Ik ken ze niet maar ik denk niet dat ze beter zullen zijn dan je sennheiser dopjes. Teneerste vanwege de prijs (je hebt geen prijs erbij gezet maar ik kan ze voor €7,99 op internet vinden) en ten tweede zijn de mx400 uitstekende dopjes (voor maar 15 euro) Maar zoals ik al zei ik ken ze niet misschien dat iemand anders ervaring met deze dopjes heeft?
Achnee zeg, die dingen mag je niet vergelijken met de mx400 serie.amour021 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:12:
Heeft er iemand ervaring met de JVC HA-F120 dopjes? Ik vind ze interessant omdat ze niet veel kosten en een rubbertje hebben in plaats van zo'n hoesje wat ik altijd kwijtspeel. Zonder iets zachts is geen optie want dat gaat zeer doen aan m'n oren.
Momenteel heb ik een setje Sennheiser MX-400 waar ik zeer tevreden van ben.
Ik ben in ieder geval niet van plan om veel geld uit te geven omdat ik het simpelweg niet heb. Het is niet belangrijk dat ze hard gaan want ik zet m'n MP3 speler altijd relatief zacht.
Het zijn dus de deze:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
De specs volgens de JVC website:
Frequency Response: 16 - 20000 Hz
Nominal Impedance: 16 ohms
Sensitivity: 109 dB/1 mW
Cord Length: 1.2 m
Max. Input Capability: 30 mW
Weight (without cord): 5.5 g
Plug: Gold Plated
Zijn typisch van die " kijk mij nou es hippe oordoppen hebben bij m'n el cheapo of juist uberdure mp3speler" , meer uiterlijk vertoon dan kwaliteit zegmaar. Van 16-2kHz zegt natuurlijk niet veel he, ik mis grafieken met pieken/dalen
Hou t maar mooi bij je Sennies, die zijn lekker helder(alleen missen ze een beetje bas imo), of ga anders voor de al zo veel besproken Sharps of Sony dopjes.
offtopic:
Ik ga maar niet weer beginnen over dat ik zelf de Koss The Plugs zo goed vind
, maar vind ik ze toch echt, vooral de bas, wel minder helder dan de Sennies
Ik ga maar niet weer beginnen over dat ik zelf de Koss The Plugs zo goed vind
[ Voor 15% gewijzigd door heracles op 17-05-2005 17:12 ]
Mja, ik had ze voor €8,50 in de winkel zien liggen. Ik ben echter zeer tevreden van mijn Sennheisers buiten het feit dat die rothoesjes na een tijdje er altijd afvallenVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 16:53:
Ik ken ze niet maar ik denk niet dat ze beter zullen zijn dan je sennheiser dopjes. Teneerste vanwege de prijs (je hebt geen prijs erbij gezet maar ik kan ze voor €7,99 op internet vinden) en ten tweede zijn de mx400 uitstekende dopjes (voor maar 15 euro) Maar zoals ik al zei ik ken ze niet misschien dat iemand anders ervaring met deze dopjes heeft?
Misschien heeft iemand anders nog (betaalbare) aanraders?
Ik ben op zoek naar de small dopjes voor de Sony MDR-EX71SL en heb de medium en large dopjes te ruil. Als je interesse hebt kun je me mailen. Zie ook hier.
[ Voor 10% gewijzigd door De_Klusjesman op 17-05-2005 18:00 ]
Verwijderd
Wat is je budget?amour021 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:09:
[...]
Misschien heeft iemand anders nog (betaalbare) aanraders?
Verwijderd
Ja, die bedoel ik. Nu zijn mijn luisteromstandigheden toch niet ideaal (tijdens het fitnessen en fietsen), dus de kwaliteit van de meegeleverde dopjes voldoet voor mij. Maar ik wil ook wel eens rustig naar muziek luisteren, en dan mag het inderdaad wat beter zijn. Kzal eens vragen of dat dezelfde dopjes zijn. Bedankt voor de tips.DeeD2k2 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:41:
De dopjes die Creative bij z'n spelers levert, klinken in ieder geval nergens naar. Ik neem alleen aan dat je de MD33-kopie (Creative EP630 ) bedoelt. Ik zou het in ieder geval niet aandurven. Helemaal gezien je ze goedkoper via kiddyl kunt krijgen. Dan weet je tenminste zeker dat je de echte, en dus de bijbehorende kwaliteit, hebt.
Ik niet meer weet wat je van de verkopers van tegenwoordig aan kunt nemen (hoewel er natuurlijk ook erg goede tussen zitten), maar je kan ze natuurlijk ook vragen of het om de zelfde dopjes gaat...
€20-30 max

Het is zoieso abnormaal hoe hard veel mensen muziek draaien met hun oordopjes, ze hebben vaak geen idee hoe hard de muziek eigenlijk staat, omdat het uit traditionele oordopjes/koptelefoons komt.w4s4 cr4ft schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:58:
Zijn jullie mensen allemaal half-doof ofzo, of willen jullie dat worden? Ik had met mijn iHP120 en mijn sony's altijd wel genoeg aan stand 15 ofzo en als ik ging slapen wel genoeg aan 3. Met de sharps gebruik ik zelfs maar 12 ofzo voor buiten etc.
Als die mensen zo door gaan hebben ze over 20 jaar echt geen fatsoenlijk gehoor meer.
[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 18-05-2005 10:36 ]
Vandaag mijn Sony MDR-EX71's ontvangen (dankje Kiddyl)
Erg lekker geluid, maar ik heb het gevoel dat er nog meer uit te halen is, dus nu gaan ze maar eerst even een dag + nacht inspelen. Daarna zal ik mijn ervaringen posten.
Ik verdenk eerlijk gezegd de sharps ervan uit de creative stal te komen. Ik kan me heel goed voorstellen dat sharp voor zijn 4-polige spelers ook 4-polige dopjes van goede kwaliteit wilde leveren en daarom naar creative is gestapt om R&D kosten uit de weg te gaan. Creative heeft toen gewoon waarschijnlijk bestaande, of misschien iets aangepaste drivers in een bestaand dopje gestopt met een ander kleurtje en een ander merkje.
Let op: De Creative EP630 is echter niet hetzelfde als de MD-33, omdat zelfs de grootte van de drivers verschillend is, laat staan het frequentiebereik (hoewel die van de creative's beter is).
Let op: De Creative EP630 is echter niet hetzelfde als de MD-33, omdat zelfs de grootte van de drivers verschillend is, laat staan het frequentiebereik (hoewel die van de creative's beter is).
Verwijderd
Me Sony EX71 oordopjes waren naar 12 dagen alweer kapot.
Gelukkig heb ik ze gekocht bij mediamarkt, toen ik ze omruilde mocht ik iets uitkiezen ter waarde van de Sony oordopjes.
Ik heb nu Sennheiser MX550, ze kostte 35 euro dus ik kreeg nog 19 euro terug.
Mediamarkt heeft goede Service, heeft iemand nog ervaring met de Sennheiser MX550?
Gelukkig heb ik ze gekocht bij mediamarkt, toen ik ze omruilde mocht ik iets uitkiezen ter waarde van de Sony oordopjes.
Ik heb nu Sennheiser MX550, ze kostte 35 euro dus ik kreeg nog 19 euro terug.
Mediamarkt heeft goede Service, heeft iemand nog ervaring met de Sennheiser MX550?
Heh, ik heb jouw reply helemaal gemist!heracles schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:09:
Achnee zeg, die dingen mag je niet vergelijken met de mx400 serie.
Zijn typisch van die " kijk mij nou es hippe oordoppen hebben bij m'n el cheapo of juist uberdure mp3speler" , meer uiterlijk vertoon dan kwaliteit zegmaar. Van 16-2kHz zegt natuurlijk niet veel he, ik mis grafieken met pieken/dalen.
Hou t maar mooi bij je Sennies, die zijn lekker helder(alleen missen ze een beetje bas imo), of ga anders voor de al zo veel besproken Sharps of Sony dopjes.
offtopic:
Ik ga maar niet weer beginnen over dat ik zelf de Koss The Plugs zo goed vind, maar vind ik ze toch echt, vooral de bas, wel minder helder dan de Sennies
Mooi vind ik ze ook niet maar het gaat me dus vooral om het rubber. Bij m'n oude MD speler zaten doppen met van dat lekkerzittend rubber eraan (dat je niet kan kwijtspelen!); helaas zit er maar een heel kort snoer aan (kwam met afstandsbediening) zodat ik er niets aan heb.

Ik ga ze toch maar niet kopen voordat iemand me kan vertellen of ze wel de moeite waard zijn (ik dacht ook van niet maar je weet nooit hé
Realiseerde me vandaag ineens toen ik naar mijn iPod zat te luisteren in de trein dat die standaard dopjes wel erg brak zijn
Nu heb ik zelf nogal de neiging om gelijk erg overdreven spullen te gaan aanschaffen, ben zelf zo gek om Shure's te kopen. Ondanks de prijs 
Enkele punten hieronder som ik op, en zou graag wat advies willen over de te kopen oordopjes.
- Graag wit
- Weet niet of mijn gehoor helemaal 100% is, heb zelf het ID van niet.
- Zet ze zeker nooit maximaal
- Goede bass (i.v.m. hardcore, techno, rap), maar zeker niet TE nadrukkelijk aanwezig
- Goed afgestemd op de iPod. (brakke Eq.)
- Luister ook veel Jazz en Ballads (weet het, rare muziekvoorkeur
)
- Draagcomfort, lkkr zitten is een must.
Dat zijn zo'n beetje mijn voorkeuren. Loont dan een dure Shure? Of zijn de beste Sony's ook aan te bevelen, luister wel dagelijks zeker 2 uur naar mijn iPod. En aankoop in het buitenland is geen prob, heb een Creditcard.
Kan iemand mij hiermee helpen/adviseren
Enkele punten hieronder som ik op, en zou graag wat advies willen over de te kopen oordopjes.
- Graag wit
- Goede bass (i.v.m. hardcore, techno, rap), maar zeker niet TE nadrukkelijk aanwezig
- Luister ook veel Jazz en Ballads (weet het, rare muziekvoorkeur
Dat zijn zo'n beetje mijn voorkeuren. Loont dan een dure Shure? Of zijn de beste Sony's ook aan te bevelen, luister wel dagelijks zeker 2 uur naar mijn iPod. En aankoop in het buitenland is geen prob, heb een Creditcard.
Als je goede oren én goed gecodeerde muziek hebt lonen Shures zeker (als ik anderen mag geloven; de aanschaf van een dure hoofdtelefoon loont vaak ook). Een mooie tussenstap zijn echter de Sharp MD33's. Die hebben alles op een zeer acceptabel niveau voor een net zo acceptabele prijs.
Je geeft alleen aan dat je graag witte dopjes wilt. Dan zijn er eigenlijk nog maar 3 opties over: iPod in-ear dopjes, Sony EX71 en de Shure E4c. De rest heeft namelijk op zijn minst een zwarte draad. De eerste dopjes raad ik af. Puur omdat je voor het zelfde geld de tweede, de EX71, kunt krijgen. Dit zijn uitstekende doppen. Ze zijn vooral een uitkomst als je graag de treble en bass wat omhoog zou willen draaien. Het midden ligt namelijk een beetje op de achtergrond, maar, goed ingespeeld, zeker niet veel. Dan de E4's... Weer een knap staaltje van Shure! Volgens sommigen laten ze alle voorgangers achter zich. Wat in ieder geval duidelijk lijkt, is dat ze het prijsverschil met de E3 in geluidskwaliteit goed maken.
Dan komen nog de super.fi's van Ultimate Ears. Deze had ik niet in het rijtje staan omdat er niet veel meer over bekent is, dan wat in deze preview staat. Gezien UE's reputatie kunnen we denk ik wel wat leuks verwachten.
Dit alles, als je perse wit wilt. Anders zou ik echt voor de MD33 van Sharp gaan. Deze dopjes zijn met nog geen 40 euro goed betaalbaar, wat een groot voordeel is als je nog moet zien hoe je "kwaliteit ervaart". Wil je toch een stap hoger, dan kan je voor de Shure E3(c) gaan. Dit waren tot voorkort dé high-end doppen, dus de fout ga je er niet mee in. Desondanks zijn ze een stuk goedkoper dan de E4. Helemaal als je ze tweede hands koopt. Als de E4 daadwerkelijk uit is, zullen ze steeds makkelijker en goedkoper tweede hands te krijgen zijn...
Je geeft alleen aan dat je graag witte dopjes wilt. Dan zijn er eigenlijk nog maar 3 opties over: iPod in-ear dopjes, Sony EX71 en de Shure E4c. De rest heeft namelijk op zijn minst een zwarte draad. De eerste dopjes raad ik af. Puur omdat je voor het zelfde geld de tweede, de EX71, kunt krijgen. Dit zijn uitstekende doppen. Ze zijn vooral een uitkomst als je graag de treble en bass wat omhoog zou willen draaien. Het midden ligt namelijk een beetje op de achtergrond, maar, goed ingespeeld, zeker niet veel. Dan de E4's... Weer een knap staaltje van Shure! Volgens sommigen laten ze alle voorgangers achter zich. Wat in ieder geval duidelijk lijkt, is dat ze het prijsverschil met de E3 in geluidskwaliteit goed maken.
