Wat zijn goede oordopjes? Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.534 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:09:
Ik heb zaterdag de Sharp oordopjes van Kiddyl binnengekregen.
Enorme teleurstelling. Ze werken niet op mijn ipod mini (aan 1 kant geluid en soms helemaal niet) en ook niet op mijn discman (aan 1 kant geluid). Nu moeten ze weer terug naar Japan. Op eigen kosten! Balen, want dit zijn dan weer de nadelen van online kopen. Dan weer wachten tot Kiddyl de garantie met de fabrikant regelt en dan krijg ik ze weer terug. Zo worden het wel erg dure doppen. :( :(
Aan 1 kant geluid had ik ook, zoals gezegd, keihard die verlengkabel aandrukken totdat hij echt klinkt en er helemaal overheen zit, dan heb je gewoon fatsoenlijk stereogeluid.

Heb trouwens het gevoel dat m'n Sharp 33 dopjes na 3 dagen nu wat doffer zijn gaan klinken, maar dat zal wel aan mij liggen? Verder prima tevreden mee, zeer goede bassweergave, veel gecontroleerder en dieper dan bij m'n oude traditionele Sony dopjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 29-03-2005 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exphy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:42:
[...]
zoals mensen al eerder hadden gezegd heb je wel het verlengsnoertje ertussen gezet en goed aangeklikt want anders krijg je maar geluid aan 1 kant, er zijn ook mods zodat je zonder het snoertje ook gewoon geluid aan 2 kanten heb en tevens zijn er ook korte snoertjes te koop zodat je niet met 2 meter aan kabel hoeft rond te lopen.

btw kan je aan die korte snoertjes komen Kiddyl en hoeveel kosten ze dan?
Het tussensnoertje zat er trouwens gewoon tussen.

Heb een vriend even naar die dingen laten kijken. Ze werken nu.
Weet niet wat er aan scheelde. Misschien zat ie niet goed aangedrukt? Ik heb er verder maar niet meer aangezeten. Gisteren 1,5 uur geluisterd zonder haperen.

Sorry Kiddyl! _/-\o_
Maar het houdt zo te zien de gemoederen flink bezig.

Ben net zoals Exphy benieuwd naar kortere tussensnoertjes, bestaan die Kiddyl en zo ja, wat kosten die dan en kan jij eraan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zat rustig aan mijn bureau een aantal dingen door te nemen. Op een gegeven moment dacht ik: 'Tijd voor wat muziek'. Ik stopte mijn zeer geliefde sony EX71 earphones in mijn oren en ik drukte op play bij mijn mp3speler en wachtte rustig af om te genieten van de muziek.

Ik hoorde de muziek opkomen in 1 oor, de andere bleef stil. Ik schrok natuurlijk, want ik was dit helemaal niet gewend van mijn allerliefste ex71jes. Ik begon geschrokken te kijken of dit effect ook aanwezig was bij andere nummers. Dit bleek zo te zijn. Verder had ik daarna gekeken of het misschien lag aan de mp3speler, welke een mobilBLu DAH-1000 was. Dit bleek niet het geval te zijn.

Een lichte vlaag van paniek. Ik begon ongerust te zoeken naar mensen met dezelfde ervaring. Dit bleek het geval te zijn. Één oplossing was het schoonmaken van het gaatje in de earphone. ik heb dit gedaan, zeer voorzichtig. Ik had nog hoop. Maar er was geen sprake van succes. Ik vrees dat ik te maken heb met de gevreesde kabelbreuk. Ik heb geen idee hoe dit kan, aangezien ik altijd zeer voorzichtig omging met mijn EX71.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Zal ik een mail sturen naar sony? Naar de mediamarkt gaan en kijken wat ze zeggen? Krijg ik dit uberhaupt nog vergoed? Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen.

Alvast bedankt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
GTA3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:39:
Ik zat rustig aan mijn bureau een aantal dingen door te nemen. Op een gegeven moment dacht ik: 'Tijd voor wat muziek'. Ik stopte mijn zeer geliefde sony EX71 earphones in mijn oren en ik drukte op play bij mijn mp3speler en wachtte rustig af om te genieten van de muziek.

Ik hoorde de muziek opkomen in 1 oor, de andere bleef stil. Ik schrok natuurlijk, want ik was dit helemaal niet gewend van mijn allerliefste ex71jes. Ik begon geschrokken te kijken of dit effect ook aanwezig was bij andere nummers. Dit bleek zo te zijn. Verder had ik daarna gekeken of het misschien lag aan de mp3speler, welke een mobilBLu DAH-1000 was. Dit bleek niet het geval te zijn.

Een lichte vlaag van paniek. Ik begon ongerust te zoeken naar mensen met dezelfde ervaring. Dit bleek het geval te zijn. Één oplossing was het schoonmaken van het gaatje in de earphone. ik heb dit gedaan, zeer voorzichtig. Ik had nog hoop. Maar er was geen sprake van succes. Ik vrees dat ik te maken heb met de gevreesde kabelbreuk. Ik heb geen idee hoe dit kan, aangezien ik altijd zeer voorzichtig omging met mijn EX71.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Zal ik een mail sturen naar sony? Naar de mediamarkt gaan en kijken wat ze zeggen? Krijg ik dit uberhaupt nog vergoed? Ik hoop dat jullie mij met deze vragen kunnen helpen.

Alvast bedankt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
GTA3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:39:

Alvast bedankt. ;(
Klinkt als een typisch geval van kabelbreuk ja, maar het kan ook zijn dat er iets is losgegaan in het oortje zelf... dat zou nog te repareren zijn, moet je ze wel openmaken om ff te kijk. in ieder geval zou ik eerst naar de plaats gaan waar je ze hebt gekocht en alles uitleggen. en anders maybe mailtje naar sony... succes!!

(Ging net ff fout..... O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb 3 maanden geleden de Sony Mdr-E888 gekocht :D maar 1 week geleden ook een kabelbreuk :'( ik moet weer een nwe. paar hebben (ik heb al een sony ex71, maar ik vind ze niet meer relaxt omdat ik van de E888 moest overstappen naar een ex71. Nu krijg ik korting op de Bang & Olufsen A8, is deze beter qua geluid? anders ga ik maar weer een nwe. set E888 bestellen uit Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Heb vandaag dan ook eindelijk mijn sharps ontvangen. Bedankt Kiddyl!

Zal binnenkort een vergelijking plaatsen met de sony ex71. Zal alleen niet heel erg veel op geluidkwaliteit in kunnen gaan, want ze zijn net pas een uurtje aan het inspelen, terwijl ik de sony's al zo'n vier maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Ik heb voor 40 euro de PX-100 van Sennheiser besteld, bij Ruad Hifi in Almere. Zeer over te spreken, aangezien ik ze 1 April (;)) al kan ophalen. Ik zal dan een uitgebreide review schrijven over...

De Philips 5-6 euro dopjes
Sennheiser Mx400
Koss The Plugs (Geen flames voor deze please, ik vind ze echt bagger)
Ex71
En PX100 (Ja de laatste zijn wel echte koptelefoons, en geen dopjes, maar ik wil vooral de geluidskwaliteit beoordelen)

[ Voor 4% gewijzigd door coptician op 29-03-2005 18:05 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:15

Polycom

Poes van goud

Ik heb vandaag de sennheiser mx 500 gekocht bij de media markt voor 19 euro. Komt goed geluid uit die dingen zeg! Zien er ook zeer degelijk uit t.o.v de mx100/200 die ze daar ook verkochten. Ben er zeker wel tevreden over, komt een goede sound uit!

