Verwijderd
Als ik opweg naar vakantie veel muziek luister (paar uur achter elkaar) welke oordopjes zullen dan het meest comfort bieden? Sony mdr e888 of de sharp hp-md33, oftewel met of zonder het in-ear systeem? De in-ear dopjes lijken me zachter maar krijg je niet eerder last als je gehoorgang wordt afgesloten?
Hij krijgt goede feedback, dus ik denk dat het wel goed zit.Marcel schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:37:
Iemand bekend met deze verkoper op ebay? Shure e2c's voor een kleine 49 euro en e3c's voor 94 euro! Wat een absurd lage prijzen. Too good to be true?
De verkoper krijgt wel goede kritieken overigens.
De verzending is wel duur, trouwens.
Ik zou denk ik dan voor de Sharp gaan, ik heb er geen ervaring mee, maar in-ear zitten veel fijner, vooral bij lange reisjes. Maar de sony heeft wel een mooie volle bass. Ik zou als ik jou was dat toch voor de sharps gaan.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:39:
thnx to deed2k2 en chuckiej
Als ik opweg naar vakantie veel muziek luister (paar uur achter elkaar) welke oordopjes zullen dan het meest comfort bieden? Sony mdr e888 of de sharp hp-md33, oftewel met of zonder het in-ear systeem? De in-ear dopjes lijken me zachter maar krijg je niet eerder last als je gehoorgang wordt afgesloten?
Ik moet zeggen dat in-ear mij erg goed bevalt.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:39:
thnx to deed2k2 en chuckiej
Ik had voordat ik mijn Sharps MD33 kocht nog nooit in-ear gedragen. Ik ben 100% tevreden met de pasvorm van deze dingen. Vooral op reis zijn ze perfect. Tijdens mijn dagelijkse woon-werk reis (dagelijks toch twee uren in ov) heb ik wel eens geen zin in het gekakel om mijn heen, ik pak mijn Sharps stop ze in mijn oren en het is volkomen stil om me heen! Dan heb je nog niets op Play gedrukt...
In het verkeer (op fiets, lopend door stad) zou ik er mee uitkijken, je kan je oren goed gebruiken. Maar in bus/trein/vliegtuig/metro is in-ear een hele uitkomst.
Ze zijn nu trouwens ook in nederland tekoop:
mp3man.nlhttp://www.mp3man.nl/product/16049/16042/3
Verwijderd
welke kan ik beter kopen: Koss 'The Plug', of Apple in-ear oordopjes?? De prijs scheelt een beetje, en ik neig zelf naar de Koss omdat die niet wit zijn (iedereen heeft al witte oordopjes, en mn speler is grijs)..
Of zijn er nog andere in-ears rond de prijs van 30/40 euro ??
Ga voor de MD-33s. 37 euro bij Kiddyl (mag ik toch wel zeggen?) en een uitmuntende geluidskwaliteit. Veel beter dan de EX71's zelfs. En hoewel ik geen ervaing heb met de The Plug's of apple in-ears acht ik de kans dat ze beter zijn dan de sharp's klein. Apple staat swieso niet echt bekend om zijn goede doppen en The Plug's zijn niet echt mid-end zoals de EX71's of de MD33's maar meer tussen low-end en mid-end in.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:27:
Even een oordopjes-vraagje:
welke kan ik beter kopen: Koss 'The Plug', of Apple in-ear oordopjes?? De prijs scheelt een beetje, en ik neig zelf naar de Koss omdat die niet wit zijn (iedereen heeft al witte oordopjes, en mn speler is grijs)..
Of zijn er nog andere in-ears rond de prijs van 30/40 euro ??
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
heeft kiddyl ook een website ?? en zijn md-33s ook in-ear?? (als ik buiten loop, hoor ik dan niks behalve mn oordopjes??)w4s4 cr4ft schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:43:
[...]
Ga voor de MD-33s. 37 euro bij Kiddyl (mag ik toch wel zeggen?) en een uitmuntende geluidskwaliteit. Veel beter dan de EX71's zelfs. En hoewel ik geen ervaing heb met de The Plug's of apple in-ears acht ik de kans dat ze beter zijn dan de sharp's klein. Apple staat swieso niet echt bekend om zijn goede doppen en The Plug's zijn niet echt mid-end zoals de EX71's of de MD33's maar meer tussen low-end en mid-end in.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Verwijderd
Ik fiets nu met de gewone dopjes die bij mijn Creative Muvo meegeleverd waren. Het is niet ideaal, maar je hebt tenminste muziek op de fiets. En de omgevingsgeluiden komen inderdaad duidelijk door, maar dat vind ik eigenlijk wel veiliger. Op de fiets ben je immers vogelvrij voor elke gek met een auto.DeeD2k2 schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:34:
[...]
Als je ze tijdens het fietsen in hebt, merk je pas hoeveel je ook op de omgevingsgeluiden let. Hier zul je aan wennen; je gaat meer met je ogen opletten.
Nu zit ik wel uit te kijken naar betere dopjes, maar dan dacht ik aan Sennheiser of zoiets, net omdat de luisteromstandigheden ver van optimaal zijn. Plugs had ik eigenlijk niet overwogen. Heeft iemand ervaring met fietsen met plugs? Hoor je echt helemaal geen omgevingsgeluid meer? Is het veilig?
Ik fiets wel met een toeristenfiets, aan een tempo van 25-30km per uur.
iemand?heracles schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:47:
heb m'n koss net uit elkaar gehaald, de oordopjes( linkerdopje kraakte nadat ik hem had laten vallen)(kraken dat plastic dan he in het oordopje).. weet iemand waarvoor dat plastic dient? Of kan ik het gewoon uit m'n oordopjes over dat drivertje weghalen(plastic dan) het kraakt al als ik er tegen aan blaas.
sorry dat ik de post zo snel weer kick, maar moet morgen 8 uur in de trein, en dat word een lange reis als m'n oordopjes het straks niet meer doen.
Verwijderd
DeeD2k2 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:09:
Lees dit topic even door. Het staat een paar posts boven de jouwe. En de Search is je vriend...
oh ja ik zie het .. sorry dat ik niet ff wat beter heb gekeken..
