Wat zijn goede oordopjes? Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.528 views sinds 30-01-2008

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
coptician schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:44:
Er is niets mis met de Sony oplossing, behalve misschiend at het knikken kan krijgen. als je ze gewoon wilt dragen, leg je het koord niet in je nek, dan bungelt het onder je kin en gaat er 1 draadje naar beneden.
Waardoor het koord van oordop nr1 korter is en daardoor zwaarder aan mijn oor hangt. Ik word niet erg snel geirriteerd, ben een vrolijk mens, maar dat is toch wel 1 van de irritandste uitvindingen ooit :r
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:02:
[...]

Nee? Hoe kom je daar nu ineens bij? 8)7
De 51's en de 71's zijn zonder neckstrap... de NX1 heeft er echter wel 1.
Welk bedoel je dan?
De fontopia's tot de 51 en 71, die 2 vind ik te duur en het in-ear concept staat me niet aan, met oorsmeer etc word dat al gauw een troep :Y)

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:00:
Verpakking:
De luxe space-ship achtige verpakking is blijkbaar weggevallen, ofwel gaat het om een soort OEM versie. In ieder geval zat er geen doosje bij de oortjes, maar een imitatie lederen zakje.
Maakt ook geen bal uit eigenlijk.
Grappig. Drie weken geleden ontving ik mijn E888 van dezelfde shop, en daar zat wel zo'n modern opbergdoosje bij. Doosje doet me denken aan een insect met grote vleugels.
De hoesjes die bij de dopjes zitten kan je beter niet gebruiken imho. ze houden teveel tegen en verkleinen de seal met je oren.
Ik ervaar het tegendeel. Zodra ik die schuimpjes er af laat, vind ik het geluid minder en pleuren de dopjes erg snel uit m'n oren.

Anyway, ik ben wel heel erg tevreden met die doppies.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
matiasjansen schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:53:
[...]

Waardoor het koord van oordop nr1 korter is en daardoor zwaarder aan mijn oor hangt. Ik word niet erg snel geirriteerd, ben een vrolijk mens, maar dat is toch wel 1 van de irritandste uitvindingen ooit :r

[...]

De fontopia's tot de 51 en 71, die 2 vind ik te duur en het in-ear concept staat me niet aan, met oorsmeer etc word dat al gauw een troep :Y)
IOn-Ear viezigheid is echt helemaal niet erg, met een zakdoek of iets dergelijks zijn ze in drie seconden schoon. En het nekkoord....Heb je dat wel eens geprobeerd? Met een EX-71 setje (Welke het dus echt wel heeft) bijvoorbeeld? Het gewicht als je ze goed in hebt is echt geen probleem, ik heb nergens last van! (Note, ik gebruik het verlengkoord niet, en deze stoort mij als ik hem gebruik ook niet zo erg. Gewoon een kwestie van goed mee werken)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

* Shedman heeft vandaag zijn nieuwe doppies binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52583/full.jpg
(die Sony's zijn trouwens voor PeeJay)

Thanks, Kiddyl! Lekker vlot: maandag verstuurt, vandaag in huis :)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Zou je kunnen zeggen van welk van de twee het draagcomfort het beste is?
Oftewel: blijven die Sharp's goed zitten bij kauwen/fietsen/lopen e.d.?

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 24-02-2005 17:13 ]

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
het rechterdopje van de EX71's van een vriend van me doet het niet meer goed! :O (soms helemaal niet, soms zachtjes)

moet hij nu een nieuwe kopen?

www.tri-state.nl

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:02

-Stef-

Slainthe!

coptician schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:39:
[...]
IOn-Ear viezigheid is echt helemaal niet erg, met een zakdoek of iets dergelijks zijn ze in drie seconden schoon. En het nekkoord....Heb je dat wel eens geprobeerd? Met een EX-71 setje (Welke het dus echt wel heeft) bijvoorbeeld? Het gewicht als je ze goed in hebt is echt geen probleem, ik heb nergens last van! (Note, ik gebruik het verlengkoord niet, en deze stoort mij als ik hem gebruik ook niet zo erg. Gewoon een kwestie van goed mee werken)
Iets waaraan ik mij echt stoor bij de EX71's (althans aan het verlengsnoer) is, en dat is recent ook al door een ander aangehaald, dat ik wanneer ik mijn Zen Micro in de binnenzak van mijn jas heb ik gebruik moet maken van het verlengsnoer. Op zich is dat niet zo erg maar als ik het opwikkel om het meegeleverde "spoeltje" dit zwaar genoeg is om naar beneden te kruipen als ik loop (tussen jasje en overjas), wat tot gevolg heeft dat mijn linker snoertje naar mijn oor steeds korter wordt. Ik moet het linker snoertje dus regelmatig uit mijn jas/shawl trekken om normaal naar links te kunnen kijken.

Over het geluid van de Sony's ben ik erg tevreden. Stukken beter dan de Senns MX 400 en MX 500 die ik heb. Bij die laatste twee ontbreekt de bass waardoor het geluid mij erg "plat" overkomt.

Ik lees trouwens veel berichten over oorsmeerproblemen bij in ear buds. Ik wijd dat toch echt aan de gebruikers zelf aangezien ikpersoonlijk nergens last van heb. Kennelijk houden zij er andere hygienische standaard op na dan ik.

Mochten mijn Sony's waarom dan ook heengaan dan ga ik de Shure' s 3C of hoger proberen. Ik ben benieuwd.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
-Stef- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:28:
Iets waaraan ik mij echt stoor bij de EX71's (althans aan het verlengsnoer) is, en dat is recent ook al door een ander aangehaald, dat ik wanneer ik mijn Zen Micro in de binnenzak van mijn jas heb ik gebruik moet maken van het verlengsnoer. Op zich is dat niet zo erg maar als ik het opwikkel om het meegeleverde "spoeltje" dit zwaar genoeg is om naar beneden te kruipen als ik loop (tussen jasje en overjas), wat tot gevolg heeft dat mijn linker snoertje naar mijn oor steeds korter wordt. Ik moet het linker snoertje dus regelmatig uit mijn jas/shawl trekken om normaal naar links te kunnen kijken.
Ik ken het probleem. Je kunt het iets verminderen door de dopjes van rechts naar links door je nek te leggen (in plaat van andersom), maar een echte oplossing heb ik nog niet.
Ik lees trouwens veel berichten over oorsmeerproblemen bij in ear buds. Ik wijd dat toch echt aan de gebruikers zelf aangezien ikpersoonlijk nergens last van heb. Kennelijk houden zij er andere hygienische standaard op na dan ik.
Of hun oren maken, net als de mijne, veel oorsmeer aan. Ik maak ze ongeveer om de twee dagen schoon. Verkoudheid speelt hierbij trouwens een belangrijke rol.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

-Stef- schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:28:
Ik denk niet dat je het personen kunt aanrekenen dat ze op dit gebied wat afwijken dan jouw situatie.
Iedereen verschilt op dit gebied en zoals de vorige poster al aangaf, zal het eerder een verschil zijn in de aanmaak van oorsmeer.
De een zweet bijvoorbeeld meer en vaker dan de ander, en dat heeft ook niets met persoonlijke hygiene te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals even over Philips oordopjes. :)

Ze komen niet zo vaak langs hier.. Maar toch even een vraag vraag voor jullie. Vind deze namelijk wel leuk voor bij m'n Ipod. ;)

Is het een aanrader?? Of juist niet?

Philips SBCHE571

Best leuke dingetjes toch?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 17:02

-Stef-

Slainthe!

Crusader schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:04:
[...]

