Het zijn inderdaad dunne draadjes die er luxe uit zien maar goedkoop aanvoelen. Problemen heb ik er, in ruim zes maanden, nooit mee gehad. Alleen denk ik dat je, zolas InsjaHH ervaren heeft, moet uitkijken met dingen waar ze achter kunnen blijven haken of aan vast kunnen plakken. De splitsing tussen de linker en rechter draad is echter ook ongelukkig gekozen. De draad moet daar namelijk een hoek van bijna 180° maken als je het volgens het boekje gebruikt (hoofdsnoer over je linker schouder naar beneden). Die je dit niet (over je rechter schouder) dan is er geen probleem.
Net zo lang als die van Sony. Zowel met als zonder verlengstuk. Het enige wat problemen op kan leveren is het 4-pole stekkertje. Die ben je, tijdens het lezen van dit topic, ongetwijfeld tegengekomen. Lees eventueel voor meer informatie de start post even.
Helemaal mee eens. Bij de Sony's stond ik er, na ze een week gebruikt te hebben, versteld van dat er zo'n geluid uit dopjes kan komen. Bij de Sharp's had ik dit echter als toen ik ze voor het eerst in deed. Helemaal toen ik ze met de, toen dus goed ingespeelde, Sony's vergeleek... En, ook nu nog, ik hoor steeds weer nieuwe details in de muziek. Vooral in de vocals, het middengebeid.
Yokozuna schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:21:
Wat ik prut aan de Sharps vind is dat je wrijving van de draad goed versterkt door de oordopjes hoort, ik weet niet waar dit aan ligt, misschien aan de matige afscherming van het draad, maar het effect is er wel en dat kan zeker storend zijn tijdens joggen etc. Verder geven de Sharps als je ze diep in hebt een duidelijk doffer geluid dan wanneer je ze minder diep in hebt (dit zal vast gelden voor meer in-ears), maar wanneer je ze minder diep in hebt glijden ze weer makkelijk uit je oor. Ik vind het goede oordopjes (tot nu toe de beste die ik gehoord heb), maar voor mij is dit zeker niet genoeg voor een lange termijn oplossing.
Sommigen noemen dit
microphonics (ik heb me er zelf ook aan schuldig gemaakt), maar strikt genomen is het dat niet. Wat het probleem is, is dat de strove draad niet goed over een ander (stroef) oppervlak kan glijden, waardoor ze gaan trillen. De dopjes zelf gaan dan ook trillen en omdat die in je oren zitten en je nauwelijkt tot geen omgevingsgeluiden meer hoort, hoor ge die trillingen heel duidelijk. Er is dus geen spraken van microfoonwerking zoals de naam
microphonics doet vermoeden.
Bij de Sony dopjes heb je hier geen last van, omdat de kabel veel gladder en wat soepeler is.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine