Wat zijn goede oordopjes? Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.533 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:55:
ik zit zelf een beetje te twijfelen ik denk dan dat ik voor de sony's ga maar kunnen jullie me van gedachten veranderen? _/-\o_
Houd 1 ding alsjeblieft in je achterhoofd als je toch besluit voor de EX71SL's te gaan: kwaliteit van de draden is echt prut. Hier is het in elk geval na 3 weken al verkeerd gegaan; de dopjes werken nog, klinken ook nog uitstekend maar ik ben bang dat als ik niet *nog* voorzichtiger doe met de dopjes en het draad, ze zo een breuk kunnen oplopen omdat de zwarte ' omhulsel ' vrijwel gescheurd / weg is.

Ik dacht dat het nog mee zou vielen, meerdere gebruikers hadden er last van en ik kan nu (helaas) ook uit ervaring spreken.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze topic helemaal doorgelezen en bij de meeste is het weer anders de 1e vind de sony weer beter en de ander vind de sharp weer beter(sony MDR-EX71SL / Sharp MD33) maar nou wil ik weten wat vind JIJ nou beter de sony of de sharp? oké het is wel leuk dat de sony accesoires leverd maar ik bedoel dan natuurlijk de geluidskwaliteit :P :)
Sony?_/-\o_ , Sharp?_/-\o_
ik zit zelf een beetje te twijfelen ik denk dan dat ik voor de sony's ga maar kunnen jullie me van gedachten veranderen? _/-\o_
Je zegt dat je denkt voor de sony's te gaan. Er zijn best redenen waarom je voor de sony zou kunnen gaan maar omdat je hier in je post doelt op geluidskwaliteit vraag me af: waarom de sony? Ik wil hiermee niet zeggen dat de sony geen goede geluidskwaliteit heeft, want dat heeft hij zeker, maar als je wilt kiezen op de beste geluidskwaliteit moet je denk ik bij de Sharps wezen.

Ik vind zelf de geluidskwaliteit van de sharps echt super. En ik denk als je dit topic goed leest toch wel tot de conclussie kan komen dat de populariteit van de sharps groter is dan die van de sony, voornamelijk vanwege het geluid. Ik denk dat de gene die toch voor de sony gaan dat vooral doen:

1. vanwege het design, wat overigens niet heel veel verschil uitmaakt.
2. vanwege het korte snoer met rechte plug, wat makkelijk is voor in een afstandbediening.
3. en misschien vanwege het gemak (de sony's kan je gewoon in nederland in de winkel kopen).

En dus niet vanwege de betere geluidskwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar heb je wel gelijk in .......ik vind de sony qua disigns mooier en de sharp heeft een betere geluidskwaliteit. maar het schijnt ook te zijn de het draad van de sony sneller breekt ofzo:?
ik denk dat ik toch voor de sharps ga maar hoelang is dat draad eigelijk ook al weer?
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
Shiverzz schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:47:
[...]

De witte versie is tegenwoordig zelfs in NL in de winkel te vinden. Afgelopen vrijdag zag ik ze zelfs bij Dixons hangen. Dus waarom moeilijk doen als.......
Hoe duur waren ze daar dan? En waar was dat ergens? Zeker bij een groot filiaal?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:19:
daar heb je wel gelijk in .......ik vind de sony qua disigns mooier en de sharp heeft een betere geluidskwaliteit. maar het schijnt ook te zijn de het draad van de sony sneller breekt ofzo:?
ik denk dat ik toch voor de sharps ga maar hoelang is dat draad eigelijk ook al weer?
THX
Er zijn al een aantal gebruikers van de Sony's die met een draadbreuk te maken gehad hebben, terwijl er nog geen klachten zijn over de snoertjes van de Sharps. Het draad van de Sharps is volgens mij ongeveer 0.5 m. + 1 m. verlengsnoer om 'm geschikt te maken voor de normale 3.5mm hoofdtelefoon ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 08:15
hmm, ok ze hebben hem in het assortiment ja... Maar álá 54,99 en momenteel niet leverbaar, dan maar online!

Maargoed, weet iemand of die in de USA een beetje te vinden zijn bij electronica toko's?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Bij de EX71's had ik steeds last van het feit dat ze na een tijdje bewegen (minuut of 5) uit m'n oren glijden. Ik gebruik de medium stukkies omdat die andere gewoon niet passen.
Zal ik met de Sharp's van hetzelfde last krijgen of zitten die beter?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kwaliteit van de Sony MDR-NX1 te vergelijken met die van de Sony MDR-EX71SL? Ik heb nu de EX71 maar aangezien de NX1 een neckcord heeft wil ik hem misschien wel inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
InsjaHH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 11:38:
Ongelooflijk, 3 weekjes en mijn Sony MDR-EX71's zijn alweer naar de .... Nou ja, ze werken *gelukkig* nog wel en klinken nog van ouds, maar het draad dat vanuit de split naar je rechtoor gaat, is helemaal in flarden zeg maar. Komt denk ik voornamelijk omdat deze draad ' plakte '. Een beetje raar om uit te leggen, maar de draad voor de split is glad.

Mede-gebruikers herkennen het vast wel, dat stroeve, anti-uitglijd spul wat je ook als matjes voor op de vloer hebt.

Maar ik snap niet dat het zo snel heen gaat met deze snoertjes, ik heb hier vaker gelezen dat ze niet je-van-het zijn, maar na 3 weken?! Vreemde dingen heb ik er ook niet mee gedaan; ik heb ze wel onder men kussen neergelegd voor het slapen gaan |:(...

54 eurootjes (bijna) naar de maan, iemand een idee om het betreffende stukje draad opnieuw te beschermen met iets? Zwarte tape ofzo? :|. Nieuw omhulsel?
Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze om de situatie wat te verduidelijken (let echter eventjes niet op de rommel zoals de meeste studenten altijd wel zeggen :P). Nu gaat het dus om het draadje dat naar het rechter dopje gaat, dat nu dus bijna helemaal open en bloot ligt; ik heb het een beetje weten te bedekken, maar dat is niet helemaal gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://hr.wels.nu/Sony/mdr_ex71sl.jpg

Het punt is dus dat het draad vanaf de splitsing van een ander, type spul is dat dus ' kleeft en zou moeten voorkomen dat het draad steeds naar beneden glijdt. Nu werkt dat wel, maar dus ten koste van de stevigheid van het draad (ofzo). * InsjaHH is niet blij :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

stevenP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:39:
[...]

hmm, ok ze hebben hem in het assortiment ja... Maar álá 54,99 en momenteel niet leverbaar, dan maar online!

Maargoed, weet iemand of die in de USA een beetje te vinden zijn bij electronica toko's?
Froogle is een handig hulpmiddel :)
Verder zou ik eBay ook even bekijken. Staan er ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluto schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:12:
Kijk eens op het head-fi forum.Daar staan nu E3's te koop(gebruikte) voor een prikkie.Zeker nu de E4's op de markt zijn.Als je ze koopt via iemand met goede feedback is het geen probleem.
Ik heb zo ook mijn E5's gebruikt gekocht via iemand uit Amerika.Laten versturen als gift en je hebt geen problemen met de douane.
Mag ik eens vragen hoe je de betaling geregeld hebt? Via een creditcard, of heb je het kunnen overmaken - en hoe hoog waren voor jou de verzendkosten en welke methode van verzenden heb je gebruikt?
Ik vraag dit omdat als je op E-bay kijkt er soms enorme verschillen in de verzendkosten zitten vanuit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Shiverzz schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:56:
Persoonlijk wacht ik liever nog even, aangezien Ultimate Ears ook vrij spoedig met nieuwe (betaalbare) doppen op de markt komt (de super.fi 5Pro & super.fi 5EB). Hier te bezichtigen in 360° view. Helaas nog geen impressies gevonden van deze doppen….
EN
Universal Fit Kit- includes 6 single flange silicone (2 small, 2 med, 2 large), 2 dual flange silicone and 2 standard foam eartips
Dat is hetzelfde principe als de Alpine oordopjes, hopelijk ook dezelfde supercomfortabele vorm, dat zou voor mij echt een doorslaggevend argument zijn om vor die dopjes te gaan (als de prijs redelijk is).
Houd 1 ding alsjeblieft in je achterhoofd als je toch besluit voor de EX71SL's te gaan: kwaliteit van de draden is echt prut.
Wat ik prut aan de Sharps vind is dat je wrijving van de draad goed versterkt door de oordopjes hoort, ik weet niet waar dit aan ligt, misschien aan de matige afscherming van het draad, maar het effect is er wel en dat kan zeker storend zijn tijdens joggen etc. Verder geven de Sharps als je ze diep in hebt een duidelijk doffer geluid dan wanneer je ze minder diep in hebt (dit zal vast gelden voor meer in-ears), maar wanneer je ze minder diep in hebt glijden ze weer makkelijk uit je oor. Ik vind het goede oordopjes (tot nu toe de beste die ik gehoord heb), maar voor mij is dit zeker niet genoeg voor een lange termijn oplossing.