Dan komen nog de super.fi's van Ultimate Ears. Deze had ik niet in het rijtje staan omdat er niet veel meer over bekent is, dan wat in deze preview staat. Gezien UE's reputatie kunnen we denk ik wel wat leuks verwachten.
Dit alles, als je perse wit wilt. Anders zou ik echt voor de MD33 van Sharp gaan. Deze dopjes zijn met nog geen 40 euro goed betaalbaar, wat een groot voordeel is als je nog moet zien hoe je "kwaliteit ervaart". Wil je toch een stap hoger, dan kan je voor de Shure E3(c) gaan. Dit waren tot voorkort dé high-end doppen, dus de fout ga je er niet mee in. Desondanks zijn ze een stuk goedkoper dan de E4. Helemaal als je ze tweede hands koopt. Als de E4 daadwerkelijk uit is, zullen ze steeds makkelijker en goedkoper tweede hands te krijgen zijn...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik wil ook graag nieuwe dopjes kopen want mijn goedkope philpsjes hebben het begeven. De bekende draadbreuk. Nu wil ik er niet teveel aan uit geven, maximaal 20 euro. Ik ben ook maar een arme student en hecht er niet zoveel waarde aan als de meeste mensen hier. Heeft iemand nog een goede tip over welke oortjes dan goed zijn? Ik vind het erg belangrijk dat ze goed in het oor zitten dus sennheisers zijn niet echt een optie.
IK had zelf als even gekeken naar Koss the plug maar deze zijn in Nederland niet erg goedkoop te vinden. Kan iemand mij deze aanraden en op een goedkope site vinden?
IK had zelf als even gekeken naar Koss the plug maar deze zijn in Nederland niet erg goedkoop te vinden. Kan iemand mij deze aanraden en op een goedkope site vinden?
Als je toch kijkt naar de nieuwe Shure E4C's dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Etymotic ER6i. Etymotic maakt net als Shure alleen high-end earphones en worden over het algemeen geroemd om hun schone geluid. De ER6i zijn speciaal voor portable gebruik getweaked met een lagere impendance en Ohm. Erg belangrijk voor jou lijkt het feit dat ze wit moeten zijn en ook aan die eis voldoen ze! Lees wat reviews want over het algemeen zijn ze beter te krijgen dan de E4C's en sommigen betitelen ze zelfs als beter...Tekn0z schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:05:
Realiseerde me vandaag ineens toen ik naar mijn iPod zat te luisteren in de trein dat die standaard dopjes wel erg brak zijnNu heb ik zelf nogal de neiging om gelijk erg overdreven spullen te gaan aanschaffen, ben zelf zo gek om Shure's te kopen. Ondanks de prijs
- Graag wit
- Luister ook veel Jazz en Ballads (weet het, rare muziekvoorkeur)
@ DeeD2k2 en Ojjorz, thxz voor de goede info. Alleen is de kleur wit een leuke bijkomstigheid, vandaar ook "graag" en geen pré 
Ik zit idd te geilen op die E4C van Shure, alleen is dat de moeite waard voor mij? Want wil graag betalen voor "echte" kwaliteit, en 2dehands is zeker niets voor mij.
Ben b.v. ook al gek genoeg om een Swiftech blok te kopen voor elke proc die ik ook gehad hebt. Ook 70 euri/stuk. Heb ze in alle soorten en maten liggen.
Ik zit idd te geilen op die E4C van Shure, alleen is dat de moeite waard voor mij? Want wil graag betalen voor "echte" kwaliteit, en 2dehands is zeker niets voor mij.
Ben b.v. ook al gek genoeg om een Swiftech blok te kopen voor elke proc die ik ook gehad hebt. Ook 70 euri/stuk. Heb ze in alle soorten en maten liggen.
En goedkoper, ze kosten rond de 150 euro, alleen ik kan de winkel niet meer vinden. Ze hebben een nederlandse en belgische website.Lees wat reviews want over het algemeen zijn ze beter te krijgen dan de E4C's en sommigen betitelen ze zelfs als beter...
Verwijderd
Gewoon ff op google zoeken. De goedkoopste die ik met ff zoeken kon vinden is deze. Niet in voorraad zie ik maar goed. Verder zag ik ze alleen voor 28 eurotjes...Januszjes schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:02:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:41 ]
Ik heb de dopjes nu een nacht in laten spelen en vanmiddag ongeveer 2 uur gebruikt. Ik moet zeggen dat ze een erg lekker geluid geven (vergelijkbaar met mijn grotere koptelefoon, Panasonic DJ100), maar vooral een goed afsluiting geven van overig geluid. Als ik fiets hoor ik het overige verkeer niet meer, wat erg fijn is. Nou zullen er wel weer mensen zijn die dit gevaarlijk vinden, maar dat valt reuze mee als je je ogen goed de kost geeft. Dus wat mij betreft is dit een ideale combinatie:

Zijn dat Shure E4C dopjesPoekoek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:39:
Ik heb de dopjes nu een nacht in laten spelen en vanmiddag ongeveer 2 uur gebruikt. Ik moet zeggen dat ze een erg lekker geluid geven (vergelijkbaar met mijn grotere koptelefoon, Panasonic DJ100), maar vooral een goed afsluiting geven van overig geluid. Als ik fiets hoor ik het overige verkeer niet meer, wat erg fijn is. Nou zullen er wel weer mensen zijn die dit gevaarlijk vinden, maar dat valt reuze mee als je je ogen goed de kost geeft. Dus wat mij betreft is dit een ideale combinatie:
[afbeelding]
lijkt me duidelijkPoekoek schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:13:
Vandaag mijn Sony MDR-EX71's ontvangen (dankje Kiddyl)Erg lekker geluid, maar ik heb het gevoel dat er nog meer uit te halen is, dus nu gaan ze maar eerst even een dag + nacht inspelen. Daarna zal ik mijn ervaringen posten.
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Tekn0z schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:19:
[...]
Zijn dat Shure E4C dopjes(Heb er nog niet zoveel verstand van
) En waar heb je ze gekocht? (Link?)
een tip:
Ik heb net mijn EX71's schoongemaakt. het rubbertje eraf, en met een naald het onzichtbare oorsmeer weggehaald. dat was dus echt een doorzichtig vet laagje over de conus enzo heen.