Het hangt erg veel van de persoon en vooral zijn/haar oren af. Als je en goede seal hebt, zal je minder horen dan bij een matige. Zo zijn er mensen die zeggen niets meer te horen als ze dergelijke dopjes in hebben, maar persoonlijk hoor ik bijvoorbeeld nog wel wat. Dit blijft echter beperkt tot extreme (heel hoog, laag of harde) geluiden. Je kunt je voorstellen dat ik dan geen gesprek meer kan voeren, maar nog wel een vrachtwagen voorbij hoor komen. Een auto hoor ik als ik met erop concentreer en ik kan horen dat iemand praat (maar hoor niet wat gezegd wordt).Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:12:
Nu zit ik wel uit te kijken naar betere dopjes, maar dan dacht ik aan Sennheiser of zoiets, net omdat de luisteromstandigheden ver van optimaal zijn. Plugs had ik eigenlijk niet overwogen. Heeft iemand ervaring met fietsen met plugs? Hoor je echt helemaal geen omgevingsgeluid meer? Is het veilig?
Het hangt van deze seal en je rijgedrag af hoe veilig het is in het verkeer. Rijd je erg agressief en neem je veel risico's, maar hoor je niets meer, dan moet je dat zeker aanpassen. Maar, zoals ik al aangaf, wen je eraan. Op een gegeven moment leer je opletten met alleen je ogen en kan je weer net zo fietsen als voorheen. En zie het maar zo: doven kunnen ten slotte ook fietsen...
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Ik deed altijd 1 dopje in, spijtig van de stereo, maar je hoort tenminste iets en wat je hoort, hoor je nog een beetje deftig.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:12:
[...]
Ik fiets nu met de gewone dopjes die bij mijn Creative Muvo meegeleverd waren. Het is niet ideaal, maar je hebt tenminste muziek op de fiets. En de omgevingsgeluiden komen inderdaad duidelijk door, maar dat vind ik eigenlijk wel veiliger. Op de fiets ben je immers vogelvrij voor elke gek met een auto.![]()
Ik heb dat plastic bij mijn standaard iRiver doppen weggehaald.heracles schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:47:
heb m'n koss net uit elkaar gehaald, de oordopjes( linkerdopje kraakte nadat ik hem had laten vallen)(kraken dat plastic dan he in het oordopje).. weet iemand waarvoor dat plastic dient? Of kan ik het gewoon uit m'n oordopjes over dat drivertje weghalen(plastic dan) het kraakt al als ik er tegen aan blaas.

Niet doen. Zo beroerd als je dopje nu klinkt, 10X beroerder zal het dan klinken. Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij heeft dat plastic de functie van de schelp (of hoe noem je zoiets?). Er kwam nog nauwelijks geluid uit toen ik dat plastic had verwijderd.
Nee Kiddyl heeft geen website. Hij is ook niet een officiële verkoper, maar gewoon een tussenpersoon met contact met een winkel in Japan. En het antwoord op de andere vraag heb je al gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:40:
[...]
heeft kiddyl ook een website ?? en zijn md-33s ook in-ear?? (als ik buiten loop, hoor ik dan niks behalve mn oordopjes??)
Je kunt best fietsen met in-ear plugs. Zeker als je je audio-speler niet te hard zet (stand 10/40 op mijn H120 met MD-33's) kun je nog best een toeter horen. Je zult wel wat meer moeten kijken, maar dat doe je denk ik automatisch wel.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:12:
[...]
Ik fiets nu met de gewone dopjes die bij mijn Creative Muvo meegeleverd waren. Het is niet ideaal, maar je hebt tenminste muziek op de fiets. En de omgevingsgeluiden komen inderdaad duidelijk door, maar dat vind ik eigenlijk wel veiliger. Op de fiets ben je immers vogelvrij voor elke gek met een auto.![]()
[img]undefined[/img]

Iemand?
Verwijderd
leoaq.fm // Jeune Loop

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 00:58 ]
Het probleem is, ook al zou ik garantie krijgen, na een maand heb ik het probleem natuurlijk weer. Is dit een bekend probleem van deze dopjes?
Misschien dat ik dan toch maar dopjes moet kopen die wel bestand zijn tegen dagelijks gebruik. Maar ik wil wel zeker weten dat het dan heel blijft voor ik weer een smak geld uitgeef. Maar ik wil wel weer snel nieuwe hebben, is veel te relaxed continu muziek op je hoofd
Maar de kabeltjes van de EX71 zijn inderdaad niet de beste.
btw: iemand ervaring met de MDR-ne1 van Sony? (alsnog veel geld in vergelijking met mx400)
Thnx
Geen ervaring, maar schijnen (vrijwel) identiek te zijn aan de ex71. Over de EX71's kan ik zeggen dat het goede oordopjes zijn. Wel een tikkie te veel bas, maar als je daarvan houdt is het geen probleem. Je went er ook wel aan, maar ik heb nu de MD33's van sharp en merk nu pas hoe erg ik me ergerde aan die bass van de sony's. Ik zou je willen aanraden om af te stappen van het dragen van je mp3 speler om je nek. Neckphones met een goede prijs/kwaliteit verhouding bestaan niet. Of je hebt rommel voor een tientje, of je hebt goed, maar dan voor veel meer dan wanneer je een gewone set oordopjes zou aanschaffen.Eriksk schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:35:
Mijn oordopjes zijn kapot (denk ik). Ik kreeg net het geluid te horen van een goedkope flashmp3 speler (Canyon cn-mp3sd) en dat was veel beter. Dit bleek aan de dopjes te liggen. Ik wil nu dus nieuwe (niet al te duur, dacht aan sennheiser mx400), maar mn speler is niet echt de nieuwste (IBEAD 100) en nogal zwaar. Daarnaast heb ik em altijd om mn nek hangen, fietsen, in de bus en met hardlopen oa. Hoe lossen jullie het op, dat de oordopjes niet uit je oor vallen (en daarmee de m3speler op de grond). Er zijn namelijk nog maar enkele neck straps te vinden en ik vind ze behoorlijk prijzig...(en ik ga niet met zo'n on-clip systeem in de bus zitten, t is geen headset)
btw: iemand ervaring met de MDR-ne1 van Sony? (alsnog veel geld in vergelijking met mx400)
Thnx
Edit:laat maar, ik ben in de war met de Nx1
Sowieso denk ik niet dat je een mp3 speler met oordopjes kunt ophangen. Ten eerste geeft dit binnen de kortste keren kabelbreuk, ten tweede doet het bijna aan je oren en ten terde is het geen gezicht (ja sorry).
Ik raad je aan om een degelijke set oordopjes te kopen zonder neckcord. De mx400 heb ik nooit gehad, maar lijken me prima dopjes. Koop gewoon de versie met een normale snoerlengte (kort snoer is voor ab's, niet om aan op te hangen) en stop je mp3 speler gewoon in je jaszak/broekzak.
Ik vind een mp3-speler om je nek sowieso erg ik-ben-een-puber-en-ik-msn-graag-en-ik-drink-graag-breezers-achtig
[ Voor 3% gewijzigd door Krekker op 14-04-2005 16:31 ]
* Ouders
WTF, ik dacht dat mijn ouders het al erg vonden dat ik veel achter de computer zit. Jij krijgt gewoon peperdure oordopjes alleen maar voor twee dagen geen computerChuckiej schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:32:
[...]
offtopic:
* Ouders2 dagen geen computer
(dan maar achter de tv
ik moet dan wel wat klusjes doen
Ik vind het fijn, maar heb em altijd achter mn jas / tshirt hangen, dus dat gaat in mijn geval niet op. (Bij sommige vind ik het wel mooi, iets lichtgevents op borsthoogtew4s4 cr4ft schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:20:
[...]
Ik vind een mp3-speler om je nek sowieso erg ik-ben-een-puber-en-ik-msn-graag-en-ik-drink-graag-breezers-achtig.
Dan maar voor de mx400 / mx450 in de broek...
thnx
(wat is het verschil tussen de 400 en 450, niet qua specs, maar ... ervaring iemand? Is het het geld waard, luister naast rock / pop ook veel naar trance / hardstyle)
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:58:
[...]
WTF, ik dacht dat mijn ouders het al erg vonden dat ik veel achter de computer zit. Jij krijgt gewoon peperdure oordopjes alleen maar voor twee dagen geen computer
+ klusjes doen
In de TS staat dat alleen het uiterlijk anders is.Eriksk schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:10:
[...]
Ik vind het fijn, maar heb em altijd achter mn jas / tshirt hangen, dus dat gaat in mijn geval niet op. (Bij sommige vind ik het wel mooi, iets lichtgevents op borsthoogte![]()
)
Dan maar voor de mx400 / mx450 in de broek...
thnx
(wat is het verschil tussen de 400 en 450, niet qua specs, maar ... ervaring iemand? Is het het geld waard, luister naast rock / pop ook veel naar trance / hardstyle)
*kuch* niet dus. De meningen zijn dus verdeeld.DeeD2k2 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:07:
Sennheiser heeft zijn serie van uitstekende budget dopjes, de MX serie, uitgebreid met de MXx50 dopjes. Deze dopjes hebben een nieuw design wat ze wat moderner doet ogen en maken gebruik van het Basswind systeem. De paar reacties over deze modellen lopen erg uiteen. Sommigen vinden ze vol en helder klinken, terwijl anderen de bas missen. Of er vooruitgangen zijn geboekt, is dus nog niet helemaal duidelijk.
Wat voor sommigen wel een vooruitgang is, is de symmetrische draad. In tegenstelling tot de meeste dopjes, ben je met deze dopjes niet verplicht een draad door je nek te leggen.
Ik was benieuwd naar nieuwe ervaringen met het Basswind systeem... kon er niet zoveel over vinden in deze thread.w4s4 cr4ft schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:16:
[...]
In de TS staat dat alleen het uiterlijk anders is.
[...]
*kuch* niet dus. De meningen zijn dus verdeeld.
Maar goed, heb net de MX400 besteld, denk dat ik daar wel een heel eind mee kom.
Thnx
Verwijderd
Mijn oude JVC hoofdtelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 15:10 ]
Verwijderd
De Sennheiser PMX-60 misschien? of kijk naar de Philips-jesVerwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:39:
weet iemand een normale koptelefoon die dicht is en die goed opje hoofd zit maar niet irriteerd en die ik buiten kan gebruiken(dus niet zo opvallend/groot)
Verwijderd
mijn e71 van sony heeft al draadbreuk links, opgestuurd naar sony, maar sony zegt nooit iets te hebben ontvangen... lekker...
Ik zit er nu echt over na te denken om ook die Shure E3c doppen aan te schaffen, maar wie zegt dat ik dan binnen de kortste keren niet weer een kabelbreuk heb. Weet iemand misschien of de Shure's uitgerust zijn met een extra beschermende draadmantel o.i.d. die meer weerstand geeft tegen draadbreuk?? Ik wil er namelijk wel zeker van zijn dat ik niet weer binnen twee maanden nieuwe doppen moet kopen.

Verwijderd
Hoe kun je kabelbreuk dan vermijden? Ik heb nieuwe EX-71's besteld en wil er graag wel wat langer mee doen dan een paar maandenShiverzz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:39:
Damn mijn EX-71's hebben t ook begeven (guess what: kabelbreuk). En nee, ik ben er niet onvoorzichtig mee geweest, in tegendeel zelfs (oprollen van kabel vermeden, niet gebruik gemaakt van die meegeleverde 'haspel'). (
Ook op kabelbreuk? en dergelijke?Bluto schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:38:
Shure heeft 2 jaar volledige garantie
omg, de shure's e5
Verwijderd
Ik heb zowel de EX71 als de shure e3.Shiverzz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:39:
Damn mijn EX-71's hebben t ook begeven (guess what: kabelbreuk). En nee, ik ben er niet onvoorzichtig mee geweest, in tegendeel zelfs (oprollen van kabel vermeden, niet gebruik gemaakt van die meegeleverde 'haspel').
Ik zit er nu echt over na te denken om ook die Shure E3c doppen aan te schaffen, maar wie zegt dat ik dan binnen de kortste keren niet weer een kabelbreuk heb. Weet iemand misschien of de Shure's uitgerust zijn met een extra beschermende draadmantel o.i.d. die meer weerstand geeft tegen draadbreuk?? Ik wil er namelijk wel zeker van zijn dat ik niet weer binnen twee maanden nieuwe doppen moet kopen.