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 08-05-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
InsjaHH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:56:
Houd 1 ding alsjeblieft in je achterhoofd als je toch besluit voor de EX71SL's te gaan: kwaliteit van de draden is echt prut.
Het zijn inderdaad dunne draadjes die er luxe uit zien maar goedkoop aanvoelen. Problemen heb ik er, in ruim zes maanden, nooit mee gehad. Alleen denk ik dat je, zolas InsjaHH ervaren heeft, moet uitkijken met dingen waar ze achter kunnen blijven haken of aan vast kunnen plakken. De splitsing tussen de linker en rechter draad is echter ook ongelukkig gekozen. De draad moet daar namelijk een hoek van bijna 180° maken als je het volgens het boekje gebruikt (hoofdsnoer over je linker schouder naar beneden). Die je dit niet (over je rechter schouder) dan is er geen probleem.
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:19:
THX
Net zo lang als die van Sony. Zowel met als zonder verlengstuk. Het enige wat problemen op kan leveren is het 4-pole stekkertje. Die ben je, tijdens het lezen van dit topic, ongetwijfeld tegengekomen. Lees eventueel voor meer informatie de start post even.
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 18:55:
Ik wil hiermee niet zeggen dat de sony geen goede geluidskwaliteit heeft, want dat heeft hij zeker, maar als je wilt kiezen op de beste geluidskwaliteit moet je denk ik bij de Sharps wezen.
Helemaal mee eens. Bij de Sony's stond ik er, na ze een week gebruikt te hebben, versteld van dat er zo'n geluid uit dopjes kan komen. Bij de Sharp's had ik dit echter als toen ik ze voor het eerst in deed. Helemaal toen ik ze met de, toen dus goed ingespeelde, Sony's vergeleek... En, ook nu nog, ik hoor steeds weer nieuwe details in de muziek. Vooral in de vocals, het middengebeid.

Yokozuna schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:21:
Wat ik prut aan de Sharps vind is dat je wrijving van de draad goed versterkt door de oordopjes hoort, ik weet niet waar dit aan ligt, misschien aan de matige afscherming van het draad, maar het effect is er wel en dat kan zeker storend zijn tijdens joggen etc. Verder geven de Sharps als je ze diep in hebt een duidelijk doffer geluid dan wanneer je ze minder diep in hebt (dit zal vast gelden voor meer in-ears), maar wanneer je ze minder diep in hebt glijden ze weer makkelijk uit je oor. Ik vind het goede oordopjes (tot nu toe de beste die ik gehoord heb), maar voor mij is dit zeker niet genoeg voor een lange termijn oplossing.
Sommigen noemen dit microphonics (ik heb me er zelf ook aan schuldig gemaakt), maar strikt genomen is het dat niet. Wat het probleem is, is dat de strove draad niet goed over een ander (stroef) oppervlak kan glijden, waardoor ze gaan trillen. De dopjes zelf gaan dan ook trillen en omdat die in je oren zitten en je nauwelijkt tot geen omgevingsgeluiden meer hoort, hoor ge die trillingen heel duidelijk. Er is dus geen spraken van microfoonwerking zoals de naam microphonics doet vermoeden.
Bij de Sony dopjes heb je hier geen last van, omdat de kabel veel gladder en wat soepeler is.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

stevenP schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:22:
[...]

Hoe duur waren ze daar dan? En waar was dat ergens? Zeker bij een groot filiaal?
Dixons in Den Bosch, voor ik geloof 50 euri's. (blijft vrij prijzig aangezien je op internet voor iets van 30 euro kunt bestellen......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Bluto schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:12:
Kijk eens op het head-fi forum.Daar staan nu E3's te koop(gebruikte) voor een prikkie.Zeker nu de E4's op de markt zijn.Als je ze koopt via iemand met goede feedback is het geen probleem.
Ik heb zo ook mijn E5's gebruikt gekocht via iemand uit Amerika.Laten versturen als gift en je hebt geen problemen met de douane.
Ik heb zojuist een mailtje teruggekregen van een winkel in Amsterdam, maar ik schrok wel even van de prijzen zeg:

E2C -> 109,00 euro incl.
E3C -> 224,91 euro incl.

Daarbij komt ook nog kijken dat de E3C's niet op voorraad verkrijgbaar zijn. Enige voordeel is dat ik ze zo kan ' halen ', aangezien het makkelijk te doen is met OV.

Verder heb ik op de head-fi fora gekeken, maar daar zijn ze in alle draadjes over de E3C's allemaal al verkocht :X. Maar die prijzen zijn toch iets te gortig, zelfs voor Nederland; toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
InsjaHH schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:30:
[...]

Ik heb zojuist een mailtje teruggekregen van een winkel in Amsterdam, maar ik schrok wel even van de prijzen zeg:

E2C -> 109,00 euro incl.
E3C -> 224,91 euro incl.

Daarbij komt ook nog kijken dat de E3C's niet op voorraad verkrijgbaar zijn. Enige voordeel is dat ik ze zo kan ' halen ', aangezien het makkelijk te doen is met OV.

Verder heb ik op de head-fi fora gekeken, maar daar zijn ze in alle draadjes over de E3C's allemaal al verkocht :X. Maar die prijzen zijn toch iets te gortig, zelfs voor Nederland; toch?
Zonder reclame te willen maken (doe zelf niet mee):
http://inkoopactie.net/ia/8cq89f69/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje m.b.t. de Sony MDR-EX71SL. Ik gebruik deze dopjes i.c.m. mijn Ipod en dat is echt driedubbel smullen. Ben bijzonder te spreken over de geluidskwaliteit en heb dus absoluut geen spijt van mijn aanschaf.

Wel een nadeel, en dat zijn de losse deeltjes van de dopjes. Ze worden nogal intensief gebruikt en het onvermijdelijke is onlangs gebeurd: Ik ben een deeltje kwijt. Nu krijg je bij de dopjes kleine, medium en grote plugjes. Ik gebruikte de medium, maar nu de grote. Ik vraag me echter af of deze niet los zijn bij te bestellen? Ik had al gezocht, maar nog niets gevonden. Iemand een adresje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Een eerste (?) impressie van de UE super.fi 5Pro's (beta).....
Gotta say, I love the Sound.fi 5 Pros. Sound wise, I've discovered over the past few weeks that they're one of the most neutral pair of cans/phones I've had the pleasure of using. (Didn't say ever, just out of what I've listened to so far)

The bass is wonderful. Ever present and detailed, without losing any punch or warmth. There's no hint of mud or mush, even when turning it up several notches EQ wise. I believe that it's entirely up the the source in order to get the most out of these babies, and I believe they're capable of quite a lot. The treble is never overbearing, and I've not ever had a problem with sibilance. Lately, I've been keeping my IHP's EQ set to flat, and my ears have adjusted, compared to when I first got them, I thought the treble was too light, and set it about 4dB higher. Now, it's perfect.

If the recording is produced well, it shows. Unfortunately, they're not magical, so if the production is crap...that shows too. Phones like these encourage one to encode their files with the best possible quality, and from CD's with outstanding production value. It's truly inspiring.

I wasn't sure if I thought they were worth the MSRP, but to be honest, I'm missing them so much, that thinking about paying that much seems very reasonable. One day, I'll spring for the UE 10's, but until then, I'm really overjoyed to be able to have these quality phones, from such a great company.
- Quote van head-fi -

Plus wat piccies :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn sharps md33 ontvangen maar nu heb ik een probleempje, maakt niet uit welke dopjes ik gebruik, die geluidsafscherming is nihil :| ... dus allicht steken ze verkeerd in mijn oor, ik weet dat ik ze helemaal diep moet steken maar ik heb daar echt wel bijzonder veel moeite mee :?