Fuck silliconen oordoppen van 120 euro, dit is genoeg als je nieuwe goede oordoppen wilt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Senheizer aanhangers nog een tip. Koop de MX300 ipv de 400/500 series.
Raar maar waar ik heb hier een 300 liggen horende bij een I-river 799 flash player.
Deze klinkt beduidend beter dan de Mx500 die ik 2 weken geleden heb gekocht,
bas is veel dieper en de hogere tonen helderder. Voor 15 euro kun je de I-river doppen kopen
bij mp3man.nl. Tis maar een tip. Of zouden die 500's gewoon van een maandag morgen serie
afkomstig zijn.........

Ik wacht nog op mijn sharp 33 doppen besteld bij audiocubes.com, ben benieuwd hoe die
dingen klinken....

edit: Ze hebben ongeveer al 80 uur gespeeld, zou toch genoeg moeten zijn...het verschil is nog wel
heel erg groot vind ik. Als ik naar het formaat van de doppen kijk lijken de 300 's ook ietsjes groter wat wellicht meer bas met zich meebrengt...?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36
Al laten inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Ik zag zonet op audiocubes.com de sony qualia! ik dacht dat ze niet te koop waren :S link
heeft iemand meer ervaring hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Chuckiej schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:50:
Ik zag zonet op audiocubes.com de sony qualia! ik dacht dat ze niet te koop waren :S link
heeft iemand meer ervaring hierover?
Veel bla en weinig da voor een hele hoge prijs :)
Niet dat ik ze ooit gehoord hebt maar de reviews zijn er erg duidelijk over: slecht spul voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wetterhahn schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 10:46:
[...]

Klinkt als een typisch geval van kabelbreuk ja, maar het kan ook zijn dat er iets is losgegaan in het oortje zelf... dat zou nog te repareren zijn, moet je ze wel openmaken om ff te kijk. in ieder geval zou ik eerst naar de plaats gaan waar je ze hebt gekocht en alles uitleggen. en anders maybe mailtje naar sony... succes!!

(Ging net ff fout..... O-) )
Ik ben aan het nadenken over mijn opties. Ik vrees ook voor kabelbreuk. voor mij is het openmaken van de earphones het allerlaatste wat ik doe, mijn last resort. Het slimste lijkt mij om allereerst langs de mediamarkt te gaan en vragen of men de earphones kan maken. Als dit niet het geval is stuur ik een mail naar Sony.

Ik hoop dat dit niet noodzakelijk is, aangezien dit wel wat langer gaat duren. Over 2 weken zou ik op reis gaan, en mijn m3speler is hierbij onmisbaar. Dit is zeer betreurenswaardig voor mij. Ik was zeer blij met mijn aankoop van EX71 earphones en hoewel het mij erg tegenvalt dat deze earphones zo snel en gemakkelijk stuk zijn gegaan, ondanks mijn grote zorg voor de earphones, zal de EX71 wel tussen mijn mogelijke opties voor een eaprphone aankoop staan als alle pogingen deze earphones te herstellen of vergoeden mislukken. Ik snap nog steeds niet hoe dit kon gebeuren. Ik raad daarom alle mensen met een EX71 of andere equivalenten aan om echt voorzichtig te zijn met deze kostbare en goede earphones. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag dat als ik m'n rechter uhm, hoe heet dat?, 'speakertje' in m'n oor druk, dat het dan zo wordt afgesloten dat er een soort vacuum ontstaat. Nogal irritant omdat het eerst nooit was (heb ze +/- 15 maanden). Ik heb hem al aardig schoongemaakt, maar het helpt niet echt.. Linker 'speakertje' heb ik geen problemen mee in beide oren.
Is dit ook niet schadelijk voor het membraampje wat in het koptelefoontje zit? Want ik hoor het wel gekraak als ik hem erin duw.
Het gaat trouwens over een EX71.. Iemand (schoonmaak) tips?

--

hmm, als je aan de onderkant knijpt waar het draadje eruit komt, komt er oorsmeer uit :9 Kwestie van oorsmeer laten drogen oid?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Vergelijking Sony MDR-EX71 SL met Sharp HP-MD33

Vandaag heb ik ze dan eindelijk binnen gekregen, mijn Sharp oordopjes van het bovenstaande type. In de keurig door Kiddyl ingepakte bubbeltjesenveloppe zat een rechthoekig doosje dat er best degelijk uitzag en de oordopjes wel goed zou kunnen beschermen.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_doossharp.jpg

Eén ding wat zeker is, is dat het doosje in ieder geval meer bescherming biedt dan het doosje waarin mijn sony ex71's ooit bij mij aankwamen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_doossony.jpg

Inhoud
Sony biedt een heel arsenaal aan accesoires bij zijn ex71's. Oa. een opbergdoosje en een fluwelen zakje. Verder ontbreekt het verlengsnoertje en de verschillende maten sleeves niet.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_accsony.jpg

De inhoud van de doos was helaas niet zo denderend. Er zat niet meer in dan de dopjes zelf, het verlengkabeltje wat je nodig hebt om de dopjes te gebruiken in een 3 polige ingang (wat ik overigens niet meer nodig heb dankzij een zeer eenvoudige mod waar ik later op terug zal komen) en een Japanse handleiding.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_accsharp.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_handleiding.jpg
En o ja, natuurlijk zaten er ook nog 3 maten sleeves bij, die ik vergeten ben op de foto te zetten.

De dopjes
Beide dopjes zijn zoals al bekend in-ear modellen. De geluidskwaliteit van de sharp's is out-of-the-box al een stuk beter dan die van sony. De bass is minder dominant aanwezig en het midden en het hoog zijn goed verdeeld. Het klinkt niet schel zolang ik de treble boost niet op zijn maximimum zet. Verder is de demping van de MD33's ongeveer evengoed als die van de ex71's.

Qua uiterlijk zijn ze een beetje anders, maar het is compleet een kwesite van smaak welke je mooier vindt. Persoonlijk ga ik voor het uiterlijk van de sharp's, omdat deze meer één geheel vormen met dopje en sleeve.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_dopjes.jpg

Een ander belangrijk aspect is de plek waar het geluid uit komt. Bij de sony (links) bestaat dit uit een stofachtige, van vezels gemaakte laag met een gaatje in het midden. Het nadeel van zo'n gaatje is dat het makkelijk verstopt kan raken. De sharp's (rechts) hebben een miniatuurversie van het soort metalen roosters wat veel wordt gebruikt bij radio's om de speakers af te dekken.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_sony.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_sharp.jpg

De sleeves van de sharp's zijn een beetje kleiner, wat voor mij persoonlijk een voordeel is. De medium sleeves van sony waren bij mij namelijk te groot en de small eigenlijk iets te klein, maar dat is natuurlijk voor iedereen weer persoonlijk. Hieronder een foto van de verschillende sleeves. Boven is van sharp en onder van sony.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_sleeves.jpg

Verder zijn bij de shaps, in tegenstelling tot de sony's, de sleeves een beetje ruw aan de buitenkant, waardoor ze veel beter blijven zitten.

