en je hebt geen problemen met de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
Mensen,

Ik heb nu mijn iPod ongeveer een half jaar en die oortjes beginnen toch wel een beetje te irriteren. Zowel in geluid als in comfort. Nou wilde ik de Sony MDR-EX71SL gaan kopen (de witte) en dan waarscheinlijk bij i-shopping4u maar nu hielp mijn moeder mij herrineren dat we ook naar amerika gaan deze zomer, dus dat ik ze dan ook mee kan nemen. Maar, mijn vraag is dus of ze daar wel "normaal" te krijgen zijn? dus dat ik een beetje zaak binnenloop en dat hij daar dan gewoon is en dat ik niet echt moet gaan zoeken?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze topic helemaal doorgelezen en bij de meeste is het weer anders de 1e vind de sony weer beter en de ander vind de sharp weer beter(sony MDR-EX71SL / Sharp MD33) maar nou wil ik weten wat vind JIJ nou beter de sony of de sharp? oké het is wel leuk dat de sony accesoires leverd maar ik bedoel dan natuurlijk de geluidskwaliteit :P :)
Sony?_/-\o_ , Sharp?_/-\o_
ik zit zelf een beetje te twijfelen ik denk dan dat ik voor de sony's ga maar kunnen jullie me van gedachten veranderen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

De Sharps zijn echt veel beter.

Als je nog niet overtuigd bent, raad ik je aan om het forum van head-fi.org eens te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

stevenP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:38:
Mensen,

Ik heb nu mijn iPod ongeveer een half jaar en die oortjes beginnen toch wel een beetje te irriteren. Zowel in geluid als in comfort. Nou wilde ik de Sony MDR-EX71SL gaan kopen (de witte) en dan waarscheinlijk bij i-shopping4u maar nu hielp mijn moeder mij herrineren dat we ook naar amerika gaan deze zomer, dus dat ik ze dan ook mee kan nemen. Maar, mijn vraag is dus of ze daar wel "normaal" te krijgen zijn? dus dat ik een beetje zaak binnenloop en dat hij daar dan gewoon is en dat ik niet echt moet gaan zoeken?
De witte versie is tegenwoordig zelfs in NL in de winkel te vinden. Afgelopen vrijdag zag ik ze zelfs bij Dixons hangen. Dus waarom moeilijk doen als.......
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.