Iemand advies hoe je zo een in ear-oortje aanbrengt in je oor (welke richting duwen, ergens aan mijn oor trekken ofzo ?)

zelfs als steek ik ze heel diep nog heb ik geen afscherming van andere geluiden van buiten ...volgens mij heb ik gewoon een heel vreemd oor :O

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik gebruik nu de standaard Apple Ipod Mini oordopjes en ben er gemiddeld tevreden over. Comfort (zonder schuimpjes) vind ik prima bij me passen. Na 2 uur heb ik er nog steeds geen last van. Waar ik me wel aan irriteer is dat de bassen heel erg slecht zijn. Nauwelijks hoorbaar, totaal geen diepte. Bovendien als mn ipod volume op de helft staat dan gaan de hoge tonen en de bassen al tegen kraken aan. Voor de rest ben ik toch wel tevreden over de geluidskwaliteit. Toch wil ik andere oordoppen halen om het geluid te verbeteren, maar ik wil hetzelfde comfort. Waar ik me ook aan stoor is dat het geluid van en naar buiten erg slecht word gedempt. Ik wil in de trein naar muziek luisteren en niet naar vage verhalen van mede treinreizigers :P Wat ik dus zoek:

- Betere geluidskwaliteit dan de Apple Mini standaard doppen
- Dezelfde grootte/comfort.
- Geluid beter afschermen van en naar buitenaf
- Prijs maximaal 30,-

50,- vind ik toch echt teveel voor oordoppen daar ik het geld in nog andere belangrijke zaken moet steken. Mn oog is gevallen op de Senheiser MX400/450/500. Voldoet deze aan al mijn eisen? Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt! :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die zullen het geluid niet beter afschermen dan wat je nu hebt. Dan zul je toch echt naar in-ear dopjes moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zag een paar van die creative oordoppen zou dat wat zijn?
ik vind ze wel erg op die van sharp lijken

http://www.mp3man.nl/product/16408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinden jullie trouwens de prijs wel waar van de Sony MDR-EX71SL en van de Sharp MD33 ?
ik heb zelf namelijk wel zo'n gevoel dat je bij de sony meer betaald aan de accesoires die er bijzit dan aan die doppen zelf :S :P:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De dopjes zelf gaan dan ook trillen en omdat die in je oren zitten en je nauwelijkt tot geen omgevingsgeluiden meer hoort, hoor ge die trillingen heel duidelijk. Er is dus geen spraken van microfoonwerking zoals de naam microphonics doet vermoeden.
Goede uitleg, bedankt. Het klopt inderdaad, want als ik onderaan de kabel wrijf, hoor ik dat niet door mijn oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit...hier stond iets dom 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:36
InsjaHH schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:20:
[...]

Foto's zeggen meer dan woorden, dus bij deze om de situatie wat te verduidelijken (let echter eventjes niet op de rommel zoals de meeste studenten altijd wel zeggen :P). Nu gaat het dus om het draadje dat naar het rechter dopje gaat, dat nu dus bijna helemaal open en bloot ligt; ik heb het een beetje weten te bedekken, maar dat is niet helemaal gelukt.

[afbeelding]

Het punt is dus dat het draad vanaf de splitsing van een ander, type spul is dat dus ' kleeft en zou moeten voorkomen dat het draad steeds naar beneden glijdt. Nu werkt dat wel, maar dus ten koste van de stevigheid van het draad (ofzo). * InsjaHH is niet blij :X.
Je moet elk draadje aart omtapen met isolatietape. Je draad wordt er een stuk dikker mee, maar het is in ieder geval een oplossing. Ze bij elkaar steken, zou ik niet doen, omdat je dan het risico loopt dat de isolatie rond de koperdraadjes erafschuurt, dat is bij mij gebeurt, maar mijn ex51 hebben het uiteindelijk toch niet overleefd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-09 11:16
Hallo! :)

Ik zag dat de laatste paginas veel over de e4/e4c word gesproken.. nou wil het zijn dat ik deze gisteren aan mijn inkoopactie heb toegevoegd, dus als er nog geintereseerder zijn:

http://www.inkoopactie.net/ia/8cq89f69

prijzen zijn incl invoer btw en verzendkosten etc, ik ga zelf ook voor een e4tje:-)

ps. excuses als men dit als spam ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Zoutvat schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:02:
Je moet elk draadje aart omtapen met isolatietape. Je draad wordt er een stuk dikker mee, maar het is in ieder geval een oplossing. Ze bij elkaar steken, zou ik niet doen, omdat je dan het risico loopt dat de isolatie rond de koperdraadjes erafschuurt, dat is bij mij gebeurt, maar mijn ex51 hebben het uiteindelijk toch niet overleefd :'(
Argh, $%#@, ik heb ze echt *net* omgewikkeld met zwarte isolatie tape dat ik toevallig nog had liggen, maar dan *allebei* en niet apart...

Kan ik uit je antwoord concluderen dat je dezelfde euvel ook hebt gehad (aka draad open en bloot) met jouw oordopjes en ze bij elkaar hebt gestopt, omwikkeld hebt en door het schuren je dopjes het niet overleefd hebben?

Daar is wel wat voor te zeggen, ieder draad apart omwikkelen, maar voordat ze open en bloot stonden zaten ze beiden toch ook in dezelfde omwikkeling (zeg maar de situatie waarin ze zitten als je ze net nieuw koopt..) :?. Hmm... misschien zo toch maar al dat zooi eraf halen en per draadje doen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey vraagje: dat opbergdoosje dat bij de Sony MDR-EX71 zit, is dat handig?. Iemand die het veel gebruikt?

edit: ff plaatje toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_sharpindoosje.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de kwaliteit van de Sony MDR-NX1 te vergelijken met die van de Sony MDR-EX71SL? Ik heb nu de EX71 maar aangezien de NX1 een neckcord heeft wil ik hem misschien wel inruilen voor die NX1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:36
InsjaHH schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:07:
[...]

Argh, $%#@, ik heb ze echt *net* omgewikkeld met zwarte isolatie tape dat ik toevallig nog had liggen, maar dan *allebei* en niet apart...

Kan ik uit je antwoord concluderen dat je dezelfde euvel ook hebt gehad (aka draad open en bloot) met jouw oordopjes en ze bij elkaar hebt gestopt, omwikkeld hebt en door het schuren je dopjes het niet overleefd hebben?

Daar is wel wat voor te zeggen, ieder draad apart omwikkelen, maar voordat ze open en bloot stonden zaten ze beiden toch ook in dezelfde omwikkeling (zeg maar de situatie waarin ze zitten als je ze net nieuw koopt..) :?. Hmm... misschien zo toch maar al dat zooi eraf halen en per draadje doen :(.
Mjah, maar bij mij was de draad net bij het plugje open en bloot komen te liggen. Bij mij begon de isolatie er stilaan af te gaan, ik hoorde af en toe dat het geluid weg voiel, tot op een ogenblik niets meer, ik heb dan voorzichtig de tape er terug afgehaald en ze beiden apart omwikkeld, dit hielp, maar na verloop van tijd zijn de draadjes afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:26:
Ey vraagje: dat opbergdoosje dat bij de Sony MDR-EX71 zit, is dat handig?. Iemand die het veel gebruikt?

edit: ff plaatje toegevoegd :)

[afbeelding]
Tjah, handig is een groot woord. Ja, je raakt er in elk geval niet de siliconen dopjes kwijt, maar het is wel een gepriegel om ze er ' ff snel ' in te krijgen. Je moet er even de tijd voor nemen, lopend (nou ja... voor de meeste studenten is het eerder ' rennend ') naar je colleges is best lastig dan :P.

Ik had liever gezien dat ze meer kwaliteit in hun draden staken, maar ja... |:(.

offtopic:
@Zoutvat
Op advies toch maar beide draadjes apart omwikkeld met isolatietape en daarna bij elkaar met extra isolatie tape. Nu maar hopen dat ze nog lang volhouden... hehee.

Dat is inderdaad niet zo best, ' gelukkig ' is het hier in 't midden van de draad, de uiteinden zitten denk ik nog wel gewoon stevig vast. Ik ken je verschijnsel wel, mijn standaard iRiver dopjes had ik ook omwikkeld bij het plugje, moest er een tie-reep er omheen doen om nog geluid eruit te krijgen. Maar goed, dat ding is nu echt total loss.

[ Voor 18% gewijzigd door InsjaHH op 10-05-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een mooi shure zip case voor je oordopjes in de aanbieding.

Afbeeldingslocatie: http://www.shure.com/earphones/images/e2c_acc.jpg

gloedjenieuw , en ook nog diverse dopjes (flex en softsleeves) voor de EC2, ook gloedjenieuw

mail me indien intresse

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
La Maldición schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:27:
<knip>
en ook nog diverse oordoopjes ook gloedjenieuw mail me indien intresse
<knip>
Dat wil ik graag doen, maar je mailadres staat niet in "Myreact"....

[ Voor 39% gewijzigd door musicfreak op 10-05-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje op zoek naar goede sport oordopjes, advies anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:57:
[...]

Dat wil ik graag doen, maar je mailadres staat niet in "Myreact"....
Nu wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:01:
ik ben al een tijdje op zoek naar goede sport oordopjes, advies anyone?
Wat is jouwn maximum budget? en waarvoor; fietsen? fitnessen?