Ik geloof dat ik nu weer beter geluid heb, maar dat kan ook psychologisch zijn.
ik zou zeggen, probeer het eens!
(ik was mijn oren natuurlijk wel enzo, maar dat oorsmeer komt er altijd.)
Ik heb net mijn EX71's schoongemaakt. het rubbertje eraf, en met een naald het onzichtbare oorsmeer weggehaald. dat was dus echt een doorzichtig vet laagje over de conus enzo heen.
Ik geloof dat ik nu weer beter geluid heb, maar dat kan ook psychologisch zijn.
ik zou zeggen, probeer het eens!
(ik was mijn oren natuurlijk wel enzo, maar dat oorsmeer komt er altijd.)
www.tri-state.nl
[verantwoordelijke burgermodus] Zelf weten... Ik zou het niet doen! Wat achter je gebeurt kun je niet zien, maar wel horen. [/verantwoordelijke burgermodus]Poekoek schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:39:
Ik heb de MD33's nu een paar dagen (bedankt Kiddyl!) en ze gaan steeds lekkerder klinken. Moet wel wennen aan de geluidloze wereld om me heen. Als ik ze in heb hoor ik vooral mezelf: ademhaling en het geluid van mijn botten als ik loop zet...
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP
Dat jij jezelf hoort went snel. Je oren raken snel gewend aan het goede geluid
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Hmm, ik hoef ook maar een klein stuk door de stad (3 van de 10 km van mijn 'tocht' naar school). De rest is een separaat fietspad, wat losstaat van de straat.VincentH schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:27:
[...]
[verantwoordelijke burgermodus] Zelf weten... Ik zou het niet doen! Wat achter je gebeurt kun je niet zien, maar wel horen. [/verantwoordelijke burgermodus]
Verwijderd
weet iemand al waar je die S/M/L in-ear siliconen dopjes kan halen voor sony MDR-EX71SL?
en past die ook op de Sharp MD-33??
en past die ook op de Sharp MD-33??
Ik heb dus toch die JVC dopjes gaan halen maar ze vliegen direct terug. Het rechter dopje speelt luider dan het linker en ze doen zeer in m'n oren (blijkbaar is het rubber toch niet zo zacht!)
Het geluid was anders niet zo slecht voor de prijs..
Dan maar zien dat ik ergens hoesjes kan vinden voor m'n Sennies
Het geluid was anders niet zo slecht voor de prijs..
Dan maar zien dat ik ergens hoesjes kan vinden voor m'n Sennies
Als er iemand hier interesse heeft in een set westone UM2's met compy tips kan die dat aan me doorgeven op mn email l punt immink at vpro punt nl. Ik heb deze "over" omdat er een set westone es2's voor me klaar gemaakt worden
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
En Westone UM2's zijn geen verkeerde dopjes:
http://shop.store.yahoo.com/earplugstore/westoneum2.html
http://shop.store.yahoo.com/earplugstore/westoneum2.html
[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2005 23:48 ]
Verwijderd
weet iemand al wat meer over deze doppen? bijv die van pioneer en aiwa?
die van pioneer staat er wel bij www.audiocubes.com
die van pioneer staat er wel bij www.audiocubes.com
Ik neem aan dat je ze alleen voor je walkman / iets gebruikt?LightYears schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:09:
Als er iemand hier interesse heeft in een set westone UM2's met compy tips kan die dat aan me doorgeven op mn email l punt immink at vpro punt nl. Ik heb deze "over" omdat er een set westone es2's voor me klaar gemaakt worden
wat betaal je hiervoor?
We hebben het hier toch over een dual driver custom molded systeem? of zit ik nu in de verkeerde hoek te kijken.
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Kleine indicatie over de eventuele kosten?LightYears schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 23:09:
Verwijderd
Ik wil graag de Sennheiser MX 500 halen, maar ik wil graag weten wat voor aansluitging de MX 500 heeft. Een rechte of een zo'n plug met een hoek erin onder? Heb namelijk een Zen Micro en dan is zo'n rechte aansluiting wel zo handig.
Ik heb van mijn bedrijf van de week van die gehoorbescherm dopjes laten passen, perfect op maat dus, krijg ze binnenkort van Alpine. Maar nu heb ik dus die 2 vormen over van de binnenkant van mn oor
Kan ik ergens dopjes laten maken die die vorm hebben voor een net prijsje?
Helaas voor jou heeft de MX500 een haakse plug...Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:39:
Ik wil graag de Sennheiser MX 500 halen, maar ik wil graag weten wat voor aansluitging de MX 500 heeft. Een rechte of een zo'n plug met een hoek erin onder? Heb namelijk een Zen Micro en dan is zo'n rechte aansluiting wel zo handig.
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn Zwarte Sony EX71L dopjes kheb ze al een jaar. Ik heb nog geen problemen met kabelbreuk of beschadigingen nok nok . Het enige wat er natuurlijk aan zit te komen dat ik een dopje verlies ik ben er 1e al 2 keer bijna verloren. Om dit probleem alvast voor te zijn bied ik mijn Smal en Large Dopje te ruil aan voor (ja ja ik gebruik de medium zucht) de middelste maat
ik heb nu een paar maandjes de Sony Ex71sl, mijn broer heeft hem ook maar als ik bij de mijne kijk zie ik dat mijn draden echt van die silliconen dingen zijn... het zijn van die rubber slierten, en bij mijn broer z'n doppen is het gewoon glad en stevig plastic... is dit normaal
ik heb ookal 1 scheurtje in mn draad (omhulsel) ik vind het toch wel jammer al na een maand of 2 oid...
BramBoterham
Vanuit mn werk heb ik ze ook nog wel eens nodig tijdens festivals (zoals afgelopen pinkpop de live en ondemand audio verzorgt + ondemand video). Het is dan verrekte handig dat je rustig kan luisteren naar storinging ipv je koptelefoon loeihard te zetten om boven het geweld van de onstage acts uit te komen. Verder zijn het wel mn standaard M3 (ogg vorbis player) dopjes ja, eenmaal deze kwaliteit gewend en EX71's zijn slechts "leuk voor even" te noemen, sorryshure-fan schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:03:
[...]
Ik neem aan dat je ze alleen voor je walkman / iets gebruikt?
wat betaal je hiervoor?
We hebben het hier toch over een dual driver custom molded systeem? of zit ik nu in de verkeerde hoek te kijken.
De doppen die er nu aankomen, worden door variphone gemaakt in België en zijn inderdaad de dual driver custom molds, dat is geen goedkoop geintje kan ik je melden. Zodra ik ze binnen heb zal ik wel eens wat tijd vrij maken voor een beknopte review o.i.d.