Ik denk niet dat je het personen kunt aanrekenen dat ze op dit gebied wat afwijken dan jouw situatie.
Iedereen verschilt op dit gebied en zoals de vorige poster al aangaf, zal het eerder een verschil zijn in de aanmaak van oorsmeer.
De een zweet bijvoorbeeld meer en vaker dan de ander, en dat heeft ook niets met persoonlijke hygiene te maken.
Da's waar.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik ben vanmiddag flink 'genaaid' (eigenlijk is het ook wel m'n eigen schuld... maar goed);

ik kwam bij Smits Arnhem, om goeie oordopjes te halen... ik zag daar oordopjes van Sony en van Sennheiser naast elkaar staan, waren allebei redelijk prijzig (rond de 30 euri).
Ik dacht bij mezelf, Sennheiser, daar heb ik altijd goeie ervaring mee gehad, dus die doppen moeten wel wat zijn... (waren doppen waar je plastic stukjes op kon pluggen zodat ze dieper in je oor gingen... ik had ze van Sennheiser nog niet gezien, dus ik dacht dat het een nieuw model was, er stond erg groot TURBOSOUND op, maar ik dacht dus dat dat het nieuwe type was).

Die Sennheisers dus gekocht... maar toen ik thuis kwam was de geluidskwaliteit alles behalve dat wat ik had verwacht.
Toen ik wat aandachtiger naar het doosje keek, zag ik tot m'n verbazing nergens Sennheiser staan. :(

Bleek dus dat die doppen van een of ander raar merk genaamd Turbosound waren, en bij Smits Arnhem in een Sennheiser rekje stonden :(

bah... 25 euro door de wc gespoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
TangLeFuzZ schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:20:
Ik ben vanmiddag flink 'genaaid' (eigenlijk is het ook wel m'n eigen schuld... maar goed);

ik kwam bij Smits Arnhem, om goeie oordopjes te halen... ik zag daar oordopjes van Sony en van Sennheiser naast elkaar staan, waren allebei redelijk prijzig (rond de 30 euri).
Ik dacht bij mezelf, Sennheiser, daar heb ik altijd goeie ervaring mee gehad, dus die doppen moeten wel wat zijn... (waren doppen waar je plastic stukjes op kon pluggen zodat ze dieper in je oor gingen... ik had ze van Sennheiser nog niet gezien, dus ik dacht dat het een nieuw model was, er stond erg groot TURBOSOUND op, maar ik dacht dus dat dat het nieuwe type was).

Die Sennheisers dus gekocht... maar toen ik thuis kwam was de geluidskwaliteit alles behalve dat wat ik had verwacht.
Toen ik wat aandachtiger naar het doosje keek, zag ik tot m'n verbazing nergens Sennheiser staan. :(

Bleek dus dat die doppen van een of ander raar merk genaamd Turbosound waren, en bij Smits Arnhem in een Sennheiser rekje stonden :(

bah... 25 euro door de wc gespoeld.
Kan je n iet gewoon terug naar de winkel, je probleem uitleggen? Het lijkt mij dat dit niet zo een probleem zou moeten zijn als je nét iets duurders koopt (dan vinden ze het meestal wel goed ;))

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
coptician schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:41:
[...]

Kan je n iet gewoon terug naar de winkel, je probleem uitleggen? Het lijkt mij dat dit niet zo een probleem zou moeten zijn als je nét iets duurders koopt (dan vinden ze het meestal wel goed ;))
Ja,de Shure e5 voor $499,dan heb je echt goed geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Bluto schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 09:38:
[...]

Ja,de Shure e5 voor $499,dan heb je echt goed geluid.
Als je zoveel uitgeeft, koop dan gewoon UE 5jes...Waarom? Dat merk is gewoon OMG. :P

Ligt het aan mij, of zijn iPodders met gewone dopjes nou gewoon gek? Je geeft al te veel geld uit aan te weinig mp3-speler, dan kan je tenminste nog wel iets extra's uitgeven aan betere dopjes. Wat, te veel geld? Koop dan een Creative Zen Touch en gebruik die 100 euro die je over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
coptician schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 10:22:
[...]

Als je zoveel uitgeeft, koop dan gewoon UE 5jes...Waarom? Dat merk is gewoon OMG. :P

Ligt het aan mij, of zijn iPodders met gewone dopjes nou gewoon gek? Je geeft al te veel geld uit aan te weinig mp3-speler, dan kan je tenminste nog wel iets extra's uitgeven aan betere dopjes. Wat, te veel geld? Koop dan een Creative Zen Touch en gebruik die 100 euro die je over houdt.
Heb jij de UE5 dan?Dat merk is OMG????????Dus je beoordeeld de dopjes op hun merk?Ik heb de Shure e5 en ik vind ze super klinken.Ik kan niet oordelen over de ultimate ear monitors en als jij ze nog niet gehoord hebt ook geen onzinnigheid uitkramen dat ze beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:52
Het lijkt erop dat je met het kopen van Sony MDR-EX71SL oordopjes je goedkoper af bent in amerika :).
Ik overweeg deze te kopen, maar heb ik grote kans dat de "pasvorm" goed is, zodat ze niet uit mijn oren vallen tijdens het rustig lopen/fietsen?

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Bluto schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:30:
[...]

Heb jij de UE5 dan?Dat merk is OMG????????Dus je beoordeeld de dopjes op hun merk?Ik heb de Shure e5 en ik vind ze super klinken.Ik kan niet oordelen over de ultimate ear monitors en als jij ze nog niet gehoord hebt ook geen onzinnigheid uitkramen dat ze beter zijn.
Ik bedoelde het niet zo serieus, je hoeft niet alles letterlijk te nemen. Trouwens, wat ik bedoel is dat het merk gewoon ongelooflijk cool is. Ik ben niet iemand die in veel dingen naar 'cool' kijkt, maar dat is gewoon 'de bom' (zoals sommigen zouden zeggen).

Ik heb geen van beiden zelfs _gezien_, laat staan gehoord, dus ik kan niet oordelen. Best grappig dat ik ze nog niet gehoord heb, aangezien ik toch redelijk dicht bij de prof muziek indutrtie in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik wil binnenkort oordopjes gaan kopen, maar ik wil er muziek mee draaien om mee te drummen. Ze moeten dus hard genoeg gaan om boven het drumgeweld uit te komen. Wat ik alleen belangrijker vind, ze moeten het omgevings(drum)geluid goed kunnen dempen. Goed = niet alleen sterk dempen, maar ook het hele frequentiegebied, niet alleen de hoge tonen. Op het plaatje van Shedman zie ik dat er 2 types grijze pasdopjes bij de Sony's zitten, dempt de grotere ook beter? Of is die afwijkende vorm puur ergens anders voor bijgeleverd..

Ben ik met deze eisen meteen aangewezen op oordopjes van 200 euro+ of zijn er nog goedkopere opties voor mij? Ik zat zelf eerder te denken aan een budget van tot 120 euro, maarja. Bedankt!

Ik gebruik momenteel Alpine Musicsafes oordopjes, geven geen geluid, dempen alleen, dit is voor mij precies de goede demping. De dopjes aan de linkerkant van onderstaand plaatje zijn vrijwel hetzelfde gevormd als deze Alpine Musicsafes, heeft iemand er ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/eks.jpg

Alpine dopjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.nl/Images/Products/Props/oordopjes.gif

Alpine heeft zelf trouwens ook In Ear dopjes, om even Alpine-ontopic te blijven :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alpine.nl/Images/Products/ES10/Front_NL.jpg
Driver : Gesloten dynamisch 10mm. Mylar Film
Power : 20mW
Gevoeligheid : 95+/-3dB bij 1mW
Impedantie : 32 Ohm bij 1 kHz
Response : 100 Hz - 15 kHz +/- 3dB (in 2cc coupler)
Bedrading : 1,2 meter
Stekker : 3.5mm gold-plated stereo jack
Gewicht : 11 gram.
Demping : bij juiste plaatsing meer dan 20dB
Bagger frequentiebereik, maarja....