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 11-05-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Ik was op zich redelijk tevreden over de Sony EX71's. Goede afscherming, duidelijke bas, maar moesten wel goed ingespeeld worden voor een mooier geluid. Na het lezen van dit forum toch maar verder gekeken, en - met dank aan kiddyl - de Sharp MD33's ontvangen. Zonder twijfel klinkt dat echt, zelfs zonder inspelen, meteen al stukken beter. Zitten ook beter in mijn oren, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn oren dan aan de dopjes. Kortom, goeie keus om over te stappen, geen moment spijt van.

Wie nog twijfelt kan ik de Sharps van harte aanbevelen boven de Sony's. Ook al moet je dan even het plugje 'modden'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

..Appelsap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:26:
... Zitten ook beter in mijn oren...
Heb je ook de indruk dat ze minder makkelijk zullen uitglijden?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 10:07
Zijn de Sharp MD33's niet te verkrijgen in een Nederlandse online shop? Ik heb niet zo'n zin om hoge verzendkosten te betalen om ze uit Japan of uit de VS ofzo te halen. Plus in Nederland is het toch wat makkelijker met de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verzendkosten zijn niet hoog en garantie heb je niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet nog een leuke online shop, zodat ik van die oorkussens kan bestellen. In onze buurt hebben ze die dingen niet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 08:26:

Wie nog twijfelt kan ik de Sharps van harte aanbevelen boven de Sony's. Ook al moet je dan even het plugje 'modden'...
Precies de reder die mij deed besluiten om juist EX71's te kopen. Het 'even modden' zit er voor mij niet in. 100% zeker dat ik de doppen dan verkloot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:35:
Wie weet nog een leuke online shop, zodat ik van die oorkussens kan bestellen. In onze buurt hebben ze die dingen niet :( .
oorkussens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
Die oorschschuimpjes voor om de dopjes neem ik aan dat hij bedoeld? Mwah, die kun je volgens mij wel bij een lokale onderdelen boer kopen. Ik heb ze zelf in Almelo bij de Handyman gekocht. (ik weet niet of die meer vestigingen heeft?)

Krengen zijn wel duur zeg, 4 paar kussentjes voor 4 euro ofzo |:( .

Edit:
Handyman zit op meerdere plaatsen, maar je kunt ze ook bij Plentyparts kopen.
Linkjes:
http://www.handyman.nl/main_aanbieding.htm
http://www.plentyparts.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door heracles op 11-05-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, ik ben alleen naar lokale elektro boer geweest; helaas hadden ze het niet. Jaaaa erg bedankt, we hebben Handyman in onze buurt; wist niet dat ze zulke dingen verkopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor iedereen die in dit, en voorgaande, topic gereageerd heeft met betrekking tot het verkrijgen van losse Sony siliconen dopjes. Ik kreeg zojuist dit mailtje terug van Sony:

aar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u berichten dat u de medium earpad bij ons kunt bestellen. Dit accessoire heeft als bestelnummer 422043821 en kost EUR 4,27 incl. BTW. per stuk

U kunt dit accessoire per e-mail bestellen, of telefonisch bij ons Consumenten Informatie Centrum. Zij zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur op telefoonnummer 020-6581888 of faxnummer 020-6585454.

Dat voor iedereen die met dezelfde kwestie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
In welke online winkels kan ik de Sharp MD33's dan krijgen, al dan niet VS, Japan o.i.d? (Toch heb ik liever een Nederlandse online winkel.)
Zijn ze trouwens ook in een gewone winkel ergens in Nederland te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou precies het nut van ''modden''? krijg je dan een betere bas? of een hogere frequentie? en is dt dan niet schadelijk voor het plugje?
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De MD33 hebben een zogenaamde 4-pole stekker. Dit betekend dat de stekker twee nul-dragde heeft in plaats van één. Veruit de meeste spelers maken gerbuit van dat laatste en vereisen dus een 3-pole stekker. Dit kan je bij de Sharp dojes zelf maken door de twee nulpolen met elkaar te verbinder, de mod, of het verlengsnoer te gebruiken. Zie ook de openingsost...De MD33 hebben een zogenaamde 4-pole stekker. Dit betekend dat de stekker twee nul-dragde heeft in plaats van één. Veruit de meeste spelers maken gerbuit van dat laatste en vereisen dus een 3-pole stekker. Dit kan je bij de Sharp dojes zelf maken door de twee nulpolen met elkaar te verbinder, de mod, of het verlengsnoer te gebruiken. Zie ook de openingsost...
ik heb deze topic helemaal doorgelezen [...]
Had je kunnen weten... :+

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Wat een echo hier ;)

@ Crusader: Dat had ik bij die Sony EX71's, die glijden bij mij met de medium size dopjes er langzaam uit. De grote dopjes zijn echt te groot, de kleine te klein - die sluiten niet goed af. Met de medium dopjes van de MD33's voel ik na twee minuten niet meer dat ze er zitten, super comfortabel, en ze blijven prima zitten, ik hoef ze niet elke twee minuten vast te duwen.

Dat modden is trouwens niet zo lastig, en anders gebruik je het verlengsnoertje, dat werkt ook prima. Bovendien vond ik die Sharp's niet duur en snel geleverd (kiddyl is da shiznitz). En nog super exclusief ook, want behalve die paar dozijn tweakers, wie hebben er nou van die dopjes hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckiej schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 20:49:
[...]

Wat is jouwn maximum budget? en waarvoor; fietsen? fitnessen?
nou dat is rond de 40 pleuro, gebruik: hard rennen, interval trainingen en fitness (veel he :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over de opmerking wie er nou die sharps heeft...dat dacht ik ook toen ik ze kocht.
totdat ik afgelopen vrijdag in de trein van rotterdam naar utrecht tegen een jongen kwam te zitten...en rara wat haalde hij uit zijn zak...de md33s...ik dacht...WTF?? zo populair??? en hij had ook nog eens dezelfde model tas als ik..:P misschien een medetweaker hier op de forum?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar post geleden zei ik nog dat mij de Sharps mij wel wat leken. Maar omdat ik ze toch niet via een 'normale' winkel kon kopen ben ik me toch maar gaan richten op de Sony EX71. Met veel mazzel ergens in Duitsland bij een lokale elektronikaboer goedkoper kunnen kopen :)

Moet zeggen dat ze me erg goed bevallen. Ik heb voor de eerste keer in-ears en dan is het zeker even afwachten hoe dat zit. Maar gelukkig zitten ze perfect; ik voel ze niet eens en ze vallen tijdens het mountainbiken niet uit mijn oren! Over het geluid hoor je me ook niet klagen, hoewel de hogere tonen ietwat op de achtergrond blijven. Nou maar hopen dat de bedrading bij mij wel heel blijft ;)

Ben er erg blij mee en ik wil hierbij jullie tweakers ff bedanken, omdat door jullie de keuze welke oordopjes ik nou moest nemen gemakkelijker werd gemaakt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Kan iemand misschien even snel en duidelijk uitleggen hoe je de 4-pole van de Sharp HP-MD33's mod naar een 3-pole? Het liefst met bijvoorbeeld een foto van het gemodde stukje.
Ik heb namelijk erg veel zin in de Sharp HP-MD33's. Deze wil ik dan denk ik via Kiddyl bestellen (37 euro incl. verzendkosten), maar ik vind 1,5 meter (1,0 m. + 0,5 m.) draad een beetje erg lang. Dus ik wil hem dan misschien proberen te modden, maar ik ben niet echt super handig in zulke dingen. Ik wil dus niet de kans lopen dat ik het hele ding naar de knoppen help. Kan iemand dus wat duidelijke uitleg geven over dit modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
ja rune schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:26:
Kan iemand misschien even snel en duidelijk uitleggen hoe je de 4-pole van de Sharp HP-MD33's mod naar een 3-pole? Het liefst met bijvoorbeeld een foto van het gemodde stukje.
Ik heb namelijk erg veel zin in de Sharp HP-MD33's. Deze wil ik dan denk ik via Kiddyl bestellen (37 euro incl. verzendkosten), maar ik vind 1,5 meter (1,0 m. + 0,5 m.) draad een beetje erg lang. Dus ik wil hem dan misschien proberen te modden, maar ik ben niet echt super handig in zulke dingen. Ik wil dus niet de kans lopen dat ik het hele ding naar de knoppen help. Kan iemand dus wat duidelijke uitleg geven over dit modden?
Als je niet het risico wilt lopen om ze te mollen, kijk dan eens naar deze oordopjes: http://www.mp3man.nl/product/16408

Iemand postte deze laatst ook. Ik weet alleen niet of deze ook zon korte kabel van 0.5 m. hebben + een verlengstuk of dat deze gewoon een compleet snoer heeft van bepaalde lengte. Ze kosten trouwens € 45,-.