Zonder er hier een verkoop forum van te maken vraag ik je dit soort vragen te stellen via email of msn.
Verwijderd
Ik weet niet of de MX500 veel beter is dan de MX400 maar anders zou deze laatste ook kunnen overwegen...Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:39:
Edit: Begin post van dit topic:
Sennheiser maakt ook MX500 dopjes. Een hoger nummer en duurder, maar niet beter?
Er zijn twee verschillen met de MX400: De MX500 heeft een volumeregelaar een groter frequentiebereik. Zo'n volumeregelaar is een simpele potentiometer en slijt daarom bij regelmatig gebruik erg snel. Ook het maximum volume wordt iets omlaag gebracht.
Het frequentiebereik van de MX400 is 18-20000Hz en die van de MX500 is 18-22000Hz. De gemiddelde mens kan tonen horen men een frequentie tussen 20 en 20000 Hz, dus de toevoeging is vrij nutteloos. (Tenzij de frequentie karakteristiek van de MX500 veel beter is.)
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 22:11 ]
Ik heb ook ook van die sony's... de MDR-EX71slybas schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:21:
Ik ben nog steeds zeer blij met mijn Zwarte Sony EX71L dopjes kheb ze al een jaar. Ik heb nog geen problemen met kabelbreuk of beschadigingen nok nok . Het enige wat er natuurlijk aan zit te komen dat ik een dopje verlies ik ben er 1e al 2 keer bijna verloren. Om dit probleem alvast voor te zijn bied ik mijn Smal en Large Dopje te ruil aan voor (ja ja ik gebruik de medium zucht) de middelste maat
Ik gebruik alleen de small oordoppen! Je mag mijn mediums hebben als ik jou smalls mag hebbuh
mail anders ff op kwartjuh < at > gmail < dot > com
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Ik heb ook wel belang bij (reserve) EX71-rubbertjes, dan gaat het om de grijze Mediums. Ik heb zelf nog een setje small en een setje large te ruil (ook grijs). Als je belangstelling hebt mail maar even naar wouteroe at hotmail dot com
[ Voor 3% gewijzigd door Wutroe op 24-05-2005 15:58 ]
Verwijderd
http://www.mp3man.nl/product/11421
aan de afbeelding te zien lijkt de mx400 ook een haakse plug te hebben
Verwijderd
Ikzelf heb de mx450, die heeft geen haakse plug.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:18:
http://www.mp3man.nl/product/11421
offtopic:
helaas gister wel draadbreuk gehad (links)
helaas gister wel draadbreuk gehad (links)
Maakt geen zak uit wat je koopt, de mx500 oordoppen zijn te koop voor 20 euro bij de mediamartk en de mx400 is 20 euro op internet (exl verzend kosten)Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:06:
[...]
Ik weet niet of de MX500 veel beter is dan de MX400 maar anders zou deze laatste ook kunnen overwegen...
Edit: Begin post van dit topic:
Sennheiser maakt ook MX500 dopjes. Een hoger nummer en duurder, maar niet beter?
Er zijn twee verschillen met de MX400: De MX500 heeft een volumeregelaar een groter frequentiebereik. Zo'n volumeregelaar is een simpele potentiometer en slijt daarom bij regelmatig gebruik erg snel. Ook het maximum volume wordt iets omlaag gebracht.
Het frequentiebereik van de MX400 is 18-20000Hz en die van de MX500 is 18-22000Hz. De gemiddelde mens kan tonen horen men een frequentie tussen 20 en 20000 Hz, dus de toevoeging is vrij nutteloos. (Tenzij de frequentie karakteristiek van de MX500 veel beter is.)
En de mx500 zijn blauw
de mx400/500 zijn goedkoper dan jij aangeeft, ik heb de mx400 voor 15 euro in de winkel gehaald(dus geen verzendkosten ook;) ).Pu_Dy schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:37:
[...]
Maakt geen zak uit wat je koopt, de mx500 oordoppen zijn te koop voor 20 euro bij de mediamartk en de mx400 is 20 euro op internet (exl verzend kosten)
En de mx500 zijn blauw
Ik heb de Sennheiser MX550 oorkes (met rechte plug en een zen micro
). Heel mooi geluid, maar ik ben al beide beschermhoesjes van de oortjes kwijt en ze passen niet zo goed in mijn oren,ze zijn een beetje te groot. Ik ga binnenkort voor de sony EX-71 gaan, net als mijn broer. Maar in dit kutland(op electronicagebied natuurlijk
) België zal dat weer een ware zoektocht worden. Of anders weer langs mp3-spelers.nl zoals voor de sennekes. En weer een week of 3 wachten. Wie goed geluid wil moet geduld hebben zeker?
Edit:
De vraag is natuurlijk of het wel goed is om over te stappen op de sony's? Vooral het draagcomfort moet goed zijn, het geluid zal wel OK zijn sony kennende. Als ik met mijn sennetjes op de fiets zit dan moet ik het volume van mijn zen op 25 zetten (dat is extreem luid eigenlijk), om het windgeruis te overstemmen. Ik denk dat ik op die manier wel snel gehoorschade zal hebben, dus daar moet alleszins iets aan gebeuren. Sluiten die sony's echt het omgevingsgeluid af? En dat windgeruis op de fiets, iemand ervaringen?
Edit:
De vraag is natuurlijk of het wel goed is om over te stappen op de sony's? Vooral het draagcomfort moet goed zijn, het geluid zal wel OK zijn sony kennende. Als ik met mijn sennetjes op de fiets zit dan moet ik het volume van mijn zen op 25 zetten (dat is extreem luid eigenlijk), om het windgeruis te overstemmen. Ik denk dat ik op die manier wel snel gehoorschade zal hebben, dus daar moet alleszins iets aan gebeuren. Sluiten die sony's echt het omgevingsgeluid af? En dat windgeruis op de fiets, iemand ervaringen?
[ Voor 38% gewijzigd door MMach op 24-05-2005 17:40 ]
Verwijderd
zijn die net zo groot ongeveer als de meegeleverde creativedopjes bij de Zen Micro, want die vind ik kut, ze zitten niet lekker in mijn oor en geven kutgeluidMMach schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:34:
Ik heb de Sennheiser MX550 oorkes (met rechte plug en een zen micro). Heel mooi geluid, maar ik ben al beide beschermhoesjes van de oortjes kwijt en ze passen niet zo goed in mijn oren,ze zijn een beetje te groot. Ik ga binnenkort voor de sony EX-71 gaan, net als mijn broer. Maar in dit kutland(op electronicagebied natuurlijk
) België zal dat weer een ware zoektocht worden. Of anders weer langs mp3-spelers.nl zoals voor de sennekes. En weer een week of 3 wachten. Wie goed geluid wil moet geduld hebben zeker?