[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 27-02-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die dempertjes gebruik ik ook als ik muziek speel, om gehoorsbeschadiging te voorkomen.... als je met gitaarversterker, bassversterker, drumstel en een dikke geluidsinstallatie voor synths + vocals in een lokaaltje van 5x5 staat is dat geen overbodige luxe O-)

kun je dat in-ear systeem gewoon als aanvulling kopen bij de dopjes die ik nu dus al heb? (in dat kleine blauwe etuitje :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De inkoop van deze week. Ik was vergeten om een foto te maken voordat ik een Sony NC11A en extra earbuds had ingepakt.

De Sharps zijn populair.

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.spymac.net/oor/oordopjes2.jpg

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Hoeveel kosten de Sharps bij jou incl. zo'n verlengstukje waardoor je ook gewoon geluid hebt bij DAP's zonder 4-pole aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Er zit standaard een verlengsnoer bij. Maar voor vragen graag via mail. Forum is niet bedoelt voor prijzen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kiddyl schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:26:
Forum is niet bedoelt voor prijzen e.d.
Hoe kom je daar bij? Ik zie genoeg mensen roepen dat ze hier of daar product X voor bedrag Y hebben gekocht. Wat is daar mis mee?

[ Voor 25% gewijzigd door Crusader op 27-02-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Crusader schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:55:
[...]

Hoe kom je daar bij? Ik zie genoeg mensen roepen dat ze hier of daar product X voor bedrag Y hebben gekocht. Wat is daar mis mee?
Misschien omdat ik ze verkoop. Het forum is niet bedoelt voor handel, dus gewoon mailen. Een internet shop is in dit geval een partij die geen lid is van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 22:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

kiddyl schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:39:
De inkoop van deze week. Ik was vergeten om een foto te maken voordat ik een Sony NC11A en extra earbuds had ingepakt.

De Sharps zijn populair.
He! Dat zijn nou net die NC11A's die ik besteld heb ;) Ik zal die foto's wel posten!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra mijn witte EX71 van KiddyL binnen zijn volgt een review met plaatje etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ergens goedkope adressen waar ik filters kan aanschaffen voor mijn ER-4P's? Ik ben nu na 2 en halve maand door 3 setjes filters heen. De eerste keer verwisselen was niet nodig, dat was alleen om uit te proberen :'), maar na anderhalve maand moet ik mijn filters verwisselen omdat het geluid dan heel zacht is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nauzer, je zoekt dus hetzelfde als ik? Fatosoenlijke oordopjes die ook nog echt fatsoenlijk dempen? ER-6 een idee?

Wel 123 euro ( http://www.expansys.be/product.asp?code=118585 ). Als deze net zo comfortabel zijn de Alpine oordopjes zou dat geweldig zijn. De Alpine oordopjes heb ik voor vakantiewerk gebruikt, 6 weken lang, 5 dagen per week, 8 a 9 uur per dag aan 1 stuk in gehad, alleen het laatste uur ging het wat kriebelen. Hopelijk gebruiken deze ER-6 dopjes hetzelfde materiaal, ze zijn ook super lichtgewicht. Je kunt er ook lekker veel aan veranderen/ vervangen en de komen als beste uit een mini roundup. Volgens Etymotic geven ze ook een erg lineaire response, bijna goed genoeg om opnamens mee af te mixen.

Afbeeldingslocatie: http://www.etymotic.com/ephp/images/er6logo-white.gif Afbeeldingslocatie: http://www.etymotic.com/ephp/images/er6-top.jpg

http://www.etymotic.com/ephp/er6.asp
Oude roundup: http://www.etymotic.com/pdf/er6-macworld-2003.pdf

Prijzen:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=118585
http://www.expansys.nl/product.asp?code=118586 (hogere gevoeligheid en betere bassresponse)

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn oordopjes(Sony MDR-NX1) bij kiddyl besteld. Ze doen het prima _/-\o_
Aanrader dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vraagje...

Hoe zitten de Sharp-33 dopjes? Hebben ze dezelfde pasvorm als de Sony EX-71?

Ik vind mijn E3's qua geluid geweldig, maar na een paar maand dragen heb ik gemerkt dat ik ze niet echt comfortabel vind.
Ik denk erover om ze te verkopen en comfortabele dopjes te nemen. De EX-71's zaten goed, maar het geluid vond ik ondermaats.

Dé oplossing zou natuurlijk zijn dat ik de EX-71 rubbertjes op mijn E3's kan gebruiken. Is iemand dit gelukt?

BTW: Als er iemand interesse heeft in z.g.a.n. Shure E3's met accessoires mag je mailen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mooody op 28-02-2005 14:46 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik heb de Ex71's nu een tijdje en ik ben er toch niet heeel tevreden mee.
Het geluid is best wel redelijk, zeker vergeleken met de standaard sony dingen die je bij de mzn10 of de nwe99 krijgt. Maar waar ik mij aan erger is het bijgeluid dat ze produceren als je bijv loopt. Elke keer als ik met mn voet de grond raak is het alsof er een bom ontploft in een bioscoop (je weet wel; zo'n diepe subwoofer dreun) en dat is alles behalve comfortabel. Ook als de draadjes van de EX71's alleen al tegen mn trui aan komen krijg je zo'n vage dreun te horen (ok, bij de trui minder dan bij het lopen maar toch).
Of bij het fietsen als je door een hobbel straatje rijdt...
Kortom, ik gebruik ze nu eigenlijk alleen nog maar als ik stil achter mn bureautje zit...

Iemand tips om die dreunen minder te maken?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik denk dat ik de Sharps maar neem. Die zouden net zo goed moeten klinken als de E2's. Goed genoeg, ook omdat ik ze toch niet zo vaak meer gebruik.

Enige vraag: Werkt de 4-polige plug met de Zen Micro :?

[ Voor 101% gewijzigd door Mooody op 28-02-2005 15:14 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:49:
... Dé oplossing zou natuurlijk zijn dat ik de EX-71 rubbertjes op mijn E3's kan gebruiken. Is iemand dit gelukt?
De dopjes van de EX71's zijn toch te groot voor de E3's?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Mooooody schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:45:
Ik denk dat ik de Sharps maar neem. Die zouden net zo goed moeten klinken als de E2's. Goed genoeg, ook omdat ik ze toch niet zo vaak meer gebruik.

Enige vraag: Werkt de 4-polige plug met de Zen Micro :?
Het bijgeleverde verlengsnoertje werkt ook als omzetter van 4-polig naar 'gewoon'.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
coptician schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:39:
[...]

Dat is nou net mijn probleem want ik draag mijn muziek in mijn broekzak. En 1,5 meter koord aan 1 oor hangend is al zwaar, laat staan dat het koord door (lopen/fietsen etc) langzaam naar beneden word getrokken....

aan 1 oor :(

En het stomme is dus dat ik het geluid van de Sony dopjes echt lekker vind. Ik hou van bass dus een senheisser valt voor mij al af. Verder vind ik dat de reacties over de te zachte middentonen bij Sony's zwaar overdreven zijn. Met goed ge-equalizede muziek heb je daar echt geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Matias op 28-02-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Menesis schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:22:
Ik heb de Ex71's nu een tijdje en ik ben er toch niet heeel tevreden mee.
Het geluid is best wel redelijk, zeker vergeleken met de standaard sony dingen die je bij de mzn10 of de nwe99 krijgt. Maar waar ik mij aan erger is het bijgeluid dat ze produceren als je bijv loopt. Elke keer als ik met mn voet de grond raak is het alsof er een bom ontploft in een bioscoop (je weet wel; zo'n diepe subwoofer dreun) en dat is alles behalve comfortabel. Ook als de draadjes van de EX71's alleen al tegen mn trui aan komen krijg je zo'n vage dreun te horen (ok, bij de trui minder dan bij het lopen maar toch).
Of bij het fietsen als je door een hobbel straatje rijdt...
Kortom, ik gebruik ze nu eigenlijk alleen nog maar als ik stil achter mn bureautje zit...