[ Voor 6% gewijzigd door Wutroe op 12-05-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Hm..Ik heb nu liever toch de Sharp's. Daar ben ik al een tijdje mee bezig dus. Ik kan geen ervaringen hier over de Creative's lezen, plus deze zijn ook nog duurder. Toch bedankt.
Kan iemand dus wat uitleg geven over die mod? (moet er bijv. alleen maar een horizontaal streepje gesoldeerd te worden van de meest rechtse ring naar de 2-de van rechts? Of moet er weer een soort van cirkel gesoldeerd worden?)
Ik heb verder gelezen dat er mensen gepost hebben in deze thread die ook de Sharp HP MD-33's hebben en net zoals ik ook een Iriver IHP-120 (of IHP-140) gebruiken, bijvoorbeeld de personen 'Coldplayer' en 'w4s4 cr4ft'. Kan iemand mij vertellen die dus de Sharp's nu gebruikt en een IHP-120 heeft of het volume uit de Sharp's harder is dan de standaard oordopjes die erbij zaten, met het volume van de IHP-120 uiteraard op dezelfde stand? (standaard oordoppen die erbij zaten: Sennheiser MX300, voorzover ik weet). Ik vind het volume uit de Sennheiser MX300 met de IHP-120 namelijk wat zacht. Ook al zet ik het volume best hoog. Ik heb liever dan meteen oordopjes waarbij het volume harder is als ik het volumeniveau van de IHP-120 op dezelfde hoogte laat staan als bij de MX300.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
wati k me af vraag.. awt ik altijd heb gehoord... is in-ear niet slecht voor je gehoor?

ik hbe nu een pmx60 maar ik wil iets met meer bas/afscherming

[ Voor 28% gewijzigd door Makkelijk op 12-05-2005 17:32 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poekoek schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Als je niet het risico wilt lopen om ze te mollen, kijk dan eens naar deze oordopjes: http://www.mp3man.nl/product/16408

eey....deze had ik laatst nog gepost alleen deze oordoppen kan je dan beter bestellen bij de officiële
web-site van creative, ze kosten daar namelijk maar €34.99
http://nl.europe.creative.com/shop/category.asp?cate=14
ik hoop dat je hier wat aan hebt :9 :)

Iemand postte deze laatst ook. Ik weet alleen niet of deze ook zon korte kabel van 0.5 m. hebben + een verlengstuk of dat deze gewoon een compleet snoer heeft van bepaalde lengte. Ze kosten trouwens € 45,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DKasemier schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:31:
wati k me af vraag.. awt ik altijd heb gehoord... is in-ear niet slecht voor je gehoor?

ik hbe nu een pmx60 maar ik wil iets met meer bas/afscherming
Het is misschien zelfs beter voor je gehoor. Het volume kan duidelijk omlaag, omdat er minder geluid weglekt.

Ik kan de dopjes gelukkig weer normaal leveren. Even zag het er naar uit dat het lastiger ging worden. De Sharp dopjes zijn dus Japan only. Er zijn niet veel webshops die het leveren. De Sony MDR-EX71 kun je ook in NL kopen, alleen wel wat duur en alleen in het zwart. Er bestaat dus ook een witte EX71.

De dopjes van de Sony's zijn in Japan te koop. Je krijgt dan meteen een set met 3 paar maten.

[ Voor 7% gewijzigd door kiddyl op 12-05-2005 18:21 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
kiddyl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:20:
[...]

Het is misschien zelfs beter voor je gehoor. Het volume kan duidelijk omlaag, omdat er minder geluid weglekt.

Ik kan de dopjes gelukkig weer normaal leveren. Even zag het er naar uit dat het lastiger ging worden. De Sharp dopjes zijn dus Japan only. Er zijn niet veel webshops die het leveren. De Sony MDR-EX71 kun je ook in NL kopen, alleen wel wat duur en alleen in het zwart. Er bestaat dus ook een witte EX71.

De dopjes van de Sony's zijn in Japan te koop. Je krijgt dan meteen een set met 3 paar maten.
Zitten er eigenlijk bij de Sharp HP-MD33's via jou ook 3 paar dopjes bij? (small, medium en large?) En zit er verder nog iets bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij de Sharps zitten 3 maten dopjes en een verlengkabel. Dat is alles. De Sony EX71 heeft nog een klein boxje voor de oordopjes en een zakje.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ik heb ze gewoon bij Kiddyl besteld. Beter te lange kabel dan te kort! :Y)
Mijn soldeerskills zijn zo ongeveer non-existent, dus ik rol wel een eindje op met een paperclip of zo als ik het echt storend vind.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
ja rune schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:59:
Kan iemand dus wat uitleg geven over die mod? (moet er bijv. alleen maar een horizontaal streepje gesoldeerd te worden van de meest rechtse ring naar de 2-de van rechts? Of moet er weer een soort van cirkel gesoldeerd worden?)
Een kleine verbinding is genoeg. Op het onderstaande plaatje zie je een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.ubc.ca/~kueck/pics/plug.jpg
Bron: Head-Fi

De moeilijkheid is dus het dun houden van de verbinding en het voorkomen dat de kunststof isolatie smelt.
Ik heb verder gelezen dat er mensen gepost hebben in deze thread die ook de Sharp HP MD-33's hebben en net zoals ik ook een Iriver IHP-120 (of IHP-140) gebruiken, bijvoorbeeld de personen 'Coldplayer' en 'w4s4 cr4ft'. Kan iemand mij vertellen die dus de Sharp's nu gebruikt en een IHP-120 heeft of het volume uit de Sharp's harder is dan de standaard oordopjes die erbij zaten, met het volume van de IHP-120 uiteraard op dezelfde stand? (standaard oordoppen die erbij zaten: Sennheiser MX300, voorzover ik weet). Ik vind het volume uit de Sennheiser MX300 met de IHP-120 namelijk wat zacht. Ook al zet ik het volume best hoog. Ik heb liever dan meteen oordopjes waarbij het volume harder is als ik het volumeniveau van de IHP-120 op dezelfde hoogte laat staan als bij de MX300.
Alvast bedankt
Dat is een stuk hoger. Ze gaan ook harder dan de EX71. Ik vraag me zelfs af of ze hier wel aan de maximum norm voldoen... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 12-05-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Kunnen we geen inkoopactie op die sharp's houden, ik wil ze eigenlijk ook wel. Ik heb slechte ervaringen met de bedrading van sony doppen dus ik zoek wat anders dan dat

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mp3man.nl/product/11627/16042/3

Zijn dit goede dopjes voor de prijs of kan ik beter deze kopen?:

http://www.mp3man.nl/product/12098/16042/3

Bij die laatste lijkt mij die a-symmetrie wel irri of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:59:

Die eerste (MX300) die heb ik bij mijn Iriver IHP-120 mp3-speler gekregen en deze zijn ook asymetrisch. De lijn van de rechtse oordop naar helemaal onder is 113 cm en die van de linkse oordop is 80 cm lang. De kabel is dus niet zo heel lang. Ik vind hem net iets te kort, maar ik zet er dan meestal een klein verlengstukje tussen van +- 8 - 10 cm die ik ook bij mijn IHP-120 kreeg. Ik vind de asymetrie ook helemaal niet zo erg. Het is dan ook de bedoeling om de langere draad achter je nek langs te doen, zodat als je beide oordopjes uit doet en voor je hangt ze niet naar beneden vallen. Op zich vind ik dit best handig.
Naar mijn mening zijn het best goede dopjes (vooral voor die prijsklasse). Ik ben alleen verder niet echt andere dopjes gewend. Dus goed weergeven hoe ze zijn kan ik niet. Ik vind alleen dat het volume in combinatie met mijn IHP-120 door die dopjes niet zo heel hard is als ik mijn speler op zijn hardst zet, maar dit kan natuurlijk ook aan de mp3-speler liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door ja rune op 13-05-2005 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DKasemier schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:22:
Kunnen we geen inkoopactie op die sharp's houden, ik wil ze eigenlijk ook wel. Ik heb slechte ervaringen met de bedrading van sony doppen dus ik zoek wat anders dan dat
Mail kiddyl :Y)
Betrouwbaar en betaalbaar.

Als je een hele berg tegelijk laat komen krijg je misschien gezeik met douane, invoerrechten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 20:34
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 15:59:

Als ik jou was zou ik de MX500 van Sennheiser kopen (bijvoorbeeld hier of hier), die is een stuk beter dan de 250. Zowiezo vind ik de x00-serie een stuk beter dan de nieuwe x50 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Zojuist mijn bestelling gedaan voor de Sharp HP-MD33 dopjes bij Kiddyl. Nu maar hopen op een voorspoedige verzending, ik kan al niet wachten totdat ik ze kan uitproberen :9.

Mijn huidige EX71SL's zitten niet erg lekker comfortable meer sinds de kilo's isolatietape die aan het draad zit alsmaar aan je rechterdopje zit te trekken :X.