Edit:
Ik vind de mx500 redelijk goed,
ze zijn erg stevig en het draad is ook niet te lang. Het geluid wat er uitkomt is zeker goed, alleen als je een mp3 afspeelt met een lage kbps dan hoor je toch wel een ruis als het in het mp3 wat stiller wordt helaas.
Maar met goede kwaliteit mp3'tjes klinkt het zeker heel goed, de bass vind ik very nice.. ze zitten ook goed in mn oor.
Ben er wel tevreden over
.
ze zijn erg stevig en het draad is ook niet te lang. Het geluid wat er uitkomt is zeker goed, alleen als je een mp3 afspeelt met een lage kbps dan hoor je toch wel een ruis als het in het mp3 wat stiller wordt helaas.
Maar met goede kwaliteit mp3'tjes klinkt het zeker heel goed, de bass vind ik very nice.. ze zitten ook goed in mn oor.
Ben er wel tevreden over
Ze zijn in diameter iets kleiner, maar veel dunner, ze zitten alleszins 10 keer beter dan die van creative. Het geluid is ook 10keer beter, maar toch is het niet optimaal. Als de oortjes van creative echt niet passen in je oor (zoals bij mij), dan zullen de senns ook niet helemaal goed zitten. Bij mij zitten de oortjes btw beter als ze andersom zitten (L in rechtse oor). De senns vallen er niet constant uit of zo, ze blijven wel vrij goed zitten, maar ik heb dus vooral last van dat omgevingslawaai. De senns zijn zeker geen miskoop, maar langs de andere kant moet ik er nu weer nieuwe kopen, en die senns waren toch ook niet zo goedkoop.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:42:
[...]
zijn die net zo groot ongeveer als de meegeleverde creativedopjes bij de Zen Micro, want die vind ik kut, ze zitten niet lekker in mijn oor en geven kutgeluid
Ben ik blij dat moedernatuur mn oren oordopjes proef heeft gemaakt
Verwijderd
heey, ik krijg binnekort m'n md33 binnen en wat ik nou wat weten was; ik heb ook net een afstands bediening gekocht voor m'n iriver H10 en wat ik nou wou weten was dat als ik dat plugje mod(dus van 4polig naar 3polig maak kan dat dan meteen in de afstands of moet er als nog dan dat verlengdeel van de md33 aan? of kan dat rechtstreeks in m'n mp3's afstandsbediening?
De hele bedoeling van modden is dat je geen verlengsnoertje hoeft te gebruiken. In mijn mod (ergens halverwege dit topic, zoek op sony sharp vergelijking) heb ik wel een kort snoertje gebruikt, maar de reden daarvoor staat daar uitgelegd.
Ik heb zeker ervaringen met het windgeruis van de Sony's en daar kan ik het volgende over vertellen: het geluid van verkeer en dergelijke hoor je bijna niet meer, of er moet een vrachtwagen op een paar meter voorbij denderen. Windgeruis heb je eigenlijk alleen met echt harde wind, dan fluit het er soms langs, maar dit is niet echt storend.MMach schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:34:
..
Edit:
Moet je natuurlijk wel reageren op je mailLightYears schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:08:
[...]
lang verhaal.
Zonder er hier een verkoop forum van te maken vraag ik je dit soort vragen te stellen via email of msn.
Verwijderd
ik heb dus 2 maanden geleden Ex71 sony oordopjes (in ear) gehaald in hong kong (28euro!) , maar die zijn dus nu al kapot
. De rechter doet het gewoon niet meer , precies hetzelfde als wat bij m'n Ex51 gebeurde die ik hiervoor had. Iemand misschien idee hoe of wat
En zit daar nog garantie op ofzo? ik heb alle boekjes etc weggegooid daar.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 02:36 ]
Nog 29 posts en we zitten al weer aan de 1000 in dit topic. Dan kunnen we weer aan een nieuw deel beginnen; het 5e, "lustrum", deel alweer! Om hier toch weer wat nieuws van te maken, lijkt het me leuk als jullie ook wat (directe) inbreng in de openingspost hebben. Als jullie dus suggesties hebben, zijn ze welkom. Dit mag je via mail doen, zodat hier zoveel mogelijk ruimte overblijft voor het oorspronkelijke doel: discussie over oordopjes.
Wil je ergens wat (meer) informatie over of heb je nog een leuk nieuwtje: aarzel niet, en stuur me een mailtje.
Aan de crew (weer) de vraag of deze open mag blijven zolang deeltje 5 niet in de lucht is...
Wil je ergens wat (meer) informatie over of heb je nog een leuk nieuwtje: aarzel niet, en stuur me een mailtje.
Aan de crew (weer) de vraag of deze open mag blijven zolang deeltje 5 niet in de lucht is...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik zie niets binnen komen ... nogmaals: L . Immink @ vpro . nlTekn0z schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:02:
[...]
Moet je natuurlijk wel reageren op je mailIs dan wel zo handig, en als je ze al verkocht hebt. Gaarne ook even vermelden
Des te meer interessant daar zij ook de witte dopjes aanbieden.eejeej schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:45:
Iemand al eens geprobeerd om bij Amazon.de de Sony's te bestellen? (€31,95 voor de EX71SL )
Overigens heb ik die witte EX-71s, een aantal exemplaren, maandag ook gezien bij V&D Amsterdam Kalverstraat, € 54,95.
Bij MediaMarkt Hengelo bieden ze de EX71's voor € 44,- aan (goede prijs voor NL), maar op het foto'tje staat dan een witte en kijk je in de winkel hangen er alleen maar zwarte versies. Voor mij zelf maakt het niet echt uit, maar het maakt wel allemaal wat onduidelijker.allon schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:57:
[...]
Des te meer interessant daar zij ook de witte dopjes aanbieden.
Overigens heb ik die witte EX-71s, een aantal exemplaren, maandag ook gezien bij V&D Amsterdam Kalverstraat, € 54,95.
Same here, ben alleen ook nog eens de bon kwijt.... grrrVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:58:
ik heb dus 2 maanden geleden Ex71 sony oordopjes (in ear) gehaald in hong kong (28euro!) , maar die zijn dus nu al kapot. De rechter doet het gewoon niet meer , precies hetzelfde als wat bij m'n Ex51 gebeurde die ik hiervoor had. Iemand misschien idee hoe of wat
![]()
Linker hield er opeens helemaal mee op, maar na wat mishandeling zittie nu op 50-70% output geloof ik. Geen gehoor dus.