De EX71 hebben erg dunne en soepele draden. Is zeer plezierig voor het dragen maar daardoor niet sterk. Ik heb ze zelf bijna niet gebruikt (niet goed genoeg dus e3 besteld) maar er zit al wel een beschadiging in.
De snoeren van de shure e3 zijn veel steviger. Heb deze al heel wat gebruikt maar geen enkele tekens van slijtage. Ook waar het snoer splitst voor links en rechts zie je bij shure dat er voor kwaliteit is gekozen. Ik denk dat ik echt grof geweld moet gebruiken om dat stuk te krijgen (maar dat ga ik niet proberen, daar zijn ze me te duur voor).
En wat geluid betreft ga je er met de shure e3 enorm op vooruit, veel meer detail. Iets minder bas dan de EX71 maar wel een veel beter gecontroleerd.
Rob
Altijd om je nek latewn hangen, niet oprollen is het beste voor die dingen. Niet in je tas smijten. Oook, in plaats van dat het kabelbreuk is, kan het ook zijn dat het dopje verstopt zit. Neem een passer en prik het gaatje in het midden (Als die überhaupt er nog is) een beetje goed open. Niet te ver drukken! Dit hielp bij mij best veel, voor het eerst in weken was ik weer "into the music"
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Kabelbreuk is gewoon niet te vermijden, de kans op iets dergelijks lag voor mijn gevoel voornamelijk aan de manier waarop je je dopjes behandeld. Maar als bij mijn dopjes na precies 7 weken kabelbreuk optreedt begin je toch te twijfelen aan de kwaliteit van de kabel, en als ik zo rondkijk op andere fora ben ik niet de enige die hier al zo vroeg last van heeft. Don't get me wrong ....die EX71's hebben me behoorlijk verrast kwa geluidskwaliteit (en ja, die bass heh....Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 16:36:
[...]
Hoe kun je kabelbreuk dan vermijden? Ik heb nieuwe EX-71's besteld en wil er graag wel wat langer mee doen dan een paar maanden. Ik neem toch aan de Sony redelijke spullen levert en de bijgeleverde haspel goede bescherming biedt? Waarom zou ik de kabel niet mogen oprollen? Wat moet je dan? Opvouwen
Even over die meegeleverde haspel; deze is dus niet bedoeld voor bescherming maar om de overtollige lengte van je kabel op te rollen (of je dopjes in te bewaren). Dat oprollen gaat vrij strak en geeft alleen maar grotere kans op een breuk.....dusseuh...use @ your own risk.
OK, dus kwa geluidskwaliteit ga je er op voorruit, maar hoe zit t met t draagcomfort van die E3c's. Ik weet dat dit voor iedereen anders is, maar krijg jij snel last van irritatie aan je oren oid (ook al zitten er tig extra opzetstukjes bij)?Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:20:
[...]
Ik heb zowel de EX71 als de shure e3.
De EX71 hebben erg dunne en soepele draden. Is zeer plezierig voor het dragen maar daardoor niet sterk. Ik heb ze zelf bijna niet gebruikt (niet goed genoeg dus e3 besteld) maar er zit al wel een beschadiging in.
De snoeren van de shure e3 zijn veel steviger. Heb deze al heel wat gebruikt maar geen enkele tekens van slijtage. Ook waar het snoer splitst voor links en rechts zie je bij shure dat er voor kwaliteit is gekozen. Ik denk dat ik echt grof geweld moet gebruiken om dat stuk te krijgen (maar dat ga ik niet proberen, daar zijn ze me te duur voor).
En wat geluid betreft ga je er met de shure e3 enorm op vooruit, veel meer detail. Iets minder bas dan de EX71 maar wel een veel beter gecontroleerd.
Rob
Ja. ik heb dus idd ff gechecked of ze niet verstopt zaten.....was jammergenoeg niet het gevalcoptician schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:37:
Tips voor de EX-71:
Altijd om je nek latewn hangen, niet oprollen is het beste voor die dingen. Niet in je tas smijten. Oook, in plaats van dat het kabelbreuk is, kan het ook zijn dat het dopje verstopt zit. Neem een passer en prik het gaatje in het midden (Als die überhaupt er nog is) een beetje goed open. Niet te ver drukken! Dit hielp bij mij best veel, voor het eerst in weken was ik weer "into the music"
Verwijderd
De EX71 hebben lichte soeple snoertjes, de dopjes zijn vrij licht en de rubberen silicone dopjes zijn zeer soepel. Je voelt ze dus minder. Dus dat went ook makkelijker.Shiverzz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:09:
[...]
OK, dus kwa geluidskwaliteit ga je er op voorruit, maar hoe zit t met t draagcomfort van die E3c's. Ik weet dat dit voor iedereen anders is, maar krijg jij snel last van irritatie aan je oren oid (ook al zitten er tig extra opzetstukjes bij)?
Bij de E3c's zitten ook rubberen dopjes. Deze zijn stugger. Hierdoor komt er ook meer druk op je oren. Dit is zeker bij het begin wennen. Maar bij regelmatig gebruik went dit. Bij mij zitten ze dan zo goed dat ze het echt goed luchtdicht afsluiten. Dus een goede isolatie wat belangrijk is voor een goede kwalitiet (vooral van de lage tonen). Nadeel van dit goed afsluiten is dat bij drukverschillen tussen de lucht in je oor en daarbuiten je gehoor negavieve wordt beinvloed en dat het een irritanter gevoel is wat je dus moet vermijden. Zelf gebruik ik de foam dopjes. Als je deze voor het eerst gebruikt geven deze ook nog vrijveel druk op de zijkanten van de gehoorgang maar deze passen zich aan en dat verminderd na enig gebruik. Ze sluiten goed af maar zorgen dat er geen drukverschillen zijn (er komt dus nog wel wat lucht doorheen om de drukverschillen op te heffen).
De stugere snoeren van de E3c's hebben het voordeel dat ze niet zo kwetsbaar zijn maar als nadeel dat er middels de snoeren dus meer krachten(bewegingen) op de dopjes wordt uitgevoerd. Maar door het snoer over je oren te dragen (waarvoor de E3c's ook gemaakt zijn) valt dit probleem ook mee.