Intercompatibiliteit
De dopjes hebben veel gemeen, dus het is niet zo vreemd dat ze dingen met elkaar kunnen uitwisselen. Allereerst zijn er de sleeves die onderling uitwisselbaar zijn. Hieronder een foto met omgewisselde sleeves.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_ruilen.jpg

Verder passen de sharp's goed in het opbergdoosje van de sony's. Hieronder een foto daarvan. Het doosje kan gewoon helemaal dicht voor de duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_sharpindoosje.jpg

O en nog iets, het sony verlengkabeltje doet precies hetzelfde als het sharp verlengkabeltje. Je kunt het gebruiken om aan twee kanten muziek te krijgen bij de sharps. Dat js wel fijn, want het sharp verlengsnoer is van heel stug rubber en het gedraagt zich als een speelgoed rubberslang :). Het snoertje van sony ziet er een stuk mooier uit.

De mod
Hoewel veel mensen met soldeertin etc in de weer gaan om van het verlengsnoertje van de sharps af te komen heb ik voor mezelf een makkelijkere, minder permanente oplossing gevonden.

Hieronder een foto van een gewone 3-pools plug en een 4 pools plug.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_pluggen.jpg

Dit is de manier waarop sommigen het probleem hebben opgelost. Plastic stukje tussen de twee ringetjes weghalen en opvullen met soldeertin.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_soldeermod.jpg

Over de twee nul polen heb ik een stukje aluminiumtape geplakt. Dit bleek niet te geleiden, dus heb ik er uiteindelijk met alluminiumtape allumiumfolie overheen geplakt. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_mod.jpg

Dit durfde ik niet in m'n iRiver speler te steken, omdat ik bang was dat er tape in de speler zou achterblijven. Hier bood het kleine verlengsnoertje dat bij mijn speler was geleverd om L-vormige pluggen in de ab te kunnen steken uitkomst. Daar heb ik uiteindelijk de sharp plug in gestoken en ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v165/w4s4_cr4ft/GoT/th_extensioncable.jpg

Ik hoop dat jullie iets wijzer zijn geworden van deze vergelijking.

Groetjes,

Özgür

[ Voor 6% gewijzigd door Krekker op 30-03-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
Net verhaaltje. Je constateert ongeveer hel zelfde als Mooooody en ik... Ook heb je het verbinden van de polen leuk opgelost. Dat kan een hoop schelen voor de mensen die (ook) niet kunnen solderen.

Dit doet me er trouwens aan denken dat ik mijn review nog af zou maken...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Inderdaad een goed verhaaltje... ben ik (Wederom) blij dat ik de Sharps heb besteld bij kiddyl... maar waar blijven ze?? ben trouwens nog een vraagje: is het niet veel makkerlijker om met een stukje plakband en een stukje alufolie te werken??? of maakt die alu tape wat uit?
GTA3 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:05:
[...]

Ik ben aan het nadenken over mijn opties. Ik vrees ook voor kabelbreuk. voor mij is het openmaken van de earphones het allerlaatste wat ik doe, mijn last resort. Het slimste lijkt mij om allereerst langs de mediamarkt te gaan en vragen of men de earphones kan maken. Als dit niet het geval is stuur ik een mail naar Sony. ;(
tuurlijk is dat het laatste wat je doet. maar als ze in de winkel zeggen dat er niks mee gebeurd heeft het denk ik niet veel zin om ze op te sturen naar sony.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:12:

De mod
Hoewel veel mensen met soldeertin etc in de weer gaan om van het verlengsnoertje van de sharps af te komen heb ik voor mezelf een makkelijkere, minder permanente oplossing gevonden.

Hieronder een foto van een gewone 3-pools plug en een 4 pools plug.
[afbeelding]

Dit is de manier waarop sommigen het probleem hebben opgelost. Plastic stukje tussen de twee ringetjes weghalen en opvullen met soldeertin.
[afbeelding]

Over de twee nul polen heb ik een stukje aluminiumtape geplakt. Dit bleek niet te geleiden, dus heb ik er uiteindelijk met alluminiumtape allumiumfolie overheen geplakt. Zie hieronder:
[afbeelding]

Dit durfde ik niet in m'n iRiver speler te steken, omdat ik bang was dat er tape in de speler zou achterblijven. Hier bood het kleine verlengsnoertje dat bij mijn speler was geleverd om L-vormige pluggen in de ab te kunnen steken uitkomst. Daar heb ik uiteindelijk de sharp plug in gestoken en ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
Maar je hebt wel dat plastic ringetje eerst verwijderd voordat je de alutape hebt geplakt, toch?
Is wel een mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wetterhahn schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:43:
Inderdaad een goed verhaaltje... ben ik (Wederom) blij dat ik de Sharps heb besteld bij kiddyl... maar waar blijven ze??
Ze worden morgen verstuurd. Je krijgt er nog bericht over. Je hebt trouwens niet lang geleden pas een mail gehad dat je betaling binnen was ;)

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
kiddyl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:48:
[...]

Ze worden morgen verstuurd. Je krijgt er nog bericht over. Je hebt trouwens niet lang geleden pas een mail gehad dat je betaling binnen was ;)
klopt sorry.... had toen nog niet mailtje gezien ;) .... maar ben gewoon heel nieuwschierig naar de dopjes..... bedankt dat ze morgen komen...!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Wetterhahn schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:43:
Inderdaad een goed verhaaltje... ben ik (Wederom) blij dat ik de Sharps heb besteld bij kiddyl... maar waar blijven ze?? ben trouwens nog een vraagje: is het niet veel makkerlijker om met een stukje plakband en een stukje alufolie te werken??? of maakt die alu tape wat uit?
Gewone tape of zelfs gewoon doorzichtig plakband zal ook wel werken denk ik. Het is tenslotte het stukje aluminiumfolie dat geleidt. Ik heb alleen alutape gebruikt omdat ik het toevallig bij de hand had (omdat eerst de mod met alleen alutape had geprobeerd).
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:39:
Maar je hebt wel dat plastic ringetje eerst verwijderd voordat je de alutape hebt geplakt, toch?
Is wel een mooie oplossing.
Nee, het plastic ringetje zit er nog steeds. De reden dat ik deze mod bedacht was sowieso dat ik geen permanente wijzigingen wilde aanbrengen voor het geval dat ik ze ooit wil verkopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Iemand intresse in een ruil? Ik heb mijn kleine Sharp-sleevs over (way too klein voor mijn flappen ;) ) en ben bang dat ik mijn medium/large sleevs een keer verlies.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn Sharps 33 opgehaald van het postkantoor.
Levertijd was 5 dagen 5 audio cubes.

1 woord : Wow !

Mijn Senheizer mx500 gaan toedeledoki zo de vuilnisbak in :-)

Alle eigenschappen van de Sharp zijn al besproken hier, ik sluit mij daar bij aan
en heb verder niets toe te voegen.

Dank voor de goede input hier waarop ik mijn uiteindelijke keuze min of meer heb gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Sharp MD33's ontvangen :D Bedankt Kiddyl!!!!!11

Best vreemd als je voor het eerst in-ear draagt :S Maar klinkt wel stukker beter dan mijn standaard MX300 (of 350).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Iemand die siliconen dopjes M voor de EX71 wil ruilen voor maat S of L? De laatste gebruik ik niet en zou graag een reserve setje M hebben....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog een berichtje voor de mensen die hun Sharps willen modden opdat ie zonder
verlengsnoer kan werken. Ik heb het nl. net uitgevoerd.