Heeft iemand hier ondertussen een kleiner verlengsnoertje weten te vinden van 4 pole naar 3 pole aansluiting in plaats van de mod erop uit te oefenen? Zou een bestaand verlengsnoertje mogelijk ook passen (dat dingetje dat je bij Sony hebt gekregen) :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt
Ik heb niet de IHP-120 sorry. Ik gebruik de sharps voor mijn IMP-550 (mp3-discman). Wat betreft het geluid ben ik het met DeeD2k2 eens, dat is een stuk harder. Ik gebruikte eerst de standaard dopjes die bij mijn discman zaten (MX400) en toen moest ik het volume ongeveer op stand 30 (max is 40) zetten en dat haal ik nu niet meer. Nu zit ik meestal op 20-25. Dus het volume is zeker harder.
Hm..Ik heb nu liever toch de Sharp's. Daar ben ik al een tijdje mee bezig dus. Ik kan geen ervaringen hier over de Creative's lezen, plus deze zijn ook nog duurder. Toch bedankt.
Ik las dat je bij de IHP-120 ook zo'n kort verlengsnoertje (+/- 10 cm) hebt gekregen en dat je die ook nog gebruikt om het snoer langer te maken. Denk eraan dat als je de sharps neemt en je een mod uitvoerd het snoer van de sharp dopjes (zonder verlengsnoer dus) tot het rechter dopje ongeveer 105 cm is en tot het linker dopje ongeveer 70 cm. Zou je de soldeer mod uitvoeren dan krijg je dus een korter snoer dan je nu hebt. Ik raad je aan om de sharp's te kopen en de mod uit te voeren van w4s4 cr4ft, gepost op 30 maart. Dit heb ik ook gedaan en ben zeer tevreden. Je kan er dan later altijd alsnog voor kiezen te solderen.

Oja nog iets. Als ik het goed heb heeft de IHP-120 dezelfde afstandbediening als mijn discman. Ik weet niet of je de afstandbediening gebruikt. Maar zoja en je zou het verlengsnoer dat bij de sharp oordopjes zit (+/- 100cm) om de een of andere reden wel willen gebruiken dan moet je ook nog het kleine verlengsnoertje van Iriver a 10 cm gebruiken omdat het verlengsnoer van de sharp geen rechte plug heeft. Dat je het ff weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:39:
Zojuist mijn bestelling gedaan voor de Sharp HP-MD33 dopjes bij Kiddyl. Nu maar hopen op een voorspoedige verzending, ik kan al niet wachten totdat ik ze kan uitproberen :9.

Mijn huidige EX71SL's zitten niet erg lekker comfortable meer sinds de kilo's isolatietape die aan het draad zit alsmaar aan je rechterdopje zit te trekken :X.

Heeft iemand hier ondertussen een kleiner verlengsnoertje weten te vinden van 4 pole naar 3 pole aansluiting in plaats van de mod erop uit te oefenen? Zou een bestaand verlengsnoertje mogelijk ook passen (dat dingetje dat je bij Sony hebt gekregen) :?.
Voor zover ik weet is er geen kleiner verlengsnoertje dat van een 4pole een 3 pole maakt. Maar als je kleiner verlengsnoertje hebt (ik weet niet hoe groot "dat dingetje dat je bij de Sony hebt gekregen" is) voer dan gewoon onderstaande mod uit. Ringetje kan je gewoon laten zitten en ipv het iriver snoertje gebruikje dan "dat dingetje dat je bij de Sony hebt gekregen" of een ander verlengsnoertje. Ik heb gewoon normaal plakband gebruikt, werkt ook prima...
w4s4 cr4ft schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:12:

De mod
Hoewel veel mensen met soldeertin etc in de weer gaan om van het verlengsnoertje van de sharps af te komen heb ik voor mezelf een makkelijkere, minder permanente oplossing gevonden.

Hieronder een foto van een gewone 3-pools plug en een 4 pools plug.
[afbeelding]

Dit is de manier waarop sommigen het probleem hebben opgelost. Plastic stukje tussen de twee ringetjes weghalen en opvullen met soldeertin.
[afbeelding]

Over de twee nul polen heb ik een stukje aluminiumtape geplakt. Dit bleek niet te geleiden, dus heb ik er uiteindelijk met alluminiumtape allumiumfolie overheen geplakt. Zie hieronder:
[afbeelding]

Dit durfde ik niet in m'n iRiver speler te steken, omdat ik bang was dat er tape in de speler zou achterblijven. Hier bood het kleine verlengsnoertje dat bij mijn speler was geleverd om L-vormige pluggen in de ab te kunnen steken uitkomst. Daar heb ik uiteindelijk de sharp plug in gestoken en ziet er als volgt uit:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Hardstikke bedankt voor de uitleg Coldplay. Ik ga ze zo bestellen bij Kiddyl.
De soldeer mod wou ik sowieso denk ik niet gaan uitvoeren. Ik kan dit niet meer terugdraaien en ik wil niet het risico lopen mijn Sharp's te verkloten. Hier biedt de aluminiumfolie-mod misschien dan wel een mooie oplossing.
Echter nog één vraag: Als ik de dopjes van Sharp aan de verlengkabel van Sharp verbindt, hoe lang komt de totale lengte dan uiteindelijk uit van de rechteroordop? Is dat dan 205 cm? Want ik dacht namelijk dat de verlengkabel die bij de Sharp's zit maar 50 cm lang is en de standaard kabel dus 1,0 m. (= precies volgens jou 105 cm) is (zo heb ik het in ieder geval in deze thread gelezen), dus dat het op 155 cm uitkomt. Ik wil dan namelijk denk ik standaard de Sharp verlengkabel eraan houden, omdat 105 cm toch wel stukken te kort is als mijn MX300 van standaard 113 cm ook al te kort is.

[ Voor 21% gewijzigd door ja rune op 14-05-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Sharps is het verlengsnoer 1 meter.

De lengte van het snoertje van de dopjes zelf:

Van het plugje tot de Y-splitsing: 52 cm
Van de Y-splitsing tot het linkerdopje: 17 cm
Van de Y-splitsing tot het rechterdopje: 51 cm

:)

Ofwel heb ik de Sharp dopjes in mn oren en het verlengsnoer eraan, dan hangt het plugje van het verlengsnoer tot mn enkels, en ik ben 1m97 :P
Snoertje is lang genoeg dus B)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar sluit ik me bij aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:49:
Voor zover ik weet is er geen kleiner verlengsnoertje dat van een 4pole een 3 pole maakt. Maar als je kleiner verlengsnoertje hebt (ik weet niet hoe groot "dat dingetje dat je bij de Sony hebt gekregen" is) voer dan gewoon onderstaande mod uit. Ringetje kan je gewoon laten zitten en ipv het iriver snoertje gebruikje dan "dat dingetje dat je bij de Sony hebt gekregen" of een ander verlengsnoertje. Ik heb gewoon normaal plakband gebruikt, werkt ook prima...
Dank voor je zeer heldere uitleg! Volkomen duidelijk en ook ik zat inderdaad te denken om dat aluminium tape mod uit te voeren op de aankomende Sharps. Er zat bij mijn H140 geen extension cord bij, helaas maar waar :|.

Dat dingetje van Sony is helaas ook erg lang, ik vermoed ook +- 1m, dus net zo lang als die van Sharp. Ik vraag mij af of dit in de winkel *los* te koop is:

Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/?current=extensioncable.jpg&action=view

Is dit het geval of ben je dan genoodzaakt om een goedkoop setje dopjes aan te schaffen waar dit extension cord dan wel weer bij zit :?. Wat ik mij kan herinneren is dat ik ze nooit heb gezien in een zaak zoals de MediaMarkt e.d.

Enigste reden is inderdaad zoals genoemd is: de kans dat het aluminium tape loslaat blijft en dan is het niet zo desestreus als het in zo'n goedkoop extension cord is i.p.v. je iRiver H140.

Final question: aluminium tape... bij de Gamma ofzoiets? Ik heb er nog nooit van gehoord :X.