Iemand tips om die dreunen minder te maken?
Die dreunen zijn simpelweg de trillingen die worden overgedragen door het koordje in je gehoorgang. Het kan zo zijn dat als je de 71's te diep in je oren stopt het geluid dusdanig word versterkt dat het irritand is. Persoonlijk kan ik me er niet aan storen. Ik vind het net zo irritand als dat er een auto voorbij rijdt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:45
Iemand ervaring met de Sony MDR-EX81S? En zo ja, waar gekocht? * Billie overweegt namelijk om een setje te kopen. :) Tenzij iemand natuurlijk een goed argument tegen kan geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

LightYears schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:03:
[...]

De dopjes van de EX71's zijn toch te groot voor de E3's?
Ja daarom wilde ik weten of iemand ze succesvol gemod heeft.
Shedman schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:06:
[...]

Het bijgeleverde verlengsnoertje werkt ook als omzetter van 4-polig naar 'gewoon'.
Dat las ik later inderdaad. Nadeel is dat dit "verlengsnoertje" een meter lang is :{
Billie schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:08:
Iemand ervaring met de Sony MDR-EX81S? En zo ja, waar gekocht? * Billie overweegt namelijk om een setje te kopen. :) Tenzij iemand natuurlijk een goed argument tegen kan geven...
De EX81's zijn EX71's die je over je oren draagt. Qua geluid zullen de Sharps HP-MD33's beter zijn, naar wat ik er over gehoord heb.

[ Voor 75% gewijzigd door Mooody op 28-02-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
Mooooody schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:16:
[...]

De EX81's zijn EX71's die je over je oren draagt. Qua geluid zullen de Sharps HP-MD33's beter zijn, naar wat ik er over gehoord heb.
Dus in principe kan ik gewoon reviews van EX71's lezen? Mooi, want ik hou wel van clip-ons. :) * Billie nogal rare oren heeft ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe zit het met de demping van de Sony 71's? Dempen ze vooral hoge tonen en minder lage tonen, of hoe zit het? Ik zoek dopjes die het hele frequentiespectrum redelijk gelijk/lineair dempen. Budget gaat tot 130 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 28-02-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Yokozuna schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:32:
Hoe zit het met de demping van de Sony 71's? Dempen ze vooral hoge tonen en minder lage tonen, of hoe zit het? Ik zoek dopjes die het hele frequentiespectrum redelijk gelijk/lineair dempen. Budget gaat tot 130 euro.
Ik vind de demping als je muziek aan hebt staan wonderbaarlijk, ze dempen beter dan die standaard herriestoppers - zoo. Echter, de ER6 van Eyotyomics (126 euro staat hierboven) ijn bekend om _echt_ geweldig te blokkeren. Zelf ben ik meer dan genoeg tevreden, ik hoor niemand tegen me praten als ik ze aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phreako
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Mijn broertje heeft onllangs een setje AKG K14-P's gekocht, en ik moet zeggen dat het hele aardige dopjes zijn! Zeker voor die prijs (zo'n 15-20 euro). Ik vind ze zeker gelijkwaardig klinken aan mijn Sennheiser MX400's, de AKG's zijn qua sound zelfs iets 'voller' dan de Sennheisers. Zeker een aanradertje voor iemand die niet veel geld uit wil geven aan oordopjes maar wel kwaliteit wil hebben.
Ik vind de pasvorm overigens wel iets minder dan van mijn eigen MX400's. Bij een (erg) lange luistersessie krijg ik wat last van mn oren. Er zit overigens ook en potmetertje voor het volume in, handig voor bv. die MSI-spelers die enorme sprongen in het volume hebben.

Specs:
Type: dynamic, semi-open
Efficiency: 126 dB SPL/V
Frequency range: 17 Hz to 23 kHz
Rated impedance: 17 ohms
THD: <1%
Cable: 1.15 m (3.8 ft.), PVC-free, 99.99% OFC
Connector: Stereo mini jack
Net weight (without cable): approx. 5 g (0.18 oz.)
Special features: integrated precision volume control

Zoals ge ziet hebben ze ook nog een enorm frequentiebereik van 17 tot 23000 Hz, wat voor een natuurlijker geluid zou moeten zorgen, ondanks dat je de bovenste en onderste tonen niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Ik was gister in Rotterdam om nieuwe oordopjes te halen voor mn iPod. Omdat de normale Earbuds die erbij zaten me wel bevielen maar draad een beetje gaar werd, en ik het draagcomfort van de MX-500 niet prettig vond. Kwam bij de V&D en daar hadden ze die in-ear gevallen in de aanbieding voor 29,95 ipv 39,95. Stond nog maar 1 doosje, dus meteen maar gekocht. Op zich komt er wel aardig geluid uit, alleen is het nog wennen die dingen in je oren te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
coptician schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:52:
Ik vind de demping als je muziek aan hebt staan wonderbaarlijk, ze dempen beter dan die standaard herriestoppers - zoo. Echter, de ER6 van Eyotyomics (126 euro staat hierboven) ijn bekend om _echt_ geweldig te blokkeren. Zelf ben ik meer dan genoeg tevreden, ik hoor niemand tegen me praten als ik ze aan heb.
Ja maar zoals ik zei, het gaat er mij niet om dat ze SUPERVEEL dempen, maar dat ze GOED dempen. Als ik aan het drummen ben wil ik niet dan m'n bekkens veel meer gedempd worden dan m'n bassdrum, maar dat alles redelijk gelijk wordt gedempt, is dat mogelijk?

Ik zou ook de oordopjes op het mengpaneel kunnen aansluiten en mijn drumgeluid via 2 drummicrofoons in het mengpaneel -> oordopjes kunnen laten gaan? In de studio werkt het vaak ook zo niet? (maar dan met meer mics)
17 tot 23000 Hz
Dat zegt weinig tot niets als er niet bij staat bij hoeveel dB minder dan de gemiddelde gevoeligheid dat gemeten is.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
MortalPiso schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:54:
Ik was gister in Rotterdam om nieuwe oordopjes te halen voor mn iPod. Omdat de normale Earbuds die erbij zaten me wel bevielen maar draad een beetje gaar werd, en ik het draagcomfort van de MX-500 niet prettig vond. Kwam bij de V&D en daar hadden ze die in-ear gevallen in de aanbieding voor 29,95 ipv 39,95. Stond nog maar 1 doosje, dus meteen maar gekocht. Op zich komt er wel aardig geluid uit, alleen is het nog wennen die dingen in je oren te proppen.
Wat leuk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
[quote]Yokozuna schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:24:
[...]

Ja maar zoals ik zei, het gaat er mij niet om dat ze SUPERVEEL dempen, maar dat ze GOED dempen. Als ik aan het drummen ben wil ik niet dan m'n bekkens veel meer gedempd worden dan m'n bassdrum, maar dat alles redelijk gelijk wordt gedempt, is dat mogelijk?

Ik zou ook de oordopjes op het mengpaneel kunnen aansluiten en mijn drumgeluid via 2 drummicrofoons in het mengpaneel -> oordopjes kunnen laten gaan? In de studio werkt het vaak ook zo niet? (maar dan met meer mics)

Inderdaad zou dit kunnen werken, maar als je zit te drummen moet je geluk hebbebn om zoveel geluid te blokkeren. Ik denkd at je het nog wel hoort, behalve als je al veel muziek aan hebt staan. En als je in je eentje zit te oefenen werkt dat dus niet. De ER-6 zijn zoiezo vele malen beter dan de EX-71tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Als je de euries hebt,ga voor de shure e5.Die dingen hebben een strakke bas,daar kan geen etymotic tegenop(Heb ze niet gehoord,maar via recencies op het head-fi forum begrepen dat ze lack of bass hebben)..Heb eerst de e2c gehad maar de e5 is een wereld van verschil..Vooral drums komen perfekt tot zijn recht met deze monitoren.