In mijn ervaringen zijn de EX71 dus iets minder krities m.b.t. het dragen. De E3c's moet je mogelijk iets meer moeite voor doen met indoen en bepalen wat de beste maat en soort dopjes je gebruikt maar dat is het m.b.t. de geluidskwaliteit wel waard.
Rob
spam: Zou je toch 's moeten kijken op shopping4u.net/.com. Omgerekend 28 euro(incl shipping)Shiverzz schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 23:09:
[...]
Als je dus geen draadbreuk krijgt zul je dik tevreden zijn over deze doppen. Maar in principe mag je voor 50 euri's toch kwaliteit verwachten.
Even over die meegeleverde haspel; deze is dus niet bedoeld voor bescherming maar om de overtollige lengte van je kabel op te rollen (of je dopjes in te bewaren). Dat oprollen gaat vrij strak en geeft alleen maar grotere kans op een breuk.....dusseuh...use @ your own risk.
Verwijderd
Misschien dat ik nog mijn moeder kan vragen om het doen die kan wel met een soldeerbout omgaan alleen dan moet ik wel weten wat ik precies moet doen. Weet iemand waar ik dat kan vinden want in dit topic is het eigenlijk alleen in grote lijnen omschreven. (Of iemand die me dit kan vertellen via de mail als het zover is) En kan er ook iets misgaan zodat je de geluidskwaliteit verslechterd ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 13:13 ]

Het gaat nu even om de schuimpjes (al zijn de dopjes ook erg
Dit zijn de comply tips van westone die ook op de E3,E4,E5 reeks van shure passen. Door de pasvorm hoef je niet eerst je schuimpje op te rollen voor je ze indoet. Geven een zeer goede seal en ja dan is het je driver / drivers die voor de rest mag/mogen zorgen
Ze zijn goed uitwasbaar gelukkig want erg goedkoop zijn ze niet (10€ voor 3 paar) (leverbaar is small en normal, de small's zijn de helft korter)
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Misschien is mijn mod iets voor jouw. Check mijn review van de sharps vs. de sony ex71's een paar pagina's terug.Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:09:
Ik heb ondertussen de sharps besteld en zit er over na te denken een mod uit te voeren. Aan mijn iriver zit namelijk een afstandbediening en anders wordt mijn snoer wel heel lang. Ik durf het zelf eigenlijk niet goed te doen. Mijn vraag weet iemand een winkel of bedrijf waar ze met soldeer werken en waar dit voor hun een fluitje van een cent is en waar ze het snel kunnen doen want ik ga natuurlijk niet een uurloon van 30euro betalen. Ik zat zelf te denken aan Expert omdat ze daar (iig bij ons in het dorp) reparaties zelf uitvoeren in tegenstelling tot de meest elektronica zaken.
Misschien dat ik nog mijn moeder kan vragen om het doen die kan wel met een soldeerbout omgaan alleen dan moet ik wel weten wat ik precies moet doen. Weet iemand waar ik dat kan vinden want in dit topic is het eigenlijk alleen in grote lijnen omschreven. (Of iemand die me dit kan vertellen via de mail als het zover is) En kan er ook iets misgaan zodat je de geluidskwaliteit verslechterd ofzo?
Verwijderd
Coldplayer, ikzelf (kan redelijk goed solderen) heb ook die mod uitgevoerd, werkt prima. Echter ondanks mijn ervaring moest ik toch ff opletten. Oppassen dus voordat je je moeder laat bakken met die boutVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:09:
Ik heb ondertussen de sharps besteld en zit er over na te denken een mod uit te voeren. Aan mijn iriver zit namelijk een afstandbediening en anders wordt mijn snoer wel heel lang. Ik durf het zelf eigenlijk niet goed te doen. Mijn vraag weet iemand een winkel of bedrijf waar ze met soldeer werken en waar dit voor hun een fluitje van een cent is en waar ze het snel kunnen doen want ik ga natuurlijk niet een uurloon van 30euro betalen. Ik zat zelf te denken aan Expert omdat ze daar (iig bij ons in het dorp) reparaties zelf uitvoeren in tegenstelling tot de meest elektronica zaken.
Plug mag niet te heet worden, dan smelten de plastic isolatie ringen. Ook niet teveel soldeer gebruiken. Ik had er zuiglint en tinzuiger bij nodig. Hierna met een mes overtollig tin voorzichtig wegraspen. Ik heb een Weller soldeerbout gebruikt met hele fijne punt.
Als je in de buurt van Rdam woont mag je langskomen, doe ik het gratis. Je mag ze ook opsturen, doe ik het ook gratis ben je ze alleen 2 dagen kwijt. Ik doe dit omdat ik niet wil dat mensen hun geweldige sharps slopen en een mega teleurstelling hebben......
Let wel dat de Sharps zonder verlengsnoer vrij kort zijn. Een player in je zak met koptelefoons op gaat niet echt. Maakt mij niet uit, ik heb een I-river 799 en die draag ik met koord om de nek.
Hoor het wel als je hulp nodig hebt !
Mijn vraag dus eigenlijk aan...
@Kiddyl
- Komt er binnenkort weer een lading van de Sharp in-ear dopjes naar Nederland toe?
- Wat is de prijs van deze dopjes? En kun je wellicht aan een kortere verlengsnoer komen, zo ja, wat zou de prijs hiervan dan zijn?
Aangezien ik vandaag nog geen EX71(SL)'s kon vinden en dus nog zonder dopjes zit en veel interesse heb voor de MD33's, vroeg ik mij dit af. Als het nog een week of 5 zou gaan duren, dan overweeg ik wellicht toch om voor de Sony's te gaan. Ervaringen genoeg gelezen over die dopjes, dus als ik ze mag geloven dan zijn ze toch vrij aardig; in elk geval beter dan de standaard iRiver dopjes
Verwijderd
Duurde mij 5 dagen voordat ze vanuit Japan hier waren. Prijs iets duurder dan Kiddyl.
Dopjes komen direct uit Japan naar jou toe, maar dit is geen verkoop forum. Stuur gewoon een mailtje.InsjaHH schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:37:
Mijn vraag dus eigenlijk aan...