2 dingen :

- Let op dat het snoer erg kort wordt, erg handig voor een speler met koord om je nek
maar in je broekzak wordt echt te kort. Na het solderen kun je hem echter ook nog wel
gewoon met verlengsnoer gebruiken.

- Ik kan redelijk goed solderen, had toch een beetje moeite hiermee.
Let erop dat je het plastic op 1 plaats goed weghaald, dan niet te veel soldeer
gebruiken. Anders met zuiglint weghalen. De soldering zal zowieso te dik
zijn dus je moet met een scherp mes het overtollige ''wegschrappen''.
Ook het door het solderen wat opgezwollen isolatie plastic voorzichtig
wat wegsnijden opdat alles weer mooi vlak wordt.
Zoniet dan ga je de connector in je mp3 speler echt slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4s4 cr4ft schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:12:
[afbeelding]
Özgür
Dus je hoeft de tape niet helemaal rondom te plakken............
Sorry, ben gewoon niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Laatst online: 11-12-2024
coptician schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:05:
Ik heb voor 40 euro de PX-100 van Sennheiser besteld, bij Ruad Hifi in Almere. Zeer over te spreken, aangezien ik ze 1 April (;)) al kan ophalen. Ik zal dan een uitgebreide review schrijven over...

De Philips 5-6 euro dopjes
Sennheiser Mx400
Koss The Plugs (Geen flames voor deze please, ik vind ze echt bagger)
Ex71
En PX100 (Ja de laatste zijn wel echte koptelefoons, en geen dopjes, maar ik wil vooral de geluidskwaliteit beoordelen)
Ik mag Koss The Plugs zeer graag.

Zeer stevige bas, en tijdens bepaalde tonen(hoog) gaan ze niet trillen, wat mijn Sennheisers MX400 wel deden. Qua bas en ook qua hoge en middentonen overtreffen ze m'n Sennheisers. Toen ik ze indeed, en later weer de Sennheisers, dacht ik dat alle bas opeens weg was. Terwijl de Sennheisers ook niet zo slecht al in bas zijn.(wel met die oorkussentjes om de MX400 heen dan, scheelt veel bas met als je die er niet omheen doet).

Wel moet ik zeggen dat ik ze in het begin moeilijk in het oor kreeg(deed ook pijn). Dat gaat nu veel gemakkelijker. Oefening baart kunst zeg maar ;) . Ik gebruik nu de standaard schuimpjes die er al bijzaten.

De draadjes ogen iel, maar ze houden het nog goed vol. En als er spanning opkomt, zullen ze toch uit je oor floepen, en niet vast blijven zitten.(Niet dat ze los zitten ofzo, je kunt er prima mee joggen, fietsen enz)

PS: Pas op als je ze in het verkeer gebruikt! Ze dempen buitengeluiden zeer effectief, soms hoor echt niks meer van buitenaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:55:
[...]

Dus je hoeft de tape niet helemaal rondom te plakken............
Sorry, ben gewoon niet zo handig.
Nee, idd, maar ik denk wel dat het op die manier beter blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei :D mijn Sony MDR-EX81 zijn ook binnen :) super kiddyl echt _/-\o_
ben nog beetje aan het kloten welke dopjes het beste passen...want volgens mij passen ze allemaal even goed =/ kan niet echt precies voelen wat nou goed is en wat niet :P maar super geluid hebben ze iig al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geniet al vier dagen van mijn sharps! Superdoppen!
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:26:
[...]
Nee, idd, maar ik denk wel dat het op die manier beter blijft zitten.
Even uitgeprobeerd op mijn discman en het werkt!
Moest het plugje nog wel een beetje ronddraaien om goed contact te maken.
Nu op naar een korter verlengsnoertje of plugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 02:39:
want volgens mij passen ze allemaal even goed
Dan doe je iets echt verkeerd. Je moet je echt best diep in het gehoorgang douwen. Dan is het echt onmogelijk dat alle 3 rubbertjes passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net dat mp3man ook Shure gaat verkopen, prijzen zijn niet verkeerd:

http://www.mp3man.nl/specialinterest/20 (in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
heracles schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:06:
[...]

Ik mag Koss The Plugs zeer graag.

Zeer stevige bas, en tijdens bepaalde tonen(hoog) gaan ze niet trillen, wat mijn Sennheisers MX400 wel deden. Qua bas en ook qua hoge en middentonen overtreffen ze m'n Sennheisers. Toen ik ze indeed, en later weer de Sennheisers, dacht ik dat alle bas opeens weg was. Terwijl de Sennheisers ook niet zo slecht al in bas zijn.(wel met die oorkussentjes om de MX400 heen dan, scheelt veel bas met als je die er niet omheen doet).

Wel moet ik zeggen dat ik ze in het begin moeilijk in het oor kreeg(deed ook pijn). Dat gaat nu veel gemakkelijker. Oefening baart kunst zeg maar ;) . Ik gebruik nu de standaard schuimpjes die er al bijzaten.

De draadjes ogen iel, maar ze houden het nog goed vol. En als er spanning opkomt, zullen ze toch uit je oor floepen, en niet vast blijven zitten.(Niet dat ze los zitten ofzo, je kunt er prima mee joggen, fietsen enz)

PS: Pas op als je ze in het verkeer gebruikt! Ze dempen buitengeluiden zeer effectief, soms hoor echt niks meer van buitenaf!
Het probleem is voor mij dat ze echt NIET in mijn oren willen komen, en ik heb er drie dagen flink mee geklooid. Bij mij blijft het schuimpje maar een seconde of twee klein, en groeien ze gewoon mijn oor uit. Geloof me, ik ben in-ear van de EX-71tjes wel gewend, maar die The Plugs zijn niet te doen. Ik zou ze dan, als ik de persoon in kwestie in ieder geval persoonlijk kan zien (Over internet kopen/verkopen is taboe in mijn huis, end at slaat toch een beetje over)

Als iemand interesse heeft, (Ik raad ze niet aan behalve als je het zeker weet) ik woon in Almere Stad. Mail me op mijn (2gb) gmail account : phantom.dream(at)gmail(punt)com . Oh, wil je een invite, stuur ook een mailtje :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Nieuw hier :), gelijk met een vraag:

Ik ben niet zo'n audiofreak dus ik heb een paar goedkope Philips HE250 gehaald. Nu las ik in de TS dat inspelen wel wat uitmaakt. Ik ben dan geen audiofreak, maar mijn oren horen het verschil dan nog wel denk ik. Alleen heb ik ze al (in totaal) een uur of 20 gebruikt en dit was verspreid over 2-3 weken. Heeft het inspelen nu nog zin of maakt het bij die goedkope dingen überhaupt niet uit?

Bedankt

Edit: Heb een Rio Carbon, dus de SQ van de speler is er wel naar :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, na 20 uur zullen ze wel redelijk ingespeeld zijn.
Je zou ze nog 1 nachtje aan de versterker kunnen hangen op een hoger volume dan je ze normaal gebruikt (ook weer niet niet té hard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:04:
Ik heb sinds vandaag dat als ik m'n rechter uhm, hoe heet dat?, 'speakertje' in m'n oor druk, dat het dan zo wordt afgesloten dat er een soort vacuum ontstaat. Nogal irritant omdat het eerst nooit was (heb ze +/- 15 maanden). Ik heb hem al aardig schoongemaakt, maar het helpt niet echt.. Linker 'speakertje' heb ik geen problemen mee in beide oren.
Is dit ook niet schadelijk voor het membraampje wat in het koptelefoontje zit? Want ik hoor het wel gekraak als ik hem erin duw.
Het gaat trouwens over een EX71.. Iemand (schoonmaak) tips?