Vandaar sharps by Kiddyl besteld, when's the next shipment captain?
Oh ja @ Palliske, hier nog een paar fotos als vergelijkingsmateriaal.
De oortjes zijn:
-De zwarte met Sennheiser op zijn van Sennheiser
,MX550's zonder de hoesjes
-De witte zijn de standaard Creative oortjes die bij de Zen Micro zaten (de hoesjes die erover zaten heb ik ook verloren
)
-Die andere (zwart met metaal) oortjes zijn de standaard Creative oortjes die bij mijn broer's Creative MuVo zaten. Deze klinken vrij goedkoop, maar niet echt slecht. Mijn broer zoekt andere oortjes omdat deze te moeilijk te combineren zijn met een motohelm (te veel druk op de oren).

En alledrie:
De oortjes zijn:
-De zwarte met Sennheiser op zijn van Sennheiser
-De witte zijn de standaard Creative oortjes die bij de Zen Micro zaten (de hoesjes die erover zaten heb ik ook verloren
-Die andere (zwart met metaal) oortjes zijn de standaard Creative oortjes die bij mijn broer's Creative MuVo zaten. Deze klinken vrij goedkoop, maar niet echt slecht. Mijn broer zoekt andere oortjes omdat deze te moeilijk te combineren zijn met een motohelm (te veel druk op de oren).
En alledrie:
Verwijderd
kheb vandaag gebeld, en zonder bon/garantieboekje kan je het dus wel vergeten. ik begin t onderhand wel een beetje zat te worden om zoveel geld aan headphones uit te geven als ik zovaak nieuwe moet kopen.delorean7 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:11:
[...]
Same here, ben alleen ook nog eens de bon kwijt.... grrr
Linker hield er opeens helemaal mee op, maar na wat mishandeling zittie nu op 50-70% output geloof ik. Geen gehoor dus.
Vandaar sharps by Kiddyl besteld, when's the next shipment captain?
zat ook nog te kijken naar Sony MDR-NC11A Noise-Canceling Earphone
foto:

Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic
Driver Unit: 9mm diameter
Cord: OFC 1.5 litz wire
Plug: Gold-plated, L-Shaped stero Mini Plug
Power source: Single 4 shape dry cell battery ×1
Electric battery durations: Approximately 40 hours
Mass: Approximately 47g
Noise-cancelling earphones worden over het algemeen afgeraden, omdat dat vaak voor artifacts zorgt. Er kan namelijk nooit zeker worden voorspeld wat voor geluid er komen gaat, en daardoor kan zoiets wel eens anti-geluid gaan geven voor een geluid dat er helemaal niet is. Resultaat: je hoort het geluid wat dat ding voorspelt had alsnog, maar dan in tegenfase.
Daar heb ik met mijn MDR-EX71 echt geen 'last' van. Ik hoor wat ik moet horen en niets meer of minder.
de ex71 is dan ook geen Noise-cancelling maar een in-earphone
Verwijderd
Ik heb van de week ook de sharp md33 besteld. Kan niet wachten tot ze binnen zijn!
@ Kiddyl: Weet je al wanneer de nieuwe zending is??
@ Kiddyl: Weet je al wanneer de nieuwe zending is??
Verwijderd
Wat doen jullie allemaal met die dopjes dat ze zo snel stuk gaan????
Ik heb mijn EX71's al bijna een jaar en nog piekfijn in orde
Ik heb mijn EX71's al bijna een jaar en nog piekfijn in orde
Verwijderd
bij het modden van de MD33 hoe haal je dat plastic ringetje eruit? kan je dat eruit snijden met een mes?
Verwijderd
Ja, dat kan.....en daarna niet te heet stoken die handel anders smelten deVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:43:
bij het modden van de MD33 hoe haal je dat plastic ringetje eruit? kan je dat eruit snijden met een mes?
andere plastic ringen of bollen ze op en dan passen ze niet meer in devices.
Noise-cancellation is actieve onderdrukking van geluiden van buiten af door middel van het genereren van antigeluid. De EX71's maken gebruik van passieve onderdrukking door middel van volledige afsluiting. Dat is een heel verschil.Nacho_Man schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 21:06:
Daar heb ik met mijn MDR-EX71 echt geen 'last' van. Ik hoor wat ik moet horen en niets meer of minder.
Verwijderd
he bedankt!MMach schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:15:
Oh ja @ Palliske, hier nog een paar fotos als vergelijkingsmateriaal.
De oortjes zijn:
-De zwarte met Sennheiser op zijn van Sennheiser,MX550's zonder de hoesjes
-De witte zijn de standaard Creative oortjes die bij de Zen Micro zaten (de hoesjes die erover zaten heb ik ook verloren)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En alledrie:
[afbeelding]
Ik zie iig dat die Senneheisers al een stuk kleiner zijn
Ik zou ook wel graag zo'n koptelefoon willen, bijvoorbeeld zo 1:
http://www.mp3man.nl/product/15488
maar welke heeft GEEN haakse plug van sennheiser of creative?
Zondag jl een setje Sharp HP-MD33S bij Audio Cubes besteld, vandaag afgeleverd.
14$ verzendkosten, visa.Dus 4 dagen, snel hoor!
Antoine
14$ verzendkosten, visa.Dus 4 dagen, snel hoor!
Antoine
twannie
Verwijderd
Ik ben van mijn MDR-EX71-doppen een medium rubbertje kwijtgeraakt
. Ik gebruik de small en large rubbertjes niet, iemand die wilt ruilen ?
email: marco_r @ wanadoo .nl
email: marco_r @ wanadoo .nl
Verwijderd
Welke dopjes zijn nu eigenlijk beter?
- De standaard bijgeleverde dopjes bij een creative zen micro (redelijk geluid)?
- Sennheiser mx400 dopjes?
- De standaard bijgeleverde dopjes bij een creative zen micro (redelijk geluid)?
Ik ben me nu aan het verdiepen in compacte koptelefoons. Ik denk dat het de Alessandro MS-1's worden ($99). De Grado SR60's ($55) moeten ook erg goed zijn. Leuk voor als je thuis luistert naar je mp3-spelers of als koptelefoon bij je laptop. Toch een stuk beter geluid en comfortabeler dan oordopjes.

Hm, misschien is het tijd voor een koptelefoon topic

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 27-05-2005 14:19 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Tot mijn spijt ben ik een opzetdopje maatje M van mijn ex71's verloren. Heeft iemand misschien nog een dopje over, of een M setje over wat je wilt ruilen voor beiden ongebruikt S of L ?