[ Voor 18% gewijzigd door Bluto op 01-03-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Iemand enig idee wat de 71's bij shipping4u.com kost? Ik weet de dollar koers niet, maar er zijn genoeg mensen die hem hier al besteld hebben, toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MauriX schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:41:
Iemand enig idee wat de 71's bij shipping4u.com kost? Ik weet de dollar koers niet, maar er zijn genoeg mensen die hem hier al besteld hebben, toch? :D
Dan reken je hem ff om.. :z

http://xe.net/ucc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Sinds een week de Shure's E3C.... nooit meer wat anders! Wat een wereld doppen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een Samsung Yepp YP-T5 MP3 speler gekocht. Las er veel goede reviews over. Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat de oordoppen die erbij zitten constant uit me oren glijden. Soms lijken ze even te blijven zitten maar toch liggen ze er steeds binnen minuut weer uit. Ik krijg dus idee dat ze beetje te groot zijn voor me oren.

Aangezien je ze moeilijk kan gaan passen in de winkel was ik benieuwd of jullie misschien een advies hebben welke oordoppen minder fors zijn, goed blijven zitten en toch leuke geluidskwaliteit hebben. Ze moeten ook blijven zitten als ik loop.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:34:
Vorige week een Samsung Yepp YP-T5 MP3 speler gekocht. Las er veel goede reviews over. Alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat de oordoppen die erbij zitten constant uit me oren glijden. Soms lijken ze even te blijven zitten maar toch liggen ze er steeds binnen minuut weer uit. Ik krijg dus idee dat ze beetje te groot zijn voor me oren.

Aangezien je ze moeilijk kan gaan passen in de winkel was ik benieuwd of jullie misschien een advies hebben welke oordoppen minder fors zijn, goed blijven zitten en toch leuke geluidskwaliteit hebben. Ze moeten ook blijven zitten als ik loop.
Als je geen prijskaartje geeft noem ik de EX-71. Die vergeet je echt, en ze blokkeren werelden van geluid. Iets goedkoper? De ED-21 zijn ook beter dan menig ander dopje (Dankzij het toegevoegde stukje) voor maar 25 euro. Duurder? De Shures zijn goed, en de Eytyomics ER-6 zijn zeer klein en zitten goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bluto schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:32:
Als je de euries hebt,ga voor de shure e5.Die dingen hebben een strakke bas,daar kan geen etymotic tegenop(Heb ze niet gehoord,maar via recencies op het head-fi forum begrepen dat ze lack of bass hebben)..Heb eerst de e2c gehad maar de e5 is een wereld van verschil..Vooral drums komen perfekt tot zijn recht met deze monitoren.
Drums komen perfect tot hun recht op welke manier? doordat ze WEERGEGEVEN worden door de dopjes, of doordat de echte drums (die ik bespeel) op een nette manier worden gedempt?

Situatie: Ik drum op mijn drumstel en ik wil met muziek meedrummen, weergegeven door de oordopjes, terwijl de dopjes ook meteen m'n drumstel fatsoenlijk dempen, dus zo netjes als Alpine oordopjes.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Weergegeven door de shure's dus.Ik geloof dat ze iets van 20 dB dempen,dus of je daar je hi-hats nog goed kunt horen weet ik niet.Probeer eens uit als je kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
Is er al iets bekend over de Sennheiser MX750, ik zag deze bij mp3spelers.nl staan.
Ik kon verder nergens iets vinden qua ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende probleem. Eén van mijn medium siliconen dopjes voor mijn Sony EX-71 ben ik kwijt geraakt. :|

Iemand interesse in een setje Small en/of Large dopjes ruilen tegen Medium dopjes? Mail ff naar michiel_campagne op hotmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bluto schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:31:
Weergegeven door de shure's dus.Ik geloof dat ze iets van 20 dB dempen,dus of je daar je hi-hats nog goed kunt horen weet ik niet.Probeer eens uit als je kunt.
Tja das dus het grote probleem, uitproberen is bijna onmogelijk. Die oordopjes worden niet overal verkocht :) Volgens mij zijn alle ' personal in-ear monitors' gewoon gemaakt om veel te dempen, niet om lineair te dempen. Dat, volgens mij, omdat de fabrikant er vanuit gaat dat je de muziek/je instrument toch wel via [microfoon(s) -> mixer -> oordopjes zelf] hoort.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 04-03-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje wellicht dat iemand me kan adviseren wat te doen.
Ik heb gister een ipod mini gekocht en de doppen die erbij zitten vind ik nogal ruk klinken, ik gebruik nu nog steeds mijn 5 jaar oude sony MDR-E555 dopjes maar die zijn op sterven na dood.

Nu is het probleem dat alle fatsoenlijke dopjes tegenwoordig in-ear zijn echter ik kan geen in-ear dopjes dragen omdat het extreem pijnlijk is aan 1 van mijn oren.
Ik zoek dus goede prijs/kwaliteit normale dopjes bij voorkeur van sony, wie o wie kan me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:40:
Ik heb een probleempje wellicht dat iemand me kan adviseren wat te doen.
Ik heb gister een ipod mini gekocht en de doppen die erbij zitten vind ik nogal ruk klinken, ik gebruik nu nog steeds mijn 5 jaar oude sony MDR-E555 dopjes maar die zijn op sterven na dood.

Nu is het probleem dat alle fatsoenlijke dopjes tegenwoordig in-ear zijn echter ik kan geen in-ear dopjes dragen omdat het extreem pijnlijk is aan 1 van mijn oren.
Ik zoek dus goede prijs/kwaliteit normale dopjes bij voorkeur van sony, wie o wie kan me helpen ?
Tuurlijk! De Sony E-888 is Sony's beste dopje is een van de beste Sony dopjes (Qualia serie is toch echt wel wat beter...), 58 euro uit mijn hoofd. http://www.audiocubes.com...LP_Fontopia_Earphone.html

Ik zat inj de buurt over de prijs, 66 dollar. Audiocubes is zeer bekend en heeft veel goede ratings.

Ze zijn normaal, niet in-ear, maar bekend om hun betere geluid dan de EX-71.

[ Voor 17% gewijzigd door coptician op 05-03-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er echt zo slecht aan de apple in-ear doppies? Zijn ze beter dan de standaart doppies die bij de ipod zitten?
En maken de verschillende merken veel uit kwa draagcomfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Zijn niet echt slecht, maar voor dat geld zijn er veel betere alternatieven.
Zelfs de EX71's (die ook niet geweldig zijn voor hun prijs) zijn beter.

Ik raad aan om te kijken naar de Sharp HP-MD33's. Op professionele fora is iedereen er lovend over gezien de lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIQ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09-2024

MIQ

Ik ben sinds één week eigenaar van de Sony MDR-EX71SL oordopjes en ik vind ze geweldig. Hiervoor gebruikte ik altijd goedkope bagger oordopjes. Ze vielen constant uit m'n oren en de kwaliteit is (achteraf gezien) om te huilen. Ik wist niet dat er beter dopjes waren totdat ik dit topic tegenkwam.

De nieuwe dopjes hebben m'n MP3 speler nieuw leven in geblazen want ik neem hem nu overal mee naartoe. Als ik met m'n oude dopjes op de fiets ergens heen ging dan moest ik om de twee minuuten de dopjes weer terug in m'n oren duwen. Vooral in de winter wanneer ik handschoenen aan heb is dat heel frustrerend. Ook had je last van ruis door de wind. Det m'n nieuwe dopjes heb ik hier helemaal geen last meer van.