--

hmm, als je aan de onderkant knijpt waar het draadje eruit komt, komt er oorsmeer uit :9 Kwestie van oorsmeer laten drogen oid?
ok, de rechter is stuk ;( Morgen dan maar weer nieuwe halen..
Maken jullie nou vaak je oordopjes schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook goedendag , ik ben ook nieuw hier

Heb op mijn shure e2 ipv van de rubber dopjes die derbij zitten uit de alpine gehoordempers (waar ik hier al ergens in deze topic een foto van heb gezien) de dempfilters uitgehaald en deze gebruikt op de e2.
Werkt perfect en een stuk goedkoper als de orginele flexsleefs bestellen.
Dit geeft samen met de i river h320 een perfect geluid , zowel voor muziek , als voor het luisteren van de dialogen van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BN schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:49:
Iemand die siliconen dopjes M voor de EX71 wil ruilen voor maat S of L? De laatste gebruik ik niet en zou graag een reserve setje M hebben....
Ik heb nog wel een setje M over die ik wel wil ruilen voor een maatje S.
M'n email staat in me profiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:26:
Mwa, na 20 uur zullen ze wel redelijk ingespeeld zijn.
Je zou ze nog 1 nachtje aan de versterker kunnen hangen op een hoger volume dan je ze normaal gebruikt (ook weer niet niet té hard)
Ok. Ik las ook dat ze laten spelen op een ruiskanaal ook goed is; kan ik dat nog beter doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek van van die bij elkaar clips,, zodat ik mijn oordopjes bij elkaar kan houden achter in me nek. Er zit dan seg maar net als bij de Nokia oordopjes,, van die dingen die het bij elkaar houden... Heb al veel gezocht. Het kan natuurlijk ook gewoon met plakband bij elkaar houden maar dan kun je hem niet verschuifen... Wie O Wie Helpt Mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 12:22:
Ik zoek van van die bij elkaar clips,, zodat ik mijn oordopjes bij elkaar kan houden achter in me nek. Er zit dan seg maar net als bij de Nokia oordopjes,, van die dingen die het bij elkaar houden... Heb al veel gezocht. Het kan natuurlijk ook gewoon met plakband bij elkaar houden maar dan kun je hem niet verschuifen... Wie O Wie Helpt Mij
Je bedoeld ty-wraps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:34

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:43:
[...]

Ok. Ik las ook dat ze laten spelen op een ruiskanaal ook goed is; kan ik dat nog beter doen?
Yep, aan een radio hangen die op een 'lege' frequentie is afgestemd werkt ook prima.

Zojuist kwamen trouwens mijn Panasonic RP-HJE50 doppen binnen. Op het eerste gezicht klonken ze wel goed. Ik heb ze nu even aan m'n stereo hangen om ze in te spelen. Misschien kan ik er later wat meer over vertellen.

De algemene opinie op Head-fi is in ieder geval dat ze op alle fronten beter zijn dan de Sony EX71 en weinig onderdoen voor de Sharp HP-MD33. De Panasonic is wat minder in het middengedeelte, zegt men. Voordelen van de Panasonic zijn het lichtere snoertje dat minder 'trekt' en het normale 3-pole systeem. Ze zijn ook goedkoper, ik kocht ze voor €25, inclusief verzenden, op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk nie,, maar je brengt me wel op andere ideeen... Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt een oordopje, meer een hoofdtelefoon, maar toch vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met de Sony MDR-G58V:

http://www.mp3man.nl/product/16052

Vind 'm d'r hip uit zien iig! Zou de geluidskwaliteit vergelijkbaar zijn met een EX71SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Ik ben op zoek naar een oordopje/koptelefoon, geen in-ear .... budget zit rond de 30 euro, heeft iemand ervaring met deze Audio-Technica ATH-C602 Inner Ear Earphones link

ik heb deze gevonden kan iemand mij zeggen of deze goed zijn!?
http://www.audiocubes.com...et_Master_Headphones.html

Of is de Sennheiser PMX60 beter?

[ Voor 31% gewijzigd door OfferedPoet op 02-04-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
La Maldición schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 22:30:
Ja ook goedendag , ik ben ook nieuw hier

Heb op mijn shure e2 ipv van de rubber dopjes die derbij zitten uit de alpine gehoordempers (waar ik hier al ergens in deze topic een foto van heb gezien) de dempfilters uitgehaald en deze gebruikt op de e2.
Werkt perfect en een stuk goedkoper als de orginele flexsleefs bestellen.
Dit geeft samen met de i river h320 een perfect geluid , zowel voor muziek , als voor het luisteren van de dialogen van films.
Dit wil ik dus ook gaan doen, Alpine dempdopjes zitten heerlijk en blijven stukken beter zitten dan de Shure 33 dopjes, ben alleen benieuwd of Alpine dopjes hier ook op passen. Denk het niet, want de opening van Alpine dopjes is als je de filter eruit haalt maar 3mm ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 22:28:
[...]

Dit wil ik dus ook gaan doen, Alpine dempdopjes zitten heerlijk en blijven stukken beter zitten dan de Shure 33 dopjes, ben alleen benieuwd of Alpine dopjes hier ook op passen. Denk het niet, want de opening van Alpine dopjes is als je de filter eruit haalt maar 3mm ofzo.
de alpine dopjes zijn van siliconen rubber , met wat handig friemelen gaan ze der wel op , als je wilt maak ik der wel een paar foto`s van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 17:20:
Het is niet echt een oordopje, meer een hoofdtelefoon, maar toch vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met de Sony MDR-G58V:

http://www.mp3man.nl/product/16052

Vind 'm d'r hip uit zien iig! Zou de geluidskwaliteit vergelijkbaar zijn met een EX71SL?
ik raad hem niet aan:

1. Dat ding heeft volumecontrol = slechter geluid en fragiel.
2. Dat ding is in het echt niet zso mooi, vooral niet als je hem op zet.
3. Het geluid uit de mijne (De G54) is belabberd. Bass? Wat is Bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag die Sony MDR-EX71SL doppen gekocht. Echt perfekt. Had er al zoveel geprobeert, maar allemaal koekblik geluid. Maar ik heb één vraagje, weet iemand of en waar je van die rubber dopjes kan krijgen. Als reserve. Ergens zal het misschien vermeld staan, maar al die pagina;s doorspitten...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De startpost was genoeg ;)

http://www.audiocubes.com...SL_EX70SL_EX51SP_NX1.html

Maar zoals je ziet is dat erg duur. Beter is om die dingen te ruilen met anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op maandag 04 april 2005 @ 08:01:
De startpost was genoeg ;)

http://www.audiocubes.com...SL_EX70SL_EX51SP_NX1.html

Maar zoals je ziet is dat erg duur. Beter is om die dingen te ruilen met anderen.
Oeps...je hebt helemaal gelijk. Heb ik glad overheen gelezen.
Nou goed, ik heb dus dan de grote in de aanbieding. Ruilen tegen small of medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik kan ze ook leveren ;) Kosten zijn denk ik iets van 8 euro incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:13:
Ik kan ze ook leveren ;) Kosten zijn denk ik iets van 8 euro incl verzendkosten
Is dat per size, of per set waarvan ik alleen de medium en small van nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ze zijn per 3 maten. Alleen in het zwart verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik zou ruilen; kost niets :) (€0,39 aan postzegel ok ;) ).