PM me maar
PM me maar
SennheiserVerwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:25:
Welke dopjes zijn nu eigenlijk beter?
Ultimateears Super.fi 5 pro binnenkort verkrijgbaar voor $249
http://www.ultimateears.c..._view_item__prod-979.html

vooral "Dual driver: low and high range precision balanced armatures" spreekt mij erg aan.
"Great pre release review at Playlist.com (http://playlistmag.com/fe...ears/index.php?lsrc=mwrss) about the super.fi's.
Highlights:
UE will make custom ear molds for these
Cables can be detached very easly from the earpieces, allowing them to offer different types of cables (see UE accessory page)
They will offer a third model at $149"
http://www.ultimateears.c..._view_item__prod-979.html

vooral "Dual driver: low and high range precision balanced armatures" spreekt mij erg aan.
"Great pre release review at Playlist.com (http://playlistmag.com/fe...ears/index.php?lsrc=mwrss) about the super.fi's.
Highlights:
UE will make custom ear molds for these
Cables can be detached very easly from the earpieces, allowing them to offer different types of cables (see UE accessory page)
They will offer a third model at $149"
[ Voor 39% gewijzigd door pluisman op 27-05-2005 23:17 ]
Er zijn op GoT al diverse koptelefoon-topics maar geen erg actief "Groot Koptelefoon Topic". (Portable) Versterkers voor koptelefoons is dan trouwens ook wel een interessant topicje, ik zit er namelijk over te denken 2 te maken (1 buizenversterkertje voor het hobbyen en 1 portable dingetje (zoals bijvoorbeeld een Porta Coda II)).Mooooody schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 14:18:
Verwijderd
Die Sony EX-71 moet je eigenlijk gewoon niet kopen tenzij je genoeg geld hebt om elke 3 maanden nieuwe exemplaren te kopen.
i second that:

na het bekende draad probleem zitten er nog meer nadelen aan deze doppen heb ik gemerkt.
Draad is echt veeeel te lang.
Blijft niet fatsoenlijk in je oren zitten tijdens sporten en fietsen enzo.

na het bekende draad probleem zitten er nog meer nadelen aan deze doppen heb ik gemerkt.
[ Voor 61% gewijzigd door lowfi op 28-05-2005 13:53 ]
hm... ze zijn nu dus kapotLJ LIGHTNING schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:08:
ik heb nu een paar maandjes de Sony Ex71sl, mijn broer heeft hem ook maar als ik bij de mijne kijk zie ik dat mijn draden echt van die silliconen dingen zijn... het zijn van die rubber slierten, en bij mijn broer z'n doppen is het gewoon glad en stevig plastic... is dit normaalik heb ookal 1 scheurtje in mn draad (omhulsel) ik vind het toch wel jammer al na een maand of 2 oid...

BramBoterham
Verwijderd
Aan de foto te zien is de oorzaak van jouw draadbreuk dat het te vaak is gedraaid.Low-Fi schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:49:
i second that:
[afbeelding]
mja... ik heb ze ook 2 maanden ofzo denk ik. Gebruik ze dan ook redelijk vaak maar goed vraag me toch af wat die sony mensen bezielde toen ze besloten om zon crappy omhusel eromheen te doen.
Ik heb nu net de shure e4c besteld vopor 236 dollar. 60 dollar goedkoper als bij de shureshop zelf (die niet naar europa stuurt).
Ik heb nu net de shure e4c besteld vopor 236 dollar. 60 dollar goedkoper als bij de shureshop zelf (die niet naar europa stuurt).
ja mss maar waarom kunnen mijn cheapass ipod oordopjes dat dan welVerwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:54:
[...]
Aan de foto te zien is de oorzaak van jouw draadbreuk dat het te vaak is gedraaid.
nooit meer sony voor mij. Zoveelste keer dat ik problemen met dat merk heb.
Verwijderd
Ik lees dat er mensen zijn met kapotte ex71 dopjes. Is er echt niemand die mediumdopjes overheeft? Ik wil er ook wel een kleine vergoeding voor betalen.
Misschien een hele domme vraag die in de 4 oordopjes-topics al eerder langs is geweest, maar ik heb via de search niets kunnen vinden:
In de koptelefoon-Pricewatch staat geen enkele Sony. Is dat ergens anders te vinden, of is er over Sony koptelefoons/oordopjes geen Pricewatch-informatie beschikbaar? Ik zou vooral graag willen weten wat de goedkoopste prijzen van de EX51 en EX71 op dit moment zijn...
In de koptelefoon-Pricewatch staat geen enkele Sony. Is dat ergens anders te vinden, of is er over Sony koptelefoons/oordopjes geen Pricewatch-informatie beschikbaar? Ik zou vooral graag willen weten wat de goedkoopste prijzen van de EX51 en EX71 op dit moment zijn...
Staat in de eerste post van dit topic.Anakha schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:26:
Misschien een hele domme vraag die in de 4 oordopjes-topics al eerder langs is geweest, maar ik heb via de search niets kunnen vinden:
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
En die eerste post wordt vannacht* vervangen door een nieuwe. De tekst is af, alleen nog links up-daten en een opmaak maken... Tot die tijd kan hier nog lekker doorgepost worden. Dacht ik...
* Ik ga uit eten, vandaar dan pas.
* Ik ga uit eten, vandaar dan pas.
Ik zie in de openingspost alleen staan dat de EX71 'vanaf 40 euro' kost, en de EX51 'minder', maar niet hoeveel minder. Ik kan er niet vinden waarom de Sony's niet in de Pricewatch staan, en wat op dit moment de goedkoopste prijzen zijn (de openingspost is alweer een aantal maanden oud). Lees ik verkeerd?
Draad is bij mij juist perfect, plug de dopjes altijd in een iPod afstandsbediening, waardoor de lengte precies goed is. En dat ze niet fatsoenlijk blijven zitten heb ik helemaal niet tijdens het fietsen, nog nooit gehad dat ze uitgleden of wat dan ook. Ik heb de dopjes nu 1,5 week maar toch al wel heel wat fietsuurtjes meer gemaakt (een stuk of 10-15)Low-Fi schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:49:
i second that:
[afbeelding]
Is die draadbreuk niet te vermijden door rond de draadjes isolatietape te wikkelen? (op professionele wijze uiteraard
). Hebben die draden speciefieke zwakke plekken, of is de draad gewoon over de gehele lengte geen f*ck waard? Ik heb er namelijk één (Ex-71) besteld
. De sharps zijn geen optie wat in dit land(.be) is het al moeilijk genoeg om aan die sony's te geraken aan een redelijke prijs/levertijd.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Dit topic is gesloten.