@Kiddyl
- Komt er binnenkort weer een lading van de Sharp in-ear dopjes naar Nederland toe?
- Wat is de prijs van deze dopjes? En kun je wellicht aan een kortere verlengsnoer komen, zo ja, wat zou de prijs hiervan dan zijn?
Aangezien ik vandaag nog geen EX71(SL)'s kon vinden en dus nog zonder dopjes zit en veel interesse heb voor de MD33's, vroeg ik mij dit af. Als het nog een week of 5 zou gaan duren, dan overweeg ik wellicht toch om voor de Sony's te gaan. Ervaringen genoeg gelezen over die dopjes, dus als ik ze mag geloven dan zijn ze toch vrij aardig; in elk geval beter dan de standaard iRiver dopjes.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
In een bericht op de frontpage (nieuws: Sony trekt miljard uit voor nieuw imago: 'like.no.other') staat dat Sonyu de Qualia-lijn producten naar Europa gaat brengen, iemand iets gehoord specifiek over de Qualia MDR-EXQ1?
Ik mocht hem eigenlijk beluisteren op een duur uitziende hifi unit, maar ik vroeg of ik hem aan mijn iPod mocht aansluiten. Met MP3-tjes klonk het dus niet veel anders dan de EX-71. Uiteindelijk vroeg ik of ik hem kon kopen, maar hij was al heel lang niet meer leverbaar en een datum konden ze niet noemen. Weet nog steeds niet of ik hem had gekocht als hij wel leverbaar was op dat moment. De prijs was iets van 160 euro dacht ik.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Zoals veel met het betere spul betaal je veel voor maar een klein beetje meer kwaliteit. De EX71 zijn al vrij goede dopjes. Het verschil zal wel vrij groot kunnen zijn maar niet voor iedereen merkbaar. Als eerste moet de afspeel apparatuur in staat zijn de kwaliteit te leveren. Dan moet de muziek van voldoende kwalitiet zijn (mp3's met hogere bitrates). Dan heb je ook het soort muziek. Is het klassiek, jazz of de populare top 40 pop muziek. Bij de laatste zal het verschil meestal ook minder merkbaar zijn. En dan de persoon zelf. Hoort die het wel. Hoe goed zijn zijn of haar oren. Zijn ze wel getraint genoeg om al deze verbeteringen te horen. En wat ben je gewend en wat is je persoonlijke voorkeur. Iemand die alleen maar goedkope dopjes heeft gebruikt zou bij het eerste gebruik van echt goede dopjes deze best kunnen ervaren als minder mooi omdat het geluid afwijkend is dan wat hij gewend is. En hoe luister je. Alleen maar als een soort achtergrond geluid of ga je er echt voor zitten om te luisteren en hoor je dan ook alle details.kiddyl schreef op zondag 17 april 2005 @ 00:39:
Ik heb ze in mijn handen gehad in het Sony gebouw in Japan. Ze zien er heel mooi uit en ik mocht er naar luisteren. Ik kon weinig verschil opmerken eigenlijk met de Sony MDR-EX71 die ik toen bij me had. Er was wel verschil natuurlijk, maar niet zo dermate veel dat ik dacht dat het echt zo heel veel beter was. Kwam denk ik aan de ene kant door mijn mp3-tjes denk ik.
Zelf heb ik de EX71 en de shure E3. En daar tussen zit ook een wereld van verschil (in het voordeel van de shure e3). Ik verwacht dat de EXQ1 meer in de buurt van de E3 zal komen en ben dan ook zeer benieuwd hoe ze klinken. En als ze een beetje betaalbaar op de markt komen zal ik ze zeker gaan probleren.
Rob
Verwijderd
Thnx voor je reactie en je aanbod!Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 15:19:
[...]
Coldplayer, ikzelf (kan redelijk goed solderen) heb ook die mod uitgevoerd, werkt prima. Echter ondanks mijn ervaring moest ik toch ff opletten. Oppassen dus voordat je je moeder laat bakken met die bout
![]()
Plug mag niet te heet worden, dan smelten de plastic isolatie ringen. Ook niet teveel soldeer gebruiken. Ik had er zuiglint en tinzuiger bij nodig. Hierna met een mes overtollig tin voorzichtig wegraspen. Ik heb een Weller soldeerbout gebruikt met hele fijne punt.
Als je in de buurt van Rdam woont mag je langskomen, doe ik het gratis. Je mag ze ook opsturen, doe ik het ook gratis ben je ze alleen 2 dagen kwijt. Ik doe dit omdat ik niet wil dat mensen hun geweldige sharps slopen en een mega teleurstelling hebben......
Let wel dat de Sharps zonder verlengsnoer vrij kort zijn. Een player in je zak met koptelefoons op gaat niet echt. Maakt mij niet uit, ik heb een I-river 799 en die draag ik met koord om de nek.
Hoor het wel als je hulp nodig hebt !
Verwijderd
Xen 200 128MB met firmware 1.6D
Sennheiser MX400 oordoppen.
Welke bitrate gebruik je?Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:58:
Ik heb nu heel raar probleem met mijn net gekochte MX400, ik hoor steeds zachte ruis tijdens het luisteren van muziek. Weet iemand wat het probleem is?, alvast bedankt.
Xen 200 128MB met firmware 1.6D
Sennheiser MX400 oordoppen.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Verwijderd
heb ze pas weer gekocht in de ouder zat een draad breuk

ik heb dan deze met extra volume regelaar in het draad verwerk
kosten(€11.99 @ dixons)
Willen mensen nog een large sleeve ruilen voor small?
op zich ok, maar ik wil echt niet met zo'n ding in men oor blijven zitten.. Daarom betrouw ik liever de foampjes van de FabrikantVerwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:07:
Wat denken wij van deze tip http://www.headwize.com/projects/cmoy4_prj.htm om zelf oorstukjes te maken van gewone isolerende oordopjes met behulp van een gloeiende naald?