Ik begin btw steeds meer verliefd te worden op mijn Sharps. Wat ik vooral goed vind is dat je muziek hoort i.p.v. 5 losse instrumenten (zoals bij mijn Sennheiser MX500'en), maar dat je toch heel goed alle subtiele bliepjes e.d. hoort :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:33:
Mail me maar even. Komen we wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
leokennis schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:44:
Ik begin btw steeds meer verliefd te worden op mijn Sharps. Wat ik vooral goed vind is dat je muziek hoort i.p.v. 5 losse instrumenten (zoals bij mijn Sennheiser MX500'en), maar dat je toch heel goed alle subtiele bliepjes e.d. hoort :)
Ik heb alleen best wel vaak dat ik bliepjes in de muziek hoor en dat ik heel hysterisch begin te denken dat het gewoon slecht geript is. Totdat ik het liedje op tv oid hoor en er achter kom dat dat zo hoort :*)

Bij mij ex71's hoorde je de muziek meer als geheel, wat wel een modderig en blurry effect gaf. :(

Nog steeds blij met mijn aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hehe idd. Ineens blijken allerlei nummers achtergrondkoortjes te hebben :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

leokennis schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 18:22:
Hehe idd. Ineens blijken allerlei nummers achtergrondkoortjes te hebben :P
Dan had je vroeger echt k*t doppen of zit je nu te overdrijven
Met UE 10 pro's hoor je dan zeker ook dat er op 10km van de studio een trein voorbij raasde die je met, pak um beet, de UE 5's niet "kon" horen?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Als het geluid van die trein heel laag/heel hoog/heel zacht was is die kans er ja :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Er was niet ze lang geleden een interesse getoond in de iPod remote die Apple niet los verkoopt. Ik heb een AC nu IA.net om te kijken hoeveel animo er voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

kiddyl schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:09:
Er was niet ze lang geleden een interesse getoond in de iPod remote die Apple niet los verkoopt. Ik heb een AC nu IA.net om te kijken hoeveel animo er voor is.
Je hebt wat :? ;)

Serieus begrijp 't echt niet :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
leokennis schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:26:
[...]

Je hebt wat :? ;)

Serieus begrijp 't echt niet :P
AC = AnimoCheck (voor een inkoopactie)
IA.net = inkoopacties.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zojuist bij de Sony-shop hier in Dublin de MD-EX71SL dopjes gehaald, upgrade vanaf de MX400 dopjes die iRiver-branded bij m'n H320 zaten. Ik heb zwarte omdat m'n speler zwart is, maar ze hadden ze ook in het wit. Allebei €49.

Onderweg naar huis zitten te proberen en bijna op het punt gestaan om ze terug te brengen, dat was echt niets. Geluid viel me tegen en de linkerdop viel steeds uit m'n oor. Thuis geprobeerd en met de kleinste dopjes was het ineens *erg* goed. Geluid stukken beter (vooral bas) en ze blijven goed zitten.
Ik heb nu wel m'n equalizer nodig, de hoge tonen worden zoveel beter weergegeven dat ze op de flat-instelling pijn aan m'n oren doen. Op de instelling "Ult. Bass" is het stukken beter.

Voor de H320 gebruikers; deze dopjes zijn zo gevoelig dat je gaat horen dat je speler ruist. Het is helaas geen fabeltje :/
Ook m'n TFT'tje blijkt een vreemde hoge pieptoon mee te geven op z'n headphone jack. Daar ga ik dus maar een echte verlengkabel voor in de plaats leggen.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Voor de H320 gebruikers; deze dopjes zijn zo gevoelig dat je gaat horen dat je speler ruist.
Je zou eerder denken: Als je dopjes heel gevoelig zijn hoef je het volume dus minder hoog te zetten -> minder ruis.

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 06-04-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ja maar ook gevoeliger voor de mispuntjes in je speler,
ik hoor het scrollen van de teksten van de AB op zachtere passages in de muziek, maar gelukkig kan ik dat scrollen uitzetten :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Yokozuna schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:17:
[...]

Je zou eerder denken: Als je dopjes heel gevoelig zijn hoef je het volume dus minder hoog te zetten -> minder ruis.
Was het maar waar, deze moet ik op zich wat harder zetten als de MX400 dopjes. Alleen reageren ze blijkbaar toch anders. Doordat ik met deze veel beter de hoge tonen doorkrijg hoor ik de CCFL-inverter van m'n TFT-scherm ook op z'n koptelefoon-uitgang. Echt verlengsnoer kopen dus, want dit werkt niet. En de H320 ruist dus lichtjes. Als het even stil is valt het op.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:17:
[...]

Nee, juist niet.
Je speler geeft, onafhankelijk of ie nou speelt of niet, een bepaalde ruis.
Als je dopjes heel gevoelig zijn, hoef je het geluid minder hard te zetten en is de ruis t.o.v. de muziek duidelijker te horen dan wanneer je het geluid heel hard moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:11:
[...]

Was het maar waar, deze moet ik op zich wat harder zetten als de MX400 dopjes. Alleen reageren ze blijkbaar toch anders. Doordat ik met deze veel beter de hoge tonen doorkrijg hoor ik de CCFL-inverter van m'n TFT-scherm ook op z'n koptelefoon-uitgang. Echt verlengsnoer kopen dus, want dit werkt niet. En de H320 ruist dus lichtjes. Als het even stil is valt het op.
Zeg dan gewoon:

De dopjes hebben een hogere weerstand, maar zijn een stuk nauwkeuriger.. :)

En ja, dat klopt. Ik heb ze zelf ook gehad en de weerstand is groter dan bij mijn huidige paar (Shure E2's). Niet dat ze nou bepaald nauwkeuriger zijn dan mijn Shures uiteraard, maar in vergelijking met de MX400's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
vorige week donderdag zei kiddyl dat mijn oordopjes verzonden waren maar heb nog steeds niks ontvangen... hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie iets binnen hadden?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Een paar dagen en ik had die van mij binnen. Misschien moet je even met kiddyl contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Bij mij duurde het van dinsdag tot dinsdag, dus heb nog een dagje of twee geduld. Daarna zou je eventuuel een keer met TPG kunnen bellen :)

Kiddyl, zit jij nou op dit moment eigenlijk in Nederland of in Japan? En als je in Nederland zit, waar zat je dan toen ik mijn dopjes bestelde? (Mar 16, 2005 11:17 PM)

Bij mij duurde het van dinsdag tot dinsdag, dus heb nog een dagje of twee geduld. Daarna zou je eventuuel een keer met TPG kunnen bellen :)

Kiddyl, zit jij nou op dit moment eigenlijk in Nederland of in Japan? En als je in Nederland zit, waar zat je dan toen ik mijn dopjes bestelde? (Mar 16, 2005 11:17 PM)
Tony Vroon schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:54:
Zojuist bij de Sony-shop hier in Dublin de MD-EX71SL dopjes gehaald, upgrade vanaf de MX400 dopjes die iRiver-branded bij m'n H320 zaten. Ik heb zwarte omdat m'n speler zwart is, maar ze hadden ze ook in het wit. Allebei €49.