Kortom, Ik kan iedereen aanraden in-ear dopjes te kopen. Ze blijven hardstikke goed zitten, en de geluidskwaliteit is verrassend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt mij niet echt uit kwa geluidskwaliteit. ( als het maar niet slechter is als mijn standaart ipod doppies)
Maar ik wil dat die doippies in me oor blijven zitten en een beetje het geluid van buiten isoleert.
En aangezien je met paypal of creditcard moet betalen kies ik denk voor de apple in-ear. ( maar blijven die net zo goed zitten als de sony's? , als het maar witte doppies zijn :p )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Mooooody schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:53:
Ik raad aan om te kijken naar de Sharp HP-MD33's. Op professionele fora is iedereen er lovend over gezien de lage prijs.
Dit kan ik bevestigen. Ze zijn, zonder dat ze ingespeeld zijn, zeker net zo goed als de Sony EX71. En die laatste hebben zijn een half jaar intensief gebruikt; die zijn dis alles behalve niet ingespeeld.

Mijn eerste reactie op de MD33's van Sharp (in vergelijking tot de Sony EX71):

Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/tn-IMG_1087.jpg

Verpakking
Ik kreeg ze gisteren per post binnen van kiddyl. Netjes in een bubbeltjesenveloppe uit Japan. Hij had Cadeau aangevinkt bij het type zending. En dit cadeautje kwam erg snel. Drie dagen nadat ik bericht kreeg dat ze verzonden waren. Goed werk kiddyl!
De verpakking van de dopjes zelf ziet er uitermate goed uit. Alles zit stevig in uitsparingen in een blok schuimrubber. De val op de deurmat hebben ze dan ook makkelijk overleefd. Het zilverkleurige doosje met olieglans ziet er al met al veel beter uit dan dat stuk plastic waar de EX71 van Sony in geleverd worden.

Accessoires
Bij de dopjes zitten, net als bij de Sony's, 3 maten siliconen opzetstukjes en een verlengkabel. Zoals inmiddels bekend is, is de verlengkabel nodig als je speler geen 4-pole systeem ondersteund. Hier wordt vaak tegenop gekeken, omdat je dan een erg snoer zou moeten gebruiken. Dit is echter allen het geval als je een afstandsbediening gebruikt. De beide snoeren samen zijn namelijk maar 5 cm langer dan de 2 snoeren van Sony aan elkaar.
Het snoer is ongeveer twee maal zo dik als dat van Sony. De twee aders hebben namelijk allebei een eigen rubberen mantel. Zo zien ze er een stuk degelijker uit, maar door het gebruik van rubber, ook een stuk goedkoper.
Sharp hanteert blijkbaar iets andere standaarden voor oormaten dan Sony. De stukjes zijn namelijk een fractie kleiner dan de corresponderende maat van Sony. Maar, heb je de EX71 en zitten die erg goed, niet gevreesd, de stukjes van Sony passen op de Sharp’s.

Design
Het design van de MD33’s vin dik persoonlijk iets beter. De dopjes lijken wat subtieler doordat ze niet meer dan een half balletje met een draadje zijn. Ook de mat zilveren kleur maakt ze wat minder opvallend dan Sony’s chroom. Toch leek Sharp het niet te kunnen laten ook chroom te gebruiken. Net onder het opzetstukje zit namelijk een, licht geborsteld, chromen randje.
De splitsing naar de twee dopjes is een stuk beter doordacht dan die van Sony. Nu gaan beide draden, die weer verschillen in lengte, de zelfde kant uit. Zo hoeft, als je ze volgens het boekje draagt, niet één een knik van 180 graden te maken. Tevens is het maar een klein dingetje, in tegenstelling tot Sony’s chromen bescherming van bijna een centimeter lang.

Afbeeldingslocatie: http://www.deed2k2.nl.tt/tn-IMG_1089.jpg

Dragen
Hoewel ze iets zwaarder lijken dan Sony’s EX71, doen de MD33’s niet onder in draagcomfort. Als je eraan gewent bent, is het niets nieuws voor je. Heb je nog nooit in-ear dopjes in je oren gehad, dan zal je er niet zoveel aan moeten wennen als aan de Sony’s.

Over de geluidskwaliteit kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb ze gisteren een kwartiertje vergeleken met mijn Sony’s. Na ongeveer 18 uur ruis spelen, heb ik ze alleen nog maar tijdens het typen van dit stuk gebruikt. Om er echt wat zinnigs over te kunnen zeggen, denk ik dat ik ze zeker nog een maandje moet gebruiken.
Zoals ik al zei, klinken ze veelbelovend en kan ik niet wachten over een maand nog een keer kritisch te vergelijken.

Conclusie
Mijn conclusie is, tot nu toe, dat je geen verkeerde keuze zult maken als je ze besteld. Alleen als je gesteld bent op design, dan zou ik zeker voor de Sony EX71’s gaan. De Sharp’s zien er namelijk vrij goedkoop uit. Voor deze prijs laten ze ook al veelbelovende tonen horen.
Zonder een kwaad woord te willen zeggen over de EX71’s, zou ik dus toch voor de MD33’s gaan.

To be continued…

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie review! _/-\o_

Maar ondanks dat ze erg goed zijn wil ik gewoon witte dopjes en helaas heeft sharp die ( nog? ) niet. Dus ik moet toch sony of apple nemen die wel wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
Tijdens het schrijven van de review hierboven, heb ik bij kiddyl ook een setje MD33s besteld. Ik geloof dat ik de juiste keus heb gemaakt. Misschien dat ik later nog eens een setje Sony EX81 bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
En dat terwijl ik niet eens van plan was een review te schrijven. Maar dan vergeet ik wel weer op jou post te reageren, wat ik wél wou doen... :X
Maar ondanks dat ze erg goed zijn wil ik gewoon witte dopjes en helaas heeft sharp die ( nog? ) niet. Dus ik moet toch sony of apple nemen die wel wit zijn.
Dan zou ik zeker weten voor de dopjes van Sony gaan. In prijs verschillen deze niet veel van Apple's dopjes, en dan wil je voor dat geld toch het beste? Je kan nu wel zeggen dat je de normale iPod dopjes goed genoeg vind, maar als je eenmaal anders gehoord hebt, krijg je dat er niet meer uit. Ik had het zelf eerder met de MX400 van Sennheiser; mij hoor je nu niet meer zeggen dat die goed zijn. (Let op: dit is wat anders dan "ze zijn de beste in hun prijsklasse".)
Of je moet van veel bas houden. In de karakteristiek van de in-ear dopjes van Apple, zitten de lage tonen namelijk boven de +9dB! En ik kan me niet voorstellen dat dit bij de Sony's, die overigens erg "warm"(?) klinken, ook zo is. Maar, ook hier, kan je de zelfde vergelijking maken als bij de kwaliteit. Als je eenmaal minder bas hebt gehoord, dan... Dit is echter wel meer smaakgebonden en je moet er wat anders voor terugkrijgen.
Over iPod en witte dopjes zal ik me maar niet uitlaten... Dat zal er wel nooit uitgaan. ;)
BadVibes schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 18:06:
Tijdens het schrijven van de review hierboven, ...
Dan heb ik zeker gedroomd dat ik hem geschreven heb... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:13:

Over iPod en witte dopjes zal ik me maar niet uitlaten... Dat zal er wel nooit uitgaan. ;)
:P maar het staat gewoon niet, de ipod heeft 2 kleuren ( bij mij wit en groen ) en dan komt er ineens een zwart draad aan de bovenkant bij.......
Ik ga morgen even naar de dixons of mediamarkt en zal daar kiezen welke ik neem. ( het belangrijkste is dat ik het geluid niet te hard heb staan en toch alles goed hoor zonder al die geluiden van buiten af. )