Verwijderd
Verwijderd
Bij mij past het ene dopje ook beter als de andere... de ene gaat er net iets beter in... maar dat hou je altijd wel denk ik. Ze sluiten bij mij na wat aanduwen wel goed genoeg af/aan om de muziek goed te laten horen.Mr.C4 schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:09:
ik heb nu ook de sharp md-33. Ben er zeer tevreden mee. Alleen bij mij zit ie in het linker oor echt goed erin en bij m'n rechter oor iets minder maar nog wel goed. Hebben meer mensen dit?
Snel vraagje: ik was ervan bewust dat deze dopjes bekend stonden om hun low-bass performance. Kan er iemand uit ervaring mij vertellen of deze vrij lage bassen zich verminderen? Eigenlijk doel ik op het feit of ze nog "losser" komen na een geruime tijd inspelen?
I.c.m. mijn H-140 heb ik vrijwel geen bass-boost nodig, maar het maximum van de treble-boost (positie 6) is wel erg nodig zeg... Denk aan bijv. de 'zachtere' trance nummers met voice, je kent ze wel. Op dit moment klinkt het in het midden en hoog niet 'denderend' mooi in vergelijking met de PX200's maar ook de standaard iRiver dopjes.
Ligt het aan mij, dat ik nog geen in-ear dopjes gewend ben (en vanwege de isolatie van buitenaf het geluid anders interpreteer?) of klopt het wel dat de low-bass ietswat overheerst? Begrijp mij goed, 'k kan het zeker waarderen, maar bij sommige nummers...
[ Voor 1% gewijzigd door OfferedPoet op 20-04-2005 15:58 . Reden: waren er 8, geen 7 :P ]
PX200's heb ik toevallig later gekocht! (Vandaag om precies te zijn)InsjaHH schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:32:
Heb toch de Sony MDR-EX71(SL) dopjes gehaald en 'k moet zeggen dat ze net uit het doosje toch wel aardig goed klinken. Komt redelijk op dit moment redelijk in de buurt van de Sennheiser PX200's.
Snel vraagje: ik was ervan bewust dat deze dopjes bekend stonden om hun low-bass performance. Kan er iemand uit ervaring mij vertellen of deze vrij lage bassen zich verminderen? Eigenlijk doel ik op het feit of ze nog "losser" komen na een geruime tijd inspelen?
I.c.m. mijn H-140 heb ik vrijwel geen bass-boost nodig, maar het maximum van de treble-boost (positie 6) is wel erg nodig zeg... Denk aan bijv. de 'zachtere' trance nummers met voice, je kent ze wel. Op dit moment klinkt het in het midden en hoog niet 'denderend' mooi in vergelijking met de PX200's maar ook de standaard iRiver dopjes.
Ligt het aan mij, dat ik nog geen in-ear dopjes gewend ben (en vanwege de isolatie van buitenaf het geluid anders interpreteer?) of klopt het wel dat de low-bass ietswat overheerst? Begrijp mij goed, 'k kan het zeker waarderen, maar bij sommige nummers....
De bass van de EX71 is stevig, en misschien ook wel wat overdreven, maar na een tijdje gaat het geluid veel, veel rustiger worden. Ik vind ze nu ook niet zo heel denderend meer, helaas :\
De PX200 lijken bij mij toch wel een aardige seal te geven (Alleen als ik ze erg stevig aandruk hoor ik nog wat verschil), en zitten toch lekkerder. Al zweten mijn oren wel redelijk veel. Het zal wel wennen zijn, net als bij in-ears.
Trouwens, ik wil hierbij iedereen die denkt te kunnen helpen met een overzicht van ALLE soorten koptelefoons aanmoedigen mijn MSN (phantom_dreamatmsndotcom) toe te voegen of mij een mail te sturen op phantomdotdreamatgmaildotcom. Ik heb hulp nodig bij de volgende soorten koptelefoons, omdat ik daar zelf geen verstand van heb en dus niet weet welke het waard zijn in een overzicht te vermelden:
- Bedrade Koptelefoons voor thuis
- Draadloze Koptelefoons voor thuis
- Pc-headsets
- 'DJ'-, 'pro'- koptelefoons
[ Voor 3% gewijzigd door coptician op 19-04-2005 21:57 . Reden: Tikfout. ]
Wie belangstelling heeft voor een paar zo goed als nieuwe E3c's voor 125 euro, kan me mailen.
Ik zou ze nog wel iets langer inspelen als ik jou was. Bij in-ears zoals Shures is het inspelen echt nog veel belangrijker dan bij kopteleofons en dergelijke.birdie_man schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:08:
Heb gisteren mijn Shure E3c binnengekregen. Eerst eens een uurtje of 6 ingespeeld en toen gaan luisteren. Voor wat betreft het laag en midden zijn het de beste doppen die ik tot nu toe gehoord heb, maar de hoge tonen zijn te veel afwezig. Wat dat betreft krijgt de grafiek van de frequentiekarakteristiek uit de startpost helaas gelijk. Boven een kHz of 12 is het wel afgelopen, en dat merk je duidelijk in de helderheid van bekkens etc. Voor mij is dit toch wel een beetje een deal-breaker. Helaas, want op het hoog na klinken ze heel goed.
Wie belangstelling heeft voor een paar zo goed als nieuwe E3c's voor 125 euro, kan me mailen.
Het kan alleen maar beter worden.
birdie_man schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:08:
Heb gisteren mijn Shure E3c binnengekregen. Eerst eens een uurtje of 6 ingespeeld en toen gaan luisteren. Voor wat betreft het laag en midden zijn het de beste doppen die ik tot nu toe gehoord heb, maar de hoge tonen zijn te veel afwezig. Wat dat betreft krijgt de grafiek van de frequentiekarakteristiek uit de startpost helaas gelijk. Boven een kHz of 12 is het wel afgelopen, en dat merk je duidelijk in de helderheid van bekkens etc. Voor mij is dit toch wel een beetje een deal-breaker. Helaas, want op het hoog na klinken ze heel goed.
WoW 125 euro

Ik heb ondertussen trouwens ook een setje MX750 van Sennheiser besteld voor die keren dat ik in-ear doppen niet zo prettig vind zitten, zal binnenkort wel eens laten weten hoe die me bevallen en hoe ze zich verhouden tot de MX-400 en de E3c.