Onderweg naar huis zitten te proberen en bijna op het punt gestaan om ze terug te brengen, dat was echt niets. Geluid viel me tegen en de linkerdop viel steeds uit m'n oor. Thuis geprobeerd en met de kleinste dopjes was het ineens *erg* goed. Geluid stukken beter (vooral bas) en ze blijven goed zitten.
Ik heb nu wel m'n equalizer nodig, de hoge tonen worden zoveel beter weergegeven dat ze op de flat-instelling pijn aan m'n oren doen. Op de instelling "Ult. Bass" is het stukken beter.
De EX71's hebben naar mijn smaak eigenlijk iets te veel laag. Vooral nu ik de Sharp MD33's gebruik. En de EX71's met Ultra Bass is al helemaal een ramp IMHO (heb iHP120). Ik gebruikte zelf altijd de user eq. met bass op iets van 12 en treble op 2.
Voor de H320 gebruikers; deze dopjes zijn zo gevoelig dat je gaat horen dat je speler ruist. Het is helaas geen fabeltje :/
Bij de EX71 is dat icm met mijn iHP bijna niet te horen. Bij de Sharps is dat nog 10 keer zo erg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Heb al contact opgenomen maar nog niks terug gehoord.... zal dan nog maar eens een paar daagjes wachten....
w4s4 cr4ft schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:26:
kan moeilijk de TPG bellen denk ik, wat moet ik dan zeggen... zijn jullie toevallig een brief kwijt waarin een pakketje oordopjes zat?! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
Hmm, tja, zit op zich ook wel wat in. Maar ik denk dat ze wel op postcode kunnen checken of er iets naar jou onderweg is wat niet een gewone brief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
misschien... maar toch lijkt het met dat dit pakketje in een envelope zit die het proces van de TPG als een gewone brief doorloopt... maar ik kan het inderdaad proberen als ik het over een paar dagen nog niet heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Laatst online: 28-06 11:38
Het begint hier meer een verkoopforum te worden.Het gaat hier over oordopjes en niet wanneer je ze binnen hebt via de post.....Hou die info liever voor jezelf,hebben wij weinig belang bij.En als je zooi bij kiddl wilt bestellen,doe dat dan even via PM.
Zo,moest ik even kwijt,sorry jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
Bluto schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:07:
Het begint hier meer een verkoopforum te worden.Het gaat hier over oordopjes en niet wanneer je ze binnen hebt via de post.....Hou die info liever voor jezelf,hebben wij weinig belang bij.En als je zooi bij kiddl wilt bestellen,doe dat dan even via PM.
Zo,moest ik even kwijt,sorry jongens.
heb eigenlijk wel beetje gelijk :/ maar iets subtieler misschien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:55:
[...]
Zeg dan gewoon:

De dopjes hebben een hogere weerstand, maar zijn een stuk nauwkeuriger.. :)
Dat is inderdaad beter verwoord :)
Ik hoop dat ze ook steviger zijn dan MX400 dopjes, want dit was m'n tweede set al en ze vielen dus weer uit elkaar :( (en ik blijf niet bezig, dus deze keer maar gewoon betere gekocht ipv weer terug te gaan met de speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Vandaag m'n mp3speler + koss the plug's laten vallen op de grond, nu kraakt het linkeroordopje bij hoger volume, en is ook het volume van de bas in dat dopje veel lager. Als ik in ventilatiegaatjes zachtjes blaas, hoor ik ook plastic ofzo kraken. Weet iemand of hij nu kapot is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

heracles schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 14:57:
Vandaag m'n mp3speler + koss the plug's laten vallen op de grond, nu kraakt het linkeroordopje bij hoger volume, en is ook het volume van de bas in dat dopje veel lager. Als ik in ventilatiegaatjes zachtjes blaas, hoor ik ook plastic ofzo kraken. Weet iemand of hij nu kapot is of niet?
Nou, wat denk je zelf :P

Ik denk dat het spreekspoeltje niet meer goed op het membraam zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:55:
[...]

Dat is inderdaad beter verwoord :)
Ik hoop dat ze ook steviger zijn dan MX400 dopjes, want dit was m'n tweede set al en ze vielen dus weer uit elkaar :( (en ik blijf niet bezig, dus deze keer maar gewoon betere gekocht ipv weer terug te gaan met de speler).
Hmm, ze zijn niet steviger, maar ik heb er ook niet al te goede ervaringen mee. De draadjes zijn erg fragiel en mijn linkerdopje begaf het (bij voorzichtig gebruik!) al na een half jaar..

Enorm veel spijt gehad dat ik niet in 1x Shure E2's (of als ik toch zoveel te besteden had gelijk E3's) gekocht heb..

Maar zolang ze het doen zijn het aardige dopjes hoor. Zolang je niet beter weet.. :)
Alleen geef ik je weinig kans dat ze langer mee gaan dan een setje MX400's.

*edit*

Overigens, Shures zijn ook nog eens gevoeliger, dus dat is helemaal een ramp. Probeer ze maar niet aan je SbLive te pluggen, want de ruis is nog veel erger dan met je EX71jes.. :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb de Sony EX71SL gehaalt... mijn god wat een GEWELDIG geluid!
En dat met mijn iPodje combineren is echt T O P!
Kheb alleen het gevoel dat er een heel minimaal afwijkinkje zit in mijn rechter dopje... ik draaide Candy Shop van 50 Cent behoorlijk hard, en hoorde een heeeel licht kraakje!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Ik heb ook een setje EX71SL's gekocht. Een flinke vooruitgang op de standaard iPod dopjes! Ze halen het niet t.o.v. mijn AKG K-501 en Technics DH1200 koptelefoons, maar daar ga je ook niet voor je lol mee op straat lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik denk ook dat ik die Sony oordopjes ga halen voor mijn Ipod zo te horen heeft iedereen daar goede ervaringen mee. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
Exirion schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:51:
[...]

Nou, wat denk je zelf :P

Ik denk dat het spreekspoeltje niet meer goed op het membraam zit.
Dat wou ik juist niet horen, dat ze kapot zijn:P. Maarja, het gekraak lijkt nu trouwens over. (Aan ventielatieopeningetjes zitten zuigen/blazen:p). Mis naar mijn gevoel nog wel wat bas, maar heb nog niet goed geluisterd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
schnumi schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:42:
Ik denk ook dat ik die Sony oordopjes ga halen voor mijn Ipod zo te horen heeft iedereen daar goede ervaringen mee. :)
Niet doen. De Sharp's zijn veel beter en kosten bovendien ook nog minder. Of ben jij ook al zo iemand die zeurt over witte dopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kwartjuh schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:42:
Ik heb de Sony EX71SL gehaalt... mijn god wat een GEWELDIG geluid!
En dat met mijn iPodje combineren is echt T O P!
Kheb alleen het gevoel dat er een heel minimaal afwijkinkje zit in mijn rechter dopje... ik draaide Candy Shop van 50 Cent behoorlijk hard, en hoorde een heeeel licht kraakje!
Dat heb ik ook.. alleen bij mij zit dat in m'n oor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op maandag 04 april 2005 @ 21:33:
Check e email nog eens als je tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

w4s4 cr4ft schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:59:
[...]