Maar het is wel zo dat en de sony en de apple gewoon goed in je oor blijven zitten met de juiste maat?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:27:
:P maar het staat gewoon niet, de ipod heeft 2 kleuren ( bij mij wit en groen ) en dan komt er ineens een zwart draad aan de bovenkant bij.......
:D Precies wat ik bedoel. Je hebt dat ding toch in een zak zitten? Zwarte iSkin een optie? ;)
Ik ga morgen even naar de dixons of mediamarkt en zal daar kiezen welke ik neem.
Dan geef ik je weinig kans. De apple dopjes zijn eigenlijk alleen bij Apple-stores te krijgen en de witte Sony's moet je uit de VS of Japan laten komen...
( het belangrijkste is dat ik het geluid niet te hard heb staan en toch alles goed hoor zonder al die geluiden van buiten af. )
Maar het is wel zo dat en de sony en de apple gewoon goed in je oor blijven zitten met de juiste maat?
Isoleren doen alle in-ear dopjes wel. Hoe goed hangt alleen een beetje van de pasvorm af. Passen doen ze namelijk in 90% van de gevallen wel (door de verschillende maten), maar alleen als ze 99% goed passen, isoleren ze echt goed. Nou hoor is (zonder uitstekende pasvorm) geen gesprekken of toetsenbord, maar wel verkeer of de motor van een bus (al is het maar heel zachtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:27:
[...]

En welke kleur heeft je oor? of laat je die ook maar overspuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja misschien....?

Maar elke site heeft andere ervaringen met de dopjes. Anandtech is positief over de apples en sony en weer een andere site is negatief.
Las trouwens ook dat je de ......van shure ook op de apple's kan doen waardoor het geluid veel beter word, heeft iemand dat ook gelezen?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 1 dag mijn Sony EX71SL in het wit binnen (uiteraard via KiddyL). Wanneer ik deze vergelijk met de Sennheiser MX400 kan ik maar 1 ding zeggen; mindblowing!! Ik heb beiden getest op een iPod en zonder de EQ te gebruiken. De bassweergave van de EX71 is helder en komt zuiver door.

De Sennheisers daarentegen hebben hulp nodig van de EQ om een bass door te geven wat een klein beetje vervormd overkomt. Het dragen van de in-ears is wel even wennen, maar wanneer je een paar keer in -uit hebt gehad voelen ze steeds vertrouwder aan. Moest vooral wennen aan de diepte in de oor. Daarentegen zaten bij mij de Sennheisers wel altijd goed.

Natuurlijk hoor je deze vergelijking niet te maken aangezien beide setjes in een totaal verschillende prijsklasse vallen, maar het is de upgrade zeer zeker waard als je voor een enigszins normaal bedrag leuk geluid uit je muziekprovider wil krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
Trouwens, wat is eigenlijk impendantie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De oogst van deze week is iets kleiner.

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.spymac.net/oor/oordopjes3.jpg

Deze komen allemaal komende week aan in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Laatst online: 06-02-2016
DeeD2k2 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 19:13:
[...]
Dan heb ik zeker gedroomd dat ik hem geschreven heb... :P
Sorry, zo bedoelde ik het niet, nu ik het lees lijkt het inderdaad net alsof ik de review gemaakt heb. Da's natuurlijk niet waar, zo'n duidelijke en goede review zou ik niet zo snel kunnen maken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 08:06
Hey jongens,

Ik ben zoek naar paar goeie oordopjes, omdat mijn meegeleverde Iriver oordopjes bagger vind.

Misschien kunnen jullie mij helpen.

ik zit betwijfelen over deze 2 onderstaande oordopjes. Ik houd veel van bass en mid-hoog tonen.

Philips SBCHE571/00

Philips SBCHE590/00

andere alternatieven (onder 20 euro) zijn ook welkom :)

alvast bedankt.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 21:04

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou de Philips SBCHE590 niet zo snel kopen. Ze hebben perfect geluid maar die silicone schijfjes vallen er na een tijdje of en ik was ze beiden na een maand kwijt. Verder vind ik ze ook niet mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Heren, ik ben op zoek naar een setje aparte oorplugjes in de kleur wit. Geluidskwaliteit is (tot op een zeker hoogte) ondergeschikt aan looks. Van kiddyl heb ik een prijsopgave gekregen van de Sony NX1 die me op het moment erg aanspreken. Jullie nog ideen?

Prijsklasse? Rond die van de NX1

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 06-03-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Xander2000 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:23:
Heren, ik ben op zoek naar een setje aparte oorplugjes in de kleur wit. Geluidskwaliteit is (tot op een zeker hoogte) ondergeschikt aan looks.
wtf?????????Poserdopjes?????Of je hebt tieten of je draagt kleding van Ralph Lauren of hoe die homo ook mag heten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Bluto schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:08:
[...]

wtf?????????Poserdopjes?????Of je hebt tieten of je draagt kleding van Ralph Lauren of hoe die homo ook mag heten:(
Rustig, volgens mij staat er ergens in de FAQ dat dit soort onzin verboden is. Ik bedoel, tot op zekere hoogte ben ik met je eens dat dopjes meer voor geluid dan voor loks zijn bedoeld, maar dat geeft je niet het recht zulke onzin te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
kiddyl schreef op zondag 06 maart 2005 @ 08:37:

[afbeelding]

Werk jij toevallig voor audiocubes? Volgens mij zijn die EX81's van mij. :D

Maar om terug te komen op mijn vraag, kan iemand mij vertellen wat 'impedantie' nou inhoudt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Bluto schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:08:
[...]

Small-Minded? Of houdt je gewoon niet van mensen die niet op klompen lopen?

Ik geef _duidelijk_ aan dat ik momenteel voor de NX1 ga. En nee dit zijn geen slechte doppen. Deze kwaliteit zoek ik dus met uitstraling. Ik heb liever iets dat apart is, dan iets waarmee de hele buurt rondloopt. Lijkt mij duidelijk?

Koss The Plugs bijvoorbeeld, helaas zijn deze niet in het wit. (Wat mn MP# speler dus is)
En ja je kan idd wat rustiger doen. Niet iedereen is hetzelfde als jij.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 06-03-2005 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Billie schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:50:Maar om terug te komen op mijn vraag, kan iemand mij vertellen wat 'impedantie' nou inhoudt? :)
Impedantie is de complexe vorm van weerstand, complex in de wiskundige zin (zoiets). Of eigenlijk: de weerstand alleen dan bij wisselspanning. Bijvoorbeeld: een typsiche "8 Ohm" woofer heeft bij gelijkspanning een weerstand van 5.3 Ohm, maar zijn impedantie is bij 50Hz 50 Ohm en bij 150Hz 7.8 Ohm.
Voor impedantie geldt net zoals bij een weerstand dat hoe lager de impedantie hoe meer stroom er gaat lopen bij een gegeven spanning. Met oordopjes met een lagere impedantie kan de versterker waar ze op aangesloten zijn ook meer vermogen leveren. Want elke versterker heeft een max spanning die hij kan leveren (die overigens wel iets minder wordt als er een lage impedantie aanhangt), en een lagere impedantie betekent meer stroom bij die spanning dus meer vermogen.