[ Voor 4% gewijzigd door InsjaHH op 14-05-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat gebuirt er als je een 4poolsplugje in een 3pools ingang doet?(ik bedoel waar het plugje in gaat)
krijg je dan minder goed geluid of niet?
kan de sharp MD33 in een Iriver H10 zonder te ''modden''? wan't ik heb van meerdere gehoord dat het meer het mollen is van je doppen. netzoals iemand die z'n comp probeert te versnellen door er een diepvries element erin te leggen, :S (sommige doen dat ,schijnt wel te werken maar het risico is dat je je comp naar de maan helpt door roest) :9 ;) en ik wil liever niet dat ik een sharp ga modden want ik ben daar niet de beste in voordat ik de soldeerbout in m'n handen heb is het snoer al weggesmolten :P:):(:D

oow jah als jullie die creative in-ear doppen willen kan je ze bij www.mp3man.nl maar als je een beetje geld wilt besparen kan je ze beter bij creative zelf bestellen
http://www.mp3man.nl/product/16408 bij mp3man zijn ze €45.00
http://nl.europe.creative.com/shop/category.asp?cate=14 bij creative zelf kosten ze €35.00

heeft iemand al ervaring met deze creative oordoppen?? eerlijk gezegd lijken me deze in-ear doppen ook wel goed.......en ik vind het disigne ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:23:
wat gebuirt er als je een 4poolsplugje in een 3pools ingang doet?(ik bedoel waar het plugje in gaat)
Je hoort dan maar 1 kanaal (zelf net uitgeprobeerd) :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:50:
[...]

Dank voor je zeer heldere uitleg! Volkomen duidelijk en ook ik zat inderdaad te denken om dat aluminium tape mod uit te voeren op de aankomende Sharps. Er zat bij mijn H140 geen extension cord bij, helaas maar waar :|.

Dat dingetje van Sony is helaas ook erg lang, ik vermoed ook +- 1m, dus net zo lang als die van Sharp. Ik vraag mij af of dit in de winkel *los* te koop is:

[afbeelding]

Is dit het geval of ben je dan genoodzaakt om een goedkoop setje dopjes aan te schaffen waar dit extension cord dan wel weer bij zit :?. Wat ik mij kan herinneren is dat ik ze nooit heb gezien in een zaak zoals de MediaMarkt e.d.

Enigste reden is inderdaad zoals genoemd is: de kans dat het aluminium tape loslaat blijft en dan is het niet zo desestreus als het in zo'n goedkoop extension cord is i.p.v. je iRiver H140.

Final question: aluminium tape... bij de Gamma ofzoiets? Ik heb er nog nooit van gehoord :X.
Ik zou zo niet weten of je die verlengsnoertjes los kan kopen. Ik heb wat op internet gezocht maar niets gevonden, behalve een verlengsnoer van 3 meter en das nou ook weer niet te bedoeling. Je zou iRiver kunnen mailen of de iRiver Extension Cable a 10cm ook los kan bestellen. Ik heb dit nog wel gevonden maar ik weet niet wat daar nog in het snoer zit.

Aluminium tape hoeft niet persee. Gewoon een heel klein stukje alumium folie (hoeft niet helemaal rond als het de polen maar verbind) en daarover een klein stukje plakband (gewoon van dat doorzichte plakband waar je cadeautjes ook mee inpakt, en wat iedereen wel thuis heeft liggen). Het kan zijn dat het wat gaat schuiven maar je moet gewoon een beetje proberen totdat het goed zit. Ik dacht zelf ook dat het wel een gepruts zou worden maar binnen een paar minuten was het al gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:23:
kan de sharp MD33 in een Iriver H10 zonder te ''modden''?
Als het goed is heeft de iRiver H10 de 3pools ingang toch? Volgens mij hebben alleen nog maar een paar nieuwe sharp spelers de 4 pools ingang. De sharp met 4 poolsplugje kun je daar dus niet in doen zonder te modden omdat je anders, zoals the_bbk al zei, maar door 1 oordopje geluid hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02
Ik maakte me ook eerst wat zorgen om de lengte van de sharps, maar nu ik ze een aantal weken in gebruik heb valt dat wel mee, de overige draad heb ik gewoon nog opgerold zoals het aangelevert wordt, en nu heb ik nergens last van.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 11:39:
Ik zou zo niet weten of je die verlengsnoertjes los kan kopen. Ik heb wat op internet gezocht maar niets gevonden, behalve een verlengsnoer van 3 meter en das nou ook weer niet te bedoeling. Je zou iRiver kunnen mailen of de iRiver Extension Cable a 10cm ook los kan bestellen. Ik heb dit nog wel gevonden maar ik weet niet wat daar nog in het snoer zit.

Aluminium tape hoeft niet persee. Gewoon een heel klein stukje alumium folie (hoeft niet helemaal rond als het de polen maar verbind) en daarvoor een klein stukje plakband (gewoon van dat doorzichte plakband waar je cadeautjes ook mee inpakt, en wat iedereen wel thuis heeft liggen). Het kan zijn dat het wat gaat schuiven maar je moet gewoon een beetje proberen totdat het goed zit. Ik dacht zelf ook dat het wel een gepruts zou worden maar binnen een paar minuten was het al gelukt...
Ik waardeer je behulpzaamheid, +1 ;). Het linkje dat je gegeven hebt, heb ik in dit topic ook voorbij zien gaan: helaas is dat dus net even de verkeerde kant op, een 4-pole plugje (male) en een 3-pole input (female)... jammer maar helaas.

Je weet 99% zeker dat dat extension cable van iRiver zelf is (dat schijnbaar bij een iRiver product wordt meegeleverd?). Ach, we zien wel hoe en wat zodra de Sharps binnenkomen, dat tipje van aluminiumfolie ga ik zeker eerst uitproberen voordat ik Gamma-medewerkers ga aanspreken met deze rare vraag :9.

Erg jammer dat ze (en de meeste andere fabrikanten ook) de dopjes 50cm draad geven, ik mis *net* aan wat cm's; +-60 a 70 cm zou werkelijk ' perfect ' zitten (de standaard iRiver dopjes zijn 58cm tot aan de Y-splitsing) -> ideale lengte om mijn H140 in mijn binnenzak van mijn jas te kunnen houden en nog comfortable de dopjes in je oren te hebben zonder dat 't gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de oordopjes van Creative? Of een review op het www?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
De dopjes die Creative bij z'n spelers levert, klinken in ieder geval nergens naar. Ik neem alleen aan dat je de MD33-kopie (Creative EP630 ) bedoelt. Ik zou het in ieder geval niet aandurven. Helemaal gezien je ze goedkoper via kiddyl kunt krijgen. Dan weet je tenminste zeker dat je de echte, en dus de bijbehorende kwaliteit, hebt.
Ik niet meer weet wat je van de verkopers van tegenwoordig aan kunt nemen (hoewel er natuurlijk ook erg goede tussen zitten), maar je kan ze natuurlijk ook vragen of het om de zelfde dopjes gaat...
InsjaHH schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:23:
Ik waardeer je behulpzaamheid, +1 ;). Het linkje dat je gegeven hebt, heb ik in dit topic ook voorbij zien gaan: helaas is dat dus net even de verkeerde kant op, een 4-pole plugje (male) en een 3-pole input (female)... jammer maar helaas.
3.5mm 4 polar stereo mini- plug TO 3.5mm 3 polar stereo mini- jack conversion cord
Het gaat dus wel van 4 naar 3-poles. Waarschijnlijk fout gelezen, maar het is optie. Ik vond hem alleen veel te duur. Ik kan zélf niet lezen... 8)7
Ik ben in de loop van dit topic wél een goedkopere optie tegengekomen: een 2 naar 1-jack verloopje. Normaal worden ze gebruikt om met één uitgang twee hoofdtelefoons te bedienen. Ze zijn te krijgen bij nagenoeg alle elektronicazaken, kosten hooguit 1,50 en zien er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/182.jpg

Ik kan je niet vertellen of het met iedere willekeurige kan, want ik ben die van mij op dit moment kwijt.

Als het zo doorgaat, moet ik opschieten met het lustrum-topic... :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-05-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InsjaHH schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:23:
[...]
Je weet 99% zeker dat dat extension cable van iRiver zelf is (dat schijnbaar bij een iRiver product wordt meegeleverd?). Ach, we zien wel hoe en wat zodra de Sharps binnenkomen, dat tipje van aluminiumfolie ga ik zeker eerst uitproberen voordat ik Gamma-medewerkers ga aanspreken met deze rare vraag :9.
Nee dat weet ik niet zeker :) Op het uiteinde van het kabeltje staat wel iRiver. (op de verdikking aan de female kant, is op de foto helaas niet te zien) Maar waarschijnlijk heeft iRiver gewoon hun naam erop gezet net als op de sennheiser oordopjes die meegeleverd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de Shure E3 en de Shure E3C? Ik zie dat de E3 grijs is en de E3C wit, maar is dat het enige verschil?

En heeft iemand meer informatie over de Shure E4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:46:
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de Shure E3 en de Shure E3C? Ik zie dat de E3 grijs is en de E3C wit, maar is dat het enige verschil?