Niet doen. De Sharp's zijn veel beter en kosten bovendien ook nog minder. Of ben jij ook al zo iemand die zeurt over witte dopje?
Hoe bedoel je? :) Ik hoef niet speciaal witte dopjes te hebben hoor, zolang er maar goed geluid uit komt. :P Welke sharps had je in gedachten dan?

[ Voor 6% gewijzigd door schnumi op 10-04-2005 16:27 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hij heeft het over de Sharp HP-MD33 en die zijn inderdaad beter dan de Sony, zoals ook op meerdere plaatsen in dit topic te lezen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag wat meer willen weten over de sony mdr-888. Mijn keuze gaat tussen Sony EX71, de Sharp HP-MD33 en de Sony mdr-888. (Ongeveer zelfde prijsklasse) Ik neig het meeste naar deze laatste omdat ik niet weet of het in-ear systeem mij wel zal bevallen en ik als ik de meeste reactie hier lees blijkt dat het in-ear systeem niet altijd goed bevalt (oordopjes die vanzelf uitgaan). De ex71 valt eigenlijk ook al af omdat de sharp beter en goedkoper is begrijp ik? Er worden eigenlijk geen nadelen van de 888 genoemd in dit topic en ik vroeg me af wie mij hier iets over kan vertellen. Positieve punten/ervaringen zijn natuurlijk ook welkom! En is er iemand die de sony mdr 888 onlangs besteld heeft? Zoja waar? En Kiddyl krijg jij ze nog binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Ik had een Sony e888, maandje geleden een kabelbreuk gehad :( ben nu trug naar de ex-71, wel wat slechter geluid. De sony waren egt top hier had ik ze besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 23:14:
Nee, juist niet.
Je speler geeft, onafhankelijk of ie nou speelt of niet, een bepaalde ruis.
Als je dopjes heel gevoelig zijn, hoef je het geluid minder hard te zetten en is de ruis t.o.v. de muziek duidelijker te horen dan wanneer je het geluid heel hard moest zetten.
Of je je ongevoelige dopjes nu op volume 12 zet en ze 90dB weergeven
of dat je je gevoelige dopjes op volume 6 zet en ze 90dB weergeven,

ze geven allebei op 90dB muziek weer en de ruis is op een gelijk niveau (zoals je zelf zegt). Daar zou dus geen verschil in moeten zitten. Dat gevoelige dopjes geluid weer gaan geven van andere apparaten ligt volgens mij eerder in de slechte afscherming van de draad/ slechte componenten in de pc (die gevoeligheid geldt ten slotte alleen ten opzichte van het geluidssignaal; zoveel deciBell op een bepaalde afstand op een bepaalde toon bij een bepaald vermogen)

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 12:21:
Ik zou graag wat meer willen weten over de sony mdr-888. Mijn keuze gaat tussen Sony EX71, de Sharp HP-MD33 en de Sony mdr-888. (Ongeveer zelfde prijsklasse) Ik neig het meeste naar deze laatste omdat ik niet weet of het in-ear systeem mij wel zal bevallen en ik als ik de meeste reactie hier lees blijkt dat het in-ear systeem niet altijd goed bevalt (oordopjes die vanzelf uitgaan). De ex71 valt eigenlijk ook al af omdat de sharp beter en goedkoper is begrijp ik? Er worden eigenlijk geen nadelen van de 888 genoemd in dit topic en ik vroeg me af wie mij hier iets over kan vertellen. Positieve punten/ervaringen zijn natuurlijk ook welkom! En is er iemand die de sony mdr 888 onlangs besteld heeft? Zoja waar? En Kiddyl krijg jij ze nog binnen?
Het nadeel van de E888 is dat het géén in-ear dopjes zijn. Ze zullen dus nooit het omgevingsgeluid dempen zoals in-ear dopjes doen. Naast dat ik nog nooit geluid van een dergelijke kwaliteit uit een paar oordopjes heb horen komen, vind ik dat namelijk de grootse vooruitgang. Je kunt heerlijk van je muziek genieten in een overvolle bus of trein zonder enige (geluids) hinder. Ook hoef je noot meer met het gevoel te lopen dat een ander je muziek hoort terwijl jij je oren stuk speelt (bij wijze van spreken). Dit is, in het begin, ook het nadeel van de dopjes. Als je ze tijdens het fietsen in hebt, merk je pas hoeveel je ook op de omgevingsgeluiden let. Hier zul je aan wennen; je gaat meer met je ogen opletten. Het gevoel in je oren zal ook even wennen zijn. Maar na een paar uur is het geen probleem meer. Tenzij ze steeds langzaam uitvallen. In veel gevallen zal dit een verkeerde keuze van de maat dopjes zijn. (Large is ook afschrikwekkend groot.) In een enkel geval is het echter wel een probleem door bijvoorbeeld de vorm van je oren. Hier heb ik, al deze topics, alleen nog maar één geval van gehoord.
Succes met je keuze.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Large is ook afschrikwekkend groot.
Zelfs die vallen bij mijn Sharp 33's soms uit, maar bij Sony zijn de large volgens mij nog een stuk groter. Ik drum dan ook al 3 jaar elke dag met Alpine oordopjes in dus dat verwijdt de gang misschien ook :) Ik vind dat de 33's behoorlijk prutserig in te doen zijn vergeleken met de vorm van Alpine dopjes (die bijv. ook in ER6 dopjes worden gebruikt) dat komt omdat het zwarte rubber heel dun is en soms te ver naar achter buigt of gewoon vervormt. Het dempt dan ook minder dan dikkere siliconen oorstukjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.etymotic.com/ephp/images/er6-top.jpg

Maar wel precies genoeg bij het drummen, daarom ben ik er verder prima over te spreken. De 33's zijn gewoon de in-ears met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Yokozuna schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:42:
Zelfs die vallen bij mijn Sharp 33's soms uit, maar bij Sony zijn de large volgens mij nog een stuk groter.
Die van de Sony's vielen daarom ook bij mij uit. Ze vormden een balletje in mijn oor dat zich weer ging ontvouwen. Zo "drukten" ze zich weer naar buiten. Die van Sharp Blijven wel zitten, maar de Medium gaat net wat dieper in mijn oor waardoor het geluid net wat beter over komt. Ik ben er alleen wel een week mee bezig geweest om te kunnen beslissen welke nou echt de meeste voordelen hadden.
Nou lijken de Medium dopjes van Sony een optie. Deze passen ook op de Sharps en zitten, qua maat, net tussen de Large en Medium van Sharp in, maar ze hebben een wat gladder oppervlak en het martiaal is/lijkt wat soepeler, waardoor ze bij mij minder goed blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik vind het nog het meest klote dat wanneer je de Sharp dopjes met large oorstukjes dieper in je oor doet, het geluid hoorbaar doffer is dan wanneer je ze minder diep (zo 'ondiep' dat ze er makkelijk weer uitvallen) in je oren doet, waarbij er dan weer een groot gebrek aan bas is. Diep/minder diep maakt SUPERveel uit voor het accent op hoge/lage tonen, en ik wil graag natuurgetrouw geluid. Ik kan de gulden middenweg serieus niet vinden.

Misschien geldt dat verschil diep/minder diep voor de Sony dopjes net zo goed, maar daar heb ik geen ervaring mee.
de alpine dopjes zijn van siliconen rubber , met wat handig friemelen gaan ze der wel op , als je wilt maak ik der wel een paar foto`s van
Maken dan ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 11-04-2005 19:08 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.