Kom je dan direct met een review aanzetten?birdie_man schreef op donderdag 21 april 2005 @ 08:17:
Tja, gisteren nog eens uitgebreid geluisterd en ik denk dat ik die E3c toch maar hou. Langer inspelen zal niet helpen voor wat betreft het hoogste hoog. Wat er niet is, komt er ook met inspelen niet. Voor de rest klinken deze doppen wel duidelijk beter dan de MX-400 en de EX-71. Zo goed als mijn Stax (die ik als referentie gebruik bij luistertests) klinken ze geen van allen, en da's ook logisch gezien verschil in prijs en grootte, dus dan gaat het erom bij welke je het minste compromissen hoeft te sluiten, en dat is duidelijk bij de E3c. Met de equalizer van mijn Sony HD3 is een en ander wel een beetje bij te regelen, maar het hoog blijft toch achter bij bijv. de MX-400.
Ik heb ondertussen trouwens ook een setje MX750 van Sennheiser besteld voor die keren dat ik in-ear doppen niet zo prettig vind zitten, zal binnenkort wel eens laten weten hoe die me bevallen en hoe ze zich verhouden tot de MX-400 en de E3c.
Nee, je moet echt mazzel hebben als een van die dopjes perfect zit.Chuckiej schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:59:
Vanmiddag de Shure E3c ontvangenmaar ik vind ze niet zo relaxt zitten als de sony ex-71. er is waar schijnlijk een productie foutje
ten voordeel voor mij
er zitten namelijk: totaal 6 flex-plastic-rubbertjes, 2 foams en 8 (!) soft-flex-sleeves. namelijk 2 L, 4 M (
), 2 S. Ik gebruik nu alleen nog maar de 2 S soft-flex-sleeves. Er is geen (overdreven) bass te horen, maar wel helder, natuurlijk moet ik hem nog inspelen, maar gaan ze dan ook fijner zitten?
Ik had die mazzel niet (en vond de gele schuimpjes onpraktisch), dus ben maar van de E3's afgestapt.... Tot nu toe met weinig spijt, want de Sharp md-33's zijn heel behoorlijk
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ja, t zal ongetwijfeld niet goedkoop zijn om ze te laten maken, maar om nou te blijven lopen met peperdure doppen die zwaar gaan irriteren lijkt me ook niet alles....
Iemand hier al ervaring mee?
Aangezien ze even duur zijn als de Sharps, ga ik toch voor de Sharps ter vervanging van mijn Sony (draadbreuk, what else

Verwijderd
Verwijderd
http://www.ipods.hostrock...rphones-1-Pair/B0002INL4M
[ Voor 24% gewijzigd door Bluto op 22-04-2005 19:46 ]
Ja, een review van die MX750 zou wel erg tof zijn! Kan ook niks vinden...Chuckiej schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:16:
[...]Kom je dan direct met een review aanzetten?Ik kan geen gebruikers-ervaring vinden op het internet... Zelf wou ik ook een paar geen-in-ear, om soms ff snel 1 muziekje te luisteren
ipv de shure weer uit zo'n doosje te halen
Plaatje:
http://www.dworld.com.cn/...501/20050112171200228.jpg
http://www.zjol.com.cn/pic/0/01/00/04/1000405_812122.jpg
Ik heb mijn The Plugs verkocht voor 5 euro + het setje standaard dopjes wat ik aan dezelfde persoon ook voor 5 euro had verkocht.
Ik denk dat de nieuwe plugs misschien wel flink goed kunnen worden, als ze betere kussentjes gebruiken.
Aaargh, heb nog geen 2 dagen geleden nieuw setje Koss The Plugs gehaald, oude versiecoptician schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:40:
Er zijn nieuwe Koss The Plugs, genaamd Spark Plug (Pas op met die zoekopdracht, zet familiefilter maar aan)
Plaatje:
http://www.dworld.com.cn/...501/20050112171200228.jpg
http://www.zjol.com.cn/pic/0/01/00/04/1000405_812122.jpg
Ik heb mijn The Plugs verkocht voor 5 euro + het setje standaard dopjes wat ik aan dezelfde persoon ook voor 5 euro had verkocht.
Ik denk dat de nieuwe plugs misschien wel flink goed kunnen worden, als ze betere kussentjes gebruiken.
Edit: schuipjes lijken er hetzelfde uit te zien als bij de oude Plugs, ik ben bang dat het draagcomfort voor velen er dus niet (veel) beter op word. Jammer, ze klinken namelijk prima en dempen prima
( Ik ben een van de weinigen die ze wel lekker vind zitten, alleen naar een paar uur ff uitdoen, en daarna weer in, gaat prima)
[ Voor 18% gewijzigd door heracles op 23-04-2005 11:26 ]
Verwijderd
haal een setje oorplugjes van alpine (voor gehoorbescherming) en plaats deze erop (ipv van de transparante sleeves of schuim) .
Kan die dingen gewoon een hele werkdag inhouden zo.
Heb je die MX400 ingespeeld???? Eerst inspelen he?Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:51:
Ik vind het vreemd ik had nog een oude MX300 liggen, maar dat ding geeft betere bas dan mijn drie weken oud MX400Ik snap er niets van, ik had vooruitgang verwacht; niet dus.
Hope for the best, prepare for the worst...
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 09:17 ]
Heb je die stoffen oorkussentjes wel om de MX400 heen zitten? Dat scheelt heel(echt heel) veel bas.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 09:16:
Haha ja ik had ze ingespeeld, maar zo te zien niet lang genoeg (3X8 uren). Maargoed ik vind mijn nieuwe PMX60 toch ietjes beter, anyway bedankt voor hulp.
Verwijderd
Kussentjes moet je er wel bij hebben als je bas uit die dopjes wilt hebben(Dan sluiten ze namelijk beter de gehoorgang af, en dat zorgt voor betere weergave van lage tonen). Kijk ff bij de locale onderdelenboer ofzo, die heeft ze wel, zijn heel goedkoop.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:28:
Nee niet meer, een van de kussens heb ik verloren; zonder kussens zitten ze super goed. Ik zal ze verder inspelen misschien dat het helpt, bedankt.
inspelen helpt niet zo veel, omdat dat meer geld bij hele dure dopjes, en wat er niet is, zal er ook niet komen.
[ Voor 9% gewijzigd door heracles op 24-04-2005 11:36 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.