En heeft iemand meer informatie over de Shure E4?
Geen verdere verschil, enkel de kleur. Over het algemeen zou de E3 (grijze) meer verkrijgbaar moeten zijn in Europa en de E3C (witte) in bijv. Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Ik ben hier een tijdje niet geweest en ik zie dat er veel vragen zijn omtrent dat verlengstukje. Dat verlengstukje is gewoon van mijn iRiver iHP-120. Er zullen vast wel ergens korte verlengsnoertjes zijn voor koptelefoons. Het is denk ik een kwestie van goed zoeken. (tenzij je een iRiver H1xx hebt :p)

Wat betreft dat dingetje wat Coldplayer heeft gepost. Als je naar de foto kijkt zie je dat de plug 4 polig is, dus het is géén optie. Ik weet ook niet wat voor nut dat ding dan wel heeft, maar het is in ieder geval geen kort verlengsnoer voor de sharps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nu zeker dat ik de Sharp MD33 wil maar ik weet zeker dat ik deze niet wil gaan modden. ik vroeg me nou af of deze kabeltjes nu ook in nederland te verkrijgen zijn.

http://www.audiocubes.com...e_Pole_Adapter_Cable.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Je moet toch juist het omgekeerde hebben, 'Three pole to four pole'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het lijkt idd een 4 polige plug, alhoewel de foto erg klein is.

Je moet dan waarschijnlijk het omgekeerde hebben ja, 'Three pole to four pole'. Wel verwarrend. 8)7 Het is denk ik net hoe je het bekijkt. De een denkt ik moet van mijn 3 polige speler een 4polige maken ('Three pole to four pole') en de andere denkt ik moet van mijn 4 polige oordopjes 3polige maken ('Four pole to three pole'). Ik zou eerder dat laatste denken en DeeD2k2 waarschijnlijk ook, maar goed.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:11
DeeD2k2 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:35:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Ze zijn, zonder dat ze ingespeeld zijn, zeker net zo goed als de Sony EX71. En die laatste hebben zijn een half jaar intensief gebruikt; die zijn dis alles behalve niet ingespeeld.

Mijn eerste reactie op de MD33's van Sharp (in vergelijking tot de Sony EX71):

[afbeelding]

Accessoires
Bij de dopjes zitten, net als bij de Sony's, 3 maten siliconen opzetstukjes en een verlengkabel. Zoals inmiddels bekend is, is de verlengkabel nodig als je speler geen 4-pole systeem ondersteund. Hier wordt vaak tegenop gekeken, omdat je dan een erg snoer zou moeten gebruiken. Dit is echter allen het geval als je een afstandsbediening gebruikt. De beide snoeren samen zijn namelijk maar 5 cm langer dan de 2 snoeren van Sony aan elkaar.
Het snoer is ongeveer twee maal zo dik als dat van Sony. De twee aders hebben namelijk allebei een eigen rubberen mantel. Zo zien ze er een stuk degelijker uit, maar door het gebruik van rubber, ook een stuk goedkoper.
Sharp hanteert blijkbaar iets andere standaarden voor oormaten dan Sony. De stukjes zijn namelijk een fractie kleiner dan de corresponderende maat van Sony. Maar, heb je de EX71 en zitten die erg goed, niet gevreesd, de stukjes van Sony passen op de Sharp’s.
dus bij de sharps word een verlengsnoer gelverd van 4 pole naar 3 pole

[ Voor 48% gewijzigd door FDMK op 16-05-2005 10:04 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
w4s4 cr4ft schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:35:
Ik ben hier een tijdje niet geweest en ik zie dat er veel vragen zijn omtrent dat verlengstukje. Dat verlengstukje is gewoon van mijn iRiver iHP-120. Er zullen vast wel ergens korte verlengsnoertjes zijn voor koptelefoons. Het is denk ik een kwestie van goed zoeken. (tenzij je een iRiver H1xx hebt :p)
Waat? Hmmz... ben ik zo slordig? Nou ja, reputatie als student houd ik weer hoog hoor :9. Dan ga ik zeker ' even ' op zoek in mijn kamer naar dat verlengstukje, aangezien ik ook over een H140 bezit.

Aangezien dat 10cm lang is, lijkt mij samen met de Sharps een ideale lengte, precies goed.

Was dat verlengstukje speciaal voor die afstandbediening zodat je ook oordopjes kon gebruiken met een L-plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
Dat 10 cm lange verlengstukje heb ik ook bij mijn H120 gekregen. Dat hebben ze er inderdaad bij gedaan om ook oordopjes met een L-plug te kunnen gebruiken in de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Aangezien er al gereageerd is op mijn vorige post, vandaar deze post (en geen edit).

Ik heb 'm na heel wat zoeken, ook gevonden! :). Daarentegen is hij niet echt 10cm lang, maar eerder 7cm voor het kabel zelf (en 14cm met de plugjes aan beide kanten). * InsjaHH is helemaal blij.

Zo kan ik met een gerust hart de aluminiumfolie + plakband mod uitvoeren en deze in dit verlengstukje stoppen. En het geeft mij hopelijk de laatste, nodige extra cm's zodat de H140 in mijn binnenzak van mijn jas kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Hey mensen. Ik heb een weekje geleden van die sony in-ear oordopjes gekocht en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben hierover. Ze hebben wel mooi geluid enzo, maar met mijn mp3-speler krijg ik er niet zo hard geluid uit als bij mijn vorige sony oordopjes (van 15 euro). Ik verwachtte juist dat ik het volume omlaag moest schroeven, omdat deze oordopjes gewoon erg goed waren. Ik heb wel een mpio FL100 en ik weet dat deze ook niet zo hard gaat, maar met mijn oude dopjes luisterde ik op 27 (van de 40 en nu moet ik om bijna hetzelfde resultaat te krijgen de volume op 40 zetten.
Mijn vraag was of meer mensen dit vinden en of er in-ear dopjes zijn van sony met een verbeterde volume.
En kan ik deze dopjes bij de dixons nog ruilen voor me geld terug denken jullie, zodat ik betere dopjes kan kopen die jullie aanraden?
En nog een vraag: Op hoeveel dB normalizen jullie je muziek? Kan ik em hoger zetten dan 96 dB (rond de 98) voor deze dopjes?

Alvast bedankt

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor sony oordopjes heb je nu....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Amiet01 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:33:
Hey mensen. Ik heb een weekje geleden van die sony in-ear oordopjes gekocht en ik moet zeggen dat ik wat teleurgesteld ben hierover. Ze hebben wel mooi geluid enzo, maar met mijn mp3-speler krijg ik er niet zo hard geluid uit als bij mijn vorige sony oordopjes (van 15 euro). Ik verwachtte juist dat ik het volume omlaag moest schroeven, omdat deze oordopjes gewoon erg goed waren. Ik heb wel een mpio FL100 en ik weet dat deze ook niet zo hard gaat, maar met mijn oude dopjes luisterde ik op 27 (van de 40 en nu moet ik om bijna hetzelfde resultaat te krijgen de volume op 40 zetten.
Mijn vraag was of meer mensen dit vinden en of er in-ear dopjes zijn van sony met een verbeterde volume.
En kan ik deze dopjes bij de dixons nog ruilen voor me geld terug denken jullie, zodat ik betere dopjes kan kopen die jullie aanraden?
En nog een vraag: Op hoeveel dB normalizen jullie je muziek? Kan ik em hoger zetten dan 96 dB (rond de 98) voor deze dopjes?

Alvast bedankt
Inderdaad, zonder het precieze type Sony dopjes kunnen we je moeilijk advies / tips geven :).

Wellicht zitten de in-ear dopjes (nog) niet goed in je oren of je hebt een te kleine / te grote dopjes genomen? Probeer anders eerst eens een ander maatje en kijk of het iets beter (harder) geluid geeft naar je gevoel.

Voor zover ik weet kan zowel te diep en niet diep genoeg het geluid beinvloeden. Dus wellicht is dat bij jou ook het geval met de in-ear dopjes.

Op je vraag van op hoeveel dB normalizen; met het programmaatje MP3Gain zet ik alle MP3tjes op 94 dB, alleen als het niet ' clipt '. Snel uitgelegd betekent dit dat het volume van het bestandje zodanig te hoge waarden bereikt, dat het niet meer ' mooi ' is: zang bijv. is niet meer te verstaan, er komt 1 hard gebrabbel uit zal 'k maar zeggen.

Let er dus op dat een MP3tje niet clipt tijdens het normalizen. Tot hoe ver je in dB kan gaan is verschillend per MP3, per soort muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik heb nu de Sony MDR-EX71. Ik heb alle drie de oorstukjes geprobeerd maar de medium zit toch gewoon het beste. Maar dieper dan dat krijg ik ze niet in me oor. Als ik ze te diep in me oor duw dan hoor je de bass niet meer zo goed, maar dan is het geluid toch ook niet harder. Wanneer je de bass niet meer goed hoort trek ik ze altijd een héél klein stukje uit en dan is het weer goed. Ik vind het echt weird gewoon. Had veel meer verwacht hiervan.

Master_A

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.