Ik heb overigens nu mijn Sony MDR-EX71 dopjes binnen, ben er erg tevreden over. Was vantevoren bang dat ze niet zouden passen (heb nogal kleine gehoorgangen), maar dat bleek net te gaan (met de small rubbertjes). Rechts wel iets beter dan links, maar het gaat allebei wel. Het is geen fantastische HiFi kwaliteit wat eruit komt, maar zeker wel acceptabel. Ik hoef me iig niet te ergeren aan de slechte kwaliteit. Wat me positief verrast heeft, is dat ze het omgevingsgeluid echt goed dempen en dan met name ook geen windgeruis genereren, zelfs niet op de snelheden waarmee ik fiets (30+ km/h). Dan hoef ik ze tenminste ook niet zo hard te zetten (is wel verleidelijk, maar ik wil dat mijn gehoor nog langer meegaat dan vandaag).
Het enige minpunt vind ik dat je wel veel met de kabel aan het klooien bent. Door het gewicht van de kabel zakt het naar beneden en dan kan je ineens weer niet goed naar links kijken voordat je hem weer omhoog hebt getrokken. Maar de speler in mijn binnenzak van mijn jas doen ipv mijn broekzak hielp al een hoop.
Heb nu alleen wel ruzie met de accu van mijn mp3 speler (Creative Muvo2 X-player), wat een hopeloos ontwerp is dat zeg. Hij was vastgelopen (wist niet dat dat ook kon) en moest toen de accu eruit halen. Foute boel, want kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Uiteindelijk na een uur klooien werkend gekregen met twee SIM kaarten ertussen (zoveel speling zit er dus in). Maar ja, dat is geen permanente oplossing, zucht....

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Accu_MUVO2.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jag op 06-03-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander2000 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:33:
[...]

Small-Minded? Of houdt je gewoon niet van mensen die niet op klompen lopen?

Ik geef _duidelijk_ aan dat ik momenteel voor de NX1 ga. En nee dit zijn geen slechte doppen. Deze kwaliteit zoek ik dus met uitstraling. Ik heb liever iets dat apart is, dan iets waarmee de hele buurt rondloopt. Lijkt mij duidelijk?

Koss The Plugs bijvoorbeeld, helaas zijn deze niet in het wit. (Wat mn MP# speler dus is)
En ja je kan idd wat rustiger doen. Niet iedereen is hetzelfde als jij.
Met etymotics/shures/Ultimate Ears/Westones loopt ook niemand rond. Ze zijn niet allemaal lelijk, en met dat soort dopjes ben je pas echt apart :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Idd, ik vind persoonlijk die hele "kijk-mij-eens-pimpen-met-mijn-ipod-witte" dopjes onzin, het moet niet lelijk zijn, maar klank is bij mij veeel belangrijker dan looks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zondag 06 maart 2005 @ 08:37:

[afbeelding]

de witte ex71's zijn van mij, zijn vandaag aangekomen, helemaal volgens schema :)
ik raad iedereen aan om bij kiddyl te bestellen, geen gekloot met creditcards ofzo en goede, snelle service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

wenneyhanney schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:29:
Hey jongens,

Ik ben zoek naar paar goeie oordopjes, omdat mijn meegeleverde Iriver oordopjes bagger vind.

Misschien kunnen jullie mij helpen.

ik zit betwijfelen over deze 2 onderstaande oordopjes. Ik houd veel van bass en mid-hoog tonen.

Philips SBCHE571/00

Philips SBCHE590/00

andere alternatieven (onder 20 euro) zijn ook welkom :)

alvast bedankt.
Ik heb die 571 maar dan in het rood (580) en zijn wel OK imo, lekker veel bass idd, een equilizer is wel een pre wil je het een beetje naar je zin hebben maar ze hebben vermogen en bass genoeg :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:54:
[...]

de witte ex71's zijn van mij, zijn vandaag aangekomen, helemaal volgens schema :)
ik raad iedereen aan om bij kiddyl te bestellen, geen gekloot met creditcards ofzo en goede, snelle service...
Wel grappig...ik kan je zeggen dat niks makkelijker is dan een creditcard :)

Naam:
CC nummer:
Exp. date:

Klaar ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

MaCe1337 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 07:59:
Idd, ik vind persoonlijk die hele "kijk-mij-eens-pimpen-met-mijn-ipod-witte" dopjes onzin, het moet niet lelijk zijn, maar klank is bij mij veeel belangrijker dan looks...
...en nog belangrijker is comfort :)

Dat is de reden waarom ik mijn E3's heb verkocht en er nu een set Sharp HP-MD33's onderweg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:07:
[...]

Wel grappig...ik kan je zeggen dat niks makkelijker is dan een creditcard :)

Naam:
CC nummer:
Exp. date:

Klaar ;)
Jawel dat klopt wel, maar ik ben op dit moment student en heb niet ontzettend veel geld om uit te geven, en wanneer ik een cc aan zou vragen denk ik niet dat dat gunstig zal zijn voor mijn banksaldo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:38:
[...]

...en nog belangrijker is comfort :)

Dat is de reden waarom ik mijn E3's heb verkocht en er nu een set Sharp HP-MD33's onderweg is....
Dan mag ik hopen dat de kwaliteit niet teveel verschilt, van slecht naar goed is meestal makkelijker voor je oortjes dan de andere kant op (al schijnen die Sharps wel okay te klinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik heb de Sharps al wel eens gehoord en vond ze zelfs een tikkie beter dan de E2.
Ik denk dat ik er een fractie op achteruit ga, maar het comfort en 75 euro "in the pocket" maken het wel goed :)
Bij max. 192 kb mp3's was de E3 ook een tikkie overkill achteraf.

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 07-03-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
MaCe1337 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 07:59:
Precies,daarom heb ik de Shure E5,en ik loop niet op klompen btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Mooooody schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:08:
Bij max. 192 kb mp3's was de E3 ook een tikkie overkill achteraf.
Nee joh :) Ik ben na de E3's doorgegaan naar UM2's en het werd nog zaliger ; zelfs die 192 kbit mp3's die ik ergens weggestoft nog steeds terug vind op mn hardeschijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Misschien als je de dopjes gebruikt terwijl je rustig op de bank zit. Ik heb mijn mp3-speler bijna alleen op de fiets op....daarbij beïnvloeden allerlei zaken het geluid, zodat je het verschil amper zal horen. Het irritante van de E3's vind ik dat ze alleen strak in mijn oor zitten als je ze boven het oor langs draagt i.c.m. de gele schuimpjes. Elke andere combinatie vond ik vervelend tot irriterend. Best jammer, want er kwam best behoorlijk geluid uit die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
heb je misschien de triple flange sleeves geprobeerd.Die gebruik ik ook met de e5.weet niet of ze ook bij de e3 zitten maar die zitten heerlijk en sluiten perfekt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heb ik geprobeerd. Die sluiten voor mijn gevoel veel te veel af en trekken de boel vacuüm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Sharp dopjes besteld bij kiddyl B)

Ben benieuwd hoe ze klinken t.o.v. mn EX71SL's :Y)

BTW ondersteunt de Xclef HD-500 4-polige oordopjes?

Het plugje van de afstandsbediening heeft namelijk wel 4 polen.....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Heb vandaag de Sharps ontvangen. Even heel kort....

Uiterlijk
Ze zijn kleiner dan ik dacht. Er valt weinig meer van te zien als je ze in hebt, wat op zich een voordeel kan zijn. Dat "chromen" randje had van mij wel zwart gemogen, maar voor de rest zijn het onopvallende dopjes.

Comfort
Stuk beter dan mijn E3's in mijn ogen. De sleeves zijn van zacht rubber dat goed blijft zitten in je oor. Hiervoor ben ik voornamelijk geswitched van E3 naar deze Sharps.

Geluidskwaliteit
"Out of the box" klinken ze al beter dan de EX71's. Het midden is sterk aanwezig, wat opvallend is voor zulke kleine dopjes. Laag is iets minder aanwezig dan bij de EX71's, maar wel een stuk zuiverder. Hoog is soms een tikkie schel, maar ik verwacht dat dat minder wordt na een paar dagen gebruik.

Een vergelijking met de E3's is op dit moment niet realistisch. Ik laat ze eerst een tijdje inspelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 08-03-2005 14:55 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.